7végi retro – LXXXV.
Eredeti szerző: szempontpuska
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
(forrás: Hampló)
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott…
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
az Astoria sarka, nem? a 47-es villamos. hetvenes évek vége?
@jotunder: fiatal! ez a hetvenes évek eleje lesz, mert a képen látszó 6-os busz 1973 körül megszűnt erre járni.
Ha rámentek a Hampló blogra, ott láthatjátok a Szabadság-hidat, még világos szürkén.
Nekem régi mániám, hogy matt-feketére kéne festeni, éjszaka sötétvörös díszfényekkel, vélemény?
Astoria.
Persze.
a Tanács körút felől fényképezve, háttérben az ELTE (akkor még) TTK.
a piros metró már van (nem is különösebben friss a táblája), tehát 1970 utáni a kép.
@tamtkr: a kék metró megnyitásakor, 1976-ban (te látod, hogy 6-os? irigyellek!).
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: a zöld volt az eredeti színe, sztem maradhatna. viszont, én az eredeti nevét is visszaadnám, én még a nyolcvanas évekig FJ hídként hallottam a környékbeli öregektől. ha most épp ilyen patina-kedvelő előljáróink vannak, hátha ráállnának.
@dr Brcskzf Gröőő: jobbklikk a képre, mentés másként, sharpening…
egyszóval vannak módszereim…
@tamtkr: @dr Brcskzf Gröőő: A hamplón nagyommab van a kép, ott ránagytottam… az egy 1-es busz. Nézzétek csak meg jobban!
@TBal: nagyobban
Amúgy a kép közepéhez közelebb levöUfólámpa igen bizarr – a jobb oldalit látom, hogy hol áll, hozzá képest a középsö viszont… mintha a villamosból nöne ki, egyszerüen nem tudom elképzelni, hogy hol az alja.
Jó kis fotó, semmi zsúfoltság.
Akkortájt napközben még nyilván dolgozott az emberek nagy többsége.
@TBal: igazad van, ez tényleg 1-es, megyen az Andrássy út felé. és mintha az 1976 után is erre járt…
@TBal: akkor módosítom a fölső korlátot a busztípus alapján: 1980. más kapaszkodóm nincs, én csak 81-től jártam rendszeresen erre.
(@tamtkr: az 1-es 1995-ig járt.)
@dr Brcskzf Gröőő: a hamplón látszik, hogy a 47-es tábláján még marx tér van, a rákóczin meg -úgy veszem ki- belóg egy már az 1-esnél kockább ikarus.
ez szűkíti a tól-ig-ot?
Az emberek nagy többsége akkoriban valóban dolgozott. Legalábbis látszólag, mert a Füles rejtvényújságnak – ha jól emlékszem – háromnegyed millió volt a példányszáma, aminek talán többségét munkaidőben hasznosították…
@Bird: namegaztán arról a nem mellékes tényről se feledkezzünk el, hogy azidőtájt nagyságredekkel volt kevesebb gépkocsi, mint mainapság.
ja, hogy off is legyen:
meg kell ismételni baján a választást a vitás szavazókörzetben – nem fellebezhető, végleges ítélet.
mi a tipp, mi lesz az eredmény?
bocs, a link lemaradt
index.hu/belfold/2013/09/28/meg_kell_ismetelni_a_bajai_valasztast/
@nandras01:
Tényleg off, de ez most hogy jön ide?
@Bird: az “off”- nak sajátossága, hogy kilóg a témakörből 🙂
amúgy meg csak hangot akartam adni ezen információnak, és mivel ez az egyik kedvenc blogom, gondoltam bekiabálom az ajtón 🙂
(Gondoltad, hogy itt lenne bárki, aki ne tudná az “off” értelmét?)
Ha kíváncsi vagy arra, hogy jövő ilyenkor miért lesz ugyanaz miniszterelnök, mint most, akkor hallgass meg egyszer egy Kossuth Rádió krónikát! Ugyanis az ország többsége ezt a mindennapi sikertudósítást hallgatja, illetve nézi a közszolgálati TV-ken.
Igaz, hogy a választópolgár érzi, hogy valami nem stimmel, de úgy gondolja, hogy csak neki megy rosszabbul, csak ő peches, hiszen az általa hallgatott hírek, műsorok mind fejlődésről és győzelemről szólnak.
@Bird: félek tőle, hogy ebben igazad van.
tv nem nézek, rádiót nem hallgatok már évek óta, de amint azt a vonatkozó index topicban elmondták, a közszolgálati tv- ben mai híradóban egy árva szó sem hangzott el erről az eseményről.
józsi néni és mari bácsi pedig nem nagyon turkál az interneten…
@buta_lúd: sajnos nem (azér téged is irigyellek, én nem tudtam a Marx teret kisilabizálni, bár inkább Marxnak tűnt, mint Madáchnak): a 47-es pont 1980-ig (a kék metró Deák tér – Élmunkás tér szakaszának átadásáig) járt a Marx térig, kockaikarus meg már a piros metró előtt is járt a 7-es vonalán:
orulunkvincent.blog.hu/2013/07/27/7vegi_retro_lxvii
@dr Brcskzf Gröőő:
A piros metró előtt nem járt kocka Ikarus (260, 280) sehol sem. A piros metró 70 ápr 30.-án nyílt meg, a 280-asnak a prototípusa pedig, (ahogy a linkelt kép alatti kommentekben tisztáztuk) 72-ben jelent meg. Emlékeim szerint az Ikarus 180-asok 75 és 78 között tűntek el. (Talán pár még maradt max 80-ig, de max valahol kültelken jártak). És kb 77-ben kezdték a villamosok tetejét barna helyett szürkére festeni.
@f.domino: bocs, linkelés előtt nem olvastam végig a kommenteket, csak a képre emlékeztem (280-as Ikarus Rákóczi úti villamossal). tényleg, a villamos csak a második szakasz átadásakor szűnt meg, ezen a képen pedig nincs felsővezeték a Rákóczi úton, tehát alsó korlát 1973. felső korlátaidon nem tudok javítani – próbálok visszaemlékezni a villamosok tetőszínére (10 évvel ezelőttig mindennap jártam 47-essel), de nem megy, csak egy halvány érzésem van, hogy nekem a barna tető az igazi, a szürke átverés.