Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Gyorshír: Stumpf István alkotmánybíró lehet

2021.05.11 by Vincent szerző

 (2) Az Országgyűlés az Alkotmánybíróság tagjait kiemelkedő tudású elméleti jogászok (egyetemi tanárok, illetőleg az állam- és jogtudomány doktorai), vagy legalább húsz évi szakmai gyakorlattal rendelkező jogászok közül választja. A szakmai gyakorlatot olyan munkakörben kell letölteni, amelynek ellátásához az állam- és jogtudományi végzettség szükséges. (részlet az alkotmánybíróságról szóló törvényből)

 Stumpf István nem egyetemi tanár.

 Stumpf István nem az állam- és jogtudomány doktora (nem az MTA doktora).

 Stumpf Istvánnak nem volt az életében húsz olyan év, amikor munkakörének ellátásához az állam- és jogtudományi végzettség kellett volna. 

 http://hu.wikipedia.org/wiki/Stumpf_István

 Az Amerikai Egyesült Államoknak volt olyan elnöke, William Howard Taft, aki később a Supreme Court tagja lett, sőt ő volt a Chief Justice, ami az AB elnökének megfelelő pozíció. Ő viszont a Yale jogi karának professzora volt.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517205-69e35c31dad36' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517205&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517205-69e35c31dad36&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517205-69e35c31dad36' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Bolgár György szerencséje avagy a kétharmad

Next Post:

Nagy kaliber

122 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. klein3 szerint:
    2010.07.17 09:21

    Nekem spec az jut az eszembe, hogy a lépés kitűnő lehetőség ahhoz, hogy egy értelmes és néha értelmesen ellentmondó, gondolkodó embert (FIDESZES-t) O.V. eltávolít olyan helyzetből, ahol még véleményt mondhatott a napi – aktuális politikáról. Nem jutalom ez, hanem inkább félelemből, opcionális vetélytárs-lehetőségből kinduló büntetés

    Hiv.: [@klein3:](#comment-305820)
    Loading...
  2. nyünyüge szerint:
    2010.07.17 09:45

    @jotunder:
    http://www.szazadveg.hu/kutatas

    Körbe lehet itt nézni, mit is jelent a tudományos munkásság manapság.

    Hiv.: [@nyünyüge:](#comment-305821)
    Loading...
  3. balfék szerint:
    2010.07.17 09:59

    Egy AB tagnak hány válalkozása lehet a törvény szerint?

    Hiv.: [@balfék:](#comment-305822)
    Loading...
  4. 1 db Magyarország szerint:
    2010.07.17 10:00

    @Kettes: o/~~~~~

    Hiv.: [@1 db Magyarország:](#comment-305823)
    Loading...
  5. algi szerint:
    2010.07.17 10:08

    @jotunder: Kifejezetten intelligens? Láttad már vitatkozni?

    Hiv.: [@algi:](#comment-305824)
    Loading...
  6. Commandante Jayasuriya szerint:
    2010.07.17 10:09

    Elvtársak!

    Most nincs idő kísérletezni, mert szorít az idő! Most régi, kipróbált elvtársakra van szükség a fontos posztokon!
    Ezért bíztam meg a Pintér elvtársat, neki jó barátja a Gergényi Pista. Ők ketten régi harcostársak. Ha összedugják a fejüket, megmutathatjuk országnak – világnak, mi a magyar virtus a tömegoszlatásban. Közbeszerzési eljárásban megbízást adtam az Ezüsthajó kft-nek, hogy fejlesszenek ki hazafias stílusú piros-fehér-zöld színű füstöt kibocsájtó könnygázgránátokat. Ezek robbanása méltóságteljessé teszi a nemzeti ünnepeken kirobbanó zavargások elfojtását.
    A Pintér Sanyi egyébként már két hét alatt meg is szüntette a bűnözést az országban. Ezért az nincs is!
    Azt pedig tudatom mindenkivel, hogy ami tegnap reggel Újpesten robbant, az nem kézigránát volt, hanem a bolt elé hajnalban kitett tejeszacskó pukkadt ki a melegtől. Ez is a magyar mezőgazdaságot fojtogató nemzetközi karvalytőke, és a multik súlyos provokációja volt, amit nem fogunk ölbe tett kézzel eltűrni…!

    De addig is, amíg a Stumpf Pistáékkal vállvetve meg nem változtatjuk az alkotmányt, kinyitunk néhány újabb börtönt, ebben a kánikulában úgyis jót tesz a hűvös néhány forrófejűnek, akik azt képzelik, hogy ebben a demokráciában mindent megengedhetnek maguknak!

    O.V.

    Hiv.: [@Commandante Jayasuriya:](#comment-305825)
    Loading...
  7. Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! szerint:
    2010.07.17 10:23

    Pintér „jó oligarcha” bukott és mostani belügyminiszter kb. 30 év alatt 4-5 milliárdot dolgozott össze. Közrendőrként kezdte!!!
    Ez napi kb. 365.000,- azaz HÁROMSZÁZHATVANÖTEZER forint.

    Kérem segítsen a forradalmi, népi, nemzeti és Orbán kormányt, hogy lehet ezt tisztességes úton megcsinálni? Mi – a nép- is szeretnénk!

    Ezt a „jóhírű” céget vette meg az alkotmánybírónak jelölt Stumf úr!!!!
    Borkai alezredes személyére módosított törvény se mindennapi,de hát ez az Orbán kormány!!

    Hiv.: [@Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz!:](#comment-305826)
    Loading...
  8. Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! szerint:
    2010.07.17 10:25

    Pécsi fidesz sztori!
    A P. Zsolt fideszes polgármester telefonos handabanda közvéleménykutatás alapján megajándékozta a gány és mai napig át nem adott silány munkáért a kivitelezőt plusz 300.000.000,- azaz háromszázmillió forinttal.

    A pécsi Széchenyi téri EKF munkáról van szó!

    A fideszes polgármester kérésére!!!! a kivitelező 50.000.000,- forintot visszaadott a városnak.
    Ezek alapján mindenki azt gondolja, hogy zsebbe is kerülhetett a jutalom plusz pénzből!

    Hát így működik a forradalmi, népi, igazmondó orbáni kormány!!

    Hiv.: [@Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz!:](#comment-305827)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2010.07.17 10:25

    @Stumf vette meg a kétes hírű Pintér céget?: Fellegi lesz az nem Pintér….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305828)
    Loading...
  10. burlamaqui szerint:
    2010.07.17 10:41

    Orbán végülis mértéktartó volt. Hiszen jelölhette volna pl. Grespik Lászlót is (olyan kiváló jogász….).

    Hiv.: [@burlamaqui:](#comment-305829)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2010.07.17 10:45

    @Wolff: érdekes következményei vannak annak, amikor felkerülünk a címlapra, mi ?

    én intelligens embernek tartom Giro Szász-t és G. Fodor-t is. ők nem tudományos kutatók, hanem pártértelmiségiek, de attól még intelligensnek mondhatók. ez nem jelenti azt, hogy tehetséges emberek, csak intelligensek, ami a felső öt-tíz százalékot jelenti. van olyan, hogy felső egy ezrelék, az egy másik kategória. :))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305830)
    Loading...
  12. tanarseged ur szerint:
    2010.07.17 11:17

    @Wolff: Az első kettő nem is lenne rossz. De valójában csak arra utaltam, hogy azt a cikket még valamelyik reggel olvastam.

    Hiv.: [@tanarseged ur:](#comment-305831)
    Loading...
  13. Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! szerint:
    2010.07.17 11:45

    Belügyminisztersége, furcsa halálesetek és az olajos ügyek

    Pintér Sándor érdekes módon lett belügyminiszter. Méghozzá úgy, hogy a bíróság első fokon elítélte közokirat hamisításért. Honnan tudta Orbán Viktor, hogy ezt az ítéletet nem fogják helyben hagyni másodfokon? Egyáltalán, ki kér fel első fokon köztörvényes bűnért elítélt embert a belügyminisztérium vezetésére? Talán Orbán intézte el, hogy másodfokon felmentsék az emberét? Ismerjük be, Magyarország nem a bátor, igazságért szenvedélyesen küzdő bírák és ügyészek országa volt, és sajnos most sem az.

    Talán sokan emlékeznek hogy az 1997-1998-as évek a robbantásos merényletektől voltak hangosak az országban. A Fidesz és az FKGP háza táján történt robbantásoktól sokáig hangos volt a média és sokan emlékezhetnek a hálóköntösben sétáló Torgyán Józsefre az FKGP „fővezérre”, akinek az ajtaja előtt is történt egy robbantásos merénylet. Mindez persze még a Horn korszak végén történt és a Fidesznek ez pont kapóra jött, hiszen a kampány egyik fő retorikája a közbiztonság megerősítéséről szólt. Még valakinek jól jött ez a sok robbantás, az pedig nem más mint a mi jó „Sándorunk” .

    Érdekes az is, hogy Pintér mindezen események előtt együtt vacsorázott a bombagyárossal, Dietmar Clodóval – akiről azt mondta nem ismeri, és ezt követően történtek ezek az érdekes robbantások a Fidesz és az FKGP háza táján, persze senki sem sérül meg, kicsit sem. Fura bombák voltak ezek… Pintér csodálkozik, beismeri, hogy valóban találkozott az illetővel, igen, tudta, hogy a neve Dietmar Clodo, ittak is egy pohárkával, de nem tudta, hogy Dietmar Clodo pontosan az a Dietmar Clodo. A bíróság felmenti, mert valóban: százezrével mászkálnak Magyarország utcáin e rendkívül fura nevet viselő egyének, nincs honnan azt tudnia – pláné nem egy szegény belügyminiszternek -, hogy melyikük az, aki épp bombagyárost játszik.

    Hiv.: [@Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz!:](#comment-305832)
    Loading...
  14. Pelso.. szerint:
    2010.07.17 11:48

    @manager2008: Ez nem teszt, hanem a széleskörű, totális hatalmi berendezkedés egy eleme, majd csak figyeld, mi minden le fog menni a torkodon. S ha a népnek elege van, mit csinál, felszedi az utcakövet? Majd kap érte megszorítást, tudja már, hol a helye.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-305833)
    Loading...
  15. Wolff szerint:
    2010.07.17 11:50

    @jotunder: Tulajdonképpen igazad van, még ha van is némi különbség abban, mit tartunk „intelligensnek”és ebben engem nyilvánvalóan befolyásol, hogy szerintem Stumpf és egész politológus-generációja Ágh Attilától Kéri Lászlóig Napkeltés és egyéb szerepléseikkel elég jelentős szerepet vállaltak a jelelegi nem igazán felemelő helyzet létrehozásában. De azt nem vitattam, hogy Stumpfnak nyilvánvalóan vannak bizonyos tulajdonásgai, melyeket sokan joggal láthatnak pozitívnak (sőt akár intelligensnek is gondolhatják ezekért), az viszont feltűnő, hogy ő már a második jelölt, akinek sokkal inkább a „social intelligence” az erőssége, nem pedig a klasszikus, értlemi képeségekkel azonosítani szokott. És amíg mondjuk Schmitt esetében legalább azt joggal lehet, állítani, hogy nem kötelező minden elnöknek Sólyom szerepfelfogását követnie, de az Alkotmánybíróság semiképpen sem ez a kategória. (Még ha esetleg a jövő heti HV közöl is egy cikket arról, hogy hány országban lettek Stumpfhoz hasonló figurákból alkotmánybírák.) Én is olvastam életemben néhány száz jogszabályt, néha még hízelgek is magamnak azzal, hogy értem is ezeket, de minél többet olvasok belőlük, annál inkább látom, hogy azért mennyire nem vagyok jogász és mennyire nem ismerném ki magam a jog útvesztőiben.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-305834)
    Loading...
  16. Wolff szerint:
    2010.07.17 11:55

    @jotunder: Giróval és G. Fodorral meg éppen arra szerettem volna célozni, hogy alapvetően jó svádájú és nem buta emberekből sikerül kurzusértelmiségit csinálnia.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-305835)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2010.07.17 12:15

    @Wolff: nem buták, de nem is tehetségesek. a tudományos, művészeti vagy sporttehetség nagyon komoly munka árán tud csak kifejlődni, aránylag fiatalon kell többezer órát magába fektetnie az embernek. el lehet tolni húsz éves korig elvileg (de valaminek akkoris történnie kell).
    magyarországon ez nem divat.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305836)
    Loading...
  18. Sitting Full szerint:
    2010.07.17 13:24

    Stumpf jelölése még csak az első lépés a plebejus AB kialakítása felé. Később el kéne azon gondolkodni, hogy miért csak jogászokból állhat az AB? Ki képviseli így a zembereket? Egy egészséges igazságérzettel rendelkező nőgyógyász, vagy lakatos miért ne lehetne tagja az AB-nak?

    Hiv.: [@Sitting Full:](#comment-305837)
    Loading...
  19. nyünyüge szerint:
    2010.07.17 13:31

    @Sitting Full:
    Esetleg a forradalmi hevületet kihasználva be lehet vezetni a népi ülnöki rendszert az Alkotmánybíróságon is.

    Hiv.: [@nyünyüge:](#comment-305838)
    Loading...
  20. dvhr szerint:
    2010.07.18 09:29

    @tanarseged ur: A magyar jogban gyakori ez a fogalmazas: eloszor kimond egy altalanos allitast, majd konkretabb esetekben mast mond, lex specialis derogat legi generali: a különös szabály lerontja az általánosabbat. Peldaul:
    (1) Aki tartasi kotelezettseget onhibajabol nem teljesiti, vetseget kovet el es ket evig terjedo szabadsagvesztessel buntetendo (altalanos)
    (3) A buntetes buntett miatt 3 evig terjedo szabadsagvesztes, ha a tartas elmulasztasa a jogosultat sulyos nelkulozesnek tette ki (specialis, ellentmond (1)-nek)

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305839)
    Loading...
  21. manager2008 szerint:
    2010.07.18 20:39

    @Pelso..: Nekem már nem fog menni a laposkúszás, megoldottam…
    Nektek még nem árt a gyakorlás..

    Hiv.: [@manager2008:](#comment-305840)
    Loading...
  22. manager2008 szerint:
    2010.07.18 20:45

    @Wolff: Nagyon egyszerű a megoldás.
    Azért érzed bonyolultnak a jogszabályokat, mert rosszak.
    Jogászok csinálják ezeket és ők 3-asnál nem voltak jobbak matekból.
    Halmazelmélet, logika, döntési táblázatok, vagy közgazdaságtan, pénzügy, stb. tudományokban totálisan járatlan, fogalmakkal hadilábon álló kezdő jogászok faragják (menő ügyvédi iroda keretein belül, + állam kezdő (gyakorlatlan, fiatal jogászai) a használhatatlan baromságokat.
    Nekik minden „termék” az „áruk” halmazán belül van, mert fogalmuk sincs hogy mit jelentenek a fogalmak.
    Ha mutatsz olyan jogszabályt amelyikben egy nap alatt nem találok logikai hibát, meghívlak egy vacsorára.

    Hiv.: [@manager2008:](#comment-305841)
    Loading...
  23. Wolff szerint:
    2010.07.18 21:00

    @manager2008: Köszönöm a magyarázatot, de általában ritkán olvasok 1945 előtt készült jogszabályt, sokszor ráadásul nem is Magyarországról, szakmai ártalom. 🙂

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-305842)
    Loading...
  24. Wolff szerint:
    2010.07.18 21:11

    @Wolff: Bocsánat, mármint 1945 után készültet.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-305843)
    Loading...
  25. dvhr szerint:
    2010.07.19 08:10

    Szeretnem megjegyezni, hogy Bihari Mihaly jelolese az MSZP reszerol, majd megvalasztasa mar annak idejen is szabalytalan es torvenytelen volt, hiszen Bihari nem kiemelkedo jogtudos, nincsen semmilyen jogi munkassaga, nem volt es nincs helye az Alkotmanybirosagon. Jelolese ostoba es cinikus lepes volt az MSZP reszerol, most kar csodalkozniuk, hogy Orban „Preambulum” Viktor a lovat rakja az Ab-be.

    Taftrol annyit, hogy elnok koraban benyomott egy tagot a LB-ra, aki ugyan politikailag ugyanott allt, de vegtelenul buta volt. Utana evekig hajtotta el a keservesen panaszkodo fobirokat. Majd, sok-sok evvel kesobb, amikor o lett a Legfelso Birosag elnoke, o panaszkodott keservesen mindenkinek.

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305844)
    Loading...
  26. szempontpuska szerint:
    2010.07.19 08:26

    @dvhr: Ahhoz képest, hogy egyetemi tanár és tanszékvezető volt az ELTE ÁJTK (tanárom volt) Alkotmányjogi tanszékén… 🙂

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-305845)
    Loading...
  27. dvhr szerint:
    2010.07.19 09:12

    @szempontpuska: Es mit tanitott neked?

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305846)
    Loading...
  28. dvhr szerint:
    2010.07.19 09:20

    @szempontpuska: Ez pontosan melyik evben volt? Nem talalom nyomat annak, hogy az Alkotmanyjogi tanszeken is dolgozott. Mellesleg az, hogy valaki tanit valamit, meg nem jelent tudomanyos munkassagot is. Nagydoktorija politikatudomanybol volt.

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305847)
    Loading...
  29. szempontpuska szerint:
    2010.07.19 09:22

    @dvhr: 1986-1991

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-305848)
    Loading...
  30. dvhr szerint:
    2010.07.19 09:30

    @szempontpuska: 1989-tol a Politikatudomanyi Tanszeket (korabban csoportot) vezette, tehat azt allitod, hogy 2 evig ket tanszeket vezetett?

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305849)
    Loading...
  31. szempontpuska szerint:
    2010.07.19 09:38

    @dvhr: fogalmam sincs hány éven át volt tanszékvezető, de a mi időnkben az volt

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-305850)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2010.07.19 09:53

    1988-ban voltam a tanszéki épületben, és az akkor nem Politikatudományi volt. Hárman dolgoztak ott emlékeim szerint, a Bihari, a Pokol Béla és a Schlett István. Szerintem a politikatudomány kifejezést nem is nagyon használták a rendszerváltás előtt, és ez az állam és jogtudomány egyik szeletének minősül. Biharinak van jogi diplomája ez biztos.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305851)
    Loading...
  33. dvhr szerint:
    2010.07.19 10:08

    @szempontpuska: Erdekes, o nem tartja szamon az Alkotmanyjogi tanszeken toltott eveit, mert nem emliti meg eletrajzaiban. Nem valaszoltal arra, hogy neked mit tanitott.

    @jotunder: 1984-1989 kozott Politikatudomanyi csoport, utana tanszek volt. Korabban elsosorban azert nem hasznaltak ezt a szot, mert nem letezett Magyarorszagon ez a tudomany. Na persze, Lengyel Laszlonak is van jogi diplomaja.

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305852)
    Loading...
  34. szempontpuska szerint:
    2010.07.19 10:34

    @dvhr: valóban!
    Így hogy utána néztem, az Alkotmányjogi tanszéken Schmidt Péter, Takács és Kukorelli (tőle kaptam az első jelesem :-D) voltak.
    Állam és jogelmélet lesz az amit tanított, valószínűleg ezzel kevertem össze.
    Abban a tanári karban a rendszerváltás színe-java ott volt és ezt most nem pejoratív értelemben mondom. Schmidt Péter, Kukorelli, Bihari, Németh János, Sólyom László (nagyon nagy tudású, de borzalmas előadó), Vékás Lajos, Hack Péter, Fodor Gábor, Polt Péter, Révész T. Mihály, Németh János, Takács Albert, Szájer, Kónyáné Kutrucz Katalin, Györgyi Kálmán, Valki László, Morvai Krisztina (!)…. huhh, első szuszra ennyit tudok mondani, de nagyon érdekes volt testközelből végigkövetni a rendszerváltást és a jogállam kialakulását. Ezek közül az egyik legfelkészültebb előadónk éppen Bihari volt…

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-305853)
    Loading...
  35. szempontpuska szerint:
    2010.07.19 10:34

    @jotunder: No igen! Schlett szemináriumvezetőm volt….

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-305854)
    Loading...
  36. Terniak szerint:
    2010.07.19 11:04

    @manager2008: eléggé leegyszerűsítő a gondolkodásod a jogalkotásról és a jogszabályokról, beleiilik abba a sablonos gondolkodásba, ami hazánkban ebben a témában folyik.

    Nem tudom, mennyire láttál már közelről jogalkotást, a hozzászólásodból ítélve nem sokat.

    Ez a szokásos „fiatal és arrogáns, a jogalkalmazásban soha nem dolgozó léhűtő jogászok” duma kezd fárasztó lenni, ha van érdemi jobbító kritika azt nyilván minden kodifikátor jó néven veszi. Egyébként viszont üres és hozzá nem értő, szakmaitlan fecsegésről van szó.

    Hiv.: [@Terniak:](#comment-305855)
    Loading...
  37. Terniak szerint:
    2010.07.19 11:06

    @manager2008: egyébként az Abtv.-t egy később alkotmánybírónak választott idősebb jogász írta.

    Ebben a tövényben pl. éppen nincs logikai bukfenc.

    Hiv.: [@Terniak:](#comment-305856)
    Loading...
  38. jotunder szerint:
    2010.07.19 11:09

    @Teremszolga: Szerintem sincs, teljesen világosan kiderül belőle, hogy Stumpf István nem lehet alkotmánybíró.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305857)
    Loading...
  39. Terniak szerint:
    2010.07.19 11:11

    @jotunder: így van. ez egyszerű szövegértelmezési kérdés.

    Hiv.: [@Terniak:](#comment-305858)
    Loading...
  40. jotunder szerint:
    2010.07.19 11:17

    @Teremszolga: De akkor miért jelölt még mindig Stumpf István ?? Le van írva, hogy nem lehet. És nem kérdezi meg egyetlen újságíró sem ?

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305859)
    Loading...
  41. Wolff szerint:
    2010.07.19 11:20

    @jotunder: Egy médiamogultól? Hol élünk? 😀

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-305860)
    Loading...
  42. maroz szerint:
    2010.07.19 11:24

    @jotunder: Egészen pontosan egyetlen mi nem kérdezi meg? 🙂

    Szerintem a kutyát nem érdekli ez az egész kinevezős vircsaft. Most egy jó ideig Orbán még a komcsi vasúti síneket is felszedetheti és rakathat helyettük tisztességes polgári-nemzetit, lelkesen tapsolni fognak neki.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-305861)
    Loading...
  43. jotunder szerint:
    2010.07.19 13:32

    hvg.hu/itthon/20100719_orszaggyules_stumpf_bihari#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_7_19

    Olyat még nem csináltak, hogy teljesen tudatosan megsértettek volna egy törvényt. Mindent el kell kezdeni egyszer.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305862)
    Loading...
  44. jotunder szerint:
    2010.07.19 13:35

    Kérdésre közölte, Orbán Viktor pártelnök-miniszterelnök álláspontja szerint – „ami egybeesik a frakcióéval” – Stumpf István minden törvényi feltételnek megfelel.

    …….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305863)
    Loading...
  45. dvhr szerint:
    2010.07.19 17:13

    @szempontpuska:
    http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=112303

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305864)
    Loading...
  46. jotunder szerint:
    2010.07.19 17:22

    (2) Az Országgyűlés az Alkotmánybíróság tagjait kiemelkedő tudású elméleti jogászok (egyetemi tanárok, illetőleg az állam- és jogtudomány doktorai), vagy legalább húsz évi szakmai gyakorlattal rendelkező jogászok közül választja. A szakmai gyakorlatot olyan munkakörben kell letölteni, amelynek ellátásához az állam- és jogtudományi végzettség szükséges.

    Hmm…. Bihari nem elmeleti jogasz, es nem lehet elmeleti jogasznak eladni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305865)
    Loading...
  47. jotunder szerint:
    2010.07.19 18:20

    hvg.hu/itthon/20100719_alkotmanybiro_stumpf#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_7_19

    Balsai Kreten : Dehat a Bihari is politologus… Ezeket egyszeruen nem lehet most leallitani. Stumpf pedig nem hajlando nyilatkozni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305866)
    Loading...
  48. jotunder szerint:
    2010.07.19 18:21

    Mindenki elmondja, hogy Stumpf kiemelkedo tarsadalomtudos. Mibol szurtek ezt el ???

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-305867)
    Loading...
  49. Kettes szerint:
    2010.07.19 18:36

    @jotunder: Nagyon érik egy poszt, hogy követeljük a Lex Stumpfot. 🙂 Mert a Lexekkel még együtt tudok élni – egyszer nekem is lesz egy, tudom -, de hogy már annyira leszarják a jogrendszert, hogy nem is hajlandóak Stumpf kedvéért kreálni egy kivételt az Abtv-be, az felháborító. Hát mi ez: jogállam vagy bolhacirkusz?! 😀

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-305868)
    Loading...
  50. dvhr szerint:
    2010.07.19 19:14

    Lovász Lászlót az alkotmánybiróságba! Minden követelménynek megfelel!

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-305869)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: Lehet nem ugyanazt olvastuk. Tóta W., na…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Igen. Szerintem ezt tanítani fogják. Egy k…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: @Grrr: Csessze meg a wordpress! Kikukázt…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalomA Tisza kampánya ultra profi volt. Én még ilyet ne…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Hogy tudod elképzelni, hogy nem megy ?
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Tőlem esküdhetnének a láthatatlan repülő…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Engem a hivatalos magyar himnusz is irrit…
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @Vidor Ferike: . Abszolút off: . Kiskamasz volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomAz őrszemek zavarták a csalást, a szegregátumok la…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @labrys: . Hááát, van aki nem felejt. És bizony,…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMP közvetlen elnökválasztást akar. Szóval akár Ivá…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjHiv.: @muaddib00: Te csak beszélsz össze-vissza, a…
  • nyulambator on A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)https://www.youtube.com/watch?v=xp6MA6864kc Megint…

Posztrulett

Tíz bekezdés a végzetes elvakultságról avagy „külpolitikailag az ország ismét orosz érdekkörbe sodródott”. Egy értelmiségi kiáltvány.

Néhány gondolat egy értelmiségi kiáltványból. …..Magyarország visszatérjen a nyugati államok közösségébe, toleráns és erős jogállamot, hatékony és szociálisan érzékeny piacgazdaságot s a klasszikus európai kultúrával folytonos művelődést építsen ki. ……totalitárius szerkezetei újraszerveződtek. A magyar társadalom az elmúlt két évtizedben három részre szakadt: a nincstelenekre, a dúsgazdagokra és a nyugati alsó középosztályhoz közelítő rétegre. Jól látható …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • nerangass
  • Tiborné Tóth
  • bvr
  • janostothmeister
  • susyk
  • kiazmármegint
  • Tyto
  • ororvecztb1
  • lgombb
  • anna007dor
  • janszemwordpress
  • jotunder
  • DarthVader
  • incze
  • hakohen
  • LibaLeontin
  • KennyOMG
  • opiniopraesumpta
  • annokkk
  • azuccahirmondoja
  • dynamicist
  • Gaboxhrr
  • gornyo
  • Fuxos
  • mecsekijeti
  • vattablz
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • simonandris2
  • tulajdonkppen
  • kisa
  • jelbeszed
  • Bogomil
  • nyulambator
  • Radnóti Zoltán
  • Mikonu
  • tubarozsa
  • excombo
  • macskahala
  • Tehenész
  • esztre
  • ra0213
  • Morp65
  • Podvinecz marsall
  • Czifra Zoltán
  • mzoltan
  • SMFB
  • Grrr
  • Hector Kapitány
  • istván orovecz
  • Virág et.
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d