Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • A bukaresti Karácsony Gergely

A trumpista konzervatívok Kínát és Oroszországot tartják az Egyesült Államok legveszélyesebb ellenfeleinek

2024.07.11 by jotunder

A Heritage Foundation Project 2025 (Mandate for Leadership, The Conservative Promise) címmel adott ki egy 932 oldalas kiáltványt. A szerzők Donald Trumphoz közel álló konzervatív értelmiségiek, akik a hatalomátvétel programjának szánják a kötetet.

Donald Trump elhatárolta magát a Project 2025-től, állítva, hogy ő nem tudott róla, jó néhány dologgal nem is ért egyet a szerzőkkel és van, amit kifejezetten nevetségesnek talál benne.

Trump valamivel liberálisabb, mint azt Magyarországon szeretik gondolni, és tart attól, hogy a mérsékelt republikánus szavazókat megijesztik az abortusszal, LGBT-jogokkal kapcsolatos keménykedések. A kiáltvány, az amerikai Alkotmánnyal amúgy nem inkompatibilis módon, gyakorlatilag önálló hatalmi ágként kezeli az amerikai elnököt, akit szinte teljes mértékben azonosít a végrehajtó hatalmi ággal. A Legfelsőbb Bíróság legutóbbi döntésében is megjelent ez a gondolat és meglátjuk, hogy mennyire lesz népszerű a mérsékelt konzervatív suburban housewife kategóriában.

Ami engem értekelt, az a lehetséges amerikai katonai doktrína. A szerzők azt javasolják, hogy Amerika találjon valamiféle középutat az izolacionizmus és az intervencionalizmus között, amely középutat az amerikai érdek jelölné ki. Az ország legfőbb ellenségének pedig Kínát jelölik meg (mely országot általában Kommunista Kínának nevezik a kötetben). Ukrajnával kapcsolatban is egy középutas megoldást javasolnak, az Amerikai Egyesült Államok kizárólag fegyverekkel támogassa Ukrajnát, az egyéb támogatást hagyja az EU-ra. Kigyűjtöttem már mondatot, ami világossá teszi, hogy az Orbán Viktor által barátinak kezelt Oroszországgal és Kínával kapcsolatban milyen érzeményei vannak a szerzőknek.

„Regardless of viewpoints, all sides agree that Putin’s invasion of Ukraine
is unjust and that the Ukrainian people have a right to defend their homeland.
Furthermore, the conflict has severely weakened Putin’s military strength and
provided a boost to NATO unity and its importance to European nations.
The next conservative President has a generational opportunity to bring resolution to the foreign policy tensions within the movement and chart a new path
forward that recognizes Communist China as the defining threat to U.S. interests
in the 21st century.”

„The United States and its allies also face real threats from Russia, as evidenced
by Vladimir Putin’s brutal war in Ukraine, as well as from Iran, North Korea, and
transnational terrorism at a time when decades of ill-advised military operations
in the Greater Middle East, the atrophy of our defense industrial base, the impact
of sequestration, and effective disarmament by many U.S. allies have exacted a
high toll on America’s military.”

„Prioritize the U.S. conventional force planning construct to defeat
a Chinese invasion of Taiwan before allocating resources to other
missions, such as simultaneously fighting another conflict.”

„Expand and modernize the U.S. nuclear force so that it has the size,
sophistication, and tailoring to deter Russia and China simultaneously.”

„Reject claims made by the Left that missile defense is destabilizing
while acknowledging that Russia and China are developing their own
advanced missile defense systems.”

Nem galambokról van szó, nem is kolibrikről, hanem bizony héjákról, ezek nem olvasnak elég Magyar Nemzetet. Orbán ma rituális látogatást tesz Mar-O-Lagon, majd elmondja, hogy mennyire támogatja Trump elvtárs megválasztását, amire az uniós diplomaták el fogják mondani, hogy szerintük mi lehetett miniszterelnökünk kedves édesanyjának eredeti foglalkozása, és az észt miniszterek majd nem jönnek el Hatvanpusztára kocsonyázni. A lényeg nem fog változni. Nem rúgják szét a seggünket, csak maradunk páriák, legfeljebb Trump elnök úr néha meghívja golfozni Orbán urat, aki erre biztos nagyon büszke lesz, csak kárt ne tegyen magában.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531548-682666e9a2539' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531548&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531548-682666e9a2539&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531548-682666e9a2539' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Mit fogadott el Orbánnal együtt Ukrajnával és Oroszországgal kapcsolatban a NATO csúcsértékezlet

Next Post:

Összefogás Argentínában

37 Commments

  1. ipartelep szerint:
    2024.07.11 22:39

    Szerintem, az USA legveszélyesebb ellenségei a trumpista konzervatívok, de persze mindjárt utánuk Kína, meg az oroszok.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-335593)
    Loading...
  2. Grrr szerint:
    2024.07.11 22:52

    „mely országot általában Kommunista Kínának nevezik a kötetben”

    Ja merthogy a szerzők által visszavágyott ’50-es ’60-as években hívták így a konzervatívabbak; a ‘rendes’ Kína ugyebár az ideiglenesen Taiwanra visszaszorult köztársaság volt… 🙂 Beszélnek arról is, hogy a nők elsősorban uruknak meleg otthont teremtő háziasszonyként és anyaként teljesedhetnek ki?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335595)
    Loading...
  3. Grrr szerint:
    2024.07.11 22:54

    https://books.google.com/ngrams/graph?content=Communist+China&year_start=1920&year_end=2019&corpus=en-2019&smoothing=3

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335596)
    Loading...
  4. Grrr szerint:
    2024.07.12 00:17

    Lehet, hogy Biden mégsem fogja tudni megtartani a jelöltséget, most leputyinozta Zelenszkijt, ez már tényleg soknak tűnik.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335598)
    Loading...
  5. Késes Szent Alia szerint:
    2024.07.12 01:55

    @Grrr: Kamalát pedig Vice President Trumpnak nevezte most a sajttájon…

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-335599)
    Loading...
  6. muaddib00 szerint:
    2024.07.12 07:57

    Azért ez ia Biden téma is mókás. Éveken keresztül ugyanezt csinálta (lásd millió példa), akkor ha szólt valaki akkor rögtön ő lett a szemét aki beveszi a republikánus propagandát, mert Biden az annyira a toppon van, hogy húha. Most hirtelen a demokrata oldalon is feltűnt a dolog, hatalmas döbbenetet okozva. Vicces, na.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-335601)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2024.07.12 08:20

    Hiv.: @muaddib00:
    Nem az a gond, hogy neveket téveszt. Minden nagypapa keveri az unokákat és a gyerekeket, ha elég sok van. Az a gond, ha nem nyeri meg a választást.
    A kormányzásban nem csinálhat ezzel a kis gondjával hibát, hiszen az nem egy botkormány. Ahogy Trump is lehetett egy nem túl nagy hibákat elkövető elnök az épphogy normális , enyhén beszámíthatatlan szélén billegve. Az elnök végülis nem egy uralkodó, csak egy adminisztráció arca.
    Ebbe mondjuk besegíthetett volna George Clooney. Adhatott volna egy jó arcot, ahelyett, hogy pattog.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335604)
    Loading...
  8. muaddib00 szerint:
    2024.07.12 08:58

    @annokkk:
    Nem itt van a probléma, hanem a sunyi kis megalkuvásokkal, a populistáktól való irreális rettegés felturbózásásával ami miatt lehet folyamatosan félrenézni. Hát jó, Biden-nek fogalma nincs a világáról, de ezt ameddig lehet el kell hallgatni, mert minden jobb mint Trump. Hát igen Macron szétveri Franciaországot, óriási belpolitikai feszültségeket okozva, de hát minden jobb mint Le Pen, hagyjuk hadd herélje ki a baloldali politikát teljesen, össze kell fogni.
    Hát igen Bibi egy tolvaj bűnöző, de össze kell fogni a terroristák miatt, nézzük el, hogy közben egy rasszista szélsőjobboldali figura a nemzetbiztonsági minisztere Bibinek. Stb.
    Aztán a végén úgy lesz tönkretéve a demokrácia, hogy a populistáknak hatalomra sem kell kerülni…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-335605)
    Loading...
  9. annokkk szerint:
    2024.07.12 09:17

    Hiv.: @muaddib00:
    Hát, itt van nekik példának Orbán. Minden választásuk az utolsó fülkeforradalom lehet, ha nem vigyáznak. És jön a forradalmi rezsim, ami felforgatja az egész világot.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335606)
    Loading...
  10. trbnt szerint:
    2024.07.12 09:22

    @muaddib00:

    Nem, ez fordítva volt. Biden mindig is elejtett ilyen tévesztéseket, és ezzel jogosan nem volt senkinek semmi baja, mert közben nem volt demens. Most meg az, és ezt nem a névtévesztéseiből tudjuk, hanem abból, ahogyan másfél óra alatt nem kétszer, hanem minden alkalommal rontja el kettőnél több mondat összefűzését. Ennek az első jelei nem négy, hanem mondjuk fél-egy éve lettek láthatóak, és azóta tényleg a k**** anyját az összes stábtagjának, akik gaslightingolták a sajtót és a saját pártjukat.

    De igen, ha 2020-ban beszélt valaki Biden demenciájáról, ostoba és alávaló republiKKKánus propagandát terjesztett. Ha pedig most beszél róla, igaza van.

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-335607)
    Loading...
  11. trbnt szerint:
    2024.07.12 09:24

    @muaddib00:
    „a populistáktól való irreális rettegés felturbózásásával”

    Te a bolygónkon élsz?

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-335608)
    Loading...
  12. annokkk szerint:
    2024.07.12 09:30

    Hiv.: @trbnt:
    De pont azért, mert már 5 éve is ezzel támadták, a pártjának fel kellett volna építeni egy utódot. Hogy a fenében gondolták, hogy az idő neki dolgozik ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335609)
    Loading...
  13. ipartelep szerint:
    2024.07.12 09:44

    Biden legalább nem volt, és most sem „demens” olyan mértékben, hogy az korlátozza az elnöki képességeit. Az más kérdés, hogy ennyi idősen annyira valóban demens, hogy az emlékezete néha kihagyjon, hogy összekeverjen neveket, stb. De mint arra Annokk nagyon helyesen mutatott rá, a kormányzás nem egy joystick-mozgatás, ahol a következő rossz mozdulat visszavonhatatlanul katasztrófába visz. Ott vannak mellette egyéb emberek is, akik tanácsokat adnak, és kontrollálják. Magyarán: Biden demenciájának foka, és jellege nem olyan, és akkora, hogy az megakadályozná abban, hogy továbbra is jó elnök legyen.
    Továbbá: Biden alternatívája egy idióta bűnöző, (szintén aggastyán, de ő konkrétan idióta), aki veszélyes az USA, és a világ biztonságára, és épségére. Ugye nem lehet kérdés, hogy melyik a jobb jelölt?
    Aztán: sajnos az USA ide vonatkozó szokásai miatt nagyon nehéz a regnáló elnököt nem indítani újra. Ez most valóban egy hibája a Demokrata Pártnak, Bident már sokkal korábban le kellett volna beszélniük az újraindulásról (csak hát nem lehetett, Dadus). De nem azért, mert Biden hülye, és nem tudna jól kormányozni, hanem csakis azért, mert az atlernatívája potenciálisan romlásba dönti a világot.
    Tehát ez most egy ilyen játék: ha még ésszerű időn belül el lehet tántorítani Bident, akkor azt kell tenni, ha meg nem lehet, akkor isten neki fakereszt, nincs mit tenni, így kell beleállni a harcba.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-335610)
    Loading...
  14. muaddib00 szerint:
    2024.07.12 09:57

    Ha-ha-ha. Azért ezen tényleg csak röhögni lehet, ahogy megy itt a magyarázás. A világ legerősebb hatalmának elnöke (akit ugye mutatnak világszerte mint az ország vezetőjét) keveri a szezont a fasommal, de semmi gond annyira nem hülye, hogy a körülötte állók ne tudják irányba állítani. Tehát összefoglalva: a Föld legerősebb hatalmának sikerült kiizadnia magából a következőket : egy műveletlen, buta gazember vs. egy enyhén vagy súlyosan demens öreg bácsi.
    De végülis jó lesz, mit kell szövegelni, hát ennyi jutott, ez a csúcs, jó lesz elnöknek a bácsi, majd fordítunk mit akar.
    Tényleg lassan rá kéne bas
    ni arra a qrva nagy reset gombra az Istennek/evolúciónak/stb. (kinek mi tetszik).

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-335611)
    Loading...
  15. vattablz szerint:
    2024.07.12 09:59

    @ipartelep: II. Ramszesz csak azért nem indul, mert nem az USÁ-ban született. Pedig jó elnök lehetne, még a neveket se keverné össze, Trumpnál pedig sokkal intelligensebb.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-335612)
    Loading...
  16. muaddib00 szerint:
    2024.07.12 10:08

    És még valami. Vajon mi a fenét gondoljon a világ bármely részén lakó egyszerű ember, ha azt látja, hogy a világ vezető ereje elnöke lehet
    – egy buta volt iskolai bully,
    – vagy egy másik arc akiről az jut eszébe, hogy amikor szegény megboldogult anyuka elkezdett így beszélni akkor elvitték az orvoshoz aki azt mondta, hogy hát igen a nénire már tessék nagyon vigyázni, sajnos már nem olyan az agya mint régebben.
    Megmondom mit fog gondolni: azt, hogy ez a demokrácia téma nem neki szól, csak pár hatalmas arc bohóckodása a sakkfigurákkal.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-335613)
    Loading...
  17. annokkk szerint:
    2024.07.12 10:13

    Hiv.: @muaddib00:
    És mihez képest megy a móka ? A populista diktátorok is végelgyengülésben halnak meg.
    Attól függetlenül, hogy szinte mind már gyárilag is őrült, zavart, mániákus, vagy időközben meggárgyult. Csak figyelj, hogy Orbán leépülését az utolsó hörgéséig megnézhesd. Te fiatalabb vagy, úgyhogy meg fogod látni.
    Azt se feledjük, hogy egy félnótás alkoholista épphogy Bush után tanáták ezt a szőke Trombitás Frédit. Szóval igen mélyen van az a kutya elásva.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335614)
    Loading...
  18. muaddib00 szerint:
    2024.07.12 10:19

    @annokkk:
    De gondolom nem a populista diktátorok a példakép, vagy igen?

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-335615)
    Loading...
  19. annokkk szerint:
    2024.07.12 10:27

    Hiv.: @muaddib00:
    Mintha az lenne a lényeg, hogy egy elit család sarja legyen az elnök, nem pedig az, hogy egy rátermett politikus képviselje őket. Most is Obama feleségével hozakodnak elő, mintha nem is lehetne más elnök, csak egy családtag.
    Talán ebből az következik, hogy az a szempont, hogy egy önálló életvezetésre képtelen hülye legyen az elnök, mert ez olyan nagy hatalom, amit egy akarnok politikus csúnyán elorozhat.
    Amíg száron vezetett medvéket választanak, addig az elit kézben tudja tartani az eseményeket.
    Látták a britek is hová jutottak az ifjú titánokkal.
    Egy jó kis nyálcsorgató félkegyelmű, és minden szépen megy a maga útján.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335616)
    Loading...
  20. Grrr szerint:
    2024.07.12 10:28

    Szerintem Biden alternatívája nem Trump most; első lépésben Harris, Whitmer vagy Newsom, vagy akárki (M Obama feltehetőleg nem vállalja most).

    Egyetértek azzal, hogy nagyon nem tesz jót a demokráciának a demokratikus masina politikusi reflexei: az alakoskodás, titkolózás, gaslighting, aztán még akár a meztelen királyról beszélők letámadása is.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335617)
    Loading...
  21. Késes Szent Alia szerint:
    2024.07.12 10:33

    @ipartelep: Az elnöki képesség része a zemberekkel való kommunikáció, a meggyőzés, a lelkesítés, az intézkedések elmagyarázása. Motyogva és félrebeszélve ez nem megy.
    És alapvető tényekkel is hadilábon állt. Csak az Izraelről szóló válaszában volt több olyan dolog is, amire csak pislogtam. Azt mondja, a jelenlegi háborús kabinet Izrael történelmének legkonzervatívabb kabinetje. Ezzel szemben a háborús kabinet egy hónapja feloszlott, de amíg létezett, volt benne két ellenzéki politikus, meg egy viszonylag ellenzéki érzelmű tanácsadó. Lehet, hogy a kormányra gondolt, csak nem azt mondta? És ha ezt egy tárgyaláson csinálja, akkor a tárgyalófél magában javítgassa, hogy „biztos nem is arra gondolt az elnök úr”?
    Aztán, hogy a Hamasz népszerűsége Ciszjordániában egyre csökken. Nem, nem csökken, és ez egy kulcsfontosságú dolog a békekötés szempontjából. Lehet, hogy Gázára gondolt? Ott csökken (talán), de ez baromira nem mindegy. És ez csak egyetlen válasz, ahol a tényeket köpni-vágni kéne.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-335618)
    Loading...
  22. annokkk szerint:
    2024.07.12 10:51

    Hiv.: @Késes Szent Alia:
    Majd alkalmaznak egy elnöki szóvivőt. Fillérekbe kerül egy ilyen Gulyás izéke, meg rá egy kihízott öltöny.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-335619)
    Loading...
  23. trbnt szerint:
    2024.07.12 12:30

    @annokkk:

    Ebben teljesen igazad van. Bidennek nem előbb és nem később kellett volna bejelentenie, hogy nem indul újra, mint az előválasztások előtti pár hónapban. És Harrist (ha már a pigmentációja miatt őt ítélték a legalkalmasabb alelnöknek) az elejétől nem a szokásos súlytalan módon, hanem kompetenciát sugározva kellett volna felépíteniük.

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-335620)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2024.07.12 12:57

    @trbnt: Biden totál őszintén úgy gondolta, hogy teljesen alkalmas. És az az igazság, hogy amikor jobb formában van kognitíve az átlag felett tud teljesíteni. Apám hihetetlen bright is tudott lenni a halála évében, és tulajdonképpen nagyon elesett sohasem volt, viccelődött azzal, hogy demens, de nem volt az. Fáradt tudott lenni és akkor néha megzavarodott, összekevert dolgokat, de azonnal rájött, hogy tévedett. Csak az apám nem volt az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Bidennek le kell mondania arról, hogy elindul a választáson, ez nyilvánvalóan nem fog menni, ennek napokon belül kell megtörténnie, nem heteken belül. Akkor kell lemondania, amikor a legjobb formájában van.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-335621)
    Loading...
  25. labrys szerint:
    2024.07.12 14:27

    @Késes Szent Alia:: tudom, hogy sírni kellene, de emiatt öt percig röhögtem egyfolytában…

    Hiv.: [@labrys:](#comment-335622)
    Loading...
  26. labrys szerint:
    2024.07.12 14:42

    …mellesleg a Project 2025 „trumpista konzervatívjai” teljesen konkrétan & egyértelműen azt is kifejtik, hogyan akarják/kellene szerintük a megnyert választások után lebontani az USA jelenlegi (úgy-ahogy, de) demokratikus politikai rendszerét (lásd például impoundment visszahozatala stb., stb.).

    Hiv.: [@labrys:](#comment-335623)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2024.07.12 14:56

    @labrys: Trumpnak is be kell tartania az Alkotmányt. Viszont az elnök a végrehajtó hatalommal gyakorlatilag egyenlő, tehát potenciálisan rendkívül széles jogkörei lehetnek az alkotmányos korlátokon belül. Egyelőre Trump nem elnök, egyelőre nem mondott semmit a saját programjáról, egyelőre Biden nem mondott le az elnökjelöltségről (de ha egy héten belül nem mond le az iszonyú gáz). ha amerikai lennék sem félnék Trump második elnökségétől (csak rohadtul nem örülnék neki), így meg…

    azt egyre határozottabban gondolom, hogy miközben idegesítenek a trumpisták, a NYT, a Huffpost vagy a Guardian narratíváját nem kell elfogadnom. utóbbiakhoz képest konzervatív vagyok, a trumpistákhoz képest meg liberális.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-335624)
    Loading...
  28. labrys szerint:
    2024.07.12 15:16

    @jotunder::

    „Trumpnak is be kell tartania az Alkotmányt”

    …Tényleg? És ezt ő is így tudja? 2020. január 6-án is így tudta?
    (Egyébként Trumpnak természetesen nincs saját programja – a puncifogdosáson és azon túl, hogy ismét ő lehessen annak az összállami/globális valóságshow-nak a főszereplője, aminek hiszi a világot –, mivel Trump klinikai értelemben vett idióta. A Trump mögött álló pénznek & befolyásos politikai maffiáknak vannak programelképzeléseik.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-335626)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2024.07.12 17:18

    @labrys: Trump egy irányzatot jelent a republikánus párton belül, ami nem a legborzasztóbb, de azért a centrumtól jobbra van. A Project 2025 vonal, de hétköznapi dolgokban néha liberálisabb (Trump nem LGBT-ellenes, nem mániákus abortuszpárti). nem Trump, nem idióta, csak méltatlan arra, hogy egy olyan ország elnöke legyen, mint az Amerikai Egyesült Államok. de egyszer már volt elnök, és az elnöksége nem volt katasztrofális. amit január hatodikán csinált az totálisan elfogadhatatlan, és nem én fogom eldönteni, hogy kimerít-e valamiféle bűncselekményt, azt hiszem nem, de határeset. nem fogadom el Trumppal kapcsolatban a progresszív liberális (Guardian-NYT) narratívát,jogom van arra, hogy úgy utáljam, ahogy én akarom. ma Mitch McConnell azt mondta Trumpról, hogy jobb lenne, ha nem haverkodna olyan emberekkel, akik, idézem egy ágyban vannak a ruszkikkal meg a kínaiakkal. hát én is gondolok ilyesmit.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-335627)
    Loading...
  30. Grrr szerint:
    2024.07.12 17:34

    A Föld 10 legnépesebb államából mintegy 6-7 vagy időnként 8-nak a vezetője problémásabb Trumpnál, az igaz. Most aránylag kicsi, eldugott, dunamenti országok vezetőségéről ne beszéljünk itt.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335628)
    Loading...
  31. labrys szerint:
    2024.07.12 19:09

    @jotunder::

    „…nem Trump, nem idióta…”

    A saját szemmel láttam azt az elnöki megjelenését, amikor a covid-járvány idején azt ajánlotta az Egyesült Államok népességének, hogy talán hipót (bleach) kellene inniuk, mert az elpusztítaná a bennük lévő vírusokat…
    .
    Emellett bizonyítottan mentálisan képtelen egy-két oldal írott (ritkásan szedett) szövegnél többet elolvasni. Olyannyira, hogy elnök korában a fontos iratokat egyrészt eldugták előle, nehogy hajmeresztő baromságokat csináljon azok apropóján – például lehúzza azokat a vécén (ó, várjunk csak…) –, másrészt az Államok biztonsági szolgálatai és egyéb ilyen lényegtelen szervezetek által az elnöknek naponta adott aktuális információcsomagot a kabinetirodája dolgozóinak egy-két, lehetőleg ábrákkal illusztrált oldalba kellett mindig zanzásítaniuk, mert különben figyelmen kívül hagyta azokat.
    Az Egyesült Államok elnökeként.
    Azt, hogy épp mi az a néhány legfontosabb dolog, ami történik a világban.
    .
    …Azt már nem is említve, hogy a saját bevallása szerint „stabil zseni” (ja, az ilyesmi is tökéletesen ép elmére vall…) a Föld bolygót és általában a világot illetően alapvető tényekkel nincs tisztában.
    .
    Ha bárki valaha is hallotta Trumpot élőben beszélni, nem lehet kétsége róla: szó szerint, klinikai értelemben véve idióta.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-335629)
    Loading...
  32. ipartelep szerint:
    2024.07.12 20:10

    Lásd még: https://www.youtube.com/watch?v=k-LTRwZb35A

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-335630)
    Loading...
  33. ijontichy szerint:
    2024.07.12 20:25

    @jotunder: : „potenciálisan rendkívül széles jogkörei lehetnek az alkotmányos korlátokon belül” Gyanítom – és most egy pillanatra hagyjuk a jogi „izéket” – az eljövendő Trump hatalma az USA fölött tkp. kisebb, mint vitya hatalma mogyoróland fölött. Talán így lesz a legjobb. Megkapják a második ciklusukat („Hurrá! Győzött az igazság” – szvsz. ennél sokkal többet nem lehet kihozni a narratívából). Lesz némi károkozás itt-ott. Európára talán rá is fér, hogy kevésbé „vitesse” magát az USA-val. Vitya meg valszeg csalódott lesz.
    @labrys: : Úgy emlékszem belsőleges alkalmazás lehetőségének tanulmányozását ajánlotta a tudósoknak. Persze ettől még egy gátlástalan, műveletlen tahó (mármint abban az értelemben, ahogy mi errefelé az általános műveltségre gondolunk). Ugyanakkor gyanítom, hogy korábbi üzleti tárgyalásokon többen hibáztak, amikor azt hitték, hogy teljesen ostoba is.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-335631)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2024.07.12 20:30

    @ijontichy: „az eljövendő Trump hatalma az USA fölött tkp. kisebb, mint vitya hatalma mogyoróland fölött.” sokkal de sokkal kisebb, nem összemérhető. jobb lenne, ha egy mérsékelt demokrata lenne az elnök, aki képes lenne együttműködni a republikánus mérsékeltekkel, és a demokraták baloldali szárnyával. szerintem Biden vissza fog lépni, és talán van valami esély.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-335632)
    Loading...
  35. nyulambator szerint:
    2024.07.12 20:31

    @ijontichy: Azért az nem hétköznapi teljesítmény, hogy kaszinót is képes volt csődbe vinni. Üzletileg.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-335633)
    Loading...
  36. Grrr szerint:
    2024.07.12 21:14

    @ijontichy:

    „az eljövendő Trump hatalma az USA fölött tkp. kisebb, mint vitya hatalma mogyoróland fölött”

    Ez, ha alkotmányan nem is, a gyakorlatban tényleg igaz, kivéve néhány dolgot, mint pl. a célzott likvidálásokat ill. egy-egy csapásmérés elrendelését, mint a hadsereg főparancsnoka.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-335634)
    Loading...
  37. habetlerj szerint:
    2024.07.15 20:59

    Trump nyilvánvalóan megpróbálja majd megbontani az utóbbi években kialakult nagy orosz-kínai összeborulást. Ehhez pedig gesztusokat fog tenni az oroszoknak, mert Kínát tartja fő ellenfélnek.
    Alapvetően Ázsiára fog koncentrálni. Kínára és Iránra. Európa kissé magára marad..

    Hiv.: [@habetlerj:](#comment-335699)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

Fukuyama után (nemazamineklátszikposzt)

A Fukuyama után egy színdarab, a Trafóban láttuk. Az osztrák szerző, Thomas Köck, ott volt az előadáson, még nincs negyven, a rendező Sándor Dániel Máté korát csak megsaccolni tudnám, két évvel végzett Tarnóczi Jakab után, Azahriah, Kemény Lili (mintha ő is), Rujder Vivien korosztálya, Gen Z és környéke. Ez a BudapestSkizo társulat előadása, a színpadtechnikusok …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Gabor
  • aerduloensamtonight
  • KennyOMG
  • sgtpotrien
  • tortt49
  • thegaben86
  • Haász Endre
  • Grrr
  • Gaboxhrr
  • excombo
  • azuccahirmondoja
  • Thalész
  • exadvocatus
  • Vidor Ferike
  • karsairita
  • Keepdreaming
  • princeghostly1c74fbc695
  • tahonoli
  • elolhatuldoktor
  • marysolotravez
  • Radnóti Zoltán
  • onehumanoid
  • simonandris2
  • outis
  • annokkk
  • micike mici
  • kiazmármegint
  • mecsekijeti
  • geogravatar
  • macskahala
  • esztre
  • jelbeszed
  • hakohen
  • Mister Gumpy
  • Czifra Zoltán
  • pogny
  • susyk
  • labrys
  • ipartelep
  • Virág et.
  • istván orovecz
  • csunyatáp
  • janostothmeister
  • Tiborné Tóth
  • SMFB
  • barki
  • kalzol
  • aromo44
  • olvassbele.com
  • velizare
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d