Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

A második cikk

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Török Gábor politológus szerint az Alaptörvény negyedik módosításának második cikke a legproblémásabb a módosítások közül.

A második cikk értelmében az Alaptörvény módosítása után az Alkotmánybíróság kizárólag az elfogadás körülményeinek alkotmányosságát vizsgálhatja. Török azt írja, hogy a második cikk elfogadása után gyakorlatilag kontroll nélkül módosíthatják az Alaptörvényt, akár a politikai ellenfeleik betiltását is beleírhatják. 

A világon nagyon kevés olyan ország van, ahol az alkotmánybíróság megsemmisíthet egy alkotmánykiegészítést arra hivatkozva, hogy az ellentmond az alkotmány többi részének. Lásd pl. itt.

A magyar alkotmány egésze is hatályon kívül helyezhető kétharmados többséggel; gyakorlatilag pontosan ezt ttték az Alaptörvény megszavazásával. Számos olyan ország van a világon, ahol nehezebb megváltoztatni az alkotmányt, de általában nem zárják ki annak a lehetőségét, hogy az alkotmányozó többség teljesen új alkotmányt fogadjon el.

Magyarországon az Országgyűlés testesíti meg a Szuverént, a kollektív uralkodót, aki, igen kedves Olvasó, mi vagyunk. Nem a Szent Korona, nem az Orbán Viktor, hanem mi. Mi vagyunk ennek az országnak az ura. Nem urai, hanem ura. A mi képviseletünkben fogadták el az Alaptörvényt, az akkori szabályok, a hatályos alkotmány paragrafusainak maradéktalan betartásával. 

A „checks and balances”, a fékek és ellensúlyok rendszere megpróbál minket megvédeni a többség zsarnokságától,  de korlátlanul nem védhet meg minket saját magunktól. Elfogadtunk egy szabályrendszert, és minden, ami most történik, ennek a szabályrendszernek a következménye. Ha más szabályrendszert fogadtunk  volna el, akkor annak másféle szomorú következményei lennének. Amit Magyarország elfogadott, az nagyon közel volt a német alkotmányos rendszerhez, az egy jó szabályrendszer volt, egy jó alkotmányos rendszer, de nem jelentett és nem is jelenthetett abszolút védelmet az emberi aljasság és ostobaság ellen. 

 Ami most történik Magyarországon, az nem a diktatúra bevezetése, és még csak nem is egy lépés egy későbbi diktatúra felé. Ami most történik, az távolodás az európai civilizációs normáktól. Ennyi, és nem több, de ez bőven elég a kétségbeeséshez. 

 Ezek rossz idők. Nem a legrosszabb idők, de elég rossz idők. És az ország, mint már annyiszor, megbukik egy vizsgán. Ezer éve bukdosunk a vizsgákon, nem ez a legborzasztóbb elhasalásunk. Csak egy a sok közül. 

 Ami hétfőn történni fog, az nem azért nem történhet meg az Egyesült Államokban vagy Németországban, mert jobb törvényeik vannak, bölcsebb alkotmányos rendszerük, hanem azért, mert civilizáltabbak mint mi. Nem tökéletesek, nagyon-nagyon nem, de társadalmaik civilizáltabbak a miénknél, ahogy a mi társadalmunk is civilizáltabb más, kevésbé szerencsés társadalmaknál. Nekünk ezt dobta a gép. Már van saját felelősségünk is, kinek mennyi, ebbe a szerencsétlen országba születtünk, és már mi döntöttünk úgy, hogy tönkretesszük egymás életét. 

  Szeretnénk hinni abban, hogy van valahol egy titkos megváltó klauzula, amit elfogadva megtakaríthatjuk magunknak a felnőtté válást. Egy mondat az alkotmányban, amely megvéd mindentől. Nincs ilyen mondat. Senki nem védhet meg minket a saját aljasságunktól és ostobaságunktól, csak mi magunk.

 Mi dönthetünk úgy, hogy midőn York napsütése rosszkedvünk telét tündöklő nyárrá változtatja át, nem leszünk gazemberek, hogy ha kiterítenek úgyis, akkor inkább tisztességesek leszünk, hogy nem aljasulunk el, bármely korban élünk e földön. Ez az egytízmilliomodnyi Szuverén döntése. A Királyé, kit Isten óvjon. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520320-6a0441c90ba04' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520320&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520320-6a0441c90ba04&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520320-6a0441c90ba04' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

7végi retro – XXVIII.

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

226 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 07:32

    Nem nagy ügy.
    Csak egy vésztörvényszék és egy vérbíróság a kicsike.

    Igazán bagatell ahhoz képest, hogy Orbán hülyeségeit nem vizsgálhatja többet az orbán-kinevezte Alkotmánybíróság.

    Vicc félre.

    Botrányos, hogy ezt a kollektív bűnösséget törvénybe akarja tenni ez a gennyláda diktátor.

    http://www.parlament.hu/irom39/09929/09929-0055.pdf

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198873)
    Loading...
  2. toportyánzsóti szerint:
    2013.03.11 07:32

    @én már a fény gyermeke vagyok: Én a fityuszt útálom,mert azok örököse akik,saját kötelességeiket elhanyagolva,értelmetlenűl legyilkoltatták,kivándoroltatták a magyar polgárokat.

    Hiv.: [@toportyánzsóti:](#comment-198874)
    Loading...
  3. nerángass szerint:
    2013.03.11 08:10

    Tóta

    hvg.hu/w/20130311_Mint_aki_halkan_granitba_lepett

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-198875)
    Loading...
  4. Geo_ szerint:
    2013.03.11 08:21

    @Montefiore:
    off
    Lehet, a „szubsztancia” fogalmát kell értelmeznünk – mivel a mémekkel leírtad a kultúra váltást. Nálam lényeget, létező dolgot jelent.
    A kultúra pedig azt, ami meghatározza a viselkedésünket, gondolkodásunkat: értékek, hiedelmek, magatartás, szimbólumok, működés, stb.
    A fogalom használatával szemben a azért van ellenkezés, mert
    1. sokan úgy értelmezik, hogy ez valami eleve adott, szinte a génekbe beépült tulajdonságról lenne szó – ami persze nem így van, hiszen változtatható
    2. mások azzal a használattal ellenkeznek, mely ezt egységes, homogén tulajdonságnak tekintenék – pedig ez egy átlag jellemző tulajdonság lehet, amin belül egy társadalom mégis csak sokszínű. De pl. hiába van egy országban européer értelmiség is, ha a széles közeg, a választópolgárok többsége nem az.
    A fogalom láthatóan jól működik, amikor megnézzük a különböző vallású társadalmakat, de még a kereszténységen belül is jellegzetesen eltérnek egymástól pl. a katolikus és református kultúrák, mentalitások, viselkedések, stb.
    on

    Hiv.: [@Geo_:](#comment-198876)
    Loading...
  5. micsoda? szerint:
    2013.03.11 08:44

    „Ami most történik Magyarországon, az nem a diktatúra bevezetése, és még csak nem is egy lépés egy későbbi diktatúra felé. Ami most történik, az távolodás az európai civilizációs normáktól. Ennyi, és nem több, de ez bőven elég a kétségbeeséshez.”

    Ez van, sajnos!

    Hiv.: [@micsoda?:](#comment-198877)
    Loading...
  6. jotunder szerint:
    2013.03.11 08:47

    nol.hu/archivum/20130311-a_hatalommegosztas_vege

    Sólyom László a Népszabadságban publikálja a téziseit Orbán őrültségével szemben. Na, ha ezt azon a bizonyos napon, amikor köztársasági elnökké választották valaki megjósolja, arra kényszerzubbonyt adnak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-198878)
    Loading...
  7. csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! szerint:
    2013.03.11 08:53

    Nekünk erre van szükségünk, a többség ezt akarja, így Orbán nyugodt szívvel csinálja. Mi a seggszagú félkemény rendszereket szeretjük ahol a rendőr és hivatalnok tehet amit akar, ahol a politikus a hegyoldalra emeli minimálbérből és a Sztahanovista érdemértért járó pénzjutalomból a 3500 m2-es villáját, ahol csak lopva-csalva-hazudva lehet élni.

    @jotunder: Sólyommal csupán az a bajom hogy igen későn találta meg a gerincét Viktorral és a Fidesszel szemben. Van felelőssége van abban hogy ma itt tartunk.

    Hiv.: [@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:](#comment-198879)
    Loading...
  8. Balt szerint:
    2013.03.11 08:54

    „… Egyesült Államokban vagy Németországban, mert jobb törvényeik vannak, bölcsebb alkotmányos rendszerük, hanem azért, mert civilizáltabbak mint mi.”

    Mekkora mázli, hogy ezt a jóságot, bölcsességet és civilizációt nem restek exportálni! Gondolok itt a jelen szuverén magyar kormány elleni verbális agresszióra éppúgy, mint az olasz és görög „demokratikusan kijelölt” közelmúltbeli vezetőkre (Monti 8,5%-ot kapott ugye az ún. választáson). De a non plus ultra kétség kívül Irak és Afganisztán… De jó, hogy ilyen nagy testvéreink vannak! Egyszer még ide is elérhet a jóságos igazságosztó kezük…

    Hiv.: [@Balt:](#comment-198880)
    Loading...
  9. malanya szerint:
    2013.03.11 08:57

    Szerintem ez az alaptörvény még túl civilizált is a jelenkori Magyarországhoz, a valóságot akkor tükrözné, ha ennél sokkal jobban hasonlítana a két világháború közti tövényekhez, úgyhogy szerintem még van mit behoznia a Fidesznek, pl. a cigányság ellen még nem hoztak konkrét, faji alapú törvényeket. Magyarországot már rég ki kellett volna dobni az EU-ból, minden támogatást meg kellett volna már rég vonni és diplomáciailag elszigetelni. Semmi keresnivalója egy ilyen kultúrkörnek Európában.

    Hiv.: [@malanya:](#comment-198881)
    Loading...
  10. Calhoun Mooney szerint:
    2013.03.11 09:00

    Amikor az MSZP a béke segge alá került néhány éve, folyamatosan a demokráciával takaróztak. Nem volt nap,
    hogy az éppen szóhoz jutó politikusuk ne hivatkozott volna arra, hogy a demokrácia csúcspontja az, amit ők képviselnek… Úgy látszik sikerült sok fejben egyenlőségjelet tenni MSZP és demokrácia közé, mivel mindkettő nagyon sokat vesztett súlyából.
    Orbán jól ráérzett erre és meg is lovagolja. Talán még ő is meglepődik néha, hogy milyen könnyen csinál hülyét több millió emberből. Az, hogy a demokratikus ‘tökölődéssel’ nem kell foglalkoznia a hatalomnak, akár az ország hasznára is válhatna…de itt egy fidesz birodalom épül és nem Magyarország. Jobb nem lesz, csak rosszabb…

    Hiv.: [@Calhoun Mooney:](#comment-198882)
    Loading...
  11. ob,szerver szerint:
    2013.03.11 09:06

    Az MSZP volt az egyetlen párt rendszerváltás óta, aki azonosíthatatlan karhatalmistákat uszított ellenzéki megmozdulásokra, tömegoszlatásra alkalmatlan fegyverekkel.

    Az MSZP volt az egyetlen aki alatt betiltott rendezvények tucatjairól mondta ki a bíróság, hogy jogtalanul tiltották be, oszlatták fel.

    Persze ezt is hamarosan kimoderálják vincenték, mert cenzúrázásban verhetetlenek.

    Ahogyan ezt is kimoderálták az MSZP seggnyalói:

    index.hu/belfold/2013/03/09/horn_in_the_usa/
    „Mesterházy elmagyarázta, hogy amit Victor Ponta csinál, az nem nacionalizmus, hanem hazafiság, „

    Értse mindenki… A Székely zászló betiltása, a magyar nyelv korlátozása, az autonómia igények leszarása, a magyar iskolák ellehetetlenítése, bezárása, magyar ellenes beszédek sokasága, …..
    Mesterházy és az MSZP szerint hazafias cselekedet.
    Ez a mai MSZP álláspontja.
    Becsüljük is ekként őket !

    SOHA TÖBBET MSZP !

    Hiv.: [@ob,szerver:](#comment-198883)
    Loading...
  12. Geo_ szerint:
    2013.03.11 09:07

    @Kettes: Annyit tudhatunk, hogy Orbán addig megy el a hatalma erősítése, bebetonozása érdekében, ameddig az ereje – és mások erőtlensége – engedi.
    Nem várható a klasszikus, terrorisztikus diktatúra – ellenfeleit „csak” anyagilag-erkölcsileg akarja megsemmisíteni, lesz sajtószabadság – amíg létezhet akár csak egy ellenzéki médium, de hát arról ugyi nem ők tehetnek, ha nem tudják fenntartani magukat vagy nem képesek jó pályázatot készíteni, és így tovább…

    Hiv.: [@Geo_:](#comment-198884)
    Loading...
  13. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 09:17

    @jotunder: Én nem is találom, hogy hol semmisítették meg a Sólyom alkotmánybírósági döntéseit.

    Szerintem már abban a pillanatban megsemmisültek, amikor az Alkotmány helyett a fideszes alaptörvény életbelépett.

    Sólyomnak elég lassan esett le a tantusz.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198885)
    Loading...
  14. czjanos szerint:
    2013.03.11 09:17

    @Vortumnus: Nem erre kell gondolni, hanem arra, hogy hiányozni fognak olyan jogok és lehetőségek, amelyek a demokratikus országokban a polgárok rendelkezésére állnak. Akik élni tudnak ezekkel a jogokkal és lehetőségekkel, az aktuális hatalom pedig nem tud visszaélni velük.

    Hiv.: [@czjanos:](#comment-198886)
    Loading...
  15. czjanos szerint:
    2013.03.11 09:18

    @én már a fény gyermeke vagyok: Sólyomnak egyre gyakrabban kell rádöbbennie: kígyót melengetett a keblén.

    Hiv.: [@czjanos:](#comment-198887)
    Loading...
  16. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 09:24

    @czjanos: Sólyom nem döbben rá semmire, amire nem Orbán utasítja.
    Most is nyilván a közbeszéd kívánt mederbe terelése a feladata, mint ahogy az volt eddig is.
    Egy rezsimszolga.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198888)
    Loading...
  17. sárkányfő szerint:
    2013.03.11 09:30

    @Balt:
    Semmiféle „verbális agresszió” nem volt Magyarország ellen sem az USA sem a németek részéről, ahogy Sólyom László mai hazafias kiállása sem agresszió.

    Szomorú látni, hogy a magyar érdekért a magyar kormány ellen kell küzdeni. Szomorú látni, hogy a magyar érdek oldalán van Amerika, a németek, Sólyom, a tiltakozó fiatalok, csak a fideszkormány nem.

    Hiv.: [@sárkányfő:](#comment-198889)
    Loading...
  18. Nap Pali szerint:
    2013.03.11 09:34

    @én már a fény gyermeke vagyok: @sárkányfő: @czjanos:

    dr.sójom meg ne most ugrájjon !
    ugrált volna amikor rendes alkotmányt írhatott vóna !
    akkor amikor többmillás fizetést vett fel érte akkor ugrált vóna!
    a rohat fajtáját a LÁTHATATLAN ALKOTMÁNYBA !!!

    Hiv.: [@Nap Pali:](#comment-198890)
    Loading...
  19. sárkányfő szerint:
    2013.03.11 09:37

    Egyébként Sólyom kicsit lassan találta meg a „forma és tartalom összhangját” a fidesz jogállamellenes ámokfutása ellen tiltakozva. Ez a mostani talán az első alkalom, amikor a tartalomhoz kellő kiállás és határozottság és teljesen egyértelmű szavak passzolnak.

    Na de jobb későn, mint soha. Sólyom lassan kivívja megbecsülésem. Adná az ég, hogy egyszer egy értékelhető és magyar érdeket képviselő jobboldal lenne Magyarországon. Sólyom talán az első fecskék egyike, remélem sok követője lesz majd.

    Ja, Áder nem fog vétózni. Vagy fog, de csak kamuból, másodjára összehozzák. Legfeljebb futnak pár kamu kört ködösítésnek, mint tandíjnál, meg az egyetemek kivéreztetésénél. Áder nem a magyar érdeket képviseli, hanem a fideszest. Áder egy Schmitt 2.0, ezúttal írni-olvasó tudó kiadásban. Döbbenetesen naivnak, reménytelen baleknak tartok mindenkit, aki azt hiszi Orbán bárhová is autonóm független jelöltet tesz.

    Hiv.: [@sárkányfő:](#comment-198891)
    Loading...
  20. belekotty szerint:
    2013.03.11 09:38

    @Link Elek: Hmmm.. akkor gyakorlatilag lehetetlen.

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-198892)
    Loading...
  21. HaKohen szerint:
    2013.03.11 09:46

    @Balt:

    Te csak a pártpropaganda mellébeszéléseit tudod mantrázni?

    Talán olvasd el még egyszer a posztot. Azután meg újra. És ha még mindig terelési ingereid vannak, akkor legújabbra.

    Persze, ha az ilyenekért fizet valaki, akkor szót sem szóltam. Hiszen a megélhetésed, meg a családod, meg miminden…

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-198893)
    Loading...
  22. TG69 szerint:
    2013.03.11 09:47

    @Kettes: Inkább arról, hogy ki milyen félelmeket hordoz saját magában és mit vetít ki ebből másokra. Gyurcsánynál már épp eleget Putyinoztak ahohz, hogy lássuk ennek nincs reális alapja.

    Hiv.: [@TG69:](#comment-198894)
    Loading...
  23. csársz szerint:
    2013.03.11 09:49

    @stefan75: @Dr. jenőke (jenőke): „Ő nem az eredménye, hanem az okozója a jelenlegi helyzetnek.”

    nem. nagyon akarta-akarja, hogy így legyen, de mindig vannak, akik nagyon akarják, és ha mi – igen ti és én – jól csináljuk, akkor még haszon is származhat az ilyenek eliminálásából.
    ha igazatok volna, egyet értenétek a nünbergi védekezéssel: „parancsra tettem”.
    ne tereljétek el a lényegről a figyelmet azzal, hogy ezt túlzásnak tartjátok!
    jotundernek igaza van: bármivel próbálkozott az Ördög, azért győzhetett, mert engedtük
    és főleg: ne várjatok a Jóistenre, figyeljétek meg, hogy az ellenfelei nem nagyon tudnak mást, csak egy Jó Ördögöt szembe helyezni vele (egy ugyanolyan teljhatalmút, aki jóra használja)
    Őrület!

    Hiv.: [@csársz:](#comment-198895)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2013.03.11 09:50

    hetivalasz.hu/jegyzet/ez-a-baj-az-alaptorveny-modositasaval-61514

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-198896)
    Loading...
  25. Nap Pali szerint:
    2013.03.11 09:50

    @sárkányfő: fog vétózni !

    bexartak

    dr.O.Viktor bűnszervezet vezető és tsai elfogaggyák
    és vessző hibával dr.Á.János bűnöző viszsaküldi….

    nincs más választásuk…

    Hiv.: [@Nap Pali:](#comment-198897)
    Loading...
  26. komplikato szerint:
    2013.03.11 09:50

    @pocakos focisla: Magyarázd már el te identitás zavaros identitás tolvaj, hogy a jó büdös francba jön ez ide? SEHOGY!
    Mi köze van a Mesterházy elmebajának az Alaptörvény témához???

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198898)
    Loading...
  27. gono szerint:
    2013.03.11 09:55

    @ob,szerver: hazudsz. az MSZP alatt pl a heti válasz állami támogatásokból működött, míg a konkurrensei piaci alapon tartották fenn magukat.

    Hiv.: [@gono:](#comment-198899)
    Loading...
  28. deruyter szerint:
    2013.03.11 09:56

    A diktatúra feléá haladás azért történhet meg, mert az emberek hagyják. Sőt igénylik. Mert azt hiszik megold valamit. A történelem számtalan példán keresztül bemutatta már, hogy megtörténhet ilyesmi, de csak bizonyos helyzetekben hoz némi hasznot. Hitler Németországa az első világháborúra és a világválságra adott válasz. A szovjet rendszer, a cárizmus egyenlőtlenségére és szintén az I. vh. terheire adott válasz. De mind összedőltek, mert megújulásra képtelenné váltak. És hogy néhány pozitívabb példát is hozzak, dél-korea, tajvan. Ezek is féldemokráciák voltak az 50-es évektől a 90-esekig. Gatyába rázták az országot, de elérték fejlődésük határait és demokráciává váltak. A magyar nép a 2010-es szavazatával is a 8 éves tökölődésre és a mérhetetlen korrupció ellen szavazott. Csak éppen nem vette észre, hogy nem érdemi módosítás következik be ezzel, hanem csak vezető váltás. Most még sokan, támogatják ezt a renszert, mert azt gondolják, hogy ez még mindig jobb. Sokan nem támogatják az ellenzéket, mert azt gondolják az se jobb. De érdemi megoldásokat véleményem szerint nem hozott ez a kormányzat, csak önbecsapásokra játszik rá, és kommunikációs háborút vív. Kell hozzá idő míg mindenki észreveszi, hogy ez zsákutca. Az a kérdés- de nincsenek illúzióim, hogy mekkora kerülővel és hány önszívatás után – jut el a magyar társadalom oda, hogy a normális utat járja. Minél nagyobb a kerülő annál tovább tarthat és annál nagyobb recsegéssel dől össze a tákolmány. De összedől.

    Hiv.: [@deruyter:](#comment-198900)
    Loading...
  29. HaKohen szerint:
    2013.03.11 09:57

    @én már a fény gyermeke vagyok:

    Azért, ha javasolhatnám, ne szállj le @Nap Pali: színvonalára. Kár S.L.-t rezsimszolgának nevezni, akit O.V. utasít. Ez olyan konteószerűség, amit (talán jogos) indulataidon kívül semmi sem támaszt alá.

    Akkor inkább @sárkányfő: fenti kommentje áll közelebb a valósághoz. Elég tárgyilagos, ha nem is mindenki gondolja úgy. Én is azt gondolom, hogy S.L. ellentmondásos egyéniség, akinek pl. jelentős érdemei vannak AB-elnökként folytatott tevékenysége miatt és pl. jelentős (nem jogi, hanem politikai értelemben vett) bűnei vannak közt. elnökként folytatott tevékenysége miatt. Mostanában fölébredni látszik, bár valszeg számára már elment a hajó.

    @czjanos:

    Én inkább fordítva gondolom: S.L. keblet melengetett a kígyóján.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-198901)
    Loading...
  30. Nap Pali szerint:
    2013.03.11 10:04

    @HaKohen: „Kár S.L.-t rezsimszolgának nevezni”

    nem ezt mondtam

    szerintem hitvány po:cs sójom…
    amikor HATALOMBAN VOLT ! akkor kelet volna a qva nagy fizuért vmit csinálni
    nem most kéne patogni

    Hiv.: [@Nap Pali:](#comment-198902)
    Loading...
  31. csársz szerint:
    2013.03.11 10:04

    @jotunder:
    Hát igen, és tudom, hogy ez csak „vörös farok”, hogy egyáltalán leírhassa, mégis nagyon szúrja a szemem:

    „Nem mintha nem lenne felháborító a nyílt beavatkozás és a kettős mérce. „

    1. Nem látom sehol a kettős mércét.
    2. Egy szövetségi rendszerben miféle beleszólásról beszél?
    Magyarország újra és újra megsérti a saját maga által kért és aláírt szerződést, majd közli: „Kuss, ne szólj bele!”

    Én mosolygós-nevetős lény vagyok, de „kezd” lefagyni a mosoly…
    S vessetek meg, de amikor arra gondolok, hogy „édes hazám”, egyre inkább az uniós zászló lobog föl nékem

    Hiv.: [@csársz:](#comment-198903)
    Loading...
  32. dadddd szerint:
    2013.03.11 10:05

    „Ami most történik, az távolodás az európai civilizációs normáktól.”

    Mekkora üres duma! Félted a demokráciát az EU-ra hivatkozva, ahol ha egy nemzet leszavazza az alkotmányt, akkor addig szavaztatnak, míg le nem nyomhatják a torkukon. Mindezt olyanok vezetésével, akiket soha senki nem választott meg az adott pozícióra. (Herman Van Rompuy, Cathy Ashton)

    Hiv.: [@dadddd:](#comment-198904)
    Loading...
  33. sjános szerint:
    2013.03.11 10:08

    Sziasztok! Hát…nem tudom.
    Tele vagyok kétségekkel.
    Összezavart ez a pávatánc.
    Most akkor táncol?? Vagy nem?
    Teszi? Nem teszi? Mit tesz?
    Mást fog tenni amit mond?
    Vagy most mit mond??
    Teljes a káosz.
    Az tény….a fiúk a koleszból szeretnek elmenni a falig!
    Pávatánc a híveknek! Mi megpróbáltuk…..mi szerettük volna, akartuk!
    De az a fránya Nyugat….ez a rabszolgatartó EU….van pofája a pénzéért szabályokat is adni hozzá!
    Bezzeg Kelet! Se szabályok….se pénz….csak csurran cseppen….na de nem szólnak bele semmibe!
    Szóóóóval…koreográfia:
    1. Megszavazzuk…csak úgy magyarosan, dafke! Nekünk senki ne pofázzon elvekről szabályokról egy Unióban!
    2. Nemzetközi össztűz…
    3. Kokik, sallerok…..csak éppen Mi kapjuk!
    4. Szép lassan kihátrálás….csűrés…csavarás…közben hivatkozás a rossz fordításra, félrevezetésre, mindenre ami és aki más! Főleg libsikomcsihazaárulózás!
    5. Itthon nagy színházi előadás, hogy hogy megmutattuk a Nyugatnak! Újra számít, tényező a magyar! Ütemes taps!
    6. Az Euro közben 345…de megmutattuk!
    7. Befektetések 0….cégek kivonulása folytatódik…nő a munkanélküliség…vagyis dehogy! Nő a köz foglalkoztatottak száma!! Hurrááá! Siker! Megmutattuk!
    8. A GDP -3%…de megmutattuk!
    …..stb….stb….
    236. A végén, 1-2 éves kanossza járás és pereskedés után ugyan vissza kellett vonni…de megmutattuk!
    Héééé….
    Hová lett az ország???

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198905)
    Loading...
  34. HaKohen szerint:
    2013.03.11 10:10

    @dadddd:

    Lásd fent 09:46:36-kor @Balt:-nak címzett megjegyzésemet. Neked is szól, és lusta vagyok idemásolni.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-198906)
    Loading...
  35. Outlooker szerint:
    2013.03.11 10:12

    Mindenki figyelmébe: A demokrácia hazályában Görög országban már egy zsoldoldos hadsereg védi a brusszeli bábkormányt.
    thedailyagenda.wordpress.com/2013/03/10/desperate-european-union-deploys-blackwater-mercenaries-as-revolution-in-greece-draws-closer/

    Hiv.: [@Outlooker:](#comment-198907)
    Loading...
  36. HaKohen szerint:
    2013.03.11 10:12

    @sjános:

    A 236. pont megvalósulását én még nem látom. De ha gondolod, kanossza helyett találkozzunk filippinél, este 6-kor háború után.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-198908)
    Loading...
  37. TG69 szerint:
    2013.03.11 10:13

    @jotunder: „A 2011 áprilisában meghozott alaptörvény eredeti szövege fenntartotta a korábbi alkotmány államszervezeti és alapjogi rendszerét.”

    Azért vegyük észre, hogy Sólyom itt lényegében legitimnek tartja az új alaptörvényt, tehát azok az erős kritikák amik a rombolásról, mint kész tényről születtek nem voltak túl hitelesek. A mostani változtatás már más lapra tartozik, úgy látom ez már mindkét oldalon (lsd Heti Válasz) kiveri a biztosítékot. A Fidesz erodálja magát de mivel a ballib oldal is ezt tette korábban ezért én nem civilizálatlanságnak nevezném azt aminek következménye az ami most történik, hanem egy elképesztően alulteljesítő politikai működésnek. Mégpedig azért, mert annak tagjai még nem nőttek fel (nincs szociológiai előképük) egy polgári kormányzáshoz.

    Hiv.: [@TG69:](#comment-198909)
    Loading...
  38. csársz szerint:
    2013.03.11 10:14

    @dadddd: azt hiszem, semmit sem értettél meg
    lényegében azt állítod, hogy ha egy ország ellenáll, akkor vége kell legyen, ezt most fordítsd le Magyarországra, ahol meg azt állítod: a kb. 40 százalékkal megszerzett kétharmad bármit megtehet
    biztos foglalkoztál logikával valaha is? (ha igen, kezd elölről!)

    Hiv.: [@csársz:](#comment-198910)
    Loading...
  39. Szelid sunmalac szerint:
    2013.03.11 10:14

    Nem kedves posztolo, ez kurvara nem az en felelossegem es nem az en civilizaltsagom! De meg csak azoke sem, akik a Fideszre szavaztak. Ezt csak a fidesz probalja sulykolni az emberekbe, hogy ok erre adtak felhatalmazast! Nem! Nem erre adtak. Barmennyire is lenezem es megvetem azokat a sotet es naiv embereket, akik harom eve egy bianko csekket allitottak ki az eletukrol, de NEM az o hibajuk es nem akarom rajuk fogni! Ez csak es kizarolag a hatalomehes, onzo, suttyo kertitorpe es holdudvara sara.

    Hiv.: [@Szelid sunmalac:](#comment-198911)
    Loading...
  40. ingyenebed szerint:
    2013.03.11 10:18

    @Kettes:

    nem menti fel, persze.

    de azért végülis a politikai elit (is) egyfajta statisztikai mintavétel a népből. és ugye ahogy nagyanyáink mondották vala, amilyen a mosdó, olyan a törölköző.

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-198912)
    Loading...
  41. sjános szerint:
    2013.03.11 10:18

    @HaKohen: Hmm….gondolod lesz itt bárki Brutus?? Kb hány képviselőnek kéne nemet nyomni?
    3? 4? 5? Nem több!
    Aki vállalja végre Önmagát! Az elveit? a becsületét?
    Lesz ennyi becsületes magyar ember a Fidesz soraiban??

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198913)
    Loading...
  42. dadddd szerint:
    2013.03.11 10:19

    @csársz: Nem állítottam, hogy ez így oké, hanem azt, hogy a demokrácia területén az EU-ra hivatkozni enyhén szólva nem gömbölyű. 1990-ben még rendben volt, hogy csodálattal tekintettünk mindenre, ami ott van, de mára már érdemes lenne kinyitni a szemünket.

    Hiv.: [@dadddd:](#comment-198914)
    Loading...
  43. Szelid sunmalac szerint:
    2013.03.11 10:20

    @dadddd: Erdemes lenne kinyitni a szemunk es megnezni mennyire is tud az a rendszer mukodni! Valamiert csak itthon nem, es csak most. De bizonyara az autopalyan az osszes szembejovo a hulye fasz barom.

    Hiv.: [@Szelid sunmalac:](#comment-198915)
    Loading...
  44. dadddd szerint:
    2013.03.11 10:21

    @csársz: „kb. 40 százalékkal megszerzett kétharmad”

    Ez a ballibsi oldal által körömszakadtáig védett alkotmány egyik sajátossága. Ez van.

    Hiv.: [@dadddd:](#comment-198916)
    Loading...
  45. dadddd szerint:
    2013.03.11 10:24

    @Szelid sunmalac-Elmeny designer: Mesélj, mennyire működik! Különösen Portugália, Olaszország, Görögország és Spanyolország szempontjából…

    Hiv.: [@dadddd:](#comment-198917)
    Loading...
  46. Szelid sunmalac szerint:
    2013.03.11 10:27

    @dadddd: Annyira, hogy nem modositgatjak naponta az alaptorvenyuket. Annyira, hogy bar munkanelkuliseg es gazdasagi problemak ugyan vannak, de ilyen szintu jogi bizonytalansag nincs.

    Hiv.: [@Szelid sunmalac:](#comment-198918)
    Loading...
  47. sjános szerint:
    2013.03.11 10:28

    @dadddd: Vicces vagy..:)
    27 tagállamból….26 azért hellyel-közzel jól érzi magát benne.
    Helyezkedik….szövetségeket köt…együtt működik….érdeket érvényesít….több kevesebb sikerrel….de betartja a saját maga által vállalt szabályokat!
    Az EU szabály rendszere is formálódik, reagál a különböző hatásokra!
    1 tagállam tudja a tutit!? Bizonyított! Látjuk, érezzük az eredményt!
    Egy kommunikációs fos, teljesítmény nélkül! Add a pénzt és kuss!
    Az a 26 hülye! Hát nem értik!???

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198919)
    Loading...
  48. Kowalski, helyzetjelentést! szerint:
    2013.03.11 10:31

    Hitványabb Nérók még seholse éltek

    Hiv.: [@Kowalski, helyzetjelentést!:](#comment-198920)
    Loading...
  49. HaKohen szerint:
    2013.03.11 10:31

    @Montefiore:

    „…komplex hipotetikus helyzetek alakulására vonatkozó állításokat nem lehet bizonyítani, legfeljebb illusztrálni.”

    Éppen ezért bátorkodtam a már megtörtént, tehát nem hipotetikus helyzetű svájci történelemmel cáfolni macsétás tételedet, amely viszont kétségtelenül hipotetikus jellegű.

    „Tehát az állításommal szemben felhozható releváns érvek, a „totális” politikai kommunikáció hatékonyságát lehetetlenítő feltételek leírása lenne a cáfolat.”

    Most önmagaddal vitatkozol? Én nem a propaganda (alias kommunikáció, bár az kissé más!) hatékonyságáról beszéltem. Hanem arról, hogy – azt véve ki szavaidból némi tömörítéssel, hogy a propaganda a diktatúra oka – a diktatúra létrejötte bonyolult folyamat, és nem lehet pusztán a propagandára visszavezetni.

    Klasszikus példák: A náci diktatúra létrejöttében fontos szerepe volt a goebbelsi propagandának, de ez csak kihasznált némely társadalmi, térsadalomlélektani, gazdasági körülményeket, és egy konkrét hatalmi folyamatot támogatott a maga eszközeivel. A sztálini diktatúra kb. évtizedes kibontakozásának elején – ha valamennyire ismered a szovjet történelmet – még nyoma sem volt a későbbi szellemi, szakpolitikai, kommunikációs és főképpen propagandaviszonyoknak; utóbbiak éppen ezért sem okolhatók egyetlen tényezőként a diktatúra megalkotásával. És így tovább ad infinitum.

    Szóval – és ez főleg jelenidejű következtetésedre, tételeid megalkotására vonatkozik – legalább egy-egy pillanatra hagyd ott gondolkodásod absztrakt fellegeinek elefántcsonttornyát, és ha javasolhatnám gondolataid iránti valóságos tisztelettel: lépj le egy picinyég erre a mi rögvalóságos, ámde kétségtelenül ingoványos, mégis hozzátapadásos, kikerülhetetlen talajunkra. (Bocs az irályért.)

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-198921)
    Loading...
  50. sjános szerint:
    2013.03.11 10:39

    @Outlooker: Nálunk meg most szerveznek a magánhadsereget egy párt! védelmére! A saját nemzetének egy részével szemben! Szerinted???

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198922)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld@apokalipszistmost: : Úgy legyen. Attól, amit a MP…
  • apokalipszistmost on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földépp most olvasom a Felperzselt földet a népek taní…
  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • Dr Atom Magum M.D. Ph Wizzard on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földAmerikanak nem apukaja van hanem elnoke, ezt bar D…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…

Posztrulett

Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

A kedves Olvasó nem tudja kicsoda Mayday Fanni. Ő egy Tik-Tok sztár, egy influenszer, aki naponta csinál hülyét a rezsimből. Huszonpáréves lehet és van vagy negyedmillió követője a Tik-Tokon. Nem, kedves Olvasó, Mayday Fanni nem neked szól. Mert öreg vagy. Talán nem annyira öreg, mint én, de negyvenes-ötvenes diplomás, aki már régen eldöntötte, hogy a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • kiazmármegint
  • excombo
  • AI szagerto
  • ra0213
  • csunyatáp
  • tamspatrik
  • Radnóti Zoltán
  • mecsekijeti
  • incze
  • Tehenész
  • Péter 2
  • Bogomil
  • princeghostly1c74fbc695
  • nerangass
  • micike mici
  • labrys
  • bvr
  • ijontichy
  • annokkk
  • susyk
  • Czifra Zoltán
  • anna007dor
  • obeszel
  • jack_of_all_trades
  • Morp65
  • nyulambator
  • torzsmokus
  • Hanyistók
  • szabol25
  • tulajdonkppen
  • jotunder
  • hakohen
  • rovidec398e17c6
  • karsairita
  • ijenanyelvtan
  • KennyOMG
  • azuccahirmondoja
  • simonandris2
  • muaddib00
  • Tyto
  • Gaboxhrr
  • thegaben86
  • janszemwordpress
  • Mikonu
  • darnoknew
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • ipartelep
  • kisa
  • Sándor Simon
  • j.alfred prufrock II
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d