Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30
  • Veletek vagyunk 🌈 2025.06.28

A legolvasottabb posztok

  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Börtönnel fenyegeti az "igazság"(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.
  • Elon Musk: "Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot."
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

A második cikk

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Török Gábor politológus szerint az Alaptörvény negyedik módosításának második cikke a legproblémásabb a módosítások közül.

A második cikk értelmében az Alaptörvény módosítása után az Alkotmánybíróság kizárólag az elfogadás körülményeinek alkotmányosságát vizsgálhatja. Török azt írja, hogy a második cikk elfogadása után gyakorlatilag kontroll nélkül módosíthatják az Alaptörvényt, akár a politikai ellenfeleik betiltását is beleírhatják. 

A világon nagyon kevés olyan ország van, ahol az alkotmánybíróság megsemmisíthet egy alkotmánykiegészítést arra hivatkozva, hogy az ellentmond az alkotmány többi részének. Lásd pl. itt.

A magyar alkotmány egésze is hatályon kívül helyezhető kétharmados többséggel; gyakorlatilag pontosan ezt ttték az Alaptörvény megszavazásával. Számos olyan ország van a világon, ahol nehezebb megváltoztatni az alkotmányt, de általában nem zárják ki annak a lehetőségét, hogy az alkotmányozó többség teljesen új alkotmányt fogadjon el.

Magyarországon az Országgyűlés testesíti meg a Szuverént, a kollektív uralkodót, aki, igen kedves Olvasó, mi vagyunk. Nem a Szent Korona, nem az Orbán Viktor, hanem mi. Mi vagyunk ennek az országnak az ura. Nem urai, hanem ura. A mi képviseletünkben fogadták el az Alaptörvényt, az akkori szabályok, a hatályos alkotmány paragrafusainak maradéktalan betartásával. 

A „checks and balances”, a fékek és ellensúlyok rendszere megpróbál minket megvédeni a többség zsarnokságától,  de korlátlanul nem védhet meg minket saját magunktól. Elfogadtunk egy szabályrendszert, és minden, ami most történik, ennek a szabályrendszernek a következménye. Ha más szabályrendszert fogadtunk  volna el, akkor annak másféle szomorú következményei lennének. Amit Magyarország elfogadott, az nagyon közel volt a német alkotmányos rendszerhez, az egy jó szabályrendszer volt, egy jó alkotmányos rendszer, de nem jelentett és nem is jelenthetett abszolút védelmet az emberi aljasság és ostobaság ellen. 

 Ami most történik Magyarországon, az nem a diktatúra bevezetése, és még csak nem is egy lépés egy későbbi diktatúra felé. Ami most történik, az távolodás az európai civilizációs normáktól. Ennyi, és nem több, de ez bőven elég a kétségbeeséshez. 

 Ezek rossz idők. Nem a legrosszabb idők, de elég rossz idők. És az ország, mint már annyiszor, megbukik egy vizsgán. Ezer éve bukdosunk a vizsgákon, nem ez a legborzasztóbb elhasalásunk. Csak egy a sok közül. 

 Ami hétfőn történni fog, az nem azért nem történhet meg az Egyesült Államokban vagy Németországban, mert jobb törvényeik vannak, bölcsebb alkotmányos rendszerük, hanem azért, mert civilizáltabbak mint mi. Nem tökéletesek, nagyon-nagyon nem, de társadalmaik civilizáltabbak a miénknél, ahogy a mi társadalmunk is civilizáltabb más, kevésbé szerencsés társadalmaknál. Nekünk ezt dobta a gép. Már van saját felelősségünk is, kinek mennyi, ebbe a szerencsétlen országba születtünk, és már mi döntöttünk úgy, hogy tönkretesszük egymás életét. 

  Szeretnénk hinni abban, hogy van valahol egy titkos megváltó klauzula, amit elfogadva megtakaríthatjuk magunknak a felnőtté válást. Egy mondat az alkotmányban, amely megvéd mindentől. Nincs ilyen mondat. Senki nem védhet meg minket a saját aljasságunktól és ostobaságunktól, csak mi magunk.

 Mi dönthetünk úgy, hogy midőn York napsütése rosszkedvünk telét tündöklő nyárrá változtatja át, nem leszünk gazemberek, hogy ha kiterítenek úgyis, akkor inkább tisztességesek leszünk, hogy nem aljasulunk el, bármely korban élünk e földön. Ez az egytízmilliomodnyi Szuverén döntése. A Királyé, kit Isten óvjon. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520320-686e59ece7ecd' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520320&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520320-686e59ece7ecd&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520320-686e59ece7ecd' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

7végi retro – XXVIII.

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

226 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Outlooker szerint:
    2013.03.11 10:47

    @sjános: ne hasonlítsunk össze egy Irakot megjárt magánhadsereget egy örséggel, de gondolom ez megelőző lépés volt a kormány részéről.
    Szerintem azok a dolgok amiről a mi polgárok vitázunk már rég eldöntöttek a politikában.

    Hiv.: [@Outlooker:](#comment-198923)
    Loading...
  2. ingyenebed szerint:
    2013.03.11 10:49

    @Montefiore:

    tévedsz szerintem.

    a magyar nép megbuktathatta volna ezt a kormányt 2011-ben, ha nem 3% megy el manyup nyilatkozni. ugyanis már az azévi ktsvet bedőlt volna.
    önként és dalolva nem mentek el és ezzel egy kritikus pillanatban hozzásegítették a kormányt a gazdasági túléléshez. ugyanez igaz az alk bírákra is. ha ők elmeszelik az új manyup szabályozást, akkor a pénztárak erre hivatkozva megtagadhatták volna a vagyon átadását, és az eredmény szintén gazdasági bukta lett volna. nem tették meg. a történelem sokszor egy vagy néhány ember kiállásán, emberi minőségén múlik (lsd pl kubai rakétaválság).

    mert bizony az emberek nem „egyenlők”. MINŐSÉGBELI különbség van köztük, nem is kicsi. a magyar elit, a magyar közszereplők, és magyar nép maga is elég vacak minőségű emberek gyűjteménye (tisztelet a kivételnek).
    ezért van, hogy az intézményrendszer sem működik. ugyanist azt emberek működtetik.
    és ezért van, hogy egy beppe grillo mondjuk norvégiában nem lenne sikeres. az egy jobb minőségű nép ennél.

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-198924)
    Loading...
  3. Spiro szerint:
    2013.03.11 10:51

    Mint minden, a normális társadalmi berendezkedés evolúciója is egy tanulási folyamat része.
    A szerencsésebbek rögtön a mások által már kitaposott út végeredményét adaptálják, a hülyébbek saját maguk járják be ugyan azt az utat, az összes mások által már produkált hibával. Ez időpocsékolás, de mit van mit tenni, hiába próbáljuk siettetni (az összes régi szocialista országában ez zajlik).

    Még az EU sem tudott egységes alkotmányt létrehozni (pedig nem a közös tudás, és a tapasztalat hiányzik), ami talán tehermentesítette volna, kétségtelenül terhelt vezetőinket.

    Valójában a magyar helyzet a FIDESZ belső működéséből levezethető, hiszen a jelenlegi helyzet az ottani berendezkedés kivetülése.
    Nyilván a meglepetést az okozza (különösen azoknak akik ezt belülről nem ismerték), hogy senki sem számított ilyen gátlástalanságra és beképzeltségre, vagy inkább ostobaságra, és szűk látókörűségre.

    Arra azért számíthattunk, hogy lesznek önző érdekek, de ennek foka, és pláne koncentrációja valóban meglepetés lehet.

    Végül is a hatalom is biztosíthatja egyesek megélhetését, és láthatólag nagyon könnyen mentális deformitást eredményez.

    Talán ezért szokták, vagy kellene a közfunkciókban eltöltött időt 2 ciklusban, vagy 8 évben korlátozni, megadva ezzel az esélyt a többszínű, dinamikusan változó gondolkodásnak (én ezt pártokon belül is kötelező jelleggel bevezetném, addig amíg magától nem megy).

    Hiv.: [@Spiro:](#comment-198925)
    Loading...
  4. sjános szerint:
    2013.03.11 11:00

    @Outlooker: Ok…ne hasonlítsuk…:)
    (Na de Te hoztad szóba….mind1)
    Engem marhára nem érdekel mi van Görögországban!
    Maguk főzték…maguk eszik!
    Amit itt főzünk Magyarországon….azt mi esszük!
    Elegem van ebből a takony politikából, hogy mindig másra mutogatunk, másra hivatkozunk…..ezt tette…azt tette….mi „csak megvédjük” magunkat…
    Ideje lenne felelősséget vállalni a tettekért! Intézkedésekért, törvényekért!
    Leszarom mi volt 2002-2010 között! A büntetését meg is kapta az a kormány…bukott!
    EZ, 2013ban nem lehet hivatkozási alap!
    3év „munka”! Ezt értékeljük!
    3 év szarkavarás…feszültség…pávatánc és pofázás!
    Munka…érdemi munka semmi!
    Már nem a fiaink jövőjét éljük fel….hanem az unokáinkét!
    És akkor ez az alaptörvényes fércmű szarakodás a legfontosabb a Kormánynak!?
    Egy vesztett…veszett ügy! Mert a vége nem lehet más! Nem EU kompatibilis! A saját magunk által választott keretet rúgjuk fel!
    Ez nem kuruc romantika!
    Ez netto f…ság!

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198926)
    Loading...
  5. Lasombra szerint:
    2013.03.11 11:01

    @poszt: „Elfogadtunk egy szabályrendszert, és minden, ami most történik, ennek a szabályrendszernek a következménye.”

    i beg to differ.
    mivel jogi tudással csak mérsékelten vagyok felvértezve, ezért igyekszem óvatosan lépkedni.
    van ez a hatalmi ágak szétválasztása nevű dolog.
    a törvényhozás nem ugat bele az igazságszolgáltatás dolgaiba. főleg nem kézivezérli vagy ülteti kispadra, ha terhére van vagy akadékoskodik. minősített eset, amikor előbbi spec 1 db párt (egy kinövéssel), utóbbi meg épp az alkotmánybíróság.
    ez például a szabályrendszer része volna.
    azaz volt.

    azt most nem tudom fejből, hogy ez le van-e konkrétan fektetve valamilyen szabályrendszerben – amit paradox módon az előbb említett hatalmi ág simán átírhat bármikor – vagy csak ilyen gentlemen’s agreement dolog, ami meg gentlemanek híján vajmi keveset ér mifelénk.

    és itt át is eveznék a sokat vitatott diktatúra kérdéskörbe.
    az apologétáknak feladvány: nevezzenek meg egyetlen darab olyan területet vagy szabályt, aminek ma Mo-n a Csuti Szauron szeszélyén kívül van bármilyen védelme, korlátja vagy garanciája, hogy másnap is úgy lesz.
    csak egyet.
    fontos! bármit is mondjanak a szócsövek, nem a parlament, a kormány vagy a fidesz-kdnp döntéseiről beszélek, hanem egyetlen személy kénye-kedvéről, ahogy egy klasszik, tankönyvi diktatúrában szokás.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-198927)
    Loading...
  6. blacklord szerint:
    2013.03.11 11:14

    Szeretem általában az itteni írásokat, de ez szerintem a tipikus magyar kishitűség márványba vésése:
    „Ezer éve bukdosunk a vizsgákon, nem ez a legborzasztóbb elhasalásunk.”
    Azért mintha lett volna ott egy László király, egy Nagy Lajos, egy Mátyás is, meg mégiscsak volt VÉGIG szuverén országunk (vö. Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Balkán egésze). Ezután ezáltal úgy beállítani, hogy ezer éve balfaszkodunk Európa közép-keletén, bár igazán nem vagyok egy kardcsörtető nacionalista, de nekem bántó.

    Hiv.: [@blacklord:](#comment-198928)
    Loading...
  7. _Epikurosz_ szerint:
    2013.03.11 11:14

    Álmodozz csak, Jótündér. Az emberek sokkal rosszabbak, mint gondolod.

    Hiv.: [@_Epikurosz_:](#comment-198929)
    Loading...
  8. Outlooker szerint:
    2013.03.11 11:17

    @sjános: Minden privatizálva van és mindent hitel terhel, amit keményen visszakövetel a pénzhatalom magának politikai nyomással de ha szükséges erővel cask ezt akartam a Görög páldával.

    Hiv.: [@Outlooker:](#comment-198930)
    Loading...
  9. blacklord szerint:
    2013.03.11 11:18

    Megint egy gondolatbotlás: „Már van saját felelősségünk is, kinek mennyi, ebbe a szerencsétlen országba születtünk…”
    Miért, mikor nem volt? Az utána leírtak – amikkel maximálisan egyetértek – ugyanúgy állnak az előtte szereplőkre is (pl. a kommunizmusra vagy előtte a Szálasi- és Horthy-rendszerekre), ha a lakosság „civilizáltabb” (ez szerintem nem egy jó szó amúgy, én inkább úgy mondanám, hogy aktívan él a demokráciában kollektív felelősségévé vált lehetőségeivel) lett volna már akkor is, akkor máshogy alakultak volna az események…

    Hiv.: [@blacklord:](#comment-198931)
    Loading...
  10. Névtelen szerint:
    2013.03.11 11:22

    @Lasombra: „azt most nem tudom fejből, hogy ez le van-e konkrétan fektetve valamilyen szabályrendszerben”

    Benne van az alaptörvényben („A magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik.”). A hatalommegosztás alapján viszont az alkotmányozó hatalom az országgyűlés. Azzal, hogy az alkotmányt módosítják, nem sértik a hatalommegosztás elvét. A kontroll pedig nyilvánvalóan nem lehet alkotmányon belüli, csak külső: a hazai és nemzetközi közvélemény, gazdasági, diplomáciai befolyás, jogi kontrollt pedig a nemzetközi szerződéseink (ET, EU stb.) jelentenek.

    Amúgy ez a rendes bíróságokkal kapcsolatban is előfordul. A bíróságok adott módon értelmezik mondjuk a Ptk. bizonyos szakaszát, ami olyan következményekkel jár, amit a jogalkotó rossznak, károsnak tart. Ebben az esetben az országgyűlés módosítja a Ptk.-t. Ez a normális működés része, nem sérti a hatalommegosztás elvét, csak akkor van probléma, ha a módosítás nem a „közjót”, hanem egyéni vagy pártérdekeket szolgál.

    Hiv.: [@:](#comment-198932)
    Loading...
  11. Lencsés István szerint:
    2013.03.11 11:30

    Elsősorban ( persze ez csak a normálisokra , és a névvel rendelkezőkre vonatkozik ) MAGYAROK vagyunk aztán európaiak ….

    Hiv.: [@Lencsés István:](#comment-198933)
    Loading...
  12. sjános szerint:
    2013.03.11 11:36

    @Outlooker: Háááát bakker ez már csak így van!
    Aki pénzt ad…vissza is kéri! Nem ajándék!
    Érzed Te is……hiába vagy magyar…a magyar OTP simán kilakoltat!

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198934)
    Loading...
  13. torró szerint:
    2013.03.11 11:42

    @ingyenebed:
    Te is tévedsz! Mi lett volna ha? Semmi. Akkor ugyanis fel kellett volna venni még több IMF hitelt. Ezzel még nem bukott volna a kormány.És ráadásul nagyobb szarban lennénk mint most. A manyup meg így is úgy is kivezetésre került volna, mert még mindig nem értitek meg, hogy ez egy rossz döntés volt bevezetni. Ez is hozzásegített az eladósodáshoz.Mivel a kikerült pénzeket hitelből kellett finanszírozni! Olyan nehéz ezt megérteni?
    Az alkotmányt meg már rég újra kellett volna írni.És igen még sokat kell tanulni, hogy jól tudjunk dönteni. Európa kb 150 évvel előbb kezdte a demokráciát, mi meg jó 20éve. Előtte ugyanis 40 év DIKTATÚRA volt. Ez van beégve a merevlemezbe. És ne akarjátok ezt 1-2 év alatt kitörölni mert nem sikerül, mivel a volt hatalom embereinek nem érdekük ,hogy Te tisztán láss! Ferstéhen, Herr kamerád?

    Hiv.: [@torró:](#comment-198935)
    Loading...
  14. Balt szerint:
    2013.03.11 11:48

    @HaKohen: Ha már citálva vagyok :), akkor illik megszólalnom. Egyébként nem tenném, mert ez a habverés messze nem ér ennyit. Pont arról szól a poszt – ami ugye „kifogásolhatóan” a témáról a rémára „tereltem” -, hogy „teccettek volna nem alkotmányozó többséggel felhatalmazni a Fideszt”. Nos, lássuk be: ebben nem kis felelőssége van a ’89-es (’49-es) alkotmánynak és megalkotóinak, név szerint Sólyomnak, ami/aki egy (morálisan, gazdaságilag stb.) megbukott kormány hatalmon maradását lehetővé tette. Nem tudom, hogy a jelen Alaptörvény ebben a kérdésben kiállná-e az idő próbáját, de a 2/3 az előbbinek köszönhető, ez vitathatatlan. (Az 53% vs. 2/3 kérdéséhez pedig: a kormány maradását az MSZP és – némi jóindulattal – az MDF-SZDSZ szavazói kívánták, ami 22% a szavazáson megjelent választók arányában.)

    Az, hogy ma a legolvasottabb hírportál ajánlójába betallózott blogjai között ennek a „22%-nak” a véleménye meghatározó, ez bizony szomorú, és nem lehet eléggé kárhoztatni miatt a jelen kurzust (direkt és indirekt)…

    Hiv.: [@Balt:](#comment-198936)
    Loading...
  15. acs63 szerint:
    2013.03.11 11:49

    Kedves DEL-gomb kezelő!
    Kár volt kirakni… Kiválóan illusztrálta a másik posztban szereplő sorokat:

    „Itt Szűrös Mátyás mondja meg, hogy ki a kommunista.”

    Hiv.: [@acs63:](#comment-198937)
    Loading...
  16. Tímár Mihály szerint:
    2013.03.11 11:50

    A szerző egy dologban téved:
    Az alaptörvényt nem 10 milliós magyar szavazta meg és a negyedik (6.) módosítást sem 10 millió magyar szavazta meg. A Fidesznek kormányprogramja sem volt, az meg pláne nem volt benne, hogy alkotmányt akarnak módosítani. Igy még a rájuk szavazó mintegy 2 millió szavazó sem tudhatta, hogy alkotmányt akarnak módosítani.

    Az alaptörvény és a módosítók tehát nem 2 vagy tízmillió szavazó, hanem Orbán Viktor és a kb. 300 fideszes képviselő törvénye. Ha akartak volna, tarthattak volna róla népszavazást. Nem akartak. Innentől övék a felelősség.

    Orbán Viktor azt hiszi, hogy a parlamenti kéthamaddal azt csinál, amit akar, senki és semmi nem korlátozza. XVI. Lajosnak is voltak ilyen elképzelései…

    Hiv.: [@Tímár Mihály:](#comment-198938)
    Loading...
  17. piszter szerint:
    2013.03.11 11:50

    azt kell mondjam, hogy igazat adok a kedves posztolónak.

    Hiv.: [@piszter:](#comment-198939)
    Loading...
  18. komplikato szerint:
    2013.03.11 11:55

    @sjános: Én sem értem a Görög hasonlatokat, keményen megdolgoztak érte, hogy nyakig legyenek a szarban. A mi kormányaink meg azért, hogy mi is benne legyünk. Pont.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198940)
    Loading...
  19. Lasombra szerint:
    2013.03.11 12:01

    @grundigg: az értelmezési játéktér egy dolog, az nagyjából akció-reakció dolog. (a nemkívánatos joggyakorlatra hozott tv módosítások). de amikor a törvényhozó ág saját komisszárt ültet az igazságszolgáltatás fejére, személyzetist játszik, vagy akár csorbítja a másik jogkörét, esetleg konkrétan eltiltja a hatáskörének kisebb v nagyobb részétől, már egészen más.

    persze látni vélem, hogy itt a vicc abban rejlik, hogy az AB csak a mindenkori kottából zenélhet, amit viszont a tv hozó ír, és a kotta átírásáról nem kell, hogy megkérdezzék a zenészeket.
    de ahogy hallom, olvasom, ennél annyiban bonyolultabb a dolog, hogy ez a kotta önmagában is lehet ellentmondásos, illetve előfordulhat, hogy nem is felel meg a hangversenyterem szabványainak, ahol elvileg mi is rezidens fellépők vagyunk.

    arról nem is beszélve, hogy ez a kotta hogyan tud megfelelni a jogszabályi hierarchiának, ha nem csak a berendezkedésről, elvekről és általános szabályokról szól, hanem tele van spammelve olyan részletkérdésekkel is, ami a mindenkori kormány belátására volna bízva, ezért alacsonyabb szinten (tv., kormányrendelet, önkorm. rendelet, akármi) illene tárgyalni.

    ennek folyománya, hogy ad absurdum, ha a teljes fidesz államigazgatási modus operandit belefoglalnák az alkotmányba (tegyük fel, hogy van ilyen, és nem ad-hoc kormányoznak), akkor jogosan merülhet fel a kérdés, hogy onnét kezdve mi értelme volna a választásoknak?
    hisz akár egy 0%-os fidesz parlamenti jelenlét mellett is csak a fidesz által megírtakat lehetne tenni.
    ez akkor innét kezdve milyen képviseleti rendszer?

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-198941)
    Loading...
  20. sjános szerint:
    2013.03.11 12:08

    @komplikato:
    Mellesleg a mostani Kormányunk, pontosan a görög úton jár!
    Kozmetikázott eredmények, statisztikai trükközés, egyszeri összegek felélése, a negatív növekedés látomása!
    Egyedül a buzgón emlegetett 3 % alatti költségvetési hiányban nem az az út! De ezt meg kikényszerítette az EU! 900milliárdos megszorítással hozta a Kormány…sírni kéne…nem tapsolni!
    Nem dicső itthoni munka eredménye!

    Hiv.: [@sjános:](#comment-198942)
    Loading...
  21. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 12:11

    index.hu/belfold/2013/03/11/orban_magyarorszag_nem_hagyja_magat/

    Egy kismocsok Magyarországnak nevezi magát.

    Ő és a fideszesként bevethető gyilkos-légió nem hagyja magát.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198943)
    Loading...
  22. torró szerint:
    2013.03.11 12:11

    @Tímár Mihály:
    Akkor nézzük! Nem tízmillió az igaz.A rájuk szavazó 2 millió viszont nem törődött azzal, hogy fog e alkotmányt módosítani vagy újat csinálni. Amúgy meg azt szokták mondani: hallgatás beleegyezés. Akik nem mentek el szavazni, azok jogilag egyetértettek az eredménnyel. Tehát ha így nézzük teljesen jogosan jártak el. .Ráadásul, meg kell köszönni a 2/3-t az előzőleg uralkodó két pártnak. Így a felelősség is elosztható.
    A 2/3-d birtokában pedig, bizony megteheti. És még örülhetünk, hogy nem a Jobbik kapott kétharmadot. A többit a fantáziára bízom.
    Egyébként ezt majd az idő dönti el, hogy jól csinálták e vagy sem. Egy tanuló időben bármi lehet.Meg kell várni az évfolyam végét, és kiderül hányas osztályzatot fognak elérni. Az hogy most sokan úgy látják, hogy vihar felhők gyülekeznek még nem biztos, hogy lesz is vihar. Nem kellene rögtön beszarni, ha valamit esetleg nem úgy látunk ahogy szeretnénk.

    Hiv.: [@torró:](#comment-198944)
    Loading...
  23. komplikato szerint:
    2013.03.11 12:18

    „A rájuk szavazó 2 millió viszont nem törődött azzal, hogy …”
    Ööö, hányan voltak ÖSSZESEN szavazni? A 2/3 ugye valójában 53%, a második fordulóban meg összesen valami 1.160.000-en szavaztak csak.
    Szóval az a kétmillió nem volt annyi sem.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198945)
    Loading...
  24. Névtelen szerint:
    2013.03.11 12:25

    @komplikato: De még akik rájuk szavaztak, azok sem erre az unortodox elmebajra szavaztak…

    Hiv.: [@:](#comment-198946)
    Loading...
  25. torró szerint:
    2013.03.11 12:30

    @komplikato:
    Választási eredmények 2010.
    Szavazatok száma országosan 2 706 292 855 436 990 428 383 876 136 895 45 863 5 606 4 117 2 732 1 286
    Szavazatok aránya országosan 52,73% 16,67% 19,30% 7,48% 2,67% 0,89% 0,11% 0,08% 0,05% 0,03%
    Vagyis? 2 706 292 fő! Csak a pontosság kedvéért!

    Hiv.: [@torró:](#comment-198947)
    Loading...
  26. genyamagyar szerint:
    2013.03.11 12:32

    @torró: „Ráadásul, meg kell köszönni a 2/3-t az előzőleg uralkodó két pártnak.”

    Marhaság!

    A fidesz nem engedte hogy a szocik megcsinálják a reformokat, úgyhogy maguknak köszönhetik a 2/3-ot. Beetették a népet.

    „Egyébként ezt majd az idő dönti el, hogy jól csinálták e vagy sem. Egy tanuló időben bármi lehet.Meg kell várni az évfolyam végét, és kiderül hányas osztályzatot fognak elérni.”

    Hitler kancellár lett 1933. január 30-án. Ott is megvárták az osztályzatot… Láttuk mi lett a vége.

    Hiv.: [@genyamagyar:](#comment-198948)
    Loading...
  27. bIQa szerint:
    2013.03.11 12:40

    Impotens kultúrák szokása beletemetkezni rég elavult, diszfunkcionális rendszerekbe. A racionalitást pótolja a kultusz, ami már eleve kizárja az átértelmezés lehetőségét

    Az alkotmánybíráskodás eleve ilyen rendszer, aminek csak az átmeneti időszakban volt értelme, most már gyakran csak a fékjét jelenti bármilyen szükséges kormányzati cselekvésnek. Különösen nevetséges, hogy saját alkotmánya nem is volt a magyar demokráciának, csak alkotmánybírósága. Erről Horthy ellentengernagy jut eszembe a tenger és haditengerészet nélküli Trianon utáni Magyarországon

    Jobb lett volna viszont a fékek és egyensúlyok rendszerét úgy összességében átgondolni, átértelmezni a mostani improvizálás helyett, nem rettenve vissza akár az alkotmánybíróság megszüntetésétől sem. Én egy direkt választott köztársasági elnököt és egy felsőházat támogathatónak tartok a mostani berendezkedés helyett

    Hiv.: [@bIQa:](#comment-198949)
    Loading...
  28. torró szerint:
    2013.03.11 12:41

    @genyamagyar:
    Csak az a vicc, hogy még így is jobban állnak mint mi. Amúgy ilyen az ember, mindig be tud dőlni valakinek.És ez így is lesz még sokáig. De túlélő is. Csak nézd meg itt megy a vita köztünk, hogy jobb, vagy bal oldal, közben sok milliárd dollárt lopnak ki a zsebünkből a dicső vezetőink. DE ezen nem rágódunk, csak azon, hogy melyik tud nagyobbat hazudni. Közben meg a zsebedből kikapja a lóvét.Érted?

    Hiv.: [@torró:](#comment-198950)
    Loading...
  29. komplikato szerint:
    2013.03.11 12:50

    @torró: Nem volt programjuk és elfelejtettek szólni, hogy magukra szabott alkotmánnyal és választási rendszerrel fognak kijönni. Erősen kétlem, hogy az a sok ember ERRE szavazott. Meg földmutyira, 100 milliárdos közbeszerzési csalásokra és a többi.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198951)
    Loading...
  30. regress szerint:
    2013.03.11 12:54

    a tek. már a sándorpalotánál.viktorékra rájött a szapora

    Hiv.: [@regress:](#comment-198952)
    Loading...
  31. panelburzsuj szerint:
    2013.03.11 12:56

    @komplikato:

    Na most képzeld, ha három évig csak ott üldögélnek, netezgetnek, szundikálnak…

    Activity. Egyszerűen, de serényen – activity! …

    Eztet kívánják a zemberek, nem?

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-198953)
    Loading...
  32. komplikato szerint:
    2013.03.11 13:07

    @regress: Jobb ha tudod a fél fővárosi rendőrség, meg a TEK már Szombaton ott volt, sőt talán még elöbb.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198954)
    Loading...
  33. vasgyuszi szerint:
    2013.03.11 13:13

    „…és már mi döntöttünk úgy, hogy tönkretesszük egymás életét. …” Hát én pedig úgy döntöttem, immár 12 éve, hogy magam mögött hagyom ezt a szarkupacot, és nem hagyom magam beledöngölni a posványba.

    Hiv.: [@vasgyuszi:](#comment-198956)
    Loading...
  34. Stabilo szerint:
    2013.03.11 13:31

    Van egy nagyon jó mondás a demokráciára, ami valahogy így szól: „Minden megengedett, ami nem tiltott”.
    A Fidesz elméletileg nem sért most semmilyen törvényt, mindent szabály szerint tesz. Persze ott van az erkölcsösség kérdése. De hát ki az hülye aki egy politikustól erkölcsösséget vár…?

    Szóval ez biztos rossz az országnak, meg ettől kevésbé leszünk demokratikusabbak, de én úgy látom, hogy az emberek többségbe elcserélné azt a fene nagy demokráciát lassan már egy kiló kenyérre is…

    Nekem ez egy kicsit megint amolyan aktuális hiszti téma. Emberek akik a havi rezsijüket is alig tudják befizetni, azon sírnak, hogy így a demokrácia meg úgy…

    Hiv.: [@Stabilo:](#comment-198957)
    Loading...
  35. regress szerint:
    2013.03.11 13:35

    @komplikato: lehet, de a teret most zárták le. nagyon tele lehet az alsónemű

    Hiv.: [@regress:](#comment-198958)
    Loading...
  36. Putyilov gyári melós szerint:
    2013.03.11 13:36

    De kurva gyors itt a nyakig telefosott gatyás cenzúra:O))))

    „Kubatov Gáboron keresztül a politikai és a kormányzati hatalom formálisan is egyévált az alvilággal, amelynek csak egyik megnyilvánulása, hogy a 2-es szektor gyilkosságért elítélt maffiózója megy a párt székházát megvédeni. Végül is a Fradiban nem történt semmi más, mint ami az egész országban: a politikai és a gazdasági maffia megszerezte a totális uralmat. Mint Szőke Feri elmondta: „A Fidesz Magyar Polgári Párt elkötelezett híveként, erkölcsi kötelezettségemnek tartottam, hogy pártomat ebben a nehéz helyzetben is támogassam!””
    nepszava.com/2013/03/velemeny/bartus-laszlo-szoke-feri.html

    Lehet gyalulni liberós elvtársak :O))))

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-198959)
    Loading...
  37. komplikato szerint:
    2013.03.11 13:37

    @regress: Oké, de voltam ott szombaton és akkor is tucatnyi helyen voltak húszasával rendőrök, a galéria udvara meg tele volt rendőr kocsikkal, buszokkal … talán még rabszállítóval is.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198960)
    Loading...
  38. regress szerint:
    2013.03.11 13:44

    milyen érdekes,délután fél kettő,és a fideszesek viktorral az élen még egyszer sem merték megemlíteni az alkotmány módosítást,sőt feltűnően,kínosan kerülik.holnaptól hiánycik lesz a kiberó?

    Hiv.: [@regress:](#comment-198961)
    Loading...
  39. panelburzsuj szerint:
    2013.03.11 13:44

    @komplikato:

    Érdemes megfigyelni, hogy az Index képein most nincs kitakarva a rendőrök egész feje, csak a szemük környéke.

    És így azért kivehető, hogy nincs acsargás, inkább csak valami tompa zavarodottság.

    Business as usual – de minek is?

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-198962)
    Loading...
  40. Putyilov gyári melós szerint:
    2013.03.11 13:44

    Ja és az egész írás Tündike gyávaságáról szól, ezt vetítené ki az egész országra.
    Tipikus matyarosch szarmaszatolás.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-198963)
    Loading...
  41. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 13:53

    @torró:
    Nyugodtan csapd a számhoz a jobbikot meg az elempét, és akkor látod, hogy mennyi a fidesznyik az országban.

    Ezek végülis nem akarják leváltani Viktort meg a bandáját.

    Úgyhogy sokan vannak.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198964)
    Loading...
  42. Stabilo szerint:
    2013.03.11 13:53

    Azért én szülőként s helyretenném ezeket a gimnazistákat ott a téren. Mi a reteknek fekszenek ott a földön? Miért nincsenek iskolában?
    Menjen aztán éljen, ne ilyen baromságokkal töltse az idejét. A hülyébbik még bele is éli magát, aztán egy életre lelki nyomorék lesz, hogy milyen szar országban él, és hogy milyen szar dolga van…
    Mintha bármi is múlna vagy múlt volna ebben az országban azon, hogy ki volt hatalmon…

    Hiv.: [@Stabilo:](#comment-198965)
    Loading...
  43. Putyilov gyári melós szerint:
    2013.03.11 13:58

    És hogy egy kis matek is legyen a gyávaság megértéséhez, a posztíró ezt mondja 2+2=5
    en.wikipedia.org/wiki/2_%2B_2_%3D_5_(song)

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-198966)
    Loading...
  44. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2013.03.11 13:59

    @Stabilo: …Övék a jövő, maguknak építik.

    Amilyen múltról te beszélsz, azt meg mi építettük magunknak – felnőttek.
    Szart.
    Úgyhogy szerintem ne adjál nekik tanácsokat.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-198967)
    Loading...
  45. panelburzsuj szerint:
    2013.03.11 14:00

    @Stabilo:

    Jól látod – korszakokon átívelően pótolhatatlan szerepe van a nemzeti szartermelésben az olyan „jellemeknek”, mint pl. amit te alakítasz itt.

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-198968)
    Loading...
  46. komplikato szerint:
    2013.03.11 14:02

    @Stabilo: Amikor az egyetemisták tiltakoztak a röghöz kötés ellen, sokan a szemükre vetették, hogy őket pont nem érinti. Most amikor az ÉRINTETTEK tiltakoznak meg mindenki ezzel jön. Ha egyszer most van az ominózus esemény mikor tiltakoztak volna? Tegnap az üres parlament előtt? Vagy este a szavazás után?
    Persze ha szülő lennék és ott lenne a gyerekem joggal lennék ideges, de ha kiderülne ott van vagy időben szól, akkor ott lennék mellette!

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198969)
    Loading...
  47. Stabilo szerint:
    2013.03.11 14:03

    @én már a fény gyermeke vagyok: én nem adok nekik tanácsot, de a saját fiamat nem engedném oda. Se a balnak se a jobbnak ne evezzen.
    Evezzen magának, a politikát meg szarja le. Az is leszarja őt.
    Akik ma ellenzékbe fényezik magukat, holnapután ugyanezt megteszik ha abból nekik hasznuk lesz.
    Naiv aki másképpen hiszi.
    16-17 éves emberkéket meg gusztustalan ebbe belerángatni.

    Hiv.: [@Stabilo:](#comment-198970)
    Loading...
  48. Stabilo szerint:
    2013.03.11 14:04

    @panelburzsuj: hát te nagyon kemény vagy… 🙂

    Hiv.: [@Stabilo:](#comment-198971)
    Loading...
  49. panelburzsuj szerint:
    2013.03.11 14:07

    @Stabilo:

    Mint a kecskeszar, aranyapám.

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-198972)
    Loading...
  50. komplikato szerint:
    2013.03.11 14:08

    „A Jobbik frakciójának képviselői tartózkodni fognak az alaptörvény negyedik módosításának hétfői zárószavazásán – jelentette be az Országgyűlés plenáris ülése előtti sajtótájékoztatóján Balczó Zoltán a Jobbik és a parlament alelnöke.”

    Máskor is lehetnének tökösek.

    Hiv.: [@komplikato:](#comment-198973)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatkösz, most már látszik. hollandul van, de világos…
  • Bogomil on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatNem működik a díj odaítélésére mutató link -- ahog…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: ha valakit egyáltalán nem idéznek, de té…
  • vattablz on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatA NER újabb sikere.
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder:: "nem lehet ezeket a legendákat a végte…
  • F Ford on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László"Marx...soxor járt Párizsban, ennek emlékére a pár…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Lassan eltelik egy fél év a poszt írása illetve a…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: Az Amerikai Egyesült Államok legjobb ötv…
  • nudniq on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ipartelep: Már azzal a tettével, hogy az 5. kerül…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ipartelep: OK, akkor mondjuk azt, hogy eddig 90%-…
  • incze on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György Lászlóez egy másik fajta kiáltvány: https://444.hu/2025/…
  • ipartelep on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.De biztosak vagytok benne, hogy a rendőrség szava…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder:: "filozófiából magyarországon (aki itt…
  • hakohen on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.. @nyulambator: . Igen, hát most már nem érdemes t…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: el akarod dönteni, hogy ki kapjon megegy…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Nu, itt is van: https://24.hu/belfold/2025/07/07/p…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@nudniq: Hát sokkal szakszerűbben és hosszabban, d…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@ikarus: Ez total ugyanolyan, mint amikor a Pambon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMár a minisztereké is. Putyin felmentette a minisz…
  • tamspatrik on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László"a Kínai Népköztársaság, megalakulásától számítva,…
  • nudniq on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ikarus: erre egy ügyvéd reakciója: https://hungar…
  • ipartelep on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Én akkor lennék meglepve, ha NEM kezdenék el bünte…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ikarus: Szerintem Hadházy téved, vagy megvezetik.…
  • ikarus on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Cím: Hadházy Ákos: Arcfelismerő rendszerrel osztan…
  • Thalész on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját@tahonoli: . " Ezzel az „élmezőnnyel” milyen esély…
  • KennyOMG on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóGy. L. eredeti szovegebe sajnos belecsuszott egy s…
  • labrys on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóErről a „nemzeti érdekeket szolgáló akaratról” már…
  • Vidor Ferike on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóHiv.: @Bogomil: Szép találat. Most folyik a volt a…
  • jotunder on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@fortin2: de én csak viccelek... nagy különbség :)
  • Geo on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóTehát nem a demokrácia az alapja a fejlettek tábor…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@Késes Szent Alia: Kösz, én felületesen voltam táj…
  • Bogomil on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Szerintem sem kellene abszolutizálni ez…
  • fortin2 on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@poszt: de hát ez a CsányiSanyi opció 2008 környék…
  • Késes Szent Alia on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@vattablz: "A bírói hatáskör jelentős szűkítését s…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Miért lenne "nehéz ügy" Kell beszélni k…
  • thegaben86 on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: "De nem lépett ki az alkotmányos kerete…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/06/a-fideszes-fuggetlen-jel…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: 21 nyertes volt, ebből, ha jól látom öt ol…
  • vattablz on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen: Arról meg fölösleges megemlékezni, hogy…
  • hakohen on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László. @vattablz: . Így igaz. Anno tkp. a Tőkét tanulta…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: Ha jól tudom pont a Legfelsőbb Bíróság…
  • wolff on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: mindig megnyugtató, amikor matematikuso…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóAzért ez a Scopus jobb, mint az éppen idén Lendüle…
  • vattablz on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóA Tőke teljesen korrekt mű, abból nem következik a…
  • jotunder on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@ipartelep: az Amerikai Egyesült Államok alkománya…
  • ipartelep on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”Nekem úgy tűnik, hogy az USA jelenleg tényleg nem…
  • Bogomil on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóKét megjegyzés: - létezik az ún. "későn jövők előn…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: Mondjuk én arra céloztam, hogy egy nem…
  • nyulambator on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját@KennyOMG: Hát bizony a felelősség, az a kényes ké…
  • tahonoli on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkájátHiv.: @KennyOMG: IMHO, ez egy tipikus GIGO (=Garba…

Posztrulett

Apeles „atya” esete a Mandinerrel (plusztelefonkagyló)

Egy bizonyos Apeles atyára hivatkozva ír a Mandiner Erdő Péter esélyeiről. Padre Apeles alapvetően egy színész, aki papot játszik. Elvileg pappá szentelték, de alapvetően tévéműsorokban szerepelt papi öltözékben, ami miatt a spanyol papi főizé kénytelen volt elhatárolódni tőle. Az insta oldala szerint magándetektív. De nagyjából minden más is. Tudom, hogy nagyon fontos dolgokról kellene írnom, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • fortin2
  • tamspatrik
  • Radnóti Zoltán
  • twmmy
  • Gabor
  • Podvinecz marsall
  • incze
  • onehumanoid
  • vattablz
  • j.alfred prufrock II
  • anna007dor
  • Virág et.
  • DarthVader
  • Morp65
  • Késes Szent Alia
  • Vidor Ferike
  • Bogomil
  • Tiborné Tóth
  • hakohen
  • ijenanyelvtan
  • aerduloensamtonight
  • gudea73
  • Psakreff
  • Judit Merényi
  • tortt49
  • Czifra Zoltán
  • nyulambator
  • aromo44
  • Grrr
  • princeghostly1c74fbc695
  • Geo
  • KennyOMG
  • istván orovecz
  • jotunder
  • Mikonu
  • pogny
  • ipartelep
  • LibaLeontin
  • ra0213
  • Hanyistók
  • szabol25
  • wolff
  • dynamicist
  • csunyatáp
  • lgombb
  • Tyto
  • kiazmármegint
  • ervsebeszet
  • azuccahirmondoja
  • tahonoli
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d