Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

A tizenötmilló forintról

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

           Nagy-Britannia miniszterelnöke David Cameron az Eton College nevű középiskolába járt. Az éves tandíj az Etonban jó közelítéssel 15 millió forint. Nagyjából ugyanennyibe kerül a Westminster School, ahová a miniszterelnök-helyettes Nick Clegg járt illetve a St Paul’ School, a pénzügyminiszter George Osborne iskolája. A brit elit az ún. public school-okba járatja a gyermekeit, a leggazdagabbak a méregdrága Clarendon School-okba (a fenti iskolák, mind azok, a híres Rugby School is ebbe a csoportba tartozik). A „public school”-ok, a brit magániskolák termelik újra a felső osztályokat Nagy Britanniában. 

        A brit állam 168 szelektív, de ingyenes elitgimnáziumot is finanszíroz, amelyek színvonala lényegesen meghaladja a „comprehensive” állami középiskolák képzési szintjét. 

        A brit érettségi az „A exam” lényegesen kisebb tudást igényel, mint a magyar alapszintű érettségi. Az ún. „further math” érettségi, amelyet számos középiskolában egyszerűen nem is lehet letenni, is csak azt jelenti, hogy bizonyos extra stúdiumokat kérnek számon Ez is csak  kizárólag algoritmikus és numerikus készségeket tesztel, a hagyományos értelemben vett matematikai gondolkodás fejlesztése nem része a tananyagnak. Az elitegyetemek gyakran az ún. STEP matematika vizsgát követelik meg a diákoktól, ezek szinte teljesen elérhetetlenek egy átlagosan jó brit középiskolás számára. Csak egy egészen szűk réteget készítenek fel a STEP-re, leginkább a magániskolákban, idén kevesebb, mint négyezer diák tette le ezt a vizsgát Nagy-Britanniában. 

        Nagy Britanniában az osztálykülönbségek igen nagyok, a legnagyobbak Nyugat-Európában. Az egyetemi tandíj évi 9000 font (ez diákhitelt jelent), ami az elit számára semmiféle megterhelést sem jelent, de az átlagbrit egyáltalán nem boldog miatta. Londonban sokkal csúnyábban nézett ki a brit konzervatívok választási központja a nézeteltérések éjszakája, khmm, után, mint a Lendvai utca. 

Ez egy egyenlőtlen társadalom, mely társadalom egyre inkább tisztában van azzal, hogy az egyenlőtlenségnek ez a szintje már nem egészséges, és az állam  tesz is bizonyos lépéseket az egyenlőtlenségek mérséklésére.

       Nagy-Britanniában a „class system” az egyenlőtlenségek alapja, a hagyományos arisztokrácia maradéka jelenleg is bír bizonyos kiváltságokkal, bár leginkább informális módon. Nem állíthatom, hogy a brit társadalomban valamiféle vad gyűlölet és irigység övezné az upper class-t, vannak bizonyos feszültségek, de kezelhetőnek tűnnek.

      Magyarországon orosz típusú egyenlőtlenségek alakultak ki, villámgyorsan girószászosodott, habonyolódott, tiborczizálódott a felső osztály. Nagyon sokan még emlékeznek a mészároslőrinczekre, amikor még nem aranyozott rozs hullott a szájukból, csak az az egyszerű, mezei fajta. A magyar mediánjövedelem dupláját keresők sem érzik jól magukat, a többség teljesen igazságtalannak érzi a helyzetet, komoly értelmiségieknek vannak napi gondjaik, nem is álmodhatnak arról, hogy jobb egyetemekre küldhetik a gyerekeiket. A valamivel  a medián jövedelem felett keresők, a nyugati értelemben vett középosztály egzisztenciális rettegésben él. 

        Angliában az elit és a középosztály gyerekei között nem érezhető feszültség, senkit sem érdekelne, ha Cameron lánya drága magániskolába járna. A család (leginkább Samantha Cameron) úgy döntött, hogy Nancy-t állami iskolába íratják (kőgazdag emberekről van szó, a miniszterelnök felesége  arisztokrata). Nagy-Britannia tart egy bizonyos kedélyes távolságot a tökéletességtől, de az a pofátlanság, ami a mi neo- arisztokráciánkra jellemző, idegen tőlük.

         Nagyon sok országban jelent társadalmi problémát a társadalmi egyenlőtlenség. Az egyenlőtlenségek nem szüntethetőek meg, és én nem is gondolom azt, hogy helyes lenne az egyenlőtlenségek teljes megszüntetésére törekedni. A pofátlanság megszüntetése azonban vállalható cél lehetne. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519224-6a03c8a6d3c7e' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519224&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519224-6a03c8a6d3c7e&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519224-6a03c8a6d3c7e' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz…

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz…

148 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Watchdog szerint:
    2014.12.21 13:19

    Viszont nálunk az államigazgatás krémje a Dunakeszi Kinizsiben rendkívül versenyképes áron termelődik újra…

    Hiv.: [@Watchdog:](#comment-138166)
    Loading...
  2. balmoral szerint:
    2014.12.21 14:03

    „Nagyon sok országban jelentkezik társadalmi problémát a társadalmi egyenlőtlenség.” Jelentkezik helyett jelent. Elírás, szabad javítani.
    Én a Ráhel-lány svájci továbbképzésében bölcs előrelátást sejtek. Mert mi lesz, ha Tiborczék kiesnek a pixisből, netán elfogy körülöttük a levegő. Akkor is meg kell élni valamiből, és jól jöhet egy a világ már részein is elfogadott diploma. Most meg mit hőbörgünk? Nyilván annyi pénze van, hogy egyszerre beíratkozhatna az összes svájci egyetemre. Ha aranyba fekteti és svájci trezorba zárja, az mennyivel lenne jobb? Ki az, aki ebből a tandíjból jött rá, hogy ezek tényleg lopnak? Köztársak, nem vagyunk mi inkább irigyek, mint igazságszeretők?

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-138167)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2014.12.21 14:25

    @balmoral: Kösz, javítottam (ezt, hogy csináltam, elképesztő).

    Magyarországon nagyon sokan érzik úgy, hogy igazságtalanság történik velük. Ennek az érzésnek az intenzitása változó. Most valahogy érezhetően erősebb, mint egy éve. Az embereknek eszükbe jut, hogy milyen az életük. És sokan sokkal többet vártak az élettől, mint amit kaptak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138168)
    Loading...
  4. OoOoOo szerint:
    2014.12.21 14:29

    eszméletlen durva, hogy egy olyan közgépen:) (szóval több ember által használt szgépen), ahol a böngésző úgy van beállítva, hogy az előzményeket törölje, a youtube a Habony „minden másra ott a közpénz” videoját ajánlja… (amit én is linkeltem még régebben, amikor kijött)

    Na mindegy, kíváncsi vagyok, ennek a permanens kelet és dél európai korrupciós válságnak mi lesz a hosszabb távú lefutása. (lényegében az az algoritmus, hogy jönnek a tiszták, akiket le akarnak majd 2 év múlva váltani a tiszták, akiket…stb.) Csak ez megy át a médián, lényegében csak ezzel lehet bizalmat megrengetni, blokkolni a hatásait meg csak ilyen poltpéterezésekkel sikerül.

    És közben sztem kicsit túl elvonja az időt és teret lényeges kérdések megbeszélésétől. (nyilván nem a fideszről beszélek, mert ‘ezekkel’ nem lehet tárgyalni, csak ütni őket.)

    Hiv.: [@OoOoOo:](#comment-138169)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2014.12.21 14:33

    @balmoral: a svájci állami egyetemek gyakorlatilag ingyenesek. csak nagyon szelektívek. a „Matura”, svájci top érettségi nagyon kemény és úgy a diákok negyede-ötöde szerzi csak meg. a Ph.D iskolákról ne is beszéljünk.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138170)
    Loading...
  6. esernyősEvezős szerint:
    2014.12.21 14:48

    @balmoral: Mindenki tudja – najó, elég sokan -, hogy _ezek_ a medence vizébe pisilnek. Mindannyian, hiszen a víz már büdös is, sárga is.
    De azért aki kiáll a trambulinra, csörgőt ráz és dobol, aztán letolja a fürdőruháját és onnan engedi bele a medencébe, arra azért még a legközömbösebb is felkapja a fejét.
    Nem irigyek vagyunk – én biztosan nem – , hanem elképedtek és mérgesek.
    Hogy mit mernek még, azért.

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-138171)
    Loading...
  7. toportyánzsóti szerint:
    2014.12.21 14:59

    Alapvető önértékelési gondjaik vannak a narancsoldaliaknak,vitéz munkásőrujságíró kimondta,ők az angyali oldal,ép elme fuldokol a röhögéstől.Versenyszférában eltötött évtizedek nélkül sajna nincs önkritika és önkontroll,Magyarország halála lesz ez a banda.

    Hiv.: [@toportyánzsóti:](#comment-138172)
    Loading...
  8. RontoPal szerint:
    2014.12.21 15:00

    Gyorsabban lehet meggazdagodni, mint gyerekszobai múltra szert tenni. Ez az élet egyik igazságtalan alaptörvénye.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-138173)
    Loading...
  9. aronsatie szerint:
    2014.12.21 15:01

    Etonben közel négyszer annyi az éves tandíj, mint mondjuk Oxfordban? Ez biztos?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138174)
    Loading...
  10. tucano szerint:
    2014.12.21 15:06

    @jotunder: a svájci oktatás volt a példája annak, amikor Orbán úgy döntött, hogy kevesebben éretségizzenek, többen tanuljanak szakmát. A svájci rendszer hát, khm, bizonyos nagyon komoly feszültségek forrásává vált, mert Svájcot ellepték a külföldi menedzserek és igazgatók. Ennek oka nemcsak az, hogy szeretik az okos külföldieket, hanem az is, hogy nincs elég képzett svájci a pozíciók betöltésére.
    Még egy apróság: az a bizonyos hotelsuli, ahová urunk lánya jár, állítólag később is figyelemmel kíséri a diákok pályafutását, sőt azt is megmondják, hogy mennyi pénzért mehetnek el dolgozni. Azaz, bizonyos szint alatt rontják az iskola hírnevét és a többiek fizuját is. Ezzel nem akartam mondani semmit, csak érdekesség.

    Hiv.: [@tucano:](#comment-138175)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:12

    @aronsatie: igen, ez biztos.
    http://www.mirror.co.uk/news/ampp3d/average-private-school-fees-now-4168150

    de az eton honlapján is láthatod

    http://www.etoncollege.com/currentfees.aspx

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138176)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:16

    @tucano: a svájci oktatási rendszer azért igen komolyan különbözik az orbáni tervtől. a svájci felsőoktatás világszínvonalú, de svájc legjobb cégei a legjobbakat akarják a világon, ezért nem feltétlenül a nyolcmilliós svájcból választanak vezetőket, hanem úgy általában a hétmilliárdból.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138177)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:33

    @tucano: a világ legjobb intézményeinek egyike, az ehl, az mba képzése talán a legjobb, vagy legalábbis a legtekintélyesebb. két évig éltem ott és a közelében sem voltam annak az egyetemnek. a metróvégállomástól még buszozni kell kifelé. 🙂

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138178)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:37

    meanwhile in Hungary
    http://www.lrb.co.uk/blog/2014/12/19/oscar-webb/hungarys-education-reforms/

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138179)
    Loading...
  15. aronsatie szerint:
    2014.12.21 15:46

    @jotunder: Értem már, private school, nulla állami támogatással. Egyébként public schoolt írtál, ezt se értettem.
    Szeretném viszont leszögezni, hogy amíg meg nem szólalt, senki se bántotta O.R-t. Csak az apját, teljes joggal, hogy miből finanszírozza a lánya mezei magyar halandó számára kifizetethetetlen tandíját. Hivatalos jövedelméből sem jön ki, az igaz, hogy veje, pont az ő révén mellényzsebből fizethette.
    A lányon legfeljebb a realitásérzék (hiánya), illetve magyar és angol tudása kérhető számon, a fellelt és önként közzétett információk alapján.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138180)
    Loading...
  16. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:49

    @aronsatie: azért hívják a magániskolát public school-nak, mert bárkit felvesznek, vallástól, lakóhelytől, társadalmi státusztól függetlenül. ez egy viktoriánus (de nem orbánviktoriánus) definíció.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138181)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2014.12.21 15:58

    @aronsatie: igen, nem volt túlságosan okos dolog az a Facebook poszt.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138182)
    Loading...
  18. aronsatie szerint:
    2014.12.21 16:09

    @jotunder: Aha!

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138183)
    Loading...
  19. aronsatie szerint:
    2014.12.21 16:11

    @jotunder: Amit a linkedin-re tett fel magáról (angolul), az már a megrázóan önfeledt kategória.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138184)
    Loading...
  20. sárospataki szerint:
    2014.12.21 16:34

    @jotunder: a svájci felsővezető réteg az a svájci tartalékos hadsereg tiszti rétegéből kerül ki, ez lazul egyébként, de mondjuk tíz évvel ezelőttig ez elég komolyan működött. Banki MD (managing director, kb csoportvezető) szint fölött pl az UBSben nem nagyon kap meg pozíciót nem svájci (vagy brit, az Investment Bank részben, mert az egy angol cég igazából). Van brain drain, de nem a felső/közép vezetésben, ott hirtelen nagyon fontos lesz a klub, páholy, vagy céh, és nem azért mert azok az emberek okosabbak, hanem mert „helyesen” szocializáltattak. Így megy ez, ne nagyon legyen illúziója senkinek.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138185)
    Loading...
  21. sárospataki szerint:
    2014.12.21 16:37

    @jotunder: ettől függetlenül szerintem szerencsétlenjét nem kéne rugdosni, az apját igen, meg minden közpénznek utána kell menni, de amit pl. szabótímea művel, az nagyon gáz. vö. apák bűnei@csurka (csurka volt egyébkén?)

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138186)
    Loading...
  22. sárospataki szerint:
    2014.12.21 16:44

    @poszt: az (is) a baj magyarországon, hogy bármiféle sikeresség irigységet gerjeszt. senki sem fogadja el, hogy béla okosabb, ügyesebb, kitartóbb, mint géza. ha béla gazdagabb lesz, akkor az a véletlen, kapcsolatai voltak, protekciója volt, és különben is, az alapállás az, hogy mindenki egyforma. tfh orbán egyáltalán nem lop, rasi akkor is céltábla lenne, mert milyen az, hogy valaki svájcban tanul, mikor én csak 90e nettóból kell kijöjjek havonta.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138187)
    Loading...
  23. sárospataki szerint:
    2014.12.21 16:45

    @aronsatie: te premium vagy? 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138188)
    Loading...
  24. aronsatie szerint:
    2014.12.21 16:48

    @sárospataki lány: „Rasi” nem céltábla, legfeljebb ha hülyeségeket írogat. Az apja a céltábla.
    Mióta irigység, ha valakinek nem tetszik, hogy a hatalom legfőbb birtokosa strómannal vagy anélkül, de rengeteget lop a közvagyonból, miközben sohanemhazudó erkölcsi zsinórmértéknek állítja be magát?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138189)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2014.12.21 16:48

    @sárospataki lány: melyik svájci férfi NEM tartalékos tisztje a svájci hadseregnek?? a legtöbb nagy cég tele van már külföldiekkel. az egyetemek is.

    a posztban nincs szó OR-ről.

    OR azt írta, hogy ők a saját lábukon állnak. ez így elég rosszul hangzik, tekintve Tiborcz úr állami/önkormányzati megrendeléseit. ők leginkább a mi lábunkon állnak, és van akinek ez fáj már egy kicsit. sehol a világon nem úszott volna meg egy ilyen posztot, valljuk meg őszintén.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138190)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2014.12.21 16:52

    @sárospataki lány: Magyarországon bizonyos szegmensekben valóban igaz, hogy elképesztően tehetségtelen figurák kerülnek a topra. Bizonyos területeken viszont nem nagyon lehet szerepe a kapcsolati hálóknak. Én egy nagyon szigorúan meritokratikus közegből jöttem és személyesen mindig elégedett voltam a helyzetemmel. Ami persze az országra nézve nem mond túl sokat.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138191)
    Loading...
  27. sárospataki szerint:
    2014.12.21 16:56

    @jotunder: a nagyrésze altiszt vagy közlegény. a tiszt az hadnagytól felfele van. egyébként ugyanez van izraelben, ott talán még durvábban, eleve az emberek nagy része katonaság alatt végez valamiféle felsőfokú képzést.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138192)
    Loading...
  28. esernyősEvezős szerint:
    2014.12.21 17:00

    6abc.com/432781/?utm_content=buffer2d522&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

    Mindjárt karácsony van!
    🙂

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-138193)
    Loading...
  29. esernyősEvezős szerint:
    2014.12.21 17:03

    @sárospataki lány:
    Nna, kezdődik a köntösbe bújtatott mosdatás…
    Unalmas már.

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-138194)
    Loading...
  30. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:05

    @jotunder: természetesen van alapja, hogy ilyeneket gondolnak az emberek a sikerességről, és én, aki soha semmiféle protekcióval vagy nem magam által kiépített ismerettségi tőkével nem rendelkeztem, rendszeresen megkapom ezt a fenti irigységizét.

    én úgy gondolom, hogy kontraproduktív az irigységalapú egyenlősdi, pl. a német gazdasági rendszer nem annyira a pontosságra, hanem a hierarchia tiszteletére épül. természetesen a hierarchia is kontraproduktív, ha nem átjárható vertikálisan.

    egyébként szerintem az van, hogy az eredeti tőkefelhalmozás mindig sötét, korrupt bűnözés, a minimum harmadgenerációs gazdagok már lehetnek úriemberek. vagy úrinők.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138195)
    Loading...
  31. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:06

    @Evezős: szerintem meg nem, dehát ki vagyok én, hogy ezt megítéljem.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138196)
    Loading...
  32. RontoPal szerint:
    2014.12.21 17:10

    @sárospataki lány: Tudtam, hogy muszájból lopnak!

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-138197)
    Loading...
  33. balmoral szerint:
    2014.12.21 17:10

    @jotunder: Igen, Magyarországon sokan érzik úgy, hogy velük történik igazságtalanság. velem már nem, mert Németországban vagyok segédmunkás sok görög, lengyel, orosz , ukrán, román, spanyol, gambiai és német sorstársammal együtt, akik különös szerencsének érzik, hogy itt kizsákmányolhatják őket. Az, hogy engem odahaza kivontak a forgalomból, inkább az országgal szemben igazságtalan, mint velem. Én köszönöm, jól vagyok. (De mivégre?)
    Ez a Ráhel dolog meg úgy van, hogy gondoljunk arra, hogy mennyivel lennénk boldogabbak, ha ezt a pénzt nem tanulásra, hanem szórakozásra költené, vagy netán csak eldugná a lóvét? Mert akkor sem lopnának kevesebbet. Vegyük észre, hogy annyit lopnak, amennyit csak bírnak, szó sincs valamiféle szükségletek kielégítéséről, és ebből annyi az ország járulékos haszna (azaz a megtakarítás), amit az országban költenek el, azaz visszaforgatnak a gazdaságba. Palota- és stadionépítéseikkel fellendítik az építőipart, munkát adnak a házukban foglalkoztatott cselédeknek. Ha nem kellene vigyázniuk a látszatra, sofőrt és francia nevelőnőt is tartanának. Ha kulturáltak lennének, akkor magyar művészektől vásárolnák az alkotásaikat, szponzorálnák a színművészetet és a klasszikus zenét, támogatnák az irodalmat és a tehetséges, de szegény fiatalokat. Mindehhez az kell, hogy szabadon költhessék az összeharácsolt vagyonukat, különben kimenekítik külföldre, és ott költik el, vagy ott se, és a svájci bankok hitelképességét javítják vele. Ha tehát társadalmi konszenzus születik arról, hogy a fideszeseknek szabad lopni, és az így megszerzett pénz legális, akkor sokkal jobban jár az ország, mert egy részét visszaforgatják a nemzetgazdaságba. Ha most valaki azzal a populista demagóg fordulattal jön nekem, hogy és mi volna, ha nem lopnának, arra csak annyit tudok válaszolni, hogy nem rossz ötlet, csak nekem és a fidesznek nem jutott az eszünkbe.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-138198)
    Loading...
  34. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:10

    @aronsatie: én nem or kapcsán kifogásolom az irigységet, ott nyilván felmerül ilyen-olyan gyanú, és sokkal általánosabban vetettem fel. mint ahogy a poszt is.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138199)
    Loading...
  35. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:11

    @RontoPal: 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138200)
    Loading...
  36. HaKohen szerint:
    2014.12.21 17:13

    @sárospataki lány:

    Grezsa Ferenc volt, egyébként később asszem némileg megbánta.

    A korábbi apákrugdosása azért volt gáz, mert – hogy egy nyelvi kategóriával éljek – előidejűség volt. Itt viszont most egyidejűség van, ami nem ugyanaz. És nem arról van szó (legalábbis nekem), hogy milyen az apa közéleti tevékenysége (szar, de ez nem tartozik ide), hanem arról, hogy közpénzt terel hatalmánál fogva olyan irányba, ami lehetővé teszi a gyerek kitömését. Ugyan ne mondd, hogy tényleg OR kétéves fizetéséből jött össze a svájci magániskola tandíja.

    Az irigységben természetesen igazad van: irigyek vagyunk, irigyeljük azt, aki többre vitte (te nem? akkor üdítő kivétel vagy). De két dolgot ez ügyben is figyelembe kellene venni.

    Az egyik az, hogy amíg – mondjuk – Nagy-Britanniában rájöttek arra, amint ezt @jotunder: fentebb leírta, hogy olyan nagyok már az alsó és felső osztályok közötti különbségek, hogy mindenki jól fölfogott érdekében ezeket csökkenteni kellene, és ezért tesz is az állam – nos, addig nálunk ez fordítva van: a zelmúlt négy évben különösen, de valójában a zelmúlt 25 évben ez a trend (vö.: múlt havi tüntetők vs. Kuncze Gábor). És így ez kevésbé elviselhető az alul levőknek.

    A másik az, és nem, ne mondd, hogy ez lényegtelen, amit szintén @jotunder írt le a posztban: a felső (hogy ne mondjam: újgazdag, pirézül: parvenü) osztály pofátlansága.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-138201)
    Loading...
  37. HaKohen szerint:
    2014.12.21 17:22

    @sárospataki lány:

    Eredeti tőkefelhalmozás? Magadnál vagy?

    1988-1994 között kb. még beszélhettünk ilyenről. De ma? És ha nem is a harmadik, de azért már a második generáció is itt van a spájzban.

    Tudom, persze, hogy parvenük mindenhol és mindig vannak. De ahol szerves fejlődés van, ott nagyon kevéssé rúgnak labdába. Úgy semmiképpen, mint nálunk 25 évvel az akármi után.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-138202)
    Loading...
  38. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:24

    @HaKohen: ez egy érdekes morális kérdés, ha béla apja lajos lop 1000 forintot, majd odaadja bélának, aki ezen vesz sört, akkor béla bűnös? és ha béla tudja, hogy lajos lopta, akkor is?

    a legleegyszerűsítettebb megoldás, hogy az apák bűneiért a gyerekek soha nem bűnösek, egészen addig, amíg nem tettestársak. a félreértések elkerülése végett nem bűnös sem gyurcsány x, sem bauer tamás, amíg ők nem lopnak boltból, vagy nem tesznek olyat, amiért elítélhetőek. szerintem. nem vagyok 100%ig meggyőződve, hogy ez teljesen jó megoldás, tehát meggyőzhető vagyok.

    nagyon ritkán vagyok irígy, ez olyan, mint a féltékenység, mérgező, fárasztó és felesleges. persze ez valszeg szocializáció és alkat kérdése is.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138203)
    Loading...
  39. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:29

    @HaKohen: nem vagyok közgazdász, de szerintem az eredeti tőkefelhalmozás addig tart, amíg egy bizonyos tőkekoncentráció nem történik meg. ez viszonylag hosszú folyamat is lehet, pl az usában szerintem kb az ötvenes évek elejéig tartott.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138204)
    Loading...
  40. jotunder szerint:
    2014.12.21 17:30

    @sárospataki lány: OR-t nem lopásban, hanem érzéketlenségben/bugyutaságban találták „bűnös”-nek. nem írhatja le azt, amit leírt. azt nem lehet leírni és kész. mindazonáltal szeretném, ha ez a poszt nem róla szólna.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-138205)
    Loading...
  41. aronsatie szerint:
    2014.12.21 17:30

    @sárospataki lány: Irigység, ha azt kifogásolnák, hogy Hosszú Katinka több mint egymillió dollárt keresett már úszóversenyeken. Pedig egykorú Orbán Ráhellel, mégis, micsoda különbség.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-138206)
    Loading...
  42. 9mmPara szerint:
    2014.12.21 17:45

    @sárospataki lány: „bármiféle sikeresség irigységet gerjeszt”

    Szerintem pl. Rubik Ernő, Kürti Sándor vagy akár Gattyán György — pénzben is kifejezhető — sikere nem gerjeszt irigységet.

    Egyébként én is jártam Etonba.

    (papírárut szállítottam az Eton Stationers-be 🙂

    Hiv.: [@9mmPara:](#comment-138207)
    Loading...
  43. aritus szerint:
    2014.12.21 17:54

    @balmoral: Amiatt hőbörgünk, ahogyan Orbán Ráhel a pórnép orrára koppintott, hogy mit hőbörögnek, ő mindent saját erőből ért el. Ha hallgatott volna, bölcs maradt volna.
    Persze azon is elgondolkozik az ember, hogy honnan van Orbán Ráhelnek évi 15 milla forintja tandíjra, és csak arra tudok gondolni, hogy onnan, hogy apukája is, meg a férje is a közpénzét lopja. De ahelyett, hogy kussba maradt volna, még neki állt feljebb, és kioktatta a „zembereket”. Szóval ezen háborodtak fel sokan, köztük én is. Ez nem irigység, hanem jogos felháborodás, hogy a köz által befizetett adóforintokat ellopva tudja kifizetni a tandíját.
    Ez a duma, amit Orbán Ráhel előadott, pontosan ugyanaz, mint Lázár János kockáról kockára építkező, mindenk annyit ér, amennyije van, és az ő fiacskája milyen jó parti, mert van már svájci bankszámlája. Most már a fiúcskának van 70 millás budai lakása, és 20 millás szőlője. És még csak 10 éves! Mennyi pénzbe fog az nekünk kerülni, amíg a fúcska felnő, kijárja összes iskoláit. És még öccse is van…

    Hiv.: [@aritus:](#comment-138208)
    Loading...
  44. sárospataki szerint:
    2014.12.21 17:55

    @jotunder: hát ja, abban valóban vétkes.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138209)
    Loading...
  45. balmoral szerint:
    2014.12.21 17:58

    @9mmPara: Volt erről egy régi vicc. Az afro-amerikai öregasszonyt kérdezik, hogy mi lett a gyerekeiből. Meséli, hogy az egyik New Yorkban szemetet szállít, a másik a Sing-Singben ül rablásért, a harmadik éppen szabadlábon van, hasist árul a Harlemben, a legkisebb viszont a Harvard Egyetemen van. „- Nocsak, ott tanul? – Nem, spirituszban ül, mert két fejjel született.”

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-138210)
    Loading...
  46. Kettes szerint:
    2014.12.21 17:59

    @sárospataki lány: „ettől függetlenül szerintem szerencsétlenjét nem kéne rugdosni”

    Az apja ennyi idős korában már a plank farkával kergette ki a Vörös Hadsereget Magyarországról. Rasi felnőtt, teljes jogú és kilőhető politikai vad, akinek világossá kell tennie, hogy mit gondol a tolvaj apja lopott vagyonáról és az ország tönkretételéről.

    Választhatná a tisztességet is. Választhatná, hogy tényleg a saját lábán áll, hogy kipróbálja a politikai hátszéllel nem rendelkező pályakezdők szerencséjét. Lehetne apja legkérlelhetetlenebb ellenzéke is, mert igény az lenne rá. De ő nem ezt választja.

    Hanem a protekciós fesztiválszervezést, a protekciós minisztériumi tanácsadást, az államvédelmis bulvárlagzit, a lezsírozott közbeszerzéseket, a közpénzből fizetett svájci elitegyetemet és az arrogáns kioktatást.

    Ugye nem gondolod komolyan, hogy szegénykém nem tudja, hogy honnan jön a családi vagyon? A te definíciód szerint is tettestárs, mert elfogadja a lopott pénzt, és köszöni, nagyon élvezi.

    Orbán Ráhel nem érdemel különösebb kíméletet. Nem az apja miatt, hanem saját maga miatt. Gáspár, Sára és a többi gyerek még igen. Ők még tényleg túl fiatalok ahhoz, hogy szembenézzenek azzal, hogy mi is az apjuk. De Ráhel nem.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-138211)
    Loading...
  47. HaKohen szerint:
    2014.12.21 18:00

    @aronsatie: @9mmPara:

    Hogyne lennénk irigyek. Emberi tulajdonság, legfeljebb képmutatunk, amikor azt mondjuk, hogy persze mások, azok igen – de mi megmosolyogjuk őket a mi erkölcsi magaslatunkról, hiszen mi sohasem…

    A lényeg azonban nem ez. Hanem az, hogy nálunk az alsó és a felső osztályok (mondjuk az alsó és a felső decilis) közötti olló már vagy 25 éve nem összefelé csukódik, hanem szétfelé nyílik. Egyre inkább.

    És itt van az eb elhantolva, nem Hosszú Katinkánál vagy Rubik Ernőnél. Ez csak terelés.

    A magyar társadalom (politikai okú, de nem politikai jellegű) szétesése, na az az igazi probléma.

    Az irigység pedig marad, kiirthatatlanul, de ez most tényleg mellékszál.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-138212)
    Loading...
  48. balmoral szerint:
    2014.12.21 18:03

    @aritus: Próbáltam ironizálni.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-138213)
    Loading...
  49. sárospataki szerint:
    2014.12.21 18:03

    @9mmPara: pont nemrég volt egy vitám valakivel, aki elmondta gattyánt mindennek, hogy az a faszi nem ért semmihez, a nemtudomkik rakták össze a szerverparkot, őneki fogalma sincs semmiről, csak szerencséje volt. mondtam, hogy szerintem az a faszi tipikus megvalósító, aki működésbe tud hozni dolgokat, és ez elég fontos menedzsement-képesség. az, hogy poreszből szedte össze a pénzét, az más kérdés, de attól még tehetséges, és képes kockáztatni, ez az emberek 99%-ra nem igaz.

    szóval a sikeresség egy nagyon kis szelete elfogadott magyarországon (pl. sportolói, tudományos), a többi mind gyanús.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-138214)
    Loading...
  50. muci szerint:
    2014.12.21 18:07

    @sárospataki lány:

    Én sem tartom magam irigynek, de most elbizonytalanítottál. Ha a Kék vak egér intézményben a pincér 1400 forinttal többet számol, akkor nagylelkûen meg is kéne tán köszönnöm. (?)

    Hiv.: [@muci:](#comment-138215)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

„Mi vagyunk a NER, mi vagyunk a tolvajok”

Thanks, akárki vagy.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • darnoknew
  • Tehenész
  • nyulambator
  • KennyOMG
  • repulo
  • ikarus
  • jotunder
  • nerangass
  • Judit Merényi
  • Radnóti Zoltán
  • azuccahirmondoja
  • elolhatuldoktor
  • Hanyistók
  • j.alfred prufrock II
  • jaurin
  • excombo
  • opiniopraesumpta
  • AI szagerto
  • obeszel
  • rovidec398e17c6
  • istván orovecz
  • janostothmeister
  • Grrr
  • szabol25
  • susyk
  • Czifra Zoltán
  • princeghostly1c74fbc695
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Hector Kapitány
  • ijontichy
  • tamspatrik
  • lgombb
  • muaddib00
  • SMFB
  • aromo44
  • jack_of_all_trades
  • karsairita
  • Tyto
  • wolff
  • ra0213
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • Gaboxhrr
  • bvr
  • Péter 2
  • Virág et.
  • dynamicist
  • Sándor Simon
  • jelbeszed
  • csunyatáp
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d