Az Átlátszó megtámadásáról (apróságposzt)
Magyarország szépen csendben egy putyinista bábállam lesz, egy volt KISZ-titkár magántulajdona, ahol örülsz, ha nem rúgnak ki a munkahelyedről, ha nem foglalkozik veled a rezsim valamelyik verőembere. Az Átlátszó újságírói, igen, még a Hont András is, akit ugye nem szeretünk, mert a Mipéterünket baszogatja naponta, a jogállam maradékát próbálják fenntartani. Akkor is, ha éppen annak a pártocskának a nem tökéletesen gömbölyű ügyeiről is beszámolnak, akire szavazna a kedves Olvasó. Ők a bőrüket viszik a vásárra, a kedves Olvasó meg nem, amúgy én sem. A szuterénvédelmi főgörény Bayer műsorában libsizik, kikacsintva a nyilas házmesterekre, akiknek az ilyesmitől áll fel. Egy igazi háromperhármast bérelt fel a rezsimnyalonc aligfilozófus Lánczi András fia, hogy tényleg fel se merüljön, hogy ez nem pont ugyanaz, amiről 89-ben azt hittük, hogy örökre elmúlik. Oroszországot csinálnak a hazádból kedves Olvasó, nem Izlandot, nem Írországot, hanem pont Oroszországot. És mi hagyjuk, pont mi.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531833-690dc7d620b8d' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531833&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531833-690dc7d620b8d&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531833-690dc7d620b8d' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

(Tudom, mellékszál, de nem bírom ki: Honttal nem az a baj, hogy „megírja tényszerűen MP kevésbé gömbölyű dolgait”, hanem az, hogy már évek óta egy álellenzéki, valójában a Fidesz szekerét toló troll, Schiffer „Trumpra kell szavazni az atomháború ellen” András temus verziója. Már jóval MP színre lépése előtt az ellenzéki közvélemény irányába történő zavarkeltést végezte hivatásszerűen. Hogy mit keres az Átlátszóban, az számomra rejtély – függetlenül attól, hogy Fidesz-ügynök-e, egyszerűen az ő újságírói profilja, stílusa nem passzol az Átlátszóba. Még annyit fűznék ehhez az egészhez, hogy az Átlátszó tevékenysége semmilyen veszélyt nem jelent a Fidesz hatalmára, ugyanis az Átlátszó által dicséretes szorgalommal és bátorsággal feltárt ügyek a tisztelt magyar szavazót végtelenül hidegen hagyják.)
No de kiknek a helyeslésével, sőt aktív támogatásával csinálnak a hazánkból putyinista bábállamot? (Merthogy azt csinálnak, az nem vitás.) Csak nem azoknak az idiótáknak, vagy/és gazembereknek a támogatásával, akikről (talán tegnap) azt mondtad, hogy nem szabad azt mondani rájuk, hogy idióták/gazemberek, mert azzal megbántjuk őket, és elmélyítjük az árkot. Mi mélyítjük el…
Jó írás, szomorúan azonosul az ember a konklúziójával.
Nekem két megjegyzésem van:
[x] Honttól függetlenül is kell „baszogatni a Mipéterünket”. Gyarlóságaink miatt kaptuk meg Orbánt, viseljük a büntetést 15 éve, hagytuk hogy a történések szimplán csak megessenek velünk anélkül, hogy önvizsgálatot tartottunk volna (társadalmi léptékben). Mire elértük, hogy most már tényleg nagy a baj, egyre inkább egyre nagyobb lett az össztét, jussunk el végre oda, hogy „Mipéterünk baszogatása” kapcsán legyen nyomás rajtunk minden felmerülő aspektusra összefüggést, magyarázatot keresni, vegyünk részt a történésekben, jussunk már el végre oda, hogy tényleg nagyon elbaxtuk a szabadságunkat, fájjon rendesen a társadalmi kognitív disszonancia redukció, ha már az látszik ez kellhet a potenciális gyógyuláshoz.
Mindazonáltal Hont Andrásra én úgy tekintek, mint zajra. Annyira kezelhetetlen, inkoherens, gondolkodásra nem sarkalló amit, ahogyan mond, hogy az egyetlen ellenszer ellene a zajszűrés. Én abban is kételkedem, hogy Hont branderősítő lenne az Átlátszónál, azért tartanák. Szerepeltetése költségoldalon nagyot visz, miközben haszonoldalon max. lekövethetetlen áttételeken keresztül tudhat csak impulzust adni. Segíteni nem tud, nem akar(?): arra van, hogy megtanuljuk a sok probléma mellett az általa suppportált káoszt is kezelni tudni.
[x] Fel kell vetni mi lesz Putyin/Orbán után. Természetesen nem arra gondolok, hogy MP/Tisza nyer-e 2026-ban, mert ez „érdektelen”. A Putyin-vonal ördögien nagy tehetséggel kivitelezett óriás-pusztítása (időben hosszan) után mi várható? Valszeg fokozhatatlan és reprodukálhatatlan, ilyen koncentrációban továbbvihetetlen ez a pusztítás. Itthon az egymás ellenében is versengő Orbán-csicskák, Orbán nélkül „lepecsételten” lesznek senkik. Ám a társadalom szövetében felhalmozódott méreganyag vizsgálata kezelése, már nem ennyire egyszerű kérdés. Rákosi rendszere is bukott, névadó személye tudhatóan sz*pott is rendesen hosszú személyes agóniájában. Ám mi pusztító méreganyagot hagyott hátra a Kádár rendszer társadalmára? És ez a méreganyag halmozódik és koncentrálódik. Újabb méreganyag is jön hozzá miközben a mérgeződés egyre jobban fáj például az internet és egyéb információt hordozó lehetőségek révén (azok számára, akiknek van lehetőségük okulni, átélni mindezt). Lesz-e újabb 1989-1990-es élményilluzió a maga csökevényes módján, még sokkal kisebb gyertyafénnyel pislákolóan?
@tahonoli: „Gyarlóságaink miatt kaptuk meg Orbánt”, „jussunk el végre oda, hogy nagyon elbaxtuk a szabadságunkat, fájjon rendesen a társadalmi kognitív disszonancia redukció”, stb. Annyira találó és olyan sokakat érint, hogy be kellene olvastatni a TV1-ben és a TV2-ben is. Bocs.
Az Orbán rendszer Kacsa Magazinja. Még unokáink is látni fogják.
@steinerzsiga:
Mindenben egyetértek a hozzászólásoddal, viszont Hont és az átlátszó kapcsolata – amiről elvileg tudtam, de kiment a fejemből – hozzájárulhatott a legújabb összfidesz koalíciós (hagyományosfidesz-tisza-vitézy) összeboruláshoz a fővárosi közgyűlésben. Ahol is a diákmozgalmak letiprása mellett – ami Nagy Ervin külön személyes szégyene egyébként – a másik lényeges pont az új háromperhárom célkeresztjében álló szervezetek (Transparency, K-Monitor, átlátszó) kigolyózása volt:
https://www.facebook.com/baranyikrisztinapolgarmester/posts/pfbid02vni4MjVeNrhkw6KjGF4K55SmstbWeHuuPZnjU6tJESyG4tqkXvCARbYUbKsPhKbql
Azért azt megnézem, amikor az Átlátszó tulajdonosa a bőrét vinné a vásárra az Orbán rendszerben.
https://index.hu/kultur/2023/07/07/skrabski-fruzsina-dokumentumfilm-filmfesztival-dij-erdely-2006-oszodi-beszed/
A két nagy tényfeltáró tényfeltár.
Az Átlátszó rendőri brutalitásokkal foglalkozó cikksorozatát külföldi hírek teszik ki, a rendőri túlkapásokkal foglalkozót meg egy iskolás grafikon.
Se Bara, se Welsz, se más néven semmi, nulla, zero túlkapás és brutalitás. Naszing. Innen küldöm a nagy tényfeltáróknak járó Pulitzer és Göbölyös Soma díjakat.
Hiv.: @annokkk:
Ha a Bodoky ebben (3 éve, Dadus, tehát akkor, amikor már rég mindent (is) tudtunk a fasiszta bűnbandáról) részt vett – hiszen ő volt az egyik készítő, és éppen Skrabski Fruzsinával, bazmeeeg! – akkor jár neki a Rogán-propaganda-díj ezüst-fokozatú középkeresztje. Nagggyon gáz. Ha így folytatja, akár még államtitkár is lehet belőle. Hol élnek ezek a zemberek?
@ipartelep: 2006-ban Bodoky közreműködött egy dokumentumfilm elkészítésében, ami arról szólt, hogy súlyos rendőri túlkapások történtek Budapesten. ez szerinted hitelteleníti az Átlátszót 2024-ben. gratulálok. szeretném megjegyezni, hogy nagyon súlyos rendőri túlkapások is történtek, totálisan ártatlan embereket random módon vittek be az utcáról, és erről akkor a kormánysajtó és a kormányértelmiség pontosan ugyanúgy nem beszélt (nem egészen, volt, aki beszélt), mint most a kormány és a kormányértelmiség más dolgokról. istenem, nem tetszett, amit mond, és? az átlátszósok, szemben veled, csinálnak valamit.
Hiv.: @jotunder:
Azt azt azonnal gondoltam, hogy a te várható válaszodban elő fog jönni a „te nem csináltál semmit” szöveg – ez amolyan sztenderd nálad ilyenkor – kiszámítható vagy. Én barátom, egy kritikus vagyok, aki az étteremben megkritizálja a szakács főztjét, és a moziban megkritizálja a rendező filmjét. A kritikusok nem „nem csinálnak semmit”, hanem nagyon is hasznos munkát végeznek. Itt persze nem az Átlátszó értendő szakácson/rendezőn, hanem Bodoky.
Nem az Átlátszót hiteltelenítette a fideszes propagandafilm, hanem Bodokyt. Sokszor képzelsz bele olyasmiket a mondanivalómba, amik nincsenek ott – ez mostanában valahogy gyakori lett.
96-ban természetesen történtek rendőri túlkapások is, hiszen ez ilyen helyzetekben elkerülhetetlen, mondhatni természetes (és nem jó), a rendőrök már csak ilyenek, ezért sem „szeressük” őket. De 96 lényege mégsem ez volt, a rendőri túlkapások csak mellékszál volt ott, az mégiscsak, és alapvetően arról szólt, hogy azt az aljas bűnszervezet propagandája a kormánybuktatásra, illetve a saját népszerűségének a növelésére használta fel (nagyon sikeresen), és ebben normális/rendes/becsületes ember nem vesz részt, ezt nem segíti és ha mégis, akkor ott valami komoly probléma van.
Hiv.: @ipartelep:
Köztévén a közös riportjukban 2022-ben…
” Ezek szerint sikerült egy nagyot előrelépni az önök által képviselt „jogállamisági kritériumok” felé.
S. F.: Igen.
B. T.: Azt gondolom, hogy abszolút, igen.”
Hiv.: @annokkk:
Hát az „ő általuk képviselt” (a bűnbanda propagandistái – mert akkor ott, és azzal a filmmel Bodoky is az volt – hogy azóta megjött-e az esze, azt nem tudom, nem követem a munkásságát) perverz, és inverz „jogállamisági kritériumok” felé nyilván előreléptek. Amit ugye ők értenek „jogállamisági kritériumokon”. Vicces.
Szóval, miről beszélünk itt bazmeg, már bocsika. Csinálnak egy fideszes propagandafilmet egy olyan hatalom szolgálatáben, amely bakanccsal tapos mindenféle jogállamisági kritériumot, majd azt mondják, hogy azzal sikerült előrelépni a jogállamiság felé. Csak nekem tűnik fel itt a perverzitás?
@ipartelep: Már 2011-ben diktatúrának neveztem kishazánkat, és szinte az egész környezetem lehülyézett, mondván, hogy senkit nem visz el a fekete autó stb. Pedig már akkor vitt (nem szó szerint) sokakat, pl. még az állítólag Orbán-rokon Vitézy Tamás is hogy járt!
@obeszel: Ja, őt akkor még pont nem, csak majd később. Elkapott a hév.
Hiv.: @jotunder:
Hiv.: @annokkk:
2006-ban nem közönséges rendőri túlkapások voltak. A klasszikus ÉS cikk linkjét mellékelem. Emlékezetem szerint Kőszeg Ferenc, Fodor Gábor, Ungár Klára is hasonlóképpen látta ezt. Persze, volt előtte TV-székház ostrom, mindazonáltal igaza van JT-nek, megesett, hogy „totálisan ártatlan embereket random módon vittek be az utcáról”.
https://www.es.hu/cikk/2006-11-05/rauschenberger-peter/gaz-es-konny.html
Amúgy meg – s ez már szubjektív vélemény -, ezek az események nemcsak a Jobbik és az LMP létrejöttéhez/felemelkedéséhez vezettek, de az örökös 2/3-nak is megágyaztak.
@annokkk:
Ha ez akkor és így valóban elhangzott, akkor Bodoky védhetetlen.
@velotanya: ember, soha életedben nem csináltál semmit, soha. bodoky megcsinálta az átlátszót, amiért ki akarják nyírni. uszítottak már rád rezsimszolgákat? én ennek kb. a századát kaptam arcba, és emlékszem, hogy nehezen vettem a levegőt. azért amikor schmidt mária feljelent és a világon nem történik semmi, nem egészen ugyanaz, mintha egy putyinista hatóság uszul rád, akik nagyon sok mindent megtehetnek veled. kurva életbe már, annyira elegem van ebből .
Szerintem belenézhetnétek legalább a trailerébe ennek a filmnek, mielött keresztre feszítjük Bodokyt.
https://atlatszo.hu/kozugy/2021/11/24/megdobtak-molotov-koktellal-folyt-rajtam-a-benzin-egy-rendorparancsnok-beszamoloja-a-2006-os-esemenyekrol/
2006-ot kutya kötelessége lenne az országnak rendesen feldolgozni, Öszödi beszédtől Oktober 23-ig és ha egy mód van rá, rendesen körbejárva, mindenkit meghallgatva. Nem az „Elkxrtuk” szinvonalán, hogy csak a szemkilövető böszme rémtettei derüljenek ki, meg nem is úgy, hogy a makulátlan rendőrség dicsőüljön meg a fidesz által szervezett lázadás professzionális kezeléséért.
@velotanya: Most konkrétan egy kontextust teljesen nélkülöző félmondatra mondod rá, hogy védhetetlen? Hány olyan kontextust generáltassak eköré a kérdés válasz köré a ChatGPT-vel, ami teljesen átértelmezi a kérdést-választ?
annokkk bárkiről lerántja a leplet. Ha más nem derül ki, még mindig lehet, hogy az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt.
Nem szívesen linkelek hiradot, de a gugli azt dobta fel, ott jelent meg ez az intejú:
https://hirado.hu/belfold/cikk/2022/05/13/nem-kell-mindenkinek-megfelelni-interju-skrabski-fruzsinaval-es-bodoky-tamassal-az-2006-aldozatok-cimu-dokumentumfilmjukrol
Konkrétan arról volt szó, hogy „Ma már a hatalom komolyan gondolja, hogy az nem oké, hogy veressük meg a rendőrökkel a tüntetőket. […] megtörtént annak az egyszerű és szikár ténynek a felismerése, hogy nem az az elvárás a hatalom részéről, hogy fenyítsük meg, vágjuk előzetesbe, verjük meg még a fogdán azt, aki a kezünk közé kerül.”
Az Orbán rezsim helikopterről szarik a jogállamiságra, de jól felfogott propaganda érdekből, pont a 2006 utáni jogvédelemnek is köszönhetően nem verik a tüntetőket. A legdurvább, amire emlékszem az könnygáz spriccnizés volt a karmelitánál.
@Vidor Ferike: De közönséges puccskísérlet volt.
Hiv.: @velotanya:
Én csak megyek a linkek után. Mondanám, hogy mi hangzott el a köztévén, de nem nézem azt a fost. Hogy az ilyen kitüntetett fidesznyikek mikor mit mondanak, az sosem jutna el hozzám.
https://hirado.hu/belfold/cikk/2022/05/13/nem-kell-mindenkinek-megfelelni-interju-skrabski-fruzsinaval-es-bodoky-tamassal-az-2006-aldozatok-cimu-dokumentumfilmjukrol/?fbclid=IwAR30S7Q7GTU15_VMtINoNViSVdtaIo5yKdmM0pkFd-i4Lt7QQkcnBN9J1_o
Erről a fenti linkemről juteszembe. Meraszondja….
” – Egy ilyen felkavaró, az egész magyar társadalmat traumatizáló krízisről filmet csinálni nagy vállalás. Sikerült „helyretolni” a „kizökkent időt”? ”
Filmeket nézgelődök médiacég alapítás helyett, nem vitás. Viszont azt vettem észre a sok bámészkodásban, hogy a covid krízisről számtalan film készült a világban.
Legutóbb egy könnyű kis limonádéban bukkant fel, hogy New Yorkban minden iskolát bezártak, aztán minden boltot és kocsmát is, és óránként tévedt a megállóba egy kósza metró, megállt a vonatközlekedés és Lyft nevű taxis társaság egyenként hordta a helyükre az utasokat. A dolgozók egy havi fizetett szabadságot kaptak, és szétszéledtek vidékre. Csak a létfontosságú üzemek dolgozói mehettek dolgozni. A maszkviselést csak eztán ajánlották. A lélegeztetőgépekre gyűjtést rendeztek. És ami ismerős volt, …. laposították a görbét….
Hát hogy is mondjam a tényfeltárást. Minálunk itt a jogállamiság túlcsordultában.
A kórházakba tilos volt bemenni a sajtónak, az orvosoknak tilos volt nyilatkozni, a hazazsuppolt ápolási osztályon fekvő 30-40 ezer emberről nem készültek tényfeltárások. A 90 %-ban halállal végződő lélegeztetésekről is csak később mondott valaki egypár mondatot.
Ezért aztán nem tártak fel tényt. Ha tilos, akkor tilos.
Hogy a filmeket nálunk nem a világot megrázó krízis köré írják, hát istenkém. De hogy ezek nevezik magukat sajtónak meg tényfeltárásnak, az egy vicc.
Írom békítő szándékkal, mert a szemkilövető Gyurcsány terror évei hála a jó égnek, már sosem tértek vissza. Minden csendes., újra csendes… Gyurcsány se lövöldöz szemekre már. Kacag Orbánnal, mint gerlepár.
Annak idején a TV-ostromát a HÍR- és egyéb TV-k egyenes adásban adták. Amikor azt láttam, hogy a rendőrök a testükkel passzívan, a lépcsőn állva védik a házat, az őket mindenfélével dobáló náci/fideszes söpredék ellen, akkor én azt gondoltam, hogy a rendőrök meglepően puhapöcsök, gyávák, én a helyükben már régen fegyvert használtam volna a csőcselék ellen. Először csak figyelmeztető lövésekkel, majd közibük lőttem volna. De ez én vagyok, egy nem igazán ma született bárány, aki nagyon nem szereti a randalírozó náci söpredéket (főleg fociultrák voltak, és egyáltalán nem lett volna kár értük).
Aztán az utcai balhék is nagyrészt arról szóltak, hogy a náci söpredék kukákat borogatott, talán gyújtott is, és akkor már a rendőrökben valóban volt némi revansvágy. És igen, voltak járulékos veszteségek, is, a bűnszervezet békés szimpatizánsai sétáltak hazafelé, és a bosszúszomjas rendőrök elkapták őket.
Na most ezt az egész történetet úgy előadni, hogy ennek a lényege és mögöttes indítóoka nem az aljas fasiszta bűnbanda utcai puccskísérlete volt (erről tudomást sem venni), hanem csakis Gyurcsány szemkilövetős akciója, az ilyen előadás nekem kissé egyoldalúnak tűnik. Mondom ezt én, aki nem nagyon szeretem a rendőröket.
A nevezett Bodoky-féle interjúban ez is áll:
„B. T.: Fogalmazzunk úgy, hogy megtörtént annak az egyszerű és szikár ténynek a felismerése, hogy nem az az elvárás a hatalom részéről, hogy fenyítsük meg, vágjuk előzetesbe, verjük meg még a fogdán azt, aki a kezünk közé kerül. Megtanulták, hogy egy jogállamban ez nem járható út.
– Ezek szerint sikerült egy nagyot előrelépni az önök által képviselt „jogállamisági kritériumok” felé.
S. F.: Igen.
B. T.: Azt gondolom, hogy abszolút, igen.”
Itt már „kontextus van”, és kontextussal együtt még súlyosabb a szöveg, mint amit erről a kolléga fentebb beidézett. B.T. „jogállam”-ról beszél, tudomást sem véve arról, hogy sem ma, sem 3-4 éve már nem volt itt semmiféle jogállam. Ez menthetetlen, kinagyarázhatatlan.
Ráadásul, még azt sem veszi észre, hogy ez az „erőszakmentesség” a hatalom részéről csak egy álca, amivel a rendőrsorfalaik (amik most is vannak) mögötti diktatúrát (ami 96-ban nem volt ám Dadus!) rejtik el. A NER, meg a belátás, meg a „jogállamisági kritériumok”… Basszus, ekkora vakság, az már művészet.
Az volt itt a baj, hogy B.T. nem tudta az egyszerű ökölszabályt: NER-es kurvákkal nem hogy nem csinálunk közös NER-es propagandafilmet, hanem szóba sem állunk velük, semmibe vesszük őket.
Ugyanakkor, egy embernek természetesen szerteágazó (lehet) a tevékenysége, és a balfogásai mellett lehetnek jó cselekesetei is, amelyek kompenzálják, vagy felül is múlják a rossz cselekedeteit. Én azt gondolom, hogy végül is, B.T. „Átlátszó”-ja egy ilyen jó cselekedet. De ez nem menti fel az alól, hogy ha hülyeséget csinál, azt bizony szóvá kell tenni.
@annokkk: : Hehe… „a jogos felháborodás”-ról nem is beszélve. Idézzük fel, mert szerintem fontos részlet:
. egy politikus „nem fejti ki az igazság minden részletét” (na jó, hazudozik) egy választási kampány során (amúgy a választáson vesztes fél is „ígért” (na jó, hazudozott) sok mindent, már „20. havi” 🙂 nyögdíjat is);
vs.
. bő évtizede lop-csal-autokráciát (eufemizmus!) épít, jogállamot leépít, adóztat, de nem szolgáltat, megvalósítja az „akinek semmilye sincs, annyit is ér” direktívát és a Kánaánt hirdeti (legalábbis szónoklatokban ;-)).
Világos mindenki számára, hogy a „jogos felháborodás”-ból elkövetett 2006-os cselekmények súlya teljesen igazolt :-). Aha… na mennyap…ába krokodil! :-/ 2006-tal egy probléma volt, nevezetesen hogy nem „párizsi”, vagy USA módra 😉 kezelték. Két nap múlva üres lett volna az utca, ergo lehetőség sem lett volna „totálisan ártatlan embereket random módon” elvinni, mert a hülye szájtáti nem ment volna oda. A hátulról úszító meg pláne nem, elvégre ők nagyon is kerülték a reflektorfényt (nincs tömeg, mi ápol és eltakar). Ehhh… 2002 utáni feelingem van. Eltartott kisujj a koktélospoharakon :-(. Beteg társadalom. A „mérgezés” tünetei már 2006-ban is látszottak.
@nyulambator: : „kötelessége lenne az országnak rendesen feldolgozni” Ja, csak már rég nem hiszek a mesékben. Mogyorólandnak évszázadnyi restanciája van „feldolgozatlan aktákból”, ami jócskán nőtt is 2010 óta. És „mindig akad egy gazember”, aki hasznot húz abból, hogy ez így is maradjon :-(.
@Big JT: Nem vagy te ennyire vak! A ner-t annyira nem kedvelőket már egy „igazoltatás+adatfelírással” nagyjából kordában lehet tartani. Az erőszakra alapból hajlamos személyiségek 90+%-a a rezsim rajongói körében található. A „szoaré akkor válna el az májátul”, ha valaha ez a bagázs világosodna meg (náluk dőlne meg az istenük).
@ijontichy:
Szerintem inkább kibas.ottul boldog lehetsz, hogy a randalírozok nem amerikai mintára járnak el errefelé. Ugyanis a fent említett dolog azzal is együtt jár…
Hiv.: @ijontichy:
De hát Orbán és Pintér megmondták, hogy két hét alatt rendet tesznek. Fizetési listára vették az elkövetőket. Valakik. ….és azóta csendben dolgoznak, ahogy a 800 embercsempész , a nyugaton lányfuttatók és a pedofilmaffia. A kegyelmi gyakorlat pedig titkos.
Hiv.: @muaddib00: Azért a Trump bagázs, aki spontán megrohamozza egy Satu Ferdinánddal az élen a Capitoliumot, az eléggé fidesz mintára készült balhé volt. Trump nem győzött csodálkozni. Kerek szemekkel, mint Orbán Viktor a székházostromon.
@annokkk:
Véletlenül sem erről írtam. Aki az amcsi rendőrök viselkedését hiányolja (aminek azért mellesleg manapság van némi diszkrét bája), az vegye hozzá azt is, hogy mire reagálnak. Arrafelé a zavargásokat hullák szokták kísérni. Nem megdobált rendőrök, meg anyagi károk, hanem hullák…
Hiv.: @muaddib00:
Hogy érted, hogy hullák ? A Capitolium ostroma is járt egypár halálozással.
Mindenhol a világon azzal jár, ha kockaköveket dobálnak tömegben.
Lehet, hogy nálunk nem olyan fejlett a hullaszámolás. Talán ott is hírzárlatot rendeltek el. Én kinézem belőlük. Beírták a halál oka rovatba, hogy ismeretlen hajléktalan, szétzúzott koponya, de túlsúlyos az elhalt, és volt más alapbetegsége is.
@ipartelep: SF 31 éves volt 2006-ban és a legjobb tudomásom szerint nincs bekötve a NER-be. enyhén bolondos FIDESZ-szimpatizáns, aki a férje milliárdjainak köszönhetően megengedheti magának azt a luxust, hogy időnként kritikus a rezsimmel, de ő tényleg egy vicces karakter csak a magyar politikai élet margóján. én tudtam olyan masszívan baloldali fiatalról, akit elkaptak a rendőrök az utcán, megverték, bevitték, börtönnel fenyegették, és tényleg bent is tartották egy ideig. semmit sem csinált, rosszkor volt rossz helyen. olyan dolgok történtek, amelyeket ki kellett volna vizsgálni és megbüntetni a felelősöket. igen, őrület, hogy a tv elleni támadás megtörténhetett, a feleségem konkrétan a televízióban dolgozott rendezőként akkor , érted? de ártatlan embereket nem lehet megverni. bodoky helyesen járt el, és a bolondos skrabskifruzsi személye teljesen irreleváns a történetben.
@annokkk:
B+ a 92-es LA faji zavargásoknak 63 halálos áldozata volt. A2020-2023 közöttieknek 20 körüli. Ezt szeretnétek itt? Meg olyan rendőröket akiknek ha olyanná van agyonlő a konyhádban, vagy a nyakadon térdel 10 percet amíg meg nem fulladsz?
@annokkk: egyetlen tüntető halt meg sérüléstől, egy ex-katonanő, akit vállon lőttek a rendőrök és utána a padlóra zuhant. Trump abszolút felelős volt ezért, mert miatta nem lehetett bevetni a Nemzeti Gárdát, akik meg tudták volna védeni a Capitoliumot. én azt gondolom, hogy ezért Trumpot el kellett volna ítélni, de nem tették. az, hogy ezek után ezt az embert megválasztják… de összevissza nem kellene mindenféle hülyeségeket írni, tényleg elegem van ebből.
@muaddib00: : Ááá… bocs, ha netán érintettnek érzed magad a „szájtáti nézelődő” kitételtől ;-). Nem személyes. Mindegy, ez a szösszeneted egy kicsit konfúzra sikerült a nagy igyekezettől. Ma már boldog vagyok. 2006-ban nem voltam annyira, mert pont abban az időszakban alakult úgy, hogy a Belvároson keresztül lett volna a legrövidebb (késő éjjel), ehelyett kerülhettem sokat a „jogos felháborodásában” boldogan dzsemborizó csürhe miatt (vagy nevezzem „nemes söpredéknek”, nehogy megsértselek?). Sok fölöslegesen elégetett lónyál, mert „a zemberek” roppantul (de legalább vitya által igazoltan jogosan! – és ő már csak tudja, hisz jogvégzett!) felháborodtak, hogy egy politikus a kampányban hazudozik. De hát könyörgöm miért háborodtak fel? Politikus és mozgott a szája nem? Különben is maga Nagy Viktor (vagy valamelyik samesza?) magyarázta el, hogy van a „kampányprogram”, meg van a „kormányprogram” :-).
Nade hogy miért kerültem? Mert 2006 tényleg messze volt a ’80-as évektől, amikor elég jól ismertem a pesti éjszakát. alcsóthy G csőcseléke már nem az a „csőcselék”. Az akkori „aljnövényzetben” többnyire volt még tartás, egyfajta „esztétikum”. Hmmm… most ha meggondolom a „nemes söpredék” talán túl hízelgő is lenne a 2006-os eresztésre :-). Az már csak csürhe volt. Na persze akit annak az agynak a kipárolgása fertőzött meg… phűűű. Akkor inkább az amerikai (bár trampli miatt mostanra nyilván az is sokat változott). „aG” csürhéjének nyelvén sosem értettem igazán (az ember adjon magára, elvégre azért ember és nem korpa). Végső soron mindig helyismeret kérdése, hol és hogyan legyen az ember óvatos. Ez mindig így volt, van… és sajnos lesz is.
Up. : Írtam már, hogy vigyázzba állt bennem a trágya, amikor először igazoltattak. Mint a filmekben, láttam a tükörben közeledni a rendőrt keze a méretes kéziágyún. De nyilván kiképzés. Roppant udvarias volt, és el is igazított (OK helybéli volt, és ismerte a kollégát akihez mentem). Az akcentusom magáért beszélt, és azért lettem gyanús, mert harmadszor köröztem el kábé 10-el.
@ijontichy:
Akkurátusan válaszoltál kereken nullát. Még egyszer: az amerikai rendőr a minta? Még egyszer részletesebben: az amerikai rendőr és az amerikai tüntetés kultúra a minta?
Laza vicces, hogy én vagyok egyeseknek a „gyanús” jobboldali elhajló itt a hozzászólók között, miközben ijontichy komment társ azon áradozik, hogy milyen remek rendőrségi rendszer is az, ahol az ember összefossa magát ha egy rendőr igazoltatja és ez kéne ide is.
@muaddib00: Egy technikai megjegyzes. Olyan, hogy „amerikai rendor”, nem nagyon van. Az FBI az egyetlen szovetsegi, belfoldi hataskoru rendorseg. Az egyes allamokban van allami rendorseg, de az osszes rendor 67%-a me’g ennel is helyibb jellegu alkalmazott: a varos, vagy a megye rendorsegenek tagja. Az egyes megyekben igen eltero az, hogy mennyi penz van erre, mennyire vonzo rendornek lenni, es ezert mennyire valogathatnak a jelentkezok kozul, es milyen a kikepzes.
Hiv.: @muaddib00:
Nyugodjál meg. Nem szeretem a halálozást. Néha szót is emelek némely emberek agyonveretése ellen, amit sokszor nagyon izléstelennek találnak. Előfordul, hogy lelkesedem némi bérharcért a tanári pályán, vagy egy-két egyetem megmentési kisérletéért, de mindezt otthon, négy fal között teszem.
A feketék tüntetését viszont már az elején egy fekete fiú halála váltotta ki, ha nem tévedek. Vagy az a francia volt, és a LA -i tüntetés volt a térdelő rendőr és négy társa megöl egy fekete ártatlant.
Már eleve így kezdődnek.
Nem azzal, hogy blogokon kommentelnek derűs egykedvűséggel.
Nem is úgy, hogy Gyurcsány mond egy sikamlósat.
Úgyhogy nálunk nem lesz áldozatokat követelő tüntetés, mert itt soha senki nem állt ki egyszer sem olyan emberért tüntetni, akit megöltek a rendőrök. Pedighát megesik.
A csoportos életellenes tömegverekedőket , lincselőket meg azonnal hazaengedik azzal a megkötéssel, hogy Budapest határát ne hagyja el.
https://24.hu/belfold/2024/10/29/pesterzsebet-mcdonalds-tomegverekedes-keseles-letartoztatas/
Mondanám, hogy ironikus, de ez a gyakorlat.
Itt csak egyszer vertek agyon autós gázolót. Az egy tanár volt, és az elütött gyerek csak horzsolást szenvedett.
A bömisek és luxusautósok annyit gázolnak halálosan, amennyit akarnak. Soha nem kapnak érte egy rossz szót sem. Igaz, hogy a jóvátételt sem kapják meg a kellemetlenségért.
https://infostart.hu/bunugyek/2024/10/29/az-ugyeszseg-kozbelepett-nem-kap-jovatetelt-az-arpad-hidi-mercedeses-amokfuto
Nem tudom, ez is hogy jutott eszembe. Elnézést kérek.
.Hiv.: @muaddib00:
Hát, kicsit én is csodálkozom néha, hogy már nem csak a középület gyújtogatás, hanem a rendőrgyilkosság is megengedett. Gondolom, Budapest határát ne hagyja el azért, mert nohát…
https://tenyek.hu/video/mentegette-magat-a-rendorgyilkos-tenyek-18-00
@annokkk:
Ha visszanézed a beszélgetést, nem erről van szó. Úgy indult, hogy hejj bárcsak amerikai módi lenne.
Na most én sok rendőrséget el tudnék képzelni a magyar helyett, de jó eséllyel nem lenne benne az amcsi (bocsánat a pongyola forgalmazásért kiazmármegint komment társ) az első tíz kívánságban.
Hiv.: @muaddib00: Szerintem akkor nem én írtam, de én kaptam a megszólítást. Az igaz, hogy jó sok amerikai filmet láttunk rendőrökről. Szép pillanat, amikor tárcsázzák a 911-et például. Már ötven éve ugyanazt a számot.
Nálunk a múlt héten megint új számot talált ki pártunk és Orbánunk a segélyhívásra. Minden évszakhoz másikat, vagy ez illik az új kanapéhoz.
A hat és fél órán át mentőre váró elvérzett asszony ügyét is kivizsgálták, és azt találták, hogy többször is hívták a diszpécsert, de mind másféle protokoll, ha jól értettem, viszont a diszpécserek olyan keveset kereső munkavállalók, akik igen gyorsan szedik a sátorfájukat, úgyhogy nem csak képzetlenek a feladatra, de még gyakorlatlanok is. A protokollal sincsenek tisztában, mert sokat változik az is.
Nem akarok sokat költeni hozzá, de rendszerhiba, ha jól látom, bár megtalálták a hunyót. De az Orbán rendszer felelőssége még szóba sem került, hiszen hogy hetente változtatnak valamit a szabályokon, az olyan nálunk, mint a büdösben a friss levegő. Nélküle nem is tudnánk élni már.
@annokkk:
Őőőő, ugyan már hülyülök ahogy öregszem, de én először erre válaszoltam: @ijontichy: és utána írtál te nekem…
@jotunder: Azert ez a „vallon lottek a rendorok es utana a padlora zuhant” eleg erdekesen hangzik. Vallon lottek es, valoszinusithetoen, elverzett.
@muaddib00: : Nahát… mindenből azt hallod ki, amiből „valahogy tank lesz” (mármint le lehet vezetni, hogy G (mint God?) Mo-ra nézve a legjobb :-)). Megnyugtatlak, részemről tiétek az ország. Na mindegy. Pár apróság. Szoktam mondani, ha annyi ezresem lenne (forintban), ahányszor kádár rendőrsége igazoltatott, pár hónapig elhéderezhetnék valahol a Déltengereken, és nem rágnék küszöböt (semmi különös, sokszor pont olyan helyen vezetett az utam, és ugye akkor még igazoltattak „csak úgy”, főleg a hosszú haj, szakadt farmer kombót). De velük soha nem akadt gondom (leszámítva koncerteken két „suhit”, de nem lehet belehalni, szóval G nem egy mártír, nekem elhiheted).
A rendőrt hülyének nézni elég rossz ötlet. Lehet, hogy nem túl iskolázott (akkortájt pláne), de a nonverbális kommunikációban elég jók. Például könnyedén leveszi, ha lenézed, és azt utálja. Nekem életemben egyszer volt kisebb nézeteltérésem rendőrrel, és az már nem kádár alatt. Ha már megállít fényes nappal a metrólejárónál igazoltatni, akkor ne menjen el kezében a személyimmel ok nélkül. Fejezze be az „intézkedést”. Utána oda megy, ahova akar, de az én időmet ne lopja! Na ez errefelé elképzelhetetlen.
Nem az amerikai rendőr a minta. janibá’ alatt is volt némi respektje a zsarunak. Ha belépett a járőr a korcsmába, halkult a zsibongás. És ez így van jól. De ha jól emléxem, a boldog békeidőkben a bobbyk gumibottal jártak brithonban, nem „uzival”. Mégis volt tekintélyük. Az első (nyugat)német útjaim idején, Autobahn melletti parkolóban a dögnagy Merdzsó úgy parkolt, hogy az orra néhány centivel rálógott a járdára. Motoros járőr épp arra járt, s mire a jól öltözött üzletember kikászálódott a kocsiból, már írta is neki a cetlit. Az meg nem pofázott, vigyázzba állt a zsaru előtt (tudom, tudom, Jawohl ország, wckefe is megaszonta… oh wait… hogy lehet egy nem létező ország Jawohl? Akkor most a maris téved, vagy a wckefe?). Az első (és eddig utolsó) cetlimet itt a „párhuzamos parkolás” témakörben kaptam (30 cm helyett 32 volt, lemértem, colstock lehetett a járőr szemében). Nem tetszik neked a normális rend? De hisz valahogyan mindig G (szvsz. őrült) rendjével szembeni megértést sugárzol („nyugi-nyugi” by Vonnegut), csak minden más pöfujj.
Bárhogy is gond egy szál se, ha neked egy mai pintyős „szá’s elvtárs” produkciója jön be (wckefe külügyér népoktató gyűlése megvan?) az a te dolgod. Nekem inkább más. Amúgy errefelé „csak úgy” ritkábban szokás lemeszelni „jó’stétkívánokközútigépjárműellenőrzés” címszóval. Mint írtam fentebb, az „amerikai zsaru” engem is azért stoppolt le, mert középkategóriás polgári környéken eltévelyedtem, s ezáltal gyanús lettem neki. Ez a dolga nem? vitya rendőrsége meg „csak úgy” stoppolgat (leginkább mert köll a pénz). Az elmúlt bő húsz évben a Lajtán túl egyszer sem állítottak meg „csak úgy”, kétszer kitereltek (mindenkit!), sorolva kézben tartva lógatom kifelé a papírokat a kevláros zsaru felé, az csak bepillant a kocsiba (család velem) és inti hogy „tovább!”. Neked vitya-pintyő rendőrsége rulez? Hajrá! Nekem legyen német-amerikai… a vitya-pintyő rendőr mind a tied, viheted.
Hé… ha trampli nyer, akkor jók lesznek az amcsi rendőrök? És mi van a „nem járőröző” kínaiakkal? Kollégát jól le fogom b…ni, mert azt hazudta nekem, hogy látta őket a hatkerben járőrözni, holott igazmondó samesza mondta, hogy nemis, s igazmondó (és a samesza is) „derék, becsületes férfiú, S a többi is mind, mind becsületes” :-).
Hiv.: @ijontichy:
Látszik, hogy gyíkvállú tápos vagy, nemá. Nincs egyetlen szaftos motozásos történeted focimeccsekről. Én tudnék mesélni. A közúti egy darab gondot se jelent legtöbbször. Már ha nincs a kocsiban éppen a kutya.
Mert a kutya az mindig egy nagyon rossz helyen ül, úgyhogy azt átbeszéljük.
Hiv.: @annokkk:
Offtocsik:
Nekem mindig is amolyan laza, farmeres-sportos, de nem hippi, vagy „csöves” kinézetem volt (most is), ez nem volt igazán gyanús a rendőröknek (a Kádár-érában sem), nem sűrűn zaklattak. Azért egyszer, amikor felvettem valamelyik öregapám kurvanagy disznóbőr télikabátját (télen), akkor az azért gyanús lett nekik, egyből igazoltattak. De ez már nagyon régen volt. Most viszont veszélyesebb vizekre eveztem, mert amilyen fanatikus késbuzi vagyok, rákaptam, hogy az eddig hordott (oldalt, a két zsebben – de a klipszük azoknak is látszik) két egykezes késem mellett, még a nadrágszíjra felfűzött saját készítésű fix pengés késemet (a 4. legkedvesebbet, 13 cm pengehossz, és valódi, hajszálvágó borotvaél) is hordom. Persze olyan tokot csináltam hozzá, hogy a póló alól se lógjon ki – magasan van a tartója, de az már azért komoly darab, J. L. Borges argentin késes csibészei is megirigyelnék (kurva jól néz ki). Így ez már kissé necces, nem lenne jó, ha valami szerv meglátná. A múltkor be kellett mennem a NAV-hoz, volt fémdetektoros kapujuk, de szerencsére nem az ügyfelek útjában – nehéz magyarázkodás lett volna belőle. Tudom, ez majdnem mindenkinek érthetetlen „hobbi” de egy késbuzinak ez (ezt hordani) szinte folyamatos öröm. És miért ne örvendezzünk, ha van min, nem igaz?
@ijontichy:
„…Neked vitya-pintyő rendőrsége rulez?…”
Ezt hol írtam? Ja, hogy sehol.
Az meg, hogy pl. egy bajor rendőrt össze próbálsz hasonlítani az amcsival (arról ne is beszéljünk, hogy az elején még a francia, amcsi volt az etalon), simán csak vicces (látszik mennyire ismered, vagy olvastál utána a rendőrségek működésének úgy en block). Ha már szigorú rendőrt akarsz miért nem az osztrákot írod, akitől amúgy még sem kell beszarni riadtadtban, ennek ellenére elég nyugi van Bécsben?
„…De hisz valahogyan mindig G (szvsz. őrült) rendjével szembeni megértést sugárzol (“nyugi-nyugi” by Vonnegut), csak minden más pöfujj…”
Még csak fel sem merült a téma itt egyetlen szóban sem tőlem. Egy árva szóval nem beszéltem a fityesz rendszeréről, vagy rendőrségről, ami egy kalap sz…
(Persze vehetném dicséretnek is a folyamatos csúsztatást és hazudozást velem kapcsolatban, nektek JT is fideszes mert nem mindig béget teljes egyetértésben a nyájjal a saját blogján…)
https://telex.hu/belfold/2024/10/30/szuverenitasvedelmi-hivatal-jelentes-atlatszo-cia-egyesult-allamok-transparency-international-magyarorszag-korrupcio
Hát azért a jó qrva…
Tehát a közérdekű adat kikerülése az hírszerzői tevékenység. A külügyminisztérium adatainak kikerülése a ruszkikhoz, az persze nem az.
Hiv.: @muaddib00:
Hiányolom belőle a békaembereket, de amúgy ez már az a szint, úgyhogy nemsokára lesznek azok is.
Lánczi Tamás jó kutya. Ül!
@muaddib00: : Még egy tank? Nemá’ :-(. Legalább egy mosómedve (tök aranyosak), vagy import @realmuaddib Arrakisról plíz ;-). Bezzeg @annokkk & @ipartelep elértette. Egyébként meg mi ez a @JT fideszes? @JT nem fideszes. Megmondta nem? Sőt! bizonyította, amit többen kanonizáltak is. Hát hazudna egy halom matekprof? Naugye!
@annokkk: : Nincs is gyíkvállam :-|. Tyúkmellem van ;-). Nincs igazán szaftos sztorim. Van egy „hangnem”, ami legtöbbször működik. Se nem leereszkedő, se nem alázatos, se nem haverkodó, de nyugodt és barátságos. A múltkor itt kitárgyalt szá’s elvtinél nyilván nem működne, dehát ilyen helyzetbe esélyem se volt/lesz kerülni. Valszeg simán röhögőgörcsöt kapnék, oszt hívhatna elsősegélyt (kétlem, hogy maga képes lenne rá) :-). Érdekes jelentés lenne, hogy „az intézkedés alá vont személy a látványomtól röhögve megfulladt” :-). „A Vicc” reloaded in Viccország :-D.
@ipartelep: : Bicska kölökkorom óta volt/van nálam. Már bő 30 éve egy Spanyolhonból származó toledói (10 cm, keskeny penge). Semmi extra (sárgaréz keményfabetéttel markolat), csak jó minőségű használati tárgy (mint a kora is mutatja). Viszont amikor a laserpointer még nem volt hétköznapi (de roppant hasznos a prezentációkhoz), a kulcstartómon lógó hengeres darabbal egyszer sikerült riadalmat okoznom a bírósági securitynél (nem, nem vádlottként mentem :-)). El is kobozta távozásig :-).
Jahogy a @poszt? Nincs itt semmi látnivaló. Se meglepő. Mulatságos meg végképp nem. Utóbbi tekintetében kénytelenek leszünk „hozott anyagból dolgozni”. Hacsak nem akarunk
„végrendeletet, szörnyűt írni
és sírni, sírni.”
@ipartelep: Az a baj, hogy ez kurvára nem vicces. Ma Lánczi csahol, holnap a titkosszolgálatok provokálják őket, lehallgatják a telefonjaikat, bayer ír róluk ordenáré koholmányokat és amennyire csúszósnak tűnik ez a lejtő, börtön is lehet ebből. Rendkívül nehéz úgy élni, ha az emberre rászáll az állam összes erre specializált hatósága, hogy minden szempontból száz százalékosan védett legyél. Ha se az adóhivatal se a titkosszolgálat nem talál semmit, még mindig előhúzhatnak egy névtelen tizenötéves állami gondozottat.