Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • A bukaresti Karácsony Gergely

Az értelmiség esete Magyar Péterrel

2024.05.17 by jotunder

Magyar Péter úgy lett a budapesti értelmiség sztárja, hogy 2006-ban Morvai Krisztinával együtt nyomult, majd elvette Varga Judy-t, akit azért, valljuk meg így egymás között, kicsit el is árult, öt-hat BME-adjunktusnyi NER-álláskái voltak (egyszerre több is), szereti a Wassalbi-idézeteket, és bullshitnek nevezte a Sargentini-jelentést.

Ezt így elmeséli nekem valaki fél éve, tuti körbekacagtam volna. Mielőtt esetleg félreértenék, ha szavaznék, hát vélhetően… Wassalbival, lumumbázással (elmesélte a Puzsér Robinak, hogy ugrálnak itt a belgák, amikor kinyírták a Lumumbát), kicsit necces anyósjelölttel, és kicsit még neccesebb múlttal együtt. Én elfogadtam, hogy ez most ilyen.

Olvasóim egy része most fel fogja vetni, hogy ez az ember pár hónapja még bele volt betonozva a NER-be, akkora populista, hogy Geert Wilders is csak nézne, és kb. annyiban különbözik egy átlagfideszestől, hogy ő bibliai értelemben ismerte meg az igazságügyminisztert. És erre jön még rá feltétnek a Wassalbi meg a Lumumba.

Ott még nem tartunk, hogy elmagyarázzam a kedves Olvasónak, tessék szépen eldobálni a kaszát-kapát és szavazni egy jót a Magyar Péterre. Nincs nekem sok jó szavam róla, már azon túl, hogy nagyjából ő az egyetlen reményünk.

Egyetlen reménynek persze kicsit idegesítő, még Lumumba nélkül is az lenne, na pláne a Lumumbával. Igen, kurvára el lett intézve ez az egész, csak ez van, más meg nincs. Mindazonáltal, ha a kedves Olvasó majd húsz hosszabb kommentben magyarázza el, hogy mennyire rosszul látom, mert a Magyar Péter Rogán Cecília és Vlagyimir Putyin szerelemgyereke, igazából Orbán küldte, ráadásul ellopta egy nyugdíjas néni dugi túrórudiját, nem fogom azt mondani, hogy de az nincs is úgy, mert franc se tudja, hogy úgy van… úgy.

Megszoktuk, hogy mi értelmiségiek fújjuk a passzátszelet, mármint van ez a bézik passzátszél, amit mi fújunk, és mi sokkal hamarabb olvastuk Bourdieu-t, mint Orbán Viktor, aki egyáltalán nem is olvasott Bourdieu-t (ez közel sem biztos, csak az biztos, hogy én nem olvastam Bourdieu-t, jó, volt a kezemben, de azért vannak ezzel így mások is). Megszoktuk, hogy mi jobban tudjuk. Ami egyébként nagy vonalakban igaz is, csak kicsit irreleváns.

Mi valami olyasmit szeretnénk, hogy lenne egy Heller Ági néni, aki azért hasonlítana a Zendaya-ra, kiscsopiban olvasta a Bourdieu-t, mit olvasta, szokott vele villásreggelizni, Cambridge-ben végzett, aztán átment a Harvardra piécsdizni, ahol tagja volt az egyetemi bajnok röplabdacsapatnak, hol az Atlantic-ba ír valamit a post-truth-ról, hol a Guardianba, de azért csak annyira gender, amennyire még belefér, és slay de nagyon, tizenháromezerhétszáznyolcszor idézték a Journal of Political Philosophy and Other Good Stuffban a híres tanulmányát a hibrid rezsimek és a rock’n roll viszonyáról.

Erre jön a Magyar Péter, hogy „Tóni, te hülye vagy, én meg nem”. A passzátszél passzé (ezt azért levédetem). Az egy dolog, hogy az a hajó már elment, de amúgy is a Titanic volt.

Sajnos, a nép kicsit leszar bennünket.

Mi a nemértelmiségit szoktuk népnek nevezni, azzal a „not our class, Darling” nézéssel, ami miatt annyira szeretnek minket Átokházán (Átokháza a Varjúkirályban van, Jászberényi Sándor írta, most a Dante Közösségi Alkotótérben ment, a másik Jászberényi testvér rendezte, az egyik szerepet is ő játssza, ha az Olvasó látta volna a Rákay Kálmi filmjét, ő nyírta ki szegény Horváth Lajos Ottót, a Varjúkirály egyébként nagyon jó).

Lehetne olyan a demokrácia, hogy a nép tudja hol a helye, figyelmesen meghallgatja az értelmiséget, hogy mégis mi a stájsz, aztán választ magának egy progresszív szociálpszichológust képviselőnek. Hát, hogy precíz politikaelméleti terminológiával éljek, a nép baszik figyelmesen hallgatózni, igazából fogalma sincs róla, hogy ő csak egy nép, megnézi az M1-en a migránshíradót és a FIDESZ-re szavaz. Hogy ez így nem jó? Köszönöm, hogy felhívta erre a figyelmem a kedves Olvasó.

Megszűnt az értelmiségizmus, még íródik az Élet és Irodalom, de azt nem tudom, hogy mennyire olvasódik. Magyarpéterizmus van, Lumumbával vagy anélkül, mérsékelt Bourdieu-tartalommal. Ha ez itt még passzátszél lenne, akkor azt kicsit ő fújná.

Azahriah (BTW, I like him a lot) mondott egy érdekeset tegnap Magyar Péterről. Hehe. És ezt meg kell szokni, mert ez mostantól így lesz.

P.S M. szerint én egy pozőr vagyok, mert csak nyifogok és nem merem leírni, hogy az MP egy tökösgyerek. Hát baszki, még ez is benne van a pakliban.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531449-682664648bcab' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531449&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531449-682664648bcab&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531449-682664648bcab' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A szenátusi republikánusok vezetője beszólt Orbánnak a kínai, iráni, orosz barátkozás miatt

Next Post:

A Nádas-ügyről

237 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. azuccahirmondoja szerint:
    2024.06.07 19:28

    @muaddib00:
    A kommentem azért címeztem neked, mert a kérdések az általad írtak láttán fogalmazódtak meg bennem. A célom nyilván az, hogy akik olvassák ezt a blogot, gondolkozzanak ezeken a kérdéseken.
    Ami a gerincet illeti, nem értünk egyet. Szerintem gerinc kérdése is, hogy a rövid távú előnyök az utolsók legyenek a szempontok sorában. De nem akarok szőrszálakat hasogatni, felőlem lehet önbecsülés kérdése is. (Még csak burkoltan sem akartalak gerinctelenséggel vádolni.)

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-334321)
    Loading...
  2. nyulambator szerint:
    2024.06.07 19:31

    E!

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334322)
    Loading...
  3. muaddib00 szerint:
    2024.06.07 19:40

    @azuccahirmondoja:
    Lehet önbecsülésnek hívni, én inkább úgy látom, hogy direkt konfrontáció vs. kibekkel. Ha valaki tényleg úgy látja, hogy választással leváltani Orbánt nem lehet, nem tudnám a kibekkel módszer miatt megszólni. Az, hogy ebben mi az elfogadható, meg mi nem érdekes kérdés. Ma már Magyarországon jó pár szektorban nem sok olyan cég működik ami érintőlegesen ne üzletelne kormányközeli cégekkel. Akkor ezeknek sincs önbecsülése? Vagy ez még oké, de az már nem ha valaki nem akar passzív polgárháborút a lakóhelyén ha úgy látja semmire nem mennek vele? Fene tudja, nehéz dolgok ezek és szerintem nincs egy világos határ, sok függ az illető egyéb tulajdonságaitól amit egy döntésből nem tudunk megítélni.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334323)
    Loading...
  4. azuccahirmondoja szerint:
    2024.06.07 20:31

    @muaddib00:
    Javasolnék egy másik megközelítést. Képzeld el, hogy van egy stelázsi, és azon sorakoznak befőttes üvegek. Legyenek az üvegekben mondjuk cseresznyeszemek. Egyik üveg sem tökéletes, mindegyikben vannak férges cseresznyék, de hát a világ már csak ilyen. Van viszont egy üveg, egyetlen üveg, ami három lépésről úgy néz ki, mintha csak szardarabok lennének benne. A szó szoros értelmében: szardarabok. Ez az üveg a Magyarország feliratot viseli. Te meg én ebben az üvegben vagyunk. Téged nem tartalak szardarabnak, és én is nagyon igyekszem, hogy ne legyek szardarab. Jó lenne elérni, hogy három lépés távolságról is észrevegyenek bennünket.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-334325)
    Loading...
  5. muaddib00 szerint:
    2024.06.07 20:51

    @azuccahirmondoja:
    Ezt értem, de ez nem mond ellent annak amit írtam. Az említett ismerőseim közül még olyan is van, aki teljesen magától értetődően ellenzéki listára szavaz az EP esetében (tulajdonképpen a többség ilyen), sőt a kerületben is, de nem bánná ha Vitézy lenne a polgármester (nem azért, mert annyira szereti csak elege van a non-stop Budapesti „háborúból”). Az emberek bonyolultak.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334326)
    Loading...
  6. azuccahirmondoja szerint:
    2024.06.07 21:08

    @muaddib00:
    Akkor az említett ismerőseidnek is szól mindaz, amit írtam. Az emberek tényleg bonyolultak, de a kérdések nem mindig. Jelen esetben ki-ki gondolkozzon el, akar-e olyan jelöltre szavazni, akinek támogatását Bayer Zsolt ajánlja.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-334327)
    Loading...
  7. szazharminchet szerint:
    2024.06.07 21:45

    @muaddib00:
    si, pasaran, porque somos cobardes

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-334329)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2024.06.08 08:09

    Hiv.: @muaddib00:
    Vitézi esetében nincs olyan, hogy engedne és harcolna.
    Egy nullajuli Orbánnál, mind a most lemondott fidesznő.
    Nem sokra becsült és feláldozható.
    Hogy jártatja a száját, az a fideszes természetéből adódik. Hazudik, ahogy épp a központ parancsolja.
    Villamosokat és bicikliket akart eddig. Mint egy kisvárosba.
    Akkora szakember, hogy nem látta meg, hogy Bécsben azért lehet közlekedni biciklivel is, mert az egész alá van metrózva.
    Ennyire senki nem hülye.
    Egyszerűen csak szivatják a várost az autóutakra festett biciklisávokkal és a kurvára csörömpölő villamosokkal.
    Szerethetné a trolikat is, a metrót, a közparkokat, a játszótereket, az uszodákat, a hidakat, a várost elkerülő Transszibériai vasutat, de nem. ő villamosbuzi, meg kerékpársávot a főútvonalra pingálva, meg akkumlátoros tartályvonatok a városon átkanyarogva, közparkok kivágva, lebetonozva, beépítve, teherszállítás, vonatpályák, villamosok, kínai lakótelepek, átnevezések, mert egy faluszéli baromállat pont így képzeli szívatni a hülye városiakat.
    Vitézi Orbán senkije. Egy végrehajtó a szivatásban. Ráadásul bizonyos okból utálja is. Még örülhet, hogy nem küldte őt is Csádba meghalni.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334332)
    Loading...
  9. muaddib00 szerint:
    2024.06.08 08:19

    @annokkk:
    Ne haragudj, de számomra ez annyira komolytalan amit leírtál (már a szakmai része, bicikli, stb.), hogy nem mennék bele ebbe a beszélgetésbe. Nyilván akkor Karácsony Budapest koncepciója is baromság szerinted (rengeteg bringa, forgalom csökkentés, sebesség csökkentés).
    Kellemes hétvégét!

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334333)
    Loading...
  10. annokkk szerint:
    2024.06.08 08:31

    Hiv.: @muaddib00:
    Igazad van. Karácsonyt is elküldeném a Jászságba, de hát Vitéziről volt szó. Meg végülis mindegy, mert úgyis az lesz, amit felcsútnépe akar.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334334)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2024.06.08 09:15

    Hiv.: @annokkk:
    Azért Vitézi szakemberről még juteszembe, hogy ezek a fideszben szakemberek, ha kibasszák őket a hóra, nem mennek el egy szabad országba szakemberkedni. Legalábbis nekem egy ilyen se ötlik fel az elmúlt 35 évből.
    Egyetlen fideszes szakember sem, aki elment volna a szakmájában elhelyezkedni, ha éppen Orbánnál kitelt a becsülete.
    Elhelyezik valami kádertemetőben, és ott dekkol, amíg nem kap megint egy politikai megbízatást.
    Többnyire minden ilyen fideszes szakembernek az az egyetlen dolga, hogy ahova helyezik, onnan kirúgja a szakembereket. A kádertemetőből is.
    De ez csak egy sejtésem. Nyilván lopni is kell. Terhelő bizonyítékokat szerezni az emberekről, kampányolni, kurvákkal nősülni, murikra járni Vegasba, szóval van dolga.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334336)
    Loading...
  12. annokkk szerint:
    2024.06.08 09:45

    Erről a visszaléptetési stratégiáról … Karácsonyt is visszaléptették, hogy nehogy az ellenzéknek erős miniszterelnökjelöltje legyen.
    Az meg majd eztán lesz, hogy ha a Tisza párt megerősödne, hogy milyen könnyű is lesz Magyar Pétert és pártját egyszercsak két nappal a választás előtt visszaléptetni, amikor már nem lesz más ellenzéki párt a lehetőségek között.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334337)
    Loading...
  13. hakohen szerint:
    2024.06.08 11:03

    .
    @szazharminchet:
    .
    Nem tudok spanyolul, de kiszótáraztam. És csak egy régi Karády-slágerrel tudok reagálni:
    .
    Minden elmúlik egyszer / Minden a végére ér…

    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-334338)
    Loading...
  14. hakohen szerint:
    2024.06.08 11:09

    .
    @annokkk: 08:09 órakor
    .
    A villamos nagyon jó egy nagyvárosban. (Valamikor tanultam villamost vezetni. Nem lettem profi villamosvezető, de valamivel jobban ismerem a témát, mint az átlag közlekedő.)
    .
    Éppen Bécsben is van sok villamosvonal. (Néhány éve jártam ott, és saját szememmel láttam.) Zürichben pedig van olyan városi villamos, amely egy erdő tövében végződik. És ha néhány lépést teszel az erdőben, mókusok esznek a tenyeredből (szószerint).
    .
    A többivel egyetértek.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-334339)
    Loading...
  15. Basstölpel szerint:
    2024.06.08 11:13

    @annokkk: Egen… Ez a visszalépés, ami persze várható volt, nálam is adott pár pluszpontot annak a konteónak, hogy MP se más, mint „sztyeppei harcmodor“.

    Meg ahogy törli a matematikai tárgyú kommenteket…

    Hiv.: [@Basstölpel:](#comment-334340)
    Loading...
  16. annokkk szerint:
    2024.06.08 11:28

    Hiv.: @hakohen:

    Éppen most építik a Miskolc- Berlin akkumlátorvasutat a Népliget területén át, ahol például sok mókust láthattál volna metróval is.

    https://www.portfolio.hu/ingatlan/20210115/igy-fog-kinezni-az-uj-nepliget-vasutallomas-kepek-465496

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334341)
    Loading...
  17. Grrr szerint:
    2024.06.08 11:48

    @hakohen: Meg a 44-es villamos Brüsszelben – több erdei megállója van.

    https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_44_Sint-Pieters-Woluwe_Montgomery_-_Tervuren_Station

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334343)
    Loading...
  18. annokkk szerint:
    2024.06.08 12:12

    Hiv.: @Grrr:
    És négy metró vonala ?
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Br%C3%BCsszeli_metr%C3%B3
    Brüsszel különben egy kisváros 170 ezer lakóval. Alig nagyobb a XI. kerületnél.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334346)
    Loading...
  19. azuccahirmondoja szerint:
    2024.06.08 12:54

    Jó lenne, ha az sok emberhez eljutna: https://telex.hu/belfold/2024/06/08/csoka-endre-magyar-peter-elveszett-szavazat-kieso-part-fidesz-taktikai-szavazas

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-334348)
    Loading...
  20. incze szerint:
    2024.06.08 14:14

    @muaddib00: nem bánná ha Vitézy lenne a polgármester (nem azért, mert annyira szereti csak elege van a non-stop Budapesti “háborúból”

    ez a szokásos nernünüke most épp budapestre adaptálva.

    két fő variánsa van, a „béke”, meg a „[párt]politika”. ha egy (katonailag, szakmailag, politikailag, gazdaságialag, személyében, …. akárhogy) megtámadott védekezik, vagy akár csak nyafog, akkor háborúzik, pártpolitikát csinál, etc.

    az ismerőseid classic békepártiak. a zemberek néha egy csöppet sem bonyolultak.

    Hiv.: [@incze:](#comment-334349)
    Loading...
  21. labrys szerint:
    2024.06.08 15:06

    @azuccahirmondoja: közben sikerült magamban megfogalmaznom: a TISZA alapvetően azoknak a formációja, akik a szívük mélyén fideszesek szeretnének lenni, csak szégyellik ezt.
    .
    Bár igazából nem nézem ki belőlük, de ha valóban Orbánék tervezték meg és hajtották végre az egész MP-manővert azért, hogy a magyar politikai palettát dominánsan egy másik – egyelőre megbízhatóbbnak & szalonképesebbnek tűnő – Fidesz Light-tal töltsék ki az eredeti Fidesz mellett [plusz a sztenderd kamuaprólékaik, mint LMP, Mitanyánk etc.], akkor őszintén meg fogom hajtani a fejem előttük*, mert ez a maga rohadtságában tényleg zseniális húzás volt, amellyel évtizedekkel hosszabb időszakra tudják majd konzerválni a hatalmukat és a társadalmi beágyazottságukat.
    .
    .
    .
    * természetesen közben azért arra gondolva, hogy puskát kellett volna hoznunk…

    Hiv.: [@labrys:](#comment-334352)
    Loading...
  22. annokkk szerint:
    2024.06.08 15:41

    Hiv.: @labrys: Hát pedig ez várható volt, miután Orbán kénytelen Putyin parancsára bomlasztani a szövetségi rendszereket, ahová Magyarország tartozik. Viszont ehhez a munkához őt és a saját embereit már nem tudja használni, mert nyugaton lelepleződött. Fullba nyomta a kretént, és ezzel elbaszta a jövőbeni lehetőségeit a bomlasztásra.
    Ahogy a kdnp-s képviselő egy éve megmondta, a nyugat kereste a másik Magyarországgal a kapcsolatot.
    Várható volt, hogy ezzel lépéskényszerbe kerül a fidesz. Választhattak volna maguknak egy új diktátort, vagy választhattak egy új ellenzéket.
    Látszik, hogy Orbánnal nem lehetett beszélni, úgyhogy az utóbbit választották.
    Nem hinném, hogy ez volt a jó döntés. Szerintem ez nem old meg semmit a problémáikból. Talán Putyin tesz pontot a végére.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334355)
    Loading...
  23. Basstölpel szerint:
    2024.06.08 15:42

    @labrys: Egy gondolatkísérlet abból a feltételezésböl kiindulva, hogy MP valódi:

    MP nem akarta felszámolni a hagyományos (baloldali/liberális) ellenzéket.

    Rögtön világossá tette, hogy ö jobboldali, mint a fene. Honnan gondolhatta volna, hogy csapatostul állnak át hozzá a baloldaliak?

    Rögtön elmondta, hogy szerinte Gyurcsány a patás ürdöng. Honnan gondolhatta volna, hogy erre csapatostul állnak át hozzá a DK-sok?

    Rögtön elmondta, hogy a jogállamisági eljárás egy faszság, és ha nem is rögtön, de elmondta, hogy a Momentum bünben fogant. Honnan gondolhatta volna, hogy ennek ellenére csapatostul állnak át hozzá ill. maradnak mellette liberális szavazók?

    Hogy ez miért történt így?

    Sokan voltak valahol az „Minden másnál erösebb vágy legalább az oroszlán bajszának huzogatására – Messiásvárás”- skálán.
    A hagyományos ellenzék szavazói körében erösen jelen volt a fideszes attitüdök egy nem csekély része.
    A magukat „valamelyest konzervatívnak tartókat” mindkét oldal [ki]taszította.

    Hiv.: [@Basstölpel:](#comment-334356)
    Loading...
  24. annokkk szerint:
    2024.06.08 16:04

    Hiv.: @Basstölpel:
    Az ellenzék eddig is azért nem tudott összeállni egy győztes tömbbé, mert a rájuk szavazók ugyanabban a gyurcsányozó-sorosozó propagandában élnek és nőttek fel, mint az ország fideszes része.
    Nekik is patás a Gyurcsány és háborúpárti a Soros.
    A független média valójában minden fideszdumát letol, ami csak kijön a propagandából, és minden ellenzékit meggyaláz, akit meg kell gyalázni a stratégia szempontjából.
    A korrupció az egyetlen, ahol eltér a fideszesek és ellenzékiek nézetrendszere, mert a fideszesek büszkék a földesuraik lopására, az ellenzékieknek meg ez visszatetsző.
    Mármint a büszkeség.
    Ez nem is etikai nézetkülönbség, inkább neveltetésbeli. Nem tartják ízlésesnek a lopás utáni hencegést, meg a többi alja műsort, amit levágnak.
    De hát ezek vannak kevesebben, ugye.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334358)
    Loading...
  25. Grrr szerint:
    2024.06.08 16:24

    @annokkk: (Az is Brüsszel, de egyben egy nagyobb Brüsszel része is. A kicsi a „Cité de Bruxelles”, a nagyobb a „Région de Bruxelles-Capitale”. Az utóbbi az, amit általában mindenki a teljes városnak gondol, azaz ez felel meg Budapestnek vagy Londonnak. A kisebb egy kerület – ezeknek a kerületeknek nagy önállósága van a ‘nagy’ Brüsszelen belül, tehát valamiféle „Belváros” vagy a „City”)

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334359)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.06.08 16:38

    Hiv.: @Grrr:
    Persze. A brüsszeli régió egymilliós. De a budapesti régió meg három-négy.
    Nem tudom, talán olyat olvastam, hogy
    „A népszámlálás és a Mikrocenzus adatai alap-
    ján Budapestre majd félmillió ember ingázik, ami több mint a második legnagyobb magyar város, Debrecen állandó népessége. A Budapestre ingázók
    többsége a főváros környezetében lévő agglomerációs településekről indul
    nap mint nap munkába.”
    …meg iskolába, kórházba, szórakozni, kb. mindenért.
    Hát, ez egy nagy város, csak nem tud róla. Még egy falusi anyókákból álló buszkirándulás is megrettenti.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334362)
    Loading...
  27. labrys szerint:
    2024.06.08 17:12

    @Basstölpel: szerintem tévesen címkézel. A helyzet sokkal egyszerűbb: az infantilisabb kevésbé önálló, kevesebb demokratikus mintával rendelkező, messiásváróbb, érzelemvezéreltebb stb., stb. személyek körében arat nagy sikert a MP-jelenség, azaz ez az egész nem a bal-jobboldaliság (még csak nem is az igen speciális magyar értelemben vett „bal-jobboldaliság”) dimenziói mentén leírható/megfogható.
    .
    (Ezért mondtam a Fidesz Light-ot is; a mozgalom irányítói ugyanazokra a drive-okra, személyiségjegyekre & kulturális mintákra alapoznak, amelyekre az eredeti Fidesz is a saját szektája esetében. Az pedig, hogy egy adott messiásváró személy épp miként – bal- vagy jobboldaliként vagy anarchoszindikalistaként vagy trappistaként etc. – címkézi önmagát, frászt sem jelent. Mint ahogy az önmagukat keresztényeknek [pláne Magyarországon] címkéző egyének döntő többsége is őszintén megdöbbenne, ha megtudná, mit jelent valódi kereszténynek lenni, az önmagukat bal- vagy jobboldaliként [pláne Magyarországon] meghatározó személyek döntő többsége is felháborodva határolná el magát a valódi bal-, illetve jobboldaliság meghatározó jellegzetességeitől… 🙂 )

    Hiv.: [@labrys:](#comment-334365)
    Loading...
  28. Ervsebesz szerint:
    2024.06.08 17:42

    Én mostmár látok egy olyan csoportot is, amely a szíve mélyén se szeretne fideszes lenni, ámde elege van abból, hogy mindig a vesztes oldalon áll. Aki szeretné átélni újra a győzteshez tartozás élményét, vagy akár csak a valami-esélyeshez tartozás élményét.

    Egy csomó volt szadi, a ha-kohen által idézett Bruck András, Demszky, a KARD…

    Hiv.: [@Ervsebesz:](#comment-334368)
    Loading...
  29. labrys szerint:
    2024.06.08 22:21

    @Ervsebesz: igen, pontosan. Ők a frusztráció érzésétől szeretnének szabadulni és végre győztesnek szeretnék érezni magukat. Érzelmek. Nem a helyzet racionális felmérésére & elemzésére törekednek, nem a tényleges folyamatok felderítésére, csupán vágyott érzelmi állapotok elérésére. Érzelemvezéreltség.
    (Ami persze teljesen érhető és emberi dolog; a fontos kérdés vele kapcsolatban az, hogy milyen területen és milyen mértékben hagyja valaki, hogy dominálja a tetteit.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-334383)
    Loading...
  30. jotunder szerint:
    2024.06.09 12:58

    @labrys: tehát vannak az érzelemvezéreltek, akik nem látnak át a szitán nem törekednek a helyzet racionális felmérésére, és vannak akik képesek a tényleges folyamatok felderítésére. ez az übermensch szöveg nyírta ki a liberálisokat, az megvan? MP szerintem nem veri meg annyira a DK+-t, mint jósolták, de azért meglehetősen, Gyurcsányéknak valószínűleg használ a magas részvétel, hiszen egy olyan választói rétegük is elmegy szavazni, akiket nem számoltak a biztos szavazók közé. de attól még szinte biztos, hogy messze csak harmadikok lesznek. és akkor mégis mit lépnek? magyarázzák, hogy ők különleges anyagból vannak gyúrva, és tőlük még az ötödik kétharmados zakó is jobb, mint MP-tól bármi? ez lenne a racionális felmérése a helyzetnek? egyelőre annyit lehet tudni, hogy Szlovákiában előretörtek a neonácik. és nem kicsit. annyit lehet remélni, hogy ez nem egy európai trend, hanem a fico merényleg következménye.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-334404)
    Loading...
  31. K Zoltan szerint:
    2024.06.09 13:22

    @jotunder: Szerintem számos ország esetében előretörnek a „neonácik”.

    Hiv.: [@K Zoltan:](#comment-334406)
    Loading...
  32. labrys szerint:
    2024.06.09 14:23

    @jotunder: ezt írtam szó szerint egy hozzászólással a tiéd fölött:
    „(Ami persze teljesen érhető és emberi dolog; a fontos kérdés vele [az érzelemvezéreltséggel] kapcsolatban az, hogy milyen területen és milyen mértékben hagyja valaki, hogy dominálja a tetteit.)”
    .
    Minden ember érzelemvezérelt. Én is, te is, mindenki. Mi ebből a szempontból egy meglehetősen primitív állatfaj vagyunk, amelynek egyedeinél az érzelmek ősi rendszere – ami az evolúció során az értelemnél jóval korábban, elsődleges gyorsválasz-rendszerként jött létre – a racionális hozzáállással és fenemód nagy büszkeségünkkel, a józan ésszel szemben alapvetően még ma is dominálja a viselkedést.
    .
    Azonban ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden embert, minden helyzetben, mindig ugyanolyan mértékben vezérelnek az érzelmei. Ezért arra hivatkozni, hogy az a személy, aki (bizonyos helyzetekben) kevésbé érzelemvezérelt, mint mások, az übermensch – vagy annak tartja magát –, eléggé …fura. (Mintha azt übermenscheznénk, aki másoknál jobb absztrahálóképességgel – helló, matematikusok! –, vagy zenei érzékkel, vagy kézügyességgel stb., stb. rendelkezik…)
    .
    .
    Ami a konkrét magyar politikai vonatkozásokat illeti:
    .
    1) Teljes mértékben hidegen hagynak az orbánista választások „választási esélyei”*. Sosem szerettem a béna cirkuszi előadásokat. Ráadásul ha egy választáson az összes induló pártot kripto-mézeskalácspártinak látom, azt fogom mondani. Ha egyeseket szamócapártiaknak, másokat uborka-pacal-pártiaknak ( @Basstölpel: 😀 ), akkor meg azt. Nekem nem célom úgy alakítani a véleményem, hogy lehetőleg minél több ember szavazzon arra, hogy én vagyok a legújabb Magyar Messiás.
    .
    2) Az NER-t egy áramvonalasított, kikupált megjelenésű másik NER-rel nem – sem – lehet eltörölni/felváltani.
    .
    .
    .
    * Az EU-s választásoknak legalább lenne valami értelmük. De sajnos az Orbán-rák metasztatizáltsága és a társadalom állapota miatt ma már a hazai EU-s választások is csak kb. annyira demokratikusak, mint amennyire demokratikus Fritz Teufel beszélgetése Safranekkel…

    Hiv.: [@labrys:](#comment-334411)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2024.06.09 14:33

    @labrys: nem fair a választás, mert a fidesz előnyöket élvezett. de a TISZA a nagy semmiből feljöhetett 25 százalék közelébe. nem tudjuk mi azt biztosan, hogy a FIDESZ nagyon jól fog szerepelni. ez olyan 58 százalékos részvétel lehet, és olyan rétegek is szavazni fognak, akik inkább országos választáson szavaznak. én azt gondolom most, lehet, hogy tévedek, hogy a FIDESZ 50 százalék alatt lesz. ha 45 százalék alá megy, akkor itt sok minden megváltozna. azt azért látjuk, hogy Budapesten Karácsony – Vitézy Dávid meccs van, a fideszes indulót vissza kellett vonni. itt most egészen biztosan történt valami, az biztos, hogy átalakul az ellenzék, és a fiatalok és a diplomások között meggyengülhetett a FIDESZ. demokratikusan lehet csak leváltani a FIDESZ-t, Magyarországon nincs forradalom. presszió lehet, sok minden lehet, de a FIDESZ szavazókat nem lehet kitörölni a választói névjegyzékből. valahogy el kell érni, hogy ne a FIDESZ-re szavazzanak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-334412)
    Loading...
  34. labrys szerint:
    2024.06.09 15:08

    @jotunder: ismered a legalább évtizedes véleményem: demokratikus eszközökkel az Orbán-rezsim ugyanúgy nem váltható le, ahogy a putyini orosz rezsim sem.
    Az ország jelen állapotában azt, hogy a Fidesz jelenlegi szavazóinak nagy/jelentős része ne a Fideszre szavazzon, úgy lehet elérni, ha kínálsz nekik egy másik (még le nem bukott/le nem járatódott) Fideszt. Másképp nem, mivel a célközönség egy propagandával agymosott, gazdaságilag-intézményileg vasmarokba fogott szekta.
    .
    Mindaddig, amíg Orbánék sikerrel hitetik el a szavazók többségével, hogy a saját választásaikon leválthatók, leválthatatlanok.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-334415)
    Loading...
  35. annokkk szerint:
    2024.06.09 15:39

    Hiv.: @labrys:
    Optimista verzióm szerint, …
    Ha lesz valaki, akit nem küldenek ki a szobából, akkor ezek Orbán miniszterelnökségének végnapjai.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334416)
    Loading...
  36. nyulambator szerint:
    2024.06.09 17:53

    @annokkk: Ez most nem értem, ha csak nem arra gondolsz, hogy az a valaki, akit nem küldenek ki a szobából, magával vitte a megfelelő eszközt, ami ehhez a melóhoz kell.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334424)
    Loading...
  37. annokkk szerint:
    2024.06.09 18:38

    Hiv.: @nyulambator:
    Putyinra gondolok. Hogy mit tenne, ha nem tudná hasznát venni. Lecserélné, nem ? Végülis Orbán külpolitikája nem egy sikerszéria. Putyin meg kézbeveszi olykor a bábkormányok kérdését.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334428)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

Miért nincs magyar értelmiség?

A Magyar Népköztársaság feladatainak ellátásában az öntudatos dolgozókszervezeteire támaszkodik. A népi demokrácia rendjének védelme, a szocialistaépítésben való fokozott részvétel, a kulturális nevelőmunka kiszélesítése, a népjogainak megvalósítása és a nemzetközi szolidaritás ápolása céljából a dolgozókszakszervezeteket, demokratikus női és ifjúsági, valamint egyéb tömegszervezeteketlétesítenek és ezek erőit a demokratikus Népfrontban fogják össze. E szervezetekbenmegvalósul az ipari, mezőgazdasági s …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • darnoknew
  • Mikonu
  • karsairita
  • tahonoli
  • tulajdonkppen
  • tortt49
  • dynamicist
  • nerangass
  • ervsebeszet
  • mecsekijeti
  • sgtpotrien
  • nyulambator
  • kiazmármegint
  • ra0213
  • outis
  • aerduloensamtonight
  • Virág et.
  • vattablz
  • kalzol
  • susyk
  • Podvinecz marsall
  • csunyatáp
  • ijenanyelvtan
  • labrys
  • SMFB
  • j.alfred prufrock II
  • szabol25
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt?
  • velotanya
  • Bogomil
  • ikarus
  • incze
  • Keepdreaming
  • micike mici
  • Haász Endre
  • anna007dor
  • rovidec398e17c6
  • ijontichy
  • janostothmeister
  • esztre
  • Vidor Ferike
  • jotunder
  • velizare
  • Judit Merényi
  • olvassbele.com
  • Külsős
  • macskahala
  • elolhatuldoktor
  • attitoth68
  • excombo
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d