Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt) 2025.06.21
  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt) 2025.06.20
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban 2025.06.19
  • Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE) 2025.06.18
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt) 2025.06.17
  • Újabb átalakítás a kutatóintézethálózatban? 2025.06.17

A legolvasottabb posztok

  • Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)
  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)
  • Az oroszlán felébredt
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)

Az archívumból: Történelmi dokumentumok a Juncker-Orbán ügy előzményeiről

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: ulloiut

juncker.jpg

asselborn.jpgForrás: http://mandiner.hu/cikk/20140526_ez_a_baja_junckerrel_orbannak (a cikk tévesen állítja, hogy Jean Asselborn és Juncker párttársak voltak, bár így jobban hangzik a dolog. Asselborn szocdem, Juncker konzervatív, koalícióban kormányoztak)

_______________________________________________

Kevesen tudják, hogy az egész Európát, de minimum a Magyar Nemzet európai irányultságú olvasóját olvasóit lenyűgöző Orbán-Juncker csörte tulajdonképpen egy olyan, Jean Asselborn fent idézett megjegyezése által kiváltott, de végül sikeresen eltussolt vitával indult, amelyről a magyar közvélemény kizárólag a Wikileaksből értesült.

Négy éve a Vincenten jelent meg először a Wikileaks vonatkozó jegyzőkönyve (sajnos angolul van), ezt most aktualitása okán az archívumból előbányásztuk az olvasóink számára.

Reméljük ennek alapján mindenki érti, hogy Juncker miért nem kerülhet az Európai Bizottság élére, illetve hogy miért tűnik, illetve tűnt el az EU külügyminisztere, Catherine Ashton, a luxemburgi külügyminiszter Jean Asselborn és egy sor más szereplő az európai közéletből.

_______________________________________________

2010.12.30. 02:00  

Bréking: WikiLeaks szupertitkos dokumentumok az Orbán kontra luxemburgi külügyminiszter ügyről

Ezeket a megdöbbentő dokumentumokat a Vincent régi barátja, Assange Gyuszi küldte szerkesztőségünknek. Sajnos angolul vannak, de így is szeretnénk megosztani olvasóinkkal.

The incredible true story of why Orbán was called a dictator

By hacking into EU servers, WikiLeaks has uncovered the story of how Luxembourg’s socialist(!) Foreign Minister Jean Asselborn came to make his infamous statement alleging that Hungarian PM Viktor Orbán is a “dictator”. On the surface, it appeared to be about the draconian new media law in Hungary. While the correspondence below made public by WikiLeaks is not conclusive evidence, the heated exchanges do suggest that – just as the Hungarian government has claimed – there is indeed a vast international anti-Fidesz conspiracy controlled by the communist opposition in Hungary. Above all, however, the story illustrates the potential disastrous effects of a malfunctioning e-mail server.

___________________________________________________________

From: Catherine Ashton  

To: Jean Asselborn 

Subject: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/20

Hey Jean,

Did you see this?

“Hungarian media law further endangers media freedom, says OSCE media freedom representative”

These people are lunatics. Why can’t these goddamn Eastern Europeans come up with a normal government for once???? Gotta go, Rompi on the phone.   

Love, Cath

___________________________________________________________

From: Szijjártó Péter <szijjarto@ner.hu>

To: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

Subject: Out of Office: Re: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/20

 

I am not in my office right now, I will return at 15:00 CET. 

Dr. Szijjártó Péter

Minister of State/Senator

Spokesman for His Excellency Viktor Orbán, Prime Minister of the Republic Hungary

___________________________________________________________

From: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

To: Jean Asselborn <szijjarto@ner.hu>

Subject: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/20

Oopsy-daisy. My most profound apologies, Ms Szijjártó. I am utterly flustered by this turn of events, but I meant to write to my colleague Jean Asselborn in Luxembourg. It appears that our e-mail system is (again) mismatching names in the address book with other persons’ e-mail addresses, which is why you received my previous message in error. You wouldn’t believe the money we spent on this system and it still keeps doing that. (I think the contractor was Slovakian, btw). Just last week, I meant to e-mail Hillary Clinton some confidential information concerning EU-American bilateral relations and the message went instead to Mahmoud Ahmadinejad, of all people. 

I cannot tell you how profoundly sorry and embarrassed I am, and I would like to inform you, and of course His Excellency the Prime Minister, that my private message did not at all refer to him or the Hungarian government. In fact, I was writing to Mr Asselborn on a matter entirely unrelated to the events going on in Hungary and any interpretation suggesting otherwise would be mistaken.

At the same time, I must unfortunately also take this opportunity to regretfully inform you that we will not be able to post the Political Declaration of the Hungarian National Assembly on National Cooperation(hereinafter: NENYI) in the European Parliament and the European Commission building, the Berlaymont. While you are technically correct in saying that these are public buildings and as such subject to the legal requirement that they display the NENYI, we feel obliged to point out that as of yet Brussels is not in all matters required to follow Hungarian laws.

I hope you understand our difficult position and I wish to emphasise our infinite goodwill towards yourself, the Prime Minister and the Hungarian National System of Cooperation (NER).

Yours sincerely,

Baroness Catherine Ashton

High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy

___________________________________________________________

From: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

To: Jean Asselborn <szijjarto@ner.hu>

Subject: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/20

 

Dang. I meant Mr Szijjártó of course. So sorry. Would you believe the same thing happened to me with that Ahmadinejad fellow last week?

___________________________________________________________

From: Szijjártó Péter

To: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

Subject: Re: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/20

Dear Madame/Miladi Aston,

Thank you very much most for nice message, all so many of them. I would gladder to respond most now for nice e-mail you sending the hungarian government, but sorrz no translator offizial here now and I do not completelz understand. This here takarítónő (you know, washy-washy lady) typing for Mr. Szijjártó Péter, senator and minister of state. Please wish you to see that offizial regulations of hungary’s government say even washy-washy lady must wirte english! This real national cooperation (NER), which we will bring to EU too!

Tomorrow answer much more with offizial translator. Thank you patience.

Nicer future!

Dr. Szijjártó Péter

Minister of State/Senator

Spokesman for His Excellency Viktor Orbán, Prime Minister of the Republic Hungary

___________________________________________________________

 From: Prőhle Gergely <fidesz@mindenamienk.ner.hu>

To: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

Subject: Re: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/21

Dear Baroness Ashton,

I am in receipt of your letter sent yesterday to my colleague Péter Szijjártó, Spokesman for His Excellency Prime Minister Viktor Orbán. In the name of the Hungarian government and the System of (Inter)National Cooperation, we must protest most vehemently against the insinuations questioning the Prime Minister’s sanity in your first message.

We require an urgent and public apology for your unacceptable statement.

Furthermore, we must insist that you do display the NENYI in all EU buildings. We might make an exception for some restrooms, but apart from that we require NENYI coverage to be complete.

To facilitate this process, we wish to remind you that the wife of our Minister for the National Economy, Mrs György Matolcsy, now handles all European pension accounts. As you know, we are committed to your free choice in all matters relating to your private retirement savings, and to show you the depth of our commitment to your free choice, we might choose to nationalise your account for you. 

We also know where you live.

We look forward to your detailed and public apology.

Sincerely,

Dr. Gergely Prőhle

Executive Vice President/Minister of State

Hungarian Ministry of Foreign Affairs

PS: You have until 1 PM tomorrow to comply with our demands.

___________________________________________________________

From: Catherine Ashton <catherine.ashton@eu-commission.eu>

To: Prőhle Gergely , Szijjártó Péter

Cc: Jean Asselborn

Subject: Re: Re: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/21

Dear Mr Prőhle,

While I understand your frustration, I must point out that physically threatening an EU official is not acceptable practice in European circles. Neither are our pensions in Brussels fair game for the Hungarian government’s nationalisation policies. There is a reason it’s callednationalisation. Also, we do not normally use terms such as “comply with our demands” in intra-EU communication.

As for the NENYI, I must decline again.

I am sorry that security revoked your entry authorisation to European Parliament and European Commission facilities. It appears that the cyber division of our security team flagged your message because of its menacing language and determined that you are a threat. We are working to clear up the misunderstanding.

Sincerely,

Baroness Catherine Ashton

High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy

___________________________________________________________

 From: Citibank 

To: Catherine Ashton 

Subject: Account closure

Date: 2010/12/22

Dear Baroness Ashton,

As per your request, we have closed your account and transferred your retirement funds to the Hungarian State Treasury. It was an honour to manage your account over the past thirty years and we are glad that you have chosen such a worthy successor to handle your savings. I dare say, your retirement years could not be in safer hands!

Yours sincerely,

Mrs György Matolcsy

Citibank, Eurocrats & Other International Conspirators’ Money Management Division

___________________________________________________________

From: Herman van Rompuy 

To: Catherine Ashton 

Cc: Jean Asselborn

Subject: Re: Re: Re: Fwd: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/23

Jean, Cathy, you gotta stop this now. We have enough trouble with the whole “dictator” scandal as it is. The German liberals are going crazy and demand sanctions against Budapest. Jeez, you’d think Stalin is haunting Hungary again.

Also, my former boss Wilfried Martens just called and he was very agitated. He was speaking French to me, and that’s always a bad sign. He said Orbán was a great European and he hasn’t liked any Hungarian politician this much since that Kádár guy visited him in 1987 (omg, this guy Wilfried has been around forever, no?). So he says to back off.

And then there is my security policy adviser who argues that we must stop infuriating every little tinpot dictator because one day one of them will go and build a nuke and blast us all to hell. No thank you, right?

So I decided that annoying as they may be, the German liberals should be easiest to handle. I can’t stand Wilfried speaking French and I most certainly don’t want to be nuked. 

Luv ya guys, à bientôt,

Rompi

PS: Cathy, do you have any idea why the folks here at the Berlaymont can’t access their private pension accounts?

PPS: Jean, are we still on for lunch next Tuesday? Will you take me again to that favourite restaurant of yours, “Chez Communist Restoration in Hungary”?

___________________________________________________________

From: EU E-mail Administrator <fidesz@mindenamienk.ner.hu>

To: Herman Van Rompuy 

Subject: Delivery Status Notification (Failure) Re: Re: Re: Fwd: Fwd: Fwd: Orbán is going nuts again

Date: 2010/12/23

 

Delivery to the following recipient failed permanently: Ashton, Catherine

catherine.ashton@eu-commission.eu

 

Sincerely,

Dr. Annamária Szalai

President, Hungarian National Media and Telecommunication Authority

___________________________________________________________

 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519546-6858c4740c0b8' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519546&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519546-6858c4740c0b8&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519546-6858c4740c0b8' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

97 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. ulloiut szerint:
    2014.05.28 13:15

    @sárospataki lány: Az EPP frakcióban belül tényleg van súlya a Fidesznek, ez igaz. De az EPP túlélte a brit és a lengyel EPP tagok kiválását is, azok sem kifejezetten törpe csoportok. Emellett most az a lényeges kérdés, hogy ha ez a 12 képviselő (nincs jelentősége, de végül nem 13 lett) az akadálya annak, hogy EPPs legyen a következő bizottsági elnök, akkor szerintem minimálisan meg fogják gondolni, hogy érdemes-e megtartani a Fideszt, ami amúgy már évek óta fejfájást okoz neki, mert ezzel a bunkó stílussal és tartalommal nehéz együtt dolgozni.

    A szocik lényegében elismerték, hogy az EPP-t illeti a „kormányalakítás” joga, ami azért engedmény, mert nincs kizárva, hogy Schulz is össze tudott volna tákolni magának egy többséget. Az tény, hogy EPP nélkül nagyon nehéz lenne, ha egyáltalán működne, de: sem Junckernek, sem más konzervatív jelöltnek sincs esélye a szocik nélkül. A liberálisok támogatása önmagában messze nem elegendő a többséghez, a szélsőjobboldaliak pedig nem nagyon fognak konzervatív jelöltet támogatni, ráadásul az EPP nyilván nem akar a szélsőjobboldallal győzni (egyébként abban sem vagyok biztos, hogy egy hipotetikus konzervatív + liberális + szélsőjobb koalíciónak meglenne-e a többsége).

    Az EPP szempontjából megkerülhetetlen a szocik támogatása. Szerintem a Fidesz ettől függetlenül rég megérett arra, hogy kidobják az EPP-ből, de most van arra utaló jel, hogy a szocik ezt az alkut ajánlják a néppártnak. Persze ebből még bármi lehet, de mindenesetre ebben a játékban a Fidesz messze nem akkora tényező, mint aminek a magyar sajtó beállítja.

    Hiv.: [@ulloiut:](#comment-162015)
    Loading...
  2. ulloiut szerint:
    2014.05.28 13:19

    @Érvsebész: Most már nem tudok ebbe az irányba menekülni, de köszönöm az ebben megnyilvánuló implicit bizalmat:-)

    Hiv.: [@ulloiut:](#comment-162016)
    Loading...
  3. sárospataki szerint:
    2014.05.28 14:08

    @ulloiut: én nem tudom eldönteni, kinek mennyire fáj Orbán, a kép valószínűleg eléggé sokszínű. Az mindenképpen új elem egy magyar politikustól, hogy megpróbál politikusként viselkedni az európai politikai térben (ami nem egyértelműen pozitív vagy negatív dolog, egyszerűen ez egy viselkedésmód), Bethlen óta nem nagyon volt ilyenre példa. Merkel is ideoda táncol ( http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/orban_csatat_nyert_brusszelben_egyutt_verte_az_asztalt_cameronnal.581893.html ), ez egy nagyon sokszereplős tábor.

    Távol álljon tőlem, hogy feltétel nélkül tapsoljak Orbánnak, de európainak lenni azt is jelenti, hogy az ember nem a szegény rokonként álldogál a partin zakója szélet morzsolgatva és kényszeredetten vigyorogva valamelyik félreeső sarokban, hanem legalább egy kuplét előad a zongorán a kissé spicces társaság hangos ovációjától kísérve (ettől persze még szegény rokon marad).

    Az meg, hogy ki a feketeseggű egy csoportban, az nem csak attól függ, hogy ki viselkedik, hanem hogy a csoportdinamika kit jelöl ki negatív hivatkozási pontnak. Orbán kiváló alanynak tűnik ehhez, aztán mégiscsak porrá morzsolt egy emeszpét, és nem úgy tűnik, hogy átmenne passzívba. Én az eredménytől függetlenül kb. ezt gondolom, valamennyire objektíven.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162017)
    Loading...
  4. ingyenebed szerint:
    2014.05.28 14:13

    @sárospataki lány:

    igen.
    meg azt is teheti, hogy értelmes megoldási ötlettel áll elő és megpróbálja megnyerni hozzá akit lehet.
    a csoportdinamika az úgy müxik, hogy kialakul kik a nagyfiúk, kik a balhésok, kik a bohócok, és kik az értlemesek, akikhez oda lehet menni komoly kérdésekkel.
    orbán a balhés és a bohóc szerep közt váltogat.

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-162018)
    Loading...
  5. sárospataki szerint:
    2014.05.28 14:17

    @ulloiut: Jamégegy. Juncker valszeg utálja Orbánt. Az, hogy Orbán obstruálja, nagyjából három dolgot eredményezhet: megválasztanak egy Orbán ugyanúgy utálót, megválasztanak egy semlegest, és megválasztanak egy Orbánnal szimpatizálót. Nem bocsátkoznék a valószínűségek mérlegelésébe, de azt gondolom, hogy ennek a játéknak az elnök személyét tekintve minimális a kockázata, mivel a legrosszabb, ami történhet, hogy egy Juncker-szintű Orbán-utáló nyer (mostani helyzet), de nem nulla a valószínűsége annak, hogy valaki más. És ha egy semleges, vagy szimpatizáló nyer (de még talán egy másik Orbán-utálóra is igaz ez), valamennyire lekötelezett lesz Orbán felé. Így megy ez.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162019)
    Loading...
  6. labrys szerint:
    2014.05.28 14:21

    @sárospataki lány: Orbán a demokráciát és a hazámat morzsolta porrá.

    Az MSZP már bőven 2010. előtt döglött volt, csupán a tehetetlenségi nyomaték sodorta előre. (A vízi hullák is jelentős ideig lebegnek még a felszínen úgy, hogy a felpuffadástól a valóságosnál is nagyobbnak tűnnek.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-162020)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2014.05.28 14:21

    @sárospataki lány: Magyarország ma egy pörsenés Európa seggén. Ez a sajnálatos helyzet. Bethlen idejében relatíve sokkal előrébb voltunk. Orbánnak egyszerűen nincsen szava Európában, semmit sem tud elérni, sem jót, sem rosszat, semmit. Ez az egész hiszti azért van, hogy a Heti Válasz Európa Erős Emberének nevezhesse ezt a kis mitugrászt.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-162021)
    Loading...
  8. sárospataki szerint:
    2014.05.28 14:31

    @ingyenebed: hát, most úgy tűnik, hogy szövetségest talált, a megoldási ötletet meg rábízza a nagyfiúkra, vagy kitudja.

    Nekem még Marosváráshelyen volt egy ismerősöm, Hobónak hívták. Kb 1.60 magas volt, 45 kiló, kungfuzott és boszorkányos ügyességgel falmászott, ilyen csupa ideg, tiszta izom srác volt, viszont minden póló lógott rajta, elsőre (és másodikra is) egy kis szaros mitugrásznak tűnt. Rettenetesen pökhendi volt, nagypofájú, nagyhangú. Amint eljött az ideje, elvitték katonának, és az aktív hegy/falmászókat automatikusan a hegyivadászokhoz vitték. A hegyivadászok nagyon durva kiképzést kaptak, naponta több kilométer futás terepen, menetfelszerelésben, stb., a tisztek is folyamatos edzésben voltak, ez volt talán a legvállalhatóbb fegyvernem Romániában, kiváltság is volt bekerülni.

    Az első napok egyikén Hobó belekötött a tizedesbe, aki nekiment, erre a feleakkora idegbajos megverte. Magánzárka. Kijött, egy hét múlva megint megverte. Megint magánzárka. A harmadik verés után Hobót előléptették tizedesnek, a tizedest meg lefokozták. Ha érted, mire gondolok.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162022)
    Loading...
  9. sárospataki szerint:
    2014.05.28 14:41

    @jotunder: én nem vagyok ilyen kishitű. Abban egyetértünk, hogy Magyarországnak nem sok szava van, de valamennyi, %-ban kifejezhető azért van (2 és 5 között valahol). Kis súlyú politikai szereplők jellemzően a mérleg nyelve szerepben tudnak súlyuknál nagyobb befolyást szerezni, illetve szimbolikusan tudnak maradandót alkotni. Ezeket azért Orbán megpróbálja kimaxolni, nem?

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162023)
    Loading...
  10. muci szerint:
    2014.05.28 15:05

    @sárospataki lány:

    Remélem, hogy az európai táncparketten se verekedés, se bicskázás nem arat elismerést.

    „Hajt az idõ, nem vár: elhalunk mi, vének,
    Csak híre marad fenn karunk erejének:
    Más öltõbeli nép, más ivadék nõ fel,
    Aki ésszel hódít, nem testi erõvel.”

    Hiv.: [@muci:](#comment-162024)
    Loading...
  11. sárospataki szerint:
    2014.05.28 15:18

    @muci: hát, most, hogy Cohn-Bendit nyugdíjba ment, elképzelhető, hogy kevesebb lesz az agresszió, de nem biztos. Persze, bicskát nem rántanak a képviselő urak, úriemberek kést amúgy is maximum angolosra sült sztékbe szúrnak, miközben megbeszélik, ki kivel fog össze ki ellen – a különbség lényeges. Vagy várj, mégsem.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162025)
    Loading...
  12. ulloiut szerint:
    2014.05.28 15:21

    „Angela Merkel német kancellár már nem támogatja teljes mellszélességgel Jean-Claude Juncker megválasztását az Európai Bizottság következő elnökének – írja a Napi. A napokban Orbán Viktor magyar és David Cameron brit miniszterelnök is ellenezte Juncker bizottsági elnökjelöltségét.”

    Orbán Viktor és David Cameron. Elefánt, hallod hogy dübörgünk?

    Hiv.: [@ulloiut:](#comment-162026)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2014.05.28 15:24

    @sárospataki lány: azok a nyugati konzervativok, neppartiak vagy sem, akiknek a nyakaban liheg egy euroszkeptikus part, felnek attol, hogy az euro-parti Juncker tovabb nehezitheti az eletuket. konkretan Reinfeldtrol es Cameronrol van szo. ok valoban befolyasos emberek.

    Cameron koalicios partnere szet van esve, az UKIP pedig egeszen durva populista, demagog, EU-szkeptikus (de kaeuropai ertelemben nem igazan szelsojobboldali) dumaval megnyerte az EP valasztast es rendesen megerosodott a tanacsi valasztasokon. Cameron nem akar egyezkedni Farage-zsal, ezt o mar eldontotte. de tovabbi presztizsveszteseget az EU miatt nem szenvedhet el. valamit csinalnia kell. most persze egy olyan titkos targyalassorozatot indit a van Rompuy, hogy tenyleg mindenki rajtuk fog rohogni, honapokon keresztul megy majd az alkudozas. ebben az alkudozasban Orban nem lesz player. Cameron egy nagyon erdekes gratulalo levelet irt Orban Viktornak amugy.

    ez nem olyan egyenesen partisan ugy, mint egy nemzeti szavazas. a mersekelt baloldal szamara Juncker elfogadhato, a liberalisok szamara is, a konzervativok tobbsegevel egyutt az mar rendben lenne, de ez nem sima tobbsegrol szol, hanem egy nagy alkurendszerrol. na ez az alkurendszer, amiben egy szava nem lehet Orbannak, aki az EU penzebol veszi meg a levegot is.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-162027)
    Loading...
  14. ulloiut szerint:
    2014.05.28 15:27

    @sárospataki lány: Lehet hogy Cohn-Bendit pedofil volt, sőt, az általa leírtak alapján sajnos valószínű. Az viszont biztos, hogy nem volt agresszív Orbánnal. Sőt. Itt a Vincentben pl. a viszonylag visszafogottabb nickektől is sokszor keményebbet olvashattál Orbánról, akár posztban, akár kommentben. Mégsem gondolom, hogy pusztán ezért agresszív lenne valaki.

    Hiv.: [@ulloiut:](#comment-162028)
    Loading...
  15. Érvsebész szerint:
    2014.05.28 15:33

    @sárospataki lány: A részeg kuplééneklést csak az engedheti meg magának, aki amúgy tud késsel-villával enni (neki se muszáj persze). Nyilván nem egyszerű a dolga annak, akinek ez nincs meg von Haus aus, de talán ilyenkor lehet eleinte figyelni és tanulni, nem pedig ordítozni, hogy aki tudja, mi az a halkés, az buzi, és mi megvédjük a hungarikumnak nyilvánított bugylibicskát.

    @muci: jéé, muci. Szia.

    Hiv.: [@Érvsebész:](#comment-162029)
    Loading...
  16. csársz szerint:
    2014.05.28 16:49

    @sárospataki lány: utálja Orbánt? Ez OV szövege, a politika nem emberi szimpátiákon alapul. Akármennyire kedves fiú lehet, demokráciafelfogása elfogadhatatlan még az irigyei számára is. Ha érted.

    És nem is elsősorban az ország nagysága a fő komponens: ha jól tudom Luxemburg talán még Magyarországnál is kisebb.
    A szegény rokon nagyon is lehet potens, ha valamennyire okosan képviseli az európai érdekeket és stílust.

    Hiv.: [@csársz:](#comment-162030)
    Loading...
  17. janos444 szerint:
    2014.05.28 16:57

    Brilliant! Congrats, guys.

    Hiv.: [@janos444:](#comment-162031)
    Loading...
  18. RontoPal szerint:
    2014.05.28 17:23

    @sárospataki lány: Valszeg? Valszeg a mi minelnökünk középfokú elmebeteg. Akkor most innen el lehet indítani egy érvelést?
    Ha meg virágot küldene Viktornak, akkor valszeg buzi lenne, igaz?:-)

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-162032)
    Loading...
  19. sárospataki szerint:
    2014.05.28 17:44

    @ulloiut: hát én leszarom, hogy pedofil-e (illetve nem, de irreleváns most), egyszer végignéztem egy orbános-eus közvetítést – nagyon untam, a végén már csak azt teszteltem, kit értek meg fordítás nélkül -, de az az ordibáció, amit Cohn-Bendit lerendezett, mértéken felüli volt. Mindegy, nekem nem rokonom vagy barátom, sem üzletfelem Orbán, megvédi ő magát, ha kell, sőt, ebben a kommentben részemről volt egy kis enyhe trollkodás, bocs 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162033)
    Loading...
  20. sárospataki szerint:
    2014.05.28 17:47

    @jotunder: persze, abban egyetértünk, hogy az euniós választások után kitört egy kisebb pánik az euroszkepszis erősödése miatt (ugyanakkor nem kell ezt nagyon túldimenzionálni, az ogy választásokkal ellentétben a kisebb téttel rendelkező eus választások általában protestszavazások). Ugyanakkor nem mindegy, ki melyik vonatra ül fel, és milyen, akár halvány kis érdeket tud érvényesíteni.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162034)
    Loading...
  21. sárospataki szerint:
    2014.05.28 17:49

    @csársz: háde ezt mondom én is, azzal a csavarral, hogy nincs olyan hogy általános európai stílus meg érdek. Most éppen az összebútorozás lazítása a trendi, míg tegnap még az erősítés volt.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162035)
    Loading...
  22. sárospataki szerint:
    2014.05.28 17:50

    @RontoPal: erősen valószínű, hogy buzi lenne, de szerencsére nem dramaturg, így belefér 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162036)
    Loading...
  23. muci szerint:
    2014.05.28 22:15

    @sárospataki lány:

    Te ugyan megírtad a Ludas Matyi parafrázisát, csak olyan elem maradt ki belôle, hogy az apró legényke ésszel és diplomáciai talánnyal férkôzött Döbrögi közelébe, a püfölés csak ráadás volt.

    /Cohn-Bendit valahogy hasonlót csinált, mert ô meg azt hitte, hogy a Lolita sikerét eléri. Nem jól jött ki belôle, az már biztos./

    A történetedben két bolond egymásnak feszült, de az igazi bolond az volt, aki díjazta.

    @Érvsebész:

    Szia. Izgalmamban elfelejtettem, hogy itt hogy mi a nickem.:)

    Hiv.: [@muci:](#comment-162037)
    Loading...
  24. Szindbad szerint:
    2014.05.28 22:43

    @sárospataki lány: Aszondod, a Fidesz az EP SZDSZ-e? 🙂

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-162038)
    Loading...
  25. Nisa szerint:
    2014.05.28 22:51

    @ulloiut: valami lehet a dologban:
    http://www.atv.hu/belfold/20140528-orban-kulfoldi-keresre-uthette-meg-junckert/hirkereso

    Hiv.: [@Nisa:](#comment-162039)
    Loading...
  26. sárospataki szerint:
    2014.05.29 00:24

    @Szindbad: vagy az MDF-e 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162040)
    Loading...
  27. sárospataki szerint:
    2014.05.29 00:26

    @muci: mármint ki díjazta?

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162041)
    Loading...
  28. ingyenebed szerint:
    2014.05.29 03:16

    @Nisa:

    lehet.
    nagy kalap szr az egész.

    ettől au EU-tól várjuk, hogy kompenzálja Orbánt?

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-162042)
    Loading...
  29. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.05.29 06:17

    @Nisa:
    Szóval a mi Orbánunk az eu politikusok köpködő nénije lett ?
    Egy felesért bárkit ?
    …
    Lassan helyükre kerülnek a dolgok.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-162043)
    Loading...
  30. volker szerint:
    2014.05.29 06:50

    @sárospataki lány: nem tudom, mennyire eros a franciad, de az pont egy eleg jo beszed volt. az „ordibalas” kapcsan, nekem pont az volt eleg kiabrandito, hogy utana valami sajtotajekoztaton vagy riportban ahol visszatert ra, ott meg teljesen mas intenzitassal beszelt rola, es akkor nagyon atlatszova valt, hogy mekkora ordas nagy profi szinesz az oreg.

    Hiv.: [@volker:](#comment-162044)
    Loading...
  31. polyvinyl szerint:
    2014.05.29 07:57

    @vidékii:

    Köcsög kommentszpemmer vagy, nicktolvaj!

    Trackbackelni nem adott az MSZP a blogotokra jogosultságot?

    Hiv.: [@polyvinyl:](#comment-162045)
    Loading...
  32. ulloiut szerint:
    2014.05.29 08:35

    @Nisa: Köszönöm, meglepő, de ez szerint elképzelhető. Hosszabb kommentet írnék szívesen az egész témáról, de erre legfeljebb a hétvégén kerül sor.

    Hiv.: [@ulloiut:](#comment-162046)
    Loading...
  33. sárospataki szerint:
    2014.05.29 11:52

    @volker: hát, főleg olvasásban értem, és abban is elég bézik szinten (sohasem tanultam hivatalosan). Az nyilvánvaló, hogy színházat játszik a csávó, egyszer valószínűleg tényleg ordibált, akkor felfigyeltek rá, és azóta tudatosan csinálja. Ennyire tenyérbemászó nem lehet egy ember folyamatosan.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162047)
    Loading...
  34. csársz szerint:
    2014.05.29 16:12

    @sárospataki lány: nem, nem ezt mondod.
    azt mondtad, hogy xy utálja Orbánt, ami marhaság.
    azt is mondtad (történettel), hogy meg kell verni a tizedest, és majd egy idő múltán elfogadják, sőt te leszel az, ez még nagyobb marhaság, ráadásul szemétség is

    Hiv.: [@csársz:](#comment-162048)
    Loading...
  35. sárospataki szerint:
    2014.05.29 17:01

    @csársz: honnan veszed, hogy marhaság? mindenhol emberek vannak, akiknek vannak szimpátiáik és antipátiáik. én pl. azt tapasztaltam, hogy magas szintű céges döntések, amelyek elvileg érzelemmentesek és racionálisak kellene legyenek, vagyis az ember azt gondolná, hogy valószínűleg azok, mennyire az emberi gyarlóságok mentén történnek.

    a megverős sztori pedig egyáltalán nem azt mondja, amit te olvasol ki belőle. annak az az egyik tanulsága, hogy a tizedes nem hagyhatja, hogy egy kopasz megverje, mert akkor nem alkalmas arra, amiért ott van. a másik tanulság, hogy vannak konfrontatív emberek, akik néha győznek, sokszor elbuknak, de ha elég merész és kockázatvállalós vagy, akkor nagyobbat nyerhetsz, mint amekkorára fel vagy jogosítva (akármit is jelentsen ez). a magyar politikának egyébként ez az eltartott kisujjú, nem elég merész, jaj-mit-mondanak-majd-erre attitűdje elég önsorsrontó. ismert játékelméleti-pszichológiai probléma, hogy ha nem akarsz nyerni akkor a legvalószínűbb, hogy vesztesz (vö. mesterházy). orbán nagyon nem ilyen. lehet ezt utálni, de attól még ez tény marad.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162049)
    Loading...
  36. muci szerint:
    2014.05.29 20:33

    @csársz:

    Ne sokat cifrázzuk, mert innen már csak egy lépés, hogy aki nem elég erôszakos, az biztosan buzi. Kell at nekünk?

    @sárospataki lány:

    „ha elég merész és kockázatvállalós vagy, akkor nagyobbat nyerhetsz, mint amekkorára fel vagy jogosítva”. Ha gyôzök, akkor meg arra a felelôsségre leszek kötelezve/ feljogosítva, hogy azt is képviseljem, aki nem ért velem egyet.

    Hiv.: [@muci:](#comment-162050)
    Loading...
  37. muci szerint:
    2014.05.29 20:43

    @muci:

    (Ütősebb lett volna, ha nem nyúlok mellé: aZ)

    Második részhez:

    Különben ez a különbeség az akarnok és az államférfi között.

    /Jó demagógra véve./

    Hiv.: [@muci:](#comment-162051)
    Loading...
  38. sárospataki szerint:
    2014.05.29 21:03

    @muci: te most politikusokra extrapoláltad, én ezt szimplán játékelméleti szempontból taglaltam.

    egyébként nem csak erőszakkal lehet érvényesülni, mint ahogy nem csak kamarillapolitikával lehet un. európai módon politizálni.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162052)
    Loading...
  39. muci szerint:
    2014.05.29 21:21

    @sárospataki lány:
    Én? Hogy én extrapolártam bármit? Már azt is megbántam, hogy intrapolártam. Hát kiderült, hogy írni sem tudok!:(

    Hiv.: [@muci:](#comment-162053)
    Loading...
  40. muci szerint:
    2014.05.29 21:46

    @muci:

    A poláRás hülyéskedés volt, bocsánatot is kérek, nem akartam sarkítani.

    Hiv.: [@muci:](#comment-162054)
    Loading...
  41. ingyenebed szerint:
    2014.05.29 22:25

    @sárospataki lány:

    ez igaz.
    más kérdés, mennyire maradandóak az így létrehozott viszonyok.

    mivel most csak finoman megmagyaráztad az erősebb kutya bazsevál elvét, ami egészen addig működik, míg nem jön egy még erősebb kutya. az aztán esetleg kicsinálja az előző kutyát, meg az embereit, lerombolja amit azok építettek, aztán lehet az egészet elölről kezdeni.

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-162055)
    Loading...
  42. sárospataki szerint:
    2014.05.29 23:06

    @ingyenebed: hát szerintem ez pont nem az erősebb kutya baszik, hanem a konfrontatívabb, ám valójában gyengébb. És igen, jön majd egy másik, erről szól az egész emberi/kutya civilizáció.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162056)
    Loading...
  43. Érvsebész szerint:
    2014.05.30 08:21

    @muci: azt hittem, csak a jegesmucik fogalmaznak sarkosan

    Hiv.: [@Érvsebész:](#comment-162057)
    Loading...
  44. csársz szerint:
    2014.05.31 21:10

    @sárospataki lány: nem az a kérdés, hogy én honnan veszem, hanem, hogy te?
    miért utálná akár az is Orbánt, aki kimondja, hogy kicsoda
    én például egyáltalán nem utálom, pedig tudom, mekkora kárára van Magyarországnak
    mi köze van az utálatnak a politikához?
    de mindegy, te azt állítottad, hogy utálja OV-t, és semmilyen bizonyítékot sem hoztál rá.

    az is marhaság, hogy bármely játékban mindig győzni akarnál, ezt még a játékelmélet sem állítja

    a családi játszmákban például az együttműködés a nyerő stratégia,

    és én mondom neked, többszörös országos bajnokként, hogy nemcsak győzelem van a világon, éltem legnagyobb pillanata vereség volt, nagyon boldog voltam, hogy ilyen erős ellenféllel szemben küzdhettem, és persze azért is, mert tartottam a lépést

    most például a Heti Válasz azt írja, hogy Európa erős embere Orbán
    én ezt hülyeségnek tartom, de ha az volna, jó volna nekünk? jó volna neki?
    akarnia kell egy németnek, hogy Merkel erős legyen?
    akarom én, hogy Magyarország erős legyen?
    miért? mire volna az jó?

    Hiv.: [@csársz:](#comment-162058)
    Loading...
  45. sárospataki szerint:
    2014.06.01 02:23

    @csársz: én azt mondtam, hogy _valszeg_ utálja, te erre azt mondtad, hogy ez marhaság.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-162059)
    Loading...
  46. csársz szerint:
    2014.06.01 19:47

    @sárospataki lány: És, miért volna valószínű?
    sokkal valószínűbb, hogy nem, illetve, hogy nem érdekli a pasas (téged sem érdekelne, ha nem volnál magyar)

    Hiv.: [@csársz:](#comment-162060)
    Loading...
  47. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.06.02 05:36

    @sárospataki lány:

    A gyengébb kutya megerőszakolja az erősebb kutyát, mert ő a támadó ?
    Mutatnál egy ilyen kutyavideót ?

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-162061)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólNagyon erős mondatok végig az egész cikkben. [x] M…
  • tahonoli on Az oroszlán felébredtTakács Márk: Pár gondoltat az „Éjféli kalapács” ha…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólHiv.: @KennyOMG: [x] Mivel 15+ NER-évről beszélünk…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @martonbalint19904935: Nem vicceltem. Akkor,…
  • martonbalint19904935 on Az oroszlán felébredt@ipartelep:: "Sőt saját magukat ítélik el igazán,…
  • azuccahirmondoja on Az oroszlán felébredt@ikarus: Ha rám hallgatsz, nem halkan mondod, hane…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @ikarus: Nézzük logikailag/ismeretelméletile…
  • KennyOMG on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólTe figyi, ezek a szamok neked hogy jottek ki, amik…
  • ikarus on Az oroszlán felébredtAz orosz reakció az amerikai beavatkozásra: "Az a…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Off. Nem tudom, hogy az önélező-e…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@ipartelep: Olvastam valahol, hogy a wootz acélból…
  • Keepdreaming on Az oroszlán felébredtMilyen kurva érdekes, Amerikának valamiért sokkal…
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt? on Az oroszlán felébredt@darnoknew: Vagy azért érezhették szükségesnek, me…
  • darnoknew on Az oroszlán felébredttelex: "Ezzel az USA beszállt az Izrael és Irán kö…
  • val on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)A Vaklárma című filmben van egy orvosi konferenciá…
  • kiazmármegint on Az oroszlán felébredtAz Egyesult Allamok belepett a haboruba. https://w…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból[x] Nagyon durva korrupciós elemzés jött ki (FB AI…
  • tahonoli on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)A ChatGPT fiktív interjúja az esszé megjelenése ut…
  • nyulambator on Az oroszlán felébredt@ipartelep: A hajszálat keresztbe nem kunszt. Szőr…
  • nyulambator on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Ezek a liberálisok mondanak olyanokat, hogy "grab…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: [@Hiv.: @vattablz: Kissé átmentünk fegyverko…
  • jotunder on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)@Bogomil: Francois Pignon nem tud hibázni.
  • Bogomil on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)De kik azok a Pignonok?
  • ijontichy on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Aki tudja, csinálja, aki nem, az ír róla :-/. De h…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekHehe... kis családi színes (avagy a fityiszéknél m…
  • vattablz on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Ezek? Hát nem...
  • janszemwordpress on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.@jotunder: köszönöm válaszodat jotunder! Újbóli ut…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@ipartelep: És most sem győztél meg. Én nagyon hos…
  • ijontichy on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)@jotunder: : Van különbség a fityiszre szavazás (é…
  • ijontichy on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Nade Dzsungária már régóta az oroszoké ;-) "Putyin…
  • jotunder on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@Keepdreaming: Az Európai Uniónak van egy "kormány…
  • GHermann on Nincs magyar egyetem az első ötszázbanTermészetesen nem csak a kormányzat szereti, amiko…
  • jotunder on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)@labrys: a helyzet az, hogy te ide lényegében azt…
  • jotunder on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.@janszemwordpress: a blog.hu egy lezárt archívum.…
  • janszemwordpress on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.Sziasztok, engem Szemán Jánosnak hívnak, és megdöb…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt[@ipartelep:](#comment-346302 Kösz, ez jó kis össz…
  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Hiv.: @jotunder: Nekem továbbra is az a meggyőződé…
  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Remélem Magyarországot pár hónapon belül, még az i…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)( @jotunder: de őszintén remélem, hogy a kimittett…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)Elnézést, az ún. valós élet következtében csak mos…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Hát a japán kardkovács-techológiá…
  • labrys on Az oroszlán felébredt@vattablz:: elnézést, hogy belebeszélek, de tudomá…
  • vattablz on Az oroszlán felébredtHú, órákig tudnálak kérdezni az acélokról, de még…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Off. Sajnos nem tudom, hogy ez em…
  • vattablz on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)A tehetség belemanőverezte magát egy megnyerhetetl…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00: Bocs, lemaradt a komment. Szóval semmi…
  • ijontichy on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@tamspatrik: : A helyzet ennél rosszabb :-( . Lehe…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00:
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: Jó pihenést!
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@vattablz: A kerdes nem az, hogy en elolvasom-e, m…

Posztrulett

A középszerűség kultúrája

Ezt a posztot kivételesen Vivek Ramaswamy írta az X-en. Ő Trump egyik harci kutyája, milliárdos vállalkozó, és az alábbi szöveget Elon Musk is támogatta. Nagyon, nagyon, nagyon durva. Első látásra túlélhetetlennek tűnik, de annyi minden tűnt túlélhetetlennek első látásra. Odaadom GPT-o1-nek, hogy fordítsa szépen le, ott lesz majd a poszt alján. Aztán lesz egy külön …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Ferenc Orosz
  • Podvinecz marsall
  • Hector Kapitány
  • esztre
  • cleantone2
  • csunyatáp
  • GHermann
  • excombo
  • martonbalint19904935
  • elolhatuldoktor
  • micike mici
  • Hanyistók
  • rovidec398e17c6
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt?
  • macskahala
  • hakohen
  • nerangass
  • lgombb
  • simonandris2
  • pogny
  • onehumanoid
  • Gaboxhrr
  • Gabor
  • kiazmármegint
  • Keepdreaming
  • Czifra Zoltán
  • Virág et.
  • janostothmeister
  • outsiderb
  • nyulambator
  • tamspatrik
  • aromo44
  • twmmy
  • jelbeszed
  • vattablz
  • istván orovecz
  • SMFB
  • Mister Gumpy
  • aerduloensamtonight
  • azuccahirmondoja
  • susyk
  • Tyto
  • gearforbooks
  • ijontichy
  • halatlangazember
  • kalzol
  • jaurin
  • LibaLeontin
  • KennyOMG
  • fortin2
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d