Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az értelmiségi illúziók vége 2026.02.07
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel 2026.01.28
  • A nemzetközi matematikai kongresszus bojkottja 2026.01.28
  • A Mandiner esete Alex Prettivel 2026.01.27
  • Trump megegyezett Grönlandról? 2026.01.21
  • Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittel 2026.01.18

A legolvasottabb posztok

  • Az értelmiségi illúziók vége
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel
  • Viccországban bejelentenek
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Megmenteni bárkit avagy Tölgyessy Péter és nyolc centi
  • A nemzetközi matematikai kongresszus bojkottja

Korzó

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

      Tegnap végre levetettem a nagykabátot. Vélhetően én voltam az utolsó a megyében. Az angoloknak elég különös viszonyulásuk van a hőmérséklethez. Szombat este a lányok még télen is harisnya nélkül viselik a tízcentis sarkú, járásra teljesen alkalmatlan cipőjüket. Igen, néha akkorát esnek, mint egy ólajtó, de ez is része a kultúrájuknak. 

        A tenger nagyjából annyira van tőlünk, mint Zuglótól az Astoria. A parton egy korzó vezet a a templomdombig, ahol a házak nagy része a tizenhetedik században épült és a kis teázóban cream tea (bonyolult) kapható.  A teázóval szemben van kirándulásaink végpontja, ahol az ember, esetünkben én, megihat egy fél pint (bonyolult) real ale-t (bonyolult). 

         A korzón mindenféle emberek jöhetnek szemben. Upperclass házaspároktól, az underclass fiatalokig, a tengerparti játszótér felé igyekvő middle-middle class mamáktól a meghatározhatatlan társadalmi hovatartozású nyugdíjas bácsikig. Az emberek mosolyognak, ahogy egy tavaszi napon a tengerparton a Nagy Apálykor mosolyogni kell. 

         Ez az ország nem visel háborút saját maga ellen és nem is tudja elképzelni, hogy normális emberek így tesznek. Nem rontják el az országukat és nem is lennének hajlandóak részt venni az országuk elrontásában. Nemsokára választások lesznek, ki tudja ki nyer, nem is olyan nagyon fontos. Anglia marad. Ez biztos.  

         Magyarországot elrontották. Teljes mértékben természetessé váltak a háborús állapotok, elfogadjuk, hogy mindent alá lehet, sőt alá kell rendelni a háborúnak. Sikerült is a világ egyik legboldogtalanabb országát megteremtenünk. Aki szembejön a korzón az nem kismama vagy nagypapa, hanem potenciális másik oldali és nem mosolyoghatunk át a másik oldalra véletlenül sem. Berendezkedtünk az elrontottságra, és tovább fogjuk rontani az országot, messze túl az elviselhetőség határán. Teljesen természetessé válik az elmebaj. A média a magukat harcosnak képzelő elmeroggyantaknak szól, akiket talán egyszer fel lehet használni valamire. Átvettük a bolondok nyelvét, mindenki a következő utolsó háborúra készülődik, ami után jöhet az utolsó utáni, és az azutáni háború.

         Háborúról háborúra élünk. Az éltető remény pedig a végső háború lehetősége, amelyben a fehérek legyőzhetik a vörösöket, a kékek a sárgákat, a pinkek a bézseket, és utána már örökre ők dönthetik el, mi történt 1567. május negyedikén, mert mi is lehetne fontosabb annál, hogy mi történt 1567. május negyedikén. Ebben az országban egy hatalmi csoport beleírta az Alaptörvénybe, hogy, idézem: „beeeee, mi nyertünk, nem ti, a mi  papánknak van piros teherautója, a tieteknek nem” de egyszer majd mi győzünk, és beleírjuk, hogy „de igenis a mi papánknak van piros teherautója, bibibí”.  Addig sem mosolygunk a korzón. Csak a hülyék mosolyognak a korzón, a rendes emberek tudatában vannak annak, milyen nagy felelősséggel jár a háború. 

           Leeszegettem a marshmellow-t M. forró csokoládéjának a tetejéről és néztem a mosolygó angolokat a kis utcán. Nem tudják mi az a háború. Jó, volt valamiféle háborújuk, amikor nem egymást árulták el, és nem a Sátánnal kötöttek szövetséget, ne beszéljünk erről, a lényeg, hogy nemsokára választások lesznek és nem érdekli őket az egész, nem keresik a szembejövőben a toryt vagy a munkáspártit, csak vigyorognak.

           Az ilyenek nem is érdemlik meg a boldogtalanságot. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519154-6987975246639' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519154&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519154-6987975246639&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519154-6987975246639' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Züfec

Next Post:

Vincent retrospektív

172 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Andy73 szerint:
    2015.03.23 20:34

    @MikeBoy: Ja, az Andy becenév, egyébként magyar vagyok, csak elég jól ismerem az angolszász kultúrát – a bloggerrel ellentétben, akinek láthatóan felületesek az ismeretei.
    És baromira zavar, ha a hazámat becsmérlik az ilyen firkászok, ráadásul közben még azt próbálják elhitetni, hogy ők jót akarnak. Nagyon kilóg a lóláb, igazából méltatlan az érdemi reflektálásra.
    És a kérdésedre: a „picsán rúgják” valóban nem szó szerint értendő – csak arról van szó, hogy Amerikában vagy nem állnak szóba az ilyenekkel, vagy melegebb éghajlatra küldik (megint csak nem szó szerint, hanem képletesen).

    Hiv.: [@Andy73:](#comment-132142)
    Loading...
  2. Rhonin szerint:
    2015.03.23 21:07

    A gimnáziumi irodalomtanárunk mondta azt, hogy nem az a jó mű, ami valami nagy igazságot, emelkedett mondanivalót, szükségszerű happy-endet nyújt, hanem ami napok, vagy hetek múltán sem megy ki a fejedből. Ha újra, meg újra eszedbe jut, gondolkodásra, vitára késztet. Ha érzelmeket vált ki, legyen az bármilyen irányú is. Asszem’ a vincentre gondolhatott, pedig annak már vagy 25 éve, mikor ezt mondta…

    Hiv.: [@Rhonin:](#comment-132143)
    Loading...
  3. Névtelen szerint:
    2015.03.23 23:02

    @Andy73:

    Szerintem nem a hazádat becsmérlik, hanem a politikusokat.
    És a mai magyar felhozatalban van is mit lássuk be.

    Hiv.: [@:](#comment-132144)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2015.03.23 23:28

    @Andy73: a posztban nincs szó ismeretekről. egy angol tengerparti kisváros korzójáról van szó, amelyik a végén felkanyarodik egy templomdombra.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-132145)
    Loading...
  5. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.24 07:32

    @jotunder: „miközben olyan magyar középiskolai osztályok vannak, ahol négyen kaptak már ERC-t millió eurós tételben, ami szerintem még etonban sem történt meg, normális világban ez lenne a sztori, nem a sok középszerű hülye locsogása. „

    Jó felvetés, az átlag- és elitoktatás közti nagy (és egyre nagyobb) különbség is jó téma. 😛

    (Tudom, hogy nem erre gondoltál, de amit írtál, az leginkább erre példa. Ha a békéscsaba Rózsába jártál, esélyed sincs ERC grantra, szép üzenet. 🙂 )

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132146)
    Loading...
  6. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.24 08:20

    @Andy73: Ez az Alaptörvény nem az az Alkotmány, ezt mondták már neked, de mondom én most megint, mert az előbb nyilván nem jött át. Hogy lefordítsuk a hasonlatodat, a redneckek Obamát „rúgták volna picsán”, ha egyszer csak előjön egy új szöveggel, csak mert megteheti.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132147)
    Loading...
  7. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.24 08:25

    @Andy73: „a bloggerrel ellentétben, akinek láthatóan felületesek az ismeretei”

    Amúgy majd elmondja ő, de mintha élt volna jópár évet a nagy vízen túl.

    (És ha erre az a reakciód, hogy „akkor nem sokat vett észre”, akkor lássuk be, a véleményed alapja nem az, hogy nem ismeri az angolszász kultúrát, hanem az, hogy más következtetésre jutott egy konkrét, azt érintő kérdésben. Lehet nyolcvanéves apóka, aki egész életét ott töltötte, akkor sem fogod azt mondani, hogy „ja, az más, ezen akkor most elgondolkozom”. De ismétlem: HA.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132148)
    Loading...
  8. tucano szerint:
    2015.03.24 11:29

    @peetmaster: mondom, egész nap panaszkodó angol expatek között vagyok, akik felváltva kérnek bocsánatot a birodalom rettentő tetteiért. Nem is értem, lehet, hogy a napsütés miatt, de mintha Trianonról beszélgető nyugdíjasok lennének.

    Hiv.: [@tucano:](#comment-132149)
    Loading...
  9. kontramagyar szerint:
    2015.03.24 16:06

    @WiteNoir:
    de láthatóan akkor a poszt a kommentelési színvonalakat összesítve született meg kontra korzó. Kis túlzással.

    Valós társadalmi vitákat egyébként elég régóta nem látunk, ugyanis ilyen nem létezik ma a médiában, vagy alig. A televíziós élő párbeszédre utalok, nem az írott sajtóban egyoldalú üzengetésre. Tehát hogy adott témára egyszerre több oldali párt + szakértők jelennének meg, és valódi vita folyna.

    Sok éve süllyed a közéleti párbeszéd nívó idehaza, de ennek markáns oka a párbeszéd megszűnése, és ennek legfőbb felelőse a televíziós média.
    Ha vkit ma aktívan érdekel a közélet, akkor főleg a többoldalú vitát hiányolja, annak minden mára kialakult, kritizálható sajátságával, és azt javítandó, nem pedig annak elvetéséért áll ki.

    Konzervarcok beszélnek saját tábornak, esetleg közéleti körök alakulnak (mostanában, lassan, nagyon lassan), befelé kommunikálva saját maguknak, és mára bárki megvadul, ha érvelni, vitázni kéne más véleményt vallóval. Idehaza a vita mint műfaj szitokszó lett. Sokkal kényelmesebb tét nélkül a saját tábornak megmondani.

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132150)
    Loading...
  10. kontramagyar szerint:
    2015.03.24 16:10

    @WiteNoir:
    hogy lehet a társadalmi szembenállást kritizálni egy olyan országban, ahol kormánypárti tüntetés van, emberek azért hívnak le cabriós megmondókat, hogy az éppen regnálót istenítsék. Persze, mindezek tetejébe még el lehet várni, hogy mosolyogjanak is egymásra, de már az önmagában abszurd, hogy lesüllyedtünk a kormányzónak vagy királynak virágot dobáló, út szélén integető mezítlábas paraszt szintjére.
    Ehhez tényleg csak a rákosi-mosoly hiányzik a kezekben pergő kis zászlócskákkal.

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132151)
    Loading...
  11. falsiloquus szerint:
    2015.03.24 17:38

    @kontramagyar: nem hiányzik, az is ott van. Ez a rendszer egy furcsa elegye a magyar feudalizmusnak és kommunizmusnak. Demokráciához semmi köze, még az ‘illiberálishoz’ sem. De legalább jó irányban halad a fasizmus felé. Töretlenül. Hogy ezt kellett megérnünk a XXI-ik szd-ban??? A mi hibánk, öregem. Szarok vagyunk, azt is érdemeljük.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132152)
    Loading...
  12. Névtelen szerint:
    2015.03.24 18:06

    @kontramagyar:

    ezek sem hazai specialitások.
    vitázni kevesen tudnak, kevesen akarnak, meg sok hatása sincs.
    ez egy ilyen kor, ilyesmire van igény, egyénileg lehet próbálkozni más műfajjal, ha lehet megfelelően marketingelve, de igazi kiutat én nem látok.
    rákosi, fasizmus még odébb vannak.

    Hiv.: [@:](#comment-132153)
    Loading...
  13. kontramagyar szerint:
    2015.03.24 18:30

    @falsiloquus:
    Persze, amikor az ember hangulata a legmélyebb szinten van, és épp nincs módja máshol korzózni, persze, akkor én is szívesen kívánok újabb 40 év töretlen harcot Viktorral. De a dolgok számomra fontos lényegét WiteNoirnak majd lejjebb megírt válaszomban látom, az ő felvetése az apropó.

    @WiteNoir:
    Ha hazai legyintéseknek két típusa van, nem is tudom, melyiket szeretem jobban. Az egyik érthető, mert tapasztalásból ered, hát mi mást mondjon az, aki a korzón fagyizik, én már Bécsben is magasan leszarom ezt az országot, messzebb sem kell menni. Felőlem ki nem toloncolt bécsi kurd falafeles is lehet, akit nézegetek fagyizás közben, akinek nincs még esetleg biztosítása (mai hír, hogy egy itt 13 éve élő kurdot küldenek haza családostól…), az is rózsaszínebb ahhoz lépest, ami itthon van.

    A másik kedvencet nehezebb megérteni: „külföldön sincs másképp”. Így van, e két indok, hogy totál hülyébbek vagyunk, avagy ugyanolyan hülyék vagyunk, mint más, ez már elegendő, hogy tétlenül fetrengjünk a dagonyában.

    Egyébként a fasizálódás vagy pártállami autoriter rendszerbe átcsúszást én nem tartom túlzó értékítéletnek, mert nem összevethető egy 45 éves Horthy-kor után 3-4 év demokrácia, a 40-es évek világszintű, finoman szólva nem tökéletes emberi- és demokráciajogi tapasztalatával, és más most.
    Más fejlődési ív a középkor után az angol wc, és más a szenzoros ülőkemosós wc-k világában a palota sarkába lekuporogni vagy az éjjeli edényt az ablakon kiönteni, és bokáig gázolni az áldásban az utcának nevezett sárban. Úgy, hogy fel sem tűnik senkinek, hogy ez baromi ciki.

    Ha lenne türelmünk kivárni 25 év távlatban, hogy mi van most, egy szokásos időszak lenne ez az életünkben viszanézve, és ha nem 98 % eséllyel egy közép-ázsiai autoriter rendszerben élnénk 25 év múlva, még jókat szórakoznánk azon, mi volt ezen olyan rettenetesen nagy harc. 25 évvel később impotens, tétlen embereknek leszünk minősítve, a napi harcok nem jönnek át, az eredményeket fogják összegezni, az meg semmi. Halk duzzogás lesz az, ami ma véres harc.

    Óriási harc nem lehet, mert békésen benyelünk mindent. Hasonlóképpen küzdhettek 1948-49 fordulóján is…

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132154)
    Loading...
  14. Névtelen szerint:
    2015.03.24 18:41

    @kontramagyar:

    én egy tényt írtam le, semmi egyebet.
    harcolni nem viktorral kell, illetve vele is, de ő csak egy tünet, nem több. undorító, kellemetlen, de akkor is csak tünet.
    őt még választáson is le lehet győzni: összellenzéki összefogás, jobbik+mszp+többi párt.
    miért is nem lehetséges ez, miért is nem lenne ez jó? (már aki szerint nem lehetséges és nem lenne jó)
    már ezen is érdemes elgondolkodni…

    amúgy nem rajongok azon gondolkodásmódért, mely szerint ha valaki nem ordibál és játékháborúzik szünet nélkül orbán ellen, nem tartja mindezt kizárólag magyarspecifikusnak , az már hibásan gondolkodik, hülye, gyáva stb.
    tudom nem írtál ilyeneket, de ez is létező gondolkodásmód

    Hiv.: [@:](#comment-132155)
    Loading...
  15. kontramagyar szerint:
    2015.03.24 19:58

    @WiteNoir:
    a harcot a 40 évvel úgy értettem, vele (mellette), abban az értelemben, hogy átokként szívesen kívánom ezt, mert megérdemeljük.
    Viktort egy rendszer megnevezésére használtam, persze nem egyszemélyes, bárha kb 4 és nem több, valós potenciállal bíró párttársa hanyatt merné lökni őt a széken, átrendeződne sok minden.

    Nácikkal milyen célért fogsz össze? Velük semmiért. Sajnos olyan a választási rendszer mára, hogy csakis ezt az összemosást lehet elérni, nincs mód arra, hogy pl 3 db, egyenként 10 és 20 % közötti párt koalíciót kössön, ahogy nem képesek ennyit elérni egyesével.

    Nem tudom, hogy a többoldalú társadalmi kommunikáció, ami érdemben nincs, az miért ordibálás. Ez a számtalan média- és közösségi oldalon folyó egyoldalú önkielégítés sem vezet sehova.
    Ha már ekkora párt összeborulást vársz, nem is vagy kíváncsi, hogy az összeborulók hogyan tudnak egymással beszélni? Vmi hasonlót csak kell tenniük közös kormányzás esetén nem? Megelőlegzed nekik, hogy képesek erre?

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132156)
    Loading...
  16. Névtelen szerint:
    2015.03.24 22:51

    @kontramagyar:

    lehet hogy félreértjük egymást, lehet hogy egyszerűen teljesen más fogalmi mezőkben mozgunk, ezért nem igazán vinném tovább ezt a fonalat.

    Ez a számtalan média- és közösségi oldalon folyó egyoldalú önkielégítés sem vezet sehova.”

    egyedül erre: mit kellene konkrétan tenni a közösségi oldalakon/blogokon? mármint a nem hivatásos bloggereknek, hanem az olyan amatőröknek mint mondjuk én lennék ha blogolnék, vagy akár a vincentblog, és a hasonlók?

    Hiv.: [@:](#comment-132157)
    Loading...
  17. Névtelen szerint:
    2015.03.25 10:37

    Nagyon jó kis írás volt, gratula jótündér. Sajnos minden szavad igaz 🙁

    Hiv.: [@:](#comment-132158)
    Loading...
  18. ipartelep szerint:
    2015.03.25 12:36

    @manager2008: De miért állsz meg az érettségi-korlátnál? Ha azt az elvet vallod, hogy az a jó, hogy a politikai képviseletet csak a tájékozott, iskolázott állampolgárok választhassák meg (mivelhogy ugye nekik van erről a több releváns információjuk, és az okosságuk folytán ők tudják ezeket a legjobban mérlegelni), akkor nem vagy következetes, ha leállsz az érettségi-korlátnál. Miért nem egyetemi diploma a korlát? Az ő politikai-közéleti tájékozottságuk általában, és átlagosan nyilvánvalóan magasabb mint a csak érettségizetteké. Vagy, tovább menve: miért ne PHD szintű képzettség legyen a kritérium? Esetleg még tovább, akadémiai tagság? Hm?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-132159)
    Loading...
  19. Névtelen szerint:
    2015.03.25 14:18

    @Ma Baker: szerintem meg azok csinálják az árokásást első sorban akik milliárdokat ellopnak utána cinikusan a tévébe belehazudnak. ti birkák meg tapsoltok hozzá, hogy jól csinálják ezek a derék legények.

    Hiv.: [@:](#comment-132160)
    Loading...
  20. Andy73 szerint:
    2015.03.26 10:10

    @közösperonos átszállás: „Ez az Alaptörvény nem az az Alkotmány, ezt mondták már neked, de mondom én most megint, mert az előbb nyilván nem jött át.”
    Sose állítottam, hogy nekünk amerikai alkotmányunk lenne. Értelmetlen maga a felvetés is, hiszen mi nem vagyunk amerikai tagállam.
    Az is értelmetlen felvetés, hogy bármelyik amerikai elnök új alkotmánnyal jöjjön elő. Ott az első alkotmányuk óta függetlenek, mi viszont nem voltunk azok, amikor az előző, Rákosi-féle alkotmányt ránk erőltették.
    Éppen ideje volt megszabadulni tőle. Értem, hogy a szocik nem akartak, és még mindig visszasiratják, de én nem fogom – és a nagy többség hála Istennek nem is akarja.
    Egyébként ideje lenne már túllépni ezen a témán, mert a Kádár-rendszer már nem fog visszajönni, hiába nosztalgiáztok.

    Hiv.: [@Andy73:](#comment-132161)
    Loading...
  21. csársz szerint:
    2015.03.26 10:54

    @Andy73: A Rákosi-alkotmányon túllépett már régen, ami volt.
    Most sikerült belőle nem keveset visszaállítani. És te ezt helyesled, miközben szidod azt, ami most kissé visszaállt.
    Csak Laár András juthat az eszébe az embernek: nooooooooooooormáááááális?

    Hiv.: [@csársz:](#comment-132162)
    Loading...
  22. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.26 18:34

    @Andy73: „mi viszont nem voltunk azok, amikor az előző, Rákosi-féle alkotmányt ránk erőltették.”

    Marhaságot beszélsz, a Rákosi-féle alkotmány az előző előtti előtti volt kábé. Itt a ’89-es alkotmánymódosító törvény, kő kövön nem maradt utána: http://www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=8629 . Értelmetlen még az Alkotmány 1988-as állapotával egyenlőnek feltételezni is, de a Rákosi-féle meg itt van: http://www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=8365 .

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132163)
    Loading...
  23. csársz szerint:
    2015.03.26 22:19

    @közösperonos átszállás: ugyan, hagyd
    ez az @Andy73: -félék legnagyobb dumája, hogy már régen mindenki meg akarta változtatni, és amikor most megváltoztatták, tiltakozik ellene

    ez kb:
    egy lány a 18. születésnapján kicsit bepityókázva azt mondja a lányoknak, de úgy, hogy a fiúk is hallják:
    – Most már el kell majd vesztenem a szüzességem.
    Még hagyják inni egy keveset, majd a fiúk átcipelik a másik szobába, és sorra megerőszakolják.
    – Mi csak egyet értettünk vele, és segítettünk, ő meg tiltakozik!

    Hiv.: [@csársz:](#comment-132164)
    Loading...
  24. naphegyi vince szerint:
    2015.03.26 23:05

    Én első olvasásra elszégyeltem magam. Talán jól is van így.

    Aztán meg azt érzem, hogy ez afféle szépen megírt túlzás. De nem is az a lényege, hogy minden szava centire kimérve igaz legyen, csak húzza meg szépen az embert.

    Hiv.: [@naphegyi vince:](#comment-132165)
    Loading...
  25. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.27 08:44

    @csársz: „ugyan, hagyd”

    Nem őt akarom meggyőzni, az láthatólag teljesen reménytelen, akármekkorát téved is. De bármikor erre tévedhet bárki, aztán még elhiszi, hogy itt igazából mindenki Rákosi kottájából játszott, amíg el nem jött a felszabadító Fidesz (ami amúgy nyilvánvaló baromság, de ki tudja).

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132166)
    Loading...
  26. kontramagyar szerint:
    2015.03.28 02:20

    @WiteNoir:
    „mit kellene konkrétan tenni a közösségi oldalakon/blogokon? „

    A viták hiányét a vitaműfajt egyedül hitelesen visszaadó tv-média sarának tudtam be. A hazai közéleti infószerzés – bár egy nagyvárosi, korosztályon és végzettségen alapú, torzító eredményt adó, de mégsem meghatározó csoportot levéve – még mindig országos tv-központú a figyelem.
    A közéletünk pedig erősen Budapest-központú. El se tudjuk képzelni, mennyire leszarják vidéken, mi van Pesten.
    Ennek tükrében érdemes nézni, mi a szerepe egy blognak a többi 120 egyéb írott hír -és véleményforrás közt.

    Az információáramlás emellett mégis a 2.0-s szinten a leggyorsabb, legaktívabb, és egyre kevésbé olvasunk el híreket, címeket csípünk el. A blogszférának nem lehet markáns feladatokat felróni, de szembesülniük kell talán tudatosan nem is akart túlzóan megnövekedett véleményformáló szerepükkel. Felnőhetnének új szerepükre. Véleményformálóak adott szinten, és egyben gőzlevezető szelepek.

    A blogszféra a meg is nyilvánuló választókat vonzza, így nem haszontalan, ha a kevésbé híg cuccot nem ide öntik le. A társadalmi vitakultúra formálásában van szerepük, nem kevés.

    Amúgy nem kell ennyire túlzóan elemezni, mert elképesztő mennyiségű hír- és véleményforrás olvasható.

    Itt csak volt egy cikk, szerzőkről kialakul vmiféle kép, adott esetben személyük is ismert. Csak ebben a szegmensben is kialakul egy elvárás, ez nem több annál.

    Semmi extra nincs ezen, ami most van szembenállásban. Nem tartom veszélyesnek a hazai szembenállást vita szinten, inkább egy elégtelen nekirugaszkodás ez, amiben egy agresszív egyetértési vágy van jelen, utóbbi káros. Én kevesellem a valódi véleménykülönbséget, nincs valódi érv különbségekre, kinyilatkoztatások vannak.
    Ha valódi vita lenne, sokkal több ponton kiderülne, hogy baromira nincsenek nagy különbségek pártok közt, simán hatalomra kerülési machinációban térnek el főleg.

    Többségük tudatában sincs azzal, mit tol, pl LMP hazaárulással kampányol, mint egy leharcolt nacionalista öregek klubja. Boross Péternek még elmegy, de egy zöldnek, balnak haza? Röhej.

    Asszem, sokszorosan túlfutottuk a cikkre fordított szellemi erőt.

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132167)
    Loading...
  27. kontramagyar szerint:
    2015.03.28 02:23

    @WiteNoir:
    egy korrekció, sok tagadás között visszájára fordult:
    „így nem haszontalan, ha a híg cuccot nem ide öntik le.”

    Hiv.: [@kontramagyar:](#comment-132168)
    Loading...
  28. falsiloquus szerint:
    2015.03.29 10:25

    @Lacdelo: „A Jobbik a legrosszabb esetben is 2 èvig tudna kormànyozni, mivel az emberek ràjönnènek, hogy a zsidózàson, buzizàson ès cigànyozàson kívül kurvàra semmihez sem èrtenek.

    A Jobbik egy dilettàns, rasszista pàrt, amely Magyarorszàg tönkretètelèben èrdekelt. Ràadàsul Putyin pènzeli őket, ès nem is tagadjàk, hogy oroszbaràtok (KGBÈLA) Putyinnak eladjàk az orszàgot pàr milliàrd rubelèrt cserèbe. A Jobbik egy hazaàruló pàrt. „

    Olyan értelemben „új színfolt”, hogy nyíltan buzizik, zsidózik, cigányozik. Hogy a putyinin kívül ért-e még más nemi szervhez, nem tudom. Sőt, azt sem, hogy egyáltalán ért-e valamihez. Tény, hogy „kormányra kerülésük” esetén, amiről annyit álmodoznak (és lássuk be, itt a küszöbön!!), mást is fel kéne mutatniuk mint a buzik falloszát az áldozatok oltárán. Én is kétlem, hogy erre képesek lennének, de ki tudja. Szükség kényszert bont. Az viszont igaz, kormányzásuk első lépése a zsidótörvény, a cigánytörvény és a buzitörvény megszavazása lenne, amikhez a fidesz.kdnp vígan asszisztálna. Merthogy, ez a jó a „Magyar Embereknek”, sőt, az Alaptörvény is ezt támogatja.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132169)
    Loading...
  29. falsiloquus szerint:
    2015.03.29 10:33

    @Andy73: „a Kádár-rendszer már nem fog visszajönni”

    – hanem itt van. Soha el se ment.

    Gondolkozz el ezen.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132170)
    Loading...
  30. falsiloquus szerint:
    2015.03.29 10:38

    @kontramagyar: „Ha valódi vita lenne, sokkal több ponton kiderülne, hogy baromira nincsenek nagy különbségek pártok közt, simán hatalomra kerülési machinációban térnek el főleg.”

    Abban sem.

    Legyen elég erre egy link, egy írásról, amit tudom, senki sem fog elolvasni, mert elég hosszú és kimerítő, ráadásul viszonylag régen, 2007-ben írta egy magyar történész, akinek elege lett a hazai szemfényvesztésből. De ha mégis lesz rá ideje valainek, beláthatja, hogy semmi nem változott, és tényleg szellemi önkielégítünk tettek helyett. De akkor ki az, aki kiáll a gátra, akár közületek???

    http://www.kibulizottorszag.net/index.html

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132171)
    Loading...
  31. falsiloquus szerint:
    2015.03.29 10:43

    @kontramagyar: „amikor az ember hangulata a legmélyebb szinten van, és épp nincs módja máshol korzózni, persze, akkor én is szívesen kívánok újabb 40 év töretlen harcot Viktorral”

    Én nem kívánok Viktorral harcolni, nem vagyunk egyazon súlycsoport. Korzózási szokásaimért pedig előre és utólag is elnézést kérek, tőlem ennyire futja.

    Amúgy köszi a választ.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132172)
    Loading...
  32. falsiloquus szerint:
    2015.03.29 11:09

    @kontramagyar: „egy zöldnek, balnak haza? Röhej.”

    Pontosan ugyanolyan röhej, mint egy jobbnak, radikális jobbnak.

    Felejtsük már el Bayer Zsoltit. Ha a Haza szeretete az ő uszító, kirekesztő propagandáját jelenti, akkor nem kérek belőle. Táncoljon tovább a farkasokkal, de ne uszítsa rám őket.

    Vagy esetleg mélyen tisztelt Kerényi elvtárs buzilobbizását? Aki csak azért uszít, és sérteget, mert mélyen Alföldi alattiénak érzi saját szakmai teljesítményét? (Amiben, valljuk meg, sok igazság húzódik.)

    Talán Mirkóczky Ádám buzitörvénye lenne alkalmas a Haza megóvására? Aligha hinném.

    Netán az negyedik osztályosoknak írt Erkölcstankönyv, amit Erdős Péter bíboros testvérének neve fémjelez? Ahol halálos bűnként aposztrofálja a meleg kapcsolatot?

    Vagy Semjén Zsolt emlékezetes kinyilatkoztatása, amiben meghatározza a NORMÁLIS fogalmát??? Pont ő? Milyen jogon???

    Tényleg ez lenne a hazafiság összes ismérve a jobboldalnak???

    A magyar állampolgárság megadása a határon túliaknak, amit első kormánya alatt elsumákolt, és most is csak külső nyomásra teljesített?

    Mert akkor valamit vagy ők nem fognak fel kristálytisztán, vagy pedig én.

    Vegyük már észre, hogy a hazafiság nem az ellenségképek vég nélküli gyártását és azok tematizálást jelenti. A társadalom megosztása nem lehet igazi jobboldali cél, hanem egy nagyon sunyi, az emberek legmélyebben rejtett legrosszabb tulajdonságaira és ösztöneire alapozó, nagyon precízen felépített taktika mentén zajló tudathasadás megteremtése, ami a nemzetnek, ha van ilyen, semmiképpen nem válik előnyére. És főleg annak a jobboldalnak nem, aki az ilyen machinációkra építi a létét. Mert ugyan le lehet vinni a tankötelezettséget 6 évre is akár. De a társadalom, jellegéből fakadóan, néha magához szokott térni. És ezek a provokációk olykor rosszul sülnek el, ha mégoly nagy agyak is találják ki őket.

    A társadalmat persze uszítani kell egymás ellen, hogy a mindenkori hatalom maradhasson. De nem hiszem, hogy egy még ennyire bárgyú nép is ezt a végtelenségig elhinné, ehhez asszisztálna dorombolva.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132173)
    Loading...
  33. Névtelen szerint:
    2015.03.29 14:39

    @kontramagyar:

    igazából ez nem nekem szól, ezért nem is reagálok rá részletesebben, mindenesetre a téma már korábban is előjött—nagy vitát már aligha generál

    Hiv.: [@:](#comment-132174)
    Loading...
  34. Bereznay szerint:
    2015.03.29 22:12

    @falsiloquus:

    Elolvasták azt jó sokan, kevés kivétellel egyet is értenek vele, de mind többen haragszanak amiatt, hogy jó, jó, hogy megírtam, de, hogy-hogy utána nem csinálok semmit, pedig ők már úgy várták?

    Miközben arról szól, hogy pont annak a dolga, hogy rendbe hozza, aki panaszkodik emiatt. Nagyon világosan.

    És személyeskedve – sohasem térgyszerűen! – leszólnak, hogy ugyanazt javaslom, amit eredetileg és ami teljesen kézenfekvő, hogy újra lehessen kezdeni. Nem azok teszik ezt (vagy csak nagyon ritkán) akik azt akarják hogy maradjon ami van, hanem azok akik változást akarnak. A fő ellenérv, hogy á, úgyse fog menni. Esélyt sosem adnak neki, pedig semmi vesztenivaló. És csinálják, védik azt, amiről tapasztalatilag meggyőződtek, hogy nem jár eredménnyel. Hátha majd legközelebb.

    Nagyon furcsállom. Kösz a linkért.

    Hiv.: [@Bereznay:](#comment-132175)
    Loading...
  35. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.30 10:24

    @kontramagyar: „de egy zöldnek, balnak haza? Röhej.”

    Megjegyzem, a kurva életbe már, ha elfogadjuk, hogy jobboldali a királypárti, a nacionalista, a soviniszta, a népnemzeti, az amerikáner konzlib stb. is mind, akkor hadd lehessen már esetleg baloldalinak is hazaszeretete, jó? Az, hogy a baloldali kapásból mélyen internacionalista, speciel egybites világkép.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132176)
    Loading...
  36. peetmaster szerint:
    2015.03.30 10:28

    @közösperonos átszállás: én speciel internacionalista baloldali vagyok, szóval nem teljesen alaptalan a feltevés.
    Sőt, a hazaszerető, nacionalista baloldalit egyfajta ellentmondásnak gondolom. A baloldal mindig az egység és sosem a megosztás pártján állt, és a nemzet egy megosztás.

    Hiv.: [@peetmaster:](#comment-132177)
    Loading...
  37. mavo szerint:
    2015.03.30 10:34

    @Andy73:

    „ha valaki kigúnyolja az alkotmányukat, azt azért jól picsán rúgják”

    mondod ezt arról az országról, ahol a szólásszabadság része bárminek a kigúnyolása. bármié. egyébként éppen az alkotmány miatt.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-132178)
    Loading...
  38. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.30 13:44

    @peetmaster: „én speciel internacionalista baloldali vagyok, szóval nem teljesen alaptalan a feltevés.”

    Nem alaptalan, de hogy minden baloldali? Vagy akár a baloldaliak többsége? Ne akarjak cigány felzárkóztatást, mert Afrikában meg éheznek, és azzal mégse akarok semmit kezdeni?

    „Sőt, a hazaszerető, nacionalista baloldalit egyfajta ellentmondásnak gondolom.”

    Hát ez biza valamennyire az, mivel valamennyire mindenki következetlen. Amúgy a határvonal a két oldal között jellemzően a megosztás valamely konkrét szintjének megítélésében van (ha egyáltalán), az nem túl hihető álláspont, hogy csak a végletek elfogadhatóak. 🙂

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132179)
    Loading...
  39. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.30 13:50

    @közösperonos átszállás: (A végére jogos ellenérv amúgy, hogy: normális helyen. Itthon arról megy a vita, hogy a semmiért pénzt adni milyen már (pedig ez teljesen standard dolog a XX. században), nem arról, hogy a konkrét újraosztás szintje helyett az ideális az lenne, hogy, így hát.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-132180)
    Loading...
  40. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 14:02

    @Bereznay: 🙂

    Köszönöm!

    Nagyon jó a kérdésed, van is rá egy válaszom, bár nem tudom a megoldást.

    Emlékszel a kádári idők gyógyszereinek tájékoztatóira? „Adagolás az orvos utasítása szerint” Ennyi volt. Miközben másutt (nemcsak nyugaton, hanem pl cEasescu Romániájában is) oldalnyi szövegeket írtak összetevőkről, hatásról, ellenjavallatokról stb. Na kb ennyire nézte értelmesnek a kádári politikai elit a magyarokat. Mit nekik dumálni, úgyis hülyék hozzá. Most is ugyanaz a helyzet, még ha a gyógyszer-tájékoztatók szintjén már minimum megpróbálnak felnőttnek nézni minket.

    Vagy a Dallas magyar szinkronja, ahol Sue Ellen-t megváltoztatták Samanthára, JR-t Jockyra? Ezt jobban érti az az idióta nép, ugyebár. Ezt már ismeri. Kíváncsi lennék amúgy, melyik zseninek a fejéből pattant ki az ötlet, megérne pár misét. Az biztos, hogy nem gratulálnék neki.

    Tehát egyértelmű, hogy minden magyar politikus a végtelenségig lenézi saját népét, akinek a vérét szívja.

    Sajnos, a civilek nagyobbik részével is – személyes tapasztalatból mondom – ugyanez a helyzet.

    Ameddig ez a hozzáállás meg nem változik, nem lehet tenni semmit. Persze, akkor hogyan változtassunk rajta? Hiszen én is mindig leírom, h ez a nép funkcionális analfabéta, bárgyú ökör, aki sem nyelveket nem akar beszélni, sem számolni nem akar megtanulni – miközben lehet, hogy ez nem is így van. Vagy egy kis ráfordítással vissza lehetne lendíteni a „normális” kerékvágásba.

    Ami teljesen egyértelmű: ez a politikának (mindkét oldalt ide értve) nem érdeke. Érdekük a tanulatlan, műveletlen, tahó, manipulálható embermassza, akiből csak az tűnhet ki, akit ők kegyesen ki(fel)emelnek.

    Azonban a civilek között még léteznek jóravaló hazafiak. Csak tudod, Öregem, mi a baj? Hogy egyikük sem olyan okos, hogy pénz paripa fegyver nélkül kipattanjon a fejéből egy zseniális gondolat, hogyan lehetne a helyzeten változtatni. Nekem sincs ötletem, bár ahogy öregszem, egyre jobban haragszom magamra emiatt.

    És amit még kiemelnék, sajnos egyik súlyos genetikai hibánk egymás feljelentgetése, hátbaszúrása, márpedig az ezáltal kialakult bizalmatlan légkör nem nagyon kedvez semmilyen összefogásnak vagy alulról jövő kezdeményezésnek.

    Amit egyébként eleve megtorpedóz as politika (amint a cikkből is tisztán kiderül).

    Köszönöm kedves válaszod, örülök hogy még léteznek józan, a nemzetért valóban aggódó emberek. Kár, hogy egymástól is el vagyunk szigetelve, jobb esetben egy ilyen blogban örülhetünk egymás hangjának, véleményének.

    F

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132181)
    Loading...
  41. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 14:19

    @peetmaster: Én spéci nem gondolom, hogy az internacionalizmus csak a kádári éra gyakorlatából fakadó pejoratív értelemben fogható fel. Nem tartom összeegyeztethetetlennek az internacionalizmust a hazaszeretettel. Természetesen, a nacionalizmus és az internacionalizmus már ellentétek, ahogyan a határon túli magyarok állampolgárságáról tartott 2004-es népszavazás eredménye is inkább nemzetietlen, semmint internacionalista volt.

    Ezek a fogalmak szerintem nem pártoldalakhoz köthetőek első sorban – elég baj, hogy mégis így rögzültek.

    Nem hiszem, hogy attól, mert már a trafik is nemzeti, attól valóban nemzetszeretőbb lenne egy átlag jobboldali szavazó, mint egy baloldali.

    Ugyanakkor, azt sem hiszem, hogy a 2004-es népszavazáson csak baloldali érzelműek szavaztak nemmel. (És csak jobboldaliak igennel.)

    Hogy a kormányok jobb- vagy baloldaliságába aztán már bele se menjünk, mert amit a jelenlegi „nemzeti” kormány csinál, az inkább a jobboldali eszmék megcsúfolása (lásd pl a már említett nemzeti trafikokat, vagy az Alaptörvény Asztalát… brűhaha), és a teljes ideológiája a kádári eszmére épül: paternalista, jótékonykodó állam, aki cserében elvárja h asztal alól nyald a kezét a ledobott kenyérgalacsinért. Ilyen alapon a kommunista kádári rendszer is jobboldali volt, amennyiben a jelenlegi ezt hirdeti magáról.

    Ellenségképgyártásban aztán különösen zseniális. De mondjuk ebben a volt baloldali kormányoknak sem kellett a szomszédba menniük éppenséggel (lásd a már szintén említett 2004-es népszavazást), maximum sokkal kimértebben és ízlésesebben tették. (Medgyessy például, akit igazán nem nevezhetek a szívem csücskének, egyenesen úriember módjára viselkedett. Na ezt a kiállást látnám ma a Miniszterelnöktől. Vicc, ugye?)

    F

    —

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132182)
    Loading...
  42. Névtelen szerint:
    2015.03.30 14:24

    @falsiloquus:

    te, nem unalmas már ez a „nemjobboldali” hülyeség?
    szerintem már borzasztóan…

    Hiv.: [@:](#comment-132183)
    Loading...
  43. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 14:39

    @közösperonos átszállás: „a határvonal a két oldal között jellemzően a megosztás valamely konkrét szintjének megítélésében van (ha egyáltalán), az nem túl hihető álláspont, hogy csak a végletek elfogadhatóak. 🙂 „

    :))) Szó szerint! Elég szomorú, hogy Pártunk és Kormányunk mégis minden áron, mindent megmozgatva mégis azt sulykolja napestig, hogy kizárólag a végletes nézőpontok és megoldások a megfelelőek, nincs középút. Mindent felvonultatnak, bevonva az egyházakat is pl olyan kérdésekbe, mint a vasárnapi zárvatartás, ami egy agyhalott agyszüleménye, folyamatosan állást foglanak és foglaltatnak olyan kérdésekben, amihez abszolút nem értenek (pl a család fogalma, házasság, melegkérdés stb), pálcát törnek olyan emebrek fölött, akinek sem az életét, sem az életvitelét, sem a gondolatait, sem a gondolkodásmódját nem ismerik, mindezt olyan arroganciával és pöffeszkedően, hogy arra állítom nem volt még példa jobb napokat is látott országunkban.

    A megosztás jelen szintje már áttörte a gátakat (és ellensúlyokat), felborította a sokat emlegetett „NORMÁLIS” gondolkodást, (jellemzően, mindig azok operálnak a NORMÁLIS fogalmával, akik a legkevésbé nevezhetőek annak), a kormánypárt az „ellenzéki” radikális jobboldalt jobbról előzi, és mindeközben elvárja hogy NORMÁLIS alattvalóként mindenki térdre kényszerüljön és békemeneteken ünnepelje a semmit és határolódjon el mindattól, ami még emberi és értékes lehetne ebben az országban. (Például a türelem egymás irányába.)

    Jaj, mekkora ez a lufi. Csak ha pukkan, márpedig nagyot fog, minket is hanyatt borít az ellenszél. Mindegy, melyik oldalán állunk.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132184)
    Loading...
  44. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 14:41

    @WiteNoir: Sok más unalams dolog is van, amit jobb lenne elfelejteni, de naponta emlékeztetnek rá. Ez az igazán unalmas.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132185)
    Loading...
  45. Névtelen szerint:
    2015.03.30 14:49

    @falsiloquus:

    de akkor értelmes dolgot kell írni, nem olyasmit, hogy a jobboldali eszmék megcsúfolója. fenéket. jobboldali ez keményen.

    Hiv.: [@:](#comment-132186)
    Loading...
  46. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 14:55

    @WiteNoir: Sztem még finom voltam: paródiája a megfelelő szó.

    Nézd, a jobboldal nem szükségképpen azonos a fasizmussal. Csak náha, néhol. De azért nem keverendő.

    Értékek mindkét oldalon vannak, vállalhatóak. Az a baj, amikor az eszme átmegy ideológiába és mindez diktatórikus magatartással párosul. Az egyes értékekkel nem lenne baj. Azzal van, ha valamilyen másik érték kigúnyolására, kiirtására fordítják, mert akkor már elveszíti értékes voltát.

    Nem a jobboldallal van baj, Öregem. Ahogyan a ballal sincs. Azzal van baj, hogy jelenleg a jobb átmegy önmaga paródiájába, és ezt észre se veszi. A bal legalább ennyire nem debil.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132187)
    Loading...
  47. Névtelen szerint:
    2015.03.30 15:08

    @falsiloquus:

    ja, mert ugye én azt mondtam hogy a jobboldal fasizmus, persze.
    elképesztő

    Hiv.: [@:](#comment-132188)
    Loading...
  48. falsiloquus szerint:
    2015.03.30 15:15

    @WiteNoir: Dehogy mondtad. Én se mondtam, hogy ezt mondtad. Csak különbséget tettem.

    Én is csak azt mondtam, hogy sem a Békemenet nem jobboldali (lásd Május 1-jét), sem a paternalista állambácsi nem jobboldali (lásd kádár atyuskát), sem az nem jobboldali, hogy a tőkével és annak törvényeivel szembe menetelünk, sem az nem jobboldali h az oroszok a legjobb barátaink,és még vég nélkül sorolhatnám, tehát magyarán majdnem minden sokkal jobban hajaz a klasszikus baloldali ideológiára, mint a jobboldalira. Sőt, még a diktatórikus magatartás sem jobboldali, ugyanis az mindkét rendszerben majdnem azonos módon előfordult a történelem során.

    Hiv.: [@falsiloquus:](#comment-132189)
    Loading...
  49. Névtelen szerint:
    2015.03.30 15:28

    @falsiloquus:

    amiket leírtál, mind lehetnek jobboldaliak.
    a jobboldaliság nem csak az „elitista” konzervatív-liberalizmusból áll, számos más variációja is van, pl. ez a tipikusan kelet-európai „populista”,nacionalista-etnicista jobboldaliság.
    és még sorolhatnám.
    nyilván van oka, hogy nálunk ez a tipikus, nem pedig a konzlib változat, hogy nálunk a tipikus széljobb is más mint a nyugati tipikus verzió.

    de attól még vagy nincs értelme használni a jobb-bal felosztást, vagy jobbosozzuk őket nyugodtan

    Hiv.: [@:](#comment-132190)
    Loading...
  50. csársz szerint:
    2015.03.30 18:50

    @falsiloquus: így van ez, látod: minden, amit te kifejezetten baloldalinak gondolsz, lehet jobboldali is…

    ez kb. olyan, mint amikor fiatalkoromban egy különben komolyan vehető ember azt mondta nekem, hogy tkp. a materializmus* és az idealizmus* között semmi különbség nincs

    *jé, milyen régen használtam ezt a két kifejezést

    Hiv.: [@csársz:](#comment-132191)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Az értelmiségi illúziók vége"Tisztesség dolgában elég szarul állok. ... Kisvár…
  • Keepdreaming on Viccországban bejelentenekOrbán Viktor 2026.02.07.: "Ukrajna az ellenségünk"…
  • Késes Szent Alia on Britnek lenniLassacskán Starmer is elmondhatja a poszt első bek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Legfeljebb is csak annyi történh…
  • vattablz on Az értelmiségi illúziók végeDe, asszem pont ilyet. Máskülönben másmilyen lenne…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: ha folyamatosan őrjöngsz, akkor kénytele…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek:-D :-D :-D "Amikor 1999-ben a koszovói háború mag…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: : Visszalendül az... csak mikor? Arra ni…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Nem lendül vissza. Szerintem annyira e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Én nem tudom, hogy az amerikai dem…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Végülis ez várható volt. A demokraták…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Láttátok az Idiocracy c filmet? Ha nem, ideje megn…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelhttps://24.hu/belfold/2026/02/06/orban-viktor-mezo…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Astanát Nazabajev távozása után nyugtatásképpen át…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Egy srófra jár az agyunk, nekem is esz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: : Ajajj... egy ideig vicces volt e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Azt gondolom, hogy hosszú idő óta…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/360/20260206_202606-nvb-nvi-valaszt…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Én egy ötméteres Trump szoborról i…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@muaddib00: Vagy inkább Aladeen
  • muaddib00 on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Felesleges elaprózni, simán United…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Miert csak a Penn Stationt? Miert…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Azert ez még Trumptol is uj szint: https://www.nbc…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: " Tóth Zoltán választási szakértő erről a…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: Értsd már meg, hogy nem lakcím alapján s…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelValószínű, hogy azokat a levélszavazókat húzták le…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: Mondhat ilyesmit, de számai nincsenek. Az…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: a linkelt cikkben László Róbert elmagyar…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekNagy riszpekt :-) Hiába a kormányrendelet, nem szü…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAzt ne felejtsük el, hogy ma Mogyoróországon egy f…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/02/01/tomegverekedes-a-fradi-p…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Grrr: Egyrészt az antifasiszták nem hatalom. Ők m…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@annokkk: Új alkotmány jöhet. Gyorsabban mint eddi…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Virág et.: Szegény egy politikai fogoly. A Putyin…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekElég egyszerű: nem a tőlük nagyon különböző romákr…
  • Virág et. on Viccországban bejelentenek@annokkk: Én is néztem a minap és egészen elképesz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@nyulambator: A fészen lehet kommentelni a 444 cik…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekNem tudom hol gyűlnek, de speciel a 444-en nem leh…
  • K Zoltan on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)A forradalmak előbb-utóbb diktatórikus eszközökhöz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekAmit a 444 művel a német Maya T.-vel, az már boszo…
  • annokkk on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@ijontichy: Az lehet, hogy a rablást már törvénybe…
  • ijontichy on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittel@labrys:: "A Fidesz oktatáspolitikájának mérlege:…
  • ijontichy on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@labrys: : Na ja. Ez az, amit eddig nem sikerült 1…
  • labrys on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittelAz oktatásüggyel nagyon is rendben van minden.
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)Az Orbán-kormány tegnap (2026.02.03.) a „háborús v…
  • Virág et. on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@thegaben86: Lecserélődött a vezetés, kb mint az e…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelHa ez itt most a választási poszt, akkor ide tesze…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Igen, milyen érdekes, hogy szarul néz…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Grrr on Viccországban bejelentenek@annokkk: Igen, nem is tudom, kitől hallottam épp…

Posztrulett

Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)

A NER ökle azért támadja Szathmáry akadémikust, mert színtiszta baromságnak nevezte az alaptörvény legutóbbi módosítását. A következőt bírták leírni róla: „Az evolúcióbiológus, aki az elmúlt években az MTMT hivatalos adatbázisában elérhető teljesítménye alapján az elmúlt években már nem a kutatással, sokkal inkább a kormány kritizálásával van elfoglalva….” Szathmáry Eörs három közleményére szeretném felhívni a figyelmet. 2. Component …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Tehenész
  • dynamicist
  • annokkk
  • sgtpotrien
  • gearforbooks
  • janszemwordpress
  • ijontichy
  • nyulambator
  • Keepdreaming
  • Psakreff
  • ijenanyelvtan
  • Judit Merényi
  • kisa
  • jaurin
  • SMFB
  • Késes Szent Alia
  • darnoknew
  • aerduloensamtonight
  • susyk
  • tulajdonkppen
  • vattablz
  • onehumanoid
  • jotunder
  • simonandris2
  • KennyOMG
  • anna007dor
  • Tyto
  • kiazmármegint
  • princeghostly1c74fbc695
  • DarthVader
  • Virág et.
  • ervsebeszet
  • muaddib00
  • Gaboxhrr
  • Czifra Zoltán
  • janostothmeister
  • ipartelep
  • jack_of_all_trades
  • ra0213
  • Tiborné Tóth
  • nyulambator
  • opiniopraesumpta
  • rovidec398e17c6
  • lgombb
  • labrys
  • mecsekijeti
  • macskahala
  • karsairita
  • marysolotravez
  • j.alfred prufrock II
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d