Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Bakó Bea esete a filozófiával (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

    Bakó Bea az Azonnalin írt egy igen haragos cikket lockdown-ügyben. Megnéztem, és első ránézésre hülyeségnek találtam. Mintha nem lettem volna ezzel egyedül.

    Aztán elkezdtem azon gondolkozni, hogy milyen filozófiai érveket hoznék fel arra, hogy Bakó Bea hülyeséget beszél, és arra jöttem rá, hogy nem tudom eldönteni, hogy hülyeséget beszél-e vagy sem.

   Bakó szerint a körúton belüli értelmiség (yours truly évek óta lakik egy kisvárosban, háromszáz méterre legelő birkáktól, tehenektől, de azért hajlandó vagyok  egy rövid poszt erejéig körúton belüli értelmiségi lenni) hiperventillált CEU, MTA és SZFE ügyben, és egy szót nem szól akkor, amikor vendéglátósok mennek tönkre, életük munkája tűnik el, részben vagy egészben hónapok alatt.

     Alkalmaztam Rawls veil of ignorance-át.

    Elképzeltem, hogy van egy kis éttermem, amit két kezemmel teremtettem meg. Nem tudnám mi az a kohomológia, de lenne jó a konyhám, és törzsvendégeim. Azt is elképzeltem, hogy baromi jó söreim lennének, hogy legalább legyen valami jó is az elképzelésben. 

    Mérsékelten érdekelne a CEU, MTA és az SZFE. Az éttermem érdekelne. Ahogy Nassim Taleb mondaná, lennne „skin in the game”.  Jó, valamennyi skin azért a CEU, MTA és SZFE ügyekben is volt a game-ben, de nem ennyi. Gyűlölném a lockdownt, és a lockdownpártiakat és reménykednék az orosz és kínai vakcinában, ami esetleg nem tökéletes, de rendelkezésre áll. 

    Akkor más írná a vincentet, akit sokkal jobban érdekelne a CEU, MTA, SZFE hármasegység, esetleg kritikus lenne az orosz és kínai vakcinával,  és utálnám a csávót, mert leszar. 

   Nem, kedves másik énem, nem szarnálak le. Csak ennyit akartam mondani. 

   

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517901-6a03c97c11e84' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517901&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517901-6a03c97c11e84&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517901-6a03c97c11e84' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Prof.Dr. Stumpf István felügyel (megjegyzésposzt)

Next Post:

Prof. Dr. Stumpf és a féltudás

80 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. combo szerint:
    2021.02.01 12:11

    (Disclaimer: Nem olvastam az azonnalis cikket.)

    Szerintem:
    1. A lockdown szükséges (még).
    2. A lockdown miatt nehéz helyzetbe került vállalkozók segítése helyett választási kampány szagú pénzosztást csinálni nem szükséges.

    Hiv.: [@combo:](#comment-14302)
    Loading...
  2. kraut86 szerint:
    2021.02.01 12:22

    Nem léteznek lockdownpártiak. Vannak, akik belátják, hogy bizonyos mértékű lockdown egy szükséges rossz, de ettől még nem lesznek lockdownpártiak. Több szolidaritást mutatni a jelenlegi helyzet fő veszteseivel, az rendben lenne.

    Hiv.: [@kraut86:](#comment-14303)
    Loading...
  3. rdos szerint:
    2021.02.01 12:27

    Hajdani kedvenc pizzázóm kiszolgálásra lett kialakítva. Próbálkoztak kiszállítással is, de nem igazán megy. Úgy 1 hónapja újra nyitott azzal, ha elviszed kapsz pizzát. 🙂 Csak azért csinálja, hogy kisebb legyen a vesztesége. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14304)
    Loading...
  4. Barkalot szerint:
    2021.02.01 12:29

    @kraut86:

    És karanténtálibok? Ki is találta ki? Ja, az egyik Öt-ös okostojás.

    Hiv.: [@Barkalot:](#comment-14305)
    Loading...
  5. Barkalot szerint:
    2021.02.01 12:32

    Ez az Azonnali valami sértődött LMP-sek gyülekezete.

    Hiv.: [@Barkalot:](#comment-14306)
    Loading...
  6. aronsatie szerint:
    2021.02.01 12:43

    Akik önhibájukon kívül elveszítették a megélhetésüket, jogosultak (lennének) minden megadható segítségre. Ennek gazdasági következményeit mindenkinek el kell fogadnia. Viszont nem jogosultak arra, hogy a megélhetésük mások életét akár csak közvetve is veszélyeztesse. Egyelőre a távolságtartás az egyetlen fegyver.
    Nemrég a szegény sorsú teniszezők méltatlan ausztráliai körülményeinek (értsd: Hyatt) javítása érdekében Djokovic petíciót nyújtott be az illetékes hatóságoknak. Láttam a hírműsort, ahol a tartomány kormányzóját kérdezték, hogy olvasta-e, és mit szól hozzá. Azt mondta, hogy olvasta, és a válasz az, hogy nem.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-14307)
    Loading...
  7. Külsős szerint:
    2021.02.01 12:53

    @aronsatie:
    Teljesen igazad van abban, hogy segíteni kellene azokat, akik most önhibájukon kívül elvesztik a megélhetésüket. Rendes országokban ez meg is történik és nálunk is bőven lenne rá lehetőség, ha nem értelmetlen beszerzésekre, beruházásokra, Mészárosék és a többiek további gazdagodására szórná el a kormány a közös pénzünket. Ezért kellene tüntetni és nem a nyitásért, csak hát ezt senki nem meri…

    Hiv.: [@Külsős:](#comment-14308)
    Loading...
  8. DarthVader szerint:
    2021.02.01 12:55

    Csak igen halkan kérdem: a vendéglős és köre vajjon nem szarta-e telibe a CEU – kérdést, még a járvány előtt? Pedig de, hogy Boborján örökbecsűjével éljek. Most pedig a belpesti balliberális biboldó (tetszőleges sorrendben keverhető) értelmiség nem áll sorba tüntetni a lockdown ellen. Mert esze van es nem akar megdögleni. Ja, ha vendégölős azért fog seregleni, hogy a kormány vajdasági templomok/stadionok helyett rajtuk segitsen, akkor valoszínűleg az emlitett szubkultúra is – legalábbis nagyobbik része – mellé fog állni.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-14309)
    Loading...
  9. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 13:02

    Én a Vincent ősvendéglátós szekciójának tagjaként kurvára ki vagyok akadva a többhónapos bezáráson, az állami erőszakon, a rendőrterroron.
    A szabad vállalkozó polgárság nevében a kurva anyját a kaszinókban iszogató, fodrászhoz, körmöshöz járó, munkahelyi éttermekben tömegesen zabáló, csapatszállító repülőkkel nyaralni járó fideszesek betiltó rendelkezéseinek.

    Hogy már megint a kibaszott állami szféra átmentése zajlik a szabad polgárság agyonverésével és kifosztásával.

    A kulákok kifosztása kutya fasza volt ehhez.

    Ha közben az egyetemi polgárságot, az önkormányzatokat, a könyvkiadást, az ellenzéket, a netes nyilvánosságot és a művészvilágot is szétverik, akkor viszont jogosnak tartom, hogy az foglalkozzon vele, aki csak tud.
    Rohadtul nem jogos a több éppen haláltusáját vívó polgárság egymással szembeállítása, mocskolása és hibáztatása.
    Ennek a kormánynak minden jellegű szabadság szétverése a munkája, és mindegyik az utolsókat rúgja.
    Az ilyen trolltempót a trollok nevében züllött nézőpontnak tartom.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14310)
    Loading...
  10. Barkalot szerint:
    2021.02.01 13:03

    Tibi Atya is szarban van, írja a nyavajgó posztjait az oldalán, de nyíltan leírta azt is, hogy leszarja az SZFE-t, meg a régi indexeseket is.

    Hiv.: [@Barkalot:](#comment-14311)
    Loading...
  11. Podvinecz Marsall szerint:
    2021.02.01 13:04

    ha ez a földrajzinév-bizottság lenne, nem pedig egy olyan szolgáltatási szektor, ahol kontaktus van, igaza lenne. A szolidaritás főként az állam feladata lett volna értelmezhető kompenzáció formájában, és nem kéne rátolni az állam megbocsáthatatlan eljárásának felelősségét másra. Ez nem itt lett elbaszarintva, hanem sokkal korábban, amikor elhatározták, hogy olasz naszádként hagyják az iparágat megfulladni, és azért erről volt is elég hiperventilláció.

    Hiv.: [@Podvinecz Marsall:](#comment-14312)
    Loading...
  12. Kettes szerint:
    2021.02.01 13:16

    @poszt: Én sem olvastam az ominózus cikket (azért mindennek van határa!), de biztos, hogy a megfelelő állítást cáfoltad te? Nem azt kellett volna cáfolnod, hogy körúton belüli hiperventillátorként sem szarod le a vendéglátósokat?

    Na mindegy. Szerintem a konfliktus valójában nem a lockdown-pártiak és -ellenesek között van. Hanem a NER-privilegizáltak és mindenki más között. Mert ha Orbán nem használná a járványt IS arra, hogy magát és a haverjait gazdagítsa, akkor jutna pénz (és szándék) a vendéglátósok megsegítésére. De erről szó sincs, Orbán kéjjel uszítja a szopóágra tett vendéglátósokat az SZFE miatt hiperventillálókra.

    Gratulálok, Magyarország, megint hülye vagy.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-14313)
    Loading...
  13. kisa szerint:
    2021.02.01 13:19

    @kemény keleti kommentelő: Valószínűnek tartom, hogy Lölö, Garancsi és többiek valamiért nem akarnak beszállni a kozmetikusi, pedikűrösi és műkörmös-iparba, a vendéglátásba annál inkább. Hamarosan az ölükbe pottyan egy csomó becsődölt kocsma,vendéglő, pizzázó, miegymás. Csak egy kicsit kell még kitartani. Nekik. És létrejöhet az „Aranyszarvas” cateringlánc, a „Szittya lovas” vendéglátó vállalat vagy az „Emese álma” italmérés hálózat.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14314)
    Loading...
  14. ámbátor szerint:
    2021.02.01 13:32

    @kisa: Úgy, úgy.
    Az egyszeri vendéglátos pechje, hogy direkt vetélytársként jelenik meg egy Fidesz-enstandolt piacon. Szopó.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-14315)
    Loading...
  15. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 13:40

    @kisa: Egy újabb – trafikrablás – van a láthatáron. Az utolsó kisvállalkozónak is pusztulnia kell a végén. Nincsenek illúzióim.
    A fideszesek ötösével szült kölkeinek kell minden – is. Az étvágyuknak nincs határa.

    A jobbikos-miépes vidéki kocsmárosok és vendégek és a romkocsmás belvárosi vállalkozókat és fiatalságot
    is ugyanaz a hullarabló hiéna fidesz fogja felvásárolni, amelyik rendőrökkel megy rá.
    Most aztán nincs különbség.
    Ahogy a sokmilliót befektető vállalkozók és a feketén bejelentett segédmunkásaik is ugyanazt a hiénatempót fogják szenvedni.
    Az egyik riportban azt mondták, hogy a volt dolgozóik már az utcán kéregetnek.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14316)
    Loading...
  16. deckard_r szerint:
    2021.02.01 13:55

    @aronsatie: +1

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-14317)
    Loading...
  17. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 14:04

    @aronsatie:…A kaszinók például 0-24-ben nyitvatartanak. Akciókkal csábítják az éjszakai szórakozókat. Egymás ölébe ültetik a vendégeket. Nyakába csimpaszkodó nőkkel reklámozzák az akcióikat.
    Az óvodákban, iskolákban tömegjelenetek,
    A helyközi buszokon zsúfoltság.
    A fodrászatokban, szalonokban egymás arcában turkálnak a dolgozó és a kuncsaft.
    A többi munkahelyeken, ügyfélfogadásokon, rendeléseken, boltokban mindenki érintkezhet.

    Hogy ezzel szemben pont az asztaloknál különültetett vendégek kiszolgálása a nemzet ellensége,
    azt magyarázzad már meg…

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14318)
    Loading...
  18. chrisred szerint:
    2021.02.01 14:08

    @kraut86: A lockdownpárti nagyjából olyan, mintha azokat, akik nem hajtanak át emrichárdosan a piros lámpánál, megálláspártiaknak neveznék. Ez az előírás, be kell tartani.

    Hiv.: [@chrisred:](#comment-14319)
    Loading...
  19. rdos szerint:
    2021.02.01 14:43

    Az itt is felmerült szolidaritás hiányára (CEU – vendéglátók). Szinte sikeresen atomizáltak minket még az átkosban (homo szojvetikusz). Az elmúlt 31 évben sajnos alig kerültünk közelebb a „polgárosodás felé”, az elmúlt 11 évben meg még távolodtunk is tőle. 🙁 Az utolsó 11 éves trend pedig nekem még gyorsulónak is tűnik. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14320)
    Loading...
  20. Vakmacska szerint:
    2021.02.01 14:53

    @Kettes: +1

    Hiv.: [@Vakmacska:](#comment-14321)
    Loading...
  21. kisa szerint:
    2021.02.01 14:56

    @chrisred: A lockdownnalnincs gond. Illetve van azzal is, de az, hogy vannak, akikre nem vonatkozik, holott nagyjából ugyanazok a körülmények, na az a gond. Mindig az egyenlőbbek járnak jól, és ez direkt így van kitalálva. Na, ez a gond. A nemfideszes turisztika és kapcsolódó ágazatai eddig is szarban voltak idén, na, erre tettek rá még egy lapáttal.
    Egyenként darálják le az ágazatokat, összeugrasztanak mindenkit mindenkive. Mert mindenki csak a saját kis szaros érdekeit nézi. Pedig évek ótanyilvánvaló, hogy _mindenki_ sorra fog kerülni. A vendéglősök nem tüntettek az eü-dolgozókkal, a tanárokkal, a diákokkal, a trafikosokkal, a…. a…. a…-kal, velük se tüntet senki. Egyébként is késő, hamarosan „Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen”(het). Megvannak a menekülő utak – szerintem nem véletlenül bratyizunk pont azokkal, akikkel -, megvan a zsé hozzá, nem lesznek itt vezetőszárak meg rohadó lakatok soha.
    Egyszer majd… talán megfognak párszáz kisebb halat, azokkal nagy csindadrattával stauálnak, osztjónapot. Azt én már nem érem meg, de talán jobb is így.
    Mindazonáltal el kell ismerni, hogy zseniálisan loptak el egy országot röpke 10 év alatt. Rejtő se tudna ilyet kitalálni, neki csak egy cirkálóra futotta a fantáziájából.
    Ja, és rohadjon meg az EU – aminek amúgy nagy híve vagyok -, mert ez az ő tamogatása nélkül nem valósulhatott volna meg. Legalábbis nem ilyen mértékben.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14322)
    Loading...
  22. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 15:01

    Nem tudom, van-e hír a mai nappal kinyitott vendéglátókról. Én nem láttam.

    A lengyeleknél ebből is nagy balhék voltak. Az egyik kinyitott kocsma vendégei megverték a kiérkező rendőröket.

    http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/lengyelorszag-vendeglatas-kocsma-bezaras-koronavirus.721634.html

    A románoknál egy precíz szabályozás rendezi a távolságtartási módokat a fertőzésnek megfelelően.

    Nálunk meg naponta hoznak újabb törvényeket, mint szorgalmas hangyák.
    Lassan beleírják az Alaptörvénybe, hogy aki kocsmárost lát, szögelje be az ajtaját.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14323)
    Loading...
  23. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 15:19

    24.hu/belfold/2021/02/01/ismet-tuntetnek-az-ujranyitasert-a-hosok-teren/

    Azért ezzel a gyülekezés tilalmával nehéz magyarázni , hogy büntetnek, amikor
    a Hősök terén annyian sincsenek szanaszét a szabad levegőn, mint egy reggeli buszonegymás nyakában minden nap.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14324)
    Loading...
  24. Podvinecz Marsall szerint:
    2021.02.01 15:23

    @kemény keleti kommentelő: nagy vérgőzödben nem látod a nagy képet. Jön az orosz vakcina, amihez nem szabad inni. A kormány számára a reá bízott nyáj egészsége mindennél fontosabb.

    Hiv.: [@Podvinecz Marsall:](#comment-14325)
    Loading...
  25. libernyák szerint:
    2021.02.01 15:37

    @kemény keleti kommentelő: Teljesen igazad van, azt kell mondjam.
    Valahogy érdekes, hogy mindenhol máshol tömött sorokban utaznak az emberek, de a vendéglátókat szívatják és még tisztességes támogatást sem kapnak.

    Hiv.: [@libernyák:](#comment-14326)
    Loading...
  26. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 15:42

    @Podvinecz Marsall: Tényleg. Ezt már el is felejtettem. De italt mérni nem tilos.
    A pálinkaszabadságharc főzői, a nemzeti dohányboltok és a nemzeti kaszinók is mind korlátlan itatják a népet.
    Azt mondják, le lehet ülni egy presszóasztalhoz a nemzeti dohányboltban, a társaság maga elé tesz egy kaparatlan sorsjegyet és korlátlanul kocsmázhatnak, mert akkor már szerencsejátékfogyasztók,
    ami viszont nem tiltott tevékenység az országban.
    Csak addig volt nemzetellenes, családellenes, szegényellenes a szerencsejáték,
    amíg betiltották és tönkretették az összes játéktermest, játékgépest és kaszinóst, majd az egész szektort újra nem nyitották állami pénzből felvásárló fideszesekkel.
    Mióta minden szerencsejáték a fideszcsaládok kezében van, nem családellenes és nem szegényellenes, és főleg nem nemzetellenes ármány.
    Ez is sok kocsmának reccsent, ahogy a dohányzás betiltása is. A dohányforgalmazás betiltása meg a kisboltosoknak.
    Nem az első támadás ez a magánvállalkozók ellen, hanem a sokadik.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14327)
    Loading...
  27. libernyák szerint:
    2021.02.01 15:47

    @DarthVader: És?
    Ha ők telibe szarták, akkor a „körúton belüli értelmiségnek” ezt viszonoznia kell? Csak akkor kell kiállni, ha a kormány csizmája épp minket vagy a barátainkat tapossa el?

    10 év után már igazán rá lehetne jönni, hogy annak a módszernek, amivel a kormány újabb és újabb intézményeket és szektorokat vesz irányítása alá, egy lehetséges hibája van: abból indul ki, hogy a magyar nem szolidáris nép.

    Igazán be lehetne bizonyítani, hogy ez nem feltétlenül igaz.
    Ha tömegek mentek volna ki, nem mertek volna 50 ezer forintos büntetéseket osztogatni.

    Hiv.: [@libernyák:](#comment-14328)
    Loading...
  28. Podvinecz Marsall szerint:
    2021.02.01 15:51

    @libernyák: nyitásért nem mennék ki, kártalanításért igen (ha otthon lennék).

    Hiv.: [@Podvinecz Marsall:](#comment-14329)
    Loading...
  29. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 16:06

    @libernyák: 500 ezer forintos büntetéseket osztogattak. Másfél mila a tüntetés szervezéséért.
    És ezt úgy, hogy a járványtagadó tüntetésért senkit nem büntettek meg, és a cigányellenes kopasztüntetést rendőrök vezették végig a Körúton.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14330)
    Loading...
  30. Apic szerint:
    2021.02.01 17:05

    Bakó Bea pár hete még „világméretű emberkisérlet”-ről, meg „orwelli világról” hadovált. Nem meglepő hogy most is hülyeséget beszél…

    Hiv.: [@Apic:](#comment-14331)
    Loading...
  31. TG69 szerint:
    2021.02.01 17:18

    Egyrészt ha a házunkban télen elromlik a fűtés és még ellopnak egy drága festményt, akkor először a fűtést fogjuk kicserélni. Az emberi tevékenységekben az alapvető dolgok (élelmezés, lakhatás, ruházkodás) a realitások szintjén fontosabb, mint a szórakozás, tehát az állami korlátozás ez esetben indokolható. Aztán más egy multi érdekérvényesítő képessége, mint a sok kicsi szórakozóhely tulajdonosé. A reál politika meg erről szól. A körúton belüli értelmiségiek is fogjai ezeknek a szorító tényeknek és pl. a véleménymonopóliumukkal meg még haszonélvezői is. Szóval persze vannak szép elvek, ami miatt ki lehetne állni a kocsmák védelmében, de úgy tűnik ezek nem fontosak sem a való életben, sem az ideák szintjén :).

    Hiv.: [@TG69:](#comment-14332)
    Loading...
  32. velőtanya szerint:
    2021.02.01 17:24

    @TG69: „fogjai”?? Lyézusmárja:)

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-14333)
    Loading...
  33. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2021.02.01 17:27

    @Apic:
    http://www.theguardian.com/world/commentisfree/2021/feb/01/loose-rule-breaking-culture-covid-deaths-societies-pandemic

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-14334)
    Loading...
  34. aronsatie szerint:
    2021.02.01 17:40

    @kemény keleti kommentelő: OK. Persze hogy bezárnám a kaszinókat is, viszont attól még, hogy Orbánék nem teszik, nem lehet kinyitni a vendéglőket.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-14335)
    Loading...
  35. Bogomil szerint:
    2021.02.01 17:41

    @dr Brcskzf Gröőő: Emellett a nagyon differenciált nyitási/zárási szabályok és intézkedések az olyan kultúrákban, mint a mienk, elég nehezen betartathatók. Ráadásul a vendéglátóhelyek részleges nyitásából származó bevételek változatlanul nem fedeznék a költségeket a legtöbb helyen.
    Viszont az állami költségvetésből sokkal többet és okosabban kellene adni az iparág vállalkozóinak és munkavállalóinak, végül is több száz ezer emberről van szó, egy egyedülállóan a járvány sújtotta ágazatban.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-14336)
    Loading...
  36. Barkalot szerint:
    2021.02.01 17:46

    Gyárban, boltban nem lehet megfertőződni, kávézóban, színházban igen. Röhej.

    Hiv.: [@Barkalot:](#comment-14337)
    Loading...
  37. Apic szerint:
    2021.02.01 17:53

    @dr Brcskzf Gröőő: Nagyon jó cikk. Érdemes volt elolvasni. Köszi szépen.

    Hiv.: [@Apic:](#comment-14338)
    Loading...
  38. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 18:09

    @aronsatie: Miért ne lehetne ? A templomok is nyitva vannak. Tarthatják a tömeges szentmiséket meg a gyülekezeteket is.
    A sportegyesületek is sportolnak.
    A képviselők is összeülnek.

    Ha minden más nyitva van, a vendéglátósok is nyitva lehetnek.
    Távolságtartás az asztalok közt, és sokkal veszélytelenebb, mint a zsúfolt vonatok, buszok, iskolák, vagy akár a többi munkahely.

    Ez is csak egy munkahely, ahol dolgoznak a dolgozók és fogyasztanak a vevők. Nincs semmi különleges benne, amitől ennyire ki kéne akadnod rá.

    Én egyébként támogatás helyett inkább a nyitást választanám.
    Dugják föl maguknak a lopott pénzüket.
    Az egyik vendéglős azt mondta, jó lenne , ha visszakapná mindenki a tavalyi áfáját.
    Arányos és jogos, ha a forgalmazást betiltja az állam, hogy a forgalmi adót visszaadja.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14339)
    Loading...
  39. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2021.02.01 18:22

    @Bogomil: egyetértek. meg Kettessel, aronsatie-val, stb. is.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-14340)
    Loading...
  40. Emmett Brown szerint:
    2021.02.01 18:41

    @rdos: persze, mert a két műfaj nagyon nem ugyanaz.

    A kiszállítás az kurva drága saját kezűleg megoldva, de a nagy kiszállítókkal (Bolt/NP/Wolt) bizniszelve sem leányálom 30%+áfát kipengetni a bruttó forgalom alapján.

    Hiv.: [@Emmett Brown:](#comment-14341)
    Loading...
  41. aronsatie szerint:
    2021.02.01 18:45

    @kemény keleti kommentelő: Te a konkrét intézkedéseket helyteleníted, én meg a korlátozások elengedhetetlen volta mellett érvelek. De ha már egyszer: a tömegsport is tiltva van, nem mehetek a fiaimmal teniszezni, de trénerrel játszhatunk, holott nyilván az előbbi a veszélytelenebb a járvány szempontjából. Ez hülyeség, de attól még étterembe beülni, maszk nélkül, elég hosszú időre, egyáltalán nem elengedhetetlen, viszont veszélyes.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-14342)
    Loading...
  42. Emmett Brown szerint:
    2021.02.01 18:53

    @Bogomil: egy félház maga a Kánaán a nullához képest, de még a házhozszállítást is nagyon durván veri.

    Hiv.: [@Emmett Brown:](#comment-14343)
    Loading...
  43. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 19:03

    @aronsatie: Miért lenne veszélyesebb, mint mondjuk buszon utazni, iskolába járni, vagy misén énekelni ?
    Egyik munkahely sem elengedhetetlen, viszont mindegyik veszélyes.

    A fertőzött iskolák azért vannak nyitva, hogy a szülők mehessenek dolgozni.
    Mert fontos, hogy megéljenek valamiből.
    A vendéglátósoknak is fontos lenne, hogy megélhessenek valamiből.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14344)
    Loading...
  44. Apic szerint:
    2021.02.01 19:05

    Azért el kell ismerni, Orbán nagyformátumú politikus, csak hát 1G, de ezt már tudjuk. Egy ilyen COVID pandémia ugyanis szinte megoldhatatlan döntési helyzet elé állítja a kedves vezetőt:

    Ha a vírus megjelenésekor azonnal lezárja az országot (ami megfékezhette volna a járványt) akkor azért lett volna hőbörgés, hogy ok nélkül vagdalkozik, és még bizonyítani sem tudta volna hogy igaza van, mert meg nem történt halálesetek lettek volna a bizonyítékok. Ez az út tehát számára nemigen járható mert csak olyan társadalmakban működik ez, ahol a bizalom fennáll a társadalom és annak vezetői között. Egy ennyire elvadult Magyarországon – ezer ok miatt – ez sajnos ma nincs így.

    Ha a vírus megjelenésével nem törődik (mint pl. Trump), akkor nagy esélye van hogy hullahegyek keletkeznek a kórházakban. Lásd: USA, a 26 millió dokumentált fertőzöttjével, és 440 ezer (!) hullájával. Ez sem túl jó irány a kedves vezetőnek, ebbe bele lehet bukni. (Lásd megint csak Trump)

    Ha a vírus megjelenésekor aktív menedzselésbe kezd, mint pl. New York államban Cuomo, akkor a terjedés féken tartható, de ez nagyon fárasztó, és kell hozzá profizmus is. Orbánnak ez sem jó irány.

    Mi maradt? Keménykedni a lezárásokkal, mert szabályokat hozni egyszerű, nem fárasztó, zavarosban halászni a vakcinákkal, mert mert megparancsolni hogy legyen engedély az szintén nem nehéz, és visszaélni a vészhelyzettel, tovább gazdagítani a familiát. Mert a sok rossz döntés közül ez az egyetlen jó választás az ő (!) számára. Csak hát az ország lakossága sínyli meg…

    Hiv.: [@Apic:](#comment-14345)
    Loading...
  45. aronsatie szerint:
    2021.02.01 19:33

    @kemény keleti kommentelő: Az iskolák bezárását helyeslem. A miséket is betiltanám. Ha lehetne, a tömegközlekedést is, de azt nem lehet.
    A vendéglátósok szállítsanak házhoz, ha nincs kedvük, vagy nem tudnak, kapjanak segélyt. Annyit nem ér a megélhetésük, hogy bárki belehaljon.
    Van még kérdés?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-14346)
    Loading...
  46. aronsatie szerint:
    2021.02.01 19:34

    @Apic: Kisszerű, nem nagyformátumú.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-14347)
    Loading...
  47. rdos szerint:
    2021.02.01 19:42

    @Emmett Brown: Ja. A harminc százalék az meg rögtön viszi a profitot. 🙁 Drágábban meg a drágámnak sem kell. 🙁 Tényleg sajnálom őket, ahogy az eddig szivatottakat is. 🙁 Beleértve önmagamat is, de az önsajnálat sehova sem vezet. 🙁 Nincs hát másra, csak az előre. 🙂 Kis és alacsony kelet európai vállalkozóként szokva vagyok hozzá, abból főzök ami van. 🙁

    Azért azt megnézném hogy a nertársi menzán mit esznek a nertársak? 🙂

    A semmit, de azt gazdagon. 🙂

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14348)
    Loading...
  48. Emmett Brown szerint:
    2021.02.01 19:55

    @aronsatie:

    A lényeg, hogy a korlátozások meg a segítségnyújtás mértéke arányosak legyenek. Meg konzekvensek.

    Na ez az, ami nincs meg, és ez bassza az ezzel foglalkozók csőrét.

    Hiv.: [@Emmett Brown:](#comment-14349)
    Loading...
  49. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 19:55

    @aronsatie: a
    Szerintem a kocsmában elég nehéz elkapni a fertőzést, mivel az alkohol fertőtlenít, és minél többet öblögeti valaki a torkát, annál kevésbé tud megragadni a felső légutakban a vírus.
    A hipotézisemet még nem tárgyalták tudományos területen, de a jövő majd igazol.l.
    A torokspréről és a szájöblítőről már vannak ajánlások.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14350)
    Loading...
  50. Emmett Brown szerint:
    2021.02.01 19:56

    @rdos: profitról szó sincs. Az állandó költségből sikerül valamicskét kitermelni.

    Hiv.: [@Emmett Brown:](#comment-14351)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)

Értem én, színház, már megint színház. Hát nekem a színház akadt be, másnak a művészfilmek vagy a kortárs irodalom; ráadásul háttal kezdem a mondatot, de tudom kezdeni vaníliafagylalttal is. Vaníliafagylalttal, sőt. Aki olvas színházról, az esetleg tudja, hogy Alföldi Róbert játssza Thomas Bernhard A színházcsináló című darabjának címszerepét. Én azonban a MU (Magyar Underground) Színházban …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • darnoknew
  • Tehenész
  • nyulambator
  • KennyOMG
  • repulo
  • ikarus
  • jotunder
  • nerangass
  • Judit Merényi
  • Radnóti Zoltán
  • azuccahirmondoja
  • elolhatuldoktor
  • Hanyistók
  • j.alfred prufrock II
  • jaurin
  • excombo
  • opiniopraesumpta
  • AI szagerto
  • obeszel
  • rovidec398e17c6
  • istván orovecz
  • janostothmeister
  • Grrr
  • szabol25
  • susyk
  • Czifra Zoltán
  • princeghostly1c74fbc695
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Hector Kapitány
  • ijontichy
  • tamspatrik
  • lgombb
  • muaddib00
  • SMFB
  • aromo44
  • jack_of_all_trades
  • karsairita
  • Tyto
  • wolff
  • ra0213
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • Gaboxhrr
  • bvr
  • Péter 2
  • Virág et.
  • dynamicist
  • Sándor Simon
  • jelbeszed
  • csunyatáp
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d