@incze: arról (is) szoktam álmodozni, hogy egy ideális világban, ahol egy kormányváltás után utána lehet menni dolgoknak és embereknek, elkészül és nyilvános lesz a magyar összefoglaló sinopharm-statisztika, amit vádiratokhoz fognak csatolni, és húszasával mérik majd az éveket ezért is. Tőlem akár Hágában, ezt a részét leszarom.
Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313427)
Loading...
@incze:
@Podvinecz marsall:](#comment-313427)
Én tökéletesen megértem, hogy valaki nagyon utálja a kínaiakat, meg Vityát, de azért ismét megkérdezném, hogy ha a kb. 78%-os effectiveness (60+ esetén kb. 60%) placebo, akkor vajon miért nem ütitek az asztalt a 66%-os janssen esetén? Szóval ismét, én megértem az utálatot, de – már Excuses-moi -, a kamuzást kevésbé.
Hiv.: [@muaddib00:](#comment-313428)
Loading...
@muaddib00:
a sinóval szemben az első számú ellenérv az volt és maradt, hogy az európai gyógyszerügynökség engedélyezésén nem tudott átmenni.
a számokban meg sztem valami spéci kínabarát forrást találhattál meg kimazsolázott értékekkel, ez a WHO adata (idei szeptemberi dátummal mindkettő):
Janssen
28 days after inoculation Janssen Ad26.CoV2.S was found to have an efficacy of 85.4% against severe disease and 93.1 % against hospitalization.
A single dose of Janssen Ad26.COV2.S was found in clinical trials to have an efficacy of 66.9% against symptomatic moderate and severe SARS-CoV-2 infection.
Sinopharm
A large multi-country Phase 3 trial has shown that 2 doses, administered at an interval of 21 days, have an efficacy of 79% against symptomatic SARS-CoV-2 infection 14 or more days after the second dose. Vaccine efficacy against hospitalization was 79%.
The trial was not designed and powered to demonstrate efficacy against severe disease in persons with comorbidities, in pregnancy, or in persons aged 60 years and above. Women were underrepresented in the trial. The median duration of follow-up available at the time of evidence review was 112 days.
(Hadd, ordas, minimum, látom, csak a rendszer nem hagyja, hogy radírozzak)
Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313431)
Loading...
@allofarkucsillagnezo:
Nem nagyon értem, hogy amit írtam az miben mond ellent annak amit te írtál:
“…A single dose of Janssen Ad26.COV2.S was found in clinical trials to have an efficacy of 66.9% against symptomatic moderate and severe SARS-CoV-2 infection…
Sinopharm…A large multi-country Phase 3 trial has shown that 2 doses, administered at an interval of 21 days, have an efficacy of 79% against symptomatic SARS-CoV-2 infection 14 or more days after the second dose…”
Ami a 60+ korosztályt illeti a főváros tesztelése, és a 444 tesztelése magasabb effectiveness-t mutat mint amit én írtam, de alacsonyabb értéket írtam a nemzetközi infók (pl. UAE) alapján.
Hiv.: [@muaddib00:](#comment-313445)
Loading...
Ez elég spéci trükk, de azért megmutatom: úgy kell, hogy nem ugrálunk át adatokat.
Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313447)
Loading...
Sorry, hogy belevau, de szerintem ketté kell(ene) választani a gyártót, és a “beoltatót”; Ha jól emlékszem, a kezdet kezdetén szó volt arról, h a sinopharmot nem teszetelték 60+ – osokon, ez lehet a gyártó, forgalmazó, Kína hibája – lehet, a fiatalokra “gyúrtak”, bármi. Azt viszont nem az ő nyakukba kellene varrni, hogy MO-n – elsősorban, vagy többségben az idősebbek kapták ezt az oltóanyagot. (nem utolsó sorban – ugyan még nem vagyok 56. de ha választhattam volna, azt kértem volna.. erről is volt itt régebben szó; Aztán a jansen jött szembe…)
Hiv.: [@Morp65:](#comment-313451)
Loading...
@Morp65:: Jó lötty a kínai lötty. Olyan jó, hogy már év elején százmillás kontingenst foglalt magának csájna… a Pfizerből ;-).
Hiv.: @ijontichy: És igazuk van, ők gondolnak az idősb korosztályra IS:)
rengeteg párhuzamot lehetne vonni (program, jármű, fegyver, stb) mire, mit használok, vagy hatásos (önmagában), én csak azt szerettem volna mondani, hogy nem “csájna” nyakába varrnám azt, hogy az állam (ill. OV), a rendelkezésre álló adatok figyelmen kívül hagyásával, na meg a biznyiszért, ráküldte sinot a nyugdíjasokra, idősotthonokra, közalkalmazottakra.
(OFF remélem nem baj: Viccországban olvastam: “szakadt farmer, hosszú haj alap volt”, megkérdezhetem hanyas vagy? én ’65mintájú, csőnadrág, alföldi papucs, tiszacipő, nomád flaneling, szimatszatyor, babos kendő játszott, de pld a szakadt nadrág sosem, max a koptatott:)
Hiv.: [@Morp65:](#comment-313453)
Loading...
@Morp65:
igazad fel, fel se tűnt, ahogy olvastam, mert a szavak odaillettek, de a szakadt farmer az nem volt hordhatónak minősülő. max a szegésnél rojtosodó.
Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313455)
Loading...
@Morp65:: Jáccunk? A fülinapom – implicit!!! – köthető a bloghoz :-D. És Jótündérnek én, vitya nekem ugrik gyufáér’ :-DDD. A “szakadt” nem szó szerint értendő (csak őseim szerint), de a Friendship márkájú (kínai!) ing – szigorúan térdig lógatva – az stimmel.
Egyébként én nem varrok semmit csájna nyakába, bő kilenc éve vásárolom az ecigi hadvert (de csak! hardvert, kémiai anyagot soha) tőlük. Pont a helyén kezelem őket, meg a löttyeiket is. Jó pár éve már, hogy a TPA és más aromagyártók (több komponens esetében) átálltak a kínai vegyiparról a svájcira. Az ok: a kínai nem képes egyenletes minőségben szállítani. Tehát nem igaz, hogy nem tud jót csinálni. Viszont én sem kérek az “egyenetlen minőségből”, vakcinából pláne nem, ha van máááásik (más lenne az ásás, ha ez az egyetlen lónyál, a vírus meg 30-40% mortalitású). Hogy az otthoniak benyelték vitya bizniszét az sajnálatos (értsd: drága is, meg kétséges hatékonyságú/minőségű is). A vakcina mindenütt nagy biznisz, vitya pedig megtehette, hogy a látszatra sem ad (ld. most kiugrott a következő beszerzésből, mert ha az EU tárgyalja le az árat, úgy nehezebb lopni). Kibaszott felelőtlen G. Jól jellemzi a humorzsája: “Ha valahol egy autóról leesik egy doboz vakcina, legyen ott egy magyar”. Világos? Nem visszaadom a másét, hanem ellopom. NERkölcs rulez :-(. Tavaly nyáron azzal volt elfoglalva, hogy szopassák az önkormányzatokat, ahelyett, hogy gondosan megtervezik, hova kell leginkább pénzt tolni (földrajzilag und ágazatilag, pártszimpátiától függetlenül), hogy az emberek minél tovább kihúzzák a korlátozások mellett (pölö kevesebb nyugger kolbászoljon bevásárolni, mert az önkori megszervezi az alapvető ellátást). Aztán meg fényezi magát (adófizetők pénze nem számít), hogy jó drágán bevásárolt, hogy mielőbb mindenkit seggbe szúrhassanak. Az eredmény persze kétséges, mert a szűk tízmillás Mo. 30k+ halottnál jár(a szuper megbízható KSH szerint), míg a 80millás német 90k-nál. Pedig hülyéből (oltásellenes) mindenütt bőven akad.
1, a kínai vakcinát kiszervezett cégen keresztül lehetett venni, a kinaiakkal lehetett boltolni, hogy vastagabban fogjon a ceruza, Nem véletlenül adták nekünk háromszoros áron.
2, kezdetben nem volt elég oltóanyag, valamivel pótolni kellett.
3, az idősebbeket kellett oltani elöször, mindegy, mivel, mer’ nagyon haltak, és jól lehetett kommunikálni, hogy milyen jól haladunk. Az, hogy mi lesz a védettséggel 3 hónap múlva, nem érdekelte. A hídon akkor kell átmenni, ha odaértünk, mint mondta.
Viszont érdekes módon már több oltott covid-os van, (4 a 14-ből) de egyik se sinopharmos :))
Pfizer, Astra, Jansen. (Igaz, ezekből volt a többség oltva). Viszont mindegyik enyhe tünetekkel, szerencsére. Ja, 1 kivételével (aki 80 éves, kicsit szipog) mind 50 alatti. (mármint mind a 14 covidos)
Ez a vírus velünk marad örökre, de egy valamiben azért lehet bízni. 🙂 Hosszú távon a vírusnak is az az “érdeke” hogy ne öljön, hiszen akkor “ő” is meghal. 🙂 Addig azonban főleg az idősebb népesség 1-2%-a is meghalhat.
Most hogy az átoltottság lehet úgy 61%-os minálunk, meglehet hogy a halottak aránya is kisebb vagy jóval kisebb lesz. 🙂
Hiv.: [@rrdos:](#comment-313470)
Loading...
@incze:: Na neee… szvsz. most sikerült túltolnod a specializációt dicsőítő biciklit. Amit a vírus/baktériumok generális élettanáról tudni illik (ld. általános műveltség), az már a ’70-es évek második felében a gimnáziumi/középiskolai biológia tananyag részét képezte (incl. mRNS), persze ha a delikvens nem a suli mellé járt (ennek fényében egyébként nem Rusvai, hanem Merkely vírusszaporodási “elszólása” a meghökkentő). Mindezen túl, az állatorvos (“fogorvos?” :-)))) képzése kezdetén, szvsz. lényegében ugyanúgy megtanulja azon biológiai-biofiziológiai-anatómiai generális alapokat, mint az “emberdoktor” (@DarthVader olvtársunk talán megerősítheti, vagy cáfolhatja). Tehát – ahogy @rrdos is írja – Rusvainak lényegében igaza van. Végül, de nem utolsósorban: ha egy elképzelt Malevil-like helyzetbe kerülnél ;-), szerintem roppant örülnél, ha kéznél lenne egy “rusvai”. Nagyban növelné a túlélési esélyedet :-).
Hiv.: [@ijontichy:](#comment-313472)
Loading...
@ijontichy: nem a virológiai része érthetőbb, hanem a járványkezelési.
Hiv.: [@incze:](#comment-313474)
Loading...
Az eredetileg elsőként Dél-Amerikában észlelt (és jelenleg például Kolumbiában taroló) mű (μ) vírusvariánst 2021. augusztusára már 39 országban detektálták. Többek közt Lengyelországban is.
.
A μ variáns még az eddig legerősebben antitestszökőnek (szimplifikálva: azaz az immunrendszernek leginkább ellenállónak) tekintett béta (β) variánsnál is jóval kevésbé érzékeny a szervezet által termelt antitestekre.
. Egészen pontosan a β variánshoz képest kétszer (x2) kevésbé hatékony az antitestes immunválasz a μ vírusvariánssal szemben, ha a covid-fertőzésen természetesen úton átesett személyekben termelődő antitestekről van szó, és másfélszer (x1,5) kevésbé hatékony az antitestes immunválasz a μ vírusvariánssal szemben, ha a Pfizer-féle vakcinával (azaz a pillanatnyilag legmodernebb és legjobb vakcinák egyikével) oltott személyekben termelődő antitestekről van szó.
.
(Különösen az első ábrát érdemes nézegetni.)
Rusvai lényegében hülyeséget beszél. Minden egyes vírusreplikáció alkalom a mutációra.
Vannak olyan vírusok, amelyek viszonylag kevéssé mutálódnak, pl a kanyaró vírusa, vannak, amelyek baromi gyorsan, pl. influenza. (És azért volt már influenza világjárvány is, meg vannak variánsok, amelyek meglehetősen nagy mortalitással járnak, pl. madár- vagy sertésinfluenza, de ezek – egyelőre – emberről emberre nem nagyon terjednek. Szerencsére. A covid ugy tűnik, hajlamos mutálódni. És akkor is mutálódhat, amikor csak éppen orrfolyást okoz, vagy éppen tünetmentes valakiben. És az eddigi mutációk inkább a veszélyesebb irányba mutatnak. Úgyhogy csak finoman.
Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313494)
Loading...
@DarthVader: Laikusként kérdezem, bár 2. éve lassan “mindenki virológus lett”. 🙂
A spanyol nátha is pár évig dühöngött (nagy volt a halandósága), aztán “megszelídült” (vélelmezem utódai mai napig bennünk “élnek”). Azt érteni vélem hogy vannak gyorsabban és lassabban mutálódó vírusok. Ettől függetlenül és arra is tekintettel hogy baktériumok és vírusok fajainak és egyedszámainak a garmadája él bennünk emberekben és egyéb soksejtű élőlényben, a hosszú távú trend nem az hogy a kovid is “majd megszelídül”? Szerintem “neki” is ez az “érdeke”. Vagy tévedek? Ha igen miért más ez a vírus mint az eddigiek?
A spanyolnátha nem valószínű, hogy “megszelidült”. Wiki-n olvasható, hogy a rekonstruált vírus ugyanolyan pusztító, mint az eredeti. Az is érdekes, hogy csak két aminosavban tér el a haemagglutinin-szerkezete a madárinfluenzáétól (ami szintén nagy halálozású, de pont ennek a két aminosav különbségnek köszönhetően nem terjed emberről emberre. ) . Na most ez pl. 2 db. bázispár mutációja mindössze.
A vírusnak nincs “érdeke”. Illetve annyi, hogy minél gyorsabban szaporodjon. Vannak olyan vírusok, amik állatokban endemiásak, ezért jól szaporodnak, és viszonylag enyhe betegséget okoznak, mig ellenben emberre átkerülve súlyosat. (Ld. covid, madárinfluenza, ebola). Van az ellentettje, emberben nem vagy alig okoz betegséget, bizonyos fajokra halálos. ( száj-és körömfájás, sertéspestis). De ez a vírus szempontjából csak mellékkörülmény, hogy ne mondjam, járulékos haszon. Relevánssá – mármint számunkra – akkor válik, ha az emberben is gyorsan tud szaporodni, ami akkor jön létre, ha hamarabb fertőzőképes, mintsem az immunrendszer legyőzné, vagy a vírus győzné le a pacienst, valamint gyorsan tud terjedni is. Légúti vírusok előnyben. Az ebola pl emberben 80-90 %-os halálozással jár, de mivel kontakt úton terjed, nem tud annyira szaporodni. Gyümölcsevő denevérekben viszont tünetmentesen szaporodik. És a vírusnak csak az emberek között ilyen rossz a PR-ja, a denevérek konkrétan leszarják. (Hm. Egy denevér héderel a konyhaablakunk fölötti redőnytokban. Most egy kicsit elbizonytalanodtam a bánásmódot illetően 🙂
A covid vírus is sikeresebb, ha sikerül agresszivebben fertőző mutációt elcsipnie, és ez függgetlen attól, hogy hetek alatt meghal-é a gazdaállat, addigra már bőven továbbterjed, mint a kevésbé virulens változat. (A vírus terjedése számára előnyösebb, ha több a fertőzött aki továbbadja, mint ha kevesebb, de az tovább fertőz. )
Esetleg abban lehet reménykedni, hogy egy jobban szaporodó, de kisebb morbiditású változat jelenik meg, ami elterjedve megvéd a nagyobb morbiditású változattal való megfertőződéstől, de
momentán nem tudjuk, az erősebb törzs által kiváltott immunvédelem is meddig hatásos – gyanús, hogy nem örökké , pont a mutációk gyakorisága miatt, hiszen egy aminosav változás az antigénen boríthatja az immunvédelmet – és valószínűleg a gyengébb törzs immunválasza se lesz erősebb, (elméletileg persze megtörténhet), másrészt a zsidók is több ezer éve várják a messiást, lehet, hogy ez esetben is hosszasan kellene várnunk.
De! Minél agresszivebb a vírus, annál erősebbvédekezésre késztet, ezért szakad meg a szaporodási lánc. Azt kell mondanom, ez a vírus nem elég agressziv ahhoz, hogy legyőzzük.
Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313516)
Loading...
@DarthVader: Értem. Ha nem “szelídült meg” akkor eleink kipusztították a spanyolnáthát. 🙂 Nagyon ügyesek voltak őseink. 🙂
Ha a wiki mondja? Mondjuk abból hogy az eredeti ásatag vírus most is pusztító nem következik hogy az eredeti leszármazottjai mondjuk úgy 1920-tól már nem voltak olyan halálosak. Mert szerintem csak ez a két lehetőség marad. Az 1. kipusztult, 2. “megszelídültre mutálódott”. Lehet 3. oka annak hogy a spanyolnátha eltűnt? Ha egyáltalán eltűnt (2-es).
Hiv.: [@rrdos:](#comment-313526)
Loading...
“akkor eleink kipusztították a spanyolnáthát.” Szerintem pedig lehet 3. ok, hogy nem halálos, vagy nem mindenkire halálos. (gépészként végeztem, nem virológusként:) Egyrészt a természetes szelekció, a halál. Másrészt a túlélők nyájimmunitása (oly divatos covid idején:) Túlélés, immunitás tekintetében van aki összefüggésbe hozza pld a korábbi, “orosznátha” által már megszerzett immunitással (https://hu.euronews.com/2020/06/30/a-spanyolnatha-tanulsagai-a-masodik-hullam-volt-a-legpusztitobb)
Hiv.: [@Morp65:](#comment-313532)
Loading...
@Morp65: Köszönöm a linket. Ebben is utalnak arra hogy a spanyol nátha vírus leszármazottai a mai influenzákban fellelhetők. Az viszont biztos, hogy szemben a spanyol náthával ami 2-3 év alatt elmúlt ez a mostani kovid járvány tovább vagy jóval tovább fog tartani. 🙁
A kipusztulás alatt érthetjük azt, hogy ha a vírus szaporodási rátája egy bizonyos szint alá csökken, akkor a járvány megáll, és a vírus ‘eltűnik’. Ez lehet védőoltások következménye – pl a himlőt igy sikerült kiirtani, vagy most a polio halad efelé – látható, hogy mind a kettő súlyos betegséget okoz, és kemény intézkedéseket idézett elő – vagy lehet egyszerűen természetes folyamat, ha egy populációban elég sokan átesnek rajta (vagy oltottak, AKA “nyájimmunitás”) – és nem fertőződhetnek újra egy bizonyos időn belül (!)- akkor a populációból a vírus eltűnik. És ha az egyes populációk kellően izoláltak, akkor van rá lehetőség, hogy eltűnjön. ( Viszont előfordulhat, hogy valahol egy olyan – zárt – közösség van, amelyik rezisztensebb a vírusra, ott keringhet, és bármikor kitörhet.)
A 20. század elején azért a mobilitás messze nem volt olyan, mint most, azért most nem számíthatunk arra, hogy a covid eltűnjön. A nyájimmunitás természetesen itt is működik, (ha nem mutálódik közben valami eltérővé) csak kérdés, hogy mennyi halott lesz a vége. Most csak azért tartunk annyi halálozásnál, amennyi, mert van oltás, és van egészségügyi ellátás. Enélkül már bőven ott tartanánk, mint 1919-ben, és még nincs meg a vége. Ha ez 1919-ben történik, akkor simán lett volna 100 millió felett a halottak száma. (Influenza járvány idején MO-n eddig kb 500 000 volt egy járványban a max. becsült betegszám. Ezt már bőven túlléptük úgy, hogy influenza idején nincs maszkviselés, most meg minden van/volt.
Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313539)
Loading...
Nocsak. Pannónia géniusza elég messzire jutott a “Mindenkit meg fogunk gyógyítani”-tól, egészen “Az oltásellenesek vagy beoltják magukat, vagy meghalnak”-ig. Csak a jelleme, az nem fejlődik :-(.
Ezenközben, a sógoroknál februártól kötelező lesz az oltás. Meg merték lépni, tökösek.
Azt hogy kötelező legyen a koronavírus-oltás, én már vagy egy éve mondogatom. (Felismertem, hát van ilyen néha. ;-)) Csak ugye ezzel Agyarországon van egy kisebb bibi: ha be is vezetik (majd az ötvenedik országként), akkor sem lesz már normális, rendes vakcina, csak a kínai, meg az utángyártott magyar-kínai. Ammeg nem jó, vagy nem elég jó sajnos. Valószínűleg azért a semminél kicsit jobb, de így meg hamis biztonságérzetet fog kelteni. Ugye, tudjuk, hogy volt az EU-n belül valami szerződés a Pfizerre, amit ezek a nagytudásúak lemondtak, vagy nem hosszabbítottak meg, így Pfizer a közeljövőben nem lesz.
Úgyhogy, a nagyon tehetséges dogtorminielnökúr ezt megint jól megcsinálta.
Hiv.: [@ipartelep:](#comment-313768)
Loading...
@ipartelep:: Számomra leginkább a németek teszefoszasága a meglepő :-(.
“Pfizer a közeljövőben nem lesz.” Szvsz. lesz az otthon is. Vityának az nem tetszik, hogy a közös EU beszerzés esetén nehezebben bizniszelhet saját zsebre. Be fog szerezni Pfizer/Modernát (mert magyar utángyártás még egy ideig nem lesz, de főképp, hogy a kínai löttykészlet dátuma lejár), aztán majd valami ügyes narratívával “eladja” magát, mint szuperhőst. Nagyobb baj, hogy Mo. ezt be is nyeli :-(.
Kábé ugyanazt érzem, mint 2002-ben. Az valami meseszerű, hogy ez a bagázs nemhogy nem repül a Parlamentből, de (“kékcédula” ide, vagy oda) a választás fő esélyese.
Balavány György megint megmondta a tutit. Egyszer régen már jól odatette a “Már miért ne volna fasiszta az Orbán-rezsim?” című cikkét, azt nem ártana olvasgatni némelyeknek, akik azt hiszik, hogy… na hagyjuk, de/és most megint eléggé radikális, mondhatni megelőzi korát. Ezzel: https://24.hu/belfold/2021/11/21/kotelezo-vedooltas-koronavirus-velemeny/
Engem nem előz meg, már vagy egy éve azt tartom, hogy kötelezővé kell tenni a védőoltást, de ez a gondolat, azért még az ártatlan, naiv, első áldozó tömegeknek megrázkódtatás.
Aztán úgyis ez lesz, ha nem csitul a járvány.
Hiv.: [@ipartelep:](#comment-313817)
Loading...
@ipartelep: MZP-ben viszont csalódtam. (Megint.)
(2) Továbbra is kíváncsian várom, hogy van-e olyan ember ebben az országban, aki annyira meg akarja buktatni Orbánt, hogy csinál egy hiteles videót+riportot a COVID-osztályok valódi állapotáról (rejtett kamerás felvételekkel). Minden más púder, legyen az ellenzéki politikus, vagy ellenzéki kommentelő (magamat is beleértve).
Hiv.: [@excombo:](#comment-313843)
Loading...
Hiv.: @excombo:
MZP vel nem tudunk mit csinálni, ő egy konzervatív ember, a konzervativizmussal egy csomó baj van (a múltkor itt az egyik tocsikban gyaláztam elég sokat), de még mindig 100x jobb, mint a fasizmus, és ez a fasiszta tolvajbanda. Ahhoz képest, hogy a Kedves Betegnél a macskám is sokkal jobb minielnök lenne, MZP meg még a macskámnál is jobb lenne (egy kicsit), ezért így nem lehetünk nagyon elégedetlenek. Az más kérdés persze, hogy a választás megint el lesz csalva, így MZP sajnos nem tudja megmutatni, hogy mire képes.
A koronavírus-osztályokról nem nagyon lesz videjó, tekintve, hogy: 1. a kórházakba, csak azok léphetnek be (már a portánál), akiknek arra a napra időpontjuk van, 2. a koronavírus-részlegekre még a kórházi dolgozók közül is csak azok, aki éppen oda vannak beosztva, és 3. kirúgás terhe melletti szigorú szankciók vannak a “titoksértésekre” – senki nem fog ilyet megkockáztatni.
Egyébként a legfontosabbakat tudjuk: (1) a gépi lélegeztetettek nagyobb része már nem efelé a világ felé hagyja el a gépet, (2) a súlyos betegek messze nagyobb része oltatlan. Nem sok újdonság lenne már itt, ami az elmúlt 2 évben nem derült ki.
Hiv.: [@ipartelep:](#comment-313846)
Loading...
@ipartelep: A második bekezdésre. Nem teljesen így van. Mi szoktunk vinni COVID-osztályra felajánlásokat a dolgozóknak… Látok és hallok dolgokat, de ezzel nem akarok visszaélni, mert inkább vinnénk továbbra is. Azt hiszem, hogy villanyt szerelni még egy COVID-osztályon is kell. Egy másik példa: A tanítványom elmondja, hogy anno a lánya nem bírta a kiskunhalasi járványkórházban, mert úgy érzi, hogy hullaházban dolgozik, és kilépett. Na, őt kell megkeresni. Én nem vagyok újságíró, de ha az lennék, meg tudnám csinálni. Ha akarnám és merném. És az újságírónak még attól sem kell félnie, hogy kirúgja a főnöke (aki a klinika főnöke is egyben). De én nem gondolom magam forradalmárnak, mint ahogy a HVG kommentszekciójában sokan.
(2) A kommentelésről egyébként azt gondolom, hogy feszültséglevezetésnek jó, de nem cickafark78, medve64 és társai fogják megdönteni a kormányt egy belterjes ellenzéki portál kommentszekciójában, hanem egyetemi docensek, egyéb köztiszteletben álló emberek, akik nem szarnak be attól, hogy nem fognak több pályázati pénzt kapni, és odamennek a FB-on kommentelni, ahol mások is olvassák őket. (És én már odamegyek, leszarom.) Ezt azért mondom, mert nekem úgy tűnik, hogy ide olyan emberek írnak, akik elértek valamit az életben…
Hiv.: [@excombo:](#comment-313847)
Loading...
@ipartelep:: Off Hé! A minielnöki széket már rég lefoglaltam a szomszédom félvak kandúrjának. Már a gazdája is tudja, és jókat röhög, hogy Vicnek hívom az – általa egyébként csak Herr Grafnak titulált – jól megtermett, szénfekete dögöt. És nem pocakos, mert az a halálom ;-). On. @excombo:: Nyáron érkeztek jópáran a nejemékhez, akiknek elege lett a honi viszonyokból – és tud még legalább 30-40 távozni szándékozóról. Most vittorio megint bejelentette a röghöz kötést. A hülye. Amíg az oltás enbloc nem kötelező (és attól fosik a kis szaros bolsiivadék), addig épp elég nem oltatni, és már meg is szűnt a röghöz kötés. Méghozzá kötelezően megszűnt.
Egyébként megemelem a kalapom a “sógorék” előtt, hogy bevállalták.
S bár a hülyeség globális, sokat elmond a viszonyokról, hogy a 80milla németnek van ~90k halottja, a szűk 10milla Mo. pedig már 30k fölött jár :-(.
“és társai fogják megdönteni a kormányt […] hanem…” Aha :-/. Dum spiro spero :-(.
Tehát nem képes valaki felfogni, hogy nem szükséges hatósági karantén a járványügyi elkülönítéshez. Komolyan mondom ez annyira, de annyira elkeserítő, hogy ez a szint itthon mindenhol. Mert, hogy Vitya környékén ez a szint az oké, onnan már az értelmes emberek jó része el lett hajtva, de, de…
Hiv.: [@muaddib00:](#comment-313887)
Loading...
@muaddib00:Pedig igazán örülhetnél, most hogy már tudjuk, hogyan lehet rávenni a zembereket, hogy ótassanak. El kell törölni az időpontfoglalást. Csak ez tartotta vissza őket idáig. Ma voltam valakivel olyan helyen, ahol, mint kiderült, csak időpontfoglalásra lehetett jönni. Nem is volt ott szinte senki.
Hiv.: [@aronsatie:](#comment-313888)
Loading...
Hiv.: @aronsatie:
Az oltáselleneseket ezzel sem lehet rávenni. Ezek azok a zemberek voltak, akiknek valamilyen okból nehézséget okozott az oltásregisztráció, de most meghallották, hogy lehet menni, és nekiindultak. De az oltatlanok közül ez egy kisebbség lehet, a többit ilyen mézesmázos trükkel már nem lehet odamozdítani.
Hiv.: [@ipartelep:](#comment-313890)
Loading...
@muaddib00: Olvasom a linkjeidet, de amilyen barom vagyok, azt látom benne, hogy betegséggyanús esetekben, vagyis amíg nem teljesen biztos, hogy valaki fertőzött, addig járványügyi elkülönítést alkalmaznak. “Ha pozitív teszteredmény igazolja a fertőzést, akkor legtöbb esetben hatósági határozat is születik, amelyben viszont már nem elkülönítésről, hanem hatósági házi karanténról rendelkeznek majd.”
Ehhez képest harmadannyi karanténra kötelezett van, mint amennyi aktív fertőzöttről számolnak be hivatalosan. Gyanús eset gondolom alig van, mert ahhoz kontakt-követés kellene, azt meg nem veszi be a Magyar Ember gyomra.
Szóval nem értem, mi a bajod a cikkel. Hacsak nem az, hogy a kórházban levő 6800 beteggel nem számolnak, mert ők nyilván azért nincsenek karanténban, mert kórházban vannak, de ez nem változtat azon, amit a cikk állít.
Hiv.: [@nyulambator:](#comment-313891)
Loading...
1) Kicsit lejjebb ugyanott:
“Ki kerülhet hatósági házi karantén alá?…
akire nézve a hatóság ezt elrendeli – erre akkor van elvileg lehetőség, ha valakiről a tesztek alapján is bebizonyosodott, hogy elkapta a koronavírust, de állapota nem indokolja a kórházi kezelést…
Ki és hogyan rendeli el a hatósági házi karantént?
Azt, aki külföldről tér haza Magyarországra, 2020. október 27-től, a rendőrség a határátlépést követően már csak tájékoztatja a karanténról, de azt nem fogja hatóságilag elrendelni. Vagyis sem a rendőrség nem rendel el a határon ideiglenes intézkedést, mint eddig, sem a járványügyi hatóság nem rendeli el határozattal a karantént. A rendőrség a határon csak tájékoztat arról, hogy az országba belépőkre – a jogszabály erejénél fogva – karanténkötelezettség vonatkozik.
Lehetnek olyanok, akikre nézve a járványügyi hatóság rendeli el hatósági határozattal a hatósági házi karantént. Ilyen jelenleg nem gyakran történik a tapasztalataink szerint. Ez a hatóság a gyakorlatban a járási (Budapesten a kerületi) hivatal népegészségügyi osztályát jelenti. Ha bármilyen kérdés vagy probléma merül fel, ezzel a hatósággal kell kommunikálni – elérhetőségeik az elrendelésről szóló határozaton szerepelni fognak…”
2) A valóságban ez úgy néz ki a saját és számos kollégám esete alapján, hogy háziorvos TÁJÉKOZTAT, hogy járványügyi elkülönítés alá kerültem mert pozitív a covid tesztem. Pont. Ezután vagy van hatósági karantén vagy nincs. Aki olyan inkompetens f***, hogy nem tűnik fel neki, hogy a hatósági karantén nem szükséges eleme az elkülönítésnek ( lásd az újságírót: “…Elvileg mindenkinek, aki pozitív tesztet produkál, és nem szorul kórházi kezelésre, a tünetek megjelenése után 10 napig otthon kellene maradnia. Akkor mehet közösségbe, ha ez a 10 nap letelt, aki beteg is lett, az legalább 3 napja láztalan, nincsenek légúti tünetei. Aki eleve tünetmentes volt, a pozitív teszt mintavételének napjától számított 10 napon belül mozdulhat ki az otthonából.
Ehhez képest harmadannyi karanténra kötelezett van, mint amennyi aktív fertőzöttről számolnak be hivatalosan. Szóval úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon…” ) az egy barom.
Mert ugye: “Az elkülönítés tehát már az orvos szóbeli vagy telefonos jelzésének időpontjától érvényben van, ettől kezdve az elkülönítés helyét nem szabad elhagyni.”
Hiv.: [@muaddib00:](#comment-313892)
Loading...
@muaddib00: az általad idézett tasz oldalról: “Ha pozitív teszteredmény igazolja a fertőzést, akkor legtöbb esetben hatósági határozat is születik, amelyben viszont már nem elkülönítésről, hanem hatósági házi karanténról rendelkeznek majd.” ez az elmélet. a 444 cikk pedig arról szól, hogy az igazolt fertőzöttek (nem csak gyanús esetek) egy durván nagy hányadánál nem rendelnek el karantént. (egyébként minek is tennék, a kutya sem baszakodik ilyen csip-csup ügyekkel, van fontosabb dolguk is.)
el tudnád mondani a fentinél tagoltabban, hogy voltaképp min is mérgelődsz?
Hiv.: [@incze:](#comment-313894)
Loading...
@muaddib00: Az épp érvényes Országos Cecilia eljárásrend szerint:
“a) A gyanús, enyhe tünetekkel bíró beteg otthoni elkülönítésére az egészségügyi szolgáltató (alapellátás, járóbeteg szakellátás) utasítása alapján kerül sor. [ez ugye az elkülönítés ]
b) A SARS-CoV-2 kimutatására irányuló antigén gyorsteszt vagy PCR laboratóriumi vizsgálat pozitív eredménye esetén kerül sor határozattal történő hatósági intézkedésre.” [ami ugye karantén] https://www.nnk.gov.hu/attachments/article/567/HE_21_052_Elj%C3%A1r%C3%A1srend.pdf
Valmiért én kétlem, hogy a koronavirus.gov.hu-n a gyanús esetek is be lennének számolva az aktív fertőzöttek közé, de persze biztosra nem tudhatom, mert metaadat nincs.
Hiv.: [@nyulambator:](#comment-313895)
Loading...
@incze:](#comment-313894)
Már azon túl, hogy ez nettó hazugság:
“…Szóval úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon…’
Ugyanis de, én pl. hivatalosan izolálva lettem azáltal, hogy a doki jelezte, hogy járványügyi elkülönítés alá kerültem. Az eeszt oldalon ott van fla feltöltött megerősített megbetegedés ténye a megfelelő kóddal. Tehát aki azt állítja, hogy én pl. nem lettem hivatalosan elkülönítve az vagy hülye vagy hazudik.
Bevallom, loptam egy rádióműsorból, de ki emlékszik még arra, amikor az 1. hullámban az emberek megtapsolták az orvosokat / ápolókat az erkélyeken?
És mi van most? Az emberi természet egy csúnya dolog.
Hiv.: [@excombo:](#comment-313900)
Loading...
@muaddib00: nem nagyon értem, hogy jön ide (a 444 cikkének állításaihoz), amit mondasz. ha szerinted az állítás, hogy “úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon” nettó hazugság, akkor értelmezd légyszíves azt a helyzetet, hogy ma az utóbbi tíz napban pozitív covid tesztet produkáló személyeknek (nem covid-gyanús, hanem igazolt fertőzött) az operettörzs adatai szerint kevesebb mint fele van (a hivatalos eljárásrend szerint elrendelendő) karanténban (nem járványügyi elkülönítésben).
Hiv.: [@incze:](#comment-313901)
Loading...
Hiv.: @incze: a kolléga az anekdotikus érvelés fegyverével él.
De ilyet fordítva is lehet alkalmazni: már februárban is fél napot kellett küzdeni, hogy az ember kapjon egy feloldó határozatot, mivel annak ellenére, hogy a háziorvos, a tesztelést végző labor és a munkahelyek is tisztában voltak mondjuk az én pozitív tesztemmel, officiálisan nem helyeztek karanténba. Így fel sem oldhatták azt. A papír viszont kellett, hogy a gyermek közösségbe mehessen, úgyhogy muszáj volt kipréselni, szegény ügyintéző hölgy vasárnap délben küldte el, köszönet neki innen is..
Akkor akkor úgy gondoltam, ez a teljesen szétvert közigazgatás, a hülyék vezetővé való kinevezése és a munka megszervezésének elmaradása vezetett ide, de lehet, hogy a statisztikával való bűvészkedés volt a háttérben.
Hiv.: [@naki:](#comment-313902)
Loading...
@incze:
Hát ha tényleg nem érted akkor kár is magyaráznom tovább. Ha még mindig nem érted, hogy a hatósági karantén nem az EGYETLEN hivatalos izolálási mód akkor feladom. Igen, hatósági házi karanténban kevesebb ember van. És? Attól még hivatalos eljárásrend szerint IZOLÁLVA lehet épp az összes is.
Hiv.: [@muaddib00:](#comment-313903)
Loading...
@muaddib00: Hát azért azt szerintem érdemes észrevenni, hogy egyrészt a fentebb idézett eljárásrend szerint minden igazolt fertőzöttet hatósági karanténba kellene tenni, ami ha jól olvassuk a koraninfo számait, nem történik meg, másrészt meg a hatósági karantént a rendőrség ellenőrzi (vagy legalábbis ellenőriznie kéne), megsértése bírsággal jár, míg a járványügyi elkülönítésre ez nem áll. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000104.TV&dbnum=1
Gondolom épp azért írja az eljárásrend, hogy minden igazolt fertőzöttet hatósági karanténba kell vágni, hogy legalább ők ne járkáljanak kedvük szerint. A cikk épp arról szól, hogy az eljárásrendet nem tartják be és több az aktív igazolt fertőzött, mint a karanténozott.
Hiv.: [@nyulambator:](#comment-313905)
Loading...
Ide teszem, de lehet, hogy az Orbánfasizmusban lenne a helye: https://jelen.media/kozelet/200-millio-forintert-semmisit-meg-kozel-5-milliardert-vett-pcr-teszteket-a-kormany-2557
Százezer szám állt a raktárban a teszt, míg le nem járt a felhasználhatósági ideje, miközben irgalmatlan szar tesztelési mutatóink vannak, arról nem is beszélve, hogy legalább az utolsó hónapban odaadhattuk volna valami csóróbb országnak, akinek nem telik tesztre. De nem, hanem megvárjuk míg veszélyes hulladék lesz belőle és egy újabb vagyonért megsemmisíttetjük. Így mulat egy magyar úr!
Hiv.: [@nyulambator:](#comment-313906)
Loading...
@nyulambator:
Már bocsánat, de ez aztán végképp nem igaz:
1997 évi CLIV. törvény az egészségügyről
“…(3) A járványügyi hatóság a hatósági házi karantén elrendeléséről, illetve a járványügyi elkülönítésről, járványügyi megfigyelésről, járványügyi zárlatról, valamint járványügyi korlátozásról szóló határozatot soron kívül továbbítja a rendőrség részére az ellenőrzési feladatainak ellátása érdekében…”
2020 évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről
“…Járványügyi szabályszegés
§ Aki *
a) a zárlati kötelezettség alá tartozó fertőző betegség behurcolásának vagy terjedésének megakadályozása végett elrendelt járványügyi elkülönítés, megfigyelés, zárlat vagy ellenőrzés szabályait megszegi,
b) járvány idején az elrendelt járványügyi elkülönítés, megfigyelés, zárlat vagy ellenőrzés szabályait megszegi,
c) a fertőző állatbetegségek vagy növényi zárlati károsítók be- és kihurcolásának, valamint terjedésének megakadályozása vagy előfordulásának felszámolása végett elrendelt növény-egészségügyi vagy állatjárványügyi intézkedés szabályait megszegi,
vétség miatt elzárással büntetendő…”
2012 évi II. törvény a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről
“…239. § (1) Aki
a) a védőoltásra, a fertőző betegségekre, a fertőző betegekre vagy a fertőzésre gyanús személyekre – ideértve a gümőkóros, a nemibeteg, a trachomás vagy erre gyanús személyeket is -, továbbá a járványügyi megfigyelésre vagy ellenőrzésre és a fertőtlenítésre vonatkozó egészségügyi jogszabályt, vagy az ilyen jogszabály alapján kiadott egészségügyi rendelkezést, továbbá *
b) a rágcsáló és rovarirtásra vonatkozó egészségügyi jogszabályt, vagy az ilyen jogszabály alapján kiadott egészségügyi rendelkezést
megszegi, szabálysértést követ el.
(2) * Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás az egészségügyi államigazgatási szerv hatáskörébe tartozik. *
(3) * Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a hivatásos katasztrófavédelmi szerv erre felhatalmazott ügyintézője is szabhat ki helyszíni bírságot…”
@incze: arról (is) szoktam álmodozni, hogy egy ideális világban, ahol egy kormányváltás után utána lehet menni dolgoknak és embereknek, elkészül és nyilvános lesz a magyar összefoglaló sinopharm-statisztika, amit vádiratokhoz fognak csatolni, és húszasával mérik majd az éveket ezért is. Tőlem akár Hágában, ezt a részét leszarom.
@incze:
@Podvinecz marsall:](#comment-313427)
Én tökéletesen megértem, hogy valaki nagyon utálja a kínaiakat, meg Vityát, de azért ismét megkérdezném, hogy ha a kb. 78%-os effectiveness (60+ esetén kb. 60%) placebo, akkor vajon miért nem ütitek az asztalt a 66%-os janssen esetén? Szóval ismét, én megértem az utálatot, de – már Excuses-moi -, a kamuzást kevésbé.
@muaddib00:
a sinóval szemben az első számú ellenérv az volt és maradt, hogy az európai gyógyszerügynökség engedélyezésén nem tudott átmenni.
a számokban meg sztem valami spéci kínabarát forrást találhattál meg kimazsolázott értékekkel, ez a WHO adata (idei szeptemberi dátummal mindkettő):
Janssen
28 days after inoculation Janssen Ad26.CoV2.S was found to have an efficacy of 85.4% against severe disease and 93.1 % against hospitalization.
A single dose of Janssen Ad26.COV2.S was found in clinical trials to have an efficacy of 66.9% against symptomatic moderate and severe SARS-CoV-2 infection.
Sinopharm
A large multi-country Phase 3 trial has shown that 2 doses, administered at an interval of 21 days, have an efficacy of 79% against symptomatic SARS-CoV-2 infection 14 or more days after the second dose. Vaccine efficacy against hospitalization was 79%.
The trial was not designed and powered to demonstrate efficacy against severe disease in persons with comorbidities, in pregnancy, or in persons aged 60 years and above. Women were underrepresented in the trial. The median duration of follow-up available at the time of evidence review was 112 days.
Na akkor had kamuzzak egy irdas nagyot https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-07-23/study-chinese-covid-shot-may-offer-elderly-poor-protection
És ahogy a @csillagnéző is idézte a who-tól, semmi adat és mérés nem volt az öregekről. Mérhetetlen felelőtlenségnek tartom (minijum vajákosság), plusz valahogy hát nem eltűnt egy valag pénz is?
(Hadd, ordas, minimum, látom, csak a rendszer nem hagyja, hogy radírozzak)
@allofarkucsillagnezo:
Nem nagyon értem, hogy amit írtam az miben mond ellent annak amit te írtál:
“…A single dose of Janssen Ad26.COV2.S was found in clinical trials to have an efficacy of 66.9% against symptomatic moderate and severe SARS-CoV-2 infection…
Sinopharm…A large multi-country Phase 3 trial has shown that 2 doses, administered at an interval of 21 days, have an efficacy of 79% against symptomatic SARS-CoV-2 infection 14 or more days after the second dose…”
Ami a 60+ korosztályt illeti a főváros tesztelése, és a 444 tesztelése magasabb effectiveness-t mutat mint amit én írtam, de alacsonyabb értéket írtam a nemzetközi infók (pl. UAE) alapján.
Ez elég spéci trükk, de azért megmutatom: úgy kell, hogy nem ugrálunk át adatokat.
Sorry, hogy belevau, de szerintem ketté kell(ene) választani a gyártót, és a “beoltatót”; Ha jól emlékszem, a kezdet kezdetén szó volt arról, h a sinopharmot nem teszetelték 60+ – osokon, ez lehet a gyártó, forgalmazó, Kína hibája – lehet, a fiatalokra “gyúrtak”, bármi. Azt viszont nem az ő nyakukba kellene varrni, hogy MO-n – elsősorban, vagy többségben az idősebbek kapták ezt az oltóanyagot. (nem utolsó sorban – ugyan még nem vagyok 56. de ha választhattam volna, azt kértem volna.. erről is volt itt régebben szó; Aztán a jansen jött szembe…)
@Morp65:: Jó lötty a kínai lötty. Olyan jó, hogy már év elején százmillás kontingenst foglalt magának csájna… a Pfizerből ;-).
@allofarkucsillagnezo: :-DDD.
Hiv.: @ijontichy: És igazuk van, ők gondolnak az idősb korosztályra IS:)
rengeteg párhuzamot lehetne vonni (program, jármű, fegyver, stb) mire, mit használok, vagy hatásos (önmagában), én csak azt szerettem volna mondani, hogy nem “csájna” nyakába varrnám azt, hogy az állam (ill. OV), a rendelkezésre álló adatok figyelmen kívül hagyásával, na meg a biznyiszért, ráküldte sinot a nyugdíjasokra, idősotthonokra, közalkalmazottakra.
(OFF remélem nem baj: Viccországban olvastam: “szakadt farmer, hosszú haj alap volt”, megkérdezhetem hanyas vagy? én ’65mintájú, csőnadrág, alföldi papucs, tiszacipő, nomád flaneling, szimatszatyor, babos kendő játszott, de pld a szakadt nadrág sosem, max a koptatott:)
@Morp65:
igazad fel, fel se tűnt, ahogy olvastam, mert a szavak odaillettek, de a szakadt farmer az nem volt hordhatónak minősülő. max a szegésnél rojtosodó.
@Morp65:: Jáccunk? A fülinapom – implicit!!! – köthető a bloghoz :-D. És Jótündérnek én, vitya nekem ugrik gyufáér’ :-DDD. A “szakadt” nem szó szerint értendő (csak őseim szerint), de a Friendship márkájú (kínai!) ing – szigorúan térdig lógatva – az stimmel.
Egyébként én nem varrok semmit csájna nyakába, bő kilenc éve vásárolom az ecigi hadvert (de csak! hardvert, kémiai anyagot soha) tőlük. Pont a helyén kezelem őket, meg a löttyeiket is. Jó pár éve már, hogy a TPA és más aromagyártók (több komponens esetében) átálltak a kínai vegyiparról a svájcira. Az ok: a kínai nem képes egyenletes minőségben szállítani. Tehát nem igaz, hogy nem tud jót csinálni. Viszont én sem kérek az “egyenetlen minőségből”, vakcinából pláne nem, ha van máááásik (más lenne az ásás, ha ez az egyetlen lónyál, a vírus meg 30-40% mortalitású). Hogy az otthoniak benyelték vitya bizniszét az sajnálatos (értsd: drága is, meg kétséges hatékonyságú/minőségű is). A vakcina mindenütt nagy biznisz, vitya pedig megtehette, hogy a látszatra sem ad (ld. most kiugrott a következő beszerzésből, mert ha az EU tárgyalja le az árat, úgy nehezebb lopni). Kibaszott felelőtlen G. Jól jellemzi a humorzsája: “Ha valahol egy autóról leesik egy doboz vakcina, legyen ott egy magyar”. Világos? Nem visszaadom a másét, hanem ellopom. NERkölcs rulez :-(. Tavaly nyáron azzal volt elfoglalva, hogy szopassák az önkormányzatokat, ahelyett, hogy gondosan megtervezik, hova kell leginkább pénzt tolni (földrajzilag und ágazatilag, pártszimpátiától függetlenül), hogy az emberek minél tovább kihúzzák a korlátozások mellett (pölö kevesebb nyugger kolbászoljon bevásárolni, mert az önkori megszervezi az alapvető ellátást). Aztán meg fényezi magát (adófizetők pénze nem számít), hogy jó drágán bevásárolt, hogy mielőbb mindenkit seggbe szúrhassanak. Az eredmény persze kétséges, mert a szűk tízmillás Mo. 30k+ halottnál jár(a szuper megbízható KSH szerint), míg a 80millás német 90k-nál. Pedig hülyéből (oltásellenes) mindenütt bőven akad.
Nem kell a kínai oltás körülményeit túlragozni.
Viktort 3 tényező mozgatta, fontossági sorrendben:
1, a kínai vakcinát kiszervezett cégen keresztül lehetett venni, a kinaiakkal lehetett boltolni, hogy vastagabban fogjon a ceruza, Nem véletlenül adták nekünk háromszoros áron.
2, kezdetben nem volt elég oltóanyag, valamivel pótolni kellett.
3, az idősebbeket kellett oltani elöször, mindegy, mivel, mer’ nagyon haltak, és jól lehetett kommunikálni, hogy milyen jól haladunk. Az, hogy mi lesz a védettséggel 3 hónap múlva, nem érdekelte. A hídon akkor kell átmenni, ha odaértünk, mint mondta.
Viszont érdekes módon már több oltott covid-os van, (4 a 14-ből) de egyik se sinopharmos :))
Pfizer, Astra, Jansen. (Igaz, ezekből volt a többség oltva). Viszont mindegyik enyhe tünetekkel, szerencsére. Ja, 1 kivételével (aki 80 éves, kicsit szipog) mind 50 alatti. (mármint mind a 14 covidos)
nem tudtam, hogy rusvai állatorvos. így minden egy kicsit érthetőbb. https://magyarnarancs.hu/belpol/rusvai-a-leheto-leghamarabb-szeretnek-megfertozodni-mert-megkaptam-a-harmadik-oltast-243248
@incze: Pedig sajnos igaza van. 🙁
Ez a vírus velünk marad örökre, de egy valamiben azért lehet bízni. 🙂 Hosszú távon a vírusnak is az az “érdeke” hogy ne öljön, hiszen akkor “ő” is meghal. 🙂 Addig azonban főleg az idősebb népesség 1-2%-a is meghalhat.
Most hogy az átoltottság lehet úgy 61%-os minálunk, meglehet hogy a halottak aránya is kisebb vagy jóval kisebb lesz. 🙂
@incze:: Na neee… szvsz. most sikerült túltolnod a specializációt dicsőítő biciklit. Amit a vírus/baktériumok generális élettanáról tudni illik (ld. általános műveltség), az már a ’70-es évek második felében a gimnáziumi/középiskolai biológia tananyag részét képezte (incl. mRNS), persze ha a delikvens nem a suli mellé járt (ennek fényében egyébként nem Rusvai, hanem Merkely vírusszaporodási “elszólása” a meghökkentő). Mindezen túl, az állatorvos (“fogorvos?” :-)))) képzése kezdetén, szvsz. lényegében ugyanúgy megtanulja azon biológiai-biofiziológiai-anatómiai generális alapokat, mint az “emberdoktor” (@DarthVader olvtársunk talán megerősítheti, vagy cáfolhatja). Tehát – ahogy @rrdos is írja – Rusvainak lényegében igaza van. Végül, de nem utolsósorban: ha egy elképzelt Malevil-like helyzetbe kerülnél ;-), szerintem roppant örülnél, ha kéznél lenne egy “rusvai”. Nagyban növelné a túlélési esélyedet :-).
@ijontichy: nem a virológiai része érthetőbb, hanem a járványkezelési.
Az eredetileg elsőként Dél-Amerikában észlelt (és jelenleg például Kolumbiában taroló) mű (μ) vírusvariánst 2021. augusztusára már 39 országban detektálták. Többek közt Lengyelországban is.
.
A μ variáns még az eddig legerősebben antitestszökőnek (szimplifikálva: azaz az immunrendszernek leginkább ellenállónak) tekintett béta (β) variánsnál is jóval kevésbé érzékeny a szervezet által termelt antitestekre.
.
Egészen pontosan a β variánshoz képest kétszer (x2) kevésbé hatékony az antitestes immunválasz a μ vírusvariánssal szemben, ha a covid-fertőzésen természetesen úton átesett személyekben termelődő antitestekről van szó, és másfélszer (x1,5) kevésbé hatékony az antitestes immunválasz a μ vírusvariánssal szemben, ha a Pfizer-féle vakcinával (azaz a pillanatnyilag legmodernebb és legjobb vakcinák egyikével) oltott személyekben termelődő antitestekről van szó.
.
(Különösen az első ábrát érdemes nézegetni.)
@ijontichy:
Rusvai lényegében hülyeséget beszél. Minden egyes vírusreplikáció alkalom a mutációra.
Vannak olyan vírusok, amelyek viszonylag kevéssé mutálódnak, pl a kanyaró vírusa, vannak, amelyek baromi gyorsan, pl. influenza. (És azért volt már influenza világjárvány is, meg vannak variánsok, amelyek meglehetősen nagy mortalitással járnak, pl. madár- vagy sertésinfluenza, de ezek – egyelőre – emberről emberre nem nagyon terjednek. Szerencsére. A covid ugy tűnik, hajlamos mutálódni. És akkor is mutálódhat, amikor csak éppen orrfolyást okoz, vagy éppen tünetmentes valakiben. És az eddigi mutációk inkább a veszélyesebb irányba mutatnak. Úgyhogy csak finoman.
@DarthVader: Laikusként kérdezem, bár 2. éve lassan “mindenki virológus lett”. 🙂
A spanyol nátha is pár évig dühöngött (nagy volt a halandósága), aztán “megszelídült” (vélelmezem utódai mai napig bennünk “élnek”). Azt érteni vélem hogy vannak gyorsabban és lassabban mutálódó vírusok. Ettől függetlenül és arra is tekintettel hogy baktériumok és vírusok fajainak és egyedszámainak a garmadája él bennünk emberekben és egyéb soksejtű élőlényben, a hosszú távú trend nem az hogy a kovid is “majd megszelídül”? Szerintem “neki” is ez az “érdeke”. Vagy tévedek? Ha igen miért más ez a vírus mint az eddigiek?
@rrdos:
A spanyolnátha nem valószínű, hogy “megszelidült”. Wiki-n olvasható, hogy a rekonstruált vírus ugyanolyan pusztító, mint az eredeti. Az is érdekes, hogy csak két aminosavban tér el a haemagglutinin-szerkezete a madárinfluenzáétól (ami szintén nagy halálozású, de pont ennek a két aminosav különbségnek köszönhetően nem terjed emberről emberre. ) . Na most ez pl. 2 db. bázispár mutációja mindössze.
A vírusnak nincs “érdeke”. Illetve annyi, hogy minél gyorsabban szaporodjon. Vannak olyan vírusok, amik állatokban endemiásak, ezért jól szaporodnak, és viszonylag enyhe betegséget okoznak, mig ellenben emberre átkerülve súlyosat. (Ld. covid, madárinfluenza, ebola). Van az ellentettje, emberben nem vagy alig okoz betegséget, bizonyos fajokra halálos. ( száj-és körömfájás, sertéspestis). De ez a vírus szempontjából csak mellékkörülmény, hogy ne mondjam, járulékos haszon. Relevánssá – mármint számunkra – akkor válik, ha az emberben is gyorsan tud szaporodni, ami akkor jön létre, ha hamarabb fertőzőképes, mintsem az immunrendszer legyőzné, vagy a vírus győzné le a pacienst, valamint gyorsan tud terjedni is. Légúti vírusok előnyben. Az ebola pl emberben 80-90 %-os halálozással jár, de mivel kontakt úton terjed, nem tud annyira szaporodni. Gyümölcsevő denevérekben viszont tünetmentesen szaporodik. És a vírusnak csak az emberek között ilyen rossz a PR-ja, a denevérek konkrétan leszarják. (Hm. Egy denevér héderel a konyhaablakunk fölötti redőnytokban. Most egy kicsit elbizonytalanodtam a bánásmódot illetően 🙂
A covid vírus is sikeresebb, ha sikerül agresszivebben fertőző mutációt elcsipnie, és ez függgetlen attól, hogy hetek alatt meghal-é a gazdaállat, addigra már bőven továbbterjed, mint a kevésbé virulens változat. (A vírus terjedése számára előnyösebb, ha több a fertőzött aki továbbadja, mint ha kevesebb, de az tovább fertőz. )
Esetleg abban lehet reménykedni, hogy egy jobban szaporodó, de kisebb morbiditású változat jelenik meg, ami elterjedve megvéd a nagyobb morbiditású változattal való megfertőződéstől, de
momentán nem tudjuk, az erősebb törzs által kiváltott immunvédelem is meddig hatásos – gyanús, hogy nem örökké , pont a mutációk gyakorisága miatt, hiszen egy aminosav változás az antigénen boríthatja az immunvédelmet – és valószínűleg a gyengébb törzs immunválasza se lesz erősebb, (elméletileg persze megtörténhet), másrészt a zsidók is több ezer éve várják a messiást, lehet, hogy ez esetben is hosszasan kellene várnunk.
De! Minél agresszivebb a vírus, annál erősebbvédekezésre késztet, ezért szakad meg a szaporodási lánc. Azt kell mondanom, ez a vírus nem elég agressziv ahhoz, hogy legyőzzük.
@DarthVader: Értem. Ha nem “szelídült meg” akkor eleink kipusztították a spanyolnáthát. 🙂 Nagyon ügyesek voltak őseink. 🙂
Ha a wiki mondja? Mondjuk abból hogy az eredeti ásatag vírus most is pusztító nem következik hogy az eredeti leszármazottjai mondjuk úgy 1920-tól már nem voltak olyan halálosak. Mert szerintem csak ez a két lehetőség marad. Az 1. kipusztult, 2. “megszelídültre mutálódott”. Lehet 3. oka annak hogy a spanyolnátha eltűnt? Ha egyáltalán eltűnt (2-es).
“akkor eleink kipusztították a spanyolnáthát.” Szerintem pedig lehet 3. ok, hogy nem halálos, vagy nem mindenkire halálos. (gépészként végeztem, nem virológusként:) Egyrészt a természetes szelekció, a halál. Másrészt a túlélők nyájimmunitása (oly divatos covid idején:) Túlélés, immunitás tekintetében van aki összefüggésbe hozza pld a korábbi, “orosznátha” által már megszerzett immunitással (https://hu.euronews.com/2020/06/30/a-spanyolnatha-tanulsagai-a-masodik-hullam-volt-a-legpusztitobb)
@Morp65: Köszönöm a linket. Ebben is utalnak arra hogy a spanyol nátha vírus leszármazottai a mai influenzákban fellelhetők. Az viszont biztos, hogy szemben a spanyol náthával ami 2-3 év alatt elmúlt ez a mostani kovid járvány tovább vagy jóval tovább fog tartani. 🙁
A 3. okod szerintem ua, mint az én 2. okom.
@rrdos:
A kipusztulás alatt érthetjük azt, hogy ha a vírus szaporodási rátája egy bizonyos szint alá csökken, akkor a járvány megáll, és a vírus ‘eltűnik’. Ez lehet védőoltások következménye – pl a himlőt igy sikerült kiirtani, vagy most a polio halad efelé – látható, hogy mind a kettő súlyos betegséget okoz, és kemény intézkedéseket idézett elő – vagy lehet egyszerűen természetes folyamat, ha egy populációban elég sokan átesnek rajta (vagy oltottak, AKA “nyájimmunitás”) – és nem fertőződhetnek újra egy bizonyos időn belül (!)- akkor a populációból a vírus eltűnik. És ha az egyes populációk kellően izoláltak, akkor van rá lehetőség, hogy eltűnjön. ( Viszont előfordulhat, hogy valahol egy olyan – zárt – közösség van, amelyik rezisztensebb a vírusra, ott keringhet, és bármikor kitörhet.)
A 20. század elején azért a mobilitás messze nem volt olyan, mint most, azért most nem számíthatunk arra, hogy a covid eltűnjön. A nyájimmunitás természetesen itt is működik, (ha nem mutálódik közben valami eltérővé) csak kérdés, hogy mennyi halott lesz a vége. Most csak azért tartunk annyi halálozásnál, amennyi, mert van oltás, és van egészségügyi ellátás. Enélkül már bőven ott tartanánk, mint 1919-ben, és még nincs meg a vége. Ha ez 1919-ben történik, akkor simán lett volna 100 millió felett a halottak száma. (Influenza járvány idején MO-n eddig kb 500 000 volt egy járványban a max. becsült betegszám. Ezt már bőven túlléptük úgy, hogy influenza idején nincs maszkviselés, most meg minden van/volt.
Nocsak. Pannónia géniusza elég messzire jutott a “Mindenkit meg fogunk gyógyítani”-tól, egészen “Az oltásellenesek vagy beoltják magukat, vagy meghalnak”-ig. Csak a jelleme, az nem fejlődik :-(.
https://telex.hu/belfold/2021/11/19/orban-viktor-fidesz-kossuth-radio-interju-koronavirus-maszk-kongresszus-unio
Ezenközben, a sógoroknál februártól kötelező lesz az oltás. Meg merték lépni, tökösek.
Azt hogy kötelező legyen a koronavírus-oltás, én már vagy egy éve mondogatom. (Felismertem, hát van ilyen néha. ;-)) Csak ugye ezzel Agyarországon van egy kisebb bibi: ha be is vezetik (majd az ötvenedik országként), akkor sem lesz már normális, rendes vakcina, csak a kínai, meg az utángyártott magyar-kínai. Ammeg nem jó, vagy nem elég jó sajnos. Valószínűleg azért a semminél kicsit jobb, de így meg hamis biztonságérzetet fog kelteni. Ugye, tudjuk, hogy volt az EU-n belül valami szerződés a Pfizerre, amit ezek a nagytudásúak lemondtak, vagy nem hosszabbítottak meg, így Pfizer a közeljövőben nem lesz.
Úgyhogy, a nagyon tehetséges dogtorminielnökúr ezt megint jól megcsinálta.
@ipartelep:: Számomra leginkább a németek teszefoszasága a meglepő :-(.
“Pfizer a közeljövőben nem lesz.” Szvsz. lesz az otthon is. Vityának az nem tetszik, hogy a közös EU beszerzés esetén nehezebben bizniszelhet saját zsebre. Be fog szerezni Pfizer/Modernát (mert magyar utángyártás még egy ideig nem lesz, de főképp, hogy a kínai löttykészlet dátuma lejár), aztán majd valami ügyes narratívával “eladja” magát, mint szuperhőst. Nagyobb baj, hogy Mo. ezt be is nyeli :-(.
Kábé ugyanazt érzem, mint 2002-ben. Az valami meseszerű, hogy ez a bagázs nemhogy nem repül a Parlamentből, de (“kékcédula” ide, vagy oda) a választás fő esélyese.
https://elpais.com/especiales/coronavirus-covid-19/a-room-a-bar-and-a-class-how-the-coronavirus-is-spread-through-the-air/
Balavány György megint megmondta a tutit. Egyszer régen már jól odatette a “Már miért ne volna fasiszta az Orbán-rezsim?” című cikkét, azt nem ártana olvasgatni némelyeknek, akik azt hiszik, hogy… na hagyjuk, de/és most megint eléggé radikális, mondhatni megelőzi korát. Ezzel:
https://24.hu/belfold/2021/11/21/kotelezo-vedooltas-koronavirus-velemeny/
Engem nem előz meg, már vagy egy éve azt tartom, hogy kötelezővé kell tenni a védőoltást, de ez a gondolat, azért még az ártatlan, naiv, első áldozó tömegeknek megrázkódtatás.
Aztán úgyis ez lesz, ha nem csitul a járvány.
@ipartelep: MZP-ben viszont csalódtam. (Megint.)
(2) Továbbra is kíváncsian várom, hogy van-e olyan ember ebben az országban, aki annyira meg akarja buktatni Orbánt, hogy csinál egy hiteles videót+riportot a COVID-osztályok valódi állapotáról (rejtett kamerás felvételekkel). Minden más púder, legyen az ellenzéki politikus, vagy ellenzéki kommentelő (magamat is beleértve).
Hiv.: @excombo:
MZP vel nem tudunk mit csinálni, ő egy konzervatív ember, a konzervativizmussal egy csomó baj van (a múltkor itt az egyik tocsikban gyaláztam elég sokat), de még mindig 100x jobb, mint a fasizmus, és ez a fasiszta tolvajbanda. Ahhoz képest, hogy a Kedves Betegnél a macskám is sokkal jobb minielnök lenne, MZP meg még a macskámnál is jobb lenne (egy kicsit), ezért így nem lehetünk nagyon elégedetlenek. Az más kérdés persze, hogy a választás megint el lesz csalva, így MZP sajnos nem tudja megmutatni, hogy mire képes.
A koronavírus-osztályokról nem nagyon lesz videjó, tekintve, hogy: 1. a kórházakba, csak azok léphetnek be (már a portánál), akiknek arra a napra időpontjuk van, 2. a koronavírus-részlegekre még a kórházi dolgozók közül is csak azok, aki éppen oda vannak beosztva, és 3. kirúgás terhe melletti szigorú szankciók vannak a “titoksértésekre” – senki nem fog ilyet megkockáztatni.
Egyébként a legfontosabbakat tudjuk: (1) a gépi lélegeztetettek nagyobb része már nem efelé a világ felé hagyja el a gépet, (2) a súlyos betegek messze nagyobb része oltatlan. Nem sok újdonság lenne már itt, ami az elmúlt 2 évben nem derült ki.
@ipartelep: A második bekezdésre. Nem teljesen így van. Mi szoktunk vinni COVID-osztályra felajánlásokat a dolgozóknak… Látok és hallok dolgokat, de ezzel nem akarok visszaélni, mert inkább vinnénk továbbra is. Azt hiszem, hogy villanyt szerelni még egy COVID-osztályon is kell. Egy másik példa: A tanítványom elmondja, hogy anno a lánya nem bírta a kiskunhalasi járványkórházban, mert úgy érzi, hogy hullaházban dolgozik, és kilépett. Na, őt kell megkeresni. Én nem vagyok újságíró, de ha az lennék, meg tudnám csinálni. Ha akarnám és merném. És az újságírónak még attól sem kell félnie, hogy kirúgja a főnöke (aki a klinika főnöke is egyben). De én nem gondolom magam forradalmárnak, mint ahogy a HVG kommentszekciójában sokan.
(2) A kommentelésről egyébként azt gondolom, hogy feszültséglevezetésnek jó, de nem cickafark78, medve64 és társai fogják megdönteni a kormányt egy belterjes ellenzéki portál kommentszekciójában, hanem egyetemi docensek, egyéb köztiszteletben álló emberek, akik nem szarnak be attól, hogy nem fognak több pályázati pénzt kapni, és odamennek a FB-on kommentelni, ahol mások is olvassák őket. (És én már odamegyek, leszarom.) Ezt azért mondom, mert nekem úgy tűnik, hogy ide olyan emberek írnak, akik elértek valamit az életben…
@ipartelep:: Off Hé! A minielnöki széket már rég lefoglaltam a szomszédom félvak kandúrjának. Már a gazdája is tudja, és jókat röhög, hogy Vicnek hívom az – általa egyébként csak Herr Grafnak titulált – jól megtermett, szénfekete dögöt. És nem pocakos, mert az a halálom ;-). On.
@excombo:: Nyáron érkeztek jópáran a nejemékhez, akiknek elege lett a honi viszonyokból – és tud még legalább 30-40 távozni szándékozóról. Most vittorio megint bejelentette a röghöz kötést. A hülye. Amíg az oltás enbloc nem kötelező (és attól fosik a kis szaros bolsiivadék), addig épp elég nem oltatni, és már meg is szűnt a röghöz kötés. Méghozzá kötelezően megszűnt.
Egyébként megemelem a kalapom a “sógorék” előtt, hogy bevállalták.
S bár a hülyeség globális, sokat elmond a viszonyokról, hogy a 80milla németnek van ~90k halottja, a szűk 10milla Mo. pedig már 30k fölött jár :-(.
“és társai fogják megdönteni a kormányt […] hanem…” Aha :-/. Dum spiro spero :-(.
https://github.com/tamas-ferenci/GondolatokAJarvanyugyiAdatokKozleserol.git
Én tényleg kezdek kikészülni a komplett magyar viszonyoktól. Az, hogy a kormány baromságokat beszél, tulajdonképpen nem meglepő, de ez:
https://444.hu/2021/11/23/eppen-a-jarvanykezeles-komolytalansagat-bizonyitja-egy-adat-amit-naponta-kozol-az-operativ-torzs
Már a második ilyen cikk úgy, hogy a – már bocsánat – barom idáig nem képes eljutni:
https://tasz.hu/koronavirus-karanten
Tehát nem képes valaki felfogni, hogy nem szükséges hatósági karantén a járványügyi elkülönítéshez. Komolyan mondom ez annyira, de annyira elkeserítő, hogy ez a szint itthon mindenhol. Mert, hogy Vitya környékén ez a szint az oké, onnan már az értelmes emberek jó része el lett hajtva, de, de…
@muaddib00:Pedig igazán örülhetnél, most hogy már tudjuk, hogyan lehet rávenni a zembereket, hogy ótassanak. El kell törölni az időpontfoglalást. Csak ez tartotta vissza őket idáig. Ma voltam valakivel olyan helyen, ahol, mint kiderült, csak időpontfoglalásra lehetett jönni. Nem is volt ott szinte senki.
Hiv.: @aronsatie:
Az oltáselleneseket ezzel sem lehet rávenni. Ezek azok a zemberek voltak, akiknek valamilyen okból nehézséget okozott az oltásregisztráció, de most meghallották, hogy lehet menni, és nekiindultak. De az oltatlanok közül ez egy kisebbség lehet, a többit ilyen mézesmázos trükkel már nem lehet odamozdítani.
@muaddib00: Olvasom a linkjeidet, de amilyen barom vagyok, azt látom benne, hogy betegséggyanús esetekben, vagyis amíg nem teljesen biztos, hogy valaki fertőzött, addig járványügyi elkülönítést alkalmaznak. “Ha pozitív teszteredmény igazolja a fertőzést, akkor legtöbb esetben hatósági határozat is születik, amelyben viszont már nem elkülönítésről, hanem hatósági házi karanténról rendelkeznek majd.”
Ehhez képest harmadannyi karanténra kötelezett van, mint amennyi aktív fertőzöttről számolnak be hivatalosan. Gyanús eset gondolom alig van, mert ahhoz kontakt-követés kellene, azt meg nem veszi be a Magyar Ember gyomra.
Szóval nem értem, mi a bajod a cikkel. Hacsak nem az, hogy a kórházban levő 6800 beteggel nem számolnak, mert ők nyilván azért nincsenek karanténban, mert kórházban vannak, de ez nem változtat azon, amit a cikk állít.
1) Kicsit lejjebb ugyanott:
“Ki kerülhet hatósági házi karantén alá?…
akire nézve a hatóság ezt elrendeli – erre akkor van elvileg lehetőség, ha valakiről a tesztek alapján is bebizonyosodott, hogy elkapta a koronavírust, de állapota nem indokolja a kórházi kezelést…
Ki és hogyan rendeli el a hatósági házi karantént?
Azt, aki külföldről tér haza Magyarországra, 2020. október 27-től, a rendőrség a határátlépést követően már csak tájékoztatja a karanténról, de azt nem fogja hatóságilag elrendelni. Vagyis sem a rendőrség nem rendel el a határon ideiglenes intézkedést, mint eddig, sem a járványügyi hatóság nem rendeli el határozattal a karantént. A rendőrség a határon csak tájékoztat arról, hogy az országba belépőkre – a jogszabály erejénél fogva – karanténkötelezettség vonatkozik.
Lehetnek olyanok, akikre nézve a járványügyi hatóság rendeli el hatósági határozattal a hatósági házi karantént. Ilyen jelenleg nem gyakran történik a tapasztalataink szerint. Ez a hatóság a gyakorlatban a járási (Budapesten a kerületi) hivatal népegészségügyi osztályát jelenti. Ha bármilyen kérdés vagy probléma merül fel, ezzel a hatósággal kell kommunikálni – elérhetőségeik az elrendelésről szóló határozaton szerepelni fognak…”
2) A valóságban ez úgy néz ki a saját és számos kollégám esete alapján, hogy háziorvos TÁJÉKOZTAT, hogy járványügyi elkülönítés alá kerültem mert pozitív a covid tesztem. Pont. Ezután vagy van hatósági karantén vagy nincs. Aki olyan inkompetens f***, hogy nem tűnik fel neki, hogy a hatósági karantén nem szükséges eleme az elkülönítésnek ( lásd az újságírót: “…Elvileg mindenkinek, aki pozitív tesztet produkál, és nem szorul kórházi kezelésre, a tünetek megjelenése után 10 napig otthon kellene maradnia. Akkor mehet közösségbe, ha ez a 10 nap letelt, aki beteg is lett, az legalább 3 napja láztalan, nincsenek légúti tünetei. Aki eleve tünetmentes volt, a pozitív teszt mintavételének napjától számított 10 napon belül mozdulhat ki az otthonából.
Ehhez képest harmadannyi karanténra kötelezett van, mint amennyi aktív fertőzöttről számolnak be hivatalosan. Szóval úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon…” ) az egy barom.
Mert ugye: “Az elkülönítés tehát már az orvos szóbeli vagy telefonos jelzésének időpontjától érvényben van, ettől kezdve az elkülönítés helyét nem szabad elhagyni.”
@muaddib00: az általad idézett tasz oldalról: “Ha pozitív teszteredmény igazolja a fertőzést, akkor legtöbb esetben hatósági határozat is születik, amelyben viszont már nem elkülönítésről, hanem hatósági házi karanténról rendelkeznek majd.” ez az elmélet. a 444 cikk pedig arról szól, hogy az igazolt fertőzöttek (nem csak gyanús esetek) egy durván nagy hányadánál nem rendelnek el karantént. (egyébként minek is tennék, a kutya sem baszakodik ilyen csip-csup ügyekkel, van fontosabb dolguk is.)
el tudnád mondani a fentinél tagoltabban, hogy voltaképp min is mérgelődsz?
@muaddib00: Az épp érvényes Országos Cecilia eljárásrend szerint:
“a) A gyanús, enyhe tünetekkel bíró beteg otthoni elkülönítésére az egészségügyi szolgáltató (alapellátás, járóbeteg szakellátás) utasítása alapján kerül sor. [ez ugye az elkülönítés ]
b) A SARS-CoV-2 kimutatására irányuló antigén gyorsteszt vagy PCR laboratóriumi vizsgálat pozitív eredménye esetén kerül sor határozattal történő hatósági intézkedésre.” [ami ugye karantén]
https://www.nnk.gov.hu/attachments/article/567/HE_21_052_Elj%C3%A1r%C3%A1srend.pdf
Valmiért én kétlem, hogy a koronavirus.gov.hu-n a gyanús esetek is be lennének számolva az aktív fertőzöttek közé, de persze biztosra nem tudhatom, mert metaadat nincs.
@incze:](#comment-313894)
Már azon túl, hogy ez nettó hazugság:
“…Szóval úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon…’
Ugyanis de, én pl. hivatalosan izolálva lettem azáltal, hogy a doki jelezte, hogy járványügyi elkülönítés alá kerültem. Az eeszt oldalon ott van fla feltöltött megerősített megbetegedés ténye a megfelelő kóddal. Tehát aki azt állítja, hogy én pl. nem lettem hivatalosan elkülönítve az vagy hülye vagy hazudik.
De hát tudják ezt máshol is. Pl.:
https://jozsefvaros.hu/hir/75385/a-covid-jarvanyhoz-kapcsolodo-fogalmak-tudnivalok-es-eljarasok
Bevallom, loptam egy rádióműsorból, de ki emlékszik még arra, amikor az 1. hullámban az emberek megtapsolták az orvosokat / ápolókat az erkélyeken?
És mi van most? Az emberi természet egy csúnya dolog.
@muaddib00: nem nagyon értem, hogy jön ide (a 444 cikkének állításaihoz), amit mondasz. ha szerinted az állítás, hogy “úgy néz ki, hogy nemcsak a szoros kontaktokat, de az igazolt fertőzöttek jelentős részét sem izolálják már hivatalosan itthon” nettó hazugság, akkor értelmezd légyszíves azt a helyzetet, hogy ma az utóbbi tíz napban pozitív covid tesztet produkáló személyeknek (nem covid-gyanús, hanem igazolt fertőzött) az operettörzs adatai szerint kevesebb mint fele van (a hivatalos eljárásrend szerint elrendelendő) karanténban (nem járványügyi elkülönítésben).
Hiv.: @incze: a kolléga az anekdotikus érvelés fegyverével él.
De ilyet fordítva is lehet alkalmazni: már februárban is fél napot kellett küzdeni, hogy az ember kapjon egy feloldó határozatot, mivel annak ellenére, hogy a háziorvos, a tesztelést végző labor és a munkahelyek is tisztában voltak mondjuk az én pozitív tesztemmel, officiálisan nem helyeztek karanténba. Így fel sem oldhatták azt. A papír viszont kellett, hogy a gyermek közösségbe mehessen, úgyhogy muszáj volt kipréselni, szegény ügyintéző hölgy vasárnap délben küldte el, köszönet neki innen is..
Akkor akkor úgy gondoltam, ez a teljesen szétvert közigazgatás, a hülyék vezetővé való kinevezése és a munka megszervezésének elmaradása vezetett ide, de lehet, hogy a statisztikával való bűvészkedés volt a háttérben.
@incze:
Hát ha tényleg nem érted akkor kár is magyaráznom tovább. Ha még mindig nem érted, hogy a hatósági karantén nem az EGYETLEN hivatalos izolálási mód akkor feladom. Igen, hatósági házi karanténban kevesebb ember van. És? Attól még hivatalos eljárásrend szerint IZOLÁLVA lehet épp az összes is.
@muaddib00: Hát azért azt szerintem érdemes észrevenni, hogy egyrészt a fentebb idézett eljárásrend szerint minden igazolt fertőzöttet hatósági karanténba kellene tenni, ami ha jól olvassuk a koraninfo számait, nem történik meg, másrészt meg a hatósági karantént a rendőrség ellenőrzi (vagy legalábbis ellenőriznie kéne), megsértése bírsággal jár, míg a járványügyi elkülönítésre ez nem áll.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000104.TV&dbnum=1
Gondolom épp azért írja az eljárásrend, hogy minden igazolt fertőzöttet hatósági karanténba kell vágni, hogy legalább ők ne járkáljanak kedvük szerint. A cikk épp arról szól, hogy az eljárásrendet nem tartják be és több az aktív igazolt fertőzött, mint a karanténozott.
Ide teszem, de lehet, hogy az Orbánfasizmusban lenne a helye:
https://jelen.media/kozelet/200-millio-forintert-semmisit-meg-kozel-5-milliardert-vett-pcr-teszteket-a-kormany-2557
Százezer szám állt a raktárban a teszt, míg le nem járt a felhasználhatósági ideje, miközben irgalmatlan szar tesztelési mutatóink vannak, arról nem is beszélve, hogy legalább az utolsó hónapban odaadhattuk volna valami csóróbb országnak, akinek nem telik tesztre. De nem, hanem megvárjuk míg veszélyes hulladék lesz belőle és egy újabb vagyonért megsemmisíttetjük. Így mulat egy magyar úr!
@nyulambator:
Már bocsánat, de ez aztán végképp nem igaz:
1997 évi CLIV. törvény az egészségügyről
“…(3) A járványügyi hatóság a hatósági házi karantén elrendeléséről, illetve a járványügyi elkülönítésről, járványügyi megfigyelésről, járványügyi zárlatról, valamint járványügyi korlátozásról szóló határozatot soron kívül továbbítja a rendőrség részére az ellenőrzési feladatainak ellátása érdekében…”
2020 évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről
“…Járványügyi szabályszegés
§ Aki *
a) a zárlati kötelezettség alá tartozó fertőző betegség behurcolásának vagy terjedésének megakadályozása végett elrendelt járványügyi elkülönítés, megfigyelés, zárlat vagy ellenőrzés szabályait megszegi,
b) járvány idején az elrendelt járványügyi elkülönítés, megfigyelés, zárlat vagy ellenőrzés szabályait megszegi,
c) a fertőző állatbetegségek vagy növényi zárlati károsítók be- és kihurcolásának, valamint terjedésének megakadályozása vagy előfordulásának felszámolása végett elrendelt növény-egészségügyi vagy állatjárványügyi intézkedés szabályait megszegi,
vétség miatt elzárással büntetendő…”
2012 évi II. törvény a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről
“…239. § (1) Aki
a) a védőoltásra, a fertőző betegségekre, a fertőző betegekre vagy a fertőzésre gyanús személyekre – ideértve a gümőkóros, a nemibeteg, a trachomás vagy erre gyanús személyeket is -, továbbá a járványügyi megfigyelésre vagy ellenőrzésre és a fertőtlenítésre vonatkozó egészségügyi jogszabályt, vagy az ilyen jogszabály alapján kiadott egészségügyi rendelkezést, továbbá *
b) a rágcsáló és rovarirtásra vonatkozó egészségügyi jogszabályt, vagy az ilyen jogszabály alapján kiadott egészségügyi rendelkezést
megszegi, szabálysértést követ el.
(2) * Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás az egészségügyi államigazgatási szerv hatáskörébe tartozik. *
(3) * Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a hivatásos katasztrófavédelmi szerv erre felhatalmazott ügyintézője is szabhat ki helyszíni bírságot…”