Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05

A legolvasottabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Viccországban bejelentenek
  • Most múlik....
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Orbánék megtámadták Barabási Albert-Lászlót

Egy megélhetési bevándorló monológja

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

       Rogán Cecília férje azt kérte a kormánytól, hogy indítsa el a megélhetési bevándorlásról szóló nemzeti konzultációt. Ahogy mondta, nincsenek erkölcsi kötelességeink ezekkel az emberekkel szemben. Szép, kerek, keresztény mondatok. 

        Rogán Cecília férjét egyáltalán nem érdeklik a bevándorlók. A milliárdja érdekli, amit Tőle kapott, mert mindent Tőle kapott, és Ő most azt kérte tőle meg a habonyoktól, találjanak valakit, akibe bele lehet rúgni, és nem rúg vissza. És találtak. 

        A UKIP vezére, Nigel Farage mondta egyszer, hogy a kelet-európai bevándorlók miatt nem lehet rendesen közlekedni a brit utakon. Ő a brit alsó-középosztálynak beszél, akik félnek a lengyel villanyszerelőktől, a litván ácsoktól, a román rakodómunkásoktól. Kinek beszélhet Rogán Cecília férje? Még a hülye is tudja, hogy Magyarországra nem nagyon akar bevándorolni senki, csak a Jóisten valahogy berakta édes hazánkat Szerbia és Ausztria közé. Van egy réteg, amelyik szereti ezt hallani. Szereti Schmidt Máriát meg a megadjáit hallgatni, ahogy elmagyarázzák neki, hogy mennyire megijedt Berlin és Washington Orbán Viktortól. Ilyenkor azt érzi a derék magyar jobboldali, hogy egy kicsit tőle is félnek Berlinben és Washingtonban az egyesített húsz billió dolláros GDP-jükkel. Jó érzés, ha félnek egy kicsit az embertől. Ha nem is Obama, de legalább egy hatéves koszovói. 

       Tőkés László kutyája Demeter Szilárd őrjöngött a múltkor, hogy mi lesz ha Csíksomlyón megszólal a müezzin éneke. Székelyföld gyakorlatilag teljesen tele van minaretekkel, hiszen egy pakisztáni fogorvos számára mi lehetne vonzóbb, mint Európa egyik legszegényebb országában élni. 

       Nehéz a született aljasságot elválasztani a született hülyeségtől. Bár talán nem is fontos.

       Kaptam egy emailt aznap délelőtt, hogy fel fognak hívni svájci idő szerint délután háromkor. Nem tudtam mi lesz, kétesélyesnek tűnt. Elmentem sétálni. Fel a repülőtérre, onnan le a Flonhoz. Közben mindenféle hülyeségeket gondoltam magamban. Hazamentem, leültem az asztalhoz (a kis lakást mai áron kb. havi hatszázezer forintért béreltük, vicces) és háromkor valóban csengett a telefon. Akkor lettem megélhetési bevándorló. Nem hiszem, hogy büszkének kellene lennem arra, hogy nem vagyok koszovói, nem vagyok bangladesi, afgán vagy szíriai. Úgy alakult az életem, hogy nem függök Rogán Cecília férjétől, Schmidt Máriától és a megadjáitól,Tőkés László kutyájától. Egyszerűen szerencsés uniós polgár vagyok, de semmivel sem kevéssé megélhetési, mint az a koszovói kisgyerek, aki ellen Rogán Cecília férje uszul. Pontosan tudom, hogy Európa képtelen befogadni menekültek millióit, és azt is tudom, hogy ez most nem a bevándorlókról szól.  Ez Róla szól, az ő mérhetetlen hatalmáról, amely nem inghat meg egy pillanatra sem, ezért a habonyoknak ki kell találni valami undorítót. It’s not personal – mondanák a habonyok a koszovói óvodásnak, és még nem is hazudnának olyan nagyot. 

       Ha akkor délután háromkor valami mást mondanak a telefonba, akkor most Budapestről írnék, és borzasztóan elkeserítene, hogy ezek bármire képesek.

        Így csak tudomásul veszem, hogy ezek bármire képesek. 

       

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519193-6a090aa300a00' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519193&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519193-6a090aa300a00&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519193-6a090aa300a00' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Az értelmiség esete a véges egyszerű csoportok klasszifikációjával

Next Post:

Felnőttfilm a Terror Házában

112 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Érvsebész szerint:
    2015.02.11 19:44

    @$pi$:
    „1) Dönteni kell, akkor is, ha nincs minden információ a birtokodban, ezért azt, aki dönt nem bírálhatod ezért.”

    Ez tévedés. A menekültstátusz felőli döntés az erre hatáskörrel rendelkező állami szerv(ek) feladata, amelyek, ha nem is az *összes*, de *nagyon sok* információ birtokába kerülhetnek (amúgy nincs olyan döntés, ami az *összes* információ birtokában születik, ideértve mondjuk azt is, hogy „egyek-e ma este vajas kenyeret?”, pl. mert lehet a vaj most szalmonellás, a kenyér fuzáriumos, vagy ha egyik se, akkor félrenyelhetem, esetleg sürgősségi altatásos műtétre lesz szükségem, és aspirálom, stb.). Egy kormánynak, amely végső soron felelős azért, hogy ki jöhet és települhet le, gondoskodnia kell ennek az állami szervnek a felállításáról, működtetéséről és elégséges információval való ellátásáról (ideértve a munkatársak képzését, a releváns titkosszolgálati információk beszerzését, stb.), melynek birtokában a szakma szabályai szerint az optimálishoz közelítő döntés hozható.
    „Lássuk az előző példát ennek tükrében.
    1) Egyen -e hugymarákot? Nincs, lexikon, nincs nem-tudom-majd-beszéljük-meg, nincs ebben-a-kérdésben-nem-foglalok-állást, ott áll a gyerek a kezében a hugymarákkal a kezében és vagy beavatkozol vagy megeszi.”

    Akinek gyereke van, az tudja, hogy minden, értsd MINDEN tíz percben ott áll a gyerek, kezében az aktuális hugymarákkal. Hol így, hol úgy hívják, tápszer, kiflicsücsök, kóla, chip, facebook, snapchat, fogamzásgátlás, jogosítvány, a kurva kölyköt befonja hugymarák, reggeltől estig azon rettegek, hogy mivel ártok többet, ha eszi vagy ha nem eszi, aztán valahogy mégiscsak döntünk, de összességében minden döntésünk arról szól, hogy előtte tájékozódunk a lehetséges hozzáférhető módon az aktuális hugymarákról.

    Lehet persze azt is, hogy nem tesszük, valahogy mint a Meztelenek és bolondok c. filmben, ha emlékszel, „Ebben a házban nem tűrök meg hugymarákot”, aztán van nagy riadalom, amikor ott van.

    Hiv.: [@Érvsebész:](#comment-134845)
    Loading...
  2. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.11 20:00

    @labrys: Annyit írt grundig az elején, hogy a piréz-es kérdőív is hagy kívánnivalót maga után. Most ezért nem kéne szétcseszni a topikot (neki sem), de persze ez nem az én dolgom.
    Úgy tudom, azt a vizsgálatot is már megkérdőjelezték, amiben árammal kellett csapkodni a jajgató embert.

    Abban egyetértek veled, hogy aki a pirézeket utálja, az valószínűleg másokat is.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134846)
    Loading...
  3. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.11 20:20

    Még annyit írnék a poszthoz, hogy a gazdasági, politikai menekültek élete akkor is nehéz lehet, ha nem toloncolják ki őket. Az ’56-os disszidensek közt is biztos volt, aki drogot árult, mondjuk szervkereskedelem akkor még nem volt.

    ” … A szerző kiderítette, hogy a mintegy húszezer (!), felnőtt kísérő nélkül nyugatra távozó kamasz némi induló segítséget kapott ugyan odakint, de jelentős számban elkallódtak, közülük például több ezren az idegenlégióba illetve az amerikai hadseregbe kényszerültek menekülni a nyomor elől. …”

    http://www.tenyleg.com/index.php?action=recordView&type=places&category_id=3115&id=418426

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134847)
    Loading...
  4. flort szerint:
    2015.02.11 20:40

    @vigyüktúlzásbaadolgokat és mások: én kérek elnézést, hogy előhoztam azokat, akik nem léteznek.

    index.hu/belfold/2015/02/11/kiderult_miben_hasonlit_rogan_es_gyurcsany/

    Talán akkor inkább erről?

    Hiv.: [@flort:](#comment-134848)
    Loading...
  5. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.11 21:15

    @flort: Semmi gond :), abban valszeg igazad van, hogy nagy gond Magyarországon az idegengyűlölet. De valahol az is érthető, ha valakinek borsódzik a háta a bezzeg a pirézek is-kezdetű mondatoktól.

    Jótündér föntebb a gazdasági bevándorlókat félti, de a cikk szerint arRogáns a gazdasági menekülteket érti „megélhetési bevándorló” alatt.
    Föntebb írtam, hogy szerintem koszovóiak kitoloncolásából nem lehet jól kijönni. Ha visszaküldöd őket az éhezésbe, az szörnyű, de ha el akarod tartani, az sokba kerül.
    Azt mondja a szagértő is, hogy az EU-tól kéne erre pénzt kérni. Mondjuk akkor meg sokan óbégatnának a menekülttáborok bővítése ellen, járványveszély stb.
    Nem tudom, de szerintem inkább erre költsenek, mint a hadsereg erősítésére.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134849)
    Loading...
  6. $pi$ szerint:
    2015.02.11 21:36

    @Érvsebész: „gondoskodnia kell ennek az állami szervnek a felállításáról, működtetéséről és elégséges információval való ellátásáról”

    Bejön Muhamed, aztán tíz-húsz év múlva vagy halomra lövi a helyi újságírkat vagy nem. Ha tudtad volna előre, akkor el tudtad volna dönteni, hogy mi a helyes döntés. Mivel nem tudtad előre, nem vagy a szükséges információ birtokában.

    „Akinek gyereke van, az tudja, hogy minden, értsd MINDEN tíz percben ott áll a gyerek, kezében az aktuális hugymarákkal.”

    Úgy van.

    Hiv.: [@$pi$:](#comment-134850)
    Loading...
  7. $pi$ szerint:
    2015.02.11 21:41

    @RontoPal: „Ez hülyeség, a hugymarák ismeretlen, a bevándorló ellenben évszázadok óta ismert valami, ezért a párhuzam fals. „

    Te évszázadok óta ismersz minden bevándorlót és tudod, hogy milyen hatással lesz a befogadásuk? Minden egyes bevándolróról el tudod dönteni, hogy mit fognak művelni holnap, holnapután, tíz év múlva?

    Hát akkor megoldva, nem kell agyalni, te egyenként megmondod, hogy mit kell tennünk velük. Nagyszerű!

    Hiv.: [@$pi$:](#comment-134851)
    Loading...
  8. muci szerint:
    2015.02.11 21:58

    @$pi$:

    A Tárki szerint a pirézekkel szemben kb. félév alatt majdnem 10%-kal nôtt az elutasítás.
    http://www.tarki.hu/hu/news/2007/kitekint/20070308.html
    Annak ellenére, hogy semmit sem tettek, nem lôttek le senkit, nem szellentettek senki orra alá. Akkor ezt mivel magyarázod?

    Hiv.: [@muci:](#comment-134852)
    Loading...
  9. Érvsebész szerint:
    2015.02.11 22:14

    „Bejön Muhamed, aztán tíz-húsz év múlva vagy halomra lövi a helyi újságírkat vagy nem. Ha tudtad volna előre, akkor el tudtad volna dönteni, hogy mi a helyes döntés. Mivel nem tudtad előre, nem vagy a szükséges információ birtokában.”

    1978 nyarán két európai ember, szőkék és nyilván kékszeműek, összebújtak, és úgy döntöttek, nem védekeznek. 1979. február 13-án megszületett Anders Behring Breivik, aki 2011-ben halomra lőtt 77 másik embert. Ha a szülei tudták volna előre, akkor el tudták volna dönteni, mi a helyes döntés. Mivel nem tudták előre, nem voltak a szükséges információ birtokában.

    Akkor mi is következik ebből? Bevándorlókat következetesen és szigorúan távoltartani, dugástól következetesen és szigorúan tartózkodni, ha jól értem.

    Hiv.: [@Érvsebész:](#comment-134853)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2015.02.11 22:33

    @Érvsebész: A liberáltozást nem tűröm. Elküldtem pihenni kis időre. Sajnálom.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134854)
    Loading...
  11. muci szerint:
    2015.02.11 22:33

    @$pi$:

    „elviselhető a helyzet?

    2) Nem? Akkor meg ne gyertek ide, hogy itt is olyat csináljatok!”

    Mert épp azok csinálják a „helyzetet”, akik menekülnek a elôle!:(
    Erre nincsenek szavak.
    Az megvan, hogy pirézek soha, semmilyen hírben elôzôleg nem jelentek meg? Soha, sehol, semmikor.

    Hiv.: [@muci:](#comment-134855)
    Loading...
  12. Érvsebész szerint:
    2015.02.11 22:34

    @jotunder: ? Kit?

    Hiv.: [@Érvsebész:](#comment-134856)
    Loading...
  13. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.11 23:26

    @muci: „Annak ellenére, hogy semmit sem tettek, nem lôttek le senkit, nem szellentettek senki orra alá. Akkor ezt mivel magyarázod?”

    Föntebb írták, hogy mivel ismeretlen népről van szó (már aki nem tudja, hogy ez kamu), ez is lehet az oka az elutasításnak.
    Ott van a táblázatban, hogy az „arabok, kínaiak, oroszok” a leggyanúsabbak a válaszadóknak, de nagy többség mérlegelné a letelepedést, NEM utasítaná el egyből.
    A határon túli magyarokat viszont csak 4 százalék ekézné, ami lehetne akár több is. Vidnyánszki kinevezésével egyidőben már volt egy kis berzenkedés, hogy minden helyet elfoglalnak a határon túli magyarok, de legalábbis nagyon kiemeli őket a kormány.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134857)
    Loading...
  14. labrys szerint:
    2015.02.12 00:40

    @vigyüktúlzásbaadolgokat: „Úgy tudom, azt a vizsgálatot is már megkérdőjelezték, amiben árammal kellett csapkodni a jajgató embert.”

    Valószínűleg a Milgram-kísérletre gondolsz. Amit természetesen (mint minden rendes természettudományos eredményt) megkérdőjeleztek, és (megváltoztatott paraméterekkel) rengetegszer megismételték.
    Az eredmények vagy megerősítették Stanley Milgramék konklúzióit, vagy még a klasszikus kísérletnél is jóval siralmasabb képet festettek rólunk, „átlagemberekről”.

    De érdemes olvasgatni a stanfordi börtönkísérlet (Philip Zimbardóék), vagy az Asch-kísérlet irodalmát is…

    hu.wikipedia.org/wiki/Milgram-k%C3%ADs%C3%A9rlet
    hu.wikipedia.org/wiki/Stanfordi_b%C3%B6rt%C3%B6nk%C3%ADs%C3%A9rlet
    hu.wikipedia.org/wiki/Asch-k%C3%ADs%C3%A9rlet

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134858)
    Loading...
  15. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.12 01:33

    @labrys: Igen, de itt ezt is írják: „Ha nem a Yale egyik kutatótermében tartják a kísérletet, hanem egy lepusztult irodában a városban, lecsökken az engedelmesség!” Forrás: BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék)

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134859)
    Loading...
  16. muci szerint:
    2015.02.12 07:32

    @vigyüktúlzásbaadolgokat:

    A hangsúlyt arra tettem volna, hogy ráadásul 7 hónappal késôbb jelentôsen emelkedett az elutasítók száma, pedig a pirézek abban a félévben sem szerepeltek a médiában negetív kontextusban.

    Hiv.: [@muci:](#comment-134860)
    Loading...
  17. helyközi ember szerint:
    2015.02.12 09:05

    @labrys: „Ennyit a hazánkba települt, a magyarság etnogenezisében & történelmében igen fontos szerepet játszó kabarokról, jászokról, kunokról, vallonokról, svábokról, szászokról, bajorokról, szlávokról, böszörményekről, törökökről, görögökről, örményekről, zsidókról (stb., stb., stb.), István király Intelmeiről – valamint a xenofób hülyékről.”

    Igen? Neked nem tűnt fel, hogy az általad felsoroltak 800-1000 éve érkeztek ide? Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, vagy szomáli kalóz között?

    „nem „népeket” vagy „nemzetiségeket” fogadhatunk be/utasíthatunk el, hanem konkrét egyedeket. „

    liberális, a valóságtól TELJESEN elrugaszkodott idealista elmélet. Egyetlen módon működhetne: OTTHONRÓL papírozza le, és ha megkapta az engedélyt, akkor utazzon ide. Ugyanis most idejön gyalog, és a magyar állam tartja el egészen addig, amíg a döntés megszületik, hogy maradhat-e? A válasz egyébként 99%ban NEM, mert nem menekült, csak a segélyekért jön, de a kitoloncolás is a mi költségünk. 🙁

    Hiv.: [@helyközi ember:](#comment-134861)
    Loading...
  18. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2015.02.12 09:08

    @vigyüktúlzásbaadolgokat: így van: nem megszűnik, hanem csökken. sikerült finomítani, pontosítani az eredeti modellt, találtak egy olyan összetevőt, amit Milgram nem vizsgált.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-134862)
    Loading...
  19. aritus szerint:
    2015.02.12 09:13

    @helyközi ember:
    1, Te nagyon hülye, a magyar segélyekért?! Ami lényegileg láthatatlan összegű?2, Honnan a geciből tudod (vagy éppen a főgecinek elhiszed?), hogy ezek az emberek nem akarnak dolgozni, csak „élősködni” ÍMagyarország gyönyörű szép testén?

    Hiv.: [@aritus:](#comment-134863)
    Loading...
  20. ex-dr. vuk szerint:
    2015.02.12 09:41

    @RontoPal: index.hu/napirajz/2015/02/11/kimennek_terepre/

    Hiv.: [@ex-dr. vuk:](#comment-134864)
    Loading...
  21. aritus szerint:
    2015.02.12 11:43

    @ex-dr. vuk: Ez nem vicc, ez a nyomorult valóság. Már buktak így le közszolgálati műsorban, hogy beépített fideszes önkormányzati képviselő volt a megszólaltatott lelkes utcaembere.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-134865)
    Loading...
  22. ex-dr. vuk szerint:
    2015.02.12 12:34

    @aritus: egyaltalan nem vagyok meglepve. es ez mar nem lesz jobb, amig a fidesz iranyit.

    Hiv.: [@ex-dr. vuk:](#comment-134866)
    Loading...
  23. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.12 13:12

    @helyközi ember: „Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, … között?”

    Ez nekem is eszembe jutott, hogy mennyi probléma volt a nomád kunok és a letelepedett magyarság között, mikor IV. Béla behívta őket. Letaposták a jószágok a vetést, és a kunokkal kivételezett a király a törvényeiben.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134867)
    Loading...
  24. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.12 13:14

    @muci: „ráadásul 7 hónappal késôbb jelentôsen emelkedett az elutasítók száma, pedig a pirézek abban a félévben sem szerepeltek a médiában negetív kontextusban.”

    Én csak azt mondom, hogy számomra sem túl meggyőző ez a piréz-módszer az idegenellenesség mérésére. Más oka is lehet, ha bejelölik őket, pl. nincs olyan rubrika, hogy „nem ismerem őket” stb.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134868)
    Loading...
  25. muci szerint:
    2015.02.12 16:10

    @vigyüktúlzásbaadolgokat:

    Lehet, hogy számodra nem meggyôzô, de mibôl gondolod, hogy én módszertani kifogást emeltem?
    Spin doctor vagy-e?:)

    Nagyon határozott elképzelésem van arról pl., hogy milyen szomszédot fogadnék lelkesen: nem mobilozik az erkélyen, fülhallgatóval hallgat zenét, kizárólag amerikánerrel fúr, szalvétával letakart tányéron hoz át kóstolót, könyvtárát felajánlja, okos, mûvelt és mégis tátott szájjal figyel, ha én szólok stb. Származása nem számít.
    Ja, egyébként a flexes szomszéd számíthatna rám, ha szarban van.

    Hiv.: [@muci:](#comment-134869)
    Loading...
  26. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.12 20:32

    @muci: „Lehet, hogy számodra nem meggyôzô, de mibôl gondolod, hogy én módszertani kifogást emeltem?”

    Nem gondoltam, hogy módszertani kifogást emeltél. 🙂 Szerintem is van idegenellenesség, de ezt nem a pirézes válaszokból, hanem a többiből vontam le.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134870)
    Loading...
  27. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.12 21:04

    Az előbb találtam ezt a részt egy Kőszeg-interjúban:

    „A menekültügyi törvény tervezetét az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának szoros felügyelete alatt alkották meg a Horn-kormány idején. A belügyminisztérium illetékesei azonban MSZP-s képviselőkkel benyújtattak módosító javaslatokat, amik már nem kerültek a Főbiztosság látókörébe. Így érték el, hogy a menedékkérőt a határőrség idegenrendészeti szállásain lehessen tartani. Amint jött a Fidesz-kormány, megjelent egy főkapitányi intézkedés, hogy ezeket a szállásokat le lehet zárni és lényegében börtönként lehet működtetni. Így jöttek létre azok az iszonyatos állapotok, amelyekkel 1989-ben tele volt főképp a német nyelvű sajtó. Filmek készültek arról, hogy a szombathelyi vagy a győri szálláson milyen hihetetlen zsúfoltságban, milyen borzalmas körülmények között élnek hosszú-hosszú ideig bezárva a menedékkérők. Szép példa: egy nagyon súlyos és nyilvánvaló jogsértést az MSZP alapozott meg és a Fidesz teljesített ki.”

    nol.hu/belfold/koszeginterju-1469687

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134871)
    Loading...
  28. esernyősEvezős szerint:
    2015.02.13 08:49

    @vigyüktúlzásbaadolgokat: 1989-ben?
    😮

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-134872)
    Loading...
  29. helyközi ember szerint:
    2015.02.13 10:48

    „nem „népeket” vagy „nemzetiségeket” fogadhatunk be/utasíthatunk el, hanem konkrét egyedeket. „

    liberális, a valóságtól TELJESEN elrugaszkodott idealista elmélet. Egyetlen módon működhetne: OTTHONRÓL papírozza le, és ha megkapta az engedélyt, akkor utazzon ide. Ugyanis most idejön gyalog, és a magyar állam tartja el egészen addig, amíg a döntés megszületik, hogy maradhat-e? A válasz egyébként 99%ban NEM, mert nem menekült, csak a segélyekért jön, de a kitoloncolás is a mi költségünk. 🙁
    @aritus:

    Hiv.: [@helyközi ember:](#comment-134873)
    Loading...
  30. helyközi ember szerint:
    2015.02.13 10:55

    @aritus: te barom (ha már így összetegeződtünk), egy MAGYAR KÖZMUNKÁS kap 47.000 forintot, amiből még eho-t vonnak, így 40.000 marad a kezében. Ha van lakása, akkor fizeti a lakbért, a vizet/villanyt/gázt/internetet, vesz magának ételt, ruhát, gyógyszert és buszbérletet. Ha EGY nap nem jelenik meg, kib@sszák és másnaptól SEMMIRE nem jogosult.

    Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP:
    – lakást (=ingyen lakbér/víz/villany/gáz)
    – napi 3x étkezést (vallási igényeinek figyelembevételével, helsinkibizottságosan ellenőrzött kalória- és vitamintartalommal, változatossággal, minőséggel)
    – évszaknak megfelelő ruházatot
    – orvosi ellátást, beleértve a fogászati és védőnői ellátást és gyógyszereket is
    – ingyenes wifi internetet
    – költőpénzt
    – ingyenes közlekedést
    ha elismerik menekültként, akkor még jogosult lesz letelepedési segélyre és kamatmentes lakáskölcsönre is.

    Látsz valami különbséget a két felsorolás között? Szerinted ez alapján vajon vonzóbb ma Magyarországon menedékkérőnek lenni, mint munkanélkülinek?!

    Hiv.: [@helyközi ember:](#comment-134874)
    Loading...
  31. jotekony koc szerint:
    2015.02.13 11:04

    @helyközi ember: És ha a magyar munkanélküliek, fiatalok és hajléktalanok lemondanak a magyar állampolgárságukról, akkor menedékkérőként szintén kapnak lakást és ellátmányt ?

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-134875)
    Loading...
  32. christvhu szerint:
    2015.02.13 11:40

    @maybach: Én viszont nem ígérek ilyeneket. Hozzájuk vágom a menekülés közben elveszített vietnami strandpapucsukat.
    Fagyottan!

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-134876)
    Loading...
  33. labrabbit szerint:
    2015.02.13 12:42

    @helyközi ember:
    Akkor kellett volna a nemzeti erdek es a tisztesseg neveben az asztalra csapni – tuntetni, lazadni, sztrajkolni – amikor kitalaltak, hogy a szanalmas minimalbernel is kevesebbert dolgoztatnak. Erdekes, akkor ez az egyuttmukodo nemzet jo otletnek tartotta a szerencsetlenek bunteteset. Vagyis, oppardon, elinditasat a kozeposztalyba folfele.

    Fontos lepes volt az. A nemzet gyuloletre trenirozasanak csak egy allomasa, ahogy a bevandorlo hiszti se a vege.

    Hiv.: [@labrabbit:](#comment-134877)
    Loading...
  34. labrys szerint:
    2015.02.13 14:09

    @helyközi ember: „Neked nem tűnt fel, hogy az általad felsoroltak 800-1000 éve érkeztek ide?”

    A magyar állam területére alapítása (kb. i.sz. X. sz.) óta folyamatosan érkeztek idegen nyelvű/nemzetiségű/kultúrájú betelepülők. A török hódoltság korától a XX. század elejéig hazánkba települt jelentősebb (esetenkén több százezres[!] nagyságrendű) népcsoportok:

    XVII. század – bunyevácok, sokácok, rácok, (katolikus) bosnyákok, románok, csehek, lengyelek, ruszinok, bolgárok (II. hullám), örmények (I. hullám);

    XVIII. század – svábok, szlovákok, románok, örmények (II. hullám), görögök (I. hullám), arománok (cincárok);

    XIX. század – askenázi zsidók, beás és oláh cigányok (II. nagy cigány betelepülési hullám), bolgárok (III. hullám).

    A fenti folyamatoknak köszönhető, hogy a XV. századi 80%-ról a XX. századra 40-42%-ra esett vissza a magyarság számaránya az országban – a Magyar Királyság soknemzetiségű, _multikulturális_ országgá vált –, és például az 1711-es kb. 4 millió fős népességhez képest 1787-ben a lakosság száma már megközelítette a 10 millió(!) főt.

    Ugyancsak ennek köszönhető, hogy a XIX. században Pest-Buda lakossága jobbára _németül_ beszélt. De ha egy pillantást vetünk mondjunk az aradi tizenhármak névsorára, akkor is tanulságos következtetésekre juthatunk:

    ~ Knezić Károly – horvát származású
    ~ Nagysándor József – magyar származású (de édesanyja neve Tatzel Jozefa)
    ~ Damjanich János – szerb származású
    ~ Aulich Lajos – német származású
    ~ Lahner György – német származású
    ~ Poeltenberg Ernő – osztrák származású
    ~ Leiningen-Westerburg Károly Ágost – német származású
    ~ Török Ignác – magyar származású
    ~ Vécsey Károly – magyar származású (de édesanyja, Colson Amália pl. nem beszélt magyarul)
    ~ Kiss Ernő – örmény származású
    ~ Schweidel József – német származású (felesége, Bilinska Domicella lengyel)
    ~ Dessewffy Arisztid – magyar származású
    ~ Lázár Vilmos – örmény származású

    A tudatlanság önmagában nem gond, orvosolható. A gond az, ha valaki népszerűsíti.

    .

    „Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, vagy szomáli kalóz között?”

    Igen, van. Mégpedig az, hogy mindannyian külföldiek, és nem magyar népcsoportok szülöttei.

    Viszont az általad leírtakból úgy tűnik, mintha szerinted azt állítottam volna, hogy bűnözőket („kalóz”) is be kellene fogadnunk az országba. Meglátásom szerint két eset lehetséges:

    1) Fidesz/Jobbik-szavazói lelkülettel bírsz, ezért egész egyszerűen _tényleg_ nem voltál képes értelmezni az általam írt „miért ne fogadnánk be, amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek?” tagmondatot. Ez szomorú és sajnálatos, fogadd részvétem!

    2) Nagyon is jól értetted ezt a tagmondatot, csak próbálsz úgy tenni, mintha a szavai valami teljesen mást jelentenének („amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek” = ’fogadjunk be bűnözőket!’). Ez viszont elég szánalmas – mely esetben ezért fogadd a részvétem…

    .

    …és ha már ily kedélyesen társalgunk, nekem is lenne egy kérdésem: jól érzem, hogy a „szomáliai kalóz” egyértelműen negatív kategóriájába sorolnád a „koszovói cigány”-t is? Az utóbbi csoportba tartozó embereket melyik tulajdonságuk alapján nyilvánítottad bűnözőknek – az alapján, hogy koszovóiak, vagy az alapján, hogy cigányok?

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134878)
    Loading...
  35. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.13 15:05

    @Evezős: Elírás lehet az 1989. Csak úgy logikus, hogy 1999-ben, emlékszem, a 168 órában is cikkeztek erről akkoriban.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134879)
    Loading...
  36. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.13 15:09

    @helyközi ember: „Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP: …”

    Elméletben. De a gyakorlatban ezek szerint börtönszerűen be vannak zárva, az ellátás meg olyan lehet, amilyen. Ettől még a főtt tésztán élő magyar gyerekek helyzete továbbra is borzasztó, elismerem!

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134880)
    Loading...
  37. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.13 15:20

    @labrys: „A fenti folyamatoknak köszönhető, hogy a XV. századi 80%-ról a XX. századra 40-42%-ra esett vissza a magyarság számaránya az országban”

    Nem a török kori háborúknak? Tény, hogy akkoriban más volt a haza fogalom, nem volt (nem iylen volt) az etnikai gyűlölködés.
    Tegyük hozzá, hogy Trianon után viszont pont fordult a helyzet! Egy nagy etnikai/vallási csoport maradt: zsidók, velük tudjuk mi lett … :(((
    Ez minimum két, de inkább három emberöltő Trianon óta, nem volt szeméyles kapcsolata az embereknek a te általad felsoroltakkal. Másokkal igen: cigányok, oroszok, KGST piacok árusai stb!

    A férjem egyik volt kolleganője mindig mesélte az élményeket, hogy a török férjével mikről szoktak vitatkozni (sajnos később elváltak). Őket kihagytad a felsorolásból, pedig beolvadtak törökök a magyarságba, ha jól tudom a Janicsák név a janicsárból származik.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134881)
    Loading...
  38. labrys szerint:
    2015.02.13 15:29

    @helyközi ember: elképesztő, amiket írsz.

    1. Először is nagyvonalúan egybemosod a bevándorlókat a menekültekkel, illetve a menekült, oltalmazott és befogadott státuszú személyeket.
    helsinki.hu/wp-content/uploads/kulfoldiek-magyarorszagon_helsinki-bizottsag.pdf

    2. Másodszor úgy teszel, mintha Magyarországot nem az általa elfogadott nemzetközi és EU-s egyezmények kötnék, hanem valamiféle furcsa elvakultságtól vezettetve sokkal szélesebb és kedvezőbb jogokat kínálna a menekülteknek EU-s szomszédainknál. – Holott a helyzet épp fordított: bár elvileg kötnék hazánkat a fenti egyezmények, Magyarországon olyan gyalázatosan kezelik a menekülteket, hogy az EU számos normálisabb, humánus országában (pl. Németországban) _bírói ítéletek_ tiltják meg, hogy a felőlünk oda menekülteket visszatoloncolják hozzánk.

    3. Harmadszor a rezsim propagandáját visszhangozva úgy teszel, mintha a menekültek óriási gondot jelentenének az ország számára. Ez szimpla hazugság. (Idézet következik a fenti jelentésből: )

    „A Magyarországon benyújtott menedékkérelmek száma az ezredforduló után nagyon lecsökkent, az évi 2000-4000 menedékkérő jóval kevesebb, mint ahányat számos hasonló méretű ország (például Görögország, Belgium, Ausztria stb.) regisztrált ugyanebben az időszakban. A menedékkérők jelentős része még az első érdemi döntés előtt ismeretlen helyre távozik, ráadásul a kérelmezők csupán töredéke – rendre évi 200-300 fő – maradhat az eljárást követően Magyarországon valamilyen védelmi státusz birtokosaként. 2013-ban – feltehetően több nemzetközi és hazai körülmény együttes hatásának köszönhetően – jelentősen megugrott a menedékkérők száma, a végül védelemben részesülők száma azonban így sem növekedett számottevően. 2014-ben, úgy tűnik, hogy továbbra is a korábbi éveknél magasabb szinten alakul a menedékkérők száma. Mindazonáltal ha a menedékkérők számát az ország népességéhez vagy a nemzeti össztermékéhez viszonyítjuk, még a magasabb számok mellett is csak az EU „középmezőnyébe” tartozik Magyarország.

    4. Negyedszer: bár a hazánkban élő külföldi állampolgárok elsöprő többsége a szomszédos országokban született és magyar nemzetiségű, a kormányod nemrég lehetővé tette, hogy 300 ezer euró leperkálása után bármelyik ukrán, orosz, kazah stb. maffiózó könnyedén magyar állampolgárságot vásárolhasson (sőt mintha még a Fidesz ifjúsági tagozatának lebukott elnöke is ebben az üzletágban serénykedett volna egészen mostanáig). De téged természetesen nem ez zavar. Te a csont-bőr, egyetlen vas nélküli afgán gyerekektől félted az országot.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134882)
    Loading...
  39. labrys szerint:
    2015.02.13 15:31

    @helyközi ember: »Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP:
    – lakást (= ingyen lakbér/víz/villany/gáz)«

    Ja, „lakást” kap a számára kijelölt, szögesdróttal körülkerített, őrtornyokkal határolt menekültügyi befogadó központokban (Debrecen, Nyírbátor, Kiskunhalas), amelyek így néznek ki:

    http://www.vagy.hu/tartalom/cikk/6910_menekultugy_a_legkirivobb_debrecen
    http://www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/sanyaru-a-debrecenben-orzott-menekultek-sorsa/0506082140

    Egyébként pedig – idézet a vonatkozó rendeletből (http://www.kormanyhivatal.hu/download/4/f2/00000/Anyakonyvvezetok_tajekoztatasa_menedekjogi_eljarasrol.doc
    ):

    „A kérelmezőt a befogadás során az alábbi ellátások és támogatások illetik meg:
    a.) a befogadás anyagi feltételeinek biztosítása: (melyek csak akkor vehetők igénybe, ha az elhelyezésről és ellátásról a menekültügyi hatóság befogadó állomáson gondoskodik)
    – befogadó állomáson nyújtott elhelyezés és ellátás”

    .

    »- napi 3x étkezést (vallási igényeinek figyelembevételével, helsinkibizottságosan ellenőrzött kalória- és vitamintartalommal, változatossággal, minőséggel)«

    Ja, akárcsak a magyar börtönökben, vagy a honvédség étkezdéiben…

    .

    »- évszaknak megfelelő ruházatot”

    Pedig tőlünk akár nyugodtan meg is fagyhatnának, és akkor csak egy csíkos vászonruhát kellene pocsékolni rájuk.

    .

    »- orvosi ellátást, beleértve a fogászati és védőnői ellátást és gyógyszereket is«

    Pedig sokkal jobb lenne, ha nem kapnák meg a nálunk szokásos védőoltásokat, és végre fellendülhetne az országban lévő hepatitiszes, meningitiszes, skarlátos, kanyarós, himlős stb., stb. esetek száma… Mindig jól jön egy kis járvány.

    .

    v- ingyenes wifi internetet«

    Ami bizonyára roppant nagy segítség a nincstelen koszovói albán menekülteknek… Ezek a piszkok a nemzet wifikincsén élősködnek! Kifogyasztják a levegőből az ultrarövid hullámokat!

    .

    »- költőpénzt«

    „szabad felhasználású havi költőpénz (ez az előzetes vizsgálati eljárás ideje alatt nem jár) Ennek összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-a. Annak jár, aki a befogadó állomáson a második hónaptól kezdődően havonta legalább 25 napot életvitelszerűen tartózkodik.”

    Az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-a. De csak feltételekkel!

    .

    »- ingyenes közlekedést«

    „utazási kedvezmények igénybevétele: a kérelmező kérelmére a menekültügyi hatóság közforgalmú személyszállítási utazási kedvezmény igénybevételéhez igazolást állít ki, ha (1) jogállásának rendezésével kapcsolatos hatósági ügyét intézi; (2) a területi ellátási kötelezettséggel működő egészségügyi szolgáltatónál Vhr-ben meghatározott egészségügyi ellátást vesz igénybe; (3) állami feladatot átvállaló civil szervezet által működtetett programban vesz részt, vagy ilyen szervezet segítségét veszi igénybe.”

    Pedig sokkal jobb lenne, ha bliccelne, mint a rendes magyar emberek.

    .

    »ha elismerik menekültként, akkor még jogosult lesz letelepedési segélyre és kamatmentes lakáskölcsönre is.«

    Pedig sokkal jobb lenne, ha nyelvtudás és egyetlen fillér híján inkább a kizárólag a rendelkezésére álló eszközhöz, a lopáshoz folyamodna. Elvégre még a 200%-osan túlzsúfolt magyar börtönök is jobbak, mint ha mondjuk otthon leöntik savval a tálibok…

    Nem csupán humánus, de igen előrelátó is az érvelésed.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134883)
    Loading...
  40. labrys szerint:
    2015.02.13 15:46

    @vigyüktúlzásbaadolgokat: nem, nem a török háborúknak, mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot.
    (Egyébként számarányokról volt szó, nem abszolút lélekszámról.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134884)
    Loading...
  41. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.13 16:45

    @labrys: „mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot.”

    Igaz igaz, a tatárok, törökök mindenkit irtottak etnikai hovatartozástól függetlenül. 🙁

    De szerintem ezek a „Damjánich Damjánovics, Kiss Ernő meg Kiss Ernest vót” megállapítások , bár roppant fontosak, nem szólnak a mai emberek szívéhez, mert nem közvetlen élmény. Szerintem azzal kellene példálózni, hogy ugye milyen jól megvoltunk, mikor a lengyelek a KGST-piacon árulták a szöszös mackót, vagy az orosz tisztek feleségei se harapták le senki fejét a magyar fodrászatban.
    Eszembe jut, hogy az unokatestvéremék egy kis tiszántúli faluban laktak, és a szomszédnak egy orosz zongoratanárnő volt a felesége (80-as évek vége). Ritkaság, miylen kedves, művelt volt az a nő, ahogy így visszagondolok.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134885)
    Loading...
  42. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.02.13 16:48

    @labrys: Általánosságban igazad van, de én hozzátenném, hogy uniós támogatás nélkül még arra se lesz pénzünk, hogy ezt fönntartsuk, amink van.
    Orbán most nyilatkozott, hogy persze a seregnek adni fogja a pénzt, hogy visszatoloncolják ezeket a szerencsétleneket az éhezésbe!! Na, ez a szörnyű …

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134886)
    Loading...
  43. Névtelen szerint:
    2015.02.15 06:21

    Ebből az országból még az ugandaiak is hazamenekültek a háborúba .
    Ki a fene akarna ide vándorolni ?

    Hiv.: [@:](#comment-134887)
    Loading...
  44. esernyősEvezős szerint:
    2015.02.15 13:32

    Az asszony is tudja, hogy nincs visszaút. Ház, autó, bútor el van adva vagy elzálogosítva, tudja az ura, mit csinál. Neki elég a két porontyot életben tartani. Holnap indulnak Szerbiába, aztán Magyarországon át Münchenbe, ott már várja őket az albérlet, fél évre ki van fizetve. Egy szoba, az igaz, de munka is lesz a vágóhídon, ötször annyi bérért havonta, mint amennyit idehaza kerestek az egész tavalyi évben, ketten az urával. A pénz az isten, mert enni kell, és a gyerekeket felnevelni. Szépek, ügyesek mind a ketten. A kisebbik lány, és már most is tud németül, jobban mint az anyja. A nagyobbik fiú. Fát vág, autót szerel, plakátot készít, vagy verekszik a kocsmában. Amit éppen kell, vagy amit lehet. Akár az apja.
    Hanem az asszony húzódozik, éjszakánként rázza a hideg, magában beszél, és maga se tudja, miért, elszabotálja a „dolgokat”. Az ura dühös, vagdossa földhöz a kalapot. Egy teliholdas estén valahogy, véletlenül megnyugosznak, összebújnak. Óvatosan, persze, nehogy az asszony megint teherbe essen, az most végképp nem hiányzik senkinek, terhesen a zöldhatáron. Kérdezi az ura, mi a baj. Becézgeti, dédelgeti, hiszen nem múlt még el belőle egészen az ember, csak a sok bajtól, kényszerűségtől, a közeli semmitől kiszőrösödött, megszálkásodott. Az arca is, meg a lelke is. Az asszony röstelli, hogy ezzel hozakodik elő, tudja ő, hogy ez kicsiség, de nem állja meg, hogy ki ne mondja. Ki másnak is mondhatná, ha nem a hites urának. Könnyekkel keveri, meg zokogással, csendesen, hogy fel ne ébredjenek a pulyák:

    – Anyámra ki visz majd virágot?

    http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=444397:temeto&catid=9&Itemid=134

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-134888)
    Loading...
  45. közösperonos átszállás szerint:
    2015.02.17 13:17

    @labrys: „nem, nem a török háborúknak, mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot.”

    Nemzetiségtől ugyan függetlenül, de lakóhelytől nem, így simán nőhetett a románok és a szlovákok aránya. (A délszlávoké meg úgy, hogy Mo. visszafoglalása után, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy a szerbeket nem „szabadítják fel”, nagyon sokan települtek Magyarországra.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-134889)
    Loading...
  46. labrys szerint:
    2015.02.17 14:52

    @közösperonos átszállás: pontosan. Tökéletesen igazad van. (Csak nem akartam ennyire belemenni az egészbe.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-134890)
    Loading...
  47. közösperonos átszállás szerint:
    2015.02.17 15:30

    @labrys: Én meg már megint egy két napja (tetsz)halott témába ugattam bele, bocs. 🙂

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-134891)
    Loading...
  48. ATCG szerint:
    2015.03.10 10:36

    @Evezős: ” Anyámra ki visz majd virágot?”…

    az ilyen egyszerű kérdések időnként egy hullócsillagnyi fénycikkanással megvilágítják bennünk az embert,
    az általad megidézetthez hasonló becézgetős – a két fél most igazán egy, mert eggyé vált- pillanatokban biztosan nem jut eszünkbe – még egy ilyen alakról sem, mint „a Rogán” –
    „hogy agyba-főbe verjem/verjük/. Míg mozog.”
    (ahogy az egyik fentebbi hozzászólásodban írtad)

    Leírtam valahol itt az egyik posztnál egy 72 óta Magyarországon, Siófokon élő NDK-ból idemenekült asszony történetét:
    A szülei Hamburghoz közel egy kis faluban élnek. A fia itt végzett az orvosin és itt is dolgozott a BM-kórházban, de annyira keveset keresett, hogy egy pár év után az anyja azt mondta neki:
    ‘Itt az idő, fiam, hogy haza menj Németországba, oda, ahol a nagyszüleid élnek. Neked is jobb lesz, meg őket is segítheted, öregek már…’
    (biztosan az is eszébe jutott , hogy így többször kerül majd virág az anyjára).
    A fia ki is ment, de egy hónap után azt írta az anyjának: vissza akar jönni, mert honvágya van (igen Magyarország után…, egy született németnek).
    Végül a gyerek az eszére hallgatott és nem jött haza,
    csak egy kicsit délebbre költözött, Münchenbe, közben szerelmes lett, megnősült.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-134892)
    Loading...
  49. esernyősEvezős szerint:
    2015.03.10 11:14

    @ATCG:
    Olvastam. Érteni vélem.

    Az említettet azért raktam be ide – túl a hisztérián, amit a kormány keltett a szerencsétlenekkel szemben, ez egy elgondolkodtató borzalmas dilemma elég plasztikus megjelenítése -, mert kb. hasonló cipőben járok/járunk: mennék innen ezerrel, talán még lenne is mit keresni a hátralevő életemben egy normális országban, de a szüleim hála istennek élnek még (79 és 80), és őket sem itthagyni, sem magunkkal vinni nem lehet már.
    Gondolom, sokan vannak még így rajtam kívül…

    Rogán meg … hát sokszor (a kelleténél többször) elragad az indulat, amikor a cinikus, szájsarkakban leffegő gúnyos vigyorral spékelt hazugságáradatot hallgatom, nézem és igen, vannak pillanatok, mikor megértem, mit érezhettek mondjuk 1956-ban, vagy 1989-ben Romániában azok, akik minden dühüket kiadták magukból, igen sokszor borzalmas körülmények közepette. Nem megértem őket, hanem átérzem, honnan, hogyan gyűlt fel bennük annyi indulat.
    Viszont ezt jelenleg ki lehet élni verbálisan. Néha szerintem ki is kell.
    Rogánt minden bizonnyal bottal sem piszkálnám meg egy éles helyzetben, még ha a szavak szintjén ennél jóval erőteljesebb dolgokat is le tudok írni vele kapcsolatban.
    (De azt kétségtelenül nagy örömmel nézném végi, ha megbilincselve, lógó gatyával és fűzőtlen cipővel, kezében tescos nájlonszatyorral, vezetgetnék egy betonozott udvaron, valami bíróságon.)

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-134893)
    Loading...
  50. helyközi ember szerint:
    2015.03.10 16:29

    @labrabbit: @vigyüktúlzásbaadolgokat: @labrys:

    az a baj, hogy ti mindhárman NAGY távolságból, kurvára liberális előítéletekkel vizsgáljátok mind a jelenlegi helyzetet, mind pedig az én állításaimat.

    Biztos kurva sokat tanultatok történelemből, meg marha jól hangzikhogy az aradi 13 között mutatóba (se) akad magyar, de az én szememben a kun, rác, tót, sváb, az mind magyar, amint magyar földre született, magyarul beszél, itt fizet adót, stb.

    Magyarországra per definíció továbbra is érvényes, hogy NEMZETÁLLAM, még akkor is, ha a lakosság egy része más ősöket, felmenőket említ.

    Biztos kurva sok tábort láttatok a neten (jó, hogy ilyen olcsó az internet), de az én kertkapumtól 1300 méterre pont van egy ilyen. Én nem valami ordas orbánista eszme miatt tiltakozom a bevándorlási liberalizmus ellen, hanem azért, mert az 1600 lakosú falumba HIVATALOSAN is több, mint 5000 menedékkérőt szállásolt el eddig a bevándorlási hivatal. És ebbe a tömegbe statisztikailag is belefér néhány gyilkos, erőszaktevő, stb. NEKEM a mindennapi életemre hat ki a bevándorlás, míg TI csak „beszélgettek” róla…

    A juttatásokról meg annyit, hogy amit a menedékkérők kapnak, az egyrészt sokkal-sokkal több, mint amijük otthon volt, másfelől viszont ordas nagy kibaszás mindazokkal, akiket közmunkára kényszerít a NER. És igen, én tüntettem, sőt tüntetést szerveztem, mert azt gondolom, hogy a minimálbéres alkalmazottat kirúgni, majd közmunkásként visszafoglalkoztatni egy arculcsapás az itt születettek számára, miközben a sehonnai jöttmenteknek a seggét is kinyalja a BÁH.

    Az EU-kötelezettségekről meg az jut eszembe, hogy az EU ad némi pénzt Mo-nak, hogy a problémát oldjuk meg mi, helyettük. Álságos megoldása egy létező problémának.

    De hogy legyen min rugóznotok:
    1.) a bevándorlók azért jönnek, mert itt magasabb életszínvonalat remélnek. A mi magasabb életszínvonalunk viszont azért (is) jött létre, mert mi ún. „európai értékek” mentén élünk: nem dolgoztatjuk, hanem tanítjuk a gyerekeinket. Annyit szülünk, amennyit fel tudunk nevelni. Dolgozunk, az áruk/szolgáltatások ellenértékét megfizetjük. Nem nagyszakállú barmok ötleteiben hiszünk, hanem a jogrendszerben. Akik viszont idejönnek, ők úgy akarnak élni, mint Kabulban, meg Mogadishuban éltek, de azt várják, hogy az életszínvonal európai legyen. Ez NEM FOG MENNI.

    2.) akik ide vándorolnak, azért jönnek, mert az otthonuk élhetetlen. Miért az? Mert a sok barom, aki ott él (a középkori erkölcsei szerint), élhetetlenné teszi. Afrika és a Közel-Kelet teljes lakossága nem tud ide költözni. Annyian ide tudnak jönni, hoyg tönkretegyék a mi életünket (nézz körül Marseille-ben, Nápolyban, Párizsban, Berlinben, Londonban…), de még mindig túl sokan maradnak otthon. És sajnos nincs az a pénz (sem segély, sem fejlesztő támogatás), ami elég lenne, hogy lecsillapítsa őket.

    A tuszik mindig is ölni akarják a hutukat (vagy fordítva, a tököm se tudja, de valami „törzsi” sérelemért ölik egymást az afrikaiak ezer éve), és ez akkor is így marad, ha mindet gazdaggá teszed. Az iszlám fanatikusok a gazdag Londonban is saria-rendőrséget akarnak bevezetni (meg is teszik), és ez nem azért van, mert éheznek/nyomorognak otthon. Ez azért van, mert elborult barom a legtöbbjük.

    Ti itt szopjátok a faszukat, mert az nagyon trendi, meg felvilágosult, de a liberális multikulti bevándorlási politika VILÁGSZERTE MEGBUKOTT. Nincs működő példája a nagy létszámú sikeres integrációnak, ráadásul a most kontrollálatlanul érkező tömegeket nem is lehet integrálni. Mert még ha dolgozni is akar (bár semmihez se ért, sok a nevét se tudja leírni), azért úgy tartja, hogy az asszonynak csadorban a helye (mi lesz, ha női főnöke lesz?), stb, stb…

    Zsákutcába néztek és fennen kiabáljátok, hogy az a hülye, akinek személyes tapasztalata van a bevándorlókkal szemben. Gratulálok, büszkék lehettek magatokra. 🙁

    Hiv.: [@helyközi ember:](#comment-134894)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szelleme…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocia…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMár 2014-ben... :-( https://telex.hu/belfold/2026/…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Tudományon kivülről ez igy látszik: https://hungar…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. H…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @jotunder: Tehét egy úgynevezett Orbán-féle…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég j…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarorsz…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hog…
  • Grrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Az AI használata fogja most a termelékenységet és…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. :…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@poszt: Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/p…
  • wolff on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Ugye, Krauszról pontosan tudjuk - molekuláris ujjl…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon remé…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit…
  • labrys on Viccországban bejelentenekYa nos chingamos :)
  • labrys on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Arányok.
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: elvi és általános szinten teljesen igaz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról."I'm not looking to have somebody go independent."…
  • nyulambator on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: És ha a göréysége jelentős mértékben a…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@labrys: az a kérdés, hogy egy bíróság hogyan ítél…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@nyulambator: : "Kell oda pénz" Ja, mert tény, hog…
  • aerduloensamtonight on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi ta…
  • nyulambator on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható,…
  • tamspatrik on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: Indul az "Operation: A Haza nem lehet…
  • Podvinecz marsall on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről: @Grrr: (széljegyzet: Karajan árja-nagynémetező k…
  • ipartelep on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA pincér megint közbeszól. Én azt gondolom, hogy h…
  • apokalipszistmost on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlha valakitől szeretnék tanulni a a választási rend…
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@tubarozsa: a szakmai részével teljesen egyetértek…
  • tubarozsa on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA nem létező tudományos teljesítménye miatt problé…
  • repulo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMráz Romulus Augustulus.
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz ELTE summa cum laude PhD-vel jutalmazott nem ol…
  • vattablz on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMiért? Illés Zoltán egyenesen a CEU-n oktat(ott).…
  • naki on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNewton is egy kicsinyes, bosszúszomjas kretén volt…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mondjuk a Tisza István majd' akkora ge…
  • nyulambator on Orbánék megtámadták Barabási Albert-LászlótSzinte napra pontosan öt év telt el: https://www.s…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Sokba van egy TV. Ki tudja, meddig t…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@Geo: Itt van az obligát "Azért egy Carl Schmitt,…
  • tgr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz önmagában jó dolog, ha ideológiailag sokszínű a…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlKíváncsi lennék én is, hogy hogyan hozták ki a szá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAmikor túl alacsony a vérnyomásom, a Hír TV-n a Pa…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok (valójában kicsit sem), mit lép az…
  • Geo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem rossz szakember - de mint tudjuk, a nácik is e…
  • aerduloensamtonight on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem a téves mérés a gond... "Mrázt kollégái ugyani…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@jotunder: Nem a Buddha esete volt a hír (bár neke…
  • mzoltan on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlÉrzelmileg érthető a felbuzdulás a "fasiszta állam…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@nyulambator: én csak azt írtam, hogy "hm". ismere…

Posztrulett

Lánczi Bubu őrjöng (egymondatposzt)

„Magyarországon 2026-ban – a kezdete több évvel korábbra datálható – a választásokra időzített, összehangolt puccs zajlott le, melyet külföldről finanszíroztak és a belső árulók forradalma teljesített be.” (pravda.hu)

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • lgombb
  • tamspatrik
  • darnoknew
  • naki
  • Virág et.
  • ervsebeszet
  • onehumanoid
  • sgtpotrien
  • LibaLeontin
  • DarthVader
  • bvr
  • csunyatáp
  • Keepdreaming
  • Tyto
  • apokalipszistmost
  • Bogomil
  • aromo44
  • vattablz
  • Mikonu
  • j.alfred prufrock II
  • annokkk
  • macskahala
  • rovidec398e17c6
  • janostothmeister
  • Tiborné Tóth
  • muaddib00
  • László Majoros
  • KennyOMG
  • Radnóti Zoltán
  • opiniopraesumpta
  • anna007dor
  • mzoltan
  • Hector Kapitány
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • ra0213
  • Morp65
  • simonandris2
  • Grrr
  • V.A.Lacky
  • aerduloensamtonight
  • mecsekijeti
  • Psakreff
  • esztre
  • wolff
  • Geo
  • tulajdonkppen
  • repulo
  • azuccahirmondoja
  • hakohen
  • nyulambator
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d