Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Ha már nincsenek szavak

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

<

p style=”text-align: center”>hasenstab.jpg

Matolcsy György szombaton interjút adott a Hírtévének. Matolcsy György egy szerencsétlen elmebeteg, akit egész életében kiröhögött a közgazdász-szakma, és most korlátlan lehetőséget kapott a bosszúállásra. Az interjú a sértett vádaskodás, a gyerekes hencegés és a pusztítás fölötti káröröm szomorú balladája.

Matolcsy György minden munkában töltött napja milliárdos károkat okoz Magyarországnak, és ezért a felelősség azoké, akik őt a nyakunkba ültették és ott tartják. A legfontosabb felelős Orbán Viktor, aki nyilván tisztában van vele, hogy egy elmebeteget futtat, de ez őt láthatóan jobban szórakoztatja, mint aggasztja.

A második legfontosabb felelős az egyik legbefolyásosabb nemzetközi spekuláns, Michael Hasenstab, a Franklin Templeton befektetési alap alelnöke, többek között a Templeton Global Bond Fund alapkezelője. A Templeton Magyarország legnagyobb intézményi hitelezője, többel tartozunk neki, mint annak idején az IMF-nek, akinek a béklyójából úgy szabadultunk ki, hogy közben beszabadultunk egy alapkezelő béklyójába. De ez nem baj, mert ahogy Borbély László András, az ÁKK vezérigazgató-helyettese fogalmazott: egymás farkát fogjuk ebben az ügyben. Mármint úgy, hogy ők fogják a mi farkunk 10%-át, mi meg az ő farkuk 2%-át. Jó érzés lehet.

Hasenstab ezt írja a Global Total Fund ajánlójában:

„Az Alap rövid távon gyakran ellentétes pozíciókat vesz fel, hogy hosszú távon értéknövekedésre pozicionálja magát. Az alapkezelők főként befektetési besorolású globális államkötvényekbe fektetnek be, a befektetési besorolás alatti kitettséget az Alap piaci súlyának kevesebb mint 25%-ára korlátozva, ezáltal csökkentve a hitelkockázatot. Az alapkezelők célja, hogy olyan országokban fektessenek be, amelyek fizetési mérlege és makrogazdasági alapjai elég erősek ahhoz, hogy kedvező befektetési teljesítményt biztosítsanak, és segítsenek átvészelni a váratlan gazdasági megrázkódtatásokat.”

Az alap átlagos hitelminősége A, vagyis befektetési besorolású, szemben a spekulatív BB besorolású magyar államadóssággal. Ebben az alapban a magyar államadósság 7%-ot tesz ki.

Hasenstab szerint jó úton járnak a strukturális reformok Magyarországon. Hasenstab ezzel vélhetően az ágazati különadókra, a nyugdíjállamosításra, az oktatás és az egészségügy leépítésére, a rezsicsökkentésre, a közmunka-programokra és az uniós alapok fosztogatására céloz. Ezek produkálják jelenleg azt a mutatós államháztartási hiányt, inflációt és munkanélküliségi rátát, amivel Matolcsy hencegni szokott.

Ez nem gazdaságpolitika, és ezt Hasenstab is tudja, de magasabb kockázattal magasabb magyar állampapírhozamok járnak együtt. Annyi nyilvánvalóan igaz Borbély kijelentéséből, hogy a Templeton bukna egy kis aprót, ha ki kellene vonnia pénzeket a spekulatív papírokból. Ez a pillanat minden olyan magyar állampapír-aukcióval egyre közelebb kerül, ahol csökkennek a hozamok.

A Global Total Fund forinteszközeinek teljesítménye az elmúlt 12 hónapban 3,75% volt.

Matolcsy még mindig lát teret az alapkamat további csökkentésére.

Fucking lunatic.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519852-6a2fb15b380f4' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519852&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519852-6a2fb15b380f4&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519852-6a2fb15b380f4' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Nem belgának való vidék

Next Post:

7végi retro – CX.

49 Commments

  1. sajtohuba szerint:
    2013.12.22 10:16

    Matolcsy közveszélyes.

    Indoklás +1:

    A jegybankelnök szerint négy külföldi tulajdonú nagybank vonulhat ki Magyarországról a következő másfél évben. Ezek a bankok nem hiteleznek, nem segítik a magyar gazdaságot – mondta (Matolcsy).

    nol.hu/gazdasag/devizahitel__matolcsy_visszamenoleges_hatasu_torvenyt_szeretne?ref=sso

    Indoklás +2:
    Antall első államtitkárai közül ketten lettek miniszterek. Matolcsy György a gazdaságpolitikai titkárságot irányította, és ő volt a miniszterelnök közvetlen gazdaságpolitikai szakértője. 1990 júliusától a privatizációért felelős kormánybizottságot is elnökölte. Mindkét tisztségét csak decemberig viselhette, összekülönbözött ugyanis Rabár Ferenc pénzügyminiszterrel. A nyilvánosságra kerülő vita lényege az volt, hogy Rabár óvatosabban, pénzügyileg konzervatívan alakította volna át a gazdaságot és az adórendszert, Matolcsy viszont a sokkterápia híve volt.

    Hogy milyen nagy is a baj, azt Matolcsy ezekkel a szavakkal érzékeltette a Népszabadságnak: „Az IMF egyelőre nem fogadta el sem a százmilliárdos költségvetési hiányt, sem a jövő évre várható másfél milliárd dolláros fizetési mérleg-deficitet”.

    vakbarat.index.hu/belfold/2012/11/15/antall_jozsef_koponyegebol_bujtak_elo/

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-175915)
    Loading...
  2. prandelli szerint:
    2013.12.22 10:54

    @sajtohuba: Adjatok címet a posztnak, mert így el fog keveredni (pl. a kommentsávban nem lehet rákattintani)

    Hiv.: [@prandelli:](#comment-175916)
    Loading...
  3. Wolff szerint:
    2013.12.22 10:55

    @prandelli: Én is ezt akartam mondani. Címet akarunk!

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-175917)
    Loading...
  4. Kettes szerint:
    2013.12.22 11:10

    Kösz, javítottam.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175918)
    Loading...
  5. RontoPal szerint:
    2013.12.22 11:11

    Az rendben van, hogy Gyurka bosszút áll a közgazdász szakmán, mert kiröhögték, de könyörgöm, vagyunk itt úgy 9,8 millióan, akiknek semmi közünk sincs a közgazdász szakmához!
    Igaz, párszor kiröhögtük.:-)

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-175919)
    Loading...
  6. Watchdog szerint:
    2013.12.22 11:20

    Már máshol is kérdeztem hozzáértőktől, hogy szerintük a Simor-féle kamatpolitika volt-e a helyes, vagy a Matolcsy-féle agresszív csökkentés. Mert még mindig nem dőlt be a forint, elkelnek az államkötvények, nem kellett visszaemelni a kamatot, stb. Azt a választ kaptam, hogy várjam csak ki a végét. Azóta is várom… és mi van, ha egyszer csak emelnek egy akármekkorát? Nem tilos az sem, viszont addig is alacsony lehet a kamat.

    Hiv.: [@Watchdog:](#comment-175920)
    Loading...
  7. Hecse szerint:
    2013.12.22 11:41

    Kettes, szvsz némileg mellélőttél ezzel a post-tal. Na nem az első két bekezdéssel meg azzal, hogy Matolcsy Fucking lunatic, hanem a többivel, legalábbis számomra nem áll össze.

    Ezt írod: „Ez a pillanat minden olyan magyar állampapír-aukcióval egyre közelebb kerül, ahol csökkennek a hozamok.” Miért bukna akkor a Templeton? Nem a kötvény hozama számít, hanem az árfolyama, ami viszont negatív kapcsolatban van a hozammal. Tehát csökkenő hozamok magasabb árfolyamot implikálnak, ami fix vételi árfolyamnál nyereséget jelentenek a Templetonnak. Nem tudom mikor szállt be a Templeton, de gondolom hosszú papírokat vett, így neki az jó, ha lefelé mennek a hozamok. A hosszú oldalon nem annyira egyértelmű a kép, a hozamok a rövid oldalon estek nagyot.

    Hogy miért éri meg a Templetonnak a magyar bóvliba fektetni? Jó kérdés. A kockázat nem kicsi, mert a hozamgörbe már rohadt meredek, de vmi okuk biztos van rá. De az tuti nem az, hogy a magyar gazdaság stabil, jó irányba haladnak a strukturális reformok és egyéb bla-bla. Ezzel a Templeton a hozamokat akarja még lejjebb tolni, hogy még nagyobbat nyerjen. De ha beüt vmi mondjuk Európából és a kockázati prémiumunk megugrik, a Templeton is nagyon meg fogja égetni magát. Matolcsy meg megint nyomhat egy spekuláns-bashinget…

    Hiv.: [@Hecse:](#comment-175921)
    Loading...
  8. vakapad szerint:
    2013.12.22 11:42

    Tények és sejdítések:

    1./ Amikor az I. Orbán kormány hatalomra került, Orbánnak nagy tervei voltak. Mindig azok vannak neki, szereti a Klicsko-szerű tizedmásodperces lecsapást, lévén türelmetlen és akaratos ember (ez egyébként önmagában nem baj). Valami egyetemista írt akkoron az ÉS-be (ki tudja, kinek a megbízásából, vagy kinek az álneve lehetett), kiszámolván azt, hogy ha mi relatíve gyorsabban növekszünk is, mint Ausztria, abszolút értékben akkor is távolodunk egymástól, azaz Ausztria egyre jobban megelőz minket. Ez így van, mindenki utána járhat. Ausztria GDP-je kb. négyszer akkora, és ha ők, ahogy az akkori adatok szerint évi 2 % GDP növekedést produkálnak, mi meg az akkori kb. 4 %-ot, akkor az abszolút különbség folyamatosan nő. Meg is adta, hogy szerinte évi 7 % GDP növekedés lenne az ideális, különben sose érjük utol Ausztriát.

    2./ 2000-ben Chikánt Matolcsy váltotta (Orbánnak Chikán nem volt jó, ő nem lavírozni szeret, hanem támadni). Kb. ugyanebben az időben vált a 7 % célfüggvénnyé az akkor regnálók körében, és én úgy gondolom, ebben Matolcsynak nem elhanyagolható szerepe volt. Ő valószínűleg már akkor tudta azt, hogy a GDP a legegyszerűbben úgy növelhető, ha pénzt öntünk a nép közé, ekkor a nép fogyasztani kezd, a termelés fellendül, a GDP nő, az állam ÁFA és egyéb adóbevételei nőnek, az adósságállomány ennek következtében csökken, a nép elégedett, akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés. Hogy ezt Matolcsy ma is így tudja, arra az egykulcsos SZJA a bizonyíték, az egy más kérdés, hogy most se jött be neki, hiába célzott meg más réteget, mint akkoron. Orbánnak nyilván tetszett az egyszerű és zseniális terv, főleg annak a várható hatásgyorsasága. A francba a részletekkel, mondhatta (gondolom), és Matolcsy szabad kezet kapott.

    3./ A pénzöntéses módszer tehát kitaláltatott (egyébként nem új). Egyetlen probléma akadt, hogy honnan vegyék azt a pénzt. Mikor nekem közbevetik, hogy hát az drága, fölényesen szoktam legyinteni, hogy nálam a pénz a legkevesebb, ésbizony az akkori kormány se mondhatott sokkal másabbat. Nade. Ha nekünk nincs, akkor adjon más, nehogymán a zemberek fizessék meg! És megemelték a minimálbért. Gondolom, Matolcsy ötlete nyomán („A pénzügyminiszter úrnak még rengeteg ötlete van.” – jelentette ki Orbán úgy másfél éve). Az a legenyhébb kifejezés, hogy drasztikusan. Az ötlet láthatóan bevált, a cégek fizettek, a zemberek fogyasztottak, volt olyan negyedév, hogy a GDP 6,7 %-kal nőtt, mindenki megnyugodva mehetett haza.

    4./ Volt azonban egy sajnos. Egy nagybetűs SAJNOS. Bokros és Surányi sokat tett azért, hogy a magyar munkaerő olcsó legyen, a tőke ide áramoljon, és „éltanulók” lehessünk (előbbi inflált, az utóbbi meg hagyta). Áramlott is, mint a veszedelem. Ezen tőke egy része (és nem kicsi része) olyan volt, amely kis könnyűipari cégekben manifesztálódott, és képzetlen embereket foglalkoztatott, főleg vidéken, főleg minimálbérért. Az új minimálbéres munkaerő viszont már nem érte meg nekik, ezért leszerelték a gépeket, és huss (egy része még Orbán idejében, de a nagy rész már Medgyessy alatt – kapott is érte a Parlamentben a FIDESZ-től, hogy elűzik innen a cégeket). A munkásaik viszont itt maradtak (családostul), és azóta nem a munkáltató cég fizeti őket, hanem az állam segélyezi az adófizetők pénzéből. A bevételek eltolódtak az állami alkalmazottak és a nyugdíjasok hátrányára, ezen Medgyessy próbált segíteni, de Járai úgy keresztbeverte a próbálkozását, hogy jobban se kell, ezért Medgyessy intézkedéseinek csak a hátrányát élvezhetjük azóta is, ebből következően mondható, hogy az Orbán-Medgyessy duó sikeresen túlfogyasztóvá tette az országot. Ezen később egy Gyurcsány nevű próbált meg változtatni, de sikerült úgy kirúgni, hogy a lába máig nem éri a földet.

    És még nincs vége. Orbán ugyanis meg van győződve róla, hogy Matolcsy elképzelései akkor jók voltak, és csak az emútnyócév tette tönkre az ő csodálatos művüket, és ásta alá a jelenlegi brilliáns szereplés lehetőségét is. Fenti okból Matolcsy ötletekre még bőven számíthatunk.

    Elnézést azoktól, akik már nagyon unják a rögeszméimet.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-175922)
    Loading...
  9. Kettes szerint:
    2013.12.22 11:44

    @Watchdog: A helyes döntés az, amit utólag igazol az élet. 🙂 Matolcsy egy őrült szerencsejátékot játszott, a QE hosszú távú fennmaradására fogadott az ország pénzén – és eddig bejött neki. 2004 és 2008 között Gyurcsánynak is volt egy ilyen szériája, az ő szériájának a válság vetett véget. Ki tudja, lehet, hogy a Matolcsyénak egy halszálka a karácsonyi pontyból.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175923)
    Loading...
  10. Kettes szerint:
    2013.12.22 11:51

    @Hecse: Igazad van, a végét összecsaptam (meg a címet :)).

    Szóval amennyire én látom, ez a pilótajáték addig tart, amíg a Templeton hajlandó visszaforgatni a magyar adósságba a lejáró pénzeit. A csökkenő magyar hozamok egyre kevésbé teszik vonzóvá a magyar papírokat, mert hogy nem a fundamentumok javulnak, hanem az alapkamatot nyomják lefelé. Egy idő után Hasenstab elemzőinek kijön, hogy már nem érdemes új magyar papírokat venni. Szemlátomást más alapkezelők nem osztják Hasenstab véleményét a magyar papírokról. Ki fogja akkor finanszírozni a magyar adósságot? Vagy Matolcsy elkezd kamatot emelni? Egyszer már visszahívta kamuból az IMF-et. Vajon áll mellette egy ápoló (egy zumbaoktató), aki a fal előtt visszafordítja?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175924)
    Loading...
  11. Kettes szerint:
    2013.12.22 11:54

    @vakapad: Ad 1. Az az egyetemista Aczél Endre volt, az ÉS a Népszabadság, és aki posztot írt erről Aczél Endre és a százalékszámítás címmel, az meg Jó Tündér volt. :))

    orulunkvincent.blog.hu/2011/08/12/a_rettenthetetlen_hulyeseg_kora_esettanulmany

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175925)
    Loading...
  12. ijontichy szerint:
    2013.12.22 12:13

    @Kettes: BTW emlékeztek még erre: „… a 28 éves Nick Leeson minden szavát lesték és döntéseit árgus szemekkel követték a szingapúri tőzsdén… briliáns, önbizalommal teli értékpapír-kereskedőnek tartották. Aztán ez a briliáns, önbizalommal teli fiatalember származékos ügyleteivel három hét alatt egymaga csődbe vitte az egyik legrégibb és legpatinásabb brit befektetési bankot…”
    Hát… legalább önbizalomban nincs hiányunk, ha a mucsai jogászkormányt nézzük. 🙁

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-175926)
    Loading...
  13. Hecse szerint:
    2013.12.22 12:15

    @Kettes: Én nem hinném, hogy Matolcsy tudja-e, mi ay a QE. Szvsz ő ennél sokkal egyszerűbb: az alacsony kamat jó, mert akkor olcsó a hitel és jön a beruházás és a növekedés. Nála eddig terjed ki a közgazdasági tudás, a többi csak zavaró tényező.

    Hiv.: [@Hecse:](#comment-175927)
    Loading...
  14. Hecse szerint:
    2013.12.22 12:18

    @Kettes: Nem látok bele a fejükbe, de talán azt hiszik, hogy ekkora többséggel és ilyen hatalomkoncentrációval sokáig ki lehet bekkelni. A sokáigon azt értem, hogy annyi ideig, amíg sokat lehet kaszálni rajta. Végül is az oroszok is elég jól húzzák, igaz ott van gáz…

    Hiv.: [@Hecse:](#comment-175928)
    Loading...
  15. vakapad szerint:
    2013.12.22 12:35

    @Kettes:

    „2004 és 2008 között Gyurcsánynak is volt egy ilyen szériája, …”

    Javasolnám megfontolásra a következő állításokat:

    1./ Gyurcsány 2004-ben az MSZP kemény mag ellenében lett miniszterelnök, ebből következően nem volt várható, hogy mint felkapaszkodott parvenü, a miniszterelnökké választása után rögtön megszavaztathatna bármilyen, az MSZP habitusával szemben álló elképzelést. Ahhoz előbb tekintélyt kellett szereznie, napéldául a 2006-os választások szinte egyedüli megnyerésével (persze a legkeményebb kis mag az után is kézben akarta tartani, amint azt a beszéd gyilkos, egyben öngyilkos kicsempészése bizonyítja). Hogy a tekintélyt megszerezte, az a 2006-os győzelem után az MSZP frakció által is megszavazott törvényekből és rendeletekből látható.

    2./ Gyurcsány elődei közül egyedül a Horn-Medgyessy duónak sikerült egy reformtervet keresztülvinnie, mégpedig a nyugdíjreformot (hol van az már …). Joggal számíthatott hát arra, hogy ha már 15 évig nem történt szinte semmi, akkor ezt a másfél évet neki el fogják nézni (tévedett). Arra is joggal számíthatott, hogy a pénzbőség másfél évig még kitart (nem tévedett).

    3./ Gyurcsány úgy gondolta, hogy ha sikerülne is neki valamiket (megszorítás, reform, egykutya) már 2004-től az MSZP frakcióval megszavaztatnia (nem volt sok esélye), akkor 2006-ban törvényszerűen bukik, azaz az ország egyenesbe hozására szükséges elképzeléseket csak részben tudná megvalósítani, neadjisten még visszarendeződés is bekövetkezhetne. Ezért várt a győzelemig, mert négy évet akart, hiszen úgy gondolta, ennyi kell a megvalósításhoz (nem adatott meg neki).

    4./ Gyurcsány a túlfogyasztó országot az Orbán-Medgyessy tandemtől kapta, köze nem volt hozzá, de neki kellett elkezdeni az egyensúlyteremtést. És bizony a „2004 – 2008 között” kijelentéssel ellentétben 2006 nyarán hozzá is fogott. A dolgok 2008 nyarára rendeződtek, volt az EU-nak benyújtott és elfogadott konvergencia program, az akkori pozitív gazdasági paramétereket meg nem írom le, mert annyiszor leírtam már.

    5./ A világválság sokkja sokkal nagyobb volt Magyarország esetében, mint azt bárki várta. És ennek nem az volt az oka, hogy Gyurcsány hazárdjátékot játszott (akkor már régesrég nem). Hanem az elvesztett szociális népszavazás. Az üzente azt a befektetőknek, hogy a kormány az elképzeléseit nem tudja véghezvinni, ergo Magyarország labilis világgazdaság esetén veszélyes hely, minden ilyen esetben innen menekülni kell.

    És hogy a szociális népszavazás eredménye miért lett az ország számára katasztrofális, az ellenzék számára pedig miért lett annyira sikeres (= kétharmad), azt is lehet ragozni, de én már olyan sok értelmét nem látom.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-175929)
    Loading...
  16. Dr. Gy. Dr. Fűegér szerint:
    2013.12.22 12:40

    „Gőzöm sincs, mi lesz, és arról se, hogy addig mi lesz, viszont nem is érdekel. Ami érdekel, hogy dögöljön meg az Olli Rehn, lehetőleg máma még.” nyilatkozta még ugyanő ugyanott.

    Hiv.: [@Dr. Gy. Dr. Fűegér:](#comment-175930)
    Loading...
  17. ijontichy szerint:
    2013.12.22 12:43

    @Hecse: Itt meg gáz van… illetve lesz. 🙂 Mellesleg tényleg sokáig kihúzhatják. Ami elég szomorú.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-175931)
    Loading...
  18. Dr. Gy. Dr. Fűegér szerint:
    2013.12.22 12:46

    @ijontichy:

    Oravecz Nóri a Tőzsdén.

    Hiv.: [@Dr. Gy. Dr. Fűegér:](#comment-175932)
    Loading...
  19. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.12.22 12:59

    @vakapad:

    ez is egy megközelítés, érdemes végiggondolni, többféle tanulság is levonható belőle. nem mindegyik feltétlenül kedvező a liberálisoknak.

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-175933)
    Loading...
  20. Dr. Gy. Dr. Fűegér szerint:
    2013.12.22 13:07

    „A legfontosabb felelős Orbán Viktor, aki nyilván tisztában van vele, hogy egy elmebeteget futtat, de ez őt láthatóan jobban szórakoztatja, mint aggasztja.”

    Aligha. Egyrészt, ha valami nem jellemző Vikire, az a humorérzék, másrészt honnan tudná? Mondani nem merik neki, ő magától segghülye a gazdasághoz… M. egyszerűen azért van ott, ahol, mert egyedül ő elég hülye/bátor ahhoz, hogy azt mondja Vityának, amit az hallani akar.

    Hiv.: [@Dr. Gy. Dr. Fűegér:](#comment-175934)
    Loading...
  21. szempontpuska szerint:
    2013.12.22 13:08

    @Dr. Gy. Dr. Fűegér: Én is inkább a legendás káderpolitika termékének látom

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-175935)
    Loading...
  22. vakapad szerint:
    2013.12.22 13:24

    @Kettes:

    Ezt én tényleg az ÉS-ben olvastam, szerzőként tényleg egy egyetemista volt megjelölve, és azért emlékszem rá, mert még vitatkozni is próbáltam vele egy beküldött levélben (természetesen a legcsekélyebb esély nélkül).

    Matematikailag természetesen utolérjük Ausztriát, még akkor is, ha a különbség az első időszakban nő. Ha a 2% és a 4 % konstans maradna, akkor 2001-től számítva kb. 2072-ben. Jótündérnek igaza van.

    Ugyanakkor ez nem ilyen egyszerű a való életet és Orbán elvárásait tekintve. Sőt, a mi életünket tekintve se.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-175936)
    Loading...
  23. szempontpuska szerint:
    2013.12.22 13:50

    @vakapad: Biztos hogy nem kevered azzal a (talán Egri nevű?) egyetemsitával, aki a Magyar Nemzet hasábjain rontott neki Pokorninak Orbán 2002-es választási veresége után, mondván külön pártot akarnak gründolni a Vezér helyett?

    Abban a lapban publikált bizonyos Bonaventura Pál alkotmányjogász is 🙂

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-175937)
    Loading...
  24. Dr. Gy. Dr. Fűegér szerint:
    2013.12.22 13:54

    @szempontpuska:

    Mindegy, 3D-ben nézhetjük a Király új ruháját, ezt akartuk, nem? 🙂

    Hiv.: [@Dr. Gy. Dr. Fűegér:](#comment-175938)
    Loading...
  25. szempontpuska szerint:
    2013.12.22 13:57

    @Dr. Gy. Dr. Fűegér: Azt hogy mit akartunk, mindig utólag tudjuk meg! 😀

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-175939)
    Loading...
  26. vakapad szerint:
    2013.12.22 14:07

    @szempontpuska:

    Nem emlékszem már a nevére. Megpróbáltam utánakeresni, de sikertelenül.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-175940)
    Loading...
  27. sutyerák szerint:
    2013.12.22 20:11

    orbán zsebredugott kézzel beszél az újságíróknak,és nem azért mert ennyire lezser csávó,hanem mer ennyire bunkó-lenéző-talajparaszt.

    Hiv.: [@sutyerák:](#comment-175941)
    Loading...
  28. sárospataki szerint:
    2013.12.22 21:07

    Nem akarok nagyon beleszólni, de az alapkamat, és az, hogy milyen kamaton újrafinanszíroz a Tempketon, az csak kicsit korrelál.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-175942)
    Loading...
  29. Pelso.. szerint:
    2013.12.22 21:39

    @vakapad: A 4-es ponthoz: 0 2001, s a 2002-es minimálbér emelés, – ez a felelőtlen, durva beavatkozás a munkaerő piac viszonylagos stabilitásába, az betett. Nem is felellőlen, elképzelni nem tudom, hogy nem voltak tisztában a költségvetési, foglalkoztatási, konkrétan a fekete foglalkoztatási következményekre. Ekkor döbbentem rá először, hogy nekik semmi sem drága.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-175943)
    Loading...
  30. xxylon szerint:
    2013.12.23 00:14

    @vakapad: Jol osszefoglaltad de a szocialis nepszavazasra fogni a befektetesi klimat egyszeruen hiba.

    Rossz a gazdasag szerkezete es szabalyozasa, az akkori meglevo helyzetbol rengeteg olyan kockazati forras szarmazott ami nagyobb gondot okozott mint a kornyezo orszagokban volt tapasztalhato. Magyarorszag nem tagja az eurozonanak ugyhogy rovid ideig ketseges volt hogy lesz-e egyaltalan aki kimentse. Itt nem sorolnam fel a gazdasag hibait mert szerintem azzal mindenki tisztaban van.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-175944)
    Loading...
  31. xxylon szerint:
    2013.12.23 00:16

    @Pelso..: Magyarorszagon nagysagrendekkel tobb minimalberes van mint a kornyezo orszagokban, illetve egy 5-10%kal magasabb savban Magyarorszagon. A minimalber emelese gyakorlatilag a feketegazdasag kifeheritese.

    A fo problema a csalo adofizetesi rendszer fenntartasa, a torvenykoveto mukodes buntetese, a csalasok kovetkezmenynelkuliesege, stb stb stb, klasszikus balkani ugyek.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-175945)
    Loading...
  32. Tamás Csacsicska szerint:
    2013.12.23 01:04

    Azért az élet nem olyan egyszerű. Mint Templeton kötvényekkel bíró személy állítom, hogy Michael Hasenstab mondhat okosakat, de a tűzcsapon nem az ő, hanem a részvényesek keze nyugszik. Amit a magyar „államférfi” cinikusan állít (egymás farkát fogjuk), az pedig tetszetős állítás, de nem teljesen igaz.
    .
    A Templeton – látva Orbánék művét – nyilván szabadulna a magyar állampapíroktól, de mégsem boríthatja az állományt a piacra. Ezzel nemcsak Magyarországot, de a Templetont is jelentős veszteség érné. Inkább úgy látom, hogy szép csendesen adogatják a magyar papírokat – és eszük ágában sincs a kitettségüket növelni, vagy szinten tartani, azaz újakat vásárolni.
    .
    A gond az, hogy a magyar állampapírokat leginkább azok a bankok vették eddig, akiket Matolcsy a minap eltanácsolt Magyarországról. Vélhetően ezért is rágott be, mert ezek hiányában nincs vevő a magyar papírokra, így azt a FHB-nak kell lejegyeznie (de nem biztos, hogy meg is veszi őket, mert ugye nincs miből). Szeretném felhívni a nagyérdemű figyelmét, hogy különbség van a „lejegyzett” és „megvásárolt” kategória között – amikor a híreket méltóztatnak olvasni, erre is tessék figyelmezni.
    .
    Matolcsy pilótajátéka kezd a végére érni: külföldi befektetők nem nagyon vesznek magyar állampapírokat, a zsé nem dől keletről, hiába loholta végig az Orbán kormány a Közel- és Távol-keletet. Nyugatról már gúnyos mosolyt sem várhatunk – marad a fuldokló, aki a saját hajánál fogva húzza ki magát a folyóból.
    .
    Hacsak nem kopasz.

    Hiv.: [@Tamás Csacsicska:](#comment-175946)
    Loading...
  33. fradra szerint:
    2013.12.23 01:58

    @vakapad:

    „A bevételek eltolódtak az állami alkalmazottak és a nyugdíjasok hátrányára, ezen Medgyessy próbált segíteni, de Járai úgy keresztbeverte a próbálkozását, hogy jobban se kell…”

    Ezt elmagyaráznád konkrétabban? Nem támadólag kérdezem, hanem mert nem értek hozzá, és szeretném érteni. (Ahogyan a fejtegetésed többi részét érteni vélem.)

    Hiv.: [@fradra:](#comment-175947)
    Loading...
  34. smokey_shorthair szerint:
    2013.12.23 03:19

    @Tamás Csacsicska:
    Igenis kopasz, a Mark Mobius, a fonok a Templetonnal. 🙂
    @sárospataki lány:
    Majd nyelvtan-nacizol:), de meg kell kulonboztetni a kamat es a kamatlab fogalmakat egymastol! Te az utobbira gondoltal. Az MNB kamatlab csokkentesekor kizarolag a koltsegvetes tetemes kamatkiadasait akartak csokkenteni.
    Mindazonaltal, a kozgazdasagi vagy gazdasagtorteneti elemzesek majdhogynem lenyegtelenek a rendszer tovabbelese szempontjabol. Az EU ugyanis nem hagyja csodbe menni egyetlen tagallamat sem. (A gorogok sem mentek csodbe a szo hagyomanyos ertelmeben.) Ez talan a legfontosabb dolog a Templetonnak. A penzuket, meg ha idovel de kamatostul meg fogjak kapni. DE, itt mashol van a lenyeg.
    Az EU politikajat, beleertve az ECB-t, a kozponti bankot is, nagyreszt a nemetek hatarozzak meg. Raadasul, a Mo.-i nemet tulajdonu vallalatok allitjak elo a GDP egynegyedet. Kis tulzassal tehat, Angela fujja a passzatszelet. Lehet, hogy most a nemet valasztasok utan mar eleguk lesz a magyarokbol, es a szinfalak mogott megallapodnak majd a valtasrol. De az is lehet, hogy ‘apro’ dolgokon elbukunk, pl. az ECB nem fogad el a bankoktol allamkotvenyt az altala nyujtando hitel fedezetekent, mivel a nemetek szerint ez tilos az EU-ban. Vagy pl., a gorog Syriza hatalomra kerul jovore, es kilepnek az EU zonabol, visszaallitjak a drahmat. A keletkezo kaotikus allapot szamunkra katasztrofalis lehet, i.e. nem lacafacaznak majd velunk.
    IMHO, ezert kellene bojkottot hirdetni a valasztasokra, amelyre adott fideszes reakciot mar a hur tulfeszitesenek tekinthetnek.

    Hiv.: [@smokey_shorthair:](#comment-175948)
    Loading...
  35. hacsaturján szerint:
    2013.12.23 05:02

    @vakapad:
    egely antalnak hívták a művész urat.

    Hiv.: [@hacsaturján:](#comment-175949)
    Loading...
  36. Szúrófény szerint:
    2013.12.23 06:37

    @vakapad: Berzeviczynek iskolái vannak, De mit is mondott? A politikailag függőségben lévő nemzetek erőteljes kivitele nem fejlett gazdaságukból, hanem kizsákmányolásukból fakad. Roppant tömege megy a pénznek keresztül Magyarországon, de nem marad itt, hanem az osztrák tartományok felé folyik el, és különösen Bécsben halmozódik fel… Ennél fogva kettős baj sújtja Magyarországot: a látszólagos gazdagság tünete, s a kimerült szegénység nyomasztja, mivel az ország elveszti pénzeit és a hevesebb keringésű átmeneti forgalom hatása azt még jobban szegényítvén, a politikai halál válsága felé siet. Amennyire gazdagítják a nemzeteket az ipar és kereskedelem, úgy viszont az ipar és a kereskedelem sem virágozhat ott, ahol a nép a legalsóbb és legnagyobb részét, a nemzet alapját a nyomor sanyargatja. Ennek a legnépesebb osztálynak fogyasztása által ingereltetik a belföldi termékek előállítása. Ez ad életet a belföldi iparnak és forgalomnak, ami azután a külkereskedelem bővebb folyásában is érvényesül. Ahol a szűkös állapotok által lenyomva úgyszólván nem létezik a gazdaság, ott a fogyasztás és a forgalom alapjának ingadozása folytán az arra fektetett ipar, kereskedelem és a közjólét is csak tengődik. A jövedelmi felesleg sem fordítható egészen az adózás céljaira, mert sorsának javítására mindenki törekszik, s öregsége, betegsége és baleset beálltának esetére, továbbá, hogy gyerekeinek valamit hagyhasson, valamely takarítmányt meg akarna takarítani. Másként magán vagy közgyarapodás nem is lehetséges, különösen nem akkor, ha az iparosodásnak ez az egyetlen ingere elvétetik tőle. Az adózó, ezen helyzetének nyomása alatt az állam minden működése bizonytalanná, nehézzé és akadályozottá válik. A köz és magán gyarapodás lehetetlen lesz, az adófizetés pang, hátralékok keletkeznek, lanyhul a szorgalom és felszaporodik a nyomor. (Berzeviczy Gergely: Magyarország kereskedeleméről és iparáról. Első megjelenés: 1796. 3017 év, nem elég megtanulni, vagy elég elfelejteni?

    Hiv.: [@Szúrófény:](#comment-175950)
    Loading...
  37. Pelso.. szerint:
    2013.12.23 07:08

    @xxylon: Kifehérítése, -lenne. Nálunk ellenkező eredménnyel járt, meg cégek azonnali bedőlésével, munkahelyek megszűnésével.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-175951)
    Loading...
  38. Kettes szerint:
    2013.12.23 07:53

    @xxylon: „A minimalber emelese gyakorlatilag a feketegazdasag kifeheritese. „

    Épp ellenkezőleg. Csak azért, mert a kormány elrendeli a minimálbér megemelését, a vállalkozásnak még nem lesz több pénze bért emelni, ezért leépít és legfeljebb feketén visszafoglalkoztat (vagy nem). A minimálbér-emelés az egyik legostobább gazdaságpolitikai irányítóeszköz.

    @sárospataki lány: Az alapkamat és az ötéves állampapírpiaci referenciahozam korrelációja 2012. július és 2013. november között 0,88 volt.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175952)
    Loading...
  39. vakapad szerint:
    2013.12.23 11:18

    @fradra:

    Amikor Medgyessy lett a miniszterelnök, (többek között, de azokat most hagyjuk) a következő problémákkal kellett szembenéznie:

    1./ A minimálbér emelések miatt, amelyek az egyéb magánszektori béreket is felfelé nyomták, a magánszektor bérei megelőzték a nyugdíjakat és az állami szektor béreit. A korábbi arányok eltolódtak, a nyugdíjasok és az állami szektor alkalmazottai rosszul jártak.
    2./ A fenti ok miatt az állami alkalmazottak kezdték elhagyni a pályát, nővérek, tanítók, tanárok mentek el a magánszektorba, ezek a pályák kezdtek kiürülni.

    Én úgy gondolom (sohasem voltam a politikának még csak a közelében se, de szerintem nagyon valószínű), Medgyessy terve az volt, hogy a 13. havi nyugdíjjal meg az állami szektor béremeléseivel újra egyensúlyba hozza a különböző csoportokat, plusz megállítja az állami szektorból történő elvándorlást, aztán elinflálja a forintot (mint Bokros), és ezzel a helyzet megoldódott. Akkor még messze nem volt annyi devizaalapú hitel, a terv kivitelezhetőnek látszott, és mai szemmel se tűnik rossznak. Az elinflálás után bejön a külföldi tőke (saját tőkénk nekünk sose volt, és ma sincs), aminek révén aztán kinőjük az adósságunkat.

    Nem számolt azonban Járaival. Járai makacsul ragaszkodott az erős forinthoz, és az MNB kamatpolitikájával (magasan tartott kamatok) el is intézte, hogy a forint erős legyen. Az erős hazai valuta igen sok problémát okoz, a munkaerő a külföldi tőkének drága (= nem jön ide), az exportáló cégek a forint erőssége okán drága árujuk miatt kevesebbet tudnak exportálni (pláne nem akarnak idejönni), az import olcsóvá válik (nesze neked hazai termelés +exporttöbblet), magyarán hihetetlen kárt tud okozni, még a külföldi tőke idetelepülését támogató politika esetén is. A károkat még ma is érezzük, akkor vált az ország véglegesen túlfogyasztóvá, és ezért mondják a közgazdászok ma azt, hogy Medgyessy végzetes húzása indította el a lejtőn Magyarországot. Pedig nem. Bokros tudott inflálni, mert Surányi nem tett neki keresztbe (ezért nevezte ki Horn kettejüket egyszerre), Medgyessy viszont belebukott. Én még emlékszem arra a harcra, amelyet a Medgyessy- László Csaba duó vívott Járaival, és melyben a FIDESZ fellármázta egész Európát, hogy bántják az egyik „független” gazdasági szervezet vezetőjét (van egy olyan érzésem, hogy Járai nem volt „független”). Medgyessyék vesztettek, az országot borzasztó kár érte, de hát kibicnek semmi sem drága. A röhej az, hogy Járai később nemzetközi díjat kapott „inflációellenes” politikájáért.

    Megjegyzendő még, hogy a mai kormány is kihasználja az elinflálási lehetőséget (ez a saját valuta előnye), és az alacsony kamatok okozta könnyebbséget az adósság törlesztésében, csak neki már nagy baja van a sok devizahitel miatt. Ezért mentik, akit lehet (a végtörlesztéssel elsősorban magukat), vállalják át az önkormányzati adósságokat, és viszik le a kamatokat Matolcsy vezetésével. Ha valakit nem lehet, akkor áttolják a felelősséget a Kúriára, és mossák kezeiket, hogy ők mindent megtettek, dehátugyebár ….

    Itt tartunk most. És, ahogy írtam, még nincs vége.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-175953)
    Loading...
  40. sárospataki szerint:
    2013.12.23 12:20

    @Kettes: ez egyrészt nem nagy már így sem, másrészt hiába viszi le gyurka 0,25-re az alapkamatot, ha végül 6%-on kelnek el a papírok. Persze van hatása az alapkamatnak az általános kamatszintre, de pont itt mindegy, legalábbis felfele.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-175954)
    Loading...
  41. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.12.23 14:18

    @vakapad:

    a nettó minimálbért úgy is lehetett volna növelni, hogy a szuperbruttó nem vagy csak kismértékben emelkedik.
    egy bizonyos bérszínvonalat kigazdálkodni képtelen vállalkozásokra meg semmi szükség.
    mondhatnánk azt, hogy legyen a jelenlegi „egykulcsos adó” mellett mondjuk nettó húszezer forint a minimálbér, nő a foglalkoztatottság, fehéredik a gazdaság, csak éppen a dolgozó mire meg vele, ha a ksh által számított létminimum mondjuk kilencvenezer körül lehet.
    (sőt, a foglalkoztatási statisztikákban is fel kellene tüntetni, hogy létminimum alatti vagy feletti a kereset, érdekes lenne, de mennyire)

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-175955)
    Loading...
  42. Kettes szerint:
    2013.12.23 14:23

    @sárospataki lány: Öööö… ez persze szubjektív definíciós kérdés, de a 0,88-as korreláció azért ne legyen már „kicsi”. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-175956)
    Loading...
  43. smokey_shorthair szerint:
    2013.12.23 14:59

    @vakapad: Nagyon joindulatu vagy a Medgyessyvel es a Jaraival. Sajnos,
    mindketto rettentoen buta, tanulatlan, ennelfogva felkeszuletlen ember. Alaposan megjartuk veluk. Kettejuk kozul Medgyessy a butabb, mig Jarai maniakus depresszioval kuzd, es penzugyes alapfogalmakkal nincs/nem volt tisztaban.

    Hiv.: [@smokey_shorthair:](#comment-175957)
    Loading...
  44. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.12.23 15:00

    @smokey_shorthair:

    maniakus depresszio

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-175958)
    Loading...
  45. Pelso.. szerint:
    2013.12.23 15:17

    @Wintermoots: Bizonyost? Nemcsak a magas, hanem a közepes élőmunkaerő igényű ágazatoknál is komoly gondot jelentett. Egyetlen céges költségvetésbe sem képeztek oly mértékű tartalékot, amellyel tartani lehetett volna a frontot ekkora bérköltség növekedéssel szemben.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-175959)
    Loading...
  46. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.12.23 16:57

    @Pelso..:

    ez igazolja, mennyire gyenge volt akkor is az ország. régen rossz az már, ha csak nevetséges „rabszolgabért” tudnak kigazdálkodni…

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-175960)
    Loading...
  47. fradra szerint:
    2013.12.23 17:17

    @vakapad:

    Medgyessy béremeléseire emlékszem, csak azt nem értettem, hogyan jön a képbe az infláció, illetve Járai a kamatpolitikájával. Most már világos, köszönöm a magyarázatot.

    Hiv.: [@fradra:](#comment-175961)
    Loading...
  48. mavo szerint:
    2013.12.23 19:26

    @vakapad:

    ezt a bokros elinflálta a bármit is hülyeséget (amit nem mellesleg szegény hülye járai terjesztett a leginkább) abba kellene már hagyni. bokros nem túl hosszú pénzügyérkedése alatt mintegy tíz százalékkal CSÖKKENT az azt megelőzően már ijesztően elszabadult infláció.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-175962)
    Loading...
  49. Crip Lee szerint:
    2013.12.23 21:40

    @Kettes: Kicsi, kicsi.. Dédöregapámnak a liter volt kicsi:)

    Hiv.: [@Crip Lee:](#comment-175963)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…

Posztrulett

Panyi Szabolcs lehozta Szíjjártó és Lavrov beszélgetésének leiratát

Közben Panyit meg a magyar titkosszolgálat hallgatta le, és elküldték a beszélgetést Kohán Matyiéknak. Az Index már úgy hozta le, hogy Panyi külföldi titkosszolgálati akciót segít. Ez itt most a Pokolnak az ő elszabadulása. Any time, my friend. All the best. Nem hiszem el.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • susyk
  • aerduloensamtonight
  • gornyo
  • Psakreff
  • mecsekijeti
  • Zealander
  • ipartelep
  • incze
  • torzsmokus
  • Mikonu
  • karsairita
  • csunyatáp
  • macskahala
  • janostothmeister
  • ikarus
  • szabol25
  • esztre
  • darnoknew
  • nyulambator
  • Tyto
  • annokkk
  • belecseppen
  • simonandris2
  • Hanyistók
  • tamspatrik
  • onehumanoid
  • kiazmármegint
  • Czifra Zoltán
  • obeszel
  • princeghostly1c74fbc695
  • lmate
  • László Majoros
  • Tehenész
  • jaurin
  • istván orovecz
  • jelbeszed
  • lgombb
  • trbnt
  • naki
  • excombo
  • Bogomil
  • Judit Merényi
  • Podvinecz marsall
  • gladbach67
  • tubarozsa
  • opiniopraesumpta
  • azuccahirmondoja
  • Radnóti Zoltán
  • aromo44
  • mzoltan
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d