Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában? 2026.02.07
  • Az értelmiségi illúziók vége 2026.02.07
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel 2026.01.28
  • A nemzetközi matematikai kongresszus bojkottja 2026.01.28
  • A Mandiner esete Alex Prettivel 2026.01.27
  • Trump megegyezett Grönlandról? 2026.01.21

A legolvasottabb posztok

  • Az értelmiségi illúziók vége
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel
  • Viccországban bejelentenek
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Megmenteni bárkit avagy Tölgyessy Péter és nyolc centi
  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?

Hejj, azok a régi jó viccek!

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

Kormánydöntés született a nyerőgépek általános hazai betiltásáról, ehhez pedig átírják szerencsejáték törvényt, jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő és Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár hétfőn reggel, a rendkívüli kormányülés után.

Lázár János azzal indokolta döntést, hogy szerintük társadalmilag káros hatása van a nyerőgépekenek, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a három állami koncesszióban működő kaszinó azért kivétel lesz, ott lehet majd játszani a gépekkel. A máshol meglévő gépeket mihamarabb begyűjtetnék.

Lázár szerint a kormány fontosnak tartja, hogy a szegények ne erre költsék a pénzüket.

Osztják a havi bért Észak-Koreában. A pyongyangi „Kim Ir Szen” ekegyárban odatolnak egy listát Gu elvtárs elé.

-Mi ez???

-Gu elvtárs, erre a listára iratkozhat fel az, aki felajánl önként 100 wont a kormányzó testvéri magyar kommunista párt megsegítésére!

-Hát, Li elvtársnő, én ide fel nem írom magam, már meg ne haragudj, mert szerintem Magyarországon nincs is kommunista párt!

Ezt valami csoda folytán Gu elvtárs megússza, talán azért, mert remek asztalos, és a gyár nélküle nem tudná teljesíteni az ekegyártásban rájuk kirótt tervet, így van szerencséje a következő hónap végén is találkozni egy újabb listával.

-Na, ez mi már megint???

-Gu elvtárs, gyűjtést rendezünk a magyarországi szegények megsegítésére, és jó lenne, ha te is felajánlanál 100 wont önként!

-Rendben, Li elvtárső, itt a száz won, és itt egy újabb százas, írj fel engem is arra a múlt havi listára!

-Gu elvtárs, meggondoltad magad?

-Meg. Ahol vannak szegény emberek, ott lennie kell kommunista pártnak is!

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520781-6987a18a8a08a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520781&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520781-6987a18a8a08a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520781-6987a18a8a08a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

133 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.02 22:04

    @somewhat damaged:

    És mondj egy olyan dolgot az elmúlt 2 évből, amikor nem valami hátsó szándéktól vezérelve hazudtak Fideszék és épp az ellenkezőjét hajtották annak végre, mint amit a propagandaiparosaik a médiába kinyomtak?

    Az összes gazemberségüket azzal kezdték, hogy MEGVÉDENEK valakiket a gonosz, tsúnya nyerészkedőktől, az idegenszívű külföldiektől, a bankoktól a faszomsetuggya kitől.

    Mindegyik MEGVÉDÉS a lopásról, sarcolásról, piacszerzésről a haveroknak szólt.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-220119)
    Loading...
  2. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.02 22:08

    @somewhat damaged:

    Hehe, nem az a faszi tilt vagy engedélyez valamit, te baromira fordulva ülsz a bilin és azzal dicsekszel, hogy úgy védesz valamit, hogy fogalmad sincs róla mit is védsz :O)))

    Vazze, nem Miss Kiflicsücsöknek hívnak téged?

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-220120)
    Loading...
  3. maroz szerint:
    2012.10.02 22:19

    @somewhat damaged: Van az a biszbasz a mondat végén, tudod, a kérdőj… ehh, öreg vagyok én már ehhez. :(((

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220121)
    Loading...
  4. somewhat damaged szerint:
    2012.10.02 22:37

    @Putyilov gyári melós: ebben a megközelítésben szerintem mindegy a szándék. Nem vitatom, hogy súlyos önérdek fűződik a dologhoz, amit még nem látunk át (kivéve persze téged). De ki kell ábrándítsalak, minden politikai erő ezt csinálja. Egy csomó intézkedés születik nyers szavazatmaximálási céllal, de attól még lehet sok embernek jó tőle. Triviális példa a nyugdíjemelés, adócsökkentés. (Mielőtt újabb kötekednivalót találsz, az eszetlen nyugdíjemelésekkel, tizenhatodik haviakkal nem értek egyet, inkább az árakat tartanám normális színvonalon. Az egykulcsos adóval se.)

    Szóval országszinten kicsit el lehet szakadni attól, hogy a Pistike mire gondolhatott. Egyrészt sose fog kiderülni (max az, hogy mibe csomagolják). Másrészt a kérdés szerintem inkább az, hogy jó az nekünk, és nekünk alatt a Zembereket értem, hogy Pistike ezt csinálta, vagy nem jó? Melyikhez van vajon közelebb, több embernek jó-e, mint rossz, megold-e több problémát, mint amennyit generál? Véleményem szerint ez a törekvés még jól is elsülhet a Zemberek számára, ennyit mondok és nem többet. Pontosan tudom, hogy ez még elvérezhet sok mindenen, és az eddigi teljesítmény nem épp bizalomra ad okot.

    A dohányzás szigorításával speciel egyetértek, nem tudom, és nem is érdekel, hogy mivel handabandáztak ezzel kapcsolatban. Mondjad, hogyan vagyok ettől Selmeczi! 😀

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220122)
    Loading...
  5. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.02 22:45

    @somewhat damaged:
    „A dohányzás szigorításával speciel egyetértek”

    Még hogy nem vagy Selmeczi :O))))

    Másrészt adott egy intézkedés, amit semmilyen komoly indokkal nem tudsz alátámasztani, mint a propagandaiparra alapozott HITEDDEL.

    Az intézkedés valakiknek károkat okoz, számszerűsítik is épp eleget a médiában.
    Kérik tőled azt, hogy számold ki a hasznát vagy mutass fel a HITEDEN kívűl bármilyen konkrétumot amely igazolna, te meg nekiállsz komcsi szövegeket, bullshiteket hablatyolni.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-220123)
    Loading...
  6. somewhat damaged szerint:
    2012.10.02 22:54

    @maroz: mégis is azzal az eszmefuttatással (csupa ártatlan kérdéssel?) támasztottad alá, hogy a tiltás nem oldja meg a problémát. És vannak ám állító kérdések is, szemléltetem: „Te hallottad már, hogy maroz vett egy tésztaszűrőt Liverpoolban?” Ámulat!

    Az érvelésed Monarchnak gyakorlatilag annyiból állt, hogy a tiltás nem oldja meg a problémát, mert ha betiltják, akkor kitudjamilesz. Ugye nem állítottál, csak kérdeztél, pedig a kérdésekre elképzelhető megnyugtató válasz is, és mégis! úgy tűnt, mintha érvelnél. A szesztilalom még elfért volna :).

    Nekifutsz még egyszer, hogy miért nem oldja meg? Kockáspapírosan? Ennyi ember térne át erre meg amarra? A maffia ezzel meg azzal pótolná, és ez ezért meg azért lenne összességében rosszabb?

    Ha sikerül, utána kritizálhatod az én érvelésem hiányosságát. Mármint persze egyébként is, csak tőled kicsit furán veszi ki magát.

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220124)
    Loading...
  7. somewhat damaged szerint:
    2012.10.02 22:55

    @Putyilov gyári melós: Úristen… Mária?

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220125)
    Loading...
  8. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.02 23:02

    @somewhat damaged:

    DE NEM TILTANAK SEMMIT BAZD MEG!
    Ez a kamu duma!

    Eccerűen átrendezik törvényi erővel a piacot a haveroknak, lojális vállalkozócsoportoknak és megbüntetik, tönkreteszik azokat, akik nem a Fidesz klientúra tagjai.

    Még akár a külföldieknek is, állami „munkahelyteremtő” milliárdokkal kisámfázva!
    „Már idén elindulhat a bezenyei kaszinóberuházás”
    mandiner.hu/cikk/20121002_mar_iden_elindulhat_a_bezenyei_kaszinoberuhazas

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-220126)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2012.10.02 23:09

    @somewhat damaged: utána néztem egy kicsit. az európai jogban az Európai Bíróság Gambelli döntése a meghatározó gambling ügyekben.
    az ezek alapján nem kérdéses, hogy Orbánék európai jogot sértettek. a kaszinókat is be kell tiltani, de korlátozni kell az állami szerencsejáték piacot is, és az indoklás nem lehet a nemzetbiztonságos bullshit. komoly jogi irodalma van a dolognak, persze én nem vagyok jogász.

    “in order to be justified, the restrictions on freedom of establishment and on
    freedom to provide services must be justified by imperative requirements
    in the general interest, be suitable for achieving the objective which they
    pursue and not go beyond what is necessary in order to attain it. They must in any event be applied without discrimination.”

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220127)
    Loading...
  10. somewhat damaged szerint:
    2012.10.02 23:25

    @Putyilov gyári melós: utoljára futok neki veled, Mária.

    Tudod mi a piac átrendezése a haveroknak? A trafiktörvény. Ott továbbra is lényegében minden településen elérhető lesz a szolgáltatás, de csak kevés haveri boltban. Vagy a multiadó, ami alól a CBA szerencsésen kibújt.

    Itt viszont az ország összes nyomorult kocsmájából eltűnnének a gépek, amibe a szerencsétlenek szórják a minimálbért meg a segélyt. Cserébe az országban HÁROM helyen üzemelhetnének, és pár gazdag haverjuk még gazdagabb lenne. Ezzel speciel együtt tudnék élni – ha és amennyiben a gépeket tényleg kiirtják a kocsmákból. Mert azzal szerintem rengeteg ember helyzete javulna, vagy legalábbis szűkülne az önpusztítási eszköztáruk. Az uzsorához tudnám mondjuk hasonlítani.

    Amit te állítasz, az akkor lenne igaz, és nem pedig hazugság, mint jelen formájában, ha az is benne lenne a törvényjavaslatban, hogy a Közgép (vagy bárki, majd alapítanak rá céget) beviheti a gépeit a megüresedett helyekre. Erről viszont szó sincs, és természetesen én is utálnám.

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220128)
    Loading...
  11. somewhat damaged szerint:
    2012.10.02 23:41

    @jotunder: Köszönöm szépen a tájékoztatást! Valóban, simán el tudom képzelni, hogy a szokásos módon csizma került az asztalra. Sőt, ilyen hirtelenségnél ez gyakorlatilag biztos. Azonban az EU malmai nagyon lassan őrölnek, megtanultuk ezt már a saját kárunkon. Ennél komolyabb kérdésekben is évek alatt nyögték ki, hogy semmi baj. Nyilván erre játszanak Orbánék.

    Arra mondjuk kíváncsi lennék (természetesen ne nézz utána:), hogy az EU mekkora nyerési esélyt tart minimálisan elfogadhatónak, és ennek betartatását hogyan képzeli el, az egyenlőség és igazságosság jegyében. Mert abban meglehetősen biztos vagyok, hogy itt keleten a leglecsúszottabb rétegek intézményes kifosztásáról van szó (kvázi élősködés, ügyeskedéssel talán az imperative requirement is elférne). A Provident is megcsinálja öltönyben-nyakkendőben fényes nappal… és ez jóval árnyékosabb üzletág.

    Összességében a betiltást inkább jó megoldásnak tartom, még akkor is, ha nem értek egyet a használt törvényhozási módszerrel (nem értek) vagy a haverok gazdagításával (azzal se). Természetesen egy megnyugtató szabályozás is megtenné. Csak lássuk be, annak a kidolgozását és következetes végigvitelét tőlük kevésbé lehet elvárni, mint egy en bloc tiltásét.

    Sajnos meg kellett szoknunk, hogy a leghagymázasabb ötleteik is akár napokon belül az alkotmányban figyelnek. Hátha valami kivételesen jól sül el…

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220129)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2012.10.02 23:53

    @somewhat damaged: én úgy érzem, hogy ez a nyerőgépipar ez borzasztóan necces dolog, és az is csoda, hogy eddig tűrték.

    aranyoldalak.hu/kereses.jspv?where=Budapest&what=Kaszin%C3%B3k&page=0

    ezek itt a budapesti kaszinók. ezeket most bezárják. a falusi kocsma ügy nem tudom, hogyan fog alakulni, lehet, hogy simán alkohollá fog konvertálódni a dolog, dehogy ebből itten lesz egy kis probléma az biztos.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220130)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2012.10.02 23:57

    centralcasino.hu/hu/static/cegcsoport/

    a baloldali úriembert kell nézni, igen ő a magyar boxszövetség elnöke, aki szerintem most nem boldog.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220131)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2012.10.03 00:02

    http://www.gamingpeople.hu/index.php/webgam

    ők is ma reggel mentek tönkre.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220132)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2012.10.03 00:06

    http://www.ecasinoszovetseg.hu/

    ők is.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220133)
    Loading...
  16. szerénységem szerint:
    2012.10.03 00:11

    @jotunder: Ez mindig komoly maffia volt, albánok, ukránok, elég kemény csávók nyomultak benne. Ennél kisebb, khm, tapintatlanságért is öltek már embert ebben a műfajban.
    Ez megint az, hogy amúgy tudnám támogatni, de ez a tempó, ez nem úri tempó, na. 🙂

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-220134)
    Loading...
  17. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.03 00:14

    @somewhat damaged:

    Ha már bizalmaskodsz, akkor Zsolt vagyok te marha Selmeczi klón és fingom nincs hogy milyen picsával keversz össze:O)))

    Másrészt hazugság, hogy a segélyt gépbe szórják.
    Kevesebb igazság van benne, mint ha azt állítom, hogy minden Fideszes köcsög :O)))

    Talán próbáljon meg segélyből az megélni, aki ilyet állít.

    Harmadrészt Lázár elvtárs hazugsággal indított: Nem fér össze az erkölcsrendjükkel a szerencsejáték.

    Osztán mit játszanak a kaszinókban,lóversenyen, hasonlókban?
    Amúgy a Lovit milliárdokkal támogatja az állam, nekem van olyan ismerősöm, aki tönkretette miatta a családját.

    Negyedrészt nagy általánossággal elmondható, hogy a falusi kocsmákban január óta már nincs játékgép, egyszerűen lehetetlen volt kitermelni a havi 500ast.
    Két vidéki ismerősömnek is volt a kocsmájában, mindkettő már januárban visszaadta.
    Az egyik még csak nem is falusi, hanem pécsi, a másik gödi.
    A pécsi épp most tervezi bezárni az egész kócerájt, mert már annyi se jön belőle, mint amennyi adót fizet.
    Akkora a szegénység, hogy szegényebb helyeken már nem járnak kocsmába az emberek.
    Otthon pancsolnak szar borokat, pálinkát.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-220135)
    Loading...
  18. maroz szerint:
    2012.10.03 08:51

    @szerénységem: Azért az érdekes valóságérzékelésre vall, ha valaki egy borongós októberi hajnalon jön rá arra, hogy az ilyen sportokat nem a vasárnapi bibliakör eminensei működtetik, tipikusan.

    Tényleg, a Jézus Szíve plébánia miért nem szervez bingót ezeknek az embereknek? 🙂

    Érdekes folyamatok indulhatnak el nálunk. Azért ez a nyerőgépezés valahol egy csomó embernek az egyedüli még éppen emberinek mondható szórakozása volt, meg mégiscsak egy aprócska remény, ami ha másra nem is jó, de arra talán, hogy megüljön vele a seggén.

    Ha majd az iskolák is elkezdik kiszórni a problémás fiatalokat, mondván, hogy már nem tanköteles, és ezek a fiatalok nem igazán fognak találni maguknak munkát, a segélyezést megplafonolják, és semmi olyasmit sem találnak, ami legalább valamelyest leköti őket, akkor vajon mihez fognak kezdeni? Olyan roppant könnyű egy-egy ennyire komplex és összefüggő rendszer egyetlen aprócska elemére rámondani nulla perc gondolkodás után, hogy az „társadalmilag haszontalan”, miközben olyan sok példát láttunk már arra, hogy ennél jóval kevésbé megfontolatlan döntések is mekkora problémákat bírtak később eredményezni, hogy az embernek a belegondolástól is elmegy a kedve. Oké, dobjátok ki a biztonsági szelepet, mert sípol, és még több gőzt a masinára!

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220136)
    Loading...
  19. esernyősEvezős szerint:
    2012.10.03 09:32

    @Putyilov gyári melós: Akkor – mint a vak mondotta volt – majd meglássuk ….
    🙂
    (Én az általad vázoltakkal is simán egyetértek, vagyis kinézem Orbánból, hogy fél, mint ördög a tömjénfüsttől, hogy spontán emlegessék negatív kontextusban ugyanazok, akiket korábban nehéz testi munkával bírt rá ellenfelei hasonszőrű jelzős szerkezetekkel történő illetésére, de túl ezen, a „Két legyet ütök egy csapásra” című szcenárió is bent lehet a fejében!)

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-220137)
    Loading...
  20. szerénységem szerint:
    2012.10.03 09:46

    @maroz: Mondjuk ez a folyamat nem a Fidesz alatt indult el, de erősítenek rá, ez kétségtelen.
    Igazából nekem megint az a bajom, ami a Véleményvezérnek, hogy ezzela tempóval nem lehet egy országot működtetni. Nincs ez, hogy először kinyírunk félig egy iparágat, a maradékot rábírjuk arra, hogy tízmilliárdokat fektessen bele, majd kinyírjuk teljesen, és a haverjainknak odalökjük a koncot.
    Ezért bizony egy Rejtő-regényben csúnya pofonok járnak, adott esetben kések is előkerülnek.

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-220138)
    Loading...
  21. Vortumnus (törölt) szerint:
    2012.10.03 09:48

    @szerénységem:

    hát ez az, még ami pozitív lehetne, azt is elkúrják.
    mindenesetre most már nem állítható, hogy kevésbé lennének ügyetlenek, mint mondjuk a második gyurcsány-kormány 2006-09 között…

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-220139)
    Loading...
  22. esernyősEvezős szerint:
    2012.10.03 09:51

    „Tisztelt polgártársaim! Ne higgyenek a simabeszédűnek!(Lázárnak) Mielőtt hajlanának rá, hogy igazat adni ennek az embernek – meg annak, aki hétfő reggel rendkívüli kormányülést hívott össze, egyetlen napirendi ponttal, a szerencsejáték-szervezéssel, és miután „megállapította, hogy azonnali intézkedésre van szükség”, mit ad isten, estére törvény lett az elhatározásából –, kérem, egyetlen elemi dolgot gondoljanak végig.

    Hogy a szegény ember is ember. Vágyai és álmai vannak, olykor még szenvedélyei is, és legalább néha szeretne azokhoz hasonlítani, akiket a tévé minden műsorában és reklámjában lát a nap minden órájában. Szeretne egyszer elmenni a Tescóba úgy bevásárolni, ahogyan Önök közül ezt nem kevesek megtehetik, amikor szükségét érzik. Szeretne a gyerekének olyan cuccokat venni, amelyeket minden rendes szülő, Önök is megvesznek a gyereküknek, és nem azon gondolkozni, hogy hó végén mit ad neki enni.

    Ezeknek az embereknek a nyomorát, a kiszolgáltatottságát, a keserűségét csak azzal lehet fokozni, ha hatalmi szóval még attól a minimális önállóságtól, a szabadságnak attól az illúziójától is megfosztják őket, amellyel az életüket megpróbálják túlélhetővé tenni. Hogy ők dönthessék el, mit vesznek a boltban a negyvenhétezer forintjukból, ők dönthessék el, hogy heti 225 forintot megengednek-e maguknak egy lottószelvényre, bedobnak-e száz vagy kétszáz forintot a kocsmai nyerőgépbe, vesznek-e háromszázért kaparós sorsjegyet (mint már említettem, a postán, hol máshol), mert hátha nyernek!
    Sőt, eldönthessék, hogy az utcán (azaz a lakóhelyükön) összekoldult pénzt kenyérre vagy alkoholra költik.

    Ez az egyetlen döntésük maradt az életükben ugyanis, másra, többre nincs már erejük. Tessék ezt tiszteletben tartani! Tessék tiszteletben tartani az életnek azt a szintjét is, ahol a túlélést csak az alkohol sötétje vagy a nyerőgép hordozta remény teszi lehetővé. Kötelességünk ez nekünk, egyelőre még tisztes polgároknak is, de az államnak mindenekelőtt.
    ___Ezeket az embereket nem újabb tilalmakkal és beszorítottságokkal lehet kihozni ebből az élethelyzetből (hiszen sokakat még egészen biztosan ki lehetne), hanem felelős és összetett, lassú, de embertisztelő politikákkal.___

    A Fidesz állama csak azoknak az uraknak teszi lehetővé, hogy „kaszinózzanak”, akiket nem a pénzhiány, hanem valóban a játék és a kockáztatás szenvedélye visz a játékasztalokhoz és a nyerőgépekhez. Újabb privilégiumot kaptak. A Fidesz állama csak azoknak a beruházását és a tulajdonát védi, akik közel vannak az ő mindent felperzselő tüzükhöz. Félreértések elkerülése végett: nem a nyerőgépcégek és -tulajdonosok sorsa fekszik a szívemen, hanem a tulajdon tiszteletéé.”

    (http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=165608:le-a-szegenyekkel&catid=51:csmihancsikzsofia&Itemid=79)

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-220140)
    Loading...
  23. somewhat damaged szerint:
    2012.10.03 16:39

    @maroz: a játékautomatákat most tényleg kvázi karitatív jelenségnek tartod? Ne műveljék esetleg KHT formában a kopasztást?

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220141)
    Loading...
  24. maroz szerint:
    2012.10.03 17:08

    @somewhat damaged: Figyelj. Elmondtad, elfért itt, átléptem, legyen ennyi elég. Kimész, beszállsz a kocsiba, hazamész, kivered, és annyi, semmi több. Értve vagyok?!?

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220142)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2012.10.03 18:12

    @maroz: ?? biztos nekem is vannak ilyen dolgaim :))) szerintem somewhat damaged-nek gyakorlatilag teljesen igaza van. ez egy ilyen nap :))))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220143)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2012.10.03 18:37

    egyebkent azt a valamit, amibe az emberek nagyon sok penzt tesznek es az cserebe tonkreteszi oket ma magyarorszagon allamhatalomnak hivjak, es nem nyerogepnek :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-220144)
    Loading...
  27. HaKohen szerint:
    2012.10.03 20:15

    @somewhat damaged:

    Egy. Kft-k már nincsenek – de ez melléxál. Van viszont főszál is.

    Kettő. Olvasd el léci – gondolkodva, naná! – a legutóbbi kommented fölött eggyel @Evezős: által idézett szöveget. Szerzője sok mindent másképp gondol, mint én, ámde most teljesen egyetértek vele. Ugyanis ennyi évtized után már illene minden 60 IQ feletti lénynek tudnia, hogy társadalmi (konzisok most ne nézzenek ide!) problémákat sosem sikerült huszárvágásokkal megoldani. Hanem csak komplex, kitartó és macerás programokkal, munkával. Ez jelen témánkra is vonatkoz.

    Három. Kurvára elegem van az elitista megmondóemberek elefántcsonttoronyból harsogó suttogásából – ebből az egész képmutatásból és szemforgató ájtatosságból, ami ilyenkor többtonnányi sebességgel dől ránk. Ez lényegében az egész választási regisztrációs bohózat fonákja. Azt hiszem, itt nem is érdemes folytatnom.

    Na @maroz: innen az általad oly nagyra tartott optimizmusom.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-220145)
    Loading...
  28. somewhat damaged szerint:
    2012.10.04 12:48

    @HaKohen: Már elolvastam korábban is, és hajlok rá, hogy ne értsek egyet vele. Nem tudok azzal azonosulni, hogy a nyerőgép a szegény ember egyetlen illúziója arra nézve, hogy döntéshelyzetben van a saját sorsát illetően, és az egyetlen reménye a nyerésre, kitörésre. Azért a sajtó nem hangos a nyerőgépből meggazdagodott borsodi segédmunkások sztorijaitól.

    Ha történetesen úgy lenne, és tekintsünk most el nagyvonalúan a totó-lottó-tippmix-kaparós vonaltól, akkor sincs szerintem jól, hogy a dolog kontrollálatlan oddsokkal, pénzmozgásokkal és (külföldi) maffiaköröket gazdagítva üzemel. Az államilag szervezett szerencsejáték annyival jobb, hogy pl. nem lehet „sohanemnyer” sorsjegyet kiadni. És nincs közvetlenül a kevert szeszes vályú mellett, hogy akkor használhasd, amikor már semmi önkontrollod nincsen. Nem is beszélve arról, hogy lottóra nemigen lehet egy nap alatt elverni egy segélyt-fizetést, aztán meg új módszerek után nézni, hogy hogyan lehetne a hiányt pótolni (-> lopás, erőszak).

    Értem én a dolog szelep jellegét, a játékszenvedélyt mint olyat, meg a szegény ember ópiumát. De pont annyira tartom üdvösnek, mint amennyire az uzsora megadja annak illúzióját, hogy valaki segít, meg kölcsönad, amikor már nem segít és nem ad kölcsön senki. Azok nevét, akik tönkrementek, még lejjebb kerültek egyik vagy másik miatt, nem jegyzik sehol.

    Szerintem az idézett cikk pont ugyanakkora álságos elefántcsonttorony-megmondás, mint amilyet másokon kérsz számon, esetleg más előjellel. A szerző maga mondja, hogy soha nem szerencsejátékozott, és az életrajzát elolvasva nem is éppen szorult rá… fotelből egyik, másik álláspont is könnyen védhető.

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220146)
    Loading...
  29. somewhat damaged szerint:
    2012.10.04 12:52

    @jotunder: kösz, és hát igen, nocomment 😀

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220147)
    Loading...
  30. HaKohen szerint:
    2012.10.04 13:20

    @somewhat damaged:

    „a sajtó nem hangos a nyerőgépből meggazdagodott borsodi segédmunkások sztorijaitól”

    Erről hol olvastál ezen a poszton? Ki beszélt tényleges meggazdagodásról? Fantomjaid vannak, azok ellen harcolsz tán.

    „…kontrollálatlan…”

    Ami kontrollálatlan, annak meg kellene keresni a kontrollálási lehetőségét. Persze, mint tudjuk, a törvényhozók és a kormányzók (akiket éppen ezért fizetnénk mi adófizetők vagy mi a csuda!) számára sokkal egyszerűbb a betiltás, a bétékámódosítás stb. A többi meg nem érdekli őket – lásd a társadalmi problémákról fentebb mondottakat.

    „Az államilag szervezett szerencsejáték annyival jobb…”

    Az állami monopóliumnak kétségtelenül vannak előnyei. Az egyik a költségvetési újraelosztás támogatása. (Nem is emléxem, hogy mit is mondtak a hogyishívjákok a redisztribúció előnyeiről?)

    A másik óriási előnye, amint a zelmúlt 22 évben +tapasztalhattuk (már akit érdekelt és odafigyelt), hogy az állami játékcég, konkrétan a Szerencsejáték Rt, Zrt stb. mindig is a politikai pártok finanszírozásának legfőbb pénzcsorgató (mit -csorgató? -öntő!) csatornája volt, amelyet minden a tűzhöz közelkerült párt maximálisan kihasznált – szól a pletyka, amelyből természetesen egy szó sem igaz.

    Most te tényleg nem tudod, hogy mit beszélsz, vagy konkrétan engem nézel hüjének?

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-220148)
    Loading...
  31. nerángass szerint:
    2012.10.04 13:43

    Lázár :
    „Számos olyan korlátozó lépésre került sor 2011-ben, amely a leghátrányosabb, legszegényebb társadalmi csoportokat lényegében elzárja attól, hogy pénznyerő automatába dobálják vagyonukat, pénzüket, juttatásukat vagy keresetüket.” „A mi célunk továbbra is az, hogy a legszegényebbek, leghátrányosabb helyzetben lévők, kiszolgáltatottak, különösen az ország leghátrányosabb kistérségeiben élő polgártársaink ne kapjanak arra lehetőséget, hogy pénzüket szerencsejátékra költsék.

    Márpedig attól a hatalomtól, amelyik szabad töményszesz kotyvasztást biztosít, attól amelyik szerint “meglehetélni negyvhétezerből”, attól, amelynek minden gazdasági intézkedése csak növeli a reménytelenül leszakadók tömegét, hiszen “annyitisérnek”,attól, méltán el lehetne várni, hogy legalább ilyenkor ne használja őket indokcsoportnak. Esetleg vigyázzon a projekcióira, minden gátlástalan politikus átkára ( “pénznyerő autómatákba dobálják vagyonukat ( sic ! )” Hát mi ez, ha nem álszent, aljas, képmutató, hazug, szégyentelen és gátlástalan ?

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-220149)
    Loading...
  32. nerángass szerint:
    2012.10.04 13:48

    A szerencsejátékbisznisz az egyik legtökéletesebb pénzmosógép amióta létezik a világon, na ez az, amiért elhiszem a nagy állami feldemhedést (((((

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-220150)
    Loading...
  33. somewhat damaged szerint:
    2012.10.04 22:13

    @HaKohen: nem tudom, hogy mit beszélek, kérek engedélyt meghunyászkodni. Ugyanitt leckéket vennék vitakultúrából, úgy látom, neked van annyi, hogy jutna másnak is. További szép napot! 🙂

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-220151)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Hát valamivel összetettebb mint az, hogy "folytatj…
  • tamspatrik on Az értelmiségi illúziók végeAz értelmiségi illúzió az értelmiségi. Amúgy meg n…
  • aerduloensamtonight on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Meglátjuk?
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.tekintettel arra, hogy a félidei választásokra tra…
  • ijontichy on Az értelmiségi illúziók vége"Tisztesség dolgában elég szarul állok. ... Kisvár…
  • Keepdreaming on Viccországban bejelentenekOrbán Viktor 2026.02.07.: "Ukrajna az ellenségünk"…
  • Késes Szent Alia on Britnek lenniLassacskán Starmer is elmondhatja a poszt első bek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Legfeljebb is csak annyi történh…
  • vattablz on Az értelmiségi illúziók végeDe, asszem pont ilyet. Máskülönben másmilyen lenne…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: ha folyamatosan őrjöngsz, akkor kénytele…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek:-D :-D :-D "Amikor 1999-ben a koszovói háború mag…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: : Visszalendül az... csak mikor? Arra ni…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Nem lendül vissza. Szerintem annyira e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Én nem tudom, hogy az amerikai dem…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Végülis ez várható volt. A demokraták…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Láttátok az Idiocracy c filmet? Ha nem, ideje megn…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelhttps://24.hu/belfold/2026/02/06/orban-viktor-mezo…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Astanát Nazabajev távozása után nyugtatásképpen át…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Egy srófra jár az agyunk, nekem is esz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: : Ajajj... egy ideig vicces volt e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Azt gondolom, hogy hosszú idő óta…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/360/20260206_202606-nvb-nvi-valaszt…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Én egy ötméteres Trump szoborról i…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@muaddib00: Vagy inkább Aladeen
  • muaddib00 on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Felesleges elaprózni, simán United…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Miert csak a Penn Stationt? Miert…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Azert ez még Trumptol is uj szint: https://www.nbc…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: " Tóth Zoltán választási szakértő erről a…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: Értsd már meg, hogy nem lakcím alapján s…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelValószínű, hogy azokat a levélszavazókat húzták le…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: Mondhat ilyesmit, de számai nincsenek. Az…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: a linkelt cikkben László Róbert elmagyar…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekNagy riszpekt :-) Hiába a kormányrendelet, nem szü…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAzt ne felejtsük el, hogy ma Mogyoróországon egy f…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/02/01/tomegverekedes-a-fradi-p…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Grrr: Egyrészt az antifasiszták nem hatalom. Ők m…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@annokkk: Új alkotmány jöhet. Gyorsabban mint eddi…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Virág et.: Szegény egy politikai fogoly. A Putyin…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekElég egyszerű: nem a tőlük nagyon különböző romákr…
  • Virág et. on Viccországban bejelentenek@annokkk: Én is néztem a minap és egészen elképesz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@nyulambator: A fészen lehet kommentelni a 444 cik…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekNem tudom hol gyűlnek, de speciel a 444-en nem leh…
  • K Zoltan on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)A forradalmak előbb-utóbb diktatórikus eszközökhöz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekAmit a 444 művel a német Maya T.-vel, az már boszo…
  • annokkk on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@ijontichy: Az lehet, hogy a rablást már törvénybe…
  • ijontichy on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittel@labrys:: "A Fidesz oktatáspolitikájának mérlege:…
  • ijontichy on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@labrys: : Na ja. Ez az, amit eddig nem sikerült 1…
  • labrys on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittelAz oktatásüggyel nagyon is rendben van minden.
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)Az Orbán-kormány tegnap (2026.02.03.) a „háborús v…
  • Virág et. on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@thegaben86: Lecserélődött a vezetés, kb mint az e…

Posztrulett

Orbán végre őszinte volt

 „Rátértem arra, hogy Magyarország olyan szeretne lenni, mint Németország volt”  (telex.hu) Nekem mondod, Viktor…

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • marysolotravez
  • Virág et.
  • vattablz
  • sgtpotrien
  • Radnóti Zoltán
  • nerangass
  • karsairita
  • labrys
  • ra0213
  • thegaben86
  • istván orovecz
  • darnoknew
  • micike mici
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • janostothmeister
  • princeghostly1c74fbc695
  • Hanyistók
  • jotunder
  • SMFB
  • onehumanoid
  • jelbeszed
  • Hector Kapitány
  • gearforbooks
  • ipartelep
  • kiazmármegint
  • ervsebeszet
  • Mikonu
  • ijenanyelvtan
  • Keepdreaming
  • kisa
  • LibaLeontin
  • aromo44
  • simonandris2
  • muaddib00
  • Morp65
  • Czifra Zoltán
  • j.alfred prufrock II
  • incze
  • aerduloensamtonight
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • elolhatuldoktor
  • KennyOMG
  • kalzol
  • tortt49
  • rovidec398e17c6
  • macskahala
  • ororvecztb1
  • Gaboxhrr
  • Grrr
  • esztre
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d