Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Jobbágynak lenni: elidegeníthetetlen jogunk

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

„… a kommunizmus nem a szocialista törvényesség győzelmét jelenti, hanem a szocializmus győzelmét a törvény felett.”
Pjotr Sztucska

Amint hogy az orbánizmus is. Kartelleztünk, és akkor mi van, mondta Budai. A rendszer marad, mondta az izmus névadója, és ebből legalább értett minden érintett: az orbánizmus legyőzte a törvényt, és ha ezt nem hajlandóak az illetékesek tudomásul venni, akkor vissza lesznek zavarva a balettbe ugrálni. Az alkotmánybíróktól a passziánszozás jogát is megvonom, üzente Orbán ezzel a foghegyről odavetett „rendszermaraddal”. Most meg ez a választási keverés, nagykanállal. És nem szippantja be! Miért, kérdezzük sokan, miért? Nem értjük, és ennek talán egyik oka az is lehet, hogy magunkból indulunk ki. Azt vetítjük ki mindenki másra, ami nekünk fontos, ami a mi értékeink között igencsak dobogós helyen áll. Abból indulunk ki, hogy ha számunkra fontos, nagyon fontos a szabadság, akkor mindenki más számára is az kéne legyen. Bele se gondolunk, hogy másnak, sokaknak talán nem is annyira fontos. Számukra jobbágynak lenni sokkal fontosabb. Ugyanúgy elidegeníthetetlen jognak vélik a jobbágyi léthez való jogot, mint mi a szabadsághoz valót.

Még csak azt se lehet mondani, hogy ezeket az embereket ne lehetne megérteni.

Kezdjük azzal, hogy nekünk nem igazán van komolyan gyökeret eresztett kapcsolatunk a szabadsággal. Amikor úgy adódott, amikor esélyünk nyílt rá, hogy valamivel organikusabb kapcsolatba kerüljünk a szabadsággal mindig jött valami, vagy mi mentünk bele valamikbe, aminek a vége mindig az lett, hogy az a fránya szabadság még távolabbra került tőlünk, már ugye ha egyáltalán lehetséges ezt a „távolt”-t tovább fokozni. Nem nagyon van olyan fundámentom, amibe belecementálódott volna a szabadság is, ezért minden egyes újrabuzdulásnál mindig az alapoknál kell kezdeni. 1989-ben is ezt tettük, nagyon helyesen és nagyon okosan elmondtuk, hogy nekünk mostantól fontos a szabadság, és nagyon helytelenül, nagyon ostoba módon máig sem sikerült azt elmondani, hogy miért. És ez a nagyon nagy probléma, ennek a „miért?”-nek a hiánya, mert ha az emberek nem értik meg, hogy tényleg, miért is, akkor számukra a szabadság csak egy szó marad, egy lózung, amivel jól lehet öblögetni, de ha a szükség úgy hozza ugyanúgy ki is lehet köpni, hiszen miért is lenne az a számukra érték? Miért?

Lehet a szabadságot sulykolni annak az embernek a fejébe, aki 1989 óta ugyanabban a nyomorult másfélszobás panelben él és az elmúlt húsz év alatt a szabadság, a szabad akarat számára abban képződött meg, hogy szabadon eldönthette: eszik, vagy inkább a közüzemi számláit fizeti ki.

De ugyanúgy süket a szabadságra az is, aki szerencsésebb sorsú, akinek lett egy picinyke vagyonkája, mert éppen a hátára kapta egy konjunktúra farhulláma, ámde mára egyre elkeseredettebben szembesül azzal, hogy nincs jövedelmecskéje, amiből fenn tudná tartani azt a vagyonkát. Vagy a másik: lett neki jövedelmecskéje, de egyre frusztráltabb, mert napról-napra tapasztalja, hogy talán a büdös életbe’ soha nem fog tudni akkora vagyonocskát felhalmozni, ami a jövedelmecskéje által meghatározott társadalmi státuszhoz dukál. Ismer a kedves olvasó olyan khmmm… újpolgárt, aki egy megkeresett forintból lazán el tud költeni kettőt? Mert én igen. Kérdeztem tőle néhány évvel ezelőtt, hogy mi a bánatért vesz szinte mániákusan dolgokat ilyen szörnyen magas kamatozású fogyasztási hitelekre, amire kb. az volt a válasz, hogy mit érdekli őt, majd kifizeti valahogy a fizetéséből, a fő, hogy a dolognak meg kell lennie, mert mit szólnak a gyereke magas státuszú barátai, ha eljönnek hozzájuk és megdöbbenve látják, hogy sem ez nincs nekik, sem az.

A másfél szobás panelben élőt még talán meg is lehet érteni, hiszen ha valaki azt állítaná, hogy neki is pont akkora szabadsága van, mint egy lázárjánosnak vagy egy gyurcsányferencnek nos, az nem fejti ki az igazság minden szeletét. Meg lehet érteni, ha ez az ember elkeseredésében azt mondja, hogy teszek én a szabadságomra, ha kell valakinek hát vigye, odaadom egy tál lencséért boldogan.

Sőt, a státuszfélelmében nyüszítő kispolgárkezdeményt is meg lehet érteni, hiszen neki is leginkább az kell, amiről  úgy véli, hogy nincs, vagy nagyon kevés, és ez nem a szabadság. Ő a plusz egy tál lencséért adná – mit adná, adja is! – oda a szabadságát, és minél elkeseredettebb annál kevésbé válogat: akár az útjába kerülő legelső futóbolondnak is.

Akiknek pedig tényleg fontos lenne a szabadság többnyire csak annyira fussa, hogy egyre elkeseredettebben, egyre ingerültebben kiabál rá ezekre az emberekre, hogy ne tedd, ne add el a szabadságod, mert az fontos! De azt, hogy miért fontos, azt nem nagyon sikerül elmondani, pláne nem úgy, hogy azt a címzett is megértse. Nem lehet eljuttatni hozzájuk azt a nyilvánvaló igazságot, hogy egy ilyen tranzakcióban ők nem egy tál lencsét (vagy egy tál lencsével többet) vesznek, hanem csupán a tál lencse ígéretét. Odaadják a szabadságukat egy tál lencse ígéretéért.

Arról a szabadságukról mondanak le, amelyiknek része az is, hogy megkövetelhetik az ígéret teljesítését. Ha a szabadságukért beígért lencsét mégsem kapnák meg, akkor nincs már békés eszközük arra, hogy a vevőt teljesítésre kényszeríthessék. A kegyúr jószándékára, tisztességére vannak hagyatva, vagy lehet lázadni. Szebbnél-szebb alternatívák.

A kegyúr jószándéka, tisztessége – ismétlem, mindenféle garanciaelem nélkül, hiszen a szabadságról való lemondással pont ezekről mondunk le – számomra nagyon kutyavacsorája kategóriának tűnik. Ez a frissen instaurált kegyúr most egy újabb szeletkéjét, egy nagyon lényeges részét kéri a szabadságunknak, cserébe már nem is igazán ígér semmit, legfeljebb egy fél szem lencse illatát, vagy még azt se. Érzik ők, hogyne éreznék, hogy előbb-utóbb a legnaivabb emberek is rá fognak jönni arra, hogy kumisz se lesz a beígért tál lencsékből, és félnek, rettegnek, hogy lázadni mer a becsapott. Hogy egyszer csak egy csomó ember a homlokára csap: basszameg, mégsem olyan remek ötlet jobbágynak lenni, mert nem olyanok ezek az urak, akik maguktól, valamiféle elvektől, értékrendtől (Lázár János frissen újított kegyúr és az értékrend, ha a kedves olvasó elfogad tőlem egy illusztrációt az „oximoron” kifejezésre) vezéreltetve jószándékkal és tisztességgel viseltetnének a szolgákkal szemben. Nosza, gyorsan találjunk ki valamit, valami ravaszságot, aminek a segítségével ki lehet zárni a szavazók közül azokat, akiket potenciális lázadóknak, úgymond proteszt-szavazóknak gondolunk.

A kegyurak tisztessége már az érvelésben is fülön fogható. Azt mondják, hogy a választási jog előzetes regisztrációhoz való kötése azért kell, mert ez által növelhető a felelős választói magatartás. Na jó, de mi lenne ez a felelős magatartás? Hogy majd azok fognak szavazni, aki veszik a fáradságot, és szépen szorgalmasan megismerik a kínálatot, megpróbálják megérteni a választásokon induló pártok üzeneteit, ígéreteit, és a választási programok alapos és bölcs mérlegelése után megfontoltan, felelősséggel választanak. És melyik kegyúr szorgalmazza mindezt? Az, aki annyira veszi komolyan a választók tisztességes tájékoztatását, hogy abból lassan szállóige lett:

„Annak ellenére, hogy Orbán hétvégén kijelentette, hogy ‘soha nem hazudtam a magyar embereknek’, diplomata kollégáink tisztán emlékeznek arra, hogy a kampányban az európai uniós nagykövetekkel való találkozás során azzal bíztatott, hogy ‘ne figyeljenek arra, amit a megválasztásomért mondok‘ [pay no attention to what I say to get elected] és megígérte, hogy radikális reformokat fog véghezvinni” – olvasható a táviratban.  

Szép, ugye? Az beszél a választói felelősség szükségességéről, aki szűk körben bevallja, hogy ott veri át a választókat, ahol kegyúri gusztusa megkívánja. Mi a hihetőbb, hogy ugyanez az Orbán az előzetes regisztráció bevezetésével a választói felelősséget növelné, vagy inkább azon választókat zárná ki, akikről úgy gondolja, hogy őket már ő sem bírná átalbaszarintani? Azokat, akik vagy már rájöttek maguktól is, hogy nem akkora üzlet jobbágynak lenni, mint az az első félelmükben tűnt, vagy erre ugyan még nem jöttek rá, de addig már eljutottak, hogy ők inkább egy másik kegyúrt szeretnének, mondjuk egy Gyurcsányt, mert hátha majd az! 

A választás lényege amúgy is éppen pont a proteszt-szavazat. Ha a kedve olvasó hajlandó egy röpke pillanatra legalább saját magával szemben őszintének lenni, akkor be kell látnia, hogy ez az előrelátós – bölcsen választós megközelítés borzasztóan inog. Egészen egyszerűen olyan bonyolult lett a világ, hogy a választók 99%-ának nincs meg az a szükséges tudása, amire támaszkodva bölcsen, megfontoltan el tudná dönteni előre minden ígéretről, minden egyes programpontról, hogy az jó-e avagy sem. Én például nagyon nem értek a közgazdaságtanhoz, így még csak megtippelni se nagyon tudom, hogy egy-egy tervezett makroökonómiai pálya helyes út lesz-e avagy sem. De menet közben tudom figyelni a mutatókat, és nem csak figyelem, hanem érzem a bőrömön is, és ha úgy érzem, hogy nagyon nem a kedvemre valóan alakulnak a dolgok, akkor ott a lehetőségem, hogy elzavarjam az aktuális hatalmat. Békésen, egy rövidke vasárnapi séta kereteit nem meghaladó módon. És pontosan ez az, ami elvileg kordában tarthatná a mindenkori hatalmat, ennek az elzavarhatóságnak a kínzó tudata. Emiatt kellene úgy érezze egy mindenkori hatalom, hogy neki igenis úgy kell tevékenykednie, hogy annak során permanensen figyelemmel legyen az én, a választópolgár mindenkori kedélyállapotára, mert ha nem így teszi, akkor őt biza elzavarják, és mehet vissza az autófényező műhelyébe, ahogyan azt Őszödön prédikálta a másik nagy igehirdetőnk. 

A szabadság tehát eladható egy tál lencse ígéretéért, de ha a vevő nem teljesít, akkor már nem igazán marad békés eszköz, amivel őt erre rá lehetne bírni. Történelmi példák sokasága és a józan ész is azt sugallja, hogy az ilyen tranzakciók során a nemteljesítés mondható tipikusnak. Tehát önmagában ugyan a szabadság sem hozza el azt a lencsetöbbletet, de legalább megmarad az alkuképesség, amivel nem biztos, hogy tud mindenki élni, de még mindig több, mint az a semmi, az a végtelen kiszolgáltatottság, ami a jobbágyi léttel jár. És nagyon nem utolsó sorban: most ugyan jogunkban áll követelni a jobbágyságot, de ha megkapjuk, ha már megittuk az áldomást az üzletre, akkor nincs szelíd visszaút. Nincs könnyed vasárnapi séta, nincs meg a lehetőség a hatalom békés elzavarására, nincs meg a hatalomban a tudat, hogy a protestáló szavazópolgár őt akár el is zavarhatja, sőt, inkább az van meg, hogy határ a csillagos ég, tehát ő bármit megtehet, és ilyenkor úgyszintén az a tipikusabb, hogy meg is teszi ezt a bármit. Ilyenkor pedig a jobbágynak nem nagyon marad más eszköze, mint a lázadás. Ami már nem egy kényelmes, vasárnap délelőtti séta, hanem vér, veríték és könnyek. Ezt kéne tudni jól elmagyarázni, úgy, hogy minél többen megértsék, hogy ezen a lencse-tranzakción mi csak veszíteni tudunk. De hogyan lehetne ezt érthetően és hihetően elmondani, ezt sajnos én sem tudom. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520949-69e356e661c1f' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520949&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520949-69e356e661c1f&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520949-69e356e661c1f' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Viccnek kicsit erős

161 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. lavór szerint:
    2012.08.15 18:05

    @babakék:

    Szép estét!

    Hogy hol vannak a szabadságszerető, öntudatos, becsületes magyar emberek, egyszerű, megalázott munkásemberek, hol a tudományokban jártas értelmiség, hol vannak az igazságszerető, más emberek bajaival együttérző magyarok?”

    Ahol az ellenzék. Vagy zsarolhatóak, vagy megvehetőek.
    Kiröhögni meg csak azt lehet, aki hagyja magát vagy okot ad rá.
    A tényeket nem lehet kiröhögni.
    Tehát: csak azért lehetnek gátlástalanok, mert az ellenfélnek mondott csoportnak is pont ugyanaz az érdeke, mint a hatalmon lévőknek. És ez a szomorú.

    Nincsenek gúzsba kötve. Ma sokkal több csatorna áll rendelkezésükre, mint a múltban bármikor is. Még nem is üldözik őket. Egyszerűen nekik is így jó. A húsos fazékból ki-kiesik egy-egy konc, azon elvannak.

    Hiv.: [@lavór:](#comment-227012)
    Loading...
  2. Kuviklacz szerint:
    2012.08.15 22:07

    @acs63: Például? Szerintem nem is voltak 4/5-ös törvények. Csak 2/3-osak. @komplikato: -nak is:
    Ami volt, hogy az alkotmányozás eljárási rendjét kell 4/5-del meghatározni alkotmányozás előtt. Na erre tett magasról a FIDESZ-kormány.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-227013)
    Loading...
  3. acs63 szerint:
    2012.08.15 22:48

    @Kuviklacz: Természetesen neked van igazad, fordítva írtam a történteket.
    A Horn-időszakban módosították az alkotmányozással kapcsolatos határt 2/3-ról 4/5-re és nem fordítva. Nekik is meg volt a 2/3, de ezzel a szabállyal be kellett/illett vonni az (akkori) ellenzéket.
    @komplikato: Azért 5/4-es szabály kemény lenne… 🙂
    (Bár már ott tartanánk, hogy az új parlament 2/3-dal kidobná ezt az alapkatyvaszt!)

    Hiv.: [@acs63:](#comment-227014)
    Loading...
  4. Counter szerint:
    2012.08.15 22:57

    A 4/5-ös kikötés 1998-ban hatályát vesztette (a jogszabály eleve magában foglalta saját hatályon kívül kerülésének időpontját is).

    Hiv.: [@Counter:](#comment-227015)
    Loading...
  5. 0001 szerint:
    2012.08.16 11:00

    „Tudod, az van, hogy nem mindig te fogod megmondani, hogy ki az idióta, és tudod hány ilyen hozzád hasonló nagypofájú faszt láttam én már nyígni a demokrácia miatt olyankor, amikor ő maga is a bráner boldogtalanabbik végére került?”

    @maroz: Anyád is is ilyen paraszt volt, vagy csak nagy nehézségeid vannak a szövegértelmezéssel?

    Hiv.: [@0001:](#comment-227016)
    Loading...
  6. maroz szerint:
    2012.08.16 11:31

    @0001: Az én anyám részletkérdés, a lényeg a te szövegedben van, ami nem az én értési nehézségeim miatt szar, hanem mert marhaság amit mondasz, te kis übermensch. Védhető érv, ehh.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-227017)
    Loading...
  7. ijontichy szerint:
    2012.08.16 11:44

    @acs63: Egyébként Orbánék visszafelé araszolnak. Az egykori MDF-SZDSZ paktum pont a kormányozhatóság érdekében jött létre.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-227018)
    Loading...
  8. acs63 szerint:
    2012.08.16 12:21

    @ijontichy: Ez még kérdés? A cél 1944! 🙂
    (Bármely paktum kompromisszum-készséget feltételez. Láttál Te ilyen szándékot mostanában?)
    Amúgy’ ez (is) illeszkedik a logikájába(?). „Erőből kormányzunk és kuss!”

    Hiv.: [@acs63:](#comment-227019)
    Loading...
  9. 0001 szerint:
    2012.08.16 12:57

    @maroz: S „védhető” nem jelenti azt, hogy egyetértek vele. Vannak apolitkus emberek? Vannak! Vannak a politkáról „egydimenziósan” gondolkodó emberek? Sarkos v. bántó v. „ízlés kérdése” megfogalmazás, de vannak! Vannak, akik mindent bekajálnak? Igen, ez egy általánosítás, de a lényeget megfogalmazza. Ebben a formában természetesen ezek az érvek nem hozhatok fel nyíltan még a politikában se, de a kérdés, hogy a regisztáció ösztönözheti-e az ilyen embereket arra, hogy tudatosabban foglalkozzanak a közügyekkel mindenképpen legitim. Persze itt megint befigyel a jó öreg Fideszes felfogás, miszerint a büntetés, a szankció ösztönzőleg hat. Még egyszer, ez egy pozitívabb Fideszes olvasata annak, hogy csak simán szabaduljuk meg a „pénzért, ígéretekkel megválaszolható csöcseléktől”, akik mellesleg „biztos baloldali szavazók”.

    Hiv.: [@0001:](#comment-227020)
    Loading...
  10. maroz szerint:
    2012.08.16 14:24

    @0001: Miért lenne legitim??? Akkor érthető lenne, és érdemes is lenne foglalkozni az érvvel, ha:

    1. A választás arról szólna, hogy egy viszonylag precízen definiálható, körülírható „jó eredmény” eltalálása a cél, ÉS

    2. Meg lehetne határozni viszonylag precízen azokat az ismérveket, azokat a mérhető jellemzőket, amelyek alapján a választópolgárokat szét lehetne választani olyanokra, akik képesek eltalálni ezt a „jó eredményt” és olyanokra, akik nem.

    Ezek közül egyik követelmény sem teljesül. A képviseleti demokrácia lényege, hogy embereket képvisel. Nem okos, nem buta, nem a „jó eredmény”-t tudó, ésatöbbi, hanem embereket. Olyanokat, amilyenek. One person, one vote. Jotunder példáját tudnám csak újból előhozni: ha a háborúban az országért meghalhatott az egyetemi tanár is és a félanalfabéta napszámos is, és a nevük egymás mellett állhat azon a bizonyos emlékművön, akkor nincs komolyan vehető érv amellett, hogy szavazni ne szavazhatnának egyenlő feltétellel. Tehát az az érv, hogy bármilyen intézkedés az okosabbat, a nemlétező „jó eredmény” eltalálására alkalmasabbat támogatja és az az intézkedés már pusztán ezért a szándékért elfogadható, vitára alkalmas lenne hamis. Illetve abban az esetben nem hamis, ha előtte kimondjuk, hogy nem minden embernek van egyenlő joga. Aki a regisztráció mellett szeretne komolyabban érvelni, az kezdje ezzel. Ha a mostani hatalom ilyesmit szeretne bevezetni, akkor kezdje azzal, hogy hatályon kívül helyezi az 1993. évi XXXI. törvény. Ne maszatoljunk, aki rendi államot szeretne, az mondja ki.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-227021)
    Loading...
  11. Kandabula szerint:
    2012.08.16 23:15

    @0001: A regisztrációval egyfelől az a gond, hogy szűkít. Másfelől a Fidesz most már rendelkezik annyi információval, hogy a számára kétséges körzetekben – átjelentkezésekkel – meghamisíthassa az eredményeket. Erre – sajnos – már a legutóbbi választásnál is voltak példák (urnazárás utáni sorban álló tömegek). Szóval az egész manipulálható. És ez nem jó.

    Hiv.: [@Kandabula:](#comment-227022)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @Vidor Ferike: . Abszolút off: . Kiskamasz volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomAz őrszemek zavarták a csalást, a szegregátumok la…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @labrys: . Hááát, van aki nem felejt. És bizony,…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMP közvetlen elnökválasztást akar. Szóval akár Ivá…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjHiv.: @muaddib00: Te csak beszélsz össze-vissza, a…
  • nyulambator on A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)https://www.youtube.com/watch?v=xp6MA6864kc Megint…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeJótündér, látod értelmét bármit reagálni a Demokra…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Igen, elég megdöbbentő. Talán a Z-generác…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Tőlem biztos nem. Szerintem nagyon jó…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@thegaben86: Szerintem pontosan tudod miért írtam.…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomhttps://444.hu/2026/04/17/keves-sikeres-huzasa-vol…
  • fortin2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeLopás az FBről: Csak a keltezés hiányzik, a helyme…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@dpeter: Az ellentengernagy an angolszasz "rear ad…
  • thegaben86 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Haha, Ivanyi soha nem lesz koztarsasag…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @bvr: lehet hogy a kegyelmi ügynél nem volta…

Posztrulett

Orbán Viktor meritokráciája

Az teljesen kizárt, hogy én most húsz sornál többet írjak bármiről. Semmiben nincs húsz sornál több. Magyarországban sincs. Egyszer talán lesz, most egészen biztosan nincs. Orbán egyik kedvenc kóklere, György László arról beszélt nagyon büszkén, hogy a World Scientific Publishingnél (nem explicit predatory kiadó, de azért elég khmm) jelent meg egy könyve a magyar középosztály …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • jaurin
  • gornyo
  • ipartelep
  • Judit Merényi
  • K Zoltan
  • bvr
  • Péter 2
  • Bogomil
  • vattablz
  • mzoltan
  • lgombb
  • mecsekijeti
  • tulajdonkppen
  • tubarozsa
  • macskahala
  • jelbeszed
  • simonandris2
  • susyk
  • kiazmármegint
  • darnoknew
  • incze
  • j.alfred prufrock II
  • Grrr
  • DarthVader
  • kisa
  • istván orovecz
  • Hanyistók
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • cleantone2
  • opiniopraesumpta
  • SMFB
  • karsairita
  • ijontichy
  • princeghostly1c74fbc695
  • azuccahirmondoja
  • nyulambator
  • halatlangazember
  • onehumanoid
  • Gaboxhrr
  • sgtpotrien
  • thegaben86
  • LibaLeontin
  • Podvinecz marsall
  • Vidor Ferike
  • Morp65
  • labrys
  • hakohen
  • jotunder
  • anna007dor
  • janostothmeister
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d