John Travolta és a chicagoi MÁV-per(formance)
A Grease című musicalt a Broadway-n egy Tony d’Amato nevű társproducer segítette színpadra. http://www.musicalheaven.com/Detailed/1799.html
A MÁV perben egy Anthony d’Amato nevű egyetemi professzor képviseli a felpereseket.
A két személy egy és ugyanaz.
d’Amato-t rettenesen érdeklik a különös történetek, tessék pl. ezt elolvasni :
http://velvelonnationalaffairs.blogspot.com/2005/01/re-tony-damatos-views-on-hitlers-plot.html
Fia Brian d’Amato bestseller író http://www.briandamato.com/ aki szintén misztikus történetekben utazik.
d’Amato szerint a MÁV alkalmazottak gyilkosságokat követtek el, ez a per egyik alapja. Ez a pasi az orrunk előtt ír meg egy regényt, egy titokzatos távoli országról, ahol véreskezű vasúti dolgozók gyilkolnak, és mivel a másik életében valóban jogászprofesszor
http://anthonydamato.law.northwestern.edu/ (azért ez sem semmi)
ezt egészen különös formában teheti meg. Ez egy performance-nak tűnik. Nem a legizlésesebb performance amit valaha láttam, de szerintem ez nem a MÁV-ról szól, hanem csak és kizárólag erről a furcsa figuráról.
A pacák nem tűnik hülyének, normális publikációs listája van, és mégiscsak tenure-t kapot a Northwesternen. Könnyen lehetségesnek tartom, hogy átverték, valótlan tényállást prezentáltak neki. Persze az is igaz, hogy utánanézhetett volna (persze az is lehet, hogy öregkorára elment az esze, ilyen is szokott lenni, bár általában ilyenkor az egyetem igyekszik csendesen elpolcolni valahova).
A performance-hipotézist az is alátámasztja az, hogy ennek a pernek (az általam megkérdezett jogász szerint) minimális esélye van érdemi szakaszba jutni, a legvalószínűbb, hogy az amerikai bíróság illetékesség hiányára hivatkozva kihajítja. Ugyanakkor d’Amato számára nem nagy negatívum, ha nem sikerül semmit elérnie: legfeljebb majd azt mondja, hogy a gonoszok jogi kiskapuk segítségével kibújtak az igazságszolgáltatás alól.