Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Kecel és a liberális demokrácia

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

<

p style=”text-align: justify”>Töprengtem, hogy lehetne írni egy kamuhírre alapozó posztot,
legyen mondjuk Cheţelu de Sus (Felső-Kecel) erdélyi település, ahol ősztől
megszűnik a magyar osztály a helyi iskolában. Átveszi az ortodox egyház a
működtetését az államtól, és mivel az adott településen élők 90%-a román
valamint ortodox, úgy gondolják, hogy a magyar osztállyal nem bajlódnának
tovább, persze a tanárok és a diákok is maradhatnak, csak ugye ősztől románul
fog zajlani a tanítás, valamint az ortodox liturgia szerinti szeánszokra is kötelezően
elvárnak mindenkit, tanárt-diákot egyaránt. Ha ez valakik számára nem
elfogadható, nem kötelező munkaszerződést aláírni, valamint a gyerekek is
mehetnek a legközelebbi településre ha magyarul szeretnének tanulni. Igaz, hogy
ez a település negyven kilométerre van, de hát mit lehet itt tenni? Ez van,
azért a vacak tíz százaléknyi magyarért nehogy már, ráadásul így még több pénzt
is fog kapni az iskola, mert az egyháznak valahogyan mindig többje van, mint az
államnak, pedig előbbi az utóbbitól kapja, de ezt most nem is akarjuk érteni,
mellékszál.

Félek, hogy az élet hamarosan implementálja az ötletemet,
bár ne lenne igazam, de átnézve a szomszédba ez az óhajom naiv ábrándnak tűnik.
De én most mégiscsak inkább Kecelről szeretnék pár szót szólni.

Van ebben a magyar néplélekben valami roppant erős ősanyai
ösztön, csak akkor tud igazán boldog lenni, ha szopat. Az erősebb a gyengébbet,
a gazdag a szegényt, a többség a kisebbséget, és piszkosul élvezi. Sokszor még
csak nem is az az elsődleges, hogy az a bizonyos dolog az ő szája íze szerint
történjék, hanem leginkább az, hogy a másik is kötelezve legyen az ő gusztája
szerinti létezésre. Már ugye abban az esetben, ha ez annak a másiknak rossz, ez
nagyon fontos szempont.
A keceli esetet lehetne másként is nézni, hiszen van az egésznek egy olyan
olvasata is, hogy a többség meghozott egy kényszerű, nehéz szívvel vállalt
döntést, mely döntés sajnálatos módon kellemetlenül érint egy elenyésző
kisebbséget. Jó lenne ezt hinni, de valami hihetetlen mértékben nem megy. No
meg a keceli eset egyáltalán nem egyedi, és itt nem csak arra gondolok, hogy a
kiválasztott államegyházak más településeken is khm…, hogy fogalmazzak finoman,
szóval kibaszott középkori sudribunkó módon viselkednek, hanem úgy általában is
megfigyeltem, hogy ez az össznépi szopatósdi eszkalálódik, mintegy.

Legyen valaki, akinek rosszabb lesz, és akkor minden rendben
is lenne.

Csak ez a fenti rendezőelv tudja kielégítően magyarázni a
keceli esetet. És még másik ezret, hasonlóan. Fel nem foghatom, hogy miért ne
fordulhatna meg egy olyan gondolat is az emberek fejében, miszerint talán meg
lehetne nézni, hogy hogyan lehetne azt összehozni, amikor a kecske is jóllakik
és marad némi káposztánk is. Ha már az egyház működteti, akkor mi a francért
kell kötelezze azt is hinni, aki nem meggyőződésből teszi? Mert a püspök urat (tetszőlegest,
nem mondom meg, hogy kire gondoltam) hitelesen kényeztette egy szolgáltató, és
ebből azt a következtetést vonta le, hogy egy kényszerűségből szopó is tudja
élvezni? Negyven év kötelező vörös zsolozsma után lettünk jó kommunisták? Újabb
évtizednyi kötelező miatyánk után leszünk majd jó katolikusok? Nehezen hihető.
Vesztes játszma ez mindenki számára, már ugye kivéve azt az elenyészően kevés,
szinte akár néven is nevezhető embert, akik mindebből itt és most vastagon
hasznot húznak, olvasom, hogy Kecelen Berger József képviselőt egyből
megkínálták egy aligazgatói poszttal ebben az új, immáron katolikus iskolában. Az
természetesen alávaló inszinuáció, miszerint a közgyűlésben leadott támogató
szavazata és a kinevezése között bármiféle összefüggés lehetne, ilyent mi még
egy jogállamban sem mernénk leírni, hát még Magyarországon!

Megy tehát ez az össznépi laktáció, lassan címert is illene
cserélnünk, irigység-sárga mezőben egy ótvaros nagy fasz, melynek két végén
valamiféle ötletszerű rotációban cserélődik a mi derék népünk, és nem jön rá,
hogy ez már rövid távon is egy klasszikus vesztes-vesztes játszma. Az a feneség
ugyanis, hogy manapság sokkal komplexebb módon éljük az életet, sokkal több a
szóba jöhető élethelyzetek száma, mint teszem azt száz évvel ezelőtt. Márpedig
ha minden élethelyzetre a többség diktatúrája a szabályozó mechanizmusunk,
akkor – hacsak nem növényként létezünk – előbb-utóbb mindannyian megtaláljuk
azokat a szituációkat, amelyekben történetesen mi vagyunk a szopatott
kisebbség.

A liberális demokrácia nem azért jobb, mert lila
entellektüelek szépérzékének inkább megfelel, hanem bizony aljas, önző érdekből
is, hiszen nincsen senkinek se a homlokára írva, hogy az élete során belőle
soha ne lehetne kisebbség. Olyan ez, mint a szociális háló, ami nem csak azért
jó, mert a lelkünk azt mondatja velünk, hanem azért is, mert jó az, ha
alkalomadtán van valami, ami történetesen minket is meg bír fogni, ha zuhanunk.
Még ha most, ebben a pillanatban, a nagy jólétünkben azt is gondolnánk, hogy á,
velünk ilyesmi soha nem fordulhat elő. Nem a nyavalyát.
Vitathatatlan, hogy toleránsnak lenni nehéz. Falkalények vagyunk, így erős bennünk
az atavisztikus ösztön arra, hogy a falka minden olyan egyedét, aki csak picit
is különbözik a csoporttól halálra csipdessük, de mintha szó lenne itt
valamiféle emberré tevő tényezőről is, például arról, hogy magunkat tekintjük
az egyedüli olyan élőlénynek, amelyik képes sikeresen elfojtani az ösztöneit. A
liberális demokrácia erre a szabadság-interpretációra is épít, tehát arra, hogy
szabadságunkban áll felülkerekedni az ösztöneinken. Megtehetnénk dolgokat,
bármit, van erőnk és késztetésünk is hozzá, de mégsem tesszük meg, mert
szabadságunkban áll nem megtenni. Ilyesmire például egy pávián nem képes, persze
ettől még nem lesz alkalmas Kecelen aligazgatónak.

Mondta valaki, hogy egy olyan országban, ahol mindenki költő
senki nem ír verseket. Egy olyan településen, ahol mindenki buzgó katolikus
senki sem buzgó katolikus, hiszen kihez képest? Lám, már csak ezért is érdemes
lenne hagyni létezni azt az akármennyi százaléknyi kisebbséget, hogy fel
lehessen mutatni: igen, mi hozzájuk képest vagyunk jobbak, mert mi buzgók
vagyunk a mi hitünkben!

Erre
lehetne koccintani Kecelen, kiváló minőségű, echte cukorcefréből készült Keceli
Karamell Sauvignonnal.
 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521986-69e35fa1e5278' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521986&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521986-69e35fa1e5278&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521986-69e35fa1e5278' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Lex Haverok II.

Next Post:

Lex Haverok III.

83 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. idelle szerint:
    2011.06.28 14:37

    a kecelei karamell sauvignonért külön pont, így a teljesítmény 11 a tízes skálán.

    Hiv.: [@idelle:](#comment-279566)
    Loading...
  2. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.06.28 14:43

    Vitatom, hogy toleránsnak lenni nehéz. Szerintem könnyű, ha az embernek van valami értelmes célja amivel ki tudja tölteni az életét. Az intolerancia és mások basztatása pótcselekvés, akkor jön elő amikor nincs más.

    A katolikus egyház az egész fejlett világban folyamatosan veszíti el a híveit. Erre sok országban megpróbálnak úgy reagálni, hogy az egyházat normálisabbá, emberközelibbé teszik. Magyarországon valamiért úgy gondolták, hogy egyszerűbb állami segítséggel harácsolni.

    Megrögzött ateistaként amúgy nagyon jó dolognak tartom ezt az egészet a gyerekek szempontjából. Nincs annál hasznosabb, mint amikor egy gyerek megtanulja ehhez az egyházhoz kapcsolni, hogy neki hazudnia és alakoskodnia kellett, ha nem akart iskolát váltani. A tanárokat sajnálom.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-279567)
    Loading...
  3. Caenorhabditis elegans szerint:
    2011.06.28 15:10

    Az egész cikk itt a többség diktatúrájáról szól, ami rossz, és ezzel egyet is értünk. Arról viszont én nem tudok, hogy Kecelen a többség aktív és gyakorló katolikus lenne, aki katolikus módra szeretné nevelni a gyerekeit, szóljon, aki többet tud. Ha az országban az aktívan vallásos csupán 13% (nem katolikus, csak aktív) akkor kétlem, hogy Kecelen több lenne az aktív katolikus mondjuk 30%nál.
    Azaz a többség itt nem valláspárti, hanem leszarom-párti, illetve túlélem-párti, meg nemutaztatomagyerekemet-párti. Beletörődő fajta.

    Hiv.: [@Caenorhabditis elegans:](#comment-279568)
    Loading...
  4. Caenorhabditis elegans szerint:
    2011.06.28 15:22

    @tollaszerge: Én is így utáltam meg az egyházat… előtte csak simán ateista voltam és hülyeségnek tartottam az egészet, viszont 13 éves koromban olyan koleszba kerültem, ahol az igazgató egy katolikus pap volt, és emiatt kötelező volt a csütörtökönkénti mise, az egész kolesznak. Azzal sem lehetett kibújni, hogy közöltem, hogy ateista vagyok, ráadásul meg sem vagyok keresztelve, a szüleim is ateisták, stb… a példabeszéd a misén meg mindig arról szólt, hogy az istennek tetsző jó gyerekek engedelmeskednek a nevelőtanároknak. Akik kis kivétellel ritka kretének voltak. Undorító.
    Viszont a kötelező hittant megúsztam, ugyanerre hivatkozva, egyedül a koliból :D:D
    Bő két évet töltöttem a helyen, onnantól kezdve még jó darabig az jutott eszembe a vallásról, hogy „atombomba”.

    Viszont én nem tartom hasznosnak a gyerekek számára. A többség szerintem nem olyan mint én voltam, hanem olyan szülők gyereke, akiknek nincs kialakult véleményük a témáról, és így a gyerek meggyőzhető. Ez a rendszer egyértelműen térítésként működne.

    Hiv.: [@Caenorhabditis elegans:](#comment-279569)
    Loading...
  5. fuhur szerint:
    2011.06.28 15:38

    ” Ilyesmire például egy pávián nem képes, persze ettől még nem lesz alkalmas Kecelen aligazgatónak.”

    Tökéletesen alkalmas, ha tagja a képviselő testületnek, és rendszeresen jár misére. 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-279570)
    Loading...
  6. fuhur szerint:
    2011.06.28 15:40

    Ha a gyerekemnek kecelen kellene iskolába járnia, akkor minden nap másik AC/DC poló lenne rajta. Edivel, és zombikkal. Én meg mindig elkísérném a misére Merilin Manson-osban és pentagrammás nyaklánccal. 🙂

    Apropó tud valaki olcsó AC/DC pólót 122 es méretben ?

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-279571)
    Loading...
  7. Kettes szerint:
    2011.06.28 16:59

    Azzal, hogy Kecel a katolikus egyháznak adta az iskoláját, a környék tucatnyi kistelepülési iskolájának és óvodájának a sorsát is megpecsételte. Azok is egyesével az egyházak ölébe fognak hullani – már ha kérik őket. Ha nem akkor, in nomine Patris mennek a levesbe.

    „Orcsik Attila, a Kiskőrösi Többcélú Kistérségi Társulás Óvodája, Általános Iskolája, Középiskolája, Szakiskolája Kollégiuma (KTKT) főigazgatója azt mondja: négy éve azért született meg a Fülöpszállás és Császártöltés közötti települések – Akasztó és Izsák nem lépett be – közös, összevont intézménye, hogy a falvak megőrizhessék iskoláikat. A csökkenő diáklétszám és támogatások miatt csak így lehet a mai napig finanszírozni az intézményeket. Az új iskolarendszer segítségével megoldódott a szakos ellátás mindenhol, kistérségi munkaközösségek alakultak ki – hangsúlyozza a főigazgató az előnyöket. A nagy intézmények kiválásával a rendszer életképtelenné válhat a kicsik számára.”

    http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/osztas-szorzas-ki-jar-jol-367166

    Bár maroz nem tért ki rá a posztban, az egyedi eset mögött megint a rendszer cinizmusa igazán ijesztő. Hogy az aránytalan normatívákkal gyakorlatilag arra kényszerítik az önkormányzatokat, hogy átadják az iskolákat az egyházaknak, ahol kötelező felekezeti oktatást folytatnak – az adófizetők pénzéből.

    Egy normális világi párt már bejelentette volna, hogy az Orbán-kormány által világnézetileg elfogultan, tehát alkotmányellenesen nyújtott egyházi többlettámogatást kölcsönnek tekinti és vissza fogja venni kamatostul.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-279572)
    Loading...
  8. aronsatie szerint:
    2011.06.28 17:07

    @Kettes: Ilyen karakán világi párt nálunk nem létezik. Inkább éneklik a székely himnuszt az alakuló ülésen, ha muszáj.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279573)
    Loading...
  9. naiv legényke szerint:
    2011.06.28 17:37

    A kormány és az egyház is nyilván tudja, hogy a hitterjesztés szempontjából kontraproduktív az egyház hatáskörének, szerepének ilyen módon – adminisztratív eszközökkel – való növelése. Nem pasztorálási szempontok működnek most, hanem egymás hatalmának kölcsönös, oda és vissza is működő megtámogatása.
    Hogy az egyház növekvő szerepvállalására van-e társadalmi igény, hogy ez a hívőkre és nem hívőkre hogyan hat, az nem szempont.
    Állam és egyház nagy egyetértésben hozza kényszerhelyzetbe az embereket.

    Mellveregető vallásossággal ma karriert lehet csinálni. Érthetetlen hogy a hívők miért nem tasítják el vallásosságukkal üzletelő egyházi vezetőiket.

    Hiv.: [@naiv legényke:](#comment-279574)
    Loading...
  10. El Topo (Sgt. Elias) szerint:
    2011.06.28 18:09

    @aronsatie:

    Mi az hogy? Nagyon is!

    Magyarországon nincs, vagy alig van olyan politikus, aki deklaráltan ateista lenne, miközben a népességnek egy jelentős része igenis az. Ráadásul a tanultabbak közt többen vannak az ateisták, tehát egyszerűen nem hiszem el, hogy a doktorokkal tömött Országgyűlésben csupa hívő ül.

    Képviseletet az ateistáknak!

    Hiv.: [@El Topo (Sgt. Elias):](#comment-279575)
    Loading...
  11. Kettes szerint:
    2011.06.28 18:22

    @El Topo (Sgt. Elias): Szanyi Tibor jó lesz? 😐

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-279576)
    Loading...
  12. aronsatie szerint:
    2011.06.28 18:25

    @naiv legényke: A kormány még csak hagyján, de szerintem az egyház sem tudja, és ez az igazán szomorú.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279577)
    Loading...
  13. aronsatie szerint:
    2011.06.28 18:28

    @El Topo (Sgt. Elias): Ateista Párt? Pártelnök: Vágó István? Ajjaj.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279578)
    Loading...
  14. El Topo (Sgt. Elias) szerint:
    2011.06.28 18:30

    @Kettes: Szanyi Tibor szopjon szamárfaszt!

    Hiv.: [@El Topo (Sgt. Elias):](#comment-279579)
    Loading...
  15. El Topo (Sgt. Elias) szerint:
    2011.06.28 18:34

    @aronsatie: Vágó István -minden tiszteletem mellett- egy idősödő tévébemondó.

    Hiv.: [@El Topo (Sgt. Elias):](#comment-279580)
    Loading...
  16. Wolff szerint:
    2011.06.28 18:52

    @Kettes: Már csak azért is vissza fogja venni, mert ugye költségvetési ügyekben az AB-nak már kuss. 😀

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-279581)
    Loading...
  17. Wolff szerint:
    2011.06.28 18:57

    Amúgy én nagyon nem félteném az egyházat meg senkit az egyháztól, ez egy überliberális társaság: a deklaráltan eretnek, ősmagyar vallással kokettáló Makoveczet is meghívják a pápa bulijába:
    index.hu/kultur/2011/06/28/makovecz_is_megy_xvi._benedek_meglepetes_partijara/

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-279582)
    Loading...
  18. Kettes szerint:
    2011.06.28 19:11

    @Wolff: Most már, hogy betört a fülkeforradalom az AB-be, ezt a szabályt el fogják törölni. Orbán pontosan tudja, hogy hatalmas kiskaput (=nagykaput :)) hagyna az utódjának az összes átalakításuk visszavonására.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-279583)
    Loading...
  19. Pelso.. szerint:
    2011.06.28 20:14

    @fuhur: A póló kapcsán: jé, csak nem arra számítasz, hogy a keceli jelenség terjedni fog?..

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-279584)
    Loading...
  20. El Topo (Sgt. Elias) szerint:
    2011.06.28 20:20

    @Pelso..:

    Teljesen valószínűtlen. Tavaly még kettő darab önkormányzati ált. isk volt abban az utcában, amiben 30 évig laktam.
    Szeptembertől már mind a kettő egyházi.

    Hiv.: [@El Topo (Sgt. Elias):](#comment-279585)
    Loading...
  21. somewhat damaged szerint:
    2011.06.28 20:55

    A szülő otthon, meg a pap abban a kis időben a templomban nem bírja beleverni a gyerekbe a buzgóságot, így gondolják, ha majd jól olyan közegbe rakják, ahol az nem tud tőle szabadulni, feladja az ellenállást.

    ennek megfelelően állítólag pesten a szent margit gimnáziumból kerülnek ki a legnagyobb kurvák

    Sajnos az emiatt szopóágon lévő normálisakat, illetve a partvonal mellől némi empátiával figyelőket nem vígasztalja, hogy a módszer hitélet, buzgóság, üdvösség stb szempontjából visszafelé sül el és csomó torz ember nevelődik, illetve ez az izé rákényszerítődik arra is, aki köszöni, jól megvan nélküle. A bábjátékosokat meg sajnos nem zavarja.

    Mi a francért nem lehet hittanra járni annak, aki akar, korlátlan óraszámban?

    Hiv.: [@somewhat damaged:](#comment-279586)
    Loading...
  22. fuhur szerint:
    2011.06.28 21:00

    @Pelso..: Mint a Keceli képviselőtől (vagy a páviántól? keverem őket) megtudtuk, a mise a Nemzeti Elhülyülés Rendszerében ugyanaz, mint a felvonulás a cucilizmusban.

    A rendszer meg ugye erősödik, mivel a budiforradalom még korántsem ért véget. Majd ha megkoronázták Viktort akkor fog csak.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-279587)
    Loading...
  23. Pelso.. szerint:
    2011.06.28 21:24

    @El Topo (Sgt. Elias): @fuhur: Tőlünk néhány utcányira is volt metamorfózis, államiból egyháziba. S a napokban becsengetett egy ottani tanár, akarom-e a kölköket hozzájuk íratni szeptembertől.
    Kis híján megettem a máját, babbal, chiantival.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-279588)
    Loading...
  24. HaKohen szerint:
    2011.06.28 21:29

    Asszem, már leírtam valahol egy másik blogban ezt a találós kérdést:

    – Mibe őrült bele az ozi törzsfőnök?

    – Abba, hogy vett egy új bumerángot, és nem tudta eldobni a régit.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-279589)
    Loading...
  25. Dr. No szerint:
    2011.06.28 22:21

    „Fel nem foghatom, hogy miért ne fordulhatna meg egy olyan gondolat is az emberek fejében, miszerint talán meg lehetne nézni, hogy hogyan lehetne azt összehozni, amikor a kecske is jóllakik és marad némi káposztánk is.”

    Hát mert cuius regio, eius religio.

    Hiv.: [@Dr. No:](#comment-279590)
    Loading...
  26. Dr. No szerint:
    2011.06.28 22:22

    @Dr. No: És vica versa.

    Hiv.: [@Dr. No:](#comment-279591)
    Loading...
  27. Dr. No szerint:
    2011.06.28 22:24

    @somewhat damaged: Legalább egy magyar iskolában ki kéne követelni a vudu hittanóra lehetőségét.

    Hiv.: [@Dr. No:](#comment-279592)
    Loading...
  28. Minor.Dragon szerint:
    2011.06.28 23:03

    Csöngött nem olyan régen a telefon, a hagyományos. Kedves, idős hang szólt bele, csak a harmadik mondatnál jöttem rá, hogy gépi. Ismertette iskolája felépítését és célkitűzéseit, majd megkért, hogy gyermekem ebbe az iskolába írassam be szeptembertől.
    Sajnos nem tudtam vele beszédbe elegyedni, így nyitott marad a kérdés, hogy akkor az egyházi (főleg kat.) iskolák is nyomják egymást a tanulói létszám (normatíva) miatt?

    (Nem, nem csaptam le a telefont, mint említettem, vonalas, név, cím, lábméret.)

    Hiv.: [@Minor.Dragon:](#comment-279593)
    Loading...
  29. Minor.Dragon szerint:
    2011.06.28 23:05

    @Dr. No: vice. Bocs.

    Hiv.: [@Minor.Dragon:](#comment-279594)
    Loading...
  30. egyfejű szerint:
    2011.06.29 07:34

    Idéznék a helyi tiszteletesünktől. Egy, az emberek önbecsülését és a családok méltóságát visszaadni igyekvő egyesület céljairól beszélt, többek közt ezt: „Hangsúlyozta azt is, hogy evangéliumi értékeket hirdetnek, Isten nélkül, az egyház 2000 éves tapasztalata nélkül ugyanis nem lehet társadalmat formálni.”
    Első problémám az a bizonyos 2000 év. Hááát, az alsó hangon sincs 1700 (ugye 315 – milánói ediktum, de a fontosabb 325 – első nikaiai zsinat). Kb. csak innentől beszélhetünk az Ő általa említett egyházról.
    Amikor már a számok sem igazán jók, akkor a többi részéről mit mondjak?
    Impozáns, be is nyalják sokan.

    Hiv.: [@egyfejű:](#comment-279595)
    Loading...
  31. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 10:00

    Ott téved mindenki, hogy Kecelen nincs (sincs) elég százalék szülő, aki a fenti hír hallatán egyrészt fingófát javallna az érseknek, másrészt összedobna kellő mennyiségű pénzt, paripát, tüntetést, civil kezdeményezést meg politikai pártot, hogy legyen „világi” iskola is. És nem azért, mert Kecel többsége (sem) katolikus, hanem mert Kecel többsége (is) hazug, gyáva és/vagy lusta, mindenbe beleszaró és/vagy rendpárti és cigánygyűlölő fasiszta (hadd ne soroljam még mi), de végeredményben sunyi, aljas, konformista/kádárista geci. És az ilyen szarik beléje. Azaz meg is érdemlik as sorsukat, és nem tudom sajnálni őket.

    (Ettől prsze a poszt még tök jó. Megint. Szóval bocs a kifakadásért!)

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279596)
    Loading...
  32. nerángass szerint:
    2011.06.29 10:16

    galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=76985:nem-kene-megvarni-a-forditott-pocspetri-uegyet&catid=40:cslevaijulia&Itemid=65

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-279597)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2011.06.29 10:17

    @Humperdickk: Népszavazást kezdeményeztek, de nem gyűlt össze elég aláírás. A szocialista párt helyi képviselője dr Borbényi Ilona volt a kezdeményező, és 404 aláírás gyűlt össze a szükséges 1440 helyett.

    Nem világos számomra, hogy miért lenne cigánygyűlölő fasiszta valaki, aki nem elég aktív egy helyi ügyben (eleve nincs iskoláskorú gyereke).
    Ez egy kilencezres település, ahol a túlnyomó többség úgy gondolja, hogy ez így rendben van. Ettől még nem fasiszták.

    Európa számos országában külön kell kérelmezni, hogy ne tanulj hittant, vagy ne fizess egyházadót, vannak európai államegyházak. Ezek az országok elég távol vannak a fasizmustól. Magyarország nem annyira fejlett ország mint Norvégia vagy Svájc. Ez az egész ügy, egészen kicsi jóindulattal és empátiával simán megoldható lenne, csak az a kicsi jóindulat és empátia hiányzik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-279598)
    Loading...
  34. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 10:35

    @jotunder: azt írtam, hogy „és/vagy” cigánygyűlölő. De igazad van, ettől még közvetlen köze nincs a katolikussághoz, de a rendpártisághoz viszont már köze van mindkettőnek.

    Azaz: Kecelen gyáva és/vagy lusta és/vagy rendpárti emberek élnek. Ezek mindegyik alkalmatlan a tiltakozásra. Sőt, 75-80%-uk helyeselné, ha a keceli cigánygyerekeket bentlakásos katolikus iskolákban tanítanák móresre. Így van köze hozzá. „Mivelhogy rend kell a világba.”

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279599)
    Loading...
  35. aronsatie szerint:
    2011.06.29 11:29

    @Humperdickk: Ez így is túlzás. Az ember nehezen kockáztatja a gyereke helyzetét az addigi, esetleg jól bevált iskolában. Márpedig az nem kérdés, hogy a szülő nyílt kiállása nem kockázatmentes.

    Mondok példát, ami közvetlenül érint: a mi – még önkormányzati – helyi, általános iskolánkban az évzáró és egyben ballagó ünnepségen az egyik ballagó diák, egyéb köszönetnyilvánítások mellett, megköszönte X.Y. tanár bácsinak, hogy elvitte őket a Terror Házába. Túl azon, hogy mit gondolok arról az intézményről, nem hiszem, hogy megengedném, ha erre kerül a sor, hogy az én gyerekemet is vigyék. Mégsem szóltam egy szót sem. Amíg nem muszáj, nem ugrálok, mert a gyerek inná meg a levét.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279600)
    Loading...
  36. egyfejű szerint:
    2011.06.29 11:32

    @jotunder: Aggasztó, nagyon aggasztó. Azok a számok, amiket írtál, nagyon aggasztó. Humpit totál megértem, hogy ennyire mérges. Ennyi struccal sosem fogunk az általad említett országoknak még a közelébe sem érni. Hang és szó nélkül lenyelik az un. történelmi egyházak undorító nyomulását, amihez még az állam is hátszelet ad.
    Aggasztó, nagyon aggasztó.

    Hiv.: [@egyfejű:](#comment-279601)
    Loading...
  37. Kettes szerint:
    2011.06.29 11:39

    @egyfejű: Mindent egybevetve, mindaddig amíg darwinizmust és newtoni fizikát tanítanak a gyerekeknek az egyházi iskolában, nincs nagy ok aggodalomra. Nem lesz a gyereknek semmi baja a hittantól, mint ahogy nekünk sem lett bajunk a szocialista történelemtanítástól. Ha van esze, úgy is átlát a hülyeségeken. Ha nincs, akkor majd te rávezeted. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-279602)
    Loading...
  38. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 11:40

    @aronsatie: anélkül, hogy indokolatlanul sértegetni akarnálak, a kommented alapján ugye nem kell mondanom, a három kategória közül Te melyikbe tartozol?

    Ne érts félre: megértelek. De hidd el, nem az iskolai eredmények alapján lesz ember valakiből. És én úgy akarom felnevelni a gyerekeimet, hogy felnőve azt is megtanulják, hogyan kell szabad embernek lenni.

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279603)
    Loading...
  39. egyfejű szerint:
    2011.06.29 11:44

    @Kettes: Nem értek egyet, a két filozófia között nagyságrendi különbség van. A hittan nem ismeri a felsorolt két tantárgyat. Ismerni ismerjék meg természetesen a nebulók, de kötelező ne legyen. Mint ahogy a tanárt se vegzálják, mert nem gyónt aznap. Szekuláris államot, annak minden velejárójával! Az egyházaknak (egyiknek sem) nincs keresnivalójuk az alapfokú oktatásban.

    Hiv.: [@egyfejű:](#comment-279604)
    Loading...
  40. aronsatie szerint:
    2011.06.29 11:47

    @Humperdickk: Na, melyikbe tartozom?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279605)
    Loading...
  41. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 11:48

    @Kettes: MINDADIG nincs.

    A gond az, hogy a katolicizmusból nem következik a darwin meg az einstein (newton már nem játszik, max colstoknak meg vízmértéknek jó), viszont következik belőle a cölibátus, ami egyrészt hülyeség, másrészt hajlamossá tesz. A perverz fizikatanár megdughatja az asszonyt vagy kiverheti a redtube-ra, a katolikus pap viszont CSAK bűnözni tud. És onnantól meg mindegy neki, mennyire.

    De nem is ez a lényeg, másr csak azért is, mert ez populizmus, és nem kicsit. De fogjuk meg máshol: ha madárbélből jóslást, vudubabákkal játszást vagy tarotkártya-vetést tanítanának kötelezően a gyerekeidnek fizikaóra után, azzal is ilyen megengedő lennél?

    Az meg nettó naivitás, hogy „Ha van esze, úgy is átlát a hülyeségeken. Ha nincs, akkor majd te rávezeted.” Miért, a hitler egy idióta volt? Vagy a nagysztalin? És miért gondolod, hogy majd rád fog hallgatni? Hisz oly széles a nagyvilág!

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279606)
    Loading...
  42. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 11:50

    @aronsatie: hiába provokálsz. Fogalmazzunk úgy, hogy a nem elég bátrak és őszinték táborába. Deal?

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279607)
    Loading...
  43. jotunder szerint:
    2011.06.29 12:00

    ” a katolikus pap viszont CSAK bűnözni tud.”

    ezeket a szövegeket kérem mellőzni. komolyan mondom…

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-279608)
    Loading...
  44. jotunder szerint:
    2011.06.29 12:06

    @egyfejű: Én azt gondolom, hogy aki mondjuk katolikus hitoktatásban akarja részesíteni a gyerekét, annak az állam ezt biztosíthatja. Akár az adófizetők pénzéből. Van olyan ország ahol ez így van, van ahol nincs. Én elfogadom, hogy nálunk így van. Volt Magyarországon egy gyalázatos rezsim amelyik gyakorlatilag másodrendű állampolgárként kezelte a vallásos embereket, és ez különös felelősséget ró a magyar államra. Szerencsésebb országokban ilyen nem volt.

    Az a lényeg, hogy mindenki számára elérhető legyen a vallási szempontból neutrális oktatás.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-279609)
    Loading...
  45. Szindbad szerint:
    2011.06.29 12:07

    @egyfejű: hvg.hu/gazdasag/20110629_ebrd_magyarok_piacgazdasag

    Mégis mit vársz tőlük?

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-279610)
    Loading...
  46. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 12:07

    @jotunder: szövegkörnyezet megvan? Komolyan mondom!

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279611)
    Loading...
  47. aronsatie szerint:
    2011.06.29 12:08

    @Humperdickk: Szóval, hazudós vagyok és gyáva? Légy bátor és igazmondó, vágd a szemembe. Deal?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-279612)
    Loading...
  48. egyfejű szerint:
    2011.06.29 12:11

    @jotunder: Semmi akadálya, lehet külön hittanra járatni a gyermeket. Azt is az állam finanszírozza, mint majd minden egyházat, a rómaikatolikust meg plánehogy. És íme, meg is teremtettük a vallási szempontból neutrális oktatást, mivel minden egyházat eltiltunk az iskolában történő megjelenéstől. Mert ugye itt az a kérdés is felmerül, hogy akkor a vudu miért nem oktathat az iskolában fakultatív, vagy a hátadon szellemet néző? Szekuláris államot, annak minden velejárójával!

    Hiv.: [@egyfejű:](#comment-279613)
    Loading...
  49. Humperdickk szerint:
    2011.06.29 12:12

    Gyengébb, olvasni kevésbé tudó jótündérek kedvéért: ha feláll neki, a fizikatanának ott az asszony meg a pornó. A katolikus papnak meg csak az ima. Ha ettől eltérő módon elégíti ki magát, akkor bűnöz – nem feltétlenül bétékáilag, lehet, hogy csak ószövetségileg. Na és innentől kezdve bűnösnek kell tartania magát, tehát átlépte a kis piros vonalat, tehát már akár pedofilkodhat is.

    De persze ez csak spekuláció. Mindenesetre aki elhiszi, hogy a papnak elég az ima, az vallásos. A többi ember meg joggal aggódik, ha papot lát a gyerekhez közelíteni. Nevezzük előítéletnek, vagy jobb esetben egészséges gyanakvásnak.

    Hiv.: [@Humperdickk:](#comment-279614)
    Loading...
  50. jotunder szerint:
    2011.06.29 12:14

    @Humperdickk: gyengébb értelmű Humperdickkeknek… ebben a blogban én (is) mondom meg, hogy mit lehet és mit nem, és a katolikus papokat nagy általánosságban lepedofilozni nem lehet. remélem teljesen érthető voltam.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-279615)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: ugyan.... nem vagyok pszichiáter.
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ijontichy: Én ezzel nem értek egyet: "A Kor…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: Lehet nem ugyanazt olvastuk. Tóta W., na…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Igen. Szerintem ezt tanítani fogják. Egy k…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: @Grrr: Csessze meg a wordpress! Kikukázt…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalomA Tisza kampánya ultra profi volt. Én még ilyet ne…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Hogy tudod elképzelni, hogy nem megy ?
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Tőlem esküdhetnének a láthatatlan repülő…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Engem a hivatalos magyar himnusz is irrit…
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @Vidor Ferike: . Abszolút off: . Kiskamasz volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomAz őrszemek zavarták a csalást, a szegregátumok la…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @labrys: . Hááát, van aki nem felejt. És bizony,…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMP közvetlen elnökválasztást akar. Szóval akár Ivá…

Posztrulett

Úgy tűnik Ahmadinezsád sem ad többet elő az NKE-n

A Jerusalem Post híre…. .

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • nyulambator
  • Psakreff
  • LibaLeontin
  • ra0213
  • ijontichy
  • DarthVader
  • Mikonu
  • sgtpotrien
  • Virág et.
  • excombo
  • Hector Kapitány
  • azuccahirmondoja
  • tortt49
  • Judit Merényi
  • susyk
  • Czifra Zoltán
  • dynamicist
  • simonandris2
  • j.alfred prufrock II
  • csunyatáp
  • aerduloensamtonight
  • Radnóti Zoltán
  • aromo44
  • princeghostly1c74fbc695
  • halatlangazember
  • SMFB
  • kiazmármegint
  • vattablz
  • fortin2
  • cleantone2
  • ororvecztb1
  • KennyOMG
  • muaddib00
  • ijenanyelvtan
  • istván orovecz
  • mzoltan
  • lgombb
  • karsairita
  • janostothmeister
  • kisa
  • annokkk
  • Vidor Ferike
  • gornyo
  • Tiborné Tóth
  • incze
  • thegaben86
  • opiniopraesumpta
  • jaurin
  • hakohen
  • jotunder
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d