Ki a nő avagy életkép össznépi őrjöngés előtt
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság azt a döntést hozta, hogy a genderrel kapcsolatos problémákat a nemzetközi szövetségekre bízza, ők állapítják meg ki indulhat női versenyeken a saját sztenderdjeik szerint.
Tavaly az ökölvívó-világbajnokságon egy algériai versenyzőt kizártak azzal, hogy nem felel meg azoknak az előírásoknak, amelyeket teljesíteni kell ahhoz, hogy női versenyen induljon. Egyszerű lenne a helyzet, ha az IBA (a nemzetközi ökölvívó szövetség) előírásainak nem felel meg, nem indulhat az olimpián. Igen ám, de a NOB súlyos intézményi szabálytalanságok miatt 2019-ben felfüggesztette az IBA-t és 2023-ban óta nem is ismeri el. Ezért egy Paris 2024 Boxing Unit nevű szervezet dönt az indulási jogról és ők megengedték Imane Khelifnek, hogy induljon.
Khelif útlevelében az van, hogy ő egy nő, Algéria egy iszlám ország, nem ismerik el a transzgenderséget, ha Khelif jogilag nő Algériában, akkor eléggé nő. Milyen kromoszómái vannak? Nem tudom, az IBA elnöke összevissza beszélt, az algériai vezetés fel van háborodva. Minden lehetséges. Egy biztos, hogy a szabály az, hogy ő egy nő a megállapodások szerint, mert a Paris 2024 Boxing Unit ezt a döntést hozta.
Magyarország egy szánalmasan homofób ország, ahol nem ismerik el a nemváltást sem, de…. ha valakit a születésénél nőnek vélelmeznek és utána nőként anyakönyveznek, akkor is nő marad, ha kiderül egy vizsgálatnál, hogy XY kromoszómája van. Khelif Magyarországon is nő lenne.
Az első fordulóban Khelif egy olasz versenyzővel került össze, aki 46 másodperc után feladta a mérkőzést. Az olasz világbajnoki ezüstérmes volt 2019-ben. Khelif 25 éves, 2022-ben ezüstérmes lett a világbajnokságon és 2023-ban a döntő előtt diszkvalifikálták, szóval esélyesnek mondható.
Khelif Hámori Lucával fog bokszolni a következő fordulóban. Nincsenek kétségeim, hogy ebből rettenetes őrjöngés lesz Magyarországon, nagyon kell az ellenség most a FIDESZ-nek, a gazdaság szomorú állapotban van, ezt is rá lehet fogni az nyugati elitre, amelyik….
Ha Khelif transz lenne, nem indulhatna, de nem az. Ha az IBA-t nem zárják ki, vélhetően akkor sem indulhatna. A megállapodások szerint (tehát a tokiói olimpia szabályai az irányadók) azonban meg kellett neki adni a versenyengedélyt. Lehet, hogy XX kromoszómái vannak (tehát még Rowlings szerint is nő), de kongenitális adrenális hiperpláziája, ami nagyon magas tesztoszeron szinttel és férfias megjelenéssel járhat, és még ezernyi más dolog is lehetséges, Egy biztos, a saját szabályait kellene megszegnie a NOB-nak, ha kizárná.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531612-675ab80d4c626' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531612&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531612-675ab80d4c626&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531612-675ab80d4c626' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
És itt érünk vissza az olipmia alapeszményéhez, miszerint bárki jöhet versenyezni (eredetileg csak férfiak); a keretek, a szabályok ismertek, a bírók csak a szabályok betartására figyelnek. Az nagyon fontos volt, hogy legyenek külön női versenyszámok is, de innen tovább már nem kellene lépni.
Hiv.: @halatlangazember:
Nem a transzoktól félnek, hanem attól, hogy ha nagyon megkapargatják, sok amerikai sportoló megbukna. Azért a szemmel látható kategória nem csak ez a boxolólány volt. Némelyik futamban alig volt lány, akinek dereka is van. A nyakuk meg olyan, mint komor bikának.
@annokkk: Ez a „szemmel látható” ez nyilvánvaló tévút. Érdemes megnézni ezt a képet. Szemmel látható, hogy a 171 centiméter feletti testmagaság már a féfiakra jellemő, férfias testmagasság, A kosárlabda meg egy olyan sport, hogy oda direkte pünkt azokat a lányokat fogják beválogatni, akik jó magasak (még ha ezerszer XX kromoszómájuk van, meg petefészkük meg női hormonjaik, meg miegymás). Hasonlóképp a boxba, súlyemelésbe meg praktikusan minden sportba azok válogatódnak ki olimpikonnak, akik az adott sporthoz testalkatilag legalkalmasabbak és ez bizony igen gyakran abban a szegmensben lesz,ami az adott kategóriában (testzsir, izomerő, derékbőség, mittudoménmi) már bizony férfiasnak számít.
Lényegében elkerülhetetlen, hogy a női olimpikonok (ide nem értve a ritmikus ugrálókötelezést) egy-egy tulajdonságukban férfias jellegűek legyenek, mert különben nem ők lennének a legjobbak a nők közt. És ennek csak az egészen szélsőséges este, ahol már a kromoszómák, vagy a tesztoszteron iránti érzéketlenség is bejátszik.
Hiv.: @nyulambator: Ahogy gondolod. Én a legtöbb amerikait hormonkezeltnek látom. A férfiakat is. De nem akarom pont amerikát kipécézni.
Aki látta a női súlylökés bajnokát (Yemisl Ogunleye), némi reményt meríthetett a jövő női sportjával kapcsolatban. (És egész jól is énekel.) Viszont a sportágak nőiesítésének negatív hatása is van, az öttusa például egy picsogó német spiné áldozatává vált, aki képtelen megtanulni lovagolni, ezért megszüntették a lovaglást, helyette bohóckodni kell. (Képzeljük el Balczó Andrást egy akadálypályán. Vagy inkább ne.) Legközelebb a maratonfutás lesz a hölgyek számára túl kimerítő, a nézők számára pedig nem elég izgalmas, ezért lecsökkentik a távot 42 méterre. Úgy örülök, hogy én még olyan korban is éltem, amikor a sportot komolyan lehetett venni.
@vattablz: Hát igen, a régi szép időkben még lemészárolták a vesztest (ha a küzdelemben meg nem murdelt). Ezért nem nézek én olimpiát, áll a sok puhapöcs a dobogón és még csak a szeme sincs kiszúrva, hát hová vezet ez? #regemmindenjobvot
Szavaidból árnyalatnyi iróniát vélek kisugározni. Régen minden jobb volt, talán még én is. De viccen kívül, vannak előremutató jelenségek, pl. népszerű sportok megjelenése az olimpián, mint a falramászás, strandröplabda, a triatlon, az egykapura kosarazás (3×3), szörf és a bréktánc, utóbbitól viszont én másztam a falra. Kedvencem a tékvando, ahol két versenyző próbálja lábával megérinteni a másik fejét, ahelyett, hogy egyszerűen szemen köpné, vagy súlyos átkokkal illetné. Az öttusát viszont tönkretették, hogy ebben mennyire ludas a nemzetközi szövetség, a NOB, vagy az én konzervativizmusom, az kérdéses, de a tönkretétel tény, a sportág napjai meg vannak számlálva. Az öttusának soha nem volt tömegsportbázisa – és bármit tesznek vele, továbbra sem lesz -, ahogy pl. a vívásnak, vagy a díjlovaglásnak sem, a sportág lényege valamiféle hagyományőrzés volt, egy legenda (plusz az öttusalovak) életben tartása, mint a maratonfutásnak. Én a lovak megbízhatatlansága miatt inkább a következő videón látható sportágat javasolnám. különösen a német öttusázók érzékenységére tekintettel. https://www.youtube.com/watch?v=pkpCHLyiaAM
Most biztosan kiakasztok néhány sportkedvelőt (basszus, én is sportkedvelő vagyok), de ezt nem állom meg szó nélkül: https://444.hu/2024/08/11/a-harom-ermet-szerzo-csipes-tamara-kapja-a-legnagyobb-olimpiai-jutalmat-111-millio-forintot
Vagyis, a mogyoró olimpikonok között csak jutalomra, több mint 1 milliárdot osztanak ki (utána az érmeseket várja még pluszban az életjáradék is).
Ez etikailag vajon rendben van? Tekintetbe véve pl. azt (is) hogy egy átlag mogyoró dolgozó 40-45 év robi után elmegy éhbéres-nyugdíjba (persze nem sokáig, mert hamar beadja a kulcsot), anélkül, hogy életében bármikor is egyszeri 10 milliót kapott volna. (És most a Mészaros-Tiborcz-vonalat ne is számítsuk bele az etikába, meg azt se, hogy a bűnbanda főnöke eddig – múltkori hír – több mint 4000 milliárdot (nem milliót!), passzolt el a sportra.)
Szóval, ez így oké erkölcsileg? Vajon mit mond erről az erkölcs?
Hiv.: @ipartelep:: a kérdés jogos, de itt most nem az átlag mogyoróról van szó. Amíg az átlag mogyorónak van gyermekkora, ők a heti öt délutáni edzés mellett háromszor reggel is úsznak egy jót (vagy futnak egy 10 km-t, sportágtól függően). Később többet.
Emellett szerencsések is, mert nem csak tehetségesek, hanem a komolyabb sérülések is elkerülik őket, így nem hagyják abba 16-18 évesen.
És beleférnek a legszűkebb elitbe a világon (hány átlag mogyoró mondhatja ezt el magáról?), így, ha minden, beleértve a szerencsét is, összejön, jó helyezést érhetnek el. Ami után kapnak pénzt – nem tudom, a NASA-nál mennyit keres egy vezető mérnök, a google-nél egy kiemelt prgramozó? Gondolom, havi szinten kb ennyit.
Hiv.: @vattablz:: „egy picsogó német spiné áldozatává vált, aki képtelen megtanulni lovagolni” – ha jól emlékszem, azért néhányszor nyert váltóban világbajnokságot a spiné. Meg egy másik spiné (az azt hiszem, orosz, sőtmitöbb, ruszki volt), talán egyéni világbajnokként sem boldogult a szóban forgó paripával.
Erre aztán felébredtek az addig a jelek szerint békésen szunyókáló szervezők, és kivették a férfi verseny lovai közül. Lehet, hogy mégsem a spinével / spinékkel volt a baj?
(Mellesleg, úgy tudom, a lovasok mindig is nagyon lenézték az öttusa lovaglását)
@naki: Ja, nyert világbajnokságot, mert némelyik lónak mindegy, hogy ki ül rajta. De a kérdéses lónak nem volt mindegy, aztán a spiné még meg is verte, ezek után a lónak elment a kedve az egésztől, mint Királyhegyi Pálnak a munkaszolgálattól. Persze, hogy kivették a csapatból, mert azt a lovat egy időre, vagy örökre elrontották. Ahogy Csurka István mondta, „a ló is ember”. Az öttusában ez egy rizikófaktor, hogy melyik lovat húzod, mint ahogy az is, ha az ellenfelek jobban lőnek, vívnak, vagy futnak, mint én. Ezért olyan hosszú a pályafutás, mindig nem lehet peched. A „lovasok” lehet, hogy lenézik az öttusázókat, nyilván van köztük igazi antitalentum, de pl. az emlegetett Balczó András többször legyőzte a magyar díjugratókat. (És párbajtőrözőnek sem volt utolsó. isten éltesse sokáig!)
A biciklisek meg lenézik a triatlonosokat?
Most egy francia ló törte össze az első akadályt egy francia hölgy segítségével a hazai olimpián, hát ilyen volt ez a sport. Az utolsó lovas öttusát legalább magyar hölgy nyerte, ezért minden elismerésem. A picsogó német hölgy lemaradt a dobogóról, de nem a lovaseredménye miatt. (A lónak nem merték elárulni, ki fogja lovagolni.)
A világért sem szeretném, hogy a tények befolyásolják a tisztánlátásodat, de ezt a két cikket azért szíves figyelmedbe ajánlom:
https://444.hu/2024/08/11/csak-egy-titkos-szavazassal-jutott-ki-az-olimpiara-az-ottusaban-aranyat-nyero-gulyas-michelle
https://riderline.hu/magazin/2021/a-lovaglas-miatt-botranyba-fulladt-az-ottusa-noi-dontoje-az-olimpian
Bár – már bocsánat – teljesen fogalmatlannak tűnsz, felhívom a figyelmedet, hogy a lovassportban a versenyző és a ló elválaszthattalan párost alkot, elő sem fordulhat, hogy esetleg rizikófaktorként (atyaisten…) sorsoljanak.
A teljes félreértésen alapuló felvetésedben szereplő triatlonban is mindenki a saját kerékpárját használja, nem kaphat senki sem egy nálánál egy 20 cm-el magasabb sprinterre beállított, sem egy 55 kilós hegyi menőre kialakított bringát. Hogy a pályakerékpárokról már ne is beszéljünk. A finoman kiszámolt áttétellel bezárólag minden az adott versenyzőre van szabva.
Hát ennyi
@vattablz: Jó! Én azért hiányolom a lovak nyakának paskolását és a kockacukrot. Így könnyen idegesek lehetnek.
@naki: Attól tartok, te vagy fogalmatlan, de a világért le nem írnám, mert nem akarom, hogy személyeskedésért kitiltsanak innen. Milyen tényekről beszélsz? Azt gondolod, hogy én nem tudom, hogy a többi lovassportban nem sorsolják a lovakat? Mit gondolsz a nagy eszeddel, az öttusában mégis miért van így? Azért nézik le a lovasok az öttusázókat, mert szegényeknek nincs saját lova? (Nem nézik le.) Ahogy fennebb is emlegettem, a lósorsolás lutri, ez benne van a kalapban, Gulyás Michelle sem kivétel ez alól, de sokkal jobban lovagol a német hölgynél (tudod a picsogónál), főként pedig nem veri a lovat, ha az rossz napot fogott ki, és nem tekinti csupán közlekedési eszköznek. Mindenki betlizhet, de a szövetség most jól döntött, hogy bizalmat szavazott Michellenek, hiszen hibátlanul, ráadásul jól lovagolt, ennek megítélését nyugodtan rám bízhatod. Azt kell feltételeznem, hogy te velem ellentétben még nem láttál közelről lovat, de nem baj, az a lényeg, hogy ügyesen használod a googlét, az is valami, gyűjthetsz magadnak sok-sok fogalmat. A többit sör mellett (ha meghívsz,) én nem akarok veled itten tovább évődni.
Hiv.: @vattablz:: igazad van…
Hiv.: @naki:
De, itt bizony leginkább az átlag mogyoróról van szó. Arról a mogyoróról, aki megtermeli azt a pénzösszeget, amit az élsportolónk bezsebel. És közben 40-45 évig „szórakozik” egy olyan munkahelyen, amit nem is szeret. Mert ugye az volt az érved azt indokolandó, hogy ők egy összegben megkapják azt, amit egy átlag mogyoró egész életen át (sem), hogy de ők sokat szívnak az uszodában/futópályán. Akkor össze lehetne hasonlítani a szívások mértékét, és időtartamát. De további dolgokat is össze lehetne hasonlítani. Pl. a társadalmi hasznosság mértékét. És ugye itt még csak arról sincs szó, hogy ezek a sportolók kitermelik a saját fizetésüket, mint pl egy amerikai focista, ahol is a csapatának óriási bevételei vannak (amúgy ott is kérdéses, hogy tényleg kitermelnek-e annyit), merthogy ezek a sportolók nem termelnek ki semennyi bevételt.
De igazából én még csak nem is ezekről a szempontokról beszéltem. Én egy elvi szempontról beszéltem, amit etikának hívnak. Etikus-e az emberek javadalmazásában/fizetésében/jutalmazásában ekkora, orbitálisan nagy különbség? Igazságos-e ez? Mit mond erről az igazságérzet? Ez egy filozófiai kérdés, nem közgazdasági. És persze messzire mutató, és alapvető, hiszen, ha hosszú távon rossz, hibás elvek alapján szerveződik egy társadalom, akkor az bizony meg fogja mérgezni a viszonyokat, és akadályozza a jó működést.
Hiv.: @ipartelep:
Ha igazságtalanság van, az nem a sportolók miatt alakult így. Társadalmilag leghaszontalanabb, legkártékonyabb és legszaporább nerünk olyan mértékben van túlfizetve mindenhez is képest, hogy azt elképzelni sem tudjuk. Már maguk sem tudják, hogy a világ melyik legszebb szigetét vegyék meg, és melyik legnagyobb jachtjáról küldjék a sajtónak a szokásos heti libbancsozást. A szállodaláncokat úgy vásárolgatják, mint a szuvenirt. Ha arra járnak, megveszik. Hogy mellette 40 ezer focista meg sportállásos Mazeratisan megél a mutatványából, az a legkevesebb.
Hiv.: @annokkk:
A kérdés nem arról szól, hogy „ki okozza?”, „ki a hibás?”, és nem is arról, hogy „vannak-e ennél nagyobb igazságtalanságok?” Vannak.
A kérdés elvi, arról szól, hogy egy társadalomban rendben van-e az ilyen extrém mértékű egyenlőtlenség.
Hiv.: @ipartelep:
Miután ebben az országban az egyenlőség időszakát nevezik átkosnak, ezután teljesen rendben van, hogy az egyenlőtlenség extrém mértékét tartják tökéletesnek.
@ipartelep: Azt gondolhatják, hogy a magyarsportoló az egy olyan önérzetes ember, aki rongyos 55 millió forint plusz életjáradéknál kevebbért már nem hajolna le. Nem jönnének az Eredmények, amelyek ugyebár naggyá teszik az Országot. Nézd csak meg a lusta angolokat, akiknek nem jár érempénz, vagy akár a belgákat, akik 20 milliót sem kapnak. Vagy a németek, ahol 20,000 euró jár egy aranyéremért. Hát hol tartanak ezek? Milyen siralmas oszágot építenek?
(Van amúgy néhány ázsiai ország, ahol nagyon bőkezűek az eredményes olimpikonokkal. Szingapúr, Thaiföld, Indonézia, ilyesmik.)
Nem értitek ti ezeket a magasabb célokat. Minden egyes aranyérem legalább két százalékponntal erősíti az országimázst és ez könnyedén lefordítható százhúszmillió turistára évente és kétszázharmic trilliárd befektetésre a következő dekádban. Figyelembe véve, hogy a hat aranyéremből kettőt is milliószóros napon nyertünk és egyiket sem nyolcadikán, elmondhatjuk, hogy sorsfordító eredményeket érhetünk el ezzel a minimális befektetéssel.
@nyulambator: Igen, és ha néhány kapufa befelé pattan, még befoghattuk volna Üzbegisztánt is az országimázs-indikátorban.
Hiv.: @nyulambator:
Igen. Az olimpiai aranyérmeket vendégéjszakákra kell lefordítani, ahogy a repülőtérvásárlást is luxusturizmus vendégszámra.
Az egész költségvetés a stadionokkal meg a várakkal-kastélyokkal-templomokkal csak azért van, hogy az Orbán bagázs szállóhelyei megteljenek.
Annyi látszik már, hogy szívesen vennék, ha magyarul nem beszélő, de mélykonzervatív keresztény migránsok települnének be Nyugatról minél nagyobb számban.
@Grrr: Remélhetőleg jól kijönnek majd a fülöp szigeteki meg vietnámi vendégmunkásokkal. Az a pár maradék magyar meg majd ellesz abból, amit a gyerekeik, unokáik küldenek haza nyugatról.
Hiv.: @ipartelep:. ha jóindulatú vagyok, azt mondom, pontatlanul olvastál. Én NEM az átlag mogyoróról beszéltem, hanem arról, aki évek óta ilyen-olyan téren a világ élvonalában van.
Vegyük pl a Kossuth díjat. Tarr Béla (fogalmam sincs, van-e Kossuth díja) pl mennyire járult hozzá a magyar nemzetgazdasághoz? Vélelmezem, semennyiben.
Ha kapott Kossuth díjat, vajon hány random magyar ember tudná, mi az ördögöt művelt ez a – talán megegyezhetünk – nemzetközi mércével komoly rendező, vagy miről szól a Sátántangó? A londoni férfi?
És: ki sajnálja Tarr Bélától a Kossuth díjat? (vagy sajnálná, ha nem kapta volna még meg?)
Még egyszer: a művészi teljesítményéhez hogy viszonyul az átlag mogyoró, aki soha nem kapott Kossuth díjat és nem is fog?
És hogy viszonyul a sportteljesítményhez az, akinek még csak esélye sem volt sohasem mondjuk egy megyei bajnokságon sem hobbifutóként vagy kerékpárosként? Még úgy is, hogy az átlag mogyorók szabad szemmel láthatatlan kis töredékét képviseli amatőr sportolóként?
Úgy gondolom, aki komoly teljesítményt mutat fel (mert mi a túró lenne egy olimpiai érem?), azt joggal honorálja az állam (áttételesen az átlag mogyoró) – sokkal több joggal, mint a Balaton körbeépítését vagy a Fertő partjának lebetonozását.
@naki: Van Tarrnak Kossuth díja, de még azokból az időkből, amikor nem politikai törleszkedésért adták. Mostanában leginkább a Magyar Művészeti Akadémia tagjai kapják a Kossuth díjat meg Leslie Mandoki.
Hiv.: @nyulambator:: akkor kivételesen sikerült találó kérdéstre bukkanom: ha Tarr Béla nem tudományosan mérve, de közmegegyezés alapján kb a világszínvonalat képviselve kapott valamikor Kossuth díjat, a vele járó ki tudja hány évnyi átlagmogyoró keresettel,
akkor
egy úszó / kajakos / párbalytőr (tőr, kard, pallos, szablya – nem kívánt rész törlendő) vívó / sportlövő / teak-won-do harcos – akárki – olimpián, világ- vagy Európa bajnokságon elért 1 – 2 – 3. helye, amihez gyorsabban kell úszni, kajakozni, több tust, kört, fejberúgást kell elérni, mint bárki más a résztvevők közül (max. 1 vagy 2 kivétellel), miért kérdéses, hogy kapjon-e a jó ég tudja hány évnyi, fotelben ülve sportoló és Mi kis falunkon vagy Barárok köztön (korábban: Dallason és Isaurán) kérődző átlagmogyoró keresetet?
Visszatérve egy pillanatig a topik – és az európai civilizáció hanyatlásának – egyik alapkérdéséhez, miszerint 2024-ben a nyitóünnepségen NŐI RUHÁBA ÖLTÖZÖTT FÉRFIAK jelentek meg a színpadon – van olyan IRL ismerősöm, aki egyáltalán nem fideszhívő és -szavazó, ellenben kissé konzervatív, de jóindulatú gyerek (viszont gyakran hagyja magát elsodorni a nermédia narratíváitól és sulykolásaitól), és ő konkrétan azt mondta, hogy azért ez már TÖBB A SOKNÁL, mármint a női ruhás férfiak, és aztán meglepődve hallotta tőlem, hogy ilyesmi azért nem mostanában és nem a woke őrület nyomán fordult elő először az európai civilizáció történetében – szóval legyen itt két példa azokból a boldog időkből, amikor a genderlobbi még nem darálta be az ősi szittya kultúrát:
Item 1.
No comment:
http://keptarhely.eu/images/2024/08/14/v00/20240814v00z2i1t1.jpeg
Item 2.
Comment – a történet 1914-ben játszódik, a „régi Budapest” (amire hivatkoznak a jelenetben) 1896 környéke, a film pedig 1937-es, az érett Horthy-korszak terméke, amikor bezzegmég :
Az utóbbit egyébként egy képzettebb hungarista még csak-csak levédekezi azzal, hogy Szép Ernő és Kabos is tuggyukki, de az első fotóra azért nem könnyű hasonló érvet találni:)
@velotanya:
https://www.tumblr.com/drezesezgeza/758772552456863744/az-ujs%C3%A1g-1912-szeptember-2
@velotanya:: tekintve, hogy az ókortól kezdve egészen Shakespeare koráig Európában a színpadokon szinte kizárólag férfiak, illetve fiatal fiúk játszották a női szerepeket, csak a …khm …tájékozatlanabb illetők (meg az agymosottak) lepődnek meg ezen a rettenetes-szörnyűséges „modern vókista” jelenségen…
Orbán meg osztrák barátja megint zsezsegnek, jogy nehogy már férfin és nőn kívül más nem is legyen.
https://www.mun.ca/biology/scarr/MGA2-05-18.jpg
Na akkor ők micsodák?
@DarthVader: Akárhogy is nézem, négy, különböző testalkatú nőt látok. A hiba az én készülékemben van?
@darnoknew: https://www.mun.ca/biology/scarr/4270_AIS.html
Hiv.: @DarthVader: Szóval az FPÖ „cancellolni” akarja a német nyelvből a „das” névelőt? 😛
@darnoknew:
Ez négy XY kromoszómakészletű „férfi”. Per definicionem Orbaniensis.
@DarthVader: Megbízható értesülések szerint a képen szereplők egyike sem indult az olimpián női váltósúlyban.
@DarthVader: Azért jegyezzük meg, hogy nehogy a végén szalmabábokkal viaskodjunk, hogy ők nem az amúgy ritka, veleszületett genetikai különlegességekről beszélnek, hanem arról, hogy a több évszázados liberalizmus egyes változatai odáig is eljutottak, hogy mára az egyént már a saját biológiai nemének rabigájából is fel akarja szabadítani; azaz azt vallja, hogy mindenki lehet bárki és bármi. Amivel azért lehetnek gondok szerintem is.
@Grrr:
Szóval nevezettek férfiak, vagy nők? Mivel ebből a kettőböl lehet válogatni.
(Jamie Lee Curtisről is járta ilyen hír.)
Az meg lényegtelen, hogy indultak-e olimpián mert akar indulhattak volna. )
Amugy meg tényleg két nem van, és ezt az sem teszi zárójelbe, hogy valaki melyikhez tarzozónak véli magát, vagy nem tud választani, ami egy másik kérdés. De választhatja bármelyiket a kettő közül, vagy ha éppen nem dönt, attól még a döntés iránya megvan.A probléma ott van, hogy ezt Orbán akarja eldönteni. Merthogy a nemek besorolása többszintű. Genotipusos, fenotipusos, jogi nem, stb.) Az Orbán-hitű kiválaszt egyet – amelyik éppen neki tetszik – és dönt.
@DarthVader: Alapvetően két biológiai nem van, kivéve néhány hermafrodita határesetet. A ‘társadalmi nem’ meg persze már egy sokkal bonyolultabb kérdés. Nyilván teljesen egyetértünk ebben, és abban is, hogy ne Orbán vagy más uralkodó állapítsa ezt meg – de egyre inkább azt is gondolom, hogy egy értelmes beszélgetésben Orbán ma már nem lehet viszonyítási pont. Nagyjából semmiben. Kit érdekel, hogy ma éppen mit hazudik? Nekünk vannak saját gondolataink, saját elveink, érveink.
@Grrr:
Pont ez a „biológiai nem” a probléma. Mi a „biológiai nem”? Ahogy kinéz? A fenotipus? Az pláne necces, a kor előrehaladtával egyre inkább 😉.) A gonadjai/kromoszómái alapján? Ez meg nem mindig fedi a fenotipust. Ezért találták ki a nemekre vonatkozó klasszifikációkat. Amugy a „hermafroditizmus” (különböző formáinak) gyakorisága 1 a 10000 szülésre, az androgén inszenzivitási szindroma gyakorisága 1:20000-1-25000 ugyhogy nem is olyan ritkák.
@DarthVader: Ebben egész biztosan igazad van, de amitől egyesek félnek, természetellenesnek tartanak, vagy hasonló, az nem az 1%-nyi vitatható eset (kivéve, ha a mi lányunkat veri éppen egy boxoló), hanem az, hogy a teljesen egyértelmű 99% is megváltoztathatja a biológiai nemét, ha úgy érzi, hogy ő azt szeretné. Ezzel megintcsak egy fix igazodási pontot húzva ki világunkból.
Én annyit gondolol erről, hogy üljünk le, beszéljünk róla; de ez számomra még nem egy magától értetődő emberi jog, amit a társadalommal el kell ismertetni, esetleg majd egyszer jogszabályokkal kikényszeríteni vagy azt a ‘callout’ és ‘cancal’ kampányokkal erősen ajánlottá tenni.
Hiv.: @Grrr:
De kinek teljesen egyértelmű ? Ha változtatni akar, akkor neki biztos nem.
Azt hiszem, a lányokat szokták félteni a fiúsodástól, mert a fiúk lányosodása azért szembetűnőbb. És elfogadottabb.
A lányokét lehet nem elfogadni.
Ha egy hústorony, akkor se. Ha 43-as a lába, akkor se. Ha szőrös és kopasz, akkor se.