Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • A bukaresti Karácsony Gergely

Ki a bűnös? Ki a felelős?

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Pásztörperc

A Magyar Közlönyben pénteken megjelent egy kormányhatározat, amelyben a kormány az ajkai vörösiszapömlés egyértelmű felelősének a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt.-t (MAL) nevezi meg, és felhívja a közigazgatási és igazságügyi minisztert, hogy indítson kártérítési eljárást az állami kezelésbe vett cég ellen. A MAL kézzel-lábbal tiltakozik, durva jogsértést emleget. Kinek is van itt igaza? Vizslassuk meg!

A MAL érvelése arra hivatkozik, hogy a tározót a vállalat eladása előtt állami cégek építették egy állami vállalatnak, üzemeltetéséhez minden engedélyük megvolt, állapotát a környezetvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrizte. A katasztrófát véleményüxerint „talajtörés” okozta, méghozzá azért, mert nevezett hatóság résfallal záratta körbe a tározót, megakadályozandó, hogy az elfolyó lúg tovább szennyezze a talajvizet. Mivel a résfal ezt a feladatát sikeresen el is látta, a folyadék bent maradt a tározóban, és ez (tehát nem a MAL tevékenysége, hanem a hatóság intézkedése) vezetett a balesethez.

Nos, ez az érvelés velejéig hamis. Senki nem szennyezheti elfolyó szennyvizével a talajvizet: se én a kert végében álló budival, se a MAL a maga évi több ezer(?) köbméter nátronlúgjával. A hatóságnak az a dolga, hogy ezt megakadályozza, és ezt meg is tette. Mivel ezzel kétségkívül lényegesen beavatkozott a szikkasztásnak a MAL-nál alkalmazott rendjébe, a vállalatnak kutya kötelessége lett volna kivizsgálni, hogyan és mennyire változtatja ez meg a tárolás feltételeit, kell-e módosítani az üzemet. A fülük botját se mozgatták. Emellett magától értetődik, hogy bár az efféle baleset nagyon gyorsan fejlődik ki, de mindig vannak előjelei. Tömérdek adat utal arra, hogy ilyesmik (szivárgások, buzgárok) most is voltak — csak éppen a cég nem hogy nem figyelt fel ezekre, de kimondottan megtiltotta kivizsgálásukat. A MAL felelőssége tehát mind objektív (módosítatlan üzemrend), mind szubjektív (jelek eltusolása) oldalról roppant valószínűnek tetszik. Mindeközben (és ezt szögezzük le) tételesen egyetlen jogszabályt vagy rendelkezést sem szegett meg, csak az ilyen esetekben kötelező gondosságra nem volt hajlandó.

Ez az én szakértő véleményem, aminek semmiféle jogi vagy gazdasági következménye nincs. Azt, hogy ténylegesen ki a felelős, a bíróságnak kell(ene) majd kimondania — remélhetőleg a különböző szakértő vélemények alapján.

Ártunk és ormányunk viszont nemhogy megelőzte volna a bíróság döntését (amit prejudikációnak hívunk, és durva jogsértésként tartunk számon), hanem határozatával egyenesen helyettesítette azt: kimondta, hogy márpedig a MAL a felelős. Ez az, ami megengedhetetlen, ami tételes jogsértés, jogtiprás. Holnap rendelkezhetnek jóval kevésbé egyértelmű helyzetekben, holnapután akár a tényeket letagadva is (amint ezt tudjuk, erre amúgy is nem csekély hajlamuk van). Nagyot léptünk előre a hatalmi ágak egységének (Sztálin államelmélete központi elemének) megteremtése felé.

<

p style=”text-align: justify”>A kormány bűnös. (Ez az én nem szakértő véleményem, aminek semmiféle jogi vagy gazdasági következménye nincs.)

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16516967-68266ff1088c7' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16516967&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16516967-68266ff1088c7&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16516967-68266ff1088c7' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Elkötelezettek a járulékemelés iránt

Next Post:

Orbán törvényei

49 Commments

  1. jotunder szerint:
    2010.11.07 10:36

    en.wikipedia.org/wiki/Bill_of_attainder

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-7868)
    Loading...
  2. misc szerint:
    2010.11.07 11:35

    A tározóban a lúgot egyszerűen és viszonylag olcsón lehetett volna semlegesíteni, nem? Már az is felelőtlenség volt a MAL részéről, hogy hagyják az erősen lúgos anyagot ott állni.

    Hiv.: [@misc:](#comment-298603)
    Loading...
  3. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 13:00

    Nem tudjuk, mi volt a katasztrófa oka. Ha azért következett be, mert a lúg átrágta magát a gáton, akkor a közömbösítés megelőzte volna a balesetet. Ha azért, mert túltöltötték a tározót folyadékkal (nem szikkadt/szivárgott el elég gyorsan, és átáztatta az alatta települő rétegeket), akkor a közömbösítés súlyosbította volna a helyzetet.

    Gyakorlatilag nincsenek nemzetközi tapasztalatok ennyire lúgos vörösiszap tárolásáról. Senki sem gondolta, hogy ennek ennyire súlyos következményei lesznek (mondom ezt én, aki három éve sürgetem ezeknek a tározóknak, mint kis hazánk legnagyobb környezeti veszélyforrásainak a felülvizsgálatát).

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298604)
    Loading...
  4. dvhr szerint:
    2010.11.07 14:30

    „A Magyar Köztársaságban senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg büntetőjogi felelősségét a bíróság jogerős határozata nem állapította meg.”

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-298605)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2010.11.07 14:36

    @dvhr: Igen, de a rendelet nem is állapítja meg a MAL bűnösségét, nem hoz klasszikus értelemben vett Bill of Attaindert. A felelősségét állapítja meg, gyakorlatilag szabálysértési felelősségét. A közigazgatási bírság része a magyar jogrendnek. Az a kérdés, hogy volt-e már precedens arra, hogy kormányhatározattal döntöttek ilyen ügyben. Elképzelhető, hogy ez alkotmányellenes (délelőtt, aztán délutánra Lázár megint beterjeszt valamit az AB jogköréről)

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298606)
    Loading...
  6. jotunder szerint:
    2010.11.07 14:39

    @SCUMM: Nem az a kérdés, hogy ki a felelős, hanem az, hogy ennek megállapításának mi az alkotmányos módja. Attól, hogy a MAL felelős, mármint, hogy ez vélelmezhető, lehetséges, hogy totálisan alkotmánysértő egy ilyen rendelet. Lehet, hogy nem.

    Ha valaki nyilvánosság előtt lelő valakit, egymillió ember látja a televízióban, akkor sem itélhető el kormányrendeletben, ez következik az Alkotmányból. Annak ellenére, hogy nem kérdéses a bűnössége.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298607)
    Loading...
  7. Kettes szerint:
    2010.11.07 14:40

    Ahogy máshol már írtam, szerintem semmilyen jogkövetkezménye nem lehet, hogy a kormány kormányhatározatban nevezi felelősnek a MAL-t, tehát például erre hivatkozva nem lehetne perelni őket.

    És minek is kéne, amikor azért meg perelhetek, mert az ő érdekkörükben keletkezett a kár, függetlenül a felelősség kérdésétől.

    Ez csak az Orbán-kormány bugris üzletvitelének egy újabb példája. A fenébe a joggal, a mi igazságunk a nép igazsága, és a nép igazsága az egyetlen igazság.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-298608)
    Loading...
  8. Kettes szerint:
    2010.11.07 14:42

    @jotunder: A felelősséget szakhatóság vagy bíróság állapíthatja meg. A megfelelő szerv hatáskörét és illetékességét törvény rögzíti. Ráadásul tilos másik szerv illetékességét vagy hatáskörét sértő módon intézkedni. A kormányhatározat egyértelműen bírósági hatáskört sértett. Tudatosan, félfordulatból, bele a pipába. Ováció a lelátón.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-298609)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2010.11.07 14:44

    @Kettes: Per ?? A kormánybiztos a rendelet alapján megindítja a kifizetéseket. Nincs itt semmiféle per.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298610)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2010.11.07 14:45

    @Kettes: Ha ez így van, akkor az AB ezt a rendeletet hatályon kivül fogja helyezni. Ha még lesz AB.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298611)
    Loading...
  11. bm613 szerint:
    2010.11.07 14:49

    @Pásztörperc: 13-as pH-ról írtak a cikkek, ez ugyan erősen lúgos oldatnak számít, de valójában 4 g/dm3 NaOH-ot jelent csak. A NaOH-ot hasonló mennyiségű sósavval (picit még kevesebb is kell, mert kisebb a moláris tömege) lehet közömbösíteni, és semmi nem írja elő, hogy annak is ilyen hígnak kell lennie, nyugodtan használhatták volna akár >400 gramm/dm3 koncentrációjú oldatát is. Ez pedig alig 1 %-kal növelte volna a folyadék mennyiségét. A több folyadék nyilván nem segített volna, de ilyen kis különbség nem is járult volna hozzá jelentősen a katasztrófához. Ellenben a lefolyó lé nem marta volna szét az embereket. A mérgező nehézfémek sem egészségesek, no meg ha valaki annyi vizet kap, hogy belefullad, azon sem segített volna a semleges kémhatás (volt egyáltalán olyan, aki a maró hatás nélkül is meghalt volna?), de mindenképpen kevesebb lenne a halott és a súlyos sérült.

    Hiv.: [@bm613:](#comment-298612)
    Loading...
  12. kiskii szerint:
    2010.11.07 14:52

    Tokkal-vonóval nem értem.
    A tok:
    A tározó alja szivárog? Nem „termett talaj-homokos kavics-agyag-vízzáró beton” a rétegfelépítése? Ha pedig szivárog, és ezt helytelenítette a hatóság, miért résfalat építtettek? Olcsóbb volt, mint kimerni a tározót és leszigetelni az alját? És ha ez volt a gazdaságosabb megoldás, milyen elképzelésük volt az agyagréteg fenekű, beton oldalfalú edényről? Hogy soha ez meg nem telik? Amikor kiadták az építési engedélyt a résfalra, volt abban a tervben egy vákuumkút-rendszer? Anélkül hogy adhattak építési, használatba vételi engedélyt?
    Állati büdös ez.

    A vonó:
    Már az is cinkes, hogy egy államtitkár megparancsolja egy magáncégnek, hogy fizessen ki egy terelőgátat, de az hogy a Kormány bíróságosdit játszik, az igazán vérciki. Nyomozni, vádat emelni és törvényt alkotni is tervez a Kormány?

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-298613)
    Loading...
  13. bm613 szerint:
    2010.11.07 14:58

    @kiskii: Naná. Hiszen erre hatalmazta fel őket a F.A.Sz. (Forradalom A Szavazófülkében).

    Hiv.: [@bm613:](#comment-298614)
    Loading...
  14. tollaszerge (törölt) szerint:
    2010.11.07 15:10

    @kiskii: Nyomozni? Vádat emelni? Minek az? Egyből jöhet az ítélet.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-298615)
    Loading...
  15. Zenovitz2 szerint:
    2010.11.07 15:10

    Ha jól értettem a legutóbbi fejleményeket, az iszapkárosultakkal a kormány olyan szerződéseket írat alá, amelyben a károsultak a kormány javára engedményezik a MAL Rt. által fizetendő kártérítéseket, ennek fejében a kormány magára vállalja a károsultak ingatlanvagyonában keletkezett kár megtérítését, meghatározott korlátok között. (Persze a FIDESZ-re jellemző korlátok között, pl. egy asszony az egyyik híradóban arról panaszkodott, hogy a 200 nm-es háza helyett 48 nm-st akartak vele elfogadtatni, a melléképületekért meg semmit). És ezután jön a FIDESZ-es fifika, majd a kormány perli egyetlen felperesként a MAL Rt.-t, a gatyáját is elperelve. Hoppá, nem kell államosítani a MAL Rt.-t, bírósági úton megszerzik. Perbeli helyzetét a a kormány a fentiekben már kifogásolt kormányhatározattal (-rendelettel?) is megerősíti, biztos ami biztos.

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-298616)
    Loading...
  16. jotunder szerint:
    2010.11.07 15:14

    hvg.hu/itthon/20101107_budai_gyula_gyurcsany_ferenc_mentelmi_jog#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_11_7

    szerintem most megtalálják a bűnöst. ez a lényeg, ha ez megvan, akkor olyan kormányrendeletet hoznak amilyet akarnak. ezek most szépen le akarják tartóztatni Gyurcsányt, ami valamiféle piros ulti terített redurchmars ebben a játékban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298617)
    Loading...
  17. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 15:18

    @bm613: Mennyiségi ügyekben elvileg max. igazad van — no de a konc. sósav azért egyrészt nem olcsó, másrészt veszélyes anyag, amit különlegesen kell kezelni, szóval aligha használták volna (én pl. nem ajánlanám) — szóval, az 1 %-ot gyakorlati szempontból a lehetségesnél mintegy nagyságrenddel kevesebbnek érzem (csak úgy ex has). ha viszont 10%-ról beszélünk, akkor ez kb. az a mennyiség, amennyivel a tározót vélelmezhetően „túltöltötték” (mármint a korábbi ügymenethez képest, függetlenül attól, hogy volt-e ennek köze a balesethez).

    (Elnézést a rengeteg föltételes módért, de a Nemzeti Nyomozó Hatóság a nyomozás érdekeire hivatkozva, az ilyenkor szokásos rutin szerint lezárta a MAL adattárát is. Már kértük, hogy ezt hagyják abba. Majd kérjük még…)

    Hét áldozat belefulladt a vízbe; hárman haltak meg később a lúg marásától (van még egy súlyos szemkárosodás). A mérgező nehézfémekről — mivel azok az iszapban nincsenek — a továbbiakban szó ne essék…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298618)
    Loading...
  18. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 15:24

    @kiskii: Vákuumkút-rendszerről sehol egy árva szó sincs. A rétegfelépítés tudtommal a gáté; a tározóból egészen biztosan lejutott a lúg a talajvízbe, és simán átszivárgott (méterekkel) a gát alatt.

    Nem, nagyon nem lett volna olcsóbb kiüríteni a tározóban meglévő, közel 1 millió köbméter zagyot, aminek a szárazanyag-tartalma 60 % fölött volt, a pH-ja meg kb. 13,5. Ez valami baromiszor hűdebonyolult lett volna.

    Igen, tényleg állati büdös.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298619)
    Loading...
  19. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 15:26

    @Zenovitz2: Nomármost ebből a MAL elperlésével max. egyetértek — a „ráerősítéstől” viszont kiver a víz…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298620)
    Loading...
  20. misc szerint:
    2010.11.07 15:28

    @jotunder: igen, ezt nem vitatom, a bűnösséget bíróságnak kell megállapítania. A kommentem inkább technikai jellegű megjegyzés volt.

    Hiv.: [@misc:](#comment-298621)
    Loading...
  21. misc szerint:
    2010.11.07 15:35

    @bm613: szóval a MAL gyakorlatilag a koncentrált sósav árát spórolta meg azzal, hogy nem semlegesítette a lúgos vizet az iszap tetején, ami annyira nem nagy összeg. A megtakarításért vállalt plusz kockázat aránytalanul nagy.

    Az egy dolog, hogy a semlegesítés nem segített volna azokon, akik megfulladtak, de a környezeti károk jóval kisebbek lettek volna.

    Hiv.: [@misc:](#comment-298622)
    Loading...
  22. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 15:46

    @SCUMM: Ez utólag és formálisan teljesen igaz — csak éppen:

    1. Az utólag sósavval közömbösítésnél sokkal gazdaságosabb és környezetileg jóval kevésbé macerás több nátronlúgot visszanyeni az eljárás (elhelyezés előtti) utolsó lépcsőjében — úgy, ahogy ez a világ boldogabb részein szokásos.

    2. Hadd ismételjem magam: senki sem számított arra, hogy a gát egyáltalán átszakadhat. Szükségképp a költség/haszon számításokban a haszon elhanyagolhatóan csekély (gyakorlatilag 0) volt. Most már tudjuk, hogy átszakadhat: egészen más az egyenlet.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298623)
    Loading...
  23. misc szerint:
    2010.11.07 15:52

    @Pásztörperc: egy ilyen baleset bekövetkeztére általában senki sem számít, amíg be nem következik. Szerintem alapból felelőtlenség ott hagyni egy nagy adag erősen lúgos folyadékot, amikor olcsón lehetne semlegesíteni (vagy visszanyerni, ahogy írod), még akkor is, ha a tározó elvben 100%-osan biztonságos.

    Hiv.: [@misc:](#comment-298624)
    Loading...
  24. Pásztörperc szerint:
    2010.11.07 16:19

    Pontos — csak hát nehéz ezt úgy elvárni egy vállalattól, hogy a hatóság nem kötelezi őket rá…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298625)
    Loading...
  25. Zenovitz2 szerint:
    2010.11.07 16:58

    @Pásztörperc: Ez az egyik piszokság, a másik pedig az, hogy feltehetően jóval több kártérítést vasal be a MAL Rt.-n, mint amennyit ő ad a károsultaknak 🙁

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-298626)
    Loading...
  26. Kettes szerint:
    2010.11.07 17:30

    @jotunder: A kormánybiztos az állam által teljesített kifizetéseket indítja. Az államnak még meg kell nyernie a MAL-lal szembeni pert, hogy viszontlássa a pénzét.

    Másik: a kormányhatározat nem jogforrás, hanem az állam saját működésére vonatkozó döntés. Nem hiszem, hogy meg lehetne támadni AB előtt.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-298627)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2010.11.07 17:39

    @Kettes: Kormanyhatarozatokat bizony szokott megsemmisiteni az AB.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-298628)
    Loading...
  28. sajtohuba szerint:
    2010.11.07 17:43

    @jotunder: a kormányhatározat arra jó, hogy az az alatta létező áll.ig. hierarchiában mindenütt kötelező és egységes értelmezése legyen egy kérdésnek. „Világos az elgondolás?” kérdezhetnénk Udvaros Dorottyával.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-298629)
    Loading...
  29. Kettes szerint:
    2010.11.07 17:49

    @jotunder: Megnéztem, tényleg.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-298630)
    Loading...
  30. dolphin szerint:
    2010.11.09 22:12

    nol.hu/velemeny/20101109-szakertok

    Ez szerintem megérne egy választ.

    Hiv.: [@dolphin:](#comment-298631)
    Loading...
  31. Pásztörperc szerint:
    2010.11.09 22:54

    @dolphin: De még mennyire! Kérek rá engedélyt.

    Kösz:

    P/c

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298632)
    Loading...
  32. maroz szerint:
    2010.11.10 08:51

    @dolphin: Nehéz lesz, mert amit a Greenpeace csinál az nagyon ki van találva. Orbánék is lemásolták, és be is jött nekik, a lényege, hogy minden létező ellen tiltakozz, mert ha beüt valami, akkor neked csak elő kell húznod a régebbi szövegeidet: lám, mi megmondtuk, mi szóltunk jóelőre, mert mi értünk hozzá, de ezek a töketlenek ennyit tudnak!

    Hiv.: [@maroz:](#comment-298633)
    Loading...
  33. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2010.11.10 18:12

    @Pásztörperc: Remélem nem törted össze magad az engedélyért. Ha pusztán a cikk szerzőjének szeretnél válaszolni, akkor teljesen fölösleges. Amennyit láttam eddig működni az ipsét – mint a szélsőségesek általában – eléggé egybites. Vö. „Mi vagyunk a fiatalok, a függetlenek, a zöldek, Jók. Ők az anyagiasak, az öregek, a függők, a Gonoszok, és főleg a Nem Mi”. Nagyjából egy falusi Jobbikos képviselőjelölt világpolitikai eszmefuttatásának színvonala.
    Ebben viszont az a szép – és itt térnék át arra, hogy miért nem érdemes a közönségnek szólva válaszolni – hogy nagyjából már előre megmondta, hogy a Gonoszok ellent fognak mondani neki. Te jössz, és ellentmondasz neki, tehát te vagy a Gonosz. Teljesen mindegy, hogy mik az érveid (neki nem is voltak soha, mármint eltekintve a cikkben olvasható – bizonyos perspektívából érvelésnek tetsző – összeesküvés-elmélettől). Személyes tapasztalatom szerint – bár lehet, hogy én érvelek gyengén – az ilyen emberekkel addig hiába vitatkozol, amég akkora b*lf*sz a közönség, hogy ezt beveszi. Utána meg minek…

    UI: A szerző egyébként díszhelyen van a „Miért is nem fogok én soha ebben a büdös k*rva életben az LMP-re szavazni (pedig vannak ott szimpatikus arcok is)?!” című albumomban.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-298634)
    Loading...
  34. Pásztörperc szerint:
    2010.11.10 18:21

    @Vitéz Kőbányai Világos: Nem vitatkozni akarok vele, mert — amint ezt roppant helyesen látod — ahhoz az kellene, hogy legyenek érvei. Én, mint afféle egyszerű mérnökember, egyszerűen csak el akarom mondani, hogyan vannak a dolgok. Mellesleg rámutatva, hogy mi az, ami nem igaz, és mi az, ami nem úgy van (harmadik típusú állítások az ipse szövegében nincsenek.)

    Arra a pártra, amelyik Egely Györgyöt akarja képviselőjének, én soha a büdös életben nem szavazok — még a Jobbik ellenében se.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298635)
    Loading...
  35. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2010.11.10 18:38

    @Pásztörperc: Pedig Egely is milyen kibebaszottul* kritikai :). Mellesleg engem az ilyen srácok azért idegesítenek de eszméletlenül (még sokkal jobban, mint az Egely típusú futóbolondok, de hát kinek a pap, kinek a Papcsák), mert a kiinduló hozzáállásuk – mely szerint nem szabad belenyugodni a megszokottakba, és meg kell kérdőjelezni a tekintélyéket, továbbá kritikusan kell viszonyulni úgy kb. mindenhez – számomra olyannyira szimpatikus, hogy néha már igyekszem magam számára alapértéknek tekinteni, sőt mi több, így viselkedni. Borzasztóan idegesítő viszont, amikor ez önértékké válik (tehát a tekintély megkérdőjelezése jófejség önmagában, mindegy miért, vagy milyen alapon). Na nekem ezért súlyosabb ez pöcs, mint Egely (és ezért próbálok nem tudomást venni róla).

    * 8:30-kor kezdtem, a tizedik munkaóra után már megengedem magamnak, hogy cenzúrázatlanul káromkodjak.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-298636)
    Loading...
  36. Pásztörperc szerint:
    2010.11.10 19:51

    @Vitéz Kőbányai Világos: Most jöttem Kolontárról.
    Képek:
    hu.wikipedia.org/wiki/Ajkai_v%C3%B6r%C3%B6siszap-katasztr%C3%B3fa

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298637)
    Loading...
  37. zsazsu4 szerint:
    2010.11.11 23:17

    ,,A katasztrófa után épített, tökéletesen fölösleges gátak,,
    Ez tecc.
    Menyibe is kerültek? :-/

    Hiv.: [@zsazsu4:](#comment-298638)
    Loading...
  38. Pásztörperc szerint:
    2010.11.11 23:56

    @zsazsu4: Még nem tudni. Kérdezd meg Orbán papát: jórészt a Dolomit Kft. csinálgatja őket.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298639)
    Loading...
  39. Pelso.. szerint:
    2010.11.12 04:34

    @Pásztörperc: Ugye, a sok hiteltelen huhogó, most láthatja: mégiscsak megvalósul a NER! Nagy időket élünk.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-298640)
    Loading...
  40. Késes Szent Alia szerint:
    2010.11.12 15:41

    @Pásztörperc: Gondolom, ez helyszíni infód, de nem tudod, megírta ezt valaki? Merthogy azt mondták a gátépítés során, hogy a közelebbi szőci bányából viszik a dolomitot.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-298641)
    Loading...
  41. Pásztörperc szerint:
    2010.11.12 22:59

    @Késes Szent Alia: Csaxóbeszéd, semmi több.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298642)
    Loading...
  42. Pelso.. szerint:
    2010.11.14 21:08

    @Pásztörperc: Ez is kell még?

    index.hu/belfold/2010/11/13/uj_vedogatat_epitenek_kolontar_es_devecser_ele/

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-298643)
    Loading...
  43. Pásztörperc szerint:
    2010.11.14 22:19

    @Pelso..: Az eddigi gátak is tökéletesen fölöslegesek voltak; ez is az (viszont ez már félmilliárdba kerül). A házak NEM lakhatatlanok; elég lenne kicserélni a padlót és azoknál, akik nem szeretik a vörhenyes színű falat, leverni a vakolatot. Kolontáron láttam olyan házat, aminek a sarkát megbontotta a víz, és azt mondják, van ilyen még néhány. Devecseren egy házat se bontott meg.

    Iszonyatos pazarlás… Kiszámolná vki, hogy az eddig eltapsolt (mármint tökéletesen feleslegesen elköltött, illetve elígért) kb. egymilliárdból hány 13. havi nyugdíjra futná?

    Jó, legyünk demagógok — de akkor ne félszívvel!

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298644)
    Loading...
  44. Pelso.. szerint:
    2010.11.15 05:07

    @Pásztörperc: Merjünk még nagyobbat álmodni: ha nem épültek volna a gátak, akkor félmilliárddal többet lehetne költeni az új rendőr ruhákra, ami ugye közbeszerzés nélkül megy, nemzetbiztonsági okból.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-298645)
    Loading...
  45. Pásztörperc szerint:
    2010.11.15 21:00

    Friss hír: a kormány 29 milliárd forintot különített el a mezőgazdasági területek kármentesítésére.

    Megsaccolná nekem vki, hogy (max. jóindulatom jeleként 1000 ha-ral számolva) ez hányszorosa nevezett termőföldek értékének???

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298646)
    Loading...
  46. Pásztörperc szerint:
    2010.11.15 21:04

    Még egy friss hír:

    Megelőzhető lett volna a vörösiszap-katasztrófa — egy
    új űrkutatási tudományos eredmény.

    A vizsgálat részletei itt olvashatók:
    http://www.urvilag.hu/katasztrofak_ellen/20101115_evek_ota_sullyedt_az_ajkai
    _vorosiszap_tarozo_gatja

    Nem értek ehhez a technikához (se): geokémikus vagyok. Laikus szemmel a cucc korrektnek tűnik (ha sikerül túltenni magam azon a döbbeneten, hogy a műhódról ilyen pontosan lehet mérni — álmomban se gondoltam volna.

    Mindenesetre valószínűnek tűnik két dolog:

    1. Hogy a timföldgyárban tudtak a gát süllyedéséről. Nem tudok ugyanis olyasmiről, hogy az idén nyári koronamagasításra engedélyt kértek volna — alighanem azzal az ideológiával fogtak neki, hogy csak kipótolják azt, amennyivel a gát az évek alatt megsüllyedt.

    2. Hogy a világ összes gátjának koronája süllyed. Akik emlékeznek arra, amit a gázszilikát (salakbeton) gyártásáról mutattam, emlékezhetnek arra, hogy a pernyét (salakot) darabosan töltik fel a gátra, majd rálocsolják a kiegészítő anyagokat. Ahogy a cucc átkristályosodik finomréteges gázszilikáttá (salakbetonná), a darabok közötti pórusok mexűnnek; szükségképpen az anyag jelentősen tömörödik (veszít térfogatából). A 10. (eredeti nevén: „I”) kazetta építését 2001-ben fejezték be; szerény (ex has) becslésem szerint a következő két év nagyon kevés idő volt ahhoz, hogy a gát
    befejezze a tömörödést.

    Szükségképpen az észlelt jelenségek teljesen reálisnak tűnnek (a döbbenetet leszámítva), a magyarázatuk viszont tendenciózus.

    Egyúttal hadd szögezzem le, hogy utólag förtelmesen okos mindenki. Senki egy pillanatig sem gondolt arra, hogy ez át foxakadni (kivéve Winkler Gusztávot, de ő ezt az északi fal közepén várta). Szükségképpen ha ki is mérte volna a cég az elmozdulásokat, nem tekintette volna azokat az átszakadásra figyelmeztető jelnek – mert hát ha nem szakadhat át, akkor azt nem is jelezheti semmi, ugyebár…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298647)
    Loading...
  47. Pelso.. szerint:
    2010.11.16 06:08

    @Pásztörperc:A történelem megismétli önmagát: Néhány ismerősöm az emlékezetes tiszai árvíz-gátszakadás utáni kárelhárításban és újjáépítésben részt vett anno. Mondták, ömlött a pénz százfelé, pl. egy köbméter homok a piaci ár 4-5x-ért lett szállítva. Semmi nem számított, csak gyors, látszólagos eredményt produkálni a plebsnek.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-298648)
    Loading...
  48. mavo szerint:
    2010.11.16 07:26

    @Pásztörperc:

    nana, ha valóban 1000 ha, akkor az a 29 mrd HUF az 2900 HUF/nm2, ami szerintem nem egy egetverő összeg.

    A két feleslegesen felhúzott gát, na az arcpirító.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-298649)
    Loading...
  49. Pásztörperc szerint:
    2010.11.16 16:02

    Perkupán, ami nem sokkal rosszabb környék, három éve vettem egy harmad hektár domboldalt (elvadult szilvás) 50 ezer forintért…

    HAT, fölöslegesen felhúzott gátról beszélünk, csak a 6.-at a 2. tetejére építik. A 6. egymaga kerül 1/2 Mrd. Ft-ba. Az előzőek nyilván olcsóbbak voltak, de nem tudom, mennyivel…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-298650)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

A kelenföldi akcentus

Egész gyerekkoromat a kelenföldi lakótelepen töltöttem, két saroknyira Deutsch Gyuri bácsi és Jutka néni (azt hiszem, ő hivatalosan Júlia volt) lakásától. Nekem is kelenföldi az akcentusom, ahogy Deutsch Tamásnak. Én is zsidó vagyok, aránylag magas, de nem annyira magas, mint ő. Szemben velem, ő sportoló volt, nagyon komolyan atlétizált. Péter, az öccse, magasugró-bajnok is volt …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Gaboxhrr
  • aerduloensamtonight
  • ervsebeszet
  • ikarus
  • princeghostly1c74fbc695
  • macskahala
  • Tyto
  • Hanyistók
  • vattablz
  • hakohen
  • jack_of_all_trades
  • labrys
  • Radnóti Zoltán
  • Bogomil
  • outis
  • kiazmármegint
  • thegaben86
  • azuccahirmondoja
  • Judit Merényi
  • twmmy
  • kisvince
  • pogny
  • Haász Endre
  • marysolotravez
  • olvassbele.com
  • tulajdonkppen
  • Podvinecz marsall
  • micike mici
  • karsairita
  • darnoknew
  • Keepdreaming
  • Mikonu
  • excombo
  • ijontichy
  • j.alfred prufrock II
  • KennyOMG
  • onehumanoid
  • elolhatuldoktor
  • geogravatar
  • Morp65
  • lgombb
  • susyk
  • exadvocatus
  • LibaLeontin
  • Vidor Ferike
  • ijenanyelvtan
  • ipartelep
  • Grrr
  • istván orovecz
  • Thalész
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d