Komcsik és a Hamasz (nagyonszemélyesposzt)
A nyugati komcsik egy része most a Hamaszt ünnepli. Nem, ez nem a Mandiner n-edik kamuhíre, a szemem láttára tették éppen, szóvá is tettem, szerencsére képes voltam időben leállni, de tényleg rosszul vagyok. Elegem van a mocskos, antiszemita, corbyinsta szarból . Nem vagyok hajlandó a muszlimokat gyűlölni, nem vagyok hajlandó kegyetlenkedésre buzdítani senkit, de a kurvaéletbe, mindennek van határa. Ezek az IRA-t támogatták (a terrorista gyilkosságok egyik fő támogatója, egykori kommunista vezér, most MCC-s, konkrétan Kadhafi mellett is kiállt ez az állat), Szaddam Husszeint támogatták, és minden lehetséges módon támadták Izraelt. És most is támadják, a tömeggyilkosság után. Kik azok, akik mindig kiálltak Izrael mellett? Rishi Sunak, Boris Johnson és a rendkívül kellemetlen Suella Braverman, a brit konzervatívok (és hálistennek Keir Starmer is, és a munkáspárti többség), nem a legjobb érzés, de ez van. Elnézést, annyira rohadtul elegem van.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16530952-69b517e317151' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16530952&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16530952-69b517e317151&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16530952-69b517e317151' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
@nyulambator:
Kicsit mintha sántítana ez az amúgy roppant hízelgő hasonlat. Nem én, sőt nem is a gonosz Izrael állítja, hogy éttermek, piacok és boltok működnek Gázában, hanem maguk a palesztinok, amint ezt magad is megtekintheted pl. a jelzett helyeken. Nem én találtam ki azt sem, hogy nem éhező felnőttekről, hanem beteg gyerekekről készült fotók láthatók a sajtóban, sem azt, hogy zökkenőmentesen és folyamatosan zajlik a Hamasz-propaganda átvétele a valaha zsinórmértéknek számító orgánumoknál. Nem állítottam továbbá, hogy ne lehetne élelmiszerhiány, szenvedés és éhezés is mindemellett.
Ami a sajtót illeti, hosszú elemzést érne, hogy mi történik és miért, de a big picture minden racionális igyekezetem ellenére, hogy ne így lássam, az, hogy döbbenetes mértékben uralta el az al-Ahli szindróma a médiát. Vagyis az egyenes foytatása az al-Ahli kórháznál még 2023 októberében, tíz (!) nappal a mészárlás után történteknek: a hír, amit a BBC-től a NYT-on át az összes, valaha sajtóorgánumként működő hírközlő szervig mindenhol harsogva kürtöltek világgá, az volt, hogy Izrael lebombázta a kórházat („a földdel tette egyenlővé” ©Jeremy Bowen, BBC editor of International News, korábban a közel-keleti tudósító), és legalább ötszáz ember meghalt. Pár óra múlva kiderült – és az IDF bizonyítékokkal mutatta be -, hogy nem Izrael lőtt, hanem az Iszlám Dzsihád nevű díszes társulat, nem a kórházra, hanem a parkolóra esett a rakéta – az épületnek semmi baja nem lett -, kb. tizedannyian haltak meg, Izraelnek pedig annyi köze volt az egészhez, hogy rá lőtték ki a bombát. Ezt alig-alig, igen lassan, tessék-lássék helyesbítgették a mondott jeles orgánumok, a belőlük élők, mint a 444 fogalmatlanjai, pedig még egy hét elteltével is ötszáz halottat és izraeli rakétát emlegettek. A földgolyó hírfogyasztó közönségéről nem is beszélve, amelynek zöme alighanem azóta is szentül meg van győződve róla, hogy az embertelen zsidók kórházakat bombáznak, mert csak. Ez a modell azóta is kiválóan működik, és az éhínséghisztériával talán most érte el eddigi csúcsteljesítményét.
@Grrr: Az egy másik rangsor, hogy melyik ország népesedik gyorsabb ütemben. Nem esik egybe a termékenységi rátával. Csak hasonlítsd össze a térképeket, és ott is van.
https://xforest.hu/fold-nepessege/
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: A hasonlatok természetüknél fogva sánták.
Remélem, hogy nem értesz félre, tényleg csak azt mondom, hogy „az egész világ egy nagy összeesküvés ahol az Ensz, a sajtó és több ország amúgy normálisnak tűnő kormányzata, akik nyilván nem (csak) a BBC-ből tájékozódnak, összehangoltan hazudik mert utálja a zsidókat” jellegű világmagyarázatokkal szemben szekptikus vagyok. És nyilván hiába húznék most elő lesoványodott felnőttekről képet, vagy mutatnék rá, mennyivel hamarabb kezd éhezni egy árván maradt gyerek, mint egy felnőtt, mindent meg lehet magyarázni.
A hamasz nyilván hazudik, ahogy a csövön kifér, de kár lenne azt hinni, hogy Izrael nem. És hát nehezemre esik elhinni, hogy a palesztinok kiválogattak egy csomó gyereket és csak a jó fotó kedvéért éheztették őket.
Amit a Hamasz csinált, ahogy a túszokat még most se adja ki, vérlázitó és bosszúért kiált. Ezzel együtt, ami Gázában zajlik, az legalábbis annak alapján ami kilátszik idáig, embertelen. Hogy egy másik sánta hasonlattal éljek: Drezda lebombázása jut eszembe.
@nyulambator: A Drezda lebombázása pont olyan durva túldimenzionálás, mint a holokauszt. Ha Budapest ostromához hasonlítanád, még az is erős lenne. Drezdát porigégették. Nem maradt élő ember. A holokauszthoz a civil lakosságot összegyűjtötték, és legyilkolták. Nem sétáltak szabadon köztük a segélyszervezetek és az újságírók. Nem volt fegyveres katonájuk, sem kormányuk, aki tárgyaljon. És nem is a zsidók gyilkolták le előbb a németeket, ugye. Budapest ostroma egy évig tartott, és a cél az volt, hogy kifüstöljék a nácikat. Ez még kicsit hasonló. Hiszen a nácik kezdték a háborút. De semmilyen segélyszervezet nem hordott élelmiszert és letojták, hogy hány gyerek éhezik közben. Anyámat talán már mondtam, hogy Svájcba vitték sok budapesti gyerekkel együtt feltáplálni, mert az ostrom után volt erre egy program. Palesztin gyerekekre is lehet, hogy lesz. De amíg egy terrorszervezet uralkodik rajtuk, addig a saját terroristáik foglyai, akiknek nem kéne nemzetközi támogatást nyújtani az emberrablás bizniszükhöz. A saját gyerekeik pont olyan túszaik lehetnek, mint a másé. Megmutatták, mire képesek. Hogy ezek után szuverén országként kezdett háborújukban így megtámogatják őket, mint erkölcsi győztest, az csak egy nagyon ferde optikája lehet a dolgoknak. Adják ki a túszokat, adják ki a gyilkosokat és a felelősöket, és adják ki a gyerekeket is, hogy ne éhezzenek az újjáépítés alatt és világot lássanak. De hogy mindezért a megtámadott országot okolni, azt mégis hogy tudjátok ? Amerika megtámadta Irakot és Afganisztánt, mert rájuk támadt egy terrorista szervezet. Ki követelte az amerikai elnök fejét, mert lesújtott a közel-keletre ? Ki nevezte ezt holokausztnak ? Pedig kábé annyi köze volt egy random arabnak a 9.11-hez, mint egy kisgyereknek a tússzedéshez. De hát felkutatták a felelőst…… ha ugyan az volt, és bíróság elé állították, hogy vége legyen. De most itt ki a felelős ? Reagen junior ?
@annokkk: Eszem ágában sincs védeni a sánta hasonlatokat, de azért te se mész közértbe túlzásokért. Drezdát porig bombázták, volt kb 25 ezer halott miközben százezrek túlélték. Ezzel együtt többé-kevésbbé konszenzus van arról, hogy a megtámadott szövetségesek részéről ez túlzott és szükségtelen csapás volt, rengeteg felesleges civil áldozattal. Erre próbált a hasonlat utalni.
Budapest ostroma 50 napig tartott, viszont az oroszok részéről katonailag indokolt volt. Alapvetően nem a civilek ellen irányult miközben persze hatalmas volt a járulékos veszteség. A németek részéről nem volt indokolt tartani. Szóval az sokkal sántább hasonlat lenne.
És hát a porig bombázásnak nyilván vannak fokozatai. Nem tudom Gaza pontosan hol helyezkedik el a Budapest-Drezda tengelyen, de eléggé szarrá van lőve.
@nyulambator:
https://hu.euronews.com/2025/07/27/gaza-humanitarius-valsag-netanjahu-ensz-merz-fegyverszunet-ehinseg
Az semmi. Én már azt sem tudom, hogy Gáza egy kétmilliós város, vagy egy sivatagi benzinkút. Ezekből a képekből én nem látom.
Állítólag a lakosság 90 százaléka hagyta el otthonát. 44-ben Budapest egyharmada hagyta el otthonát a bombázások miatt. A többi blokád alá került.
Drezdára 3749 tonna bomba hullott, Budapestre 8000 tonna csak az angolszász légierőtől. Abban nincs még benne az orosz, sem a német és nyilas haderő egyetlen lövése sem. Egyébként 102 nap blokád, de novembertől februárig, ami ugye nem csak éheztetés, hanem fagyhalál is. A bombázás viszont egy évig tartott. Áprilistól áprilisig.
” A mai napon, 86 évvel ezelőtt – 1944. április 3-án – indult meg az első angol-amerikai légitámadás Budapest és peremvárosai ellen. A támadások egy teljes évig, 1945 április elejéig állandósultak: hol a szovjet légierő, hol a szövetségesek részéről.”
Drezda bombázásról viszont az Ötös számú vágóhíd adott nekem képet, és Wonnegut leírása egy igencsak hirtelen porrá égetettre bombázott várost tárt elém, amit elhittem.
Sokáig még a város nevét se írták le. Ez is benne van a könyven. Annyira nem volt publikus, hogy mit műveltek. Vagy Wonnegut hazudik ?
Most meg az egész világ nézi a slattyogó képeket, hogy milyen lassan megy az élelmiszerosztás. Ez egyszerűen nem írja le a háborút nekem, akárhogy is nézem. Ennél még Szíria is szörnyebb helyzetben volt. 10 millió menekülttáborokban évekig.
” Körülbelül 5,6 millió szíriai menekültek, és további 6,2 millió ember kényszerült lakóhelyét elhagyni Szíriában. Szíriában csaknem 12 millió embernek van szüksége humanitárius segítségre. A szíriai menekültválság által érintett emberek legalább fele gyermek.”
Azóta se tértek vissza. Mert a lakosságnak jobb idegen országban, mint egy dzsihád alatt sínylődni rakétavetők árnyékában. De nem akarok beleszólni. Folytassák, ha akarják.
@nyulambator: Pont nem azt mondtam, hogy kiválasztottak és éheztettek volna gyerekeket, hanem hogy a képeken nem éhező, hanem a háborútól és az élelmiszerhiánytól függetlenül súlyosan beteg, pl. izomsorvadásban vagy agyi bénulásban szenvedő gyerekek vannak. Miért? Miért nem a tömeges éhezés valóságos áldozatai? Összeesküvéselmélet nem kell hozzá: tény, az orrunk előtt látható, hogy nem eldugott freakshow-k és megszállott, holokausztinverzióra szakosodott antiszemiták, hanem a nagy sajtóorgánumok adják közre ezeket a képeket mint a gázai “éhínség” szörnyű bizonyítékait. Te ezt minek neveznéd? A független sajtó bátor, csakis az igazságot kereső, Pulitzer-díjra érdemes tudósításainak? Vagy valaminek, amire még a jóhiszeműbb magyarázat a hülyeség? Nincs összehangolva, nincs terv, csak mindenhonnan ez dől. Részben hülyeségből, részben szándékosan. És a következményei potenciálisan katasztrofálisak Izraelre és a zsidókra nézve. Amit megkérdőjelezek, az az éhínség – nem az élelmiszerhiány, főleg a Hamasz-uralta részeken -, és az, hogy ezért a zsidókat, nem pedig a valóságos tetteseket hibáztatja a világ. Ami, mit tesz isten, pont arra jó, hogy démonizálja Izraelt és tovább lökje azon az úton, ami a szövetségesei elvesztésével és a megsemmisítésére törő ellenségei felbátorításával a léte megszűnése felé vezet.
https://www.wsj.com/opinion/gaza-starvation-photos-tell-a-thousand-lies-palestine-israel-aid-1d689cc8
„Since Oct. 7, 2023, Israel has coordinated and facilitated the entry into Gaza of more than 1.86 million tons of humanitarian assistance, more than 78% of which has been food. The population of Gaza is about 2.1 million. The only comparable effort in modern history is the Berlin Airlift of 1948-49, during which the Allies delivered 2.3 million tons of supplies to 2.5 million West Berliners over 15 months. Even then, the aid was going to an allied population.”
Amúgy az első pillanattól kezdve világos, hogy a Nyugatnak, ha maradt még belőle valami, a túszok azonnali, feltétel nélküli szabadon engedését és a Hamasz&Co. azonnali fegyverletételét és lefegyverzését kellene követelnie és elérnie, abban a pillanatban vége lenne a háborúnak és a palesztinok szenvedésének is. De az kit érdekel?
A WJS-en fizetős, de a nagyja azt hiszem itt megvan:
https://www.powerlineblog.com/archives/2025/07/starving-for-the-truth.php
Nincs kétségem affelől, hogy a palesztinok manipulálják a közvéleményt. De affelől se, hogy Izrael szintúgy. Gázában békeidőben se volt triviális megoldani a közellátást. Rém sűrűn lakott, számottevő élelmiszer termelés nélkül. Ami helyi termelés volt, azt lenullázta a háború. A halászatot lenullázta a háború.
Marad az élelmiszersegély kívülről, amit háborús helyzetben kéne szétosztani úgy, hogy mindenkinek jusson. Lehet, hogy minden fotó propaganda. Ugyanakkor kizárt, hogy a Gazaban ma fennálló körülmények között mindenki hozzájusson a szükséges élelemhez. Az, hogy mennyi élelem megy be a kapukon egyáltalán nem garantálja azt, hogy adott reszeken ne éhezne a civil lakosság.
Száz százalékban egyetértek azzal, hogy Amúgy az első pillanattól kezdve világos, hogy a Nyugatnak, ha maradt még belőle valami, a túszok azonnali, feltétel nélküli szabadon engedését és a Hamasz&Co. azonnali fegyverletételét és lefegyverzését kellene követelnie és elérnie.
Vannak kétségeim azügyben, hogy abban a pillanatban vége lenne a háborúnak és a palesztinok szenvedésének Netanjahunak az az érdeke, hogy a harci helyzet minél tovább fennmaradjon. Nincs az a teljes megadás és lefegyverzés ami után ne lehetne további kollaboránsok és elrejtett muníció után vadászni, további ellenállást szítva.
Eddig több mint 60000 palesztin halottról szólnak a számok. Legyen úgy, ahogy mondod, osszuk el tízzel. Az is háromszor annyi, mint az izraeli áldozatok száma.
Izrael végtelen erőfölényben van a hamasszal szemben. Ha minden katonáját kivonná a területről, felhagyna minden lövöldözéssel, akkor is 99% kontrollja marad az egész terület fölött, cserébe a Hamasz sokkal nehezebben tudná eladni a propagandáját a szenvedéseikről.
@annokkk: Vonnegut nem hazudik, én azt is elhiszem, amit Tralfamadorról ír, de a bombázás után egyebek közt Vonnegut (illetve az őt reprezentáló szereplő) is kijön a vágóhídról és emberekkel találkozik. Rengeteg halott, feleslegesen, de a _ „Nem maradt élő ember”_ az barokkos túlzás.
Mindenesetre Izraellel kapcsolatban nekem az egy iránytű, hogy Netanjahu barátai leginkább Trump és a mi köpcös lókupecünk. Nyilván lehet Netanjahuról és kormányáról alaptalan vádakat is terjeszteni, de tekintve a baráti körét, a róla mondott szemétségek jelentős része simán hihető. Propaganda van mindkét oldalról, az tuti, de Netanjahu szövetségeseit illetően nincsenek félreértések meg félrevezetések.
Ami meg Szíriát illeti, lehet whataboutozni más országok menekültjeivel, de akkor azt se felejsd ki, hogy a környező arab államokban hány millió palesztin menekült él. Sokan még 1948-ban menekültek el, szóval második, harmadik, negyedik generációs menekültek vannak, akik menekülttáborokban élték le a teljes életüket. (Az meg az arab államok sara, hogy miért kell nekik táborokban élni) Én nem keverném ide Szíriát, ahhoz se értek, de az biztos, hogy külön történet; itt csak félrevisz.
@nyulambator: Ha már az dereng, hogy aki nem hiszi el a Hamasz híreit, az a holokausztot is tagadja, akkor elég tág teret nyitsz a párhuzamoknak. Az iránytű meg, hogy hol áll Orbán és Trump ebben a képletben, hát elég csalókának bizonyult már párszor. Orbán és Trump nem valami fix pont a világegyetemben. Állhat még akárhol. Vonnegut szimpla V , tényleg. De azért, mert később máshogy írt, ez a könyve nem lesz fikció.
@annokkk: Szerintem nagyon félreértesz.
És a Tralfamador pont nem másik könyvben van. Amúgy a könyv meg fikció, de nagyon is valós saját élményre alapozva.
@nyulambator: Jó. Legyen fikció. Saját élményre alapozva. Szóval nem volt ott a több méter mély parázsló hamu a város helyén ? Vagy ő sem volt ott, hogy lássa ? Vagy ott volt és látta ? Ha én tanúságtételnek olvastam, akkor nagyon félreértettem ? Talán kevéssé gyanakodtam ? Az egészet csak kitalálta, mert látott valamit a tévében ?
A 25 ezer halott és a több százezer túlélő , amit írtál, hát az pont nem stimmel. 150 ezer halottról írnak Drezdában. De már a Budapesti ostromot is 50 napra faragtad. Nem olyan nagy ügy, de azért mégis. Ha már kioktatsz. Legalább a számok stimmeljenek. Nincs harag ?
https://444.hu/2025/07/31/kozzetettek-egy-helyreigazitast-nem-sokkal-kesobb-osszespreztek-a-new-york-times-szerkesztosegenek-homlokzatat
Szóval izomfejlődési genetikai zavara volt a csontsovány palesztin kisgyereknek. De ez titok.
@annokkk: Eszemben sincs kioktatni. Ott volt, szörnyű volt és mégis túlélte. Ő is, sokan mások is.
Nincs abszolut hiteles szám. Sok helyen, például itt is, 25000 halottról írnak, mint elfogadott becslés.
Én nem voltam ott, nem számoltam. Göbbelsék turbózták a számokat, az biztos. Náluk volt negyedmillió halott is.
Budapest ostromára is különböző számok vannak. Van aki az oroszok előörseinek érkezésétől számol és kb 100 nap jön ki neki, más Budapest körbezárásától számítja és úgy 50 nap lesz. Egy éves ostromról még nem hallottam. De az is igaz, hogy nem voltam ott, nem számoltam a napokat.
De asszem elkalandoztunk a Hamasztól és a komcsiktól.
@nyulambator:
Szerintem ha egy várost bombáznak, azt lehet a város ostromának nevezni. Ha áprilistól áprilisig bombázzák, akkor az meg egy év. Hogy másrészt az oroszok is lőtték, amikor ideértek, blokád alá vették és közben a németek és nyilasok meg a várból lövöldöztek, az nem változtat rajta. A bombákat még mindig szedjük. A vidék meg azalatt hallgatta az egészet rádión. Hát így. De pont ezért mindig keveselltem az áldozatok számát, amit írtak. Mondjuk az ukrán tudósítások után már látom, hogy ha megszórnak bombával egy várost, akkor abból lesz 5-10 halott, és sebesült. Miközben egy fél lakótelep rombadől. De Drezdában nem is a bombázás volt a végzetes, hanem az abból keletkezett tűzvész, mivel az egész faházakból állt és kiégett. Már amennyire jól értettem.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: „Amúgy az első pillanattól kezdve világos, hogy a Nyugatnak, ha maradt még belőle valami, Ukrajna feltétel nélküli feladasat és az ukranok azonnali fegyverletételét és lefegyverzését kellene követelnie és elérnie, abban a pillanatban vége lenne a háborúnak és az ukranok szenvedésének is. De az kit érdekel?”
.
Nezopontok, ugye.
itt a wsj véleménycikk kalózpéldánya: https://archive.ph/dzpVZ
szomorú ügy ez, mert bár a nytimes nyilván elmulasztotta az aprómunkát a kisfiú állapotának teljes feltárásában, és így, pechére (pedig van miből válogatni), pont ezt a képet tette a gázai éhezés ikonjává, most egy nem kevésbé manipulatív csavarral annak ikonjává próbálják átfazonírozni, hogy a gázai éhezés puszta képzelgés és propaganda, csupán elhülyült, üres, álszent vókság.
ahogy a rabbi vicc mondja, tudod, barátom, neked is igazad van. ezzel meg egyelőre pont annyira jutunk, mint a vicc peresei.
ja, és az idő (jó szokása szerint) senkinek nem dolgozik, sőt.
@KennyOMG:](#comment-347253)
Szóval egyenertékű fegyverletételt követelni az agresszortól – merthogy itt a Hamasz volt az agresszor, és azóta is rakétázta Izraelt, és nála vannak a túszok – és fegyverletételt követelni a megtámadott áldozattól. Számodra a Hamasz az áldozat ? A gázai palesztin nép igen, de inkább a Hamasz mint Izrael áldozata.
Hiv.: @annokkk:
Kedves Annokkk, persze nem ez a lényeg, de (ha már…) a számaid mind a két tekintetben erősen túlzóak. Drezda nehezebb eset, ott utólag nehéz pontos számot mondani, de BP ostroma (maga az ostrom, és nem a körbezárási hadművelet) sokkal egyértelműbb. Az kb. 50 nap volt testvérek között is, és természetesen nem egy év. Ja, és még egy beszédes adat: míg Drezdában a bombázás halálozási aránya kb. 4% volt, addig Hiroshimában 40%!
Van egy vicces történet a budapesti ostrommal kapcsolatban, alighanem tényleg megtörtént, mert több forrás is van rá. Ungváry Krisztián: Budapest ostroma c. könyvéből idézem (dec. 24.-én történt): „Egy másik szovjet csoport, mely gyalogosokból állt, a Svábhegyen keresztül közelítette meg a várost. Andrej Iljics Kozlov alhadnagy felderítőszakasza este hat órakor érte el különösebb harcérintkezés nélkül a Fogaskerekű svábhegyi végállomásának épületét, ahol karácsonyfát és egy vaskályhánál sült gesztenyét is árultak még. Miután a szovjet katonák is vásároltak egy-egy zacskónyi gesztenyét, megérkezett a menetrend szerinti járat. Kozlov nyolc emberével a középső kocsiba szállt fel. A szerelvény elindult, ám az egyik utasnak feltűnt az ismeretlen egyenruha, és megrántotta a vészféket. A szerelvény megállt, a szovjet katonák pedig elvették néhány utas karóráját és eltűntek az erdőben. Egyes források szerint a szovjet őrjárat egészen a János Kórházig jutott.”
@ipartelep: Majd vigyázok, nehogy túlozzak. Ostromnak csak azt nevezem majd, amikor a szovjetek jöttek. A város összes többi bombázását meg nem. Jó lesz így ?
https://budapestcity.org/tortenelem/1945-budapest-bombazasa/index.html
@annokkk:
Abszolúte bántó szándék nélkül szabadjon megjegyeznem, hogy a bombázás lehet része egy ostromnak, de önmagában véve semmiképp nem ostrom. A németek nem ostromolták Londont, Liverpoolt, Coventryt stb., hanem bombázták. Egy település (vár, erődítmény stb.) ostroma akkor kezdődik, amikor elfoglalás szándékával körülzárják.
Hiv.: @annokkk:
Úgy teljesen jó lesz (hogy ostromnak csak az ostromot nevezed majd), hiszen csak maga a bombázás, ostrom nélkül, az nem ostrom. Erről a hadtörténelemben van egy ún. konszenzus, hogy mi volt (és mi nem volt) BP ostroma. Amúgy az „Ötös számú vágóhíd” sem egy dokumentum, csak egy sci-fi regény (olvastam, és a filmet is láttam), úgyhogy… Miről beszélünk? Arról, hogy amiket ezzel kapcsolatban írtál, azok ténybeli, és fogalmi tévedések.
Vagy arról beszélünk (mit is akart mondani a költő?) hogy a háború/ az ostrom/ a bombázás rossz? Igen, ezek nagyon rossz dolgok. Fejezzék be, de azonnal!
@KennyOMG:: tehát a Hamasz és az egyéb gázai terrorszervezetek azon fegyveresei, illetve a derék gázai lakosok közül az a kisebb tömeg, amelyik 2023. októberében (mintegy 3000 rakéta kilövésével egyidőben) áttörte az izraeli határt, majd pedig elkezdett gyerekeket-felnőtteket gyilkolni, csoportosan erőszakolni, lefejezni, túszokat szedni (és ezekről élő telefonos videókon azonnal eldicsekedni az otthon hagyott családnak) stb., stb., stb. – szóval ezek az emberalatti lények ugyanolyan áldozatok lennének, mint azok az ukrán állampolgárok, akiket Putyin hadserege rakétázik, gyilkol, kínoz halálra, zár „átnevelőtáborokba”, erőszakol csoportosan véresre stb., stb., stb.?
…Pontosan milyen nézőpontot is lenne hivatott képviselni ez a vélemény? A nemzeti szocialistákét? Az őrültekét?
Pár apróság:
1.) Jelenleg körülbelül kétszer annyi élelmiszersegély érkezik Gázába a világból, mint a háború előtt. Érdekes módon 2023-at megelőzően mégsem panaszkodtak éhezésre a hit megszállott harcosai & családtagjaik, illetve propagandistáik – ami számomra arra utal, hogy alapvetően nyilván elosztási problémák vannak a segélyek körül. (Bár a hírek szerint a Hamasz csak a segélyek úgy 20%-ára teszi rá azonnal a kezét.)
Mondjuk nem túl megdöbbentő, amikor egy háború kellős közepén a civil lakosság éhezik és pusztul. (Talán a tisztelt lakóságnak nem kellett volna terroristákat támogatnia, és ölbe tett kézzel nézni, amint a 2006-os választási győzelmét követően a Hamasz leszámol a Fatah és egyéb szervezetek helyi embereivel, majd pedig pickupok mögé kötözve vonszolja végig a testvéri palesztin hullákat Gáza utcáin… Vagy hagyni, hogy a választási győzelmét követően az iráni rezsim gázai – és szunnita, ennyit a hitbuzgóságról… – sintérei aztán soha újabb választást ne engedélyezzenek/rendezzenek az uradalmukban.)
Vagy mondjuk eleve tetszettek volna nem éljenezni a háborút. Pláne a sahídi jellegét…
2.) Miért van az, hogy a világ legsúlyosabb humanitárius katasztrófája, a jemeni kapcsán – ahol szintén 2023. óta körülbelül 24 000 000 ember kizárólag a nemzetközi segélyeknek köszönhetően tengődik máról holnapra, és jelenleg is legalább kétmillióra tehető a konkrétan éhező gyerekek száma – nincsenek egyetemfoglalások, nincsenek kafijehes randalírozások, büdöszsidózások, szájhabzások?
Miért van az, hogy bár ugyancsak 2023-ban Szíriában egy hónap alatt termeltek a harcoló felek négyszer annyi testvéri arab hullát, mint amennyien az egész gázai háború során eddig meghaltak, de az előbbi kapcsán valahogy mégsem lehet azóta is világszerte látni megölt kisgyerekek & éhező emberek képeivel tüntető (és mellesleg szigorúan csak a zsidóság genocídiumára sarkalló rigmusokat kajabáló) tömegeket?
3.) Miért van az, hogy a civil lakosság iszonyú gázai háborús szenvedésének igenis lehetne gyors és hatékony megoldása – például Egyiptom is megnyithatná a gázai határát, és befogadhatná (akár ideiglenesen – mit nekünk holmi fekete szeptember!) a háború elől menekülő teljes gázai polgári népességet –, de az efféle megoldások valahogy soha szóba sem kerülnek? Miért nem követelik ezeket is világszerte ugyanolyan vehemenciával a rooooopppant empatikus „palesztinbarát” tömegek? Pillanatok alatt véget lehetne vetni az éhezésnek.
Az emberi hülyeség a faj egész történelme során, mindig is végtelennek & határtalannak bizonyult – azonban hála a modern kor technikai vívmányainak, napjainkban már nagyságrendekkel hatékonyabban használható ki.
@incze: Ennél sokkal rosszabb a helyzet. Nemcsak a NYT használja ezt és az ehhez hasonló képeket, hanem a CNN-től a Politicóig mindenki (ahogy ez a cikkben is olvasható), nyomukban magyar fogalmatlanék is, pl. a Telex és a WMN. Ráadásul közel sem arról van szó, hogy „elmulasztotta elvégezni az aprómunkát”, és „pechére” (???) ezt a fotót választotta ki – a világ egyik vezető lapjánál ez így menne, Béla a műszak vége előtt nem csekkolta a címlapfotót, csak gyorsan betette, Józsinak jó lesz? -, hanem rendszeresen a palesztin propagandát közvetítő vagy megtámogató módon tudósít az említett al-Ahli kórháztól eddig a képig és tovább. Ugyancsak nem kivételként, hanem az összes nagynevűvel egyetemben. Pedig ránézésre is tudniuk kellene, hogy ez a kép Hamasz-stílusú, gátlástalanul hazug háborús pornográfia, primitív hoax, amely gyalázatos módon él vissza a gyerek és az anya tragédiájával. Ahogy tudniuk kellett volna az említett al-Ahli kórházas esetben is, mennyire valószínűtlen, amit a címlapon harsognak. Vagy ahogy önparódiaszámba megy – ám ettől még alighanem szintén termékeny talajba hullik – a “névtelen katonai forrásra” hivatkozó riportjuk, miszerint “No Proof Hamas Routinely Stole U.N. Aid, Israeli Military Officials Say”. Erről ld. pl. David Keyes egyperces posztját (benne a proofok tömegével): https://x.com/DavidMKeyes/status/1950243061922955504 “It’s hard not to conclude this is yet another attempt to reframe Hamas—not as the armed, authoritarian, and internationally proscribed terror group it is, but as a tragically misunderstood local authority. A victim of circumstance, rather than the driving force behind Gaza’s suffering” – ezt meg a HonestReporting írja, és mi tagadás, nehéz. És ez csak három anyag. Arról, hogy Hamaszék és a jóemberségtől csöpögő támogatóik mennyire szeretnék, ha a NYT efféle zavaró közjátékok – mint a helyreigazítás – nélkül tolná a propagandát, remekül tanúskodik, hogy a szerény és mindössze egy hetet késlekedő közlemény miatt nemes felháborodásuk jeléül voltak szívesek vörös festékkel leönteni a lap szerkesztőségének épületét, valamint rápingálni a “NYT lies, Gaza dies” feliratot. A BBC-ről – és számos másról – érdemes David Collier posztjait olvasni, aki egy szál magában próbál szembeszállni azzal, ahogyan a nyugati újságírás etalonja a Hamasz szócsöveként folytatja a pusztító propagandát. Szabályos rémálom, ahogy sorra mutatja be, hogy pl. a ”21 gyerek halt éhen az elmúlt három napban Gázában” szalagcím mögött egyetlen “forrás”, a Shifa kórház igazgatója áll. Aki nem juthatott e pozícióba anélkül, hogy a Hamasz kádere lenne, így nem meglepő, hogy pl. a fivére, a Hamasz-tag terrorista likvidálása – “mártíromsága” – évfordulójának szentelt ünnepélyesen meghatott posztot, de megünnepelte azt is, amikor egy hős szabadságharcos 2023. január 27-én – a holokauszt emléknapján – hét zsidót lőtt agyon Jeruzsálemben. Konkrétan ez az arc diktálta a BBC “hírét”, amelyről így jóval inkább van ok azt feltételezni, hogy orbitális hazugság, mint azt, hogy nem. De ezt senki nem feltételezi, mindenki elhiszi, nincs világbotrány. És ez csak egy a nap mint nap előforduló hasonlók között. https://x.com/mishtal/status/1947637232359068078
Annak okairól, hogy miért züllött idáig az újságírás, köteteket lehetne írni, de bizonyosan szerepet játszik benne a palesztinizmus, az a fél világ által évtizedek óta dédelgetett téveseszme, miszerint a palesztin ügy jó ügy, egy elnyomott nép szabadságharca, amellyel minden ép erkölcsi érzékű ember szolidaritást vállal, nem pedig a dzsihádista, antiszemita, Izrael és a zsidók elpusztítására törő gyilkos terrormozgalom. Amelynek maguk a “palesztinok” is áldozatai, akkor is, ha lelkesen írják ki az éhínség közben zavartalanul üzemelő falafelezőjük honlapjára is, hogy From the river to the sea. https://www.instagram.com/p/DMp9578NBRZ/
@KennyOMG: Aham. Még sosem találkoztam ezzel élőben, bár hallottam róla, hogy létezik a fogalomzavar, miszerint ebben az analógiában Ukrajna felel meg a Hamasznak, és Izrael Oroszországnak. Káprázatos, hogy itt meg legalább négyen vagytok, akik ezt reprezentáljátok. Pedig gyanúra adhatna okot, hogy derék szabadságharcosotok, a dzsihadista Hamasz legalább négy tekintetben a megszólalásig hasonlít a Fideszre: ellopja a külföldről érkező milliárdos támogatásokat, agymosó propagandát folytat, az ellenségét vádolja meg minden szemétséggel, amit ő maga követ el, plusz Putyinnal haverkodik. Úgyhogy ne higgyetek neki.
.
@labrys:
.
Nem tudom, hogy korábban összevesztünk-e valamin; ugyanis egyrészt pocsék a memóriám, már csak ezért sem dédelgetek tüskéket; másrészt a temperamentumom szangvinikus, így a dühöm nagyon hamar lelohad.
.
De ez mindegy is. Azt akarom mondani, hogy a legutóbbi kommenteddel teljesen egyetértek. Ragyogó elemzés. Csak két lényegtelen(nek tűnő) megjegyzést tennék.
.
Az egyik az úgy hírlik. Mármint hogy a hamasz a segélyek 20 %-ára teszi rá a kezét. Nálam viszont úgy hírlik, hogy csaknem az egészre. De nem csak azért, hogy elhappolja, hanem főleg azért, hogy jó pénzért eladja a rászorultaknak, majd a kapott pénzen feltöltse fegyverraktárait. Az arányokon nem érdemes vitatkozni; a tényeken még kevésbé.
.
A másik a gázaiakkal kapcsolatos. Persze, hogy felelősek a hamasz megválasztásáért. De mit tehettek volna? A hamaszosok nyilván ugyanúgy vonszolták volna az ellenük forduló gázai polgárok hulláit, mint a fatahosokéit. Ugyanígy a németek, az oroszok, a kubaiak, a magyarok is felelősek Hitlerért, Sztálinért, Castroért, Orbánért. Ám bármennyire is igaz ez, a történelem sokkal bonyolultabb. Sajnos vagy szerencsére.
.
@hakohen: No meg még ott van ez a rész a Jon Stewart beszélgetésből, rról, amikor a palesztinok békés úton próbáltak volna jogokhoz jutni Izraelben. Nekem nagyon meggyőző, amit mondanak. Nálam biztos jobban értik mi történik:
https://youtu.be/X5kXCdzt_us?t=682
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: A nyugati sajtó palesztinezésének lehet köze ahhoz is, hogy nem kap elegendő védelmet egy újságíró, vagy egy szerkesztőség egy terrorszervezettel szemben. A megfélemlítés működik. A Charlie Hebdo elleni aljas terrortámadást nem torolták meg megfelelően például. A tüntikézés nem megfelelő válasz terrorcselekmények ellen. Főleg egy ilyen, egész országot maga alá gyűrő terrorszervezet ellen egy szerkesztőségi etika nem véd meg senkit. Ha a saját országa gyáván félrenéz, és arányos válaszcsapást kívánnak az emberijogi szervezetek, akkor a terrorszervezettel szemben védtelen sajtó áll. Hogy ne csak az antiszemita vonzalmakat tegyük felelőssé. Ezek a szervezetek országok erőforrásaival gazdálkodnak, a vezetőik bujkálnak és védelmet élveznek, a katonáik katonai csapásokat képesek végrehajtani, és ezzel állítunk szembe szerkesztőket polgári lakásokban, névvel címmel. Hát ez így nem megy.
Azért komoly ahogy egyesek fapofával tagadnak mindent amit Izrael csinál. Mondjuk szerintem kifejezetten szórakoztató ahogy az egyszeri ultra liberális átmegy fekete öves szélsőjobboldaliba ha szóba kerül Izrael és Gáza. Egy seggel két lovat ugye. Ilyenkor derül ki, hogy az ember bonyolult, és mégsem érdemes skatulyákban gondolkodni. Érdemes lenne ezt észben tartani más ügyekben is.
@muaddib00: Gáza a liberális ?
@annokkk:
Szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy ilyet nem írtam.
Hmm, visszaolvastam, tényleg nem…
@muaddib00: Elég csavarosan fogalmaztál. Mintha azt érteném ki belőle, hogy a liberális állásponttal nem fér össze a palesztinok meghazudtolása. Mert az csak szélsőjobboldali felfogással megyen. Vagy ugye nemzeti-vallási szélsőjobboldali alapon állhat csak a liberális Izrael mellé, mert más oka nem lehet rá, mint hogy zsidó maga is. Hát mondjuk én nem látom olyan nagy igazságnak az emberrablókét, ami mellé az egész nemzsidó világnak be kéne állnia. Mondjam a véleményemhez a vallásom is, vagy megvagy nélküle ?
@annokkk:
Egészen valószínű, hogy ilyeneket sem írtam. Nem tudom kivel vitatkozol, de tuti jó móka lehet.
Hiv.: @muaddib00:
A nyugati szélsőbalnál talán nem kizárólagosan, de mégis sűrűn látott palesztintártiságra, és Izrael-ellenességre én (is) rá-rá csodálkozom, annál is inkább, mert én is eléggé baloldali vagyok, és persze teljesen ultraliberális. Nehéz ezt (az ő álláspontjukat) másképpen magyarázni, mint úgy, hogy a baloldal hagyományosan elnyomás- és imperializmus-ellenes, és persze Izraelben az elnyomó imperialistát látják. Ez egy nagyfokú leegyszerűsítése a helyzetnek, de hát a helyzetek általában annyira bonyolultak, hogy az emberek kénytelenek azokat leegyszerűsíteni. (Mint ahogyan a múltkor magyaráztam már: végső soron minden bonyolult helyzetértékelés egy kétállapotú döntés felé vezet – és ez természetes is: igen vagy nem, ezt, vagy azt támogatom, ezt vagy azt kell csinálni.)
Persze fel lehet tenni a kérdést itt is, hogy „kinek van igaza”, de ezt még filozófiai előképzettséggel is (ez egy filozófiai kérdés, és csak utána politikai) nagyon nehéz megválaszolni. De szerintem nem is kell, sőt itt most nem is jó megválaszolni. Helyette inkább néhány sokkal pragmatikusabb kérdést kellene megválaszolni: mit kell csinálni most? Hogyan lehet ebből a helyzetből jól kijönni? Mi az a megoldás, ami kompromisszumos, de a lehető legtöbbeknek jó, és a feleknek is megfelel? Satöbbi.
Más kérdés, hogy a „felek” nem filozófusok, azoknál sokkal butább zemberek, nincs meg bennük a képesség, hogy ezekre a kérdésekre jól megfeleljenek. De a mi a nagyobb baj: talán a szándék sem.
@nyulambator:
.
“a palesztinok békés úton próbáltak volna jogokhoz jutni Izraelben” Itt fölvetődik az a nem mellékes kérdés, hogy mit jelent az “Izraelben”, mivel Izrael területén az arab (palesztin) állampolgároknak pontosan olyan jogaik vannak, mint bárki másnak; marad tehát Gáza – amely 2005 óta semmilyen értelemben nem volt “Izrael” – és az úgynevezett Ciszjordánia (Júdea és Szamária). És melyek is pontosan a jogok, amelyekhez békés úton jutni akartak?
.
P. Beinart három dolgot említ békés útként: a 2018-as gázai tüntetéseket a határnál, a bojkottot és az ICC-t.
.
Beinart szerint a palesztinok a 2018-as megmozdulásokon “békésen, etikusan” tüntettek, mi több, “Gandhiként” viselkedtek, Izrael cserében mesterlövészekkel lövöldöztetett rájuk. Nem említi, hogy a tüntetések – amelyekről az égő autógumik füstjétől homályos tájban parittyázó, köveket dobáló, Molotov-koktélozó, a határkerítést nem egyszer áttörni igyekvő békés demonstrálókkal csak a hülyének nem Gandhi jut eszébe – neve a “Great March of Return” volt, mert a “békés” részük – az a tömeg, amely nem jött közvetlenül a határkerítéshez, csak pár száz méterrel arrébb átkozta Izraelt – is azt követelte, hogy a palesztinokat engedjék “vissza” az Izrael területén fekvő falvakba (lásd még: from the river to the sea). Közülük sok tucatnyit ismert el maga a Hamasz is saját tagjaiként és fegyvereseiként. Fellépett még a tüntetés a blokád ellen (amely, amúgy Egyiptommal közösen fenntartott blokád a fegyvercsempészetet lett volna hivatva megakadályozni) és Jeruzsálem Izrael fővárosaként való elismerése ellen. Mindez kb. másfél éven át tartott, és akárhogy nézem, nem annyira Gandhira, mint az öt évvel későbbi október 7. előképére emlékeztet. Mármint szerintem.
.
A bojkott, amire Beinart utal, a BDSM… izé, BDS mozgalom, amely, mint a neve is jelzi, Izrael gazdasági és diplomáciai bojkottjával kedveskedne a békés együttélésnek. Van némi Judenboykott (Deutsche! Wehrt Euch! Kauft nicht bei Juden!) jellege, de hát istenem, nem lehet minden tökéletes, és kétségtelenül nem jár közvetlenül a zsidók felkoncolásával, vagyis békés, tehát etikus. Mármint Beinart szerint.
.
Az ICC pedig – hát.* Persze, végül is bárki lehet háborús bűnös, és nem tiltja semmi, hogy egyenes arccal ezzel vádolják pont a hamaszisták Izrael miniszterelnökét és a hadügyminiszterét, mi ez, ha nem a legtisztább, békés, etikus gandhizmus. “Khaled al-Shouli ügyvéd az október 7-i mészárlást követő napon egy televíziós interjúban kijelentette, hogy a Hamász támadása a nemzetközi jog szerint indokolt volt, a francia-algériai állampolgárságú Abdelmajid Mrari pedig „ellenállási mozgalomnak” nevezte a terrorszervezetet. Mindkét jogász kulcsfontosságú tagja annak a mintegy 600 ügyvédből álló nemzetközi csoportnak, akik bizonyítékokat nyújtottak be a jelenlegi konfliktusról az ICC-hez.” https://hu.euronews.com/2024/05/03/oktober-7-terrortamadas-hamasz-jogilag-indokolt-netanjahu-nemzetkozi-buntetobirosag És persze nem beszélve a gyanú megalapozottságáról, az IPC durván téves, majd korrigált, de Khan és a bíróság által akkor már figyelembe nem vett adatairól, amelyen a háborús bűnösség “gyanúja” nyugszik. Amitől még vígan háborús bűnösözik mindenki, újabb pr-győzelem a Hamasznak.
.
Közel sem ismerek minden részletet, nem tudom megállapítani, vannak-e olyan pontok, amelyekben az izraeli kormányok szalasztották el – vagy szabotálták szándékosan – valamilyen békés megoldás lehetőségét. Összességében Izrael évtizedeken át próbálkozott ezzel, többször elment a falig – és ismét utalnék a dolog téves keretezésére, megemlítve, hogy a területet a békéért elv éppen azt a kompromisszumot jelentette volna, hogy a palesztinok mondjanak le Izrael eltörlésének és elfoglalásának, a zsidók legyilkolásának szándékáról, nem pedig azt, hogy a palesztinok Gázában és Ciszjordániában annyira, de annyira szerettek volna egy huszonkettedik arab államot, csak az elnyomó Izrael nem engedte nekik, de most végre igen -, és amikor erre az egyezmény betartása helyett az intifáda néven elhíresült újabb tömeggyilkosságok sorozata volt a válasz, megtört a remény, hogy lehetséges lenne ez az út. Amit a fenti beszélgetésben mondanak, az konkrétan annyira abszurd, ahogyan írtam. És Jon Stewartra még nem is tértem ki.
.
*Nem feltétlenül tartozna szorosan ide, merthogy a jog meg a vád elméletileg független a vállalati kultúrától, de azért a jelenlegi ICC működésébe páratlan bepillantást engedett a WSJ riportja. https://archive.ph/gAfaj Kicsit nehezen követhető és baromi hosszú, úgyhogy összefoglalom.
.
Karim Khan, az ICC pakisztáni származású, gyakorló muszlim főügyésze két és fél héttel azután nyújtotta be a Netanjahuék elleni letartóztatási parancsra vonatkozó kérést a bíróságnak, hogy egyik kollégája, egy muszlim maláj ügyvédnő kiborult az irodában, és elmondta a többieknek, hogyan zaklatja és erőszakolja meg őt Khan hónapok óta. Ez 2024. április 29-én történt. Május 2-án a kollégák kérdőre is vonták Khant, aki azt mondta, ha jelentik, le kellene mondania, de akkor „az emberek azt hinnék, cserben hagyom Palesztinát”. Május 5-én az ICC belső testülete megkereste az ügyvédnőt, de ő nem akart együttműködni, sem megerősíteni, sem cáfolni nem volt hajlandó, hogy Khan mit tett vele, részben félelemből, részben mert nem akarta elveszteni az állását – el kellett tartania a fiát és rákbeteg volt az anyja -, részben azért, hogy a vádemelést Netanjahuék ellen ne akadályozza, ez számára is kiemelten fontos volt, Khan is ezzel gyakorolt rá nyomást. Sikerült is elodázni a vizsgálatot. Május 19-én Khan bejelentette a kollégáinak, hogy lemondja a 27-i hétre tervezett izraeli útjukat, amiről egész addig azt mondta, nagyon fontos a vizsgálat szempontjából, másnap pedig benyújtotta a letartóztatási parancsra vonatkozó kérést a bíróságnak, háborús és emberiesség elleni bűnök gyanújára hivatkozva. Belső ügy maradt a zaklatás a nyár folyamán is, Khan időnként igyekezett rávenni az ügyvédnőt, hogy adjon ki nyilatkozatot, amelyben visszavonja mindazt, amit a zaklatásról mondott. Khan felesége is beszállt, meggyanúsítva-fenyegetve azt a kollégát (Thomas Lynch), aki jelenteni akarta az esetet az ICC személyzeti hivatalának. Maga a maláj ügyvédnő augusztus tájára elégelte meg a folyamatos nyomást, hogy folyton tagadjon, ekkor kereste meg az ICC vezetésének tagjait. Októberben kezdett egy ismeretlen az X-en írni a szexuális zaklatási ügyről, ennek nyomán a sajtóban is jelentek meg cikkek. Erre határozta el végül az ICC boardja, hogy vizsgálatot indít, amit az ENSZ folytat, és jelenleg is zajlik. Az ebben a vizsgálatban keletkezett vallomásokat és dokumentumokat szerezte/kapta meg a WSJ, ezekből rekonstruálta, mi történt.
Én azt látom, egyesek képtelenek elfogadni, hogy valami rosszat is tett esetleg Izrael, ez per definitionem lehetetlen a blog sok hozzászólója szerint.
Az szerintük mintha puszta véletlen lenne, hogy a kormány 5 tagja (úgy rémlik, lehet tévedek a számot illetően, javítsatok ki) erősen vallásos vagy szélsőjobboldali pártból érkezett és hajmeresztő kijelentéseket tesznek. De tudjuk, hogy csak jár a szájuk, igazából ők nem olyanok.
Nyilván a kb. 8 000 cenzúrázott cikk is mind hadititkokról szólt azért nem engedték – vagy részében nem engedték – megjelenni (https://www.972mag.com/israeli-military-censor-media-2024/).
Az meg gondolom a palesztinok óriási és extrém befolyásos lobbicsoportjának a tevékenysége, hogy a nemzetközi szervezetek (amelyek amúgy kifejezetten általános hivatkozási alapok az itteni hozzászólók számára más konfliktusok vagy kormányok esetében) mind butaságokat beszélnek (biztos azért mert a palesztinok végtelen erőforrásaikkal gonoszan megmanipulálták őket a szegény, nulla lobbierővel rendelkező Izraellel szemben).
Szóval fura ez nekem továbbra is.
@ipartelep:
Ezzel egyet tudok érteni. Azzal is, hogy a szélsőbalos szervezetek durván túltolták a biciklit és faék egyszerűséggel kezelik ezt a dolgot. Nekem vesszőparipám amúgy is, hogy a szélsőbal rendet tehetne saját háza táján, főleg ideológiai szempontból, de ez egy hosszabb beszélgetés témája lehetne.
Van egy olyan gondolatom, hogy a modern liberális, aki egyéneket lát, egyénekben gondolkozik, az egyének (gyerekek!) szenvedését akarja megállítani, nem fogadja el, hogy azért szenvedjenek, mert hogy hova születtek, haragszik az elnyomó, ellenőrizetlen hatalomra vagy erőszakszervezetre – fragilis lény; egy privilegizált helyzetbe, jómódban, békében élve persze tud liberális lenni, de ha félni kezd, könnyen feladja mindezt.
Ha valaki nem tudna róla, a Hamasz nácijai ezt a videót tették közzé Evyatar Davidról. Ő ma 666 napja van a rohadékok fogságában, a videón a saját sírját ásatják vele. Ő valóban éhezik, csont és bőr, rettenetes állapotban van, a nácik pedig diadalt ülnek, mert Macron, Starmer és még pár barom ezt azzal jutalmazza, hogy adjanak nekik államot, és az egész világ a fake palesztin „éhínségen” szörnyülködik. A NYT, a BBC és a CNN ezt valamiért nem tette a címlapjára, a többit nem néztem. https://www.timesofisrael.com/a-living-skeleton-buried-alive-hostage-evyatar-davids-family-publishes-clip-of-hamas-video/
https://x.com/EylonALevy/status/1951668818167681329
Mielőtt elrabolták, így nézett ki. És ő volt az is, akit az egyik szabadon engedési freakshow-ra odavittek, hogy végignézze, ahogyan a többiek kiszabadulnak.
https://www.timesofisrael.com/hamas-issues-propaganda-video-of-hostage-evyatar-david/
Legyenek örökre átkozottak, az összes támogatójukkal egyetemben.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Azt hiszem és továbbra is tartózkodni fogok attól, hogy izrael ügyben véleményt fejtsek ki. Nem csak hogy az elmúlt 70 év történéseit, oda vissza bosszuállásait de az elmúlt 3000 év sérelmeit kellene valamelyest megértsem hozzá és erre nyilvánvalóan képtelen vagyok. Azt hiszem (hiszem csak, mert mit tudhatom én) hogy itt már mindenki annyiszor ütött vissza jogosan (és nem feltétlenül arányosan) az elszenvedett sérelmeiért, hogy már csak érzelmileg lehet tisztán az egyik fél mellett állást foglalni. Legjobb lenne szétültetni a veszekedőket, de persze pont azt nem lehet.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Rettenetes. A BBC címlapon most épp ott van.
https://www.bbc.com/news/articles/cpwyxv9nv2vo
Meg a CNN-en is
https://edition.cnn.com/2025/08/02/middleeast/israel-hostage-families-protest-gaza-intl
Mondjuk nem nagy képpel a címoldal tetején, az igaz.
Sőt, a NYT címoldalon is ott van
https://www.nytimes.com/2025/08/02/world/europe/new-hostage-videos-sow-fear-and-horror-in-israel.html
Hiv.: @muaddib00:: nyilván az is manipulált felvétel volt, ami azt mutatta, hogy az éjszaka villogó-szirénázó, Vörös Félhold feliratú autóból kiszálló, kilométerekről látható vényvisszaverő mellényt viselő emberekre lőttek izraeli katonák.
Mert ez a vegytiszta háborús bűn lenne, azt pedig Izrael nem, ugye?
Sajnos a nemzetközi büntetőbíróság is bedőlt ezeknek a féknyúzoknak, és még mindig háborús és emberiesség elleni bűnök miatt körözik Netanjahut.
De hát tudjuk, hogy vannak a Jók és nem szabad, hogy a tények befolyásolják a tisztánlátásunkat.
@nyulambator: Nem, nem: úgy értem, nincs a kép, főleg nem vezető hírként egyiknek sem a címlapján. A CNN-en és a NYT-on egy-egy kép nélküli linket ért, a BBC pedig azt a képet tette ki, amelyiken a bátyja tartja a fogság előtti, mosolygós, jól kinéző fotóját. Ha valami, ez inkább az elrejtése a dolognak. Miközben a nácik azt hazudják, mert ez illeszkedik az „éhínség”-kampányba, hogy ők ugyanazt eszik, mint a fogoly, amit persze a saját fotójuk is cáfol, amelyen a karjáról láthatóan jó húsban lévő náci nyújtja a konzervdobozt a csonttá soványodott rabnak, akit nyilvánvalóan szándékosan éheztetnek. Szadista, pszichopata gyilkosok.
Annyira nem bonyolult a dolog amúgy. És nem kell háromezer év történelmét ismerni hozzá. Tényleg a szétültetés lenne a megoldás.
Vagy az, ha a Nyugat nem lenne teljesen hülye és gyáva: https://www.thejc.com/opinion/how-the-west-handed-hamas-a-win-and-killed-the-ceasefire-n47ytwny
https://444.hu/2025/08/03/a-hamasz-addig-nem-hajlando-lemondani-a-fegyveres-harcrol-amig-nem-ismerik-el-a-szuveren-ú-allamot
Tehát tömeggyilkossággal és emberrablással háborút kezdeményeznek, aztán háborús bűnnek nevezik, hogy a másik ország ki akarja szabadítani a zsarolásra használt és megkínzott túszokat, követelik, hogy etessék mások az országuk lakosait, mert a megámadott országnak kötelessége még etetni is a támadóját, és mellesleg ők diktálják a feltételeket, hogy mikor hajlandóak abbahagyni a háborúzást.
Azért a pofám leszakad…
@annokkk:
2 millió ember él ott b+. Nem a hamász. Az, hogy beenged Izrael segélyt az nem valami qrva nagy engedmény hanem alap. Mi a jó büdös fenét képzelsz, hogy emberileg elfogadható lenne 2 millió ember éheztetése azért mert egy terrorszervezet gyilkol és túszokkal kegyetlenkedik? Elfogadható azért szándékosan civilekre lövöldözni mert a terroristák is ezt teszik? Tényleg?
@annokkk:Ez egy szuverén ország, amelyiknek a megválasztott kormányzó pártja háborúzik, míg a szomszéd országot meg nem semmisíti. Erre kapta a felhatalmazást. Vagy lemaradtam valamiről ? Mióta kell a támadókat támogatni ? Ha nem bírják a háborút megnyerni, vagy a népüket etetni, akkor tegyék le a fegyvert és engedjék el a túszokat.
Elfogadható-e szándékosan civilekre lövöldözni ? Ezek szerint elfogadható. A Hamászt támogatja a világ, és tárgyal vele. Ahogy Putyinnal is. Éppen most ismerték el a szuverenitásukat.
@muaddib00:
Olvadtam egy értrkezést, hogyan tartja fenn a Hamasz a hatalmát. Kb. a pénzek és a segélyek szétosztásával magához láncolja a klánokat, akik ha elfordulnak tőle, akkor jelentősen meggyengül, és egyre inkább erre tartanak a dolgok. Szóval amig a palesztin klánok támogatják, addig kemény. Ezek szerint még nem elég sulyos a helyzet – vagy a klánoknak is az az érdeke, mint a Hamasznak is, hogy a világ egyre inkább szembeforduljon Izraellel, amit kezdenek is elérni, 2 millió ember szenvedése árán. Ugy tűnik, a fejesek nincsenek annyira meghatva, mint te.
@annokkk:
A Hamász egy terrorszervezet. Ki a pöcsöm tegye le a fegyvert? A terroristák? Nem fogják, mert terroristák. De a 2 millió civil nem terrorista úgy en bloc. Másrészt milyen támadók? Mi a faszomat támad most meg Gáza? Mesélj, mit?
Ez egy qrva kényelmes hazugság, hogy a Hamász ellen háborúznak, és csak úgy mellékesen hal meg több tízezer civil. Ilyen pofátlan hazugságot talán még az USA sem mert bedobni Afganisztánban, pedig ott is végtelen mennyiségben ment a hazudozás, hogy most tulajdonképpen kivel is megy a hirig.
A nem támadunk direkt civileket Izrael, mi: https://www.972mag.com/autel-drones-israeli-army-importers/
Egyébként is micsoda rendes fickók ezek az Izraeli vezetők, hogy ilyen kedvesek:
“Gaza will be entirely destroyed, civilians will be sent to … the south to a humanitarian zone without Hamas or terrorism, and from there they will start to leave in great numbers to third countries,” Smotrich
@DarthVader:
Duma, duma. Izrael éppen saját rasszista vezetőik bevallása szerint is elpusztít egy 2 milliós várost egy valóban brutális terrorista csoport miatt. Ilyenre még az USA sem vetekedett Afganisztánban.
@muaddib00:
1, Nem én találtam ki, Közel-Kelet- szakertő mondta. Nyilván ostoba
2, már amikor jött a hír a Hamasz akciojaról, megmondtam, hogy Izrael a földdel teszi egyenlővé Gázát. Csodálom a visszafogottságukat.
3, most olvasom, hogy a Hamasz arra buzditotta (utasitotta?) a lakosságot, hogy ne fogadják el a segélyt.
„A gázai háború kezdete óta 2025. júliusáig 147 ember halt éhen egy ENSZ-vizsgálat szerint, a gyerekek 8,8 százaléka akut alultápláltságban szenved. Még az izraeli hadsereg is elismerte, hogy az élelmiszer-ellátás kritikus pontot ért el, miközben a Hamász felszólította a lakosságot, hogy ne fogadják el az izraeli–amerikai Gaza Humanitarian Foundation élelmiszerosztását. A német kormány szerint a Hamász a Bundeswehr által a Gázai övezetben ledobott segélyeket is eltulajdonítja.”
Ez kurvára nem a tömeges éhhalál. Nem mondom, hogy nem súlyos a helyzet, de kibaszottul kettőn áll a vásár.