Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt) 2026.04.22
  • Ruff Bálint miniszter lesz!!!! 2026.04.22
  • Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt) 2026.04.22
  • Tudomány forradalom idején 2026.04.20
  • Vidnyánszky Attila esete a szeretettel (juniorposztnyugi) 2026.04.19
  • Petíció az RMDSZ-hez (miezposzt?) 2026.04.19

A legolvasottabb posztok

  • Tudomány forradalom idején
  • Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • Vidnyánszky Attila esete a szeretettel (juniorposztnyugi)
  • Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt)
  • Ez egy alkotmányos forradalom

Komcsik és a Hamasz (nagyonszemélyesposzt)

2023.10.10 by jotunder

A nyugati komcsik egy része most a Hamaszt ünnepli. Nem, ez nem a Mandiner n-edik kamuhíre, a szemem láttára tették éppen, szóvá is tettem, szerencsére képes voltam időben leállni, de tényleg rosszul vagyok. Elegem van a mocskos, antiszemita, corbyinsta szarból . Nem vagyok hajlandó a muszlimokat gyűlölni, nem vagyok hajlandó kegyetlenkedésre buzdítani senkit, de a kurvaéletbe, mindennek van határa. Ezek az IRA-t támogatták (a terrorista gyilkosságok egyik fő támogatója, egykori kommunista vezér, most MCC-s, konkrétan Kadhafi mellett is kiállt ez az állat), Szaddam Husszeint támogatták, és minden lehetséges módon támadták Izraelt. És most is támadják, a tömeggyilkosság után. Kik azok, akik mindig kiálltak Izrael mellett? Rishi Sunak, Boris Johnson és a rendkívül kellemetlen Suella Braverman, a brit konzervatívok (és hálistennek Keir Starmer is, és a munkáspárti többség), nem a legjobb érzés, de ez van. Elnézést, annyira rohadtul elegem van.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16530952-69e8be55a5465' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16530952&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16530952-69e8be55a5465&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16530952-69e8be55a5465' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A hitlerista Bayer Zsolt most is ölni akar

Next Post:

A mai magyar filozófia politikai háttere

525 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. KennyOMG szerint:
    2025.08.03 20:50

    @DarthVader, @labrys, @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Erdekes, hogy ennyire magatokra vettetek, es automatice mar altalatok odakepzelt parhuzamok megvonasan kezdtek beporogni. Sehol sem vontam parhuzamot, nem is volt celom.
    .
    Ha elolvassatok HIIU kommentars altalam atfogalmazott idezetet, es elvonatkoztattok minden erzelmi meg etikai resztol, akkor tokeletesen es pontosan irja le a helyzetet. Ha a „nyugat” nem tamogatta volna Ukrajnat, neadjisten meg egy kicsit presszionalja is (ne feltetlen a szovjet tipusu, 1939-es Lenygelorszagi presszionalasra tessenek gondolni itt hirtelen), akkor most mar eleg nagy bizonyossaggal, kategorikusan kijelentheto, hogy kevesebb szenvedes lett volna mindket oldalon. Namost mindennek a magaeva tetelehez kell egy nezopont (cizellaltabban: gyomor) termeszetesen.
    .
    A kommentem lenyege csak annyi lett volna, hogy attol, hogy valami kategorikusan nagyon igaz, meg nem feltetlen lesz „jo” vagy akar csak „elfogadhato”. Koszonom a lehetoseget.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347329)
    Loading...
  2. hakohen szerint:
    2025.08.03 22:06

    .
    @DarthVader:
    .
    A baj nagyobb. Egyrészt mert a Hamasznak nem érdeke a megegyezés, a túszok elengedése és Gáza feladása. Lényegében elpusztíthatatlan, mert terrorizálja a gázai civileket, fizikailag összefonódik velük (azokkal is, akik a pokolba kívánják). Ha elengedi a túszokat, nem tud velük zsarolni. Ha átadja a terepet az IDF-nek, akkor elveszti a földalatti labirintusait (mert még sok van belőlük), ahol az élő és halott túszokat is őrzi. A tűzszünettel és a megegyezéssel lényegében saját magát semmisítené meg. Ezért hajthatatlan, akkor is, ha a kiráyok, elnökök, minelnökök összeszarják magukat.
    .
    De nem érdeke a megyezés a jelenlegi izraeli kormánynak sem (a kormánynak, nem pedig Izraelnek). Bibi a túlélésre játszik, hogy elkerülje a büntetőjogi felelősségre vonást. Igyekszik szétverni a jogállamot (á la OVi). Próbálja összetartani a borzalmas koalíciót Ben-Gvirrel és Szmotrics-csal, vagyis a legszélsőségesebbekkel. Akik (és pártjaik) árulásnak tartják a túsztárgyalást, és Gáza annektálását követelik. És akkor még nem beszéltünk az agresszív és össze-vissza akciózó telepesekről, akikhez a jelenlegi kormány nem nagyon mer hozzányúlni (néhány kivétellel).
    .
    Izrael Állam létezik, de Izrael mint egységes ország nem létezik. Széttagolt – lásd pl. a fenti és egyéb (koalíciós és ellenzéki) pártokat. Mai hír (idézet következik a Szombat online-ból):
    .
    .>>A túszok rokonai és az értük tüntetők lezárták a Tel-Avivon áthaladó Ajalon autópálya forgalmát az egyik irányába. A demonstrálók azonnali túszalkut követeltek, miután az iszlamista terrorszervezetek videót tettek közzé két csontsoványra fogyott izraeli túszról; egyikükkel saját sírját ásatták egy alagútban.

    A demonstrálók táblákat tartottak a magasba, amelyeken többek között ez állt: “A túszok elhanyagolása a harmadik Szentély pusztulását jelenti“. Izraelben a zsidók államának megalakulását tekintik a harmadik Szentélynek, amelynek az volt az ígérete, hogy többé nem érheti a holokausztban elszenvedett katasztrófához hasonló a zsidókat. A tüntetők azt a szöveget festették az útra, hogy “vonuljatok ki Gázából, hozzátok őket vissza most!“<<
    .
    Az csak hab a tortán, hogy az IDF parancsnokai hullanak, mint a legyek (nem parancsra, hanem önként lemondva vagy lemondásukat belengetve).
    .
    Nem fecsegek tovább, hanem a lényeg: „A helyzet reménytelen, de nem súlyos” (Watzlawick). Viszont megoldhatatlan. (HaKohen)
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-347335)
    Loading...
  3. labrys szerint:
    2025.08.03 22:37

    @KennyOMG:: nem.
    Ukrajnát Putyin Oroszországa mindenképpen, záros határidőn belül be akarta kebelezni, csak épp 2014 februárjában nyilvánvalóvá vált az orosz nagybirodalmi tervezgetők számára, hogy diplomáciainak/politikainak álcázott eszközökkel ezt onnan kezdve (hogy az ukránok elzavarták a bábjukat) már nem lesznek képesek megtenni. Plusz Putyin személyesen rendkívül rühelli (részéről teljesen jogosan) a színes forradalmak jelenségét.
     
    Ugyanilyen biztonsággal kijelenthető az is, hogy amennyiben Ukrajna elesne, azonnal következnének a balti államok. – Ezt onnan lehet tudni, hogy az orosz közszolgálati csatornákon az állami propagandisták körülbelül naponta nyíltan belemondják a népesség arcába (akik jó része egyébként teljesen természetesnek is veszi ezt a tervezett lépést).
     
    Az egész „ha a Nyugat ezt meg azt csinálta volna, akkor nem támadtuk volna meg Ukrajnát” nettó orosz propaganda.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-347337)
    Loading...
  4. annokkk szerint:
    2025.08.04 03:49

    @nyulambator: Ezek szerint a palesztinok nem szavazhatnak Izraelben, mert megbillentenék a nemzetiségi arányokat, nem kapnak állampolgárságot, és engedélyhez kötött a kiutazásuk Gázából. Egész életükben egy olyan állam irányítása alatt, amiben nincs hatalmuk, és katonai törvények szerint élnek, 99%-os vádemelési aránnyal, bármit jelentsen is ez.
    Hát …. ezért szaladnak a Hamasz karjaiba. Mert ezen nem tudott a békés politikusuk változtatni. Nem tudom, de ez így elég sovány magyarázat a tömeggyilkosságra és a fogolyszedésre és az éheztetésükre is. Elég sok ember él olyan országban, amire nincs hatalma és nincs állampolgársága, nem szavazhat és engedély kell a kiutazáshoz. Hogy a katonai törvények mit jelentenek, azt nem tudom, de nálunk is van 99%-os vádemelési arány. Ha minden ember öldökölni kezdene és foglyokat éheztetni földbe vájt lyukakban, akinek nincs hatalma az államban, amiben él, már rég mind a föld alatt élne az emberiség.
    De azért legalább azt megtudtuk, hogy a Hamasz karjaiba szaladnak, és a Hamasz nem egy külön kis társaság, amelyik csinál dolgokat, hanem a palesztinok megoldása a problémára.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347340)
    Loading...
  5. nyulambator szerint:
    2025.08.04 11:12

    @annokkk: Távol álljon tőlem a Hamasz bármilyen mértékű felmentése, de a nagy francia forradalomtól ’56-ig és tovább volt pár olyan mozgolódás a történelem során, amikor az ilyen-olyan mértékben elnyomott lakosság hun nyaktilókat ácsolt, hun meg géppisztolyokat vett magához, hogy ilyen úton terjessze ki a jogait. Utólag ezeket a mozgolódásokat terrorcselekménynek, tömeggyilkosságnak, forradalomnak, felkelésnek vagy szabadságharcnak szoktuk hívni, jobbára az eset sikerességétől függően.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347346)
    Loading...
  6. annokkk szerint:
    2025.08.04 12:51

    @nyulambator: És melyik forradalomban volt fogolycsere megállapodás az elnyomók és elnyomottak között ? Melyik forradalomban osztottak a lefejezett elnyomók humanitárius segélyeket a nyaktilós forradalmároknak ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347348)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2025.08.04 13:01

    @nyulambator: Bocs, hogy így felkérdezlek, de te legalább hiszel ebben a küzdelemben, én meg nyilván túl sokat éltem világútlevél nélkül egy orosz birodalom katonai fennhatósága alatt, engedéllyel utazva és viszonylag nem jelentős szavazati joggal a Kreml -ben. Az usákok meg erővel dobálják ki a jogfosztott és egyáltalán nem állampolgár, vagy szavazó migránsokat és egyetemi polgárokat, mert annyira sokan jönnének hozzájuk ezekkel a feltételekkel. Szóval próbálok ráhangolódni, hogy miért kell a Hamaszhoz fordulnom ilyen esetben.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347349)
    Loading...
  8. martonbalint19904935 szerint:
    2025.08.04 19:26

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:: „De ezt senki nem feltételezi, mindenki elhiszi, nincs világbotrány. És ez csak egy a nap mint nap előforduló hasonlók között.”

    Miért, volt világbotrány a csecsemők lefejezéséről szóló izraeli hazugságok miatt? Nem, azt is kétségek nélkül leadta a sajtó, és amikor kiderült hogy kamu, nem kértek bocsánatot.

    Azért azt tényleg szánalmasnak tartom, amikor Izrael feltétlen támogatói azt hiszik, hogy a nyugati sajtó valami gonosz antiszemita összeesküvésben vesz részt, aminek a célja Izrael minél rosszabb színben való feltüntetése.

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-347350)
    Loading...
  9. nyulambator szerint:
    2025.08.04 20:29

    @annokkk: Azt hiszem félreértettél. Én biztos hogy nem hiszek a közel-keleten senkinek a küzdelmében. Baromira nem értek hozzá, nem látom át.
    Amit írtam, leginkább aról szól, hogy nem hiszem, hogy az izraeliek lennének a fehér lelkű gáncstalan lovagok (kiváltképp nem a jelenlegi kormányzatuk) ahogy nyilván a Hamasz meg plánesőt nem. Azt sejtem, hogy az izraeli és a palesztin nép egyaránt kurvasokat szenvvedett már ebben a konfliktusban és egyáltalán nem látszik a vége. Ha holnap kitörne a béke és mindenki visszaülne oda, ahol két éve volt, akkor se látszana a vége, de momentán az se látszik mitől törne ki a béke. Szóval további rengeteg szívás lesz ott még mindkét oldalon.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347351)
    Loading...
  10. steinerzsiga szerint:
    2025.08.05 00:00

    Nagyon lelohasztó ez az erkölcsi relativizmus, ami itt rengeteg kommentből árad. Én azt hittem, bizonyos dolgok vitán felül állnak, pl. hogy a civil lakosság szándékos éheztetése háborús bűncselekmény. Vagy hogy az egészségügyi infrastruktúra szándékos elpusztítása, az orvosok elhurcolása, mentősök kivégzése szintén háborús bűncselekmény. Vagy hogy az etnikai tisztogatás, a gázai lakosság beszorítása az övezet déli részére, ill. a kivándorlásra kényszerítése (hiszen ez a végső cél) szintén háborús bűncselekmény. Egyetlen reményem, hogy azért vannak még , akik nem vesztették el ezt az alapvető tisztánlátást. Pl. David Grossman: https://www.theguardian.com/world/2025/aug/01/david-grossman-israel-committing-genocide-gaza
    (Az is érdekes, hogy sokan meg a tények tagadásába menekülnek az erkölcsi meghasonlás elől: „nincs éhezés Gázában”, „ha van is éhezés, az azért van, mert a H4m4sz ellopja a bőséges élelmiszert stb.”)

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-347352)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2025.08.05 05:42

    @steinerzsiga: Rakjál össze akkor te egy olyan megoldást, ami erkölcsös ebben a helyzetben. Az egyik oldalon egy ország áll, a másik oldalon meg fegyveres civilek, akik rakétavetőkkel, alagútfúrással, és állig felfegyverezve támadják ennek az országnak a civil lakosságát, miközben sajátmaguk még az energiaellátásukról, vagy az ivóvizükről sem képesek gondoskodni, nemhogy az ennivalójukról.
    Ahogy elnézem, Izrael elég sok erőfeszítést tett a háború elkerülésére. föld felett és alatt is 8 méteres határzárral védekezett a katonai behatolás ellen, és a palesztin fegyveres határsértés mégis polgári életeket követelt.
    Kimondhatja a Nemzetközi Bíróság, hogy a palesztin civileknek joga van rakétázással, öldökléssel, éheztetéssel, vagy alagútfúrással Izrael ellen harcolni, de Izraelnek nincs joga visszaszerezni polgárait a fogságból, de azért az még nem lesz egy erkölcsi alap, amire béke épülhet.
    Hogy ki civil és ki nem, az gondolom attól függ, hogy fegyveres harcot folytat-e. Ha például a Gáza elleni katonai csapás csupa civil halálát okozta, akkor hol van a palesztin hadsereg, amelyik katonai csapást mért az izraeli terület civil lakosságára ? Hány katona esett el palesztin oldalon ? Vagy nem lehet különválasztani a palesztinokat katonákra és civilekre ? Nők és gyerekek civilek, de apu fegyveres katona ? Hogyan számolod el a civil lakosság és a katonai haderő elleni korrekt harcmodort, ha nincs különválasztva a kettő ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347353)
    Loading...
  12. DarthVader szerint:
    2025.08.05 09:01

    @steinerzsiga:
    Azt hiszem, a „tények tagadása” kissé bonyolultabb.
    1, van éhezés Gázában? – van.
    2, akadályozza Izrael a segélyek szétosztását? – előfordul.
    3, ellopja a Hamasz a segélyek egy részét? – igen.
    4, előfordul, hogy a Hamasz arra presszionálja a lakosságot, hogy ne vegyek at a segélyt? – a cikk szerint igen.
    5, vannak nyitva Gázában falafelezők? Vannak.
    Tegyél igazságot, milyen fokú éhezés van gázában es ki a felelős.

    1, szétlőtte a kórház(akat) az IDF? Szét.
    2 , Voltak-e Hamasz- alagutak és vezetési pontok kórházak alatt? Voltak.
    3, támadták- e kórházakból az IDF-et? Igen. (Mi a lószarért folytak volna harcok napokig egy kórházban, ha nem lő vissza senki? 10 ember bemegy, salam, szétnezhetünk? Szét. Szétnéznek, ott hagynak 3 embert oszt kész. De mas a helyzet, ha a kórházbol lövöldöznek.)
    4, baromi nehéz megmondani, mennyi a civil áldozat, ha egyrészt az UNRWA közli, amelynek tagjai palesztinok, másrészt a Hamasz nem regularis hadseregként egyenruhában harcol, és minden férfi potenciális harcos. A nők és gyerekek száma is elborzasztóan magas , de a kulcs mindenféleképpen a a Hamasz kezében van. Aki kardot ránt, kard által vész. Mondjuk, ezt nekünk kéne legjobban tudnunk.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-347354)
    Loading...
  13. nyulambator szerint:
    2025.08.05 10:28

    Azt hiszem ez a legutóbbi három komment elég jól összefoglalja a körülményeket, ami miatt azt hiszem, hogy aki ezt a helyzetet fekete-fehéren tudja látni, egyértelműen kiállva az egyik fél mellett, elítélve a másikat az vagy érintett, vagy valami más okból érzelmileg nagyon elfogult és szándékosan vagy öntudatlanul de figyelmen kívül hagyja az álláspontjával ellentétes híreket, tényeket, érveket.
    És ez itt nem az „a fasiszták és a normálisak közt az igazság valahol félúton lehet” típusú hozzáállás. Itt mindenkinek igaza van és persze senkinek sincs teljesen. Úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött (de még 30-300-3000 évvel ezelött)

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347355)
    Loading...
  14. annokkk szerint:
    2025.08.05 11:35

    @nyulambator: Szerencsére nem nekünk kell megoldani a helyzetet. Amennyire én hallottam, a világ tele kivándorolt palesztinokkal, akik képesek polgári életet élni, és akiket befogadnak menekültként más országok. Azt is csak hallottam, hogy viszont nehéz elhagyni Palesztinát. Ha a világ egyik legnépesebb pontja ez a menekülttábor, vagy város, akkor nem arra kéne törekedni, hogy bezárják őket, hanem hogy kiengedjék, aki menni akar. Aki tovább furkálja az alagutakat, az meg maradjon és harcoljon, hiszen joga van a szülőföldjéhez. De neki már Palesztina a szülőföldje, úgyhogy illene valami államként létezni és nem anarchiaként, már a civilek érdekében is. Szóval elvárható lenne valami állam, amelyik képes a tetteiért felelősséget is vállalni. Ha a polgárai éheznek, vagy tömeggyilkolnak éppen, akkor odatenni magát és segíteni, vagy büntetni őket. Kiadni a foglyokat. Ez lenne a Palesztina. Ami momentán nem látható sehol, hiába alakult meg és ismerték el akárhányan. Mert amikor egy demokrácia, vagy egy diktatúra akár illegális emberkereskedelmet talál a területén, akkor megbünteti a tetteseket és kiadja az áldozatokat. Nem kell értük menni a szomszéd ország katonáinak. Hát lehet, hogy a történelmet nem keverem bele, de így azért rendezettebb. Hogy az izraeli haderő és telepesek hányszor és hogyan szegik meg a megállapodásokat, azt lehet jegyzékváltással követni, de ahogy itt elnézem, egy állami funkció sem műxik, úgyhogy tévébemondásra, vagy bulvárhírként meg mit vegyek figyelembe ? Harminc év alatt se alakult meg az állam, vagy megalakult, de szétbaszták a fegyveres milíciák ? Talán nem kéne fegyvert tartaniuk. Egy újabb emberi joguk, amivel csak a baj van.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347357)
    Loading...
  15. Grrr szerint:
    2025.08.05 12:18

    @nyulambator: Én úgy próbálok most hozzáállni, hogy nem ‘két félre’ szeretnék gondolni, mert ez a kiindulópont valami cselekvőképes, elszámoltható, erkölcsileg ‘felelős’ entitásokra utal, és akként jelenít meg egyének, intézmények, szervezetek, hatalmi ágak és szintek stb. halmazát. Úgy érzem, hogy ez félreviheti a témát. Egy entitáshoz sok mindent lehet rendelni: tetteket, szavakat, ‘igazságot’, erkölcsi meggyőződést és alapot. Valójában inkább szenvedő no meg biztonságra vágyó, megtámadott emberek vannak, illetve bizonyos intézményi eljárásrendek, belső szabályzatok, azokat végre (nem) hajtó egyének, meg ilyesmik.
     
    Azt talán senki sem vitatja, hogy nincsen minden rendben legalábbis azzal, ahogy az IDF (intézmény) egyes tagjai, parancsnokai a helyszínen cselekednek. Talán az IDF szabályaival sem – a Rules of Engagement-tel, például az elfogadható járulékos károkra vonatkozóan, de a kidolgozott taktikával, stratégiával sem feltétlenül. A politikai vezetőkkel meg pláne nincs minden rendben, de hát az közhely mindenütt.
     
    Tudom persze, hogy egy ilyen normatív ítélethez – mármint hogy nincs minden rendben – kell valami szubjektív erkölcsi rendszert, vagy egyéb célrendszert alapul vevő ‘norma’, de talán teljes a konszenzus abban, hogy bármi is legyen az, nem egészen passzolnak hozzá a tettek és cselekmények.
     
    Lehet elemezni, hogy mik az okok, talán a „fog of war” is benne van, egyéni képességek korlátai, egyéni érzelmek is. Egy jó megoldáshoz a hozzáértőknek nyilván elemezniük is kell ezeket. Én ezt most nem tudom megtenni. De a lényeg, hogy szerintem nem arról van itt szó, hogy Bélának vagy Pistának van-e ‘igaza’? Ez már emberek esetében is csak egy teljesen hamis elméleti rendszerben működne. Hanem, hogy van egy szituáció – és a tettek, a kimenetek nincsenek rendben. Kellene valamit javítani rajta. Mit teszünk?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347358)
    Loading...
  16. Grrr szerint:
    2025.08.05 12:28

    @annokkk: A palesztin – nemzetközileg csak részlegesen elismert – államhatalomnak (Abbasznak) nincs jelenleg semmilyen befolyása Gázában, nem tudja az állam fennhatóságát érvényesíteni azon az így gyakorlatileg ‘törvényen kívüli’ területen.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347359)
    Loading...
  17. labrys szerint:
    2025.08.05 13:48

    @steinerzsiga: Drága zsiga!
     

    „…a civil lakosság szándékos éheztetése háborús bűncselekmény”

    Úgy van.
    1.) Kérlek, mutass arra hiteles (tehát nem a Hamasztól és fedőszerveitől származó) bizonyítékokat, hogy az IDF/Izrael szándékosan éhezteti a gázai civil lakosságot!
     
    2.) Kérlek, mutasd meg, hogy szerinted katonai-politikai szempontból (vagy például egy COIN-akció keretében) miért nem kontraproduktív a civil lakosság (pláne a teljes lakosság) éheztetése! Milyen előnyöket remélhet szerinted ilyesmitől az IDF/Izrael?
    (Ráadásul amennyiben ez a céljuk, akkor miért működtetnek mégis, saját maguk is segélyszervezetet Gázában, és miért csatornáznak azon keresztül egy csomó forrást a térségbe? Rendkívül ostoba és drága húzás, ha az egész csupán a megtévesztést szolgálja…)
     
    3.) Ezek szerint a segélyek nem elfogadására buzdító (és azok minimum egy részét azonnal kisajátító) Hamasz nem pusztán az izraeli civilek ellen követ el háborús bűncselekményeket, de a saját (gázai) népessége ellen (is) – igaz?
     
     

    „az egészségügyi infrastruktúra szándékos elpusztítása, az orvosok elhurcolása, mentősök kivégzése szintén háborús bűncselekmény.”

    Ebben teljesen igazad van.
    Azonban ugyanazok a nemzetközi jogszabályok, amelyek ezt kimondják, azt is közlik, hogy a polgári ruhában – és például nehézfegyverekkel is – harcoló, aktív katonai műveleteket folytató személyek nem számítanak civileknek.
     
    A saját szememmel láttam olyan harctéri videókat, amelyeken PRESS feliratú mellényt, illetve mentősegyenruhát viselő gázai férfiak gépkarabéllyal tüzelnek IDF-egységekre. (Majd pedig – nagyon helyesen – lelövődnek.)
     
    Ismét: mi értelme lenne az IDF részéről a valóban ártatlan, a Hamasz terroristáit semmiféle módon nem támogató gázai orvosok elhurcolásának? Mert akkor még több saját forrást, embert, eszközt stb., stb. kellene fordítaniuk a gázai népesség egészségügyi ellátására?
    Fordítva viszont nagyon is van értelme az olyan „orvosok” és egyéb „teljesen ártatlan civilek” elhurcolásának és semlegesítésének, akik egészen konkrétan polgári ruhában harcoló Hamasz-tagok.
     
     

    „…az etnikai tisztogatás”

    ???
    Tehát a Hamasztól megtisztított gázai negyedekben és városrészekben most már senki sem él? Az arab lakosaikat deportálták/kivégezték/tömegsírba lőtték? – Én úgy tudom, csak márciusban, a tűzszünet idején több százezer palesztin költözött vissza a gázai csík északi & középső részére. – Valamit rosszul tudok?
     
     

    „a gázai lakosság beszorítása az övezet déli részére”

    Lásd eggyel fentebb.
     
     

    „a kivándorlásra kényszerítése (hiszen ez a végső cél) szintén háborús bűncselekmény.”

    Hogy mi a „végső cél” – és pláne, hogy ki szerint mi a végső cél –, az rendkívül bonyolult kérdés. Egészen biztos vagyok benne, hogy Bibi és a bűntársai (akiknek természetesen régen börtönben kellene rohadniuk) vagy az ultraortodox izraeli hülyék teljesen mást jelölnének meg végső célként, ha kérdeznék őket, mint például egyes IDF-tábornokok, illetve a knesszet nem egyértelműen rohadék/idióta tagjai. De tuti, hogy maga az izraeli népesség is igen eltérő véleményeket képvisel ez ügyben.
     
    A legszélsőségesebb véleményt kizárólagosként feltüntetni nem túl… etikus megközelítése egy problémának. Pláne egy olyan problémának, mint egy háború.
     
    Szerintem itt közülünk senki sem gondolja azt, hogy akár Izrael/az IDF, akár a Hamasz/az Iszlám Dzsihád/stb., akár az izraeli/gázai polgárok mindegyike tökéletesen ártatlan. Sőt.
    És minden normális ember irtózik a háború iszonyatától. A gázai helyzet egy halálos csapda, aminek valószínűleg nincsen „jó” megoldása. Háborút nem lehet „jobbára humánus” módon megvívni.
     
    De ez közel sem azt jelenti, hogy minden háborús felet ugyanolyan felelősség terhel, és hogy minden háborús fél ugyanannyira bűnös.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-347360)
    Loading...
  18. steinerzsiga szerint:
    2025.08.05 22:53

    @labrys: Ebbe a játékba teljesen fölösleges belemennünk, hogy akkor felkérsz, hogy én itt a kommentszekcióban mutassak hiteles bizonyítékot arra, hogy Izrael szándékosan éhezteti a gázai lakosságot. Felnőtt, angolul beszélő, az internetet használni tudó emberek olvassák ezt a blogot, mindenki maga utána tud nézni ennek, hogy az általánosan hitelesnek tekintett források (ENSZ, segélyszervezetek munkatársai stb.) mit mondanak erről. (Persze tudom, itt jön az a trükk, hogy olyan emberek, akik amúgy általában hiteles forrásnak tekintik az ENSZ-et, érdekes módon pont ennek a konfliktusnak a kapcsán viszont nem tekintik annak… Ezen nem tudok segíteni.)

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-347363)
    Loading...
  19. wooddog szerint:
    2025.08.06 00:09

    @labrys::
    International Criminal Court against Netanyahu: „Allegedly responsible for the war crimes of starvation as a method of warfare and of intentionally directing an attack against the civilian population; and the crimes against humanity of murder, persecution, and other inhumane acts from at least 8 October 2023 until at least 20 May 2024.” https://www.icc-cpi.int/defendant/netanyahu
    Amnesty International: „States must act now to stop Israel’s genocide against Palestinians and facilitate the unhindered entry and distribution of humanitarian aid to Gaza.” https://www.amnesty.org/en/petition/lift-the-blockade-on-gaza-and-stop-the-genocide/
    Thirty-one Israeli signatories express their shame, rage and agony over the plight of Palestinians and call for action from the international community ” Our country is starving the people of Gaza to death and contemplating the forced removal of millions of Palestinians from the Strip”: https://www.theguardian.com/world/2025/jul/29/the-starvation-of-gaza-is-shameful-crippling-sanctions-on-israel-are-needed
    és hogy mi lehet a cél: https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump%27s_Gaza_Strip_proposal

    Hiv.: [@wooddog:](#comment-347364)
    Loading...
  20. annokkk szerint:
    2025.08.06 07:46

    @steinerzsiga: Mondjuk én is örültem volna néhány képnek, ami téged meggyőzött. Az ENSZ ahogy nézem, politikailag viszonyul. Olyan országok, mint Oroszország, kimondanák a népirtást. Szóval ahogy én nézem, például a fotókat, csupa jóltáplált embert látok csinos lábosokkal kalimpálva. A minden évben hosszabb sorban álló Blaha Lujza téri ételosztás egy népirtás áldozatait jobban tudná reprezentálni.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347366)
    Loading...
  21. Grrr szerint:
    2025.08.06 08:47

    Az éhínség ‘hivatalos’ klasszifikációját az IPC végzi (https://www.ipcinfo.org/), ők annak tartják: https://www.who.int/news/item/29-07-2025-ipc-gaza-strip-food-insecurity-and-malnutrition-alert

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347367)
    Loading...
  22. Grrr szerint:
    2025.08.06 09:13

    A balos Haaretz szerzői is rendszeresen éhínségről beszélnek, gyakorlatilag az összes emberi jogokkal foglalkozó NGO aláírt egy felhívást erről (https://www.doctorswithoutborders.ca/palestine-as-mass-starvation-spreads-across-gaza-our-colleagues-and-communities-we-work-with-are-wasting-away/), már a Trump-adminisztráció is humanitárius katasztrófáról beszél, az UN, WHO persze szintén. Két izraeli NGO is nagyon határozottan foglalmaz (https://www.dw.com/en/israeli-ngos-say-israel-is-committing-genocide-in-gaza/a-73443042).

    Az izraeli kormány (például egyik szóvivőjük, Mencer – ééérted: Menczer… :)) áll ki csupán azzal, hogy semmi nekik felróható oka nincs ennek, csupán az az ok, hogy ugyebár a Hamasz lefoglalja az élelmiszer egy részét vagy akadályozza a hozzáférést.
     
    Nem is arról van szó, hogy ilyemi ne történne. Azt sem mondom, hogy valami egészen ördögi mesterterv lenne az arabok szándékos éheztetése, csak valami katasztrófa és menekülés előidézése végett. Lehet, hogy inerciák, biztonsági aggályok, vagy valami ilyesmi van a háttérben. Leginkább csak a fideszt is megszégyenítő gátlástalan propagandával meg fenyegetőzésekkel van nekem gondom. Hogy nem azt mondják mondjuk, hogy igen, megpróbálnak mindent megtenni, de hát a biztonsági helyzet meg a Hamasz miatt nem tudják elérni, hogy valóban mindenkinek kellő mennyiségű élelem jusson. A nemzetközi segítségnek (biztonsági ellenőrzés mellett) meg helye van és bátorítják. Az újságírók, NGO-k, nemzetközi szervezetek és külföldi államoknak meg nem nekimenni teli talppal, hogy ők csak a Hamasz propagandáját szolgálják. Esetleg elismerni az érdeklődés jogosultságát, és civilizáltan vitatkozni velük.
     
    Nagyon-nagyon fideszes tempó. Illetve talán egy nagyon szomorú, talán megfordíthatlan(?) belesüllyedés a régió mocsarába.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347368)
    Loading...
  23. nyulambator szerint:
    2025.08.06 11:09

    When Israel decided in March to largely halt the flow of humanitarian aid into Gaza, the move was meant to apply pressure. The idea was that Hamas, as the governing authority responsible for the welfare of the population, would face a choice: Release the hostages and agree to Israel’s terms to end the war, or risk being the cause of severe deprivation to the people they purport to represent, and face domestic unrest as supplies dwindled.

    Érdmes elolvasni az egész cikket.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347370)
    Loading...
  24. nyulambator szerint:
    2025.08.06 11:22

    Meg itt van ez is a Haaretzből, csak az eredeti helyén paywallos.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347371)
    Loading...
  25. annokkk szerint:
    2025.08.06 13:29

    @Grrr:
    https://www.europe-solidaire.org/spip.php?article71720

    Szerintem ez egy propagandakiadvány. Levy Gideon például szankciókat sürget Izrael ellen. Minden cikkében a gyilkos Izraelről beszél és az ártatlan palesztinokról. A Hamász terroristái persze nem palesztinok. Az valami más. A Hezbollah is valami más. Csak Izrael a főgonosz.
    @nyulambator:
    A fickó az első látható cikkében pont a Hamaszt vette védelmébe, mert nem is úgy volt, hogy megkötözve égették el, csak megkötözték, és elégették.És a terhes nőből kilőtt gyerek sem úgy volt egészen, hanem amúgy.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347372)
    Loading...
  26. nyulambator szerint:
    2025.08.06 15:55

    @annokkk: Nem tudom pontosan melyikre mondod, hogy propagandakiadvány. A Haaretz egy több mint száz éves izraeli napilap. Mondjuk nem kimondottan Netanyahu párti. Akik írnak bele, jobbára izraelben élő izraeliták.
     
    Szerintem nem árt némiképp külön kezelni a Hamaszt a palesztinoktól, Netanyahut és kormányát az izraeliektől, ahogy én se szeretném, ha az egész magyarságot az Orbán rezsimmel azonosítanák.
    Nyilván van összefüggés; a köpcös szarkát is a bölcs magyar nép tartja hatalomban emberemlékezet óta, de azért mégis.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347373)
    Loading...
  27. annokkk szerint:
    2025.08.06 17:11

    @nyulambator:A lapra gondoltam. Csakis Levy Gideon és Hassan Nir cikkeit elolvasva. Ez nem tényirodalom. Gideon meg is jegyezte a szócikke szerint, hogy más lapok nem hozták volna le ezeket a cikkeit.
    A másik kérdésedre, hogy a Hamasz terroristák egyáltalán nincsenek megemlítve a háborúval kapcsolatban. MIntha nem is lennének. Csak Izrael van a palesztin gyermekek ellen.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347375)
    Loading...
  28. Grrr szerint:
    2025.08.06 18:58

    @annokkk:](#comment-347372) Nem tudom, hogy az emlegetett szerzők hogyan állnak ehhez hozzá, de számomra a Hamasz kívül esik a párbeszéddel, erkölcsi ráhatással, érveléssel, akármivel elérhető szervezetek és emberek körén. Izrael nem – az izraeli állam, az IDF esetében értelmezhető a morális alap, az emberi jogok tisztelete. Tehát csak vele tudunk elvárásokat megfogalmazni. A Hamasszal szemben milyen elvárásokat fogalmazzunk meg, ki beszél velük egyáltalán? Mennyire tartoznak a referenciarendszerünkbe?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347376)
    Loading...
  29. Grrr szerint:
    2025.08.06 19:00

    Amikor a rendőrség valami waco-i farmon magát elbarikádozó, túszt szedő elmeháborodott szektás náci csoport ellen vonul, akkor a rendőrséggel szemben támasztunk rules of engagement- típusú elvárásokat, tartjuk valamire a transzparenciát és elszámolthatóságot – a gyilkos elmeháborodottakkal szemben meg nemigen.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-347377)
    Loading...
  30. annokkk szerint:
    2025.08.06 20:12

    Hiv.: @Grrr: Hogyne, jogos. Értem is. Nagyon helyes. De ahogy itthon is, ez a legjobb út az önmegsemmisítéshez. Az itthoni baloldal is minden fideszhazugságot komolyan vett és csak a fideszáldozatokat számlálta, és szépen, okosan felszámolta magát.
    Az egyik cikkben is konkrétan azt javasolja, hogy ne azt nézzük, hogy a Heszbollah rakétái megöltek 12 gyereket, hanem azt, hogy miért indították ezeket a rakétákat.
    Ez a te elméleted egy kiskorúsítása a palesztinoknak, meg hát a térség arabjainak. Ők ugye nem képesek önkorrekcióra, sem belátásra, nincs másuk, mint az artikulálatlan érzelmeik, és vagy ölnek, vagy sírnak.
    Mondjuk népszerű megoldás. Szegény ákombákomok, értsük meg őket, persze hogy harcosok klubját alakítanak, mert pipázott a nagymamájuk. Hát ez nem így lesz kultúrált megoldás. Így csak elbaszni lehet.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347378)
    Loading...
  31. nyulambator szerint:
    2025.08.06 20:40

    @annokkk: Hát mondjuk ha egy cikk fölé az van írva, hogy opinion, akkor az jobbára nem tényirodalom. Vélemény, de nem a BBC által megtévesztett vérző szívű proglib véleménye, hanem egy izraeli zsidóé. Biztos vagyok benne, hogy nálunk tájékozottabb.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-347380)
    Loading...
  32. annokkk szerint:
    2025.08.06 21:05

    @nyulambator: És ha mindegyik vélemény csak egy irányba mutat, azt hívják propagandakiadványnak.
    A propagandában pedig nem a tudás mennyisége számít, hanem hogy milyen húrokat tud megpengetni a várt hatás kedvéért. Én azt látom, hogy ezzel foglalkoznak. Érzelmi húrokat pengetnek. Tudom, hogy nem egy nagy leleplezés, csak hát ez is vélemény. Ugye hogy nem sokat ér.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-347381)
    Loading...
  33. Késes Szent Alia szerint:
    2025.08.06 22:02

    @nyulambator: Egy kicsit a körülményekről hadd írjak, ahogy én látom (előrebocsátva, hogy tragikus, megengedhetetlen hiba, amit Izrael a segélyezés körül csinált, Netanjahu pedig mondjon le).
    Idén január-februárban a korábbiakhoz képest rengeteg, elvileg fél évre elegendő segélyt vitt Izrael Gázába az ENSZ szervezetein keresztül, aminek nagy részét a Hamasz azonnal lenyúlta. Ekkor döntött úgy Izrael, hogy ennek így nincs értelme, mert szó szerint a Hamaszt pénzelik, inkább leállítanak minden szállítmányt, mondván hogy úgyis annyi segélyt vittek be az év első két hónapjában, amivel júliusig kihúzza a lakosság. Addig majd szorongatják a Hamaszt.
    .
    Április végefelé már látszott, hogy valami nagyon el lett számolva, júliusig nem lesz elég az étel. Jó, akkor legyen ismét segélyszállítás, de ne az ENSZ-en keresztül, mert az a Hamasznak megy, hanem csinálnak egy amerikai-izraeli szervezetet (Gaza Humanitarian Foundation, GHF), és az majd nem kihordja a segélyt a kamionokkal, hanem lesznek segélypontok, az emberek odajönnek, kapnak ételt, a Hamasz meg hoppon marad.
    .
    Ezzel két fő gond volt: az egyik, hogy az ENSZ azt mondta, hogy ők ebben nem vesznek részt (hogy miért, arra többféle válasz létezik), a másik pedig, hogy amikor egy-egy segélypontra megérkezett az étel, akkor az emberek nem sorban álltak, mint a jólnevelt britek a buszmegállóban, hanem rohantak az ételosztó pont felé, az izraeli katonák meg azt látták, hogy rohan feléjük a tömeg… Így lett az a sok halott, amit a világsajtó úgy hoz le, hogy „ételért sorban álló embereket lőtt le az izraeli hadsereg”, de hát ugye pont az a gond, hogy nincsenek sorban álló emberek, hanem káosz van.
    .
    A GHF ötlete így teljes kudarc lett, most megint az van, hogy mennek a kamionok, a Hamasz elkobozza, és eladja a feketepiacon orbitális áron az ingyen kapott csomagokat. Ahogy egy csalódott gázaitól olvastam a twitteren: „Úgy volt, hogy Jeruzsálemért fogunk harcolni, de csak a liszteszsákokért küzdünk.” Hja.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-347382)
    Loading...
  34. hakohen szerint:
    2025.08.06 22:46

    .
    @Késes Szent Alia:
    .
    Tegyük hozzá, hogy a Hamasz ebből finanszírozza a saját fegyver- és lőszerraktárai feltöltését, a korábbi veszteségek pótlását.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-347383)
    Loading...
  35. hakohen szerint:
    2025.08.06 22:56

    .
    Ja és még egy számomra meglepő benyomás. (Az érdemi részhez nem szeretnék hozzászólni, mert szerintem az egész guzmics lényegében megoldhatatlan.)
    .
    Érdekes, hogy némely kommentelő kollégák tüstént észreveszik, amikor M.o.-on vagy már országokban az oroszok vagy a kínaiak vagy a kormánypropagandánk elárasztja hamis hírekkel, hazugságokkal, manipulált fotókkal és videókkal a népeket, és rámutatnak a féknyúzokra, a hamiszászlós műveletekre, a szándékos átverésekre stb. A gázai kérdésben, a palesztínok és palesztínpártiak dolgában viszont teljes naivitást és jóhiszeműséget tanusítanak. Vajon miért?
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-347384)
    Loading...
  36. KennyOMG szerint:
    2025.08.06 23:04

    @labrys: Te figy, en nem tudom, kivel vitatkozol, de hogy nem velem, az tuti. Lehet, hogy egy tukor elot allva mondod a magadet, es az szivarog be ide is.
    .
    Egy szoval nem mondtam olyanokat, hogy „nem tamadta volna meg” meg hasonlok. Amit mondtam, hogy ha Ukrajna nem lett volna tamogatva, neadjisten meg tutujgatva is lett volna az azonnali (2 hetes) „bekekotes” iranyaba, akkor pl az embereletekben merheto szenvedes sokkal kisebb lenne. Ez szerintem most mar egy tagadhatatlan teny, ami kijelenteshez semmi koze nincs semmi nem megtamadasnak vagy baltialllamozasnak.
    .
    Persze, mint mondtam, kell hozza egy sajatos nezopont, hogy az ember ezt komolyan veheto arccal tudja mondani.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347385)
    Loading...
  37. KennyOMG szerint:
    2025.08.06 23:16

    @Késes Szent Alia: A NYT pedig pont azt irja, hogy az ENSZ segelyeket nem dezsmaltak, csak a kisebb szerevezeteket: https://www.nytimes.com/2025/07/26/world/middleeast/hamas-un-aid-theft.html
    .
    Persze, tudom, a NYT is a Hamasz varazspalcajanak hatasa alatt van, es veg nelkul irjak a nemigazhulyesegeiket.
    .
    .
    @hakohen: Nagyon aranyos, ahogy Nyulambator kommenttars kommentjet papagajozod vissza, megforditva. Mint pszihologiaban nem jaratlan szemely, nyilvan tisztaban vagy vele, milyen helyzetben szoktak ilyen manoverek tortenni.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347386)
    Loading...
  38. KennyOMG szerint:
    2025.08.06 23:22

    Elnezest, nuaddib00 kommentars kommentjere gondoltam, csak mar keso javitani.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347387)
    Loading...
  39. Késes Szent Alia szerint:
    2025.08.06 23:35

    @KennyOMG: Ezt az ENSZ-szel beszélje meg a NY Times, mert ők azt írják, május óta a 2545 kamionból 2309 lett eltérítve, „either peacefully by hungry people or forcefully by armed actors during transit in Gaza”.
    Tessék, itt lehet dátumokat állítgatni és mindenféle statisztikát nézni. Július eleje óta az 1161 kamionból 1093 lett kifosztva (intercepted):
    https://app.un2720.org/tracking/intercepted

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-347388)
    Loading...
  40. KennyOMG szerint:
    2025.08.06 23:46

    @Késes Szent Alia: Duuuud…. „Intercepted Either peacefully by hungry people or forcefully armed actors, during transit in Gaza”. Es meg le is irod, hogy aztan a kovetkezo mondatban Uri Gellerkent hajlitsd a tenyeket arrafele, amerre szeretned. Persze, mivel szerinted ehes emberek nincsenek is Gazaban, ezert az valoszinuleg elenyeszo volt, es a nagyjat, kizarasos alapon, a Hamasz „interszeptelte”, ami aztan az eredeti forditasod „elteritvebol” ket mondat alatt mutalodik „kifosztvaba”, mikozben a honlap meg sem hatarozza, mit jelent a kifejezes. Ertem en…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347389)
    Loading...
  41. labrys szerint:
    2025.08.06 23:49

    @Grrr::

    „…számomra a Hamasz kívül esik a párbeszéddel, erkölcsi ráhatással, érveléssel, akármivel elérhető szervezetek és emberek körén.”

    Tökéletesen egyetértek. – Viszont ez nagyon kemény kérdésekhez vezet: például mit csináljon az az ember/tiszt/hadsereg, aki/amely azzal szembesül, hogy egy egész tartományt kellene rendbe tennie úgy, hogy annak milliónyi lakosáról (a nagyon kicsi gyerekek kivételével) szó szerint, fizikailag lehetetlen eldönteni egészen addig, hogy a Hamasz/Iszlám Dzsihád/etc. tagja-e, amíg elő nem rántja a kést, AK-t, Molotov-koktélt, meg nem nyomja az öngyilkos mellény/IED kapcsolóját stb.?
     
     
    @KennyOMG:: én azzal az érvvel vitatkozok, ami szerint így vagy úgy, de békét lehetett volna (vagy lehetne) kötni Ukrajna és Putyin Oroszországa között.
     
    Nem lehet, mivel az orosz fél célja Ukrajna bekebelezése, és természetesen nem akar (mellesleg: nem is tud) félúton megállni. Pláne most már, iszonyú források beleölése után (lásd még Concorde-csapda.)
    A Putyin-rezsim nem fog semmilyen olyan egyezségbe belemenni, amit a saját céljai – azaz Ukrajna bekebelezése – szempontjából hátrányosnak tart. És ezen semmiféle szómágia vagy propaganda nem változtathat.
     
    (Időleges tűzszünetre esetleg rá lehetne kényszeríteni Putyinékat, de azt – ahogy a Minszk I-et és a Minszk II-t követően is tették – nyilvánvalóan kizárólag arra használnák fel, hogy pótolják az eszköz- és emberállományt, illetve a háború folytatása szempontjából hadműveletileg-harcászatilag előnyös helyzeteket alakítsanak ki a hadseregük számára.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-347390)
    Loading...
  42. KennyOMG szerint:
    2025.08.06 23:52

    @labrys: En komolyan nem ertelek. Mindazzal amit irtal, hol nem kompatibilis az, hogy ha Ukrajna nem tamogatasaval, es esetleges egyeb modon noszogatasaval az oroszoknak „odadobodott volna” Ukrajna, akkor az embereletekben (es vegtagokban) merheto szenvedes nagysagrendekkel alacsonyabb lett volna? Hogy jon ehhez Putyin haborus celja meg atmeneti tuzszunet meg minszkiegyezmeny meg ujrafelfegyverezes meg mittomenmik? Minden ironiat mellozve, tenyleg nem ertem mire valaszolgatsz…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347391)
    Loading...
  43. Késes Szent Alia szerint:
    2025.08.06 23:58

    @KennyOMG: Az éhes emberek is kifosztják a kamiont, nem értem, mi a problémád a kifejezéssel.
    És mi lett a New York Times-os érveddel, az hirtelen el lett felejtve?
    .
    „mivel szerinted ehes emberek nincsenek is Gazaban”
    Tényleg, én ezt gondolom? Fantasztikusan ügyes vagy, a vesémbe látsz.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-347392)
    Loading...
  44. KennyOMG szerint:
    2025.08.07 00:02

    @Késes Szent Alia: A NYT cikk azt vitatja, hogy a Hamasz fosztogatna az ENSZ segelyszallitmanyokat (ami nem mellesleg a te eredeti allitasod volt), ez a leadtol kezdve prominensen megjelenik, de a tenyek itt mar reg nem zavarnak tobbeket.
    .
    (Mielott felreertened, nem azt hivom tenynek, hogy a Hamasz fosztogatja-e vagy sem, hanem azt, hogy meg egy cikket, egy feketen-feheren leirt es olvashato szoveget is kepes vagy elferditeni azert, hogy a sajat narrativad kiszolgad.)
    .
    szerk: ja, a „kifosztasra” szeretnek kerni forrast, mert ez az „intercepted” eleg sokfele jelentestartalommal is birhat, konkretan „kifosztasra” leteznek egyertelmubb kifejezesek az angolban.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-347393)
    Loading...
  45. Késes Szent Alia szerint:
    2025.08.07 01:01

    @KennyOMG: Sajnos tényleg nem értem, mit mondasz.
    1. Azt írtam, hogy a Hamasz eltéríti (kifosztja, megdézsmálja, akármi) a kamionokat.
    2. Te a NYT-ra hivatkozva állítod, hogy nem is. (Bocs, de nem olvastam el a linkelt cikket, csak a hsz-edre válaszoltam. Ha a cikkre írtad, hogy elferdítem, az fizikai lehetetlenség, mert rá se kattintottam.)
    3. Én az ENSZ-re hivatkozva azt állítom, hogy de igen. Ott van, hogy az éhes emberek mellett a fegyveresek is kifosztják, megdézsmálják stb. Kik a fegyveresek? A Hamasz. Akkor min vitatkozunk?
    .
    De ha nem elég jó az ENSZ, akkor itt a BBC, és remélem, ezzel nem írják ki magukat a baloldali információs buborékból:
    „Israel has accused Hamas of stealing aid that has entered Gaza during the ceasefire earlier this year, something Hamas denies. However BBC sources in Gaza have said that significant quantities of aid were taken by Hamas during this time.
    Nisreen Khaled, a widow left caring for three children after her husband died of cancer five years ago, told the BBC: „When the hunger worsened, my children were crying not only from pain but also from watching our Hamas-affiliated neighbours receive food parcels and sacks of flour.
    Are they not the reason for our suffering? Why didn’t they secure food, water, and medicine before launching their 7 October adventure?”
    https://www.bbc.com/news/articles/c1kz42j92jmo

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-347394)
    Loading...
  46. ikarus szerint:
    2025.08.11 16:12

    Nem akarok beleszólni a polémiába, mert nem értek a kérdéshez, de azért olvasgatok ezt-azt.
    Számomra elég érdekes volt az alábbi két írás (is). (Tudom, Index …)
    https://index.hu/velemeny/2025/08/07/izrael-gazai-ovezet-hamasz-propaganda-benjamin-netanjahu/
    https://index.hu/velemeny/2025/08/11/blow-up-nagyitas-izrael-hamasz-gaza-oknyomozas-kephamisitas-propagandahaboru/
    A fentiek egyik következménye (?) a következő kommentben. (Nehogy lenyelje a motor a sok linket.)

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-347428)
    Loading...
  47. ikarus szerint:
    2025.08.11 16:18

    Az előző kommenthez a + link:
    (ez már portfolio 🙂 )
    https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20250811/merz-ellen-fordultak-parttarsai-az-izraeli-fegyverszallitasok-leallitasa-miatt-779271
    A cikkből:
    „A német kancellár pénteken részleges embargót rendelt el az olyan fegyverek eladására, amelyeket Izrael a Gázai övezetben használhatna. A döntés azonban láthatóan saját pártjában is jelentős ellenállást váltott ki, miután a hétvégén sorra kérdőjelezték meg annak hasznosságát a német politikusok – írja az Euractiv.

    Merz szemében lépése egy új korszak kezdetét jelentheti Berlin és Tel-Aviv kapcsolatában, hiszen ez az első alkalom, hogy Németország tényleges szankciót vezetett be Izraellel szemben.”
    Kérdés:
    Na ki nyerte a PR versenyt?

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-347429)
    Loading...
  48. naki szerint:
    2025.08.12 05:30

    https://444.hu/2025/08/11/felhaborodtak-a-nemzetkozi-szervezetek-miutan-izrael-ot-ujsagiroval-vegzett-egy-legicsapassal-gazaban

    orvosok után megint újságírók.

    A tébolyt jelzi, hogy Izrael alá nem támasztott hite szerint a hat halott közül az egyik terroristákat támogatott. Talán. De még mindig van öt, akikről még ők sem merészelnek ilyesmit delirálni.

    És fel sem merült, hogy a tételes háborús bűncselekménynek bármilyen következménye legyen.

    Hiv.: [@naki:](#comment-347432)
    Loading...
  49. DarthVader szerint:
    2025.08.12 07:54

    @naki:
    Alátámasztotta, legfeljebb a BBC nem tudta hitelt érdemlőnek elfogadni.
    Más kérdés, hogy miért kellett egy likvidálása miatt másik ötöt is likvidálni. De mint tudjuk, Netanjahu nem háborús bűnös, ezt a világ esze, maga Orbán mondta.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-347433)
    Loading...
  50. Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw szerint:
    2025.08.12 11:14

    @DarthVader: Viszonylag biztonságos távolságból figyelve nagyon tanulságos, hogy mindenféle, évszázados szabályozási próbálkozás ellenére mennyire törvényszerűen durvul el minden, pár hetesnél hosszabb fegyveres konfliktus a „próbálunk nem elkövetni háborús bűnöket –> esetiek vannak, de megmagyarázzuk/letagadjuk őket –> le se szarjuk, mi történik –> napi rutineljárás része” vonalon. És mindezt kiképzett, szerződéses katonák, hivatásos tisztek reguláris hadereje műveli.

    Hiv.: [@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:](#comment-347436)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt)@poszt: "Aquila non captat muscas." Jó, jó, tudom.…
  • jotunder on Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt)@Grrr: ez az ember en bloc gyenge minőségű. azonna…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • susyk on Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt)Belenéztem a videóba. iszonyatos
  • Grrr on Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt)Nem a marxizmus felmagasztosulásával van itt baj.…
  • annokkk on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!@nyulambator: Nézem, de nem látom, hogy mit szeret…
  • nyulambator on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!@annokkk: Itt megnézheted https://www.youtube.com/…
  • annokkk on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!Mit ünneplünk Ruff Bálintban ? Van valami, ami vár…
  • hakohen on Lánczi András a magyar fiatalok ellen uszít (indulatposzt). Én még tanultam az átkosban (de régen vót!) marx…
  • annokkk on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@Fuxos: Az alt-right az előjogaiért harcol. Nem az…
  • Fuxos on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@annokkk: Az alt-right is az "elnyomás" ellen harc…
  • Bogomil on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!Nagyon gyanús... Ez az ember már Bajnaival, Botkáv…
  • Fuxos on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!Véleményem szerint, eddig rendben vannak a miniszt…
  • mzoltan on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!Ez azért elég erős jelzés arra, hogy a felelősségr…
  • Keepdreaming on Ruff Bálint miniszter lesz!!!!Az komoly!!! És gratula!! :)) Ez talán nagyobb gur…
  • annokkk on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@Fuxos: A woke lényegileg az elnyomás ellen kel fe…
  • Fuxos on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@annokkk: A woke ugyanaz a minőség mint az alt-rig…
  • hakohen on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt). @nyulambator: . "új senkik" - erről eszembe jut…
  • jotunder on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@nyulambator: nézd, én csak azokat nevezem meg, ak…
  • nyulambator on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)Mindenesetre most a következő egy-két hónapban óva…
  • annokkk on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)@Fuxos: De nagyon tudod. A woke oldalak lényegi ré…
  • Fuxos on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)Egyrészt.....az alt-right (ahogy a woke is) nem tű…
  • jotunder on Tudomány forradalom idején@fortin2: én úgy tudom, hogy volt egy levél és egy…
  • jotunder on Tudomány forradalom idején"Úgy tudjuk, Kovács Melinda, a Magyar Agrár- és Él…
  • ijontichy on Tudomány forradalom idején"Quando nessuno ha la colpa, tutti hanno la colpa"…
  • Virág et. on Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)Meg is fog történni. Részben már el is kezdődött,…
  • fortin2 on Tudomány forradalom idején@jotunder:: nem, a főigazgatók nem álltak ki. Sőt,…
  • jotunder on Tudomány forradalom idején@fortin2: a helyzet az, hogy kiálltak. és nem csak…
  • DarthVader on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Azokban az időkben a fregattok szépen s…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjhttps://24.hu/belfold/2026/04/22/kozlony-sulyok-ta…
  • nyulambator on Tudomány forradalom idején@jotunder: Én nem is értem. A címoldalon magyar ny…
  • fortin2 on Tudomány forradalom idején@Bogomil:: Végülis olyan karakánul nyilatkoztak a…
  • jotunder on Tudomány forradalom idején@Bogomil: a hun-ren honlapja olyan, mintha a titan…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.A Debil legutóbbi hete.
  • Bogomil on Tudomány forradalom idejénA HVG a szöveget az egyik intézet Facebook-oldán t…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@hakohen: Megbocsass, erre teljesen adekvat valasz…
  • Bogomil on Tudomány forradalom idején@jack_of_all_trades: Ráadásul engedély nélkül...;-…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @annokkk: . Értem. Ő noname, viszont én nem vagy…
  • gq8vtm on Tudomány forradalom idejénHiv.: @excombo: A legtöbb helyen bértábla sincs…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ipartelep: Ez ilyen fideszes becsípődés megint, m…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMegint van egy kis rossz érzésem. Az nagyszerű, ho…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ki ne hagyjuk Pottyondy Edinát, mert…
  • jack_of_all_trades on Tudomány forradalom idejénA HUN-REN vezetői most tettek egy első blikkre ará…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@hakohen: A noname kommentelődnek nem tudom címezn…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @annokkk: . Ezt ugyan miért nekem címezted? .
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Igen, valóban. És mire mentek ve…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@hakohen: Ahogy a tekintélyelvűek a szabad országo…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: A 24.hu és a Népszava, Pop Mert és s…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjSzerintem Magyar Péternek baromi jót tenne, minden…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Ja, és most találtam egy noname kommentet (semmi…

Posztrulett

Mi lesz most?

Fogalmam sincs. Nagyon sok mindenről nincs nekem fogalmam, csinos kis listát készíthetnék róluk. Beleírhatnám egy füzetbe, alfabetikus sorrendbe is rendezhetném őket, alá is húzhatnék párat, esetleg filctollal, felkiáltójelekkel a végén. Az embernek fogalma sincs. Kivéve persze az ún. szakértőket, akik még a fogalmatlanság fogalmát sem értik. Van nekik ez az a hetykedzsungár elemző-szakértő-kutató határozott nézésük …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • sgtpotrien
  • labrys
  • Hanyistók
  • wolff
  • janostothmeister
  • ororvecztb1
  • lgombb
  • trbnt
  • SMFB
  • janszemwordpress
  • jack_of_all_trades
  • micike mici
  • torzsmokus
  • mecsekijeti
  • Bogomil
  • anna007dor
  • elolhatuldoktor
  • fortin2
  • Morp65
  • ijenanyelvtan
  • hakohen
  • jotunder
  • KennyOMG
  • ra0213
  • csunyatáp
  • incze
  • ipartelep
  • Tyto
  • szabol25
  • Tiborné Tóth
  • Gaboxhrr
  • Keepdreaming
  • Hector Kapitány
  • dynamicist
  • princeghostly1c74fbc695
  • karsairita
  • macskahala
  • aerduloensamtonight
  • Grrr
  • darnoknew
  • tortt49
  • Virág et.
  • simonandris2
  • Dingle Berry
  • gornyo
  • esztre
  • vattablz
  • Tehenész
  • dpeter
  • j.alfred prufrock II
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d