Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Lanczi Andras folytatja

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Lánczi András: Folytatni

Egyetlen mondatban szeretnék válaszolni. Én is szeretném folytatni

– alázattal,

– mértéktartással,

– ésszel 

– és hittel.  (mandiner.hu)

 

 Lanczi Andras, aki ugy lehetett egyetemi tanar, hogy egesz eleteben egyetlen szakmailag ertekelheto sort nem irt le, akinek sikerult atorokitenie a sajat beteg kozepszeruseget egy generaciora, folytatna. Es folytatni is fogja. A sajat arckepukre es tehetsegtelensegukre fogjak alakitani ezt az orszagot. Most el kellene keserednem. De mar  nem megy. 

 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519672-6a03c7092891f' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519672&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519672-6a03c7092891f&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519672-6a03c7092891f' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Orbán nyelvstratégája

Next Post:

Miért nem jó…

73 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. sárospataki szerint:
    2014.04.01 15:48

    Múlt héten otthon voltam, vettem egy hetiválaszt, abban rákérdeztek, hogy kire fog szavazni, és nem a fideszt mondta, uh szerintem ezt félreértetted.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-168523)
    Loading...
  2. Vakmacska szerint:
    2014.04.01 15:49

    Hú látom nagyon besokalltál, tudom nem vigasztal, hogy nem vagy vele egyedül.

    Hiv.: [@Vakmacska:](#comment-168524)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2014.04.01 15:52

    @sárospataki lány: Lanczi Andras a FIDESZ alkalmazottja. A fiaval egyutt. De itt egy szo nincs a FIDESZ-rol. Itt Lanczi Andrasrol van szo.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168525)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2014.04.01 15:53

    @Vakmacska: Valojaban nem tudok ketsegbe esni attol, hogy egy masik orszagban egy kokler szetrombol egy tolem idegen teruletet.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168526)
    Loading...
  5. sárospataki szerint:
    2014.04.01 16:00

    @jotunder: Ja, akkor jó, én a „A sajat arckepukre es tehetsegtelensegukre fogjak alakitani ezt az orszagot.” = „Fidesz mit fog csinálni” mögöttes értelmet véltem felfedezni.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-168527)
    Loading...
  6. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2014.04.01 16:06

    Nem tudom, mit akar folytatni ez a lánczi, de alighanem eljut majd a végső megoldásig.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-168528)
    Loading...
  7. sárospataki szerint:
    2014.04.01 16:07

    egyébként meg:
    index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-168529)
    Loading...
  8. Kettes szerint:
    2014.04.01 16:16

    @sárospataki lány: Nem a Fideszt mondta? Kérek engedélyt gúnyosan röhögni. Eleve a feltételezés, hogy valaki kétségbe meri vonni a feltétlen lojalitását a Kedves Valaghoz, sértő, pártszerűtlen és becsületsértő.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-168530)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2014.04.01 16:25

    @sárospataki lány: orban nem tehetsegtelen. legalabbis nem szoktam ilyesmit gondolni rola. a holdudvari ertelmisege viszont hibatlanul az.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168531)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2014.04.01 16:25

    @sárospataki lány: kb. tiz poszt lehet errol a vincenten.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168532)
    Loading...
  11. ámbátor szerint:
    2014.04.01 16:26

    @sárospataki lány: Mondjuk én HV-t nem veszek, de gugli a barátom:
    Lánczi András (filozófus)

    „1990 óta mindig elmentem szavazni. Eddig mindig tudtam, mi volna a jobb, mi a rosszabb. Tudom, a 2010 előtti kormányzás, melynek vezetői újra a hatalmat ostromolják, kis híján tönkretette a hazámat. Ami most van, jobb, mint amit a jelenlegi kihívók akár elképzelni is tudnak.”
    valasztas2014.hir24.hu/valasztasi-hirek/2014/03/27/labaval-szavaz-az-osfideszes/

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-168533)
    Loading...
  12. ingyenebed szerint:
    2014.04.01 16:28

    namostugye egyfelől:

    a hét és fél milliárd emberből van 10 millió, akit ez az egész hülyeség érint. ezannyimint 0,0013333-a az emberiségnek.

    egy átlag forex poziban a stop loss ennek a 16-szorosa (a tőkére vetítve mondjuk 2%).

    még ha veszem hozzá, hogy mondjuk művészeti/tudományos/sport szempontból a magyarok számarányukhoz képest tízszeresen felülteljesítenek, akkor is max 1% bukó az emberi faj szempontjából.

    másfelől meg:

    ez sem örökre, hanem csak a jelen történeti korszakban. (ne becsüljük túl a zorbánt, ami engem illet még a nyugdíjzsarolásnak se dőltem be. ugyan hogy csinájja má meg a csuti törpe, hogy nekem 30 év múlva ne legyen államim, ha nem lépek vissza? ehhez egy sztálin kéne és az is 10 évvel fiatalabban. naugye.)

    úgyhogy NEMTÖKMINDEGY?

    (btw: ki a f* az a láncziandrás?)

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-168534)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2014.04.01 16:34

    @ámbátor: skrabski fruzsina, aki egesz eleteben partujsagiro volt, filmkeszitokent jelenik meg. :)))) raadasul ha jol ertem a hv-t kiemelkedo filmkeszitokent.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168535)
    Loading...
  14. aronsatie szerint:
    2014.04.01 16:43

    „Én is szeretném folytatni
    – alázattal,
    – mértéktartással,
    – ésszel
    – és hittel.”
    Mindezekkel nem rendelkezik, de legalább szeretne. Igazán tiszteletreméltó önkritika, csak dícséretet érdemel!

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-168536)
    Loading...
  15. Lasombra szerint:
    2014.04.01 16:54

    @jotunder: én egy fokkal előrehaladottabb stádiumban vagyok.
    engem itthon sem hat meg, ahogy szépen az eu és úgy általában a xxi. századi civilizált társadalmak széljegyzetére lavírozza magát ez az ország.

    ha a leendő jobbágyok a feudalizmust választják önként, menetelve, dalolva, síppal, dobbal, nádi hegedűvel, akkor hajrá.

    és ez hosszú távon a Lánczi Andrásoknak sem jó. amikor elsüllyedt a Titanic, a bálterem is odalett, nemcsak a gépház és a legénységi szállás.

    de azért sok alázatot, mértéktartást, észt és főleg sok-sok hitet kívánok Lánczinak. utóbbira lesz a legtöbb szüksége.
    a Fidesz a jelek szerint tényleg hitet szül.
    (> fides facit fidem).

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-168537)
    Loading...
  16. RontoPal szerint:
    2014.04.01 17:08

    @Lasombra: Marhaság, már megbocs!

    Ezek a jövedelmi felső decilisbe akarnak és fognak tartozni, ez a cél, ez egy Rt., ha meglátják a jéghegyet, akkor a taton várakozó helikopterbe ülnek, és szevasz-tavasz.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168538)
    Loading...
  17. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2014.04.01 17:12

    @jotunder:

    Én tudtam, hogy a nagy nemzeti összeborulás annyi,
    hogy ideszarjátok nekem a nagytehetségű Viktort meg a nyakamba a barbár csürhéjét, bárhogy kapálózok,
    aztán elhúztok nyugatra és hátra se köptök.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-168539)
    Loading...
  18. Deepblue Noir (törölt) szerint:
    2014.04.01 17:12

    „a közgazdaságtan korunk machiavellizmusa”
    ” az alkotmánybírák azt hiszik, ők értenek az alkotmányhoz”
    ilyen bölcsességeket is mondott lánczi az általam olvasott figyelő-interjúban (márc. 13.-i szám)

    kiváló gondolkodó

    Hiv.: [@Deepblue Noir (törölt):](#comment-168540)
    Loading...
  19. sárospataki szerint:
    2014.04.01 17:26

    @ámbátor: @Kettes: ób+, kevertem Lányi Andrással:

    „Köszönöm a megtisztelő felkérést, de nem ezt az alkalmat és nem ezt a terjedelmet fogom választani ahhoz, hogy kifejtsem, 25 éve stabil (bár szkeptikus) Fidesz-szavazó létemre most miért megyek mégis inkább kirándulni április 6-án.”

    🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-168541)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2014.04.01 17:28

    @sárospataki lány: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168542)
    Loading...
  21. RontoPal szerint:
    2014.04.01 17:31

    @sárospataki lány: Miért is Churchill egyik mondása jut eszembe?

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168543)
    Loading...
  22. sárospataki szerint:
    2014.04.01 17:32

    @jotunder: mentségemre legyen mondva, hogy indulás előtt a budin futottam át csak 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-168544)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2014.04.01 17:32

    @Deepblue Noir: mert megteheti. a corvinus egyetem intezetvezeto egyetemi tanar. ami barki lehet persze.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168545)
    Loading...
  24. ipartelep szerint:
    2014.04.01 18:08

    Kedves @jotunder:, nem akarlak zavarba hozni, de nem állom meg, hogy meg ne kérdezzem: Szerinted voltaképpen mihez van Orbán Viktornak tehetsége? Olyan nagyon nyilvánvalóakat, tudottakat nem ér mondani, hogy pl. vallásalapításhoz, vagy ócska demagóg populizmushoz. Más egyébhez is van?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168546)
    Loading...
  25. Lasombra szerint:
    2014.04.01 18:10

    @RontoPal: ó, persze, persze. mindig ez a terv. nem mondom, hogy nem működhet, csak azt hogy sokszor láttunk már olyat, amikor nem működött. sőt látványosan, csúfosan nem.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-168547)
    Loading...
  26. RontoPal szerint:
    2014.04.01 18:13

    @ipartelep: Ahhoz biztosan van, hogy miként kell egy pártot felépíteni, és a választók többségének támogatását megszerezni.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168548)
    Loading...
  27. RontoPal szerint:
    2014.04.01 18:15

    @Lasombra: a terv, ó bocsánat, A Terv az, hogy tele zsákkal érjék el a forgó rotorral várakozó helikoptert.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168549)
    Loading...
  28. ipartelep szerint:
    2014.04.01 18:19

    @RontoPal: Persze-persze, nyilván. De ez a dolog vallási része. Megalapította a fideszvallást, a hozzá tartozó bűnszövetkezettel együtt. Oké ez nagyszerű dolog, de ilyet már láttunk másoktól is. Engem az ezen kívül- felül álló képességei, tehetsége érdekelne.
    Persze – bevallom – én egy idealista vagyok. Valahogy azt szeretném (ki érti ezt?), hogy egy politikus ne csak gátlástalan hazug csaló bűnöző legyen (sőt, ha lehet, ilyen pont hogy ne legyen), hanem ezen felül még valami hasznosabbhoz is értsen. Erre a hasznosabbra próbáltam rákérdezni.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168550)
    Loading...
  29. sajtohuba szerint:
    2014.04.01 18:25

    @RontoPal: A felső imbecilisre hajaznak az ilyen folytatást szerető holdudvari mondatok.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-168551)
    Loading...
  30. RontoPal szerint:
    2014.04.01 18:27

    @ipartelep: Már ne haragudj, de akkor egy definíciót kellene adnod:

    Mit nevezel hasznos(abb)nak?

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168552)
    Loading...
  31. RontoPal szerint:
    2014.04.01 18:29

    @sajtohuba: Nem! Akik ilyeneket mondanak, azok gazemberek és seggnyalók. Ha van nekik valamilyen komolyabb iskolájuk, akkor az értelmiség szégyenei.
    Persze igazad van az imbecilissel, hogy rohagyjanak meg…!

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168553)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2014.04.01 18:30

    @ipartelep: felepitett egy sikeres politikai gepezetet.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168554)
    Loading...
  33. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2014.04.01 18:36

    @jotunder: Azt nem tudhatjuk. Lehet, hogy a Bibóban már ott volt az a gépezet,
    és Orbán kapta a színtársulatban a szöveges szerepeket.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-168555)
    Loading...
  34. ipartelep szerint:
    2014.04.01 18:41

    Kedves @RontoPal:, no problémó. Bár szerintem az én kérdésemre anélkül is lehet(ne) válaszolni, hogy előbb én definiálnám – az amúgy triviálisan evidens – hasznosság fogalmát. Így ezt a kérdésedet akár kötözködésnek is felfoghatnám, de szerintem az a hasznosabb, ha most tudásvágynak fogom fel. 😉

    A „hasznosság” társadalmi-politikai értelemben (azért ebben a témában, hiszen most egy politikus feltételezett ebbéli tulajdonságairól beszélünk, akinek óriási társadalmi kihatása van), azt jelenti, hogy előreviszi az adott társadalmat, hogy minél több mutató szerint jobb környezetet, és körülményeket biztosít a benne élőknek, hogy összességében, és átlagosan is, emberhez méltóbb élethez segít hozzá, mint egy, kevésbé „hasznos” tulajdonságokkal, és képességekkel rendelkező politikus.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168556)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2014.04.01 18:48

    @jotunder: Igen, ezt már bátorkodtam jelezni, hogy ez nem elég… Sok- sok más neves elődje is megtette már ugyanezt, ma mégsem foglaljuk imába a nevüket. Persze nekem van egy olyan „bajom”, hogy „tehetség”-en valamilyen pozitív képességet szeretek érteni. Valami olyasmit, amiből jó dolog sül ki, ami hasznos (fentebb definiálva), amitől nem csak maga az alany, hanem a társadalom is jól jár. Nevezett versenyzőnknél én semmi ilyen képességet, tehetséget nem látok.
    De ha valaki igen… az el nem felejtsen szólni róla!

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168557)
    Loading...
  36. jotunder szerint:
    2014.04.01 18:57

    @ipartelep: mi az, hogy „elég” ? politikai gépezetet építeni nem könnyű, és neki baromi jól sikerült. kétszer veszített zsinórban, és utána vissza tudott jönni. ezt nagyon kevesen tudták megcsinálni. hogy jobb lett volna, ha meg sem születik? ez tény. de a politikusi tehetsége attól még tagadhatatlan.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-168558)
    Loading...
  37. RontoPal szerint:
    2014.04.01 18:57

    @ipartelep: Aha… hát nem tudom, a sikeres politikus rendszerint bármiről el tudja hitetni, hogy hasznos, a társadalom meg elhiszi, és kész. Vagy fordítva, a sikeres politikus felismeri, hogy a társadalom mit tart általában előre vivőnek, azaz hasznosnak, és azt propagálja, oszt jónapot.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-168560)
    Loading...
  38. beavereater szerint:
    2014.04.01 19:05

    @RontoPal: Faszér’ vagy ilyen ( – )! Nézd a jó oldalát: vitya a turbókádározását max.ra járatva kiábrándítja/taccsra teszi a régi világ iránti nosztalgiáját az országnak! Már ezért megéri, nem ?:-)))))

    Amúgy nem vitya tehetséges, mi vagyunk ilyen balfékek.

    Hiv.: [@beavereater:](#comment-168561)
    Loading...
  39. ipartelep szerint:
    2014.04.01 19:10

    @jotunder: No akkor mostanra már teljesen világos lett a „tehetség” szó általunk használt kétféle értelme. Én egyszerűen (bonyolultan sem) nem tartom tehetségnek azt a fajta- típusú „tehetséget”, amit ti meg igen. Vagyis a vallásalapító, populista-demagóg hazudozást, amely csak retorikából áll, de amikor ténylegesen is kellene valami hasznosat (def. lásd fentebb), országépítőset produkálni, akkor az nem megy, hanem helyette az országrombolás megy. Ez a szememben akkora „hiba”, hogy teljesen negligálja az amúgy ügyes vallásalapítói, hazudozói, csalói, és bűnözői tehetségét. Lásd még: Jeffrey Dahmerrre sem mondom, hogy tehetséges mészáros, kannibál, stb. volt, pedig amúgy, a kifejezés egy egészen ferde értelmében (amelyben ti is használjátok ezt a tehetség szót), az volt.

    Tehát trendben, pipa, a dolog megbeszélve. A szokásos fogalmi zűrzavar, eltérő fogalomhasználat történt. Van ilyen…

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168562)
    Loading...
  40. ámbátor szerint:
    2014.04.01 19:38

    @ipartelep: Bele kell törődni, hogy a tehetség az egyszerűen azt jelenti, hogy valamilyen területen jobbak a képességei, többet tud meg tenni, tehetsége van. Ebben nincs értékelés, ez lehet jó, vagy rossz. Lehet valaki tehetséges foghúzásban, vagy körömletépésben. És akkor még ott nem is tartunk, hogy a tehetséget is lehet jó és rossz irányban kamatoztatni. A tehetséges foghúzó például akár beállhat a körömtépőhöz asszisztensnek is.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-168563)
    Loading...
  41. HaKohen szerint:
    2014.04.01 19:52

    fiúk, lányok, cinikusak vagytok, de nagyon.

    ez sem értékelés volt, csak annak leszögezése, hogy lelkileg nem nagyon lehet másképp túlélni.

    marad még voltaire: il faut cultiver notre jardins.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-168564)
    Loading...
  42. labrys szerint:
    2014.04.01 20:03

    @jotunder: szerintem ez fordítva van. Az adott (politikai) struktúrához szelektálódik ki az emberanyagból a megfelelő. Ahhoz nem kell különösebb tehetség*, hogy valaki betöltse mondjuk a rablóvezér szerepét egy rablóbandában, vagy a pékmester szerepét egy pékségben – ha egyszer a társadalomban ott és akkor igény van rablóbandákra és pékségekre.

    És hogy akkor minek köszönhetjük a rablóbandák/pékségek létét? A gazdaság, a technológiák állapotának, a termelőeszközök fejlettségének :), a törvényeknek, a szokásoknak, a hagyományoknak, a kulturális/magatartásmintáknak és háttérnek. Az alapnak és a felépítménynek. 🙂

    .
    .
    .
    .

    * különösebb tehetség = a populációs átlaghoz képest igen ritka tulajdonságok és/vagy képességek vele született és/vagy elsajátított/kiérlelt halmaza.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-168565)
    Loading...
  43. ingyenebed szerint:
    2014.04.01 20:36

    @jotunder:

    akkor a nácik is tehetségesek voltak nem?
    végülis meghódították Európát. de ha csak a 6 milla zsidó kiirtását nézem, az sem könnyű feladat. ha most odamegyek hozzád, hogy ölj meg 6 millió embert, azért nem lenne ötleted hirtelen. már ami reális.

    naszóval folyamatosan hazudni, zsarolni, megfélemlíteni embereket és ezzel hatalmat szerezni szerintem nem politikai tehetség.

    szerintem a politikai tehetség azt jelenti, hogy összehozok valami programot amitől jobb lesz az embereknek, meggyőzöm őket az igazamról, aztán lemenedzselem a végrahjtást. ez nálam a poltikai tehetség.

    itt van jobboldalt a karikatúra a gyertyákkal akik kivégzik a villanykörtét.
    akkor a gyertyák vezetője szerinted tehetséges, gondolom. végül is nem őt akasztják, hanem ő akasztat. akkor biztos tehetséges.
    és a villanykörte? ő is tehetséges? vagy csak lúzer?

    most jöhetsz avval, hogy oké, akkor tehetséges CSAK szmétláda. de szerintem meg a politikában ilyen nincs. a tehetségnek itt része a közjóra törekvés.
    ez olyan, mintha azt mondanám, hogy ez egy szuper űrrakéta, csak felrobban. nade akkor meghalnak az űrhajósok. és nem azért van a rakéta, hogy elvigye őket A-ból B-be? ha meghalnak elvitte őket? akkor mitől is jó?

    a közjó az paks2? az a manyup? az a klik? az a stadionok? stb.
    tehát akkor mitől is tehetséges orbán viktor?

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-168566)
    Loading...
  44. aronsatie szerint:
    2014.04.01 20:46

    @jotunder: Nem fogjuk tudni eldönteni, hogy nem inkább csak szerencsés helyre született. Kétlem, hogy másfajta közönségnek túl nagy sikerrel játszana másfajta muzsikát.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-168567)
    Loading...
  45. Pelso.. szerint:
    2014.04.01 21:10

    A lényeget fenti módon cifrázni gyenge képmutatás.
    Folytatni, mindenkinek mércéje, lehetősége, párttag könyv száma szerint.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-168568)
    Loading...
  46. ipartelep szerint:
    2014.04.01 21:12

    Kedves @ámbátor: Szinte minden gyakran használt fogalomnak van (meg lehet határozni, használni lehet) egy „köznapi”, és egy annál pontosabb, egzaktabb, konkrétabb értelmét, jelentését. Így van ez a „tehetség” szóval is. Természetesen, most nem arra akarok kilyukadni, hogy itt, egy ilyen laza beszélgetés keretében nekünk a fogalmak egzakt, pontos jelentései szerint- és alapján kellene beszélgetnünk, hanem másra. Mégpedig arra, hogy a fogalmaknak nem csak direkt jelöletük, vagy jelentésük van (amely lehet „köznapi”, vagy egzakt), hanem van egy tágabb konnotációs mezejük (mondjuk így) is. Eme mező szerint pedig a „tehetség” szó sokkal inkább pozitív- mint negatív konnotációjú. Vagyis: Amikor valakivel kapcsolatban a tehetségéről beszélünk – anélkül, hogy konkrétan említenénk azt, hogy miben is tehetséges – ugye, pontosan erre kérdeztem rá – , akkor az a beszéd egyben automatice involvál egy pozitív konnotációt. Ez pediglen így félreértésekre ad alkalmat, hiszen ebben a fajta tehetségben semmi pozitív nincs..
    Magyarul: Egy gazemberre, aki csak a gazemberségben, a hazudozásban „tehetséges”, arra ne mondjuk már, hogy tehetséges. Mert ez a gyakorlatban a szó értelmének a félreértése, és a fogalom helytelen, vagy megtévesztő használata.
    Nem mintha most, itt, és ebben olyan nagy megtévesztés, vagy félreértés történt volna… nyilván nem történt. Csak a tököm tele van már Orbán tehetségesezésével. Nem, nem tehetséges, hanem éppenséggel méltó, és oda illő vezére az ostoba, idióta, tehetségtelen, Magyarországi politikai rosszabb-oldalnak.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-168569)
    Loading...
  47. vgab szerint:
    2014.04.02 00:09

    Orbán persze nem zseni, de nyilvánvalóan tehetséges és ebből azonnal következik, hogy a szóhoz semmilyen erkölcsi tartalom nem párosul. Több komoly eredménye is van politikusként, pl. a saját egyszemélyi hatalmának kialakítása a pártjában, a (legfeljebb közepesen szélsőséges) jobboldal bedarálása és egységesítése a saját zászlaja alatt, illetve a 45 előtti politikai eszmények és módszerek bevezetése az elmúlt négy évben. Sikerei közül a választási győzelem eddig hiányzott (98-at a pártjával nem nyerte meg, 2010 pedig az ölébe hullott), hamarosan ez is meglesz. Természetesen a körülmények is kedveztek neki (inkább jobboldali beállítottságú ország, 2006-os kiigazítások, őszödi beszéd, válság, igazából a 2/3-hoz is plusz szerencse kellett, stb.), de egyes körülményekre ő is befolyással volt (pl. nem véletlenül választotta a jobboldalt). Ezen kívül talán meglepő, de ő feltehetőleg úgy véli, hogy a közjóra törekszik, és ezzel ugye nincs egyedül. Az értékítéletünk miatt nem célszerű elveszíteni az objektivitásunkat. Egyébként pont a tehetsége teszi lehetővé, hogy az elmúlt (mondjuk) 60 év legártalmasabb magyar politikusa legyen.

    Hiv.: [@vgab:](#comment-168570)
    Loading...
  48. fradra szerint:
    2014.04.02 05:20

    @vgab:
    Ha megnyeri a soron következő választást, az nem a tehetsége, hanem a hallatlan gátlástalansága miatt lesz. Gátlástalanul visszaélt a meggondolatlan és megvezetett honfitársai által rábízott hatalommal.

    Hiv.: [@fradra:](#comment-168571)
    Loading...
  49. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.04.02 07:51

    @vgab:

    Az ügynökaktákat Orbán – az egyszemélyi hatalom – nem hajlandó nyilvánosságra hozni.

    Ebből, és az ellenoldaliak pusztulásából – akik mind lehallgatásoknak és tisztázatlan eseményeknek estek áldozatul –

    pontosan látszik, hogy Orbán – egyszemélyi hatalma – a pártjában, a pártok között, és az országban , mind a komenizmusból megörökölt belsőelhárítás hatalmából ered.

    Hogy ez a belsőelhárítás hogy került őhozzá, az meg a rendszerváltáskori helyzetéből ered. Hogy ugyanis a Bibó egy ügynökképző lehetett. A belügyminiszter veje volt a nevelőtanár.
    A Kövér Laca se véletlenül került onnan az MSZMP egyik szervéhez.
    Megbízható párttitkárgyerekek járhattak oda, hogy kineveljék belőlük a jövő kádárrendszerét.

    Ifjúsági szervezetet alakítottak, és később párttá alakultak, hogy becsatornázzák a fiatalokat maguk alá, ahol nem csinálnak bajt.

    Biztonságukról és harcaikról a brancs gondoskodott, a pénzről pedig a mindenkori kormány, akikről mindig akadt valami előhúznivaló zsaroló papiros a pincében.

    A fidesz a támadásairól híres, és arról, hogy úgy megy át másokon, mint kés a vajon.
    Hát azért, mert mindenkiről van aktája annak a brancsnak, amelyiknek ők a nyilvános megjelenési formája.

    Ha valaki kormányra kerül, vagy útban van, …. csak előhúzzák.

    Vagy hallgat a zsarolóra és teret-pénzt-paripát-fegyvert ad neki,
    vagy megy a papír a sajtóhoz,
    amelyiknek az emberei is csak a brancsnakk szolgálhatnak.

    A fideszre terhelő dolgokra sosem volt fogékony a sajtó, sem a rendőrség, az ügyészség, de meg a bíróság sem.

    Ez egy helyzeti energia, amit még a rendszerváltás előtt szervezett háromperhárom biztosít.

    Nem üres zsebbel blöffölnek, amikor akarnak valamit. Mindig ott a zsebükben az aduász, ha valaki nemet mondana nekik.

    Na, így is lehet gondolni ezt a nagy fidesztehetséget.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-168572)
    Loading...
  50. Pelso.. szerint:
    2014.04.02 09:00

    @vgab: Számomra valóban meglepő, hogy a közjóra törekedne, – esetleg a közjó fogalmát az átlagostól rendkívül eltérően értelmezi, mint oly sok minden mást..

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-168573)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort

„Time to face reality: the Hungarian electorate ousted the ruling power. The electoral system Fidesz introduced gave its opponent a two-thirds majority. Orbán established a one-man rule, tailored the campaign to himself, he is responsible for the defeat, he has to resign.” Hörchert néha cikiztem, de ő nem csinált gazemberséget. Most az X-en nekiment a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • torzsmokus
  • Keepdreaming
  • mecsekijeti
  • ervsebeszet
  • j.alfred prufrock II
  • princeghostly1c74fbc695
  • dynamicist
  • anna007dor
  • ijontichy
  • Hector Kapitány
  • Morp65
  • vattablz
  • aerduloensamtonight
  • kisa
  • obeszel
  • incze
  • Virág et.
  • Fuxos
  • ikarus
  • tortt49
  • darnoknew
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • kiazmármegint
  • Péter 2
  • Mikonu
  • micike mici
  • elolhatuldoktor
  • Tiborné Tóth
  • jaurin
  • tamspatrik
  • Psakreff
  • bvr
  • ra0213
  • Gaboxhrr
  • wolff
  • opiniopraesumpta
  • jelbeszed
  • jack_of_all_trades
  • istván orovecz
  • gornyo
  • nerangass
  • mzoltan
  • apokalipszistmost
  • SMFB
  • LibaLeontin
  • repulo
  • thegaben86
  • szabol25
  • Radnóti Zoltán
  • aromo44
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d