Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Lassan mondom: nem lesz IMF-megállapodás

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Ha valaki még nem értesült volna róla: az IMF-küldöttség megállapodás nélkül fog hazautazni júliusban. Augusztusban is. Meg ősszel is és jövőre is. Ha visszajönnek egyáltalán. Nem olvasnak maguk újságot, elemzőkéim? Csak írnak?

Sajnos, még mindig sokan vannak, akik nem képesek észben tartani Orbán Viktor ars poétikáját. Hogy ne azt nézzük, amit mond, hanem amit tesz.

Vegyük sorra. 2010-ben kidobta az IMF-et, majd kevesebb mint egy év múlva megszorítási csomagok sokaságát kényszerült bevezetni, hogy elkerülje az ország piaci hitelképtelenségét. Tavaly ősszel, napokkal azután, hogy nyilvánosan kijelentette, hogy az IMF-fel történt szakítás helyes döntés volt, a bóvlivá leminősítés árnyékában bejelentette, hogy újrakezdik a tárgyalásokat az IMF-fel. Nem az IMF-nek, hanem a Kossuth adó hallgatóinak. Az IMF-nek eztán megüzenték az irreális feltételeiket, beburkolva őket néhány válogatott sértésbe és nettó hazugságba.

Ezt követően felgyorsultak az események és sikító üveghangon, üresjáratban pörgött tovább a kamugyár. Ha perspektívájában nézzük a kormányzati kommunikációt, látható, hogy az IMF-tárgyalások megkezdéséről szóló kormányzati találgatások mindig épp csak egy karnyújtásnyira voltak, ami pont elég volt ahhoz, hogy a rövid memóriájú pénzpiaci elemzők lelkesedése fennmaradjon. Orbánék mindig pontosan akkor táncoltak vissza az aktuális sziklaszilárd elvi álláspontjukról, amikor a piac elkezdett kételkedni a tündérmesékben, és mindig akkor kezdtek el újra a kerítésen átkiabálva pimaszkodni, amikor visszaerősödött a forint. (Természetesen biztos vagyok benne, hogy az elemzők éppúgy átlátnak ezen a kommunikációs játékon, mint én. Csak nekik, velem ellentétben, meg is kell élniük belőle.)

És itt vagyunk, végre konkrét dátum van a kezünkben a tárgyalások megkezdésére, Orbán nyeregben érzi magát és megint üzenget. Nagy kár, hogy Matolcsy bácsi pont szabadságon lesz, Varga Mihály kijelölt tárgyalónak pedig sem arra nem lesz felhatalmazása, hogy elfogadja az IMF feltételeit, sem arra, hogy elutasítsa. De hogyhogy nem a gazdasági miniszter vezeti a tárgyalásokat? Felszínes és hamis válasz lenne, hogy azért, mert egy debil. Ez a kis fogyatékossága eddig sem akadályozta semmiben, főleg nem a napi munkájában. Matolcsyval az a baj, hogy az IMF-delegáció már a második mondatánál felpattanna és akár az első vonattal is, de visszahúzna Washingtonba. A magyar kormánynak pedig időre van szüksége. Ide olyan emberre van szükség, aki okosan tud bólogatni és nem idézget obskúrus közgazdasági ezotériákat válasz helyett. A tárgyalások megkezdését hét hónapig húzták, ha a tárgyalásokat is el tudják ennyi ideig húzni, akkor már majdnem ott vannak Simor mandátumának letelténél. És ez az, ami számít.

Mióta konkrét a dátum is ismert, Varga és Orbán megállás nélkül üzenget a tévében, hogy mi az, amiről hallani sem akarnak. Miféle tárgyalási taktika ez? Hát ez bizony a gyáva nyúl játéké (chicken game). Orbánék látványosan kidobják a kormányt az ablakon (nem azt), becsukják a szemüket és vidám ordítással várják az ütközést, arra játszva, hogy ekkora határozottságtól majd a másik játékos fogja félrerántani a kormányt. Csak azt nézik be, hogy a másik jármű nem egy sportkocsi, hanem egy kőfal, és hogy a kocsijukban 10 millió ember ül, akik nem kértek ebből a játékból és már nagyon szeretnének kiugrani. Nyugalom, Orbán eddig mindig félrerántotta a kormányt az utolsó pillanatban. 

A Népszabadság befolyásos forrása szerint Orbán tavaly zárt körben azt mondta, hogy „ha az IMF visszajön, én el…” Bár ez az idézet nyilvánvalóan csak fabrikáció, nem tudunk eltekinteni attól, hogy mélységesen igaz. Orbán számára élet és halál kérdése, hogy ne legyen új IMF-megállapodás, tehát nem is lesz. Ez egy egyszerű politikai döntés. Nem pénzügyi, nem gazdasági, hanem politikai. Ez az egyetlen esélye, hogy kijusson ebből a szarviharból, és Magyarország számára semmi sem lehet fontosabb, mint Orbán Viktor személyes karrierje. Csakhogy ebben a helyzetben a kormány félrerántása már csak az IMF-megállapodással lenne lehetséges. Az meg politikailag kizárt. Hogy fogjuk akkor elkerülni a végzetes ütközést?

Orbánék tervezési horizontja sosem nyúlik túl egy éven, gyakran még addig sem. Most Simor mandátumának március végi lejártáig látnak. Be kell jutni az MNB-be, meg kell szerezni a jegybanki tartalékokat, vissza kell fizetni az esedékes IMF-hiteleket, lerázzuk a rabigát, a külföldi hatalmak diktátumait, visszatérünk a piaci finanszírozásra, Steiner majd északról támad és egyesül a kilencedik hadsereggel, addig is földrajzilag elosztjuk a tesitanárokat tíz éves távlatban.

Vagy ha nem, akkor majd kijövünk Széll Kálmán terv 3.0 verziójával. Elvégre az elemzőket végtelenül sokáig át lehet verni, nem?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521005-6a30408c9ec92' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521005&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521005-6a30408c9ec92&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521005-6a30408c9ec92' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Elmebetegek kezében az ország

298 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. V mint... szerint:
    2012.07.14 21:14

    @kolbászoszsömle: A júniusi valutatartalék 32,96 milliárd euro. Gondolhatod, hogy tűkön ülve várják már Simor távoztát.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-232991)
    Loading...
  2. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 21:27

    @V mint…: @kolbászoszsömle:

    Kösz!

    És te@Kettes: ?

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-232992)
    Loading...
  3. Névtelen szerint:
    2012.07.14 21:38

    @ByA:

    Válaszom:
    Politikusaink kizárólag rövid távban gondolkoznak és ezért a gazdasági döntéseket alárendelik a politikának.
    Sajnos az egyszeri források, főleg a manyup pénz ennek most még nagyobb teret adtak.
    Ezért teheti azt Matolcsy amit tesz egy ideig még „büntetlenül”.

    Hiv.: [@:](#comment-232993)
    Loading...
  4. acs63 szerint:
    2012.07.14 21:40

    @Lasombra: Ezek többsége nem hülye, csak növekedik a tét. Mint @V mint…: írja, ennyi pénzért érdemes bekeményíteni.

    Hiv.: [@acs63:](#comment-232994)
    Loading...
  5. acs63 szerint:
    2012.07.14 21:44

    @MikeBoy: Ezek _nem_rövidtávú döntések. Matolcsy az álca, amíg eltüntetik a pénzt.
    Az „olasz polip” nem jutott ilyen magasra, mi a közép-ázsiai mélységbe fogunk süllyedni hamarosan.

    Hiv.: [@acs63:](#comment-232995)
    Loading...
  6. ijontichy szerint:
    2012.07.14 21:51

    @V mint…: „elképzelése sincs egy ország gazdasági irányításáról” az egy dolog. Viszont a tanácsadóit (munkatársait) sem képes kiválasztani, pláne nem hallgatni rájuk. A többi pontos, azaz nála a politika a „király”, a gazdaságirányítás meg tegye lehetővé a hatalmi játszadozásait.
    @ByA: Szélltolcsy baromságai nem mai keletűek, csak a 2002-es bukó miatt nem teljesedhettek ki. A rémrossz szoclib kormányzás miatt hajlamosak vagyunk erről elfeledkezni. Egy gazdasági miszerinttől azért annál többet várnék, hogy „majd jön a konjunktúra, felpörög a gazdaság és minden rendben lesz”. Márpedig Matolcsy kábé ennyi. Az iránya meg momentán egy gyomorbajos gilisztáé, ahogy pénzt próbál szerezni a likak tömködésére.
    Továbbá ha jönne a konjunktúra, kishazánkon önmagában az sem segít. Elvégre a kádársystem se azon bukott meg, hogy a zemberek megelégelvén, hogy itt nincs SZABDSÁG (így, csupa nagybetűvel), elkergették a gonosz komcsikat.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-232996)
    Loading...
  7. progresszív szerint:
    2012.07.14 21:52

    Azt hiszem, sajnos nem csak a devizatartalékainkra akarják rátenni a kezüket. Az emberek tartását akarják megtörni. Az a gerinctelenség, ahogyan leszámolnak a mai Fideszes győztesek (így Székesfehérváron az alszóvivő úr – CSPA is politikai ellenfeleikkel, az 50-es éveket idézi.):
    feherenfeketen.blog.hu/2012/07/09/verbosszu_szekesfehervaron

    Hiv.: [@progresszív:](#comment-232997)
    Loading...
  8. ijontichy szerint:
    2012.07.14 21:54

    @kolbászoszsömle: Nem állítom, hogy ellopják, vagy felélik. Viszont szemrebbenés nélkül használni fognak belőle a politikai hatalom 2014-es megtartása érdekében. Választást ugyanis muszáj rendezniük, az kell a látszathoz.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-232998)
    Loading...
  9. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 21:59

    @ijontichy:

    Lehet, hogy így van (mittudomén), de nem effélére irányult a kérdésem. Szóval nem az érdekel, hogy minősítsd Matolcsyt (megtörténik eleget), hanem az, hogy ha olyan amilyennek elég egybehangzóan mondjátok (és jó pár más blog is), mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira?

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-232999)
    Loading...
  10. Névtelen szerint:
    2012.07.14 22:08

    @ByA:

    „mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira”

    Mert a LOJALITÁS a prioritás.

    Hiv.: [@:](#comment-233000)
    Loading...
  11. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 22:25

    @MikeBoy:

    Jó, de ez mintha kevés lenne. Biztosan van választék olyanokból akik lojálisak.

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233001)
    Loading...
  12. tyderr (törölt) szerint:
    2012.07.14 22:37

    @ByA: játszhatjuk azt, hogy azt mondjuk ez egy maffia, a simicskától kezdve a bibókollégistákon át az obersovszkyig, te meg nem hiszed el, mert erre nincsenek objektív mérőszámok. (ez lenne a felelet a miértre.)

    de nem is igazán releváns kérdés a miért. matolcsy teljesítménye egyrészt osztályozható másrészt olyan dolgokat mond vagy ír le, amiket ha a szomszéd csinál, saját testi épséged biztosítása érdekében hívod a pszichiátriát.

    fel kell nőni egy politikus generációnak akik kiszorítják ezeket a hétpróbás vérdilettánsokat. enélkül csak néphülyítés lesz. ami vicces, csak azért inkább a román vagy albán idiótákon röhögnék.

    Hiv.: [@tyderr (törölt):](#comment-233002)
    Loading...
  13. Névtelen szerint:
    2012.07.14 22:37

    @ByA:

    Nincs választék!
    Döbbenetes ami azon a szinten folyik.

    Némethné Miniszter lett diploma nélkül.
    Járai volt nincs, csak mert nem értett egyet.
    És folytathatnánk tovább….

    Gondolj bele!
    Egy Ángyán féle fiaskó után kiből lehet ott bárki is?

    Ezen kívül, ha Matolcsy bukik, az akkora bukta, hogy bukhat Orbán is.
    A sorsuk már valahol össze van kötve. Most már nagyon necces lenne úgy buktatni Matolcsyt, hogy Orbán ne bukjon vele együtt.

    Hiv.: [@:](#comment-233003)
    Loading...
  14. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 22:45

    @tyderr:

    Bocs, vagy én fáradok, vagy te beszélsz egész másról, mint ami érdekelt.

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233004)
    Loading...
  15. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 22:48

    @MikeBoy:

    Azt én is látom, hogy most már, de ez nem magyarázza az eredetit.

    Az Ángyán történet tényleg érdekes. És bíztató. (Föggetlenül most attól ami érdekel.)

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233005)
    Loading...
  16. Névtelen szerint:
    2012.07.14 22:57

    @ByA:

    „Azt én is látom, hogy most már, de ez nem magyarázza az eredetit.”

    Mert nem úgy gondolkodsz, mint egy politikus, ezért nem is fogod megérteni.
    Ez egyébként pozitív. :))
    A nagy kérdés nem az, hogy pl. ki tud állni Selmeczi Gabi a világ elé és össze-vissza hazudozik meg égeti magát manyup ügyben.
    Hanem az, hogy Te mit mondanál abban helyzetben, ha ott lennél? 😉

    Hiv.: [@:](#comment-233006)
    Loading...
  17. tyderr (törölt) szerint:
    2012.07.14 23:00

    @ByA: „hanem az, hogy ha olyan amilyennek elég egybehangzóan mondjátok (és jó pár más blog is), mi a csudáért ragaszkodik hozzá Orbán – aki biztosan nem buta – annyira? „

    erre próbáltam válaszolni, ezek szerint érthetetlenségig elkanyarodtam: szal maffia.

    utána kezdtem azon merengeni, hogy sztem irreleváns a miért kérdése. matolcsy teljesítménye objektíven jól megítélhető, mint ahogy az elmeállapota is. ennyi a releváns. illetve ha ezek alapján orbán nem váltja le, akkor orbán teljesítménye is elég jól megítélhető.

    majd azzal fejeztem be, hogy de sajnos nincs választék, egy új generáció kell.

    Hiv.: [@tyderr (törölt):](#comment-233007)
    Loading...
  18. Kettes szerint:
    2012.07.14 23:05

    @ByA: Szerintem két oka van rá és mindkettő irracionális. Az egyik, hogy Orbán megveti és elutasítja a mainstream közgazdaságtant és ebben Matolcsy tökéletes szellemi társa. A másik, hogy Orbán nem tűri, hogy kritizálják a személyi döntéseit. Matolcsyhoz azért ragaszkodik, mert már a fideszes belső kör is megszabadulna tőle.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-233008)
    Loading...
  19. Névtelen szerint:
    2012.07.14 23:07

    @Kettes:

    „A másik, hogy Orbán nem tűri, hogy kritizálják a személyi döntéseit.”

    Bizony ez is igaz sajnos.
    Ha jól emlékszem, közeli emberek nyilatkozták róla ezt.

    Hiv.: [@:](#comment-233009)
    Loading...
  20. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.14 23:15

    @tyderr:

    OK, ha annyira akarod, meghatározhatod a kérdésemet. Legföljebb nincs mit kezdenem vele. Nagyon jó amit mondsz, de engem más érdekel.

    @Kettes:
    Kösz, érdekes.

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233010)
    Loading...
  21. ijontichy szerint:
    2012.07.14 23:37

    @ByA: Ezt már többen is megválaszolták. Végtelenségig lojális, és szemrebbenés nélkül képes olyasmiket is levezényelni, mint a manyup einstand, adócsökkentésként kommunikálni adóemelést, arcpirulás nélkül hülyeségeket beszélni a CNN-nek stb. Nem tudom mekkora mértékben keveredik ebben a tárgyi tudás hiánya, a vastagbőr, illetve annak felismerése, hogy Orbán nélkül ő – jó esetben – egy középszerű közgizda.

    Viszont meg kell jegyeznem, hogy Orbán csak bizonyos határokon (értsd: országhatárokon 😉 ) belül nem buta (politikailag), jól ismeri, jól (ki)használja a magyar mentalitást. Nemzetközi környeztben már gyengus, ez minimum a magyar EU elnökség óta már nem titok.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-233011)
    Loading...
  22. tyderr (törölt) szerint:
    2012.07.14 23:45

    @ijontichy: en.wikipedia.org/wiki/Kremlinology

    Hiv.: [@tyderr (törölt):](#comment-233012)
    Loading...
  23. Bal szerint:
    2012.07.15 00:44

    @MikeBoy: Ez így van. De ennek semmi köze ahhoz, mint amiről eddig szó volt, miszerint hogy x%-os kamatú hitel törlesztéséhez nem kell ugyanannyi gazdasági növekedés, sőt, gazdasági növekedés se kell.

    Hiv.: [@Bal:](#comment-233013)
    Loading...
  24. Névtelen szerint:
    2012.07.15 00:56

    @Bal:

    Azt én nem is állítottam, hogy kell hozzá ugyanakkora gazdasági növekedés.
    A GDP arányos hiány csökkenéséhez azonban nem elég egy nullás költségvetés, ami tartalmaz hiteltörlesztést is.

    Hiv.: [@:](#comment-233014)
    Loading...
  25. Bal szerint:
    2012.07.15 01:05

    @Kettes: az elemzők amúgy nem hülyék. Tavaly óta mindenki mondja és aki nem mondja, tudja, hogy amíg a piac nem kényszeríti ki, valószínűleg nem lesz megállapodás. Orbánékat egy tartósan befagyó állampapírpiac tudná csak komolyan az asztalhoz ültetni. Az, hogy ekkor mi játszódna le a Fideszen belül, más kérdés, esélyes, hogy legalább Matónak, de talán Orbánnak is mennie kell. A belső puccs, bár jelenleg persze semmi nyoma, vész esetén két nap alatt megszervezhető.

    A piacnak azonban nem a megállapodás a közvetlen célja. Nem gondolkodó entitás, aki szándékosan büntet meg jutalmaz. A piac nem Orbánékkal versenyez, hanem saját magával: alacsony kockázatot és magas hozamokat keres. Amíg van elegendő európai nagybank, aki kétségbeesetten próbál a ráöntött eurómilliárdoknak valami hozamgeneráló helyet találni, addig nem fogják a hedge fundok sem shortolni a forintot, mert nem akarnak a forintban érdekelt szereplőkkel tengelyt akasztani. Magyarország láthatólag elboldogulhat IMF-hitel nélkül is, amíg politikusaink megfizetik a felárat. Orbánék azt is kiválóan látják, hogy csak a negatív hírfolyamot kell elkerülni, és minden rendben lesz, amíg jó irányból fúj a szél.

    Persze ebből az is következik, hogy nagyon kevés múlik Orbánékon. Amíg irtózatos nagy baromságot nem csinálnak, a befektetői hozzáállás nem rajtunk, hanem az EKB kamatain, az amerikai gazdaságon, a feltörekvő piaci konszenzuson stb. fog múlni. Ha nem akarnak tárgyalni, meg kell fizetniük azt az amúgy nem túl egetverő kamatkülönbözetet, amire láthatóan hajlandóak is.

    Ha pedig a széljárás megfordul, az nagyon nem rajtuk fog múlni, és megint rohadtul nem számít majd, mit akarnak: a szerződést meg kell kötniük.

    Hiv.: [@Bal:](#comment-233015)
    Loading...
  26. Bal szerint:
    2012.07.15 01:21

    @MikeBoy: nem is te állítottad, és én nem is állítottam, hogy te állítottad.

    Olvasd el figyelmesebben a mondatom, mert a modellben van még egy feltevés, a 0%-os GDP növekedés. Ha akármilyen kicsit is, de törlesztesz a tőketartozásból fix fizetés mellett, akkor előbb-utóbb bizony elfogy a hitel.

    Amúgy nagyon szeretsz vitatkozni, ugye? 😉

    Hiv.: [@Bal:](#comment-233016)
    Loading...
  27. lobster thermidor szerint:
    2012.07.15 08:32

    Lehet abban az országban normális gazdaságpolitika, ahol a miniszterelnök, a köztársasági elnök, az országgyűlés elnöke, és a legtöbb állami megrendelést elnyerő pénzember kollégiumi szobatársak voltak?

    Hiv.: [@lobster thermidor:](#comment-233017)
    Loading...
  28. Névtelen szerint:
    2012.07.15 09:39

    @Bal:

    Csak itt élem ki a perverzióm a neten. 🙂
    Egyébként igazad van, hogy az állításod önállóan megállja a helyét.
    De a kivitelezése nem egyszerű.
    Ha azt vesszük, hogy a magyar adósság 80% és évente a kamatok felett 3%-ot még törlesztünk is (hogy 10 év alatt 50-re csökkenjen), akkor úgy kell találni 800 milliárd Ft-ot, amit simán kiveszünk a gazdaságból, hogy ne csökkenjen a GDP.
    Ez még egy unortodox Matolcsynak sem lenne egyszerű feladat.

    Hiv.: [@:](#comment-233018)
    Loading...
  29. Mariann19 szerint:
    2012.07.15 13:55

    @Putyilov gyári melós: A kormány és az állampolgárok együttműködése több tényezőtől függ. Vegyük először az állampolgárok helyzetét.Ahhoz, hogy a jelenlegi bonyolult folyamatokat megértsék, érteni kéne némileg a gazdaság elemi fogalmait és törvényszerűségeit.Ez azért nehéz feladat, mert a rendszerváltás előtt a maitól lényegesen eltérő rendszer működött, a jelenlegi változásokhoz sem elméleti, sem gyakorlati felkészítésre nem került sor. Nem lenne behozhatatlan hátrány, ha az emberekben lenne bizalom, és őszinte érdeklődéssel informálódna a folyamatokról. Tovább nehezíti a passzivitást az egyén – pusztán a léte fenntartásáért folytatott -küzdelme, mely bezárkozást, a mindenttől való elfordulást hozza magával.A legnehezebben kezelhető jelenség e tárgyban az állampolgárok zavarodottsága.A kormányzati retorika diadalittasan győzelemről és sikeres gazdaságpolitikáról beszél, miközben a lakosság egyre nyomasztóbb adóterhekkel, munkanélküliséggel, lecsúszással szembesül. Mindnyájan kerültünk már olyan helyzetbe, hogy a szituáció megmagyarázhatatlansága miatt hagytuk az egészet az enyészetnek, mert a megértéséhez nem fűztünk reményt. Sajnos makro szinten azonban ez eléggé lehangoló állapot, mert a társadalom szellemi és morális leépülését is jelentheti. A kormány magatartásából és megnyilvánulásaiból világosan látszik a hatalom megtartásának mindenek felettisége, retorikáját ennek megfelelően fogalmazza meg, valamint nem érzi első rangú feladatának az őszinte, mindenkihez egyformán szóló beszédet.A nemzeti konzultáció is inkább demonstratív célokat szolgál, hiszen az abban szereplő kérdésekben jórészt már parlamenti döntések és ezek törvénybeikatásai születtek.Érdeklődve várom az IMF tárgyalások kimenetelét, a neten több vélemény egymásnak ellentmondó végeredményt jósol. Úgy érzem, az országnak a készenléti hitel forma a szigorúbb feltételek miatt inkább a javára válna, mint az elővigyázatossági hitel lazább működtetése.

    Hiv.: [@Mariann19:](#comment-233019)
    Loading...
  30. incze szerint:
    2012.07.15 15:38

    @Bal: Ha pedig a széljárás megfordul, az nagyon nem rajtuk fog múlni, és megint rohadtul nem számít majd, mit akarnak

    @Mariann19: A kormányzati retorika diadalittasan győzelemről és sikeres gazdaságpolitikáról beszél

    @acs63: Az „olasz polip” nem jutott ilyen magasra, mi a közép-ázsiai mélységbe fogunk süllyedni hamarosan.

    Hát ez már csak így van, így együtt.

    Én a magyar társadalomban nyomokban sem látom azt a mentalitásbéli változást, amelyezt a belorusz-kazah-azeri-türkmén politikai fölépítménnyel álcázott poilp uralmi mechanizmust félre akarná kotorni (nem, nem a büdösrohatt poitikai osztályban, az csak a társadalom olyan szelete, mely példásan leképezi azt, amiből vétetett). A mindenkori padrone ellenfelei is jobbára csak a csókra nyújtott kéz cseréjéért vitézkednek (körön belül és kívül is). Merthogy a padrone túl kemény, vagy éppenséggel túl puha.

    Mindaddig, amíg minden téren lényegesen nehezebb saját erőből kézcsók nélkül előrejutni, nem is nagyon várható változás, elvégre az emberek nem hülyék, és itt nem egy szopásmámorban fetrengő keleti nép él, hanem egy (a vele járó teljes immoralitásig) pragmatikus. Ahogy mondák a Galilei végén: jaj annak a népnek, amelyiknek hősökre van szüksége. Egy szimpla békávé utazáskor (pl. egy nem közgépes hetilapot bötűzgetve) kellemetlenségeket kell vállalni. Ki a francnak kell ez, meg különben is a vízdíj, meg a gázszámla.

    Akik ezt a szisztémát nem kedvelik, egyelőre az ellendrukkban találnak némi mentális kapaszkodót. Nem elegáns dolog, de vigaszt nyújt, és túlélési támaszt ad, ha legalább a respektálható másutt hasonlóan látják a világot, mint te itt benn, nem vesznek be és tűrnek el mindent.

    Könyörgés éltető kudarcért a mindent elsikkasztó – jav. freud, elszikkasztó – kétéves siker tombolása idején.

    Mindazonáltal abban meg az übü királynak van valami igaza, ha az elmúlt két év harcaiban magát győztesnek látja. Az a néhány paragrafus átfaragás az ő építményét nem bolygatja túlzottan, azoknak a szimbolikus füleseknek meg, amiket Barroso ad az übü királynak akkor lenne jelentőségük, ha azon a pofán (ill. a kapcsolódó pofákon) lenen bőr, meg ha a közmagyar nem arról értesülne mindenik kapcsán, hogy már megént letérgypelni kényszerült a libsi-ügynök a kerál nagysága előtt.

    Ez a poszt is erről szól, újabb diadal kapujában állunk, sajnos ez így van.

    Hiv.: [@incze:](#comment-233020)
    Loading...
  31. Mariann19 szerint:
    2012.07.15 17:00

    @incze: Meglehetősen borulátóan itéled meg társadalmunk mentális állapotát és a jelenlegi helyzethez idomult magatartását.Én nem ilyen sommás megállapításokra helyezem a véleményemet, hanem ok-okozati összefüggéseket keresek. Véleményedből az ellendrukkerség jelenlétét elemezném. Mi is az a tényező a társadalomban, ami ezt a magatartást indukálja?Egy jól szervezett, egészséges életérzésű- és lelkületű ország lakosságában ennek az ellenkezője van jelen, hiszen nem ellenzi a folyamatokat, hanem támogatja, nincs ellenség és nincs ok, amelyeknek ellen kell állnia.Az ellenkezés érzetét leginkább a választások idején lehet tapasztalni, melyek eredményei azt mutatták, hogy mindegy ki, csak az előző nem kell szisztéma szerint alakultak.Ennek okát ott kell keresni, hogy a rendszerváltás várakozásai elmaradtak, a soros választásoktól várták az emberek a pozitív változásokat, azonban ezek rendre nem teljesültek.Ebben a leépült helyzetben már nem az a kérdés, hogy mely erők és miért hozták létre ezt az állapotot, hanem az, hogy milyen lépésekkel, és kik képesek pozitív változásokat megteremteni, és milyen eszközökkel képesek mindezeket megteremteni.A legnehezebb megtalálni és kiválasztani azt az erőt, amelyik képes a megvalósításra.

    Hiv.: [@Mariann19:](#comment-233021)
    Loading...
  32. V mint... szerint:
    2012.07.15 18:02

    Most süllyed Atlantisz az RTL-en.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-233022)
    Loading...
  33. V mint... szerint:
    2012.07.15 20:14

    Így legyen lottó ötösöm! Mondom elég Kövért hagyni ugatni:

    hvg.hu/gazdasag/20120715_kover_imf_m1#rss

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-233023)
    Loading...
  34. Kettes szerint:
    2012.07.15 21:00

    @V mint…: Elmebeteg. Tökéletes. :))

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-233024)
    Loading...
  35. sajtohuba szerint:
    2012.07.15 21:34

    @V mint…:
    „Azzal kapcsolatban, hogy korábban arról beszélt, Orbán Viktor kormányfőt egyesek el akarták mozdítani, a házelnök azt felelte: a magyar kormányoldal sok mindenre fel volt készülve, az ellenfelek pedig lebecsülték”.

    A magyar kormányoldal kétharmaddal a s@ggében, TEK-kel a töke előtt puccsra volt felkészülve???

    Paranoia rulez!

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-233025)
    Loading...
  36. tyderr (törölt) szerint:
    2012.07.15 21:37

    @V mint…: nézd, azért egy igazán hosszú brit-német világháború során felmerül azért az emberben a kiolthatatlan vágy, hogy szeretné magát megveretni közpénzen. Főleg ha egy pancserpuccs keretében valójában nincs is szüksége az IMF pénzére.

    tényleg tökéletes, sokat fogok ebből lopni asszem:))

    Hiv.: [@tyderr (törölt):](#comment-233026)
    Loading...
  37. ijontichy szerint:
    2012.07.15 22:22

    @sajtohuba: Vili. Azért nem volt idejük a kormányzásra felkészülni, mert a puccsra készültek 🙁

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-233027)
    Loading...
  38. sajtohuba szerint:
    2012.07.15 22:25

    @ijontichy: Ja. Beteges puccsszopók ;-).

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-233028)
    Loading...
  39. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.15 22:40

    @Mariann19:

    Van bármi is ami azat bizonyítja, akér csak mutat arra, hogy ilyen erő van és rendelkezésre áll, hogy kiválasszák? Merthogy szerintem nincs így. Nincs semmi kiválasztani való, csak föismerni való van. Az, hogy a demokrácia tettetése folyik (22 éve) és a választás lehetősége nem csak mesterségesen táplált illúzió, hanem éppen ezért csapda is. Olyan változást amilyent minden joggal keresel, és jó, ha keresel, csak az ebből a fölismerésből következő lépések megtételével lehet elérni, azaz semmi készen állóra leadott szavazattal egészen biztos, hogy nem lehet.

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233029)
    Loading...
  40. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.15 22:40

    @ByA:

    Van bármi is ami azt……

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233030)
    Loading...
  41. Lasombra szerint:
    2012.07.15 23:05

    @Kövér: „a nemzetközi pénzügyi szervezet nem is tud igazán mit kérni Magyarországtól”

    micsoda gondban lehetnek. pedig mindenképpen ide szeretnének tolni egy nagyobb összeget. csak ez az apróság. vajon mit kérjenek? mert az úgy mégsem járja, hogy csak úgy ideadják.
    a végén még unorthodoxul rábeszéljük őket, hogy egye fene, most az egyszer megengedjük, hogy hitelezzenek nekünk, ha cserébe még kérhetünk tőlük mi valamit.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-233031)
    Loading...
  42. V mint... szerint:
    2012.07.15 23:52

    Most nem akarom magam fényezni, de amikor kiderült, hogy a főnök és az ő jobbkeze is pihen a tárgyalások alatt, rábízva a dolgokat talán az „egyetlen” rábízható emberre….akkor felmerült bennem a gondolat, nehogymá! A személyt csak tippeltem, de akkor is! Ezek után szerintem nem lehet kétség mi lesz. Most azért Varga helyében feladnám és elmennék valami bankba osztályvezetőnek.Megéri neki így szopatni magát?

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-233032)
    Loading...
  43. ijontichy szerint:
    2012.07.16 00:18

    @Lasombra: „”a nemzetközi pénzügyi szervezet nem is tud igazán mit kérni Magyarországtól”
    Ahhh azok a régi szép idők… Matolcsy fejét tálcán 😉

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-233033)
    Loading...
  44. tyderr (törölt) szerint:
    2012.07.16 01:22

    videotar.mtv.hu/Videok/2012/07/15/19/A_Lenyeg_2012_julius_15_.aspx

    a csákó (kis segítséggel) egyedül ered a BBB-Háttérkép nyomába.
    drukkoljunk neki.

    Hiv.: [@tyderr (törölt):](#comment-233034)
    Loading...
  45. sajtohuba szerint:
    2012.07.16 14:38

    Hírzárlat lesz az IMF-tárgyalások alatt

    nol.hu/gazdasag/hirzarlat_lesz_az_imf-targyalasok_alatt

    Teljesen logikus lépés. Egy önmagát magabiztosnak és tudatosnak láttató, demokratikus elveken működő kormánytól nem is várható el más.

    Jobb a short-long pozíciókat csak a belső körösökkel felvetetni.

    Arra is kiváncsi vagyok, hogy a kedves ukrán hölgynek és csapatának is vajon alá kell írni egy szájzárról szóló mutual agreementet, ami előfeltétele lenne annak, hogy pénzt adhatnak majd nekünk, ha nagyon akarnak?

    Tisztára, mint amikor Brezsnyev elvtárs is csak vagy fél napos spéttel hallhatott meg a rádióban sajátjai számára, mint a Szabad Európa hallgatóinak.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-233035)
    Loading...
  46. Mariann19 szerint:
    2012.07.16 15:24

    @ByA: Azt tartanám egy ideális állapotnak, ha a parlamentben mondjuk 4-5 párt kerülne be. A rendszerváltás óta várom ezt a fordulatot. Még at Antall kormány regnálása alatt csak-csak kialakult egy ilyesféle összetétel, azonban a későbbiek során mindíg valamelyik párt tulhatalma érvényesült, vagy egy létrejövő koalicióé.Egy országban az érdekviszonyok összetettek, minél több párt van jelen, annál több állampolgári igény jelentkezik, ezáltal kiterjedtebb az érdekvédelem a lakosságra való kiterjesztésben. Nem beszélve a demokrácia, mint vezérelv érvényesüléséről.Jelenleg azt látom, hogy a parlamenti képviselők egzisztenciálisan a túlélésre játszanak/már 20 éve/, emiatt kövületként foglalják el a helyeket az esetlegesen feltörekvő új erők elől.Ráadásul helyzeti előnyük van, mert viszonylag nagy létszámot képvisel egy-egy párt, így anyagi erőforrásaik is megvannak a választások előtti hadjáratokhoz.Ez a rájuk jellemző tespedt nyugalom nem képes mozgósítani a társadalmat aktívabb közösségi életre. Morzsákban megmaradt energiájuk az egymás lejáratásánakcéljait szolgálja. Hozzájuk viszonyítva innovatív fellépésű pártot látok az LMP-ben, aktív, bátor a parlamenti megnyivánulásaiban, és imponáló, ahogyan keresi a kapcsolatot az állampolgárokkal, a demonstratív fellépései fiatalosak és lendületesek.Valószínű, hogy hozzászóló társaimtól ezek után elmarasztaló kritikával illetnek, de előre bocsájtom, hogy az egyes pártokra már ráragasztott stigmák engem nem befolyásolnak egyik párt esetében sem, kizárólag a tapasztalatok irányítanak.Az LMP -t – szerintem mesterségesen – belvárosi úrifiuknak, az SZDSZ-ből kiváltaknak minősítik.Ezek a minősítések akonkurrencia stigmái, a 22 év alatt már vagyunk annyira „dörzsöltek”, hogy tudjuk, mi a valóság és mi a rágalom.Pillanatnyilag így látom a lehetőségeimet, de van még két év, a helyzet változhat.

    Hiv.: [@Mariann19:](#comment-233036)
    Loading...
  47. TG69 szerint:
    2012.07.16 15:26

    @Bal: Belinkelnék egy Valentinyi írást:
    blog.mtakti.hu/blog_cikk/?cikk%5Bcikk%5D%5Bkeyvalue%5D=190

    Nem az a baj, hogy Macisajt nem ért ehhez, hanem, hogy a fideszből is csak nagyon kevesen és azok sincsenek döntési pozícióban…

    Hiv.: [@TG69:](#comment-233037)
    Loading...
  48. TG69 szerint:
    2012.07.16 15:44

    @TG69: „Az államadósság nem fenntartható pályán halad, bár ennek jelei még nem nyilvánvalóak. A mentőcsomagról való megállapodást ugyan lehet húzni valameddig, de valószínűtlen, hogy a felmentő sereg magas gazdasági növekedés vagy alacsony állampapírpiaci kamatok képében érkezzék az előttünk álló időszakban. Ezért ha a magyar kormány az egyoldalúan deklarált államcsődöt el akarja kerülni, meg kell majd egyeznie az Európai Bizottsággal. Ezzel feltehetőleg a Bizottság is tisztában van.

    Felháborodhatunk ugyan azon, hogy miként bánnak velünk, de ez nem változtat azon a tényen, hogy Magyarország brüsszeli alkuereje ma láthatóan csekély. A Bizottságnak nem kell csinálnia semmit, mindössze ki kell várnia, amíg a helyzet olyan rosszra fordul, hogy magyar fél minden feltételét teljesíti. Ez csak idő kérdése. „

    Ezt Macisajtnak emelem ki, mert jól érthető, nincsnek benne számok :).

    Hiv.: [@TG69:](#comment-233038)
    Loading...
  49. sajtohuba szerint:
    2012.07.16 16:02

    @TG69:
    „Ma mindössze három ország van Európában, amelyik hozzánk hasonló magas külső- és államadóssággal rendelkezik: Görögország, Portugália, és Írország (lásd 1. ábra). „

    Hááát. Itt a legfrissebb negyedéves Eurostat statisztika :

    appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/setupModifyTableLayout.do

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-233039)
    Loading...
  50. Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) szerint:
    2012.07.16 16:51

    @Mariann19:

    Ne vedd rossz néven, de teljesen biztos vagy abban, hogy arra válaszoltál amit én írtam? Merthogy ennek ahhoz édes-kevés köze van. Teljesen átlépted kérdésemet, álláspontomat, csak odaírtál valamit ami szerinted érdekes. Számomra meg tárgyszerűtlen, ezért közömbös.

    Ja, talán a végén van benne válasz szerű, amikor az LMP-ben látsz esélyt. Erről én azt gondolom, hogy 1. ellenzékben mindenki tudott/tud vonzó dolgokat mondani, kormányon mind mást csinál(t), és 2. hogy az LMP, ha igazán azt képviselné amit hírdet és aminek sok része jól hangzik, akkor – föltéve, hogy tudják is, miről beszélnek, azaz átlátják az összefüggéseket – semmiképpen sem alakultak volna párttá. Aki a fönnálló rendszerben párttá alakul, az a rendszer fönnmaradását támogatja, bármit is gondol róla. A gyakorlatban támogatja, mert minden – mindegy kire leadott – szavazat a rendszert magát élteti. Ezen belül az LMP egyes vezetőinek eshet le ez meg az, de változtatni nem fog tudni semmin ez a párt, ami a naívan jószándék és a félrekalkulálás keveréke.

    Szerintem te azt képzeled az van 22 éve, amit eléd vetítenek. Az pedig alkalmazhatatlan, nem valóság. Ezért borzasztó fölösleges azon ötletelni hány párt az ideális. Ilyesminek nulla köze van a problémákhoz.

    Hiv.: [@Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt):](#comment-233040)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @martonbalint19904935: Én teljesen más migrá…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: @jotunder:: Hát az erkölcsös dolog az…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSokat beszélni a választásról már nincs értelme, d…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@jotunder: mivel ha a politikusok lehetővé tennék,…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekKöszönöm a biztató szavakat mindenkinek. . Dermesz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) ez egy üzletelés, eg…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) hat orszag kapott id…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20260615_posfai-gabor-magyar…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…

Posztrulett

Gundalf esete Deutsch Tomival avagy dzsungár dézsávű a panelban.

Jutka néni sírva hívta fel anyám egy kelenföldi panelban. Egy kelenföldi panelból. A Jutka néni férje, a Gyuri bácsi is mérnök volt, akárcsak apu, és a Jutka néni volt az anyu legjobb barátnője. Akkor a mérnökök panelban laktak, és amúgy tökjó panel volt, saját szobám volt, pianínóm is volt, csak nem lehetett játszani, mert zavarta …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • torzsmokus
  • esztre
  • steinerzsiga
  • sgtpotrien
  • tulajdonkppen
  • princeghostly1c74fbc695
  • velotanya
  • janostothmeister
  • Grrr
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • hakohen
  • ra0213
  • Psakreff
  • susyk
  • j.alfred prufrock II
  • cleantone2
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Zealander
  • Podvinecz marsall
  • nerangass
  • janszemwordpress
  • Morp65
  • naki
  • tamspatrik
  • labrys
  • Gaboxhrr
  • csunyatáp
  • mzoltan
  • incze
  • bvr
  • Mikonu
  • muaddib00
  • ikarus
  • anna007dor
  • ijenanyelvtan
  • KennyOMG
  • Hanyistók
  • Judit Merényi
  • Hector Kapitány
  • aerduloensamtonight
  • Péter 2
  • lmate
  • gladbach67
  • darnoknew
  • lgombb
  • marysolotravez
  • ipartelep
  • vattablz
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d