Megbuktathatják-e a tanárok az Orbán-kormányt?
Eredeti szerző: jotunder
Nem.
**************************************************
P.S És akkor mi van? Csak és kizárólag az Orbán-kormány megbuktatása lehet az egyetlen méltányolható törekvés? Személy szerint biztos vagyok benne, hogy nem tudom megbuktatni az Orbán-kormányt, tehát nem is reggelizhetek? A tanárok azt szeretnék, ha Magyarországon végre komolyabban vennék az oktatás ügyét, ez is elég reménytelen cél, de legalább valamivel beláthatóbb cél, mint az Orbán-kormány megbuktatása.
Gyengébb idegzetűek most hagyják abba az olvasást. Kimondva-kimondatlanul, de a baloldali és/vagy liberális értelmiség mégis csak azt próbálja kommunikálni, hogy egy liberális Magyarországra van szükség, és amíg nincs liberális Magyarország, amíg nem hívják az országot újra Magyar Köztársaságnak, amíg vissza nem vonják az Alaptörvényt és helyre nem állítják az Alkotmányt, addig nem szabad olyan apróságokkal foglalkozni, mint a tanárok tiltakozása, ami csak egy részletkérdés és elvonja a figyelmet az Orbán-kormány megbuktatásáról.
Aránylag liberális ember vagyok, sokkal de sokkal liberálisabb, mint az átlagos magyar polgár. Nincs is túl jó véleményem az átlagos magyar polgárról. Mindazonáltal azt gondolom, hogy a véleményem pontosan annyira számít, mint az átlagos magyar polgáré. Azt nem gondolom, hogy pontosan ugyanannyit ér, de azt igen, hogy ugyanannyira számít. Magyarország akkor legyen liberális, ha ezt a polgárai igénylik, akkor legyen újra Magyar Köztársaság és akkor töröljék el az Alaptörvényt, ha erre kétharmados felhatalmazást adnak a választópolgárok.
El tudom képzelni azt, hogy az Orbán-kormány egyszer valami miatt tényleg megbukik, és nem egészen úgy bukik meg, ahogy európai kormányok szoktak, de ha ez esetleg (nem nagyon hiszem persze) bekövetkezne, az Orbán-kormány utódjáról szabad és demokratikus választáson kell majd dönteni, és ugyanaz a nép fog szabad és demokratikus választáson dönteni az Orbán-kormány utódjáról, mely nép kétszer is kétharmados többséghez segítette Orbán Viktort. Ennek az országnak olyan kormányzat kell, amilyet a magyar választók többsége akar. És az szinte biztosan nem olyan lesz, mint amilyet én akarok.
Ennek az országnak csak olyan oktatási rendszere lehet, amelyet a többség el tud viselni. Egyáltalán nem biztos az, hogy a magyar nép egy olyan oktatási rendszert tud elviselni, amelyet én kifejezetten szimpatikusnak tartok. Én azt gondolom, a realitásokat tekintve, hogy egy kissé fafejű, jellegzetesen kelet-európai, de alapjában véve tisztességes keresztény-konzervatív kormányzat a legjobb, amire számíthatok. Nem szimpatizálnék különösebben egy ilyen kormányzattal, de nehézségek nélkül el tudnám fogadni a létét. Az a kormányzat egy olyan oktatási rendszert menedzselne, amellyel szintén nem szimpatizálnék különösebben, de el tudnám fogadni a létét.
Engem tehát egyáltalán nem zavar az, ha valaki olyasmit követel, ami nekem nem feltétlenül tetszik, feltéve, ha úgy látom, hogy ezeket a követeléseket elég sok tisztességes ember képes támogatni. Nem érdekel az, hogy miket mondanak a tüntetéseken, hogyan mondják, pontosan mondják-e, megfelelő jelzőket használják-e, nem érdekel, hogy van-e kiérlelt stratégiájuk, ha el tudom fogadni, legalább fenntartásokkal, az nekem bőven elég.
Ennek az országnak sokkal jobb és sokkal tisztességesebb kormányzatra van szüksége. Ezen belül sokkal jobb és sokkal tisztességesebb oktatáspolitikára. Az, hogy az a bizonyos sokkal jobb és sokkal tisztességesebb kormányzás, oktatáspolitika, magyar jövő konkrétan milyen, már nem olyan lényeges. Vannak kérdések, amelyekről elég határozott véleményem van (aránylag kevés kérdésről van szó), de még ezekben az esetekben sem várom el, hogy a többség az én álláspontom fogadja e (ezt gyakorlatilag lehetetlennek tartom). Abban reménykedem, hogy esetleg képes lennék elfogadni a többség álláspontját. Nekem könnyű persze, mert engem közvetlenül egy sokkal kellemesebb többség álláspontja érint, mint azokat, akik otthon élnek.
Azt gondolom, hogy a jelenleginél sokkal nagyobb kompromisszumkészségre és empátiára van szükség ahhoz, hogy az Orbán-kormány helyett valamilyen jobb és tisztességesebb (de közel sem biztos, hogy baloldali vagy liberális) kormányzata legyen az országnak. Ezeket a tömegmozgalmakat a kompromisszumkészség és az empátia gyakorlati terepeként képzelem el és akként tekintek rájuk.
Nem hiszem, hogy a tanárok, vagy bárki más a közeljövőben megbuktathatja az Orbán-kormányt. Azt gondolom, hogy Orbán és kiszolgálói aljas módon viselkednek, és nagyon helyes, ha a tudomásukra hozzuk, hogy mi ezt nem fogadjuk el, nem lesz könnyű dolguk, ha uralkodni próbálnak felettünk, és mindenkinek, aki törvénysértést követ el a kormány utasítására, számítania kell arra, hogy egy nap elszámoltatják. A hétköznapi kicsiny lázadások politikája, a konfrontáció vállalása, az, hogy leordítjuk a rezsimszolgák fejét, számomra bőven megfelel. Természetesen örülnék neki, ha megbukna ez a kormány, de nem várom el senkitől, hogy mindent erre tegyen fel. Tegyen fel annyit, amennyi belátható, arra, ami belátható.
@incze: Eddig mindent megcsináltak, amit akartak …. ez rossz ómen.:-(
parameter.sk/extrapolacio
“A heti öt óra testneveléssel plusz egy óra erkölcstannal (a többi, későbbi tanulásban hasznosítható tárgy óraszámának befagyasztásával, a szabadon felhasználható idő csökkentésével) és a tankönyv-uniformizálással (rossz minőségű tankönyvek kötelezővé tételével), a módszertani egyneműsítéssel megakadályozzák, hogy a korosztály alapképességei (a PISA-teszttel mért alkalmazott matematikai műveltség, alkalmazott természettudományi műveltség és szövegértés) plusz nyelvtudás javuljanak a mai, európai viszonylatban szánalmas helyzethez képest.
Az iskolafenntartás államosításával (KLIK) nem javult, hanem romlott a közoktatás napi finanszírozása, működtetése.
A tankötelezettség felső korhatárának leszállításával megakadályozzák, hogy aki a gyenge általános iskolákban nem tanult meg írni, olvasni és számolni, valaha is megtanuljon. Nyomorra van ítélve.
Ugyanezt a cél szolgálja – pardon: ugyanezt az eredményt éri el a közismereti tárgyak eltüntetése a szakiskolák tananyagából. A szakmunkás egy szakma egyféle aktuális változatát fogja megtanulni, és tíz- húsz év múlva alkalmatlanná lesz minden más akkori szakma elsajátítására. Nyomorra van ítélve.
Az alternatív iskolák, illetve az alapítványi iskolák állami rendszerbe kényszerítésével lezárják a menekülési útvonalakat.”
@esernyősEvezős: “De kérdezem: hogyan, milyen valószínűséggel lennének képesek jobban felszámolni a nyugati civilizáció maradványait Magyarországon, mint ez a fél háztömbnyi kapzsi tahó, akit a zseniális magyar középosztály tol maga előtt – szó szerint utolsó leheletéig – abban a hiszemben, hogy ők majd megvédik az érdekeit? És tiltakoztak-e ez utóbbi ellen ugyanolyan indulattal, mint a négy ezreléknyi muszlim arányának 0,13 ezrelékkel való növelése ellen? Mit akarnak megvédeni a muszlimoktól, végül is?”
@esernyősEvezős: hivatlanul.com/gyarmathy-eva-mi-baj-kormany-szakkepzes-elkepzelesevel/
@Érvsebész:
Köszi, olvastam délután.
Annyira igaza van ….:-(
(ma kijött a jövő évi tanév rendje. Ha azt mondom nem sikerült összeállítani egy EMBERSÉGES, LOGIKUS módon megszervezett tanévet, akkor igen jóindulatú voltam …)
:-(((((((
Itthon: Döntöttek: minden iskolát államosítanak és marad a Klik – HVG.hu
»A kedden ismertetett tervek szerint Klebelsberg Központ néven marad a Klik és 56 tankerületi központ is lesz, de semmilyen iskola nem maradhat az önkormányzatoknál, mert a kormány szerint ez okozott problémákat. Az igazgatóknak csak egyetértési joga lesz a tanárok kinevezésében.«
hvg.hu/itthon/20160517_koznevelesi_kerekasztal_allamositas_klik
@netukki:
Dögöljenek meg.
@netukki: Érdekes, milyen magasról tesznek a szubszidiaritás elvére, amibe amúgy imádnak belekapaszkodni az Unió-Magyarország relációjában. 🙂
@netukki: Egy újabb kisvasút, amit elvittek Lovasberényig.
Egyébként a média néphez eljutó részében ez most úgy jelenik meg, hogy “konszenzusra jutott a köznevelési kerekasztal”. (Már ahol egyáltalán megjelenik, mert pl. az indexen egyáltalán nem hír. Annyi más fontos dolog történik minden pillanatban.)
Aljas, nemzetrontó gazemberek:
hvg.hu/itthon/201621__alapitvanyi_iskolak__allamositas__szakkepzes__butitani
@velőtanya: Egészpályás lerohanás. A pálya egész Magyaroszág…
@velőtanya: A büdös kurva anyjukat.
Matolcsy ügyeiben nem volt ok a nyomozás elrendelésére, most meg volt.
Ugye meg vagyok értve?
444.hu/2016/05/23/nyomozas-indult-pukli-istvan-ellen
@velőtanya:
ha tényleg amiatt _kellett_ felmondania valakinek, mert nem értett egyet a tiltakozásokkal, az valóban visszalésgyanús.
a másik fele, nos hát azzal az van, hogy annyira én sem támogatom az oktatási létesítmények illetve főleg diákok felhasználását politikai célokra, ám ezt magyarországon kábé senki sem tartja be (orbánék meg kifejezetten szeretik megszegni), tehát ha ezért büntit kap, az valóban durva lesz.
@mavo: Szerintem kezded egy kicsit túltolni az ördög ügyvédje szerepét:)
Az elmúlthatév ismeretében mondjuk 99 százalék esélyt adok arra a forgatókönyvre, hogy az ügy majd két és fél év múlva felmentő ítélettel fog zárulni, addig azonban az eljárási cselekmények megfelelő időzítésével kiválóan használható lesz vágóképnek minden tanártiltakozás és választási kampány környékén.
(És még így is az ügyészség működésének ez a fele a kisebb baj, mert ezt legalább a végén korrigálni tudja a bíróság, a megtagadott nyomozásokat viszont nem)
@velőtanya:
vigyázat, én csak annyit írtam, hogy “ha tényleg”. az ilyesmit valóban ki kell vizsgálni, ha (és csak amennyiben) a gyanú valóban fennáll, amiről nyilván nincsenek ismereteim. nincs olyan, hogy a rendes bácsiknak biztosan nincs stiklijük.
vagyis pusztán annyit állítottam, hogy _önmagában_ ennek vizsgálata nem ördögtől való. a metódus (már megint) az sokkal gázosabb.
hiszen a te gyanúd is (sajnos) abszolút indokolt: nem ez lenne az első a fényes jövőben szép lassan elsikkadó kampánynyomozás (sajnos nem találok rá jobb kifejezést). az eddig legszebb a nokiásdoboz-történet, ami egyébként az mnb alapítványok (akármennyire nem szeretnék prejudikálni) messziről bűzlő szarkupacához képest filléres huncutság volt – miközben az mnb alapítványok ügye meg elég nagy eséllyel filléres, de legalábbis nem olyan fontos történet az egyéb aljasságokhoz képest, amelyek révén erős aggályom van, hogy nagyságrendileg erősebb vagyonok vándorolgattak “megfelelő” emberek kezébe még ennél is kevesebb teljesítés árán – csak egy apró szeletke a pasa parkinak tűnő központú letelepedési engedély biznisz pl., ami csak tavaly ketyegett olyan 50 milliárdocsaka körül a szó szerint semmiért.
“az ügyészség működésének ez a fele a kisebb baj, mert ezt legalább a végén korrigálni tudja a bíróság, a megtagadott nyomozásokat viszont nem”
no, ebben viszont nagyon egyetértünk, pláne, hogy az igazságügyi rendszerből (legyünk rendesek, csak nagyon nagy eséllyel) kiiktatták a lehetőségét annak, hogy az ilyen ügyekben mégis indulhasson (legalább) nyomozás.
(ugyanakkor öröm, hogy legalább valaki nem kezd el hasznos idiótázni, ha valamiben megengedő vagyok ezekkel a remek srácokkal szemben)
http://www.168ora.hu/itthon/derdak-tibor-dr-ambedkar-iskola-kozmunka-tankotelezettseg-ciganyok-balog-zoltan-egyhazak-145638.html
@mavo: tehat minden egyes olyan esetben, amikor valakinek munkajogi problemaja van a kozszferaban, nem munkajogi pert kell inditani,hanem bunvadi eljarast kozfeladati helyzettel valo visszaeles miatt ? elkepeszto.
24.hu/belfold/2016/05/25/mar-meg-is-szunt-a-nyomozas-pukli-ellen/
@jotunder:
válaszolnék a kettőre együtt.
a politikai motívum miatt nem egészen érzem elképesztőnek. már úgy értem, hogy ha teszem azt egy fidesz-barát igazgató iskolájából azért távozik valaki, mert az igazgatónak nem tetszik, hogy az illető nem jár békemenetelni, szerintem te sem feltétlenül értenél egyet azzal, hogy ez _pusztán_ munkajogi probléma. ha az efféle eseteket rutinból el lehetne intézni ennyivel (és le merem fogadni, hogy jó párszor elintézik ennyivel), rossz világ lenne.
másrészt nyilván már a feljelentő személye miatt is esélyes volt, hogy a vád nonszensz.
Igazi magyar abszurd:
444.hu/2016/05/31/a-kozteve-racsodalkozott-a-magyar-oktatasi-program-sikerere-erdelyben-csak-azt-felejtettek-el-hogy-magyarorszagon-nem-lehet-hasznalni
“A végén az is elhangzik, hogy a gyermekek imádják ezt az eszközt, ami azért is fontos, mert Székelyföld és Erdély jövője is azon múlik, hogy versenyképes diákok kerüljenek ki a tanintézményekből. Arról, hogy a remek szoftvert Magyarországon nem lehet használni a közoktatásban, nem esett szó a riportban.”
@velőtanya: Na igen mert a száguldó vasmacskás, mozdonyos gyorsnaszádra már nem kellenek a versenyképes diákok, hiszen mi magunk vagyunk Európa versenyképessége, vagy gazdasági motorja vagy mi a ló…
@velőtanya: Na de: erdely.ma/oktatas.php?id=176206&cim=romania_osszes_harmadikos_diakja_tablagepeket_kap_iskolai_hasznalatra
@ATCG: @Érvsebész: Az a lényeg, hogy minden erdélyi diákban a választókorba lépésig tudatosuljon: a táblagépeket és a szoftvert is Orbán Viktornak köszönhetik, aki nélkül ezeket Soros és Gyurcsány mind a migránsoknak adta volna. Ez a köztévé feladata az ügyben, apró, de fontos feladat.
“…sem a KLIK-es fenntartású, sem pedig a szakképzési centrumos iskolában nem tudják az igazgatók, hogy kinek milyen és hány órája lesz szeptembertől (tantárgyfelosztás), mivel nyáron várható változás. Sem a tanított tárgyakat – követelményekkel együtt -, sem pedig az órakereteket nem lehet tudni. (Így tehát a státuszokat sem.)
A másik: a tavaly augusztusban felállított szakképzési centrum januártól májusig tizennégymilliós tartozást halmozott fel. Azzal indokolják a hiányt, hogy túl sok a NOKS dolgozó. Várhatóan 5 ilyen státuszt szüntetnek meg emiatt. A munkamennyiség marad, amit majd a maradók végeznek el. Illetve diákokat (!!) fognak be a munkára (takarítás és portaszolgálat) közösségi szolgálat címen. Ezen kívül tantermeket zárnak be, hogy ne kelljen takarítani. Továbbá elvárás az iskola felé, hogy bevételt termeljen, pl. adja ki a parkolóját, helyiségeit stb.”
(NOKS = nevelő- és oktatómunkát közvetlenül segítő dolgozó, pl. iskolatitkár, rendszergazda, pedagógiai asszisztens, technikai dolgozó, óvodai-bölcsődei dolgozó)
@esernyősEvezős: 4 hónap alatt 14M, az egy hónap alatt 3,5M. Ha ez 5 státuszra volt, akkor 610E/fő/hónap.
Jól megfizetik arrafelé a portást, takarítót! 😛
(És akkor csak nullszaldósok lesznek…)
@esernyősEvezős: ilyet mi is tudnánk csinálni önerőből, komolyan. Összes csinovnyik, klikes, akárki kibaszva, diákokkal karöltve fapadosan önerőből tanít. Ekkora színvonalat már társadalmi munkával és üregi nyulakkal is tudunk lassan előállítani, főleg ha a hülyéket hallótávolon és beavatkozási távolon túl rakjuk…lapáttal, mint macskát szarni.
@Vakmacska:
Kibaszva a KLIK-et és csatolmányait, sokkal jobbat tudnánk csinálni.
Még most is.
Latin-Amerikában minden egy kicsit impulzívabb:
444.hu/2016/06/02/nyilvanosan-alaztak-mexikoban-a-sztrajktoro-tanarokat
@velőtanya:
Basszus …
Becsapta a kormány a Pedagógusok Szakszervezetét – 444
»Több ponton sem felel meg a köznevelési törvény frissen benyújtott módosítása annak, amelyekről a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) megállapodott a kormánnyal.«
444.hu/2016/06/05/becsapta-a-kormany-a-pedagogusok-szakszervezetet
@netukki: Van aki meglepődött? Egész Mo. (excl. lojális slepp) lassan olyan, mint a viccbeli megerőszakolt nyuszika. Nyüszög, hogy mi történt vele, de másnap is odamegy :-/
kurva brüssziták már megest ármány
COMMISSION — NEWS SKILLS POLICY, FUNDING ANNOUNCED TODAY: One in four adults in Europe does not possess a sufficient level of basic skills (literacy, numeracy), and nearly half don’t have the digital skills they need for employment and full use of today’s public and private digital services. The solution is to “support upward social convergence,” says the Commission. Expect a lot of ten-point plans from Vice President Jyrki Katainen and Commissioner Marianne Thyssen. Press conference 11:30 a.m.
http://www.politico.eu/newsletter/playbook/politico-brussels-playbook-presented-by-epp-group-life-after-putin-euro-dreams-and-nightmares/
a nerhangszórók persze rögvest bemondták, hogy ez itten a migráncsok betelepítéséről szól, de a háttérben már osztoznak, ki szállítja a napocska rajzoló, ku a holdacskás anyagot (hálisten már elkészült 2014-ben, most csak újra kell számlázni)
nerországban ugyse nagyon érdekes, van-e digitális, vagy bármilyen skill, vagy nincs, ha arra sincs pénze, hogy kidugja az orrát a gettóból (vö. magyarfalu megfelelő vég) munkát keresni.
eduline.hu/kozoktatas/2016/6/16/Zugott_a_taps_az_MTAn_mikor_egy_kutato_az_o_45L20D
Az államtitkárt Laczkovich Miklós matematikus váltotta, aki a matematika tanításának példáján keresztül mutatta be, hogy milyen változások szükségesek a természettudományok, sőt, akár más tantárgyak esetében is. A közelmúltban végeztek egy felmérést 4257 matematika tanár megkérdezésével, sokat elmond erről – ahogy Laczkovich is kiemelte -, hogy már önmagában azt megköszönték a tanárok, hogy megkérdezték őket is.
A gondokat felsorolásának elején rögzítette a mérnök végzettségű Palkovics László jelenlétében – aki az autógyártás szempontjaival is példálózott megelőző előadásában – Laczkovich óva intett mindenkit attól, hogy az iskolai tanításról úgy gondolkodjanak, mint egy összeszerelő üzemről. Később elmondta, hogy kutatóként szeretett volna minél több adattal dolgozni, de szomorúan jegyezte meg, hogy 2013-ban utoljára szolgáltatott adatit a KSH arról, hogy pontosan mennyit költ a kormány a GDP-ből oktatásra. Az utolsó évből 3,8 százalékos támogatásról írt a KSH, ez az OECD-hez 6 százalékos ajánlásához képest elenyésző.
A legsúlyosabbak között azt találták kollégáival, hogy nincs átmenet az iskolai szintek között, középiskolában azt kell tanítsák a tanárok, ami nem fért bele az általános iskolában, az egyetem első évében meg azt, amit a középiskolában nem tudtak elsajátítani a diákok – tehát nem a tanultak elmélyítése történik. Laczkovics vázolta azt is, hogy 1977 óta az általános és középiskolai óraszámokat nézve egy diák 301 órával kevesebb természettudományt tanul, mint a mostaniak. Úgy vélte, hogy emiatt “szóba sem jöhet” az óraszámcsökkentés, de szükséges a képzés megreformálása.
@esernyősEvezős: sajnos ez inkább ebbe a topikba tartozk, mint laczkovics 50 éve folyó küzdelme a matematika oktatásért:
444.hu/2016/06/16/egeszen-hulye-rendszer-szerint-daraboljak-a-klik-et
nol.hu/belfold/iszonyat-amit-muvelnek-bosszura-hasznaljak-az-uj-kliket-1619633
tanulságos a minapi palkovics interjú is, teli bullshit-tel és ostobasággal (mérnököt emberek fölé állítani tilos).
nol.hu/belfold/palkovics-laszlo-visszabontja-a-rendszert-1619373
@esernyősEvezős: Mien szép épület az ott a képen, szerintetek mi legyen belőle? És ahhoz kell még rá erkély?
@incze:
Ez a Palkovics egy szánalmas hülye. Sajnálom, lehet, hogy akadémikus, de ettől még az.
Maradt volna a fékrendszereknél, ott kárt nem nagyon tudott volna okozni.
Rászabadították a közoktatásra, amihez fingja sincs, és nem is látszik rajta, hogy akarná, hogy legyen.
Sosem fogom megérteni, mi visz rá embereket arra, hogy olyannal foglalkozzanak hivatásszerűen, amiről gőzük sincs ….
@mafi mushkila:
Iroda.
Az ma mindennél fontosabb.
Gondolom, van valami verseny, hogy kinek nagyobb az irodája ….
http://www.tabunyitogato.hu/cikkek/hianyos-jogszabalyok/kuszobon-a-szocialis-trianon.html
Észak-Magyarországon minden ötödik, Budapesten minden 16. gyermek legfeljebb nyolc osztályt végez el.
Hozzá lehet tenni azonban, hogy nem csak roma, hanem magyar nemzetiségűek is osztoznak ebben a balsorsban. A cikkből kiderül, hogy az iskolarendszerből kihulló fiatalok közül a falvakban élők sokkal inkább nagyobb kockázatnak van kitéve, mint a városiak. De, az érintett korosztályban a 16 ezer fogyatékossággal élő fiatal közel egyharmada is legfeljebb alapfokú végzettséggel lép ki az oktatási rendszerből.
Tény, ami tény, hogy Magyarországon ez az arány a Fidesz hatalomra kerülése előtt, 2010-ig folyamatosan csökkent, azóta azonban az uniós folyamatokkal ellentétesen megfordult a tendencia, egyre több fiatal szakad le, mutató 2011-es népszámláskor 12,6 százalék volt. A tankötelezettség korhatárának leszállítását 2011 decemberében fogadták el.
Kiderült, hogy a közel 109 ezer korai iskolaelhagyó közül 79 ezer legfeljebb az általános iskola nyolcadik évfolyamát végezte el. A szakiskolákban a képzést megkezdő diákok, majdnem ötöde; 18,2 százaléka nem fejezi be tanulmányait. A korai iskolaelhagyás egyik oka a korai gyermekvállalás.
@esernyősEvezős: +1
válogatott hagymázak a fake mérnöktől:
index.hu/belfold/2016/06/23/palkovics_laszlo_rovidebb_lehet_a_nyari_szunet/
@Érvsebész: Az MTA feltette a multheti eloadasok slide-jait. Itt a Laczkoviche: mta.hu/data/dokumentumok/hatteranyagok/matokt_laczk.pdf
@dvhr: “Laczkovich akadémikus úr előadása elvileg arról szólt volna, hogyan tanítsuk a matematikát. Sajnos pont erről nem hallhattunk egy szót sem. Amit elmondott, egy régebbi állapotot tükröz, és jelentős fáziskéséssel adta elő”
Palkovics….
@Érvsebész:
Nálunk:
33-35 fok van az épületben, ami olyan jól van tájolva, hogy a nap reggel nyolctól este hatig süti a tantermek azon oldalát, amelyek csak ablakból állnak (az ablakok minőségéről most nem ejtenék szót), a tanári – ami egy irdatlan hodály – közelít a negyven fokhoz, a WC-k közül egy lány- és egy fiú- kivételével mind le van zárva (olyan állapotúak, és nem adnak pénzt a javításukra), a gyerekek közül a 9.-esnek kettő, a 10.-esnek három, a 11.-esnek pedig négy hét a nyári gyakorlat (van, aki nálunk teljesíti …) …
De rövid lesz a nyári szünet.
Gratulálok hozzá. Gondolom, sok kis küldöttség tanulmányozta Európa számos országában többször is már ennek a knowhow-ját, és aztán jutottak erre az épületes elgondolásra.
Barmok.
Forróság….oktatás…
HÖLGYEK ÖRÖME·2016. JÚNIUS 24.
Nem tudom, megfelelnék-e a pedagógus etikai kódexnek, ha követném az isteni MM példáját egy trópusi nyári napon….
Két mai hír – rekordmeleget mértek Budapesten, közel 36 fokot, és Palkovics a felforró agyvizének köszönhetően beindította megint a brainstorming bizottságot – legyen rövidebb a nyári szünet.
Egy tökéletesen klimatizált irodában egy középkorú pasi nyilván úgy érzi, nem is olyan baj, hogy nem kell kinn az aszfalton olvadozni, vagy egy tömött strandmedencében ejtőzni, jó itt benn, símogató a hűvösség, pihentető a 22 fok.
Meghívnám Palkovics úrat néhány iskolába, üldögéljen el 6-7 órát egy 39 fokra felizzó teremben, próbáljon meg izzadó és nyűgős gyerekeket lekötni a tananyaggal, elvégre ő akar rövidebb nyári szünetet.
Feltehetőleg azt hiszi, a globális felmelegedés az valami olyan hülyeség, amit a szakközépiskolákban ősztől kiiktatandó természettudományos tárgyak keretében oktatnak, de IRL nem létezik, csak a számítógépes klímamodelleken.
Valószínűleg gyereket és serdülőt is csak fényképen látott még oktatási államtitkárunk, a gyerek az ugye, pici felnőtt, aki fegyelmezetten ül a hőgutában, udvariasan törölgeti magáról az izzadtságot, figyelme nem kalandozik el, na, szóval olyan, mint egy teve, igénytelen, forróságtűrő.
Pontosan tudjuk, keresztül fogják verni. Haszna nem lesz, csak kára, de oktatásirányításunk nagyon egyszerűen és röviden jellemezhető, szerelmesek a saját ötleteikbe. Közoktatásunk vezetése sajnos kizárólag olyan emberekből áll, akik nem ismerik a win-win szituációt, csak és akkor érzik magukat nyeregben, ha a másik fél veszít.
Én ugyan nem vagyok szakképzett lifecoach, de mint pszichológiát és pedagógiát tanult ember szívesen elbeszélgetnék velük egyszer erről, hogy úgy is érezheti jól magát valaki a bőrében, ha nem csesz ki látványosan másokkal. A nagy ötletbörzézés közben arról az egyszerű tényről meg elfelejtkezett Palkovics úr, hogy a szakközepeseknek úgyis egy hónappal rövidebb a nyári szünet, mivel kötelező gyakorlatot kell teljesíteniük. Ami nem is csoda ebben a forróságban, hogy kissé feledékeny az ember, na.
Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran!
@esernyősEvezős: a lényeg mindig az, hogy egy megfelelően konkrét és fenyegető és végtelenül és szenvedélyesen diszkutálható gumicsont legyen belógatva, mindenki értse, mindenkit érintsen, mindenki felejtsen el a picsába pontokat és esernyőket, és ezt rágja.
palkovics manipulátorként sokadszorra is jól vizsgázik.
http://www.alon.hu/fokusz/2016/07/pro-es-kontra-az-allamtitkar-es-a-gyakorlo-tanar-a-szakgimnaziumokrol
A legjobb az lesz, ha a szakgimnazista és a science tanára együtt mennek át a gimnáziumba, hogy ott a tanár megtarthassa a diáknak a fizikaórát.
“Nem lesz elég mérnök tanár a szakgimnáziumokban, mert magasabb óraszámban kell majd a szakmai tárgyakat oktatniuk szeptembertől, mint korábban. A fizika- és kémiatanárok állása viszont megszűnik. Egy jogszabály dönt ezekben a kérdésekben, ennek közlönybeli megjelenésére várnak szűk három héttel az iskolakezdés előtt az érintett intézményvezetők és pedagógusok.”
vs.hu/kozelet/osszes/tanarhiany-lesz-osszel1-0814
(az igen tejetséges palkovics, és a nagy munkabírású áder-hug diktálta) “szakpolitika” tekervényeit sokkal szorosabban kéne követnem ahhoz, hogy egyáltalán megérthessem ezt a mondatot. annyit azonban megállapítható, hogy a fidesz védjegy rá van ütve, kiagyalja, elrendeli, és másnapra már fölfelé is kéne folynia a dunának. majd “megoldódik” ez is, ha nincsen mérnöktanár, majd beugrik a beugróba a beugró, nem köll itten baszakodni. kémia és fizika tanár meg, ugyi, nem kell, mert palkovics egy fékpofából kiolvasta hogy is van ez a világegyetem (két hónapja kapta el a tehetségroham egy zuhés tanártüntetés után, rögvest szakegyeztetett is magamagával).
hatvan klikes boldog új tansztendőt mindenkinek.
@incze: De a lényeg, hogy cuslág Puklinak lopott, és hát egy brancs ezek mind, ne is tagadja:-))
Majd lesznek magántanodák/magánkorházak/magánautópályák/magánügyészség vagyis oh, wait…