Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Miért szakadt át? A kolontári baleset földtani okai

2011.10.31 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Pásztörperc

(Használati útmutató: aki szeretné egy szembarátabb felbontásban is megnézni a képeket az kattintson rájuk, és miután alaposan megnézte használja a böngészője „Vissza” gombját a poszthoz való visszatéréshez, mert mi még mindig nem lettünk szorgalmasabbak.)
 
A magyar ipartörténet legsúlyosabb balesete a kolontári gát átszakadása volt.
2010. október 4-én 12:10-kor  két helyen (a fal közepén és az északnyugati sarokban) eltört az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójában a X. kazetta északi fala. A kiáramló lúg a kazetta északnyugati sarkában mintegy 40 m-es szakaszon átszakította a gátat (1. ábra).

 
1_urvilag_show_005.jpg
1. ábra. Az átszakadt északnyugati sarok (űrfelvétel, Űrvilág.hu)
 

A tározóból nagyjából 5 g/l NaOH-tartalmú (pH >13) folyadék és 700 ezer köbméter vörösiszap hiányzik. A vörösiszap egy részét a lúg ragadta magával, másik részét a későbbi esőzések mosták ki. Az áradat a gátból kiszakított, több köbméteres tömböket mintegy ötszáz méter hosszan rakta le (2. ábra).

2. ábra. A kőtenger 11 nappal a baleset után (Fügedi U.)
 
A Torna-patak medréből kicsapó árhullám mintegy 10 km2-t öntött el (3. ábra) — egyebek közt Kolontár, Devecser és Somlóvásárhely mélyebben fekvő részeit. 
 
3. ábra Az elöntött terület (űrfelvétel, Űrvilág.hu)
3. ábra Az elöntött terület (űrfelvétel, Űrvilág.hu)
 
A vörösiszap a gáttól Devecserig több mint 1 km2-en, 0–25 cm vastag borításként terült el (4. ábra).
4. ábra A vörösiszappal borított területek (űrfelvétel, Űrvilág.hu)
4. ábra A vörösiszappal borított területek (űrfelvétel, Űrvilág.hu)
 

Hat ember belefulladt az árba, négyen a kórházban vesztették életüket. A Torna, a Marcal és a Rába alsó folyásának élővilága kipusztult; de a Mosoni-Dunát már sikerült megmenteni.

A Magyar Tudományos Akadémia már a baleset másnapján szakértő bizottságot alakított, de ennek tevékenységét nehezítette a pánikhangulat, amit folyamatosan súlyosbítottak a lakosságot a nagyobb publicitás reményében dezinformáló, riogató zöld szervezetek (Greenpeace, Levegő Munkacsoport, WWF Magyarország stb.). Miközben az önjelölt szakértők egy-két archív fényképre hivatkozva naponta álltak elő a baleset újabb és újabb „magyarázataival”, a tudományos intézmények megkezdték az okok feltárását. Ez a munka máig sem ért véget, de legalább a fontosabb tényezőket már ismerjük.

A katasztrófa okainak tisztázását két részre kell bontanunk: az egyik, hogy miért tört el a gát, a másik pedig, hogy miért szakadt ki az eltört gát egy nagy darabja.  

1. Miért tört el? A tározót a Torna patak árterén, a patakot elterelve alakították ki. Az ártéri rétegsor rendkívül heterogén, nagyon változatos, egyebek között nagy szervesanyagtartalmú és gyakorlatilag nulla teherbírású „kotus” üledékeket is tartalmaz. A környezetvédelmi hatóság már a X. kazetta üzembe helyezése előtt megépíttette a nátronlúg talajvízbe szivárgását meggátoló résfalat. (5. ábra) A résfalon belül visszaduzzadt a lúg, és gyakorlatilag a felszínig (a tározó körüli övárok talpáig) átáztatta az üledékeket. A Budapesti Műszaki Egyetem kutatói tisztázták, hogy a gát azért tört el, mert az alatta átszivárgó nátronlúg elbontotta a felső talajrétegek agyagásványait, illetve káliumtartalmukat nátriumra cserélte. A nátriumos agyagásványok kevésbé duzzadékonyak, kevésbé tapasztják egymáshoz a talaj egyéb szemcséit. A meggyengült talaj nem bírta tovább a terhelést.

5. ábra. A gát és környezete (Bánvölgyi Gy., 2011) 5. ábra. A gát és környezete (Bánvölgyi Gy., 2011)

2. Azt, hogy miért szakadt át, darabolódott fel a törés után több mint 40 m-es szakaszon a tározó északnyugati sarka, a Földtani Intézet munkatársai vizsgálták. A gát átszakadása egy földtani jellegű műszaki probléma. A gát anyaga olyan antropogén üledékes kőzet („salakbeton”), aminek származási helyét, szállítását, ülepítését és kőzetté válásának módját is többé-kevésbé ismerjük. Szükségképpen a hiányzó ismereteket is leginkább földtani — kiemelten ásványtani, geokémiai és üledékföldtani — módszerekkel szerezhettük meg.

Eredményeinket az alábbiakban foglalhatjuk össze:
A gátat a telekszomszéd ajkai hőerőmű salakpernyéjéből építették. Ezt a törmelékes anyagot 100–150 m hosszú, lépcsőzetesen elrendezett medencékben fellocsolták az épülő gát koronájára, ahol az apránként úgynevezett „természetes betonná” kötött, illetve köt meg — ez a több évtizedes folyamat még nem ért véget. A folyamatot szakaszokra oszthatjuk, de le kell szögezzük, hogy ezek időben nem különülnek el: átfedik egymást.
Ennek a természetes betonnak a fő ásványa a vashelyettesítéses ettringit. E ritka ásvány elvi képlete Ca6Al2(SO4)3(OH)12*26 H2O, azaz benne a kalcium-alumínium-szulfát „alapmolekulához” 26 kristályvíz kapcsolódik, és ez rendkívül duzzadékonnyá teszi. (A „vashelyettesítéses” kifejezés arra utal, hogy a gát anyagában nincs az ettringit képződéséhez elegendő alumínium, így annak egy részét ferrivas pótolja.) Emiatt a duzzadékonysága miatt a betonépítmények szulfátkorróziójának egyik lényegi eleme: ha egy repedésben elkezd fejlődni, azt hatalmasan megnövekedő térfogatával gyorsan kitágítja. Itt, a gátban azonban éppen ennek a térfogatnövekedésnek eredményeként nőnek össze a lerakott, laza salakpernye-darabok. A gát alapjában, ahol a darabok között a hézagtérfogat kisebb volt, mint a később lerakott rétegekben, a rétegek felgyűrődtek (6. ábra). A gát „életének” első fázisa a térfogatnövekedésé.
 

6. ábra Gyűrt rétegek a gát belülről tisztára mosott északi falának alján, az északnyugati sarokhoz közel (Varga R.)  6. ábra. ábra Gyűrt rétegek a gát belülről tisztára mosott északi falának alján, az északnyugati sarokhoz közel (Varga R.)  

A gátban nemcsak ettringit képződik, de számos más ásvány is. Sőt, az ettringit kedvezőtlen körülmények között, például lúggal vagy széndioxiddal érintkezve el is bomlik — ez utóbbi folyamat a gát mállása. A reakciók közös jellemzője, hogy lényegesen lassabbak annál, amit a betonok kötésénél megszoktunk, félig-meddig az üledék kőzetté válásának tempójára emlékeztetnek. Ennek eredményeként a gát anyagának mintegy ötöde, rosszabb esetben harmada köztes termék, mint például a portlandit, közönséges nevén: oltott mész. A gát „életének” második fázisa a térfogatcsökkenésé: ezt jelzik a gátminták vékonycsiszolataiban jól látható „kiszáradási repedések (7. ábra).
 
7. ábra A visszabontott nyugati falból gyűjtött minta vékonycsiszolati képe kiszáradási repedésekkel (Kalmár J.)
7. ábra A visszabontott nyugati falból gyűjtött minta vékonycsiszolati képe kiszáradási repedésekkel (Kalmár J.)
 
A csak savanyú közegben stabil ettringitet a nátronlúg elbontja: a bomlástermékekből a gát belső falán vízzáró kéreg (8. ábra) alakult ki.
 
8. ábra Az egykori vízzáró kéreg maradványai a gát északi falán (Hermann V.)
8. ábra Az egykori vízzáró kéreg maradványai a gát északi falán (Hermann V.)
 
A gát ásványai nemcsak lúgos közegben, de közönségesen a levegő hatására is elbomlanak. Az ettringit kémiai mállása:
(1) ha nincs mellette fölöslegben kovasav, úgy hidrogrosszulárrá és kalcium-karbonáttá esik szét:
Ca6Al2(SO4)3(OH)12 + 3CO2 = Ca3Al2(OH)12 + 3CaCO3 + 3 SO3
(2) kovasav jelenlétében gehlenitté alakul:
Ca6Al2(SO4)3(OH)12 + SiO2 + 4CO2 = Ca2Al2SiO7 + 4CaCO3 + 3 SO3 + 6H2O
Mindkét folyamat eredményeként felszabadul az ettringit 26 kristályvize, ami radikális térfogatcsökkenést eredményez: ettől a gát mállási kérge lemezesen összepöndörödik, és a lepotyogó lemezek „gátlábi törmelékként” halmozódnak fel (8. ábra). A vas nem vesz részt ezen új ásványok felépítésében, hanem maghemitként önálló fázist alkot:
(3) Ca6Fe2(SO4)3(OH)12 + 6CO2 = Ca3Fe2(OH)12 + 6CaCO3 + Fe2O3 + 3 SO3 + 6H2O
Szerencsétlen módon az átszakadt rész volt az az illeszték, amit a gát többi részénél néhány évvel később emeltek fel teljes, tervezett magasságára. Az utólagos „befoltozáshoz” használt anyag a gát egyéb részein felrakottól eltérő, azoknál homokosabb volt. A salakpernyéből kimosott homokot a víz az illeszték szélein, vékony csíkokban (rétegekben) rakta le.
Az eltérő minőség és a később kezdődött kötés, ásványosodás miatt az illeszték és a gát egyéb részeinek határfelületén mindkét oldalon meredek repedések rendszere jött létre. Emellett a salakpernye közé rétegzett homokcsíkokon nem alakult ki a vízzáró kéreg: ezekbe a tározó felől benyomult a nátronlúg, és elbontotta az ettringitet (9. ábra). A közel függőleges repedések és a vízszintes rétegek korróziójának hatására a gát olyan tömbökre darabolódott, amiket jóformán csak a gravitáció tartott össze.
 
9. ábra Lúgkorróziós zsákok az egykori illesztékben (nyugati fal; Fügedi U.)
 
Az északi fal nem darabolódott így fel, így a tározóból kiáramlani igyekvő nátronlúg csak a mintegy fél méteres elmozdulás vetőtörmelékét hordta ki, és simára oldotta a törések falait (10. ábra). Az északnyugati sarok kisebb-nagyobb tömbjeit azonban a nagy nyomással kiáramló lúg könnyedén felkapta és messze hurcolta.
 
10. ábra A szakadás az északi fal közepén, felülnézetben (Varga R.)

10. ábra A szakadás az északi fal közepén, felülnézetben (Varga R.)

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521728-6a2fa9bc71d95' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521728&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521728-6a2fa9bc71d95&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521728-6a2fa9bc71d95' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A Császár

Next Post:

Miért szakadt át? A kolontári baleset földtani okai

182 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. jotunder szerint:
    2011.11.01 21:41

    @netukki: Tényleg nem értelek. A-nak igaza van, B baromságot beszél. Nem is vitatod. De szerinted A ne beszéljen, mert az erdők is milyen szépek. Itt nem erdőkról van szó. Konkrétan egyetlen jelenségről van szó, hogy királyvizes oldatot vizsgáltattak be desztillált vizes helyett. Érted ?? Nincsenek erdők, nincs global warming, egyetlen jelenség van, egyetlen egy, amire tett P/c egy érdesebb megjegyzést.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270023)
    Loading...
  2. Pásztörperc szerint:
    2011.11.01 22:12

    @jotunder: (ammónium-acetátos…)

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-270024)
    Loading...
  3. netukki szerint:
    2011.11.01 22:23

    @Pásztörperc: Ha egy veszélyes hulladék mikroorganizmusokkal lebontható nem veszélyes anyagokká, akkor igen. Veszélyes hulladékok lerakása és vékony földréteggel (akár komposzttal) történő letakarása nem komposztálás, és nem támogatandó.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270025)
    Loading...
  4. ápoló Grazból (törölt) szerint:
    2011.11.01 22:35

    @Pásztörperc:
    „Most kéne abbahagyni , elfutni, elrohanni,
    …
    Boldog vége ennek úgyse lesz, ….” )))

    Hiv.: [@ápoló Grazból (törölt):](#comment-270026)
    Loading...
  5. netukki szerint:
    2011.11.01 22:42

    @jotunder: „De szerinted A ne beszéljen, mert az erdők is milyen szépek.” Ezt hol olvastad? Az odáig rendben van, hogy A leírja, hogy B-nek nincs igaza, mert. De ha az irja, hogy a pánikhangulatot folyamatosan súlyosbították a lakosságot a nagyobb publicitás reményében dezinformáló, riogató zöld szervezetek, az súlyos vád, amit a királyvíz-desztvíz kérdés taglalása semmivel sem bizonyít, és ha az Orbánt lemondását követelő részeg betelefonáló esetét, vagy a gyöngyöspatai vizsgálóbizottság tevékenységét nézzük, akkor – ha a hatóságok pillanatnyi szeszélye vagy érdeke úgy hozza, akár az ügyészség is mozgásba lendülhet (lásd az Audis esetet, amiből hosszantartó vizsgálati fogság lett).

    A fenti vádaskodást @maroz később úgy próbálta puhítani, hogy a „racionális tudósember epeömlenyt kapott” az „érzelemvezérelte tudatlanságtól”. Itt ugyebár a „racionális tudás”, mint pozitívum van szembeállítva az „érzelemvezérelte tudatlanság”-gal. Erre reflektáltam, és semmi olyasmit nem mondtam, hogy „A ne beszéljen, mert az erdők szépek”.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270027)
    Loading...
  6. netukki szerint:
    2011.11.01 22:47

    @Pásztörperc: (desztillált vizes és ammónium-acetátos 🙂

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270028)
    Loading...
  7. Pásztörperc szerint:
    2011.11.01 22:50

    @netukki: Nem erről van szó — lásd vonatkozó cikkeinkben és vitájukban

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-270029)
    Loading...
  8. Pásztörperc szerint:
    2011.11.01 22:51

    @ápoló Grazból: A-ha…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-270030)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2011.11.01 22:55

    @netukki: nem. az nem vád, hogy valaki riogat. ez nem a jogi értelemben vett rémhírterjesztés esete. simán csak az, hogy a Greenpeace szeret néha nagyokat mondani. akkor lett volna rémhírterjesztés, ha azt mondták volna, hogy a fél megyének menekülnie kell, mert veszélybe kerültek. ők ezzel szemben felnagyították a környezeti kár egy részét.

    egyrészt meglehetősen buta emberekről van szó, másrészt olyan figurákról, akik publicitást akarnak szerezni az ügyüknek (ezért szokták magukat láncolgatni, ezért szerveznek látványos akciókat).

    a butaság nem bűn, a publicitás szerzés pedig még csak nem is immorális. amikor valaki a butaságot és a publicitásra való törekvést ilyetén módon kombinálja, annak oda szokta egyet szólni. ez NEM vád, ez éles kritika. és az aki ekkora hülyeségeket beszél az megérdemli az éles kritikát. semmi másra nem célzott, csak arra, hogy úristen mekkora idióták. l

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270031)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2011.11.01 22:57

    @Pásztörperc: http://www.youtube.com/watch?v=yk9Jgc6G-DE

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270032)
    Loading...
  11. netukki szerint:
    2011.11.01 23:07

    @jotunder: Hogy mi vád és mi nem vád, azt itt és most az önkényuralom és annak ügyészsége határozza meg. Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg… én nem tudom, és őszintén remélem, hogy jólértesültség híján te sem tudod, ezért jobb, ha nem dobálózunk olyan vádakkal, mint katasztrófahelyzetben a pánikhangulatot folyamatosan súlyosbító dezinformálás nagyobb publicitás szerzése (~előnyszerzés) céljából…

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270033)
    Loading...
  12. Pásztörperc szerint:
    2011.11.01 23:11

    @jotunder: (8-I)E

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-270034)
    Loading...
  13. Szindbad szerint:
    2011.11.01 23:23

    @jotunder: Szerintem ő is egy program. 🙂

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-270035)
    Loading...
  14. mcs szerint:
    2011.11.01 23:28

    @netukki: bocsánat, közbevethetek valamit.

    néhány dolog, amivel érdemes tisztában lenni:

    – a GP nyilatkozatai -szinte bármely szakterület képviselőjét kérdezve- gyakorlatilag a marhaság és a veszélyes marhaság között szórnak. szinte minden esetben. magát kicsit is komolyan vevő sajtómunkás egyszerűen nem teheti meg, hogy hivatkozik rájuk.

    – vészhelyzetben, amikor a lakosság fokozott stressznek van kitéve különösen veszélyes dolog, ha laikusok -magukat szakértőnek vindikálva- hülyeségeket beszélnek.

    – egy olyan szervezet esetén, amelyik abból él -konkrétan- hogy az emberek érzelmeire alapozva adományokat gyűjt, egyértelműen a publicitás és a látványos akciókkal begyűjtött népszerűség a mérőszáma a sikernek. egy ilyen szervezet -bármilyen- állítását fokozottan ellenőrizni és kritizálni kell, annak, aki erre szakmailag képes.

    – az emberek -kies hazánkban főként- hajlamosak forráskritika nélkül átvenni sajtóhíreket. ez nagyon veszélyes dolog. ha meg tudsz tenni valamit egy hamisnak tűnő mém terjedése ellen, akkor tedd meg. ennyivel tartozol a társadalomnak, amely részben, vagy egészben finanszírozta a tanításodat.

    —-

    végül: döntsd el, melyik veszélyesebb: ismerethiányos átlagpolgárokat behülyíteni hamis tényekkel és következtetésekkel, vagy egy jelentős forrásokkal rendelkező és sajtókezelésben jártas szervezetet vitára hívni, ahol azok akár bizonyíthatják állításaikat.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270036)
    Loading...
  15. netukki szerint:
    2011.11.02 07:25

    @mcs:

    1. szerintem erősen túlzó általánosítás, szívesen látnék egy grafikont a szórás feltüntetésével együtt. A bármely szakterület képviselője esetében meg annak az elemzését, hogy vajon kellően független, vagy valamely ipari-gazdasági érdekcsoportnak elkötelezett szakemberről van szó

    2. egyetértünk, hozzátéve, hogy ugyanolyan veszélyes a lakosságot fenyegető veszélyek elhallgatása, magukat mentegető felelősök, hatalmi pozícióban lévő politikusok és hatósági emberek mellébeszélése

    3. Ez így nem igaz. Egy szervezet sikerességének az a mérőszáma, hogy milyen mértékben képes elérni a célját. Például a környezetszennyezés csökkenését, az élővilág pusztításának a megakadályozását, stb. Az adományok gyűjtése csupán eszköz a cél eléréséhez. Egy adott szervezet persze kisebb-nagyobb mértékben eltérhet a céljától, akár öncélúvá is válhat, sőt, magának a célnak a helyességét is lehet vitatni – mindent lehet vitatni. De ez minden szervezet esetében így van. Beleértve a kutatóintézeteket is.

    Van a szervezeteknek egy csoportja, amelyek esetében a kitűzött cél maga a gazdasági haszon, a profit, amit az emberek érzelmeire (kényelemszeretet, kiváncsiság, hiúság, luxusimádat, hedonizmus, inyencségek kedvelése, a sebesség mámora, hatalomvágy, szexuális vágy, kéjsóvárság, gyilkolási ösztön, a halhatatlanság iránti vágy, a haláltól való félelem, magányosság, kiszolgáltatottság, kisebbrendűségi érzés stb) alapozva akar megszerezni. Kicsit több van belőlük, mint környezetvédő szervezetekből. Ezekre is érvényes, hogy egy ilyen szervezet – bármilyen – állítását fokozottan ellenőrizni és kritizálni kell annak, aki erre szakmailag képes.

    4. Igen, sőt, az emberek – különösen egyre inkább kietlenné váló hazákban (beépítés, letarolás, elszennyezés, leaszfaltozás stb) – többségükben igen kevéssé képesek a forráskritikára és nemcsak azért, mert nem tanulták, nem tanítja meg őket erre a társadalom, hanem mert a médiumoknak a hatalom által formált szerkezete és működése következtében el sem jutnak hozzájuk a forráskritikához az ahhoz való értés mellett szintén elengedhetetlen, a kritika megalapozásához szükséges információk sem. És ez alól a sajtómunkások sem kivételek, sőt ők még nehezebb helyzetben vannak, mert sokszor – ha nem akarják, hogy lapátra tegyék őket – még a forráskritikát is kénytelenek magukba fojtani (lásd: öncenzúra), és azt az információt sem adhatják tovább, ami a rendelkezésükre áll.

    „ennyivel tartozol a társadalomnak, amely részben, vagy egészben finanszírozta a tanításodat” – ez így erősen hoffmanrózsás. A társadalom legyen igazságos és szeretnivaló, mint szüleink, és akkor a nevelésre, oktatásra fordított erőfeszítései busásan megtérülnek.

    Megjegyzem, nem elég, hogy egy mém hamisnak tűnjön, annak is kell lennie, hogy tegyél valamit a terjedése ellen. Amíg csak annak tűnik, addig csak vizsgáld, igaz-e vagy hamis.

    5. Nehéz összehasonlítani, az első típusú viselkedés másokra veszélyes, a második a kihívóra. De minden eset egyedileg vizsgálandó és értékelendő.

    Ide kívánkozó megjegyzés: környezetvédőt már öltek meg a tevékenységéért. Például

    http://www.voanews.com/english/news/americas/Husband-Wife-Environmentalists-Ambushed-Killed-in-Amazon-122649629.html

    vagy

    en.wikipedia.org/wiki/Chico_Mendes

    Hogy igazuk volt-e vagy sem, azt nyilván te is el tudod dönteni a forráskritika eszközeivel. Szerintem igazuk volt.

    Ttudtommal a mégoly jelentős forrásokkal rendelkező és sajtókezelésben jártas környezetvédő szervezeteket bírálók esetében sem fordult ilyen elő. Még bebörtönzésükről sem hallottam. És te?

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270037)
    Loading...
  16. mcs szerint:
    2011.11.02 08:10

    @netukki: erősen túlzó, vagy sem tökmindegy, de nyilván általánosítás. tudod, van az úgy, hogy a nagyonsokadik eset után az ember kialakít egy hihetőségi értéket egy adott szervezethez.

    ha 100 esetből 100 hülyeség volt, akkor a fene se vizsgálja a 101.-et, hanem azt veszem alapesetnek, hogy hülyeség, amíg az ellenkezője ki nem derül.

    azt hiszem, ezt hívjuk úgy, hogy hitelesség.

    ettől még lehet, hogy 3425.-re éppen valami jót és fontosat mondanak, csak nagyon kicsi a valószínűsége.

    szóval, ha grafikont akarsz, magadnak kell elkészítened, adat az van bőven.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270038)
    Loading...
  17. netukki szerint:
    2011.11.02 08:36

    @mcs: well, értem (pszichológiai értelemben meg is értem) -, de szerintem a 100-ból 100 erősen necces. Ha csak a hazai GP-ről van szó, akkor még az esetszám is. Lehetne precízebben? Még akkor is, ha esetleg nem vagy szakember. 🙂

    Az első mondatomra viszontválaszoltál. A többire nem. Volt még ott néhány mondat… vegyem úgy, hogy azokkal egyetértesz?

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270039)
    Loading...
  18. maroz szerint:
    2011.11.02 09:10

    @jotunder: Sokan olyanok, akinek van legalább egy mesterlevele építőipari területről úgyszintén fontosnak vélik, hogy a Helyi Sikolyban rávilágítsanak a tutira. A lokális harsona pedig lehozza, azzal a felkonferálással, hogy a nyilatkozó nyugalmazott hidegburkoló, és neki aztán lehet hinni, mert őt nem anyagi érdek motiválja, hanem csak a szigorúan szakmai tisztesség.

    Majd ezek a nyugalmazott szakmai tiszteletesek leírják azt, hogy a baleset oka az, hogy a túlnyomás robbanásszerűen kidöntötte a résfalat. És ugye a publikum elvárja Pásztörperctől, hogy ne legyen egészen enyhén sem ingerült, amikor ilyenekből tucatszám olvashat! 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-270040)
    Loading...
  19. maroz szerint:
    2011.11.02 09:12

    @netukki: Ne haragudj, de azt nem neked írtam. Akinek írtam az ha elolvassa érteni fogja, neked nem is kell értened, sőt, neked azt egyenesen nemértened kell. Ne érts félre, nem azért, mert butának néznélek, hanem más okból.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-270041)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2011.11.02 09:13

    @Szindbad: nagyon úgy néz ki :(((( egészen súlyos :((((

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270042)
    Loading...
  21. nerángass szerint:
    2011.11.02 09:27

    @jotunder:

    Dogma. Zöldben.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZOfhkFWpyFA&NR=1

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-270043)
    Loading...
  22. netukki szerint:
    2011.11.02 11:00

    @maroz: Úgy is, mint (egyéb) posztjaid és kommentjeid kedvelője, ez most – hogy úgy mondjam – meglepett. Magánközlemény nem nyilvános blogra való, ha mégis odakerül, a szerzője számíthat arra, hogy más is elolvassa, és – urambocsá’ – még arra is vetemedik, hogy reflektáljon rá. Nem haragszom, bár kicsit fárasztó ilyen szakállas közhelyeket ismételgetni. 🙂

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270044)
    Loading...
  23. netukki szerint:
    2011.11.02 11:01

    @netukki: jav: …mint posztjaid és (egyéb) kommentjeid…

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270045)
    Loading...
  24. netukki szerint:
    2011.11.02 11:01

    jav: …mint posztjaid és (egyéb) kommentjeid…

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270046)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2011.11.02 11:12

    @netukki: ez a szöveg kicsit emlékeztet az „itt már öltek orvost is” féle rejtői szövegre. igen, a világtörténelemben öltek már környezetvédőt, ahogy pl. balett táncost és kőfaragót is.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270047)
    Loading...
  26. mcs szerint:
    2011.11.02 14:07

    @netukki: nem, ne vedd úgy. történetesen azóta a gdp-t kalapáltam, de ha rászánom magam bizonyára érkezik azokra is reagálás.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270048)
    Loading...
  27. netukki szerint:
    2011.11.02 14:23

    @jotunder: Egyrészt sikerült eltalálnod szarva közt azt. Másrészt környezetvédő szervezeteket bíráló tudósokat – ezen tevékenységükért, – nem öltek. De ha te tudsz ilyet a világtörténelemből, ne titkold el.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270049)
    Loading...
  28. netukki szerint:
    2011.11.02 14:25

    @mcs: Már elég laposra van kalapálva, ideje lenne abbahagyni. 😀

    http://www.168ora.hu/buxa/remiszto-szamokat-josolt-inotai-andras-85151.html

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270050)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2011.11.02 15:01

    @netukki:

    „Másrészt környezetvédő szervezeteket bíráló tudósokat – ezen tevékenységükért, – nem öltek.

    Azt nem tudom, de latom, lenne ra igeny :(((((

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270051)
    Loading...
  30. Counter szerint:
    2011.11.02 15:14

    @jotunder: Épp a bírált környezetvédőknek van rájuk a legnagyobb szükségük, hiszen minden megnyilatkozásukkal alátámasztják a „bennünket el akar nyomni a hivatalos tudomány” tézist. Minek öljék meg, aki óhatatlanul is a kezük alá dolgozik?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-270052)
    Loading...
  31. mcs szerint:
    2011.11.02 15:22

    @jotunder: ha a történelem tanulmányaimra jól emlékszem, akkor az utóbbi pár ezer évben volt pár időszak, amikor nem volt túl biztonságos dolog természettudósnak lenni, pláne, ha az ember publikált is.

    a dolog szempontjából irreleváns, hogy kinek a baromságait cáfolja-cáfolgatja az ember éppen.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270053)
    Loading...
  32. Pásztörperc szerint:
    2011.11.02 15:23

    @Counter: Nincs olyan, hogy „hivatalos tudomány”. Van tudomány, meg van sarlatánság. Ha azt mondom, hogy a két vegyértékű nehézfémek lúgos közegben nem mobilizálódnak, az tudomány. Ha azt mondom, hogy de, és emiatt 30 évig nem lehet élelmiszernövényeket termelni a feltakarított (összekotort, tározóba szállított) vörösiszap helyén, az sarlatánság.

    Ilyen egyszerű.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-270054)
    Loading...
  33. mcs szerint:
    2011.11.02 15:39

    @netukki: no, utolértem magam. szóval:

    2. a politikusok hülyeségbeszéde itt nem releváns. (az mindig káros)
    a probléma az, hogy egy magát környezetvédőnek hívó szervezet fals, hamis, vagy épp totális mellébeszéléssel akar tőkét kovácsolni. ez ellen célszerű felszólalni, annak, aki kompetens a témában.

    3. aha. a gp mit ért el? mondjuk odaláncolta magát a paksi kerítéshez és erre mi történt? ahogy én látom pattognak a látványos és drága akciók zéró társadalmi eredménnyel, vagy inkább nettó károkozással. pl. az atomenergia ellen uszítani nem túl bölcs dolog, mert semmivel nem tudjuk kiváltani, de mondjuk egy lignit vagy szalmaerőmű (uram irgalmazz) néhány nagyságrenddel károsabb, osztán mégis üresen kong a kerítése.

    4. a forráskritika az újságíró kötelessége. aki nem teszi meg, az szarul végzi a dolgát.

    5. a hülyeség terjesztése veszélyes. a társadalomra. különösen akkor, ha valamely szempontból hiteles vagy annak vélt ember beszél valami olyasmiről, amihez baromira nem ért. pl. a híres szívsebész az egykulcsos adóról, vagy a püspök úr az alkotmányjogról.

    a ződszervezetek töredéke rendelkezik témába vágó szakemberekkel, mégis megnyilatkoznak az atomenergiától a géntechnológián át az ornitológiáig minden téren.

    —

    kis szines: pont ma reggel beszélgettem egy környezetmérnök-vegyész-agrármérnök ügyféllel arról, hogy a szennyvíziszap veszélyes hulladék-e, és ha igen okos dolog-e ráteríteni mondjuk a vörösiszap-tározó tetejére.

    nos röviden az derült ki, hogy a szennyvíziszap baromi fontos és értékes tápanyag, nagyon sokat fizetnek érte máshol, hogy talajjavítónak, trágyának, vagy komposzt-adaléknak használhassák. nálunk a törvény azt mondja, hogy veszélyes hulladék és pont.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270055)
    Loading...
  34. Counter szerint:
    2011.11.02 16:01

    @Pásztörperc: Az utóbbi évek empíriája alapján erre az elhatárolásra nem sok tekintettel vannak a tézis hangoztatói.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-270056)
    Loading...
  35. netukki szerint:
    2011.11.02 17:04

    @mcs: Semmi akadálya, hogy odaláncold magad, és úgy tiltakozz a szalma- és ligniterőművek ellen. Ne más láncaival akard verni a csalánt.

    Amit a szennyvíziszapról írsz, az nem igaz. A jogszabályok megfelelő feltételek mellett megengedik a szennyvíziszapok komposztálását.

    50/2001. (IV. 3.) Korm. rendelet a szennyvizek és szennyvíziszapok mezőgazdasági felhasználásának és kezelésének szabályairól

    Ha érdekel a szennyvíziszapok hasznosításának a kérdésköre: http://www.emla.hu/alapitvany/02-03/szviszap.pdf

    „a ződszervezetek töredéke rendelkezik témába vágó szakemberekkel, mégis megnyilatkoznak az atomenergiától a géntechnológián át az ornitológiáig minden téren”

    Van erről a „töredékről” valami pontosabb információd, vagy csak vagdalkozol?

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270057)
    Loading...
  36. Counter szerint:
    2011.11.02 17:35

    @netukki: Rengeteg pontos információ szól arról, hogy „nem rendelkezik”. Mint például az e posztban és a kapcsolódó posztokban citált nyilatkozatok, vélemények, módszerek.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-270058)
    Loading...
  37. netukki szerint:
    2011.11.02 18:13

    „a ződszervezetek töredéke rendelkezik témába vágó szakemberekkel, mégis megnyilatkoznak az atomenergiától a géntechnológián át az ornitológiáig minden téren.” – szerinted ennek az állításnak az alátámasztására „rengeteg pontos információ olvasható e posztban és a kapcsolódó posztokban”

    Remélem, az epeömlenyeket (azokból valóban rengeteg van) nem tekinted annak.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270059)
    Loading...
  38. mcs szerint:
    2011.11.02 18:40

    @netukki: tudod mit? válassz ki találomra egy nyilatkozatot és nézzük meg, hogy a készítője bír-e vonatkozó szakképzettséggel.

    első ránézésre ez nem tűnik nehéz feladatnak.

    —

    a szennyvíz-iszapot önmagában nem használhatod fel, kezelni kell. holott felesleges. ez mondjuk épp a szabályozás hibája, de a lényeg az, hogy miatta hisztizni értelmetlen. ha mégis megteszed, nem érted a dolog működését. én mondjuk legalább megkérdeztem valakit mielőtt beszélek róla, pedig csak egy egységsugarú kommentelő vagyok.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270060)
    Loading...
  39. netukki szerint:
    2011.11.03 00:28

    @mcs: Nem megoldás. Az állítás az volt, hogy „a ződszervezetek töredéke rendelkezik témába vágó szakemberekkel, mégis megnyilatkoznak az atomenergiától a géntechnológián át az ornitológiáig minden téren.” Itt „a ződszervezetek” ugyebár az ÖSSZES zöld szervezet halmaza, amelyeknek az állítás szerint csak „töredéke rendelkezik témába vágó szakemberekkel, mégis megnyilatkoznak az atomenergiától a géntechnológián át az ornitológiáig minden téren.”. Feltételezem, hogy az állítás tényeken alapul. Erre kérdeztem rá. Te meg azt javasolod, hogy most kezdjük összeszedni a tényeket. Bocs, az állítás nem tőlem származik, aki ilyet állít, az bizonyítsa, ha tudja. Különösen, ha ezzel az állításávall mások hitelességét vonja kétségbe.

    „a szennyvíz-iszapot önmagában nem használhatod fel, kezelni kell. holott felesleges. ez mondjuk épp a szabályozás hibája, de a lényeg az, hogy miatta hisztizni értelmetlen”

    Kicsit kusza (olyan királynőt megölni nem kell félnetek típusú), mintha azt állítanád, hogy felesleges a szennyvíziszapot felhasználás előtt kezelni. Jól értem? (Már az is gond, hogy „a szennyvíziszap”-ról beszélsz, holott sokféle van…)

    Kicsit olvass bele a szennyvíziszapok felhasználására vonatkozó jogszabályba és a belinkelt EMLA tanulmányba. Szerintem többet érnél vele, mint az általad megkérdezett valakivel, aki szerint „nálunk a törvény azt mondja, hogy [a szennyvíziszap] veszélyes hulladék és pont” 😛

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270061)
    Loading...
  40. netukki szerint:
    2011.11.03 00:28

    állításávall = állításával

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270062)
    Loading...
  41. mcs szerint:
    2011.11.03 07:28

    @netukki: az állításom a saját tapasztalataimon alapul.
    ha akarod, cáfold, nekem nincs túl sok kedvem végigbogarászni az elmúlt 10 év zöldhülyeségeit.

    de nem is akarlak semmiről meggyőzni, szóval hidd azt nyugodtan, hogy tapasztalt szakértőkkel nézetnek át minden anyagot, minden témában – és sosem hatásvadászat a céljuk, ha ettől jobban alszol.

    Hiv.: [@mcs:](#comment-270063)
    Loading...
  42. netukki szerint:
    2011.11.03 09:51

    @mcs: „hidd azt nyugodtan, hogy tapasztalt szakértőkkel nézetnek át minden anyagot, minden témában”

    Jobb volna megülnöd a lovat, nem pedig átesni hol az egyik, hol a másik oldalára. Megtanulható, csak akarni kell.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270064)
    Loading...
  43. Szindbad szerint:
    2011.11.03 10:06

    @netukki: No, hát a hozzád hasonlóak miatt irtózom az aktivistáktól. Nem vagytok hitelesek, de az arcotok elég nagy.

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-270065)
    Loading...
  44. jotunder szerint:
    2011.11.03 10:53

    @Szindbad: netukki a szcientológia egyház argumentálási eleganciáját Theodore Kaczynski robbanékonyságával kombinálja :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270066)
    Loading...
  45. netukki szerint:
    2011.11.03 11:16

    @jotunder: Szomorúan látom, hogy milyen lusták vagytok gondolkozni és érvelni. Morbus vincentiensis?

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270067)
    Loading...
  46. jotunder szerint:
    2011.11.03 11:19

    @netukki: Hát ez van, valahogy nem vagyunk hozzád méltóak :)))))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-270068)
    Loading...
  47. Counter szerint:
    2011.11.03 11:27

    @netukki: Szomorúan hallom, hogy vered a feleséged. Zöldeknél úgy szokás?

    Nehogymár azt nevezd érvelni lustának, aki érvelt, adatolt, igazolt — és nem értett egyet veled. Ezzel szemben te még semmit nem tettél hozzá az eszmecseréhez. Akkor most ki lusta és mire?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-270069)
    Loading...
  48. netukki szerint:
    2011.11.03 11:37

    @Counter: Ez nagyon primitív volt. Amolyan mandíneres epeömlény. Majd szóljál, ha megtaláltad a kommentekben @mcs érvelését, adatolását, igazolását.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270070)
    Loading...
  49. zsazsu4 szerint:
    2011.11.03 13:15

    @netukki:
    Nem tisztem és nem feladatom senki kommentelőnket, posztírónkat védőügyvédeni.
    Egyetlen kitétel volt az egész posztban ami a hazai töldszervezetek hozzánemértésére vonatkozott. Ezen rugózol két napja. Lassan elég lesz, köszönjük az építő kritikát.
    Ha nem tetszik, ami itt folyik, nem kell itt kommentelni. Ahogy Jótündér is mondta volt már dislike és viszlát.
    Lehet ellenposztot írni, blogot nyitni, hadd ne soroljam.

    Hiv.: [@zsazsu4:](#comment-270071)
    Loading...
  50. netukki szerint:
    2011.11.05 11:05

    @zsazsu4: „Ha nem tetszik, ami itt folyik, nem kell itt kommentelni.”

    Vincenték csak a hódolatot kedvelik, a bírálatot nem tűrik.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-270072)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…

Posztrulett

Vincent sajtófotó

Így élőben először…. ….

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • micike mici
  • gladbach67
  • darnoknew
  • Radnóti Zoltán
  • tamspatrik
  • istván orovecz
  • Hector Kapitány
  • simonandris2
  • susyk
  • apokalipszistmost
  • tubarozsa
  • princeghostly1c74fbc695
  • jaurin
  • macskahala
  • ervsebeszet
  • Hanyistók
  • trbnt
  • mzoltan
  • belecseppen
  • csunyatáp
  • bvr
  • anna007dor
  • Tyto
  • aromo44
  • velotanya
  • Grrr
  • LibaLeontin
  • tortt49
  • Péter 2
  • Podvinecz marsall
  • Vidor Ferike
  • ipartelep
  • vattablz
  • Geza
  • j.alfred prufrock II
  • jelbeszed
  • labrys
  • gornyo
  • janostothmeister
  • kisa
  • azuccahirmondoja
  • sgtpotrien
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • marysolotravez
  • cleantone2
  • lgombb
  • jotunder
  • obeszel
  • szabol25
  • kiazmármegint
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d