Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Palkovics esete a University of California-val (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

 „Magyarországon sajnos az állam még túl nagy részt vállal a tudomány finanszírozásából. Lényegesen meg kell növelnünk a külső források arányát. Csak egy példa: a University of California költségvetésének mindössze 12 százaléka származik állami forrásból. (Palkovics László, index.hu)”

        A University of California  (UC) a kaliforniai állami felsőoktatási rendszer elitpillére. Teljes költségvetési bevétele 36.5 milliárd dollár. A magyar költségvetés bevétele nem sokkal nagyobb ennél, nagyjából 45 milliárd dollár. A UC költségvetése itt található. 

        A UC nemcsak egyetemet jelent, hanem egy óriási kórház hálózatot is, amiből a bevételek (és persze a kiadások) nagyjából egyharmada származik. A 12 százalék a közvetlen kormány kontraktusokat jelenti. Kalifornia állam azonban az ún. „core fund”-okon keresztül is finanszírozza a UC-t.  Az állami core fund hozzájárulás 3.7 milliárd dollár, valamivel nagyobb, mint a tandíjbevétel és ez valamivel több, mint 10 százalék. Palkovics ezen a ponton már jelentősen elkalandozott az igazságtól. A kórházi költségvetést eleve ki kellett volna venni a teljes költségvetésből. Akkor úgy 24 milliárd maradt volna, aminek több mint negyedét finanszírozza az állam, de a klasszikus személyi és dologi kiadásoknak még sokkal nagyobb részét. Az is látszik, hogy az egyetemi hálózat bevételének egészen jelentéktelen része származik szabadalmakból és royalty-ból. 

       Palkovics rendszeresen brömécézik és nem kicsiket. Jogi képviselőnk kérésére használom ezt a ritkán használt kifejezést. A brömécézés során rezgések keletkeznek, melyek „hamis” igazságértékű állításokat reprezentálnak. 

   P.S.     Az ELI ügyhöz nagyon-nagyon-nagyon nem értek, de bizonyos szögből úgy tűnik, hogy „very high risk” kutatásokat fognak finanszíroztatni Orbánnal.  Mourou Orbán által 3.6 milliárd forinttal támogatott ötletéről itt lehet olvasni. Palkovics korábban egy Anisits Ferenc nevű urat kért fel arra, hogy teljesen spontán vesse fel azt, hogy Mourou tervével kellene az MTA-nak foglalkoznia, nem az önvezető autókkal.

 „Helytelennek tartom például, hogy az MTA vezetője az autonóm autóvezetés kutatását hirdette meg a Tudomány Napján. Ezzel versenybe száll a nagy tőkeerős és kompetens, specializált mérnökgárdával rendelkező autógyárak évtizedes tapasztalatával. Erre semmi szükség, ez nem az MTA feladata. Egy valódi alapkutatásra példa lehetne az atomhulladék sugármentesítése. (mandiner)” 

Ezk után látszólagos ellentmondásnak tűnik egy Palkovics Lászlóval egyező nevű és DNS-ű miniszter nyilatkozata 

„be tudtuk mutatni, hogy az önjáró járműrendszerek kutatása és fejlesztése Magyarországon az amerikaiéval egyenértékű.(hvg) „

 hehe

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518353-6933f93b487f4' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518353&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518353-6933f93b487f4&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518353-6933f93b487f4' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A néptestvériség hét pontja

Next Post:

Scruton és BHL (megjegyzésposzt)

38 Commments

  1. Névtelen szerint:
    2019.04.10 12:09

    Palkovics (vagy emberei) a UC költségvetés struktúrájban csak a „State” szót értette. A „Federal”-t nem (NSF, NIH sb.). Azzal együtt a közvtelen kormányzati invesztíció 57%.
    Ja, és persze az oktatói fizetéseket alapvetően nem ebből finanszírozzák.

    Hiv.: [@:](#comment-66300)
    Loading...
  2. balmoral szerint:
    2019.04.10 14:41

    Utánanézni valaminek, amit egy miniszter állít, valódi neveletlenség. Sőt, kimondott szemtelenség. Jótündér a sarokba térdepel, és hangosan elszégyelli magát!

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-66301)
    Loading...
  3. közösperonos átszállás szerint:
    2019.04.10 15:54

    Meg mondjuk amerikai példa eleve, úgyhogy kurvára irreleváns.

    De ha nem lenne az, akkor is: még hazudni se kell, akkor is szinte bármire lehet példát találni, ami valamelyik országban úgy vagy kábé úgy van. Pont ezért, ez is irreleváns, amennyiben nem rendszerszinten hasonlítunk.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-66302)
    Loading...
  4. deckard_r szerint:
    2019.04.10 17:27

    A molecular fingerprinting meg… fogalmazzunk úgy finoman, hogy a tumormarker fejlesztésnek nem annyira itt van a szűk keresztmetszete. Ugyan jó lenne nagy érzékenységgel és pontossággal párhuzamosan sok molekulát detektálni, de az ilyesfajta fejlesztések logikájából adódóan ezt OLCSÓN, NAGY TÖMEGBEN kell végrehajtani.

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-66303)
    Loading...
  5. Wolff szerint:
    2019.04.10 19:19

    Én leginkább arra lennék kíváncsi, hogy elég-e levélben megígérni Orbánnak néhány milliárdért világelső/világszenzáció/sohasenkiennéljobbatmégnemcsinált izét, és már utalják is a pénzt, vagy valahogy meg is kell győzni? És ha az utóbbi, hogyan megy ez, pl. Bogány Gergely mit csinált azért, hogy a senkinek sem kellő zongoráját Orbán lelkesen támogass?

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-66304)
    Loading...
  6. Bogomil szerint:
    2019.04.10 19:29

    Idevág:
    hungarianspectrum.org/2019/04/08/another-victim-of-the-orban-government-the-eli-alps-research-center/

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-66305)
    Loading...
  7. Bogomil szerint:
    2019.04.10 19:31

    @Wolff: Ott néhány tízmillióval játszottak, az ELI kapcsán néhány tízmilliárddal…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-66306)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2019.04.10 19:39

    @Wolff: Important visitor from Hungary

    An Important visitor made an appearance at the Center for Advanced Laser Applications and the Laboratory for Extreme Photonics last Friday. Dr. László Palkovics, Minister for Innovation and Technology was on the research campus in Garching and visited the two laser research facilities at the Ludwig-Maximilians-Universität.

    While there, he received a tour of the large laser systems in the laboratories from Professor Ferenc Krausz and Dr. Andreas Döpp. The minister was particularly impressed by the enormous developments that laser technology has made in recent years and the associated opportunities for their use in medicine. Of particular interest for him, was the BIRD project and its blood analysis using laser light. Collaboration with clinics in Hungary in the framework of the project is currently being planned.
    http://www.lasers4life.de/en/news.php

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66307)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2019.04.10 19:44

    „First, thousands of samples are collected from patients with and without cancer. Thus, we end up with two massive mounds of data. Eventually, the goal is to create further stacks to differentiate between distinct types of cancer. These mounds of data are then pre-processed. For instance, decisions have to be made about which patterns constitute ‘noise’ and can be ignored. Next, Kosmas performs a so-called ‘dimensionality reduction’, i.e. he ‘zooms in’ on those features of the data that are relevant. The third stage is the search for a model: which algorithm is most suited for cancer diagnostics? Kosmas hopes to use artificial ‘neural networks’, algorithms which very roughly approximate biological nervous systems in how they process high-level, as opposed to low-level information. Such algorithms work with abstract patterns rather than zeros and ones like conventional computer programs. For this to work, Kosmas needs lots of data, which are currently being collected in hospitals around the world. Finally, once a model is found, Kosmas will expose it to rigorous testing.”

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66308)
    Loading...
  10. Wolff szerint:
    2019.04.10 19:47

    @Bogomil: Bogányi senkinek sem kellő zongorájából 10-at vett a magyar állam, és a fejlesztést, gyártást is teljes egészében állta. Összesen közel 1 milliárdot kültöttek rá.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-66309)
    Loading...
  11. balmoral szerint:
    2019.04.10 21:25

    @Wolff: Annyi pénzből megvehettek volna két tucatot a legjobb zongorákból, Faziolit, Bösendorfer Imperialt, Stuartot, Grotrian Steinweget. Helyette legyártanak néhány izét.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-66310)
    Loading...
  12. stefan75 szerint:
    2019.04.10 21:44

    @jotunder: PCA + neurális háló? Hát ez így 2019-ben nem hangzik túl ambíciózusan.
    tomaxent.com/2018/01/17/PCA-With-Tensorflow/

    Hiv.: [@stefan75:](#comment-66311)
    Loading...
  13. Kettes szerint:
    2019.04.10 21:44

    @balmoral: Vagy vehettek volna néhány kiöregedett portugál csatárt. Ugyanott lennénk. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-66312)
    Loading...
  14. balmoral szerint:
    2019.04.10 22:10

    @Kettes: Magyarország zongoraállománya siralmas. A jó zongorákon lehet jól zongorázni. Kiöregedett portugál csatárokon még nem próbáltam.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-66313)
    Loading...
  15. Abulafia szerint:
    2019.04.10 22:56

    Nekem ez a kedvenc mondatom az interjúból:
    „Aki úgy gondolja, hogy Krausz Ferencnél vagy Gérard Mourou-nál jobban ért ehhez a területhez, az álljon ki, és nyújtson be egy tudományos projekttervet. „

    Akkor mostantól ez egy pályázati lehetőség? Hova kell pontosan benyújtani? Az jó ha anyukámmal beküldöm a minisztériumba?
    A.

    Hiv.: [@Abulafia:](#comment-66314)
    Loading...
  16. Online Távmunkás szerint:
    2019.04.11 08:10

    A tisztánlátás érdekében érdemes lenne a magyar felsőoktatás bevételeiből is kivonni az egyetemi kórházak finanszírozását, hasonlóan a UC esetéhez…

    Hiv.: [@Online Távmunkás:](#comment-66315)
    Loading...
  17. aronsatie szerint:
    2019.04.11 08:23

    @jotunder: ez elég súlyos jézusmária.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-66316)
    Loading...
  18. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.04.11 08:32

    @Wolff: Bevett még három fickót a zongora projektbe. Ez lehet a kulcsa a sikernek.
    Az egyik a hegyaljai magánkórház címszó alatt fut, a másik a formatervezés ner vezetője, a harmadik nemtomki.
    Szerintem a magánkórházas faszi a kapcsolat Orbánhoz. De csak tipp.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-66317)
    Loading...
  19. közösperonos átszállás szerint:
    2019.04.11 08:54

    @jotunder: Az első fele teljesen rendben van, de a második… ótejóég…

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-66318)
    Loading...
  20. közösperonos átszállás szerint:
    2019.04.11 08:55

    @stefan75: Ez lehet kábé bármi más is, ráadásul hogy ötezer mintára minek neki DNN, meg DNN-hez minek neki feature selection (oké, tippem az van, overfittelni szeretne, meg ezt elkenni), azok valahol a „teljes rejtély” kategóriában tanyázhatnak.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-66319)
    Loading...
  21. HANO szerint:
    2019.04.11 10:25

    @közösperonos átszállás:
    „szinte bármire lehet példát találni, ami valamelyik országban úgy vagy kábé úgy van”
    „A Fidesz alkotmányos »reformja« Frankenstein-államot szült, olyan kormányzati formát, amely a különféle uniós tagállamok teljesen normális szabályait fércelte össze szörnyű, új egésszé. A magyar Frankenstein-államot alkotó részek eredeti kontextusukban talán tökéletesen működtek, de egy új alkotmányos rendszerben összekombinálva ezek az egykor normális szabályok abnormális eredményeket hoznak. A kormány szóvivői minden esetben, amikor bírálat érte az új alkotmányos rendszer bizonyos részeit, azt mondták, ez a szabály létezik Görögországban. Vagy Németországban. Vagy Nagy-Britanniában. Normális. Ennyi. De ezek a szabályok így együtt sehol máshol nem léteznek, csak Magyarország Frankenstein-államban. (…)”
    Kim Lane Scheppele(2014.május)

    Hiv.: [@HANO:](#comment-66320)
    Loading...
  22. fuhur szerint:
    2019.04.11 11:08

    @balmoral: DE egyébként maga a hangzer nem jó? Mert attól, hogy üzletileg nem sikeres, vagy mondjuk szimplán csak drága, még lehet jó zongora.

    Mondjuk úgy képzelem, hogy tudja ugyanazt mint egy Bösendorfer Imperial csak drágább nem ismert márka ezért nem lehet eladni, csak mutyival.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-66321)
    Loading...
  23. balmoral szerint:
    2019.04.11 12:02

    @fuhur: Nem, nem tudja ugyanazt, sőt megközelítőleg sem. A Bösendorfer Imperial és minden zongorának nevezhető hangszer rezonánsa fából van, méghozzá lehetőleg sűrű szövetű, azaz lassan nőtt lucfenyőből. A Bösendorferhez való fenyőket az Alpok meghatározott részéről vágják, majd a szabadban szárítják négy évig, utána felfűrészelve tovább szárítják klímakamrában néhány hónapig, és csak a csomómentes, repedésmentes, első osztályú részeket használják fel a hangszerkészítéshez. A Bösendorfer oldalai és teteje is ebből az anyagból készülnek, így az egész hangszer részt vesz a hangzás kialakításában. A Bogányi zongora teljes egészében műanyagból van, a rezonánsa is valami többrétegű polikarbonát. Szólhat akár jó hangosan is, nem fog úgy sem szólni, mint akár egy közönséges olcsó zongora. Nem lesz elég színes, meleg és barátságos a hangja. Műanyag hangszereknek a kezdők oktatásában lehet jelentősége, amennyiben az adott hangszer olcsó és könnyen, gyorsan előállítható, lásd Yamaha furulyák. Az első teljesen műanyag hangszer tudomásom szerint Mario Maccaferri bakelit ukuleléje volt, melynek megmaradt darabjai csillagászati árakon cserélnek gazdát, de nem azért, mert olyan kiválóak, hanem, mert kuriózumok. (Most nem említem a horgászzsinórból készülő nylon gitárhúrokat, melyek már a harmincas évektől elterjedtek, vagy szintén Maccaferri gyártmányát, a műanyag klarinét- és szaxofonnádat.) Élőben sajnos nem hallottam Bogányi-zongorát, de felvételről egészen kiábrándító, milyen is lehetne. Összefoglalva: A zongora definíciószerűen olyan hangszer, melynek legalább a rezonánsa (az az enyhén kupolaszerűen meghajlított lap, amely a kalapácsok révén a húrokon kiváltott rezgéseket longitudinális hullámokká, azaz hanggá alakítja) fából készül. A Bogányi zongora tehát nem zongora, hanem nagyon drága zajláda.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-66322)
    Loading...
  24. HANO szerint:
    2019.04.11 12:04

    @balmoral:
    „Kicsit sárgább, kicsit savanyú, de a mienk.”
    Ugyanez, zongorában…

    Hiv.: [@HANO:](#comment-66323)
    Loading...
  25. fuhur szerint:
    2019.04.11 14:48

    @balmoral: Nem mondod. Én azt hittem, csak a lába van műanyagból a designe miatt. Akkor mitől csodazongoraként reklámozzák?

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-66324)
    Loading...
  26. Névtelen szerint:
    2019.04.11 15:42

    Nahát, én sem gondoltam volna, h ez tisztán műanyag. Meghallgattam most néhány felvételt a youtube-ról, ami persze rendkívül félrevezető is lehet, de valóban nem volt valami meggyőző, egy-két darab esetében, amelyekkel magam is próbálkoztam valaha, az volt a benyomásom, h szegény öreg Grotrian Steinwegem is jobban teljesít, pedig meglehetősen fahangúra száradt az utóbbi években a nagy magányában. Jobb lett volna, ha Bogányiék inkább digitális zongorát fejlesztenek, ott is lenne javítanivaló, s legalább a műanyagok is kevésbé zavarók.

    Hiv.: [@:](#comment-66325)
    Loading...
  27. Wolff szerint:
    2019.04.11 16:13

    @fuhur: Te mit csinálnál, ha extra drágán olyasmit akarnál eladni a zongoristáknak, ami nem is zonggra?

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-66326)
    Loading...
  28. HANO szerint:
    2019.04.11 18:16

    Off:
    „Egy általam személyesen nem ismert illetővel, Szathmári Milánnal folytattam vitát, aki az utolsó hozzászólásában leírta, hogy a vele szemben kritikus hozzászólásomat sérelmezve bejelentést tett az MTA BTK-nál, remélve, hogy ennek rám nézve szankcionálható következményei lesznek.”

    kritikaifoldrajz.hu/2019/04/10/kirugtak-a-mta-bol-egy-facebook-hozzaszolas-miatt/

    Hiv.: [@HANO:](#comment-66327)
    Loading...
  29. batu szerint:
    2019.04.11 20:15

    @közösperonos átszállás: nem DNN-t mond szerintem, hamem ‘sima’ NN-t. A honlap alapjan, ha ennyi elkepzeles es elozetes eredmeny van, valoszinuleg egy Bolyait nem erne a dolog, ha versenynek lenne kiteve. 20 millardot erre adni, az szavakkal leirhatatlan. A most inditott Gestner Center for Cancer diagnostics temajaban es kolstegvetesben osszevetheto vele, de valahogy kicsit minden maskepp nez ki… http://www.broadinstitute.org/news/broad-institute-launches-gerstner-center-cancer-diagnostics

    Hiv.: [@batu:](#comment-66328)
    Loading...
  30. Brasi szerint:
    2019.04.11 21:05

    Palko’ a mai inforadios interjuban valami Valor Zrt-t ejtett ki a szajan a Krausz projekttel kapcsolatban (ha jol ertettem vezetes kozben). Tud errol valaki valamit?

    Hiv.: [@Brasi:](#comment-66329)
    Loading...
  31. stefan75 szerint:
    2019.04.11 21:22

    @közösperonos átszállás: Lehet, de gondolom nem fogják túltolni. Letöltik a tensorflow-t, copy-paste-elnek 20 sort a PCA-hoz, copy-paste-elnek még 10 sort a neurális hálóhoz, és kész. Egyetemi nagyházinak jó. Pár ezer mintával másnak nem nagyon.

    Hiv.: [@stefan75:](#comment-66330)
    Loading...
  32. brunn szerint:
    2019.04.11 21:31

    Palkovics akár a tohovohobohoi példát is említhette volna. Abban talán még felkészültnek is mondható…

    Hiv.: [@brunn:](#comment-66331)
    Loading...
  33. wulfer szerint:
    2019.04.11 22:12

    @jotunder:
    A szegedi lézer körüli botrányokat nem szeretném itt elemezni, de talán mindent elmond az általad itt közölt nagyszerű hír mellett, hogy lézeres témában megkerülhetetlen szakemberek tagadják meg az intézettel való bármiféle együttműködést, az intézet alapítása óta egyre növekvő mértékű működési anomáliái miatt. Nem fogok itt neveket kiadni, mert nem akarom őket sem, de magamat sem olyan helyzetbe hozni, hogy bárki előtt nekik magyarázkodniuk kelljen. Nem tudom uis. mennyire ismert és olvasott a blogotok szélesebb körben.
    De álljon itt a következő két hír:
    index.hu/techtud/2019/04/08/szegedi_lezerkutato_kozpont_eli-alps_kutatok_lemondas_mta_fidesz_orban_viktor/
    Ez az index cikk nyilván sokak előtt ismert. A lézerfizikusok között ennél sokkal mélyebb problémákról nyíltan terjednek a kritikák.
    Ami Palkovicsék szándékait, megoldás iránti elkötelezettségüket, szakmaiságukat leginkább jellemzi az a következő hír.:
    szegedma.hu/2019/02/jakab-laszlo-lett-az-eli-uj-vezetoje
    Palkovicsék rátaláltak az ország egyik leghülyébb, még a saját bankos szakmájában is legidiótább emberre, akin az ismeretségében még azon is csodálkoznak, hogy a szájába tudja rakni a kaját. Egy valódi túlélőakrobata a tag, és most egy 4-5 millás fizetésért fogja tolni ott a bringát. Tényleg nem találok szavakat erre, amikor tegnap odatolta a nagy arcát a figura elénk. Messziről üvölt róla az öntelt butaság.
    Remélhetően jobban megállja majd itt a helyét, mint Tokajban, az állami borkombinát élén, – ahol anno dacu, – a pancsolt állami borok szakértőjeként jelent meg tokaj hímvesszején.
    Gondolnám pajkos tréfás fiúka az a tokás-tökös Palkó, de sajnos ez nem vicc. Bár meglehet – erre is gondoltunk már, – talán ezen röhögnek Orbánékkal, hogy kicsesznek a sok szellemi sérül tudóssal.
    Szerinted mire lehet számítani szélesebb tudományos síkon Palkovicséktól, ha egy idiótát raknak egy ilyen posztra?
    Ezt a cikket tényleg érdemes elolvasni, legalább elemeiben megpróbál újságíróként viselkedni aki összehozta.
    http://www.mixonline.hu/Cikk.aspx?id=161776
    Egy igazi vérlázító agybaj ez az egész. Tényleg fusson ki merre lát.

    Hiv.: [@wulfer:](#comment-66332)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2019.04.11 22:45

    @Brasi: http://www.valhu.hu/

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66333)
    Loading...
  35. HANO szerint:
    2019.04.12 10:34

    @wulfer: „nem akarom őket sem, de magamat sem olyan helyzetbe hozni, hogy bárki előtt nekik magyarázkodniuk kelljen.Nem tudom uis. mennyire ismert és olvasott a blogotok szélesebb körben.”
    Erről nekem ez ugrott be:
    ” megdöbbenve tapasztalta, hogy Magyarországon az emberek félnek elmondani a véleményüket. „
    rtl.hu/rtlklub/hirek/levy-szerint-orban-autokrata-de-nem-fasiszta
    és persze ez:
    varosikurir.hu/gabor-gyorgy-eljenek-a-szarhazi-csunya-szo-feljelentok-pazar-egy-orszag/

    Hiv.: [@HANO:](#comment-66334)
    Loading...
  36. Wolff szerint:
    2019.04.12 12:06

    @jotunder: Milánói pavilon? Szőcs Géza költő és nagybani sumák mint a Magyar Innovációs és Elektromos Járműipari Egyesület 2018-as konferenciájának kiemelt előadója, Sasvri Sándor társaásgában? Anyám…

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-66335)
    Loading...
  37. szakértőbb szerint:
    2019.04.12 16:33

    http://www.es.hu/cikk/2019-04-12/lazar-gyorgy/amerikaba-mentek.html

    Hiv.: [@szakértőbb:](#comment-66336)
    Loading...
  38. wulfer szerint:
    2019.04.12 17:56

    @HANO: Van nekik elég bajuk, én pedig felhatalmazva meg semmire sem vagyok.
    Magamtól éppen eleget zizegek. De csak azért, mert sokáig hittem, hogy magunk körül mindent tisztán kell tartani.
    Már azt gondolom, – pár hete Kettes is erre figyelmeztetett – ki kell várni a jobb időket, vagy át kell lépni őket.

    Hiv.: [@wulfer:](#comment-66337)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Az AI esete a matematikai diákolimpiával

Nemrég fejeződött be a Nemzetközi Matematikai Diákolimpia Ausztráliában. A magyar csapat tizennegyedik lett, ketten aranyérmet szereztek, és ez egy nagyon szép eredmény. A poszt azonban nem erről szól. A versennyel párhuzamosan több top reasoning AI-modellt is beizzítottak. Köztük a nemrég bemutatott Grok-4-t és a Gemini-2.5-pro-t. Egy ilyen nyelvi modell összességében a sokszorosát költi el az …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Tiborné Tóth
  • kalzol
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • Thalész
  • gearforbooks
  • Geo
  • jelbeszed
  • esztre
  • anna007dor
  • lgombb
  • istván orovecz
  • sgtpotrien
  • apokalipszistmost
  • susyk
  • szabol25
  • Morp65
  • SMFB
  • dynamicist
  • csunyatáp
  • marysolotravez
  • elolhatuldoktor
  • Mikonu
  • Grrr
  • darnoknew
  • joshopa
  • ipartelep
  • ganjagym
  • micike mici
  • Bogomil
  • azuccahirmondoja
  • janszemwordpress
  • mecsekijeti
  • velotanya
  • Hector Kapitány
  • Radnóti Zoltán
  • j.alfred prufrock II
  • Judit Merényi
  • princeghostly1c74fbc695
  • Gaboxhrr
  • cleantone222
  • ikarus
  • jack_of_all_trades
  • onehumanoid
  • ervsebeszet
  • macskahala
  • F Ford
  • nerangass
  • jaurin
  • labrys
  • tulajdonkppen
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d