Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Prof.Dr. Stumpf István felügyel (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

   Remélem egyenesen ülnek az egyetemek, mert Prof. Dr. Stumpf István fogja felügyelni az átalakításukat, értsd örökös FIDESZ-tulajdonba vételüket. 

Prof. Dr. Stumpf István úgy kutatóprofesszor, hogy az egyetemi tanárság minimálkövetelményének sem felel meg.

Politikai hatalma volt, korábban pedig a kommunista belügyminiszter veje volt, valószínűleg ezért nem zárták ki a pártból Bihari Mihállyal, Lengyel Lászlóval, Bíró Zoltánnal és Király Zoltánnal együtt.

Soha nem dolgozott nyugati egyetemen, nem folytatott valóságos tudományos kutatást, kancelláriaminiszter volt, ennyi. Mit tudhat Stumpf a felsőoktatásról, az alapítványi rendszerről, bármiről?

Annyit tud, hogy a szabályok megkerülésével professzor lehet az ember. Ennyit és semmi mást. 

 És most valószínűleg azt gondolja, hogy még mindig jobb ha ő a felügyelő, mintha mondjuk a Prof.. Dr. Bogár Laci bátyánk lenne vagy a Prof. Dr. Németh Szilárd, esetleg Prof. Dr. Megadjabékésszilvay Jenő. 

  A legborzalmasabb az, hogy igaza van. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517902-6a044fc94f021' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517902&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517902-6a044fc94f021&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517902-6a044fc94f021' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A nemzeti jellegű színművészképzésről

Next Post:

Bakó Bea esete a filozófiával (megjegyzésposzt)

179 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. WLaci szerint:
    2021.01.31 20:20

    ELKH: Tök fura, hogy a Jogtudományi meg a Kisebbségtudományi pedig közben vígan üzemel, mondjuk ebből az is következhet, hogy az átalakítás oka nem politikai

    Hiv.: [@WLaci:](#comment-14482)
    Loading...
  2. hoffnungloss szerint:
    2021.01.31 20:28

    @látjátok feleim szümtükkel:

    A HELL a diósgyőri focicsapat főszponzora.

    Hiv.: [@hoffnungloss:](#comment-14483)
    Loading...
  3. kisa szerint:
    2021.01.31 21:21

    @közösperonos átszállás: a Nyelvtudományira van tippem: olyan kutatók kellenek, aki bebizonyítják, hogy a magyar nem finnugor, hanem…

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14484)
    Loading...
  4. Podvinecz Marsall szerint:
    2021.01.31 21:30

    @naebneerG: 40+ mrd Ft állami pénz… magyarnarancs.hu/gazdasag/a-hell-energy-es-a-barabas-csalad-134031
    Igazából már fel se rántjuk a szemöldökünket, annyira nem különleges hír az ilyen. De nekem változatlanul a szürreális rész tetszik nagyon, egy speditőrcéghez hozzávágnak másfél milliárdot élelmiszeripari technplógiai kutatásra. Mi lesz a következő, esetleg egy kőbánya forradalmasíthatja a vérkészítmények feldolgozását? Nehéz olyat kitalálhi, ami ne történhetne meg. Na de ennek semmi köze Stumpf felügyelő úrhoz.

    Hiv.: [@Podvinecz Marsall:](#comment-14485)
    Loading...
  5. naebneerG szerint:
    2021.01.31 21:55

    @Podvinecz Marsall: ha megnézed azt a 2017-es linket, egy sor hasonlót találsz. „Elkutatott” pénzek. Ezt kellene Stumpfnak megakadályoznia.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14486)
    Loading...
  6. naebneerG szerint:
    2021.01.31 21:56

    @látjátok feleim szümtükkel: Nem tudom.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14487)
    Loading...
  7. naebneerG szerint:
    2021.01.31 21:58

    @látjátok feleim szümtükkel: a kulcskérdés az, hogy a sacc/kb. szerint félmillió forintot igénylő, de másfél milliárdból kihozott „elkutatás” felelőseit lecsukják-e valaha.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14488)
    Loading...
  8. fortin szerint:
    2021.01.31 22:06

    @közösperonos átszállás: „a javulás nem az alapítványi átszervezés miatt, hanem annak ellenére fog bekövetkezni” Inkább úgy pontosítanám, hogy a kettőnek nincs köze egymáshoz. Ha több a pénz, óhtatlanul kijön a jobb teljesítmény, amennyiben az oktatók/kutatók munkáját békén hagyják. De egyetértünk, az alapítányosdinak önmagában semmi hatása nem lesz az egyeetmi minőségre.
    Azt nem hiszem, hogy wihfulloskodtam volna, inkább a mércét igyekeztem megfogalmazni a poszt témájához, Stumpf minősítéséhez: ha sikerül neki annyit elérni, hogy ezt a pénzt legalább felében a kuratóriumok bízzák a normális egyetemi szempontokra (no, itt jöhetne egy hosszabb kitérő arról, hogy mennyire kell fideszes pártirányítás ahhoz, hogy a magyar egyetemi belső forráselosztás ne legyen minőségorientált…) és közben hagyják békén az oktatókat-kutatókat, akkor szakpolitikai szempontból felmagasztosul. Annyiban éri majd méltán minden kritika, amennyire kevesbebet ér el. A jó arányra pedig, hacsak nem vadul be teljesen a kuratóriumokat mozgató „hátérhatalom”, azért lehet esélye, mert elég erős a reálterüeti bázis szakmai intaktsága, nemzetközi kitettsége.
    /Ettől még persze Stumpf társadalompolitikai (vagy akár „történelmi”) megítélése lehet a rezsiméhez kötött./

    Hiv.: [@fortin:](#comment-14489)
    Loading...
  9. rdos szerint:
    2021.01.31 22:10

    @naebneerG: Elkutatott? 🙂 Ilyennel már én is találkoztam. 🙁

    Még a cocik alatt? vagy az 1. zorbán – torgyán kormány alatt? Kaptam egy szép nagy feladatot, gondolom azért mert látták hogy vízbeszerzéssel foglalkozó vállalkozó vagyok és 12 évet dolgoztam korábban alkalmazottként vízműnél. A feladat az lett volna, hogy olyan harminc vízműnek (akkor még több mint háromszáz vízmű volt az országban) nézzem – számoljam meg a ha jól emlékszem a hálózati veszteségét. A sor végén (mert volt még pár vállalkozó köztem és a megbízó, a VITUKI – Vízügyi Tudományos Kutató Intézet – között). Az egészért felkínáltak húszezer forintot. 🙂

    Viccnek jó és kérdeztem i sa VITUKI-st, ez most komoly? Pár nulla nem maradt le a díjszabásból? Mondta, hogy nem, mert ez nekem milyen kiváló referencia lesz majd hogy a VITUKI-nak dolgozhattam.

    Nagyon megköszöntem ezt a remek referencia lehetőséget számomra felkínáló munkát, de mondtam hogy nem.

    A VITUKI már évek óta nem létezik, én egy darabig még kitartok. Pedig a VITUKI-ban volt egy olyan 5-15% jó szakember, aki a maradék 95-85% sleppet a hátán vitte. 🙁 A százalékokban tévedhettem is, de a remekek voltak kisebbségben, ezzel együtt szerintem kár hogy megszűnt a VITUKI. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14490)
    Loading...
  10. szobatars szerint:
    2021.01.31 22:27

    MISZOT, MISZOT, MISZOT……

    Hiv.: [@szobatars:](#comment-14491)
    Loading...
  11. rdos szerint:
    2021.01.31 22:36

    Ami még eszembe jutott a témában. Ez sem most volt. Az NSzI, Nemzeti Szakképzési Intézet? megkínált egy feladattal, ugyan véleményezzem már a kútfúrók OKJ-s? képzése kapcsán egy teszttel.

    Mennyire fontos? A kúthely kitűzés, az előrehaldási napló, a … kisfaszom a kútfúró számára? 1-től 5-ig kellett véleményezni a kútfúrás sok részfeladatát. Mindenre 5-öst adtam, azzal, hogy persze hogy mind fontos. 🙂 Majd a végén, amikor is szabad gondolatim is lehettek, írtam 2 tucat pontos listát, hogy mi maradt ki a szakképzésből. 🙂

    Evvel elment egy bő napom, és kaptam (volna) érte 36 ezer magyar forintot. Mert nem utalták át, de év végén jelentették az APEH-nak, hogy de ők ezt átutalták számomra és szíveskedjek adózni utána.

    Állambácsival a vircsaftot ekkor fejeztem be, és persze hogy nem adóztam a nem létezett átutalás miatt.

    Nyilván csak peches voltam a két esetben, de nekem ennyi elég is volt a zállam bácsiból. 🙂

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14492)
    Loading...
  12. netukki szerint:
    2021.01.31 23:43

    »Dr. Stumpf István a Tokaji Borlovagrend új elnöke – YouTube«

    http://www.youtube.com/watch?v=jDzAnLDwAKw&ab_channel=HegyaljaTelev%C3%ADzi%C3%B3

    Hiv.: [@netukki:](#comment-14493)
    Loading...
  13. ámbátor szerint:
    2021.02.01 01:08

    @fortin: Sajnos a valószínű történet az, hogy a még meglevő neves kutatókkal megpályáztatnak pénzeket. Ami bejön, annak a tíz százalékát megkapja a pályázó, hogy abból hozza ki az ígért eredményeket, ha kell lopjon, csaljon, hazudjon csak papíron teljesüljön minden. A többit meg az alapítványi kuratórium átcsoportosítja Nyírő József hamvainak genetikai vizsgálatára, szkíta-magyar eredetkutatásra, a gömböc népszerűsítésére vagy a futballakadémia gyepszőnyegfűtési rendszerének nanotechnológiás vizsgálatára és felújítására. Csókos beszállítók zizzennek a nagy lével, aki meg megnyerte a pályázatot az az alagsori villanyóraszekrényben felállíthat magának egy labort, ha hoz otthonról hozzá felszerelést. Csak aztán teljesüljenek a publikációs ígéretek, tudóskám, különben gebasz lesz.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-14494)
    Loading...
  14. naebneerG szerint:
    2021.02.01 06:35

    @ámbátor: ha Csányiból és az ő híres tejipari pályázatatából indulok ki, akkor az a 10% inkább 1%.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14495)
    Loading...
  15. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.02.01 07:02

    „Orbán Viktor az instagramon Stumpf megbízásának hírét Schwarzenegger terminátoros fotója kíséretében tette közzé. Egy állig felfegyverzett, halálosztó robothoz hasonlítja „a felsőoktatási modellváltás koordinátorát”. Megáll az ész.” (OHA)
    http://www.instagram.com/p/CKn_jJEg7Km/?igshid=g68oyhcfp9yz

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-14496)
    Loading...
  16. naebneerG szerint:
    2021.02.01 07:15

    @fortin: ha minden év vége azzal megy el a tanszéken, hogy megint kirúgunk egy tapasztalt technikust, oszt’majd felveszünk helyette egy angolul sem tudó stipendiumos PhD hallgatót, mert hogy vele majd három legyet ütünk egy csapásra („oktat, kutat, laborál”), az nem fog menni, hiába adja el ezt a lépést a kuratórium nemzetköziesedésnek és költségmegtakarításnak egyszerre. Szvsz önmagában 20%-kal kellene legalább megemelni a határozatlan idejű személyzet létszámát azonnal, hogy levegőhöz jussanak az agyonterhelt jók az egyetemeken, és belátni, hogy amíg alapkutatásokra az OTKA egy projektre évente 33000 EUR-t ad, all inclusive, addig itt sem új Karikó, sem Oláh Gy. nem fog kiemelkedni.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14497)
    Loading...
  17. Wolff szerint:
    2021.02.01 07:16

    @naebneerG: Akkor viszont Matolcsy tök rendben van, havonta közel nyolcszázezres megbízási díjat kap témavezetésért, oktatási anyag lektorálásért, óraadásért.

    Stupf esetleg beprotezsálhatja majd még néhány egyetemre. 🙂

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-14498)
    Loading...
  18. naebneerG szerint:
    2021.02.01 07:20

    @fortin: ja, és az nem ér, hogy az adhat be OTKA-t, aki a 15% levonható rezsihez hozzátesz még „saját forrásból” még 15-25%-ot.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14499)
    Loading...
  19. naebneerG szerint:
    2021.02.01 07:24

    @Wolff: Vájjá’ má, nem neki van hat éve saját tanszéke a Corvinuson, e’? Oszt’ hogy felspannolta a Corvinust a nemzetközi ranglistákon…
    Aranyat ér a nézése is, hát ha még meg is szólal.
    Amúgy Palkó is kap ennyit, Debrecenből, ahol saját irodája/szobája is van.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14500)
    Loading...
  20. naebneerG szerint:
    2021.02.01 07:27

    @rdos: a lakossági vízellátás elfolyási vesztesége itthon közel 40%. Az, hogy a Fideszt ez nem érdekli, halálos bűn.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14501)
    Loading...
  21. netukki szerint:
    2021.02.01 07:33

    Akár a Vincent törvényeibe is be lehetne írni, hogy a NER-ben nagy pénz, kis foci. Nagy pénz, kis tudomány.

    És nyilván volt valami közvéleménykutatás és fókuszcsoport, ami azt mutatta, hogy Stumpfnak (valamilyen rejtélyes okból) kicsit kevésbé vásott el a renoméja, mint Palkovicsnak (ahogy azt néhány fentebbi komment is mutatja), tehát jó lesz szépségflastromnak az egyetemek megalázással egybekötött kinyírása c. projekthez, valamint a tokaji borlovagrendhez (vesd össze: „ne mi nyerjük a legtöbbet”, miközben dehogynem).

    Hiv.: [@netukki:](#comment-14502)
    Loading...
  22. naebneerG szerint:
    2021.02.01 07:39

    @netukki: megnézem majd, mihez kezd Stumpf Palkovics ejtőernyőseivel, kezdjük mondjuk a SOTE-re kancellárrá átlőtt zsenivel, Pavlik „prezinekhívomapptst” Líviával. Cicafight lesz, ezer’ 🙂

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14503)
    Loading...
  23. netukki szerint:
    2021.02.01 07:57

    @naebneerG: Pavlik Lívia mint überlázárjános: „A hallgatók számunkra mindaddig, míg nem látjuk önöket, még csak egy NEPTUN kódot sem jelentenek, hiszen a NEPTUN kódjukat utána kapják.”

    bereczki.blog.hu/2018/11/18/botrany_a_corvinuson

    Hiv.: [@netukki:](#comment-14504)
    Loading...
  24. naebneerG szerint:
    2021.02.01 08:15

    @netukki: nagy, híres szakértő a kancellár asszony, most, hogy a SOTE-n sújt ezer’, még oktat a Corvinuson is, gondolom statisztikát, abban nagyon ott van :DDD

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14505)
    Loading...
  25. rdos szerint:
    2021.02.01 08:40

    @naebneerG: Van olyan vízellátó rendszer ahol nagyon örülnének a 40%-nak. 🙁 Nem mellékesen mi ebben a „tudományos” kutatni való? Visszatérve a hálózati veszteségre. 8. éve rohasztja le a vízműveket túl kedves vezetőnk, ez pedig egyre csak növekvő vízpazarlással fog járni. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-14506)
    Loading...
  26. közösperonos átszállás szerint:
    2021.02.01 09:22

    @naebneerG: „a fegyvernemet azok szabják, akik értékelnek engem is”

    Az Akadémia nem véletlenül operál tudományterületenként eltérő elvárásrendszerrel. Pl. te az impaktjaidat csak simán, nyersen adtad össze, amit még a műszaki területen se csinál senki, mert itt számít, hogy a cikkednek egy, kettő, három vagy tizenöt szerzője van (ugyanis mindegyik reális), és ignoráltad a konferenciacikkeket, nyilván mert nálatok az semmit nem jelent, nincs ICML-etek, NIPS-etek, ACL-etek, stb. És akkor ez még természettudomány. De most tényleg, egy egy-két szerzős cikket ne vegyünk már egy kalap alá azzal, hogy egy ugyanilyen erős helyen voltál nyolcadik alabárdos.

    Attól még persze vannak, akik minden (sok) területet ugyanúgy mérnek, de azok barbárok.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-14507)
    Loading...
  27. kisa szerint:
    2021.02.01 09:39

    Olvasom a kommenteket és … hát… nem találok szavakat. Ti mind művelt, okos, intelligens emberek vagytok, és úgy tárgyaljátok a 20-80%-os korrupciót, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Ne értsétek félre, ez nem szemrehányás vagy ilyesmi, csak puszta döbbenet. Olyan helyekre és szituációkra láttok, amelyekre a hétköznapi tiszaborzasztói józsimaribácsi semmiképp (nem mintha érdekelné a józsimaribácsikat, hogy mi folyik tudományos berkekben, ők teljesen más dimenzióban szemlélik a világot), egyszerűen elképesztő, ami az országban zajlik. Ezek tudatosan vernek szét mindent, de tényleg mindent. Ha egyszer eltakarodnak, nagyobb mentális pusztítást hagynak maguk után, mint a világháború, nem tudom elképzelni, hogy 20 vagy 50 év alatt lehet helyrehozni azt a mérhetetlen károkozást, amit ezek végeztek. Ha egyáltalán…
    Bocs, hogy kijött belőlem, hányni és sírni tudnék, ha arra gondolok, mennyi pénz jött az országba az elmúlt években és azt kétharmaddal mire _lehetett_/_kellett_ volna fordítani és mi lett helyette.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14508)
    Loading...
  28. kisa szerint:
    2021.02.01 10:01

    Egyébként ennyit az SZFE-ről: telex.hu/belfold/2021/02/01/kozmediasokkal-pakoltak-tele-az-szfe-tanari-karat?fbclid=IwAR3-KLfZaeMnI0tYeo-VJdpSRWFwrUiRWuKD4ZeDI8u_g5DXDO45wmzFwTM
    Mondjuk előszörre „komédiások”-nak olvastam, és meg se lepett (volna).

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14509)
    Loading...
  29. szakértőbb szerint:
    2021.02.01 10:05

    @kisa: (szomorú) LIKE!! Sokszor felmerült már bennem is ez :-((

    Hiv.: [@szakértőbb:](#comment-14510)
    Loading...
  30. deckard_r szerint:
    2021.02.01 10:13

    @kisa: +1

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-14511)
    Loading...
  31. naebneerG szerint:
    2021.02.01 10:25

    @közösperonos átszállás: Teljesen igazad van abban, hogy az impaktokat osztani kellene, bár annak metódusai (kiindulva mondjuk a kanadai megoldásból, hogy simán a szerzőszámmal osztják, nem figyelve, ki a felelős szerző) mókásan csűrhetők-csavarhatók, ami tovább bonyolítja a z összevetést.
    De kérlek, arra is reagálj, ami arra vonatkozott, hogy a több mint egy tucat MCC vezető oktató – kutató többsége nulla Phd hallgatóval bírt, miközben a kommentelők azon része, akik ráláttak mondjuk a politikatudományra, indokolatlannak és érthetetlennek vették a nullás értéket (a római jogot tisztáztuk, elfogadom, de jó lenne, ha nem lépnél túl azon, hogy az sem vett fel PhD hallgatót /mennyiből is? itt az áll //doktori.hu/ // , hogy évente csak államiból 2000-et vesznek fel!/, akinek a jog- vagy bölcsésztudományi területe lehetővé tenné.
    Ha már kritizálsz, kérlek, vedd észre azt is, amiben nincs igazad.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14512)
    Loading...
  32. közösperonos átszállás szerint:
    2021.02.01 10:26

    @fortin: „Inkább úgy pontosítanám, hogy a kettőnek nincs köze egymáshoz. Ha több a pénz, óhtatlanul kijön a jobb teljesítmény, amennyiben az oktatók/kutatók munkáját békén hagyják. „

    És ez egy akkora nagy HA, amekkorát adottnak venni (az adott körülmények között) maga a wishful thinking.

    Írtam több indokot is, hogy ezt miért nem tartom reálisnak, és ezekből pontosan nulláról vettél tudomást. Gyakorlatilag szabad kezet kapnak majd a személyes leszámolásra az egyetemek rektorai (és kuratóriumai), ami ugyan eddig sem volt példa nélküli, de most még kevesebb kötöttség marad, viszont kimondottan és hangsúlyosan beúszik a képbe a politikai szál (figyeld meg, mi fog történni az alapítványi átalakulás ellen nyíltan fölszólalókkal és csoportjaikkal), márpedig ilyen esetben bizony semmi jelentősége nem lesz a publikációknak vagy a doktoranduszok számának. Persze, lesz majd tudománymetriai vagy etikai vagy valamiféle fügefalevél, elő lehet kaparni sokéves Facebook-hozzászólásokat (itt megint visszautalnék Rovó síelésének utóéletére), de lehet, hogy még ezzel sem fogják törni magukat, csak leföldrajzinév-bizottságoznak embereket.

    Ez bizony rontja a színvonalat. Lehet, hogy csak picikét vagy mittomén, de befolyásolja, és nem fölfelé.

    És akkor még ott vannak azok, akiknek tovább keseredik a szájízük, aztán egyszer csak lelépnek a francba. Mert amikor egy olyan intézményt, amelynek a fél életedet adtad az összes kreatív energiáddal, lenyúlnak és még cinikusan mindenki képébe is röhögnek (és utána jön az, hogy elkezdenek átalakítgatni, ami, mivel esetleg szakmailag barmok, viszont gyorsak és határozottak, további értelmetlen rombolást hoz csak), szóval akkor nem biztos, hogy olyan nagyon lelkes leszel utána is. Ez amúgy is az ilyen átalakítások elkerülhetetlen velejárója, de ha gyorsan csapják össze, akkor meg főleg (ezt amúgy egyszer Palkovicstól is megkérdezték, kb. annyit tudott mondani rá, hogy hát ez ilyen).

    Persze, az alapítványi formának lehetnének előnyei is, de olyan nagyon kíváncsi lettem, hogy mik a tapasztalatok. Például a közbeszerzést sikerült-e életszerűbbé tenni már a réges-rég alapítványi egyetemeken?

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-14513)
    Loading...
  33. naebneerG szerint:
    2021.02.01 10:29

    @kisa: Csak azt ne gondold, hogy nem próbálunk / próbáltunk tenni ellene. Én részben azért voltam kénytelen otthagyni a felsőoktatást, mert pofáztam ellene mintazállat – és ilyenkor sokféleképpen lőnek vissza: a legmocskosabb az, amikor a gyerekeiden kapod vissza, mert az általános iskolája Mikulása a kerületi parlamenti fideszes képviselő, és jóban van az igazgatóval, aki haptákba áll, majd letiltja a gyereked versenyen történő indulási jogát.
    Te meg magyarázd meg otthon, hogy semmi baj, erkölcsileg mi nyertünk.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14514)
    Loading...
  34. naebneerG szerint:
    2021.02.01 10:43

    @közösperonos átszállás: Erre tudok válaszolni én is.
    Nem. Semmi változás nincs, részben azért, mert a már futó projektekre az elnyerés időpontjában érvényes közbeszerzési jogszabályokat tartatják be (nem vagyok jogász, nem tudom, ez így szabályos-e), másrészt azért, mert a már megkötött szerződéseket (mondjuk három évre elnyert vegyszerszállítás) k* drága lenne felrúgni.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14515)
    Loading...
  35. kisa szerint:
    2021.02.01 10:47

    @naebneerG: Igen, tudom, hogy sajnos többen vagytok itt értékes tudással rendelkező kommentelők, akik pályát/munkahelyet/országot módosítottak, pedig szerintem a „java” még csak most jön, ahogy fentebb @közösperonos átszállás: írta volt. Nem fekete Volgával jönnek érted az éj leple alatt, csak egyszerűen ellehetetlenítenek, megfagy körülötted a levegő. Mert már _minden_döntéshozó_ pozícióban ők vannak. Ez már nem polip és nem maffia, hanem egy mindent átszövő gusztustalan, ragacsos pókháló. ÉS gondolj bele: ha mindenki elmegy – és előbb-utóbb elmegy -, akkor a józsimaribácsikkal kéne egy új országot építeni. Hogy magyarázod el bárkinek, hogy a fél élete kuka? Ez ’90-ben se sikerült, azért lehetnek itt EZEK kétharmaddal. Egyszerűen nem látok kiutat az elkövetkező sok-sok nemzedék számára, mert az oktatással kéne kezdeni. Én nem feltétlen voltam Magyar Bálint híve, de jószerint ő volt az egyetlen, aki _megpróbált valami előremutatót csinálni és még a sajátjai is hátbadöfték. Ami meg most megy, az színtiszta agymosás, amire a kisgyerekek sajnos nagyon alkalmasak.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14516)
    Loading...
  36. közösperonos átszállás szerint:
    2021.02.01 10:49

    @naebneerG: De mikor a fideszesek szabad kezet kapnak az egyetemekben és keresztül-kasul alakítgathatják őket át, akkor majd biztosan nem fognak megszaporodni az ilyen esetek.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-14517)
    Loading...
  37. közösperonos átszállás szerint:
    2021.02.01 10:55

    @naebneerG: A „reményeink szerint akár már ötéves távlatban is” apróbetű már valahogy nem hangzott el a „könnyebb lesz a közbeszerzés” szlogen mellett. (Pont mint ahogy a „+30% béremelés” mellé sem tudták garantálni a megfelelő mennyiségű _plusz_bevételt. És akkor még ott nem is tartunk, hogy a +30% még inflációkövetésnek is kevés.)

    Amúgy meg valamilyen intézményes, bürokratikus kontrollra mindenképp szükség van / lesz ilyen méretű szervezetek esetén, úgyhogy nem is értem azokat, akik elhiszik, hogy majd könnyedén lehet értelmesen beszerezni a mindenfélét.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-14518)
    Loading...
  38. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.02.01 10:57

    @közösperonos átszállás: A közalkalmazotti státusz oda. A munkáltató 5 darab fideszes. Milyen indoklás kell ilyenkor bármihez ? Akit akarnak, azt munkáltatják, akit meg nem, azt nem. Olyanok lesznek az egyetemek, mint a polgári körök, vagy a köztévé. Vagy egyházi gyülekezetet csinálnak belőle, ha épp azt akarnak.
    Az SZFE mostmár a köztévé-hírtévé propagandista iskolája lett. Szerintem kezdettől ez volt a terv.
    Hogy a többivel mi a terv, az is a szigorúan titkos személyzeti listáról fog kiderülni.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-14519)
    Loading...
  39. naebneerG szerint:
    2021.02.01 11:06

    @kisa: Abban tévedsz, hogy az új országot magasabb színvonalúnak tételezed fel előre. Amikor leléptem, azt hittem, a tantárgyaimnak oda. A hallgatói visszajelzések alapján megtudtam, hogy egy (idézem:) „öntelt f*sz” vette át a többségüket, aki az órákon csak magát fényezi. És? Ahogy a Rendes fickókban kimondja Zámbori Soma magyar hangján Ryan Gossling, „Felkelt a nap, lement a nap, nem történt semmi”. Stabilizálódott a tantárgy, gyengébb minőségben. A hallgatók nem tudják azt mondani, választanánk inkább egy másik, igényesebb oktatót – ez van, tőle tanulnak.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14520)
    Loading...
  40. naebneerG szerint:
    2021.02.01 11:10

    @közösperonos átszállás: Ahol nincs érvényben lévő közbesz. szerz., és nem régi projekt, ott megmaradt a három árajánlat kérésének kötelezettsége is. Ezt vagy ki tudjuk játszani „kizárólagossági igazolással”, vagy nem, ami főleg ott gáz, ahol HR-t akarnál felvenni. Úgyhogy kérni kell kamu árajánlatokat docensektől más egyetemekről, hogy léccci, írd azt, hogy mondjuk kipreparálsz egy észtert havi fél milláért, hat hónap alatt, míg akit alkalmazni szeretnék, az csak havi 400-at kér bruttó.
    Lealázó.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14521)
    Loading...
  41. naebneerG szerint:
    2021.02.01 11:16

    @kisa: az „értékes tudás” veszélyes kifejezés, mert idő-, értékrend, ország és politikai környezet függő. „Abszolút” értékes tudás lehet talán csak az elméleti matematika, az elméleti fizika, a filozófia…de ezt hagyjuk, messzire vezet, hiszen még az orvostudomány sem az, ld. keleti vs. nyugati orvoslás.
    Az én tudásom ad hoc lehet értékes vagy értéktelen, utóbbi esetben jól el tudok helyezkedni árufeltöltőnek vagy hulladékfeldolgozási vonalon.

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14522)
    Loading...
  42. Steiner Zsigmond szerint:
    2021.02.01 11:38

    @közösperonos átszállás: A Nyelvtudományit annyiban egészíteném ki, ill. pontosítanám, hogy a felosztás a jelek szerint Maróth Miklós régi rögeszméi mentén történik, és a bizonyos rangsor csak ürügyet kínált erre. Mindenesetre Maróth ultimátumot adott, hogy ha a Nyelvtudományi Intézet „önként” nem kéri átalakulását egy 4 intézetből álló Nyelvtudományi Kutatóközponttá, akkor kő kövön nem marad (beolvasztás BTK-ba stb.) Az egyes új intézeteket is Maróth diktálta, kell pl. egy külön történeti nyelvészeti intézet (mivel Maróth nem értesült róla, hogy jelen tudásunk szerint a szinkrón és a diakrón nyelvészetet nincs értelme szétválasztani). Az ígéret az, hogy ha így négyfelé osztja magát az intézet, akkor egyben maradhat, de sokakban erős a gyanú, hogy Maróth végső célja a Nyelvtudományi Intézet valódi szétszakítása, hiszen már régóta mondogat olyanokat, hogy pl. kellene egy komplex őstörténeti intézet, régészekkel, nyelvészekkel, történészekkel – oda kiválóan passzolna a nyelvtörténeti intézetecske.

    Hiv.: [@Steiner Zsigmond:](#comment-14523)
    Loading...
  43. kisa szerint:
    2021.02.01 11:55

    @naebneerG: Természetesen egy normális ország számára értékes tudásról beszélek. Magyarország már nem normális ország (talán sose volt az…). És igen, természetesen a normalitás alatt magasabb színvonalat értek, demokráciát, ha úgy tetszik, amolyan Svájc- és Skandinávia-szerűt. (nem tudom, ezt hogy kell helyesen
    írni 🙂 Tudod, amolyan „…szabadság! Te szülj nekem rendet, jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat”
    Persze, már hallom is, hogy pattog a zománc… De akár lehetett volna. Nem lesz, soha nem lesz. A még meg nem született unokáim se fogják megérni. Ha egyáltalán itt fognak megszületni, és nagyon remélem, hogy nem.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14524)
    Loading...
  44. deckard_r szerint:
    2021.02.01 12:44

    @naebneerG: nincs „keleti” vs. „nyugati” orvoslás… az un. „keleti” ugyanis szimpla kuruzslás

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-14525)
    Loading...
  45. balmoral szerint:
    2021.02.01 12:44

    @naebneerG: Ha tehetséges és szorgalmas vagy, fizikailag pedig rendelkezel egy élsportoló adottságaival, Németországban esetleg esélyes lehetsz egy vattagyári betanított munkára. Hogy mit tudsz az észterekről, az mindegy, a vatta többnyire poliészterből készül.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-14526)
    Loading...
  46. naebneerG szerint:
    2021.02.01 12:48

    @deckard_r: Azért az artemizinint kínai kutatók preparálták ki, Nobelt is ért, szóval azért ne írjunk kuruzslást…

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14527)
    Loading...
  47. naebneerG szerint:
    2021.02.01 12:49

    @balmoral: a kérdés, feladjam-e az elért életszínvonalat. Ha fel kell, igen, működik a hulladékfeldolgozás, nem sok pályázó lenne, bár a fehérjefeldolgozót elkerülném…

    Hiv.: [@naebneerG:](#comment-14528)
    Loading...
  48. incze szerint:
    2021.02.01 12:58

    A Kossuth Rádió vendége volt Stumpf István is, aki elmondta, hogy egy-két kivételtől eltekintve a magyar egyetemek jókora távolságban vannak a világ élvonalától, ezért van szükség az átalakításra. Ezen kívül a fiatalok itthon tartásához is szükséges, hogy legalább a prágai vagy krakkói egyetem szintjét elérjék.

    Kitért arra is, mire megy majd el az 1500 milliárd forint:

    – 955 milliárd forint jut a struktúraváltás támogatására, és az oktatási, kutatási, művészeti tevékenység és infrastruktúra megújítására
    – 382 milliárd a tudományos és innovációs parkok, nemzeti laboratóriumok létrehozására
    – és 172 milliárd a szakképzési struktúra megújítására

    telex.hu/belfold/2021/02/01/palkovics-a-legszorosabb-szovetsegesei-vagyunk-brusszelnek-izlelgessuk-ezt

    röviden: lopni fognak.

    Hiv.: [@incze:](#comment-14529)
    Loading...
  49. kisa szerint:
    2021.02.01 13:24

    @incze: Hiába, no, a berögzött szokásokat nagyon nehéz levetkőzni. Lopnak, mióta megalakult a fidesz, csak akkor még beérték székházzal, josiptothotokkal, kayaibrahimokkal. Most egy országot lopnal elfele, meglehetős sikerrel.

    Hiv.: [@kisa:](#comment-14530)
    Loading...
  50. doggfather szerint:
    2021.02.01 13:35

    alkotmáybíró is ezzel a megkerülős technikával lett…

    Hiv.: [@doggfather:](#comment-14531)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld@apokalipszistmost: : Úgy legyen. Attól, amit a MP…
  • apokalipszistmost on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földépp most olvasom a Felperzselt földet a népek taní…
  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • Dr Atom Magum M.D. Ph Wizzard on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földAmerikanak nem apukaja van hanem elnoke, ezt bar D…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…

Posztrulett

Ez egy alkotmányos forradalom

Magyar Péter, végtelenül szelíden megkérte Sulyok Tamás köztársasági elnök urat, hogy méltóztasson lemondani. MP-re jellemző ez a különös szubtilis szelídség, gondolati ív, mély lelkiség, az ahogy bele tud reflektálódni az ilyen alkotmányos finomságokba. MP jogfilozófiai érve a következő: Ha nem mondasz le bazmeg, akkor beírjuk a kurva Alaptörvényetekbe, direkte Comic Sans MS fonttal, lila betűkkel, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • wolff
  • jotunder
  • mzoltan
  • aromo44
  • Tehenész
  • labrys
  • simonandris2
  • Grrr
  • esztre
  • kisa
  • KennyOMG
  • Morp65
  • Fuxos
  • Psakreff
  • Sándor Simon
  • jelbeszed
  • Tiborné Tóth
  • incze
  • azuccahirmondoja
  • tamspatrik
  • apokalipszistmost
  • Bogomil
  • istván orovecz
  • jaurin
  • aerduloensamtonight
  • szabol25
  • Keepdreaming
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • gornyo
  • Hector Kapitány
  • nyulambator
  • onehumanoid
  • j.alfred prufrock II
  • Tyto
  • ijenanyelvtan
  • Gaboxhrr
  • SMFB
  • ijontichy
  • thegaben86
  • micike mici
  • lgombb
  • sgtpotrien
  • mecsekijeti
  • Mikonu
  • susyk
  • ikarus
  • tulajdonkppen
  • ervsebeszet
  • Dr Atom Magum M.D. Ph Wizzard
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d