Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után 2026.03.12
  • Magyar gloire 2026.03.11
  • Ruszkik, hová? 2026.03.11
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával 2026.03.10
  • Khamenei Jr. is megsérülhetett a támadásokban 2026.03.09
  • Amerika fegyvereket venne Ukrajnától? 2026.03.05

A legolvasottabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után
  • Magyar gloire
  • Viccországban bejelentenek
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával
  • Ruszkik, hová?
  • Claude esete Donalddal

Túlságosan összetett kérdés

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Azt mondja Navracsics docens, hogy azért nem kívánatos dolog az új Alkotmányról népszavazást tartani, mert az túlságosan összetett kérdés.

Szeretném megjegyezni, hogy a parlamenti képviselők elég gyakran szavaznak meglehetősen összetett kérdésekről. A Lisszaboni Szerződésről, költségvetésről, génmanipulációról.

Milyen alapon hoz döntést egy képviselő? Úgy, hogy a frakcióvezető megmondja neki, hogyan szavazzon. Az esetek kilencvenplusz százalékában, rendkívül összetett kérdések esetében is ez történik.

Nézzünk egy nem nagyon összetett kérdést. Hétfőn húsz százalékkal csökkentik a kenyér árát. Másnap húsz százalékkal megemelik. Csökken vagy növekszik a kenyér ára?  A választók hány százaléka válaszolna helyesen erre a kérdésre?  És a képviselőknek?

A népszavazás nem a nép bölcsességéről szól. A nép bölcsességéről akkor szólna egy népszavazás, ha egy eldöntendő kérdés esetében az emberek egymástól függetlenül 51 százalékos biztonsággal helyesen döntenek. Akkor mindig őket kell megkérdezni mindenről, mert gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy kollektíve tévedni tudnak. A világ sajnos nem ilyen.

A népszavazás is a meggyőzésről szól. Arról szól, hogy az elitek milyen arányban tudják meggyőzni az embereket a saját igazukról. Egyébként a választások is erről szólnak. Mindazonáltal az egyenlőség kegyelméből is így részesülnek a polgárok, akár értik pontosan a feltett kérdéseket, akár nem.

Nem szeretjük megkérdezni az embereket arról, hogy fizessenek-e több adót, mert nagy részük egy ilyen kérdésre, elitcsoportok ide vagy oda, mindenképpen nem-mel válaszolna, akkor is, ha egy túlságosan összetett érveléssel esetleg ki lehetne mutatni, hogy 1. ez hosszú távon hasznosabb lenne a társadalom számára, és így esetleg az ő számára is. 2. ez igazságosabb lenne mint a jelenlegi helyzet. Az új Alkotmányban semmi ilyesmiről nincs szó.

Az, hogy a túlságosan összetett kérdéssel kapcsolatban kérdést intéz a polgárokhoz a Hatalom, majd utána közli, hogy azért az igen vagy nem jellegű véleményére ugyanezen polgároknak már nem kíváncsi, jelentősebb méretű lóláb kilógását jelenti.

Orbán populista a végtelenségig, de praktikusan populista. Nincs semmi szüksége egy nagy és ellenőrizhetetlen politikai vitára az Alkotmánnyal kapcsolatban. Ő fogja eldönteni, hogy mi legyen az új Alkotmányban. Ő és senki más. Azért nem annyira ijesztő ez az egész, mert ő a saját jól felfogott politikai érdekeire  (és gyakorlatilag semmi másra) van tekintettel, és az is érdeke, hogy az új Alkotmányból ne legyen a médiatörvényekhez hasonló botrány.

Magyarországon végzetesen meggyengültek és dependensé váltak az elitcsoportok. Lehet, hogy ez helytelen fogalmazás, és az igazság inkább az, hogy az elitcsoportok végzetesen gyengék és dependensek. Nincs John Jay, Madison, Hamilton, nem írnak Federalist Papers-t, nincs is hozzájuk hasonló kaliberű ember az országban, ahogy persze George Washingtonhoz hasonló kaliberű vezető sincs. Van egy hihetetlenül erős, street smart vezetőnk, Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban. Ez pedig, ezt nagyon fontos hozzátenni, a polgárok akaratából van így. Mindazonáltal annyira még ő, az első számú és tulajdonképpen egyetlen politikai vezető sem bízik magában, hogy az Alkotmány kérdéseit közvetlenül ő döntse el. Nem bízik a kötcsei értelmiségben, a sajtójában, a politikai gépezetében. A parlamenti képviselőiben bízik egyedül. Tudja, hogy megnyerne egy népszavazást, de távolról sem kétharmaddal. Nem akar esélyt adni az ellenfeleinek, semmi esélyt.

Nem tudom, hogy kik válaszolnak Magyarországon a túlságosan összetett kérdésekre. Nem tudom, vannak-e még kérdések, vagy csak a helyes választ kell kitalálni a kötcsei elitnek, azt a helyes választ, ami Orbán fejében már ott van. Az új Alkotmány körüli cirkuszból a méltóság szikrája is hiányzik, bár azt nem állítom, hogy idegesítőbb lenne a középszerű alakok által eljátszott többi cirkuszunknál.

<

p style=”text-align: justify”>Ez egy rossz darab rossz színészekkel és egy nagy hatalmú rendezővel, aki nemcsak azt dönt el, ki legyen a főszereplő, de azt is, hogy ki az ügyelő, sőt a sarki fűszeres is. Akkor viszont ne beszéljünk túlságosan összetett kérdésekről, kedves Navracsics docens, hanem szépen becsületesen mondjuk ki, hogy az alkotmányozó hatalom egyszemélyi vezetője ezt és ezt akarja, és pont. Ez nem diktatúra, ez egyáltalán nem ellentétes a hatályos alkotmányunkkal, ráadásul ez az ún. igazság, ha még valakit érdekel.  Nem is túlságosan összetett igazság.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522259-69b526a40a39d' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522259&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522259-69b526a40a39d&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522259-69b526a40a39d' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Henessy és forradalom

Next Post:

Trurl és Klapanciusz hét utazása — Első utazás

198 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 11:17

    @igényes: hát na ja, végülis általában mindíg a nyomorult szegény népek diktátorainak vannak a legnagyobb palotái, míg a jóléti demokratikus államok vezetői sokkal szerényebbek.
    szóval ez is stimmel hová tartunk.

    mondom én: várjuk ki amíg ez a baromállat orbán királlyá koronáztatja magát és saját magának privatizálja a parlamentet meg a budai várat.

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287073)
    Loading...
  2. igényes szerint:
    2011.02.24 11:20

    A Budai Királyi-palota lesz Orbán új lakhelye. Sajnos a festményeknek keresni kell egy új helyet.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287074)
    Loading...
  3. Mitya Ivanov szerint:
    2011.02.24 11:20

    ja értem
    legyen népszavazás
    OK

    Hiv.: [@Mitya Ivanov:](#comment-287075)
    Loading...
  4. igényes szerint:
    2011.02.24 11:23

    Nem találom sehol az új királyi palástra kiírt közbeszerzési pályázatot. Segít valaki?

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287076)
    Loading...
  5. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 11:24

    @igényes: Dehogy! Átfestik őket.:):):)

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287077)
    Loading...
  6. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 11:24

    @igényes: pályáztatás nélkül orbán rokonainak cége csinálja néhány százmillióért.

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287078)
    Loading...
  7. igényes szerint:
    2011.02.24 11:24

    Egyébként az új iroda 1,6 milliárd.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287079)
    Loading...
  8. atommanus szerint:
    2011.02.24 11:24

    @KG2000: Nem értek ahhoz, milyen szakember volt Greenspan, nem is nagyon érdekel, viszont nagyon hosszú ideig volt a jegyban elnöke, tehát legalább ehhez értenie kellett.

    Ami tetszett, az az a meglátása, hogy aki az USA választási rendszerében nyerni tud, @igényes: alkatilag alkalmatlan arra, hogy egy ekkora országot vezessen.

    Hiv.: [@atommanus:](#comment-287080)
    Loading...
  9. igényes szerint:
    2011.02.24 11:25

    @kaqkkfioka: Értem akkor Orbán lesz mindegyik. Meg a hozzátartozók.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287081)
    Loading...
  10. igényes szerint:
    2011.02.24 11:27

    @atommanus: Obama alkalmatlan, vagy Orbán alkalmatlan.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287082)
    Loading...
  11. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 11:29

    @igényes: Áááááááááááááá! Nem hinném.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287083)
    Loading...
  12. Quadrille Lobster szerint:
    2011.02.24 11:29

    Persze, hogy népszerűségi kérdés a népszavazás.

    Ha még mindig szeretik, mindent megszavaznak neki, de ha nem anniyra fekszenek jól a lépések, a zemberek le fogják szavazni a királyt. Függetlnenül az új alk szövegétől.

    Főleg mivel a tét nem a kormányváltás, hanem „csak” az alkotmány..

    Különben ha túl összetett kérdésről nem lehetne szavazni, akkor nem lett volan minden eddigi népsavazási kérdés hatszorosan összetett modnat legalább kétszeri tagadással.

    Hiv.: [@Quadrille Lobster:](#comment-287084)
    Loading...
  13. atommanus szerint:
    2011.02.24 11:29

    @igényes: Greenspan nem Orbánnal foglalkozott, hanem az USA-val. Mindent azért mőg ő sem.

    Hiv.: [@atommanus:](#comment-287085)
    Loading...
  14. igényes szerint:
    2011.02.24 11:30

    A lap megkeresete az ügyben a Miniszterelnökséget, ők azonban sem azt nem árulták el, mennyibe került az átalakítás, sem pedig azt, hogy pontosan mi volt az oka a költözésnek. A miniszterelnök szóvivője, Szijjártó Péter csupán annyit közölt: ez még így is olcsóbb, mint ha a miniszterelnöknek a Parlamenten kívül kerestek volna helyet, amit egyébként az „európai hagyományok” megkövetelnének.

    Azt nem értem, hogy az én adómból költenek, én meg nem tudhatom. Nem azért mondom, de a feleségem csak közelebb áll hozzám, mint az Orbán. Feleségem csak többett költhetne mint egy idegen élősködő. Miért is nem kell elszámolnia ennek az Orbánnak? Számlát sem kért, mi történik itt?

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287086)
    Loading...
  15. atommanus szerint:
    2011.02.24 11:32

    @igényes: Hát, ahogy nézem, Obama irodájába nem férne be az őt dícsérő ódákat zengő gyerekkórus.

    Orbán ezt a problémát megoldotta. Még a kísérő szimfonikus zenekar is befér.

    Hiv.: [@atommanus:](#comment-287087)
    Loading...
  16. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 11:36

    @igényes: Asszem a költségvetésnek van egy „Egyéb kiadások” tétele.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287088)
    Loading...
  17. igényes szerint:
    2011.02.24 11:37

    Az Országház tudomásom szerint a Magyar Köztársaság tulajdona.

    Orbán Viktor tegye közzé mennyit költött irodájára, kinek fizetett és miért, hová kerültek egyes berendezési darabok.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287089)
    Loading...
  18. igényes szerint:
    2011.02.24 11:39

    @atommanus: Állítólag focizik benne, és eléggé jó a kapu is. Mi persze képkeretnek hívjuk.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287090)
    Loading...
  19. igényes szerint:
    2011.02.24 11:43

    Az egyiptomi szőnyeg viszont tényleg jó!

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287091)
    Loading...
  20. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 11:46

    @igényes: Ne má! 🙂
    Mikor látogatható?

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287092)
    Loading...
  21. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 11:48

    @mavo: Nomármost én egészen biztosan nem szedtem ki. Ha más kiszedte volna, valszeg (de nem biztosan) tudnék róla. Nem tudok.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287093)
    Loading...
  22. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 11:51

    @Felmosórongy: Határozottan megkérlek hangvételed tompítására. Egyúttal még néhány hozzászólót…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287094)
    Loading...
  23. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 12:06

    @Pásztörperc: bocs de néha kijön, annyira gyűlölöm a fideszt és orbánt.
    kb olyan a viszonyom hozzájuk mint a 2.vh idején a lengyeleknek , szovjeteknek vagy zsidóknak a nácikhoz és hitlerhez.

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287095)
    Loading...
  24. Kotkodus szerint:
    2011.02.24 12:23

    szerencsére az európai alkotmány sokkal egyszerűbb a magyarnál és láss csodát más európai országokban az emberek okosabbak mint nálunk: valószínűleg ez lehet az oka, hogy az eu alkotmányról több országban is népszavazást tartottak…

    Hiv.: [@Kotkodus:](#comment-287096)
    Loading...
  25. maroz szerint:
    2011.02.24 13:47

    @Pásztörperc: Lehet tiltani bizonyos kifejezéseket a kommentekből, a sporttárs erre célzott, de szerintem mellé lőtt.

    Pedig milyen izgalmas lenne mondjuk tiltani a fontosabb kötőszavakat. Április elsején ki is próbálhatnánk. 😉

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287097)
    Loading...
  26. Kettes szerint:
    2011.02.24 13:47

    @mavo: Megnéztem, 10 napja volt az utolsó tartalmi törlés. Küldd el még egyszer, de előtte tedd vissza a blogot a feed-be, különben nem garantálok semmit. 😉

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-287098)
    Loading...
  27. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2011.02.24 14:21

    @maroz: 🙂
    egyszer tabuzáskor az ,,a”, ,,az”, ,,egy”, ,,nem”, ,,és” szavakat adtuk tabuként. az is jó hecc volt.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-287099)
    Loading...
  28. maroz szerint:
    2011.02.24 14:32

    @dr Brcskzf Gröőő: Kéne az admin felületre egy ‘Yossarian-mód’ gomb. :DD

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287100)
    Loading...
  29. mandras szerint:
    2011.02.24 16:02

    @Pásztörperc: Tudod, mit mondott Lenin a kis Brezsnyevnek, amikor meglátta a bizonyítványát? Ugye tudod …
    Attól, hogy te TGM-nek csak a publicisztikai munkásságát ismered, van neki pl. egész friss A*-kategóriás publikációja is. Nem tudom, azt a tizenhét kötetet, amiben „Platónt fordítottunk magyarról magyarra” (ebből tíz NKTH-finanszírozásban), végigolvastad-e, és összevetetted-e a színvonalát a korábbi magyar nyelvű Platón-kiadásokkal – ha nem tetted meg, sürgősen pótold. Nem folytatom – sokat kell még tanulni, tanulni, tanulni. Ha a szimpátiád ez ügyben a kormányé, folytasson ellened jövőre a Népszava olyan karaktergyilkos kampányt, mint amilyet most az MN folytat.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-287101)
    Loading...
  30. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 17:06

    @mandras: Képes és hajlandó vagyok ezt elhinni — próbáltam hangsúlyozni, mennyire tudatában vagyok alulinformáltságomnak.

    A rendszerváltás óta TGM-nek mintegy tucatnyi, látszólag tudományos igénnyel írt elemző munkáját olvastam, azok tapasztalatait összegeztem föntebb. Platónt természetesen nem, és nem is fogom: ha azt mondod, hogy az márpedig kiváló, ezt munkahipotézisnek vita nélkül el kell fogadjam.

    (NEM tudom, mit mondott L., de most már furdalja az oldalam a kíváncsiság…)

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287102)
    Loading...
  31. mavo szerint:
    2011.02.26 20:36

    @Kettes:

    nem tartalmi törlés volt, hanem tartalmi szűrés, gondolom beállítottátok, másként ilyen nincs. és amikor kiszedtem a cúna szavakat, akkor is egyre azt írt ki, hogy nem mehet a komment.

    mindegy, maradtok feeden, és elnézést, de az nem az én napom volt.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-287103)
    Loading...
  32. Kettes szerint:
    2011.02.27 07:54

    @mavo: Tartalmi szűrés sincs nálunk beállítva. Mi imádunk törölni, nem hagyjuk meg ezt a lehetőséget robotoknak. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-287104)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2011.02.27 10:05

    @mavo: Nincs tartalmi szűrés. Ellenben van egy baromi érdekesen működő blogmotor. Nem törölt senki téged, ebben biztos lehetsz. Ha nem jelenik meg oldalt a kommentsávban amit beírtál, kezdhetsz gyanakodni. Ha ráküldesz egy üres üzenetet, és az átmegy, de nem látod az előzőt, akkor az elveszett. De esetleg pár óra múlva megjelenik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287105)
    Loading...
  34. ANTICK szerint:
    2011.02.28 23:56

    OFF:
    Ha a nép 51%-os valószínűséggel dönt jól, akkor 49%-os valószínűséggel dönt rosszul, ami gyakorlatilag nem 0…
    (gondolom már jelezték páran, de azért a biztonság kedvéért megjegyzem ezt)
    ON:
    Az összetett kérdésekben akkor adjanak szavazati jogot a diplomásoknak, esetleg nagyobb súlyt a szavazatuknak. Ők azért csak vannak olyan szinten, h értelmezni tudjanak egy összetett mondatot:)
    (tudom, nem erre gondoltak)

    Hiv.: [@ANTICK:](#comment-287106)
    Loading...
  35. jotunder szerint:
    2011.03.01 08:06

    @ANTICK: Nem. Ha a néphez tartozó egyedek mindegyike egymástól függetlenül 51 százalékos valószínűséggel jól dönt, és 49 százalékos valószínűséggel rosszul, (egymástól függetlenül az lényeges), akkor egészen hihetetlenül nagy valószínűséggel egy népszavazás jól dönt.

    Chernoff egyenlőtlenség. exp(-2n(p-1/2)^2)-nél is kisebb annak a valószínűsége, hogy n szavazó együttesen téved.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287107)
    Loading...
  36. Avatar szerint:
    2011.03.01 17:13

    @jotunder: És szerinted egymástól függetlenül döntenek?

    Hiv.: [@Avatar:](#comment-287108)
    Loading...
  37. jotunder szerint:
    2011.03.01 18:02

    @Avatar: ugyan miert dontenenek fuggetlenul egymastol. ez egy eletidegen modell.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287109)
    Loading...
  38. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.01 22:25

    @jotunder: Tanácsot vagy véleményt kérek. Megkaptam a KEK KH-tól az alkotmányra vonatkozó kérdéseket. Érhet-e retorzió, ha nem küldöm vissza? Ha visszaküldöm, visszakövethető vagyok-e?

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287110)
    Loading...
  39. jotunder szerint:
    2011.03.01 22:31

    @Gyalogfenyő: Senki sem fogja visszaküldeni, kivéve a nagyon szomorúééletűeket. Ezek teljesen egyformák ?? Vagy csak mi kaptunk Szili Katisat ?? Lehet, hogy vannak akik Pálinkásat kaptak ??? Kellene gyűjteni és csereberélni ezeket is mint a naptárakat gyerekkoromban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287111)
    Loading...
  40. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.01 22:50

    Hehe, én Szájer Józsit kaptam. Szilire nem cserélem, a Pálinká(s)ért odaadom.

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287112)
    Loading...
  41. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.01 22:51

    Hümm, arra gondoltam, hogy körzetenként küldték a képeket?

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287113)
    Loading...
  42. jotunder szerint:
    2011.03.01 22:52

    @Gyalogfenyő: Mindenki kapott Szájer Józsit, nézd meg az egész csomagot, ott lesz egy másik kép is.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287114)
    Loading...
  43. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.01 23:00

    Áh, igazad van.
    Jó az nekünk, ha nem küldjük vissza? Legitimálunk valamit, ha visszaküldjük?
    Jó idétlen kérdések…, de tényleg nem értem, ez mire jó.

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287115)
    Loading...
  44. maroz szerint:
    2011.03.02 07:36

    @jotunder: Kiváló állapotban lévő Magyar Vizslát (Gyurcsányos) cserélnék Rosszabbul Élünk!-re (Fatajánosnés), értékegyeztetéssel.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287116)
    Loading...
  45. maroz szerint:
    2011.03.02 07:53

    @Gyalogfenyő: Ez egy ócska trükk, és szerintem kár tipródnod, mert ez az osztás tudatosan úgy történt, hogy neked nem jutott értékes lap.

    A fidesz érzi, hogy a legitimációja nem túl erős az alkotmányozáshoz, még a fülkeforradalmas magyarázattal sem, így most erre próbál meg kicsit rádolgozni. A függők visszaküldik, ami a szociálpszichológusok szerint azzal is jár, hogy ezzel mintegy önkizsolgáló módon még inkább megerősítik az elköteleződésüket, de a zöm az úgyis iktatja a megfelelő helyre, a papírkosárba.

    Ami persze nem gátolja meg a fideszt abban, hogy elkönyveljen mintegy 3,8 millió viszaküldött levelet és ezekből egy szép kis legitimációt hajtogasson magának a mániájához.

    Ha lenne ellenzék, de leginkább civil kurázsi és ötletesség, akkor el lehetett volna kezdeni egy jó kampánnyal összegyűjteni a leveleket azoktól, akik kikérik maguknak, hogy ilyen szinten nézze őket hülyének egy tetszőleges hatalom, és ugyan miért ne jelenthetné be egy ilyen kezdeményezés szervezője is minden további nélkül, hogy ők meg 7,2 millió levelet gyűjtöttek össze. Jobban belegondolva ehhez inkább civil szervezet kellene, nem politikai párt. Persze nem igazán van nekünk egyikből sem, úgyhogy ne álmodozzak itt fölöslegesen. 🙁

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287117)
    Loading...
  46. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.02 12:53

    @maroz: Köszönöm a segítséged. Igazán.

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287118)
    Loading...
  47. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.03 12:14

    @Gyalogfenyő: fenteslent.blog.hu/2011/03/01/bojkottald_az_alkotmanyos_kerdoivet

    Hátha vannak másnak is kérdései.

    (Ha a bloggazdi ellenére van, törölje.)

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-287119)
    Loading...
  48. minyimaaa szerint:
    2011.03.04 03:48

    George W. Bush-t oktatja Mike Tyson, a beszédterapeuta:

    comment.blog.hu/2011/03/03/tyson_a_beszedterapeuta?utm_medium=link&utm_campaign=bloghu_cimlap&utm_source=szuperfeed&utm_content=kult&utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

    Hiv.: [@minyimaaa:](#comment-287120)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @ATCG: Hiv.: @velotanya: Most belenéztem a f…
  • annokkk on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@hakohen: És Románia most fogadta ünnepélyesen Zel…
  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @fortin2: Ez így van. De mindig új folyóban…
  • fortin2 on Magyar gloireEzt sikerült összehozni a magyar gloire-ból: https…
  • ipartelep on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?A két utóbbi témára kapcsán szól közbe a pincér. (…
  • Késes Szent Alia on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@bvr: "már rég igaz hogy Irán nem jelent valós fen…
  • hakohen on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?. Mindeközben. (WSJ, több forrásből is olvastam.)…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://24.hu/belfold/2026/03/13/nav-tabornok-halo…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.egy maszk ilon doge üdvöske a kongresszus előtt. n…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán után@velotanya: köszönöm
  • velotanya on Konzervatizmus Orbán után@nyulambator: @hakohen: Van magyar fordítása is: .…
  • velotanya on Magyar gloire@ATCG: Nem idézet, hanem parafrázis, és pontosan m…
  • tahonoli on Claude esete DonalddalHiv.: @jotunder: Nagyon jó volt olvasni soraidat é…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. @nyulambator: . jó! .
  • ATCG on Magyar gloireHiv.: @velotanya: Sajnos nem tudom honnan való az…
  • ATCG on Magyar gloireSzerb Antal A harmadik torony c. esszékötetében 19…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@velotanya: A Tanú örök. Bástya elvtársat már meg…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@velotanya: , @annokkk: : Nincs itt semmi látnival…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekOké hogy láthatóan erős befolyásoltság alatt, de a…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Az árufeltöltőnek ott az áru, és éppen…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@annokkk: És az árufeltöltő is amolyan álember vol…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@velotanya: Dehogy ismerősök. Beállnak az emberek…
  • labrys on Magyar gloire@jotunder:: az okok a blog közös(/n)ségének értékp…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekFriss mai gyűjtés Budapest közepéről, saját füllel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Magyar gloire@jotunder: Írni nem biztos, no de olvasni!!
  • annokkk on Magyar gloireFöldhözragadtan én azt látom, hogy a mi orosz vála…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@jotunder: Hirtelen Orbán Viktor ingét kapva magár…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán utánMa jött szembe ez a vers. Nem a konzervizmusról sz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenekaz milyen kis egyperces, hogy Örkény István unokáj…
  • annokkk on Konzervatizmus Orbán utánNem is tudom, hogy a Z generációt éltető Magyar gl…
  • Geo on Konzervatizmus Orbán utánHa valamit tudok a konzervativizmusról, azt jótünd…
  • apokalipszistmost on Konzervatizmus Orbán utánén nem vagyok ilyen elnéző, aki szellemi képessége…
  • DarthVader on Magyar gloire@jotunder: Vannak földhözragadtak is, akiket nehéz…
  • jotunder on Magyar gloirehú, de mégéri írni a vincentet...:(
  • DarthVader on Magyar gloire@velotanya: A gloár olyan, mint a piszoár, csak ki…
  • velotanya on Magyar gloireIntézek egy kis kihívást a vincentesek irodalmi mű…
  • darnoknew on Konzervatizmus Orbán után@hakohen: "a Horthy- és Vassalbert-kultusz eltűrés…
  • darnoknew on Magyar gloire@labrys: Hátha van itt olyan, aki nem ismeri a mon…
  • vattablz on Magyar gloire@labrys: Jó ötlet! Gloárt minden magyar családnak!…
  • labrys on Magyar gloireKicsi koromban az apai nagyapáméknál nekünk is vol…
  • labrys on Konzervatizmus Orbán utánA „magyar konzervativizmus” valószínűleg mindig is…
  • Fuxos on Konzervatizmus Orbán utánVan libertariánus olvasód is......minimum egy.
  • DarthVader on Konzervatizmus Orbán utánVége lesz valamikor, az igaz, de nem így, hanem úg…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. Nosztalgiával gondolok az egykori Konzi blogra,…
  • vattablz on Konzervatizmus Orbán utánIgen, lesz valami utána is. Ahogy a népi bölcsesse…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én nem csak a levegőbe szoktam azt írni…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: https://www.quantamagazine.org/a-new-br…
  • ATCG on Konzervatizmus Orbán utánÁmen...vagy: úgy legyen
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én most kifejezetten Borel-kombinatorik…
  • jack_of_all_trades on Magyar gloireMagyar Töréneti szövegtár, doc. no. 9623001, Szabó…

Posztrulett

Orbán, futball, tehetség, Kelleher

A futball a tehetségről szól. A tehetséget pedig meg kell keresni, lehetőséget kell adni neki, hogy képességeit kibontakoztathassa; bele kell tenni tíz évet, rengeteg pénzt és munkát. Akkor is jöhet egy Kelleher, aki a kilencvenhatodik percben felível egy labdát – de Argentínának valahogy nem szokott jönni. Ha tegnap nem jön Kelleher, ha Liam Scales nem …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Judit Merényi
  • Gaboxhrr
  • annokkk
  • aerduloensamtonight
  • simonandris2
  • Bogomil
  • ra0213
  • ganjagym
  • jaurin
  • Keepdreaming
  • tulajdonkppen
  • sgtpotrien
  • thegaben86
  • karsairita
  • Mikonu
  • Morp65
  • martonbalint19904935
  • opiniopraesumpta
  • ijontichy
  • rovidec398e17c6
  • Geo
  • janostothmeister
  • Tiborné Tóth
  • Sparhelt
  • tahonoli
  • excombo
  • Psakreff
  • KennyOMG
  • apokalipszistmost
  • esztre
  • jelbeszed
  • seniowa
  • princeghostly1c74fbc695
  • jack_of_all_trades
  • SMFB
  • Tyto
  • szabol25
  • aromo44
  • marysolotravez
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • velotanya
  • elolhatuldoktor
  • ijenanyelvtan
  • mecsekijeti
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • kisa
  • ipartelep
  • darnoknew
  • ATCG
  • anna007dor
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d