Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Túlságosan összetett kérdés

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Azt mondja Navracsics docens, hogy azért nem kívánatos dolog az új Alkotmányról népszavazást tartani, mert az túlságosan összetett kérdés.

Szeretném megjegyezni, hogy a parlamenti képviselők elég gyakran szavaznak meglehetősen összetett kérdésekről. A Lisszaboni Szerződésről, költségvetésről, génmanipulációról.

Milyen alapon hoz döntést egy képviselő? Úgy, hogy a frakcióvezető megmondja neki, hogyan szavazzon. Az esetek kilencvenplusz százalékában, rendkívül összetett kérdések esetében is ez történik.

Nézzünk egy nem nagyon összetett kérdést. Hétfőn húsz százalékkal csökkentik a kenyér árát. Másnap húsz százalékkal megemelik. Csökken vagy növekszik a kenyér ára?  A választók hány százaléka válaszolna helyesen erre a kérdésre?  És a képviselőknek?

A népszavazás nem a nép bölcsességéről szól. A nép bölcsességéről akkor szólna egy népszavazás, ha egy eldöntendő kérdés esetében az emberek egymástól függetlenül 51 százalékos biztonsággal helyesen döntenek. Akkor mindig őket kell megkérdezni mindenről, mert gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy kollektíve tévedni tudnak. A világ sajnos nem ilyen.

A népszavazás is a meggyőzésről szól. Arról szól, hogy az elitek milyen arányban tudják meggyőzni az embereket a saját igazukról. Egyébként a választások is erről szólnak. Mindazonáltal az egyenlőség kegyelméből is így részesülnek a polgárok, akár értik pontosan a feltett kérdéseket, akár nem.

Nem szeretjük megkérdezni az embereket arról, hogy fizessenek-e több adót, mert nagy részük egy ilyen kérdésre, elitcsoportok ide vagy oda, mindenképpen nem-mel válaszolna, akkor is, ha egy túlságosan összetett érveléssel esetleg ki lehetne mutatni, hogy 1. ez hosszú távon hasznosabb lenne a társadalom számára, és így esetleg az ő számára is. 2. ez igazságosabb lenne mint a jelenlegi helyzet. Az új Alkotmányban semmi ilyesmiről nincs szó.

Az, hogy a túlságosan összetett kérdéssel kapcsolatban kérdést intéz a polgárokhoz a Hatalom, majd utána közli, hogy azért az igen vagy nem jellegű véleményére ugyanezen polgároknak már nem kíváncsi, jelentősebb méretű lóláb kilógását jelenti.

Orbán populista a végtelenségig, de praktikusan populista. Nincs semmi szüksége egy nagy és ellenőrizhetetlen politikai vitára az Alkotmánnyal kapcsolatban. Ő fogja eldönteni, hogy mi legyen az új Alkotmányban. Ő és senki más. Azért nem annyira ijesztő ez az egész, mert ő a saját jól felfogott politikai érdekeire  (és gyakorlatilag semmi másra) van tekintettel, és az is érdeke, hogy az új Alkotmányból ne legyen a médiatörvényekhez hasonló botrány.

Magyarországon végzetesen meggyengültek és dependensé váltak az elitcsoportok. Lehet, hogy ez helytelen fogalmazás, és az igazság inkább az, hogy az elitcsoportok végzetesen gyengék és dependensek. Nincs John Jay, Madison, Hamilton, nem írnak Federalist Papers-t, nincs is hozzájuk hasonló kaliberű ember az országban, ahogy persze George Washingtonhoz hasonló kaliberű vezető sincs. Van egy hihetetlenül erős, street smart vezetőnk, Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban. Ez pedig, ezt nagyon fontos hozzátenni, a polgárok akaratából van így. Mindazonáltal annyira még ő, az első számú és tulajdonképpen egyetlen politikai vezető sem bízik magában, hogy az Alkotmány kérdéseit közvetlenül ő döntse el. Nem bízik a kötcsei értelmiségben, a sajtójában, a politikai gépezetében. A parlamenti képviselőiben bízik egyedül. Tudja, hogy megnyerne egy népszavazást, de távolról sem kétharmaddal. Nem akar esélyt adni az ellenfeleinek, semmi esélyt.

Nem tudom, hogy kik válaszolnak Magyarországon a túlságosan összetett kérdésekre. Nem tudom, vannak-e még kérdések, vagy csak a helyes választ kell kitalálni a kötcsei elitnek, azt a helyes választ, ami Orbán fejében már ott van. Az új Alkotmány körüli cirkuszból a méltóság szikrája is hiányzik, bár azt nem állítom, hogy idegesítőbb lenne a középszerű alakok által eljátszott többi cirkuszunknál.

<

p style=”text-align: justify”>Ez egy rossz darab rossz színészekkel és egy nagy hatalmú rendezővel, aki nemcsak azt dönt el, ki legyen a főszereplő, de azt is, hogy ki az ügyelő, sőt a sarki fűszeres is. Akkor viszont ne beszéljünk túlságosan összetett kérdésekről, kedves Navracsics docens, hanem szépen becsületesen mondjuk ki, hogy az alkotmányozó hatalom egyszemélyi vezetője ezt és ezt akarja, és pont. Ez nem diktatúra, ez egyáltalán nem ellentétes a hatályos alkotmányunkkal, ráadásul ez az ún. igazság, ha még valakit érdekel.  Nem is túlságosan összetett igazság.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522259-6a03d26994ebd' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522259&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522259-6a03d26994ebd&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522259-6a03d26994ebd' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Henessy és forradalom

Next Post:

Trurl és Klapanciusz hét utazása — Első utazás

198 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. HaKohen szerint:
    2011.02.23 23:54

    @Csucsundra:

    GYF borderlineságát kétlem, bár kissé (?!) neurotikus. De most ebbe ne menjünk bele.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-286973)
    Loading...
  2. szorokin szerint:
    2011.02.23 23:58

    jelenleg, a magyar mensa-ba 130-as iq-val kerülhetsz be.
    ennyit tennék a fentebbiekhez.

    meg ezt ajánlom figyelmetekbe
    – itt kábé mindenre választ kaphattok – :
    infographics.blog.hu/2011/01/31/mennyi_az_iq_d

    @Deathstick: @jotunder:
    „@Deathstick: George Bush-t nem nagyon szerették a nyugati médiában. Tény, hogy elvégezte a Yale Egyetemet, és MBA degree-t szerzett a Harvardon. „

    tény h kőgazdag a családjuk (olaj)
    és
    tény h a kőgazdag családok csemetéi nem tipikusan (azaz biztos van kivétel) az eszükért/eszükkel szereznek diplomát.

    igen a kőgazdag családok hagyományosan támogatással és adományozással és kapcsolatokkal szokták biztosítani tehetségtől függően (azaz h debil e a gyerek v se) a szumma cum laude v csak cum laudés diplomát csemetéiknek.

    Hiv.: [@szorokin:](#comment-286974)
    Loading...
  3. Pásztörperc szerint:
    2011.02.23 23:58

    @HaKohen: Nem mondunk ellent egymásbak: a komplexusok nem a buta emberek hitbizományai. Abban is egyetértünk, hogy Kövér egy súlyosan, már-már patologikusan paranoid figura — és egy marha okos fickó, akire Orbán soxempontból máig fölnéz.

    Adlert nem olvastam, és a hosszú német szavakat nem értem (a rövideket se, de ez itt off), mindenesetre Orbán tankönyvi szépséggel mutatja be az ún. első generációs értelmiségiexorongástömegét — mit tesz isten, épp ahogy anno Horn Gyula. Kiválóan látszik ez azon a gyanakvással vegyes ellenszenven, ahogy a tudományt és a tudósokat kezelik. (Ja, és kicsi is.)

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-286975)
    Loading...
  4. Goompah szerint:
    2011.02.23 23:58

    @HaKohen: Utánaolvastam, és tényleg. Én még a régi, nem normáleloszlás szerint korrigált értékre gondoltam.

    Hiv.: [@Goompah:](#comment-286976)
    Loading...
  5. Deathstick szerint:
    2011.02.24 00:11

    @jotunder
    Úgy tűnik én is akadékoskodok itten, a la HaKohen… 🙂
    De: irreleváns a valódi személyisége? Éppen azért ügyködik úgy, ahogy, mert a valós személyisége uralja. Az ő korában, még nagyon jó tanácsadók is csak rendkívül kis mértékben tudnának hatni arra, hogy mit hogyan mondjon/tegyen, mert a motivációkat a már zsigerivé vált, általa láthatóan kevéssé felismert belső reflexek adják. Mivel érzelmileg a paranoia és az agresszió (EQ padlón vagy alatta) dominálja, értelmileg meg nem tudja ezt kompenzálni (lásd 0 önreflexió, tehát feltehetőleg nem túl magas IQ) szerintem (sem) alkalmas miniszterelnöknek. Az, hogy a pártjában a fenti személyiségjegyek miatt a többi embert kitúrta/háttérbe szorította, nem szinonímája a vezetési képességnek. Hogy sokan szavaztak rá, legfeljebb arra utal, hogy sokak személyiségfejlődése Orbánéhoz hasonlóan megrekedt és még ehhez képest is torzult, tehát rezonánsak a megnyilvánulásaival.
    És: Mo-nak még nem volt alkalmas miniszterelnöke? Milyen időtávlatban beszélünk?

    Hiv.: [@Deathstick:](#comment-286977)
    Loading...
  6. De hová tűnt Columbo felesége? szerint:
    2011.02.24 00:14

    @HaKohen: @Goompah: @jotunder:

    OFF:
    Egy átlagos egyetemista IQ-ja véleményem szerint jóval 130 alatt van, de nem 100 felett egy kicsivel, inkább talán 110-120 közé tenném. Ha jól tudom, 135-ös értékkel lehet Mensa tagságot kapni, ez pedig a lakosság mintegy 2%-át reprezentálja.

    OV IQ-ja viszonylag magas lehet, talán 130 közelébe is érhet. Miniszterelnökünk nem elég művelt (állítólag), de ez nem IQ témakör, ehhez ugyanis vajmi kevés köze van. A probléma ezzel (állítólagos műveletlenség) nem ez.

    Orbán kétségtelenül tehetséges politikus, igen jó szónok, gyors észjárású vitapartner (már ha kiáll, egyáltalán), mégsem gondolom őt államférfiúi képességűnek. Ennek okát pont a távlati – reálisan távlati -gondolkodás hiányában látom.

    Hogy miért?

    Ha igazán felismerte volna az MSZP/GYF bénázásában, és MA súlytalanságában rejlő lehetőségen túl a módot, ahogyan ezt hosszú távra kihasználhatja, akkor valóban bebetonozhatta volna magát a bársonyszékbe, méghozzá több ciklusra.

    De nem így járt el, de sőt, nagyon rossz, talán végezetes útra lépett.
    Itt fentebb elhangzott Öszöd II. – ebben sajnos igencsak van valami. Ha igaz az, hogy OV gyógykezelést kapott a 2. választási veresége után, akkor képzeljük el, mi fog történni, ha rájön, hogy micsoda történelmi lehetőséget szalasztott el azzal, hogy rossz tanácsadókra, mohó, feltörekvő helyi kiskirályokra építi nomenklaturáját, és gazdaságilag, társadalmilag elhibázott döntések sorozatát hozza meg (Manyup, KT, Jegybank, ÁB, infláció, önkorik helyzete, stb., stb.).

    Azt a nézetet pedig végképp nem osztom, hogy ő lenne az egyetlen valaha élt egyetlen alkalmas, nagy formátumú magyar miniszterlnök – azért ne csak 21 évet menjünk vissza az időben.

    Nem szimpatizálok a Fidesszel (sem), de az MSZP-s 8 év után bíztam egy erős, kiutat és megoldást találni képes kormányban – kár, hogy csalódnom kellett.
    A legnagyobb baj azonban mégsem ez, hanem az, hogy nem látok semmilyen más alternatívát, semmilyen olyan erőt, ami képes lenne a Fidesz ellenében választást nyerni, és valós gazdaságpolitikát folytatva végre előrevinni az országot.

    Hiv.: [@De hová tűnt Columbo felesége?:](#comment-286978)
    Loading...
  7. ultramega o.k. szerint:
    2011.02.24 00:16

    @Deathstick: előtte meg Reagan volt az ügyeletes tuskó. Klasszik:

    „Tűzvész pusztított Reagan elnök könyvtárában, és mindkét könyve elégett. De az a legnagyobb baj, hogy az egyik még nem is volt teljesen kifestve.”

    🙂

    Hiv.: [@ultramega o.k.:](#comment-286979)
    Loading...
  8. dark future szerint:
    2011.02.24 00:20

    @Pásztörperc:

    én is ezt gondolom. akkor már ketten gondoljuk így.

    Hiv.: [@dark future:](#comment-286980)
    Loading...
  9. azazello szerint:
    2011.02.24 00:24

    Navrának teljesen igaza van (a gyerekszavazatos kérdés kapcsán is). Üdítő a józansága.

    Hiv.: [@azazello:](#comment-286981)
    Loading...
  10. Karmadealer szerint:
    2011.02.24 00:27

    @Pásztörperc: Kövér az egyik legkövetkezetesebb, legkarakánabb figurája az elmúlt húsz év politikai forgószínpadának, még a köteles hisztis karaktergyilkosság sem tántorította el, sosem volt képmutató, kérlelhetetlen, tökös antikommunista volt mindig is, én pl. sokkal szívesebben látnám belügyminiszterként mint Pintért, az egyik legszimpatikusabb figura a polgári-nemzeti oldalon.

    Orbánra és a tudósokra vonatkozó megjegyzésed epikus csúsztatás természetesen (köismert hogy az akadémia meghatározó figuráival teljesen kiegyensúlyozott, korrekt a viszony), viszont ami ezeket a félnótás vizilófusokat illeti abban pedig ideje volt valakinek kiborítani a bilit, szerintem te sem TGM szakállából kibújva akarod a világot értelmezni. Nem az a baj hogy elvarázsolt hintalóetető brigád, hanem az hogy a metafizikus kötetlenség jegyében a közpénzekkel való elszámolást is kispolgári csökevényként értelmezték.

    Hiv.: [@Karmadealer:](#comment-286982)
    Loading...
  11. szempontpuska szerint:
    2011.02.24 00:27

    @azazello: bevállalja? 😀

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-286983)
    Loading...
  12. minyimaaa szerint:
    2011.02.24 00:28

    NÉPEK !

    mán bocs, de meglátásom szerint ez az iq-s vita meddő
    @szorokin: -nél található linken minden lényeges info megvan.

    konkrétan orbánnak, gyurcsánynak, és színte kivétel nélkül az összes vezető politikusnak (szerintem) megvan a KELLŐ iq-ja, azaz esze.
    szóval hanyagolhatnánk az iq témát..

    a pszichológiai profil többi része az érdekes.
    szóval….

    Hiv.: [@minyimaaa:](#comment-286984)
    Loading...
  13. minyimaaa szerint:
    2011.02.24 00:29

    @Zébácsi:

    nem 135, most mo-n épp 130.

    Hiv.: [@minyimaaa:](#comment-286985)
    Loading...
  14. gitáros szerint:
    2011.02.24 00:29

    @kovi1970:
    „A választások előtt én valamivel 50% fölé tippeltem a fideszt”

    ÉS jól tippeltél, tényleg csak egy kevéssel kaptak ötvennél. Az más kérdés, hogy ebből miért lehetett parlamenti kétharmad.

    Hiv.: [@gitáros:](#comment-286986)
    Loading...
  15. gitáros szerint:
    2011.02.24 00:30

    @gitáros:
    kevéssel kaptak _többet_ ötvennél….

    Hiv.: [@gitáros:](#comment-286987)
    Loading...
  16. dark future szerint:
    2011.02.24 00:31

    @Zébácsi:

    „A legnagyobb baj azonban mégsem ez, hanem az, hogy nem látok semmilyen más alternatívát, semmilyen olyan erőt, ami képes lenne a Fidesz ellenében választást nyerni, és valós gazdaságpolitikát folytatva végre előrevinni az országot.”

    no ez az. még csírájában sem. gyurcsány egy önmagát lenullázó politikai bohóc, az mszp egyéb részeire meg kár szót vesztegetni. talán még a bajnai/oszkó páros hozhatna össze valamit 2014-ben.

    sajnos teljesen kiürült az ellenzéki oldal. olyan szinten lejáratták magukat, hogy épeszű ember a közelükbe sem megy. az szdsz eltűnt, az lmp egy vicc, a jobbik egy rossz vicc.

    Hiv.: [@dark future:](#comment-286988)
    Loading...
  17. Kandabula szerint:
    2011.02.24 00:41

    Az Alkotmánnyal kapcsolatos népszavazás értelme az lenne, hogy a Fidesz a bevezetendő reformok emberekre vonatkozó várható negatív hatásait végleg elismertesse. A párt nem lankadó népszerűsége ezt várhatóan biztosítja. Ezért nem nagyon értem a húzódzkodásnak. Tekintettel arra, hogy egy nép által elfogadott Alkotmányt is bármikor felülírhatják, ezért valóban semmi értelme a népszavazásnak. Csak megint egy csomó pénzbe kerül.

    Hiv.: [@Kandabula:](#comment-286989)
    Loading...
  18. Kandabula szerint:
    2011.02.24 00:43

    Elnézést: „Ezért nem nagyon értem a húzódzkodást”.

    Hiv.: [@Kandabula:](#comment-286990)
    Loading...
  19. 1.szóló szerint:
    2011.02.24 00:53

    Egy 4 évre szóló kormányprogram nem túl bonyolult?!

    Persze ha az csak annyi, hogy MINDENT VISSZA(csinálunk) – IDEértve a 13. havi juttatásokat is!!! – akkor nem;)))

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-286991)
    Loading...
  20. Forest (törölt) szerint:
    2011.02.24 00:57

    @jotunder: bizonyára jó hasznát vesszük majd atomfizikusi kvalitásának

    Hiv.: [@Forest (törölt):](#comment-286992)
    Loading...
  21. Goompah szerint:
    2011.02.24 01:09

    @Zébácsi: OFF

    Végül is nem nehéz kiszámolni, ha az IQ eloszlása definíció szerint a normáleloszlást követi, tehát a zily módon számított IQ-t vesszük alapul. Meg kell nézni, vajon az egyetemista korú népesség hány százaléka jár egyetemre. Eztán a normáleloszlási görbén a maximumtól lefelé indulva addig kell menni, amíg a részgörbe alatti terület a teljes görbe alatti terület annyiad részét teszi ki, mint ahányad része az egyetemista korú lakosságnak egyetemre jár. Ezután létszám szerint súlyozott átlagot kell számítani.

    Sajnos a kommented többi részével is egyetértek.

    Hiv.: [@Goompah:](#comment-286993)
    Loading...
  22. gitáros szerint:
    2011.02.24 01:44

    @Kandabula:
    Ezt a „nem lankadó”-t azért ne vedd biztosra…

    Hiv.: [@gitáros:](#comment-286994)
    Loading...
  23. ucsacsu szerint:
    2011.02.24 02:48

    Navra onnan a magasból lenézi az embereket,átnéz rajunk,mit az üvegen,pedig a magasból lehet nagyot esni.

    Hiv.: [@ucsacsu:](#comment-286995)
    Loading...
  24. De hová tűnt Columbo felesége? szerint:
    2011.02.24 03:04

    @dark future: Igazad van, Bajnai / Oszkó egy lehetséges megoldás lehetne, ezzel teljesen egyetértek. Ha lenne mögöttük politikai szándék és akarat, akkor az ő neveikkel lehetne valamit kezdeni.

    Azt figyeltem meg környezetemben, hogy kettejük ténykedését még a megrögzött Fidesz fanok sem becsülik le (és burkoltan, csendesebben maga fidesz/Matoilcsy/Orbán is elismrte. Ez talán azért lehet így, mert egyikük sem párttag, és egyikük neve sem sározódott be különféle korrupciós botrányokkal (nota bene Oszkó szerintem ráadásul igen jó kvalitású pénzügyminiszter volt). Szóval velük lehetne valamit kezdeni.

    Csak van egy kis bibi:

    ehhez egy teljesen megúlult MSZP-re lenne szükség. Ugye azt nem gondolja a tagság komlyan, hogy Lendvaival, Szanyival és a hozzájuk hasonlókkal lenne bármi esélyük? Mesterházy nem egy buta fiú, de jellegtelen, nem első vonalba való politikus, nem tud fazont adnia pártnak. Az MSZP romokban hever, és nem látni, hogy építkezni tudna e romokon/romokból.

    És igen:a jobbikról inkább semmit, az LMP pedig beleszürkült a tömegbe, súlytalan párt lett. Ha valaki tud még bármilyen poltikiai / társadalmi erőt, ami szóba jöhet…pfff.

    Hiv.: [@De hová tűnt Columbo felesége?:](#comment-286996)
    Loading...
  25. De hová tűnt Columbo felesége? szerint:
    2011.02.24 03:13

    @Goompah: Huhh, ez igen, nagyon szépen leírtad a számítási módszertant, grat! (Magam nem gondoltam ennyire mélyen bele, inkább tapasztalatból/latolgatásból írtam az IQ-értékekkel kapcsolatos élszrevételeimet.)

    A hsz-em többi részét illető egyetértésért pedig köszönet – és jól írtad: sajnos.

    Hiv.: [@De hová tűnt Columbo felesége?:](#comment-286997)
    Loading...
  26. blueskycoffee szerint:
    2011.02.24 04:09

    @HaKohen: Nem lenne egyszerűbb (köz)érthetően: pl. kisebbértékűségi (kisebbrendűségi) komplexus, hamá’ A. Adler? Az én válaszom: de.
    A többi ok.

    Hiv.: [@blueskycoffee:](#comment-286998)
    Loading...
  27. Miért csak a női hallgatók dughatnak a jobb jegyér szerint:
    2011.02.24 05:57

    Az a szomorú, hogy szinte csak az ilyen szerény képességűek kapnak docensi stb. fokozatot.

    Hiv.: [@Miért csak a női hallgatók dughatnak a jobb jegyér:](#comment-286999)
    Loading...
  28. Mister Gumpy szerint:
    2011.02.24 06:06

    @kovi1970: Nem annyira érdekes. Az én környezetemben 2002-ben 90% SZDSZ, 5% MSZP, 5% Fidesz szavazó volt. 2010-ben az SZDSZ-es rész helyett lett 80% LMP (mert nincs jobb), 5% LMP (mert kurva jók), 5% MDF. Össze lehet vetni a választások eredményeivel. Tanulság? Politikától függetlenül, egyszerű zsigeri érzések miatt, csak olyannal jut eszembe egynél több szót váltani, akinek a reflexió, az önirónia, az empátia és a liberalizmus a legfontosabb értékek, és jé, ezek soha nem Fidesz vagy Jobbik szavazók. Neked nyilván mások az alapvető emberi értékek. Hálás lennék, ha megírnád, mik, mert pld Jobbik szavazót élőben még konkrétan nem láttam, és ha jól értem, te az lehetsz.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-287000)
    Loading...
  29. remekelek64 szerint:
    2011.02.24 06:36

    Az ország Orbán/c/tól szenved.

    Hiv.: [@remekelek64:](#comment-287001)
    Loading...
  30. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 06:36

    @Zébácsi: Igen. Ezt a problémát a társadalom helyett senki nem fogja megoldani.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287002)
    Loading...
  31. Mister Gumpy szerint:
    2011.02.24 06:44

    Volt a Kálmán X nevű nyelvésznek a szociális népszavazást illetően az a zseniális ötlete, hogy lefordította a három „igen”es kérdést három „nem”es kérdésre, nagyon enyhén máshogy populistán — ámde a közvéleménykutatók ugyanúgy 70% fölötti „igen” támogatottságot mértek. Szóval az országban a válaszadók min 40%-a kőhülye. Össze lehet vetni a Fidesz támogatottságával: az összes választók 1/3-a, a szavazók 1/2-e, kb megegyezik…

    A fenti élmény hatására fogalmazódott meg az a (nem feltétlen demokratikus) álmom, hogy minden választás és népszavazás előtt legyen egy 100 kérdéses beugró: mire költi az állam az adókat, fölül van-e reprezentálva a cigányság a szegények által elkövetett bűnügyekben (nincs — ergo nincs cigánybűnözés, csak szegénybűnözés és cigányszegénység), kicsoda Kaya Ibrahim, kicsoda Hagyó Miklós, ilyesmik, objektíven helyes/hamis válaszlehetőségekkel. Minden ember szavazata a helyes válaszok számával van súlyozva. A 100 kérdés direkt ilyen sok: ha valakinek 10 kérdés után elege lesz, attól még szavazhat, de tudja, hogy a szavazatának a súlya legfeljebb 10%. Ugyanis az egy összetett kérdés, hogy melyik párt a legjobb, mégha rövidnek is tűnik.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-287003)
    Loading...
  32. Mister Gumpy szerint:
    2011.02.24 06:53

    @jotunder: Pld Horn Gyulának ebből mi hiányzott?

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-287004)
    Loading...
  33. is szerint:
    2011.02.24 06:55

    @Pásztörperc: egyrészt ez három pontos hozzászólás, kalapom emelem. másrészt a többieknek írom, hogy az IQ-nak semmi köze nincs világnézeti korlátolsághoz, műveletlenséghez. magas IQ-val műveletlennek lenni simán lehet. magas IQ-val gonosznak is lehet lenni, Göring IQ-ja, ez kiderült a nürnbergi perben, az egeket verte, és Göbbelsé is.

    Hiv.: [@is:](#comment-287005)
    Loading...
  34. fehéregér szerint:
    2011.02.24 06:59

    Mindig meglep, amikor azt hallom/olvasom, hogy Orbán jó szónok, meg, hogy „nagy formátumú” politikus. Nem csak meglep, el is szomorodom: szegény, szegény kis hazám, ahol egy hőzöngve, populista közhelyekkel operáló beszédeket tartó, gyaníthatóan számos pszichés teherrel és kompenzációs kényszerrel küzdő embert minősítenek így.
    Ügyesnek lehet, hogy ügyes, meg ravasz, meg mittudomén, kitanulta, miként is lehet – évezredes recept alapján – – manipulálni a tömegeket, de a mikrokörnyezetét is, de ettől könyörgöm nagy formátumú? És jó szónok? Egek, aki ilyet ír, találkozott már valódi jó szónoklatokkal, valódi nagy formátumú politikusok beszédeivel? Amiknek tartalma, sőt gyakran revelatív igazságtartalma van?

    Aztán meg afölött is szomorkodom (szegény, szegény kis hazám), hogy milyen átgondolatlan lenézéssel írogatják az LMP-ről, hogy nulla, beszürkült, meg hasonló értelmezhetetlen jelzőket, gyaníthatóan olyanok, akik nem is veszik a fáradtságot, hogy valóban megismerjék: mit és hogyan is szeretne változtani az ország morális és reális állapotán. Mindezt egy olyan „játéktéren”, amit kormányzópártunk a lehetséges kihívói számára végletes módon leszűkített. Nem vagyok elempés, én is csak figyelem őket egyelőre, de megdöbbent – és elszomorít- ahogy mint jelenleg egyetlen még „ártatlan” ellenzéki pártnak, sokan az esélyét sem adják meg, hogy valóban kiderülhessen mit tehetnének értünk, máris kész az ítélet és a skatulya. Akkor mégis mi lesz velünk? Lehet baromi jókat sápítozni, meg vitatkozni blogokban Orbán képességeiről, és akkor? Ki fog változtatni? Mi lesz a gyerekeinkkel? Hogy számolunk el velük, hogy mit hagyunk rájuk?

    Hiv.: [@fehéregér:](#comment-287006)
    Loading...
  35. igényes szerint:
    2011.02.24 07:00

    Örömmel vesszük tudomásul, hogy az országgyűlési képviselők egy része ma már rendelkeik Lap Toppal és magával is viszi az ülésekre. Internetezik esetleg telefonál.

    Nem vesszük örömmel, hogy bármely pártról is van szó nem a választókat képviselik, hanem a frakciófegyelemre hivatkozva pártjukat képviselik.

    A Fidesz-Kdnp egyenesen Orbán Viktort képviseli gyalázatos módon.

    Érdekes, hogy a fizetésüket önmaguk határozzák meg pimasz módon és nem a választók.

    A mai világban nagyon egyszerű lenne a választók elérése nap mint nap elektronikus úton, az aktív választók nagy része elérhető, de a választókerületi lakosság szintén.

    Nevetségesnek tartom, hogy például egy Lázár János öt-tíz kifizető hellyről érkező jövedelem tömeggel rendelkezik, persze a mai rohanó világban öt -tíz feladatot nehéz ellátni, vagy pedig mással végezteti el a munkát, de a juttatást önmaga veszi fel.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287007)
    Loading...
  36. is szerint:
    2011.02.24 07:04

    @jotunder: nem egészen. a normális eloszlás van úgy ‘kalibrálva’, hogy a kétszeres szórás felett már csak kb. 2% van. aztán már csak két számot kell hozzárendelni, mint minden hőmérőhöz, amiben a higany mászkál fel s alá: egy nullpontot, meg egy egységet. az IQ normális eloszlásának nullpontja (közepe) minden esetben 100, az egység (jelen esetben a szóráshoz rendelt érték) többfajta volt, most a 15 a leginkább elfogadott. a kétszeres szórás ezek után 30, tehát 130 felett van kb. 2%. megjegyzem, hogy a görbe másik végén 2%-nak van 70-es IQ-nál kisebb

    Hiv.: [@is:](#comment-287008)
    Loading...
  37. igényes szerint:
    2011.02.24 07:06

    @fehéregér: Én is egyetértek veled. Szerintem az LMP-nek nagyon kell vigyáznia, mert várhatan egy éven bejelentkezik náluk együttműködést ajánlva az olyan formátumú politikusok hada, mint:

    Hende Csaba
    Semjén Zsolt
    Harrach
    Matolcsy
    Lezsák
    Pozsgai
    Túri
    Szili
    Folt

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287009)
    Loading...
  38. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:06

    @igényes: És alapjában inkorrekt az is, hogy az állampolgároknak fogalmuk sincs mit és hogyan akarnak (akár a múltban is). Leginkább hogyan.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287010)
    Loading...
  39. TBone szerint:
    2011.02.24 07:09

    @Goompah: Hát igen.Ahogy az angol mondja: „A hire A, B hire C.”

    Hiv.: [@TBone:](#comment-287011)
    Loading...
  40. igényes szerint:
    2011.02.24 07:16

    @kaqkkfioka: Nagyon kiváncsi lennék hány képviselő állt ki választói elé és mondta el, hogy köszönhetően a Fidesz-Kdnp munkájának jövedelme hírtelen megugrott és jelentős megtakarításokat ért el. Szerintem egy sem! (nem, mert ugye a választóik 89 %-át a szegényedés felé tolta a számukra jó új adórendszer.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287012)
    Loading...
  41. igényes szerint:
    2011.02.24 07:32

    Rogán Antal barátja!

    Hivatali visszaélés gyanújával rendelt el nyomozást a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdaságvédelmi osztálya, miután Bodor Zoltán, a Jobbik II. kerületi önkormányzati képviselője feljelentést tett Csipak Péter ingatlanvállalkozó házépítése miatt.

    A kecskemétieket nem is értem, hát még a Fidesz központi vezetését.
    A Kecskeméti Városi Bíróság kedden délelőtt első fokon, nem jogerősen garázdaság vétségében bűnösnek találta Sipos László korábbi kecskeméti alpolgármestert, jelenlegi fideszes önkormányzati képviselőt, és 180 ezer forint pénzbüntetésre ítélte. A polgárőrként is szolgáló Sipos László a barátjával 2009. december 4-én este megjelent a megyei kórház pszichiátriai osztályának zártkörű rendezvényén. A szervezők felszólították őket a távozásra. A vita közben Sipos barátját a földre lökték, Sipos László pedig az egyik biztonsági őrt a nyakánál fogva próbálta elrántani. Végül mindketten a földre kerültek, majd kivezették őket a teremből, és hívták a rendőrsége

    Meggyes Tamást sem veti ki a Fidesz önmagából, de Lázárt sem.
    Papcsákot sem, Budait sem!

    Mi lehet az oka ennek? Úgy tünik, aki nem fedhetetlen az már nem is kell a Fidesznek?

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287013)
    Loading...
  42. gumicicagumi szerint:
    2011.02.24 07:34

    Ha már a posztíró mindenhez ért, akkor ha műteni kell majd valamikor, írjon ki népszavazást, hogy mit és hogyan műtsenek rajta. Vajákosok szavazata hármat ér, kígyóbűvölőké négyet, anyósoké ötöt.

    Én speciel az urológiai műtéteket vállalom, bugylibicska jeligére.

    Csodás dolog a demokrácia, csak az a baj vele, hogy minden hülyegyerek élni akar vele.

    Hiv.: [@gumicicagumi:](#comment-287014)
    Loading...
  43. igényes szerint:
    2011.02.24 07:38

    Pintér rendet és fegyelmet igért! Három gyermek egy asszony és egy férfi esete. Ez már az új rendőrség.

    A Tolna megyei főügyészség vádat emelt két tamási rendőr ellen, akik bántalmaztak egy pincehelyi férfit tavaly egy közúti ellenőrzésen.

    A tamási rendőrkapitányságon szolgálatot teljesítő rendőrök tavaly október 23-án Nagykónyi-Meggyespusztán állították meg a férfi autóját, amelyben annak felesége és három kiskorú gyermeke is utazott, közölte Himmelné Ökrös Magdolna, a főügyészség szóvivője.

    A rendőrök kifogásolták, hogy csak egy gyerek utazott gyermekülésben, és közölték a férfival, feljelentik. Felszólították, hogy feküdjön le a földre, megbilincselték, lefújták gázspray-vel, majd tizenhat közepes erejű ütést mértek rá.

    A sértettet ezután több órán át fogva tartották, a férfi közben rosszul lett, mentővel vitték kórházba.

    A rendőrök jelentésében az áll, hogy a férfi támadólag lépett fel velük szemben. A vádirat szerint az igazoltatás után nem volt törvényes alapja az intézkedésnek, de azt jogszerűnek igyekeztek feltüntetni.

    A megyei főügyészség a két rendőrt hivatalos eljárásban elkövetett bántalmazással, jogellenes fogva tartással, közokirat-hamisítással és testi sértéssel vádolja.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287015)
    Loading...
  44. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:38

    @igényes: Meg lesz ennek az eredménye valszeg mint ahogy a múltban is. Azt hittem 8 év ellenzék után felnőttek a feladathoz (2010 májusában). Úgy tűnik nem. Vagy csak én látom így?

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287016)
    Loading...
  45. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:41

    @igényes: Be kell kamerázni a rendőrautókat. Mint az USA-ban (habár nem bírom őket).

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287017)
    Loading...
  46. igényes szerint:
    2011.02.24 07:42

    Az Eu soros elnöke találkozik-e Putyinnal? Esetleg Merkel nem engedi meg a mi miniszterelnökünknek a részvételt?

    Részletekbe menő és időnként kellemetlen tárgyalásokat ígér az Európai Uniónak a gázellátásról Oroszország. Vlagyimir Putyin orosz kormányfő csütörtökön látogat Brüsszelbe, de orosz tisztviselők már elkezdték a nyomásgyakorlást, és emelkedő gázárakkal fenyegették meg az EU-t, ha nem változtat az orosz monopólium számára kedvezőtlen szabályain.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287018)
    Loading...
  47. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:42

    Habár utána jöhet az is, hogy megvágták a felvételeket.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287019)
    Loading...
  48. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:44

    @igényes: Most ez jól jöhet az oroszoknak, hogy billeg az olajellátás.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287020)
    Loading...
  49. wmiki szerint:
    2011.02.24 07:44

    n-nek igaza van

    Hiv.: [@wmiki:](#comment-287021)
    Loading...
  50. igényes szerint:
    2011.02.24 07:45

    @kaqkkfioka: Teljes a káosz a Fidesznél, ott a sok képviselő az országgyűlésben, önkormányzatoknál és nincs megoldandó feladat, mert ugy e várnak a központi parancsra, az meg késik. Nem tudnak mást csinálni, mint elköltik a hiteleket magukra, állandóan vizslatják miként lehet pénzt szerezni.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287022)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen

Nem sportesemény, hanem jellempróba. Férfiaknak kell lenni. Most kiderül, hogy milyen férfiak vagyunk. (Orbán Viktor, a magyar-ír meccs előtt) A kilencvenhatodik percben Troy Parrott kiejtette a magyar válogatottat a világbajnokságról. Eszerint most kiderült, hogy milyen férfiak azok, akik a tévé előtt sörrel a kézben nézték a meccset, és az is kiderült, hogy azok a miniszterelnökök, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ipartelep
  • nerangass
  • jelbeszed
  • dynamicist
  • SMFB
  • Virág et.
  • Morp65
  • vattablz
  • Judit Merényi
  • onehumanoid
  • Fuxos
  • kiazmármegint
  • repulo
  • LibaLeontin
  • rovidec398e17c6
  • AI szagerto
  • aerduloensamtonight
  • jotunder
  • anna007dor
  • nyulambator
  • wolff
  • szabol25
  • lgombb
  • janostothmeister
  • KennyOMG
  • aromo44
  • Hector Kapitány
  • tortt49
  • Psakreff
  • Sándor Simon
  • opiniopraesumpta
  • jack_of_all_trades
  • simonandris2
  • bvr
  • mzoltan
  • tulajdonkppen
  • excombo
  • Hanyistók
  • ijenanyelvtan
  • gornyo
  • muaddib00
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • sgtpotrien
  • azuccahirmondoja
  • thegaben86
  • obeszel
  • Czifra Zoltán
  • incze
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d