Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Túlságosan összetett kérdés

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

Azt mondja Navracsics docens, hogy azért nem kívánatos dolog az új Alkotmányról népszavazást tartani, mert az túlságosan összetett kérdés.

Szeretném megjegyezni, hogy a parlamenti képviselők elég gyakran szavaznak meglehetősen összetett kérdésekről. A Lisszaboni Szerződésről, költségvetésről, génmanipulációról.

Milyen alapon hoz döntést egy képviselő? Úgy, hogy a frakcióvezető megmondja neki, hogyan szavazzon. Az esetek kilencvenplusz százalékában, rendkívül összetett kérdések esetében is ez történik.

Nézzünk egy nem nagyon összetett kérdést. Hétfőn húsz százalékkal csökkentik a kenyér árát. Másnap húsz százalékkal megemelik. Csökken vagy növekszik a kenyér ára?  A választók hány százaléka válaszolna helyesen erre a kérdésre?  És a képviselőknek?

A népszavazás nem a nép bölcsességéről szól. A nép bölcsességéről akkor szólna egy népszavazás, ha egy eldöntendő kérdés esetében az emberek egymástól függetlenül 51 százalékos biztonsággal helyesen döntenek. Akkor mindig őket kell megkérdezni mindenről, mert gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy kollektíve tévedni tudnak. A világ sajnos nem ilyen.

A népszavazás is a meggyőzésről szól. Arról szól, hogy az elitek milyen arányban tudják meggyőzni az embereket a saját igazukról. Egyébként a választások is erről szólnak. Mindazonáltal az egyenlőség kegyelméből is így részesülnek a polgárok, akár értik pontosan a feltett kérdéseket, akár nem.

Nem szeretjük megkérdezni az embereket arról, hogy fizessenek-e több adót, mert nagy részük egy ilyen kérdésre, elitcsoportok ide vagy oda, mindenképpen nem-mel válaszolna, akkor is, ha egy túlságosan összetett érveléssel esetleg ki lehetne mutatni, hogy 1. ez hosszú távon hasznosabb lenne a társadalom számára, és így esetleg az ő számára is. 2. ez igazságosabb lenne mint a jelenlegi helyzet. Az új Alkotmányban semmi ilyesmiről nincs szó.

Az, hogy a túlságosan összetett kérdéssel kapcsolatban kérdést intéz a polgárokhoz a Hatalom, majd utána közli, hogy azért az igen vagy nem jellegű véleményére ugyanezen polgároknak már nem kíváncsi, jelentősebb méretű lóláb kilógását jelenti.

Orbán populista a végtelenségig, de praktikusan populista. Nincs semmi szüksége egy nagy és ellenőrizhetetlen politikai vitára az Alkotmánnyal kapcsolatban. Ő fogja eldönteni, hogy mi legyen az új Alkotmányban. Ő és senki más. Azért nem annyira ijesztő ez az egész, mert ő a saját jól felfogott politikai érdekeire  (és gyakorlatilag semmi másra) van tekintettel, és az is érdeke, hogy az új Alkotmányból ne legyen a médiatörvényekhez hasonló botrány.

Magyarországon végzetesen meggyengültek és dependensé váltak az elitcsoportok. Lehet, hogy ez helytelen fogalmazás, és az igazság inkább az, hogy az elitcsoportok végzetesen gyengék és dependensek. Nincs John Jay, Madison, Hamilton, nem írnak Federalist Papers-t, nincs is hozzájuk hasonló kaliberű ember az országban, ahogy persze George Washingtonhoz hasonló kaliberű vezető sincs. Van egy hihetetlenül erős, street smart vezetőnk, Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban. Ez pedig, ezt nagyon fontos hozzátenni, a polgárok akaratából van így. Mindazonáltal annyira még ő, az első számú és tulajdonképpen egyetlen politikai vezető sem bízik magában, hogy az Alkotmány kérdéseit közvetlenül ő döntse el. Nem bízik a kötcsei értelmiségben, a sajtójában, a politikai gépezetében. A parlamenti képviselőiben bízik egyedül. Tudja, hogy megnyerne egy népszavazást, de távolról sem kétharmaddal. Nem akar esélyt adni az ellenfeleinek, semmi esélyt.

Nem tudom, hogy kik válaszolnak Magyarországon a túlságosan összetett kérdésekre. Nem tudom, vannak-e még kérdések, vagy csak a helyes választ kell kitalálni a kötcsei elitnek, azt a helyes választ, ami Orbán fejében már ott van. Az új Alkotmány körüli cirkuszból a méltóság szikrája is hiányzik, bár azt nem állítom, hogy idegesítőbb lenne a középszerű alakok által eljátszott többi cirkuszunknál.

<

p style=”text-align: justify”>Ez egy rossz darab rossz színészekkel és egy nagy hatalmú rendezővel, aki nemcsak azt dönt el, ki legyen a főszereplő, de azt is, hogy ki az ügyelő, sőt a sarki fűszeres is. Akkor viszont ne beszéljünk túlságosan összetett kérdésekről, kedves Navracsics docens, hanem szépen becsületesen mondjuk ki, hogy az alkotmányozó hatalom egyszemélyi vezetője ezt és ezt akarja, és pont. Ez nem diktatúra, ez egyáltalán nem ellentétes a hatályos alkotmányunkkal, ráadásul ez az ún. igazság, ha még valakit érdekel.  Nem is túlságosan összetett igazság.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522259-69e3568e5c286' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522259&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522259-69e3568e5c286&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522259-69e3568e5c286' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Henessy és forradalom

Next Post:

Trurl és Klapanciusz hét utazása — Első utazás

198 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:47

    @igényes: Bízom benne, hogy a káoszt nem az összeomlás követi, mert én ennek ellenére itt szeretnék élni.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287023)
    Loading...
  2. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:50

    Ideje lenne már egy irányba tolni a szekeret. Nem EGY irányba.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287024)
    Loading...
  3. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:52

    @kaqkkfioka: Hogy klasszikusokat idézzek:
    „Ha vágtázni szeretnél a lovaddal ne kössed gúzsba a lábait!”
    vagy:
    „… nem kicsit! Nagyon!”

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287025)
    Loading...
  4. Gandalf(helyett) szerint:
    2011.02.24 07:55

    @kovi1970: Ezen jót röhögtem. 😀
    Előzőleg magamban én úgy fogalmaztam meg a „túlságosan összetett kérdést”: Ön szerint Magyarországnak az Alkotmány a legégetőbb problémája?
    Igen/Nem

    De a te megfogalmazásod még jobb 😀

    Mindenesetre valószínű ilyen „sürgős” tennivalók miatt csúszik egyre későbbre a „reformok” kidolgozása.
    (meg azért, mert ilyen-olyan juttatásokat előbb élethosszig meg kellett szavaztatni pl. a mindenkori leköszönő Köztársasági Elnöknek, Miniszterelnöknek, stb., de persze ezeket nem visszamenőleg)

    Hiv.: [@Gandalf(helyett):](#comment-287026)
    Loading...
  5. kaqkkfioka szerint:
    2011.02.24 07:57

    @Gandalf(helyett): Közben az idő halad.

    Hiv.: [@kaqkkfioka:](#comment-287027)
    Loading...
  6. Plumper_ szerint:
    2011.02.24 08:00

    igaza van. én sem örülök neki, amikor levedlett, iszákos, járási, gyűlölködő, homofób, frusztrált exmenők szavaznak ilyen kérdésekben. nekik ott van a vegyesbót, áfész, 30 évvel ezelőtti falusi sportsiker, szőlőtanya.

    Hiv.: [@Plumper_:](#comment-287028)
    Loading...
  7. mavo szerint:
    2011.02.24 08:03

    köszönöm szépen a tartalmi szűrést. ezennel a blogot le is vettem a feedről.

    bye.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-287029)
    Loading...
  8. Megfigyelo szerint:
    2011.02.24 08:06

    @kovi1970: Jól tippelted, a Fidesz 52 vagy 53%-ot szerzett a választasokon; a 2/3 a magyar választási szisztéma aránytalan voltának következményeként állt csak elő.

    Hiv.: [@Megfigyelo:](#comment-287030)
    Loading...
  9. pereszke szerint:
    2011.02.24 08:10

    @Karmadealer: Te melyik országban és melyik században élsz jóember?
    Hol a töcsben voltak/vannak magyarországon kommunisták?
    A buta plebset tudták ezzel a rossz dumával maguk mögé állítani a „rendszerváltás” után/óta.
    Mi az hogy tökös antikommunista, én meg akkor bátor sárkányölő vagyok bmeg.
    Zorbán formátumához meg csak annyit tennék hozzá, hogy amikor hősiesen russzkik hazázott annó Nagy Imre újratemetésén az egyrészt tapló módon kegyeletsértő volt, másrészt meg addigra alá volt írva a szovjet kivonulási szerződés. Pont ugyanekkora paprikajancsi volt már akkor is. Azóta csak megy lefelé a lejtőn.
    Az IQ meg nem jelent semmit, attól mert magas eredményt ér el valaki egy ilyen teszten, még bőven lehet bántóan sötét, mint pl KL.
    Az alkotmányról pedig pont annyira tudnak helyesen dönteni a zemberek mint az egyéb népszavazásra kerülő dolgokról, semennyire konkrétan. Az egyetlen előnye az lehet, hogy nem a fidesz dönti el mi legyen a következő alkotmányban.
    Ameddig irástudó emberek mint te a tökös antikommunizmust értéknek könyvelik el, addig fölösleges értelmes, tartalmi pérbeszédről álmodozni.
    Én messze elkerülök minden magyarkodót, zsidózót, cigányozót, kommunistázót, pedig egyik sem vagyok, mondjuk általában kerülöm a magyarokat is.
    Nem is élek otthon, és elnézve benneteket nem is fogok, csak gyűlölködjetek tovább, legalább a többi népeknek van elrettentő példa.

    Hiv.: [@pereszke:](#comment-287031)
    Loading...
  10. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 08:12

    @Karmadealer: Szíves engedelmeddel:

    1. Kövér lehet felőlem minden, csak éppen antikommunista nem: alighanem ő volt a szellemi atyja annak a fordulatnak, amely a FIDESZ-t Fidesszé, azaz a laza, liberális ifjúsági klubot félkatonai módon szervezett, virtigli kommunista élcsapattá szervezte át. Nem véletlen, hogy verbálisan ő a POSZTkommunistákat utálja: naná, ezek a hitehagyottak elárulták az eszmét, aminek lángját már csak ő viszi tovább (miközben mindenki ellen van, mindenki ellenség: a világ egy töltött revolver, amit a halántékánaxegeznek).

    2. A tudomány/tudósok ügyében kissé mellélőttél: elismerve és nagyra tartva pl. Heller Á. ifjúkori munkásságát le kell szögezzem, hogy a mostanság támadottak (őt is beleértve) hosszú-hosszú ideje nem produkáltak olyasmit, amit a nívós szaklapoxétkapkodtak volna. Ebben az ügyben, amit messze nem ismerek annyira, hogy véleményem legyen róla, szimpátiám a kormányé, és nem a sértődötteké. TGM ifjú kori munkásságát nem ismerve (könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy akkor akár tudós is lehetett) ki kell jelentsem, hogy legalábbis a rendszerváltás óta ő NEM tudós, hanem publicista (kb. mint Debreceni vagy Lengyel László, csak éppen okosabb, műveltebb és sokkal-sokkal szellemesebb náluk). Az ebben az időszakben írt elemző műveinek közös jellemzője, hogy tucatjával beidézett forrásait nem a tényekkel veti össze, hanem egymással (ez az SZDSZ szellemi holdudvarának általános jellemzője), és ezekből a kontrollálatlan szellemi légvárakból próbálja „kikövetkeztetni”, hogy a valóságnak milyennek kellene lennie — no, ez egyáltalán nem tudományos módszer és teljesítmény, bár bizonyára jelentős intellektuális örömet okozó játék lehet.

    Nem, kérlek: 0.V. és a tudomány viszonyát csak a releváns tényekből kiindulva ítélhetjük meg. Mik ezek a tények?

    1. A kormány feltöltése szakmájuk alapjait középiskolás szinten sem birtokló idiótákkal (Matolcsy, Illés stb.);
    2. A valóban tudománnyal foglalkozó (csekélyebb politikai érdekérvényesítő képességű) kutatóintézetek leépítése. Tőlünk pl. most küldenek el a 120 emberből 30-at — ahhoz, hogy el tudjuk látni a tv.-ben, rendeletekben ránk rótt feladatokat, kb. 300 kéne.

    No, EZ, ami 0.V. és a tudomány viszonyát jellemzi.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287032)
    Loading...
  11. Hypofx szerint:
    2011.02.24 08:21

    Persze, amikor ok akartak mindenrol nepszavazast az rendben van lasd vizitdijde az alkotmanyt ne bizzuk a nepre. MERT MI VAGYUNK A NEP…lol hat akkor jo szar nep

    Hiv.: [@Hypofx:](#comment-287033)
    Loading...
  12. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 08:23

    @mavo: ???

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287034)
    Loading...
  13. Megfigyelo szerint:
    2011.02.24 08:27

    @Karmadealer: A filozófusok rendben elszámoltak a közpénzekkel, az ellenkezője közönséges rágalom. Arról van szó, hogy a jobboldal szellemi értelemben is mindent el akar foglalni, és Nyíriből akarnak „udvari filozófust” csinálni; mivel azonban intelektuálisan nem állják a versenyt a ballib filozófusokkal, valótlan vádakkal akarják őket ellehetetleníteni. (Pláne, hogy a legjobbak – pl. Heller Ágnes – még zsidó származásuak is, ami külön irritál egyes jobboldaliakat. Enélkül érthetetlen lenne Hornok László elképesztően gyűlölködő kiszivárgott körlevele, amit a Professzorok Battyányi Körének levelezőlistájára írt. Egyébként Hellerrel már Kádárnak is meggyűlt a baja, emigrációba is kényszerítették, úgyhogy Ausztráliából lett igazán világhírű. A rendszerváltozás után hazajött, az Akadémiába is gyorsan — 1990-ben — beválasztották.)

    Hiv.: [@Megfigyelo:](#comment-287035)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2011.02.24 08:31

    Vannak örömök abban, ha index címlapot kapunk :(((

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-287036)
    Loading...
  15. nerángass szerint:
    2011.02.24 08:32

    Szvsz itt másodrendű fontossága van az intelligenciának, arra volt jó, hogy tegyünk egy fölösleges és hosszú letérőt a lényegről.
    Igaza van jótündérnek, amikor ezt írja : „Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban.”
    Tény hogy az ország sorsa évekig egyetlen ember hübriszétől függ, aki ráadásul mindazokat a problémás személyiségi.. khm… terheket hordozza, amelyekre Ha Kohen utalt, tény hogy lassan egy éve egyre több kínos kérdés merül fel a kormányzás, egyáltalán az ország dolgainak rendezésével kapcsolatban.
    A kormányzás csapatmunka, nem egyszemélyes intellektuális maraton, különben is közhely, hogy ragyogó intellektusok néha csapnivaló vezetők .
    Nos, éppen Orbán személyisége miatt van az, hogy az általa – rántottás interjúk során – összekalapált csapat tagjai láthatóan rendkívül szerény szakmai és vezetési képességekkel rendelkeznek – elsődleges szempont lehetett a lojalitás – másrészt a csapat munkáját rendkívül megneheziti és lelassítja az a tény, hogy komolyabb esetekben félnek döntést hozni, a gazda beleegyezése nélkül. Minden poszton hiányzik az összhang a felhatalmazás, a döntési képesség és a felelősség között. Ráadásul, néha a gazda is bedobja a gyeplőt a lovak közé pld. amikor „felkéri Matolcsy urat” hogy ezt vagy azt „szervezze” meg az országban.

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-287037)
    Loading...
  16. KG2000 szerint:
    2011.02.24 08:33

    @atommanus: Na Alan Greenspan tökéletesen hiteltelen. belepofázik olyanba, ami nem az ő feladata, a SAJÁT FELADATÁT pedig rendkívül rosszul csinálta:
    http://www.msnbc.msn.com/id/27335454/ns/business-stocks_and_economy/

    Kénytelen volt elismerni, hogy a pénzügyi válsághoz vezető utat nem vette észre és nem is akadályozta meg.

    Ennyit a „zseni” Alan Greenspanrő.

    Kb. ugyanennyit ér a sok fikázó zsenialitása is.

    Hiv.: [@KG2000:](#comment-287038)
    Loading...
  17. collateral collector (törölt) szerint:
    2011.02.24 08:36

    @KG2000: Alan Greenspan, valamikor még a ’60-as években zseniális tudományos munkát írt az inflációról. én olvastam (nem a ’60-as években, hanem mostanában). tökéletesen leírta akkor azt, hogy mit nem szabad csinálni. jegybankelnökként már pontosan azt csinálta 🙂
    (és Blackhawk Ben is pont azt csinálja, amit nem kéne)

    Hiv.: [@collateral collector (törölt):](#comment-287039)
    Loading...
  18. collateral collector (törölt) szerint:
    2011.02.24 08:39

    @KG2000: „..Kénytelen volt elismerni, hogy a pénzügyi válsághoz vezető utat nem vette észre és nem is akadályozta meg. ..”

    azért legalább ő beismerte. ehhez képest Bernanke „100% confident” abban, amit csinál.. ez szerintem nagyobb baj..

    Hiv.: [@collateral collector (törölt):](#comment-287040)
    Loading...
  19. igényes szerint:
    2011.02.24 08:55

    @kaqkkfioka: Van egy híres felcsúti mondás!

    Aki Orbán szekerét húzza nem kap a rakományból, ha beleszakad is, aki buzgón taszigálja, az a lehulló morzsákból is megélhet nem kicsit, nagyon.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287041)
    Loading...
  20. Rob67 szerint:
    2011.02.24 09:04

    Barmok. Amikor a 300 forintos hatásról kellett népszavazáson dönteni akkor elég okos volt mindenki, mi?
    Pedig ugye az sem csak 3 darab százforintos érméről szólt.
    Aki szerint igen, annak nem igen kellene szavazati jogot adni.
    Még ha miniszter akkor sem.
    De más: elképzelem a jobbikos Zagyvagyulát és a többi ex-skinheadet amint megérti a magyar alkotmányt.
    Nyilván azt tanulmányozták a skinhead képzőben…

    Hiv.: [@Rob67:](#comment-287042)
    Loading...
  21. RAMBO szerint:
    2011.02.24 09:05

    Szerencsére az EU csatlakozás kérdése az egyszerű kérdések közé tartozott, nem is fáradtak a pártok az érveléssel, csak a meggyőzéssel.

    Hiv.: [@RAMBO:](#comment-287043)
    Loading...
  22. acs63 szerint:
    2011.02.24 09:05

    @kaqkkfioka: Azért óvatosan azzal a pacival! Ha szakadék felé fordulva áll, akkor nem biztos, hogy jó ötlet levenni róla a gúzst és ráadásul megsarkantyúzni. 😛

    Nekem is van „alkotmányozási ötletem”: a „politikai monopólium” kialakulása ellen alaptörvényben szabályozni egy párt maximális részvételét a törvényhozásban, pl. 33%. Nem lennének gyűjtőpártok és (esetleg) kialakulhat egy kompromisszum-kényszer.
    Onnantól kezdve minden egyes kérdés összetett lenne a Parlamentben is.

    Hiv.: [@acs63:](#comment-287044)
    Loading...
  23. Dr. simonmondja. szerint:
    2011.02.24 09:18

    – „Egyetért-e ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak

    … ne kelljen ….()…. fizetni?”

    – „Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől

    …ne kelljen…()…fizetni?”

    – „Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-től

    …ne kelljen…()…fizetni?”

    A nem túl bonyolult. …Orbán Viktor szerint mégis…

    ” Ez nem a 300 forintról szól, hanem arról, hogy a kormány menjen el, és ne legyenek változások. „

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-287045)
    Loading...
  24. különvélemény szerint:
    2011.02.24 09:21

    Hogy itt mennyi IQ-s van…. 😀

    en.wikipedia.org/wiki/IQ_reference_chart

    Hiv.: [@különvélemény:](#comment-287046)
    Loading...
  25. igényes szerint:
    2011.02.24 09:22

    @RAMBO: Nagyon igaz! A magyar nép tudott dönteni EU-t illetően, rábízták a döntést!

    „Szerencsére az EU csatlakozás kérdése az egyszerű kérdések közé tartozott, nem is fáradtak a pártok az érveléssel, csak a meggyőzéssel.”

    A Magyar Köztársaság Alkotmánya 10 millió magyart érint, ennek elfogadására viszont a Fidesz a magyar állampolgárt nem tartja alkalmasnak. Vajon miért nem? Nem merem azt írni, hogy megvet bennünket.

    A Magyar Köztársaság alkotmánya nem számít semmit a Fidesz-nek, akkor miért kell alkotmányozni.

    A Magyarország EU-csatlakozásáról
    szóló népszavazás eredménye

    (2003. április 12.)

    A szavazásra jogosultak száma 8 042 272 fő 100%
    A megjelentek száma 3 669 252 fő 45,62%
    Ebből érvénytelen szavazat
    17 998 a megjelentek
    0,49%-a
    Ebből érvényes szavazat

    Válaszok száma százalék
    Igen 3 056 027 83,76%
    Nem 592 690 16,24%
    Összesen 3 648 717 100%

    Szerintem most a részvétel magasabb lenne!

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287047)
    Loading...
  26. igényes szerint:
    2011.02.24 09:28

    @igényes: Nem 592 690 16,24%

    Ez az Igazi FIDESZ-KDNP mag! Ezek hozták fenyegetéssel a családtagokat szavazni.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287048)
    Loading...
  27. különvélemény szerint:
    2011.02.24 09:38

    @RAMBO: @igényes:

    Az EU kérdés egyszerű volt?

    Hiv.: [@különvélemény:](#comment-287049)
    Loading...
  28. Szindbad szerint:
    2011.02.24 09:42

    Egy biztos, ezt az alkotmányt én nem fogom „legitim” alkotmánynak tekinteni, és ezt a viselkedést a Fidesztől tanultam.

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-287050)
    Loading...
  29. igényes szerint:
    2011.02.24 09:48

    Sírni tudnék, hogy Orbánnal nem tárgyal a Putyin. Pont erről a témáról, ezt hírdette meg Orbán ezt akarta! Tényleg nem engednek neki még egy ingyen szendvicset sem?

    Vlagyimir Putyin miniszterelnök szerdán Brüsszelbe utazik, ahol kétnapos látogatása során tárgyal José Manuel Barrosóval, az Európai Bizottság, és Herman Van Rompuyjel, az Európa Tanács elnökével,és sor kerül az orosz és az uniós küldöttség megbeszéléseire is. A fő téma várhatóan az orosz-EU alapszerződés, Oroszország Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) való csatlakozása, valamint az unió harmadik energiacsomagja lesz.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287051)
    Loading...
  30. Rob67 szerint:
    2011.02.24 09:55

    Megjegyzem annak eldöntése sem lehetett egyszerű, hogyha valakit arra kértek, szavazzon bizalmat a fidesznek anélkül hogy bármi programot ajánlanánal cserébe.
    Mégis elmentek szavazni a zemberek.
    Ez a kis kádár-genny maradvány orbán elvtárs tényleg nem bír kikeveredni a saját komcsi világából?

    Hiv.: [@Rob67:](#comment-287052)
    Loading...
  31. Tyrion25 szerint:
    2011.02.24 10:01

    Nagyon jó blog!

    Annyit tennék mág hozzá, hogy ezekszerint a magyar hülyébb, mint más nép, ahol lehet az alkotmányról népszavazást tartani. Ez az alkotmány lehat a Fidesz nagy buktája. Visszatáncolni nem tud, az LMP nem teszi meg neki azt a szívességet, hogy mellé álljon, főleg, hogy ez az első olyan téma ahol egyértelműen, nem az MSZP, hanem az LMP a domináns párt, és ha most megalkuszik, az hatalmas hiba lenne. Magyarán születik egy alkotmány, amit legkésőbb jövő ilyenkorra mindenki utálni fog kívéve azt a maradék 1,8 millió Fidesz szavazót és ez a Alkotmány lesz a Fidesz „diktatúra” szimbóluma.

    Hiv.: [@Tyrion25:](#comment-287053)
    Loading...
  32. bgp szerint:
    2011.02.24 10:08

    @HaKohen: Gyurcsány is elég zizi volt, rá mi a mondás?

    Hiv.: [@bgp:](#comment-287054)
    Loading...
  33. Pásztörperc szerint:
    2011.02.24 10:08

    @Tyrion25: Kösz; olvasd a többi cikkünket is!

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-287055)
    Loading...
  34. Spikk szerint:
    2011.02.24 10:21

    Nálam az alkotmány a kihirdetése napján fogja elveszíteni legitimitását, amit a készítőinek köszönhet, mivel ők ezt már rég megtették. Csak az alkotmány nem tehet róla.

    Hiv.: [@Spikk:](#comment-287056)
    Loading...
  35. RAMBO szerint:
    2011.02.24 10:29

    @különvélemény: irónia, ha érted hogy mondom. 🙂

    Hiv.: [@RAMBO:](#comment-287057)
    Loading...
  36. I can give you more than anything szerint:
    2011.02.24 10:33

    nem hasonlítani kell valakikhez, hanem nagyobb lenni náluk, ezt a pártközpont eléggé benézte, mondjuk nem baj, mert már egy éve röhögünk rajtuk

    Hiv.: [@I can give you more than anything:](#comment-287058)
    Loading...
  37. mavo szerint:
    2011.02.24 10:48

    @Pásztörperc:

    írtam egy választ, és tartalmi okokból nem ment át. a sokadik módosítás után feladtam. remélem, legalább ez átmegy

    Hiv.: [@mavo:](#comment-287059)
    Loading...
  38. maroz szerint:
    2011.02.24 10:56

    @mavo: De hát mit tehetünk mi a blogmotor ellen? 😮
    Legfeljebb toporzékolunk, én például igen gyakran szoktam. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287060)
    Loading...
  39. fvipera szerint:
    2011.02.24 10:58

    zseniális írás.

    Hiv.: [@fvipera:](#comment-287061)
    Loading...
  40. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 11:00

    LE A MEGALOMÁN ELMEBETEG TÖMEGGYILKOS ORBÁN DIKTATÚRÁJÁVAL!
    VEGYÜNK PÉLDÁT A LÍBIAIAKRÓL, DE NEKÜNK NE KELLJEN ÉVTIZEDEKET VÁRNI MIKÖZBEN A MAGYAR NÉP FELE ÉHENHAL VAGY BÖRTÖNBEN DÖGLIK MEG!

    LE AZ EURÓPAI UNIÓ LEGSZÖRNYŰBB ELNYOMÓ RENDSZERÉVEL!
    SZABADSÁGOT, MUNKÁT KENYERET A MAGYAROKNAK, NE CSAK AZ URALKODÓ ELIT ÉLHESSEN EMBERHEZ MÉLTÓAN MIKÖZBEN A NÉP ÉHEZIK ÉS NYOMOROG, NE HAGYJUK HOGY EZ AZ ŐRÜLT ORBÁN ÉS CSICSKÁI ÉSZAK KOREÁT CSINÁLJANAK HAZÁNKBÓL!!!

    MÁRCIUS 15: VEGYÜNK PÉLDÁT PETŐFIÉKRŐL AKIK SZINTÚGY AZ ELNYOMÁS, A CENZÚRA ELLEN A SZABADSÁGÉRT ÖNTUDATRA ÉBREDTEK ÉS HARCOLTAK!

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287062)
    Loading...
  41. mavo szerint:
    2011.02.24 11:01

    @maroz:

    „De hát mit tehetünk mi a blogmotor ellen?”
    ez nem a blogmotor hibája. de nem érdekes.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-287063)
    Loading...
  42. maroz szerint:
    2011.02.24 11:02

    @mavo: Mondjuk speciel engem érdekelne, de nem érdekes. 😉

    Hiv.: [@maroz:](#comment-287064)
    Loading...
  43. igényes szerint:
    2011.02.24 11:04

    index.hu/belfold/2011/02/24/harom_atlaglakasnyi_irodaba_koltozott_orban/

    NAGYON ÖRÜLÖK KEDVES VIKTOR! Nem került ez 200 miliónál többe ugye?

    Új irodába költözött a Parlamenten belül Orbán Viktor. A miniszterelnök az eddig reprezentatív célokra használt, 180 négyzetméteres Nándorfehérvári teremben alakíttatta ki új dolgozószobáját, az eddigi miniszterelnöki dolgozószobát fogadóhelyiséggé fokozta le

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287065)
    Loading...
  44. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 11:07

    @igényes: várjuk ki a végét, ez az elmebeteg megalomán állat nemsokára saját magának privatizálja majd a parlamentet meg a budai várat..

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287066)
    Loading...
  45. igényes szerint:
    2011.02.24 11:09

    @igényes: Obamának vajon miért van kisebb irodája?

    nagytengely: 10,9 m (35′ 10”)
    kistengely: 8,8 m (29′)
    legnagyobb belmagasság: 5,6 m (18′ 6”) (a terem közepén)
    legkisebb belmagasság: 5 m (16′ 7”) (a pont, ahol a függőleges oldalfalak átfordulnak a mennyezetet alkotó boltívbe)
    Az irodában az elnök háta mögött három nagy, délre néző ablak található, míg az északi falon egy kandalló helyezkedik el. Az Ovális Irodának négy ajtaja van: a keleti a Fehér Ház rózsakertjébe, a nyugati az elnök dolgozószobájába, az északnyugati a nyugati szárnyba, az északkeleti pedig egy személyi titkár irodájába nyílik.

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287067)
    Loading...
  46. Felmosórongy (törölt) szerint:
    2011.02.24 11:09

    @Felmosórongy: gondolom ez a barom néha beöltözik magyar királynak fejére teszi a koronát és kiveri a farkát mert azt hiszi hogy most itt ő az atyaúristen mi meg a jobbágyai vagy rabszolgái.

    Hiv.: [@Felmosórongy (törölt):](#comment-287068)
    Loading...
  47. csárli hárper szerint:
    2011.02.24 11:13

    Egy férfi bemegy egy bárba, ahol a kiszolgáló egy robot. A
    robot megkérdezi tőle:
    – Mit kér, Uram
    – Egy Martinit.
    – És mennyi az IQ-ja, Uram?
    – 168.
    Ezután a robot elbeszélget vele a fizikáról, az
    orvostudományról és az űrhajózásról.
    A férfit nem hagyja nyugodni a kíváncsiság, ezért később
    visszamegy a bárba.
    Újra Martinit kér, és amikor a robot az IQ-ját kérdezi, azt
    válaszolja, hogy 90. Ezután jól elbeszélgetnek a fociról és az időjárásról.
    A férfit még mindig nem hagyja nyugodni valami, ezért
    harmadszor is visszamegy:
    – Mit kér, Uram?
    – Egy Martinit.
    – És mennyi az IQ-ja, Uram?
    – 15.
    A robot közelebb hajol:
    – 2014-ben is a Fidesz-re szavazunk, ugye……!??

    Hiv.: [@csárli hárper:](#comment-287069)
    Loading...
  48. Betelgeuse-2 szerint:
    2011.02.24 11:13

    @Karmadealer:
    A 00:27-es beírásodra egy apró, a lényeget nem érintó megjegyzés. Ezt írtad: „Kövér az egyik legkövetkezetesebb, legkarakánabb figurája az elmúlt húsz év politikai forgószínpadának, még a köteles hisztis karaktergyilkosság sem tántorította el, sosem volt képmutató, kérlelhetetlen, tökös antikommunista volt mindig is”
    Nem vizsgálva a bejegyzés valóságtartalmát, rossz helyre tettél egy vesszőt a képmutató szó után. Oda nem vessző kellett volna, hanem egy „és”. Mert ahogy leírtad, úgy az az értelme, hogy Kövér sosem volt képmutató és sosem volt kérlelhetetlen. Gondolom nem ezt akartad, hanem azt, hogy kérlelhetetlen tökös antikommunista volt…
    Érdemben most nincs kedvem vitázni, Pásztörperc megteszi helyettem.
    Amúgy én is kérlelhetetlen sárkányölő vagyok…

    Hiv.: [@Betelgeuse-2:](#comment-287070)
    Loading...
  49. igényes szerint:
    2011.02.24 11:14

    @Felmosórongy: Obama egy fasz! Nem tudja, nagy munkához nagy terület kell! Már értem miért hívta meg a gyermekét és annak osztálytársait. Az „A” osztály és a „C” osztály volt jelen a suliból a B vajon miért nem? Gondolom a Kubatov listán a B jelűek nem kívánatosak. B lista nem mehetett! ciki Viktor! A B lehet azt is jelentheti becsületetes.

    A = arrogáns
    C = roma?

    Hiv.: [@igényes:](#comment-287071)
    Loading...
  50. Betelgeuse-2 szerint:
    2011.02.24 11:15

    legalábbis kétértelmű, minden a hangsúlyon múlik…

    Hiv.: [@Betelgeuse-2:](#comment-287072)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @Vidor Ferike: . Abszolút off: . Kiskamasz volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomAz őrszemek zavarták a csalást, a szegregátumok la…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @labrys: . Hááát, van aki nem felejt. És bizony,…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMP közvetlen elnökválasztást akar. Szóval akár Ivá…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjHiv.: @muaddib00: Te csak beszélsz össze-vissza, a…
  • nyulambator on A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)https://www.youtube.com/watch?v=xp6MA6864kc Megint…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeJótündér, látod értelmét bármit reagálni a Demokra…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Igen, elég megdöbbentő. Talán a Z-generác…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Tőlem biztos nem. Szerintem nagyon jó…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@thegaben86: Szerintem pontosan tudod miért írtam.…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomhttps://444.hu/2026/04/17/keves-sikeres-huzasa-vol…
  • fortin2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeLopás az FBről: Csak a keltezés hiányzik, a helyme…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@dpeter: Az ellentengernagy an angolszasz "rear ad…
  • thegaben86 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Haha, Ivanyi soha nem lesz koztarsasag…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @bvr: lehet hogy a kegyelmi ügynél nem volta…

Posztrulett

Két magyar ERC grant (vagy hat?)

Háromszáznegyvennyolc Consolidator Grant-et jelentettek be. Két magyar kutatóhely kapott ERC-t, mindkettő ELTE, Mihalik Béla Vilmos történész, és Vidnyánszky Zoltán matematikus. Az ERC statisztikái szerint még volt négy magyar győztes külföldi kutatóhelyen. A briteknek 65, a németeknek 58, a hollandoknak 40 grant jutott. A kisebb országok közül Izrael 13, Belgium 10, Ausztria 9, a skandinávoknál Svédország …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • jaurin
  • gornyo
  • ipartelep
  • Judit Merényi
  • K Zoltan
  • bvr
  • Péter 2
  • Bogomil
  • vattablz
  • mzoltan
  • lgombb
  • mecsekijeti
  • tulajdonkppen
  • tubarozsa
  • macskahala
  • jelbeszed
  • simonandris2
  • susyk
  • kiazmármegint
  • darnoknew
  • incze
  • j.alfred prufrock II
  • Grrr
  • DarthVader
  • kisa
  • istván orovecz
  • Hanyistók
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • cleantone2
  • opiniopraesumpta
  • SMFB
  • karsairita
  • ijontichy
  • princeghostly1c74fbc695
  • azuccahirmondoja
  • nyulambator
  • halatlangazember
  • onehumanoid
  • Gaboxhrr
  • sgtpotrien
  • thegaben86
  • LibaLeontin
  • Podvinecz marsall
  • Vidor Ferike
  • Morp65
  • labrys
  • hakohen
  • jotunder
  • anna007dor
  • janostothmeister
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d