Viccországban bejelentenek
A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Publius Hungaricus, Oriens tanulmány, Gyurcsány-féle reformok stb. Na és az Év brókere díj az Aegon Alapkezelő kiváló brókerének a subprime hitelek és értékpapírok virágzása idején.
Természetesen Orbán Krisztán is megvilágosodhat, de azért mielőtt az Eszméletben kezdi szidni a neoliberálisokat és a neoliberalizmust, esetleg egy disclaimert kitehetne arról, hogy mit is csinált ő korábban és milyen javaslatai voltak pl. Mo. átalakítására. Még talán hitelesebb is lenne az “egykor neoliberális guru voltam, de azóta rájöttem, hogy elkúrtuk” póz mint az ahogy egész életében az önkritika nélküli mindent tudó szerepét játsza. Azért kíváncsian várom, mikor publikál Heim Péter a Mércén. 🙂
Ahm, értem, kösz.
Vegytisztán ez történt a bérlakás-eladásos törvénnyel (is)…
Azóta leült Böszörményi Nagy Gergellyel is társalogni, aki boldogan posztolt is róla. Na most ki is az a BNG, akivel le kell ülni? Vagy most már nem akar dolgozni az életben, mert bárki meghívja egy kávéra, azzal leül?
A Völkischer Beobachter így viccelődik a Führer népével:
.
“Ma mindenki hozzájuthat a saját otthonhoz, aki dolgozik. S még most is, másfél év Covid, leállás, pangás és recesszió után csak az nem talál munkát magának, aki nem is akar.”
Így van, sőt ígyebben. “Jazzistáknak” ez nem jazz, hanem valami langyos, sótlan popzene.
Tessék, zene neked
https://youtu.be/dXHQcp5zrbg
😉
Ez nem jó, de legalább szar. Ezzel a Gyurcsány-utalással te sértegetni akartál engem?
Miután a honvédség előző parancsnoka megtudta, hogy annyira elvégezte a feladatait, hogy a felmentését kéri, máris megvan az új jelölt, egy Ruszin-Szendi Romulusz-nevű praetoriánus.
Egyes hírek, híresztelések szerint, a honvédséget is kiszervezik valamelyik fideszes magánalapítványba. Erre mondhatjuk, hogy túl fantasztikus (sci-fi) a hír, de meglátjuk, hogy 1 év múlva mit mondunk rá.
Szakács Árpád
https://www.erdely.ma/konzervativ-peldakepek-kis-grofotol-fasy-adamig
Nem tudom megitélni, mi ez ? – szepukku vagy, szolgálatos miheztartás ( v.ö. dvoreci bolond )
Nyugi. Ugyan miért akarnálak sértegetni? Akkor nem kacsintanék hozzá.
“A jelenleg építés alatt álló Nemzeti Oltóanyaggyár alkalmas lesz a koronavírus elleni kínai vakcina előállítására IS” Is? Kádár-is(ch)? Meglepődött valaki? :-/
https://telex.hu/koronavirus/2021/05/31/nemzeti-oltoanyaggyar-kinai-vakcina-gyartas-szijjarto-peter
“mondhatjuk, hogy túl fantasztikus…” Én már többször megkövettem Bartust 2010 óta 🙂
Anno mikor elkezdtem Bartust olvasni, úgy voltam vele, hogy próbáljuk meg lehámozni a személyes traumái által sugallt látszólagos túlzásokat, de figyeljünk tán az igazi lényegre. Azóta százszor és ezerszer eljutottam oda, hogy a mások által „hisztérikus”-nak, „idegbeteg”-nek, meg ki tudja minek bélyegzett szerző sok szempontból látnok. Azért is szimpatizálok vele, mert ugyanebben a Kasszandra-szindrómában szenvedek, csak a magam sejtéseit nem teszem közzé a neten. Ha jövőre Népünk Csillaga 99,9%-kal nyer a választásokon, az eredményt megkérdőjelező pár tüntetőt pedig (jobb esetben) gumigolyóval, rosszabb esetben éles lövedékkel emlékeztetik majd arra, hogy ki itt a Gazda – hát emlékezzen a demokratikus ellenzék a mindennek elmondott Bartusra.
Jaja. Az épülő oltóanyag gyár mellé nem kellene felhúzni 2 ütemű Trabant és Wartburg gyárat is? Olyan egyszerű, de nagyszerű technika volt, csak kicsit bides, kicsit környezetszennyezőbb, de hibatűrő. És a trabi ha 5 ezer kilométerenként lezsíroztam az első gömbcsuklókat (két első hajtott és kormányzott kerék tengelyét) akár százezer km-re is elvitt szinte hibátlanul. 🙂 🙁 Huszon plusz éves Opelemben van másfélszer ennyi és még ennyit (úgy 3 százezer km-t) tudom hogy elvisz Á-ból B-be. 🙂
Nem kifigurázni szeretném Bartust, csak mondtad és nem bírok magammal. 🙂
“sok szempontból látnok”
Két suhanc látogatja a jósokat. Először tarokk kártyából jósoló látnokhoz mennek és még mielőtt jött volna a jövőbelátás, harsány nevetéssel futva távoztak. 🙂
Utána kristálygömbös varázslóval ugyanezt teszik. 🙂
Pihegve mondja az 1. suhanc a 2.-nak. Na komám? Jósokat nevettünk. 🙂
Komolyra fordítva. Lehet latolgatni a közéleti múltunkat, a jelenünket és a jövőnket. Most címlapos a HVG-n. Linkelem.
https://hvg.hu/itthon/20210531_ivan_krasztev_stephen_holmes_konyv
Elolvasva volt egy hiányérzetem. Örülönk-e Vincenten ha Vincent 1. törvénye kimarad egy elemzésből? Én nem. 🙁
Az a karakter sorozat hogy oligarcha, az orosz fejezetben volt a cikkben egyszer és először és utoljára megemlítve. 🙁
Ez a kiszervezés már nekem is eszembe jutott (vajon miért is cserélték le a főkatonát?), de a rendőrségről, a TEK-ről, Kövér házihadseregéről, a MÁV-ról, az önkormányzatokról, a MOL-ról és még ki tudja miről se feledkezzünk meg. Talán még a minisztériumok és az országgyűlés is működhetnének alapítványi formában.
Hát persze, hogy IS! A vakcinagyártás csak melléküzemág lesz a főtevékenység fedezésére.
Viccelni én is tudok. Gurevszki miért nem maradt húsz évig parlamenter a bukása után?
https://444.hu/2021/05/31/orban-az-ellenzeknek-nem-fognak-tolem-megszabadulni-itt-fogok-maradni-meg-sokaig-az-onok-nyakan
A jó hír, hogy pocak elfilózott azon hogy a lejtős pályán sem biztos a győzelme (elme?)? A rossz hír, hogy Belorusszia alsón sem biztos hogy szívesen fogadnák. 🙂
Húsz deka parizert kérek. Huszonöt lett. Maradhat? Nem fontos, csak úgy eszembe jutott. A keresletről és a kínálatról. A kínai. 🙂
Komolyan kérdezem.
Ekkora egó?
Kicsit csapongtam, de mára befejeztem. 🙂
Így lesz a hátsó ajtón becsempészve EUs oltóanyag belôle? Persze még hiányzik egy kis információ: a licenszet/technológiát/gyártósort azt megvettük/átadták/fizettek érte? Vagy már túl is vagyunk rajta, mert kifizettük a túlárazott tömeges beszerzéssel?
Ki legyen kúriai bíró, ha nem ő?
” Hajas ugyanakkor Varga Judit miniszterségét megelőzően is a kormánynak dolgozott, sokáig Trócsányi László egykori igazságügyi miniszter kabinetfőnöke volt, ám 2014-ben távozott erről a posztról, miután a Népszava feltárta, hogy az ő számítógépéről származhatnak azok a képfájlok, amelyekkel a Magyar Nemzet támadást indított Székely László ombudsman ellen a józsefvárosi tűcsereprogram ügyében.”
https://telex.hu/belfold/2021/06/01/hajas-barnabas-biroi-kinevezes-kuria-varga-zs-andras
Tessék, el lehet hinni, hogy az olajárak után a chiphiány se gyűrűzik be hozzánk, és a kis súlyú szolgáltatási szektorok simán ellensúlyozzák a nagy többség leállását:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210601/itt-a-vart-magyar-gdp-adat-kiderult-miert-hasit-a-gazdasag-485814
Elírás. Chipshiány lesz az 😉 . Na, az tényleg nem fog begyűrűzni :-/
Mellékvonal, de megjegyzem, hogy Keszthelyen, a Georgikon krumplikutató intézetének többezres krumplifajta-gyűjteménye van. És az Arany Chipke nevű fajtájuk valami egészen briliáns cucc.
Ez olyan szempontból hihető, hogy evickélünk ki a gödörből.
A szép számok ára (több) tízezer magyar halott, ahogy Zsiday Viktor előre megmondta (egész pontos, a brit mutánssal itt még nem számolt senki): link.
És hacsak nem lesz még egy Borkai- / Szájer-ügy, az újabb győzelem egyre inkább be van zsákolva. (Az ellenzékben közben a balfaszok és fanyalgók egymást anyázzák / árulózzák, minden a szokásos menetrend szerint zajlik.)
Erdekelne, hogyan mukodik mostanaban a blog. A COVID-19 kommentfolyamban 12 oraja var egy hozzaszolasom moderalasra. Nincs benne semmi botranyos, csak egy New York Times cikket linkelek be, es 2-3 mondatban kommentalok. Nincs itt valami rendszerhiba?
Minden hihető, sőt. Pláne, amikor az állam évente százmilliárdokat – ez már több egész GDP % nagyságrendben – adományoz embereknek gazdasági tevékenység nélkül, de azért számla ellenében. Lásd Philipp cégének “tevékenységét”. Amit a KSH gazdasági tevékenységnek számol, mert miért is ne tenné?
Sőt, ez is a GDP-t növeli, naná.
https://telex.hu/gazdasag/2021/06/01/hatalmas-na-erre-nem-szamitottam-a-matrai-eromunel-42-7-milliard-forint-a-tavalyi-veszteseg
Én valahol nagyon elbaltáztam ezt a pályaválasztást. Adhatnék én is tanácsot a cégemben másodmagammal és gombolnám le a százmilliókat. Persze nem vagyok én akkora zseni, mint Rákay Kálmán, önkritikát is gyakorolok legott.
A linkedre meg: a történet ikonikus NER-illusztráció, biztos tankönyvi anyag lesz egyszer, remélem büntetőjogból is.
https://telex.hu/video/2021/06/02/fudan-egyetem-kormanyules-fidesz-velemeny-korkerdes-utcanev
“A kormánytagok szerint vicc és provokáció a Fudan körüli utcaátnevezés”
Pontosan (fantasztikus, hogy a fityisz mélysötét ostobái képesek voltak erre maguktól rájönni). Ahogy vicc, és provokáció, hogy az (elvben) nyugati országokhoz tartozó Mo. minelnökének és kormánya tagjainak bűzlik a szája a Vlagyimir I̶l̶j̶i̶c̶s̶ Vlagyimirovics, meg a MaoCsingCsüngCseng-féle “de facto” diktátorok fekájától :-(. Nomeg szégyen is. Mert a perverzió addig magánügy, amíg zárt ajtók mögött (és ereszcsatornák kihagyásával) művelik :-). Amúgy meg nem baj a kínaiban tudatosítani, hogy nem életbiztosítás, ha Mo-i tartózkodásának biztosítéka, csak az a képekkel gazdagon illusztrált dosszié, amin Mo. No. 1. prostija a nemzetközi politika főutcáján strichel 🙂 .
Az a vicc (pont viccországba illik), hogy valamiért a kínaiak komálnak minket magyarokat. Aminek persze örülök, de a mai állapotok mellett (két Kína van) jobban örülnék annak ha a tajvaniak nyomulnának nálunk (nagyobbrészt? ők is kínaiakból vannak). Csipem hogy világon legyártott a chipek ötöde Tajvanban készül. 🙂
Emlékezetből fél Mo-nyi területen 2 Mo-nyi népességgel érték ezt el. 🙂
https://hvg.hu/itthon/20210602_Uj_vizeken_jarunk Gergely Márton veszi át július 1-től a HVG főszerkesztőségét
Vajon ő milyen lesz? Illetve a HVG milyen lesz tőle? Nekem két dolog tűnik jellemzőnek: az egyik, hogy a beköszöntőjében ezt bírja írni: “…a kormány éppen az érdemi vitát próbálja szétverni egy tizenöt éves politikai válságot előrángatva, ahogy Fókuszban rovatunk a gyurcsányozás mögötti számítást leírja. [eddig jó] És a másik politikai oldal is besegít ebbe, hiszen tizenöt éve bizonyítja, hogy számára is kényelmesebb egy következmények nélküli ország.” [he? tizenöt éve ezt “bizonyítja” a “másik oldal”?] ;
a másik, amikor egy hasonlóan eredeti panel alkalmazásával azzal a címmel írt cikket az EP-választási kampány idején, hogy “Úgy kell Dobrev Klára a Fidesznek, mint ezer kődobáló férfi Röszkére”
“Úgy kell Dobrev Klára a Fidesznek, mint ezer kődobáló férfi Röszkére”
Ebben speciel igaza van. Nem tudom, hogy egyáltalán milyen érveket lehet ez ellen megfogalmazni. (Nyilván a következmény-nélküliséget is arra érti, hogy Gyurcsány nem vonult vissza. De ezzel én sem értek egyet, elég sokan akarták visszavonultatni Gyurcsányt, de nem sikerült. Ez van.)
A HVG-ről: Sajnos eléggé elbulvárosodtak ők is. Na meg amikor elő akartam fizetni a hvg360-ra, akkor kiderült, hogy az nem is 360 ft (csak egy hónapig), hanem 1600 ft. Ilyen pofátlan marketing-manipulációt is régen láttam. Nem azzal van a bajom, hogy 1600 ft, hanem ezzel a megtévesztéssel… (Jó, látom, hogy ez 360° stb., de szerintem 10-ből 9 ember nem erre gondol.)
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Az a baj, hogy Dobrev Klára annak a felesége, akivel mára a legaktuálisabb baj az, hogy ha nincs is vele baj, de mindenkinek baja van vele, és ezért baj van vele.
Mondhatnám, hogy irigylem a problémáinkat, ha csak ennyi a bajunk, csak az a baj, hogy pont ez a bajunk, hogy ez a bajunk.
Állítólag.
Tökéletes. :)))
Írtam egy választ, de moderálásra várakozott, meg összefolytak a bekezdések, úgyhogy töröltem. Megpróbálom még egyszer betenni, ha nem sikerül, akkor így jártunk.
Bár majdnem mindegy, de tizenöt év után is az a véleményem, hogy mind a két Gergelynél felbukkanó panel annak a tragikomikusan szűk látókörű politikai szemléletmódnak a jellegzetes eleme, ami úgyszólván tökéletesen uralja a magyar ellenzéki közéletet, Übüék fokozhatatlan örömére. Az egyik a „minek ment oda” = ahelyett, hogy bátran és önálló narratívával fordultak volna szembe 15 éve és azóta is a Fidesszel, zömmel hagyták magukat az orruknál fogva vezetni és nagy igyekezettel a Fidesz által megrajzolt Goldsteinen köszörülni a nyelvüket (a politikai szereplők és többé-kevésbé az egész nemfideszes sajtó és megmondószcéna). Ahelyett, hogy a demokratikusnak tekinthető szereplőkkel alkotott Szövetség fordult volna szembe az übüista Birodalommal.* Ld. 2014: Bajnaiék azzal hárították el a Kunczéval és Gyurcsánnyal való szövetkezést, hogy ők “a múltat képviselik”, nyilván ellentétben az MSZP-vel 😀 (amely remek partnerként mellesleg a vezetői ambícióival szétdúlta a “választói szövetséget”); és ld. 2018, amit ugyanez a műsor előzött meg: Botka olyan listát akart, amin Gyurcsány nem szerepel. Hát tényleg ez a lényeg. Másképp is kinézhetett volna, ha érvényre juthat némi nagyvonalúság és józan ész: https://tamlanelkuliszek.blog.hu/2013/04/22/gyurcsany_ferenc_mint_forro_kasa
De ezzel már rég elkéstünk.
*Nem mellesleg pedig nem söprődött volna félre könnyedén az az alapelv, hogy a bully által páriának kiszemelt figurát még csak nem is azért nem támadjuk, mert nem hülye, hanem pusztán és pont azért, mert a bully őt szemelte ki. Aminek társadalmi jelentősége lett volna, nem Fletó személye az érdekes (ebben sem).
Ami meg Dobrevet illeti, az is ennek a származéka: ha van egy alkalmas ember, akkor a független sajtó választhat aközött, hogy lenyűgöző elmeéllel szajkózza róla azt, amit a Birodalom remél tőle, vagy megpróbálhatja betölteni azt a funkcióját, hogy a valóságos szempontok mérlegelésének lehetőségét nyújtja a választóknak. Ha nem azt szajkózná, hogy Dobrev-jó-a-Fidesznek-mert-a-Fidesz-propagandája-meggyengítette-annyira-hogy-ne-szavazzanak-rá-elegen, hanem bemutatná a jelölteket, teret adna a megismertetésüknek, tájékoztatna az elképzeléseikről stb., ezzel is átélhetővé téve, hogy létezhet alternatíva, az maga is jelentősen befolyásolhatná még most is azt, amit a szajkózás csak megerősít.
A hvg360 szerintem nem ennyire súlyos: mindenhol az van, hogy “az első hónap csak 360 Ft”. Jó, ezt is félre lehet érteni, elsiklani fölötte, de azért az extrán pofátlan marketingmanipulációtól messze van. (A rettenetes grafika, amit csakis az olvasók elriasztásának szándékával választhattak, esetemben annál hatékonyabban tölti be a kedvelvevés funkcióját.)
[A folytatásra azt írja, hogy azonos hozzászólást észlelt. 🙂 Úgyhogy azt nem bírom betenni.]
[A folytatás:] Ami meg Dobrevet illeti, az is ennek a származéka: ha van egy alkalmas ember, akkor a független sajtó választhat aközött, hogy lenyűgöző elmeéllel szajkózza róla azt, amit a Birodalom remél tőle, vagy megpróbálhatja betölteni azt a funkcióját, hogy a valóságos szempontok mérlegelésének lehetőségét nyújtja a választóknak. Ha nem azt szajkózná, hogy Dobrev-jó-a-Fidesznek-mert-a-Fidesz-propagandája-meggyengítette-annyira-hogy-ne-szavazzanak-rá-elegen, hanem bemutatná a jelölteket, teret adna a megismertetésüknek, tájékoztatna az elképzeléseikről stb., ezzel is átélhetővé téve, hogy létezhet alternatíva, az maga is jelentősen befolyásolhatná még most is azt, amit a szajkózás csak megerősít.
A hvg360 szerintem nem ennyire súlyos: mindenhol az van, hogy “az első hónap csak 360 Ft”. Jó, ezt is félre lehet érteni, elsiklani fölötte, de azért az extrán pofátlan marketingmanipulációtól messze van. (A rettenetes grafika, amit csakis az olvasók elriasztásának szándékával választhattak, esetemben annál hatékonyabban tölti be a kedvelvevés funkcióját.)
Gépház! Gépház! Ez marha érdekes, mobilon látok két hozzászólást (20:09 és 20:10 időpontokkal), asztali gépen nem.
Mivel asztali gépen gyorsabban írok, erre a hozzászólásra válaszolok.
(1) Itt alapvetően az a helyzet, hogy az ellenzék két részre oszlik: Az egyik rész (“fanyalgók”) szerint 2010 előtti emberekkel (különösen Gyurcsánnyal) nem lehet, vagy legalábbis nehéz megverni Orbánt; és ezért jó lenne, ha Gyurcsány visszavonulva. A másik rész (“óbalosok”) szerint Gyurcsányt brutálisan lekaraktergyilkolták, tessék őt szeretni, tessék összefogni vele. És egy választási vereség után (meg előtte is) a két fél egymást hibáztatja: A fanyalgók azt mondják, hogy tessék, Gyurcsány miatt (is) megint nem nyertünk; az óbalosok pedig a fanyalgást, széthúzást hibáztatják.
(2) Én alapvetően a fanyalgó táborba tartozom, de mindkét félnek igaza van. Persze, Gyurcsány nem ezt a közutálatot érdemelte akkor sem, ha én sem gondolom szende szűznek. De azt mondom, hogy van ez így: Nézzük meg, hogy mit kapott a magyar társadalomtól Bokros Lajos (közutálatot), és mit kapott Szili Katalin (népszerűségi listák első helyeit, amíg aktív politikus volt)… Innentől kezdve egyéni preferencia kérdése, hogy igazságérzet / szimpátia alapon kitart-e Gyurcsány mellett, vagy “beáldozza-e” stratégiai szempontból Orbán könnyebb leváltása érdekében.
(3) Ahogy már leírtam, Orbán ebből a választásból “Orbán vs. nemOrbán” helyett “Orbán vs. Gyurcsány” kérdést akar csinálni, szinte provokálja is Gyurcsányt. Egyelőre Gyurcsány beleáll ebbe, és “párbajoznak” egyet-egyet. Majd meglátjuk 2022-ben, hogy mi lesz ebből.
(4) Azt is vegyük észre, hogy Gyurcsány sorsa alapvetően nem Gyurcsányon múlik (ő nyilván maradni szeretne a jelek szerint), hanem a baloldali értelmiségen és a szavazóbázisán, azaz hogy elegen támogatják-e a DK-t.
(5) Azt is leírtam már, hogy ha 2022-ben egy Gyurcsányra épített kampánnyal nyer a Fidesz, akkor tőlem addig nem megy szavazat az ellenzékre, amíg abból Gyurcsány is profitál. 16 évig próbáltuk az “óbalosokat” is magába foglaló felállással leváltani Orbánt, a másik verziót nem próbáltuk meg. (Az érintettek lassan nyugdíjba mennek, mi meg itt maradunk.)
“tájékoztatna az elképzeléseikről stb.”
Kit érdekel ma már bármilyen elképzelés? Ezt olyan mindenkit leszóló stílusban írom, de most perpill én is így vagyok vele: Az a program nekem tökéletesen megfelel, hogy “le akarom váltani Orbánt”. Őszintén, szarom le, hogy ki milyen adórendszert / segélyezési rendszert akar, ez most az igazságérzetemről szól + ezt ráérünk megbeszélni Orbán eltakarítása után.
(+1) De alapvetően egyetértek. Az jó lenne, ha látnánk a jelölteket vitatkozni (kultúráltan), a nézetkülönbség sem árt. Legalább megismernénk őket, azt is látnánk, hogy nem egy párt az ellenzék (a Fidesz célja ezt láttatni), és egy győzelem esetén úgyis együtt kell dolgozniuk, ezt is demonstrálnák, hogy szót értenek egymással.
Szerintem bizonyos kritériumok mentén a blogmotor visszatartja kézi jóváhagyásra a hozzászólást és akkor amíg kettes vagy jt arra nem jár és észre nem veszi a várakozó hsz-t addig az ott is marad. Esetleg említsd meg a gépházban.
A fanyalgó/óbalos felosztás akár jó is lehetne, de van két hibája. Az egyik, hogy ugyanabból a pszeudoaxiómából indul ki, amire a hamis Fidesz-propaganda épül, ti. hogy Gyurcsány személyének döntő szerepe és jelentősége van. Nincs. Összesen ennyit kellene/kellett volna látni ahhoz, hogy emiatt ne áldozza be a heterogén Fidesz-ellenes tábor a legfőbb és egyetlen ütőkártyáját, azt, hogy részletkérdések miatt nem hagyja szétzilálni magát, hanem világos elvek (kb. az alkotmányos parlamentáris demokrácia elvei) és önálló – nem a Fidesz-propagandára reflektáló – narratíva mentén fordul szembe az übüista maffiával. A másik, kevésbé lényeges, hogy az “óbalos” megnevezés, amellett, hogy pejoratív csengésű, éppen abban téves, hogy ennek a meggyőződésnek nem a “régi MSZ(M)P és származékai” iránti vonzalom az ismérve, hanem a fenti látásmód (és az abból következő taktika/stratégia). Ezért az 1-2., (4. – aminek a szerepét nem értem, evidenciának tűnik) és 5. pontjaidra ez a válaszom: tévedés, hogy Gyurcsányon múlik, mi több, már maga az a tétel, hogy ennek mentén kelljen vitatkozni, beleesés a fideszes csapdába.
A 3. pontban viszont egyetértek, és tartok tőle, hogy megint sikerrel viszi ezt véghez az übüista propaganda. Amire a te logikád szerint bizonyára az lenne a válasz, hogy na ugye, hogy meg kellett volna szabadulni Gyurcsánytól. Pedig inkább az rá a válasz, hogy a fent körvonalazott módon segített a nemfideszes politikai szereplők, megmondók és sajtó zöme úgy alakítani a helyzetet, a pszeudotényekké sulykolt kliséket, hogy Übüéknek legyen esélyük ezzel a trükkel élni.
Persze, nyilván ez dominál mindenkiben. De ahogy írod is, mégis a vita, az alternatíva lehetősége és megismerése jelenthetné a kiszakadást a fideszes mátrixból.
Amúgy a roncsolódás riasztó mértékűnek látszik. Van egy interjúpáros a 9 magazinban (ami a sorozatával szemlátomást igyekszik betölteni a megismertető funkciót), a momentumos Gelencsér Ferenccel és a DK-s Manhalter Dániellel. Az előbbi üresnek és felületesnek tűnik, az utóbbi felkészültnek és értelmesnek. Viszont a parlamenti képviselő szerepéről szóról szóra ugyanazt az antiparlamentarista, populista felfogást nyomják: a parlamentet a választókörzet számára jutó központi pénzek kijárására használandó lobbiterepként írják le. https://www.9magazin.hu/9-magazin-majus/ (7.–9. o.)
[Ezt a beszélgetést az Előválasztásba kellene tenni, de már mindegy; csak azért van itt, mert a HVG főszerkesztőjéről szóló kommenttel kezdődött.]
továbbá, gyurcsány, ha akarna sem tudna visszavonulni, minél hátrébb lépne, annál hatalmasabban és titkosabban szövögetné a magyarellenes hálót, mozgatná a szálakat. furcsa mód, minél inkább láthtó, annál kevésbé hatékony az omnipotens főgonoszról tálalt meskete (erről persze a mogyóró média szerkezete gondoskodik, hogy a számára ne legyen előtér). a nem gyurcsányozáshoz (explicite, vagy 21. századozva, mint schiffer), nem kell sem óbalosnak lenni, sem nem kell kedvelni a fickót, csak le kell venni a fidesz szemüveget (föl sem kellett volna tenni).
https://index.hu/belfold/2021/06/03/gulyas-gergely-laura-codrutakovesi-europai-ugyeszseg-magyarorszag/
Gulyás Geri, avagy amikor a fidesz úgy próbál tenni, hogy “Orbán Viktor nem is gyáva, szar alak, meg vaj sincs a fején”. Ej geri, te kis gusztustalan bolsieminens! Mi lenne, ha csatlakoznátok, és akkor nyitnátok ki a pofátokat? Mert így…. ha a nyugati politikusok úgy tennének, mint ti most Laura Kövesi kapcsán, akkor a Lajtától nyugatra senki nem állna szóba veletek.
Száz szónak is egy a vége: a fideszből a Bayer-féle viszkimeghajtású indulat ordít, ha épp húst ért a bökő. Hááát… láttam én már ilyen “na gyere vissza, ha mersz” típusú szóváltást a faluvégi kocsmában. Szóval geri, nagyon emlékeztetsz a bátor nyuszikára: “Kisróka! Itthon van az anyád???” Csak ennyit tanultál Oxfordot megjárt mentorodtól? 🙂
“A jelenlegi tervek szerint Ferenc pápa kizárólag a szeptemberi eucharisztikus világkongresszuson kíván részt venni Magyarországon, és nem szándékozik politikusokkal tárgyalni. Így nem tervez találkozót sem Orbán Viktor kormányfővel, sem Áder János köztársasági elnökkel.”
Mondtam már, hogy agnosztikus-ateistaként is csípem a Franci poppit? Tökös csávó (ha szabad ily profán kijelentést tennem 😉 ). Végül is mi beszélnivalója lenne a kínai kommunisták seggét nyaló
( https://telex.hu/kulfold/2021/06/04/szijjartoek-most-a-hong-kong-miatti-eu-s-nyilatkozatot-vetoztak-meg-nemetorszagnak-elege-lett )
magyar minielnökkel, meg a bábjaként funkcionáló KE-vel? Kár a pápai dicsfényből ezekre egy fotonnyit is vesztegetni 🙂 Úgyse térül meg. A magyar klérus meg jobban tenné, ha nem nyomulna. Big JC úgyis biztosan összevonta már a szemöldökét, hogy láthatóan elfeledték, ki az igazi főnökük :-(.
https://telex.hu/kulfold/2021/06/04/ferenc-papa-budapest-pozsony-orban-ader-talalkozo-egyhaz-diplomacia
Mondjuk Pápának lenni sem lehet egyszerű. Valszeg nem tökéletesen idézem és vagyok annyira lusta hogy nem megyek utána az eredetinek. 🙁
“Ádám bátyám Pápán járván pávává vált.” Na ugye hogy ugye? 🙂 Sok kehája van a klérusnak, de mivel 2. ezer éve osztják az észt, vélelmezem jobb politikusok a maiaknál. 🙂
Van bennük fantázia, kérdés hogy menyire tudnak megujulni? Remélem tudnak, bár engem sem érint, mert nem járok templomba. 🙂 Egyikbe sem.
Sokat látott és megélt nagyikám mondta reformátusként, hogy Ő bejárt a (római) katolikusok istentiszteletére is és vágta az összes “idvezlégy Máriát”. Kérdezte a katolikus pap. Mária! Reformátusként miért vagy minálunk a templomban?
Nagyanyai válasz. Mi van, ha nektek van igazatok? Ezért én elkárhozni nem szeretnék. 🙂 Ezért ha nem baj látogatnálak Benneteket is. 🙂
Nagy “politikus” volt nagyikám. 🙂
Bölcsek voltak ezek a nagyikák 🙂 Az enyém (evangélikus) évente két-háromszor elment a katolikus templomba (az volt ötperc járásra) misére. Azt mondta annyi elég. Esténként mindig olvasgatott egy kicsit az imádságos könyvéből. Azt hiszem ő is inkább volt hívő, mint vallásos.
Egy kis MCC+:
https://telex.hu/belfold/2021/06/05/mcc-scruton-batthyany-lajos-alapitvany-tamogatas-600-millio