Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • A bukaresti Karácsony Gergely

A Megáll az idő folytatása más eszközökkel

2023.11.18 by jotunder

Kakassy Ágnes a hetvenes-nyolcvanas évek egyik legérdekesebb filmszínésznője fiatalon meghalt Nagyváradon, ő mondja azt, hogy „jó, hát akkor itt fogunk élni”. Dininek mondja, azaz Znamenák Istvánnak, aki a Magyarázat mindenre című filmben a végtelenül tisztességes fideszes apát alakítja. Znamenák nem kellett Vidnyánszkynak, ami elég sok mindent elárul a magyar színjátszásról, a Znamenák kell, ez ilyen egyszerű.

Ez az én kis blogom, amelynek egyik jelmondatával: „minden fideszes gazember vagy idióta”, képtelen vagyok azonosulni. Én is lehettem volna fideszes, ha… Ha valamikor az történik, amikor ennek kellett volna történnie. A Znamenák-karakterrel meg valami más. Képtelenek vagyunk ezeknek a történeteknek a fontosságát megérteni, hogy csak történetek vannak, a többi hazugság. A történetek egy része sem a színigazság, de talán valamennyi mégis.

Persze én a kedves lúzer Ábellel tudok azonosulni, aki a filmben a legnagyobb hülyeséget csinálja. Mert úgy tud valamit elviselni, amivel akkor még nem tud vagy nem akar szembenézni, hogy csinál valamilyen hülyeséget. Majd pont én ne csináltam volna valami hasonlót, ha beránt egy örvény, hát engem nem rántott be, és úgy könnyű.

Jó, hát most itt élünk.

De sokkal több választásunk van, sokkal több mint Anyának és Apának volt, ne tegyünk úgy, mintha ez nem így lenne.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531018-682672189797a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531018&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531018-682672189797a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531018-682672189797a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Orbán svájci beszéde (hírposzt)

Next Post:

Magyarország esete a Nagy Nyelvi Modellekkel avagy az igazi NER

111 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. ijontichy szerint:
    2023.11.19 00:32

    @Big JT. : Nem kell azonosulni. Mi több, ha nagyon zavar, még az NPG (Nagy Piros Gomb) gomb sem kell – Te blogod, elég szólni, hogy kívül tágasabb. Azonban, ha szimplán a tudat zavar, hogy egyesek szerint „minden fideszes idióta és/vagy aljas gazember”, azon nem tudok segíteni. Felejtsd el – csak ne túl sok aléval, mert az árt a matematikusi képességeidnek ;-).
    És igen, szerencsére sokkal több választásunk van mint Anyának és Apának volt (bár az enyéimre legalább nem vetült Auschwitz árnyéka). Peace.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-328978)
    Loading...
  2. obeszel szerint:
    2023.11.19 08:48

    Ez a „sokkal több választás” kb. annyi, hogy vagy elhagyom ezt az országot, vagy ráb@.tam!

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-328980)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2023.11.19 09:06

    @ijontichy: engem csak az zavar, hogy elvárják tőlem azt, hogy azonosuljak. az nem zavar, ha más azonosul vele, mindenki azzal azonosul, amivel akar. ez a film egy terápia, rákényszerít, hogy más emberek szemével nézd a világot, ami amúgy nem olyan nagyon nehéz, csak próbáljuk elkerülni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-328981)
    Loading...
  4. fortin2 szerint:
    2023.11.19 10:03

    csak egy filológiai apróság: amikor Kakassy ezt mondja, Dinit még nem Znamenák játssza, kisgyerekkori időszakban történik.

    Az blogos önreflexióhoz: valóban kissé fura és nem túl inkluzív (valamint a valóságismeretről való ideologikus lemondás) néhány törzstag kemény és differenciálatlan legazemberidótafideszesezése a hárommiliós népnek, egyszerű kommentelőként ilyenkor szoktam abbahagyni egy-egy thread olvasását, blogtulajdonosként nyilván nehezebb, hiszen az alapcél mintha a racionális diskurzus lehetne, ami ilyenkor lezárulni látszik.

    DE: azon tényleg érdemes elgondolkodni, mikortól válik társtettessé, de legalábbis morálisan és intellektuálisan megítélhetővé az az állampolgár, aki akárcsak szavazatával is támogatja ezt az egyre mélyebb morális és ostobasági szintre lavírozó rezsimet. Még akkor is, ha tudjuk, nincs más, gyurcsány, nullösszegűjáték stb.stb.stb.(legutóbb ez teganp este jutott eszembe, amikor átfutottam a legújabb nemkonzult kérdéseit…)

    Mert azért a megállazidő-reloadok mindig elfelejtik, hogy akkoriban az időt mégiscsak egy százezres szovjet kontingens ideiglenes ittléte „segített” megállítani. Most pedig nincs az a kínai akkugyár vagy orosz gazprom, amire ne lehetne nemet mondani. És ez innentől kezdve azért mégiscsak felelősség. A levegő nem csak úgy elfogy.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-328982)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2023.11.19 10:33

    @fortin2: Ezt Hörchertől kellene megkérdezni. Vagy „György”-től (Znamenák-karakter).
    A válasz szerintem az lenne , hogy igen a Nemz.Konz egy baromság, a Mészáros-Tiborcz művek aggasztó, de még mindig jobb, mint Gyurcsány vagy MZP vagy Karácsony vagy a Momentum vagy bármi más. És akkor kérdeznél vissza, hogy miért is és akkor jönnének a személyesebb történetek. A vicc az, hogy Orbán sokkal Gyurcsányabb-származék, mint Gyurcsány, Orbánékat a kommunisták vakarták ki az évszázados szarból, közük nem volt a hatvanpusztai osztályokhoz. Orbánék maguk is kommunisták voltak, Gyurcsányék meg nem, valamilyen deklasszált alkesz volt az apja, ha jól emlékszem. Itt mindenki osztályokkal feljebb képzeli magát, mintha a szegényparasztság és a munkásság csak egy nagyon szűk réteg lett volna a harmincas években. És persze itt vagyok én a zsidó, aki gyakorlatilag nem is vagyok, csak Csurka nagyított fel annyira, hogy az Esterházy Péter is hirtelen zsidó lett a nagyítótól. A közös priváttörténelmünk hamisítvány. Ez a film egy terápia. Az erdélyi lány, aki jó káder lesz, de azért alapvetően csak pálinka és szalonna. Skrabski Fruzsina felelős, a Mandiner felelős, a százezrek, a milliók meg nem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-328986)
    Loading...
  6. tamspatrik szerint:
    2023.11.19 11:08

    Minden fideszes idióta vagy gazember – abban a pillanatban, percekben, esetleg órákban igaz ez, amikor az illető jól meghatározható „fideszes tudatállapotban van”. Szerencsére a személyiségünk összetett, a tudatállapotunk igen sokféle lehet. Viszont ez mindenképpen terheli a kapcsolatokat, hogy kinek milyen a politikai nézete.
    LÁTHATÓ és TAPASZTALHATÓ a folyamat, a társadalom szétszakadása. Két legjobb barát sok éven keresztül át tudta ezt hidalni, sőt aránylag kedélyesen el is politizálgattak, aztán egy ponton túl eljött az idő, hogy már nem keresik egymást. Az egykori csoporttársakkal való tali is ilyen, hogy kevésbé van kedvem hozzá, mert ők „olyanok” lettek, én meg nem. Mindenképpen ez egy neuralgikus pont marad a találkozókon. És most eljött az idő, hogy kezdi terhelni már a közeli rokon kapcsolatokat is az, hogy ők más mozit néznek mint én (az egyik a közmédián megy, a másik a nem állami irányítású sajtóban.) Nagyon divergáló látásmódok jöttek létre (attól függetlenül, hogy mindkét tábor folytonosan depis a hozzá eljutott hírektől), és ha beszélgetünk is egymással erről, mégsem kerülünk közelebb.
    A Franco utáni spanyol társadalom mondjuk tudna erről sokat mesélni. A sebek azóta ott már behegedtek, volt rá idő, bár állítólag néha sajognak. Amiről tehát itt szó van, az nem elmélet, hanem igen szomorú gyakorlati tapasztalat. „Gondoljátok meg, proletárok”, hogy Hitler idején is a német társadalom vajon hányad része volt a vezér követője, hányan jelölték be volna az FB-n? Különösen azután, hogy elfoglalták Kárpátalját (akarom mondani a Szudéta-vidéket)? A tendencia azt mutatja, hogy egyre rosszabb lesz. Igazából még egyetlen „ébredt” fideszessel se nagyon találkoztam, elenyésző lehet ezek száma.
    És pontosan értem, hogy kit mi motivál, személyes tulajdonságok, lakókörnyezet, érdekek stb., de úgy vagyok vele mint az egyszeri pszichológus, értem hogy mi miért van, de nem tudok rajta segíteni.
    (Amúgy komolyan gondoltam rá, hogy egy kis faluban, ami nagyon fideszes, sőt annál is radikálisabb, el kellene menni egy beszélgetésre a helyiekkel, illetve a helyi kulturális vezetővel és verbálisan felrúgni az asztalt, elegáns módon persze.)

    Hiv.: [@tamspatrik:](#comment-328987)
    Loading...
  7. obeszel szerint:
    2023.11.19 11:22

    @fortin2: „…tudjuk, nincs más…” Hát igen, diktatúrákban valahogy sosincs más.

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-328988)
    Loading...
  8. vattablz szerint:
    2023.11.19 11:28

    Az nem úgy van, hogy azért lesz valaki fideszes, mert idióta és/vagy aljas gazember. Viszont ha fideszes lesz, egy másodpercen belül mindenképpen idiótává és/vagy gazemberré válik. És emögött nincs apriori magyarázat – kivéve, ha Vincent törvényeit természeti törvényeknek tekintjük – , csak a tapasztalás. Ha nem tekintjük a fideszest idiótának és/vagy gazembernek, a világ értelmetlenné és értelmezhetetlenné válik. Ettől még az ellenzék nem válik jobbá, mint amilyen.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-328989)
    Loading...
  9. Vidor Ferike szerint:
    2023.11.19 11:54

    Hiv.: @tamspatrik:
    Kösz a spanyol párhuzamért, teljesen jogos. Éltem ott valamennyit, s azt gondolom, hogy az a megosztottság, ami nálunk van, kismiska ahhoz képest, ami ott volt. Ott a polgárháború előtt – és alatt – fele-fele volt a két tábor aránya, nálunk meg 56-ban 90-10. Amikor a 90-es években ott időztem, ebből még sok minden megvolt, pedig már túl voltak a látványos megbékélésen. Ehhez jönnek még a katalánok meg a baszkok.

    Egy másik – bár vitatható gondolat -, hogy mindenki szem a láncban. (Ezt nem te írod, én dobom most be.) Én mondjuk vitatom, de azért érdemes szembe néznie mindenkinek a saját felelősségével. De azért alapvetően egyetértek JT-rel, hogy nemcsak van választás, hanem többféle is van, nem csak kettő. Mindazonáltal, kétségtelenül, a lehetőségek fokozatosan szűkülnek. Ha mondjuk beterjesztik majd a „szuverenitási törvényt” …

    Hiv.: [@Vidor Ferike:](#comment-328990)
    Loading...
  10. szazharminchet szerint:
    2023.11.19 12:44

    @jotunder:
    @fortin2:
    Szerintem nem működik már az, hogy eltartott kisujjal visszahőkölünk, amikor valaki azt mondja, hogy minden fideszes idióta vagy gazember. Ha olyan beszédek hangzanak el, amiben ha lecserélem a migráns szót zsidóra, akkor simán elhangozhatott volna a harmincas években, akkor azért valami kis igazság van benne.
    Nekem a magánnyugdíj-megtakarításaim lenyúlása óta esik nehezemre, hogy ne tekintsem személyes ellenségemnek a fideszt, de akkor még a szavazóit csak nem értettem. Ez egy generáció kirablása volt, az állami nyugdíjrendszer nem fogja elbírni ezt (mert ahhoz létszámnövekedés kellene életszínvonal-növekedés nélkül), akiktől ezt elszedték, azoknak az életszínvonala óriásit fog zuhanni, amikor nyugdíjba mennek, ha időben nem mennek el máshova. És hova lett a rabolt pénz? El lett égetve állami ünnepélyekre, stadionokra, mészároslőrincre.
    Viszont aki tapsikol ehhez a migránsos dumához, arra a legfinomabb, amit tudok mondani, hogy esetleg az a mentsége megvan, hogy a nyomor aljassá tesz (vidéki fideszesek). Hogy aztán aki aljas, az gazember-e, azt már ítélje meg mindenki maga. A civilizáltabb fideszesek között meg vannak azok, akik politikai ügyekben nem hajlandók gondolkozni. Úgy tesznek, mintha ezt nem hallanák, vagy mintha lenne valami megállapodás, hogy azért ezt nem gondoljuk komolyan, csak kell, mert különben visszajön a Gyurcsány és feltámad Kádár a temetőből és lejátszik egy négytáblás szimultánt a Kerepesi úttól a parlamentig út közben. Hogy az ilyen szintű kognitív disszonancia az már idiótaság-e, azt megint rábízom mindenkire. Nekem az említett Vincent-törvény a valóság nagyon jó közelítésének tűnik.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-328991)
    Loading...
  11. allofarkucsillagnezo szerint:
    2023.11.19 13:22

    mondhatom én is megint századszorra?

    egyfelől, rátekintve a helyzetre, teljesen érthető, hogy a látvány idiótákat és gazembereket mutat. beletekintve az emberbe, az is érthető, hogy ítéletként ez fogalmazódik meg benne a helyzetről és a benne szereplőkről

    tehát van egy full valid érvényességi köre ennek a szemléletnek, amivel nekem az az egyik bajom, hogy elég semmitmondó (így néz ki? így néz ki. felkúrja az embert? felkúrja), a másik bajom meg az, hogy nem használható (már*) semmire. miközben van validitása, nincsen se intellektuális érdekessége, se haszna

    *a kezdet kezdetén még működhetett volna, ha a társadalom véleményformáló rétege az undora következetes kifejezésével eltántorítja a fideszességtől a jónépet

    tehát én ezt az egészet egy alapjában elfogadható és tiszteletre méltó érzelmi reakcióként tartom számon. azok a vélemények, amik undorodnak ettől az egész jelenségtől és elítélik a résztvevőket és elhatárolódnak tőlük, sokkal közelebb állnak hozzám az értékrendjükben, mint azok, amik valami olyannal próbálják felmenteni az idiotizmus és gazemberség vádja alól az érintetteket, hogy olyan értékeket próbálnak meg belelátni a rendszerbe, amiket ezek helyesen felismerve ragadnak meg. ez nem érdektelen megfigyelés szerintem, hanem hamis

    ezekhez a tévutakhoz képest az én tézisem kezdete az, hogy a propaganda az, ami hétköznapi morállal és ésszel bíró embertársainkat ide silányítja. a közepe az, hogy biztosan lehetünk benne, hogy minket sem hagyott érintetlenül a propaganda (megfelelő ágazatának, köztük például annak, ami a mi szemünkben el akarja emberteleníteni a fideszeseket) hatása, mert mi is közelebb vagyunk az átlagoshoz, mint bármi máshoz. és a vége az, hogy akár az ő helyzetüket, akár a mi helyzetünket és lehetőségeinket (szándékok, tervek) nézzük, létfontosságú, hogy ezt figyelembe vegyük, a helyzet és a nézeteink ilyen szempontú folyamatos felülvizsgálatával

    mivel felmerült a kommentekben, hogy mi érződik ezen a blogon már-már tűrhetetlennek, és ideillik az enyém is: az én szememben a wokeratizás az. az egyik felem örül, hogy a közönség nem kapja fel, a másik felem elégedetlen, hogy nemigen emeli fel a szavát ellene más rajtam kívül. akik a wokeratizást kitalálták és terjesztik, azok szintén propagandisták, és legkevésbé sem az a céljuk, hogy a progresszió túlkapásait és vadhajtásait óvó gondoskodással, értő, egyenrangú párbeszéd bátorításával kigyomlálják, annak érdekében, hogy optimális fokozatossággal és a legkevesebb szenvedés árán kapjanak teret a humanista értékek. a wokeratizást elterjesztők az értelem, az egyenrangúság és a párbeszéd tagadói, rutinos ellenségképzők az elnyomás és a regresszió szolgálatában. ezeknek nem érdemes felülni, nem ez a kritika megfelelő módja

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-328992)
    Loading...
  12. ijontichy szerint:
    2023.11.19 14:22

    @szazharminchet: ; @allofarkucsillagnezo: :
    „a kezdet kezdetén még működhetett volna” és „eltartott kisujjal”
    Hát ez az! Sokszor írtam, hogy 2002 után csak néztem, ahogy magasan képzett (@Big JT kedvenc szavaival: nagyon okos [tényleg???] ) emberek, decens módon (avagy eltartott kisujjal) vitáznak az első vitya kormányzás kiváló „momentumairól”. Nem értettem, mit látnak benne, elvégre – a ciklus eső felében rigorózus módon kézben tartott hiányt leszámítva – én semmi más „eredményt” nem láttam, mint a gyomorforgatóan cinikus hangnem hétköznapivá válását, és egy végletekig kettéosztott és egymásnak ugrasztott társadalmat („évezredes” kollégák, barátok, családok!). Szvsz. jó, de legalábbis elfogadható gazdasági kormányzást csinálni nem akkora művészet, ha egy ország adottságai a taplótermesztésnél azért valamivel jobbak. Én mondjuk azt vártam volna, hogy a társadalmi párbeszédben szélesebb körben hangot kap (nem a balliba hivatásosai részéről!), hogy a vitya uralta (és nem vezette!) fidesznél rosszabbat/kártékonyabbat nem lehet elképzelni. És akkor vitya előállt a „PÖCS”-ök ötletével, s nekem kezdett nagyon rossz érzésem lenni :-(. Az eredmény ma már világosan látható.
    Tehát, ha egy – saját, egyéb területén – „nagyon okos” ember társadalmi-politikai kérdésben, nyilvánosság előtt (incl. internet) a nindzsa-halandzsa állampárt szekerét akár egy enyhe szóval megtolja, akkor – maximum egyéb érdemei elismerése, de inkább kifelejtése mellett (mert nem tartozik a tárgyhoz) – besorolom az „idióta és/vagy aljas gazember” kategóriába. Slussz. Elvégre jobb dolgom is van, mint egyenként megméregetni őket. És nem, nem ad felmentésre okot, hogy bizonyíthatóan kétszer is felvonta a szemöldökét, vagy jelentőségteljesen köhintett (max 20dB-en), hogy „ejnye!”.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-328993)
    Loading...
  13. szazharminchet szerint:
    2023.11.19 15:58

    @allofarkucsillagnezo:
    Engem nem kúr fel már, viszont ha valami igaz, akkor nem akarom azért nem kimondani, mert akkor messzebb tudom eltartani a kisujjam. És az sem érdekel különösebben, hogy az adott információ hasznos-e vagy nem, az hogy igaz-e, ettől teljesen független.
    A másikhoz: a wokerati-dumától én is hányok. Biztos a woke-nak is vannak túlkapásai, de a wokeratizókkal ellentétben (én a szót először cruella bravermantól hallottam) a leftie-k nem akarják a menekülteket ruandai lágerekbe zárni. Amihez jól jön lewokeratizni a dolog ellen szót emelő, hagyományosan leftie értelmiséget.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-328994)
    Loading...
  14. labrys szerint:
    2023.11.19 17:29

    1.) Az emberiség történelme azt bizonyítja, hogy tömegtámogatás nélkül nem lehet tömeggyilkosságokat elkövetni.
    .
    Mindannyiunknak vannak fideszes ismerősei, kollégái, (volt) barátai, netán családtagjai.
    Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy az ilyen kapcsolatokból adódó érzelmi elfogultságaik (és kognitív disszonanciáik) miatt sokan kétségbeesetten (míg mások pusztán a legátlátszóbb önhazugságok szintjén) próbálják mentegetni ezeket az ismerőseiket, kollégáikat, (volt) barátaikat, netán családtagjaikat – úgy maguk, mint mások előtt.
    .
    Ezt a jelenséget én számos okból rettenetesnek és szörnyűnek tartom.
    Az okok egyike a személyes felelősség alóli tudatos(!) kibújásra/felmentésre való nyilvánvaló igyekezet, ami csak úgy süt az ilyen reakciókból. Számomra ez lényegét tekintve ugyanaz, mint amikor közeli hozzátartozóik/barátaik/kollégáik/stb. az echte nácikat, véres kezű sztálinista gyilkosokat, vagy egyéb borzalmas cselekedetek elkövetőit, hajmeresztő hitek harcosait próbálták – és próbálják – mentegetni.
    .
    (Kiegészítés: kérem mellőzni a ’de hát a fideszesek nem nácik!’-jellegű álfelháborodások formájában megtestesülő primitív szemantikai tereléseket. Az állítás nem a fideszes = náci, hanem a fideszes személyes felelősség alóli felmentése = bárki bármilyen személyes felelősség alóli felmentése.)
    .
    .
    2.) Akárhány alkalommal írtam le (nem elsőként) azt a „szélsőséges értékítéletet”, miszerint aki fideszes, az idióta és/vagy gazember, az ellenvéleményeket követően hiába kértem, mutassa meg valaki – bárki! – hogyan, milyen módon lehet Orbán mai Magyarországán egy személy fideszes létére nem-idióta/nem-gazember, SOHA nem kaptam erre választ.
    .
    (Ha kaptam valamilyen reakciót, az általában annak magyarázata volt, X személy vagy személyek milyen tényezők hatására, milyen élethelyzetekből következően váltak fideszes[ek]ké. Ami természetesen nem magyarázat, hanem egyszerű anamnézis.
    Ráadásul nagyjából mindannyian ismerjük ezeket az életstratégiákat; minden változatát láttuk már a megalkuvásnak, opportunizmusnak és kibekkelésnek [stb.].
    .
    …Azonban érdekes módon mégsem mindenkiből lett mára orbánista ebben az országban. Sőt.)
    .
    .
    @fortin2: mit értesz „a valóságismeretről való ideologikus lemondás” alatt?
    .
    .
    poszt: JT, ha jól értem, azt állítod, hogy kizárólag a körülmények („örvények”) függvénye, valakiből gazember válik-e vagy sem. – Jól értem?

    Hiv.: [@labrys:](#comment-328995)
    Loading...
  15. fortin2 szerint:
    2023.11.19 18:01

    @labrys:: a szemantikai terelés valóban nem helyes, például azonosítani a fideszesek és az egy adott pillanat(ok)ban fideszre szavazók halmazát. Én az utóbbiakról beszéltem, amikor megosztottam a dilemmámat azügyben, hogy milyen mértékben lehet őket felelőssé tenni (nekem egyszerű, sose tartoztam közéjük). És ez a válasz kérdésre: „a valóságismeretről való ideologikus lemondás” alatt azt értem, hogy sokkal többféle megoldás van arra kérdésre, miszerint miért is szavazott OVra, mintsem hogy gazember és/vagy idióta volna. Ameddig csak ezeket a motívumokat tudjuk elképzelni, addig nem lesz válasz a második kérdésre, miszerint mi kellene, hogy ne szavazzanak rájuk ennyien.
    És nem kell történelemfilozófiai magaságokba emelkedni, amikor egyszerű esetlegességekről van szó csupán: szimpla és ezerszer ismételt, de attól még fajsúlyosan igaz például, hogy sokkal kevésbé lenne szörnyű ez az egész, ha nincs meg a kétharmaduk 2010ben, ami viszont konkrét politikusok és megmondók közös szerencsétlenkedésének volt „köszönhető”. (és 2014 is hasonló) Ebből az is következik, hogy nincs itt fátum, népi beborulás, tíz (vagy három-)millió fasiszta országa, alkalmak és helyzetek vannak, amiben különféleképpen teljesítenek ottlévők. Amire válaszol az istenadta, aztán behúzza oda, ahol a kisebbik bajt és nagyobb védelmet látja.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-328996)
    Loading...
  16. DarthVader szerint:
    2023.11.19 18:20

    @jotunder:

    ” Skrabski Fruzsina felelős, a Mandiner felelős, a százezrek, a milliók meg nem.”

    Csak finoman jegyzem meg, hogy százezrek és milliók nélkül nincs Skrabski Fruzsina és nincs Mandiner.
    Sőt, vsz. százezrek és milliók nélkül nem létezett volna Dachau és Mauthausen sem.
    (Dermesztő látni archiv felvételen, a német nép milyen extázisban üdvözölte Hitlert. Aztán jött éjfél után öt perc, de előtte egy kis unga-bunga Hamburgban, Drezdában, Berlinben. )
    Úgyhogy nincs pardon. (És csodálkozás történik, amikor nem mindenki hajlandó nyitott szívvel vállon veregetni azokat a „Fidesz-„-hívőket, akik akkor csodálkoznak rá a világra, amikor hirtelen rájuk talál a rendszer, de azt is csak egy kis ideig, aztán megbocsájtanak. Mert amúgy minden stimmel. )

    Jut eszembe: voltam egy szeánszon, ahol egy Betyár-sereg-tag echte betyár (korhű és pontos exteriőr – kalap. karikás, tülök, stb) már kissé felszabadult állapotban rákérdezett, mi a véleményem a rezsimről? (Mondjuk, vsz. sejthette, mert jelen volt egy – hatástalanított 🙁 – AMD65 és egy Mosin-Nagant gyalogsági puska is, aminek, ugye, van távcsöves változata is, és amikor megkérdezték, mit csinálnék vele, ha nekem akadna egy ilyen, mondtam, hogy először is kurva sokat gyakorolnék, majd keresnék egy magas épületet. Mindenki tudta, hol :). Szóval kiderült, hogy finoman szólva nem vagyok a híve. Következő kérdés: le lehet-e váltani szerintem a rezsimet? Mondtam, demokratikus úton biztosan nem. Erre halkan, sub rosa, a fülembe súgta: „Készülünk!” . Azt hittem, hanyatt esek 🙂

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-328997)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2023.11.19 18:46

    @labrys: mi a helyzet azokkal, akik a Kaczynski-féle PiS-re szavaztak, ők is idióták vagy gazemberek? a PiS nagyjából ugyanazt az értékrendet vallja magáénak, mint a FIDESZ (csak sokkal komolyabban veszi), eléggé illiberális, bár karakteresen korruptnak nem nevezném. mi a helyzet azokkal, akik Trumpra szavaznak? vagy a Brexitre? számomra nagyon antipatikus véleményekről van szó, de az idióta/gazember odébb van az antipatikustól.
    és mégis kire szavazzon egy szociálisan konzervatív ember? nekem könnyű, nem vagyok szociálisan konzervatív, zsidó vagyok, aránylag liberális, centrista, a Znamenák karakter a filmben meg nem. ő egy tisztességes, jó ember, aki nem idióta és nem gazember, nagyon nem, és nagyon sok ilyen „György” lehet az országban, és ha őszinte akarok lenni, én olyan országot sem szeretnék, ahol „György”-öknek kell szarul éreznie magát. mi lenne ha a tisztességes, jó embereknek egyáltalán nem kellene szarul éreznie magát, kizárólag a változatosság kedvéért.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-328998)
    Loading...
  18. szazharminchet szerint:
    2023.11.19 18:46

    @fortin2:
    @DarthVader:
    Nem úgy gondoltam, hogy mindenki idióta és/vagy gazember, aki valaha a fideszre szavazott. Mondjuk abban rugalmas vagyok, hogy hol húzzuk meg a határt, a TF-en tartott beszédnél, vagy mondjuk csak a legutóbbi előtti választásnál, de azt nem hiszem, hogy annál is később kellene. Az biztos, hogy a migránsos dumák, szögesdrót és menekültrugdosás után lehetetlen.
    Nem hiszem, hogy a rezsim leváltásához az kell, hogy úgy tegyek, mintha elhinném, hogy lehet valaki még a migránsos beszédek után is egyszerre fideszes és nem gazember és/vagy idióta. A rezsim leváltásához az kell, hogy legyen rendesen ungabunga, nem feltétlen úgy, mint Hamburgban és Drezdában, de gazdaságilag vagy egy kétsebességes Európa külső részén rekedéssel.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-328999)
    Loading...
  19. jotunder szerint:
    2023.11.19 19:02

    @labrys: nem vagyok hajlandó hárommillió embert leidiótázni, pár százezret esetleg, hárommilliót tutira nem. és csak azt szeretném, ha emiatt az édes aranyos másik oldal ne kezdjen zaklatni, ahogy az édes aranyos egyik oldal teszi néha, amikor rájön a hoppáré, engem tessék szépen elviselni. arról nincs szó, hogy én keménykedni fogok amiatt, mert valaki idiótázik/gazemberezik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-329000)
    Loading...
  20. Podvinecz marsall szerint:
    2023.11.19 19:20

    @DarthVader: majd az Anikó Asszony Nyugdíjasotthonban, térdeden a kockás pléddel, elgondolkodhatsz rajta, hogy ” ha én akkor, 25 évvel ezelőtt, egy kommentben nem dekonspiráltam volna azokat a kötöznivaló bolondokat, akkor most…”

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-329001)
    Loading...
  21. ijontichy szerint:
    2023.11.19 20:19

    @jotunder: : Zaklat téged a fene. Reakció! Szabálytalanul, de kétségtelenül periodikusan előjössz a „fideszgazdaságpolitikanemisannyirarossz / nemfogomgyűlölni / nemfogokleidiótáznihárommilla / XYszájasarkavityanutellás-deQ0-spublistjekörbeériazegyenlítőt-nézzükhátelneki…” stb. szösszenettel, aztán dörzsölöd a markod és jókat vihogsz, amikor – borítékolhatóan – neked esünk.
    Perverzió, de legalább „jobbára ártalmatlan” ;-). Nomeg az vesse rád az első követ, aki a mai világban százasnak mondható :-))).
    Az én tikkem meg az, hogy „ha 2002 után az ország minden sarkában visszhangzott volna, hogy a fityisz agyzsugorító kórságot terjesztő csótányok hada”, akkor több esély lett volna ezt elkerülni. Bár lehet, hogy nem, mert nagyon úgy tűnik (Trump & al), hogy kortünet. De addig is nem vagyok hajlandó megsüvegelni a „társadalmi elitet”, mert Szvsz. nincs miért.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-329002)
    Loading...
  22. DarthVader szerint:
    2023.11.19 20:44

    @Podvinecz marsall:

    Hát igen, a házmesterek országában erősen elképzelhető. (Az más kérdés, hogy igen kicsiny a metszete a Betyársereg és az én elképzeléseim halmazának a hogyan továbbról. Csak addig jussunk el, hogy erről legyen vita. Viszont tartok tőle, hogy a német nép lelkesedése nem egyszeri és nem megismételhetetlen, pláne Európán kívül. Szerencsére – legalábbis e pillanatban – még többségben vannak az Európa-pártiak, de ez sem megingathatatlan vélemény. Na mindegy. )

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-329003)
    Loading...
  23. steinerzsiga szerint:
    2023.11.19 22:21

    Javaslok egy formulát, amiben szerintem mind egyetérthetünk: „aki fideszes, az gazember vagy jól bedőlt egy szélhámos bandának”. Hogy aztán azért dőlt be, mert idióta, vagy mert nagyapja-dédapja-ükapja Recsken volt internálva vagy bármely más okból, az szerintem tök indifferens. Köztudott, hogy nagyon tisztességes, nagyon okos emberek is be tudnak dőlni csalóknak. Szerintem ezzel kb. ennyit érdemes foglalkozni (persze ki vagyok én, hogy megmondjam bárkinek, mivel mennyit foglalkozzon), mert vannak égetőbb dolgok, pl. az, hogy az ország anyagi és erkölcsi értelemben gyakorlatilag (évtizedekig) visszafordíthatatlan halálspirálban van a nevezett szélhámos bandának köszönhetően. Szerintem ezzel kezdeni valamit (akár úgy, hogy harcolunk a rezsim ellen, akár úgy, hogy elismerjük a vereséget és mentjük magunkat és a családunkat) sokkal-sokkal fontosabb, minthogy azon töprengjünk, hogy grammra pontosan mennyire szabad haragudni a Fidesz-szavazókra.

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-329004)
    Loading...
  24. thegaben86 szerint:
    2023.11.19 22:39

    @tamspatrik:
    „Igazából még egyetlen “ébredt” fideszessel se nagyon találkoztam, elenyésző lehet ezek száma.”

    En talalkoztam, ismerek joparat. Olyat is, aki 2018ban meg a fideszre szavazott.
    Egyik nagyon erdekes pelda, rokonsagban, egy cso katolikus, videki csalad, sok gyerekkel. Na ok nagyon brutal fideszesek voltak, az osszes. Mostanra a 7bol 6 totalisan antifideszes, egyik masik annyira, hogy a sajnos tenyleg igazi, fideszes idiota anyjukkal is annyira megromlott a kapcsolatuk, hogy nem engedik az unokak kozelebe, kvazi buntetesbol.

    Van azert pelda ra boven. Szerintem ezert is nagyon problemas ez a csaladi hatter meg hagyomanyok, rossz csaladi tortenelemre hivatkozas (atkosban meghurcoltak), mert sok ember eljutott a felismeresig, hogy itt valami kurvara nem oke es vegul is „felebredt”. Ami tiszteletre melto valahol, de azert nem egy hu de lehetetlen dolog, vagy a nagy jellem csalhatatlan bizonyiteka.
    Aki nem jutott el a felismeresig, ott viszont igenis sulyos jellembeli problemak vannak.
    En is megszakitottam es szakitok meg kapcsolatokat emiatt, egyszeruen nem tudok mar felrenezni. Ez van. (egyebkent miert is kene tovabbra is keresnem az olyan emberek tarsasagat, akik egy olyan rezsimet tamogatnak, ami miatt en elhagytam az orszagot mert nem tudom ott elkepzelni a csaladom eletet? (teljesen fuggetlenul attol, hogy jo dontes volt-e vagy sem, vagy esetleg en vagyok az, aki teved))

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-329005)
    Loading...
  25. fortin2 szerint:
    2023.11.19 22:45

    @steinerzsiga:: Abban egyetértünk, hogy nem a grammra méregetés a fontos. Az viszont igen, hgy miképpen lehet lehet esetleg egy évtzedre lerövidíteni azt a valóban többévtizedes időt, ami a rezsim valamikori (szükségeképenni) összeomlása után kell egy morális és államszervezeti, társadalmi rehabilitációhoz ha már az összeomlást siettetni nem lehet, arra most nem látni esélyt, azt legfeljebb az igazi nagyfiúk (leginkábba. hárombetűsek…) tehetnék meg. Ehhez jól kell tudni azonosítani a mérghezés helyét, mikéntjét, hatásmechanizmusát. Sajnos, ezt a rendszerváltozás ún. elitje elmulasztotta, jórészt ennek a következményeit nyögjük. A leidiótázásban/legazemberezésben épp ilyen: kimondtuk, hogy a komcsik rosszfiúk voltak + az oroszok, ennyiből állt a társadlai diagnózis. Meg is lett az eredménye, két évtized se kellett, és a magyar társadalom legrosszabb ösztöneire építve kaptunk egy rezsimet.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-329006)
    Loading...
  26. ijontichy szerint:
    2023.11.19 22:47

    @steinerzsiga: : Ezt – főszabályként – én meg tudom venni +1.
    Jelzem (megint), hogy Szvsz. a morális-erkölcsi kátyú ( * ) az igazán komoly. A gazdasági jórészt fikció. Ezen kilábalás fő nehézségét nem az adottságok és környezet, hanem a társadalom „agyilag zokni” állapota (ami nem csoda, a vitya-klán „de facto” negyedszázada rongálja tudatosan) jelenti.
    Csak jelzem (a minapi események fényében), hogy az állampárt szerintem! immár eljutott a színtiszta személyi kultusz ( * ) megvalósulásának állapotába. Szerintem! mert én ilyet közvetlenül a saját bőrömön soha nem tapasztalhattam meg a koromnál fogva.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-329007)
    Loading...
  27. punkfrog szerint:
    2023.11.19 22:51

    @fortin2:
    „fajsúlyosan igaz például, hogy sokkal kevésbé lenne szörnyű ez az egész, ha nincs meg a kétharmaduk 2010ben, ami viszont konkrét politikusok és megmondók közös szerencsétlenkedésének volt “köszönhető”.
    Ezt az érvelést annyiszor hallottam már, és mindig elborzaszt. Tőled abszolút nem számítottam erre.
    Az, hogy 0rbán mire használta a 2/3-ot nem az előző politikai vezetés sara. Sőt! Ha úgy vesszük a „szerencsétlenkedésüknek köszönhetően” 0rbán korlátlan hatalmat kapott, amivel akár rendbe is tehette volna az országot.

    Hiv.: [@punkfrog:](#comment-329008)
    Loading...
  28. szazharminchet szerint:
    2023.11.19 23:07

    @jotunder:
    Remélem az nem számít zaklatásnak, ha beírom a véleményem a kommentdobozba. Azt hittem, azért van. És még egy kérdést azért feltennék: abban, hogy valaki gazember és/vagy idióta, miért számít az, hogy a vele egyetértők hányan vannak? Ez azért is érdekelne, mert egész biztosan még a háború végén is volt pár millió náci Németországban, abból menyi a gazember/idióta?
    Ez itt 1971 (!): https://www.youtube.com/watch?v=Ang6Fw9Ff2k
    A náci párt taglétszáma olyan 8 millió volt.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-329009)
    Loading...
  29. ijontichy szerint:
    2023.11.19 23:32

    @punkfrog: „amivel akár rendbe is tehette volna az országot.” Kétszer is jó lehetőséget kapott erre (Szvsz. ’98 is ilyen volt, 2/3 nélkül is).
    @szazharminchet: : Az MSZMP tagsága (csúcson) ~ 800e volt.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-329010)
    Loading...
  30. fortin2 szerint:
    2023.11.20 00:02

    @punkfrog: valamit félreérthetően írtam. Csak annyi az állítás, hogy azzal lett MÓDJA mindenféle rosszat művelni, hogy meglett a kétharmad – nem az, hogy azért tette mindezt. Az micsoda naivitás (finom kifejezést használtam) volt annakidején gondolni, hogy majd mindenféle jóra fogja használni???

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-329011)
    Loading...
  31. azuccahirmondoja szerint:
    2023.11.20 01:08

    Nem először mondom, hogy a fideszesek gazembervagyidiótázása meddő feszkólevezetés. Meddő minden nyelvi próbálkozás, ami nem képes a valóság megragadására, márpedig a gazembervagyidiótázás nem képes. (Mea culpa, én is szoktam meddő feszkólevezetés bűnébe esni, de olyankor nem szoktam egyetérteni magammal.)
    A valóság az, hogy vannak kútmérgezők, vannak mérgezettek és vannak mérgezetlenek.
    Minden kútmérgező gazember.
    Nem minden mérgezett gazember, de akadhatnak köztük gazemberek.
    És ha tetszik, ha nem, a mérgezetlenek sem mind tisztességes emberek.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-329012)
    Loading...
  32. kiazmármegint szerint:
    2023.11.20 05:15

    @tamspatrik: Irod, hogy még egyetlen ebredt fideszessel sem talalkoztal. Ebben nekem az az erdekes, hogy Amerikaban elve 2017-2020-ban egyetlen ebredt Trump szavazoval sem talalkoztam. Sot, Trump 2020-ban szam szerint tobb szavazatot kapott, mint 2016-ban. De Biden annal is joval tobbet.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-329013)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2023.11.20 08:17

    @steinerzsiga: engem nem igazán az zavar, ha valaki más erőseket mond, a kérdés az, hogy én mit gondoljak, és nem tudom. talán azt gondolom, hogy leginkább a valódi felelősökről kellene beszélni, orbánékról és a sameszaikról, akik most éppen elvehetik az ország jövőjét.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-329014)
    Loading...
  34. allofarkucsillagnezo szerint:
    2023.11.20 08:19

    @szazharminchet:
    az én válaszom erre az, hogy azért számít a számosság, mert akkor nem mondhatjuk, hogy valamiféle eltérést látunk az ember átlagos képességeitől, hanem akkor az maga az átlagos, és azt nem érdemes külön jelzőzni. ilyenek vagyunk. jó inputtal, korrekt információval, jó szándékokkal jobb dolgokra vagyunk képesek, az ellenkezőjével meg borzalmasakra

    nem az emberek adott természetét változtatja meg egy vezetés, egy propaganda, hanem a viselkedését, a kimenetét

    ez a kimenet aztán kialakítja a maga társadalmi közegét, korszellemét, mintázatát, tehát a hatás aztán elválik a közvetlen októl, és lehet mondani, hogy egy társadalom lezüllik, mert az embereknek már nincs mintájuk, hogyan használunk kognitív képességeket és milyen morális igényünk van magunkkal szemben

    de ha visszakapják a jó inputot, akkor megint elkezdik használni. az emberiség egész történelmében annyira erről szól minden, hogy bármiféle elnyomás, információhiány, megtévedt hiedelmek sem akadályozták meg abban összességében, hogy a jó inputot, a helyes utat keresse. legalábbis az én szememben, aki meggyőzőnek tartja a progresszió szemléletét, a felvilágosodást (hogy eljutottunk oda, hogy pl. még van gyerekmunka, nemi egyenlőtlenség és háború, de már nem természetesnek és/vagy dicsőségnek vesszük, hanem a kiutat keressük belőlük). azzal önmagában szerintem semmi baj, hogy az embereknek csak egy része újító és véleményvezér, és a többség igazodó és követő

    a jelen helyzetben, ha egyszerűen az emberek rossz természetével magyarázod a dolgok állását, akkor nekem az hiányzik, hogy a propaganda hatását nem veszed elég komolyan, nem számolsz vele érdemben. nem rád gondolok személyesen, inkább az ellenzéki oldalnak erre a toposzára, hogy az egyik szájukkal beszélnek a propagandáról, de a másik szájukkal a népet hibáztatják, és szerintem ez is az egyik akadálya annak, hogy nem bírjuk kimondani legalább ezen az oldalon közösen, hogy ilyen körülmények között a választás álságos színjáték. mert még mindig nem nyilvánvaló elég embernek ezen az oldalon, hogy mi is a propaganda ereje, hanem le van vezetve az idiótázással

    és ez a legutolsó az, amit én a nekünk szóló propagandának tekintek, hogy ezt erősítik bennünk, ebből a célból

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-329015)
    Loading...
  35. allofarkucsillagnezo szerint:
    2023.11.20 08:47

    @jotunder:
    egy szociálisan konzervatív embernek ma (idehaza) a fidesz mindenkori ellenzékére kell akarnia szavazni 2011 óta egyre jobban és jobban, mert ez az értékrendszer sem tartalmazza a választási környezet olyan átformálását, ami megszünteti a plurális politikai térben történő érdemi versengést. így azt kellett volna óhajtaniuk, hogy olyan erő kerüljön hatalomra, amelyik lehetőséget ad a saját eszméit a többiekével tisztességesen összemérni. ha nem ez járt a fejében, akkor én nem tudom szociálisan konzervatívnak tekinteni, hanem az alapvető jellemzője az antidemokratikus lesz, ami mellett dédelgethet más eszméket is, csak nem számít igazából mik ezek, mert ő maga iratkozik ki abból, hogy számítson

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-329016)
    Loading...
  36. allofarkucsillagnezo szerint:
    2023.11.20 08:55

    @thegaben86:
    én is jelentkezem 1 db baráttal, aki már nem emléx, pontosan melyik szakaszban, de talán úgy 2010-14 között mondta, hogy átállt. sajtós volt, korábban maga is része a propagandának, revolvercikkeket, sőt -könyvet is írt

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-329017)
    Loading...
  37. vattablz szerint:
    2023.11.20 09:11

    @steinerzsiga: A formulád: “aki fideszes, az gazember vagy jól bedőlt egy szélhámos bandának” valamint a megfigyelésed: „nagyon tisztességes, nagyon okos emberek is be tudnak dőlni csalóknak” nincs ellentétben azzal az állításommal, hogy a fideszesség gazemberré és/vagy idiótává tesz. Aki ugyanis tisztességes és okos ember létére képes a fideszre szavazni, az bátran nevezhető attól kezdve tisztességtelennek avagy idiótának. Klasszikust idézve: „- Grófnő – szóltam férfias ridegséggel. – Ne próbálkozzék… Egy okos embert legfeljebb kétszer lehet becsapni.” Hányadik választást is nyeri legközelebb a fidesz? (És remélem megvan a Móricka esete a kommunista kismacskákkal is.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-329018)
    Loading...
  38. darnoknew szerint:
    2023.11.20 10:11

    @allofarkucsillagnezo:](#comment-329015)
    „azzal önmagában szerintem semmi baj, hogy az embereknek csak egy része újító és véleményvezér, és a többség igazodó és követő”
    Ez az „igazodó és követő” többség azért néha tud okzni egy kis kalamajkát. A szituációtól, vérmérséklettől függően szokták birkáknak is nevezni őket. És akkor már majdnem ott vagyunk (ott vagyunk?) az idiótánál. Amúgy mindenben igazad van.
    No de sebaj, mint hírlik, egyszer ennek is vége lesz, akkor majd az igazodók és követők felsorakoznak egy felelős kormány mögé, és néhány évtized kemény munkájával helyrehozzák a helyrehozhatót. Óriásplakát csak egyféle lesz: Légy jó mindhalálig!

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-329019)
    Loading...
  39. muaddib00 szerint:
    2023.11.20 10:40

    Ezen már párszor végig mentünk, de akkor még egyszer leírom én is a magamét.
    A politikai állapotok/közbeszéd/valóság megértése pont úgy egy képesség mint a matematikai gondolkodás képessége, vagy épp az affinitás az irodalomhoz. Na most akkor esetleg ajánlatos lenne végre kimondanotok, hogy akkor ezek szerint aki nem ért a matekhoz és jól meg lehet vezetni pár kamu egyenlettel, az per definitionem idióta? Aki nem ért az irodalomhoz és bármilyen marhaságot el lehet adni neki magasröptű irodalomnak az per definitionem idióta?
    Igen, a politikai éleslátás hiánya sokkal nagyobb károkat tud okozni, de attól még nem más mint az, hogy Dezsőke hülye a matekhoz.
    És ne gyertek azzal, hogy dehát hogyhogy nem látja, hogy lopnak, meg milyenek. Úgy, hogy neki nem jön át, hogy ebben a történetben ki mikor hazudik. Ilyen rohadt egyszerű. Tényleg, megint jövök az Afganisztáni iratokkal, több mint 10 évig hülyítette a baloldali liberális vezetés is a népet az USA-ban blőd hazugságokkal amit lelkesen bevettek rengetegen (igen liberális nagyonhiperokos megmondóemberek is). Azok is mind idióták?

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-329020)
    Loading...
  40. vattablz szerint:
    2023.11.20 11:12

    @muaddib00: Igen.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-329021)
    Loading...
  41. szazharminchet szerint:
    2023.11.20 11:26

    @allofarkucsillagnezo:
    Okés, az átlag számít. De a magyaroknak egészen addig, amíg orbán bűnbandája fel nem falta a sajtót ugyanaz az információ a rendelkezésére állt, mint az osztrákoknak, németeknek, franciáknak, hollandoknak. Ráadásul egy nagy részük tud angolul, hozzáfér az internethez.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-329022)
    Loading...
  42. szazharminchet szerint:
    2023.11.20 11:31

    @muaddib00:
    Finomíthatjuk a dolgot arra, hogy politikailag idióta. De: 1. én őszintén szólva azt sem hiszem, hogy a matekot ne tudná a lakosság 90 %-a megtanulni olyan szinten, ami az érettségihez kell, ha nem lenne szar az oktatás, és nem nevelné bele már a hülye szülő is, hogy gondolkozni nem jó. Nyilván van diszkalkuliás meg értelmi fogyatékos is, de nem annyi, mint aki azt hiszi, hogy hülye a matekhoz, pedig csak lusta gondolkodni. 2. Azért az, ha valaki elfogadhatónak tartja a migránsos meg Sorosos, erősen fasisztába hajló kampányokat, az kb. annak felel meg, mint ha annyira lenne „hülye a matekhoz”, hogy nem tudja milyen egész szám jön az 5 után.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-329023)
    Loading...
  43. darnoknew szerint:
    2023.11.20 11:58

    @szazharminchet:
    „azt sem hiszem, hogy a matekot ne tudná a lakosság 90 %-a megtanulni olyan szinten, ami az érettségihez kell”
    „ha valaki elfogadhatónak tartja a migránsos meg Sorosos, erősen fasisztába hajló kampányokat, az kb. annak felel meg, mint ha annyira lenne “hülye a matekhoz”, hogy nem tudja milyen egész szám jön az 5 után”

    Ez a kettő hogy áll össze a fejedben?

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-329024)
    Loading...
  44. szazharminchet szerint:
    2023.11.20 12:51

    @darnoknew:
    Úgy, hogy azt gondolom, hogy valamilyen módon a fidesz szavazói között sokkal több az idióta/gazember, mint a fejlett országok átlaga. És nem feltétlenül gondolom, hogy hülyének vagy gazembernek születtek, de valami/valaki azzá tette őket. Azt, hogy ez reverzibilis-e, nem tudom. Jó lenne, ha az lenne, akkor nem csak az lenne a remény, hogy egy jelentős részüket túlélhetjük.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-329025)
    Loading...
  45. darnoknew szerint:
    2023.11.20 13:22

    @szazharminchet:
    „a fidesz szavazói között sokkal több…” ezt semmi nem indokolja. Nekem is így tűnik, de mégis azt tartom valószínűbbnek, hogy itt Európában nem különböznek nagyon az arányok. Inkább csak arról van szó, hogy az allofarkucsillahnezo szerinti igazodók és követők máshol „jó” propagandával megvezetettek – éppen ebben az időszakban. De vannak már jelek Európában is, hogy az USA-ról, Brazíliáról, Argentínáról ne is beszéljünk.
    Hogy mennyire öszetett ez a fideszesség, arr mondok két példát a másik oldalról: Vágó István és Tóta W. Én elhiszek bármi jót a DK-ról vagy akár Gyurcsányról, de hogy arra nincs Magyrországnak két évtizede, hogy visszafényezze a hatalomba ezt az embert, azt mindenkinek látnia kellene. Különösen két ilyen tájékozott, tisztafejű, éles elméjű embernek. És?

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-329026)
    Loading...
  46. martonbalint19904935 szerint:
    2023.11.20 13:50

    @punkfrog::
    „Az, hogy 0rbán mire használta a 2/3-ot nem az előző politikai vezetés sara. Sőt! Ha úgy vesszük a “szerencsétlenkedésüknek köszönhetően” 0rbán korlátlan hatalmat kapott, amivel akár rendbe is tehette volna az országot.”
    1. Nem vagyok jogász, de amennyire tudom, a törvények legnagyobb részéhez feles többség elegendő, 2/3 alkotmánymódositáshoz, alkotmánybirók kinevezéséhez és drasztikus intézkedésekhez kell.
    Orbánnak egyáltalán nem volt szüksége 2/3-ra ahhoz, hogy „rendbe tegye az országot”.

    Általában véve a probléma az, hogy egy fiatal demokráciában túl nagy a veszély, hogy „korlátlan hatalom” birtokában visszaélnek vele, ez nem csak Magyarországon történt meg (Meciar, Kacynzski). Az, hogy a lengyel és szlovák választási törvény jóval arányosabb központi szerepet játszott abban, hogy ezek a kisérletek elbuktak.

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-329028)
    Loading...
  47. szazharminchet szerint:
    2023.11.20 14:45

    @darnoknew:
    Vágót nem tudom annyira megítélni, hogy mennyire volt okos. Hatalmas lexikális tudása volt, az biztos, és tisztelte is a logikus gondolkozást. Azt nem tudom, hogy azon, amit mondasz, gondolkozott-e, vagy mondjuk erkölcsileg elítélte a karaktergyilkosságot, és nem volt hajlandó engedni, akkor sem, ha világos, hogy Gyurcsányt sikerült a fidesznek befeketíteni annyira, hogy onnan nincs visszaút.
    Tóta W-nél én nem látom azt, hogy vissza akarná hozni Gyurcsányt, csak nem lelkesedett be az ide-is-oda-is szarságokértt, Márki-Zayért és egyéb háttérzajért.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-329030)
    Loading...
  48. KennyOMG szerint:
    2023.11.20 16:29

    Mar annyiszor meg akartam kerdezni a gazemberezes-idiotazas kozepen, csak valahogy aztan sosem jutottam el odaig, hogy azok, akik szerint 3 millio honfitarsuk gazember es/vagy idiota, ezekkel az emberekkel mi tortenik poszt-orban? Tegyuk fel, hogy 26-ban megbotlik es elveszti a valasztast, feldobja a bakancsot, elsopri egy nepfelkeles, tokmindegy, es a toni meg a jani meg a tobbiek szepen implode-olnak, a lenyeg, hogy bekoszont a poszt-NER korszak. Mi legyen ezzel a harom millio emberrel? Orok megvetes? Megbocsatas? Adminisztrativ buntetes? Lager? Polgarhaboru? Most eljott a mi idonk, szopjatok ti? Vagy megis mi?

    Amugy komolyan erdekelne…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-329031)
    Loading...
  49. vattablz szerint:
    2023.11.20 17:32

    @KennyOMG:
    Majd meg tetszik látni. A három millióból kettő soha nem szavazott a fideszre, a többi meg belülről bomlasztott. Mi – többi idióták – meg úgy teszünk, mintha elhinnénk és mint hogyha semmi nem történt volna. Ez mindig így megy, és nem is mehet másképpen. De mindegy is, csak egyszer már ott tartanánk…

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-329033)
    Loading...
  50. allofarkucsillagnezo szerint:
    2023.11.20 17:41

    @vattablz: beülnek a jóba azt ott nosztalgiáznak majd a nyakunkon, hogy mennyivel jobb vót minden orbán alatt. hát már a véleményét se mondhatja el az ember? mien libsi vagy te? nincs és nem lesz szemernyi szégyenérzet sem bennük ezzel kapcsolatban, nagy-nagy igazságtalanság és sérelem áldozatai lesznek. minden kevés lesz, amit kaphatnak, mindenből több jutott, jobb jutott, szebb jutott addig
    onnajt tudom, hogy az országban éltem 2002 után 🙂

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-329034)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

Újra Fort Bragg lett Fort Liberty-ből, avagy a trumpizmus, mint ideológia

1918-ban alapítottak egy katonai bázist Észak-Karolinában, amit Braxton Bragg konföderációs tábornokról neveztek el. 2022-ben Bidenék átnevezték a laktanyát Fort Liberty-re. Azt állítják, hogy az átnevezés 6.3 millió dollárba került. Fogalmam sincs, hogy amikor átnevezték az áruló Alexandr Petrovicsról elnevezett laktanyát a „Mari Terike a Derék Szabadságharcosnő” „laktanyára, vajon mennyibe kerülhetett. Pete Hegseth hadügyminiszter, akinek az …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • kiazmármegint
  • Radnóti Zoltán
  • excombo
  • Keepdreaming
  • Psakreff
  • LibaLeontin
  • jack_of_all_trades
  • gearforbooks
  • mecsekijeti
  • dynamicist
  • Gabor
  • Hanyistók
  • lgombb
  • ipartelep
  • DarthVader
  • onehumanoid
  • ra0213
  • attitoth68
  • elolhatuldoktor
  • princeghostly1c74fbc695
  • tahonoli
  • ijenanyelvtan
  • jelbeszed
  • aerduloensamtonight
  • tulajdonkppen
  • nerangass
  • Külsős
  • tortt49
  • istván orovecz
  • annokkk
  • Hector Kapitány
  • incze
  • karsairita
  • Haász Endre
  • jotunder
  • aromo44
  • ervsebeszet
  • Virág et.
  • outis
  • marysolotravez
  • jaurin
  • hakohen
  • Podvinecz marsall
  • Vidor Ferike
  • susyk
  • ijontichy
  • outsiderb
  • labrys
  • Tiborné Tóth
  • velizare
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d