Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt) 2025.12.06
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17

A legolvasottabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)

Áprilisi tézisek

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: kiskii

Egészen sajnálatos jövőt látok, ha mégis sor kerül arra a nemvárt eseményre, amire 2014-es országgyűlési választásokként képzelgünk mi, naivak. A sajnálatos jövő egyik verziója, ha a Fidesszel szövetséges semjénség és a halandó értelmiség nyeri, mert ez esetben békében folytatódik majd a jelenállapotú böszmeség, bár addigra talán beletörődik a többség, hogy aki rendszeresen nincs ott a templomban a falézolásnál, annak megvédi az állam a fizetését. 

A másik kimenet az, hogy bukik a fennálló regnum marianum, és jön valami más. Milyen erő az, amelyik képes lehet lesz letörni az Alkotmányba és 2/3-os törvényekbe betonozott szervezeti és személyi auktoritásokat? Ha a mai jogi környülállásnál szigorúbbá nem válik is a rendszer, akkor se lesz könnyű dolga a friss hatalomnak. Mert valamennyi olyan intézkedését képes lesz a jelenlegi élcsapat hátráltatni, kontrázni, ellehetetleníteni, amellyel akár csak egy hajszálnyira letérni szándékozik az orbáni útról. Na de akkor mitől lesz újnak nevezhető ez a hatalom?

És mitől nevezhető egyáltalán hatalomnak valami, amely semmiféle elgondolását nem képes kivitelezni? Emlékezzünk, láttunk már ilyet a 2006 és 2010 közötti időszakban, amikor a gyurcsányi ötletrohamok sorra roppantak meg részint az MSZP frakció, és legalább ennyire részint a Fidesz csapásai alatt. Gyurcsány próbálkozott egy darabig a nettó kommunikációs kormányzással, de végül rá kellett ébrednie, hogy a kizárólag üres szófosásra épülő ügykezelés semmire nem vezet. Jött utána egy Bajnai féle konstrukció, amely az esztergagép fényezése helyett nekiállt drehálni, de ő csak a már bekészített munkadarabokat használta, új termék gyártásába nem kezdett. Na, ez a drehálás sem fog menni a jövő választásokon Fideszt győző erőnek.

Tehát ne fogjon senki könnyelműen a voksok begyűjtésihez! Nagy munkát vállal az magára, ki most hazánkban kampányt kezd! Neki ugyanis határozott és merőben törvénytelen eszközöket kell majd használnia. Ne legyenek illúzióink: a következő kormányzatnak a mostaniaknál is elkötelezettebb és fajsúlyosabb  bűnözőkből kell összeállnia, ha az ország szekerét vissza akarja terelni a plurális és szekuláris demokrácia útjára. Mert a ciklusokon átívelő kinevezéssel rendelkezők nem fognak lemondani maguktól. Akkor se fognak lemondani, ha szépen kérik őket. Csak a klasszikus, visszautasíthatatlan ajánlat vs. lófej marad.

A most formálódó típusú hatalom megbuktatására a mindközönségesen csak a forradalomnak nevezett iparszerű bűnelkövetés szokott alkalmas lenni, de ilyesminek a kitörésére semmi esély nincsen, hála annak a magasságos történelemurának. A forradalomnak ugyanaz az előnye, mint a hátránya. Előnye, hogy válogatás nélkül, aktivistától pártvezérig bezárólag lehet hentelni a bukott párt tagságát, hátránya, hogy utána, a demhedés elmúltával bele kell nézni a tükörbe és a szomszédasszony szemébe, akinek a hazaszerető forradalmár felhúzta a lámpavasra a fiát. Szóval ha kérhetem, ne legyen forradalom. Aki meg vértelen forradalmat szeretne, az ne nevezze forradalomnak. Jobb eset, az ha a választások megnyeréséért induló bűnszövetkezet üzemelteti a hatalmi átmenetet a köztársasági elnöknek, valamint a Költségvetési Tanács és az Alkotmánybíróság satufékként működő tagjainak lemondatásával, aztán elbánik szépen a többivel is. Ha nem bánik el velük, akkor kezdődik minden elölről.

Persze egy induló hatalomnak pénzre van szüksége. Nem arra, ami felett, mint államhatalom rendelkezik majd, hanem arra, aminek a felhasználásával államhatalommá válhat. Iszonyatos összegekről beszélünk, szerény becslésem szerint ahhoz, hogy egy most megalakuló csoport 2014-ben az esély halvány reményében ringbe szálljon a választási győzelemért, minimum 50 milliárd forintra lenne szükség. Most. Ennyi pénze meg erre a célra senkinek sincsen. Kivéve az MSZP-t, amelynek most ugyan éppen nincsen ennyije, de ha nagyon nekiveselkedik, össze tudja szedni. Viszont az MSZP punnyadt testén ott díszeleg a Gyurcsánynak nevezett pírszing, amit a test maradandó csonkolása nélkül lehetetlen kiszedni. És a jövő – mármint a hatalomba ülést követő jövő – szempontjából Gyurcsány egy haszontalan választás, ő ugyanis nem képes az ellenoldallal szembeni kegyetlen retorziókat végbevinni. Hiszen még a saját frakcióját se volt képes addig korbácsolni, amíg azok tudomásul veszik, hogy az állam szerkezeti átalakításait annak ellenére is meg kell szavazniuk, hogy az az egzisztenciájukba kerül. És az a Don, aki nem képes a saját családjában fegyelmet tartani, az soha nem fog tudni leszámolni az ellenséges családokkal. Hát szóval, az MSZP nem jó maffia.

<

p style=”text-align: justify” class=”MsoNormal”>És kinek van még 50 milliárdja? Hát a nemzetközi karvalytőkének. De az csak akkor penget, ha enélkül ennél is nagyobb lenne a vesztesége, valamint elvárja ezen pénz kamatostul való törlesztését. Ezt a pénzt azonban ki is kell érdemelni valaki(k)nek; valamivel. És ki az akibe ekkora bizalmat lehet fektetni?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522144-6936c768600f9' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522144&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522144-6936c768600f9&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522144-6936c768600f9' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Gery Greyhound első éve

Next Post:

Piszkos Fred, a kapitány

46 Commments

  1. Boli – Ch.T. is, meg hát! szerint:
    2011.04.15 23:30

    Hát ez bizony nagyon is találat. A jelenlegi helyzetben, csak 1 dolog látszik, de az stabilan: Senki nem tudja, hogy mi lesz ebből. Az előzőek bebizonyították, hogy impotensek és lopni tudnak csak, a jelenlegiek, pedig nemcsak hogy impotensek, de bele is rondítanak a területükbe, miközben lopás és harácsolás szinten is überelik az előzőeket. Bakker vagy a kupolás cirkuszt kell a Dunába lökni, vagy ezeket a majmokat is elzavarni a halál f..zára! Ha máshogy nem megy, akkor ők készítik elő az egyetlen járható utunkat, melynek a kifejlete lehet nagyon is durva. Annak is lenne előnye, mert az elpofátlanodott elit ki lenne gyomlálva, az újaknak meg ott lenne a zabszem, hogy mi várhat rájuk, ha nem bírnak magukkal…

    Hiv.: [@Boli – Ch.T. is, meg hát!:](#comment-283918)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2011.04.16 00:01

    Obama 2008-as kampányának költségeit 700 millió dollár és egymilliárd dollár közé becsülik. Most olyasmiről beszélnek, hogy a teljes 2012-es választás költsége (ahol ugye borzalmas pénzeket költenek el minden egyes kongresszusi helyért) lesz 6 milliárd dollár. Az amerikai GDP mondjuk nyolcvanszor nagyobb mint a magyar. Tekintve ezt és az amerikai politika relatív költséges voltát, elképzelhetetlennek tűnik, hogy a választásokon az összes pártnak együttvéve el lehet verni több mint 20 milliárd forintot. Ez az a győzelemhez szükséges ötvenmilliárd teljesen alátámaszthatatlannak tűnik. Annyi pénz egyszerűen nem működtethető választási célokra. A teljes elektronikus reklámtorta százmilliárd forint per év alatt van, ugye senki sem hiszi, hogy egy kampányban ennek a tíz százalékát el lehet költeni. Kétezer forintos órabérrel, és száz órás kampánymunkával számolva (durva felsőbecslés), kétszázezer forint egy kampánymunkás. Ötvenezer full time well-paid kampánymunkás a tízmilliárd forint. Tízmilliárdnál lényegesen többet párt nem tud hatékonyan elkölteni, ráadásul, már ez is brutálisan illegális.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-283919)
    Loading...
  3. kiskii szerint:
    2011.04.16 00:44

    @jotunder:

    Vadonatúj erőről beszéltem a posztban. Ha ez e pillanatban alakul meg a semmiből, akkor most el kell kezdenie mintegy 700 emberre irányuló teljeskörű életpálya nyomozást, gazdasági és szociális hálójuk feltérképezését, zsaroláshoz vagy vád alá helyezéshez szükséges dokumentumok megszerzését. Ez személyenként minimum 4000 nyomozati munkaóra. Ennyi pénz a világon nincs, és ekkora szabad kapacitás itthon nem létezik, továbbá a létrehozása, kialakítása törvényellenes is volna. Vagyis a munkát 30 kulcsemberen kell kezdeni, és az ezek felderítéséből kapott anyagon kell továbbgöngyölni a szálakat. Ez alsó hangon 20 milliárd forint (60 fő nyomozó + 100 fő háttérmunkás a gépírótól a rendszergazdáig * 2 évnyi munkaóra (176*12=2112) * 150 dollár/óra rezsióradíjjal.

    Eközben kell felépíteni egy olyan politikai szervezetet, amely feddhetetlen nyilvános arcokból áll, akiket meg kell védeni egy államhatalom korlátlan erőforrásaival szemben. Ki kell építeni egy majd 400 településen működő pártszervezetet, ami szintén nem bagóért van. Szervezetenként kell számolni minimum 3 főt, és ezeket nagyon meg kell fizetni. Ha csak havi 300K-t kapnak, az a közterhekkel együtt 12 milliárd forint.

    Több mint a felit már elköltöttük az 50 milliárdnak, és még nincs semmink. 300 pártiroda, kommunikációs költségek, biztonság, kampányrendezvények, tüntetések, sajtómegjelenések, képzések, elmondani se lehet, mi minden kell még, és minden pénzbe kerül – a szervezetnek közben meg nincs egy fillér bevétele se.

    Mindezekkel a lehetőségekkel (személyi, szellemi, anyagi) olcsóbban jelenleg csak az MSZP rendelkezik, de az az 1998 óta eltelt időszakban folyamatosan bizonyította, hogy alkalmatlan az államvezetésre, mert az a kormányerő, amelyik nem rendelkezik a saját és az ellenzék összes prominenséről kellő információtömeggel, az annyit se ér, mint a köldökpiszok. És nem rendelkeztek elegendő információval a 2002-es hatalomátvételkor, különben – Polt Péter ide vagy oda – le tudták volna csukatni azokat, akik köztörvényes bűncselekményeket követettek el az első Orbán kormány idején. Ha pedig rendelkeztek elegendő információval és bármilyen okkal vagy alku eredményeként mégse éltek a lehetőséggel, akkor meg politikusnak alkalmatlanok.

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-283920)
    Loading...
  4. Dr Smit Plagius szerint:
    2011.04.16 03:26

    á, a mi politikusaink nem ilyenek…

    Hiv.: [@Dr Smit Plagius:](#comment-283921)
    Loading...
  5. Boli – Ch.T. is, meg hát! szerint:
    2011.04.16 07:52

    @jotunder: Egyébként jó a meglátásod, de… Arra a kis apróságra felhívom a figyelmed, hogy a választások óta a teljes magyar hirdetési piacon óriási átrendeződés zajlott, szinte minden városban, politikai alapon új médiacégek és hálózatok jöttek létre, mind narancs színben, erőszakosan és példátlan közpénzbevonással. Persze szigorúan pártsemlegesen, csak fideszesek és bevonásával. (Na jó, mondhatjuk úgy is, a cocik ehhez is hülyék voltak…)

    Hiv.: [@Boli – Ch.T. is, meg hát!:](#comment-283922)
    Loading...
  6. Kettes szerint:
    2011.04.16 07:53

    @kiskii: Teljesen felesleges 700 ember teljes körű lenyomozása. A 30 főre kiszámolt költséged is irreális, mind a létszámot, mind a munkaórát tekintve. A pártszervezet költsége is eltúlzott. Ha ennyibe kerülne egy cégnek az országos jelenlét kiépítése, alig lenne országos cég. Szerintem maximum 10 milliárdból fel lehet építeni egy médiapártot és ebben benne van a működtetés költsége is a választásig. (Onnantól kezdve nyilván állami pénzből. :))

    Adódik a kérdés, hogy ha ilyen olcsó, miért nem próbálkoznak vele a helyi oligarchák. Egyszerű: könnyebb megvenni a kormánypárt tucatnyi döntéshozóját (ld. Gripen), mint egy egész pártot alapítani és minden egyes képviselőjét és munkatársát megfizetni.

    Szerintem inkább Orbánt kéne megvesztegetni, hogy legyen normális. Kizárt, hogy ez törvénytelen lenne. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283923)
    Loading...
  7. V mint... szerint:
    2011.04.16 09:48

    @Kettes: Kizárt,hogy sikerülne.Nem a pénzen múlik sajna.Egyébként a 30 ember úgyis olyanokból kerülne ki,akik már ismerik egymást és hátat mernek fordítani a másiknak.Utánanézni csak ahozzájuk csapódó új emereknek kellene.A média pedig hírdetési felület vásárlásával működik,mert nem valószínű, hogy vesz nekik valaki egy tévét.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-283924)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2011.04.16 12:28

    action van az Andrássy úton, a tüntető tűzoltók kinyitogatják a tűzcsapokat, a rendőrök megpróbálják őket távoltartani és valakik füstbombákat dobálnak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-283925)
    Loading...
  9. Kettes szerint:
    2011.04.16 13:23

    @jotunder: Virgin Molotov koktél?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283926)
    Loading...
  10. V mint... szerint:
    2011.04.16 13:32

    Hehe.Így jár aki felkúrja a rendvédelmiseket.Hamarosan már a TEK-nek kell biztosítani a tüntetéseket.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-283927)
    Loading...
  11. V mint... szerint:
    2011.04.16 14:01

    Árok Kornél, a hivatásos tűzoltók szakszervezeti vezetője a tűzcsapok megnyitására az MTI tudósítójának úgy reagált: „a fiúknak papírjuk van arról, hogy időszakonként ellenőrizniük kell a tűzcsapok állapotát, és ők ennek tesznek eleget”.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-283928)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2011.04.16 15:06

    A Debreceni Varosi Birosag kiosztott ket taslit Pintereknek. A gardistakat lazan kiengedtek. Tenyleg azt hittek, hogy pusztan rosszarcusag miatt le lehet csukatni embereket ? Mekkora marhak, uramisten.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-283929)
    Loading...
  13. maroz szerint:
    2011.04.16 15:23

    „Az Alkotmány utcában az egyik felszólaló bejelentette, hogy a Gój motorosok is csatlakoztak a demonstrációhoz.”

    Na tessék. Ennyit ért a lex CBA. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283930)
    Loading...
  14. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 17:16

    @maroz: Az LMP és a Jobbik egyaránt szolidaritását és egyetértését fejezte ki a demonstrálókkal:)

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283931)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2011.04.16 17:28

    @Pelso..: A Charta is udvozolte a rendvedelmiseket, akik „fegyverbe” kialtasokkal koszontottek oket. Gondolom Bauer Tamas a legkemenyebb radirjaval indul a barikadokra. Valami mintha most is lenne a Kossuth teren. The honeymoon is over.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-283932)
    Loading...
  16. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 18:00

    @jotunder: A Tettrekész szakszervezet is felszólalt..
    Talán értékelhető mindez úgy, hogy elindult a széleskörű társadalmi elégedetlenség kinyilvánítása, aminek sajnos kézzelfogható eredménye nem lesz. Szívesebben láttam volna több százezres tüntetéseket decemberben manyup ügyben, meg február elején; amikor is valósággá vált az egyszeri nagyarányú adócsökkentés.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283933)
    Loading...
  17. Állományjavító szerint:
    2011.04.16 18:01

    @jotunder: Érdekes fejlemény lenne, ha a Tettrekész rendőr szakszervezet Szima Judittal gyakorlatilag a Jobbik rendvédelmi tagozatként újra aktiválódna, ez az egyik csúnya, de reális kimenetel végjátékának kezdete lehet, nem függetlenül attól, amit a „polgárőrök” kétségtelenül pofátlanul bátran és ügyesen művelnek Hajdúhadházon – nem a cigánysoron, hanem Pintér ellen.

    Hiv.: [@Állományjavító:](#comment-283934)
    Loading...
  18. Állományjavító szerint:
    2011.04.16 18:01

    @Pelso..: 31 másodperc…

    Hiv.: [@Állományjavító:](#comment-283935)
    Loading...
  19. Kettes szerint:
    2011.04.16 18:08

    @jotunder: A közlemény szerint a tárca továbbra is fenntartja álláspontját, miszerint a Hajdúhadházon „járőröző” szervezet tagjai elkövették a garázdaság szabálysértést. „A fekete egyenruhában, provokatívan fellépő emberek félelmet keltenek a helyi cigányságban, amely egy jogállamban elfogadhatatlan”.

    Egy jogállamban, ott igen. De hogy jön ez ide?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283936)
    Loading...
  20. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 18:09

    @Állományjavító: A különbség?

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283937)
    Loading...
  21. Állományjavító szerint:
    2011.04.16 18:13

    Igen. Nem olvastam se az index-cikket, se a te hozzászólásodat, amikor eszembe jutott, hogy ez a helyzet a hajdúhadházival együtt valójában nagyon egyenesen vezethet el a Jobbik hatalmi aspirációinak megerősödéséhez.

    Hiv.: [@Állományjavító:](#comment-283938)
    Loading...
  22. Állományjavító szerint:
    2011.04.16 18:35

    @Kettes: „A fekete egyenruhában, provokatívan fellépő emberek”

    Jól emlékszem, hogy miután megalakult a magyargárda, az akkori kormány megpróbált német mintára egy olyan törvényt hozni, amely megtiltotta volna egyenruhás csoportok politikai célú megjelenését és az alakzatban való felvonulást. Mivel a gyülekezési törvényt érintette, kétharmados volt, tehát a Fidesz is kellett volna hozzá, amit Balsai (ebben nem vagyok biztos) azzal a szellemességgel ütött el, hogy „a Parlament nem diktál öltözködési divatot”…

    Hiv.: [@Állományjavító:](#comment-283939)
    Loading...
  23. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 18:35

    @Állományjavító: A megerősödés átmeneti lesz. Noha a Fidesz az alap problémákat nem tudja (nem is akarja) kezelni, beindítja saját agitprop szervezetét a Jobbik ellen, ebben még hatékonyak.
    Mellékesen: közben meg szépen fogy a manyup pénz..

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283940)
    Loading...
  24. maroz szerint:
    2011.04.16 19:25

    @Pelso..: Jó lenne kicsit mélyebben is látni ezt a hatékonyságot, mert szerintem sokan ezt is egy kicsit túlmisztifikálják. Vajon nem inkább az van, hogy a fidesz hosszú ideig félszeműként volt király a vakok között?

    Sokszor tűnt úgy, hogy a fidesz valójában erősen tankönyvízű kommunikációs húzásokkal próbálkozik, és az a tények ostoba cáfolata lenne, ha azt állítanám, hogy ez ne lett volna hatékony, de ha csupán csak azért volt hatékony, mert a többiek viszont még azt a rohadt tankönyvet is restek voltak elolvasni, akkor ebből nagyon messzire mutató következtetéseket kár lenne levonni, hiszen ugyan mekkora lesz ez a hatékonyság akkor, ha beszállnak majd a versenybe olyanok is, akik úgyszintén elolvasták azt a könyvet? Pláne ha ők szorgalmi feladatként elolvastak még egy könyvet a kommunikációról?

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283941)
    Loading...
  25. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 20:00

    @maroz: Véleményem szerint elsődlegesen nem a többiek elmaradása miatt volt hatékony, hanem pontosan elemezte a közeget, vagyis az általános morális s az egyén morális állapotát, alapozva a végtelen demagóg fogadó készségre.
    Így van, a kulcsszó a hatékonyság fent említett téren. Hisz, elég volt a totális hatalom megszerzéséhez? -bőven. (most egy pillanatra egyéb tényezőket, mint szoci balf@szkodás, válság, stb. félretéve, mert akkor is valószínűsítettem volna csekély többséget, ha itt Kánaán virul). Valamint, elég lesz-e az APO folyamatos működtetése a hatalom megtartásához? -igen, a határon túliak szavazatával együtt.
    Ritkán a többi párt kommunikációjában is felfedezhető,hogy ott a könyv a polcon, de még meg kell (?) tanulniuk vastagra hizlalni a pofán a bőrt ahhoz, hogy hasonló szintre jussanak, -valamint ehhez anyagi bázis sem árt, mely megteremtésének akadályozására a Fidesz mindent meg fog tenni.
    Nézzük csak, hova jut így gondolatunk: a következő választások (s a ciklusok!) csakis a propaganda gépezetek versenyéről fognak szólni..
    Szép jövő.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283942)
    Loading...
  26. Állományjavító szerint:
    2011.04.16 20:06

    @maroz:

    „Jó lenne kicsit mélyebben is látni ezt a hatékonyságot, mert szerintem sokan ezt is egy kicsit túlmisztifikálják…nem inkább az van, hogy a fidesz hosszú ideig félszeműként volt király a vakok között?

    Sokszor tűnt úgy, hogy a fidesz valójában erősen tankönyvízű kommunikációs húzásokkal próbálkozik, és az a tények ostoba cáfolata lenne, ha azt állítanám, hogy ez ne lett volna hatékony”

    A Fidesz által generált szövegekben a ‘hazugság’ és ‘igazság’ oppozíció egészen egyszerűen kívül esik az értelmezhetőség határain: kizárólag narratívaképzésről és a célközönségben rekombinálódva reprodukálódó mémek kibocsátásáról van szó. Aki ezt nem érti, és foglya marad az aufklérista, pre-posztmodern balhitének az állítások igazságértékének szükségszerűen releváns voltáról, az teljesen fegyvertelen a Fidesz kommunikációjával szemben. Az ilyen esetekben kifejezetten káros az a vélekedés, hogy „igazunk van”, mert arra késztet, hogy a pszeudologikai szerkezetű narratívákkal azokat logikai konstruktumoknak tekintve szálljunk szembe és (igaz vagy hazug) tényállításokkal próbáljuk cáfolni vagy legyőzni őket. na de rég mondom ezt sokaknak, és nem értik, pedig kommunikációs szempontból alapvetően ez a kulcsa az elvérzésüknek és az ellenszer is rendelkezésre áll, de csak annak, aki hajlandó kilépni az igazság-hazugság oppozícióból.

    Hiv.: [@Állományjavító:](#comment-283943)
    Loading...
  27. maroz szerint:
    2011.04.16 21:09

    @Pelso..: @Állományjavító: Például Semjén és kicsiny csapata. Spekulálok, nem értek hozzá, de szerintem kommunikációs szempontból a hatását tekintve édeskeveset ér a semjéni világkép még oly szakszerű elemezgetése is, mert akire hatással lehetne az tudja e nélkül is, aki meg nem tudja, annak a semjénekhez kapcsolódó attitűdjét ilyesmivel valószínűleg nem igazán lehet háborgatni.

    Ezzel szemben ha kiderül, hogy Semjén a dzsentri pajtásaival macskákra lövöldöz szórakozásból! És ugye egy ilyen „kiderülés”-nek vannak fokozatai, kommunikációs szempontból például előnyösebb, ha vizuálisra van véve az egész, látunk egy aranyos kiscicát, pár korabeli bevágást Brezsnyev és Kádár terítékeiről, majd Semjént, amint cáfolja, hogy, á, dehogy lövöldözött ő macskákra, ugyan már. Másfél percnyi videó, és már át is ment az igazság: Semjén egy dzsentroid faszkalap, aki kiscicákra lövöldöz.

    @Pelso..:
    „Nézzük csak, hova jut így gondolatunk: a következő választások (s a ciklusok!) csakis a propaganda gépezetek versenyéről fognak szólni..”

    Ez a propaganda-gépezet dolga. 🙂
    A propaganda csak egy eszköz, végső soron ha alaposabban megnézzük, akkor a propagandának nem csak és nem törvényszerűen negatív konnotációi vannak, btw amit itten mi csinálunk valahol az is egy kicsit propaganda, még ha tagadni szeretnénk, akkor is az. És azért tudnék ennél sokkal pozitívabb példákat is felhozni, szóval én nem haragszom annyira a propagandára, mint te, hanem inkább a propagátorokra, ha és amennyiben.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283944)
    Loading...
  28. XPS szerint:
    2011.04.16 21:50

    Van még egy olyan csapat, akinek sok pénze van és már eddig is küldött ide.
    Mit gondolsz, honnan volt a Jobbiknak annyi plakátra pénze?

    Hiv.: [@XPS:](#comment-283945)
    Loading...
  29. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 22:03

    @maroz: Ez a dolga ok, én meg középút nélkül ingadozok: hol bizakodom, hol szélső pesszimistán nézve.
    A propaganda szerepét tekintsük a folyamatban, azt, mi az eredménye alkalmazásának, melynek tanúi, nem túlzok: szenvedő alanyai vagyunk.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283946)
    Loading...
  30. sajtohuba szerint:
    2011.04.16 22:19

    @Pelso..: A manyup pénz még nem tud fogyni. Pedig igény volna rá ;-). Nem tud fogyni, mert még nincs meg az átadás mikéntje, holott a legfrissebb határidő június 12.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-283947)
    Loading...
  31. Kettes szerint:
    2011.04.16 22:26

    „Az Országgyűlés olyan új alaptörvény elfogadására készül hétfőn, melyre minden magyar ember büszke lehet. Az alaptörvény képes lesz arra, hogy megvédje Magyarországot az olyan súlyos politikai bűnöktől, mint amilyeneket a Gyurcsány-korszak kormányai követtek el. A Széll Kálmán Terv intézkedéseivel pedig le fogjuk győzni az államadósságot, így Magyarország és a magyar emberek élete is jelentősen könnyebbé fog válni.”

    Világos, hogy Szijjártónak már nincs rá esélye, hogy ágyban, párnák között haljon meg. De ha így folytatja, akkor nem elég, hogy nagyon megverik, de tolószékestől fogják legurítani a Gellért-hegyről az alaptörvényre oly büszke magyarok.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283948)
    Loading...
  32. Pelso.. szerint:
    2011.04.16 22:41

    @sajtohuba: Dehogynem. Előre fogy:)
    Lásd az első negyedéves hiány.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-283949)
    Loading...
  33. kiskii szerint:
    2011.04.17 00:04

    @Kettes:
    Ez kínos. Amikor megvédték a manyup pénzeket, nem idegeskedtem, mert nekem olyan nem volt. Amikor a forint védelme volt soron, már eleve nem volt pénzem forintban. Amikor a bírói függetlenséget védték meg, csak mélabúsan figyeltem, ahogy a fennkölt bírói kar a zsebéhez kap a demokrácia iránti aggodalmában, de azt elég súlyosnak tartom, hogy tokkal-vonóval el akarják lopni az országot alólam.

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-283950)
    Loading...
  34. Kettes szerint:
    2011.04.17 08:42

    @kiskii: Most már késő.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283951)
    Loading...
  35. Kettes szerint:
    2011.04.17 08:47

    Az Országgyűlés Hivatala felkérte az MTA Nyelvtudományi Intézetét az új alkotmány szövegének helyesírási-nyelvhelyességi és stilisztikai szempontú vizsgálatára – értesült a Vasárnapi Hírek. Komolyabb hibákat nem tartalmazott a szöveg; a jogi szaknyelv bonyolultabb mondatszerkesztési sajátosságaiból adódóan az írásjelhasználat szabályai okozták a legtöbb problémát. A Himnusz-idézet idézőjeles használatát javasolják a nyelvészek az új alkotmányban, mert szerintük az „Isten, áldd meg a magyart!” sor különben akár jogi értelmű felszólításnak is tekinthető.

    Az MTA Nyelvtudományi Intézetének annyi.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283952)
    Loading...
  36. maroz szerint:
    2011.04.17 10:12

    @Kettes: Igen, ezt durván benézték, mert az tényleg jogi értelmű felszólítás, még akkor is az, ha jelenleg csak afféle lex omperfecta, hiszen nincsen a megsértésének szankciója. Még. De készül a Btk. novellája is, és majd akkor belekerül a megnemáldás tényállása is, a minősített esetekkel együtt, valamint a kitétel, hogy ennek már az előkészülete is büntetendő. Én nem lennék mostanság Isten helyében.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283953)
    Loading...
  37. Kettes szerint:
    2011.04.17 18:58

    @maroz: orbanize.com/http://orulunkvincent.blog.hu/2011/04/15/aprilisi_tezisek_1

    🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-283954)
    Loading...
  38. maroz szerint:
    2011.04.17 21:07

    @Kettes: Rekontra:

    orbanize.com/http://www.schmittify.com/go?url=orulunkvincent.blog.hu%2F2011%2F04%2F15%2Faprilisi_tezisek_1

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283955)
    Loading...
  39. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2011.04.17 22:30

    @kiskii: @Kettes: Nem lehet eleget hivatkozni Niemöllerre:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Martin_Niemöller

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-283956)
    Loading...
  40. fuhur szerint:
    2011.04.18 11:14

    @XPS: „Mit gondolsz, honnan volt a Jobbiknak annyi plakátra pénze?”

    Putyintól. Nem?

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-283957)
    Loading...
  41. XPS szerint:
    2011.04.19 10:52

    @fuhur: Nem.
    Iszlám csoportok és Irán környékén volt a feladó.
    Állítólag.

    Hiv.: [@XPS:](#comment-283958)
    Loading...
  42. jotunder szerint:
    2011.04.19 11:03

    @XPS: Ne csurkuljunk jó ??? Ez pontosan ugyanaz mint amikor ő mindenütt Tel-Aviv-ot látott. A Jobbik-ot sokan támogatták, valószínűleg vállalkozók is. Ez elég szomorú persze, de ez van.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-283959)
    Loading...
  43. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2011.04.19 11:34

    @jotunder: erről az ÉS többször is cikkezett, most hirtelen ezt találtam:
    http://www.es.hu/2009-07-01_a-szelsoseges-muzulmanok–a-jobbik-es-a-fidesz

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-283960)
    Loading...
  44. maroz szerint:
    2011.04.19 11:40

    @XPS: Ez egy nagyon izgalmas szubkultúra. Gyermek mesélte, hogy egyik kollégája édesanyja eléggé ki van borulva, mert a munkahelyén a vállalkozó ilyen halmozottan megmagyarult valaki, aki úgy építette meg a telephelyét, hogy abba egy kiselőadót is beleintegrált és szinte heti rendszerességgel tart sumerológiai és hasonló szeánszokat, ahová az alkalmazottaknak is kvázi kötelező elmenni. Papp Lajosra, Jud Süssre, a pilisi szívcsakrára, ami jön sorra.

    Nem nagyon hittem el neki, mondok itten valaki biztosan túloz egy picinyt, de utánanéztem és tényleg igaz. Még engem is meglepett.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-283961)
    Loading...
  45. atommanus szerint:
    2011.04.19 22:46

    @maroz: Fejlődhetünk tovább. A dolgozók mind összeköltöznek, és a főnök mindenkinek gyereket csinál és hozzá kell imádkozni. Amerikában szektának hívják.

    Hiv.: [@atommanus:](#comment-283962)
    Loading...
  46. HaKohen szerint:
    2011.04.20 00:49

    @jotunder:

    Ne ködösítsünk, jó? Nyilvánvaló, hogy Tel-Avivból támogatták a Jobbikot.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-283963)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • DarthVader on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: Van azonban egy probléma: sokkal gyors…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Minden nép ilyen.
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországNoha valós alapokra épül a poszt, továbbá mondhatn…
  • tahonoli on Krasznahorkai Nobel-díjasPdf-ben 15 oldalas magyer nyelvű beszéd (+YT-videó…
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Nincs már index. Felejtsük már el ezt az egészet v…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hát ez, ez qrva jó: https://telex.hu/zacc/2025/12/…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Hát, te biztos meglepődsz, de bizonyos…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekBékésen szerelgetek kint, besötétedik, nem látok r…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@nyulambator: A Dunán meg a száz éves film után be…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Meglepő lenne, ha nem az utóbbi lenne.
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.mindeközben a tramp seggébe visszasündörgött maszk…
  • nyulambator on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Megint az autórádió. Most maradtam a Bartókon, err…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Jogos. De az orbán hogy mondta ? Szóba…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Off Ez most nem nyelvtannáciskodás aka…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @nyulambator: Nekem a Lókupec országlásáról…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekA kecskeméti fidesz igazi boomer sorbaállást tarto…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az utolsó háború előtti választásra rá…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep:Gondolni nem szoktunk, de ott van a lev…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Arra is van megoldás
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAd absurdum: erre nem szoktunk gondolni, mert tény…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mert 30 éve ismerik Orbánt, aki 5 korm…
  • vattablz on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)"Halál a Paradicsomban." (Mindenkitől sűrű elnézés…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@steinerzsiga: Hát igen. Fura, hogy úgy ír francia…
  • steinerzsiga on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)De amúgy ebben mi is a meglepő? Az Index teljesen…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekEgy "ficcsel" megint lejjebb. Hogy állnak a makros…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Vagy manipulálnak, vagy hülyék. Inkább az előbbi.…
  • KennyOMG on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Legalabb egy napos raadasul? . https://xcancel.com…
  • jotunder on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@ipartelep: az index.hu manipulál.
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Országgyűlési választásra sokféle fajta ember csőd…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: Nem is kell tudnia. Megsúgják/megsúgták…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekvitya odanyilatkozott, hogy a jövő évi lesz az uto…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Tökéletes ötlet. Trump szerintem azt s…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Én is rácsodálkoztam, hogy Csiszár ? A…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Igazán alapíthatna a FIFA kémia, fizik…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)Nem, tegnapelött voltam a Kamrában, elötte nap a R…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Na ja. Amúgy mintha lenne egy kis páni…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az év szava a rage bait. Mindenki ezze…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFélszemmel olvastam, hogy szentkirályi alexandra ü…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hír: "Donald Trump megkapta a FIFA békedíját" http…
  • jotunder on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)de nem voltál ott tegnap? mert én igen. a második…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…

Posztrulett

És a pápa: Robert Francis Prevost

XIV Leó néven. Matematika szakot végzett a Villanova Egyetemen.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • LibaLeontin
  • princeghostly1c74fbc695
  • darnoknew
  • marysolotravez
  • szabol25
  • gearforbooks
  • Bogomil
  • ipartelep
  • ijontichy
  • Czifra Zoltán
  • janszemwordpress
  • kalzol
  • karsairita
  • Sparhelt
  • F Ford
  • jaurin
  • elolhatuldoktor
  • Gaboxhrr
  • ra0213
  • capacete
  • simonandris2
  • macskahala
  • susyk
  • jelbeszed
  • istván orovecz
  • ijenanyelvtan
  • KennyOMG
  • ganjagym
  • Morp65
  • jack_of_all_trades
  • onehumanoid
  • Hanyistók
  • kiazmármegint
  • aromo44
  • tahonoli
  • Radnóti Zoltán
  • Thalész
  • Mikonu
  • Judit Merényi
  • opiniopraesumpta
  • joshopa
  • j.alfred prufrock II
  • Tehenész
  • SMFB
  • csunyatáp
  • vattablz
  • aerduloensamtonight
  • mecsekijeti
  • annokkk
  • apokalipszistmost
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d