Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után 2026.03.12
  • Magyar gloire 2026.03.11
  • Ruszkik, hová? 2026.03.11
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával 2026.03.10
  • Khamenei Jr. is megsérülhetett a támadásokban 2026.03.09
  • Amerika fegyvereket venne Ukrajnától? 2026.03.05

A legolvasottabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után
  • Magyar gloire
  • Viccországban bejelentenek
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával
  • Ruszkik, hová?
  • Claude esete Donalddal

Az objektivitásról

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

A feminista hevület megszüli a maga ellen-hevületeit, így érthető, hogy Gyuri is egy olyan attitűdre helyezte magát a női nemmel szemben, ami körülbelül úgy írható le, hogy: „na, ha nektek egyenlőség kellett, hát akkor legyetek is egyenlőek!”, és ehhez következetesen igyekezett ragaszkodni. Már ugye ha tehette. Főnökével utaztak éppen, két férfi elöl, két női kolléga hátul, megérkeznek a célhoz, főnök ugrik ki fürgén, nyitja a baloldali hátsó ajtót, miközben nonverbálisan ösztönözni igyekszik Gyurit hasonlókra a másik oldalt illetően. Főnökkel nem illik ujjat húzni, Gyuri nyitja hát a hátsó ajtót a mögötte ülő hölgynek, de az ábrázata erősen limonádéba való. Hölgyek ki, épületbe be, Gyuriba nagy levegő úgyszintén be, főnök mutatóujja preventíven fel:

— Gyurikám, mielőtt bármit is mondanál, tudd, hogy ez nem az, amire gondolnál. Gyuri, ez csak a gyerekzár volt.

Például egy fénykép. Az ugye demennyire hogy. Miközben egy nyavalyát. Ez egyszerűen szemléltethető, nem kell más hozzá, csak egy zoom objektív. Gibbs óta tudjuk, hogy a rendszereknek nincs korlátlan szabadságfoka, így az sem meglepő, ha az állítható gyújtótávolságú objektívek (a továbbiakban: zoom objektív) is törvényszerűen választás elé állítanak minket: minél rövidebb a gyújtótávolság, annál több minden fér rá a képre, és fordítva. Én állítom a paramétereket, tehát én fogom eldönteni, hogy mit mutatok meg az objektivitás jegyében. Az alábbi képen ezt próbálom szemléltetni: a pirossal jelzett téglalapok pont olyanok, mint ha a lencsével a valóságban is rázúmoltam volna az adott részletre.


 

Valami ilyesmivel trükközik (többek között) a mostani hatalom is. Hogyne, igaza van abban a kedves olvasónak, hogy mindegyik ezt csinálja, nem is ez a legnagyobb bajom, hanem a mérték. Olyan szinten keretezi át a vitákat, hogy az ember elborzad: ezek tényleg a szó szoros értelmében meggárgyultak. Mit kell tolni ahhoz, hogy az ember forradalomnak lásson egy választást, a nemzeti együttműködés rendszerének az országgyűlést, valamint a szabad választás netovábbjának a magánnyugdíjpénztár helyett a kincstári választását, 97%-os arányban?

A trükk az, hogy borzasztóan le kell szűkíteni a kontextust, és kis szerencsével az emberek készségesen hozzászűkítik a tudatukat is. Ők azért hiszik el, hogy volt szabad választás, mert el akarják hinni. De ha már hinni akarják, akkor szeretnék jól meg is racionalizálni. Azért hiszik el, mert igaz, mert objektíve igaz. Ami egy kellően szűk kontextusban akár még úgy is lehet. Az alábbi ábrán egy grafikonba zúmoltam bele: ott állunk az „A” pontban és döntenünk kellene, hogy merre tovább. Ebben a keretezésben elég jól lehet érvelni a piros vonal mellett, hiszen szemmel láthatóan kevésbé meredeken csökken, mint a zöld. Melyik tehát a helyes út? A pirossal jelzett, jóhogy.


 

De mi lenne, ha picit hátrébb lépnénk, vagy maradjunk a példánál, úgy zúmolnánk rá a grafikonra, hogy abból lényegesen több látsszon?


 

Hoppá. Ebből a perspektívából már nagyon úgy tűnik, hogy a zölddel jelzett utat egy szinuszfüggvény ír le, míg a piros egy logaritmusfüggvény „nyomvonala”. Így nézve vajon tényleg annyira jó dolog az „A” pontban a piros utat választani? Megéri-e a rövid távú előnyökért megkockáztatni azt, hogy a „B” pontban mégsem tudunk korrigálni, mert nem leszünk már képesek visszatérni a zöld vonalra? Tudunk-e erről egyáltalán vitatkozni, rá lehet-e venni az érdeklődőket arra, hogy időnként lépjenek hátrébb kettőt, zúmoljanak úgy, hogy minél több minden beleférjen abba képbe? Pillanatnyilag nem úgy tűnik. Túl hosszú ideje mondogatja azt a Fidesz, hogy az általa bemutatott képkivágáson kívül nincs is semmi, vagy ami volt, az már megbukott; hogy nincsenek függvények, vagy ha mégis, akkor azokra nem a matematika az irányadó, hanem a létezés magyar minősége. Na ja, kétharmaddal az egy is prímszám.

Pedig milyen könnyű erre ráfaragni! Az MSZP gyönyörűen demonstrálta ezt, az SZDSZ meg még annál is inkább. „A lányomnak mondom, hogy a menyem is értsen belőle” — gondolná az ember, és azt is gondolná, hogy érteni fog, mert az okos a más kárán is. A Fideszre szerintem nem a szocik jelentenek rövidebb távon veszélyt, hanem sokkal inkább a radikálisok, hívják őket most Jobbiknak, három év múlva meg bárminek. A Fidesz ezzel a valóságtagadó, immár a szó szoros értelmében betegesnek tűnő szűklátókörűségével kifejezetten a szélsőségeknek kedvez: azoknak, akik még ha akarnának, sem képesek arra, hogy némileg tágabb perspektívában szemléljenek bármit is.

Vajon belegondolnak most a Fidesz talpasai, no meg azok, akik magukat valamiféle nemzeti burzsoáziának szeretnék látni és láttatni a Fidesz kegyéből, hogy ha elkúrják és jönnek majd a radikálisok, akkor azok nem nagyon fognak cicózni, hanem akasztanak? Magukra öltik a sakálos mellénykéjüket és elkezdik szolgáltatni az igazságot, de úgy, hogy ennek a szerencsétlen Hagyónak a bilincsbe verése laza vasárnapi matiné lesz ahhoz képest?

<

p style=”text-align: justify” class=”MsoNormal”>Hova fog majd akkor kapkodni Orbán Viktor? Dávid Ibolyához, mint a 2006-os bohózatban?  Kicsit úgy vagyok ezzel, mint ahogyan a hollandok lehettek a tizenhetedik századi tulipánhagyma-őrületükkel, állandóan azt várom, hogy végre valaki a homlokára csapjon: emberek, de hülyék is vagyunk mi! — és egyik pillanatról a másikra vége legyen ennek a bad tripnek. Lejövünk a szerről, hátrébb lépünk vagy kettőt, hogy látsszon az a kurva grafikon rendesen, hadd tudjuk miről vitázunk, ha már — de nem. Majd. Esetleg. Talán. Addig viszont inkább újból egy kis ungabunga.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522309-69b51e41af8b7' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522309&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522309-69b51e41af8b7&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522309-69b51e41af8b7' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A szkaldikus költészet időszerűsége

Next Post:

Bayer Zsolt lesz a zsidóvédelmi megbízott?

27 Commments

  1. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.02.05 20:23

    Nem lennék ennyire borúlátó. Más országokban is voltak már hülye, sőt nagyonhülye kormányok, mégse lett belőle olyasmi, amit leírsz. Persze az sincs kizárva, hogy igen, de nem tudom megítélni.

    Ez nem jelenti azt sem, hogy nagyon derűlátó vagyok: attól, hogy 3.5 év múlva ezek elhúznak, még nagyon magas lesz a számla utánuk.

    Na megyek vissza Gibbs-samplert programozni 🙂

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-288089)
    Loading...
  2. zsazsu4 szerint:
    2011.02.05 20:36

    Nagyon jó a poszt, gratula.

    Hiv.: [@zsazsu4:](#comment-288090)
    Loading...
  3. Akszin szerint:
    2011.02.05 20:53

    @tollaszerge: Irigyellek az optimizmusodért: én egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy bő 3 év múlva el TUDJUK zavarni őket: szerintem erre esélyt se hagynak… Nagyonnagyonhülye kormányunk minden ténykedése erre irányul, mer annyira nem hülyék. És addigra éppen elérünk arra a B pontra, ahonnan már nem lehet korrigálni.

    Hiv.: [@Akszin:](#comment-288091)
    Loading...
  4. HaKohen szerint:
    2011.02.05 21:08

    @maroz:

    Most csak ketten vagyunk négyszemközt. Áruld el nekem, hogy honnan veszed ezeket a ragyogó ötleteket, amelyeket ki is dolgozol, nem csak a levegőbe puffantasz el? (Vö. még mélytorok-ügy.)

    Optim- és pesszimizmus témában inkább Akszinhoz csatlakoznék szíves engedelmeddel, ha lehetne.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-288092)
    Loading...
  5. Akszin szerint:
    2011.02.05 21:16

    @HaKohen: Csatlakozom: a poszt zseniális, a mélytorkossal egyetemben. Remek ötlet remekül kidolgozva, ha nem arról szólna, amiről, akkor szinte öröm lenne olvasni. Így is az, persze, csak a téma valahogy mégse szívderítő…

    Hiv.: [@Akszin:](#comment-288093)
    Loading...
  6. sajtohuba szerint:
    2011.02.05 21:39

    „”Nem az aritmetikától függ” – Ronald Dworkin filozófus, alkotmányjogász a demokráciáról

    Egy demokratikus kormány nem legitimálhatja döntéseit pusztán támogatói magas számával – véli a jogfilozófia egyik legnevesebb művelője, aki a Közép-európai Egyetemen tartott előadást a filozófia tanszék megalakításának 10. évfordulója alkalmából. „

    http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir2.php&id=23053
    Nincs meg az egész cikk elektronikusan, de papíron érdemes elolvasni az egészet.

    Ugyanazt a számtani paradoxont feszegeti, mint a ez a poszt:

    mi alapján hiheti és hitetheti el az Európát bejáró nap mondása, hogy 2/3 * 4 év = 3/3 * fektetett nyolcas? És emiatt miért hamis az a hozzáállás, hogy csak fektetett nyolcas múlva kell gondolni a következményekre, nem pedig már szűk, de felkiáltójelként álló 4 év múlva?

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-288094)
    Loading...
  7. Pelso.. szerint:
    2011.02.05 21:50

    @Akszin: Szintén nem hiszem, hogy el lehet hajtani őket majd. Mert addig nem áll össze egy potens politikai erő, aki ellenféllé válhat, főleg kommunikációban és demagógiában.Valamint, jó 2 év múlva a Fidesz osztogatni fog, pl; addig éhezteti az eü.-t s az oktatást, 13′-ban pedig belenyom egy csomó pénzt, ehhez hozza még a határon túliak szavazatát, s megvan a többség.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-288095)
    Loading...
  8. finomanarancs szerint:
    2011.02.05 21:56

    Inspiratív poszt, köszi.

    Hiv.: [@finomanarancs:](#comment-288096)
    Loading...
  9. Szindbad szerint:
    2011.02.05 23:55

    Micsoda szűklátókörűség! Nyilván a B pontig a piros görbe szerint kell haladni, a B pont után pedig a zöld görbe szerint.

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-288097)
    Loading...
  10. nemecsek ernő áruló szerint:
    2011.02.06 06:40

    @tollaszerge: „Más országokban is voltak már hülye, sőt nagyonhülye kormányok, mégse lett belőle olyasmi, amit leírsz. „

    Sajnos de. 🙁

    Hiv.: [@nemecsek ernő áruló:](#comment-288098)
    Loading...
  11. nemecsek ernő áruló szerint:
    2011.02.06 09:02

    @Szindbad: Most tartunk a B pontnál, és épp áttértünk a piros görbére.

    Hiv.: [@nemecsek ernő áruló:](#comment-288099)
    Loading...
  12. szempontpuska szerint:
    2011.02.06 09:48

    Kiválóan felépített poszt!
    Elismerésem

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-288100)
    Loading...
  13. maroz szerint:
    2011.02.06 10:03

    @zsazsu4: @szempontpuska: Köszönöm!

    @HaKohen: Inspirál ez a remek kis közösség! 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-288101)
    Loading...
  14. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.02.06 10:05

    @Pelso..: Nekem nem világos, honnan lesz pénz belenyomni.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-288102)
    Loading...
  15. maroz szerint:
    2011.02.06 10:08

    @tollaszerge: Tudod, nehéz ezt érzékeltetni, de amikor az emberben egyre erősebben tudatosul, hogy nincs már olyan túl sok újabb húsz éve, akkor nehezebben megy már az optimizmus is.

    A ’90-es évek elején még lazán ment, túlélem én ezeket, mondtam, és bírtam optimista lenni. Ma tudod mi zavar a legjobban? A félelem, hogy nem fogom tudni motiválni a kölkeimet.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-288103)
    Loading...
  16. maroz szerint:
    2011.02.06 10:13

    @Szindbad: Há-há, trükkösebb ez annál, mert ha egy másik szögből zúmolsz rá, akkor láthatod, hogy valójában van egy „z” tengely is, és a piros valamint a zöld görbék csak „A” pontban érintik egymást, a „B” pontban nem, ott már kitérő görbék, csak hát ugye ebből a nézőpontból ez nem látszik! 😉

    Hiv.: [@maroz:](#comment-288104)
    Loading...
  17. sajtohuba szerint:
    2011.02.06 10:17

    Debreczeni szerint nem kell tartani a Jobbiktól:

    nol.hu/belfold/20110205-alternativa_nelkul_

    Jobbak meg nála – szerte e hazában és egyenlőre – sehol sincsenek.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-288105)
    Loading...
  18. sajtohuba szerint:
    2011.02.06 10:20

    @maroz: off: check ur email pls.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-288106)
    Loading...
  19. maroz szerint:
    2011.02.06 11:00

    @sajtohuba: Csekkolom, de nem jött semmi. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-288107)
    Loading...
  20. sajtohuba szerint:
    2011.02.06 11:13

    @maroz: Szóltam illetékes elvtársnak, remélem, hamar intézkedik ;-).

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-288108)
    Loading...
  21. Pelso.. szerint:
    2011.02.06 12:34

    @tollaszerge: Hitelből, esetleg a Matolcsy által emlegetett védőhálót (is) forrásként használva. Kétségtelen, ez nem ilyen egyszerű, de aki mer az nyer elven nem lesznek fenntartásaik. Abban viszont biztos vagyok, hogy valamennyit spájzolnak is addig.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-288109)
    Loading...
  22. szempontpuska szerint:
    2011.02.06 12:42

    @sajtohuba: mármint hogy ééén?
    😮

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-288110)
    Loading...
  23. nerángass szerint:
    2011.02.06 15:48

    Hehe

    “A crowd thinks in images, and the image itself immediately calls up a series of other images, having no logical connection with the first. “
    ………………………………………….. A crowd scarcely distinguishes between the subjective and the objective. It accepts as real the images evoked in its mind, though they most often have only a very distant relation with the observed fact.”

    Gustave Le Bon : The Crowd . A Study on The Popular Mind ( 1896 ) Batoche Books,Kitchener, 2001

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-288111)
    Loading...
  24. sajtohuba szerint:
    2011.02.06 17:25

    @szempontpuska: mármint ;-)!

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-288112)
    Loading...
  25. Pelso.. szerint:
    2011.02.07 06:23

    @tollaszerge:A főcím s a tálalás kapcsán ismét aktuálissá válhat, hogy nemrég valami reggeli töményet emlegettél:)

    http://www.mno.hu/portal/764139

    A mai heveny hipertóniás állapotot meg segíti az esti évértékelő beszéd.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-288113)
    Loading...
  26. XPS szerint:
    2011.02.07 12:19

    @Pelso..: Csak erről a szárnyalásról az Euro-val fizető országok nem tudnak, ezért saját maguk között (a Kárpátok Géniusza nélkül) beszélik meg, hogyan tovább:
    nol.hu/gazdasag/orban_leghosszabb_ebedje__nemet-francia_paktum_magyar_javaslatok_helyett

    Hiv.: [@XPS:](#comment-288114)
    Loading...
  27. Pelso.. szerint:
    2011.02.07 12:47

    @XPS: Pröll, az osztrák pénzügyminiszter nemrég szépen tudatosította velünk, hogy nem vagyunk az eurózóna tagországai között. Sebaj, ők meg nem léphetnek be a NER-be, a rohadt labancok.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-288115)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @ATCG: Hiv.: @velotanya: Most belenéztem a f…
  • annokkk on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@hakohen: És Románia most fogadta ünnepélyesen Zel…
  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @fortin2: Ez így van. De mindig új folyóban…
  • fortin2 on Magyar gloireEzt sikerült összehozni a magyar gloire-ból: https…
  • ipartelep on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?A két utóbbi témára kapcsán szól közbe a pincér. (…
  • Késes Szent Alia on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@bvr: "már rég igaz hogy Irán nem jelent valós fen…
  • hakohen on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?. Mindeközben. (WSJ, több forrásből is olvastam.)…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://24.hu/belfold/2026/03/13/nav-tabornok-halo…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.egy maszk ilon doge üdvöske a kongresszus előtt. n…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán után@velotanya: köszönöm
  • velotanya on Konzervatizmus Orbán után@nyulambator: @hakohen: Van magyar fordítása is: .…
  • velotanya on Magyar gloire@ATCG: Nem idézet, hanem parafrázis, és pontosan m…
  • tahonoli on Claude esete DonalddalHiv.: @jotunder: Nagyon jó volt olvasni soraidat é…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. @nyulambator: . jó! .
  • ATCG on Magyar gloireHiv.: @velotanya: Sajnos nem tudom honnan való az…
  • ATCG on Magyar gloireSzerb Antal A harmadik torony c. esszékötetében 19…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@velotanya: A Tanú örök. Bástya elvtársat már meg…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@velotanya: , @annokkk: : Nincs itt semmi látnival…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekOké hogy láthatóan erős befolyásoltság alatt, de a…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Az árufeltöltőnek ott az áru, és éppen…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@annokkk: És az árufeltöltő is amolyan álember vol…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@velotanya: Dehogy ismerősök. Beállnak az emberek…
  • labrys on Magyar gloire@jotunder:: az okok a blog közös(/n)ségének értékp…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekFriss mai gyűjtés Budapest közepéről, saját füllel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Magyar gloire@jotunder: Írni nem biztos, no de olvasni!!
  • annokkk on Magyar gloireFöldhözragadtan én azt látom, hogy a mi orosz vála…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@jotunder: Hirtelen Orbán Viktor ingét kapva magár…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán utánMa jött szembe ez a vers. Nem a konzervizmusról sz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenekaz milyen kis egyperces, hogy Örkény István unokáj…
  • annokkk on Konzervatizmus Orbán utánNem is tudom, hogy a Z generációt éltető Magyar gl…
  • Geo on Konzervatizmus Orbán utánHa valamit tudok a konzervativizmusról, azt jótünd…
  • apokalipszistmost on Konzervatizmus Orbán utánén nem vagyok ilyen elnéző, aki szellemi képessége…
  • DarthVader on Magyar gloire@jotunder: Vannak földhözragadtak is, akiket nehéz…
  • jotunder on Magyar gloirehú, de mégéri írni a vincentet...:(
  • DarthVader on Magyar gloire@velotanya: A gloár olyan, mint a piszoár, csak ki…
  • velotanya on Magyar gloireIntézek egy kis kihívást a vincentesek irodalmi mű…
  • darnoknew on Konzervatizmus Orbán után@hakohen: "a Horthy- és Vassalbert-kultusz eltűrés…
  • darnoknew on Magyar gloire@labrys: Hátha van itt olyan, aki nem ismeri a mon…
  • vattablz on Magyar gloire@labrys: Jó ötlet! Gloárt minden magyar családnak!…
  • labrys on Magyar gloireKicsi koromban az apai nagyapáméknál nekünk is vol…
  • labrys on Konzervatizmus Orbán utánA „magyar konzervativizmus” valószínűleg mindig is…
  • Fuxos on Konzervatizmus Orbán utánVan libertariánus olvasód is......minimum egy.
  • DarthVader on Konzervatizmus Orbán utánVége lesz valamikor, az igaz, de nem így, hanem úg…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. Nosztalgiával gondolok az egykori Konzi blogra,…
  • vattablz on Konzervatizmus Orbán utánIgen, lesz valami utána is. Ahogy a népi bölcsesse…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én nem csak a levegőbe szoktam azt írni…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: https://www.quantamagazine.org/a-new-br…
  • ATCG on Konzervatizmus Orbán utánÁmen...vagy: úgy legyen
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én most kifejezetten Borel-kombinatorik…
  • jack_of_all_trades on Magyar gloireMagyar Töréneti szövegtár, doc. no. 9623001, Szabó…

Posztrulett

Bevállalta a jobboldali Tőkét a Katona József Színház. És jól tette.

Szegény, saját megaláztatását végsőkig kiélvező idősebb Vidnyánszky Attila Marx Tőkéjét fogja bemutatni a Nemzetiben, Leninnel — és gondolom, MP-vel — egy kisebb mellékszerepben. Ha valaki mindent felad, akkor adjon fel tényleg mindent, alapon.Máté Gábor viszont a jobboldali Tőkét, Alisza Zinovjevna Rózenbaum The Fountainhead című regényét (Schmidt Mária és Bayer Zsolt már a „Rózenbaum” miatt fel …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • nyulambator
  • istván orovecz
  • susyk
  • janszemwordpress
  • simonandris2
  • csunyatáp
  • elolhatuldoktor
  • dynamicist
  • j.alfred prufrock II
  • Bogomil
  • seniowa
  • Keepdreaming
  • ra0213
  • ororvecztb1
  • tortt49
  • Sparhelt
  • macskahala
  • fortin2
  • mecsekijeti
  • annokkk
  • muaddib00
  • KennyOMG
  • anna007dor
  • opiniopraesumpta
  • jelbeszed
  • velotanya
  • szabol25
  • Hector Kapitány
  • Tehenész
  • aromo44
  • ijenanyelvtan
  • kalzol
  • rovidec398e17c6
  • steinerzsiga
  • Mikonu
  • Geo
  • labrys
  • aerduloensamtonight
  • azuccahirmondoja
  • Hanyistók
  • tulajdonkppen
  • Tyto
  • jotunder
  • hakohen
  • vattablz
  • ervsebeszet
  • kisa
  • cleantone2
  • ganjagym
  • karsairita
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d