Filozófiai elemzés Orbán professzor gondolatairól
“Ne azt figyeld, amit mondok, hanem azt, amit teszek”- írta egy korai művében a magyar metafizika megalapozója. Az ún. bécsi korszakában a jelentős gondolkodó ehhez hozzátette: ne azt figyeld, amit mondok, hanem azt, amit gondolok. Például, ha azt mondja valaki, hogy ellenzi a fajkeveredést, azt gondolhatja, hogy : hú, mindjárt kezdődik a Felcsút meccs a tévémben, itt az ideje magamhoz venni egy kis abált szalonnát.
Van itt két szlájtli modifájd verzsönsz, ami továbbfejlesztené az orbáni gondolatot az ún. Hegedüs-jelenség kapcsán.
- Ne azt figyeld, amit mondok, hanem inkább kussolj be és add szépen vissza az abált szalonnát, amit tőlem kaptál, amikor még nem nyitogattad a szádat.
- Ne azt figyeld, ami teszek, hanem azt, amit tehetnék veled, ha még egyszer kinyitod fenti szádat.
A két fenti maxima egymást erősítő hatása az, ami valamiféle kauzális kapcsolatot mutat, az “Ez egy náci beszéd volt, Göbbels is megirigyelhetné, mit képzelsz te kis pöcs”-től a “Kiválóan kontextualizáltad a tematikát, kár, hogy ez a szép, erős ember az imént elvette az Audim kulcsát”-ig.
Prof. Dr. Skrabski Fruzsina tézise messzebbre megy. Ő eleve úgy gondolta, hogy a kevertfajúság azt pont azt jelenti, amit a Facebookos követői a maguk izgalmasan korlátozott kognitív struktúráival gondoltak, azaz, hogy, nem fajról beszélt Miniszterelnök Úr, névelő nélkül, hanem kultúrizéről, miszerint ne jöjjenenek ide barnabőrűek, mert a génjeikben van, hogy elveszik az abált szalonnánk, pedig Miniszterelnök Úr, névelő nélkül, csak berakja az abált szalonnánk a magánnyugdíjszámlánk mellé és akkor már mindkettő biztonságban van.
Ezzel szemben Bayer Zsolt elvetette Hegedüs Zsuzsa nemmondtaménsemmirosszat tézisét és egy másik gondolati ívet javasolt, miszerint, Orgovány tájékán el kellene ásni nevezett Hegedüs Zsuzsát, meg a többi hasonló kulturális orrgörbületű gyereslómótégednemáslakellegalábbisnemmost-ot.
Ezeket az értelmezéseket integrálja Gulyás miniszter úr, amikor rámutat arra, hogy aki a kevert fajt kevert fajnak értette az eleve mit képzel, hiszen, ha kevert fajt akart volna mondani Miniszterelnök Úr, névelő nélkül, akkor egyenesen, bele pacekba, kevert fajt mondott volna, és hát nem kevert fajt mondott, hanem vaníliás kekszet.
Deutsch professzor szerint csak a rasszisták gondolják azt a rasszistákról, hogy rasszisták, mert azzal eleve kiemelik a kontextusából az izét, és bazmeg, fasznak nyúlkálnak ahhoz a kontextushoz, jól van az ott a helyén, és milyen szépen mutatna rajta egy thaiföldi felnőttszínésznő, hasán bárminek értelmezhető fehér porral.
Mindazonáltal, talán a legérdekesebb egy német EP-képviselő levezetése, aki szerint, ha mostantól egy kanyi fillért nem adna az Unió Orbánnak és loptársainak, azzal nem fejezne ki semmi barátságtalant, hiszen már Arisztotelész is észrevételezte, pusztán azért, mert nem tudjuk, hogy mit süt egy bizonyos kis szűcs, nem feltételezhetjük, hogy pont sós húst süt nevezett kis szűcs.
Kimaradt prof. dr. Navracsics Human Face as to European értelemben vett Tibor, aki historice kívánja kontextualizálni a beszédet, mintegy perspektívába pozicionálván
Így már minden világos. Kivéve, hogy az abált szalonna miért nem kövesztett, és elegendő fokhagyma van-é rajt. (Jelen kontextusban a sertéshús egyébként is enyhe célzatossággal terhelt.)
Hiv.: @vattablz:
Döbrögi nemzetes és méltóságos urunkat a Lúdas Matyi ütlegelte háromszor félholtra, és az is enyhe célzatossággal terhelt.
@vattablz: : Disznóhús az (magyarosan és enyhe célzatossággal terhelve).
sok a rizsa, savanyu a szolo… raszavazott a mogyoro tobbseg a meltosegges minielnok fajvezir elvtarsra vagy nem? ra. raszavazna-e ujra, meg ha a gejropa elvette a rezsicsokijet es verhaboruba kenyszeriti a mogyorot? ra. akkor kinek mi gondja ezzel, demokracia van, a tobbseg dontott. ez a zsuzsi nene egy senki, a hosszu sorban a fosenkik es a legfobb senki mogott, de naluk van a slukker. aristoteles nem tehet semmirol.
https://444.hu/2022/07/30/ha-megneztuk-volna-hollik-istvant-reggel-a-mokkaban-nem-izgultunk-volna-a-kormanyinfon
Ha jól értem, reggel még bemondja Hollik István a Mokkában, hogy októberig ársapka, aztán jön a kormányinfó, és a bejelentéssel egyidőben déltől 12 óra 00-tól ársapka coki az összes céges járműre.
Ezt Antallék is megirigyelnék, de nekik jött a taxisblokád.
Vanittgógyi fajtárs ezért a taxisokat és traktorosokat szépen kivette a rendeletből.
Így viszont már nincsen össznépi felháborodás a hazugság miatt.
Vagy amúgy se lett volna, csak hátha.
A lényeg, hogy 1 millió cégesautó déltől dupla áron veszi a hiánycikk naftát,
és boldogan épül-szépül.
@annokkk: : “Így viszont már nincsen össznépi felháborodás” Viszont utálják a traktorost (ki mást?). Hihetetlen, hogy az “oszd meg…” még mindig ennyire beválik.
mondjuk Deutsch legalább önazonos ezzel a csavarlazítós vattacukrot szopogató vigyorgó óvodás hülyegyerek figurával
Nyilvánosan “elhatárolódott” és “korrigált” a Kedves Viktor, nem kell pánikolni. Kinyilatkozta [https://www.miniszterelnok.hu/orban-viktor-nyilatkozata-karl-nehammer-osztrak-kancellarral-folytatott-targyalasat-kovetoen/], hogy van a magyar kultúrájú faj, aminek nem szabad keverednie, és itt nem biológiai alapú rasszizmusról van szó, mert az ab ovo tilos nálunk. Ugyanakkor azért tilos az LMBT meg gender kultúra terjesztése, mert csakis a biológiai alapú nemeknek szabad keverednie.
Duplagondol duplapluszjó!
https://nepszava.hu/3164781_lengyel-laszlo-szaz-nap-tevelyges
Ez azt hiszem jó. Sajnos. Nem tudtam, hogy ennyire nem fogadják…
Kontextusok: elegem van már a “nem hiszem, hogy Orbán rasszista” típusú szerecsenmosdatásokból. Javaslatom a kiegyensúlyozott véleménynyilvánítás érdekében, hogy amikor szóba kerül, hogy mi nem, tegyük hozzá rögtön, hogy mi, pl.:
“Nem hiszem (Tudom stb. tetszés szerint) hogy Orbán rasszista – bár kétségkívül egy nemzetrontó aljas tolvaj gazember – …”
Megengedőbb formában állandósult szókapcsolatként:
“Orbán Viktor (Magyarország rasszistának tűnő miniszterelnöke)…
Alternatív javaslatokra nyitott vagyok.
@equinsu ocha: Igazából annyi jelentősége van annak, hogy egy politikus mit gondol valójában, mint hogy a bajai vagy a szegedi halászlét szereti jobban. Csak annak van jelentősége, hogy mit kommunikál a társadalomnak, és mit tesz. (Ha ez nincs összhangban a valódi véleményével, az csak súlyosbító körülmény.)
Kieg.: Mert ez a beszéd kimagyarázhatatlanul rasszista volt. Aki Magyarországon élt, az eddig is pontosan tudta, hogy erről szól a migránsellenes uszítás, de most legalább tömör, idézhető formában is az arcunkba mondta.
Hiv.: @equinsu ocha:
“Orbán Viktor, Magyarország nyilas miniszterelnöke…”
Ennyi. Indifferens, belül miben hisz.
Szerény véleméányem szerint nem csak az a rasszista, aki ezt ki is hirdeti magáról. Sőt, még az sem számít, ha tagadja. Rasszista az, aki olyan, mint Orbán.
Nem abált szalonna, hanem Tafelspitz lesz az.
(Nekem ebben a cikkben a műparaszti külső mögött lévő valóság az érdekes. Nem várom el, hogy egy miniszterelnök pálmaolajban sült rántott sajtot egyen.)
@excombo:: olívaolajban! Pálmaolaj rósz. 🧐
.
(De tényleg. Saját magunk mellett – akikért alapvetően azért nem túl nagy kár – őket is a pálmaolaj-ültetvények miatt fogjuk kipusztítani.)
@excombo: De legalább ilyen jó az, hogy a cikk fő fotója Antony Blinken koszovói látogatását ábrázolja. : D Éljen a professzionális újságírás! (Kósa főszerkesztő másik remeklése a napokban az volt, amikor az Azonnali “megtudta”, hogy Übü szabadságra megy. Pedig a CPAC-ra ment, hogy “How We Fight” címmel nyitóbeszédet tartson az amerikai demokrácia megpuccsolásán szorgoskodó fasisztáknak a Hilton Anatole-ban.) https://na.eventscloud.com/website/34479/agenda/
Hiv.: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
Lehet, hogy szabadságra megy, csak pont a konferencián szerepelget.
Vagy szerinted Magyarország nevében mondja majd ott a hülyeségeit ?
@annokkk: Hajjaj, de mennyire. Honvédségi géppel (!) mentek, “miniszterelnökként” szerepel, és magával vitte a “külügyminisztert”, a “politikai igazgatót” és a parlament külügyi bizottságának az elnökét. Hadd higgyék itthon a népek, hogy hivatalos állami látogatáson van ott. És alighanem jelentősebb összeget is fizettek a pénzünkből a CPAC-nak azért, hogy pofázhasson.
Hiv.: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
Érdekes, ahogy a magyar kormányszintű delegáció felveszi a kapcsolatot az amerikai bukott elnökkel, miközben a megválasztott elnök ellen lázítanak.
Különösen azért, mert még egy hete sincs, hogy felszólították az összes külképviseletet, hogy ne próbáljanak a magyar ügyekről még véleményt se mondani, mert minden beavatkozásként értelmeznek és megtorolnak.
Szíjjártó konkrétan megfenyegette az amerikai nagykövetet.
Ezek után nyilván jogos, ha amerikai kormányszintű delegáció látogatná meg Gyurcsányt a Szemlőhegyi házában és ünnepeltetné magát az ellenzéki konferencián.
Én el is várnám.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: : Nem kétséges, hogy vitya zsebe, meg Mo. zsebe erős átfedést mutat :-/. A társadalom állapotát (ti. beteg, minden értelemben véve) az mutatja, hogy mindezt a mogyorók tkp. tudják, de már le se sz…ják.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ez sem lesz már sokáig probléma, megszűnik az azonnali.hu.
Kiss-Rigó püspök szurkolói zsidóbűnözésről énekelnek, és egyetlen ember háborodik csak föl ezen , egy 12 éves zsidó kislány.
Meglehet, hogy a püspöki fideszesség egyik mintapéldánya már a Posványosi nácibeszédtől felbátorodva énekeltet zsidógyűlő rigmusokat, vagy csak a fizetett szurkolói csoportok túlbuzgósága és megfelelési kényszere ez a miniszterelnök uruk “beszédjének” értő olvasatában.
A harmadik lehetőség, hogy tiszta véletlen, hogy a fideszesek kapta fajvédő útmutatás után ilyen hangos lelkesedéssel zsidógyűlölnek egyes tömegek.
https://444.hu/foci/2022/08/04/feljelentest-tesz-az-mtk-a-szegedi-szurkolok-antiszemita-orjongese-miatt
https://telex.hu/belfold/2022/08/03/orban-viktor-faj-fajkeveredes-kereszteny-egyhaz-katolikus-reformatus-evangelikus
Nem tudom, Dr. Viktor O. “fajkeveredéssel” kapcsolatos fejtegetései kimerítik-e a nácizmus vagy a rasszizmus jelenleg formalomban levő tudományos fogalmát. De azt pontosan tudom, hogy hol olvastam hasonló sorokat:
“A múlt nagy kultúrái mind csak azért mentek tönkre, mert az eredetileg alkotó fajt a vérkeveredés megmérgezte.”
“A történelem ijesztő határozottsággal mutatja, hogy az árja fajoknak nálunk alacsonyabbrendű népekkel való vérkeveredése mindig a kultúrnívó süllyedését jelentette.”
“Minden faji kereszteződés eredménye röviden összefoglalva tehát a következő:
a) a magasabb rendű faj színvonalának csökkenése;
b) testi és szellemi visszafejlődés, az ezt kísérő, talán lassú, de biztos pusztulás. Ha elősegítjük az ily irányú fejlődést, bűnt követünk el a Teremtő akarata ellen.”
“A “népi” világnézet elismeri az emberiségnek faji őselemeiben rejlő jelentőségét. Szemében az állam csak a célt szolgáló eszköz, célja pedig az emberiség faji létének fenntartása. Ennélfogva nem hisz abban, hogy a fajok egyenértékűek, hanem elismeri a fennálló különbségeket és ezzel a magasabb vagy alacsonyabbrendűségüket. E megismerés alapján kötelesnek érzi magát arra, hogy a világegyetemen uralkodó örök akaratnak megfelelően a jobbnak és erősebbnek a győzelmét segítse elő, és a silányabbnak, gyöngébbnek alárendeltségét követelje. Azt tanítja, hogy nemcsak a fajok, hanem az egyes emberek is különböző értékűek.”
“Népünk idegen vérrel való keveredése azonban csak elősegítette lényünk ama szerencsétlen szétforgácsolódását, amely sajnos, az olyan gyakran dicsőített német “Überindividualizmus”-ban jut kifejezésre. Ezért a népi világnézet alapján álló mozgalomnak első kötelessége gondoskodni arról, hogy az állam lényege és célja tekintetében vallott közfelfogás egyöntetű és világos legyen. Az alapvető felismerés tehát, hogy az állam maga nem cél, csak eszköz. Nem az állam képezi előfeltételét a magasabb színvonalú emberiség kifejlődésének, hanem az a faj, amely a szükséges képességekkel rendelkezik. Az állam célja a fizikailag és szellemileg egyöntetű közösség fenntartása és támogatása. Ez a fenntartás elsősorban a faji állományra szorítkozik és lehetővé teszi a fajban szunnyadó erők szabad fejlődését. Ennek egy része elsősorban mindig a fizikai élet fenntartására szolgál, és csak másik része lesz arra hivatott, hogy a szellemi fejlődést támogassa, tényleg azonban mindig az egyik teremti meg a másik előfeltételét. Azok az államok, amelyek nem ezt a célt szolgálják, torzszülemények.”
(Adolf H.: Harcom)
: @Hanyistók: vö “How we fight”
Hiv.: @Hanyistók:
Ők is tudják. Azért tapsolnak neki.
MÁSámuel hatalmas filozófiai munkának nevezi, hogy Orbán felmondja a fajelméletet meg az élettér elméletet.
Morfondírozok egy kicsit, de előrebocsátom, hogy nagyon-nagyon (nagyon) formabontó leszek.
A zemberek általában nem szeretik az idegen dolgokat. Mármint úgy távolról nézegetni őket (az idegen dolgokat, benne zembereket, és szokásokat) azt esetleg szeretik, mert az idegen, a nem ismert az érdekes. De azért, ahogy mondani szokás, “otthonra nem kéne” nekik. A megszokott dolgokat szeretik, mind zemberben, mind szokásokban, és ebben nincs semmi csodálatos. Megróhatóak ezért a zembrek? Ezért még nem. A szeretés az nem akaratlagos dolog ők nem szándékosan nem szeretik az idegen dolgokat, tehát erről nem tehetnek. (Bár ennek a felelősség-dolognak lehetséges egy ennél sokkal szigorúbb értelmezése is (mindenki felelős minden őt érintőért), de én azt nem vallom.)
De akkor hol kezdődik a megróhatóság, vagy egyáltalán van-e olyan?
Asszem, onnantól kezdődik, amikor elkezdenek az idegen “dolgok” iránt uszítani, vagy hangulatot kelteni. Először persze csak hangulatot, majd az fokozódik (mindig így kezdődik). És az sem mindegy, nagyon nem, hogy mi iránt uszulnak: zemberek ellen, vagy szokások ellen. A zemberek ellen azt hiszem, azért nem szabad uszulni, mert az egyes zemberek nem tehetnek róla, hogy vannak, és azok amik. Arról persze tehetnek, hogy milyenek, de hogy minek, és milyennek születtek, meg hova, arról nagyon nem. Innentől ugye az uszulás eme tárgya kiesik, innentől csak az a kérdés, hogy a többi tényező ellen, úgymint a szokások, és a zemberek csekeledetei ellen szabad-e uszulni,.
Namost, ez egy külön nagy tárgykör lenne, (és talán bizonyítani is tudnám, de sajnos kicsi a margó itt, hogy befogadja). Itt a döntő momentum az lesz (az van), hogy ezek a cselekedetek, és szokások helyesek-e vagy nem azok. És lőn, basszus, máris itt van ez az értelmetlen, haszontalan filozófia (az etika-része). Mi a helyes, mi a jó, mik az értékek? Nem lesz meglepő, hogy itt nem fejtem meg a kérdést.
Na most ugye, ahogy állítólag Hatodik Lenin mondta: “a konkrét helyzet konkrét elemzése”. Anélkül csak tévelygünk, össze-vissza beszélünk, nem látjuk a fától az erdőt, az erdőtől a fát, és hasonlók történnek. Én annyira nem foglalkozom a Magasságos Kutyaszaros szövegeivel, (undor keltenek bennem, ezért csak interpretációkban olvasok róluk) hogy nem is tudom pontosan, mit zagyvált össze. De az látszik ennyiből is (amennyi hozzám lejutott), hogy ez megint a szokásos propaganda-uszítás volt. Ez nem új műfaja a Kutyaszarosnak, még az átkozott Finkelsteintől tanulta… vagy inkább otthonról hozhatta: “harcra fel, győzni kell!”), szóval, ebben rutinos a kis latol. Hogy egyszer nem tud olyat mondani (véletlenül úgy lebegtetné a szél a száját), hogy: Mi mind csak kis rövid életű porszemek vagyunk ezen a sárgolyón. Próbáljunk meg összefogni, nem viszálykodni, segíteni a szerencsétleneket, a szegényeket, adjuk meg egymásnak a lehető legnagyobb szabadságot, tiszteljük az életet, és az életminőséget”, a zembereket (meg azt állatokat is) Satöbbi. Csak egyszer próbálná meg, hogy inkább erre uszít. De nem tud ilyet, mert ezeket a dolgokat neki nem fogja át a tudata.
Nincs megnyugtató epilógus. Csak a szokásos ceterum censeo: Dragunov
Hiv.: @ipartelep:
A gyújtogató csóvás embert akarod arra tanítani, hogy békésen kell politizálni ?
Inkább a gyávákat kellene arra tanítani, hogy ne adják fel egy uszító jól kitervelt balhéja miatt az életüket, a céljaikat, az országot, mindent.
Hajós a Hírtévében…