Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Orbán végre őszinte volt 2025.07.11
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán végre őszinte volt
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!

Mi is az a jobboldal ?

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

  Tegnapi posztom nagy része eltűnt, megírom még egyszer, kicsit máshogy.

 Mellár Tamás jobboldali/konzervatív közgazdász élesen kritizálta azt Orbán-kormány gazdaságpolitikáját. Ez a hír. 

 Mellár Tamás az első Orbán-kormány idején a KSH elnöke volt, Gyurcsányék politikai okokból leváltották. Ezért nevezzük Mellárt jobboldalinak slash konzervatívnak. Más okunk nem nagyon lehet. Érdemes megnézni Mellár publikációs listáját . 1983-ban a Közgazdásági Szemlében megjelent egy cikk  „Fiatal közgazdászok Marxról beszélgetnek” címmel. Mellár az egyik fiatal Marxról beszélgető közgazdász. Petschnig Mária Zita a másik. Hat évvel vagyunk a rendszerváltás előtt, Mellár 29 éves. Mikor lett konzervatív közgazdász, és mitől ? 

Magyarországon a jobboldaliságot Orbán Viktor az egykori liberális politikus definiálja. Valamikor 1993 őszén Orbán elindult egy úton, ami miatt akkor Fellegi Tamás és Bence György megírta a kétségbeesett Novemberi Memorandumot. Orbán taktikai okokból indult jobbra, ott volt üresedés. Az 1994-es vereség után nem is nagyon volt más választása mint a jobboldaliság. Orbán még egy ideig a Liberális Internacionálé alelnöke, de a 2000-es évek elején már ő a konzervatív, a liberális szó helyett a szabadelvűt lehet már csak használni (ezt a váltást tessék lefordítani angolra), aztán elmarad a szabadelvű is. 

Orbán tudatosan építette fel a maga teljesen inorganikus de roppant sikeres konzervativizmusát. A FIDESZ vezetése pedig hozzákonzervativizálódott. Kirúgott liberálisokból, karrierista majmokból és domesztikált fasisztákból kiépítette a sajtóját. Egyszer csak keletkeztek konzervatív közgazdászok, konzervatív ideológusok, konzervatív politológusok. Az állásokhoz valahogy került ideológia. 

Van bennem bizonyos lelki konzervativizmus, a viharban elpusztult csalit fájó hiánya a megszokott tájban, barátok halála, a barátság elmúlása, viselkedési szokások kihalása, egy szívünkhöz nott bohóc visszavonulása a pályáról, a kényszeru számuzetés, a szerencse balfordulásai, az egykor élvezetet adó képességek elvesztése és másmilyenekkel való felváltódása sajnálatot vált ki belőlem, ahogy azt Mr Oakeshott leírta. Amerikában még egy kicsit flörtöltem is a konzervativizmussal. Engem a konzervativizmus sem pro, sem kontra nem tud felizgatni. Ahogy másféle mainstream izék sem. 

Orbán konzervativizmusa totális. Mindene totális. Én ott voltam 2002-ben a Testnevelési Főiskola előtt, láttam, hogyan változik át valamivé, ami teljesen mindegy, hogy jobboldali vagy baloldali. Attól kezdve Magyarországon nem volt választás. Vagy vele, vagy ellene. 

Amit jobboldaliságnak nevezünk az valójában orbánizmus. Ő alkotta meg, és alkotja meg naponta a konzervativizmus téziseit, nem Lánczi András meg a többi spörcinger (az sem nagyon más ám mint a pöllencs, csak egy picit butább). Ő osztja ki a konzervatív tekintélyt mindenkinek, akit hasznosnak tart. Néha közönséges idiótáknak, néha középszerű nullajuliknak, néha, elég ritkán, tehetséges embereknek. A jobboldalon mindenki tőle függ. Mellár is tőle függött, hozzá képest volt konzervatív. 

Gyurcsány nem volt sokkal különb Orbánnál, ő is adott (és vett) tekintélyt. Őt sem zavarta, ha az emberei hülyék. A balliberális hülye nem jobb hülye mint a jobbkonzi hülye, talán jobb vele kávézni, de más különbség nincs.

Orbán egy kóklernek, nevezetesen Matolcsy Györgynek adott abszolút tekintélyt, és egy másik általa kinevezett tekintély leplezte le Matolcsy kóklerségét. Nem veszélytelen dolog, Orbánék rengeteg embert tönkretettek már, nem tudom milyen Mellár hátországa. A lényeg az, hogy Orbán  túl sokáig játszotta el a Szentlelket, most éppen két macska aki cívódik egymással. 

Itt most nem csak Orbán gazdaságpolitikája, hanem Orbán tekintélypolitikája bukott meg. Túl sok hülyét nevezett ki világhírű szakembernek. Egyszerűen túl sok hülyét. Mellár kimondta, Matolcsy meztelen. Nem a Király, csak Matolcsy. Oda még nem jutott el, hogy kimondja, az az ember, aki neki a tekintélyt adta, valójában alul van öltözve.

A kétharmad eufóriájának lassan vége, újra kiderül a hülyékről, hogy hülyék. És nyilván már készül egy új garnitúra hülye, akikre a régi hülyéket le lehet cserélni. Akkor ők lesznek a világhírűek, a nagyszerű képességűek, a jobbkezek. 

A jobboldaliság új jelentést kap. Vagy nem. Orbán még nem szólalt meg. A jobboldali igazság tehát még rejtekezik. Nem lehet tudni, hogy Mellár Tamás még mindig tekintélyes közgazdász, vagy már áruló, és Borókai Gábor esetleg már róla fogja írni a következő szigorú, de igazságos ítéletét. Itt jegyzem meg, Borókai olvashatna egy kicsit Julius Streicherről, aki szintén azt hitte, hogy örökkön-örökké egy rezsim ökle lehet. Aztán jött egy Joseph Malta nevű amerikai úr, aki nem volt olyan kiváló művelője a szakmájának mint a nagy Albert Pierrepoint. Ez csak egy finom, metaforikus jellegű megjegyzés, ezt jogi tanácsadónk javallatára teszem hozzá.

Mégis mi lesz most, kérdezheti az Olvasó. Baj. 

P. S Ezt írtam tegnap. Vagy valami ilyesmit. Ma délután sétáltunk. Lementünk a városba gyalog. Gyönyörű hely. Azt hiszem, én most éppen boldog vagyok. Vagy valami ilyesmi. 

<

p style=”line-height: 17px”> 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521901-687872a8deefc' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521901&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521901-687872a8deefc&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521901-687872a8deefc' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Itt az új népdal-tilalmi lista!

Next Post:

Csipetnyi jóleső demagógia 3.

83 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Birtalan Balazs szerint:
    2011.08.27 21:00

    OFF
    „Ezért nevezzük Mellárt jobboldalinak slash konzervatívnak.”

    „(…) egy fanfiction összefoglalójában (…) a „slash” (…) azonos nemű szereplők párkapcsolatát” [jelenti].

    krono.inaplo.hu/index.php/intra/7-incult/615-a-fanfiction-irodalom

    Hiv.: [@Birtalan Balazs:](#comment-277484)
    Loading...
  2. ómami szerint:
    2011.08.27 22:38

    A tekintély nem valami találó szó ebben az írásban.
    Nem tapasztalom, hogy bárki, mondjuk Orbán valakinek tekintélyt osztogathatna.
    Van Matolcsynak szakmai körökben egy fikarcnyi tekintélye? Nem halottam erről.
    Fordítva inkább működik a dolog: Maguknak tekintélyt szerzett embereket Orbán megvásárol, azok pedig O. bűvkörébe kerülve eltékozolják a tekintélyüket. Tudnék írni neveket.

    Orbán valamennyicske hatalmat, pozíciót osztogat. Nyújt vele az ő oldalán való honosságot vagy „honosítást”, bennfentességet , anyagi javakat stb., de ez kényszerűen együtt kell járjon a szuverenítás, az emberi és a szakmai szuverenítás feladásával.

    Én ezen a ponton érzékelem Orbán rendszerét félelmetesnek.
    Ahogy megtalál, kisajátít, használ és beáldoz olykor jobb sorsra érdemes embereket.

    Orbán azt hitte, hogy Mellárt is megvette. Mellár azonban nem adta fel a szakmaiságát, nem bizonyult megvehetőnek, O. kidobta a körből.
    Az emberi és szakmai értékét -mondhatjuk tekintélynek – Orbán nem tudja elvenni, mert nem ő adta neki.

    Hiv.: [@ómami:](#comment-277485)
    Loading...
  3. remiz (törölt) szerint:
    2011.08.27 23:06

    sztem orbán nem képvisel semmilyen értéket(pl konzervativizmus vagy liberalizmus vagy akármi), úh kicsit absztraktabban nézném a kérdést. Pl az elátkozott Christakis a könyvében leír egy 90-es évek elején lefolyt polarizálódást Amerikában, ‘hálózatelméleti nyelven’ (a beadványok társszponzori listája alapján). Sztem ilyen vizsgálatokat kéne itt is elvégezni és ha kellően racionális nyelven fogalmaznánk talán nem pazarolnánk felesleges érzelmi energiákat. Pl az nyílvánvaló, hogy Orbán egyelőre sokak gondolkodása számára egy elsőrendű idol, tőle veszik a gondolkodási/attitűdbeli kliséket. Pl az egy kérdés, hogy ez hogyan tud megváltozni, hogyan ‘szokott’ megváltozni. Vagy hogyan fog most, az internet segítségével akár.

    Hiv.: [@remiz (törölt):](#comment-277486)
    Loading...
  4. Szindbad szerint:
    2011.08.27 23:25

    @ómami: „Orbán azt hitte, hogy Mellárt is megvette. „

    So casual…

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-277487)
    Loading...
  5. ómami szerint:
    2011.08.27 23:42

    @Szindbad:
    Mellár ledobta a kényszerzubbonyt.

    Hiv.: [@ómami:](#comment-277488)
    Loading...
  6. Minor.Dragon szerint:
    2011.08.28 00:25

    @ jótündér: Fantasztikus volt ez az írás!

    Jó, hogy boldog vagy! 🙂

    Hiv.: [@Minor.Dragon:](#comment-277489)
    Loading...
  7. kemény keleti kommentelő szerint:
    2011.08.28 02:55

    Én arra tippelek, hogy az Orbáni kegyencállam most épp álmában két macska és egymással játszik.
    Egy hárommilliós köpködő csürhe pedig nem ismer tekintélyt.
    Csak mennek a tömeggel, hátha leesik valami.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-277490)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2011.08.28 11:25

    @Canten vagyok Montageu-ból: Harommillios csurhe egy tizmillios orszagban ???

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277491)
    Loading...
  9. kemény keleti kommentelő szerint:
    2011.08.28 11:27

    @jotunder: Sokallod, vagy keveselled ?

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-277492)
    Loading...
  10. maroz szerint:
    2011.08.28 11:40

    @Canten vagyok Montageu-ból: Nekem is rosszul tud esni, ha lecsürhéznek.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-277493)
    Loading...
  11. kemény keleti kommentelő szerint:
    2011.08.28 12:20

    @maroz: Sajnálom, hogy lerontottam a közbeszéd szinvonalát.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-277494)
    Loading...
  12. snakekiller23 szerint:
    2011.08.28 12:37

    Nem vitatván a cikk alapvetéseit meg konklúzióját, kicsit furcsállom a sokadszorra megnyílvánuló szigorúság mértékét részedről Lánczi meg az ifjúkonzi vonal irányába. Szerintem jó dolog, hogy van idehaza egy modern angolszász konzervatívizmust (mind átvitt mind konkrét értelemben) „magyarra fordítani” próbáló mozgalom, még ha vannak is taszító, nevetséges képviselői. Nem az a lényeg SZVSZ, hogy mennyire jelentős tudományos kutatók (ez az észosztó közgazdászoknál, vagy politikai elemzőknél már sokkal kényesebb pont, ebben igazad van), magad is értekeztél arról régebben, hogy a humántudományok, különösen a filozófia területén sokkal nehezebb valakinek az értékét, jelentőségét felmérni (pl. tudtommal papíron TGM, Kis János vagy Tölgyessy sem jelentős tudósok, mégis…) A „központoktól” X ezer kilométer távolságra és 40+ év szellemi elszigeteltség után nagyon nagy elvárásokat nem érdemes támasztani, nem biztos, hogy a természettudományok globális meritokráciájából kéne itt is kiindulni. Hogy miért nincsenek (az egy szem néhai Molnár Tamás kivételével) top egyetemeket, műhelyeket megjárt konzi filozófus, eszmetörténész, stb. tekintélyeink, úgy mint ahogy azért vannak matematikusaink, biológusaink, stb. az egy jó kérdés, de elég régóta látszik, hogy ez a hajó elment, belátható időn belül azzal kell együtt élni ami jutott.

    Persze lehet, hogy túl naív és engedékeny vagyok, nem tudom.

    Hiv.: [@snakekiller23:](#comment-277495)
    Loading...
  13. szerénységem szerint:
    2011.08.28 12:42

    @Minor.Dragon: Mi volna, ha boldogtalan lenne… 🙂 Amúgy tényleg jó írás. A pierrepointos, khm, metafora kifejezetten szép volt. 🙂
    Orbán (és Gyurcsány is) nem gondolkodik másképp, mint a régióban a legtöbb autokrata vezető, valamiért azt hiszi, hogy mindig ő lesz a nép kedves vezetője. Aztán a történelem csúf fordulatokat tud venni, lepottyant repülőgép, hágai cella, valami lopott pénzből megvásárolt isten háta mögötti villa Montenegróban, bár, ha rendesek az utódok, akkor hagyják csak simán megszűnni, mint Meciart, Iliescut.
    A kevéssé tehetséges alvállalkozók meg felajánlják szolgálataikat a következő garnitúrának. Egy részüknek szerencséje lesz, használni fogják őket, mint a lemorzsolódott MDF-, FKGP-, KDNP-huszárokat. A többi meg megy a levesbe, esetleg felbukkan később valami érdekes hírben, hogy felborult a traktorjával és meghalt, mint a szegény kisgazda miniszter, akiről máig senki sem érti, hogy lehetett bármi egy kormányban, nemhogy miniszter, valamint azt sem tudjuk, mi a fenét csinált ott, miniszterként…

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-277496)
    Loading...
  14. szerénységem szerint:
    2011.08.28 12:43

    @snakekiller23: Tölgyessy eléggé eltűnt az utóbbi időben. Sajnos.

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-277497)
    Loading...
  15. janos444 szerint:
    2011.08.28 12:50

    Remek írás, gratula. A kérdés csak az, hogy a jenlegi, orbáni értelemben vett konzervatívok között lesz-e, mikor, elég jelentős számú Mellár-szerű nem-feltétlenül-hülye „kimondó” ahhoz, hogy egy számottevő csoport eljusson odáig, miszerint nem csak a „jobbkéz” meztelen, de a király is „alultözött”. És akkor ezek mit tesznek. Szerintem – baloldal nélkül – ők az utolsó remény.

    Hiv.: [@janos444:](#comment-277498)
    Loading...
  16. kemény keleti kommentelő szerint:
    2011.08.28 13:00

    @janos444: Orbán az utolsó remény. Nem tudtad ?

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-277499)
    Loading...
  17. ijontichy szerint:
    2011.08.28 15:13

    @poszt:
    „Mellár Tamás jobboldali/konzervatív közgazdász élesen kritizálta azt Orbán-kormány gazdaságpolitikáját. Ez a hír.”

    „Mellár a Magyar Nemzetben…”. Szerintem ez a hír. Továbbá az én olvasatomban – a megelőző Chikán-büfivel együtt – nem jó hír. Mégpedig azért nem, mert Orbán-mentés szaga van.

    Hogy Asimovot idézzem: „A legreménytelenebbül ostoba az, aki nincs tisztában azzal, hogy bölcs”. A magyar társadalom polgári-konzervatív része láthatóan húsz éve nem bírja kiheverni, hogy normális fejlődését negyven évre zárójelbe tette a „létező szocializmus” ;-). Mintha képtelenek lennének elképzelni, hogy a kormányzati hatalomhoz (vagy annak megtartásához), van út Orbánon kívül is (avagy van élet Orbán &Co. nélkül). Pedig ez már vérciki. A vakok országában (ez is vérciki) félszemű Orbán, bő egy éve játszik nemzetközi tétmeccseket, és eddig mindet sikeresen megbukta. Továbbá elég öreg ahhoz, hogy ne változzon, vagyis nem lesz zsarolható, nem fog értelmesebb munkatársakat kiválasztani, ha meg véletlenül mégis, hát nem fogja hagyni őket normálisan dolgozni. Ergo nem kéne hagyni, hogy a kétbites agyú választói (az egybitessel nincs mit kezdeni 😉 ) szemében ezt stigma nélkül megússza, rátolva a szarhegyet Matolcsyra.

    Más. Gyurcsány (és őt is akkor lássam kormányzati hatalom közelében, mikor a hátam közepét) és Orbán között szvsz. nem a kávézás (pálinkázás) minősége a különbség, hanem az alapvető „asztali etiketthez” viszonyulás (úgymint asztal alatt csúnyán rugdosódni (de facto), vagy felrúgni az egész asztalt (de jure) közötti különbség). A szép konzervatív etikett szerint megterített asztal momentán „fel vagyon rúgva”. Szomorú látvány.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-277500)
    Loading...
  18. jotunder szerint:
    2011.08.28 16:00

    @snakekiller23: Pár hónapja a Múzeum körúton láttam egy idősebb embert, amint szomorúan nézi azokat a könyveket, amelyeket valaki kitett egy kapualjba. Úgy nézett rájuk, mintha kiskutyák lennének az anyjuk nélkül, láttam rajta, hogy legszívesebben szólna valamilyen rendőrnek, hogy csináljon valamit. Ritoók Zsigmond professzor volt. Ritoók egy óriás, és Magyarországon lett az. Lánczi egy senki, és ez ordít róla.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277501)
    Loading...
  19. foolproof szerint:
    2011.08.28 17:33

    @jotunder: vitya olyan mint a cipőkrém: fog. bármit és bárkit. Szerintem minden „sovereign” dógozó jobban teszi, ha kerüli, mint hajdúpetya a sima parkolóhelyet. Eccer ennek is vége lesz, és ugye aki nem törleszkedett, legalább nem kell megbánnia túl sok mindent.

    Hiv.: [@foolproof:](#comment-277502)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2011.08.28 18:00

    @foolproof: Egyszer biztos vege lesz, de nagyon nem mindegy, hogy harom vagy harminc ev mulva.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277503)
    Loading...
  21. snakekiller23 szerint:
    2011.08.28 19:09

    @ijontichy:

    A jobbolaldiak azt sajnos jól látják, hogy Orbánnak ma nincsen érdemi alternatívája. Sem politikailag, sem szellemileg, sem sehogy. Még. Az, hogy vannak jobboldaliak, értelmiségiek, akik szívük szerint szembemennének Orbánnal, az még nem jelenti azt, hogy van esélye a jobboldalon egy nemorbánista, kormányképes alternatíva felfutásának. Baloldalon se. Egyszerűen kifogytunk a politikusokból, Orbán és köre az utolsó dobása az országnak nagyon durva felfordulás nélkül, ezt ha máshogy nem, tudat alatt érzi mindenki; nem véletlen, hogy a népszerűsége nem nagyon csökken, legfeljebb a sehova nem szavazók tábora nő.

    A sokkal erősebbnek és befolyásosabbnak tűnő ellenségtől való félelem (ami úgy 2004-5 tájékáig jogos is volt) és az elcseszett de facto kétpártrendszer logikája jobboldalon felülírta az önállósodás bizonyára létező vágyát most meg már mindenki inkább kivárja mi lesz a dolog vége, érdemben tenni ellene amúgy sem nagyon lehet.

    Én abban bízok, hogy az orbánizmus, ha ezen az úton halad, a nagy erőfitogtatás ellenére még a ciklus vége előtt szánalmas véget ér. Se ásványkincs, se komoly hadsereg, se hithű karhatalom, se semmi nincs a kezükben, igazi keménykedéssel így is lehet majd próbálkozni, csak nem lesz érdemes.

    @jotunder:

    Valahogy arra próbáltam utalni, legyen Lánczi akármennyire komolytalan a maga módján, a Bayer Zsoltikkal, Bogár Lászlókkal, Szentesi-Zöldekkel tarkított jobboldalon végigtekintve az ő vonala mégis csak egy Dél-Amerikán meg mindenféle -isztánokon kívül is szalonképes gondolatvilág, kb. az egyetlen olyasmi ami jobbról túlmutathat a hideg polgárháborús, népi-urbánus utánérzésű iszonyatos szellemi posványon és kitörési pont lehet a nem megveszekedetten orbánista/népies jobboldaliak, meg nem reménytelenül balos liberálisok számára. Persze ehhez az kell, hogy a dolog ne álljon meg a Láncziknál, meg Békés Mártonoknál és mondjuk 5-10 éven belül legyenek olyan fiatalok, akiket komolyabban lehet venni, akik nem átvedlett posztkomcsiktól meg karrieristáktól tanulták az angolszász konzi/konzlib módit, hanem mondjuk Oxfordban meg Princetonban. Ezen a mai szinten még tényleg kissé gáz a dolog, ebben nincs vitánk. 🙂

    Hiv.: [@snakekiller23:](#comment-277504)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2011.08.28 19:38

    @snakekiller23: Lanczi nem szalonkeptelen, hanem egy karrierista nimand. Egy szalonkepes karrierista nimand. En azt hiszem, hogy ez az egesz mufaj nem fiataloknak valo. Nagyon muvelt, sok nyelven beszelo, kivalo izlesu figurakrol van szo. Az negyven ev. Az sokkal tobb mint irni egy Ph.D-t Russell Kirkrol valamelyik jobb amerikai egyetemen. A Bekesek es a Megadjak eleve surmedlilk.

    A matematika azert mas, mert van egy ut, amin egy nagyon tehetseges gyerek el tud indulni, es vegig tud menni. Eleve van ertelme annak, hogy valaki lathatoan sokkal jobb mint a kortarsai, valamibol. A sport, a zene es a matematika ilyen. Van iskola, bele lehet epulni kulfoldi iskolakba. Magyarorszagon a konzervativ guru poziciot lehet rogton elfoglalni, mas nincs.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277505)
    Loading...
  23. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.08.28 19:47

    @snakekiller23: Szerintem nagyon ritka, hogy egy ország kifogyjon a potenciális politikusokból, legfeljebb amíg az egyik nagyon erősen hatalmon van meg a választás amúgy se holnap lesz, addig a többiek nem látszanak.

    Az egyetlen komoly gond az, hogy a magyar választási rendszer olyan hogy egy pártnak viszonylag nagy szervezetet kell kiépítenie a kopogtatókhoz, és minden esély megvan rá hogy a „reformokkal” még olyanabb lesz, szóval nehezebb váratlanul előjönni, de attól még nem lehetetlen.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-277506)
    Loading...
  24. ijontichy szerint:
    2011.08.29 12:58

    @snakekiller23:
    „a népszerűsége nem nagyon csökken”
    A népszerűsége már 2002-ben sem volt jól mérhető. Ma ez hatványozottan igaz.
    „erősebbnek és befolyásosabbnak tűnő ellenségtől való félelem”
    Aki az ellenféllel való élvezetes küzdelmet háborúvá alacsonyítja, az biztosan így is látja, holott sport az, végsősoron játék. Beteg gondolkozás, de hát eléggé beteges szinte minden ami a Fideszben – meg úgy általában a jobboldalon – történik (amiből persze nem következik, hogy az egyebek kicsattannak az egészségtől) . Ld: most meg éppen a „szuverenitásunkért küzdünk” (és a küzdelem persze háborús felhanggal bír. barom… mármint a Viktor).

    De mindez nem olyan lényeges. A „Orbánnak ma nincsen érdemi alternatívája” az igazán beteges (ott kell valahol lennie, nem feltétlenül egy fazonnak, csak épp az orbánizmus miatt elég nehéz észrevenni). Ezzel a hozzáállással persze nem is lesz, s így lesz ebből önbeteljesítő jóslat.
    Megesett az jobb házakban is, hogy a kocsissal kellett a grófnét teherbe lövetni (a cél érdekében), ám ettől még nem ültették be a nagy ebédlőszálába az asztalfőre, végképp nem bízták rá az intéző fontos posztját, mert annak jó eséllyel a birtok látta volna kárát.
    Vajh miért van, hogy vagy húsz éve, ha a magyar jobboldalt nézem, mindig Mikszáth-i képek jutnak eszembe?

    A „Se ásványkincs…”-hoz annyit tennék hozzá, se egy méretes belső piac (de hát mostanra ezt már jól tudják, akik túllátnak Matolcsyn).

    Én is úgy gondolom, hogy a 20-25 éves kifutás lehetősége is benne van a szcenárióban. A Fideszen kívül jelenleg érdemi alternatívát nem látok. Viszont a „Fidesz Orbánékkal” verzió szerintem egy beteges, elmaradott társadalmi tudat igen lassú fejlődését (gyógyulását?) jelenti egyben.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-277507)
    Loading...
  25. mavo szerint:
    2011.08.29 16:02

    @post

    „Nem lehet tudni, hogy Mellár Tamás még mindig tekintélyes közgazdász, vagy már áruló, és Borókai Gábor esetleg már róla fogja írni a következő szigorú, de igazságos ítéletét.”

    ez engem is érdekel, mert borókai még el sem jutott chikánig is mellárig, ott tart, hogy gyurikát csak a gonosz Azok támadják, azokat meg csuklóbol oltogatja, idézem a kulcsmondatot:

    „Matolcsy a maga „idiotizmusával”, „különcségével”, „felkészületlenségével” egy év után valamivel jobb helyzetet tudhat maga körül, mint ahová a zseniális közgazdászok és politikusok évek hosszú munkájával juttatták az országot.”

    (hetivalasz.hu/jegyzet/abcug-matolcsy-40707 )

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277508)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2011.08.29 16:37

    @mavo: Pierrepoint, kedves Mavo, Pierrepoint. Ő egy lelkiismeretes szakember volt, aki pont a borókaiknak találta ki legendás termékét a Long Drop-ot.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277509)
    Loading...
  27. Kettes szerint:
    2011.08.29 18:23

    @mavo: A kurva anyját ennek a tróger csibésznek, de kemény egy írás. :))

    Kinek írja ez a cikkeit? Mert az kizárt, hogy a Heti Válasz olvasóinak, mert már azok sem veszik be, hogy „egy év után valamivel jobb helyzetet tudhatnánk magunk körül, mint ahová a zseniális közgazdászok és politikusok évek hosszú munkájával juttatták az országot.”

    Az én tippem az, hogy Borókai nagyon durván el van adósodva és már csak egy személyre szabott kormányzati adósmentésben reménykedhet (Hány adóst is fog megmenteni a Nemzeti Eszközkezelő? Háromszázat?). Nincs mese, Orbán seggét kell nyalni, senki másét, az utolsó leheletig.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-277510)
    Loading...
  28. Pelso.. szerint:
    2011.08.29 18:35

    @mavo: A linkelt cikkben is tetszenek ezek az újbeszél sziporkák:

    „a jobb helyzet sem jó” -Mármint a Matolcsy teremtette jobb helyzet.
    Sebaj, erre élveznek a fanok.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-277511)
    Loading...
  29. kemény keleti kommentelő szerint:
    2011.08.29 18:43

    @Kettes: Borókai egy szokásos fidesz-szóvivő.
    Kicsiny boróka korában is már üveges gombszemekkel ontotta a maszlagot.
    Nem kell rajta erőszakot tenni, mert sosem tudja, mit beszél.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-277512)
    Loading...
  30. foolproof szerint:
    2011.08.29 20:03

    Na gentlemen und ladies, megmondom mi lesz. 2013-ban feltűnik Bajnai&Co. , akik hogy-hogynem az akkori únijós faxagyerekekkel és fat cat-ekkel látványosan smúzolva rádöbbentik a szittyákat , – akik addigra már az azerbajdzsáni útlevélért folyamodnak kínjukban inkább – hogy magyarisztán mégiscsak ajrópához tartozik. zorbánék a összespórolt (kockáról-kockára építkezve, nem elíva, natürlich) milliárdokkal duzzogva odébbállnak és persze vesznek Grazban egy csinos pecót. Bár nagyrészt wishful thinking, de ezzel a kurva háborúzással szerintem mindenkinek tele lesz addigra már annyira a faxa ill. egyéb genitáliája, hogy semmi másra ne vágyjon, csak hogy a miniduce/castro/grazi ápolt eztán csak a saját kis Cosa Nostráját szívat(ha)ssa.

    Hiv.: [@foolproof:](#comment-277513)
    Loading...
  31. szerénységem szerint:
    2011.08.29 20:59

    @jotunder: Igazad van, Amerikában a nagy guruk bármilyen tudományágban 50 év fölött lesznek azok, vagy tán később. Nézzük meg a közgazdaságtant, a történelmet, bármit. Nagyon-nagyon ritka, és elképesztő zseninek kell lenni, hogy korábban oszthassa az észt valaki.
    http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/uj_vezeto_obama_gazdasagi_tanacsadoi_tanacsanak_elen.493974.html
    No, ő pl. most 51, és íme. 🙂

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-277514)
    Loading...
  32. ijontichy szerint:
    2011.08.29 21:59

    @foolproof: Akkor Bajnainak elment a sütnivalója. Ha az egy évig PM-ként gyűjtögetett kapcsolati tőkéjének kényelmes szüretelgetése helyett kishazánk makacs, de legalább ostoba népét akarja nyugat felé toszogálni, akkor tényleg elment az esze, vagy mazochista.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-277515)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2011.08.29 22:06

    @szerénységem: termeszettudomanyokban, de foleg a matematikaban egy gyerek is lehet vilagsztar. nem is ritka, hogy huszonevesek a legjobbak kozott vannak. azert, mert emberileg (halaajoistennek) nem kell teljesen erett lenni ahhoz, hogy valaki klasszis legyen. van ahol meg a szemelyiseget is meg kell epiteni es konyvtarakat kell ugy elolvasni, hogy az beepuljon. valahogy osszessegeben ugyanannyi kakao kell ahhoz, hogy valaki top matematikus legyen mint top tortenesz, de egeszen mas utemben, mas modon.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277516)
    Loading...
  34. szerénységem szerint:
    2011.08.29 22:25

    @jotunder: Sztár természetesen lehet, de guru ritkán. Mármint olyan, akire hallgatnak, avagy ahogy egy másik helyt írtad, kritika nélkül elhiszik, amit mond. Ebben van nyilván pszichológia is, egy ötvenes, joviális tudós meggyőzőbb, mint egy húszéves zseni, aki viszont látványosságnak, sztárnak működőképesebb.
    De biztos vannak kivételek, most hirtelen a sakk jut eszembe. 🙂

    Hiv.: [@szerénységem:](#comment-277517)
    Loading...
  35. jotunder szerint:
    2011.08.29 23:01

    @szerénységem: Grothendieck nagyon fiatalon vált guruvá, szinte a szó legszorosabb értelmében, 42 évesen hagyta abba a matematikát. most is vanegy kicsit hasonló harminchárom éves fiatalember a Harvardon, Jacob Lurie. Terry Tao is guru volt a harmincas évei elején, Serre talán már a huszas évei végén.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-277518)
    Loading...
  36. mavo szerint:
    2011.08.30 00:05

    @jotunder:

    egyszerre díjazom a keserűség cizelláltságát és csóválom a fejemet az elkeseredett humor primitívségéért. hát nem tudom. a hangmant nem kellett volna, na. illetve nem így, ennyire direkten.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277519)
    Loading...
  37. mavo szerint:
    2011.08.30 00:23

    @Kettes:

    nézd, ezzel ugyanaz a baj, mint amikor orbán hülyít embereket, hogy arra apellál, hátha nem figyelnek. ugyanis ez a kis szösszenet hihetetlen durvulásokkal van tele

    alapszituáció, a cikk elvben 2011. 08. 29-i, lászló, chikán, mellár, varga és a többi maszopelempés már rappeltek (egykulcsost kórusban szidva), a főnök pedig az ország szuverenitását veszélyeztető szar helyzetről értekezik.

    1. „Szóval a szocialisták és az LMP-sek szerint abcúg Matolcsy, le vele.”

    no comment.

    2. „Bár Magyarország működik. Nincs végveszélyben.”

    no comment

    3. „Csakhogy a gazdaság beindítására alig maradt eszköz [az egykulcsos]”

    no comment.

    +1 „A múló idő ködétől átkarolva?”

    no comment.

    na jó, annyi bazmeg, hogy ez az ember a „jobboldali” újságírás krémjéhez tartozik.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277520)
    Loading...
  38. mavo szerint:
    2011.08.30 00:26

    @Kettes:

    ja, és legfrissebb hír szerint a várt több, mint 50% lebuktatott álrokkantnyugdíjas eddig olyan 10%.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277521)
    Loading...
  39. mavo szerint:
    2011.08.30 00:33

    óbazmeg, várúr elvtárs hülye balek, plusz adócsalásban is segédkezik, és leírja nyíltan.

    „Nálam nemrég számla nélkül a gázszerelő tíz rongyért végzett el egy félórás munkát (alkatrész nem kellett).”

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277522)
    Loading...
  40. Skalpvadász szerint:
    2011.08.30 00:33

    @mavo: Ebben azé’ akad egy elszámolási trükk: a zöregségi nyugdíjkorhatáron túllévő nyugdíjas is rokkantnyugdíjas, ugyanis a rokkancsága okán nem szerzett nyugdíjjogosulcsági szóggálati időt, tehát a mi rencerünkben eleve nem lehet belőle öregségi nyugdíjas…

    Ebből következőleg, az öregségi korhatárt el nem érő rokkantnyugdíjasok „bukási aránya” még semmit nem mond magában… legfőjjebb a cuculista gazdaság kizsigerelő mivoltát láccik alátámasztani, meg a kifinomútt korrupcijót…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-277523)
    Loading...
  41. Kettes szerint:
    2011.08.30 00:35

    Simor András , a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke 2008-ban találkozott az amerikai nagykövettel, és úgy fogalmazott: „Nem lenne helyes megmenteni a devizahiteleseket”, hozta nyilvánosságra a WikiLeaks.

    Az MNB elnöke April Foley nagykövettel folytatott megbeszélése során hangsúlyozta, hogy nem lenne helyes megmenteni a devizahiteleseket, mert meg kell tanulnunk, hogy nincs ingyen ebéd.

    http://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/simor-2008-nem-kell-megmenteni-a-devizahiteleseket-356650

    Ezért Simont meg fogja ölni a jobber sajtó. Nem azért, mert _van_ ingyenebéd, hanem azért, mert azért nincs, mert Simor megette. Vagy valami ilyesmi.

    A jó hír, hogy már dolgozik a Kármán-Király-Balogh összetételű otthonvédelmi bizottság, akik közül kettő a kérdéses időben az MNB-nél képviselte a nincs ingyenebéd-elvet, a harmadik meg simán hülye, de ha okos lenne, akkor se lenne ingyenebéd. Esetleg felhasználhatják az európai bankfelügyelet véleményét, aminek meg az a Farkas Ádám a főnöke, aki korábban a PSZÁF-nál képviselte a nincs ingyenebéd elvet.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-277524)
    Loading...
  42. mavo szerint:
    2011.08.30 00:50

    @mavo:

    és besírok, most esett le. a mandi törzsközönség sokáig pluszolta a borókai cikket, aztán úgy tűnik, kiszivárgott, hogy orbán egyéb jobb-, méjkobb- és annál is jobb kezei már lehülyézték az unortodoxia atyját, mire hopp, megfordult a köpeny, nem is kicsit durván.

    (neked a divat mondja meg, hogy ki vagy)

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277525)
    Loading...
  43. mavo szerint:
    2011.08.30 00:54

    @Kettes:

    még jobberebbül: a maszop ráerőltette a frankhitelt a zemberekre, majd megtagadta tőlük a segítséget, tehát népÍrt (hosszú Í annak a jele, hogy aki írta az igaz magyar).

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277526)
    Loading...
  44. mavo szerint:
    2011.08.30 00:59

    @Skalpvadász:

    „Ebben azé’ akad egy elszámolási trükk”

    értem. tehát 10% lebukott, és legalább 40% azóta elérte az öregségi nyugdíj korhatárát.

    rendben. legyen így, még ha kicsit extrém is ennek a hangzása.

    a bökkenő az, hogy aki már elérte az öregségi nyugdíjkorhatárt, az nem kényszeríthető vissza dolgozni, ergo nem számolható bele a abba a „több, mint 50%”-ba, akit kormányunk munkaviszonyban visszakényszeríteni szándékozott. még ha kormányunk hülye akkor se.

    na, akkor kezdjük elölről: hol is a hiba a 10%-kal?

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277527)
    Loading...
  45. mavo szerint:
    2011.08.30 01:00

    @Skalpvadász:

    na várjál, lehet, hogy félreértettelek.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277528)
    Loading...
  46. Skalpvadász szerint:
    2011.08.30 01:05

    @mavo: Nincs viszonyítási alap, ennyit akartam csak illen körmönfontan eldünnyögni… Annyi biztos, hogy valahány rokkantnyugdíjast megvizsgáltak és, és ennek a valahánynak a 10%-a munkaképes… legalábbis eztet állíccsák… de ennek sincs jelentősége, lévén a rokkancsági arány megállapítása közigazgatási hatáskörben, alaxerű határozat kibocsátásával törpénik – ez megfellebbezhető, tehát akár több év múlva derűhet csak ki, jogerős bírósági határozat alkalmából…

    Innentől nincs értelme számokról beszénni…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-277529)
    Loading...
  47. mavo szerint:
    2011.08.30 01:14

    @Skalpvadász:

    nézzük akkor fordítva: egy társaság határozottan TÖBB, mint 50%-ról mondott nagyon kijelentőnek tűnő mondatokat. ehhez képest az eddigi 10% vagy túl kicsi mintára, vagy durva koppanásra utalhat.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277530)
    Loading...
  48. Skalpvadász szerint:
    2011.08.30 01:23

    @mavo: vagy a most felülvizsgáló orvosok nem szívesen mondanak mást, mint a legutóbbi szakvélemény…

    De ez csak a közmondásos rosszmájúságom…

    A közleményekből eccerűen nem tuggyuk, hogy millen a felülvizsgáltak korösszetétele, rokkancsági foka, ehhez képest mennyit változott, mit tekintünk buktának… itákdálse…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-277531)
    Loading...
  49. mavo szerint:
    2011.08.30 07:02

    @Skalpvadász:

    vagy pedig a rokkantnyugdíjasok esetében is a megszokott általánosítás megy, mint másutt is: ha a médiában egy csaló rokkantnyugdíjast mutatnak, akkor mind csaló. és persze nekem vannak rokkantnyugdíjas barátaim (of course ők utálják legjobban a többi, of course csaló rokkantnyugdíjast), és volt rokkantnyugdíjas nőm is (na az de jó nő volt, és hát az ágyban), szóval rám nem lehet azt mondani, hogy rokkantnyugdíjas-gyűlölő lennék.

    kormányunk meg szépen meglovagolta ezt, de mivel nem maradt meg az ökölrázásnál, hát lassan pukkad a lufi. amit egyébként természetesen sikerként fognak kommunikálni.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-277532)
    Loading...
  50. Wolff szerint:
    2011.08.30 07:08

    @Skalpvadász: Ezeket már géppel vizsgálták felül (és olyanokat, akiket csaláson kapott orvos minősített rokkantnak ezért amúgy sem ugyanaz az orvos döntene) és így fogják a többit is. Egyébként pedig teljesen mindegy miért nem sikerül jövő év január 1-ig visszaterelni a korhatár alatti rokkantnyugdíjasok 70%át a munkaerőpiacra (ennyi volt a terv, 220 ezer fő, ezt le is írták) a lényeg az, hogy nem sikerül. Mivel az ebből fakadó költségvetési megtakarítással és bevételnövekedéssel már 2012-től számoltak. Hát így nagyon nem lesz ilyesmi. Az már csak a ráadás, hogy még ezekből az adatokból is az dereng, hogy jó eséllyel semmiféle 70% vagy 50% nem lesz, ahogy azt már megmondták.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-277533)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • barki on Viccországban bejelentenek@vattablz:: A te érvelési hibád: csúszós lejtő. ht…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek.: @vattablz: csak az érdekesség kedvéért írom, eg…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @ipartelep: @nyulambator:](#comment-346935) . .…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nem tudom, de mintha a fideszesek nem í…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerepel műsorokban, hogy megmagyarázz…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem tudom másoknak mi a baja vala, nek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMi bajotok van Fodor Gáborral?
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@darnoknew: Isten őrizz, hogy dolgozzon! Csak kárt…
  • darnoknew on Viccországban bejelentenek@vattablz: Te néhány évvel a nyugdíjjogosultság el…
  • labrys on Viccországban bejelentenekAz orbánista választások A krisztiánus szekták…
  • labrys on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator:: …egyáltalán: hogy lehet az, hogy a…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@barki: Távol álljon tőlem, hogy megvédjem Magyarp…
  • apokalipszistmost on Orbán végre őszinte volthol olyanok akarunk lenni, hol meg ne dumáljanak m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Te egy kis hamis vagy, mert éppen te…
  • barki on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem ez történt. Ne menj gondolatolvasó…
  • barki on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Miért tenne ilyet? A benefitet, amit a…
  • ipartelep on Az Orbán-fasizmusrólHiv.: @nyulambator: Egyre önélzetesebb a kis latol…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusrólBetiltotta a rendőrség a helsinkis jogászt, mert m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Na szóval... bár MP testvérek között…
  • barki on Viccországban bejelentenek@annokkk: persze hogy. Szerintem is, MP újra futta…
  • barki on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Sokan kérdezik, hogy részt veszek-e…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@barki: Én azt hiszem, láttunk már ilyet. Orbán is…
  • barki on Viccországban bejelentenekAz is milyen vicces már, ha az egyik párt azzal cs…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Teljesen igazad van, és messzemenően e…
  • nyulambator on Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!Na, lehet abbahagyni a károgást, meg panaszkodást.…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekOké, majd belerázódom. Megjelent, csak elfelejtett…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekNem működnek a hivatkozás gombok, és nem jelenik m…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Tegnap belenéztem egy percre a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@barki: Meg mindig remenykedve egy pozitivabb kics…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekSzerintem itt páran fordítva ülnek a lovon. Igen,…
  • barki on Viccországban bejelentenekA Hadházy (Tordai, Jámbor, Momentum, stb.) sztori…
  • nyulambator on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: Érdemben nem tudok hozzátenni semmit, azon…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: de félre téve az egyébként intézményesen…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Mi a nehéz ügy ebben? Én egész életembe…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Budapesten kívül az összes választóker…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Hadházy jóformán már mindenkive…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekEgyelőre egyikük se csapta be az ajtót: https://44…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Nem tudom, mit gondolnak erről a pol…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Hasonló a helyzet Tordai Bencével is…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@Podvinecz marsall: Szerintem igen durva valósággö…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek@nyulambator: róka fogta csuka. Szar ügy.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/14/magyar-peter-hadhazy-nev…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek: @nyulambator: az nagyon szórakoztató, hogy a nag…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nyugi, az első három sorban csak a test…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @vattablz: - Te, főnök, egyre több kellemetl…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMost aztán elő a konteókkal! Mi volt ez a fapados…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekVégre valami jó hír: https://444.hu/2025/07/13/meg…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen:: nem akarom végképp elvinni a posztot a…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Most már tényleg nem kell túl sok fantá…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@vattablz: Hát az is fontos szempont, hogy segít u…

Posztrulett

Megduplázódott az államadósság 2020 óta (heheposzt)

Ez annyira tetszik, hogy nem bírom otthagyni. A 444.hu írta meg, hogy megduplázódott az államadósság 2020 óta. 2020 elején a magyar államadósság 31 billió forintról valóban 62 billió forint fölé nőtt, tehát az állítás igaz. Az államadóssággal kapcsolatos legfontosabb mérőszám azonban az államadósság és a GDP aránya. A maastrichti kritériumok szerint az államadósságnak a GDP …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • dynamicist
  • Judit Merényi
  • Thalész
  • janszemwordpress
  • mecsekijeti
  • marysolotravez
  • anna007dor
  • Gabor
  • F Ford
  • annokkk
  • Bogomil
  • tahonoli
  • Psakreff
  • j.alfred prufrock II
  • apokalipszistmost
  • excombo
  • labrys
  • micike mici
  • elolhatuldoktor
  • Mikonu
  • nyulambator
  • Tehenész
  • jotunder
  • tulajdonkppen
  • aerduloensamtonight
  • istván orovecz
  • Mister Gumpy
  • jack_of_all_trades
  • fortin2
  • Morp65
  • opiniopraesumpta
  • outsiderb
  • jelbeszed
  • Radnóti Zoltán
  • LibaLeontin
  • Hanyistók
  • onehumanoid
  • azuccahirmondoja
  • gudea73
  • Tyto
  • Keepdreaming
  • Czifra Zoltán
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • ipartelep
  • joshopa
  • gearforbooks
  • Hector Kapitány
  • SMFB
  • pogny
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d