A nemzeti jellegű színművészképzésről
Eredeti szerző: jotunder
Itt nem csupán reformokról van szó, hanem világlátásról, szellemiségről…. nagyobb hangsúlyt kap majd a nemzeti jelleg….mivel nagy igény van történelmi és irodalmi adaptációs filmekre, szeretnénk, ha hangsúlyosabb lenne a hallgatók történelmi témákra való hangolása. “ (Sára Balázs SZFE-s keretlegény)
Ila néném bujkált 44-ben egy olyan házban Rákoscsabán, amelytől nem messzire laktak bizonyos Sáráék, és az egyik bizonyos Sára erősen nemzeti jelleggel, a helyi nyilasvezér volt.
Önmagában ez nem lenne akkora probléma, csak amikor a nemzeti jelleg még kap fogni egy vajszínű nagyobb hangsúlyt a Kárpát-Duna Nagyhazában, az embernek eszébe jut, hogy az ő jellege valahogy nem annyira nemzeti.
Valahol írták, hogy a “kereszt” és a “menóra” problematikáját olvasta ki egy erősen nemzeti jellegű turulnyommer a színművészetis nemcsupánreformokról, ami persze rágalom, itt csak arról van szó, hogy kellene valamiféle szellemiség, mely szellemiségnek egy egészen kicsit kisebb a heftije.
A nemzeti jellegű színész öt perc alatt rakja ki Matei Hunedoarát úgy, hogy teljesen turáni lesz a vérvonala.
A nemzeti jellegű színész nem játszik Sékszpírt, mert a Sékszpír az egy másság volt kérem, a nemzeti jellegű színész Báró Mondorosi Tasziló testvér a Biboldó és a Népszűz című oratóriumát játssza, szemével az éjmagyar horizontot kémlelve.
A nemzeti jellegű színész a pozsonyi csatában a magyarok hercegérsekét akarja játszani, akit személyesen Szent Emese ment meg a rátámadó bajor pogányoktól, miközben a Káslerek, Bayerek és Huthok élén vezeti Turuljézus népét a győzelemre.
A nemzeti jellegű színész nem játszik kortárs magyar darabban, mert a kortárs magyar darab zsidó. Ami nem baj elvtársak, de azért baj.
A nemzeti jellegű színész nem játszik külföldi darabban, mert a külföldi darab is zsidó. Anton Mojszejevics Csehov, Nathan Ibsen, Ödön von Herskovits és igenis fél a Farkastól, mert a Farkas (Wolf, azt hitte túljár az eszünkön) is zsidó.
A nemzeti jellegű színész Csurka István kései drámatöredékein nevelődik, a Trianon és a Zsidókon, a Kaftánnal a Haza ellen-en és a Nem véletlen, hogy ebben a rohadt kocsmában csak kóser szilva van-on.
A nemzeti jellegű színésznek szép erős keresztény tisztafajú férfihangja van, akkor is ha nő. És szép erős keresztény tisztafajú lefúrt férfilába.
A nemzeti jellegű színész nem szenveleg, ő már a büfében is nemzeti jelleggel kéri a vodkát kisérővel, bőg mint egy szarvas, fújtat mint egy bika, és néz az ő nemzeti jellegű szemével mint egy petymeg.
A nemzeti jellegű színészt ki lehet állítani Nemzeti dalt szavalni, amikor Orbán Nagyúr jön látogatóba a színházba, akkor teszi két erős kezét a szívére, amikor kell, akkor hörgi, hogy “nem leszünk”, amikor kell, hangsúlyoz mint állat. Nemzeti állat. Persze mindezt úgy, hogy azért Haynau elvtárs a jeles konzervatív gondolkodó se sértődjön meg. A nemzeti jellegű színész disztingvál, kérem tisztelettel.
A nemzeti jellegű színész nem politizál, mert fasznak kell politizálni, amikor tudjuk, hogy ki a jó és ki a rossz. Hát mi vagyunk a jók, és a bibsik a rosszak, és ha ezt tudod, akkor játszhatsz történelmi sorozatban, adaptációban, hídemberben harmadik lándzsást, mondjuk arra tényleg fel kell készülni, rá kell hangolódni, mert hangolódás nélkül a harmadik lándzsás el lesz zsidóskodva.
Sára Balázsnak van egy szép egészséges mandinerkonform világlátása, nem olyan végtelenül egyszerű, mint a Szarvas Józsi, de legalább jóval tehetségtelenebb. És most is csak az életnek és a halálnak lesz az ura, mint egy bizonyos másik Sára, szóval a nemzeti jelleg szépen visszatér abba a régi édicuki kerékvágásába.
@aritus: A fidesz turulavatásban elég erős Orbán is avatott jónéhány turulszobrot.
Mitnyan meg egy vidéki. Nem tudhatta, hogy Budán a tereknek történetük van.
Azt valaki más találhatta ki, hogy nagy titokban megrendel ide egy förtelmesen undorító szörnyturult karddal a szájában és ráülteti a gyilkosságok helyszínére egy fideszes nagypapával, aki tömeggyilkos.
Talán ugyanaz találta ki, aki Pokornit levette az országos politikáról és ráültette a turulszobrára polgármesternek, hogy őrizze az idők végezetéig.
Egy gonosz tréfa is lehet odaláncolni egy pityergő unokát a nagypapi véres nevéhez.
Vagy a másik lehetőség, hogy ő maga kérte, akarta, kívánta a Pokorni család hősét beírni a történelembe és emlékét őrizni, mint Cerberus,
mert mint történelemtanár elég nehezen hihető, hogy pont a saját családjának szerepét ne ismerte volna a saját városa történetében.
@kemény keleti kommentelő: hagyjuk már ezt a vidékizést. Mityan pontosan tudta mit csinál, az volt a híre, hogy a az akkori fidesz miépes szárnyához tartozik.
@combo: nem kell visszatérni rá, mert ez a kapcsolat már és megint megvan.
ha megnézed a videót, akkor láthatod, hogy a turulszobor avatása szép, magasztos haza, nemzet, egység stb-vel kezdődik és mocskos zsidózással ér véget, amit egykként üvölt gárdás és budai “polgár”. És a mocskos zsidók az ünnepséget filmező újságírókról jutott eszébe az úri közönségnek.
És akkor ott van két kommenttárs hozzászólása is, ami pont ezt a jelenséget, az átlagmagyar számára a nemzet, a haza=nemzsidó meséli el saját élményként.
@velőtanya:
@naebneerG:
@aritus: ja és szerintem ennél többet már ne vesztegessünk erre, peace.
@aritus: Mert az szerinted normális, hogy falvakból hoznak a budapesti kerületek és a vőváros élére vezetőket a fideszesek.
Mert a XII. kerület 70%-ban diplomás lakosságában nem akad méltó polgármester.
Igen. Ezek a vidéki polgármesterek Budapesten az erőszakos elfoglalás jelei.
Méghogy önkormányzat….
A szoborvédés is Orbán – Egy a tábor, egy a zászló – akciója.
A fidesz állítja, a Jobbik és a KDNP üvöltve zsidózik, a Pokorni meg büszkén veri a mellét, hogy ő a nyilas unokája.
Hogy Róna is csak az önkormányzati választás után három nappal jelentette meg a cikkét a nagypapiról, az meg a sajnálatos véletlen, ugye.
megpróbálom még egyszer:
1. van a társadalomban kimondott nyílt jelen idejű antiszemitizmus
2. van a rendszerszintű társadalmi antiszemitizmus (igen, szándékosan a BLM szóhasználatából merítek), ami annyit tesz, hogy a társadalom egy tagjának nem kell explicit antiszemitának lennie és erkölcsileg az oda nem figyelésen túl nem ítélhető meg (nem azt mondom, hogy _nem_, hanem hogy _annyira_), de mégis használja és visszaforgatva erősíti az antiszemitizmus jelenségeit. pl. “zsidó ír a zsidót témáról, tehát…” “a 2. vh korszakában a zsidókkal történtek a zsidók története, tanulsága, problémája”
(3. van a kettő között nyilván ezer árnyalat)
4. van a rezsim szándékos stratégiai eszköztára, beavatkozása a fentiek alakulásába
5. és van az, amit én szeretnék kiemelni (nem tudom, hogy jt hogy látja, ezt szerette volna vagy sem, azért csak magamról mondom), ami szerint nem azért beszélünk pont a zsidókkal történtekről, mert ők zsidók voltak, hanem a párhuzam összes többi eleme miatt. mivel van egy ilyen erőteljes, alaposan megismerhető történelmi példánk, amin megtekinthetjük az ellenségkép használatának működését
6. és hogy ez azért volna hasznos, mert valamennyien a korunk gyermekei vagyunk (lásd 2.) és mindannyiunknak szükségünk van némi segítségre ahhoz, hogy kilássunk belőle. a múlt segítségével kilátni nem azt jelenti, hogy a múltba révedünk, hanem hogy most világosabban látunk, nem tesszük magunkat vakká dolgokra.
7. és hogy a fentiek mindegyikével foglalkozni kell – nem szabad olyan vitában elveszni, hogy ezzel vagy azzal kell foglalkozni, vagy hogy ha erről az aspektusról beszélünk, akkor nem beszélhetünk arról, hanem ez mind a feladat, és a feladatnak a fentiek csak a minimális árnyaltsága
8. nem akarok egy wittgenstein lenni ezzel a számozással csak így jött ki most
@aritus: Az, hogy te láttál/hallottál zsidózást, az nem jelenti azt, hogy ez az átlagmagyar. Tapasztalatom szerint 10-ből 9 magyar cigányozik, és talán ha 1 zsidózik. A cigány konkrétan nem (vagy nehezen) kap munkát, mert látszik rajta, hogy cigány. És akkor ezt most hasonlítsuk már össze azzal, hogy ki mire asszociál arról, hogy nemzeti / keresztény.
Nem mondom, hogy nem létezik a zsidózás (és románozás, vagy akár cigányzsidózás) mint probléma, de az arányok, na.
@combo: Amikor csak kimondják, hogy – nemzeti oldal – , – nemzeti keresztény oldal -, vagy hogy – polgári oldal -,
annyiszor, ha megkérdezed az átlagmagyart, akit te ismersz, hogy milyen a másik oldal,
meg fogod kapni a választ, hogy zsidó, buzi, kommunista, libernyák.
Egyszer se fogják mondani, hogy a másik oldal a cigány.
@mafi mushkila: kösz, ez nagyon szép lett!
@aritus: Azért van igazsága @combo: -nak is. Vidéken mások az arányok a cigányellenesség* és az antiszemitizmus között – sőt, még vidék és vidék között is van különbség: Győr környékén az utóbbi, Borsodban az előbbi a jellemző jelenidőben (a múlt az megint más, az észak-magyarországi zsidóság deportálása széles népszerűségnek örvendett annak idején a helyi keresztény lakosság köreiben, és sajnos igencsak jellemző volt a bejelentkezés szó szerint a párnacihára és egyéb javakra). De manapság arrafelé tényleg nemigen van napi szintű antiszemitizmus, és nem is a zsidók hiánya miatt (az önmagában nem szokott gond lenni)
*Budapesten viszont annyira leköti és kielégíti a “keresztzény-nemzeti” közönséget az antiszemitizmus, hogy én a magam köreiben Pesten legalább olyan gyakran tapasztalok cigányozást ner-ellenzéki emberektől, mint fideszesektől. Sőt, még magukat liberélisnak mondó – és minden másban nagyjából tényleg liberálisan gondolkodó – emberektől is, ami nagyon kínos tud lenni
@mafi mushkila: “azt érzed azért, ugye, hogy ha ma az alapján olvasod (te vagy a misztikus átlagember) az újságcikket, hogy zsidó származású értelmiségi írta-e, és ennek megfelelően objektív állásfoglalásnak tekinthetjük-e azt, ha korábban zsidók ellen elkövetett atrocitásokkal von párhuzamot vagy nemszeretem kerülendő magánügynek – akkor a kérdést még nincs itt az ideje lezárni.”
Nem én olvasom aszerint a cikket.
Arról beszélek, hogy szerintem az átlagembernek (nem az antiszemita 10-20%-nak) eszébe se jutna, hogy az SZFE-t a zsidókkal rokonítsa egészen addig, amíg el nem olvas valamit egy zsidó származású cikkírótól, aki az SZFE-ügyet és a “nemzeti” színművészképzést a holokauszttal és a zsidótörvényekkel állítja párhuzamba.
@dr Brcskzf Gröőő: én kösz! ez nem egy egyszerű beszélgetés, és nem túl magabiztosan írtam.
@velőtanya: Úgy érted, hogy a fővárosi keresztény-nemzetiek antiszemita beszédéből következik, hogy az ellenzékiek cigányoznak ? Hogyan ?
Szerintem inkább abból, hogy Orbán 100%-os népszerűségnek örvend a cigány lakosság körében.
Ellenzéki szempontból nézve a cigányok fideszesek, és viszont.
@combo: “Bennem amúgy konkrétan ez a poszt + kommentek élesztette újra. Sok SZFE-s cikket olvastam eddig, de eszembe nem jutott bármilyen kontextusban, hogy zsidó.”
Igen, nekem is ugyanez a véleményem. Nyilván nem vagyok reprezentatív minta, de szerintem több véleményt lehet olvasni ‘baloldalról’, ami a ‘nemzeti jellegű’-t az antiszemitizmussal rokonítja, mint amennyit ‘jobboldalról’, ami az SZFE-t a zsidókkal.
@kemény keleti kommentelő: “meg fogod kapni a választ, hogy zsidó, buzi, kommunista, libernyák.
Egyszer se fogják mondani, hogy a másik oldal a cigány.”
Nyilván nem fogják azt mondani, hogy a “másik oldal” a cigány, mert a cigányokat nem “politikai ellenségként”, hanem inkább “mindennapi veszélyforrásként” képzelik el.
@libernyák: …Nem jut eszébe az átlagembernek, amíg meg nem hallja a kulcsszavakat…
Félelmetes erők, nemzetközi összefogás a kormány ellen, berterjes közöség, stb.
szinhaz.online/vidnyanszky-attila-hirtv/
Csak olvasd ez ezt a kis összefoglalót Vidnyánszky Hírtv-s fellépéséből, és mond meg, hogy mire gondol a félelmetes belterjes külföldi összefogásról az átlagember.
…és valószínűleg átlagemberünk több hirtévét néz és kormánymédiát, mint ahányszor elolvas egy zsidó újságírót. Ha egyáltalán tud átlagemberünk olvasni.
@libernyák: …Akkor tehát a cigányozás a nemzeti oldali topicba egy hajánál fogva berángatott téma.
A nemzeti oldalozás antiszemitizmust jelent.
@libernyák: “nem én olvasom eszerint a cikket”
ezt nem tudom, én ebből tudok kiindulni, amit írtál: “a legtöbb zsidó származású értelmiségi, aki erről véleményt ír, az ahelyett, hogy érthetően elmagyarázná, miért rossz az, ami itt és most történik, párhuzamot von a zsidótörvényekkel és a holokauszttal, és az átlag magyar azt érzi, hogy”
nekem ez azt jelenti, hogy teszerinted kéne zsidó származású értelmiségieknek valami helyett valami mást írni – bármilyen okból, ha nem magad miatt, mert nem vagy átlag magyar ebből a szempontból, akkor más miatt.
különben abból, amit ezen kívül mondasz, nem tudom megállapítani, hogy nem értesz egyet azzal, amit eredetileg is felvetettem (5. és 6. pontként említve később) és amire elkezdtél válaszolni, vagy nem érted, vagy nem érdekel, és azért foglalkozol az 1. és 2. pont témájával válaszul.
@combo: Számomra vidéki egyetemvárosban felnőve teljesen ismeretlen volt ez a jelenség, a zsidó és volt horthysta professzorfeleség nénik együtt kávézgattak ezüstkanállal, és ma sem téma ez (ott). Bp-re kerülve kapkodtam a fejem, amíg megértettem a kódokat meg megjegyzéseket. De itt tényleg van egy réteg, ahol nagyon él ez.
@WLaci: Azért ha tudod, hogy melyik professzorfeleség zsidó és melyik horthysta, akkor mégiscsak téma volt ott nálatok a vidéki egyetemi városban.
És pesten se tépik egymás haját a professzorfeleségek, megnyugtatlak.
@WLaci: Értem, köszönöm. Ezt szomorúan hallom, akkor kicsit finomítom az álláspontom.
Remélem, a fiatalabb generáció már nem vevő erre… Ahogy a fasiszták és kommunisták epikus harca helyett is jobban érdeklődnek kézzel fogható dolgok iránt (pl. környezetvédelem, legalább jelszavakban).
@combo: bameg, nem arról van szó, hogy én láttam zsidózást, hanem ott van a viseóban, amit linkeltem, ha vennéd a fáradságot és megnéznéd, te is látnád.
Elvileg ez egy magasztos nemzet és haza és becsület és összetartozás megünneplésére összegyűlt tömeg volt, oszt mégis a vége az lett, hogy mocskos zsidók. Miért is?
444.hu/2021/01/26/a-gyilkosok-emlekmuve
Egyébként meg @mafi mushkila: kommentje talán érthetőbben fogalmazza meg azt, amit mondani akarok.
@velőtanya: de hát a cigányozás és zsidózás ugyanaz, szerintem. Nekem ugyanaz.
@aritus: pontosabban van 2 különbség. Cigányok még vannak, zsidók lényegileg nincsenek. A cigányok most, ma sokkal sokkal veszélyeztetettebbek és kirekesztettebbek, mint a virtuális zsidó (mert tul.képp csak az maradt Magyarországon)
@combo: Szerintem aki piaci/külföldi karriert tervez, ott már ez nem téma, nyilván aki itt tervezi a jövőjét valami bölcsészzárványban, annak sajnos az lesz. Az általam tújságosan nem kedvelt Sárközy professzorral (RIP) készült interjúból egy részlet:
“Másfelől nagyon leegyszerűsítve lényegében három részleg egyensúlyát tartotta fenn az intézetben: egyharmad zsidó nagypolgár, egyharmad keresztény úrigyerek, egyharmad munkás és főleg paraszt származék. Nekem meg kellett várnom, hogy üresedés legyen a „deklasszáltaknál”. (epa.oszk.hu/01300/01326/00029/13Korsos.html)
Pesti “értelmiségiként” nyilván így lehet működni, nyilván sok értelme nincs sem anyagi sem más szempontból erre karriert tervezni.
@WLaci: ezt egy irgalmatlanul nagy csúsztatás, hogy az aljasabb emberi késztetések hatalomtechnikai felhasználásának múltja és jelene értelmetlen téma lenne önmagában, és ahogy eltereled az anyagiak és a karrierszempontok felé. pfuj.
@kemény keleti kommentelő: pesten…pesten sajnos az van, de ezt te is tudod, inkább azoknak mesélem, akiket meglephet, hogy kevesebbet kaparunk le, tépünk szét és festünk át horogkereszteket, mint amennyit feltesznek. horogkeresztre sajnos nem igaz, hogy rombolni könnyebb, mint létrehozni.
telex.hu/belfold/2021/02/01/kozmediasokkal-pakoltak-tele-az-szfe-tanari-karat
A fideszes közmédia veszi át az SZFE-t.
Tegye föl a kezét, aki látott egyet is a nemzeti jellegű sorozatokból, amit említenek.
Én a Hónaljmirigyet tudom mondani.
Uj Peter “titkos” körlevele:
“[Pokorni] Fentiekbéli igyekezetét [fideszes polgármester maradni] mutatja korábban linkelt nyilatkozatának az a különösen jól sikerült mondata is, miszerint az ügyben a két szélsőség közé helyezkedne. Fölvetődik a kérdés, mi is itten a két szélsőség? A szélsőségeket szélsőségesen értelmezve akár azt is gondolhatnánk, hogy az egyik szélsőség a gyilkosok, a másik akkor nyilván a meggyilkoltak. Ügyesen helyezkedik Pokorni Zoltán tehát, amikor épp a kettő közé.”
Továbbá felidéz egy 2003-as Beszélö-cikket:
beszelo.c3.hu/cikkek/bosnyak-zoltan-elete-es-titokzatos-halala
Vannak benne “politikai célból létrehozott áltudományos intézetek” meg “őszinte” bünbánat és megvilágosodás “rendszerváltás” után.
„Síró Pokorni Zoltánra cserélik a XII. kerületi turult”
hircsarda.hu/2021/02/03/siro-pokorni-zoltanra-cserelik-a-xii-keruleti-turult/
😀
“A kereszténygyűlölő Niedermüller Péter vezetésével a baloldali szörnykoalíció elvette a méltán híres művészeti műhely, a Molnár Antal Zeneiskola elől az iskola számára a korábbi Fidesz-vezetésű önkormányzat által sokszáz millió forintért
felújított erzsébetvárosi épületet a Damjanich utcában. […] egy kulturális álarcot viselő baloldali, nyíltan kormányellenes kampányközpont fogja innen harcát vívni az általuk vizionált migránsbarát, szélsőségesen liberális,
keresztényellenes világ eljövetele érdekében. A Fidesz Erzsébetvárosi Szervezete felháborítónak tartja, hogy a baloldal már a látszatra sem adva építi le Erzsébetváros kulturális életét és helyette balos haveroknak játssza át politikai célból az oktatást szolgálni hivatott intézményt.
Ez nem önkormányzás, ez rablás!”
http://www.facebook.com/drbajkaiistvan/posts/260642132100490
😀
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Mo. Európa legszabadabb országa, ahol nincs helye a “brutális balliberális terrornak” 😉
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: nem az a fideszes szöveg, hogy a választópolgárok erre adtak felhatalmazást? Úgy tűnik, erre a helyzetre már nem alkalmazható.
Na, milyen érzés az, amikor rajtuk csattan az ostor (még ha csak századakkora mértékben is)? 😀
»Bezerédi Zoltán: Gyanítom, hogy az Örkényt, a Katonát és a Radnótit ki fogják nyírni«
telex.hu/kult/2021/03/06/veiszer-alinda-bezeredi-zoltan-interju