Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)

2025.05.13 by jotunder

Eugene Ionesco, Emil Cioran és Mircea Eliade hatása a nyugati kultúrára – azt hiszem – nagyobb, mint bármely huszadik századi magyar értelmiségié. Ionesco ellen tudott állni a Vasgárdának (ma ezt legionárius ideológiának nevezik Romániában, finoman szólva nem ajánlott alkotmányosan, de Calin Georgescu alapvetően erre játszott rá), Cioran és Eliade kevésbé. A román történelem eggyel félelmetesebb, mint a magyar.

Kolozsvár Kelet-Európa egyik IT-centruma, a román start-up világ, beleértve az AI-t, erősebb, mint a magyar. De Romániából ma még természetesebben menekülnek a fiatalok, mint Magyarországról. És az emigráns románok hajlamosak Simionra szavazni. Talán azért, mert vesztesnek érzik magukat, vesztesnek a nyugati világban, túl sokan végeznek nagyon nehéz és kellemetlen fizikai munkát az őslakosok helyett, és az ilyesminek nem mindig jó a vége. Nem az a lényeg, hogy vesztes-e valaki, hanem az, hogy annak érzi-e magát.

George Simion a Toroczkai-féle szoftnyilas huligánoknál is kellemetlenebb, sovén, erőszakos figura, aki szinte biztosan Románia elnöke lesz, nagyon szeretnék ebben tévedni, de a közvéleménykutatások erre mutatnak. Az Úz-völgyi őrjöngés után is sikerült neki Meloni pártcsaládjához kötődnie.

Kelemen Hunor nem volt hajlandó tartani a száját Orbán tihanyi szörnyűségei miatt. KH többször is miniszterelnök-helyettes volt, nem egy közönséges csicska, akárki akármit gondol, a székelyföldi magyarok Orbánt támogatják, és nem hiszem, hogy okos dolog lenne ezért (vagy bármi másért) utálni őket. Ez van, talán a szoft-nacionalista MP tud ezen változtatni.

Simion egy magyarellenes, fasiszta barom, de most éppen egy rossz szava sincs az erdélyi magyarokról, sőt, azt mondta, hogy a történelem szemétdombjára kerül, aki éket akar verni a románok és a magyarok közé Romániában. A román alkotmány szerint az elnök jelöli a miniszterelnököt, de a Parlament választja meg.

Romániában kormányválság van, Ciolacu miniszterelnök lemondott, a szociáldemokraták (a legerősebb párt a Parlamentben) nem voltak hajlandók Nicusor Dan elnökjelölt támogatására. (UPDATE: a Nicusorról szóló posztomban írtam arról, hogy Lovász Lászlónak is két százszázalékos aranyérme volt az olimpián, nemcsak neki. Elfelejtettem, hogy 1985-ben és 1986-ban Kós Géza is százszázalékkal nyert aranyérmet. ) A román lapok szerint a szocdemek új vezetőt fognak választani és támogatni fogják az AUR-t, így kormányon maradhatnak, akár úgy, hogy Georgescu lesz a miniszterelnök.

Ekkor Románia átveszi az elsőszámú Fekete Bárány szerepet Magyarországtól. Oroszpárti vezetés (formálisan Simion nem oroszpárti, Georgescu annál inkább, de pl. Simiont kitiltották Ukrajnából), a NATO és az EU vélhetően megpróbálja elszigetelni az új román vezetést.

A Weimar Triangle (Németország, Franciaország és Lengyelország) erőteljesebben léphet fel Magyarország ellen (ez az ukrán kémbotrány nagyon rosszul néz ki, mintha az oroszoknak akartak volna átadni információkat, legalábbis őket érdeklik leginkább a kárpátaljai légvédelem pozíciói).

Orbán és Simion most politikai szövetségesek. Orbán egy olyan pávatáncot mutathat itt be, amiben a legjobb. Egyszerre lesz az erdélyi magyarság legnagyobb barátja és Simion „szuverenista” támogatója. Simion érdeke, hogy relatíve jófejnek mutatkozzék és ezért gesztusokat tehet a magyar kisebbségnek, amit majd meg lehet köszönni Orbánnak. Nem kell félni, meg fogják oldani, ha az anything goes-hat, akkor az az anything goes-ni fog.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532296-684b21d75fc71' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532296&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532296-684b21d75fc71&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532296-684b21d75fc71' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)

Next Post:

Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza

150 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. vattablz szerint:
    2025.05.13 22:14

    Lehet, hogy a kicsi is ismeri Rejtőt, és Simion támogatása csak a zseniális mesterterv része. Idézzük Piszkos Fredet: „Mert az én szeretetem öl, butít és nyomorba dönt.”

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-344979)
    Loading...
  2. hakohen szerint:
    2025.05.13 22:28

    .
    @labrys:
    .
    Te hülye vagy? És ez most nem kölrői kérdés volt.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-344981)
    Loading...
  3. labrys szerint:
    2025.05.13 23:12

    @jotunder:: mindenféle indulattól mentesen írtam azt, amit. De szívesen korrigálok, amennyiben megmutatod, konkrétan mely szavaimat/mondataimat látod „őrjöngésnek”.
     
    „Uszítás” alatt azt értenéd, hogy szerintem (is) minden olyan polgár felelős az Orbán-rezsim & külön Orbán Viktor (és külön Semjén Zsolt 🙂 ) gaztetteiért, aki támogatja és szavazatával fenntartja a rezsim uralmát?
     
    …Tehát aki felhánytorgat holmi felelősségeket, az uszít? (Akkor te magad is elég sokszor uszítottál már ezen a blogon, mivel számos alkalommal firtattad sokak különféle felelősségét. És nem csak vagonírozási téren.)
     
    …Simion nem volt még a „valóságos erőszak” közelében sem? – Az úzvölgyi katonatemető feldúlása rémlik? Vasgárda ünneplése megvan?
    …Putyinnak, Trumpnak, Bibinek stb. nincs köze a „valóságos erőszakhoz”?!?
    …Orbán, a félkipcsák utcai harcos, a sallerek és kokik nagy osztogatója, a „valóságos erőszak” közelében sem volt még? A fociultráival, a TEK-jével, a palotaőrségével, a közel 50000 magyar állampolgár kínhalálát előidéző tudatos – az erőszakszervei & intézményei által kikényszerített – „járványellenes” döntéseivel?!?
     
    „Polgárháború”? Ki a fene beszélt itt polgárháborúról (mármint rajtad kívül)?
     
     
    @hakohen:: sajnos, továbbra sem értem, pontosan mire irányul ez a kérdés. Részleteznéd? (Csak mintha egy ötéveshez beszélnél, köszönöm.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-344982)
    Loading...
  4. darnoknew szerint:
    2025.05.14 07:51

    @jotunder:
    A szuverenitásvédelmi törvéby benyújtásának másnapján felemás érzéseket kelt bennem írásod.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-344987)
    Loading...
  5. exadvocatus szerint:
    2025.05.14 08:20

    @vattablz:: „Alapvetően az a gazemberség, hogy olyanok szavazhatnak egy számukra idegen államban akik nem viselik annak minden következményét.” Eredetileg az, hogy ezt a jogot megadták nekik. De az is, hogy ők éltek vele. A magyar szavazati joggal nem jár kötelezettség (semmilyen kötelezettség, de én itt a kötelező szavazásra gondolok).
    .
    Ha hatuma megkapja a magyar állampolgárságot illetve útlevelet, az lehet egy szimbolikus gesztus, fontos elégtétel és esetlegesen valami biztosíték jövőbeni sérelmek elerülésére (hátha megint lesz egy fordulat és ismét lezárják a határokat). Ezzel még nem ártott senkinek. De ha felhasználja szavazásra, akkor belepofázik mások életébe. Ez akkor sem tiszességes, ha a joga amúgy megvan rá (sok esetben nincs ill. nem volt, nemcsak azért, mert a vonatkozó magyar jog legitimitása kérdéses, hanem a saját országa nem engedélyezi ill. engedélyezte a kettős állampolgárságot, így a jog keletkezése is törvénybe ütköző volt, akkor is ha ezt tolerálták). Sokféle joggal és lehetőséggel lehet visszaélni, de ez nem menti fel a visszaélőket, akkor sem, ha a tettük formailag legális (vagy legalábbis nem büntetik).

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-344988)
    Loading...
  6. jotunder szerint:
    2025.05.14 12:14

    @darnoknew: felemás? 🙁 nekem nincsenek felemás érzéseim, csak rosszak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-344989)
    Loading...
  7. darnoknew szerint:
    2025.05.14 17:09

    @jotunder:
    Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod alatt a hivatkozott, Labrysnak szóló bejegyzést értettem.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-344995)
    Loading...
  8. vattablz szerint:
    2025.05.14 17:22

    [@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetértünk. Kötelezettségen elsősorban az adózást értem.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-344996)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2025.05.14 18:14

    OFF természetesen fogok írni erről a putyinista borzalomról, de ma nem volt rá időm.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-344997)
    Loading...
  10. muaddib00 szerint:
    2025.05.14 18:33

    @jotunder:
    Csodálom a kitartásodat JT – és egyben örülök neki -, hogy még van erőd és kedved leülni a gép elé és írni az újabb és újabb genyaságokról…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-344998)
    Loading...
  11. vattablz szerint:
    2025.05.14 18:34

    @jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a színdarabbal?

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-344999)
    Loading...
  12. KennyOMG szerint:
    2025.05.14 20:12

    En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van finanszirozva, marpedig onnan van, ha nem tevedek, es magyar kozeleti blogot ir, marpedig ugy nez ki, o irja, es abban kritikus a kormannyal szemben, marpedig nekem nagyon ugy tunik, hogy kritikus, akkor… Minket kommenteloket terhel-e valamifele bejelentesi kotelezettseg sajat magunkkal szemben, vagy legalabb letrehoznak-e majd egy hivatalt, ahova befaradva megkapjuk a digitalis sargacsillagunk, amit majd az internetszolgaltatonk automatikusan odabiggyeszt minden egyes hozzaszolasunk es kozossegi medias profilunk melle, hogy ne minket kotelezzenek majd, hogy kezzel?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345001)
    Loading...
  13. muaddib00 szerint:
    2025.05.14 20:32

    @KennyOMG:
    De vajon azt tudják-e majd ha már bemegyek, hogy honnan kell igényelni a külföldi pénzelést, mert én például örülnék egy kis plusz pénznek. Vagy esetleg lehet-e tőlük kapni pénzt amit elszámolhatok külföldi pénzelésnek cserébe a nyilvántartásba vételért?

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-345002)
    Loading...
  14. velotanya szerint:
    2025.05.14 22:14

    Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédelem gigantikus küzdelmébe is becsúszhatnak kisebb túlkapások. De azért ne veszítsük el a fókuszt meg az arányérzéket, a nemzet legfőbb ellenségei továbbra is az óellenzék meg a labrys.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345004)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2025.05.14 23:48

    @velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellensége lenne, azt gondolom, hogy teljesen be van csavarodva. az óellenzékkel az az egyetlen bajom, hogy ahhoz már gyengék, hogy bejussanak a parlamentbe. nyilván közelebb vagyok lellkileg a momentumhoz vagy a liberális/baloldali okoskákhoz, inklúzíve Dobrev Klárát, mint a sajtószabadság felszámolása idején Pécelig elgyalogoló MP-hez, csak nincs meg az öt százalék, ami sajnos kell.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345005)
    Loading...
  16. Thalész szerint:
    2025.05.15 01:29

    @jotunder:
    ” mint a sajtószabadság felszámolása idején Pécelig elgyalogoló MP-hez ”
    Maga a gyaloglás ötlete szinte zseniális. Gyorsan reagált MP, a határon túliak támogatásnak elszipkázását célozta meg és ezt egy váratlan lépéssel. Ezért is szervezte rá Orbán az új törvény kihozatalát az indulásra. Nagyon komoly indok kéne, hogy megszakítsa a tervet és ne menjen, mert ezzel bukhatja az akció hatásának egy jelentős részét. Az új törvénnyel nem tud mit csinálni. Tüntetés most nem aktuális, nincs olyan hangulatban az ellenzék. És a tüntetésnek önmagában hatása sem lenne. Így, bár a törvény részben vesz el a fókuszból, logikusnak látszik, hogy nem változtat a terven. Különben bukná mint a zarándoklat hatását, mind a törvény elleni fellépést.

    Hiv.: [@Thalész:](#comment-345006)
    Loading...
  17. kiazmármegint szerint:
    2025.05.15 04:54

    @KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor kotik ezt ossze azzal az uj torvennyel (tenyleg, azt mar elfogadtak?) hogy a kettos allampolgarokat tiz evre ki lehet tiltani Magyarorszagrol.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-345007)
    Loading...
  18. velotanya szerint:
    2025.05.15 07:44

    Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziában százezres tüntetések voltak, a közvetlen fizikai megtorlás fenyegetésének árnyékában is (aki végigolvasta és ért hozzá, aszerint egyes pontokon még az orosz mintát is meghaladja a magyar változat)
    Közben olvasom, Magyar Péter szerint ez gumicsont és provokáció, aminek nem szabad holmi szűklátókörű tiltakozásosdival felülni – és akkor bizony attól a másodperctől kezdve darabra az összes rajongójának is ez a véleménye. Hiszen a választást kell megnyerni, butarégivágásúlippsik, még ezt se értitek?
    Csakhogy ami most történik, az két irányból is közvetlenül fenyegeti ezt az állítólagos egyetlen és mindent vivő célt. Az egyik, hogy ha mostantól 24 órán belül egyetlen mozdulattal elnémítható lesz bármelyik – vagy akár egyszerre az összes – nemfideszes médiatermék, az önmagában is durván tovább csökkenti bármilyen választási eredmény elérésének esélyeit. A másik, hogy ezzel végképp és bárkinek szabad szemmel is láthatóan olyan sebességbe kapcsolt a diktatúra lapjainak lehúzása (a végtelen kapacitású talonból), hogy – ha továbbra is azt érzik, hogy valódi veszélyben a hatalmuk – akkor hetek vagy hónapok kérdése lehet bármilyen, a ner által erre kijelölt formáció és/vagy ember közvetlen kizárása az ún. választásból.
    .
    Mindenesetre érdemes megfontolni – az általam egyébként már régóta nem kedvelt – Uj Péter felvetését is:
    „Ilyen törvény hatályba lépése, pláne alkalmazása az Európai Unió tagországában elképzelhetetlen, jogilag is lehetetlen volna. Akár kilépési nyilatkozatként is értelmezhető.”
    És akkor ott tartunk, hogy a magamfajta törpeminoritás számára egyre nyomasztóbb a helyzet: 1) egyrészt napról napra közeledünk ahhoz a ponthoz, ami egyedül rászoríthatna MP támogatására, ti. ha a jövő évi választás immár nyíltan a Huxitról szóló népszavazás lesz (és amelynél MP lesz a kilépést ellenző fél, ha nem is meggyőződésből, hanem mert 2026-ban csak ott lesz neki hely), 2) másrészt kb. hasonló sebességgel lesz napról napra (még) ellenszenvesebb és vállalhatatlanabb a nevezett opció. (Mennyivel egyszerűbb hívőnek lenni – bárki és bármi hívőjének -, nekem ez a gén nem adatott meg)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345008)
    Loading...
  19. vattablz szerint:
    2025.05.15 08:10

    @velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű kiállás a választóvonal. Aki ezt nem teszi, arra nem szavazok. És nem csak azért mert nagyszöllősi (ejtsd: Vinogradovo, város Gambiában) vagyok. Pillanatnyilag szégyellik, hogy Ruszin-Szendi többször is kiejtette a száján, hogy Szláva Ukraini. Ezek nekem ne váltsák le a kicsit, elég lesz, amikor az övéi leszámolnak vele.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345009)
    Loading...
  20. darnoknew szerint:
    2025.05.15 08:39

    @velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hogyan lehet az, hogy az ország fele nem látja, nem ismeri fel a NER hazug, cinikus világát, azzal szembesülök, hogy amíg én ezen a blogon Labryst az egyik legkövetkezetesebb, legletisztultabb gondolkodású kommentelőnek látom, aközben mások számára ő „hülye” vagy „teljesen be van csavarodva”. Színes ez a világ. Lehet az a baj, hogy túl színes.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345010)
    Loading...
  21. darnoknew szerint:
    2025.05.15 08:53

    @velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel hívhatna össze százezres tüntetést. Éppen a jövő évi választás megmentéséért.
    (Thálész írja fentebb, hogy MP gyaloglási ötlete zseniális. Elsőre én is annak tartom, másodikra belegondolok, hogy milyen sajtóvisszhangja lesz annak, ha Nagyváradon spontán tojásdobálók fogadják.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345011)
    Loading...
  22. vattablz szerint:
    2025.05.15 09:09

    @darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött a gyaloglás. Igaz, hogy neki legalább a cipőtalpa nem kopott le. (Kíváncsi lennék, hány cipőgyár kereste meg Magyarpétert szponzorációs szándékkal.) A nagyváradiak kulturált emberek, és ott is drága a tojás. Ha nem érdekli őket a fiatalember, otthon maradnak, és mélán omlettet eszegetnek.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345012)
    Loading...
  23. vattablz szerint:
    2025.05.15 09:29

    @darnoknew: És azt láttad, hogy a „becsavarodott” Labrys hány lájkot gyűjtött be? Megért egy lehülyézést…

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345013)
    Loading...
  24. ijontichy szerint:
    2025.05.15 10:23

    @velotanya: : Én azt is olvasom, hogy „Sóval hintjük be a Szuverenitásvédelmi Hivatal helyét” (by MP). És abban is igaza van, hogy kimehetsz tüncizni, a törvényt nem fogják visszavonni. Ergo az összes fenyegetés, amit felsorolsz, már mostantól adott. Tüncizés ide, vagy oda. A „nemvagyokhívő” deklaráláson kívül tőled sem olvastam épkézláb alternatívát. Ja, és én sem vagyok hívő (btw. fel se tűnik, hogy ez az örökös „hívőzés” talán sértő lehet? No nem számomra, de akadhat aki zokon veszi). Igaz, a bőrömet kevésbé fenyegetik közvetlenül.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345014)
    Loading...
  25. vattablz szerint:
    2025.05.15 10:43

    @ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép. Most nem is Nagyváradra megy a Megváltó, hanem Parajdra (románul Praid, azaz „prájd”!) hinteni való sóért. Utcára menni pedig sosem fölösleges, legalábbis nagyon egészséges a szabad levegőn gyalogolni. A fideszesek meg csak hadd féljenek, abból baj nem lehet.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345015)
    Loading...
  26. Grrr szerint:
    2025.05.15 10:50

    Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az abúzer tovább szorítja a prést szerintem.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345016)
    Loading...
  27. nyulambator szerint:
    2025.05.15 11:27

    @Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergetik vietnámi papucsban a helikoterig a junta vezetőit, akkor a tüntetés csak alkalom rámutatni, hogy a CIA, a Brüsszel meg a Soros mennyi embert fizet le, hogy a kedves vezető ellen ágaskodjon.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345018)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2025.05.15 11:49

    @Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. szerintem nem kell ezt túltolni, a népet a lényeges dolgok érdeklik, nem az olyan absztrakt marhaságok, mint a szabadsajtó. seriously, mi a fasz van ezzel az országgal?

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345020)
    Loading...
  29. thegaben86 szerint:
    2025.05.15 12:08

    @jotunder:

    Es megint arrol beszel, hogy felesleges tuntikezni, ugyse old meg semmit.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-345021)
    Loading...
  30. nyulambator szerint:
    2025.05.15 12:20

    @thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés orbániában bármit? Az egy szem internetadón kívül.
    Amúgy meg igen, minimum egymillió embernek kéne tüntetni emiatt a törvény miatt országszerte és nem délután öttől hétig, hanem leállás nélkül amíg a rendszer meg nem dőlik. Sajnos ennek a valószínűsége nulla.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345022)
    Loading...
  31. thegaben86 szerint:
    2025.05.15 12:28

    @ijontichy:

    Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet szepen atment, azt latom. Ami amugy technikailag igaz sajnos, nem tudok vele vitatkozni, bekes tuntetessel fejlett demokraciaban lehet nyomast gyakorolni a hatalomra, esetleg tavozasra bizni. Kerdeses viszont, hogy nem demokraciaban lehet-e valasztason nyerni a hatalom elleneben? Esetleges vesztes valasztas utan – barmit is mondjanak a kozvelemeny kutatasok – erdemes lesz-e tuntikezni az ellenzek vezetoje es hivei szerint, es azt mondani, hogy csalt az allampart?

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-345023)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2025.05.15 12:30

    @thegaben86: ezt mondta 🙁 az ellenzék vezére, amikor éppen felszámolják a szabad sajtót. mekkora kurvaélet ez már.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345024)
    Loading...
  33. darnoknew szerint:
    2025.05.15 12:35

    @ijontichy: Ennek a „sóval hintjük be”-nek a törvény elfogadása után mennyivel több a realitása, mint annak, hogy napokig tartó százezres tüntetés elér valami változtatást/visszavonást? Persze igazad van, tüntikézni minek, kiterítenek úgyis. Meg hát a fő gond ezzel, amit JT ír, hogy kit érdekel itt a szabad sajtó? Bár én most mennék el először tüntetni százötven kilométerről. Talán mások is.
    A hitről: én már úgy fél éve kezdek hinni az Antikrisztusban, mégsem érzem sértve magam. Aki hívő sértve érzi magát egy kis hívőzés miatt, annak a hite annyit is ér.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345025)
    Loading...
  34. muaddib00 szerint:
    2025.05.15 12:36

    @thegaben86:
    Jelen pillanatban az ellenzéki szintér nagy része a választásra tette a voksát. A Momentum is azért nem akar indulni a választáson, hogy nagyobb esély legyen legyőzni a fityeszt, nem azért, mert elutasítja a választáson való részvételt. Itt tartunk most. Az ellenzék csekély része óhajtja azt a vonalat vinni, hogy itt minden illegitim és szálljunk ki mindenből teljesen. Ha ez a helyzet jelenleg, akkor nem nagyon lehet belekötni MP viselkedésébe, a törvényről pedig teljesen egyértelműen nyilatkozott, most tényleg mindenféle mellébeszélés nélkül.
    Szerintem a Momentum, Hadházy teljesen simán meg tudja szervezni a tüntetést MP nélkül is, és valószínűleg elég sok potenciális Tisza szavazó is ki fog menni rá.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-345026)
    Loading...
  35. barki szerint:
    2025.05.15 13:20

    @thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye?
    Hátttt, pl. Magyar Péter az influenszer tüntetés nélkül sehol nem lenne.
    .
    De nyilván MP megint matekozott, a sétának nagyobb a marketingértéke(1), mint akciózni a sajtóért.
    Hátha egyszer a mi kuruc nemzetünk gyülekezési jogon kívül a szólásszabadságot is lexarja…
    .
    (1) Btw, a „zarándoklat” ~350 km-éből ~15 km esik Romániára, amiből látszik, hogy kik is igazán a fókuszcsoport.

    Hiv.: [@barki:](#comment-345027)
    Loading...
  36. barki szerint:
    2025.05.15 13:30

    Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 2026-ban a választáson, az az önfelszámolással ér fel.(1)
    Gyakorlatilag, a Momentum az utolsó, melette kitartó szavazókat kényszeríti arra, hogy ne rá szavazzanak.
    Ki a bánatos pék fog bármikor is ezután rájuk szavazni?
    .
    (1) Úgy meg különösen, hogy különböző politikusai ezt a nyilvánosság előtt tárgyalják.

    Hiv.: [@barki:](#comment-345028)
    Loading...
  37. Grrr szerint:
    2025.05.15 13:48

    Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Persze, ott nem mentek ki a mindig is szolgaságban élő állampolgárok tüntetni. Szép lassan ellopták a nemzeti vagyont, elüldözték a sajtót, a nemzetközi szervezeteket, megöltek néhány politikust és több újságírót, háborúba vitték az országot, megölve vagy nyomorítva mintegy százezer orosz katonát, kinyitották a börtönajtókat, kiutáltak egy-két millió képzett fiatalt – merthogyhát nem tiltakazott az Orosz nép. Azzal bármit meg lehet tenni.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345029)
    Loading...
  38. labrys szerint:
    2025.05.15 14:42

    @Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háborús embervesztesége már közelíti az egymilliót. Ebben természetesen minden (halottak, sebesültek etc.) benne van; a tényleges halottak száma „csupán” pár százezer.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345030)
    Loading...
  39. ipartelep szerint:
    2025.05.15 15:05

    Hiv.: @Grrr:

    Ebből egy dolog látszik csak, de sokra nem megyünk vele: teljesen kiszámíthatatlan, hogy egy országban mikor, mitől tör ki forradalom. Lám, Oroszországban a múlt században kettő is volt (1905, 1917), azóta meg semmi, pedig most már volna rá igény. Persze mind a kettőt megelőzte egy vesztes háború, úgyhogy azok, mint egyik indikátor, részben magyarázó okok lehetnek. De Mogyoróországon volt egy olyan forradalom, aminek nem sok előzménye volt, és még előtte egy héttel sem (nem, nem a berni 2:3 miatt volt) lehetett érezni, hogy forradalom lesz.
    Tehát a jó hír ez, már amennyiben valaki azt szeretné, hogy most már bármi áron, de legyen vége a Dicktátor garázdálkodásának. A rossz hír meg az, hogy nagyon kevés az esély, tényleg minimális, hogy Mogyoróországon kitörjön egy forradalom/népfelkelés. Még egy épkézláb 500 ezres tüntetést (az is kevés lenne amúgy), még egy általános sztrájkot sem tudunk összehozni.
    Úgyhogy jósolok: valószínűleg az lesz, hogy ezt a legújabb ötletet is simán benyeli a nép. A bűnbanda a nekik nem tetsző újságokat, és szervezeteket beszántja, elfoglalja, elüldözi, megsemmisíti, és mi csak nézünk, mint Jocó a moziban. Mondjuk ez annál is esélyesebb, mert a nép ingerküszöbét az ilyesmi el sem éri, nem is tud róla, és nem is érdekli. A Junijó, majd egy kicsit fog toporzékolni, de az meg a Lókupecet nem érdekli semennyire sem (tényleg nem), és ha sokat rikácsolnak ellene úgy kilép belőlük egy szép hajnalon, mint annak a rendje. Na, ha valaminek, akkor ennek van esélye.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345031)
    Loading...
  40. nyulambator szerint:
    2025.05.15 15:12

    @ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcös, hogy a határokat nyitva tartja (kifelé); akinek nem tetszik a rendszer, elmehet. És el is megy, ami meg otthon marad, az mint tudjuk, nem robban.
    Persze ezt is Gyurcsányra keni, hogy ő mondta „Tessék, el lehet menni!” de a puhos országlásának 15 éve pont erről szól.
    ’56-ban se lett volna semmi, ha az izgága elemeket kiengedték volna az országból.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345032)
    Loading...
  41. vattablz szerint:
    2025.05.15 15:20

    Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Legokosabb, ha most betérünk a legközelebbi illemhelyre, és magunkra húzzuk a vizet.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345033)
    Loading...
  42. exadvocatus szerint:
    2025.05.15 20:07

    @velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb mondatát emelted ki. Viccnek nem jó (talán nem is annak szánta), komolyan venni viszont nem igazán lehet. M.o. jelenleg az EU tagországa, és nem igazán látom, hogy mitől ne tudnák hatályba léptetni a törvényt, ha akarják. De fötételezve, hogy ez tényleg ‘lehetetlen’, fölmerül a kérdés, hogy akkor minek a nagy fölzúdulás. Lehetetlen dolgok ellen nem érdemes tiltakozni. Azt szintén nem értem hogy lehetne ezt kilépési nyilatkozatként értelmezni. Csak egy kilépési nyilatkozatot lehet annak értelmezni. Egy ilyen törvénytől nem fog (nem tud) kilépődni az ország.
    Nem bagatellizálni akarom a dolgot, hanem ellenkezőleg. Ez egy komoly támadás az emberi jogok ellen, és komoly elemzést és érveket érdemel, nem random vagdalkozást. És elég nagy baj, higy ez megeshet az EU-ban, de a jelek szerint megeshet, és balgaság úgy tenni, mintha nem lenne lehetséges. A kilépés viszont lehetséges, de ettől függetlenül is az.

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-345036)
    Loading...
  43. velotanya szerint:
    2025.05.15 21:53

    ”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúrára indul Budapestről Nagyváradra a béke jegyében. Mint írta: Szerdán elindulok és egymillió lépést teszek meg egy magyar nemzeti lobogóval a békéért…”
    Nem lennék most a háborúpártiak helyében. Már csak egy frappáns elnevezést kellene találni az eseménynek, legyen mondjuk ööö… már be is küldtem a pályázatra az ötletemet, csak nehogy másnak is eszébe jusson.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345041)
    Loading...
  44. Thalész szerint:
    2025.05.16 01:47

    Érdemes elolvasni vagy meghallgatni. Részletesebb – és emiatt árnyaltabb – vélemény.

    ” Magyar Péter a nagytakarítási törvényről: Nem gumicsont, de balhé a kormány részéről ”

    https://www.klubradio.hu/adasok/magyar-peter-a-nagytakaritasi-torvenyrol-nem-gumicsont-de-balhe-a-kormany-reszerol-152537

    Hiv.: [@Thalész:](#comment-345042)
    Loading...
  45. Thalész szerint:
    2025.05.16 03:33

    @barki:](#comment-345027)
    .
    ” pl. Magyar Péter az influenszer tüntetés nélkül sehol nem lenne ”
    .
    Inkább fordítva. Egy szombati napon kezdődött igazán a balhé felfutása Novák és Varga lemondásával. Majd Magyar Péter Facebook bejegyzésével. Másnap pedig a Partizán interjú eléggé megdobta a társadalmi érdeklődést és hangulatot. Az influenszer tüntetés – amit kedd körül jelentették be – ötlete talán meg sem születik ilyen szintű hangulat nélkül. Persze ellenkező hatás is volt, Magyar elképzeléseit is segítette a tüntetés.
    .
    ” De nyilván MP megint matekozott, a sétának nagyobb a marketingértéke(1), mint akciózni a sajtóért. ”
    .
    Mondjuk a politikában a győzelem félig-meddig a marketingtől függ 🙂 De ez a séta nem sima marketing fogás. Ezzel akarja Magyar leválasztani a határon túliakat Orbánról. Az elmúlt egy év alatt a NER számos csápját levágta már: gyerekvédelem, nemzeti gondolkodás, nemzeti szimbólumok használata, nemzeti tőkések, korrupció, hozzáértő kormányzás stb. Most a határon túliak jönnek. És mellesleg másodlagosan fideszes vagy Fidesszel szimpatizálók megnyerése, átcsábítása is cél. Az volt zseniális ebben, hogy nagyon gyorsan felismerte Magyar a helyzetet, hogy Orbán hibázott Tihanynál és gyorsan reagált rá egy meglepőt. Ráadásul ez beleillik az eddigi országjárásába is. Elég megnézni a videókat, hogy ez is jelentősen növeli a támogatottságát.
    Ezért nem lehetett csak úgy eldobni ezt az egészet és az új törvénnyel foglalkozni csak. Az új törvény pont azért hozták most ki, hogy bekavarjanak a túrába. Magyar maga mondja – az előbb berakott anyagban -, hogy némileg ez sikerült is.
    Egyébként Magyar tulajdonképpen elég sokat tesz most is a sajtószabadságért. Nála a közösségi média az elsődleges csatorna és emiatt a hangsúly jobban átkerült oda a hagyományos csatornákról. Így a NER is nehezebben tud keresztbe tenni. Az új törvénnyel szerintem most nem igazán tud mit kezdeni. Megszakítani a túrát és tüntetést szervezni, az visszalépés lenne most. Ilyenkor amúgy az óellenzéknek jutna némi szerepe. Másodhegedűs szerep, de ők szervezhetnek tüntetést, hogy a társadalomban megmaradjon ez az ügy is.
    .
    ” Hátha egyszer a mi kuruc nemzetünk gyülekezési jogon kívül a szólásszabadságot is lexarja… ”
    .
    Ez nem szép 🙂 A magyaroknál divat saját magunkat fikázni valódi ok nélkül. Nem teljesítünk rosszabbul a körülményeket is figyelembe véve, mint más nemzetek. Mostanában eléggé meg is látszik ez, lásd Brexit, Trump újraválasztása, Fico újraválasztása stb. A gyülekezési jog vagy a szólásszabadság eléggé elvont dolgok önmagukban megemlítve, ezért nem ugrik rájuk senki sem alapból. Hétköznapi tapasztalatnak kell kapcsolódnia hozzá, hogy könnyen értelmezhető legyen. A korrupció is azután lett aknamező a Fidesz számára miután rosszabbra fordulta a gazdaság, az emberek látták az árakat és volt aki felhívta a korrupcióra a figyelmet.

    Hiv.: [@Thalész:](#comment-345043)
    Loading...
  46. ijontichy szerint:
    2025.05.16 09:49

    @Thalész: : „Ilyenkor amúgy az óellenzéknek jutna némi szerepe. Másodhegedűs szerep, de ők szervezhetnek tüntetést, hogy a társadalomban megmaradjon ez az ügy is.”
    Önök kérték, a Momentum teljesíti 😉
    https://telex.hu/belfold/2025/05/16/voros-festekkel-ontottek-le-a-szuverenitasvedelmi-hivatal-bejaratat-a-momentum-kepviseloi

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345053)
    Loading...
  47. Grrr szerint:
    2025.05.16 10:34

    Dan-nak kicsit nagyobb esélyt ad most a Polymarket, de sajnos ez még nem jelent sokat. De talán remény még van.
    https://polymarket.com/event/romania-presidential-election-winner?tid=1747384385105

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345056)
    Loading...
  48. velotanya szerint:
    2025.05.16 11:50

    @Grrr:
    Nem gondoltam volna, de az oddcheckeren is átvette a vezetést (vagyis őt adják kisebb oddsra) Nicusor* Dan: jelenleg 1,73 vs Simion 2,00
    De azért nehéz hinni benne, vagy valakinek van plauzibilis magyarázata arra, mitől lett pár nap alatt Simion 75% – Dan 25%-ból hirtelen 40-60 körüli az esély?
    *A Nicusor névtől egyébként – ami ha jól sejtem, a Nicolae becézett alakja – sajnos a mai napig feláll a szőr a tenyeremen. 1989 körül megjelent (magyarul) is) egy nyomasztó és gyomorforgató könyv Ceaușescuról és az ő Romániájáról, egy Pacepa nevű kiugrott főszekus írta, maga is igazi fekete öves rohadék, de akkor igencsak tutujgatta a művelt nyugat. A könyv egyéb borzalmak mellett a C. házaspár szexuális életével is részletesen foglalkozott (hogy valós vagy fiktív alapon, igazából mindegy), és ott becézgette ilymódon Elena az ő emberét. A mai napig nem tudtam megszabadítani magamban a nevet ettől a szörnyű kontextustól.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345061)
    Loading...
  49. velotanya szerint:
    2025.05.16 11:50

    Szintén oddschecker: Egy talán még fontosabb választáson pedig, amelynek most vasárnap az első fordulója lesz, nagyon erős favorit az – egyszerűség kedvéért nevezzük így – normális jelölt, Rafał Trzaskowski varsói főpolgi (1,25-ös odds, ami 80%-os valószínűséget jelent) Csak aztán úgy is legyen.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345062)
    Loading...
  50. jotunder szerint:
    2025.05.16 11:54

    @velotanya: https://www.euractiv.com/section/politics/news/warsaw-bucharest-axis-sparks-backlash-days-before-vote/ egyformák 🙁 annyira drukkolok trzaskowskinak, és persze a román matematikusnak is.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345063)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell k…

Posztrulett

Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)

Nem tudok most hosszú posztokat írni, és abban sem vagyok biztos, hogy a szélsőjobboldali kretén Boris Kálnoky-ról érdemes lenne hosszú posztot írni. „Mikor nyugati barátaim Orbán Viktorról kérdeznek, általában azt mondom nekik: ő a legjobb dolog, ami Magyarországgal az 1830-as évek óta történt.” Ezt bírta leírni ez az AfD-s seggfej. És erről írjak vicceset. Semmiről …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • excombo
  • micike mici
  • tortt49
  • aerduloensamtonight
  • jelbeszed
  • attitoth68
  • labrys
  • onehumanoid
  • Tyto
  • csunyatáp
  • Haász Endre
  • nyulambator
  • naki
  • annokkk
  • Mikonu
  • Gaboxhrr
  • pogny
  • opiniopraesumpta
  • ikarus
  • Judit Merényi
  • Bogomil
  • macskahala
  • kisa
  • outsiderb
  • princeghostly1c74fbc695
  • karsairita
  • nerangass
  • kiazmármegint
  • mecsekijeti
  • darnoknew
  • rovidec398e17c6
  • ipartelep
  • Tehenész
  • Radnóti Zoltán
  • ganjagym
  • LibaLeontin
  • incze
  • susyk
  • Tiborné Tóth
  • marysolotravez
  • elolhatuldoktor
  • istván orovecz
  • dynamicist
  • anna007dor
  • gudea73
  • gearforbooks
  • Hanyistók
  • Morp65
  • Czifra Zoltán
  • ervsebeszet
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d