Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28
  • Lánczi Bubu őrjöng (egymondatposzt) 2026.04.27
  • A tehetség mítosz? 2026.04.25

A legolvasottabb posztok

  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)
  • Fruzsi sem tud hibázni
  • Lánczi Bubu őrjöng (egymondatposzt)

Ellenkező irányba tett nyilatkozatok

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

  „Kapusunk az ellenkező irányba tett nyilatkozatot.” (Orbán Viktor Gulácsi Péterről)

  Orbán Viktor ma utasította Marco Rossi szövetségi kapitányt és Szalai Ádámot a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitányát, hogy Gulácsi nyilatkozata miatt tegyen bizonyos lépéseket, nem világos, hogy milyen lépéseket. Most próbálja kirugatni Szalait a Mainzból, erre azért szeretném felhívni a figyelmet. A türkmén főbasi szokta utasítani a szövetségi kapitányt ilyesmire, a tádzsik már csak célozgatni szokott. 

  Próbáljuk összefoglalni a történteket. A magyar újnyilas kormányzat zaklatja a budapesti német ügyvivőt, mert a Hertha BSC elbocsátotta Petry Zsolt kapusedzőt  a migránsokat durván sértő nyilatkozata miatt (ezt Petry elismerte és bocsánatot kért) majd a miniszterelnök utasítja a szövetségi kapitányt, hogy csináljon valamit Gulácsi nyilatkozatával kapcsolatban. Mondhatnám, hogy felháborító, de ez az Übüizmusnak olyan szintje, hogy már nem is sima szahar, hanem valamilyen metaszahar. 

 Azt is mondta, hogy mindannyian Petry mellett állunk, értelemszerűen az ellenkező irányba nyilatkozó Gulácsival szemben. Én 1944 óta tudom, pedig még igen messze voltam a megszületéstől, hogy nem vagyok része a mindannyiunknak, de most ismételten szeretném megjegyezni, hogy nem, nem állok Petry mellett és nem, nem állok Gulácsival szemben, és még valamit szerettem volna végtelen udvariasan hozzátenni, de ki tudja miért,  jogi képviselőnk lebeszélt róla.  

    Magyarország  Anglia ellen játszik VB-selejtezőt, remélhetőleg mi fogunk győzni. Igen, azt szeretném, hogy elverjük Orbán csapatát. Nem Magyarország csapatát, olyan ugyanis már nem létezik. 

UPDATE:  Most tudtam meg, hogy Orbán azt is mondta, hogy csak írásbeli érettségik lesznek, és, hogy azért mert tavaly is csak azok voltak és összhangnak kell lennie. Ebből azért levezethető, hogy 2345-ben is csak írásbeli érettségi lesz. A zseniális Csuja Imre játszotta Übüt az Örkényben, és per has egyre inkább tudná hozni Orbánt. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517862-69fdf6fe30733' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517862&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517862-69fdf6fe30733&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517862-69fdf6fe30733' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Szijjártó bekérette a német ügyvivőt (facepalmposzt)

Next Post:

A Fudan Egyetem esete a magyar felsőoktatással

150 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.10 16:45

    @combo: Egy kurva egészségügyminisztere még a leghülyébb országnak is van.

    Úgy értem, egy épelméjű egészségügyminiszter, amelyik kézben tartja a vírusválságot.

    Nekünk nincsen egyészségügyminiszterünk sem, mert ez a kretén Orbán még ezt sem képes felfogni, hogy az egészségügy az nem egy félhülye kertitörpe hóbortja, hanem fontos része egy ország megmaradásának, és szakembert kíván, vagy legalább egy felelőst, akinél összefutnak az adatok, és aki döntéseket képes hozni.

    Orbán megszüntette még az egészségügyminisztériumot is.

    Mert Felcsúton megvolt nélküle az istenbarma, ezért egy focidrukkernek se kell.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9451)
    Loading...
  2. deckard_r szerint:
    2021.04.10 16:51

    @combo: ne humorizáljunk már… a járványkezelés az nagyon pontosan az a terület ahol a rossz döntések gyorsan és kimutathatóan vezetnek (sok) halálhoz… és itt semmivel nem lehet védekezni, mert tökéletesen lehetett látni és számolni is előre, hogy mi lesz, egy harmadéves epidemiológus hallgató valami kicsit is tisztességesebb egyetemről is jobban megszervezte volna az évfolyamtársaival. Ez eü.-ben egyébként a viszonylag magas ágyszámok miatt még valamicske fórunk is lett volna, ha tisztességesen meg van szervezve a rendszer a második hullámra. Nem tisztességesen, hanem sehogy nem volt szervezve… És egyébként pedig egy rosszul terhelhető eü mellett pont hogy az epidemiológia oldalon kellett volna domborítani. Nem első körös ország voltunk, „festették nekünk az ívet” a kanyarban, csak nézni is kellett volna, nem behunyt szemmel rángatni a kanyarban a kormányt, meg össze vissza taposni a pedálokat.

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-9452)
    Loading...
  3. rdos szerint:
    2021.04.10 16:53

    @aritus: Mondtad. „De könyörgöm ez most a legfontosabb???? Amikor ellopják az országot „

    Jól mondod. 🙁 Pedig a járvány sem smafu. 🙁

    Krimikből a jó rendőr és rossz rendőr megvan? Nekünk eddig ez jutott. 🙁 MoszkoVitya és furcsánnyerenc (bár újabban kerekítési különbözet a furcsasága, gondolok itt a női kalapácsvetést is megnyerő pénztároslölőre). 🙁 Hogy kinek melyik a jó rendőr és melyik a rossz? Választás kérdése. 🙁

    Alig több mint száz év alatt kishazánkban 5-6 gazdája volt pl a termőföldnek. 🙁 És ez mind PC (Political Correct) volt nemzetközileg. 🙁 Miből gondolja a jó-rossz rendőr hogy a zsákmánya – rablása pár év múlva is PC lesz?

    Fudan egyedem, Paks2, Nándorfehérvár – Soroksár gyorsvasút (mondjuk a tervezése lassú, nyilván a kivitelezése az gyorsabb lesz kérdés a sebessége, mert a Bicske – Alcsút kisvasút az annyira nem gyors mint pl. a TGV), Huawei? Jól írtam. Ukránok blokkolása NATO felé? Nem minősített orosz és kínai vakcina? Na jó, ez utóbbi csak a mi bajunk. 🙁

    Ezek euroatlanti és európai stratégiai érdekek elleni tervek – tettek. Szerinted meddig lehet széllel szemben pipikélni? 🙁 Remélem már nem sokáig. 🙂

    Hiv.: [@rdos:](#comment-9453)
    Loading...
  4. combo szerint:
    2021.04.10 17:07

    @kemény keleti kommentelő: @deckard_r:

    Szerintem is rosszul csinálták, de ez az egész covid-helyzet nem ennyire fekete-fehér:
    orulunkvincent.blog.hu/2020/05/11/orban_emberi_eleteket_fog_felaldozni_a_gdp-ert_durvanclickbaitposzt

    Engem jobban zavar az, hogy sem az emberéletek, sem a gazdaság nem túlságosan érdeklik Orbánt. Csak a hatalom, amihez ezek a dolgok csak eszközök. De itt részemről lezártam, nagyon OFF-ba mentünk már. A lényeget, Gyurcsány gyanúsan szerencsétlen megszólalásait változatlanul tartom. (És sajnos a stílus is olyan Bayer Zsoltisan néha…)

    Hiv.: [@combo:](#comment-9454)
    Loading...
  5. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.10 17:22

    @combo: Lehet, hogy a Gyurcsány furcsa megszólalásai nekem is gyanúsak, de mivel fogalmam sincs, hogy általában mit csinál, lehet, hogy csak a fidesz felhördüléseit látjuk kiválogatva. Lehet, hogy az év többi napján tök jól felépíti a megszólalásai hátterét, csak az nem jut el hozzám. De ahogy eljut – most ahogy mondod -, tényleg szereti összezavarni a frontokat.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9455)
    Loading...
  6. deckard_r szerint:
    2021.04.10 18:49

    @combo: a „GDP vagy élet” -ről azért lehetett tudni, hogy hamis dilemma, mint azt az élet utóbb igazolta is. Mert a gazdaság is összeesett, de legalább egy csomóan meghalnak meg lerokkannnak… az egészségügyet (ami a dolgozókat jelenti, mert az ágyak nem gyógyítanak) meg gyakorlatilag elégetjük. Átgondolt, adatokon alapuló intelligens döntésekkel, okos és hiteles kommunikációval, értelmesen elköltött pénzekkel ezt lényegesen jobban meg lehetett volna úszni hosszútávon gazdasági és eü szempontból is… az egésznek a szakmai minősége siralmas, de ez az egész politikai szférára igaz sajnos (tisztelet a nagyon ritka kivételeknek).

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-9456)
    Loading...
  7. vgab szerint:
    2021.04.10 19:58

    @Tamáspatrik: Értem. Nem látok Prőhle fejébe, ezért ezt a verziót is el tudom képzelni, de valószínűbbnek tartom, hogy mindig is ilyen volt, nem nagyon kellett nyesegetni.

    Hiv.: [@vgab:](#comment-9457)
    Loading...
  8. vgab szerint:
    2021.04.10 20:11

    @combo: Abban az értelemben túlzás, hogy nem helyes előre ítéletet hirdetni. De abszolút reális az a felvetés, hogy ha mindez végetért, akkor a vezető politikusok (nem csak Magyarországon) számot adjanak róla, hogy egyes fontosabb döntéseket miért hoztak meg és milyen háttéranyagok alapján. Ha pedig ez büntetőjogi felelősséget vet fel, akkor meg kell indítani a megfelelő eljárásokat. Természetesen semmi ilyesmi nem fog történni, pláne nem Magyarországon.

    Hiv.: [@vgab:](#comment-9458)
    Loading...
  9. netukki szerint:
    2021.04.10 21:38

    telex.hu/belfold/2021/04/10/nemzeti-muzeum-es-termeszettudomanyi-muzeum-osszevonas-l-simon-laszlo-miniszteri-biztos-emmi

    Hiv.: [@netukki:](#comment-9459)
    Loading...
  10. white999 szerint:
    2021.04.10 21:47

    @combo: A politikai felelősség mellett azért elbaxtak pár 100 milliárdot felesleges lélegeztető gépekre a csúszópénz fejében de vélhetőleg a Kínai vakcinánál is, hiszen minek kellene akkor közbe iktatni egy céget ha nem így lenne. Miközben az eü 58 milliárdot kapott tavaly mindössze. Ez már nem politikai felelősség hanem gyilkosság, mert kb olyan mint ha az éhezőtől vennéd el az utolsó falatot. Az elmúlt 10 év leggusztustalanabb lopásai voltak ezek, hullarablással egyenértékű erkölcstelenség.

    Hiv.: [@white999:](#comment-9460)
    Loading...
  11. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.10 21:50

    @netukki: Na , de mi lesz akkor Debrecennel ? Már tárt karokkal várták a dobozokat .

    Most a Nemzeti is Debibe költözik, vagy egyik sem ?

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9461)
    Loading...
  12. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.10 21:52

    @white999: Valahol azt olvastam, hogy 2019-ben, a vírus előtti évben volt minden idők legalacsonyabb egészségügyi kiadása a büdzsének.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9462)
    Loading...
  13. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.04.10 21:57

    @kemény keleti kommentelő: Külön mennek, csak a főigazgató lesz ugyanaz. Csíkszeredán lesz az irodája.

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-9463)
    Loading...
  14. labrys szerint:
    2021.04.11 00:42

    @combo: ember, te az eddig történtek ismeretében képes vagy nekiállni relativizálni az Orbán-rezsim járványügyi „stratégiáját” (és annak apropóján megint azt a szerencsétlen Fletót – vagy bárki mást – ekézni)?!?

    Csak „politikai felelősség”? Mi a bánatos kurva ég az a „politikai felelősség”, ha nem az, hogy az adott személyt nyilvános büntetőperben ítéljék örökös kőtörésre, ha történetesen politikusként a „politikai” döntéseivel szó szerint ember- és honfitársai TÍZEZREINEK halálát okozta? (Jelenlegi magyar áldozatok száma: > 23 000.)

    Elkezdeni mentegetni a rezsimet az egészségügy helyzetével? – Akkor például a román/szerb/stb. egészségügy mindig is sokkal pöpecebb kellett hogy legyen, mint a magyar, mert ezekben az országokban szabadon lehetett vakcinát választani, és prompt be is oltották azokat, akik ezt kérték. A népességarányos halálozást pedig meg se említsük…

    Nyerő húzásként feltüntetni Orbánék bevizsgálatlan, ellenőrizetlen (és minimum részben – Sinopharm – nagyon kétes hatékonyságú) „keleti” vakcinákkal folytatott országos emberkísérletét, amit főleg önös anyagi érdekből (közpénz-síbolás), mellesleg pedig parasztvakítási célból (gratulálok!) hajtottak végre?

    .

    Alapjában véve nem túl nagy baj, ha a szemellenzőid & ismerethiányod következtében hülyeségekben hiszel. Baj akkor lesz belőle, amikor ezeket elkezded terjeszteni.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-9464)
    Loading...
  15. combo szerint:
    2021.04.11 00:57

    @labrys:
    Hm, a DK tényleg egy szekta.

    1. A politikai felelősség azt jelenti, hogy leváltja őket a nép a francba.

    2. „(Jelenlegi magyar áldozatok száma: > 23 000.)”
    Ez sok. Már csak azt nem tudjuk, hogy mennyi lenne a legszuperebb járványkezelés mellett. Elég sok országban volt sok.

    3. Nem mondtam, hogy jól kezelték a járványt. Hanem azt, hogy rosszul. De ha kell, örökös kőtörésre ítélem őket tömeggyilkosságért.

    4. A keleti vakcina nem nyerő húzás, mert a legvégén úgyis a halottak száma számít. Csak jó húzás. Ez most segít abban, hogy ne legyen még több halott, ne kelljen még több szigor.

    Hiv.: [@combo:](#comment-9465)
    Loading...
  16. labrys szerint:
    2021.04.11 02:22

    @combo: „Hm, a DK tényleg egy szekta.”

    /sóhaj/
    …Szemellenző, emlékszel?

    Abszolút hidegen hagy, mi történik a DK-val/Gyurcsánnyal.
    Mint a magyar „parlament” összes pártját, a DK-t is az Orbán-féle mocskos színjátékban (öntudatlanul vagy tudatosan) szerepet játszó hasznos hülyék és/vagy kollaboránsok gyülekezetének tartom.

    (A fletózás meg pusztán annyi reflexiót tud kiváltani belőlem, hogy azokra, akik _most_, 2021-ben, tizensok év orbániáda után is képesek még _bármilyen_ társadalmi probléma kapcsán visszaböfögni egy hajdani fideszes karaktergyilkosság vezérszlogenjeit, kapásból viszolygással elegy sajnálattal nézek.)

    By the way: …mert a Fidesz, a Jobbik, a maszop stb. azok nem szekták 😀

    .

    „1. A politikai felelősség azt jelenti, hogy leváltja őket a nép a francba.”

    Nem.
    Amikor a nép levált valakiket a francba, azt (demokratikus berendezkedésű államokban, tehát nem pl. Magyarországon) választásoknak hívják. A politikai felelősség a politikusok felelősségét jelenti. (Szövegértés, ju nó.)

    Mint ahogy a szülői felelősség sem azt jelenti, hogy az alkalmatlan szülőtől elveszik a gyerekét. (Az a _következmény_.) A szülő felelőssége az, hogy képességei szerint rendesen nevelje a gyerekét. Hogy jó/megfelelő szülőként viselkedjen.

    .

    „2. Ez sok. Már csak azt nem tudjuk, hogy mennyi lenne a legszuperebb járványkezelés mellett. Elég sok országban volt sok.”

    Erre gondoltam, amikor rámutattam, hogy (rosszul kivitelezett) relativizálással kísérletezel.

    Egészen pontosan tudható, hogy _bármelyik_ ország járványkezelése jobb volt, mint az Orbán-rezsim által uralt Magyarországé, ugyanis a népességarányos halálozás pontosan ezt mutatja: abban világelsők vagyunk.

    Azaz nem pusztán a legszuperebb, hanem _bármilyen más_ (országban folytatott) járványkezelés jobb lett volna – lakosságarányosan kevesebben haltak volna meg tőle –, mint attól, amit Orbánék műveltek/művelnek.

    .

    „4. A keleti vakcina nem nyerő húzás, mert a legvégén úgyis a halottak száma számít. Csak jó húzás. Ez most segít abban, hogy ne legyen még több halott, ne kelljen még több szigor.”

    Nem, ez sem igaz.
    A keleti vakcinák beszerzésének célja nem a védekezés volt – ha a védekezés lett volna az elsődleges cél, akkor minden EU-s vakcinát azonnal beadattak volna Orbánék, amint lehet, és csak akkor néztek volna új lehetőségek után, ha valóban kapacitásfelesleg (no hiszen…) mutatkozik a (nem létező) vakcinálási struktúrájukban.

    Mint pontosan tudjuk, ilyesmiről szó sem volt. – Ráadásul, ismét: bepróbálatlan, ellenőrizetlen vakcinákkal országos méretű emberkísérletet folytatni olyan BŰNTETT, amit semmilyen körülmény sem indokolhat.

    …Továbbá ismét: noha az EU egyéb országai jobbára még jelenleg is legfeljebb tárgyalnak a „keleti” vakcinák alkalmazásáról, mégis mindegyiknek(!) jobbak a halálozási mutatói, mint Orbániának, ahol a zseniális basi kötelezővé tette, hogy a népet elsődlegesen a „keleti” vakcinákkal oltsák.

    Azaz egy olyan járványügyi csodafegyverért dicséred Orbánékat, aminek a segítségével a Seggfejék azt érték el, hogy az ország világelső lakosságarányos halálozásban.

    Fantasztikus teljesítmény, amihez ilyen jó húzások egész sora kellett.

    De megcsináltuk, Virág elvtárs!

    Hiv.: [@labrys:](#comment-9466)
    Loading...
  17. labrys szerint:
    2021.04.11 02:38

    Orbán Viktort személyes felelősség terheli sok ezer magyar ember haláláért.
    Lehet válogatni:

    .

    Amit Orbán művelt, az nem foglalkozás körében elkövetett, tömeges halált okozó gondatlan veszélyeztetés, hanem

    ~ előre kitervelten (hiszen az Orbán-kormány /nem/ alkotta meg előre a „járványellenes védekezési terveket”),

    ~ nyereségvágyból (illetve hogy továbbra is hatalomban maradjon),

    ~ különös kegyetlenséggel (szándékosan halálos járványt szabadon engedni/nem kezelni gyerekek-felnőttek-nagybetegek százezrei között?),

    ~ több emberen (szó szerint milliókon),

    ~ védekezésre képtelen személy sérelmére (senki sem képes az állam segítsége nélkül megvédeni magát egy világjárványtól)

    elkövetett szándékos (hiszen minden járványügyi lépésüket tudatos döntések előzik meg) emberölés.

    .

    Büntető Törvénykönyv: Emberiesség elleni bűncselekmény 143. §

    (1) Aki… b) a lakosságot vagy annak egy részét olyan életfeltételek közé kényszeríti, amelyek azt vagy annak egyes tagjait pusztulással fenyegetik, …tíz évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel büntetendő.

    (2) Aki emberiesség elleni bűncselekményre irányuló előkészületet követ el, két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

    (3) E § alkalmazásában polgári lakosság elleni átfogó vagy módszeres támadásnak minősül minden olyan magatartás, amely magában foglalja az (1) bekezdésben írt cselekmények polgári lakosság elleni sorozatos elkövetését, egy állam vagy szervezet politikájának végrehajtása vagy elősegítése érdekében.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-9467)
    Loading...
  18. ijontichy szerint:
    2021.04.11 02:42

    @labrys: „A politikai felelősség” olyan mint a Yeti. Beszélnek róla, csak senki se látta 😉
    Szvsz. van olyan, hogy „anyagi”, meg „büntetőjogi” felelősség. És remélhetőleg a nerendinget követően is ezek játszanak majd 🙂

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-9468)
    Loading...
  19. combo szerint:
    2021.04.11 03:17

    @labrys: A Fidesz is szekta, MSZP/Jobbikos/Momentumosról nem mondod meg egy kommentből, hogy milyen szavazó, így ők egy fokkal kevésbé.

    „tizensok év orbániáda után is képesek még _bármilyen_ társadalmi probléma kapcsán visszaböfögni egy hajdani fideszes karaktergyilkosság vezérszlogenjeit, kapásból viszolygással elegy sajnálattal nézek.”

    Ha ezt nekem céloztad, akkor én 3 db Gyurcsány-idézetet írtam abban a bizonyos kommentben. Ha ez karaktergyilkosság, akkor ő gyilkolja saját magát. És ha netán csak annyit mondott volna, hogy botrányos a járványkezelés (ami igaz is), akkor most nem lenne szükség erre a felesleges szócséplésre.

    „Amikor a nép levált valakiket a francba, azt (demokratikus berendezkedésű államokban, tehát nem pl. Magyarországon) választásoknak hívják.”
    Akkor nem tudom, hogy itt milyen szót kell használni a politikai felelősség helyett. De szerintem megbeszéltük.

    2. „Egészen pontosan tudható, hogy _bármelyik_ ország járványkezelése jobb volt, mint az Orbán-rezsim által uralt Magyarországé, ugyanis a népességarányos halálozás pontosan ezt mutatja: abban világelsők vagyunk.”

    Van itt a kormánydöntéseken túl egy-két más faktor is (társadalom hozzáállása, általános egészségi állapota, az ország elszigeteltsége, az egészségügyi ellátórendszer évtizedek alatt kialakult színvonala stb.), de jó, fogadjuk el, hogy ez azt jelenti, hogy a magyar járványkezelés a legrosszabb a világon, a brazilnál is rosszabb stb. Csak azt szeretném kérdezni, hogy a 2. „helyezett”, 3. „helyezett”, 4. „helyezett”, 5. „helyezett” (meddig menjek?) kormányait is börtönbe kell csukni? (1. helyezett mindig lesz, szóval valakit mindig börtönbe kell csukni.) Hiába próbálsz beletolni abba a pozícióba, hogy szerintem jó volt a magyar járványkezelés, és erről elkezdeni vitázni GyF szavai helyett, felesleges… Írtam pár kommentet már itt a magyar járványkezelésről, semmi pozitívat nem fogsz találni azóta, hogy elengedték napi 100 fölé a halálozást.

    4. „Azaz egy olyan járványügyi csodafegyverért dicséred Orbánékat, aminek a segítségével a Seggfejék azt érték el, hogy az ország világelső lakosságarányos halálozásban. „
    Tehát akkor a keleti vakcinák miatt van ekkora halálozás, nem azért, mert túl későn zártak Orbánék a 2. és 3. hullámban, és az a zárás is lófasz volt (munkahelyek nyitva, az üzletek úgy zárva, hogy majdnem minden üzlet nyitva), és a magyar társadalomnak 1 év alatt sem sikerült megtanulnia a távolságtartás fogalmát? Fogalmazzunk úgy, hogy másképp látom… Olyan szempontból lehet „rossz” a keleti vakcina, hogy túlzottan bíztak benne (de szerintem nem, valószínűleg ki volt számolva, hogy meddig engedik felmenni a napi halálozást; hát eddig…).

    Hiv.: [@combo:](#comment-9469)
    Loading...
  20. combo szerint:
    2021.04.11 03:24

    @combo: „semmi pozitívat nem fogsz találni azóta, hogy elengedték napi 100 fölé a halálozást.”

    pontosítás (még mielőtt beleakadunk a keleti vakcinába): Semmi olyan kommentet nem fogsz találni tőlem, amiben azt írom, hogy a magyar járványkezelés jó, vagy akár csak közepes. Helyette olyat, hogy „a botrányos járványkezelésről próbálják elterelni a figyelmet” (nem tudom, melyik poszt alá írtam, talán az asszonyság alá, most nem keresem meg, már aludnom kellene…)

    Hiv.: [@combo:](#comment-9470)
    Loading...
  21. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.11 06:04

    @combo: Nagyon nem jól mosdatod az Orbánt.
    Mondod ugye, hogy a lakosság állapottya, akarattya, meg az egészségügyi rendszer évtizedek óta…
    Hát mindezért nem Orbán felelős, aki 11 éve egyszemélyben dönt mindenről ?
    Most részletezzem, hogy milyen agymosó kampányokat csinált a 11 év alatt, és hogy a bölcsődétől a temetkezésig mindent a maga képére formált ?
    Az egészségügyi rendszer szoci 8 évben folyó átalakítását hogyan rombolta szét, hogy aztán a maga 11 évében egy látens püspökre, meg egy féleszű tehetetlen öregemberre sózza az egészségügyet, amit központosított és katonásított…
    A 11 év alatt el nem végzett, és az előtte 8 év alatt elvégzett romboló munkát mégis kinek a számlájára írnád ebben az országban, ha nem az egyszemélyben mindenről döntő diktátoréra ?
    Nyugodtan szórd a fejére, mert ő felelős az elmúlt 20 évért, ami alatt 3-szor is meg lehetett volna reformálni mindent, ha Orbán Viktor nem áll az útjába.

    Gyurcsányról annyit, hogy nem felelős Orbán Viktorért.
    Egyetlen tettéért sem.
    A 35 évéért a politikában sem.
    Mert nem a dadája.
    És ahogy te is, ő is elmondhatja, hogy miért és mennyire tartja felelősnek Orbánt a diktátort. Lehet, hogy néha ezt lehozzák a lapok, de nem többször, mint Rubint Réka nyaralását, vagy Gergely Robi rántottáját.

    És hogy a nemzetközi összehasonlításnál tartsunk, a rendszerváltás örökös miniszterelnöke, a minden magyarok atyja és diktátora, az egyetlen döntéshozó szerepben működő Orbán
    igenis felelős azért, hogy az eltelt 30 évben Albánia, Etiópia, Románia, Bulgária, és a földgolyó összes többi szerencsétlen sorsú országa fejlődött annyit, hogy ne legyen tökutolsó a világon,
    ellenben mi mindegyik alá kerültünk, mint legnagyobb kudarctörténet a világon.
    Igen.
    Ez a vírus csak megmutatta, hogy a hazug kampányok alatt hogyan néz ki a magyar valóság…
    Egy viháncoló diktátor a hullahegyek tetején hirdeti a győzelmeit.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9471)
    Loading...
  22. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2021.04.11 08:38

    @combo: „valószínűleg ki volt számolva, hogy meddig engedik felmenni a napi halálozást; hát eddig…”
    nagyjából. kicsit pontosabban: eddig terhelik az egészségügyet (azaz nem csak a kórházaktól, hanem a rendelőintézetektől és a háziorvosoktól is a covidkezelésbe irányítanak embereket, és nem csak tartalékot — mégis, mi a faszom ez, ha nem az egészségügy tervezett túlterhelése???)

    „A forgatókönyv szerint óvatosan tovább nyitunk, miközben még tovább növeljük az oltási számot. A kórházak telítettsége emiatt nem megy majd jelentősen feljebb, de lejjebb sem, nyárig komoly lesz az egészségügy terhelése, de a jelenlegi szint megtarthatónak látszik.”
    http://www.valaszonline.hu/2021/04/09/koronavirus-jarvanymatematika-ppke-itk-dekan-ivan-kristof-interju/

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-9472)
    Loading...
  23. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.04.11 09:12

    @combo: „A keleti vakcina […] Ez most segít abban, hogy ne legyen még több halott, ne kelljen még több szigor.”

    Ergo alapból feltételezed, hogy a keleti vakcinák működnek és beadásuk „most” indokolja a lazítást.

    Ezt mégis mire alapozod?

    Nem vagyok alapból a keleti vakcinák ellen és a semminél sokkal jobbak _lehetnek_. De ezt nem tudhatjuk (formálisan, jogilag, tudományosan). Indokolt lehet beadni őket gyakorlatilag III. fázisú kísérlet keretében, de akkor ezt úgy kell csinálni és kommunikálni, és amíg nincsenek meg az eredmények addig ez semmi lazítást nem indokolhat. Illetve Orbán agyában és a tiedben igen, de egyébként felelőtlenség.

    Nagynéném egy adag kínai oltás után megkapta a „védettségi” igazolását. Egy másik rokonom dettó. Az igazolvány nem tartalmazza, hogy mit kapott. A kormány azt kommunikálja, hogy ez az igazolvány fogja majd feljogosítani a népet hogy szabadabban mozogjon meg meccsre menjen. Ahol komoly(abb)an nézik a kínai szert ott azt mondják, hogy sokszor a két dózis sem elég belőle.

    Szerintem ez szándékos veszélyeztetés. Miért jó ez neked?

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-9473)
    Loading...
  24. combo szerint:
    2021.04.11 10:24

    @AdvocatusDiaboli: Én most nem lazítanék, és hülyeségnek is tartom. (Igazából ez a szerdai lazítás is inkább csak verbálisan az, ha jobban megnézed. Sokkal inkább korrekciója az előző intézkedés hülyeségeinek.)

    Azt akartam mondani, hogy keleti vakcinák nélkül még rosszabb lenne a helyzet, vahy még több szigor kellett volna. (Szerintem mindenhogyan több szigor kellett volna.)

    Emberkísérlet, veszélyeztetés? Írtam én is, hogy kockázatos a dolog. De:
    1. Tekintve hogy dübörög egy még veszélyesebbnek tűnő vírus a világban, talán ez az ítélet egy kicsit túlzás, nem Békeidőben én is ezt mondanám.
    2. Lehet, hogy a nyugati vakcinák megkaptak minden plecsnit, de 9-10 hónap alatt kifejleszteni és tesztelni egy oltást… Ebben is van azért egy kis rohamtempó (békeidőben nem egészen így van ez), és a plecsnik szépen megnyugtatják az embreket.
    3. Anyukám választhatott az AstraZeneca és a Szputnyik között. A Szputnyikot választotta, és én is azt tettem volna (akkor már voltak hírek a vérrögképződésről).
    4. Még mindig van kockázat a vakcinákban, lehet, hogy 2 év múlva a valamelyikkel beoltott embereknek kinő még egy feje stb. De az eddigi tapasztalatok alapján nem tartom valószínűnek. Emellett kicsit hazárdjáték volt ez (hozzátéve persze, hogy azért az oltásokat kifejlesztő emberek sem hülyék).

    Hiv.: [@combo:](#comment-9474)
    Loading...
  25. combo szerint:
    2021.04.11 10:26

    @combo: „nem Békeidőben…” -> „békeidőben én is ezt mondanám”.

    Hiv.: [@combo:](#comment-9475)
    Loading...
  26. mafi mushkila szerint:
    2021.04.11 12:37

    @combo: Ez az érvelés azért különösen gusztustalan/tájékozatlan, függően attól, hogy ki mondja és miért, mert az AZ kockázatairól amiatt a minőségbiztosítási folyamat és szándék! miatt tudunk, aminek egy másik elemét egyszerűen leplecsnized. A Szputnyikról mit tudsz és mit remélhetsz megtudni?

    Orbán is mondja nagy hangon, hogy más eu-s országban mennyi korrupciós ügy van, mert náluk beindul rájuk a jogrendszer, nálunk meg abban érdekelt, hogy elleplezze. Vagy emlékszel még, hogy Trump fasza ötlete az volt, hogy ne teszteljenek annyit, és akkor jobbak lesznek a fertőzési adatok?

    Ebbe a logikába sikerült beletalálnod.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-9476)
    Loading...
  27. vackor1 szerint:
    2021.04.11 13:43

    @labrys: @kemény keleti kommentelő: Teljesen igazatok van és ezt minden gondolkozásra képes ember tudja – pláne emlékszik arra is, hogy mit csinált ez a bagázs ellenzékben is, azaz kvázi nem csak az elmúlt 11 évért felelősek, hanem bőven azóta, hogy számítanak a politikában – , a „baj” csak az , hogy sokkal több ember buta ahhoz, hogy átlássa.
    „Keleti vakcina van, azzal tudunk pluszban oltani és ez miatt rengeteg ember életét mentettük meg” – hogy ez jó-e, egyáltalán szükséges-e azt nem látják, hiszen lehet, hogy volt nyugati is, de mondjuk raktárban, mert nem tudtak annyit beadni, amennyi jött -, a világelső népesságarányos halálozást meg – most fogadok nagy összegben – MAJD azzal fogják magyarázni, hogy MI azt is kovidos halálnak könyveljük, akit a repülő/tengeralattjáró ütött el de a – nem elvégzett – boncolás során megtaláltuk benne a vírust, az összes többi ország meg még a kovidost sem vette annak, így meghamisítva a statisztikát :)), hogy jobbak legyenek a mutatóik ( valamiért biztosan ez az éredekük a gazhanyatlónyugatiaknak, hiszen nyilván ez IS egy verseny, ahol a többiek nemtelen eszközökkel akarnak győzni, mert egy csíkos napernyő a fődíj… ) …

    Hiv.: [@vackor1:](#comment-9477)
    Loading...
  28. combo szerint:
    2021.04.11 14:50

    @mafi mushkila: Sajnos ez ilyen… Csak arról tudok, ami eljut hozzám. Te majd az AstraZenecát választod hasonló esetben. (Vagy vársz még a Pfizerre, ahogy egy másik rokonom.) Ennyi.

    @vackor1: Bizonyára dugig vannak a raktárak nyugati vakcinákkal, azért tart Nyugat-Európa tízenakárhány százalékos átoltottságon…

    Hiv.: [@combo:](#comment-9478)
    Loading...
  29. vackor1 szerint:
    2021.04.11 15:03

    @combo: Figyi : Nyugat – Európa 10 %-a az bőven több Magyarország teljes lakosságánál. Azt meg ne mondd, hogy tudod, hogy itthon mennyi vakcina áll(t) raktárban?
    És mi van ha a tempó miatt lett volna elég nyugati is itthon , de közben oltottak kínai meg orosszal is ( a kétség kívül annyival több vakcina van ,a emmynit onnan hoztak ), de LEHET, hogy nem is lett volna rá szükség , mert KÖZBEN meg a nyugati állt ? BIZTOSAN tudod , rátennéd az életed, hogy nem így volt ? Én nem tudom, de akár így is lehetett/lehet ( pláne, hogy nyugatról sokkal több volt mindig is az országban és egyre több jön most már ) ..
    Gondolkozni nem tilos.

    Két dolog biztos : „valakik” nyilván a kínain IS milliárdokat kerestek és amíg a csapból is az folyt , hogy a nyugati késik, azt valamiért nem nagyon láttam, hogy pl. az orosz is bőven késésben volt.. Ne kérj linkeket, mert esküszöm, hogy megkeresem őket , :))) , keresd meg magad.

    És a végén, tessék : telex.hu/kulfold/2021/04/11/a-kinai-jarvanyugyi-kozpont-vezetoje-nem-olyan-hatasosak-az-inaktivalt-viruson-alapulo-kinai-vakcinak

    Hát ennyit arról, hogy ki tudja milyen a kínai ( meg a ruszki is amúgy ), arrafelé ugyanis – és ezen azért ne akarj vitatkozni, mert nagyon komolytalanná válsz – nem okoz gondot hogy úgy mondjam : hazudni bármiről bármit, amit csak akar a VEZÉR.. ( hol is van még ilyen, hol is, hol is… ?? )

    Hiv.: [@vackor1:](#comment-9479)
    Loading...
  30. combo szerint:
    2021.04.11 15:14

    @vackor1: Ki fog derülni nemsokára, hogy mi mennyire hatásos, melyiknek mennyi mellékhatása van. Addig lehet konteózni…

    Hiv.: [@combo:](#comment-9480)
    Loading...
  31. vackor1 szerint:
    2021.04.11 15:29

    @combo: Figyi.. Te sem és én sem vagyunk szakemberek, valszeg egyformán ( nem ) értünk hozzá.
    De vannak információk és tapasztalatok (mondjuk az említett országok működéséről ), ha te ebben konteókat látsz, hát tedd.. Pffffffffff…
    ( tényleg utljára : egyáltalán nem biztos, hogy mostanában/nemsokára fog kiderülni bármelyikről is pro vagy kontra , hogy milyen, kivéve ha valamelyikről az derül ki, hogy a referenciához képest higított/teljesen más és/vagy mondjuk csak víz…na, most én ezt van amelyikről AKÁR el is tudom képzelni és van, amelyik esetében kizártnak tartom…. áááá, hagyjuk is, azt sem tudom hogyan jutottunk ide és miért „mentem” bele.. )

    Hiv.: [@vackor1:](#comment-9481)
    Loading...
  32. combo szerint:
    2021.04.11 15:34

    @vackor1: Mindenestre a százalékok kapcsán elég hamar elfelejtetted a közös EU-s vakcinabeszerzést (amit gondolom lakosságarányosan osztottak el) + lehazugoztál + levezetted, hogy csak a lopás miatt vannak keleti vakcinák (mindenből tudnak lopni, és lopnak is). Most erre mit mondjak?

    Hiv.: [@combo:](#comment-9482)
    Loading...
  33. vackor1 szerint:
    2021.04.11 16:05

    @combo:
    Tényleg nem akartam már kommentelni, ami miatt teszem, az az, hogy szerinted lehazugoztalak. Nem tudom mire gondolsz , de biztosan nem volt ilyen szándékom, ha írtam olyat, amit így lehetett érteni, akkor bocsánat. Semmi nem mutatja jobban, hogy nem volt ilyen szándékom mint , hogy kommunikálok veled.
    Egy másik blogon írtam az előbb vmit , amire az egyik ismert, mocskosszájú agyatlan horgász kurvaanyázott egyet- azóta vagy öten írták meg neki, hogy milyen hülyeséget ÉS explicite hazugságot böfögött oda – , én vele meg a hasonlókkal nem állok szóba, max. az ilyenért megkeresem és élőben „vitatom” meg vele ezeket , de nem írok nekik, nem reflektálok a mélysötét, agyatlan butaságaikra, van azoknak a szánalmas lényeknek elég bajuk.
    Lehet nem érthetően írtam, megpróbálom levezetni :
    nem, nem felejtem el, a lakosságarányos elosztást, amit orbán írt alá az EU-ban, a szállíttással együtt…
    igen, zavar a lopás – ebben pláne, mert ez életekről szól!! – , mégpedig azért, mert LEHET , hogy volt elég Pfizer itthon , hiszen bizonyítottan több volt az országban , mint keleti és mivel az első adag után x idővel kell beadni a másodikat LEHET, hogy igazából nem is volt szükség – elismerve, hogy annyival több vakcina volt/van, amennyit EU-n kívülről hoztak , a milyensége és a szükségessége a kérdés – máshonnan venni és így megint lopni egy nagyobb adagot , mert a mi tempónkkal -pláne, ahogy az első időkben ezt intézték és ugye akkkorról beszélünk, hiszen most már hetente jön hozzánk Pfizer is, Moderna is – még a nyugatiakat sem tudtuk volna elhasználni.. Mondom LEHET és ha érted a fentieket, akkor azt kell mondanod, hogy LEHETSÉGES szcenárió.. Nem biztos, de ezt se te , se én nem fogjuk megtudni…

    Azt már ne is említsük meg, hogy az általad említett , nekünk járó lakosságarányos részt sem hívta le orbán, arra hivatkozva, hogy MAJD egyszer jönnének.. és ? ha akkor nem kell vagy a mutáció miatt nem lesz jó, nem kérjük/eladjuk ( mi is van a lélegeztetőgépekkel?? ) …
    És tessék, itt a link a vakcinák mennyiségéről… ott a dátum is.. na, ehhez már csak azt tedd hozzá, hogy ADDIG a napig mennyi embert oltottak be, a matek rögtön megmutatja, hogy vajon elég lett volna CSAK a nyugati, ami már itt volt az EU-sból ?
    koronavirus.gov.hu/cikkek/magyarorszagra-erkezett-vakcinak-tipusa-es-mennyisege-4

    Hiv.: [@vackor1:](#comment-9483)
    Loading...
  34. beavereater szerint:
    2021.04.11 16:09

    Nna. Megkaptam az első adag putyinátkot. Antigéntesztnek se utolsó. Eléggé megrángatott, úgy tűnik, kipcsák porhüvelyem nem találkozott még ezzel a tüskés szarsággal.

    dr. O. V. Mihálynak pedig üzenem, hogy dögöljön meg mihamarabb, de lehetőleg fájdalmasan, mert csak miatta adattam be magamnak ezt a bevizsgálatlan szutykot – mivel a nyugati vakcinákat ellopta, szart a védekezésre/szakemberekre, ám azért közben arra is jutott ideje, hogy életveszélyessé szétbassza az én zsebemből finanszírozott egészségügyet, hogy véletlenül se maradjon épeszű választásom, ha nem akarom egy lerohadt korházban eldobni a kanalat.

    Ezt nem felejtem el neked, te geci.

    Hiv.: [@beavereater:](#comment-9484)
    Loading...
  35. combo szerint:
    2021.04.11 16:17

    @vackor1: OK. Lehet, h ma kicsit ingerlékeny hangulatban vagyok. Bocs.

    Hiv.: [@combo:](#comment-9485)
    Loading...
  36. mafi mushkila szerint:
    2021.04.11 16:47

    @combo: ja jó, csak mert az előbb még olyan tételesen számozva, adatoknak kinéző szövegelemekkel fűszerezve osztottad az eszet, én nem gondoltam, hogy annyi is elég ide, hogy hát nem tunni ezeket a nagy bonyolultságokat, не знается.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-9486)
    Loading...
  37. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.04.11 16:59

    @combo:
    „Én most nem lazítanék, és hülyeségnek is tartom. „
    Eddig egyetértünk.

    „Azt akartam mondani, hogy keleti vakcinák nélkül még rosszabb lenne a helyzet, vahy még több szigor kellett volna.”

    Ezzel van a problémám. Nem értem a feltételes módot. Ha a keleti vakcinák nélkül még több szigor kellett volna, akkor velük is még több szigor kell, mert:
    – a hatékonyságuk nem ismert
    – ha (bemondásra) elfogadjuk is, hogy a semminél jobbak, még akkor sem érvényesül a hatásuk, mert egy dózis kínaira nem nagyon ugrálhat az ember, akkor sem ha kapott róla szép színes félrevezető plasztik kártyát. Majd ha már tudjuk a hatékonyságát és jelentkezik is, akkor lehet a szigorítással összefüggésbe hozni őket.
    – ha tényleg igaz az, hogy a csüngőhasú arra (is) használja a keletről bejövő anyagot, hogy így felszabaduló nyugati vakcinákat ad át más országoknak (nem tudom hogy így van-e, mégkevésbé állítom, csak ilyeneket is lehet olvasni), akkor az így átadott anyag elmaradt hasznát le kell vonni az keletiek hasznából.
    – az említett személy eleve a lazítások indokolására használja bejövő vakcinák számát. Tehát a bejövő keleti dózisok nem „ceteris paribus” fejthetik ki áldásos hatásukat, hanem a megjelenésük ténye (hatásosságtól függetlenül és mielőtt hathatnának) a járványügyi intézkedések gyengítését okozza.

    Ezért véltem és vélem úgy, hogy a megfogalmazásod határozottsága („most segít abban, hogy ne legyen még több halott, ne kelljen még több szigor”) nem indokolt, mert még azt sem tartom kizártnak, hogy a fenti (direkt és indirekt) tényezőket figyelembe véve a megjelenésük „most” éppen hogy ront a járványhelyzeten.

    Az indirekt tényezők figyelembe vétele nem lenne indokolt, ha csak arról lenne szó, hogy minden más mellett, pluszban jelennének meg. De korántsem arról van szó, és te sem a vakcinák hatására utaltál, hanem a döntési folyamatra („jó húzás”). A húzás a csüngőhasú esetében nyomatékosan tartalmazza nemcsak a lopást (ami nem is annyira a közösség megkárosítása miatt gond, hanem az összeférhetetlenség miatt, t.i. mennyire fog felelős döntést hozni az, aki szarrá keresheti magát egy felelőtlen döntéssel), hanem hogy azért csinálom, hogy mást ne kelljen (tehát hatékony intézkedéseket tudok föladni egy ismeretlen hatékonyságú ürügyén).

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-9487)
    Loading...
  38. combo szerint:
    2021.04.11 17:43

    @AdvocatusDiaboli: „- a hatékonyságuk nem ismert”

    A Lancet azért a nevét adta ehhez:
    http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00191-4/fulltext

    Hiv.: [@combo:](#comment-9488)
    Loading...
  39. combo szerint:
    2021.04.11 18:24

    @mafi mushkila: 😀

    Hiv.: [@combo:](#comment-9489)
    Loading...
  40. punkfrog szerint:
    2021.04.11 21:00

    @combo:
    A szerzők:
    Denis Y Logunov, DSc *
    Inna V Dolzhikova, PhD *
    Dmitry V Shcheblyakov, PhD
    Amir I Tukhvatulin, PhD
    Olga V Zubkova, PhD
    Alina S Dzharullaeva, MSc
    Anna V Kovyrshina, MSc
    Nadezhda L Lubenets, MSc
    Daria M Grousova, MSc
    Alina S Erokhova, MSc
    Andrei G Botikov, MSc
    Fatima M Izhaeva, MSc
    Olga Popova, MSc
    Tatiana A Ozharovskaya, MSc
    Ilias B Esmagambetov, PhD
    Irina A Favorskaya, PhD
    Denis I Zrelkin, MSc
    Daria V Voronina, MSc
    Dmitry N Shcherbinin, PhD
    Alexander S Semikhin, PhD
    Yana V Simakova, MSc
    Elizaveta A Tokarskaya, PhD
    Daria A Egorova, PhD
    Maksim M Shmarov, DSc
    Natalia A Nikitenko, PhD
    Vladimir A Gushchin, PhD
    Elena A Smolyarchuk, PhD
    Sergey K Zyryanov, DSc
    Sergei V Borisevich, DSc
    Prof Boris S Naroditsky, DSc
    Prof Alexander L Gintsburg, DSc

    Hiv.: [@punkfrog:](#comment-9490)
    Loading...
  41. combo szerint:
    2021.04.11 21:14

    @punkfrog: Én is tudok olvasni. Azért írtam oda, hogy a Lancet a nevét adta ehhez. Nem értek a kísérleti tudományok publikációinak review-jához, de gondolom az orvosi publikációk sztenderdjei szerint fogadták el a cikket.

    Vagy ha már a neves folyóiratok cikkeinek sem lehet hinni, akkor marad a hit, meg a matematika (az objektív). 🙂

    Hiv.: [@combo:](#comment-9491)
    Loading...
  42. deckard_r szerint:
    2021.04.11 21:21

    @combo: a Lancet ahhoz adta a nevét, hogy a kézirat megfelel a Lancet által elvárt minőségnek (mennyire érdekes – nagyon, és mennyire hihető – nyilván ezen a szinten az, a hozzájuk eljuttatott adatok alapján)… az, hogy a benne található adatok ténylegesen mennyire validak, vagy mondjuk a mennyire biztos, hogy a neked leszállított tétel is ugyanazt hozza, mint az amiből a fázis 3 adatok származnak, na erről a Lancet nem nyilatkozik, nem is feladata és felelőssége sincs ennek kapcsán. Oda bemegy egy 15-20 oldalas kézirat amin 2-3 ember rágódik pár hétig. A hatósághoz meg ugye optimális esetben bemegy 15-20.000 oldal, és általában azért van némi audit a klinikai fejlesztési folyamatban, meg a gyógyszerészeti-gyártási oldalon is. És társul hozzá nem kevés jogi felelősség… Kicsit sarkítva: elemző cikk az Aviation Weekben vs. légialkalmassági bizonyítvány mondjuk egy vadonatúj utasszállító esetén. A Sputnik esetén pont azon volt fennakadva a hatóság (és nemcsak nálunk), hogy úgy tűnik, mintha a vizsgálati készítmény meg a gyártásba adott nem egészen ugyanaz lenne… ha ez így van az elég kínos és igen alaposan meg kell tudni magyarázni, hogy miért várjuk mégis ugyanazt a hatást…

    Hiv.: [@deckard_r:](#comment-9492)
    Loading...
  43. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.04.12 01:42

    @combo: Ezt a többiek nálam jobban megválaszolták. De a lényeg nem ez.

    Szerintem a keleti szereknek van valamennyi hatása és talán majd ki is derül, hogy mennyi (bár a kormány lépései nem azt mutatják, mintha nagyon érdekelné őket az utánkövetés). A baj az, hogy a keleti vakcinát ürügyül használják fel megalapozatlan döntésekhez. Hogy pusztán oltási számok alapján lazítanak úgy, hogy azt sem tudjuk hogy a keleti oltások egyenértékűek-e a többivel, meg hogy mikorra alakul ki tőlük a védettség (ha egyáltalán) és mennyiben szorítják le a terjedést. És teszik ezt akkor, amikor a járványadatok eleve nem indokolnák a lazítást.

    Előre isznak a medve bőrére (meg a miénkre).

    (Nem tudom, miért használok többes számot, amikor minden döntés a zorbáné, de már nem írom át.)

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-9493)
    Loading...
  44. combo szerint:
    2021.04.12 02:01

    @AdvocatusDiaboli: Persze, az átoltottság csak ürügy, illetve kampányszlogen nekünk. Ezt ők sem gondolják komolyan, amolyan kamuürügy. Az igazi ok valószínűleg a közvélemény elvárása + gazdasági.

    De ha már közvélemény. OK, a közvélemény manipulálva van. (Azért nem lehet forgatni a kórházakban, nehogy megijedjünk. Ha meg akarnának ijeszteni, akkor katonai teherautóval szállított hullákat látnánk a médiában. Ilyen ez a politika, főleg a fideszes.) De azért csak bemondják a napi 300 halottat, ami egy szomorú tényadat. És ennek ellenére a társadalmon alapvetően azt látom, hogy nyitáspártiak (ezért is kommunikálják nyitásnak a szerdai nagy semmit). Tehát napi 300 halott nem sok egy önfeledt plázázásért…

    (És még mielőtt valaki megint felveti, hogy maszatolom a felelősséget: Egy államférfi a helyes dolgot cselekszi, akkor is, ha népszerűtlen, és akkor is, ha belebukik.)

    Hiv.: [@combo:](#comment-9494)
    Loading...
  45. ámbátor szerint:
    2021.04.12 09:57

    @combo: A cikk címe: „… appears ..”
    Első mondat „…interim results…”
    Tehát nincs kiértékelve még a vizsgálat, előzetes adaok alapján úgy tűnik. A heékonyságban érdekelt szerzőknek.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-9495)
    Loading...
  46. cleantone szerint:
    2021.04.12 11:11

    erdekes iranyba fordul a tortenet, http://www.faz.net/aktuell/sport/fussball/bundesliga/hertha-bsc-torwarttrainer-zsolt-petry-wird-zum-politikum-17288074.html

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-9496)
    Loading...
  47. Kettes szerint:
    2021.04.14 08:49

    A cancel culture újabb szép sikere.

    444.hu/2021/04/14/hank-azaria-szinesz-minden-indiaitol-bocsanatot-kert-amiert-20-evig-o-volt-apu-hangja-a-simpson-csaladban

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-9497)
    Loading...
  48. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.14 09:59

    @Kettes: És most az indiai sorozatok amerikait játszó szereplői viszonozzák a bocsánatkérést ?

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9498)
    Loading...
  49. Bolygó Hollandi szerint:
    2021.04.15 00:12

    @Kettes: John Cleese: Not wishing to be left behind by Hank Azaria, I would like to apologise on behalf on Monty Python for all the many sketches we did making fun of white English people

    We’re sorry for any distress we may have caused

    twitter.com/JohnCleese/status/1382035246875516928

    Hiv.: [@Bolygó Hollandi:](#comment-9499)
    Loading...
  50. kemény keleti kommentelő szerint:
    2021.04.17 14:34

    Ellenkező irányba tett nyilatkozat ügyében a Párt etikai szerve eljárást indított egy főorvos ellen, aki a sajtó kitiltása ellen szólalt fel.

    hvg.hu/itthon/20210417_Rejtely_marad_a_Zacherbeszelgetes_2_resze_miutan_az_elsore_kiakadtak_a_miniszteriumban

    Hogy a Zacher ellen indított eljárás a Párt és diktátor cancel cultur izéje,
    vagy a sajtó kitiltása az egészségügyi intézményekből, már magában erőszak a médián és a szabad véleményen,
    az a kérdés.
    Vagy mindkettő egy hazugság védelmét szolgálja.
    Államtitok 80 évre minden, ami a valóságot mutatja.

    Pont úgy nincs fogalmunk semmiről, mint a Hitler hőshiradóit néző embereknek,
    vagy a Sztálin munkaverseny hiradóit néző embereknek, vagy Csau népének.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-9500)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Hiv.: @jotunder: Nem tuti, de sosem fogjuk megtudn…
  • jotunder on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@Péter 2: tuti, hogy semmi köze Megadja Ferenchez,…
  • Péter 2 on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@ipartelep: Ács Dani valamikor írt egy cikket a 44…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: A legelsők között lesz, aki csomagolha…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2026/05/08/legfobb-ugyesz-barki-is-…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@ijontichy:: egészen pontosan eddig a dolgozók/hiv…
  • ipartelep on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Hiv.: @Péter 2: Jó, akkor hogy egészen egyértelmű…
  • hakohen on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt). @Fuxos: . Hasonló örökzöld: "Az operáció sikerül…
  • Péter 2 on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@ipartelep: Névrokona. Tisztázódott már régen. Ez…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"Feljelentést tett az ÁSZ, miután kiderítette, hog…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : Végül is "aranykor" volt, nem?
  • jotunder on Fruzsi sem tud hibázni@ipartelep: https://hang.hu/belfold/kozel-800-mill…
  • ipartelep on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Úgy látom, ennek is az a mottója, mint híres név(?…
  • obeszel on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@nyulambator: Esetleg belül gyémántokkal, stílszer…
  • ipartelep on Fruzsi sem tud hibázniHiv.: @nyulambator: Aha, Skrabski... A múltkor kim…
  • nyulambator on Fruzsi sem tud hibázniA két legfrissebb bejegyzés a nemzet eszétől: A bo…
  • nyulambator on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Itt az ideje egy új szóösszetételnek: politikai ve…
  • Fuxos on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@ijontichy: "szavahihető hamistanú ismerősöm szeri…
  • ijontichy on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@Sándor Simon: : Ha már völnert "politikai vezetőn…
  • nyulambator on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@Sándor Simon: Ne feledd, hogy nem csak politikai…
  • Sándor Simon on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Politikai vezetőt itt utoljára 1958-ban vontak fel…
  • vattablz on …ahelyett, hogy….. (újraközlés)Ebben minden benne van ami az elmúlt tizenhat évbe…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: A választás előtt ez nem lett volna…
  • nyulambator on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)@bvr: Szatmáry saját jogon annyira undorító mintap…
  • hakohen on …ahelyett, hogy….. (újraközlés). Fantasztikus! Már 12 évvel ezelőtt. Amin persze…
  • ijontichy on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)@bvr: : Nahát... senki sem őrzött együtt disznót v…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@nyulambator: : Meglehet. Én várok egy tendenciát…
  • Péter 2 on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@jotunder: Ha terjesztették volt, akkor már kinn v…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ikarus: Persze minek olvasok indexet, amikor van…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek"Visszakapta Ukrajna az aranykonvoj minden pénzét…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMedián: "... a teljes társadalom kétharmada (és mé…
  • bvr on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)Hiv.: @bvr: Önélzetes a kis latol 2.0 :)) https://…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Meglepne ha az ex-Balásy cég NER nélkü…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"Az Alkotmánybíróság visszamenőleges hatállyal meg…
  • nyulambator on …ahelyett, hogy….. (újraközlés)És ez az a szöveg (egyebek közt) ami felejthetetle…
  • repulo on …ahelyett, hogy….. (újraközlés)Nem hiszem, hogy itt Neked, vagy nekem még jobb le…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekNu... akkor, amit gondoltam, vagy legalábbis hason…
  • Virág et. on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)És törölte már ezt a posztot azóta?
  • apokalipszistmost on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)ha megadja meg a többi az új Parlament összetételé…
  • apokalipszistmost on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)Hiv.: @bvr: Gergely a Huth mire gondolt, a Digitál…
  • apokalipszistmost on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)amikor láttam a Hankó interút, világossá vált előt…
  • hakohen on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt). @nyulambator: . Hát, szomorú vagyok, mert biztos…
  • nyulambator on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@hakohen: Szerintem nem is fog. Az eredeti Villon…
  • DarthVader on Vitézy Dávid miniszter lesz !@ipartelep: itt a Karácsony-féle csörtére gondolta…
  • DarthVader on A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)@vattablz: Ez most ebből a szempontból irreleváns,…
  • ijontichy on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@hakohen: : Off "Elengedtem" Ja. Már az elején pró…
  • hakohen on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt). @nyulambator: . Megint korrigálnom kell. (Godolo…
  • jotunder on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)@kiazmármegint: nem akartod tudni, hidd el, undorí…
  • kiazmármegint on Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)Milyen apro reszletrol van szo a poszt utolso mond…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekHogy mik vannak? "Sok választókerületbe pontosan s…

Posztrulett

Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj

Seriously… A kedves Olvasó tényleg nekiáll most hisztikézni? MP egyházi gimnáziumba járt és huszonéves korától volt kereszténykonzervatív, hát a maga kicsit bohém módján. Ez eddig nem tűnt fel? És bizony ő nacionalista és populista is, és az utóbbiakat még nem is villantotta meg olyan nagyon. MP-t 3.1 millió polgártársunk választotta meg: Márai Sándor és Esterházy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • repulo
  • Radnóti Zoltán
  • nerangass
  • aromo44
  • lgombb
  • DarthVader
  • simonandris2
  • annokkk
  • ipartelep
  • opiniopraesumpta
  • trbnt
  • mzoltan
  • dynamicist
  • jelbeszed
  • Judit Merényi
  • ikarus
  • janostothmeister
  • SMFB
  • nyulambator
  • Dingle Berry
  • incze
  • szabol25
  • anna007dor
  • Hector Kapitány
  • ijenanyelvtan
  • csunyatáp
  • onehumanoid
  • jaurin
  • obeszel
  • apokalipszistmost
  • Tyto
  • Czifra Zoltán
  • jotunder
  • j.alfred prufrock II
  • kisa
  • jack_of_all_trades
  • macskahala
  • tulajdonkppen
  • Fuxos
  • bvr
  • ijontichy
  • wolff
  • istván orovecz
  • karsairita
  • darnoknew
  • kiazmármegint
  • Podvinecz marsall
  • janszemwordpress
  • elolhatuldoktor
  • rovidec398e17c6
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d