Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság. 2025.05.18
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05

A legolvasottabb posztok

  • Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.
  • Viccországban bejelentenek
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Mi történt a féltudású magyar elittel?

Ellenségnek lenni (személyesposzt)

2024.09.02 by jotunder

A NER ellenségének tekint, részint elég konkrétan, bár talán nem olyan nagyon veszedelmes formában, részint általánosságban, mint egy olyan személyt, aki nem Orbán Viktor híve. Engem különösebben nem érdekel, hogy épített-e keresztet a Szabadság-szobor elé egy ember, aki 1980-ban KISZ-titkárként feljelentette volna azt a székesfehérvári diáktársát, aki túlságosan látható módon viselt a keresztet a nyakában, akinek a családjában a primitív testi erőszak normának számított és akiket Rákosi és Kádár emelt ki a Barbárok világából.

Ez a marxista szerkesztőből conservativo-fasiszta ideológussá előlépő aligfilozófusra és a szekus illatú kulturális főcenzorra is vonatkozik, utóbbi, elmebeteg lojalitását jelzendő világító kettős keresztet vízionált Budapest felé. A Szépművészeti Múzeumot vezető rezsimszolga, aki a média zsidó kötődéseiről mondta fel a csurkai leckét, elmagyarázta, hogy a kultúrharc helyeselni való eszköze a kereszt. Ennek a jelentése persze csak az, hogy halálukig, de legalábbis a fizetési listán való szereplésük végéig, feltétlen hűséggel fognak viseltetni Orbán Viktor iránt. Mely Orbán Viktor köré olyan személyi kultuszt építettek, amit Kádár János nehezen tolerált volna.

A kultúrharcot ezek az urak, és persze a gazdájuk ellenem vívja, a „magamfajták” ellen, kerül amibe kerül alapon. Korruptak és tehetségtelenek, és csak azért nem szívnak fel kokaint thaiföldi felnőttszínésznők seggéről, mert jobb thaiföldi felnőttszínésznők megengedhetik maguknak, hogy ne érintkezzenek a dzsungár rezsimsöpredékkel.

Ez a kereszt nem Big JC békéje, hanem pacalzabáló felcsúti taplók háborúja. Ellenünk.

Jogom van arra, hogy ne vegyek részt a háborújukban. Esetleg felírok valamit az ajtófélfára emlékeztetőnek azokra az időkre, amikor a Gazda már nem birtokolja a hazám, esetleg nem. Megértem azokat, akik tiltakoznak, és talán ők is megértik azt, hogy én ebből a világból kilépek. Nem vagyok „harcos”, mint Dumitrescu, aki a Conducator pártszolgálatosaként beszél az ellenzékiekről, olyan ízes balkáni taplóhangon, amiről az embernek gyanús eredetű mícs jut az eszébe, amit Iasi talponállóiban kínálnak a cujkához.

Az Öt nevű néhai tévéműsor közönségének azért lettem volna ellenség mert beoltattam magam, ráadásul Magyar Péterre szavaztam volna, ha szavazok, Magyar Péter híveinek meg azért, mert nem uralkodik el rajtam a kognitív disszonancia, itt az ellenségesség a természetes reláció, és én ebből a relációból próbálok kilépni. Van egy Vincent-törvény a FIDESZ-szavazóiról, amit én, remélem képes ezt tolerálni a kedves Olvasó, nem mindig tudok elfogadni.

Nem gondolok semmit a FIDESZ szavazóiról, nem tekintem őket ellenségeimnek, nem nézem le őket, és nem azonosítom őket a Mandiner, a Megafon és az Origoripostmetropol szentháromság bérgyilkosaival, de még Schiffer Andrással sem, akiről nem fogok posztot írni, megígérem. Biztos megvannak a személyes okaik arra, hogy másképpen gondolkozzanak a világról, mint én, és él bennem a remény, hogy nem tekintenek ellenségüknek. Lánczi, Baán, Demeter és a többi fasiszta izé az ellenségem, de erről ők döntöttek, nem én. És jogom van olyan nagy ívben tenni rájuk, amennyire csak lehetséges.

Lehet oka annak, hogy Orbán és a kutyái egyre őrültebb szövegekkel hergelik a híveiket, hogy a legsúlyosabb fasiszták kapnak szerepet, hogy Magyarországot egyre inkább polgárháborús övezetként kezelik, ahol én a Kárpát-Duna-Nagyhaza szuverenitását ásom alá, és ennek a vélelemnek a felismeréséből elég csinos kastélyt lehet vásárolni a Gellérthegyen.

Jogom van arra, hogy leginkább csak mélyen megvessem ezt a posztnyilas bandát, de a halálukat azért ne kívánjam. Még börtönben sem akarom látni őket, csak olyan helyzetben, ahol már nem tehetik tönkre generációk életét, és már egy árva gondolatom sem kell rájuk pazarolni. Én csak erre várok, de erre egyre jobban.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531718-682dbb2c5820e' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531718&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531718-682dbb2c5820e&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531718-682dbb2c5820e' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A türkmén elnök iránymutatása a Nemzeti Kecske és Sportban

Next Post:

Matolcsy nyílt lázadása

51 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Bogomil szerint:
    2024.09.02 12:05

    Ami érdekes, hogy Baánnak van teljesítménye, nem lenne rászorulva arra, hogy az Indexben önként dicsőítse a rendszert…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-336636)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2024.09.02 13:23

    @Bogomil: Baán ősfideszes volt, de 2002 után is helyettes-államtitkár maradt, és Hiller nevezte ki a Szépművészeti élére. ő nem volt mindig ekkora f.sz. de most nem babra megy a játék, érezhetően feszkó van odafönn.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336638)
    Loading...
  3. vattablz szerint:
    2024.09.02 14:49

    Attól tartok, hogy a helyzet fokozódik. Mostantól a fideszre szavazni bűncselekmény. Én se szeretném az egész bandát börtönben tudni, de szívesen elnézegetném őket vattabálázás közben. (Persze képtelenek lennének megtanulni.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-336639)
    Loading...
  4. DarthVader szerint:
    2024.09.02 15:07

    „Én csak erre várok, de erre egyre jobban. ”
    Hm. érzek némi analógiát a Messiás-várással. 1. vagy nem jön soha, azt csak várni lehet. 2.vagy ha megint eljön, vele jön az itélet napja, és akkor sokkal rosszabb lesz mindenkinek. Kinek ezért, kinek azért.
    Amúgy most éppen van egy messiásunk, de volt már olyan, akit , hallelujával fogadták, mégis mi lett a vége….

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-336640)
    Loading...
  5. hakohen szerint:
    2024.09.02 16:24

    .
    @jotunder:
    .
    „Jogom van arra, hogy leginkább csak mélyen megvessem ezt a posztnyilas bandát, de a halálukat azért ne kívánjam.”
    .
    Van egy közeli hozzátartozóm; nem, nem vérrokonom, úgyhogy nem is mondom meg, hogy kicsoda.
    .
    Na, tőle hallom már egyre gyakrabban (korábban havonta, majd hetente, most már naponta) azt az egyszerű főnév-szófajú felkiáltást, hogy SORTŰZ!
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336641)
    Loading...
  6. nyulambator szerint:
    2024.09.02 16:27

    Erről a várásról egy Beckett nevű úr írt egy tudományos értekezést. A konklúzió így megyen:
    VLADIMIR Majd holnap felkötjük magunkat. (Szünet) Hacsak meg nem jön Godot.
    ESTRAGON És ha megjön?
    VLADIMIR Akkor meg vagyunk mentve.
    (Vladimir leveszi a kalapját – ami eredetileg a Luckyé volt – belenéz, körbetapogatja a belsejét, karimájánál fogva megrázza, megütögeti a tetejét, megint felteszi)
    ESTRAGON Na? Megyünk?
    VLADIMIR Húzd fel a nadrágod!
    ESTRAGON Mi?
    VLADIMIR Hogy húzd fel a nadrágod.
    ESTRAGON Hogy húzzam le a nadrágot?
    VLADIMIR Húzd FEL a nadrágod.
    ESTRAGON (most veszi észre, hogy a nadrágja le van csúszva) Igaz. (Felhúzza a
    nadrágját)

    VLADIMIR Na? Megyünk?
    ESTRAGON Jó, menjünk.
    (Nem mozdulnak)

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-336642)
    Loading...
  7. hakohen szerint:
    2024.09.02 16:32

    .
    @jotunder:
    .
    „…most nem babra megy a játék, érezhetően feszkó van odafönn.”
    .
    https://nepszava.hu/3248248_lengyel-laszlo-orsegvaltok-a-veg-kezdete-2
    .
    Tudom, hogy Lengyel László arról híres, hogy sohasem jönnek be a jóslatai. De azért ez egy nagyon jó és éleslátású cikk; ha nem is tudjuk, hogy mikor és mi lesz a vége.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336643)
    Loading...
  8. ipartelep szerint:
    2024.09.02 17:23

    Hiv.: @hakohen:
    Ez a „SORTŰZ!”, (tehát kiabálva) akkor egyfajta ceterum censeo lehet. Jut eszembe erről Mészöly Miklós egy emlékezetes, nem kissé áthallásos szövege: „Sortűz! Madárraj! Legendák!”
    Én nem akarnék sortüzet (bááár…) de rabruhában szívesen elnézegetném a főkolomposokat. Azt a sokat. Merthogy mi, és hogyan fogja kárpótolni ezt a zországot az elkövetett bűnökért, és rombolásért? (Soha, semmi.) De legalább egy kis elégtétel kijárna.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-336644)
    Loading...
  9. obeszel szerint:
    2024.09.02 17:44

    A NER ellenségének lenni megtiszteltetés!

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-336645)
    Loading...
  10. ipartelep szerint:
    2024.09.02 19:09

    Hiv.: @obeszel:

    A „megtiszteltetés” arról szól, hogy a másik felet tisztelük. Így vagy úgy, ezért vagy azért, de nem csak hogy „emberszámba vesszük”, hanem van tekintélye is neki, valamiért, valamiben elismerjük. Na ez a fidesz-bűnszervezetre, és bűnözőire nem áll. Én pl. egy szemernyi tiszteletet sem érzek irántuk, lenézem, és megvetem őket, és természetesen továbbra is azt gondolom, hogy aljas gazemberek, akik egyben, és nagyrészt idióták is.
    Az ellenségüknek (nem ellenfelüknek!) lenni nem megtiszteltetés, hanem elemi kötelesség.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-336646)
    Loading...
  11. kiazmármegint szerint:
    2024.09.02 19:39

    @hakohen: Elolvastam, sot az elozo, elso reszt is. A fene egye meg, miert pont Lengyel Laszlonak kellett ezeket megjovendolni?

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-336647)
    Loading...
  12. obeszel szerint:
    2024.09.02 21:15

    @ipartelep: „… elemi kötelesség.” Egyetértek! A „megtiszteltetés”-t értsd jól! 🙂

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-336648)
    Loading...
  13. ijontichy szerint:
    2024.09.02 21:28

    @poszt: Természetesen tolerálom. De ugye nem baj, ha nálam az axióma? Ami a lenézést illeti, a naribáró sújtotta zsákfaluban tengődőt nem annyira, a társadalmi elitet viszont az Everest magasságából nézem le. Emlékeztetőnek pedig ott a polcon főhelyen porosodó Old Ballantines.
     
    @ipartelep: : Ez a nemzedék nem is érdemel kárpótlást. A következő néhány pedig – bár nem tehetnek róla – nem fog kapni. Az élet nem igazságos :-(. Ilyenkor kicsit irigylem a hívő lelkeket. Mármint, akik képesek hinni, hogy a kártékony bolsycsávó és spanjai valagát szarvas-patás ördögök fogják tüzes vasakkal sütögetni, míg a világ világ (+2 nap :-)).
     
    @hakohen: : „mikor és mi lesz a vége.” Sajnos jól mondta Csaba László (vagy László Csaba? mindig keverem ;-)), hogy – legalábbis gazdaságilag – ezt a vergődést a „végtelenségig” el lehet húzni :-(. Mármint amíg a nyugati gazdasági térséghez tartozik mogyoróland.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-336649)
    Loading...
  14. Mister Gumpy szerint:
    2024.09.03 02:42

    Bocsánat, Jótündér, hogy az elálló kisujjam beleakad a szádból kiálló kiegyenesített kaszába, de muszáj ezt a fasiszta görény PIMest azzal cikizni, hogy romániai? Értem én, hogy a Securitate, a bűnbocsánatot elnyert KGB-vel ellentétben, valahogy még most is ugyanannyira gáz a fideszeseknek mint a ballibeknek, szóval elvileg talán jobban megüti egy esetleges fideszes olvasó ingerküszöbét a Secuzás, mint más, pláne, ha megérdemelt, de hány fideszes olvasóval is számolsz, és egyáltalán?

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-336650)
    Loading...
  15. obeszel szerint:
    2024.09.03 06:50

    @ipartelep: A megtiszteltetés helyett találtam jobbat: Rang!

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-336651)
    Loading...
  16. szazharminchet szerint:
    2024.09.03 08:09

    @Mister Gumpy:
    Azért annyi jogos van benne, hogy amíg a xenofób kormány a menekülteket nevezi gazdasági migránsoknak, addig azért jobb, ha tudjuk, hogy ez az alak (meg az a zsíros bajszú tohonya barom a színházban) a megélhetési migráns (meg én is, és sokszor a híreket látva-hallva nem vagyok a magyarságra büszkébb, sőt).

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-336653)
    Loading...
  17. Ervsebesz szerint:
    2024.09.03 09:39

    [@Mister Gumpy:](#comment-336650

    Igen. Románnak lenni nem szégyen, fideszesnek az

    Hiv.: [@Ervsebesz:](#comment-336654)
    Loading...
  18. vattablz szerint:
    2024.09.03 11:32

    @Ervsebesz: Kösz! Soha nem éreztem, hogy a románságomon volna szégyellnivaló, ahogy dicsekedni sincs mivel. Az ember alig felelős a születési körülményeiért, de tisztelje a tényeket. Csináltatok is magamnak egy trikót azzal a felirattal, hogy „Román vagyok, nem fideszes!”

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-336655)
    Loading...
  19. apokalipszistmost szerint:
    2024.09.03 12:16

    biztos van olyan, hogy „fideszes de amúgy rendes ember” bár én még eggyel se találkoztam, olyan lehet mint az „emberarcú fideszes (funkcionárius)”, állítólag sokan látták, mint a jetit, oké én pont nem

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-336656)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2024.09.03 12:19

    @Mister Gumpy: cikizni? TGM is transzszilván volt. ahogy mondjuk a keresztény dédszüleim is. nekem a világon semmi bajom sincs azzal, hogy Demeterszilcsi erdélyi. azt gondolom, hogy hozott magával egy olyan mentalitást, ami még a dzsungár baromságnál is keményebb néha. és nem mindenki hozott, az idősebbek tipikusan nem hoztak. lehet, hogy aránylag kevesen hoznak, ő aztán igen. Vidnyánszky Sr.-nak sem kellett volna hozni szovjet mentalitást, egyáltalán nem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336657)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2024.09.03 12:24

    @Mister Gumpy: a magyar mentalitás egyik alapja Kádár szocializmusa, a román mentalitásé meg Ceausescué. én nem gondolom azt, hogy D. családja különösebben rajongott volna Ceauért, azt igen, hogy D. teljesen átvette a Traiasca dallamívét 🙁 olvass bele a kis pályázatába vagy a nyilatkozataiba. amúgy Tőkés, akit akár ki is nyírhattak volna 89-ben, dittó.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336658)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2024.09.03 12:27

    https://index.hu/kulfold/2024/09/03/krausz-ferenc-nobel-dij-nyilatkozat-ukrajna-oroszorszag-haboru-kijev-gyerekkorhaz/

    Krausz valamennyire szimpatizál Orbánékkal (valamennyire, nem tudom mennyire), de…

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336659)
    Loading...
  23. nyulambator szerint:
    2024.09.03 12:40

    @jotunder: Hát minimum 75 milliárd oka van rá:
    https://telex.hu/belfold/2023/10/25/a-kormany-75-milliard-forinttal-tamogatja-krausz-ferenc-kutato-kozpontjat
    Nem hallottam róla, hogy „Karikó asszonyság” kutatásait támoganá a kormány.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-336660)
    Loading...
  24. annokkk szerint:
    2024.09.03 13:04

    Gondolom, az Ellenségnek lenni posztba való az Iványi Gábor iskoláinak bezárása.
    https://www.szabadeuropa.hu/a/azonnali-jogvedelmet-kernek-ivanyi-gabor-bezaratott-iskolai/33102908.html
    Most azt látom, hogy ők olyan gyerekeket oktattak, akiket nem vesz föl a fasiszta állami oktatáspolitika, és nincs pénzük a svájci magánintézetre.
    Hogy mi a jogi, vagy anyagi módszer, amivel kinyírták őket, az továbbra sem érdekel, de….
    Ilyenkor hol vannak az egyházak, amik bármikor átvesznek és leuralnak egy bármilyen gyermekintézményt, főleg iskolát ?
    Hol vannak az egyházak, hogy a gyerekek észre se vegyék a fenntartóváltást ?
    Kikergetni 300 sehová fel nem vett gyereket a nap alá, hogy boldoguljon, ahogy tud.
    Ez keresztényi ? Kereszténykéim ? Zsidók ?
    Tényleg senki nem akarta átvenni ezeket az iskolákat ?
    Akkor szerintem nem az Iványi Gábor az ellenség, hanem a gyerekek, akik a hátrányaik ellenére iskolába szeretnének járni. Meg a szüleik.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-336661)
    Loading...
  25. DarthVader szerint:
    2024.09.03 13:14

    @hakohen:

    Szerintem túl sokat feltételez bármelyik generációról. Bár mindegy, milyenek, gazember és/vagy hülye egytől egyig. Ezen a szinten inkább gazember.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-336662)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.09.03 13:34

    Hiv.: @hakohen:
    Hogy az őrségváltás az lenne, ha a bojárok fölött nem lenne központi hatalom ? Igy a feudalizmus két állapottya váltogatná csak egymást, az erős központi hatalom királlyal és kegyencrendszerrel, és a gyenge központi hatalom a bojárok marakodásával.
    Ezen mi az őrségváltás ? Eddig is ezek a görények uralkodtak. Pont az őrség nem változik, csak a napiparancs helyett az anarchia évei jönnek. Jönnének. Szerintem nem ez lesz. Ha Orbánnak kitelik a becsülete, Moszkva küld egy másik szekust. Ez a dolgok menete errefelé.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-336663)
    Loading...
  27. tamspatrik szerint:
    2024.09.03 20:10

    Mindenkinek ellenségei, akik nem tudják elviselni a szellemi sötétséget és a gátlástalan banditizmust. Dörmögő Dömötör is intelligensebb volt ezeknél. Egy nagy „nem menni zóna” az egész társaság. A közelükbe.

    Hiv.: [@tamspatrik:](#comment-336666)
    Loading...
  28. Mister Gumpy szerint:
    2024.09.04 00:44

    @jotunder: Ad1, szerintem nem látszik a posztodon, hogy nincs azzal bajod, hogy DSz romániai. Persze külön sajátbravúrként könyvelem el, hogy TGM-mel válaszolsz nekem, meg a saját családoddal, köszönöm, de valahogy mintha más helyen lenne az agyadban ez a két dolog, máshogy román TGM meg ez a fasz, egyiknek előny, másiknak hátrány. Így néz ki, nekem.

    Ad2, ez erről jutott az eszembe @szazharminchet:, de talán volt is már szó erről itt: talán DSz aljassága tényleg kapcsolatba hozható gyökértelenségével, könnyebb szívvel rombol Budapesten egy ilyen gyüttment, mint olyasvalaki, aki itt nőtt fel; ezért érdemes külföldi görényeket szerződtetni Orbánnak.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-336669)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2024.09.04 07:33

    @Mister Gumpy: nem tudom, hogy mit jelent az, hogy „bajom van” valakinek a származásával, nekem kicsit távolabbi származásom van, mint demeternek. de azt gondolsz, amit akarsz, majd pont én fogok ebbe beleszólni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336670)
    Loading...
  30. vattablz szerint:
    2024.09.04 09:12

    Demeterrel az a baj, hogy nem jár színházba. Minden további gazembersége ebből eredeztethető. (Lásd még: „Aki a vörösbort szódával issza egyéb gazemberségre is képes.”)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-336672)
    Loading...
  31. szazharminchet szerint:
    2024.09.04 11:30

    @Mister Gumpy:
    Én nem akarom itten ezt a kis görényt pszichoanalizálni. A végén majd kihozzuk, hogy nem tehet róla. Egy aljas kis szar, rombol, ha nem Romániából jött volna, hanem valami muszlim országból, és nem fideszes módon lenne ennyire kártékony, a fideszesek lennének az elsők, akik vissza akarnák baszarintani oda, ahonnan jött, függetlenül attól, hogy ott mi lesz vele és hogy a lelke mélyén magyarnak érzi-e magát vagy nem (amúgy nem tudom, ebben éppen mér hisznek a jobb oldalon, ha nekik a nem=születéskori nem és nincs társadalmi nem, akkor a nemzetiség miért nem = születéskori nemzetiség, ahogy az állam, ahol született, megállapítja, ha lánynak nem érezheti magát, aki pöccsel született, akkor magyarnak miért érezheti magát, aki Romániában).

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-336674)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2024.09.04 12:07

    @vattablz: ez nagyon jó meglátás. bár a többi sem jár, csak ők nem ennyire büszkék rá. hol a színészünk? -szkéné nézőművészeti, kötelező.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-336675)
    Loading...
  33. ATCG szerint:
    2024.09.04 12:49

    „Jogom van arra, hogy leginkább csak mélyen megvessem ezt a posztnyilas bandát, de a halálukat azért ne kívánjam. Még börtönben sem akarom látni őket, csak olyan helyzetben, ahol már nem tehetik tönkre generációk életét, és már egy árva gondolatom sem kell rájuk pazarolni. Én csak erre várok, de erre egyre jobban.”
    Hiv.: @ipartelep:
    Már nem emlékszem pontosan, hogy ki írta meg a következő megszégyenítési módot (talán Mark Twain a Huckleberry Finn -ben) ez a „Kátrány és toll professzor módszere”: a lefülelt csalókat levetkőztették, meghempergették őket először kátrányban, aztán kacsa és libatollban, majd úgy ahogy voltak kiseprűzték őket a városból. Szaladtak is azok inuk szakadtából, kétségbesetten mentve az irhájukat.
    …
    Képzeljük magunk elé: Elől szalad a köpcös, fekete seggén lifegnek a tollpihék, és utána a főkolomposok, mandarinok serege ugyanúgy.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-336676)
    Loading...
  34. ATCG szerint:
    2024.09.04 13:10

    Hiv.: @annokkk:
    Ezeket a gyerekeket és Iványi Gábort miért veszi körül a hallgatás fala?
    Kálváriájuk miért nem szól akkorát, mint a Szájer-ügy, vagy Novák Katalin
    kegyelmi rendelete?

    VÖRÖSMARTY MIHÁLY: Országháza

    A hazának nincsen háza,
    Mert fiainak
    Nem hazája;
    Büszke fajnak
    Küzdő pálya,
    Melyen az magát rongálja,
    Kincsnek, vérnek rossz gazdája.
    És oh szégyen! rosszra, jóra
    Még szavazni jár dobszóra.
    Ura s rabja millióknak
    Kik gyűlölnek és dacolnak;
    Zsarnok, szolga egy személyben
    Ki magával sincs békében.
    S vas eszével
    Jég szívével
    Fölmerül a külfaj árja,
    A meleg vért általjárja,
    És a nemzet áll fagyottan
    Tompa, zsibbadt fájdalomban.
    Nincsen egy szó
    Összehangzó
    Honfiaknak ajakáról,
    Nincsen egy tett
    Az eggyé lett
    Nemzet élete fájáról.

    A hazának nincsen háza. Mért?
    Volt idő, midőn nevére
    Fölkelének, s amit kére,
    Nem keresvén cifra szóban,
    Ami a szív legmélyén van,
    Adtak drága bért,
    Adtak érte vért.
    Most midőn leszállt a béke
    S a vérontó harcnak vége,
    S a hazának,
    Mint anyának,
    Aki gyermeki körében
    Áll ragyogva örömében,
    Földerülne boldog napja:
    Most fejét szenny s gyász takarja.
    Földön futva,
    Bujdokolva,
    Mint hívatlan vendég száll be
    A szegény s kaján telekbe,
    Hol nevét rút ferdítésben
    Ismerik csak átokképen.
    Neve: szolgálj és ne láss bért.
    Neve: adj pénzt és ne tudd mért.
    Neve: halj meg más javáért.
    Neve szégyen, neve átok:
    Ezzé lett magyar hazátok.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-336677)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2024.09.04 17:09

    Hiv.: @ATCG:

    Ha a „kátrány, és toll”-ungabungát megelőzné egy teljes vagyonelkobzás, akkor nem ragaszkodnék a börtönbüntetéshez, a sortűzhöz meg pláne nem. De az ungabungát közvetítenie kellene az intervíziónak, az oskolákban pedig kötelező videónak kellene lennie.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-336678)
    Loading...
  36. hakohen szerint:
    2024.09.04 17:46

    .
    @ATCG:
    .
    Lásd még: Előszó. És nem, ne lásd: Gondolatok a könyvtárban.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336679)
    Loading...
  37. zardoz2 szerint:
    2024.09.04 18:06

    https://centauriweb.hu/archiv/fb-rovat/a-vilagirodalom-remekei/edgar-allan-poe-dr-katrany-es-toll-professzor-modszere/

    Hiv.: [@zardoz2:](#comment-336680)
    Loading...
  38. nyulambator szerint:
    2024.09.04 18:39

    Debizony a Huckleberry Finnben is ott van:
    „- Én egy kis mértékletességi mozgalmat csináltam vagy egy hétig és becéje lettem a fehérnépnek, aprónak-nagynak egyaránt, mert hatalmasan befűtöttem iszák uraiméknak, annyit mondhatok, s beszedettem öt-hat dollárt egy-egy éjjel – fejenkint tíz centjével, gyermek és szerecsen ingyen – és az üzlet mindjobban ment napról-napra, amikor valamikép mult éjjel hire ment, hogy én titokban a saját korsómmal töltöm az időmet. Egy fekete költött fel ma reggel azzal, hogy a népek titokban szedelőzködnek kutyáikkal és lovaikkal és hamarosan rám jönnek, de adnak egy félórai egérutat, azután azonban ahol találnak, lehúznak; s ha megcsípnek, bekátrányoznak, tollban meghentergetnek és végighurcolnak a városon, annyi bizonyos. De nem vártam be a fölöstökömöt, nem voltam éhes.”
    Merthogy ez nem fikció, hanem alkalmas időkben és helyeken a büntetésvégrehajtási rendszer része: https://en.wikipedia.org/wiki/Tarring_and_feathering

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-336681)
    Loading...
  39. ijontichy szerint:
    2024.09.04 19:41

    @ATCG: : Elképzeltem :-). Priceless :-DDD.
    @ipartelep: : Előbb fizetős channeleken megfuttatni (nagy sikere lenne worldwide), a befolyt zsetont pedig az oktatásra fordítani. A bónusz, hogy a szereplőknek nem kell egy kanyi jogdíjat sem fizetni.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-336684)
    Loading...
  40. ATCG szerint:
    2024.09.04 20:03

    Hiv.: @hakohen:
    Köszönöm szépen, mi minden kincsünk van azért, amiről hajlamosak vagyunk elfeledkezni nagy keserűségünkben:
    „Országok rongya! könyvtár a neved,
    De hát hol a könyv mely célhoz vezet?
    Hol a nagyobb rész boldogsága? – Ment-e
    A könyvek által a világ elébb?”
    Nem hagyhatjuk, mindent meg kellene tennünk a magunk lehetőségei és képességei szerint, saját hatóköreinkben, hogy a magyari világ szellemi leépülését, hátrafelé menetelét legalább megállítsuk.
    S az Előszó-ból:
    „Most tél van és csend és hó és halál.
    A föld megőszült;
    Nem hajszálanként, mint a boldog ember,
    Egyszerre őszült az meg, mint az isten,”
    Esterházy egy kis hazai helyzetleírását valami ilyen mondattal zárta:
    ‘Fogadjunk, hogy nem merem leírni: a tél után tavasz jön.
    Vesztettem’ – régóta keresem ezt az kis írását, de nem akadtam rá újra.
    S a Csongor és Tündéből:
    „Sötét és semmi voltak: én valék,
    Kietlen, csendes, lény nem lakta Éj,
    És a világot szültem gyermekűl.
    Mindenható sugárral a világ
    Fölkelt ölemből; megrázkódtatá
    A semmiségnek pusztaságait,”

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-336685)
    Loading...
  41. ATCG szerint:
    2024.09.04 20:11

    Hiv.: @zardoz2:
    Poe írásait is szerettem, ott is motoszkált a fejemben, köszönöm.
    @nyulambator:
    Mark Twain-t meg különösen.
    De mintha a Cooper regények valamelyikében is lenne utalás ilyesmire. a hórihorgas csodadoktor (előéletéből) aki kioperálja Csingacsguk vállából a lövedéket, illetve az az indián megvető vállrándításától esik ki onnan, amit a csodadoktor ügyesen elkap és diadalmasan mutatja föl az indiánért aggódó hölgyeknek.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-336686)
    Loading...
  42. ATCG szerint:
    2024.09.04 20:22

    Hiv.: @ipartelep:
    Hiv.: @ijontichy:
    Ja és míg ott fut a siserehad élükön a „világsztárral” (közbevetőleg: Bécsben a temesvári román taxis (tényleg román csak a ‘jó napot’-ot tudja magyarul) Európa összes politikusát rongynak nevezi, kivéve Orbánt, akire azt mondta: ő az egyetlen patrióta politikus, ja kívülről így is láthatják elég sokan): a gyerekek az egyszeri szabóinashoz hasonlóan kórusban és izgatottan kiáltoznák:
    De hisz’ a „király” meztelen!

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-336687)
    Loading...
  43. ipartelep szerint:
    2024.09.04 20:48

    Hiv.: @ATCG:
    A Nagy Indiánkönyvet utoljára ált. iskolás koromban olvastam, ezt a részt már elfelejtettem belőle, de az egyik legjobb westernfilmben a „Kis nagy ember”-ben is van egy ilyen szurkos-tollas jelenet. Aki még nem látta, még ma nézze meg (nem emiatt a jelenet miatt, az egész film remekmű), mert rövid az élet, és kevés a jó western.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-336688)
    Loading...
  44. hakohen szerint:
    2024.09.04 21:38

    .
    @ATCG:
    .
    Egy kis nemezetközi kitekintés:
    .
    „MACBETH.
    Alig van
    A félelemre már érzékem…
    Már jóllaktam a
    Borzalmakkal s véres képzelmim az
    Iszony kiséretét úgy megszokák,
    Hogy meg sem indít.”
    .
    „SIWARD.
    A királyné halt meg, felséges úr.
    MACBETH.
    Halt volna meg később! Ily hírre is
    Lett volna még idő!”
    .
    „HÍRNÖK.
    A mint a dombon őrt állék s alá
    Birnamra néztem, hát egyszerre úgy
    Tetszék: az erdő mozdúl.”
    .
    „Míg a birnami erdő Dunsinanhoz
    Nem jő: ne félj!”
    .
    Hát így megy ez – mondotta volt Kurt Vonnegut.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336689)
    Loading...
  45. hakohen szerint:
    2024.09.04 21:46

    .
    @ipartelep:
    .
    Igen, a Kis nagy ember nagy film volt. Érdekes, hogy Dustin Hoffmann egy rakás Oscar, Bafta, Golden Globe díjat besöpört, de ezért a filmért még csak nem is jelölték semmire. Igaz, mást sem.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336690)
    Loading...
  46. ipartelep szerint:
    2024.09.04 22:24

    Hiv.: @hakohen:

    (Offtocsik)
    Én inkább a klasszikus (lila) javarészt európai művészfilmek kedvelője vagyok, ezért az Oscar-díjat, a maga „akadémiájával” kb. semmire nem tartom, de valóban Hoffmannak ez lehetett az egyik legjobb filmje, amellett, hogy igen jó színész. Talán az lehetett a baj a Kis nagy emberrel, hogy nem klasszikus- hanem revizionista western, és eléggé korai is, mondhatni megelőzte a korát, és arra az ámerikás közönség, és kritikusok még nem voltak készen. Mai filmes szemmel persze ez a revizionizmus szinte nem is látszik már, hiszen ma már mindenen (is) túl vagyunk. De akkor ez a film nagyon másmilyen volt, mint a Jonh Ford, és John Wayne-féle klasszikusok (amiket egyébként szintén szeretek).

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-336691)
    Loading...
  47. hakohen szerint:
    2024.09.05 00:11

    .
    @ipartelep:
    .
    Biztos igazad van; annyira nem értek a mai filmekhez. Hollywoodiakat ritkán nézek.
    .
    Azért megjegyezném, hogy a Bafta brit díj, nem amerikai. És D.H. ott is aratott, ám a Kis nagy ember nem.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336692)
    Loading...
  48. hakohen szerint:
    2024.09.07 21:54

    .
    Mai friss videó Kötcséről. Igen tanulságos.
    .
    https://nepszava.hu/3249349_kotcse-orban-viktor-beszed-megelhetes-video
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-336789)
    Loading...
  49. Mister Gumpy szerint:
    2024.12.01 01:38

    @jotunder: Kerestem egy régi kommentet valakitől, idetévedtem. És azt látom most, utólag, hogy sokszor kötök beléd azzal, hogy igazából a közszolgálatiságot kérem rajtad számon, a köz újságíróján, te meg úgy válaszolsz, mintha csak haverien dumálnánk, és nem egészen érted, miért kötök beléd a primitív véleményed miatt, az a te magánvéleményed, az enyém se kevésbé primitív és magán, biztos utállak, vagy csak fölöslegesen okoskodok. Na, szóval az „óriási nyilvánossággal” járó felelősség, empátia, az néha szerintem hibádzik, és biztosan hülye vagyok, ha egy jelenleg pici és személyes blogot ilyen közszolgálati tulajdonságokkal ruházok fel, de egyrészt hülye vagyok, tényleg bocsánat, másrészt vedd bóknak, harmadrészt meg talán irl személyes kommunikációban is igaz, hogy ha az átlagnál nagyobb a hangod (pld, ugye, khm), akkor jobb empatikusabbnak lenned, mert különböző emberek, teljesen más élettel, lehet, hogy okkal gondolnak mást, mint te, de nem tudnak úgy válaszolni. Itt most hirtelen gondolok egy konkrét esetre is, kérdezz rá, ha érdekel, amikor legközelebb találkozunk. Én is gyakran elkövetek ilyen hibát, nem vagyok jobb nálad, talán ezért vagyok erre érzékeny.

    Amúgy, teljesen mellékesen, hagy kérdezzem meg, mekkora az általam képzelt óriási nyilvánosság? Jól tippelem, hogy a mostani az az indexes idők csúcslátogatottságának százada? Nem cikizlek (remélhetőleg ismersz ennyire), csak a valóságot kérdezem, nincs vélemény elrejtve a kérdésben, vagy ha tudatalatt mégis, akkor a világról és a körülményekről, nem az írásokról.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-339704)
    Loading...
  50. jotunder szerint:
    2024.12.01 07:49

    @Mister Gumpy: negyede, és ez így jó. akkor hetente kaptam fenyegetéseket, most meg soha, nem kell naponta kidobnom embereket (sohasem kell). számomra ez így tökéletes.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-339711)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Nocsak. A Nagy Kioktató, a kommentszek…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: Es ha esetleg azt hitted volna, hogy Ha…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@nyulambator: : Amit ma ellophatsz, ne halaszd hol…
  • velotanya on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Virág et.: Nekem se tetszik a lengyel első fordul…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/05/20/lehajolnak-mindenert-7-m…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Attól függ, hogy hogyan deifniáljuk vagy értelmezz…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Thalész: "A populizmus önmagában nem negatív dolo…
  • jack_of_all_trades on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@jotunder: Az kár, mert borzasztó érdekes lenne.
  • ikarus on Viccországban bejelentenekA magyarok a választáson csak a Lánczikat veszíthe…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekNekem erről a "harcosok klubjáról" most a Mao-féle…
  • jotunder on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@aldasnalkeres: rangsora válogatja, volt egy olyan…
  • Thalész on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Hát, jó nagy pofont kapott most Orbán. Kérdés, hog…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/05/19/amerikai-ugyvivo-olyan-e…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@nyulambator:: de, gondolom, a NASA nem nagyon haj…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@labrys: Hát nem hogy a SpaceX a NASA szerződésein…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)2022-ben 93.89%-ot szereztek Fideszék a szavazójog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: Musk akarja az erre szánt pénzt. És a…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@apokalipszistmost:: …gondolod? Szerintem az ottan…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@jotunder: A magyar citációs iparról (mely nyilván…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr:: Köszi, rossz helyen és/vagy rosszul néztem…
  • jotunder on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@aldasnalkeres: matematikából a legidézettebb száz…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Belenéztem kettő cikkbe, ami idézi: alapvető kvant…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Erősen túlzásnak tűnik, az biztos. Lehet, hogy val…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMost éppen a NASA költségvetését csökkenti, benne…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr: Köszönöm, de hát hány oktatási- és kutatás-…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Máshova képzett emberek mentek meg persze a diplom…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Nyugat- és Dél-Európában, ahol a szegényebb, lenéz…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr: De nem mindenhol: https://transtelex.ro/koz…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@exadvocatus: Nem, a diaszpórában Simion nyert 55,…
  • Virág et. on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.A lengyel meccs veszélyes a második fordulón. A tö…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Jól látom, hogy a diaszpórában még nagyobbat nyert…
  • apokalipszistmost on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)úgy fest durván nyert Dan most jön a Fidesz - RMDS…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság."Mert az én szeretetem öl, butít és nyomorba dönt.…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Oktatasi es kutatasiprogram-ertekeleshez ír iránym…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.[Nem tartozik a témához, de ha már mindenki kiörve…
  • azuccahirmondoja on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Te szólítottál meg engem, ergo én volt…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, preliminary final results (excluding vot…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@nyulambator:: Én is együtt örülök velük, de azért…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Poland, Ipsos late exit-poll: Presidential electio…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, 3,051/3,092 freguesias counted: AD-EPP:…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Romania, 95.5% of votes counted: Presidential elec…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.A magam részéről együtt örülök az erdélyi magyarok…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Mivel a választáson résztvevők szavazatainak több…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Romania, 92.3% of votes counted: Presidential elec…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, 96.6% of freguesias counted: AD-EPP: 33.…
  • steinerzsiga on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Szerintem pont ez a lényeg. El kell…
  • Keepdreaming on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Hiv.: @vattablz: Jóindulatút írtam, attól még lehe…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Létezik-e jó populista? Ahogy a vic…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Ha a Tiszára szavaznak akkor sincs…
  • Keepdreaming on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.MP már rá is szállt, negyed óra alatt 7000 reakció…

Posztrulett

Fukuyama után (nemazamineklátszikposzt)

A Fukuyama után egy színdarab, a Trafóban láttuk. Az osztrák szerző, Thomas Köck, ott volt az előadáson, még nincs negyven, a rendező Sándor Dániel Máté korát csak megsaccolni tudnám, két évvel végzett Tarnóczi Jakab után, Azahriah, Kemény Lili (mintha ő is), Rujder Vivien korosztálya, Gen Z és környéke. Ez a BudapestSkizo társulat előadása, a színpadtechnikusok …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • rovidec398e17c6
  • tulajdonkppen
  • esztre
  • olvassbele.com
  • opiniopraesumpta
  • thegaben86
  • Gaboxhrr
  • velotanya
  • kiazmármegint
  • Czifra Zoltán
  • nerangass
  • twmmy
  • susyk
  • labrys
  • gearforbooks
  • excombo
  • mecsekijeti
  • tortt49
  • darnoknew
  • janostothmeister
  • Hector Kapitány
  • KennyOMG
  • marysolotravez
  • apokalipszistmost
  • jelbeszed
  • Tehenész
  • Gabor
  • kisvince
  • ra0213
  • kalzol
  • SMFB
  • jshirlevel
  • aerduloensamtonight
  • hakohen
  • ipartelep
  • aromo44
  • ijontichy
  • jotunder
  • Bogomil
  • murok
  • jack_of_all_trades
  • macskahala
  • Morp65
  • ikarus
  • pogny
  • attitoth68
  • ganjagym
  • outis
  • jaurin
  • nyulambator
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d