Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Gandhi az indián…(majdleszrendesposztis)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

     Szilvay Ph.D írt egy elemzést az amerikai elnökválasztásról, ahol az Indian-American Usha Chilukurit egyszerűen indiánnak nevezte. Azt is írta, hogy Nyugat-Virginiában a demokraták biztosan nyernek. Nem nagyon van poll Nyugat-Virginiában, de Trump ott több mint negyven százalékkal verte meg Mrs. Clintont, Romney több mint 25 százalékkal Obamát. Ezt csak azért mondom, mert ha Bangóné rosszul ír fel egy integrált, és hát azért előfordul vele, akkor rögtön kiszerkesztik a pártlapban…

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517970-6933ecdf0f06f' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517970&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517970-6933ecdf0f06f&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517970-6933ecdf0f06f' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

When the Fatman comes… (song for the SZFE)

Next Post:

Cecília asszony furcsát észlel (mégmindignemaposzt)

16 Commments

  1. ámbátor szerint:
    2020.09.30 13:40

    Nyugat-India, Kelet-India, nem mindegy?

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-34866)
    Loading...
  2. doggfather szerint:
    2020.09.30 13:49

    jajj, ezek csak csúnya tények na.
    a mondanivaló a lényeg na.

    Hiv.: [@doggfather:](#comment-34867)
    Loading...
  3. kisa szerint:
    2020.09.30 16:07

    Deháááát úgy van írva, hogy „Usha Chilukuri, an Indian-American woman…”, miről beszélünk??????????Az indian az indián és kész!

    Hiv.: [@kisa:](#comment-34868)
    Loading...
  4. balmoral szerint:
    2020.09.30 16:11

    Az Usha Chilukuri úgy hangzik, mint egy Karl May regényből szalajtott indián, pl. Ikacsi Takli, ha ismerős még valakinek ez a név. Szilvay péhádének biztosan. Klasszikus műveltség.

    Hiv.: [@balmoral:](#comment-34869)
    Loading...
  5. staropramen szerint:
    2020.09.30 16:17

    Egy virtigli elemző nem hagyja magát a tényektől befolyásolni.

    Hiv.: [@staropramen:](#comment-34870)
    Loading...
  6. velőtanya szerint:
    2020.09.30 16:35

    @balmoral: Uff! Aguan inta-hinta!

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-34871)
    Loading...
  7. velőtanya szerint:
    2020.09.30 16:48

    A mandinert olvasgatva a ner ideológia szárnyának most úgy 1300 körül van a határvonal – ami azelőtt volt, azok a régi jó libernyákmentes boldog idők, ami azóta történik, abban már mindig sikerül felfedezniük legalább valami kis szabadkőműves szálat. Na és hol tartott az európai keresztény-konzervatív földrajztodomány 1300-ban?

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-34872)
    Loading...
  8. ámbátor szerint:
    2020.09.30 19:50

    @velőtanya: Milyen fürge és eleven!

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-34873)
    Loading...
  9. Virág et. szerint:
    2020.09.30 20:48

    Ha Gojko Mitic lehetett indián, akkor Usha Chilukuri már miért ne? Nem érünk mi fel a NER nagy gondolkodóihoz.

    Hiv.: [@Virág et.:](#comment-34874)
    Loading...
  10. velőtanya szerint:
    2020.10.01 11:07

    @ámbátor: Alapműveltség:)

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-34875)
    Loading...
  11. Grrr szerint:
    2020.10.01 22:48

    Van még néhány slendriánság ill. zavar

    Az Egyesült Államokban ugyanis nem a szavazatok összessége (popular vote) számít az elnökválasztásokon, hanem az, hogy melyik jelölt hány tagállamban nyert.
    – mármint hogy hány elektori szavazatot kap…

    A győztes mindent visz, azaz akinek akár egy szavazat előnye van, azé az egész állam, a rendszerben nincsenek arányosító tényezők.
    – kivéve Maine és Nebraska, ahogyan az később meg is jelenik a cikkben

    Egyebek mellett George W. Bush 2000-ben és Donald Trump 2016-ban úgy nyerte az elnökválasztást, hogy szövetségi szinten kevesebb szavazata volt, mint ellenfelének, ám több államot vitt.
    – igen, de a lényeg nem az államok számossága, hanem az elektori szavazatok száma. A demokraták tudnak úgy nyerni, hogy kevesebb államot „visznek”.

    Egy tagállam elektorai pedig mindannyian a helyben győztes jelöltre kell hogy szavazzanak – kivéve Maine-ben és Nebraskában, ahol arányosabb a rendszer.
    – ez pont mostanság téma, hogy az államok valóban jogilag kötelezhetik-e az elektorokat az ott győztes jelölt melletti voksolásra (igen); eddig nem volt ez benne a rendszerben, és vannak is néha „hűtlen” elektorok

    Az elektorok száma 538, minden tagállam annyi elektorral rendelkezik, ahány képviselője van a kongresszusban.
    – ugyebár a kongresszusban 435 képviselő és 100 szenátor van (a szenátorokat nem hívják képviselőnek). Washington DC meg kap még 3 elektort, ahogy a cikk is írja.

    Időről időre felmerül, hogy meg kellene szüntetni az elektori testületet. A megszokáson túl azonban három dolog is a meghagyása mellett szól: egyrészt az, hogy az ország tagállamokból áll, másrészt az, hogy az alapító atyák így akarták mérsékelni a „többség zsarnokságát”, harmadrészt pedig az, hogy a ritkábban lakott területek így tudnak beleszólni a választások kimenetelébe.
    – Németország, Spanyolország, Belgium meg Mexikó is tagállamokból áll, többek között.
    – leginkább a déliek nem akarták volna anno, hogy a népesebb Észak mindig győzedelmeskedjen, államként bele tudták számolna a rabszolgákat is 60%-os „átváltási arányban”
    – a legnagyobb ostobaság és zsarnokság pont így állhat csak elő: csak néhány állam tud valójában beleszólni a választások kimenetébe

    A főváros is dominánsan baloldali, ezért a demokraták időről időre tagállamot szeretnének kreálni belőle.
    – hát meg még ott van a taxation without representation dolog is…

    Az Egyesült Államok 328 millió lakosából 200 milliónak van választójoga, az utóbbi évtizedekben 58–67 százalékuk járult az urnákhoz. A népesség 76,3 százaléka fehér – ebből 18,5 százalék hispán –, 13,4 százalék fekete, 5,9 százalék ázsiai, 1,3 százalék indián és 3 százalék egyéb etnikumú.
    – az az egyéb nem a magukat két- vagy több rasszhoz is tartozónak valló emberek akarnak lenni?

    A 11 elektori szavazattal bíró Arizona eddig republikánus volt, ám a diplomás fehér népesség egyre inkább demokrata párti, a szomszédos Kaliforniából pedig mind több hispán költözik be, ami erodálja a republikánus szavazóbázist
    – demokrata latinok beköltözése nem erodálja a republikánus szavazóbázist, csupán túlnövi azt

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-34876)
    Loading...
  12. libernyák szerint:
    2020.10.02 01:10

    @Grrr: Hát igen, elég érdekes, amikor Szilvay prezentálja az érveket az elektori testület megtartása mellett, de az ellenérveket már nem mutatja
    be. De hát mit is vártunk tőle…

    Igazából ez a kulcs:
    „- a legnagyobb ostobaság és zsarnokság pont így állhat csak elő: csak néhány állam tud valójában beleszólni a választások kimenetébe”

    Egyébként ennek a „ritkábban lakott területek így tudnak beleszólni a választások kimenetelébe” érvnek van egy kis alapja, de nekem úgy tűnik, hogy a Szenátus révén már így is nagyon nagy befolyásuk lehet Amerika irányításába (főleg 1 főre nézve).
    Legalábbis a Republikánusok csak akkor veszthetik el a szenátust, ha nagyon nagy lemaradásban vannak a Demokratákhoz képest, és így nem nagyon kerülhet liberális jelölt a Supreme Court-ba.

    Őszintén szólva nekem európai szemmel kicsit furcsa, hogy miért nem próbálnak meg a Demokraták és a Republikánusok valamiféle kompromisszumra jutni ezekben az ügyekben, és korrigálni a 200 éves alkotmányuk hibáit.
    Mondjuk megszüntetni az electoral college-ot vagy minimum arányosabbá tenni a rendszer (mint Maine-ben és Nebraskában történt), bevenni DC-t és Puerto Rico-t két további államnak, szigorúbb fegyvertartási szabályokat hozni és eltörölni a birtright citizenshipet.

    Persze, tudom, a Republikánusok szektás része ragaszkodik az alkotmány szó szerinti értelmezéséhez, ahhoz, hogy mindent egy 200 éves papír alapján kell levezetni*. A fegyvertartás szigorítása meg az NRA-lobbi miatt nagyjából lehetetlen, és elég pénzzel támogatják mindkét oldal jelöltjeit.
    Ez persze visszavezet a ‘Citizens United’ döntéshez és általában ahhoz a – számomra úgy tűnik, legfontosabb – problémához, hogy ha valaki nem milliárdos, akkor szinte lehetetlen jelentős vállalati támogatás nélkül sikeres kampányt folytatnia Amerikában (bár Sandersnek sikerült).

    *Pedig hát maga Jefferson mondta, bár az alkotmányfetisiszták nem szokták idézni:
    „”I am not an advocate for frequent changes in laws and constitutions, but laws and institutions must go hand in hand with the progress of the human mind. As that becomes more developed, more enlightened, as new discoveries are made, new truths discovered and manners and opinions change, with the change of circumstances, institutions must advance also to keep pace with the times. We might as well require a man to wear still the coat which fitted him when a boy as civilized society to remain ever under the regimen of their barbarous ancestors.”

    Hiv.: [@libernyák:](#comment-34877)
    Loading...
  13. Grrr szerint:
    2020.10.02 13:13

    @libernyák: Van egy State Compact, amely megkerülné gyakorlatilag az elektori rendszert azzal, hogy az államok a szövetségi szinten győztes jelöltnek adnák az elektoraikat. Már jonehany állam csatlakozott, de a republikanus államok nem fognak (a jelenlegi erőviszonyok mellett), így nem lép életbe.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-34878)
    Loading...
  14. Grrr szerint:
    2020.10.02 13:15

    @libernyák: Nem élettelen területeknek kell, hogy szavuk legyen , hanem embereknek. Miért ér egy vidéki szavazónak a szavazata többet? Régebben nem idegeskedtek sokat, mert nem jelentett szignifikans republikánus előnyt, de most igen.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-34879)
    Loading...
  15. AdvocatusDiaboli szerint:
    2020.10.02 19:11

    @libernyák: „Őszintén szólva nekem európai szemmel kicsit furcsa, hogy miért nem próbálnak meg a Demokraták és a Republikánusok valamiféle kompromisszumra jutni ezekben az ügyekben, és korrigálni a 200 éves alkotmányuk hibáit.”

    Gondolom, hogy amerikai szemmel meg az lenne furcsa egy kicsit, ahogy Magyarországon egy személy mindenféle kompromisszum nélkül lecserélte a húszéves alkotmányt valami izére, és ezt azok is csendben tűrték, akik amúgy az illető ellenfeleinek tartják magukat. Lenne, ha egyáltalán észrevennék egy ilyen távoli, egzotikus banánköztársaság bohóckodásait.

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-34880)
    Loading...
  16. libernyák szerint:
    2020.10.02 20:08

    @AdvocatusDiaboli: Nem is kicsit lenne furcsa, hanem nagyon, és teljes joggal.

    Magyarországon nincs semmiféle alkotmányos hagyomány és nem is látom esélyét, hogy legyen. Orbán alighanem végleg tönkretette ezt.

    Hiv.: [@libernyák:](#comment-34881)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Apák és fiúk…. és amerikai trombitások (nagyonfuraposzt)

Az első felvételen Chet Baker amerikai trombitás kvintettjével játszik egy olasz dzsesszzongorista. A másodikon Ted Curson amerikai trombitással zenél egy lengyel dzsesszzongorista. Az olasz zenész apja Benito Mussolini volt, a lengyel fia pedig a holnapi elnökválasztáson induló Rafał Trzaskowski varsói főpolgármester.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • joshopa
  • janostothmeister
  • cleantone222
  • Grrr
  • tulajdonkppen
  • sgtpotrien
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • SMFB
  • ervsebeszet
  • aerduloensamtonight
  • Psakreff
  • Judit Merényi
  • mecsekijeti
  • anna007dor
  • ikarus
  • velotanya
  • Morp65
  • Tyto
  • karsairita
  • Virág et.
  • Mikonu
  • Geo
  • Thalész
  • annokkk
  • esztre
  • tortt49
  • kalzol
  • jotunder
  • F Ford
  • csunyatáp
  • DarthVader
  • Gaboxhrr
  • Tehenész
  • lgombb
  • darnoknew
  • tahonoli
  • incze
  • Hector Kapitány
  • gearforbooks
  • szabol25
  • labrys
  • Tiborné Tóth
  • janszemwordpress
  • kisa
  • dynamicist
  • azuccahirmondoja
  • j.alfred prufrock II
  • simonandris2
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d