Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Házi feladat

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

<

p class=”MsoNormal” style=”text-align: justify”>Újságíró ír:

A városka az elmúlt évtizedben Czuczi Mihály irányításával megtöbbszörözte a vagyonát (1,237 milliárdról 6,22 milliárdra), ezért a polgármestert tavaly – független jelöltként – negyedszer is megválasztották.

Sebők János a Nol-ban így húzza az ívet. Megtöbbszörözte, ok, negyedszerre is újraválasztották, okozat. A kauzalitás bizonyítéka: egymás mellé tettem a két adatot, nem elég??? Viccországban? Bőven! Ketten jönnek ki az erdőből: az egyik futva, a másik medve. Ez pedig a koincidenciára volt példa. Szakszerűen.

Miért van nekem egy olyan érzésem, hogy az újságíró nem végezte el a házi feladatát?

Pedig valamiket egészen biztosan megnézett, mert lettek a cikkben számok. Még az is lehet, hogy a cikk lényegét illetően (valami „eltőzsdézte” dolog, vagy hogy is hívják manapság szakszerűen az önkormányzati lázározást) pontosak és alaposak az információi, valamint a szöveges értékelése is az, de én addig már el se jutottam, megakadtam ennél a „megsokszorozta, újraválasztották” résznél, leginkább azért, mert mintha valami nagyon hasonlót olvastam volna Lázárról is, hogy ő is „megsokszorozta” Hódmezővásárhely vagyonát, így derék fickó lévén teljesen alappal formál jogot az S8-asra.

No, de nézzük a városkát. Az elmúlt évtizedben, tehát valamikor 2001-2010 között. Megötszörözte, kiszámoltam. Valamint megnéztem, hogy Kunszentmártonka városka honlapján elérhető beszámolócskák szerint ez a mostani, ötszörözött vagyon körülbelül ugyanekkorácska volt már 2008 végén is (2009-es beszámoló van, abból lehet visszaszámolni), tehát a kiugró növekedés valamikor 2001-2007 között kellett bekövetkezzen.

Sebők János helyében engem enne szét a kíváncsiság. Mi lehetett az, mit találhatott ki ez a Kunszentmárton, amivel egy körülbelül éves szinten két milliárddal gazdálkodó településecske-városka ez alatt az öt-hat év alatt mintegy ötmilliárddal gyarapítani tudta a vagyonkáját. Pusztulnék meg a kíváncsiságtól, és addig ki nem engedném a fogaim közül a problémát, amíg valami válaszféleséget nem kaptam a dilemmámra.

Mert válasznak lennie kell, csak el kell végezni a házi feladatot.

És az a vicces, hogy ma már ehhez nem is kell annyira megpusztulni a munkában. Van ez az internet nevű varázslat, olyan, mint egy kollektív tudat, csak bele kell ordítani a kérdést, és már jön is a válasz. Tegyünk egy próbát. Játsszuk azt, hogy engem megfogott ez az aránytalanság (kétmilliárdból gazdálkodó város hogyan realizál öt-hat év alatt ötmilliárdos vagyongyarapodást), játsszuk el, hogy rest vagyok (nehéz lesz, nagyon nehéz!) dolgozni, ezért inkább önökhöz fordulok a kérdésemmel. Mondják meg nekem önök egy kommentben, hogy hogyan volt ez a kiugróan magas vagyongyarapodás lehetséges, mi a dolog magyarázata. De hogy legyen valami játékosság is a dologban, arra kérem önöket, hogy mielőtt a kommentekre néznének, tippeljenek egyet. Ezt a posztot 13.04-kor élesítettem, önök pedig arra adjanak egy becslést, hogy a poszt élesítését követően mennyi időn belül fog befutni az a komment, amelyik a magyarázatot is megadja.

Hány percre van a helyes válasz?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521379-6a2fbde0855ed' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521379&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521379-6a2fbde0855ed&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521379-6a2fbde0855ed' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Kemény hideg

50 Commments

  1. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2012.02.09 13:19

    Ha estig nem csinálja meg más, nekifexem (írom ezt elsősorban magamnak).

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-255069)
    Loading...
  2. berajlany szerint:
    2012.02.09 14:01

    Eltelt egy óra, válasz még egy sem, de már 7-en jelentkeztek Sebők Jánosnak megsértődés végett 🙂

    Hiv.: [@berajlany:](#comment-255070)
    Loading...
  3. Kettes szerint:
    2012.02.09 14:22

    Nem érek rá, gyarapítom a vagyonomat.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255071)
    Loading...
  4. acs63 szerint:
    2012.02.09 14:25

    Kedves Maroz!

    Hogy Te milyen undok vagy! Miből, miből? Hát pénzből.

    (A nyolcvanas évek elején kiakasztottam a DDR-s vámost, amikor közöltem vele az ország elhagyásakor, hogy VAN nálam márka. BRD-s, mert AZ A MÁRKA.)
    Amúgy erre a válaszra vársz?

    „1. 2008. február 29-én 5.689.001 CHF összegben, 900.000 eFt értékben kötvényt bocsátott ki. A
    visszavásárlás negyedévente történik, első alkalommal 2011. március 31-én 82.449 CHF
    névértékben. Kamatfizetés a kibocsátást követően negyedévente esedékes, 3 havi CHF LIBOR
    + 0,93 % értékben, mely jelenleg 1,18 %.”

    (forrás: http://www.kunszentmarton.hu/kozerdeku/besz6_10.pdf )

    Hiv.: [@acs63:](#comment-255072)
    Loading...
  5. fuhur szerint:
    2012.02.09 14:29

    Nem nézek utána semminek, mert lusta vagyok. Úgyhogy vakon tippelek: Hitelből. (CHF alapú kötvény?)

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-255073)
    Loading...
  6. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.02.09 14:37

    Tipp.
    M5 autópályaprojekt elhaladt arra,
    plusz elkerülő, vízkármentesítő, vasuti felüljáró, belvízmentesítő, stb.

    Mindehhez – városi támogatás és a városi földeket ért kisajátítások kellettek – és hát befolyt a kisajátítási pénz meg az többihez a lovetta.

    Most is épülne ott valami 44-es meg 8-as, amihez megint kell a terület.

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-255074)
    Loading...
  7. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.09 14:40

    10 perc utánajárással: az érintett időszak egy részének (2006-2010) pénzügyi beszámolója pontosan egy katt a (ki nem találjátok!) http://www.kunszentmárton.hu-ról. Kis guglizással persze elérhetőek az utóbbi idők költségvetési előterjesztései is. Kivesézni még mondjuk 1-2 óra munka (tehát egy gimis házifeladatnyi).
    @fuhur: Nem hitel az, hanem kötvény, viszont télleg CHF, uh jár a vállonveregetés. Viszont legutóbb(?) csak 2008(?)-ban bocsátottak ki, tehát már a nagy felhalmozás után, ergó valszeg egy korábbi hitel törlesztésére. Ez a spirál egy idő után terhessé tesz.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255075)
    Loading...
  8. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.09 14:41

    @acs63: Ja, már megelőztél, nem figyeltem, bocs!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255076)
    Loading...
  9. ámbátor szerint:
    2012.02.09 14:47

    kunszentmártoni önkormányzat 2008 februárjában 900 millió forint értékben kötvényt bocsátott ki, majd az ebből befolyó pénzből testületi döntés nyomán 96,5 millió forintot értékpapír-vásárlásra fordított. A döntést jelentősen befolyásolta, hogy a szóban forgó befektetőcég, a Capital Partners magyarországi leányvállalata 15-20 százalék hozamot ígért, miközben a bankok a tartósan lekötött betétek után akkor csak 7-8 százalékos kamatot fizettek. A szerződést az önkormányzat a megkötés után bő egy évvel felmondta, mert a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) vizsgálatot indított a Capital Partners ellen tisztességtelen piaci magatartás miatt. Akkor azonban a pénzügyi befektetőtől a város már csak 18 millió forint körüli összeget kapott vissza, a többit kárként kellett elkönyvelnie.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-255077)
    Loading...
  10. acs63 szerint:
    2012.02.09 14:49

    @Vitéz Kőbányai Világos: Nincs baj, én is csak azért írtam be, hogy helyes legyen a tippem. (Fél órán már túl olvastam a posztot, gondoltam, hogy Kettes nem lövi le a poént, így „3 órán belül”-re voksoltam. 🙂 )

    Hiv.: [@acs63:](#comment-255078)
    Loading...
  11. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.02.09 15:00

    ” Ez azért figyelemre méltó érvelés, mert ha törvénytelennek minősül a kunszentmártoni vezetők értékpapírvásárlása, akkor az ÁSZ miért nem jelentette fel a többi vizsgált önkormányzatot is, ahol hasonlóképpen bántak a rendelkezésre álló pénzeszközökkel?

    … ám mivel „a portfóliókezelés nem hozta az elvárt hozamot, ezért a pénzügyi bizottság döntései alapján a 2008. és a 2009. évben összesen 4,797 milliárd Ft értékpapír-eladás történt”.

    A kötvénykibocsátásból származó pénzekkel sefteltek, tőzsdéztek mások is, nem is kis tételekben, de bűncselekménnyel mégis csak a kunszentmártoni önkormányzat vezetőit vádolják. Ennek miértjére a gyanúsítottak is kíváncsiak voltak, de felvetéseikre nem kaptak választ. „

    2-8 évig terjedő ?

    És csak ezt az egyetlen független polgármestert kaptározták be ezért ?

    És pont 2009-ben indult a vizsgálat ? Választások előtt ?

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-255079)
    Loading...
  12. remiz (törölt) szerint:
    2012.02.09 15:08

    tényleg idióta és félrevezető fogalmazás, nyílván mer’ Czuczi balos, de szvsz Sebők János se tudja megkerülni a tényeket:

    „a kötvénykibocsátásokat „semmilyen központi szerv nem felügyelte”, a pénzügyletekben többnyire járatlan önkormányzati vezetőket nem figyelmeztette senki a kibocsátásokkal járó kockázatokra.”

    ilyeneket ír.
    szóval ferdít, de azért nem egy orbánévértekelőbeszéde.

    Hiv.: [@remiz (törölt):](#comment-255080)
    Loading...
  13. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.02.09 15:14

    @remiz: Én úgy emlékszem, volt valami vita arról, hogy nincsen olyan pénzügyi ellenőrző szerv, ami az önkormányzatok gazdálkodását kordában tarthatná,
    mivel önkormányzatok, és ugye az önkormányzati függetlenség alkotmányos védelem alatt állt – vagy ilyesmi.

    Kósa és az önkormányzatok szabadságának 12 pontja, ugye…

    És itt a másik független szerv, a PSZÁF …

    Origo :
    ” A PSZÁF szervezeti átalakulása után hallani lehetett olyan véleményt, hogy az újonnan létrehozott Pénzügyi Stabilitási Tanács (PST) – melynek a mindenkori pénzügyminiszter is tagja – csorbítja a PSZÁF önállóságát. Megalapozott ez a félelem?

    – A PSZÁF kormányhivatali státuszból parlamenti ellenőrzés alá került. Ez a magyar jogrendben létező legmagasabb szintű függetlenség, nagyjából megegyezik a jegybankéval és a versenyhivataléval. A Pénzügyi Stabilitási Tanács nem irányító testület, hanem a törvényben megszabottak szerint segíti a PSZÁF munkáját. A feladata egyébként az, hogy koordinálja a PSZÁF, az MNB és a Pénzügyminisztérium pénzügyi rendszerrel kapcsolatos tevékenységét. Tudom, hogy korábban voltak konfliktusok, de most nagyon jó a viszony a három szervezet között. A PST-ben a három fél egyenrangú, az elnöki tisztség betöltője évente más. A testület működése nyilvános, már fent van a honlapunkon az ügyrendje és január 15-i ülés összefoglalója. „

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-255081)
    Loading...
  14. tollaszerge (törölt) szerint:
    2012.02.09 15:36

    @remiz: A következő logikus lépés az lesz, hogy az ÁKK érvel azzal hogy őket senki nem figyelmeztette amikor devizakötvényt bocsátottak ki, hanem csúnyán át lettek verve, nem tudták mit vállalnak.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-255082)
    Loading...
  15. Jack Potata szerint:
    2012.02.09 15:43

    mi az a vagyon? mérlegfőösszeg? azt hitelből is lehet pumpálni.

    Hiv.: [@Jack Potata:](#comment-255083)
    Loading...
  16. Jack Potata szerint:
    2012.02.09 15:45

    jahogy elkéstem? a kötvény is a hitel/adósság egy formája.

    Hiv.: [@Jack Potata:](#comment-255084)
    Loading...
  17. Kettes szerint:
    2012.02.09 16:13

    Ebben a pörben az a szép, hogy ha az ügyészség vádemelésre alkalmasnak találja az anyagot, akkor elő kell venni Kósát, Lázárt, Szitát, Rogánt és a többi díszpintyet is. Egyébként miért kell sajnálni ezt a Czuczit? Szocika vagy mi?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255085)
    Loading...
  18. Jack Potata szerint:
    2012.02.09 16:52

    nem, dehogy, tventicityben és lázárfalván a hitelező a felelős. tehát az erstének hamarosan le kell írnia néhány százmilliós veszteséget, majd a PSZÁF is jól megbassza toxikus eszközök eltitkolásáért.

    Hiv.: [@Jack Potata:](#comment-255086)
    Loading...
  19. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.09 17:05

    @Kettes: Szadista, 2008-2009 táján lépett ki. (Ha az SZDSZ létezne az 1990-es összeállításába, akkor még most is 3. önkormányzati erő lenne.)
    Helyben egyébként elég népszerű az ipse, függetlenként szépen teljesített az OGY választáson is (igaz, hogy a szocialista párt végtelen közösségi bölcsessége, további ennek eredménye, Demecs Katalin is kellett hozzá).

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255087)
    Loading...
  20. is szerint:
    2012.02.09 17:22

    @Vitéz Kőbányai Világos: most még az interneten nézzél utána, hogy mi a kötvény definíciója, aztán várunk tőled egy kommentet. gyk: a kötvény egy HITELVISZONYT megtestesítő értékpapír.

    Hiv.: [@is:](#comment-255088)
    Loading...
  21. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.09 17:25

    @is: Köszönjük Emese! Ugyanakkor felhívnám a figyelmet, hogy a honi köznyelv hitelfelvétel és kötvénykibocsátás alatt nem ugyanazt érti, mintahogy a jogi formái sem azonosak, továbbá pl. a hiteledet nem is vásárolhatod csak úgy vissza, az általad kibocsátott kötvényeket meg igen (sőt, akár rekvirálhatod is, ha te a magyar állam vagy), stb., stb.
    Persze, igen, alapfokú gazdasági műveltség megvan, neked is jár a vállonveregetés, cukormókus!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255089)
    Loading...
  22. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.09 17:39

    @Vitéz Kőbányai Világos: Elnézést a trolletetésért 🙁

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255090)
    Loading...
  23. www.magyarcsajok.com szerint:
    2012.02.09 17:47

    Jánoska megint alkotott

    Hiv.: [@www.magyarcsajok.com:](#comment-255091)
    Loading...
  24. A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! szerint:
    2012.02.09 18:10

    Pénteken aláírják a Ryanair és a Budapest Airport közti megállapodást – jelentette be Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója. Azt mondják, a magyar állammal is sikerült megállapodniuk, és támogatást kapnak a budapesti járatokért. Azt egyelőre sem az ír cég, sem Magyar Turizmus Zrt. nem közölte, hogy mennyit és milyen feltételekkel.
    Most akkor mi van, külföldi légitársaságot támogatunk, a Malévet meg veszni hagyják?

    Ki, miért és hogyan csődöltette be a Malévot Orbán elvtárs?

    Hiv.: [@A bóvli kormány most már a lottóval is csal!!:](#comment-255092)
    Loading...
  25. EZ1 szerint:
    2012.02.09 18:24

    Bocs, én még mindig nem értem! Mi a helyes válasz?

    Sikerült a kötvénykibocsájtással kapott lóvét valahol úgy megforgatni, hogy 4 MrdFt pluszt hozott néhány év alatt, és az most ott dekkol a Wertheimben?

    Akkor hol itt a baj? Gratula!

    Hiv.: [@EZ1:](#comment-255093)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2012.02.09 18:36

    @EZ1: nem. nem ez tortent. az a kerdes, hogy mi tortent. en sajnos nem tudok hozzaferni kulfoldrol a kunszentmarton.hu-hoz, de megkerdeztem marozt. mondjuk ugy, hogy egy nagyon amator ujsagiroi tevedesrol van szo, aminek koze nincs semmifele hitelfelvetelhez. kunszentmartonnak filleres gondjai vannak egyebkent.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-255094)
    Loading...
  27. nerángass szerint:
    2012.02.09 18:38

    @A bóvli, simlis Orbán ezért csődöltette a Malévot!:

    atv.hu/cikk/video-20120208_peto_gyorgy

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-255095)
    Loading...
  28. prandelli szerint:
    2012.02.09 19:21

    Ebben most nincs erőm elmélyedni, de Oszkó írja a blogján, hogy Budai perzekútor a hatás kedvéért valami ügyletben összeadta a mérleg összes eszközét és összes forrását, és azt lengette be mint szerinte értelmezhető jó nagy számot.
    Mint az óriáskígyó a vándorcirkuszban: fejétől a farkáig 10 méter, farkától a fejéig szintén 10 méter, összesen tehát húúúúsz méter:)

    Hiv.: [@prandelli:](#comment-255096)
    Loading...
  29. fordulo_bogyo szerint:
    2012.02.09 19:33

    Ne csigazzatok, mi a valasz?

    Hiv.: [@fordulo_bogyo:](#comment-255097)
    Loading...
  30. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.02.09 20:14

    Lehet, hogy eltévesztették a számot.

    1237 millióról 622 millióra – lenne a jó szám esetleg.

    De ez is csak tipp.

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-255098)
    Loading...
  31. EZ1 szerint:
    2012.02.09 20:51

    @jotunder: Hát, ha így van, akkor maroznak odáig igaza van, hogy az újságíró nem végezte el a házi feladatát.

    Az önkormányzatok pedig csak úgy tőzsdézzenek, hogy nyerjenek. Mindig olcsón vegyenek ás drágán adjanak el.

    Hiv.: [@EZ1:](#comment-255099)
    Loading...
  32. maroz szerint:
    2012.02.09 21:18

    @EZ1: Abban viszont tévedtem, hogy no, majd aztán az olvasók pikk-pakk kiszúrják, hogy mitől nem kerek ez az egész beidézett megmondás. Na, de a 24 órás opcióból még maradt valamennyi, hátha. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255100)
    Loading...
  33. Kettes szerint:
    2012.02.09 21:27

    1. Az újságíró nyilvánvalóan a mérlegfőösszeget nézte vagyonnak és folyóáras összegeket hasonlított össze 10 éves távlatban.
    2. 2006-ig lehet visszakeresni a beszámolókat. Akkor volt a CHF-kibocsátás, plusz az ölükbe esett valami üzemeltetésre átvett vagyon, feltételezem, hogy vízközmű.
    3. Egy önkormányzati mérleg kb. kalap szart sem ér, talán a dátum az egyetlen hihető adat benne, főleg, ha ki van tömve forgalomképtelen ingatlannal.

    Rettenetesen igazságtalan, hogy pont Czuczit pécézte ki az ügyészség, és nem valamelyik random fideszes polgármestert, de ettől ő még nem lesz sikeres önkormányzati vezető.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255101)
    Loading...
  34. legeslegujabbkor szerint:
    2012.02.09 21:47

    @Vitéz Kőbányai Világos: „Nem hitel az, hanem kötvény, viszont télleg CHF, uh jár a vállonveregetés. Viszont legutóbb(?) csak 2008(?)-ban bocsátottak ki, tehát már a nagy felhalmozás után, ergó valszeg egy korábbi hitel törlesztésére.”

    Köszönöm, hogy megmagyaráztad, hogy egy kötvény, ami csak úgy pénzt teremt, az nem hitel. ( mégis lehet vele régi hitelt törleszteni) Nyilván, amikor vissza kell vásárolni, akkor az nem visszafizetés.

    Akkor már nem okoz nehézséget a fából vaskarika sem.

    Hiv.: [@legeslegujabbkor:](#comment-255102)
    Loading...
  35. maroz szerint:
    2012.02.09 21:53

    @Kettes: Nézd meg a 2009-es beszámolót, a 16. oldalon részletezi a vagyont. Az az érdekes, hogy milyen elemekből tevődik össze ez a vagyon. 🙂

    http://www.kunszentmarton.hu/kozerdeku/koltbesz_2009_1.pdf

    Amúgy ezek a csámpásan beszkennelt, 90 fokkal elforgatott, helyenként csak küzdelmesen olvasható izék nagyjából el is mondják azt, hogy mennyire gondolták itt komolyan a transzparenciát. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255103)
    Loading...
  36. Kettes szerint:
    2012.02.09 22:00

    @maroz: Látom, apportálták az árokpartot. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255104)
    Loading...
  37. sajtohuba szerint:
    2012.02.09 22:07

    @legeslegujabbkor: Nem ezt mondta, hanem azt, hogy nem hitel, hanem kötvény a kötelezettség (eladósodás, forrásszerzés, stb.) formája.

    Vitatkozhatunk azon is, hogy az „anyagok” nem azonosak a „növendék-, hízó- és egyéb állatokkal”, holott mindkét tétel készlet.

    Ha ilyen tömeges igény van bázikus közgazdasági ismeretek népszerűsítésére, nyithatunk egy spéci rovatot :-).

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-255105)
    Loading...
  38. legeslegujabbkor szerint:
    2012.02.09 23:09

    @sajtohuba: Sajnálom, nem bírom a szőrszálhasogatást.
    Valóban nem kellett volna ilyen semmiségért írnom, de amire reagált, ez volt fuhurtól:

    ” Úgyhogy vakon tippelek: Hitelből. (CHF alapú kötvény?)”

    Hiv.: [@legeslegujabbkor:](#comment-255106)
    Loading...
  39. sajtohuba szerint:
    2012.02.10 08:13

    @legeslegujabbkor: Ok. Szerintem nincs azzal a válasszal semmi baj. Mint ahogy a „”vajon melyik a kettő közül” első beírással sem.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-255107)
    Loading...
  40. EZ1 szerint:
    2012.02.10 11:28

    @maroz: Szerintem még viszonylag rendben is vannak ezek a beszámolók. Az más kérdés, hogy ettől transzparens-e egy önkormányzat, és hogy élő ember tud-e kezdeni azzal valamit, amit például a gépjárműveikről ás azok amortizációjáról írnak.

    Szvsz az a tanulság, amit Kettes is említ, hogy elég ügyetlenség a vagyonról és a vagyonnövekedésről ilyenformán írni. A vagyonelemek nincsenek minden éveben felértékelve. Az értékpapírok a szerzéskori értéken szereplnek a könyvekben, miközben naponta változik az értékük. Ha CHF adósság van, az az árfolyamváltozással együtt számítandó, stb…

    Én rengeteget vesztettem az elmúlt hetekben, mert kevéske eurómat nem váltottam át a csúcson forintra? Ha átváltottam volna, akkor most vagyonosabb lennék?

    Hiv.: [@EZ1:](#comment-255108)
    Loading...
  41. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.10 15:51

    @sajtohuba: Köszi! Egyszerűen nincs időm egész nap a gép előtt ülni, és blődségeket magyarázni.
    @legeslegujabbkor:
    Oké, fogalmazhattam volna pontosabban, de ettől még aki tudja, hogy mi a különbség a kötvénykibocsátás és a hitelfelvétel között, továbbá nem rosszindulatú, az érti.
    Ismét köszönjükemese!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255109)
    Loading...
  42. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.10 16:00

    @Kettes: Vitatnám, Czuczi sikeres. A szösz tudja már mióta hatalmon van. Szerintem tévedés azt gondolni, hogy a politikai vezető, az menedzser. Neki nem az a célja, hogy településfejlesszen, munkahely teremtsen (az meg persze főleg nem, hogy növelje az önkormányzat mérlegfőösszegét). Neki az a célja, hogy hatalomban maradjon. Sikerült. Há’ nem? Há’ de!
    @EZ1: Vagyonosabb lennél.
    Ugyanakkor az újságíró szerint viszont akkor lennél a igazán vagyonos, ha 2007-2008 táján felvettél volna egy nagyvalag frankhitelt. Most a rengeteg külső forrás (kötelezettség, a hatályos számviteli törvény szerint – asszem – az „A” mérlegváltozat F pontja, „B” szerint meg nem tudom, mea culpa, de aki ebbe köt bele, az übertroll) miatt lenne akkora mérlegfőösszeged, hogy lelóg a papírról.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-255110)
    Loading...
  43. jotunder szerint:
    2012.02.10 16:43

    @EZ1: jaj…. az újságíró szerint Kunszentmarci vagyona Czuczi úr alatt 1.23 milliárdról 6.22 milliárdra nőtt. közben a városnak komoly nehézségei vannak.
    az történt, hogy az új szabály szerint a vagyonba be kell számítani bizonyos ingatlanokat. abban a másodpercben, amikor ezt a szabályt meghozták, nyilván milliárdokkal nőtt a város „vagyona”. ez nem Czucziról szól, nem az SZDSZ-ről, nem a FIDESZ-ről, hanem egy darab újságíróról.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-255111)
    Loading...
  44. EZ1 szerint:
    2012.02.10 17:44

    @jotunder: Köszönöm, egyszerű. logikus, érthető, engem tényleg érdekelt.

    Végülis több, mint 24 órába került, mire le is lett írva… 🙂

    Hiv.: [@EZ1:](#comment-255112)
    Loading...
  45. maroz szerint:
    2012.02.12 15:11

    Van azért itt transzparencia mindenfelé. Nézem Siklóst, izgi ez a fürdővircsaft, van egy nemfideszközeli cég, amelyik fogalmatlan és feltehetőleg velejéig korrupt, kapzsi önkormányzati hajjakendeket rábeszélt arra, hogy ész nélkül vágjanak bele milliárdos fürdőberuházásokba, igazodva a 2006-os orbáni ukázhoz, és talán bízva abban a szintén orbáni parasztvakításban, mely szerint le kell itten szarni a számtant, beruházás, az kell, mert abból lesz a valami.

    Meg akartam nézni, hogy hogyan áll most Siklós. A település honlapján amit találtam az mindösszesen egy 2009-ről szóló mérleg, nem kell azt elkapkodni alapon. Ja és van egy kimutatás a hosszú távú kötelezettségekről, némi svájci frank alapú kötvénnyel, mely kimutatás forintban számol, és a következő információval segíti azokat, akik esetleg ellenőrizni szeretnék, hogy tényleg annyi-e az annyi:

    „Megjegyzés: A kötvény törlesztésének kiszámítása a jelenlegi CHF árfolyamon történt”

    De dátumot, azt nem találni, szóval ravasz, nagyon ravasz!

    (Amúgy ez a fürdőberuházás is zseniális. Egy tízezres település, ahol 30%-os a munkanélküliség, ahol befigyel egy olyan kábé 2,7 milliárd körüli éves összbevétel mi a jó francot kezdhetne magával, mint hogy fürdőépítésbe fog. Ésszerűen. Fogja magát, és eladósodik svájci frankban – a mostani adóssága olyan 4,1 milliárd forint körüli, és lassan törleszteni kéne -, megépítteti a nemfideszközelivel a fürdőt, kifizeti neki a beruházás teljes költségét, havi bontásban fizetve (!!!), majd amikor kész a pancsolda kiadja ugyanennek a cégnek, üzemeltetésre. 25 évre, úgy, hogy az üzemeltetőnek az első 5 évben egy kanyi fillért nem kell fizetnie az önkormányzatnak. Ja, és nem mellékesen ott van pár kilométerre Harkány, amelyiknek ráadásul még gyógyvize is van, mert Siklóson a víz is csak melegített kútvíz.)

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255113)
    Loading...
  46. Kettes szerint:
    2012.02.12 17:06

    @maroz: Nyilván nem a helyiek számára építették a fürdőt, és ha nem szocreál gyógyfürdő, hanem a pld. családi élményfürdő profillal, akkor nem is a riválisa Harkánynak. Emellett gondolj bele: önhibáján kívül lúzer városvezető vagy a kis magyar Lopj Bután! c. társasjátékban. Behúzod a „Kormánypárti haver visszautasíthatatlan ajánlatot tesz” kártyát. Dobod?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255114)
    Loading...
  47. maroz szerint:
    2012.02.12 17:25

    @Kettes: Mikor ott állok, hogy harmadjára is újraválaszthatnak? Kizárt! 🙂

    Gondolom ebben az össznépi játékban azzal oldhatta mindenki a kognitív disszonanciát (már ha akarta, de szerintem nem akarta), hogy majd szokás szerint az állam jön és a Nagy Közös Szarfazékban feloldja ezeket az elkúrásokat is.

    Na, de sebaj, majd megspórolják máshol, például az oktatáson, így is túl okosak vagyunk, túl sokat innoválunk.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255115)
    Loading...
  48. maroz szerint:
    2012.02.12 17:56

    @Kettes: Ja, amúgy a legeladósodottabbaknak néztem egy picit utána, és most ugrik be, hogy Harkány is ott figyel az élvonalban, az egy főre jutó adósság toplistáján a harmadik.

    Harkány honlapján amúgy jót derültem, következetesen úgy utal vissza magára az önkormányzat, hogy: a szerv. A szerv alaptevékenysége, például. Találó. 🙂

    De hogy ezek a csámpán beszkennelt számviteli beszámolók hogy idegesítenek engem… Egy kattintással lehetne belőle viszonylag normális kinézetű pédéefet csinálni, de nem. Vagy ennyire ergyák, vagy ennyire nem akarják, hogy olvasható legyen. De még az is lehet, hogy és. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255116)
    Loading...
  49. Kettes szerint:
    2012.02.12 19:48

    @maroz: És ha olvasható, akkor olvasnád? Minek, például? 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-255117)
    Loading...
  50. maroz szerint:
    2012.02.12 21:44

    @Kettes: Hát, igen. Megszalad néha az ember fantáziája. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-255118)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…

Posztrulett

Egy szlovák nemzetiségi nem lehet képviselőjelölt, Lázár úr? (döbbenetposzt)

„De kivételesen a képviselőjelölt asszonnyal még életemben nem találkoztam, kicsit csodálkozom is, hogy a Tisza Párt nem talált magyar embert és egy szlovák asszonyt kellett elindítania ebben a választókerületben. Ilyen rosszul állnak, azért legalább azt kellene, hogy Magyarországon magyarok legyenek a jelöltek.” (Lázár János miniszter) Nem kapok levegőt. Én nem tudtam, hogy ezek ekkora állatok. …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • torzsmokus
  • csunyatáp
  • hakohen
  • ijontichy
  • anna007dor
  • obeszel
  • KennyOMG
  • gladbach67
  • V.A.Lacky
  • excombo
  • szabol25
  • karsairita
  • tamspatrik
  • muaddib00
  • susyk
  • azuccahirmondoja
  • istván orovecz
  • ijenanyelvtan
  • naki
  • ra0213
  • j.alfred prufrock II
  • esztre
  • incze
  • jotunder
  • aerduloensamtonight
  • jack_of_all_trades
  • lmate
  • Geza
  • jelbeszed
  • labrys
  • velotanya
  • Tehenész
  • Psakreff
  • apokalipszistmost
  • nyulambator
  • ipartelep
  • kiazmármegint
  • Virág et.
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • SMFB
  • tulajdonkppen
  • mzoltan
  • Hanyistók
  • bvr
  • janostothmeister
  • Zealander
  • kisa
  • Hector Kapitány
  • onehumanoid
  • rovidec398e17c6
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d