Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Az "Energiajogász" nyílt levele és az aláírók

Meghalt Hamenei ajatollah?

2026.02.28 by jotunder

A Telegraph szerint Trumpnak és Netanyahunak megmutatták a „Supreme Leader” holttestéről készült fotót. Ilyen nem történt a modern történelemben. Egy középhatalom vezetőjét likvidálták.

Egy iszlámista teokrácia nukleáris fegyvert és nagyhatótávolságú rakétákat fejlesztett, Amerika és Izrael pedig odacsapott. Nem szeretjük Donaldkát és Bibikét, de ezt nagyon nehezen lehetett volna elkerülni. Nem annyira békepárti lépés, de nem tudom, hogy mi mást tehettek volna. Trump a nyáron azt mondta, hogy teljesen megsemmisítették az iráni nukleáris programot. Valószínűleg kicsit eltúlozta a teljesent. Most fogják teljesen megsemmisíteni az iráni nukleáris programot.

Kilencvenmilliós országról van szó, fel sem merülhet egy szárazföldi támadás, valakivel ott majd meg fognak egyezni. Talán lesz egy perzsa Delcy Rodriguez, akivel lehet beszélni. Vannak kételyeim azzal kapcsolatban, hogy Irán cukidemokrácia lesz, de azt el tudom képzelni, hogy a fasiszta terrornak vége, és feladják a nukleáris programjukat. Az amerikaiak nem viccelnek, az izraeli katonai vezetés humorérzéke sem legendás. Talán Hamenei volt (?) az utolsó „supreme leader”.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532721-69e2896ad5580' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532721&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532721-69e2896ad5580&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532721-69e2896ad5580' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A brit, svéd, francia, német és holland külügyminisztériumok közös bejelentése Alekszej Navalnij meggyilkolásáról

Next Post:

Úgy tűnik Ahmadinezsád sem ad többet elő az NKE-n

57 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Keepdreaming szerint:
    2026.02.28 22:22

    Azt nem tudom, de Béndek már idegbajt kap, hogy ez is biztos Orbánnak lesz jó. Némán figyelek és kacagok. (Amúgy nem, nem lesz neki jó, megdőlt a Trump mint békegalamb narratíva mítosza)
    Ennyi volt.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-351350)
    Loading...
  2. DarthVader szerint:
    2026.02.28 22:28

    Putyin hátradől, és fogalmazza a kérdést: mi a baj azzal, ha én ki akarom nyírni annak az országnak a vezetőjét, amelyikét csak akarom? És hát nehéz erre azt mondani ezután, hogy nem elegáns.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-351351)
    Loading...
  3. ipartelep szerint:
    2026.02.28 22:47

    Néhány észrevétel.
    Ha marad az iszlám teokrácia (és miért ne maradna?), akkor az egyik ayatollah megy, a másik jön, és természetesen nem fogják feladni az atombombás álmukat. Csak még jobban elrejtik. Mert ugye azt nem hisszük, hogy most aztán mindent sikerült megsemmisíteni? Kicsit megint visszavetik őket, de ügyes, és szorgalmas gyerekek azok, megoldják.
    És hát igen, ez a kinyírom a másik ország vezetőit-féle megoldás eléggé problémás. Főleg azért, mert ugye ettől még egyáltalán nem biztos, hogy rezsimváltás is lesz. Hanem ha a rezsim marad, jön helyette a másik bolond vezető, és ott folytatja, ahol az előző abbahagyta. Tehát nem hatékony, nem célravezető. És persze azért sem szokták alkalmazni, mert a versenyzők saját magukra is gondolnak. Ha ennyire átlépik a játékszabályokat, és az ellenség vezetőit iktatják ki, akkor az ellenség is megpróbálhatja őket kiiktatni. Az meg rosszul érintené őket. Ezért inkább nem szoktak ilyen messzire menni.
    Na most ezek józan megfontolások, amelyek azért nem minden politikusra érvényesek, főleg azokra nem, akikben eléggé kevés a józanság.
    Iránban most nagyon képlékeny a helyzet, de talán még mindig nem annyira, hogy a nép elzavarja ezeket a bolond iszlamistákat. Úgyhogy érdeklődve, és az iráni népnek drukkolva nézzük az eseményeket.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351352)
    Loading...
  4. naki szerint:
    2026.03.01 06:45

    Valamelyik Trump rajongó amerikai föbácsi undorítónak és aljasnak nevezte ezt a támadást. Alighanem igaza van.
    A nemzetközi jog, háborús jog ezzel (különösen a venezuelai purparlé után kevéssel) végleg befejezett múlt időbe került. Eljött az erősebb kutya b.szik időszak. Végülis az oroszlánfalkák is sikeresen elvannak azzal, hogy a hímek időnként lecserélödnek (és az új király megöli a régi összes ivadékát, hogy a saját vér vonalát hozza helyzetbe).
    Irán lezárta a Hormuzi szorost, ahol a világ olajtermelésének nagy részét szállítják.

    Hát, ez nem néz ki olyan nagyon jól, mert alighanem egy másik ajatollah jön majd. Hacsak a régi jó siita-szunnita viszony nem segít, ez az úgy nemigen fog gyorsan megoldódni.

    Taps.

    Hiv.: [@naki:](#comment-351354)
    Loading...
  5. ikarus szerint:
    2026.03.01 06:51

    Telex, 06:43,Irán elismerte, meghalt Ali Hamenei, az ország legfelsőbb vezetője
    https://telex.hu/kulfold/2026/03/01/ali-hamenei-iran-legfelsobb-vezeto-meghalt-legicsapas-izrael-usa

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-351355)
    Loading...
  6. velotanya szerint:
    2026.03.01 07:19

    @naki:
    Tucker Carlson mondott ilyet.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351358)
    Loading...
  7. thegaben86 szerint:
    2026.03.01 08:24

    https://edition.cnn.com/2026/02/28/world/video/iran-strikes-khamenei-dead-celebrations

    Szegeny iraniak, pedig hogy szerettek ezt a tomeggyilkos gazembert.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-351360)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2026.03.01 10:00

    Hát ez megalázó. Negyven éven át prédikál amerika és izrael megsemmisítéséről, és egy amerikai-izraeli csapás végez vele.
    Bibi tökéletesen kezeli ezt a Trumpot. Egyedül a világon.
    Mostmár csak arra volnék kíváncsi, hogy ki lesz a következő. Ha így haladunk, Erdogan az esélyes.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351363)
    Loading...
  9. bvr szerint:
    2026.03.01 10:09

    „ezt nagyon nehezen lehetett volna elkerülni.”
    hát nem is tudom, azért nem annyira nem nehéz valamit stratégiai végiggondoltság nélkül nem elkezdeni bombázni.

    Tegnap végighallgattam pár podcastet meg elolvastam pár cikket, ami közös volt hogy azt nem tudták megmondani mit itt a stratégia (anélkül arra már tovább sem lehet menni hogy amúgy ez reális-e és hogy vajon működik-e)
    Ami szintén közös volt az az abban való egyetértés hogy Trump és Netanjahu egyaránt gondolhatja hogy még mindig ez a jobb mintha a belpolitikai dolgaikról lenne szó.
    Trumpra kicsit kitérve, nyilván már a választási kampányától kezdve röhejesnek tartottam annak komolyanvételét hogy na innentől majd szakít a nemzetközi szerepválallásokkal (én persze nem is vagyok a választója, akik ezt speciel ennek komolyanvételét nem találták röhejesnek), az egy más kérdés hogy azt nem gondoltam hogy egy hibbant elnököt senki nem tud fékentartani, és konkrétan az USA külpolitikai érdekeinek fog ártani. Ebben speciel ez az iráni ügy (egyelőre!!) még a relatíve kisebb súlyú (persze segíteni nem fog az USA nemzetközi szövetségesi rendszerének (maradékának) összetartásában mert azért mindenkinek nagy akrobatika kell hogy ehhez nyilvánosan hogy viszonyuljon, de direktbe azért ennél sokkal nagyobb károkat is sikerült már máskor okoznia)
    Irán hatalmi gépezete meg 2 évvel ezelőtt követett el a saját számukból a hatalmas hibát amikor megcsinálta (volna) drónokkal meg rakétákkal azt a 24 április csapást, és nyilvánvalóvá vált (amit addig csak erősen sejteni lehetett) hogy lényegében semmi ütőképessége sincs. Innentől viszont Izrael és az USA számára lényegében kockázatmentesek az ilyen jellegű katonai csapásmérések.
    Persze lose-lose helyzet még lehet belőle (hormuzi szoros, ami az árrobbanás miatt nagyon fájni mindenkinek, cserébe meg persze szétlövik Iránt teljesen, csak attól meg nem oldódik meg a helyzet. Pont még a múlt héten egy gazdasági podcastben hallottam hogy amúgy az ilyen konflkitusoknál az olajár ha felrobban, akkor kb fél év és vissza tud állni, azaz az USA félidős választásokra elvileg már nem lesz plusz gond belőle Trumpnak. Talán ennyi végiggondoltság volt az egészben)
    Már persze így is TLDR, de akiről nem vlt szó azok maguk az irániak. Csak hát azért nem, mert ezeknek a csapásoknak a „stratégiájában” sem foglalkoztak velük amúgy sem. Néhány bíztató tweetet majd kaphatnak.

    Hiv.: [@bvr:](#comment-351364)
    Loading...
  10. Sándor Simon szerint:
    2026.03.01 10:14

    Nekem nincs ellenemre, hogy szépen levadásszák a diktátorokat, de minek, ha helyette csak más ül bele a székbe, mint Venezuelában. Iránban se lesz rendszerváltás.

    Ami az atomprogramot illeti… túl öreg vagyok. Évtizedek óta olvasni a hírekben, hogy épp milyen hosszú időre vetették vissza egy-egy akcióval a dolgot, aztán pár évvel később Irán már előrébb jár valamivel. Ha még mindketten itt leszünk, nézzünk vissza ide 2035-ben.

    Hiv.: [@Sándor Simon:](#comment-351365)
    Loading...
  11. vattablz szerint:
    2026.03.01 10:20

    Orbánnak most nehéz dolga van. Ki fog adni egy közleményt, melyben „békés célú terrortámadásnak” minősíti a történteket, hogy megfeleljen az összes barátjának. Valahogy belekeveri Brüsszelt, a migránsokat, a Tiszát és Ukrajnát is, csak a rend kedvéért.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-351366)
    Loading...
  12. ikarus szerint:
    2026.03.01 10:49

    @vattablz:
    Nincs nehéz dolga. A bázisa teljes kognitív disszonanciában szenved, memóriája nincs. Mindig az utolsó mondás érvényes. Még ha önmagának ellentmond is.

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-351368)
    Loading...
  13. annokkk szerint:
    2026.03.01 11:08

    @bvr:
    Szerintem van stratégia, csak hosszabb távú, és mivel Irán lezárta a Hormuzi szorost, nem a politikai, hanem a logisztikai problémák miatt ugrik meg az olajár. Tehát ha a szoros felszabadul, helyreáll a szállítás. Irán lehet, hogy egy kevésbé kendőfixált ajatollahot választ, hogy megnyugodjanak a kedélyek és a katonákat felszabadítsák a nőhajkurászás kötelessége alól, és csupa jóra számítok.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351370)
    Loading...
  14. bvr szerint:
    2026.03.01 11:20

    @annokk: bocs, de a múltkori ámokfutásod után veled olyan nagyon nem tartom értelmes időtöltésnek a beszélgetést, főleg nem geopolitikáról. Ez van.

    Hiv.: [@bvr:](#comment-351372)
    Loading...
  15. annokkk szerint:
    2026.03.01 11:38

    https://hvg.hu/vilag/20260301_reza-pahlavi-eluzott-koronaherceg-trump-iran-rendszervaltas-ali-khamenei Ja, és van még ellenzék is, egy trónörökössel. Az még jó lehet.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351373)
    Loading...
  16. ijontichy szerint:
    2026.03.01 13:05

    @vattablz: : Áhhh… osztom @ikarus véleményét. A minap linkeltem az egykori „ErdősPéteraKurvaAnyád” c. punk opusz 😉 kortárs ráncfelvarrását (by @MolnárTamás; amúgy dögös hangszerelés 🙂 ), és egy sora tökéletes: „Minden frázisod csatatér”. Egységnyi fideszes pont ehhez a hanghoz szokott a nagy „Békeharc” során. Csont nélkül benyelik. Mondjuk a „békeharc” szóösszetételtől már anno is a röhögés kerülgetett… :-/
    Nem tudom Irán mennyire járt az atomtól. Bár a „Szaddam vegyifegyvere” sztori óvatosságra int, azért a Moszad nyilván nem szarral gurigázik. Mindegy. Az biztos, hogy most egy kattanással megint messzebb vannak, ahogy az is, hogy – Insallah – nem adják fel 🙁 . Namost India, meg Paki mellé más se hiányzik a sártekénknek.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351374)
    Loading...
  17. annokkk szerint:
    2026.03.01 14:14

    https://hvg.hu/vilag/20260301_negyven-magas-rangu-katonai-parancsnok-halt-meg-iranban
    Ha az ajatollahhal együtt lefejezték az egész katonai vezetést is, akkor nem csoda, hogy irányítás nélkül lövöldöznek körbe-körbe mindegykire, ahogy a britek hírül adták.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351376)
    Loading...
  18. annokkk szerint:
    2026.03.01 15:08

    Irán elvesztette a fókuszt.
    Szaud-Arábiában az olajlétesítményeket lőtték ki.
    Jordániát, Bahreint, Katart, Kuvaitot, Irakot, és az Emírségeket is támadás érte.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351378)
    Loading...
  19. muaddib00 szerint:
    2026.03.01 15:23

    @annokkk:
    Az iráni rezsim logikusan cselekszik. Egyrészt próbál akkora káoszt okozni, hogy a globális piacon arra legyen igény, hogy megegyezzenek vele, másrészt pedig ki akar provokálni egy olyan erős válaszcsapást, hogy az emberek jobban utálják a támadókat mint a rezsimet, mert egyelőre ez nincs így.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-351379)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2026.03.01 15:39

    @muaddib00: az iráni rezsim jelentős része már nincs életben. és ez csak az első nap volt. a katonai vezetést megsemmisítették. gyakorlatilag illegalitásban van a teljes iráni felsővezetés, mert azonnal kinyírják őket. simán lehet, hogy ott van már az a delcy rodriguez, csak nem tudjuk, hogy ki.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-351381)
    Loading...
  21. annokkk szerint:
    2026.03.01 15:50

    @jotunder:
    Trump nagyon kuncog. Szerintem a Reza Pahlavi sah fia a jelölt. Iránban a forradalom előtt sokkal jobb világ volt. Még emlékeznek.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351382)
    Loading...
  22. DarthVader szerint:
    2026.03.01 15:51

    @ijontichy:
    Ez a „Szaddam vegyifegyvere” nem jó érv. Szaddamnak volt vegyifegyvere, bizonyitottan be is vetette a saját népe ellen. Csak nem sikerült megtalálni. De nem hiszem, hogy 10 hordó szarint ne lehetne ugy elásni a sivatagban, hogy ne találják meg.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-351383)
    Loading...
  23. thegaben86 szerint:
    2026.03.01 15:57

    @jotunder:

    Jo, hogy emlegeted ezt a delcy rodriguezt, mar mindenki el is felejtette. Ott mit is sikerult megoldania ennek a politikai zseninek? Jol megvalosult a take over es running the country projekt, es a venezuelai emberek is sokkal boldogabbak, hogy mostantol rodriguez parancsara veri agyon a rendor az utcan.
    Kicsit gyorsan haladnak a projektekkel, azert, mert a valosagban kurvara nem tortenik semmi, itt se lesz semmifele rezsimvaltas, de lehet lobogtatni, hogy milyen ugyesen megoldotta az 5D sakknagymester a nagy semmit.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-351384)
    Loading...
  24. ijontichy szerint:
    2026.03.01 15:59

    @muaddib00: : Már az Öbölháború idején sem tartott az ilyesmi sokáig. Ahol „torkolattüzet láttak” megszórták úgy, hogy ha kellett „a hegyet is lebontották” a környéken. Nem spóroltak, most sem fognak. Azóta az ég méginkább tele van műholddal. A kilövőállásoknak nem elég mobilnak lenni, föld alatti áttelepülés is kéne – gyakorlatilag permanens mozgásban. Nem tudom Irán mire, és mennyit készült, de azok a harceszközök, melyek érdemi távolsági csapásra alkalmasak, nem lesznek hosszú életűek. És akkor nem beszéltünk a nyugati reguláris erők, vs. teokrata ország haderejének „lelki” sajátosságaiból fakadó hátrányukról.
    Hogy az emberek mennyire utálják a támadókat, az függ attól is, mennyi lesz az ominózus „iskola típusú” collateral damage.
     
    @DarthVader: : Azt írtam, óvatosságra int. A teljesség kedvéért.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351385)
    Loading...
  25. tamspatrik szerint:
    2026.03.01 20:26

    Kezd tragikomédia műfajába átcsúszni ez az egész, Trump akivel nem tud tárgyalni, azt ha olyan kedve van, akkor egyszerűen lebombázza. A célpontok kifejezetten ezek a tárgyalni nem hajlandó személyek. (A dánok valahogy megúszták, mert valaki nyilván lebeszélte az elnököt, hogy azt azért talán mégse.)
    Amúgy a történelemben nem jellemző, hogy két ország mint Izrael és Irán, amely egymástól 1614km-es távolságban van, háborúzik egymással, bármiféle területi követelések nélkül, miközben a rakéták és egyéb csapásmérő eszköüzök más országok légterén haladnak keresztül. Igaz, hogy ott van Irán atomprogramja, de a létesítményeket 2025-ben elvileg már lebombázták, úgyhogy ezt sem értem.
    Kicsit olyan ez, hogy van egy csomó bombánk és precíz technológiánk, mért ne szórnánk meg valakit? Mint az oroszoknál, hogy van egy jó kis fegyvergyártási potenciálunk, bikaerős nehéziparunk és rengeteg kőolajunk, netán még kellő számú hadrafogható emberünk, akiknek úgyse tudnánk munkát adni, mért ne háborúzzunk Ukrajnában? Persze lehet, hogy ez nem több mint cinizmus.

    Hiv.: [@tamspatrik:](#comment-351390)
    Loading...
  26. bvr szerint:
    2026.03.01 21:05

    „Kicsit olyan ez, hogy van egy csomó bombánk és precíz technológiánk, mért ne szórnánk meg valakit?”
    Ráadásul egy lépéssel többről van szó. Ez a helyzet demonstrálja leginkább (amúgy ez a Reagen féle SDI („Csillagháború”) kapcsán anno sokszor leíródott) hogy nincs olyan hogy „védekező fegyver” Ahogy fentebb írtam, Izrael és az USA azért bombázhatja kedvére Iránt, mert 2 éve bebizonyosodott, hogy Irán képtelen a csapásmérésre, merthogy Izrael (a szövetségesei által kiegészítve) olyan fejlett és áthatolhatatlan légvédelemmel bír hogy Irán robotrepülői (drónjai, mert mostanában már mindenre ezt sütik rá) teljesen hatástalanok, a középhatótávolságú ballisztikus rakétái lényegében szintén teljesen hatástalanok (a légiereje pedig ilyen távú csapásmérésre még csak szóba sem jöhet)

    Hiv.: [@bvr:](#comment-351391)
    Loading...
  27. DarthVader szerint:
    2026.03.01 23:57

    Nu! Az Orbán-kormány háborúba viszi magyar fiainkat! Az erbíl-i bázist érte erős támadás, ahol magyar katoai kontingens is van.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-351392)
    Loading...
  28. annokkk szerint:
    2026.03.02 03:47

    https://www.timesofisrael.com/in-call-netanyahu-flogs-putin-over-gaza-war-stance-and-blossoming-iran-ties/
    Putin nagyokat konspirált, de rápacsál a sompolygásra.
    Szerintem az egész gázai terrorakciót ő rendelte a Hamásztól, hogy kirobbantson egy konfliktust, amivel eltereli a figyelmet Ukrajnáról, de kihúzza a gyufát. Ahogy a haverjai.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351393)
    Loading...
  29. annokkk szerint:
    2026.03.02 04:14

    https://index.hu/kulfold/2026/02/27/donald-melania-trump-ensz-biztonsag-tanacs-haboru-vedelem-gyerekek-elnok-egyesult-allamok/
    Talán az ensznek sem kellett volna a Hamász és Putin árulkodására hallgatni. Kicsit több esze is lehetett volna. Most kapott egy szárazdajkát.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351394)
    Loading...
  30. annokkk szerint:
    2026.03.02 04:44

    @vattablz: Orbán zavart, mint vasorrú bába a mágneses viharban.
    Itt ez a kis tendencia, hogy potyognak a putyinista diktátorok. Szíria, Venezuela, Irán, most Kubát is felkérdezték. Ennyire nem bátorak. Főleg, hogy az eu is belengette a vasfüggönyt, ha Orbánt kell még egyszer szagolnia.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351395)
    Loading...
  31. steinerzsiga szerint:
    2026.03.02 11:38

    Nem akarok senkit megbántani, de azon a zsigeri örömön túl, amit sokan átelnek (magam is átélem, és nyilván senkitől nem akarom elvenni ezt az örömöt), miszerint sikerült kilőni egy gonosz diktátort, szóval ezen túlmenően én nem látom, mi jó fog ebből kisülni. Amerika és pláne Izrael nyilván nem fogja szárazföldi csapatokkal megszállni Iránt – a levegőből való bombázással meg még soha sehol nem sikerült rezsimváltás előidézni a világtörténelemben.

    Szóval a legvalószínűbb kimenetel jelen állás szerint az, hogy az iráni teokratikus rezsim első, második, esetleg harmadik vezetői szintjét lefejezik, és a helyükre lép a 4-ik vezetői szint, és minden megy tovább. Nem akarom persze lekicsinyelni azt, hogy Irán katonai képességeit alighanem sikerül most masszívan lebontani, aminek csak örülhetünk – de hogy rezsimváltás lesz ebből, meg békésebb és biztonságosabb Közel-Kelet, azt nem látom.

    (Ugye fontos látni, hogy Venezuelában sem történt rezsimváltás: marad a chavista rezsim, csak mostantól védelmi pénzt fizetnek az USÁ-nak.)

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-351396)
    Loading...
  32. annokkk szerint:
    2026.03.02 11:46

    @steinerzsiga:
    Én nem vagyok egy nagy történész, de ha jól emlékszem, délszláv háborúnak hívták, amit a szerbek csináltak Jugoszláviában, és annak pont amerikai bombázással lehetett véget vetni. Rezsimváltás és a főkolomposok bíróság előtti megbüntetése lett a vége. És egy sokkal biztonságosabb Balkán.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351397)
    Loading...
  33. Grrr szerint:
    2026.03.02 12:18

    @steinerzsiga: Az még talán elképzelhető, hogy a rezsim gyengülésével felbátorodnak a beludzs, dél-arab, vagy akár az azeri szeparatisták (török támogatással?), és komolyabb öldöklés kezdődik.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-351398)
    Loading...
  34. annokkk szerint:
    2026.03.02 13:32

    Mindeközben a Hamasz alagútfúrói a lengyel határt fúrogatják, hogy afgán migránsokkal csinálják a fesztivált az euban.
    https://index.hu/kulfold/2026/03/02/oroszorszag-hibrid-haboru-vlagyimir-putyin-migracio-moszkva-hamasz-belarusz-lengyelorszag-alagut/
    Persze a Soros terv, meg az apátok fsz.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351399)
    Loading...
  35. muaddib00 szerint:
    2026.03.02 14:24

    @annokkk:
    „…Katonai elemzők szerint ilyen szintű alagútépítési tapasztalattal csupán néhány közel-keleti csoport rendelkezik, ezek között van a Hamász a Gázai övezetben, a Hezbollah Libanonban, egyes kurdisztáni frakciók, valamint esetleg az Iszlám Állam…*
    Aztaqrvaélet. Nem mondod, hogy ezt le bírta írni valaki halálosan komolyan? És ezt el is hiszik mások. OMFG! Jézusom de nagyon nagy a sötétség. Kibaszott komoly gond lenne a világon ha egy ilyen alagutat csak az említettek tudnának megépíteni.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-351401)
    Loading...
  36. ijontichy szerint:
    2026.03.02 14:40

    @muaddib00: : Miért? Elég bolond a világ. Egyébként elég a fityfasz óriásplakátjait felidézni, és már régóta kérdezhetjük: „ezt le bírta írni valaki halálosan komolyan? Óriásplakátra?!?” Lássuk be: annak nem lenne sok teteje, ha a „Mélyépterv” (van még ilyen?) metrófúróit vádolnák 🙂 . A hagymások, meg a hizbolha jóval ütősebb 😀 .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351404)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2026.03.02 14:54

    @muaddib00: Index olvasóknak pont jó lesz ez.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-351405)
    Loading...
  38. annokkk szerint:
    2026.03.03 07:40

    Azt hiszem, most ezzel az iráni körbelövöldözéssel kiderült, hogy nem csak Izrael volt a bögyében ennek az ajatollahnak. Az térségre általában is rá voltak állítva a rakéták. És az is látszik, hogy mindenfelé amerikai és más nato katonák bázisai állnak, amikre be volt rágva Irán. Azt nem mondták, hogy pont Iránban vannak-e külföldi katonák és külföldi turisták, meg külképviseletek. Pedig talán ott is, hiszen európa országai feltűnően ellenzik Irán megtámadását. A nato tagok közül talán Nagy-Britannia fog segíteni. Pedig ha tényleg ekkora – négy rakétasiló – Irán atomarzenálja, akkor nem kellene ennyire szeretni az ajatollahot. Hiszen céljai voltak vele, és vannak is a többieknek, ha lesz új ajatollahjuk, gondolom. Mivel az előző nagyon öreg volt már, az első adandó alkalommal bevetette volna. Úgy látszik, ezek az öreg diktátorok már nem várnak semmire. Sietnek.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351411)
    Loading...
  39. annokkk szerint:
    2026.03.03 15:51

    Orbánnak nincs elképzelése sem, úgyhogy telefonos segítséget kért….
    https://444.hu/2026/03/03/elvi-allaspontokrol-energiaipari-kovetkezmenyekrol-es-magyar-hadifoglyokrol-beszelgetett-egymassal-putyin-es-orban

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351432)
    Loading...
  40. ikarus szerint:
    2026.03.03 16:55

    @annokkk:
    Azért azt megkérdezhette volna, hogy:
    Te Vologya, mért bsztátok szét a Barátságot?

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-351433)
    Loading...
  41. Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw szerint:
    2026.03.03 19:20

    @annokkk: Erős kétségeim vannak afelől, hogy Trump bármi módon előre tájékoztatta volna európai „szövetségeseit” a legújabb bigbjutiful béketevékenységéről. Nopláne, hogy kikérte volna a véleményüket. A közelmúltbeli megszólalásai alapján pedig bármikor is fog úgy dönteni, hogy akkor itt most győzelem aratása lett foganatosítva, azt kizárólag önmagának fogja tulajdonítani. Szóval, az európai NATO-tagok elverhetnek egy csomó pénzt, elégethetnek egy rakat haditechnikát, elveszíthetnek néhány tucat embert, az abszolút semmiért cserébe. Úgyhogy semmi oku(n)k rohanni segíteni.

    Hiv.: [@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:](#comment-351435)
    Loading...
  42. annokkk szerint:
    2026.03.03 21:14

    @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: Hát azt nyilván nem mondta nekik, hogy melyik lesz a D-nap, mert azt az izraeli titkosszolgálat döntötte el. De kértek a felvonuló haderőnek kikötőt, légibázist, ilyesmit, és nem kaptak Spanyolországtól, Olaszországtól, és Nagy-Britanniától sem, ahogy a többiektől sem. Aztán a britek asszem segítettek valamennyit. Talán a franciákat is láttam valahol említeni, hogy megtagadták a segítséget. Gondolom, ezek a segítségek információ, radar és műholdas, meg efféle dolgok is lehettek. Nem katonákat kértek, mert eleve ez nem is egy ilyen inváziós hadművelet, hanem drónok és rakéták ellen vívják a légelhárítási versenyt. Ahogy a kuvaiti légelhárítás is leszedett három amerikai repülőt, és az is, ha nem direkt volt, akkor nyilván az összehangolás hiánya.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351448)
    Loading...
  43. Virág et. szerint:
    2026.03.04 10:46

    Indokolatlanul optimista poszt.

    Nincs rezsimváltás boots on the ground nélkül, ezt még dubya is tudta. Katonák meg nem lesznek Kongresszus nélkül és Trump meg se próbált engedélyt kérni. Ellentétben ugye Bush-sal, aki meg is kapta. Jó, hazudott róla, de megkapta. Trump még hazudni is lusta volt, meg se próbálta. Van cirka két hónapja, hogy csodát csináljon. Soha nem volt rezsimváltás még bombázásból, ezt hozzá kell tenni.
    Az iráni polgárok között nagyon népszerűtlen a rezsim, de semmi fegyverük nincs, a kurdok felfegyverzése jól hangzik, de ez nem Irak, itt a kurd kisebbség aránya 7%, ami édeskevés a hatalom megdöntéséhez. Itt nincs Delcy Rodriguez meg mérsékelt második vonal. Itt a mullah-k vannak, akik mind egyformák. Sőt, ezek után még rosszabbak lesznek, mert mind bosszúszomjas.

    „Talán Hamenei volt (?) az utolsó „supreme leader”.”
    Mai hír, hogy a fiát, Mojtaba Khameneit nevezték ki új supreme leadernek. Tehát nem, nem ő volt az utolsó.

    Trump felrúgta a szaros bilit és maga se tudja, hogyan fejezi majd be. Meglepődnék, ha jó vége lenne.

    Hiv.: [@Virág et.:](#comment-351455)
    Loading...
  44. ipartelep szerint:
    2026.03.04 10:47

    Hogyha a legfőbb vezető jövő heti temetésén megjelenik az újabb legfőbb vezető, az új hadügyminiszter, új vezérkari főnök, és egyéb új vezetők, akkor vajon…? Hogy lehet így eltemetni egy legfőbb vezetőt, hogy életveszélyes elmenni a temetésére? Ez skandalum.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351456)
    Loading...
  45. muaddib00 szerint:
    2026.03.04 14:40

    „Irán ellen készülő támadás lehetőségéről egyeztettek az Egyesült Államokkal az iráni kurd fegyveres csoportok az elmúlt napokban – mondta három, az ügyre rálátó forrás a Reutersnek”
    Szokatlan kiváló ötlet, végül is Törökországot még nem sikerült belerángatni a konfliktusba. De csak összejön az amcsiknak, ha eléggé erőlködnek.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-351465)
    Loading...
  46. velotanya szerint:
    2026.03.05 10:22

    Közben tele van a pálya kompetens utódjelöltekkel:/
    https://www.portfolio.hu/global/20260305/a-fel-vilag-rohog-lehet-hogy-egyetlen-ego-hibaval-elbukta-az-irani-tronorokos-a-visszateres-lehetoseget-822372

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351490)
    Loading...
  47. annokkk szerint:
    2026.03.05 10:47

    @velotanya: Szóval az oroszok ki akarják zárni ezt a lehetőséget ? Akkor viszont engem meggyőzött, hogy jó lenne a sahfiók.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351492)
    Loading...
  48. Virág et. szerint:
    2026.03.05 10:50

    @velotanya:
    Nem az oroszok miatt nem lesz Pahlavi a vezető (aki maga amúgy is csak az átmeneti időszakra akart vezető lenni, amíg a választásokat ki nem lehet írni), hanem azért, mert ebből így nem lesz rezsimváltás.

    Hiv.: [@Virág et.:](#comment-351493)
    Loading...
  49. KennyOMG szerint:
    2026.03.05 18:40

    https://www.politico.com/news/2026/03/04/evacuation-middle-east-iran-war-00812898
    .
    „U.S. Central Command, meanwhile, is asking the Pentagon to send more military intelligence officers to its headquarters in Tampa, Florida, to support operations against Iran for at least 100 days but likely through September, according to a notification obtained by POLITICO.”

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-351514)
    Loading...
  50. ipartelep szerint:
    2026.03.05 20:27

    Amúgy, ha Iránnak már megvan a 60%-ra dúsított uránja (ezt ők maguk vallották be), akkor azt néhány hónap alatt fel tudja dúsítani 90% fölé, az atombomba-minőségre. Nagyon esélyes, hogy ezért is volt most a nagy hirtelen sietség.
    És hogy megvan-e nekik? Hát nagyon csodálkoznék, ha a dúsítást, és az anyagot olyan helyre tették volna, ahol ezekkel a MOAB-bombákkal el lehet érni.
    Szóval, az a helyzet, hogyha nem lesz Iránban olyan rezsimváltás, amiben nem a mullahok uralkodnak, akkor kb. 1 év múlva lesznek nekik atombombáik. Olyanok, amiket a ballisztikus rokettájukra szerelhetnek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351523)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @Vidor Ferike: . Abszolút off: . Kiskamasz volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomAz őrszemek zavarták a csalást, a szegregátumok la…
  • hakohen on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye. @labrys: . Hááát, van aki nem felejt. És bizony,…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjMP közvetlen elnökválasztást akar. Szóval akár Ivá…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjHiv.: @muaddib00: Te csak beszélsz össze-vissza, a…
  • nyulambator on A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)https://www.youtube.com/watch?v=xp6MA6864kc Megint…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeJótündér, látod értelmét bármit reagálni a Demokra…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Igen, elég megdöbbentő. Talán a Z-generác…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Tőlem biztos nem. Szerintem nagyon jó…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@thegaben86: Szerintem pontosan tudod miért írtam.…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomhttps://444.hu/2026/04/17/keves-sikeres-huzasa-vol…
  • fortin2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeLopás az FBről: Csak a keltezés hiányzik, a helyme…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@dpeter: Az ellentengernagy an angolszasz "rear ad…
  • thegaben86 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Haha, Ivanyi soha nem lesz koztarsasag…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @bvr: lehet hogy a kegyelmi ügynél nem volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@nyulambator: : A Kissé megingott bizalomról... na…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @wolff: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Bo…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom@bvr: Mondjuk Botka, a most istenített Ruff Bálint…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEzt nem nekem írták, de reagálok rá. "Ha a fentiek…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@halatlangazember: jól látod, rettentően hatékony…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Egyet tudunk-e érteni abban, ho…
  • halatlangazember on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem tudom, hogy ez miért nem landolt itt még, enné…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: @labrys: Fontos kapcsolódó kérdés: mi a…
  • labrys on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeVery freundly közlemény. Mi mindig is csak a Tudom…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Erica Schwartz (fekete nő) ellentengernag…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys:: ha valakinek hirtelen nem ugrana be: az…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem bírom ki, hogy mementóként be ne csatoljam a D…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa folytatva ezt az oktatási miniszter-sagát, mert…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeÚgy néz ki, hogy az elsők között lehet; ezt MP töb…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Akkor nincs hírem. Csak nem figyelte…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Az pedig hogy MP érzékeli a felzúdulást,…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Mondjuk az kurva érdekes lenne, ha mások…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjhttps://24.hu/belfold/2026/04/17/magyar-peter-rubo…
  • tubarozsa on Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort@Ferenc Hörcher: 2016-ban beülni a NER alkotmánybí…
  • nyulambator on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeNem azt első héten, de nyilván sor kerül az akadém…
  • azuccahirmondoja on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Én alighanem Vekerdy Tamást javasolnám o…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Podvinecz marsall: Óriási ez a pali. Tényleg nem…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Az előbb linkelt HírTV-s sajtótájéko…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Hát igen, ha csak azt nézem, van Magyar…
  • Podvinecz marsall on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: rövid, de érdemes
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: ok, játsszuk ezt végig. . Azt mondod, deo…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ijontichy: Nem csak a pénzt viszik az egyházak. A…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: : "szigorú különválasztás" na a…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@DarthVader: Ezt a pudingot eszi az ország már 16…
  • DarthVader on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEgyik falu (kb 3500 lakos) nagyszámu, cigány kiseb…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Miután már ott elvérzett a beszélgetés,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Senki sem tudja, milyen meggyőz…
  • K Zoltan on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: "Ez idáig be is jött, a rezsimnek eg…

Posztrulett

Gundalf esete Deutsch Tomival avagy dzsungár dézsávű a panelban.

Jutka néni sírva hívta fel anyám egy kelenföldi panelban. Egy kelenföldi panelból. A Jutka néni férje, a Gyuri bácsi is mérnök volt, akárcsak apu, és a Jutka néni volt az anyu legjobb barátnője. Akkor a mérnökök panelban laktak, és amúgy tökjó panel volt, saját szobám volt, pianínóm is volt, csak nem lehetett játszani, mert zavarta …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ororvecztb1
  • ra0213
  • Vidor Ferike
  • anna007dor
  • Fuxos
  • muaddib00
  • KennyOMG
  • Czifra Zoltán
  • Radnóti Zoltán
  • Psakreff
  • fortin2
  • dpeter
  • hakohen
  • onehumanoid
  • Tyto
  • Judit Merényi
  • tubarozsa
  • janostothmeister
  • esztre
  • tamspatrik
  • j.alfred prufrock II
  • Tehenész
  • Hanyistók
  • nerangass
  • simonandris2
  • excombo
  • janszemwordpress
  • lgombb
  • incze
  • aerduloensamtonight
  • princeghostly1c74fbc695
  • cleantone2
  • kiazmármegint
  • Morp65
  • mecsekijeti
  • bvr
  • nyulambator
  • marysolotravez
  • istván orovecz
  • Mikonu
  • opiniopraesumpta
  • vattablz
  • macskahala
  • ipartelep
  • DarthVader
  • rovidec398e17c6
  • ervsebeszet
  • tgr
  • jelbeszed
  • wolff
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d