Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Újra Fort Bragg lett Fort Liberty-ből, avagy a trumpizmus, mint ideológia

2025.02.15 by jotunder

1918-ban alapítottak egy katonai bázist Észak-Karolinában, amit Braxton Bragg konföderációs tábornokról neveztek el. 2022-ben Bidenék átnevezték a laktanyát Fort Liberty-re. Azt állítják, hogy az átnevezés 6.3 millió dollárba került. Fogalmam sincs, hogy amikor átnevezték az áruló Alexandr Petrovicsról elnevezett laktanyát a „Mari Terike a Derék Szabadságharcosnő” „laktanyára, vajon mennyibe kerülhetett.

Pete Hegseth hadügyminiszter, akinek az alkoholhoz fűződő viszonyát méltán nevezhetjük barátinak, olyan fölényes arckifejezéssel jelentette be, hogy visszanevezte a Fort Liberty-t Fort Bragg-re, mintha DJ. Jeszy-nek megengednék, hogy a Magyar Tudományos Akadémiát Szálasi Ferenc Sörbárrá nevezhesse át.

A trumpizmus, mint ideológia: A Szabadság Laktanya újra egy déli tábornok nevét viseli. Nem, ez nem a trumpizmus, mint ideológia. A trumpizmus, mint ideológia azt jelenti, hogy találtak egy Roland Bragg nevű katonát, akit kitüntettek a második világháborúban, és Fort Bragg mostantól róla van elnevezve. Megmutattuk a demokratáknak, hol lakik az úristen.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532112-6a2fb814dc635' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532112&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532112-6a2fb814dc635&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532112-6a2fb814dc635' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Lengyelország vs. Magyarország avagy, nincs is avagy

Next Post:

Két kép Lengyelországból két kép Magyarországról.

305 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. tahonoli szerint:
    2025.02.21 20:47

    Nem látom, hogy itt lett volna Trumptól ez az alábbi (Fox News Radio-nak adott interjúban):
    „Évek óta figyelem, és folyamatosan csak azt látom, hogy ütőkártyák nélkül tárgyal (Zelenszkij). Nincsenek neki. Ebből az embernek egy idő után elege lesz. És nekem már elegem van”
    „Putyint könnyen le lehetett volna erről beszélni (2022-es orosz agresszióról), de ők nem tudták, hogy hogyan kell vele szót érteni,”
    https://444.hu/2025/02/21/trump-zelenszkijre-nincs-szukseg-a-haborut-lezaro-targyalasokon

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342049)
    Loading...
  2. Keepdreaming szerint:
    2025.02.21 21:01

    Európa mindenesetre leszerepelt. Csak les mint keszeg a szatyor vízben. Ilyen Donald Tuskok, Leyenek, Macronok, satöbbik…áhh katasztrófa. Alkalmatlanok. Mind.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-342050)
    Loading...
  3. muaddib00 szerint:
    2025.02.21 21:07

    @tahonoli:
    „…ütőkártyák nélkül tárgyal (Zelenszkij). Nincsenek neki…”
    Ez speciel egy tény. Ukrajna túlélése azon múlt/múlik, hogy a nyugat nagy részén demokrata, a szabadság eszméjében hívő és kulturált vezetés legyen, akik támogatják az önvédelmét. Ebből az USA úgy tűnik kiesett (bár továbbra is bármi megtörténhet, holnapra Putyinra is megsértődhet, soha nem lehet tudni nála). Ha Ukrajna kezét elengedi mindenki akkor ennyi volt. Tehát a kijelentés valós csak elég szemét.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342051)
    Loading...
  4. annokkk szerint:
    2025.02.21 21:11

    @tahonoli:
    Az oroszok főideológusa szerint Trump magáévá tette az orosz kiskátét.
    Dugin szerint is már övék az usa. Az orosz imperializmus szolgálatába állt és felhagy minden más befolyásával Amerika.
    Bocs a béna linkért, de mintha a 444 törölte volna már…
    https://www.msn.com/hu-hu/hirek/other/az-orosz-imperializmus-f%C5%91ideol%C3%B3gusa-szerint-trump-m%C3%A1r-mag%C3%A1%C3%A9v%C3%A1-tette-az-orosz-sz%C3%B6vegeket-zelenszkijr%C5%91l/ar-AA1zwkEq?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=5da057aebee64fdc9d0170d6233780b3&ei=36#

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342052)
    Loading...
  5. annokkk szerint:
    2025.02.21 21:17

    @muaddib00:
    Azért Zelenszkijnek még mindig több ütőkártyája van, mint másoknak.
    Egy saját területen folyó háborútól már mindegyik rég beomlott volna. Zelenszkij meg három éve ellenáll.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342053)
    Loading...
  6. tahonoli szerint:
    2025.02.21 21:41

    Hiv.: @annokkk:
    Szerintem erre gondolsz:
    Az orosz imperializmus főideológusa szerint Trump már magáévá tette az orosz szövegeket Zelenszkijről
    https://444.hu/2025/02/21/az-orosz-imperializmus-foideologusa-szerint-trump-magaeva-tette-az-orosz-szovegeket-zelenszkijrol

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342054)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2025.02.21 21:58

    @tahonoli: Igen. Köszi. Nem tudom, miért nem sikerült előkotornom. Szóval rendesen feltárja, hogy az usának kampec. Az orosz imperialista törekvések meg virulensebbek, mint valaha. És hát ez sajnos nem a fejlett gazdaságon múlik, vagy a technikai fejlettségen. Csak és kizárólag a propaganda, mocskolódás és árokásás mennyiségén, amit belefeccöltek. De lehet, hogy ezt már én mondom.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342055)
    Loading...
  8. fortin2 szerint:
    2025.02.21 21:58

    NAhát, az európai politikusok döntő többsége adokveszek kis ügyintéző, ahelyett, hogy komoly államféri/hölgy lenne, meglepetés. Ha máshonnan nem, OV évtizedes destrukciójával szembeni tehetetlenségből is ezt lehetett látni. DE elég unalmas is erről lamenmtálni, a felelősség ugyanis nem csak az övék: hol van az ötszázmilliós európai lakosság (a nép…) jelentős részének felhorgadása (utcai tüntetések stb.), Európa jövőjééért/jelenéért? Sehol, zajlik az FB és kommemntháborgás, de senki sem tesz semmit – az ukránok ebben is morálisan a műveltnyugat fölé nőttek, lásd már a Majdant is. Szóval, ha ilyen politikai osztályt bírt kitermelni a demokratikus választásokon Európa, akkor ne csodálkozzunk, hogy a guruló dollárokon felhízlalt pártok izmoznak a maguk igencsak kisebbségi pozíciójával. Ennél még a románok is karaklánabbak voltak, amikor egy putyincsicskát kellett elrugdosni a hatalomtól.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-342056)
    Loading...
  9. thegaben86 szerint:
    2025.02.21 22:15

    @annokkk:

    En nem hinnem, hogy az USA-nak a ruszkik miatt van kampec, meg hogy Trumpli orosz kem lenne, de eleg tanulsagos ez a video a 80-as evekbol. Es ehhez tegyuk hozza, hogy lassan 20 eve vannak velunk a feszbuk es tarsai, a bennuk rejlo hihetetlen potenciallal a dezinformacio celbajuttatasara, bel- es kulfoldi aktorok szamara egyarant..

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-342057)
    Loading...
  10. tahonoli szerint:
    2025.02.21 22:46

    Béndek Peti írta az imént. Vattafak:
    „Trump legfrissebb nyilatkozata (5. felvonás): mégse megy Moszkvába a győzelem napján, és Putyinnak és Zelenszkijnek együtt kell kidolgoznia a béke feltételeit. (Sky News)”
    https://news.sky.com/story/trump-putin-zelenskyy-row-call-ukraine-war-peace-talks-moscow-kremlin-live-sky-news-latest-12541713#9150319
    „Trump: Putin and Zelenskyy need to work together
    Donald Trump is giving a few remarks now.
    Speaking while attending the swearing-in of his new commerce secretary, he’s told media Vladimir Putin and Volodymyr Zelenskyy need to work together.
    He’s also repeated his claim Russia wants to do a deal, with talks between Washington and Moscow beginning on Tuesday in Saudi Arabia.
    Addressing an earlier report, he said he will not be in Moscow on 9 May for Victory Day.
    He’s also added a mineral deal is close with Ukraine – echoing comments made a few hours ago by his national security advisor (see our 15.28 post).
    On Wednesday, Zelenskyy rejected US demands for $500bn in mineral wealth from Ukraine to repay Washington for wartime aid.
    He said Washington has supplied his country with $67bn in weapons and $31.5bn in direct budget support throughout the war.”

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342058)
    Loading...
  11. KennyOMG szerint:
    2025.02.21 22:50

    @tahonoli:](#comment-342058) Lehetne kevesebbet bendekpeterezni lecci lecci lecci? Elhisszuk, hogy neked teccik, de ha mas olvasni akarja, akkor majd olvasni fogja.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-342059)
    Loading...
  12. tahonoli szerint:
    2025.02.21 22:53

    Hiv.: @KennyOMG:
    Ne azt nézd ki mondja, hanem mit mond. Szerintem frisset, fontosat.
    Nem egy eszmefuttatását idéztem be, ami esetleg terhes lehetne.
    Az lesz „szép” ha ilyen vészterhes időkben egymás torkának ugrunk ilyesmik miatt.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342060)
    Loading...
  13. Keepdreaming szerint:
    2025.02.21 23:10

    Pesszimista, pesszimistább, legpesszimistább, Béndek Péter

    :))

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-342061)
    Loading...
  14. nyulambator szerint:
    2025.02.21 23:21

    Mindenestre itt is itt van:
    https://www.nbcnews.com/now/video/trump-calls-on-putin-and-zelenskyy-to-meet-to-end-the-war-232617541564
    A sajtó konkrétan képtelen közvetíteni ezt a fordulatszámot, amivel ez az emberszabású képes az ellenkezőjét mondani, mint korábban.
    A CNN címlpon még az áll, hogy

    The US president said he’s ‘sick’ of Ukraine’s leader and claimed Zelensky isn’t ‘important’ enough to take part in negotiating the end of Russia’s war against his country

    Az nbc-n meg az, hogy

    Trump: Putin and Zelenskyy ‘have to get together’ to end the war

    ember legyen a talpán, aki tudja, hogy mi épp az érvényes irányvonal, melyik állítás született két perccel később, mint az előző.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-342062)
    Loading...
  15. ijontichy szerint:
    2025.02.21 23:26

    @Keepdreaming: : Az „1000 leütést…” szerettem. Pesszimizmus? Ilyen negyedszázad után nem csoda. De most legalább kaptunk egy tramplit. Van min vigyorogni, igaz eléggé tótul 🙁
     
    @nyulambator: : Macskaösszezavaró kft.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-342063)
    Loading...
  16. Virág et. szerint:
    2025.02.22 09:15

    Na, csak pár napot kellett várni és be is szakadt Trump approval ratingje. A mézeshetek időszaka ilyen gyorsan elnöknél még nem zárult le sosem. Rendszerint azért fél évig el szokott ez tartani. Most egy hónap volt az egész.

    Hiv.: [@Virág et.:](#comment-342065)
    Loading...
  17. tahonoli szerint:
    2025.02.22 12:53

    Hiv.: @KennyOMG:
    A tegnap esti kommenteddel van egy még nagyobb probléma, tágabb kontextusban is (nemcsak az, hogy totálisan célt tévesztett).
    „Elhisszuk, hogy neked teccik, de ha mas olvasni akarja, akkor majd olvasni fogja.”
    [x] Helyettesítsd be 1/1-et: hogy „elhiszem….”. Ugye milyen falsul hangozna egy olyan blogon, ahol mindketten vendégek vagyunk? Te például mennyiben akarsz vagy tudsz beszélni akár a bloggazda nevében, Béndek Peti kontextusában, amennyiben „mi”-re utalsz?
    [x] Ungváry Krisztián szokta rosszalóan emlegetni, hogy például Orbán is emlegeti a „mi magyarok”, meg „nekünk magyaroknak jár” többes szám első személyt, saját aljasságait validálandó, az egész országot saját maga mögé rakva, tömegesítési céllal.
    Az a kisebbik probléma, hogy én például semmilyen közösséget nem vállalok egy 50%+ párt vállalhatatlan vezetőjével, aki miniszterelnök is egyben.
    Sokkal nagyobb probléma, ha például Kárpátalját akarjuk „mi”, merthogy „tőlünk” vették el.
    Azt gondolom egy Orbán utáni Magyarországban alapvetés kéne legyen, hogy a „mi”-t megpróbáljuk helyesen használni.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342068)
    Loading...
  18. vattablz szerint:
    2025.02.22 13:35

    Na ez egyáltalán nem lepett meg. Tranpék nekiálltak a Starlink megvonásával fenyegetni Ukrajnát, ha nem adják nekik az ásványkincseiket. Én a helyükben most mindent megígérnék, aztán majd ha tehetem, felbontanám a megállapodást a következő elnökkel, mert még egy ilyen aljadékot úgyse találnak az amcsik, hiába keresgélnek.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-342069)
    Loading...
  19. tahonoli szerint:
    2025.02.22 13:49

    Hiv.: @vattablz:
    Sőt a hullarabló szennymédia, mint a hirado.hu ilyen címmel posztol:
    „Volodimir Zelenszkij kapitulált Donald Trump előtt: órákon belül megszülethet egy történelmi megállapodás”
    Pár hozzászólással korábban emlegetett Oláh Mihály tehát jól fókuszált a Starlink fontosságára.
    És akkor ez most trumpi/muski „dilinyósság” csak avagy vállalhatatlan orbitális aljasság már?

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342070)
    Loading...
  20. vattablz szerint:
    2025.02.22 14:07

    @tahonoli: Utóbbi. De ők felemelt fővel büszkén vállalják. Nem mindenkinek vannak erkölcsi gátlásai.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-342071)
    Loading...
  21. annokkk szerint:
    2025.02.22 14:18

    @tahonoli: .. ebben a sztoriban az usa a hullarabló nemzet.
    Lesz Magyarország is, de ma Amerika. Hogy képesek nyílt színen a tízezrek halálából hasznot követelni, az azért a hullarablás minősített esete.
    Nem vagyok naív. A háború üzlet. Adósságot termel és minden… , na de azt a részvét fátylai mögött szokták intézni, nem narancs festékes pofával bele a kamerákba.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342072)
    Loading...
  22. tahonoli szerint:
    2025.02.22 14:20

    Nem akartam linkelni (még ha Telexes is), de egyre inkább muszájnak érzem, noha én egyrészt utálom a konteókat (mert 99%-ban manipulálóak), másrészt ez az alábbi túllép az én fantáziám határain (képtelen vagyok elképzelni is több ok miatt is).
    Egyébként Káncz Csaba is visszatérően említi a konteót a blogján.
    Negyven éve nevelgette a KGB? – az eddigi legmeredekebb sztorit dobta be Trumpról egy új könyv
    https://telex.hu/kulfold/2021/01/30/donald-trump-kgb-beszerveztek-40-eve-oroszorszag-putyin
    „A történet 1976-ban kezdődött, amikor Trump az első nagy manhattani ingatlanbizniszébe belefogott, és egy dollárért megvette a csődbe ment Commodore Hotelt a Park Avenue-n…”

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342073)
    Loading...
  23. tahonoli szerint:
    2025.02.22 14:24

    Hiv.: @annokkk:
    Igazad van a mostani konkrét eset kapcsán.
    Magyarország (kormánypárti része nyilván) annyiban előzi USÁ-t hullarablásban, hogy korábban 2022-től kezdte. Ungváry Krisztián sokat publikált erről:
    https://444.hu/2022/07/27/ungvary-krisztian-orban-viktor-hullarablast-kovet-el
    https://www.elemi.hu/ungvary-krisztian-hullarablok-lettunk-de-nem-gyavasagbol-hanem-erkolcstelensegbol/

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342074)
    Loading...
  24. tahonoli szerint:
    2025.02.22 14:37

    Hiv.: @tahonoli:
    Basky, ez egy 2021-es cikk. A 444hsz most megszívatott rendesen (ezek szerint ott lehet ennyire régi cikket is belinkelni). Mondjuk az alapprobléma még áll ettől.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342075)
    Loading...
  25. annokkk szerint:
    2025.02.22 14:42

    @tahonoli:
    Igen, akartam mondani, hogy ezt a tévés sztorit már olvastam ezzel a fotómontázzsal. Ezért fix, hogy amerika tudta mit választ. Nem volt titok, hogy Trump orosz bekötöttségű. Ha Alaszkát visszaadja orosz barátainak, ne sírjon senki.
    .

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342076)
    Loading...
  26. darnoknew szerint:
    2025.02.22 14:56

    @tahonoli: „képtelen vagyok elképzelni is több ok miatt is”. Ezek szerint több évtizeddel fiatalabb lehetsz nálam. (Írom ezt úgy, hogy én sem igen fogadom be az összeesküvés-elméleteket.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-342077)
    Loading...
  27. muaddib00 szerint:
    2025.02.22 15:13

    Persze nem lehetetlen, de nem hinném, hogy Trump valami csodálatos orosz manipuláció eredmenye. Ez inkabb amolyan megnyugvást adó lehetőség amivel a nyugat nyugtatja magat, hogy elkerülje a szembenézést azzal, hogy bizony a stabil demokráciákban is minden további nélkül elképzelhető, hogy megválasztanak egy ilyen embert.
    Kicsit más kontextusban, de emlékszem, hogy Speer börtönnaplójában volt egy szösszenet arról, hogy mennyire káros, hogy Hitlerről lehazudnak minden emberi vonást, mert ezzel csak kiszolgáltatottá teszik az emberiséget a hasonló diktátoroknak, hiszen biztosnak veszik, hogy hát ki az a hülye aki bedől egy ilyennek. Holott elég sokan megteszik, mert az ilyenek könnyen tudnak meggyőzőek és sármosak lenni és a céljuk érdekében profin manipulálni az embereket.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342078)
    Loading...
  28. darnoknew szerint:
    2025.02.22 16:19

    @muaddib00: Számomra nem azt mondja, hogy orosz manipulá ió eredménye, hanem megmagyaráz sok mindent. Éppen nekünk nem ismeretlenek ezek a játszmák… Amit ezen kívül még írtál, az valóban megfontolasra érdemes.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-342079)
    Loading...
  29. ijontichy szerint:
    2025.02.22 16:19

    @tahonoli: : Kicsit meredek, de hát a konteók már csak ilyenek. Mondjuk trampli vonzódik a szláv menyecskékhez, biztos rajtuk keresztül manipulálták 😉 🙂
    Emlékszem az Ivanával kötött házasságáról még Tardos Péter is megemlékezett a pletyirovatában, mint a yuppie nemzedék egyik jeles tagjának esküvőjéről. Nagy banzáj lehetett 😀
     
    @muaddib00: : Többször írtam, hogy a „Mein Kampf” – mint alapmű – nálam kötelező olvasmány lenne. Értő oktatók mellett. „Vakcina” az agynak.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-342080)
    Loading...
  30. tahonoli szerint:
    2025.02.22 16:37

    Hiv.: @darnoknew:
    Bár ilyen fiatal lennék. 🙂
    Az a legnagyobb problémám az egész Trump-konteóval, hogy mintha túl sok pénzbe kerülne, túl hosszú (évtizedes) távra, túl rizikós várható eredményért. Ahhoz, hogy ez így csattanjon, ahogy csattan, ekkora „tüzijáték” kíséretében az a valószínűségszámítás „körberöhögése”, nem? Ennyire már csak nem jók az orosz titkosszolgák.Legalábbis az én szűk agyam szerint.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342081)
    Loading...
  31. annokkk szerint:
    2025.02.22 17:14

    @tahonoli: Elég nagy az egyetértés a republikánus táborban, szóval nem ezt az egy zsúrfiút futtatták, hanem az összeset.
    És ha azt nézed, hogy a haditechnikával elég nehezen győzhették volna le az usát, akkor vedd úgy, hogy az oroszok így háborúznak. Ez a gyarmatosítási módszerük. Biztos, hogy értenek hozzá.
    Orbán is miből írta a doktoriját ? Lengyelország megbénításából bajkeverők alkalmazásával.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342082)
    Loading...
  32. annokkk szerint:
    2025.02.22 17:23

    @ijontichy: És ahogy így elnézem, a világverő Trump, aki mindenből hasznot akar, nem tud még egy puszit sem kipaszírozni a Melániából. Egyértelmű, hogy csak a beosztottja a feleségének.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342083)
    Loading...
  33. ipartelep szerint:
    2025.02.22 17:31

    Hiv.: @tahonoli:
    Akkor te nem hiszel Jurij Svecnek. Pedig az ürge világosan elmondta, hogy ez nem olyan „kémbeszervezés”, mint ami a filmekben van. Nem is olyan, mint Kim Philby volt, aki elvi okból volt szovjet kém. Krumpli nem alkalmas klasszikus kémnek, hiszen olyan ostoba, mint egy marék lepke. Hogy mire alkalmas, és milyen szolgálatot tehet Putyinnak, az most látszik csak. Sokat kellett rá várni de megérte – a ruszkiknak.
    Szóval: a kémszervezetek nem csak klasszikus kémeket szerveznek be. Valószínűleg olyanból van a kevesebb, kémnek nagyon kevés ember lehet alkalmas. Hanem próbálnak mindenféle embereket megkörnyékezni, valóban úgy, hogy nem mondják meg nekik, hogy te nekünk fogsz dolgozni. Tartalékot képeznek velük, azzal, hogy egyszer talán valamire jók lesznek. Amint az a cikkből kiderült, Krumpli együttműködött mindenféle kétes orosszal, a maffiájukkal is, szóval kihasználták az ostobaságát, hiúságát, és pénzsóvárságát. Az csak hab a tortán, hogy az „ügynökükből” elnök lett. Most úgy szolgál Putyinnak, hogy nem is tud róla.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-342084)
    Loading...
  34. labrys szerint:
    2025.02.22 17:42

    @muaddib00:: az orosz propaganda/politika hibrid háború jóval kifinomultabb & komplexebb az egyszerű ügynökképzésnél.
     
    Mivel Putyinék pontosan felmérték, hogy (a pszichésen és gazdaságilag általuk rendkívül hatékonyan befolyásolható, és egyébként is klinikailag debil) Trump elnökké választása – illetve reménybeli elnöki ténykedése – mennyire megosztaná/meggyengítené az Egyesült Államokat (illetve ebből következően az összes komolyan vehető hibridháborús ellenfelüket), már 2016-ban rendkívül komoly (fedett) közösségimédia-kampányokkal támogatták a debil elnökké választását.
     
    Mit veszíthettek ezzel néhány tíz-százezer dolláron túl? – Semmit. Ha nem jön be a tervük, max. megfuttattak egyet az államokbeli politikai életben korántsem ritka szélsőséges alakok közül.
    Mit nyerhettek? – Elképesztően nagy hibridháborús előnyöket/győzelmeket.
    Ez utóbbi az, amit most látunk.
     
    Az orosz hibridháborús győzelem, ahol a Putyin-rezsim az USA-t, az EU-t és azok szövetségi rendszerét is az általa vágyott állapotba manipulálta. És ehhez csak a szokásos csőcselékképző technológiákat kellett kicsit felturbóznia, mert a visszacsatolások miatt az általa serkentett folyamatok aztán nagyságrendekkel erősebbé & önműködőekké váltak.
     
    Fölösleges igen nagy kockázatot vállalva megpróbálni bérgyilkost beépíteni a királyi udvarba, ha egyszerű célzott pletykával el lehet érni, hogy az udvaroncok többsége az udvari bolondot uralkodásra sokkal alkalmasabbnak tartsa a királynál. (Főleg akkor, ha maga az udvari bolond pedig a te kezedből eszik.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-342085)
    Loading...
  35. annokkk szerint:
    2025.02.22 17:47

    @ipartelep: Strómannak használni egy elcseszett aranyifjút, vagy szégyenlős homoszexuálist például. A fideszben is minden homokost megházasítanak, és úgy használják őket pénzeszsáknak.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-342086)
    Loading...
  36. labrys szerint:
    2025.02.22 17:49

    @tahonoli:: Az, amit az utóbbi két évtizedben Putyinék – stratégiai szinten – csináltak/csinálnak, még a Szovjetunió (a hidegháború) idején kidolgozott, minimum háromnegyed évszázados tervezés eredménye. (Nyilván nem a konkrét személyekre és taktikákra kell itt gondolni, de azok mindig is az aktuális helyzethez adaptíválandó eszközöknek minősültek.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-342087)
    Loading...
  37. labrys szerint:
    2025.02.22 18:04

    @labrys:: ‘adaptiválandó’ rövid i, hüje.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-342088)
    Loading...
  38. vattablz szerint:
    2025.02.22 18:35

    Hát igen. Nehéz Trump agyával gondolkodni. Neki például még egyszer sem sikerült.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-342089)
    Loading...
  39. ipartelep szerint:
    2025.02.22 18:44

    Kérdés: miben különbözik a Krumpli-banda mostani fenyegetőzése, és zsarolása a Starlink lekapcsolásáról (akkor, ha nem kapnak 500 milliárd dolláros „jóvátételt”), attól, amit egy klasszikus maffiabanda csinál („de szép kis éttermed van, kár lenne, ha történne vele valami”), vagy attól, amit egy nem klasszikus, fasiszta bűnbanda csinál kormányon („ha átadod nekünk a cégedet, nem indítjuk rád az ügyészségünket/rendőrségünket”)?
    Hát az áldozatok nagyságrendjében. Az első két esetben az érintett néhány ember megy tönkre, esetleg meghal (persze a fidesz-bűnbanda ezt az egész országra kiterjesztve csinálja). Krumpli bűndandájának zsarolása pedig ezrek, tízezrek életébe kerülhet, és fog is kerülni, ha megcsinálják. Ehhez még tudnék néhány dolgot írni, de azokat azt hiszem, a fasiszta bűnbandánk mára büntetendővé tette. Így csak gondolva van.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-342090)
    Loading...
  40. darnoknew szerint:
    2025.02.22 18:47

    @tahonoli: Amire én gondoltam, leírta @ipartelep: érthetően.
    Utána @labrys: kimérte patikamérlegen. Szerettem volna még hozzátenni valamit, ennyit sikerült.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-342091)
    Loading...
  41. hakohen szerint:
    2025.02.22 18:53

    .
    @tahonoli:
    .
    Ez nem két- vagy hároméves cikk. Hanem tegnapi:
    .
    https://www.irishstar.com/news/us-news/breaking-donald-trump-recruited-kgb-34727079?fbclid=IwY2xjawIm7LRleHRuA2FlbQIxMAABHXwRcXGdBoDdsfodudJ2r_xAWS6R-L252JHiMgJjOg7x3j8w1qQKPNg5TA_aem_4mYutLwqDyQetH9TXqV74Q
    .
    Az hogy igaz-e vagy hamisítvány, néhány héten belül kiderül. Ismervén a világ tényfeltáró újságjait és portáljait, no meg újságíróit, feltételezem, hogy rárajtolnak az ügyre. Én addig fenntartással kezelem, de nem tartom lehetetlennek.
    .
    Még az is fölmerült bennem, hogy a 180 fokos fordulat, amelyet Orbán Viktor a 2009-es szentpétervári találkozója (Putyinnal) után hajtott végre oroszügyekben, valami hasonló lehetett. Olyasmivel zsarolhatták, aminek valódi tétje volt.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-342092)
    Loading...
  42. tahonoli szerint:
    2025.02.22 19:12

    Jól dolgozik a kommentelő-csapat.Rengeteg hozzáadott érték keletkezett. Nekem csak egy dolog fáj, nevezetesen, hogy: MINDEN nap jön valami egyre fájdalmasabb hír.
    A Starlinkes zsaroláshoz, annyit tennék hozzá, hogy miközben Trump mészárolja a diplomáciát, addig Zelenszkij oldalazásos kitérőkkel normálisan műveli azt, ahogy kell. Időt nyer, hogy életet nyerjen.
    Én elképzelni nem tudom, hogy mifele tart az egész, hogy mi lesz a valódi válasza a zsarolós-förmedvényre. Mit akarhat belezsúfolni a szerződésbe, mire futja erejéből (merthogy Trump szerint „nincs ütőkártyája”)

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342093)
    Loading...
  43. darnoknew szerint:
    2025.02.22 19:25

    @hakohen: ez olyan körömgombás oldalféle, nem?

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-342095)
    Loading...
  44. muaddib00 szerint:
    2025.02.22 19:42

    Tulajdonképpen a történelem folyamán nagyrészt ez szemlélet uralkodott amit most látunk. Még a 20. század második felében is sokáig teljesen elfogadott dolog volt a: hát ez az ország a tiéd, az még az enyém, ezt felezzük el, ott nyomjunk egy jó kis proxy háborút, leboxoljuk ki nyer. Itt az én diktátorom osztja az észt, ott még a tiéd. És hát nem ez lenne az első alkalom amikor a történelem kereke visszafelé fordul…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342097)
    Loading...
  45. nyulambator szerint:
    2025.02.22 20:53

    @hakohen: Simán el tudom képzelni, hogy pl annak idején beépített titkoskurvákkal készült videókkal megzsarolták, beszervezték, tökmindegy, hogy konkrétan csinált-e valamit vagy se, ma a beszervezéssel, az arról készült dokumentumokkal, videókkal fogják. Persze, hogy a legjobb deal az, hogy adjuk meg Putlernek amit akar.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-342100)
    Loading...
  46. KennyOMG szerint:
    2025.02.22 21:39

    Jurij Bezmenov, az ex-KGB-s. „Only about 15% of time money and effort is spent on espionage [at the KGB].”
    .
    Az egesz 80 perces interju is fent van tecsovon, de ez a relevans resz belole. Mivel nyolcvanas evek kozepe, ezert termeszetesen marxista-kapitalista vonalon mozog, de ha valamit, akkor azt mindenkinek el kell ismernie, hogy a ruszki szolgalatok jol tudnak alkalmazkodni a megvaltozott geopolitikai realitasokhoz.
    .
    Trump szerintem csak hasznos idiota, akit Vlado nagyon tud tekergetni.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-342103)
    Loading...
  47. labrys szerint:
    2025.02.22 21:53

    @muaddib00:: az ukrajnai háború NEM proxiháború. Ezt a dumát csak a relativizáló orosz propaganda nyomja. Idézzem be megint a vonatkozó videókat? Például amikor a Rosszija 1-en az aktív orosz tábornok arról beszél, hogy Ukrajna természetesen csak az első lépés, és nyilvánvalóan folytatni fogják a háborút, amíg el nem érik az orosz célokat, és hogy ez „sokkal hosszabb folyamat lesz”?
    Vagy a számtalan – hivatalos! – orosz politikai műsort, blogot, videót etc., amelyekben egyértelműen belemondják a képernyőbe, hogy a háború(k) célja az orosz nagybirodalom visszaállítása, Lengyelország felosztása, a Baltikum visszaszerzése stb., stb., stb.?
     
    Az más kérdés, hogy a háborút kirobbantó orosz agresszióra aztán rárepült mindenki, aki csak hasznot remélt abból, és így a szomszédban folyó (civil)mészárlás „proxivá vált” sokak számára. Például Kína számára. Például Észak-Korea számára. Például Irán számára (és így például a Hamasz és a hutik számára). Például az onnantól hihetetlenül jó áron olajat importáló India számára. Például a német/amerikai/francia/olasz/lengyel/angol fegyvergyárak számára. Például, igen, az orosz birodalmi erekciót évszázadok óta tapasztaló balti államok/Lengyelország számára. Például az USA, Nagy-Britannia, az EU számára. Stb., stb., stb.
     
    De ez a háború elsősorban és főleg az orosz állam birodalomépítő háborúsorozatának a szerves része:
    1992. – transznyisztriai háború.
    1994–96 – első csecsen háború.
    1999–2009. – második csecsen háború.
    közben: 2008. – orosz–grúz háború.
    2014–folyamatban – orosz–ukrán háború.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-342104)
    Loading...
  48. muaddib00 szerint:
    2025.02.22 22:29

    @labrys:
    Biztos vagyok benne, hogy az adott hozzászólásomban egy büdös szóval nem említettem, hogy ez milyen háború. Még csak nem is erről szólt ha elolvasod figyelmesen.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342105)
    Loading...
  49. nyulambator szerint:
    2025.02.22 23:28

    @tahonoli: Musk tagadja, hogy a Starlink kiakpcsolását terveznék.
    https://kyivindependent.com/musk-denies-us-threat-to-cut-starlink-over-ukraine-minerals-deal/
    Kiváncsi vagyok mennyi ideig él ez az álláspontja.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-342106)
    Loading...
  50. Grrr szerint:
    2025.02.23 00:14

    Egy apróbb észrevétel, ami most jutott az eszembe – az amerikaiak ugye kitermelési jogot követelnek, és az 500 milliárd az adott depositokban rejlő érc becsült értéke lenne. Viszont akkor ebben benne vannak a kitermelési és finomítási költségek is. A titánium esetében az utóbbi például eléggé magas a jelenlegi technikákkal. Szóval a bányavállalatok haszna jóval kisebb lenne. Lehet, hogy már inkább az amerikaiak által adott támogatás értékét közelítené (üzleti kockázattal).

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-342107)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…

Posztrulett

Claude esete Donalddal

Az utóbbi hetek egyik legérdekesebb AI-híre az volt, hogy a Pentagon felmondott egy kétszázmillió dolláros szerződést az Anthropic-kal (ők fejlesztik a Claude nevű nagy nyelvi modellt). Dario Amodei, az Anthropic vezérigazgatója ragaszkodott volna ahhoz, hogy az amerikai kormányzat ne használja a mesterséges intelligenciájukat amerikai állampolgárok tömeges megfigyelésére, illetve ne építse be teljesen autonóm fegyverrendszerekbe. Egy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • trbnt
  • rovidec398e17c6
  • excombo
  • tubarozsa
  • micike mici
  • ikarus
  • Geza
  • Gaboxhrr
  • tamspatrik
  • belecseppen
  • bvr
  • Hanyistók
  • Bogomil
  • incze
  • Zealander
  • apokalipszistmost
  • susyk
  • mzoltan
  • macskahala
  • esztre
  • princeghostly1c74fbc695
  • ipartelep
  • Grrr
  • annokkk
  • ra0213
  • janszemwordpress
  • obeszel
  • kiazmármegint
  • KennyOMG
  • aromo44
  • Hector Kapitány
  • j.alfred prufrock II
  • tortt49
  • tulajdonkppen
  • gornyo
  • mecsekijeti
  • László Majoros
  • lmate
  • szabol25
  • V.A.Lacky
  • velotanya
  • sgtpotrien
  • kisa
  • nyulambator
  • Vidor Ferike
  • Tehenész
  • gladbach67
  • muaddib00
  • jotunder
  • ijontichy
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d