Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Zavar az Erőben

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

Az, hogy a mi kis messiásunk Ópusztaszeren prédikál végső soron érthető. Még az is, hogy pont egy tizenkét méteres turulszobor előtt prédikál, birkákról, valami közelebbről körül nem írt, konfúz jövőképről, egy felsejlő disztópiáról, melyhez képest a Mad Max egy szerethető kora tavaszi piknik, még ezek is érthetőek. Nem, kedves olvasó, nem hülyült meg, és nem önt nézi hülyének, önt le se szarja, mert ön nem tétel. Orbán Viktor azokhoz szólt, akik veszélyeztethetik a hatalmát. Azoknak prédikált, akik tényleg elhiszik ezt a maszlagot, akik tényleg úgy gondolják, hogy itt a nyakunkon valamiféle összeurópai apokalipszis, és pillanatokon belül tényleg elkezdődik a káeurópai szociáldarwinista dzsembori, ahol is megküzd a puhány, nemzeti öntudatát vesztett, kozmopolita, liberális elhajlásba belesatnyult aljanép az öntudatos, összefogott, remekül führerelt szuperhősökkel. Egyszerű kis trükk ez, ki akarja fogni a Jobbik vitorlájából a szelet, és miért?

Mert azért valahol titkon, egy lehallgatásbiztos bunkerban azzal a három-négy bizalmi emberével csak átbeszélhették, hogy baj van. Hogy a Nagy Terv mégsem működik, és tudható, hogy válság idején az emberek hajlamosak a szélsőségesek felé fordulni. Ettől retteghet Orbán, ezért igyekezhet a kedvükbe járni, szólani hozzájuk az ő nyelvükön és az ő értékeik szerint. Nem hiszem, hogy ő mindezt komolyan gondolja, illetve inkább azt hiszem, hogy mint minden tisztes, kétkezi szociopata ő is leszarja, hogy éppen kit, mivel ver át, volt ő már jómunkásember is, csavarkulccsal a kezében, és meggyőződésem, hogy ha a balettrajongók komolyan tényezőek lennének, akkor minden további nélkül kiállna rózsaszín tütüben spiccelni.

Láttunk már ilyent, ez nem egy Habonyárpi-patent, és aki időnként olvasni is szokott, például könyveket, nem is annyira régi korokról, az tudja, hogy azért a dolognak súlyos kockázata van.

Az egyik ilyen kockázat abból adódik, hogy ha a hatalomhoz való ragaszkodás öncéllá válik, ha a vezetőnek nem fog összejönni az, hogy valamiféle manifeszt célhoz is közelebb jusson, ha a vezetettek azt fogják látni, hogy továbbra is rosszul megy nekik, és esélyes, hogy még ennél is rosszabb legyen, akkor könyörtelenül tovább radikalizálódnak. A vezető nem tud élni azzal a hatalommal, amibe görcsösen kapaszkodik, nem tudja jobbá tenni a vezetettek életét, és emiatt jó eséllyel még több lesz a radikalizmus iránt fogékonyságot mutató polgár, de mellékhatásként még a lojálisabbak is összezavarodnak, hiszen ideig-óráig még lehet legyinteni a prédikációkra, ne figyeljünk arra, amit mond, de egy idő után zavar keletkezik az Erőben, mert már nem lehet nem odafigyelni arra, amit tesz.

Ugyanis vannak néhányan, akik vagy tudják, vagy érzik, hogy kéne végre, kalandból mondani valami értelmeset is, kéne legalább pár taktust játszani azoknak is, akik nem annyira vevők az ilyen kardozós-baszós zsékategóriás kalandfilmekre, mint ez a „Brave Hungarians against the rest of the World!”. Az Akadémia elnöke például kínjában elkezdett valamit makogni valamiféle innovációról, de egyúttal arról is, hogy a nagyvilág – és benne a kisvilágunk – nem attól fog előre menni, a gazdaságunkat nem fogja felpörgetni „a tökéletesen felesleges dolgok kínálata”, ami izgalmasan hangzik ugyan, de okozhat némi zavart az Erőben, hogy a közelmúltban Orbán pont egy Coca Cola gyártósort és egy kutyaeledel-üzemet avatott fel, és ezekre biza azt mondta, hogy igen faszányos, előrevivő dolgok. Most akkor hogy is van ez, Pálinkás úr? El tudunk mi, a népben-nemzetben gondolkodó, turulmadaras, szálláshelyes agyunkkal valamit képzelni, ami fölöslegesebb, mint a Coca Cola? Vagy a kutyakonzerv? Hogy lehet az ilyen, és ehhez hasonló, egyre sűrűbben jelentkező ellentmondásokat feloldani? A Gazdi mond egyet, ön az ellenkezőjét, mi lesz így a hívekkel? Nem félnek attól, hogy azért előbb-utóbb csak összezavarodnak végre?

Valamint: idővel csak ki kéne fejteni az értelmesebb megmondásokat is, például azt, hogy mit is tetszenek érteni ezen az innováción. Zavar az Erőben: a Gazdi birkái innováljanak? De hát azt mindenki tudja, hogy a birkaság nem erről szól! A birka az engedelmesen legel, hagyja magát terelni, gyapjat növeszt, amit lenyírnak róla illetékes kezek, bepucsít a kosnak ha Kövér László hülyeúr azt rendeli el nekik, hozza engedelmesen a szaporulatot a Gazdinak, de még a legostobább ember fejében sem bír megképződni egy birkás prédikációra az innováció, mint fogalom! Ha már önök ennyire emlősfüggőek, akkor esetleg a kecske, de még inkább a zerge, vagy a kőszáli kecske! Szilaj, szökell, új utakat keres. Ez már valamivel közelebb áll az innovációhoz, igaz, még nem sas, amelyik szárnyal, de mégsem birka.

A jó pásztor ellenőrzi a bárányokataldas0.jpg-Még tíz év, és nyírható!

Vagy ha már mindenáron barom: oroszlán. Talán Kövér László hülyeúr is olvasott Aesopust, emlékezhetne arra, hogy mit válaszolt az oroszlán a rókának: egyet, de oroszlánt! Ha csak egy másodpercre is kihúzná a fejét a seggéből akkor láthatná, hogy ma nem az a náció áll nyerésre, akinek van tízezer birkája, hanem az, akinek van száz oroszlánja. A nem teljesen reménytelenül hülyék értik, hogy a pusztán a hónaljig érő nemzeti öntudat, összetartás és egyéb elemei a Gazdi prédikációjának nem lenne elég, ha tényleg bekövetkezne az általa hirdetett káeurópai apokalipszis, mert ha csak picit is körülnézünk láthatjuk, hogy körülöttünk számszerűen is sokkal többen vannak, a románok még így, megfogyatkozva is közel kétszer annyian, és khmmm… a szomszédaink valamiért nem annyira szeretnek minket, szóval miben reménykedünk?   

Az innovációban, abban lehetne. Hogy mi ebben a permanens versenyben, ami a nagyonhülyék által vizionált jövőbeni háború helyett igenis létezik, szóval hogy mi ebben a versenyben a minőséggel, és nem a mennyiséggel tudnánk valamilyen módon helyt állni. De a birka az csak mennyiséget tud, a birkapásztoros prédikáció nem a minőségről szól. Arról a sasos és az oroszlános szólna, de azok az állatok a szabadságot szeretik, csak úgy tudnak száguldani és magasan szállni. Innoválni, Pálinkás úr.

Nagyon, de nagyon nehéz a két prédikációt összhangba hozni, előbb-utóbb nagyon súlyos zavarok lesznek az Erőben, ami azt fogja eredményezni, hogy az oroszlánok és a sasok elhúznak szabadabb szálláshelyekre, a birkákat pedig felfalja egy erre portyázó oroszlán, vagy egy a legelőink fölött unottan átrepülő sas. Az uzsonna után pedig meg fogják köszönni a jó pásztornak, amiért ilyen szépen összetartotta a nyájat.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520784-69e3654762cf2' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520784&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520784-69e3654762cf2&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520784-69e3654762cf2' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Magyarország pillanatnyi helyzete

Next Post:

West Wing: Budapest – az első évad

133 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. belekotty szerint:
    2012.10.01 07:24

    @neoteny: A kaftánt és a tetűhintát kihagytad. :-))

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-220352)
    Loading...
  2. belekotty szerint:
    2012.10.01 07:28

    @zajos1: Nem, emeszpésként rájött hogy nem jó emeszpésként indulni.
    Azért fura ez, mert racionálisan szerintem fideszest kellet volna választaniuk.
    Szerintem az illetékes miniszter küld táviratot a győztesnek:
    Gratulálok a győzelemhez stop Támogatások stop Fejlesztések stop :-))

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-220353)
    Loading...
  3. nu pagagyí szerint:
    2012.10.01 07:34

    @zajos1: A Fidesszel szemben nem az MSZP áll, hanem az ország többsége, ez a dunaföldvári választás tanulsága. Azt hiszem, a Fidesz agytröszt most komoly dilemma elé került. Ha tovább fúrják-faragják a választási rendszert, ennyi többség elég is lesz, hogy kétharmaddal elzavarják őket. A fő problémájuk viszont, hogy kontraproduktívvá váltak, úgy tűnik minél hangosabbak, annál unszimpatikusabbak és erre a populista gyógyszertárban csak egy gyógyírt ismernek, még hangosabbnak kell lenni. A hülyeségből mocsarából nincs visszaút az értelem mezejére.

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-220354)
    Loading...
  4. zajos1 szerint:
    2012.10.01 07:41

    @nu pagagyí: Ugyan, az MSZP meg van győződve, hogy ő nyer, és még sem mert mszpként indulni. Azt nem értem hogy 8 év liberális ámokfutás után miért akarnak az emberek még 4 évet, hogy rádöbbenjenek, hogy bizony vége az ingyen világnak? Most már egész Európa forrong lassan… (Görög, spanyol, portugál, olasz, és most már a franciák is)

    Hiv.: [@zajos1:](#comment-220355)
    Loading...
  5. belekotty szerint:
    2012.10.01 07:48

    @zajos1: „Még két településen tartottak időközi polgármester-választást: Gersekaráton a független Kovács László két másik független jelöltet előzött meg, míg Vaskeresztesen egyedüli jelöltként győzött a független Balázs János. ” – függetlenek, függetlenek… Miért nem indulnak fideszesek?

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-220356)
    Loading...
  6. belekotty szerint:
    2012.10.01 07:50

    @zajos1: „Azt nem értem hogy 8 év liberális ámokfutás után miért akarnak az emberek még 4 évet, hogy rádöbbenjenek, hogy bizony vége az ingyen világnak?” – Mennyiben is változott ez a mostani 4 évben? Kevesebb lett a közalkalmazott? Kevesebb lett a nyugdíj? Mi az amik a „Ne az emberek fizessék meg” jelszóval szembe ment ebben a kurzusban?

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-220357)
    Loading...
  7. nu pagagyí szerint:
    2012.10.01 07:58

    @zajos1: Nektek tetszett az ingyenebéd, amikor Gyurcsány fizetőssé akarta tenni mindenkinek. Most sem gondoljátok másként. Amióta hatalmon vagytok, a ti ebédeteket a szegényekkel fizettetitek meg, hogy nektek ingyen legyen.

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-220358)
    Loading...
  8. belekotty szerint:
    2012.10.01 08:00

    @nu pagagyí: Jaja! zajos barátunk akkor gondolom a tandíj és a vizitdíj mellett szavazott. Gyurcsányra. :-))
    Van egy kis zavar a csávó fejében.

    Hiv.: [@belekotty:](#comment-220359)
    Loading...
  9. maroz szerint:
    2012.10.01 08:07

    @kirsten: Igen, valami ilyesmit gondoltak róla a kilencvenes évek elején a népnemzeti konzervatívok is, osztán mi lett belőle? 🙂

    Az a bajom, hogy ez a lehülyézés és lebirkázás nem hogy közelebb vinne a dolgok megértéséhez, hanem pont ellenkezőleg. Az van ugyanis, hogy a lehülyézők és a lebirkázók alkalomadtán ugyanezt a tömeget okos, tudatos, bölcsen megfontolt választópolgároknak hívják, ha és amikor egy másik, a lehülyéző és a lebirkázó szívének kedvesebb beszédet hisz el. És akkor mit tudtunk meg, mi az, amire jutottunk? Hogy minden választópolgár hülye, és birka, tehát nincs különbség választópolgár és választópolgár között, azaz végső soron a kijelentésünk egy combos tautológia: a választópolgár választópolgár.

    Megértettünk valamit a világunk működéséből ez által? 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220360)
    Loading...
  10. a_tom szerint:
    2012.10.01 08:20

    A nemzetnek már megvannak a sasai, oroszlánjai, az apostoli-szent-népnemzeti-oligarchák. Ők nem olyan labancosan versengve szárnyalló fajták, inkább csak magyarosan, unorthodok módon innoválnak = egyhelyben zabálnak. Mégtöbb belőlük, versenytársak nem kellenek, mert eleszik a véges számú birkákat előlük.

    Egyébként láttam képet a szoboravatásról, az sajnos nem turulmadár lett hanem dögkeselyű 🙁

    Hiv.: [@a_tom:](#comment-220361)
    Loading...
  11. nu pagagyí szerint:
    2012.10.01 08:24

    @maroz: Itt az a vérfagyasztó, hogy nem a nép a hülye, hanem az elit. Talán elég a magyar gazdasági géniusz jellemzéséhez annyi, hogy sikerült egy lókupecnek rávenni legtekintélyesebb képviselőit, hogy fektessenek Dózi-részvénybe. Tényleg! Mi van a csodalóval?

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-220362)
    Loading...
  12. maroz szerint:
    2012.10.01 08:34

    @pucros: Nyilván, vannak dolgok, amiket lehet és vannak, amiket nehéz összhangba hozni. Klasszikus viccbéli példa: fel lehet-e osztani ugyanazt a medencét belevizelős és nembelevizelős részre?

    Amikor valaki azt mondja, hogy „innováció”, akkor lényegében véve az oktatásról, a kutatásról, a tudományról beszél. Ezekkel az a legnagyobb baj, hogy pénzbe kerülnek, és nem is annyira kevés pénzbe. Nem lehet azt kijelenteni, hogy pusztán attól, hogy több pénzt adunk ezekre jobb lesz az oktatás, a kutatás, a tudomány, az innováció, etc, de az azért igen valószínűnek hangzik, hogy ha szinte egyik pillanatról a másikra kivonunk belőle egy rakat pénzt, akkor rosszabb lesz.

    Lehet erre azt mondani, hogy jó, az állam kivonja a sajátját, majd tegye bele más, de akkor rá kéne mutatni, hogy ki fogja beletenni, és miből. A gazdasági szereplők örülnek, hogy lyuk van a seggükön, még a nagy multik (akiket ugye utálni kéne, mert ők a gyarmatosítóink) is csak alig mernek belerakni valamit, a polgár pedig azt látja, hogy: 1, talán holnaptól nem lesz munkahelye; 2, kevesebbet ér a jövedelme, mint tavaly; 3, mire eldöntené, hogy valamibe mégiscsak belerakja a hatalom már meg is szüntette azt.

    Ki teszi akkor bele a pénzt, honnan lesznek források? Láthattad, hogy a vastagon buzgó európai forrásokhoz (800 millió euró, és ez csak a starting grant-okra!) nem férünk hozzá, mert amit mi itt jónak, egész Magyarországon belül világhírűnek gondolunk azt a világ nem gondolja annak, szarik ő a mi nemzeti öntudatunkra és a tizenkét méteres turulunkra, ilyenből mindenkinek van, talán több is, mint amennyit szeretnének. Szóval honnan lesz pénz? Erre kéne valami hihető és kontrollálható magyarázat.

    És akkor ugye még nem is beszéltünk arról, hogy pusztán csak a több pénz még nem biztos, hogy megoldás. Honnan lesz olyan oktatáspolitika, amelyikről hihető, hogy a vége tíz-tizenöt év múlva az a bizonyos „innováció” lesz? A heti öt tornaórából? A nemzeti öntudat fejlesztéséből? Jó, de hogyan?

    Szóval ez az „innováció” egy olyan közös medence, ahol nem lehet megcsinálni azt, amire te utalsz, hogy legyen benne ez is, az is. Illetve meg lehet, de akkor az kábé úgy fog kinézni és olyan minőségű lesz, mint az a medence, amelyiknek a fele belevizelős, a másik fele pedig nembelevizelős.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220363)
    Loading...
  13. Doberdo szerint:
    2012.10.01 08:35

    @a_tom: A dögkeselyű hátában az azeri baltával ! Jól mutat !! A baltát
    persze csak én képzeltem oda!

    Hiv.: [@Doberdo:](#comment-220364)
    Loading...
  14. maroz szerint:
    2012.10.01 08:36

    @zajos1: Mi volt abban liberális? 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220365)
    Loading...
  15. maroz szerint:
    2012.10.01 08:45

    @nu pagagyí: Elvittük a svédekhez hogy a lóval való bánásra oktassuk őket általa. 🙂

    Az elit szerintem abban hibázik, hogy nem fektet túl sok energiát az aprómunkába. Folyamatosan azt hiszi, hogy meg lehet spórolni a molyolós, szöszölős öt-tíz-tizenöt-húsz éves projekteket, és emiatt hozzá se kezd. Majd jön a Medgyessy, a Gyurcsány, a zorbán, a Bajnai, az üregi nyulak, az ufók, a magasságos zúristen, és majd az megcsinálja. Hát nem!

    Hiv.: [@maroz:](#comment-220366)
    Loading...
  16. driopios szerint:
    2012.10.01 09:22

    Sas meg oroszlán? Nem jut azoknak semmi. A birkákat addigra felfalják a fidesz emlőin most nevelkedő farkasok.

    Hiv.: [@driopios:](#comment-220367)
    Loading...
  17. a nagy levin szerint:
    2012.10.01 09:25

    @BPHead:
    azert nem „lazadnak fel” a sajatjai Orban ellen, mert sakkban tartja oket. Mivel?
    1. a valsztasi szabalyok miatt legkozelebb mar csak legfeljebb(!) fele ennyi fideszes kepviseloi hely lesz (abbol kiindulva, hogy kisebb a parlament, rovidebb a lista + ugye 2/3 se nagyon lesz). Es ki allitja ossze a listat? A Fonok. Gyakorlatilag egyedul, es a szemelyes huseg ebben az elsoszamu kriterium.
    2. A Fonok ugy kartyazik, hogy o minden lapot lat – kezeben olyan informaciok osszpontosulnak, amiket nagyon jol ki tud jatszani, akar a sajat emberei ellen. O dont arrol, hogy ki bukik es ki emelkedik (Lazar, aki pl. tunete es peldaja ennek a bizanci kamarillapolitikanak)
    3. olvasd el a Fidesz alapszabalyt.

    Kb ezert nem „lazadnak” ellene. Van egy-ket jozanabb hang (Pokorni, esetleg Martonyi) es vannak joparan, akik persze otthagytak a Fideszt, es mar abban az idoben is elesen biraltak, amikor – akar felig-meddig – a holdudvarhoz tartoztak (Tolgyessy, Jarai, Chikan, stb.). Es lett valami eredmenye? Pedig elvileg ez lehetett volna egy uj tomorules/platform magja.

    A legtobben anyagilag, egzisztencialisan fuggenek a Cegtol, sokan esetleg zsarolhatoak, megint sokan egyszeruen tul kenyelmesek vagy gyavak (mondjuk a megyei szintu „kaderek”), ossztartja oket az akol melege es a gyoztesekhez tarotzas csaloka illuzioja, meg hogy minden honapban be kell fizetni a szamlakat meg a torlesztoreszletet. Az egesz fideszes kozeg belterjes es provincialis, az ideologia is leginkabb masok gyuloletere epul. (De „az ertekek menten” – termeszetesen.)

    Hiv.: [@a nagy levin:](#comment-220368)
    Loading...
  18. Pelso.. szerint:
    2012.10.01 09:27

    @Állományjavító: „…a centrális elem megragadása” Nagyon relatív, hogy mikor épp mi a centrális elem (kreatúrákat, meg az ostoba kultuszgyártás termékeit felejtsük el, van az a szavatossági idő, hogy még nálunk is (!) lejárnak), s mindehhez elengedhetetlen a pillanatnyi valós/vélt megszólítható többség. Mely eddigi többség, -ma már sokaság-, számára Orbánnak semmiféle mondanivalója nincsen.
    Innen vezet egyenes út a választási manipulációhoz, csaláshoz.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-220369)
    Loading...
  19. Hertelendi szerint:
    2012.10.01 09:40

    @a nagy levin: Végülis jókat írsz, talán abban vitáznék veled, hogy orbán már a saját csapata számára is vállalhatatlan. Nem véletlen, hogy engedik hülyeségeket beszélni. Ma már naponta mond ilyet. Hogy ez agyi katasztrófa, vagy valami taktika része, egyre megy. Orbánnak mennie kell, mert a mögötte levő második vonal nem szeretne árnyékban maradni. Azt gondolom, hogy már folyik a szervezkedés a következő fidesz kongresszusra és utána nyílván bukja a miniszterelnökséget is.

    Hiv.: [@Hertelendi:](#comment-220370)
    Loading...
  20. sörtelen szerint:
    2012.10.01 10:35

    @Kuviklacz:
    ” A nemzetből millióan sodródtak évezredes szálláshelyükön kívülre – nem ugyanerről van szó? (idézet saját józanságom megőrzése érdekében pontatlan, mert ha még egyszer beleolvasok, családom zárt intézetbe utal, és jogosan)”

    Valszeg pontosan kell(ene) fogalmaznom. orbán a _jelenlegi_ határokra alkalmazta ezt a (nagyon súlyosan fenyegető) kifejezést. „Évezredes szálláshelyükről”a trianoni határokon kívülre, azok létrejötte előtt, nem sodródtak milliónyian – egyszerűen _ott maradtak_.
    orbán mondandója tehát valós tartalmát tekintve ez:
    magyarok millióitól vették el évezredes szálláshelyüket.
    Nem kétséges, hogy diplomáciai jelentések tucatjai „fordították le” valós tartalmára ezt a revíziót deklaráló kijelentést. orbán _ezért_ háborús uszító. Ez az őrült (egyre nyilvánvalóban az) simán belevinné az országot egy olyan lokális (! mert hogy szövetségese egyetlenegy sem lenne) háborúba, ahol ennek ürügyén évezredes szálláshelyén magyarok millióit gyilkolnák le kéjjel, önként, nem parancsra.
    (Persze lehet, hogy csak aljas zsarolását jelenti a pl. a NATO felé.)

    Egyébként nem, az idézett mondat („… a trianoni határokon innen és túl élő magyarok…”) expressis verbis hagyta el ennek a szörnyetegnek felső bélvégződését.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220371)
    Loading...
  21. sörtelen szerint:
    2012.10.01 13:03

    @tollaszerge:
    Amúgy az azért klassz lehet, ahogy a papság fogadja a Keresztény Párt mind a tíz tagjának hajbókolását a pogány jelkép előtt.
    Amely egyébként azt az ősmagyarságot hivatott jelképezni, mely elleni véres leszámolásáért szentelték fel Istvánt, a királyt.
    Bár felfoghatjuk úgy is, mint a kései utódok István nevében tett bocsánatkérését. Minden esetre 2013 augusztus 20 ne álljanak túl közel a Szent Jobbhoz, mert orrba találja b.szni őket.

    Koppány, rulez!!! Szörényi nem élt hiába. Hálából már komponálja a „Viktor,a Tölgy” című rockoperáját.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220372)
    Loading...
  22. sörtelen szerint:
    2012.10.01 13:11

    @snipper: Kösz, baszki. Elvetted a fél napom. 🙂

    (Nem tudtam, hogy Fabiusék is valszeg innen vették a szóképet.)
    De hol a pávatoll?

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220373)
    Loading...
  23. sörtelen szerint:
    2012.10.01 13:19

    @dr. Balta$ár: Továbbfejlesztjük a nemzeti címert, a turult ráültetjük a Szent Koronára.
    Egyszerű ez.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220374)
    Loading...
  24. sörtelen szerint:
    2012.10.01 13:37

    @cincinnatus: A turul mitikus állat. Az, amivé orbán akar válni. Már csak a mitizálása hiányzik.

    Egyébiránt elnézve az alkotást, elmondhatjuk, hogy orbán felavatta Ópusztaszeren a TEK szobrát.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220375)
    Loading...
  25. sörtelen szerint:
    2012.10.01 13:45

    @dr. Balta$ár: Nem, várj, jobb jutott az eszembe:

    A címderre fordítva tesszük a Koronát és beleültetjük a Turult.
    Azt népi szólásmondássá tesszük az egyszeri fideszesre politikusra:
    „Belefészkelte magát, mint a turul a koronába.”
    vagy:
    „Alattam Korona, felettem Turul, minden közpénz a zsebembe gurul.”
    (Huhh. Nyugi, nem szoktam gyakran elkövetni.)

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220376)
    Loading...
  26. a_tom szerint:
    2012.10.01 14:04

    @sörtelen:
    Ez zseniális.
    Nem is értem hogy miért csak most lát napvilágot ez az összefüggés, hiszen azt tudjuk hogy a turulba beleszületünk, azt is tudjuk hogy a „Szent” korona részei vagyunk.
    Továbbgondolva tehát a magyar embert a turul tojja, és a születése után a koronába pottyan. Kicsit sötét, nincs mozgástér, de semelyik másik nép nem büszkélkedhet ezzel!
    Bár mégegyszer végiggondolva van egy kis ellentmondás, lehet hogy meg kell fordítani, a koronából születünk, és pottyanunk bele a turulba. A végeredmény mondjuk kb ugyanaz 🙂

    Hiv.: [@a_tom:](#comment-220377)
    Loading...
  27. neoteny szerint:
    2012.10.01 17:02

    @Állományjavító:

    „Szerintem vannak olyan blogkommentelők, akik nem a marinénizős neoprimitivitás elkötelezettjei”

    Hány szavazata van egy blogkommentelőnek? Hány szavazata van Mari néninek? Hány blogkommentelő van? Hány Mari néni van?

    Hiv.: [@neoteny:](#comment-220378)
    Loading...
  28. Kuviklacz szerint:
    2012.10.01 17:43

    @sörtelen: Teljesen egyetértve felháborodásoddal, csak annyit kívánok megjegyezni, hogy Orbán fogalmazott pontatlanul, mivel az idézett mondat a trianoni határokon kívülre sodródottakra vonatkoztatva azt jelenti, hogy évezredes szálláshelyünk (már ez is milyen nomád szóhasználat) csak a trianoni határokon belül van. Ez persze csak pisihab a szartortán.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-220379)
    Loading...
  29. sörtelen szerint:
    2012.10.01 17:56

    @Kuviklacz: Áhh, és ráadásul most látom, hogy a zsenialitáson osztoznom kell:

    galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=165077:a-verkoezoesseg-orszagarol-es-miniszterelnoekerl&catid=51:csmihancsikzsofia&Itemid=79

    No persze, M.Zs.- vel egy piedesztálon állni, nem is rossz … 🙂
    Hehe.

    És… öööö … Kuviklacz … még most sem nem ugyanúgy olvassuk a Tölgy (esetleg Vérbükk) mondatát.
    De végülis nem baj.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220380)
    Loading...
  30. Kuviklacz szerint:
    2012.10.01 18:01

    @a_tom: Na most bele vagy belőle születtünk? Nem mindegy!

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-220381)
    Loading...
  31. Kuviklacz szerint:
    2012.10.02 20:32

    @sörtelen: Amúgy igazad van, ezt akarta mondani, csak még magyarul sem tud eléggé ahhoz, hogy tényleg ezt mondja. Néha nem csak a hívek rakják össze hívószavakból, a nyelvtani összefüggések figyelmen kívül hagyásával a mondanivalót, de ez sem baj, hiszen a mondanivalót kell bírálni elsősorban, én viszont sima hozzászólóként megengedhetem magamnak, hogy „az igét ragozni is tudni kell, nemcsak hirdetni” alapon kekeckedjek.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-220382)
    Loading...
  32. sörtelen szerint:
    2012.10.03 10:12

    @Kuviklacz: Én viszont egyáltalán nem kekeckedésből folytatom, hanem mert meggyőződésem szerint orbán kommunikációs lényegénél tartunk.

    2006 táján tűnt fel nekem először a sajátos orbáni nyelvhasználat. Három vonatkozásban.

    Az egyik a napi közbeszédben megengedhető pontatlan, pongyola fogalomhasználat és a hétköznapi, nem tudományos élő-szövegértelmezés politikailag tudatos, szándékos felhasználása a politizálásban. A csupán konszenzusos (milyen más lenne a napi nyelvhasználat?) szóhasználat és mondatfűzés („azt hiszem, hogy értem amit mondasz” – mennyi vérre menő vita végén derült már ki, hogy nem is tisztáztuk előre ki mit ért egy-egy fogalmon, amin órákon át vitatkoztunk!) ilyetén felhasználása a legaljasabb politikai játszmák elemi eszköze. Már Sebastian Haffner: Egy német naplójánál felkaptam a fejem. De a meggyőző dokumentum-írás Victor Klemperer: A Harmadik Birodalom nyelve című műve. Aki valóban érteni akarja mi és hogyan zajlik itt – feltétlenül olvassa el ezeket. Az átfedés ijesztő mértékű. Nem azért, mintha orbán náci lenne. Nem. Azért mert az aljas hatalom nyilvánvalóan legfontosabb eszköze az unortodox nyelvhasználat. (A legjobb példa erre a „munkahelyteremés”. 1000 emberből 999 analógiaként használja a munkahely és a „munkaviszony” szavakat. Márpedig bárki tudhatja, hogy a különbség pont akkora mint a közmunka(hely) és az OTP vezérigazgatói munka(szerződés) között. Ígért orbán 1000000 munkaszerződéses munkahelyet? Egy pillanatra sem. )

    orbán tehát nem hagymázas szónok, aki az orra elé letett szövegbe itt-ott belejavítva félrészegen vagy belőve felolvasná. Egyáltalán nem. Gondos, megtervezett lélekmérgezés, beszéd-Cyklon-B.

    A második a virtuális térfoglalás. Tudván mit fog tenni akár évekkel később, tettét leíró kifejezéseket elsőként (leggyakrabban ellenségeire terhelően) alkalmazni kezdi, a szándékainak megfelelő értelmezést előre lefoglalva ( Ha GyF a „Hazug” – akkor őt már nem lehet ilyen óriási hatékonysággal ekként dehonesztálni, ez a szó már Gyurcsány jellemzője. Az „én még soha nem hazudtam” -mal megerősítve. A „pénztalicska” és még millió példa van erre.)

    A harmadik ennek az alaknak a súlyos elmebetegsége, személyiség torzulása. Ahogy a gyújtogató mindig végignézi a felgyújtott bármi égését, hallgatja a sikolyokat, élvezi a rémületet és a fájdalmat, vagy ahogy a sorozatgyilkos szellemi párbajként hívja ki és élvezi végig a rendőrségi nyomozást, úgy kéjeleg orbán a beszédeivel, beszédeiben. Bárki meggyőződhet arról, hogy mindig is megmondja előre mit gondol és mit akar. De ezt egy saját kódsorozattal teszi, mint középkori titkos üzenethordozók. Beteges izgalommal várja mikor jönnek rá mit is mondott ki valamikor korábban valahol egész máshol. Attól érez szellemi fölényt, ha ebben az orbán vs. ország itt a piros – hol a piros? játékban ő győz. (Vagy inkább „Kész átverés” show.)

    Szóval ez az alak nagyon is tud magyarul, ismeri a nyelv jelentőségét és igen gonoszul csalja tőrbe, ejti csapdába a népet. Véleményem szerint ezért kell minden kiejtett szavat a legkomolyabban értelmezni, elemezni.

    Attól elégül ki, ha a feloldókódot végül ő adhatja ki.

    Summa summarum: komoly veszéllyel jár ha nem vesszük utolsó leheletéig komolyan.
    orbánra igaz a Maverickben a nőkre (igaztalanul :)) tett kijelentés:
    „akkor higgy neki, ha ló legel a sírján!

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-220383)
    Loading...
  33. Kuviklacz szerint:
    2012.10.05 23:30

    @sörtelen: Sajnos ez így igaz (azért sajnos, mert mi szívjuk). Megszólalásainak nem a nyelvtani értelme számít, hanem a pszichológiai hatása. Ezt fejezik ki a „hívószavak” megjelöléssel, és sok embernek elég is, ha a megfelelő hangulatot keltő szavak környezetében ezek a hívószavak elhangzanak. Az érdekes az, hogy nála sem egyes szavak vannak, hanem kontextus, de nem a mondat nyelvtani jelentésének megfelelően. A nagy szám a mondat elején megadja a jelentőséget, Az „évezredes szálláshely” romantikája és ősmagyar utalása, a „kívülre kerülés” negatív konnotációja és ugyanakkor alanynélkülisége együtt valóban képes a megfelelő érzelmi hatás kiváltására. De én racionális vagyok, én a mondatot a nyelvtani szabályok szerint értelmezem. De ez az én egyéni szociális problémám, ahogy egy másik nyelvi környezetben kissé nyeglén mondani szoktuk. 🙂

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-220384)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @annokkk: Lám-lám, milyen bölcs volt Trócsán…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @hakohen:. A Ferike miatt. Merthogy a család…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@nyulambator: @ipartelep: Én odavagyok a szimbolik…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: De ugyanazt olvastuk, ha a FB bejegy…
  • jotunder on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: ugyan.... nem vagyok pszichiáter.
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ijontichy: Én ezzel nem értek egyet: "A Kor…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: Lehet nem ugyanazt olvastuk. Tóta W., na…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Igen. Szerintem ezt tanítani fogják. Egy k…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: @Grrr: Csessze meg a wordpress! Kikukázt…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalomA Tisza kampánya ultra profi volt. Én még ilyet ne…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Hogy tudod elképzelni, hogy nem megy ?
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Tőlem esküdhetnének a láthatatlan repülő…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Engem a hivatalos magyar himnusz is irrit…
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. Bár lényegében nem értek egyet veled, de én sem…
  • hakohen on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj. @nyulambator: . Évekkel ezelőtt néha belehallgat…

Posztrulett

Magyar sztárközgazdászok (dübörögameritokráciaposzt)

Összecsapott egymással a két sztárközgazdász – írja az index. Íme a vita, „két tudós vitája” -mondja a levezető elnök. Magyar sztárközgazdász 1. 2-es Scopus h-index, 10 idézet Magyar sztárközgazdász 2. 2-es Scopus h-index, 14 idézet. Nem, ennél nincs lejjebb. Az albán sztárközgazdászoktól is többet várnak ennél, sokkal többet. Az ő sztárközgazdásnőjüknek, aki amúgy egy LSE-s …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Morp65
  • karsairita
  • ra0213
  • csunyatáp
  • simonandris2
  • esztre
  • thegaben86
  • dynamicist
  • Virág et.
  • KennyOMG
  • micike mici
  • ijenanyelvtan
  • kiazmármegint
  • Vidor Ferike
  • K Zoltan
  • tulajdonkppen
  • Bogomil
  • tubarozsa
  • excombo
  • Gaboxhrr
  • dpeter
  • Podvinecz marsall
  • Judit Merényi
  • Hector Kapitány
  • opiniopraesumpta
  • wolff
  • labrys
  • azuccahirmondoja
  • janostothmeister
  • jelbeszed
  • ijontichy
  • annokkk
  • susyk
  • macskahala
  • lgombb
  • elolhatuldoktor
  • hakohen
  • Péter 2
  • ervsebeszet
  • rovidec398e17c6
  • incze
  • aerduloensamtonight
  • onehumanoid
  • mecsekijeti
  • bvr
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • kisa
  • tortt49
  • szabol25
  • halatlangazember
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d