7végi retro – LXXVII.
Eredeti szerző: szempontpuska
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott…
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Ez nekem igen könnyű, több mint 20 évig laktam errefelé.
Óbuda, Miklós tér, későbbi Zamercev tér, jelenleg Miklós utca. A Flórián tér irányából fényképezve, észak felé.
70-es évek eleje-közepe, a panelek már állnak, a busz még régi típus.
@pensador: Francba, egyszer tudok valamit, erre lekésem, hogy villoghassak vele.
@England win The Ashes!: Van itt még babér: a kép készítésének pontos dátuma, a buszvezető neve, stb…
Bakker még utaztam ezekkel a járművekkel:) Azt tudom hogy a környéken közel távol sehol nem volt akkoriban nyilvános vécé:)
@Watchdog:
És azt hiszem a 86-os busznak volt abban az időben a leghosszabb útvonala….
@pensador:
Hát nem tudom, most mi van, régen jártam arra. De anno mindig összekeverték a Miklós UTCÁT a Miklós TÉRREL. Előbbinél volt a buszok végállomása, a Szentendrei út szögletében. A tábláikra is Miklós utca volt írva végállomásként. A Miklós tér meg jóval (kb. 200 m-rel?) beljebb volt, végállomás nélkül, de asszem azzal a köralakú épülettel, aminek valami kulturális funkciója volt.
@vörös meteor:
Én a 6-os buszra tippelnék, amely hosszú ideig a Nagyvárad térig járt a Miklós utcától.
@HaKohen: én meg a 12-esre: Karolina utca – Karolina utca (körforgalom).
@Watchdog: a Szentendrei úton már panelházak vannak (baloldalt), a busz még, ööö, valami régi, szóval ebben a kategóriában a 70-es évek második felére tippelek.
@HaKohen:
Felteszem, a Selyemgombolyítóra gondolsz, aminek ma valóban kultúrális funkciója van, de valaha tényleg selyemfeldogozó volt, II. József alapította.
Eredeti neve filatórium, amit a Filatori-gát őrzött meg.
@dr Brcskzf Gröőő:
Ja!
@kikoránkel:
Tényleg! És köszi a kultúrtörténeti kitekintést.
Az én tudomásom szerint az 5-ös busz volt a leghosszabb járat. A külső Ferencvárosból ( József Attila lakótelep) járt a Naphegyre a Köztársaság tér, Rákóczi út, Erzsébet híd útvonalon.
És ha valaki tudja, hogy miért Filatorigát a Filatorigát városrész neve, megköszönöm.
A filatori részt tudom, van német olasz illetve latin eredetre vonatkozó magyarázat.
De hol van ott, hol volt ott gát ?
@Kritizálom aA. Marhaságokat:
Az 5-ös sohasem járt a Naphegyre. Hanem a Pasaréti térre. Már akkor is, amikor a JA lakótelepnek még nyoma sem volt. (Vagyis nem lehetett a leghosszabb járat.)
A Filatori gát tkp. egy HÉV-állomás volt világéletében; nem városrész. Erről írt fentebb @kikoránkel. Biztos igaza van, ha jobban tudja. Gát pedig egy rakás lehetett a Duna árterében. (Btw. a francstadti Gát utca milyen gátra utal? Hacsak nem arra, hogy JA-t gátolta kibontakozásában.)
@Kritizálom aA. Marhaságokat:
Ja és nyilván láttad a Wikiben, hogy városrész. De ugyanazon az oldalon alul a III. kerületi városrészek között már nem szerepel.
Mindenki összevissza gagyarászik. Pedig már az gyanús kellene legyen, hogy az Orbán Balázs utca határolja. (Orbán Balázs OV egyik fia, aki most fog megnősülni a reverzálisról lemondó kamanduli szerzeteseknél, és a lakzi a Filatorigát tetején lesz.)
@HaKohen: Lehet, hogy igazad van. Fejből írtam és gyorsan. Bár az, hogy a József Attila telep még nem létezett, amikor az 5-ös busz Pasarétre járt még önmagában nem jelenti azt, hogy nem lehetett a leghosszabb buszjárat, mivel buszjáratok útvonalát sokszor változtatták meg, illetve rövidítették és hosszabbították.
De nagy az esély, hogy keveredtek a memóriámban dolgok.
A 89-es buszjárat járt a Naphegy térig az Aszódi úti laklóteleptől és érintette a József Attila lakótelepet (de ebben (is) tévedhetek).
A 39-es pedig a József Attila teleptől a Dániel útig. Az sem kis távolság. :-)) És városnéző busznak becézték.
Ez lehetett a leghosszabb járat.
De 5-ös buszra rákerestem és ezt találtam : “2007. augusztus 21-én indult meg a buszforgalom a 46-os vonalán. A vonal érinti többek között Újpalotát, Cinkotát és Rákoskeresztúrt. Ez a vonal volt az 5-ös busz előtt a leghosszabb útvonalú járat”, de forrásjelölés nincs hozzá a Wikipédiában.
@Kritizálom aA. Marhaságokat: ez a mostani állapothoz képest értendő, az 5-öst, ami akkor Pasarétről a Március 15. térig járt, egy évvel később toldották meg a 67V-vel (meg még egy kevéssel), így most a rákospalotai Kossuth utcáig jár.
@HaKohen: 🙂 A ferencvárosi Gát utca a Boráros tér – Haller utca között húzódó gátról kapta a nevét, azt tudom. 🙂
@Kritizálom aA. Marhaságokat:
Oké, nyertél! Nyereményed, hogy részt vehetsz a Budapest összes gátján szervezett összes lakzin. :-)))
@HaKohen: Húúúúúúúúúúú de jó. :-)) Erre hajtottam. :-))