Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

A harangozó tragédiája

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

Lépcsőház-effektus, motoszkált bennem már akkor is, amikor a rizsa kiömlött a száján, de csak a napokban szikrantódott be, hogy de hát én ehhez értenék! Végre valami, amiről úgy írhatok, hogy vitathatatlan szaktekintélye vagyok a témának. Ez volt a megmondás:

„nem olcsó szenvelgésre vágyunk, csak arra, hogy az emberek néha jelezzék; értik, hogy értük folyik a küzdelem, tudják, hogy a harang értük szól”

A harangozáshoz, na, ahhoz én nagyon értek ám! Nagyapám ugyanis harangozó volt, én pedig olyan tízéves koromig a nagyszüleimnél nevelődtem (mint budi mellett a csalán, de ebbe most nem mennék bele), és ennek legalább a felében szinte állandó kísérője voltam az öregnek a koncertjein. Precízen tudom, hogy mi kell a harangozáshoz: alkalom, minimum öt férfiember és egy demizson bor. Jó, ha van harang is, és egy kidől-bedől, ijesztő torony is előnyös, legalább nem kell testőrök védjék a művészeket a kíváncsiskodó műélvezők bizalmas közeledéseitől. Az öt férfiember azért kell, mert körülbelül ennyien tudják teljes biztonsággal, de még a falusi elitre vonatkozó konvencionális elvárásokat is tiszteletben tartva elfogyasztani a demizson bort. Az elvárás mindösszesen csak annyi, hogy utána ne négykézláb menjenek haza, az elfogyasztás az utolsó cseppig pedig úgyszintén egy népi megfigyelésen alapuló bölcsesség, lásd még a vonatkozó mondást: Amit ma megihatsz, ne halaszd holnapra!

Nagyapám saccra ugyanazért lett harangozó, amiért Orbán miniszterelnök.

Nem azt mondom, hogy nem szeretett dolgozni, mert ez így, ebben a formájában igaz ugyan, de irreleváns. Ott és akkor ugyanis ez nem volt egy reális opció, eszi, nem eszi, dolgoznia mindenkinek kellett. Viszont az öreg egy icipicit, de tényleg csak egy hangyányit okosabb volt, mint a zöm – vakok között félszeműként kiskirály-királyocska, éppen úgy, mint Orbán –, így kitalálta ezt a harangozóságot, ami, hála a tradícióknak azzal is járt, hogy neki nem lehetődött a messzi földekre kimenni kapálni, mert hát hiszen délben meg kellett szólaltatni azokat a kolompokat. Nagyapám megalapította a maga kis harangozóegyletét, pont úgy, ahogyan Orbán a Fideszt. Igaz, nem volt akkora szinekúra segédharangozónak lenni, mint ma fideszes főfasznak, de vitathatatlan, hogy jártak vele apróbb kedvezmények. Lehetett isten áldásával lógni a munkából, nem nagyon, de legalább a legutálatosabbaktól igen, volt egy kis mellékes, járt a demizson bor, és – csodák csodája – még némi megbecsülésféle, majdhogynem szeretet is kijárt a harangozónak és a segédeinek.

Más kérdés, hogy nagyapám többnyire nem a faluért, nem az emberekért harangozott, hanem a falunak, az embereknek. 

Amikor viszont valakiért harangozott én gyerekfejjel még azt is szerettem, hiszen akkor a demizson bor mellé járt egy negyed kalács is. Mit gondolnak önök, mekkorák voltak arrafelé a gyászszertartások kötelező kellékeként mondanom sem kell, házilag, kemencében sütött kalácsok? Na, amit gondolnak azt szorozzák meg öttel! Nem mellékesen nagyapám készítette a fejfákat is a faluban, mondom, volt egy kis esze az öregnek, ügyesen megtalálta a „kevés strapa, nagy megbecsültség” munkákat, de itt nem vélnék felfedezni párhuzamot Orbánnal, illetve csak úgy, ha a megbecsültséget a szó mai értelmére konvertálom: mi nyerjük a legtöbbet! Ott és akkor ez a fajta anyagias megközelítés nem működött, mivel lényegében véve senkinek nem volt pénze, így a szükségből erényt csináltak: akiért a harang szólt azt a közösségnek illett teljesen ingyen és teljesen tisztességgel eltemetnie. A sírt a közelebbi ismerősök ásták ki és nem illett érte pénzt kérni. A sírásóknak viszont illő volt egy üveg pálinkát vinni. A fejfáért sem illett pénzt kérni, sem egyéb szolgáltatásért, egyedüli kivétel a pap volt, neki fizetni kellett a temetésért, de hát a tiszteletes az többnyire csak afféle gyüttment volt, nem falubéli, nem tagja a közösségnek. Ja, és amit még én is elfelejtettem elszakadásom és annyi év távollét után: a segítséget (sírásás, főzés a halotti toron, etc.) nem illett megköszönni! Én meg, mint egy városi tahó megköszöntem, amikor az öreget temettük. Szóvá is tették, azóta is ég a pofám.

No, de akkor lassan írnom is kéne valamit, valami mondanivaló-szerűt, a fene ette volna meg, hogy mindig kell valami alibi az íráshoz, mert az nem lehet öncél. Éljen a magvas mondanivaló, vesszen a posztmodern blabla!

Orbánnak fáj, ha nem szeretik. Ő itten harangoz, és igenis tessünk őt ezért szeretni! Valószínűleg nem úgy gondolta ő, ahogyan mondta, hiszen tudjuk, néki eposzi jelzője az, hogy mást gondol, mást mond és mást cselekszik, így higgyük el, hogy nem értünk haragoz ő, hanem nekünk, csak összekeveri időnként John Donne-t a dakota viccekkel. És valóban, nagyon úgy néz ki az ország, hogy elbír egy kis harang-szimbólumot. Mi lennénk a harang nyelve, és mit látunk? Hogy vernek minket balról. És vernek minket jobbról is. Komcsi, szoci, liberális, néppárti, konzervatív, baller-jobber mind-mind minket püföl. Daaaaang, balról egy maflás, és még csak meg se bírjuk rázni rendesen a fejünket biiiiingggg, jobbról egy tockós, majd megint balról, majd megint jobbról… Mi vagyunk az örök stabilitás, az origó, a tisztes közép ideáltípusa, és a minket körülvevő világ a rossz, a jobb- és a balvilág egyaránt, hiszen mi történik? Mindegyik minket bánt!

De én megtanultam ám nagyapám mellett, hogy sokféle Nézőpontból is lehet figyelni ugyanazt a harangot! Mennyire másként néz ki az egész akkor, amikor az ember hátrébb lép egy kicsit, enyhén hátradönti a fejét (csak annyira, hogy a bor a pohárból a torkára csoroghasson), és úgy szemléli! Nicsak, ha akarom, azt látom, hogy a harang maga mozdulatlan, hanem inkább a harang nyelve az, ami ritmikusan lefejeli hol a jobb-, hol a baloldalát a felfordított kondérnak! Öreg, nézz már le az égből, itt egy ember, aki állandóan félreveri a harangot és közben elvárja, hogy ezért őt szeressék a népek!

Nem akkora tudomány azért az a harangozás. Aki művelte már, az tudja, hogy leginkább akkor lesz messze zengő szép harangszó, ha minden a helyén van kezelve. Ha elfogadjuk, hogy a harang az harang, van neki ilyen és olyan oldala, és van neki nyelve is, valamint van egy rend, egy rendszer, amelyikben ezek az elemek a dolgok normális menete szerint kapcsolatba kerülnek egymással, hatnak egymásra. Nagyapámat élete végéig szerették és megbecsülték a falujában, mert azért akármekkora ravaszdi is volt ő, pár dologra mindig odafigyelt. Hogy ha ravaszdibb is a többi falubélinél, azért ezt csak módjával tegye, éppen annyira, amennyi még nem szúr szemet. Hogy van itt ez a harang, és mivel ez a harang van, és nincs más harang ebből kell kihozni a legtöbbet. Hogy bizonyára rövid úton véget érne az aranyélet, ha állandóan a harangra fogná a fülsértő kalimpálást.

Hogy a harangozót akkor szeretik és akkor becsülik meg, ha az idők zömében szépen zengő haragszóval látja el a falut, és félreverni csak akkor veri félre, ha az indokolt, de akkor nagyon.

Szomorú annak a sorsa, aki szeretné, ha a harangozásért szeretnék az emberek, de ő sajnos csak félreverni tudja, amit a nép, a mindig hibás, a botfülű, az értetlen nép nem és nem, az istennek sem akar szépen zengő harangszónak hallani, hanem inkább annak, ami: hisztérikus kolompolásnak, ami ki tudja mire figyelmeztet és ki tudja miről tereli el a figyelmet. Orbán, a tragikus sorsú harangozó, aki vágyja a szeretetet. Idekeverném még Quasimodot, de érzem, hogy ez már sok lenne, ekkora képzavarból ki nem bírnám magam harangozni nagypéntekig sem. Szeressük inkább egy kicsit Orbán Viktort, aki legközelebb találkozik vele az puszilja meg, hátha átváltozik valamivé. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521353-6a302d2d04498' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521353&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521353-6a302d2d04498&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521353-6a302d2d04498' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Egy? Mind!

45 Commments

  1. Lasombra szerint:
    2012.02.23 14:35

    „Minden szavazóval én leszek kevesebb,
    mert egy vagyok a Nemzettel;
    ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang:
    értem szól.”

    ez a dzsondonn jól elplagizálta Orbánt

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-253795)
    Loading...
  2. Szolgálati Füldugó szerint:
    2012.02.23 16:32

    Idehallgass, összedobjuk a pénzt valakinek mondjuk a Rákóczi téri kocsisorról (vagy az már nincs? akkor máshonnan). Hogy csókolja meg ő. Még felárat is fizetünk, hisz ez rosszabb meló a s…..bek…..nál.

    Hiv.: [@Szolgálati Füldugó:](#comment-253796)
    Loading...
  3. Szolgálati Füldugó szerint:
    2012.02.23 16:35

    A sárga szösszenethez (itt jobbra): azér 97x-ben a bölcsészkari dékán nem volt ekkora xxxxxxx, mint ez a mostani. Még hogy West Balkán.

    Hiv.: [@Szolgálati Füldugó:](#comment-253797)
    Loading...
  4. CSENDES szerint:
    2012.02.23 16:51

    Látom, hogy nagyon kevesen voltak fogékonyak a gondolatra, de én azért értem…, sőt egyetértek minden betűjével.

    Hiv.: [@CSENDES:](#comment-253798)
    Loading...
  5. kapusedző szerint:
    2012.02.23 18:15

    Nincs az a parasztember, aki ne lenne tisztességesebb, mint a Mi Nagy Harangozónk. Nota bene, ő a szó rossz értelmében paraszt.
    Az más kérdés, hogy én nagyon szívesen kongatnám neki az ország összes harangját, mi több, még az öt liter bort is felajánlanám a siratóknak…

    Hiv.: [@kapusedző:](#comment-253799)
    Loading...
  6. wanekus szerint:
    2012.02.23 18:33

    „Szeressük inkább egy kicsit Orbán Viktort, aki legközelebb találkozik vele az puszilja meg”

    Puszilja, mit puszilja csókolgatja, az ő valagát elég seggnyaló azt mégse lesz belőle exelencia.

    Hiv.: [@wanekus:](#comment-253800)
    Loading...
  7. foolproof szerint:
    2012.02.23 18:51

    Elég jól nyomod Mr. maroz, de sajna NINCS értelmes alternatíva. Tabula rasa-t kéne nyomni, meg párezer férget dutyiba/karóba/you name it. Oszt’ megin ott volnánk egy gyáva néppel, akinek kádárjani az Úristen. Mentality & attitude, these two fuck it all:-(

    Hiv.: [@foolproof:](#comment-253801)
    Loading...
  8. zsazsu4 szerint:
    2012.02.23 19:24

    Te kis hamis! Rájöttem ám a turpisságodra! Ki választotta meg nagyapót kétharmaddal és szavazta meg faluilag, hogy ő legyen a harangozó? Na ugye! 🙂

    Hiv.: [@zsazsu4:](#comment-253802)
    Loading...
  9. Gamma Leonis szerint:
    2012.02.23 20:05

    „Szeressük inkább egy kicsit Orbán Viktort, aki legközelebb találkozik vele az puszilja meg, hátha átváltozik valamivé.”
    😀
    Remélhetőleg, békává. Előnyére válna. A béka igen hasznos állat.

    Hiv.: [@Gamma Leonis:](#comment-253803)
    Loading...
  10. A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! szerint:
    2012.02.23 20:18

    Mi lett volna, ha az uniós pénzelvonás szégyene Gyurcsány idején történik meg Magyarországgal? Már felgyújtották volna a Kossuth teret, hidat zártak volna le, hogy a csúnya kormány tönkre teszi a zemberek életesélyeit, a a magyar vállalkozások és települések jövőjét, tönkre tette hazánk nemzetközi kapcsolatait stb stb.

    Pedig nem történt más, mint hogy Orbán 206-ban arra kérte az Uniót, vegyen el támogatást a hazájától – ezzel hazaárulást követett el -, majd a vetés most beérett. El is vették. Csak éppen miatta. A hiányszámmal is hazudik nemzetpusztító csapata, Brüsszelnek meg elege lett a bunkóságból, kivagyiságból, abból, hogy a pénzükért még hülyének is nézi őket ez a harmadosztályú focista. Nem lehet markot tartani, közben meg odatojni a küszöbre.

    El kell takarodni, mert szégyeljük a bóvlisorsot!

    Hiv.: [@A bóvli kormány most már a lottóval is csal!!:](#comment-253804)
    Loading...
  11. 1kutya szerint:
    2012.02.23 20:18

    @Gamma Leonis: és legalább jóllaknának a gólyák is…

    Hiv.: [@1kutya:](#comment-253805)
    Loading...
  12. Malachi szerint:
    2012.02.23 20:32

    @Orbánnak, Matolcsynak mennie kell, nagy a szégyen!: nem kell a hülyeség, ebben az utóbbi 10 év minden kormánya vastagon benne van. kezdve persze az első orbán kormánnyal, de akkor is.

    Hiv.: [@Malachi:](#comment-253806)
    Loading...
  13. lonley (törölt) szerint:
    2012.02.23 20:36

    Vicces iras,tetszett nagyon a stilusa,a mondanivaloja annal kevesbbe ,a hülyeseg es a rövidlatas orditt belölle.

    Hiv.: [@lonley (törölt):](#comment-253807)
    Loading...
  14. brunn szerint:
    2012.02.23 20:42

    Mindig tudtam magamról, hogy háládatlan a természetem. Bármennyit is tesz, gürcö, háborúzikl értem (és az emberekért), készséggel elismerem, hogy nem kedvelem Orbán urat. Nem azért, mert egy kedvelhetetlen ember lenne, hiszen sokan igenis kedvelik. Sokan szeretik, sőt még tisztelik is.
    Nem vagyunk egyformák.
    Az, hogy nem kedvelem, persze az enyhe, árnyalatos kifejezés, mert ha azt mondanám, hogy rühellem, azzal sem mondanék sem többet, sem kevesebbet.
    Nem kedvelem az olyan embereket, akik megtorpanván a személyiség fejlődés útján, felnőttként is mindig másban látják a hibát, az okot. Nem képesek felelősen és őszintén magukba nézni. Nem kedvelem az olyan embereket sem, akik a dolgokat a vezérelvűség alapján ítélik meg. Akár vezérként, akár szolgaként vezérelvűek. Nem kedvelem az olyanokat sem, akik hatalomhoz jutva, az erőfölényükkel visszaélve kezelik az alattuk állókat, a nekik kiszolgáltatottakat, és még erre ráfejelve bizonygatják, hogy ők milyen jót tettek a másikkal. És végül, nem kedvelem az olyan embereket sem, akik -ismét árnyaltan fogalmazva- képesek ferdíteni, nagyot mondani, kegyesen füllenteni.
    Az ilyen ember értem kiteheti szívét, lelkét. Köszönöm, nem kérek belőle. Hálátlan, piszokházi vagyok.

    Hiv.: [@brunn:](#comment-253808)
    Loading...
  15. házelnök szerint:
    2012.02.23 20:44

    Adjuk neki szeretettel Dózsa György trónját és koronáját

    Hiv.: [@házelnök:](#comment-253809)
    Loading...
  16. 1kutya szerint:
    2012.02.23 20:45

    és közben eszembe jutott:

    A püspök elmegy látogatóba a falusi plébániára és feltűnik neki, hogy délben nem hall harangszót. Meg is kérdezi a plébánost:
    – Miért nem harangoznak itt délben?
    – Excellenciás Uram, ennek ezer oka van!
    – Soroljon egy párat!
    – Hááát… Először is: nincs harang.
    – Tudja mit Fiam?! A többit ne mondja…

    Hiv.: [@1kutya:](#comment-253810)
    Loading...
  17. juliska1960 szerint:
    2012.02.23 20:53

    Csókolja Őt meg a harang nyelve!

    Hiv.: [@juliska1960:](#comment-253811)
    Loading...
  18. anyadmajma szerint:
    2012.02.23 21:24

    Szeresse az anyja, az a jó édes. Azért van neki.

    Hiv.: [@anyadmajma:](#comment-253812)
    Loading...
  19. Frady Endre szerint:
    2012.02.23 21:39

    A nagyapám Daraboshegyen (egy olyan kis Vas megyei faluban, ahol csak harangláb volt, se iskola, se kápolna, se semmi…) volt harangozó. Ő reggel hatkor és délben harangozott, de emellett meg tudta oldani, hogy kőkeményen dolgozott a földeken. Az ő példája nekem azt sugallja, hogy amennyiben valaki sumákolás helyett melózni akar, akkor azt a harangozás mellett is meg tudja oldani.
    Amúgy a cikk és a párhuzam is remek!
    🙂

    Hiv.: [@Frady Endre:](#comment-253813)
    Loading...
  20. Frady Endre szerint:
    2012.02.23 21:41

    + BÓNUSZ TREKK:

    Vizes lett a nagy harang,
    Lefröcskölte négy hering.

    fradyendre.blogspot.com/2011/08/ketsorosok.html
    🙂

    Hiv.: [@Frady Endre:](#comment-253814)
    Loading...
  21. Szintiboy alias Zagyva Tibor vagyok Tiszakarádról szerint:
    2012.02.23 21:44

    Ember, Te nagyon jó stílusban írsz 🙂
    Még akár író is lehetne Belőled.

    Ami tetszett még, az az írás vidéki hangulata.
    Mindig is a falu volt az, ami őrizte a nép kultúrát, hagyományokat,
    az ősi magyar tudást (jó, szkeptikusoknak legyen csak harmónia).
    Pont az kéne az ilyen Matolcsy-féléknek,
    hogy kicsit lejöjjenek az elefántcsonttoronyból és mondjuk
    szóba álljanak a mezei emberrel is
    (lásd a 47 E Ft-ból megélni c. fa..ságát).
    Gyurcsányt nem kedveltem túlzottan,
    de az például nagyon emberi volt,
    ahogy a miskolci Avast tanulmányozta testközelből.

    Hiv.: [@Szintiboy alias Zagyva Tibor vagyok Tiszakarádról:](#comment-253815)
    Loading...
  22. maroz szerint:
    2012.02.23 21:48

    @Frady Endre: Na jó, de az én nagyapám azt akarta, hogy ne lehessen megoldani, és ezt sikerre is vitte! 🙂

    Nekem az ő példája sugallta azt, hogy az embert nem a munka tette emberré, hanem a munkakerülés. A munkához olyan túl sok kreativitás nem kell (már ugye ha a munkát az orbáni értelemben vesszük és kapálást értünk alatta), ezzel szemben mennyi ravaszság, lelemény, ötletesség kell a munkakerüléshez! Mibe, hogy a kapálógépet is egy végtelenül lusta ember találta fel? 😉

    Hiv.: [@maroz:](#comment-253816)
    Loading...
  23. anyadmajma szerint:
    2012.02.23 22:11

    @maroz: Ez igaz. A világot mindig is a lusta emberek vitték előre. pl. ha az az angol lord se lett volna lusta lépcsőzni, most én is járhatnék gyalog, mert nem találja fel a liftet. Vagy ha Bánkiék nem lettek volna lusták lovat etetni meg csutakolni, akkor most autó helyett járhatnék konflissal.(bár szerintem akkor ezeket feltaláltam volna én…….)

    Hiv.: [@anyadmajma:](#comment-253817)
    Loading...
  24. christvhu szerint:
    2012.02.23 22:47

    Nagyon jól írsz. és jót. köszi érte

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-253818)
    Loading...
  25. boborka szerint:
    2012.02.23 22:48

    Szerintem Orbán meg merte húzni a harangkötelet, pedig nem értett a harangozáshoz. A kötél meg elrántotta. Azóta is rángatózik rajta és nem bír talajt fogni.
    Ez sokkal inkább a közösség tragédiája. mint a harang közelébe merészkedő Orbáné.

    Adjon neki puszit a békemenet

    Hiv.: [@boborka:](#comment-253819)
    Loading...
  26. AtiSnatch szerint:
    2012.02.23 23:15

    @Szintiboy alias Zagyva Tibor vagyok Tiszakarádról:
    Te nem Szintiboy vagy.. ezt amit leírtál ő elmondani se tudná ,nemhogy „papírra” vetni 😀

    Hiv.: [@AtiSnatch:](#comment-253820)
    Loading...
  27. iron-member-neck szerint:
    2012.02.24 00:44

    @Frady Endre:
    Az én nagyapám se a harangozáshoz, se a harangöntéshez nem értett de még hajdú se volt, csak egyszerű kétkezi presbiter.
    Ég is a pofám.

    Hiv.: [@iron-member-neck:](#comment-253821)
    Loading...
  28. George Sand szerint:
    2012.02.24 01:49

    Az esetleg nem lehet, hogy OV beszédírója éppen Hemingway-t olvasott, aminek ez a mottója? Ti. a műben van híd (kedvenc motívum), szabadságharc (eposzi állandó), és a hős az emberiségért (a magyar emberiségért) áldozza fel magát (utóbbit természetesen átvitt értelemben).

    Hiv.: [@George Sand:](#comment-253822)
    Loading...
  29. maroz szerint:
    2012.02.24 05:26

    @George Sand: OV beszédírója legfeljebb az internetet túrja azért, hogy OV remek és eredeti poénokat adhasson elő. Például:

    „Mert – mint mondta – a halogatás olyan, mint a hitelkártya: jó móka, amíg meg nem kapjuk a számlát.”

    Ez remeknek remek, de nem eredeti:

    „Procrastination is like a credit card: it’s a lot of fun until you get the bill.”

    Nahát, és milyen érdekes, a fidesz.hu-ra feltett, írott beszámolóból nem kimaradt ez a remek és nemeredeti poén! :)))))
    http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=177608

    Sajnos időnként eredetieket is mond, de azok nagyon nem remekek. 🙁

    Hiv.: [@maroz:](#comment-253823)
    Loading...
  30. maroz szerint:
    2012.02.24 05:27

    @maroz: Ja, és ezt Széky János szúrta ki, én az ÉS-ben olvastam.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-253824)
    Loading...
  31. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.24 07:15

    @foolproof: Előre szólnék, hogy ez hülye ötletnek látszik. Ha megint karóba húzgálássál kezdjük az új rendet, akkor az lesz a vége, hogy valaki megint megsértődik – joggal – mert azért az ő rokonságát kicsit túlzás volt karóbahúzni. (Ezért lett volna óriási lehetőség ’89, csak 2006-ban elkúródott.)
    Mi lenne, ha legújabbik új rendünket most kivételesen úgy kezdenénk, hogy senki nem ver agyon senkit?

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-253825)
    Loading...
  32. Pásztörperc szerint:
    2012.02.24 07:53

    @lonley: Ezért jó, hogy itt vagy nekünk Te perspektívákat nyitni.

    Köszönjük!

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-253826)
    Loading...
  33. foolproof szerint:
    2012.02.24 09:51

    @Vitéz Kőbányai Világos: mert a mostani „rend”(muhaha) ugyan miféle agyonveréssel, akárcsak képletesen is, kezdődött?!! pont ez a baj, hogy csak egy qrva gengszterváltás volt, semmi több, csak ezek a mostani established férgek még annyit se löknek, hogy legalább a pofa súlyba’ legyen. EZEK=UGYANAZOK + köcsög kis fidesznyikek + zuslágok, nyami-nyami.

    Hiv.: [@foolproof:](#comment-253827)
    Loading...
  34. Kettes szerint:
    2012.02.24 09:51

    @Vitéz Kőbányai Világos: Részemről rendben. Csak előtte egy kis ungabunga.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-253828)
    Loading...
  35. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.24 17:44

    @foolproof: „(Ezért lett volna óriási lehetőség ’89, csak 2006-ban elkúródott.)”
    @Kettes: Komolyan gondolom, hogy bele kéne kezdenetek valami küzdősportba. Nem bírtok már magatokkal :)!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-253829)
    Loading...
  36. Kettes szerint:
    2012.02.24 17:55

    @Vitéz Kőbányai Világos: Mint például a söralátét méretű adóbevallás kitöltése? Abban feketeöves mester vagyok. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-253830)
    Loading...
  37. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.24 18:06

    @Kettes: Mit szólnál előbb egy kis kocogáshoz, mondjuk a Kossuth tér környékén?

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-253831)
    Loading...
  38. Kettes szerint:
    2012.02.24 19:17

    @Vitéz Kőbányai Világos: A Kossuth tér rendezési tervére más elképzeléseim vannak. 🙂

    orulunkvincent.blog.hu/2011/12/15/ha_mar_nincsenek_szavak

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-253832)
    Loading...
  39. lonley (törölt) szerint:
    2012.02.24 22:17

    @Pásztörperc: Meglatjuk.

    Hiv.: [@lonley (törölt):](#comment-253833)
    Loading...
  40. rokakutya szerint:
    2012.02.25 08:36

    Az uniós bizonyítvány-magyarázás és értetlenkedés kapcsán mondta valaki, hogy OVi ravasz és taktikus politikus. Úgy gondolom ezek a kvalitások hasznosak a miniszterelnök úr tanult – de sohasem gyakorolt – szakmájában amennyiben a félrekefélő férjet kell a sértett asszony megbízásából a lakásból, kocsiból kiperelni.

    A démosz érdekét hitelesen képviselő politikus esetén az empátia, tisztesség, etika és egyéb a FIDESZ vezetők által ismeretlen és haszontalan készségeket én többre becsülök.

    Hiv.: [@rokakutya:](#comment-253834)
    Loading...
  41. maroz szerint:
    2012.02.25 11:24

    @Vitéz Kőbányai Világos: Most komolyan, a te zsebedben nem nyílik ki a szőlőkaró, ah ilyesmiket olvasol?

    „”Az elkeseredett Tóth urat négyszemközti beszélgetésre invitáltam. Tóth úr a beszélgetés során elmondta, hogy korábbi munkájából a Gyurcsány-korszak idején, Káli Sándor polgármestersége alatt 2010 márciusában „számolt le”, ezért ismételten felszólítjuk az MSZP-t, hogy saját kicsinyes politikai ügyleteikbe legalább azokat a nehéz sorsú embertársainkat ne keverjék bele, akiket ők hagytak munka nélkül” – fogalmaz közleményében Zsiga Marcell.”

    nol.hu/belfold/zsiga_marcell_munkat_ajanlott_az_ehsegmenet_szervezojenek

    Ezt a cinikus faszt én a legterézanyaibb szeretet jegyében addig tudnám meggyőződéssel és szőlőkaróval verni, amíg mozog. BAZ megyében 20% fölötti a munkanélküliség, százezrek vannak teljesen kilátástalan helyzetben és ennek a díszfasz mi az egészről a mondanivalója? Hogy emúltnyócév, és hogy nincsen itt kérem semmi baj, jöjjön Tót Imre és adunk neki a tancsnál munkát. Zsiga Marci elintézte. Arról, hogy a maradék 79 999 állástalannal mi lesz, már ne is beszéljünk, emútnyócév, komcsik, ennek ennyi esze van. Ami nem baj, a baj az, hogy ez a sok szürkeállomány még mindig a koponyáján belül foglal helyet. :((((

    Hiv.: [@maroz:](#comment-253835)
    Loading...
  42. V mint... szerint:
    2012.02.25 11:32

    @rokakutya: Nem volna hiba, ha ravasz és taktikus volna.Csak Merkellel meg az EU/IMF-fel szemben nem jönnek be az általa ismert (sarki késdobáló 5. kör után) technikák.A ki a legény a gáton működni szokott, ha tiéd a gát.

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-253836)
    Loading...
  43. rokakutya szerint:
    2012.02.25 16:31

    @V mint…:E heti HVG-ben Sárközy Tamás prof is azt írja róla hogy „nagy államférfi keveredik benne egy balkáni lótolvajjal”.
    A’sszem Maroz v Humperdick írta a Blikkes hajléktalanszálló látogatós fotójához, hogy „kapzsi lókupec tekintete van” 🙂
    Hát igen. Gondolom többen felhúzzák a szemöldöküket Brüsszelben amikor Vezérünk amúgy alcsútibetyárosan berúgja a Parlamentajtót oszt zsebrebaszott kézzel, kidüllesztett mellel bekacsázik hogy: Adjatok egy bélást! Vagy méginkább pármillió eurót 🙂

    Hiv.: [@rokakutya:](#comment-253837)
    Loading...
  44. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.26 00:16

    @maroz: Nem ettől nyílik ki a bicskám, ez már csak tünet. A fő baj az, hogy ezeknek a figuráknak konkrétan soha nem volt fogalmuk se arról, hogy az ilyen fontos kérdésekkel – foglalkoztatás – nekik mit is kéne kezdeni. Soha nem is kérdezte őket senki. Csak időről időre megerősítünk egy politikai elitet, akiknek minden cselekedetéhez az a mottó, hogy „alkalmatlan tárgyon, alkalmatlan eszközzel”.
    Most ezt a férgezett faszjancsit is itten képen törölte a probléma, erre felajánlott egy valakinek egy pozíciót, ahol értelmes munkát továbbra se nagyon tudna végezni, a többi meg mehet a picsába. És szerinte ez itten intézkedés. És ilyen a többi. Na ettől.
    A pökhendi stílus max koktélcseresznye a habon, bár újraolvas faszjancsit az azért epic, hogy szerinte a társadalmi problémákról folyó diskurzosokba (vö. éhségmenet, az MSZP kicsinyes, bár évek óta kb. egyetlen legalább halványan használható mozdulata) a szegényeket nem szabad bevonni, sőt szót se szabad ejteni róluk. Érdekes lenne megkérdezni, hogy akkor tisztelt Zsiga úr(?), az éhségmeneten az Almádi Yacht klub problématérképét kellett volna kifeszíteni a transzparensekre, vagy mégis mi a faszomat?
    (A négyszemközti beszélgetés részleteit így kiragadva sajtóközleményben teregetni pedig szintén zsírság. Új magyar fejlesztés: aljadék csatornapatkány öltönyben, 200€/nap. Az érzés megfizethetetlen.)

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-253838)
    Loading...
  45. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.02.26 00:18

    @Vitéz Kőbányai Világos: *újraolvasva a
    (sorry, késő van)

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-253839)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @martonbalint19904935: Én teljesen más migrá…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: @jotunder:: Hát az erkölcsös dolog az…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSokat beszélni a választásról már nincs értelme, d…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@jotunder: mivel ha a politikusok lehetővé tennék,…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekKöszönöm a biztató szavakat mindenkinek. . Dermesz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) ez egy üzletelés, eg…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) hat orszag kapott id…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20260615_posfai-gabor-magyar…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…

Posztrulett

Ez egy alkotmányos forradalom

Magyar Péter, végtelenül szelíden megkérte Sulyok Tamás köztársasági elnök urat, hogy méltóztasson lemondani. MP-re jellemző ez a különös szubtilis szelídség, gondolati ív, mély lelkiség, az ahogy bele tud reflektálódni az ilyen alkotmányos finomságokba. MP jogfilozófiai érve a következő: Ha nem mondasz le bazmeg, akkor beírjuk a kurva Alaptörvényetekbe, direkte Comic Sans MS fonttal, lila betűkkel, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • karsairita
  • KennyOMG
  • jotunder
  • V.A.Lacky
  • princeghostly1c74fbc695
  • onehumanoid
  • sgtpotrien
  • trbnt
  • mzoltan
  • Judit Merényi
  • aromo44
  • ijontichy
  • obeszel
  • Bogomil
  • tubarozsa
  • jack_of_all_trades
  • LibaLeontin
  • gladbach67
  • ikarus
  • ipartelep
  • Podvinecz marsall
  • Tehenész
  • lmate
  • bvr
  • lgombb
  • simonandris2
  • Psakreff
  • naki
  • annokkk
  • Tiborné Tóth
  • vattablz
  • jelbeszed
  • opiniopraesumpta
  • Czifra Zoltán
  • torzsmokus
  • Radnóti Zoltán
  • Virág et.
  • Morp65
  • labrys
  • cleantone2
  • j.alfred prufrock II
  • micike mici
  • Hector Kapitány
  • Hanyistók
  • Gaboxhrr
  • azuccahirmondoja
  • martonbalint19904935
  • Vidor Ferike
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • belecseppen
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d