A középiskolások esete Balog miniszterrel és az élettel
Eredeti szerző: jotunder
„Ha versenyképesek akarunk lenni, többet kell dolgozni mindenkinek, nem csak a tanároknak. A diákoknak pedig többet kell tanulni” – (Balog Zoltán miniszter a Ki Tud Többet a Szovjetunióról verseny egykori negyedik helyezettje)
A.B. apja üzletember, anyja közgazdász egy nemzetközi cégnél, a Harvardra szeretne menni, és aztán az MIT-re doktorálni vagy fordítva. C.D. nem ismerte az apját, anyját leszázalékolták, de az az álma, hogy a gyerek egyetemre mehessen, vagy legalább főiskolára, vagy akár Angliába, csak ne a gép mellé. E.F. szülei romák, apja targoncavezető, anyja óvónő, a gyerek agykutató akar lenni, a szülei mindent megadnának, hogy az is legyen, de el sem tudják képzelni, hogy mi lenne az a minden, amit adhatnának érte. G.H. szülei elváltak, tulajdonképpen szeretik a gyereket, de nem nagyon tudják, hogy kell, anyja néha megkérdezi, hogy mi akar lenni, de a srác sohasem válaszol. I.J. beleszarik az egészbe, de tényleg. Elege van mindenből, az alkoholista apjából különösen. Persze vannak álmai, de még magának sem szeret beszélni róla. K.L. apja miniszter, aki valamikor megnyerte a Ki Tud Többet a Szovjetunióról versenyt, a saját lábára szeretne állni. M.N. szüleinek trafikja volt, ma már nincs, utálja a kisvárost, a trafik hűlt helyét, és néha elképzeli magát egy filmben, tudja, hogy lehetetlen, de ha esetleg nem tudná, akkor is elmondják neki minden áldott nap. O.P. néha arról álmodozik, hogy szerez egy Kalasnyikovot és lemészárolja az egész iskolát, de szerencsére nem gondolja komolyan. Írogat egy füzetbe mindenfélét, időnként egészen érdekes dolgokat is. R.S. naponta másfél órát buszozik, a faluban semmi sincs, szó szerint semmi sem maradt, és arra gondol, hogy egyszer egy másik buszra száll fel, ami elviszi valahová messze, ahol van valami. T.U. panelban nőtt fel, olyan értelmiségiféle szülei vannak, apjának egyszer megjelent egy könyve, anyját a legutolsó rezsimváltáskor rúgták ki valahonnan, azóta nem nagyon van rendes állása, filozófus akar lenni és filozófus is lesz. V.Z. egy ideje nem nagyon beszél, az osztályfőnöke egyszerűen nem ér rá megnézni a pulzusát, de talán még életben van, heti ötvenhárom órája van, ebből tizenkilenc testnevelés, amely órákat, tornaterem híján fekvőtesthelyzetben kell abszolválni, és az neki elég jól megy. Mummifikációból akar felvételizni. X.Y. a számítógépe mellett töltötte az elmúlt öt-hat évet, múltkor az informatikatanára kérdezett tőle valamit, ő aránylag kimerítően válaszolt rá, az informatikatanára azóta már jobban van, még bejár Dr. Fittmannhoz, de csak rövid terápiákra.
János, kussoltassad már be ezeket a kölyköket, mert meccset nézek – foglalt állást az oktatás sorsfordító kérdéseiben egy itt most megnevezni nem kívánt miniszterelnök. János most nagyon el van foglalva azzal, hogy hogy a tizenhárom nagybátyja katasztrális holdjait dubai dirhamra konvertálja, de már vannak tervei a tiltakozó középiskolásokkal, szigorú, de igazságos tervei. Eredetileg Szilárdra akarták bízni a közoktatást, próbálták neki elmagyarázni, hogy micsoda, le is rajzolták neki, de egy idő után feladták. Árpád az egzisztencialista ketrecharcos és médiamogul valóságos érdeklődést mutatott a középiskolások iránt, nem mindegyik iránt, de a száznyolcvan centiméteres fitnesz-daiquiri szakos, nőnemű középiskolások iránt feltétlenül, ő a részfeladatokra szeret koncentrálni. Antal éppen tulajdonviszonyokat alakít át, és ilyenkor nem szabad zavarni. Marad a Zoltán, aki a Ki Tud Többet a Szovjetunió óta nem gyarapodott ugyan jelentősebb ismeretekkel, de nyájasan tud nézni, és az az ilyen géfodrikus időkben komoly előnyt jelent.
Balog Zoltán nem érti, hogy miért akarnak ezek a diákok mindenféléknek mutatkozni, amikor versenyképességi szempontból az lenne a legegyszerűbb, ha teljesen egyformák lennének, ülnének szépen oldalsó középső tartásban, hazafias dalokat énekelnének a szünetben, aztán kimennének szép, rendezett sorokban a nagybetűs életbe, ahol ellennének egy ideig, egyéb szórakozás híján esetleg elüthetnék az időt azzal, hogy szíriai korcsolyaélezőket utálnak, és pontosan hatvanöt éves korukban elhaláloznának, lehetőleg egészen rövid szenvedés után, mert a nyugdíjukat kicsit problematikus lenne kifizetni.
Balog bár lát valamennyi terrorveszélyt abban, hogy a gimnazisták a Laposföld kiadó Keresztény Geográfia Dinoszaurusztagadóknak című kiváló munkája mellé valamilyen alternatív földrajzkönyvet követelnek, de egyelőre eltekint a páncélosdandár nevelő célzatú bevetésétől. Meg kell egyezni a diákokkal és a tanárokkal. Ők bekussolnak, mi pedig nem fogjuk őket úgy pofán vágni, hogy leesik a szemüvegük, ez a versenyképességet szolgáló kompromisszumnak tűnik – mondta magában. Balog Zoltán jót akar, szelíden akarja a jót, az arcán is látszik, ha nem akarná a jót, akkor nem úgy tartaná a maroklőfegyvert, ahogy azt az ő nagy szelídségében tartja.
A.B. öt év után már rendesen fogja utálni C.D.-t. E.F.-t mindenki utálni fogja. G.H. és I.J. az életet fogja utálni. K.L. a saját lábán fog állni. M.N., O.P., R.S és T.U. megkeseredik annyira, hogy ne lázadjon. V.Z továbbra is maga elé fog nézni. X.Y. pedig csak elhúz innen Új-Kaledóniába. Addig kell kibírni és akkor maradhat minden olyan nagyon jól, ahogy mindig is volt.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518941-67b563729b567' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518941&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518941-67b563729b567&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518941-67b563729b567' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
Menjen vissza sepregetni a fémforgácsot a műhelybe. Az esztergagép talán nem hányja el magát a baromságain, a hazugságain.
Buta is, hazug is, de ha jól nyal, akkor miniszter maradhat.
Én nem tudom, mi van velem mostanában, de egyre többször gondolok egy bizonyos dombovicai kisvárosra. Valami Törgevics. Vagy Tirgovistye…
Nekem nagyon tetszett a poszt, az utolso mondat kivetelevel. Azert eleg sok rendszer megbukik a vilagban, nem ritkan ugy, hogy senki nem szamit ra. Szlovakia peldaul Meciar alatt eleg remenytelen helynek latszott.
Nem nagyon érted ezt a csíziót, ember! Ha többet dolgoztál volna a témán, lett volna akár 7e karakter is, ha pedig jobban figyelsz, rájöhetsz, hogy ebben a képzésben milyen jól meg lehet tanulni érvelni, vitatkozni!
http://www.atv.hu/videok/video-20160129-nemeth-szilard-harangozo-tamas-schiffer-andras
(Amúgy a kormánynak csak ezt az évet kell kibírnia, addig próbálkoznak kerekasztalokkal, beígért életpálya-modellekkel, béremeléssel – jövőre peig lesz itt heje-huja, jólét és sültkolbász!)
@Geo_: Ez a Szilárd gyerek igazán oktatási segédanyag lehetne ostobaság címszó alatt…
@Geo_:
Ez mennyire kemény! Mennyire szégyenletes már ez a zsírsertés?
„Ha versenyképesek akarunk lenni, többet kell dolgozni mindenkinek, nem csak a tanároknak. A diákoknak pedig többet kell tanulni”
a mennyiség pediglen átmegy …mibe is?…
@RontoPal: @ghost recon: ebben az a lényeges, és a poszthoz kapcsolódó – hogy ez egy tanár, könyvtáros… Még oktatási főmufti is lehet – ha alelnökként megbukik.
@Geo_: A fiatal bolsevikok pártjában ritkán szoktak megbukni. Más, fontos beosztásba helyezi őket a Párt.
B.Z.-nek majd csak sikerül lukat beszélni a tanárok és diákok hasába elvégre pap és ez a szakmája.
egy református lelkész valóban hasznos és versenyképes tagja egy 21. századi társadalomnak.
@WiteNoir: nagyon jo fej reformatus lelkeszek is vannak, akik valoban hasznos tagjai egy 21. szazadi tarsadalomnak.
@jotunder:
lehet. de azok bizonyosan nem okoskodnak versenyképességről, ha mégis, akkor máris nem jó fejek:)
@ghost recon:
„Mennyire szégyenletes már ez a zsírsertés.”
Majd karácsonyra feldolgozzuk. Jó kis zsírozó lesz belőle.
@ghost recon: élő példája, hogy annyira nem is kell tanulni.
Azt nem értem, h önként írta be, h a ki tud többet a cccp-n 4. lett a wiki bejegyzése alá, mert büszke rá, vagy netán valami rosszakarója tüntette fel ilyen előkelő helyen? Priceless találat. Egyszer én is 2. voltam a Kossuth városában élek rajzversenyen, de hát ez azért mégiscsak más.
@jotunder: Ezek a „nagyon jó fej református lelkészek” jól elvannak a közpénzekkel kellemes akolmelegen tartott egyházuk olyan meghatározó személyiségeivel, mint Bölcskei Gusztáv vagy ifj. Hedegűs Lóránt.
Bölcskei intézkedett… | Gépnarancs gepnarancs.hu/2013/11/bolcskei-intezkedett/
Se kiköpni, se lenyelni nem tudja ifj. Hegedűs Lórántot a Református Egyház | atlatszo.hu atlatszo.hu/2014/10/10/se-kikopni-se-lenyelni-nem-tudja-ifj-hegedus-lorantot-a-reformatus-egyhaz/
Ezt a Balogot nem nagyon áldotta meg az istene fantáziával.Ő is csak egy droid.
@jotunder:
Még most se tudsz ékezeteket írni?
Az unokáim, óvodától egyetemig mind tudnak…
Majd az ötödikes elmagyarázza.
Érdemben mit kommenteljek ezen, ha a szerző az első óriásbekezdést olvashatatlanná tette számomra. Egy-egy enter hiányzott. Abbahagytam. Trendi – biztosan.
Balog híres szalámitaktikus, most is eat próbálgatja:
kenyszerbagoly.blog.hu/2016/01/30/megkondultak_a_veszharangok_ah_csak_becsengettek
@Atlasz.: szerintem kérj segítséget @na__most__akkor: unokáitól
@Érvsebész: Repuloteren nezem mobilrol, es nincs vele semmi baj. Fogalmam sincs mirol beszelnek
„A Corvinuson önálló MNB-tanszék alakult a Matolcsy-tanok oktatására, melyeket Pécsett is terjesztenek. A gazdasági kormányzás egyes szakokon tavasztól kötelező tárgy lesz.”
Nem tudja valaki, hogy az eltávolított Marx Karcsi szobor helyén mikor avatják ennek a kuszaszemű baromnak szobrát?
http://www.vasarnapihirek.hu/files/public/temp/rGlqSYse_2_510x350.png
@ghost recon: Pont tegnap ajánlottam figyelmébe valakinek, aki azt mondta, hogy akinek pénze van, meg hatalma, azzal a nép nem tud semmit csinálni… miért felejtik el, hogy mindig a nép van többen?
@jotunder:
Azok a református lelkészek nem álltak be lelki szimbiózisba vagy mibe egy leendő min.eln.-kel. És nem lettek miniszterek sem.
@jotunder:
Itthonról nézem laptopról, előfizetéses internettel.
És tényleg nincs semmi baj a szöveggel, és én sem tudom, hogy miről beszélnek.
@Érvsebész: grat a remek riposztért!
@colonel Tigh: Mondjuk, mert kisebbségben megrohadni a posványban sokkal kényelmesebb? Csak amolyan költői tipp ez.
Egyébként az első bekezdés tényleg csak kb a feléig-harmadáig volt hatásos, utána már ugrottam a következőre és a cikk így is teljesen érthető maradt.
Amúgy nem értem teljesen, hogy min csodálkozunk: szinte az összes politikusunk (főképp a vezető politikusok) tanulatlanok, köszönő viszonyban sincsenek a mai valósággal, a többség vagy schmittelte a papírját vagy megfizette (már ha nem csak hamisította), érthető ha gőzük nincsen róla, mit is kéne kezdeni a magyar oktatási rendszerrel és úgy általában véve mire is használatosak valójában ezek az ilyen-olyan közoktatási intézmények, intézetek, amik most mi a f*szt hőbörögnek hirtelenjibe’ amikor 25 évig csituban voltak.
Magyarul: az a mi dolgunk volna, hogy a gyepedék agyuknak értésére adjuk a problémákat. Mert ha nem adjuk értésükre, akkor beleszarnak azon a teljesen jogos alapon, hogy mi is beleszarunk. Van rá közeli példa, hogy el lehet magyarázni egy kis kitartással: megoldottuk a netadóval is, tök jól megértették egy kis idő után (igaz, ahhoz 13%-ot kellett esnie a népszerűségüknek nem egész 1 hónap leforgása alatt, de a lényeg akkor is átment)!
Jótündér, ez most nagyon jó lett. Ha azt mondanám, hogy a poszt zseniális, csak elbíznád magad. Ezért csak gondolom, mint ahogy Stirlitz szokta.
@balmoral: szerintem is, pedig ritkán dicsérgetek, de akkor örömmel 😀
@tucano: @balmoral: Szerintem is nagyon jó, sőt több is annál. Én gyakrabban dicsérgetek, de mindig örömmel 🙂
@vajdasagi: indexes is lett ).
@jotunder: Senki nem hasznos a 21. században, aki ókori népmeséket és erkölcsöt terjeszt abszolút igazságként. Legyen az bármelyik népmesegyűjtemény rajongója.
@Galicius: ” Ezt a Balogot nem nagyon áldotta meg az istene fantáziával”
Csak zavarná a munkában.
@prometheus_X: „érthető ha gőzük nincsen róla, mit is kéne kezdeni a magyar oktatási rendszerrel”
Azzal még lehetne valamit tenni. De _ezekkel_ az a baj, hogy úgy viselkednek, mint az egyszeri két irodalomtanár, akik vasárnap egy pofa sör mellett megbeszélik, hogy mennyire nincs értelme Légy jó mindhaláligot olvastatni és értelmeztetni, és azon keresztül a még ki sem alakult olvasási hajlandóságot elevenen eltemeti, aztán a hétfői órán feladják elolvasni és kinaplózni, mert 40 éve nekik is feladta az, akinek szintén feladták egykor.
@dr. mesterseges szinezek: Má’ nemazé’, de nem az van, hogy a tanároknak van valami központilag meghatározott Nemzeti Alaptantervük amit _kötelességük_ végrehajtani, és pont kurvára semmi beleszólásuk nincs abba, hogy mit tanítanak?
Lehet, hogy ez az oka annak, amit írsz, nem pedig az, hogy a tanárok eredendően gecik, és csak szivatni akarják a gyereket?
@Bobby Newmark: Vedd észre, hogy nem a tanárokat akartam basztatni.
Annak ellenére, hogy a viszonyításul példaként idecitált irodalmár hozzáállás annyira létezik, hogy vagy 15 éve rádiótéma lett belőle (a Harry Potter angolszász pozitív iskolai hatása kapcsán) : N számú konferenciázó tanerő egyetértett abban, hogy öntökönszúrás az, amit évtizedek óta változtatás nélkül csinálnak, majd arra a kérdésre, hogy hogyan csinálnák másképpen, az volt az érdemi gondolat, hogy ugyanúgy.
Komolyan.
@dr. mesterseges szinezek: Ja jó akkor. Nagyon nem így jött át.
@dr. mesterseges szinezek: Nyilván vannak olyanok is. Meg olyan tanárok is, akik szép csöndben másként csinálják. Ne mindig a rossz példát általánosítsuk!
444.hu/2016/02/03/elsos-matek-konyv-hol-a-hiba
Adalékul a versenyképességhez
@Érvsebész: Ezt fel kéne tenni a képviselőknek, hogy csak az tarthatja meg a mandátumot, aki megtalálja a hibát. Csak azt nem tudom, hogy a feles kormánytöbbség, a Jobbik frakciója, vagy az egész ház határozatképessége ugrana előbb:)
Thanks so much with this fantastic posting game-bwin.com