Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05

A legolvasottabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Viccországban bejelentenek
  • Most múlik....
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Orbánék megtámadták Barabási Albert-Lászlót

A Lendületes kutatók állásfoglalása

2026.04.28 by jotunder

A magyar tudomány megújításának elveiről és feltételeiről 

Mivel mindig van valaki, aki elkezdi, hogy bezzeg akkor nem tiltakoztak…. de, tiltakoztak.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532908-6a0905c2e8672' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532908&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532908-6a0905c2e8672&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532908-6a0905c2e8672' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Lánczi Bubu őrjöng (egymondatposzt)

Next Post:

A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt)

12 Commments

  1. fortin2 szerint:
    2026.04.28 09:25

    Igen, ők titltakoztak, keményen és rendesen.

    Azt nem egészen értem, miért sejteted, hogy hiba volna számonkérni a mostani „megvilágosodásokat” azokon, akik nem tiltakoztak, sőt, nyakig benne voltak, sőt, kifejzetten bűnös dolgot követtek el azzal, hogy asszisztáltak a négy humánintézeti csonkításhoz? Ez nem purgálás, egyszerűen a morális alap rögzítése és a jövőbeli megbízhatóság mércéje. Ezt nem menti semmiféle scopus-adat.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354322)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2026.04.28 10:06

    @fortin2: nem sejtetek semmit. valójában nem tudom, hogy kikről beszélsz, kik voltak azok, akik bűnöket követtek el. nyilván van egy lista a fejemben…. azért tizenhat év alatt elég sokat írtam a magyar tudományról.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354324)
    Loading...
  3. wolff szerint:
    2026.04.28 12:14

    Mondjuk ez egy egészen felvizezett változat, már azért is meg kellett küzdeni, a főként STEM területen intézményesen jó pozícióban lévőkkel, hogy ne szedessék ki belőle Gergely és Jakab lemondásának követelését. Mondván nem kéne politizálni, meg nem ez a tudomány feladata, meg nézzünk előre és inkább a tudásunk ajánljuk fel egy jobb rendszerhez. Cserébe a kekvás részből lényegében kikerült minden kritika, és felelősség.

    Hiv.: [@wolff:](#comment-354328)
    Loading...
  4. Vidor Ferike szerint:
    2026.04.28 20:01

    „A hitelesség helyreállításának alapvető feltétele, hogy a HUN-REN jelenlegi felső vezetése helyett, amely ‒ ígéretei ellenére ‒ nem tudta megőrizni sem a kutatóhálózat egységét, sem politikai függetlenségét, a közösség bizalmát élvező új vezetés tárgyaljon az intézményi változások részleteinek kidolgozásáról a kormánnyal, az MTA-val és a kutatókkal.”

    Az természetes kívánalom, hogy Gulyásnak és Jakabnak ne osszanak lapot a továbbiakban. Új vezetést viszont felesleges lenne néhány hónapra kinevezni vagy akár választani. A kormány, az MTA és a kutatók mellett nem biztos hogy mást be kell vonni a tárgyalásokba. Ha mégis, akkor a főigazgatók (humán és reál) képviselőit. (Ide tartozik, hogy holnap a humán és reál főigazgatók – akik most két különböző szervezeti keretben vannak – együtt ülnek le megbeszélésre.) Ugyanakkor kérdés, hogy ki képviselje a kutatókat. A TDDSz és az ADF közös nyilatkozata szerint ők és az üzemi tanácsok képviselői. Szerintem ez rendben van.

    Hiv.: [@Vidor Ferike:](#comment-354338)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2026.04.28 20:25

    @Vidor Ferike: a HUN-REN (ami jogi értelemben HUN-REN 2.0) ebben a formájában nem működhet tovább. ezt valakinek ki kellene mondania. ez a valaki Tanács Zoltán vagy Magyar Péter lehetne. nincsenek kétségeim, hogy ez aránylag hamar meg fog történni. Gulyásék egy orbánista álomvilágban élnek, Szingapúr-Alsón.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354339)
    Loading...
  6. ijontichy szerint:
    2026.05.01 13:05

    Lovász László lemondott a HUN-REN kutatóhálózat tudományos tanácsadó testületi tagságáról
    https://telex.hu/techtud/2026/05/01/lovasz-laszlo-lemondott-a-hun-ren-kutatohalozat-tudomanyos-tanacsado-testuleti-tagsagarol
     
    „A HUN-REN Nemzetközi Tudományos Tanácsadó Testület tagjai közé Gulyás Balázs elnök kért fel 2025 novemberében. Hittem benne, hogy tanácsaimmal szolgálni tudom a magyar tudomány ügyét a HUN-REN új szervezetének bejegyzése után. Most kiléptem, mert a HUN-REN felsővezetői az utóbbi időszakban számos olyan kijelentést tettek, amelyekkel nem tudok azonosulni”.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-354388)
    Loading...
  7. wolff szerint:
    2026.05.02 19:40

    @ijontichy: hát igen, valahogy csak nem sikerül elhitetnie, hogy bármit is ért a világból a matekon kívül.

    Hiv.: [@wolff:](#comment-354407)
    Loading...
  8. fortin2 szerint:
    2026.05.15 07:27

    Nem azért érdekes, mert számunkra valami új lenne a helyzetleírásban vagy a javaslatokban, inkább annak egy lenyomata, hogy miképpen interpretálható a magyar történet nemzetközi relevanciájúvá a tudománypolitikában: https://www.science.org/doi/10.1126/science.aei5835

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354594)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2026.05.15 08:44

    @fortin2: ……..competitive conditions to lure back exceptional Hungarian scientists now dispersed around the world, and initiatives such as the newly established Frontiers Foundation, which aims to attract outstanding researchers to Hungary.


    tartok tőle, hogy a Frontiers Foundation-ről most nem a legpozitívabb kontextusban fognak beszélni….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354595)
    Loading...
  10. bvr szerint:
    2026.05.15 10:56

    Hiv.: @jotunder: „tartok tőle, hogy a Frontiers Foundation-ről most nem a legpozitívabb kontextusban fognak beszélni….”
    hat igen, ettol eleg joggal lehet tartani 🙂
    (aki nem olvasta volna, sikerult Hanko Balazzsal femjelzve meg a valasztasok elott behuzni egy 261,7 milliardos finanszirozasi szerzodest behuzni)

    Hiv.: [@bvr:](#comment-354597)
    Loading...
  11. fortin2 szerint:
    2026.05.15 11:20

    @jotunder:
    @bvr:
    Nem csupán a hankó-érintettség miatt lesz ez problémás fogalom, a szegediek erőteljes Krausz-bíráló fellépése is belejátszik ebbe.
    Mindez szélesebb értelemben is tanulságos történet lesz: a jogos indulatokból, valóban gyötrő leszorítottság és nemtelen működés alóli felszabadulásból fakadó totális büntetés- és revans-vágy, ami itt a blogon is dominéns, vajon mit fog kezdeni a NERvilág idején létező, létrejött, akár támogatott valós teljesítményekkel, azt hordozó személyiségekkel? Lehet itt nürnbergezni stb., (ami a kádárizmus leváltása után valamiért mégse volt hivatkozési alap, khm), de kissé árnyalja a képet, hogy pl. egyetemi karrieket, kinevezéseket kifejzetten kormányellenes aktivitást művelő kollégák is bőven kaptak (esetenként mintha éppen a kontesztálás mikrokönyezeti elismeréseként, midnegy), OV, Hankó stb előterjesztsée alapján Áder-Novák–Sulyok kezéből kinevezve, jutalmazva…
    Szóval, előbb-utóbb el kell gondolkodni a jólhangzó purikációs lendület határain. Ja, nyilván nem fognak…

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354598)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2026.05.15 12:32

    @fortin2: az, hogy valaki indulatos, nem jelenti azt, hogy ott történni is fog valami. krausz kicsit messzement, valljuk meg. és vissza kell, hogy vegyen. nem maradhat univerzális magyar tudományos alkirály.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354599)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szelleme…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocia…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMár 2014-ben... :-( https://telex.hu/belfold/2026/…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Tudományon kivülről ez igy látszik: https://hungar…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. H…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @jotunder: Tehét egy úgynevezett Orbán-féle…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég j…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarorsz…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hog…
  • Grrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Az AI használata fogja most a termelékenységet és…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. :…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@poszt: Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/p…
  • wolff on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Ugye, Krauszról pontosan tudjuk - molekuláris ujjl…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon remé…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit…
  • labrys on Viccországban bejelentenekYa nos chingamos :)
  • labrys on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Arányok.
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: elvi és általános szinten teljesen igaz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról."I'm not looking to have somebody go independent."…
  • nyulambator on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: És ha a göréysége jelentős mértékben a…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@labrys: az a kérdés, hogy egy bíróság hogyan ítél…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@nyulambator: : "Kell oda pénz" Ja, mert tény, hog…
  • aerduloensamtonight on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi ta…
  • nyulambator on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható,…
  • tamspatrik on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: Indul az "Operation: A Haza nem lehet…
  • Podvinecz marsall on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről: @Grrr: (széljegyzet: Karajan árja-nagynémetező k…
  • ipartelep on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA pincér megint közbeszól. Én azt gondolom, hogy h…
  • apokalipszistmost on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlha valakitől szeretnék tanulni a a választási rend…
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@tubarozsa: a szakmai részével teljesen egyetértek…
  • tubarozsa on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA nem létező tudományos teljesítménye miatt problé…
  • repulo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMráz Romulus Augustulus.
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz ELTE summa cum laude PhD-vel jutalmazott nem ol…
  • vattablz on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMiért? Illés Zoltán egyenesen a CEU-n oktat(ott).…
  • naki on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNewton is egy kicsinyes, bosszúszomjas kretén volt…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mondjuk a Tisza István majd' akkora ge…
  • nyulambator on Orbánék megtámadták Barabási Albert-LászlótSzinte napra pontosan öt év telt el: https://www.s…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Sokba van egy TV. Ki tudja, meddig t…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@Geo: Itt van az obligát "Azért egy Carl Schmitt,…
  • tgr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz önmagában jó dolog, ha ideológiailag sokszínű a…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlKíváncsi lennék én is, hogy hogyan hozták ki a szá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAmikor túl alacsony a vérnyomásom, a Hír TV-n a Pa…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok (valójában kicsit sem), mit lép az…
  • Geo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem rossz szakember - de mint tudjuk, a nácik is e…
  • aerduloensamtonight on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem a téves mérés a gond... "Mrázt kollégái ugyani…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@jotunder: Nem a Buddha esete volt a hír (bár neke…
  • mzoltan on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlÉrzelmileg érthető a felbuzdulás a "fasiszta állam…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@nyulambator: én csak azt írtam, hogy "hm". ismere…

Posztrulett

Trump Maduro helyettesét preferálja az ellenzék vezetőjével szemben (wowposzt)

Trump also said that the United States is now working with Venezuelan Vice President Delcy Rodriguez after the capture of Nicolas Maduro. According to reporting from CNN, Trump said Secretary of State Marco Rubio “just had a conversation with her, and she’s essentially willing to do what we think is necessary to make Venezuela great …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Keepdreaming
  • micike mici
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • Czifra Zoltán
  • rovidec398e17c6
  • Bogomil
  • ipartelep
  • vattablz
  • ijenanyelvtan
  • kisa
  • tgr
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • KennyOMG
  • ra0213
  • labrys
  • j.alfred prufrock II
  • jotunder
  • Tyto
  • tubarozsa
  • bvr
  • dynamicist
  • repulo
  • wolff
  • tortt49
  • Tehenész
  • jaurin
  • Radnóti Zoltán
  • macskahala
  • janszemwordpress
  • Morp65
  • Tiborné Tóth
  • Grrr
  • esztre
  • aromo44
  • csunyatáp
  • kiazmármegint
  • nerangass
  • hakohen
  • Geo
  • sgtpotrien
  • V.A.Lacky
  • Psakreff
  • Hanyistók
  • mzoltan
  • torzsmokus
  • annokkk
  • Mikonu
  • fortin2
  • Hector Kapitány
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d